Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.849 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00

Onbekend

...

Raven schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:04:
Twente wil snellere treinverbinding met Randstad

[...]
Binnen 1 uur van Enschede naar A'dam, hoe denken ze dat voor elkaar te willen krijgen? :?
Gewoon opwaarderen van het bestaande spoor. ;)
De afstand tussen Amsterdam en Enschede is 160 km. Spoor kan al voor 200 km/u geschikt gemaakt worden, zoals het traject Lelystad - Zwolle.

Het is natuurlijk meer een roep voor aandacht dat de focus niet alleen maar in de randstad moet liggen. Het probleem is natuurlijk ook dat een auto van Amsterdam -> Enschede nog steeds sneller is dan een trein, terwijl op zo'n lange afstand juist de trein het moet kunnen winnen van de auto.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbekend schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:23:
[...]

De afstand tussen Amsterdam en Enschede is 160 km. Spoor kan al voor 200 km/u geschikt gemaakt worden, zoals het traject Lelystad - Zwolle.

Het is natuurlijk meer een roep voor aandacht dat de focus niet alleen maar in de randstad moet liggen. Het probleem is natuurlijk ook dat een auto van Amsterdam -> Enschede nog steeds sneller is dan een trein, terwijl op zo'n lange afstand juist de trein het moet kunnen winnen van de auto.
Op waarderen is waarschijnlijk duurder in dit geval of in ieder geval nabij de prijs van nieuwbouw. Je seinwezen en bovenleiding zullen compleet vernieuwd moeten worden, naast dat het huidige verkeer gewoon door dient te gaan, daar gaat een lange tijd overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:23:
[...]

167 kilometer ;)

Al zou je 200 km/h rijden, dan nog haal je het niet, want je hebt nog altijd zoiets als tussenstops waar je tijdswinst weer verdampt als sneeuw voor de zon ;)

Nog even los van de rest van de dienstregeling waar je ook rekening mee moet houden ivm rijpaden etc. We hebben het hier over een van de drukkere spoorrajecten van NL.

Enige realistische optie zou een HSL zijn. Of je moet een non-stop trein hebben, zonder enige tussenstop, maar dat klinkt niet erg rendabel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Volgens Google 161km. :P
Ik verwacht ook niet dat binnen de komende 20 jaar de treinen op dat traject een stuk sneller kunnen worden.

En als je ziet hoe lang het duurt voordat er een stukje spoor aangepast wordt ben je inderdaad heel veel tijd (en geld) kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
167 km via Deventer, 161 via de kortste route, Lochem en Klarenbeek. Is natuurlijk wel een leuk argument om die lijnen op te waarderen.
Het is natuurlijk wel een beetje kansloos dat je (als je de overstap in Hilversum weer schrapt) wel 2 uur nodig hebt voor zo'n afstand.
Maar 1 uur is wel heel erg optimistisch, zelfs als je grote stukken 200 kunt rijden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
Eigenlijk vind ik sowieso wel dat alle trajecten met 20+ min tussen stations, opgewaardeerd moeten worden naar 200 km/h in de toekomst. Dat nieuwe lijnen daar al geschikt voor zijn, bijv de Hanzelijn, en dat de ICNG 200 kan, is al een stap in de goede richting. Treinseries als Groningen-Rotterdam, hebben daar echt wel flink baat bij, vooral vanaf Amersfoort naar Groningen.

De trein moet eigenlijk gewoon net zo snel/iets sneller zijn dan de auto, dan krijg je misschien dat veel meer autorijders voor de trein gaan kiezen. Maar ik weet niet of een HSL daar een goede oplossing voor is, dat is gewoon veel duurder. 200 is denk ik een mooie middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
marcop23 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:02:
Eigenlijk vind ik sowieso wel dat alle trajecten met 20+ min tussen stations, opgewaardeerd moeten worden naar 200 km/h in de toekomst.
Vraag is alleen wel of dat rendabel is... dat soort grote onderlinge afstanden zijn vrij zeldzaam. Volgens mij kom je die bijna alleen tegen in het noorden (dus Drenthe, Friesland en Groningen).

Laten dat nou ook net relatief dunbevolkte gebieden zijn, zeker buiten de steden (die al stations hebben). Daarbij horen dan ook relatief (tov rest van NL) lagere reizigers-aantallen.

Is het dan wel de zeer grote investering waard om die naar 200 km/h te brengen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:11:
[...]

Vraag is alleen wel of dat rendabel is... dat soort grote onderlinge afstanden zijn vrij zeldzaam. Volgens mij kom je die bijna alleen tegen in het noorden (dus Drenthe, Friesland en Groningen).

Laten dat nou ook net relatief dunbevolkte gebieden zijn, zeker buiten de steden (die al stations hebben). Daarbij horen dan ook relatief (tov rest van NL) lagere reizigers-aantallen.

Dat hangt er dus vanaf. Als je met een gelijke of snellere reistijd als de auto meer mensen vanuit de auto naar de trein krijgt (wat mij niet geheel onrealistisch lijkt.) is die kans best aanwezig dat het uit zou kunnen. Maar daar zou dan onderzoek naar gedaan moeten worden of dat effect ook echt merkbaar zou zijn als die verbeteringen uitgevoerd zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
wildhagen schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:11:
[...]
Tsja, ooit was er het plan om het noorden een eigen magneetzweeftrein te geven :P

Maar bijvoorbeeld Amersfoort-Zwolle zit ook 36 minuten tussen. Genoeg stations op het randje van die 20min, zoals Gouda-Utrecht. Utrecht-Den Bosch is ook 27min zonder stop. Dat zijn toch wel leuke trajecten voor zo'n snelheid? Vooral omdat het volgens mij gewoon op klassiek spoor kan, mits overwegen gesaneerd worden. Tuurlijk, dat kost een hoop geld, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 160 naar 200 heeft grootte impact op beveiliging (alleen ertms geen seinstelsel 54) en infrastructuur (geen overwegen toegestaan).

Belastingbetaler kom er maar in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal er nog steeds van dat dat plan van een spoorlijn Heerenveen - Groningen niet is door gegaan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:00
Ik vraag me af of de Zuiderzeelijn er wel was gekomen als de noordelijke provincies zich niet hadden laten afleiden door plannen voor een magneetzweefbaan of een heuse HSL en zich van meet af aan hadden ingezet voor een gewone spoorlijn met een ontwerpsnelheid van 200 km/u

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnold_m schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:13:
Ik vraag me af of de Zuiderzeelijn er wel was gekomen als de noordelijke provincies zich niet hadden laten afleiden door plannen voor een magneetzweefbaan of een heuse HSL en zich van meet af aan hadden ingezet voor een gewone spoorlijn met een ontwerpsnelheid van 200 km/u
De zuiderzeelijn is er helemaal niet gekomen? :? Wikipedia: Zuiderzeelijn dat is precies die lijn waar ik op doelde met een spoorlijn Heerenveen - Groningen

Edit: of lees ik je post verkeerd en bedoel je dat ook? :$

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
Arnold vraagt zich volgens mij af of de wensen van de provincies voor exotische techniek niet in de weg hebben gestaan voor een eventuele Zuiderzeelijn. Hij bedoelt dus dat die er niet is en suggereert dat dat aan de provincies lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:40:
Van 160 naar 200 heeft grootte impact op beveiliging (alleen ertms geen seinstelsel 54) en infrastructuur (geen overwegen toegestaan).

Tsja, ERTMS komt er toch al, ooit. Ook overwegen wil Prorail het liefst weg hebben ('de beste overweg is geen overweg'). En de belastingbetaler moet toch iets doen om te zorgen dat de voorspelde 38% meer tijdsverlies door files in 2021 niet gaat gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ligt er eigenlijk ook een plan om het aantal spoorwegovergangen te verminderen? Bijvoorbeeld met 4 per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:24:
Ligt er eigenlijk ook een plan om het aantal spoorwegovergangen te verminderen? Bijvoorbeeld met 4 per jaar?
Een specifiek aantal (per jaar of totaal) is volgens mij niet benoemd.

Er is wel het LVO (Landelijk Verbeterprogramma Overwegen) dat tot 2028 loopt, waarbij diverse fases doorlopen worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:00:
Arnold vraagt zich volgens mij af of de wensen van de provincies voor exotische techniek niet in de weg hebben gestaan voor een eventuele Zuiderzeelijn. Hij bedoelt dus dat die er niet is en suggereert dat dat aan de provincies lag.
Ik legde in mijn hoofd de klemtoon in die eerste zin verkeerd denk ik. :) In mijn hoofd bedoelde hij "hij is er wel gekomen maar was dat ook gebeurd als de provincies het anders hadden aangepakt." Mijn fout. :) Wel een goede vraag overigens. :Y Dat vraag ik mij ook wel af eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

wildhagen schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Een specifiek aantal (per jaar of totaal) is volgens mij niet benoemd.

Er is wel het LVO (Landelijk Verbeterprogramma Overwegen) dat tot 2028 loopt, waarbij diverse fases doorlopen worden.
Die had ik al gevonden, maar dat is alleen maar wat globale informatie over veiligheid en verbeteren daarvan. En lijkt erop dat de lokale overheden de eerste stap moeten gaan zetten en dat ProRail gewoon afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 16:13
Dat Prorail afwacht blijkt ook wel, kijk maar naar de Hoekse Lijn, nu het Metro wordt en er een lokale pot met geld is wordt de overweg met de Marathonweg gesaneerd naar een onderdoorgang. Ik denk dat als NS er was blijven rijden dit niet gebeurt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist trouwens niet dat er, na het schrappen van de Zuiderzeelijn, nog tot 2012 sprake is geweest van een geplande Heerenveen - Groningen spoorlijn. :o Blijkbaar was dat onderdeel van de beloofde 2 miljard. Nu vraag ik mij af, waar is het geld wat gereserveerd was voor die spoorlijn heen gegaan? :? Terug naar het rijk of is dat bij de provinciën nog steeds netjes gereserveerd voor toekomstige infrastructuur? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:48:
Ik wist trouwens niet dat er, na het schrappen van de Zuiderzeelijn, nog tot 2012 sprake is geweest van een geplande Heerenveen - Groningen spoorlijn. :o Blijkbaar was dat onderdeel van de beloofde 2 miljard. Nu vraag ik mij af, waar is het geld wat gereserveerd was voor die spoorlijn heen gegaan? :? Terug naar het rijk of is dat bij de provinciën nog steeds netjes gereserveerd voor toekomstige infrastructuur? :?
Dat geld (€ 2,2 miljard) is naar de provincie Groningen (48 procent), Friesland (38 procent) en Drenthe (14 procent) gegaan. Daarvan is 300 miljoen euro in de ecocomie gepompt, en de rest in het wegennet, spoorwegen en enkele stations.

Zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?t=187

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:40:

En wissels, alleen NG 2.0 en 3.0 wissels mogen doorgaand bereden worden met 200 en die zijn een stukje duurder dan de "gewone" standaard wissels. Perrons mogen niet meer direct aan het doorgaande spoor liggen (dus altijd 4 sporen).
Bijna al die lijnen bestaan uit het bovenleiding systeem B1, toegestaan voor 100 (zonder Y draden) en 140 (met Y-draden), harder kan gewoon niet. Onderstations moeten worden verplaatst... nieuwbouw is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Dat geld (€ 2,2 miljard) is naar de provincie Groningen (48 procent), Friesland (38 procent) en Drenthe (14 procent) gegaan. Daarvan is 300 miljoen euro in de ecocomie gepompt, en de rest in het wegennet, spoorwegen en enkele stations.

Zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?t=187
Het lijstje had ik inderdaad al gezien op Wikipedia, de haak om Leeuwarden is er bijvoorbeeld ook onderdeel van. Maar van die oorspronkelijke 2 miljard zou, naast de projecten die al uitgevoerd zijn of nog worden uitgevoerd, ook een deel naar de spoorlijn Heerenveen - Groningen. Die spoorlijn is dus geschrapt, waar is dat geld heen? :? De economie in denk ik dan? :?

Quote uit je eigen link:
Hiervan is €1 miljard voor projecten die nu al zijn aangewezen. De Friese ‘rijksprojecten' uit deze categorie (met vermelding totale kosten) zijn : een spoorlijn Heerenveen-Groningen (€600 miljoen), invalswegen van Leeuwarden (€222 miljoen), treinstation Werpsterhoek (ca. €22 miljoen) en gedeeltelijke uitbreiding spoor Leeuwarden-Groningen (€120 miljoen).
Waar is die 600 miljoen dus heen? :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In de economie waarschijnlijk, want die 600 miljoen bleek niet genoeg voor die spoorlijn, de laatste schattingen (in 2009) waren al 700+ miljoen, en dat zou vermoedelijk nog verder oplopen. En daar zaten onderhoud en beheer nog niet eens bij, dus dat had de kosten nog verder opgedreven.

Die lijn is dus blijkbaar niet rendabel genoeg geweest om aan te leggen, daarom is het plan in 2012 ook definitief geschapt.

Meer info @ Wikipedia: Spoorlijn Groningen - Heerenveen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:58:
In de economie waarschijnlijk, want die 600 miljoen bleek niet genoeg voor die spoorlijn, de laatste schattingen (in 2009) waren al 700+ miljoen, en dat zou vermoedelijk nog verder oplopen. En daar zaten onderhoud en beheer nog niet eens bij, dus dat had de kosten nog verder opgedreven.

Die lijn is dus blijkbaar niet rendabel genoeg geweest om aan te leggen, daarom is het plan in 2012 ook definitief geschapt.

Meer info @ Wikipedia: Spoorlijn Groningen - Heerenveen
Hmmmm, jammer dat dat niet duidelijk is. -O- Blijf ervan balen, ja die spoorlijn kost een boel, maar je kunt elders weer geld besparen, iets met in de spits 8-10 Qliners drachten - Groningen per uur, Qliners Groningen - Heerenveen 4-6 stuks, Qliners Heerenveen - drachten 2-4 stuks, die kun je allemaal schrappen als je treinen laat rijden. Die zijn enkel om de treinen te vervangen want voor streekvervoer hebben ze al aparte bussen, dus dan krijg je dezelfde situatie als Heerenveen - Leeuwarden, streekbussen voor gehucht naar gehucht en treinen voor grote plaats naar grote plaats. Dus ja, aan de ene kant kost het een boel geld, maar aan de andere kant kunnen ze ook weer een boel geld besparen. Ja, de spoorlijn zal alsnog duurder uitpakken, dat is allang berekend, maar toch....... Daarnaast, treinen > bussen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Hmmmm, jammer dat dat niet duidelijk is. -O- Blijf ervan balen, ja die spoorlijn kost een boel, maar je kunt elders weer geld besparen, iets met in de spits 8-10 Qliners drachten - Groningen per uur, Qliners Groningen - Heerenveen 4-6 stuks, Qliners Heerenveen - drachten 2-4 stuks, die kun je allemaal schrappen als je treinen laat rijden. Die zijn enkel om de treinen te vervangen want voor streekvervoer hebben ze al aparte bussen, dus dan krijg je dezelfde situatie als Heerenveen - Leeuwarden, streekbussen voor gehucht naar gehucht en treinen voor grote plaats naar grote plaats. Dus ja, aan de ene kant kost het een boel geld, maar aan de andere kant kunnen ze ook weer een boel geld besparen. Ja, de spoorlijn zal alsnog duurder uitpakken, dat is allang berekend, maar toch....... Daarnaast, treinen > bussen. :Y
Bussen moeten toch sowieso rijden ivm ontsluiting van het platteland, bovendien kost dat de provincie heel wat minder.
Vooral buiten de spits is het in het noorden tussen de grote plaatsen lang niet druk genoeg om een trein te kunnen vullen, en de meeste mensen die per auto onderweg zijn zul je nooit in het OV kunnen krijgen met alle uiteenlopende bestemmingen over relatief grote afstanden. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed die Q-liners gebruikt worden, maar streekvervoer is buiten de spits vaak leeg, en tijdens de spits alleen maar studenten en scholieren. Het noorden is ook minder verstedelijkt, stel je krijgt een station in Drachten, dan zullen veel potentiële gebruikers alsnog van 10+ km ver moeten komen, met de bus al gauw een half uur inclusief wachttijd.

Misschien was er weer een tram gekomen als men ooit de tramlijnen niet allemaal had afgebroken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HallonRubus schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:50:
[...]

Bussen moeten toch sowieso rijden ivm ontsluiting van het platteland, bovendien kost dat de provincie heel wat minder.
Vooral buiten de spits is het in het noorden tussen de grote plaatsen lang niet druk genoeg om een trein te kunnen vullen, en de meeste mensen die per auto onderweg zijn zul je nooit in het OV kunnen krijgen met alle uiteenlopende bestemmingen over relatief grote afstanden. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed die Q-liners gebruikt worden, maar streekvervoer is buiten de spits vaak leeg, en tijdens de spits alleen maar studenten en scholieren. Het noorden is ook minder verstedelijkt, stel je krijgt een station in Drachten, dan zullen veel potentiële gebruikers alsnog van 10+ km ver moeten komen, met de bus al gauw een half uur inclusief wachttijd.

Misschien was er weer een tram gekomen als men ooit de tramlijnen niet allemaal had afgebroken...
Bussen zijn inderdaad nodig voor het platteland, daar zijn dus de streekbussen voor, net zoals nu tussen Heerenveen en Leeuwarden gebeurd. Qliners worden alleen gereden op stukken waar geen trein rijd, voor Heerenveen - Leeuwarden is bijvoorbeeld geen Qliner, dus die kunnen allemaal geschrapt als er een trein gaat rijden. Je moet het verschil tussen streekbussen en Qliners heel erg duidelijk hebben, in het westen is het volgens mij iets anders maar in het noorden rijden Qliners puur en alleen ter vervanging van een trein. De Qliner Groningen - drachten maak ik relatief vaak gebruik van en daar zitten naast studenten ook best wat forenzen in in de spits. En overdag zijn ze ook redelijk gevuld, niet propvol maar dat zijn treinen buiten de spits natuurlijk ook bijna nooit. Qua stations waarvan een substantieel deel per bus aangevoerd zou moeten worden, dat is nu met Heerenveen niet anders hoor, qua inwonersaantal ontlopen drachten en Heerenveen elkaar niet heel veel en streekbussen leveren (eigen inschatting, niet op basis van feiten) denk ik minimaal een derde van de reizigers op station Heerenveen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:53:
[...]

En wissels, alleen NG 2.0 en 3.0 wissels mogen doorgaand bereden worden met 200 en die zijn een stukje duurder dan de "gewone" standaard wissels. Perrons mogen niet meer direct aan het doorgaande spoor liggen (dus altijd 4 sporen).
Bijna al die lijnen bestaan uit het bovenleiding systeem B1, toegestaan voor 100 (zonder Y draden) en 140 (met Y-draden), harder kan gewoon niet. Onderstations moeten worden verplaatst... nieuwbouw is goedkoper.
Perrons mogen niet meer direct aan het doorgaande spoor liggen?
Hoe zit dat dan met halte Kampen Zuid op de lijn Lelystad - Zwolle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:40:
[...]

Perrons mogen niet meer direct aan het doorgaande spoor liggen?
Hoe zit dat dan met halte Kampen Zuid op de lijn Lelystad - Zwolle?
Daar zit vanwege de bocht een snelheidsbeperking van 140 km/u. Dronten heeft om die reden inhaal/zijsporen gekregen met perrons.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Voor zover ik weet is er in Groningen nog een tijd sprake geweest van een tram, van dat geld uit Den Haag, maar hebben ze er zo lang over gedaan om te beslissen het wel/niet te doen (uiteindelijk dus niet) dat het potje toen 'verliep', iig het geld is nu terug in DH en kan niet gebruikt worden voor andere OV-projecten in Groningen.

Als ik het tenminste goed heb begrepen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:17:
Voor zover ik weet is er in Groningen nog een tijd sprake geweest van een tram, van dat geld uit Den Haag, maar hebben ze er zo lang over gedaan om te beslissen het wel/niet te doen (uiteindelijk dus niet) dat het potje toen 'verliep', iig het geld is nu terug in DH en kan niet gebruikt worden voor andere OV-projecten in Groningen.

Als ik het tenminste goed heb begrepen.
Geld terug naar Den Haag? :? Dat vind ik eigenlijk best wel grote onzin dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh nvm. Het geld moest voor 2020 worden uitgegeven, en is nu uiteindelijk uitgegeven aan een rotonde of een wegverbreding hier en daar in de provincie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:23:
Oh nvm. Het geld moest voor 2020 worden uitgegeven, en is nu uiteindelijk uitgegeven aan een rotonde of een wegverbreding hier en daar in de provincie.
We hebben het over 600 miljoen hé? Die mega projecten rondom Leeuwarden en Joure kosten dat niet eens. :X Hoe geven ze 600 miljoen uit aan standaard rotondes en wegverbredingen hier en daar? :X Of jij maakt het kleiner dan het is of ze verpesten het geld echt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gaat om €340M kennelijk en ja ze verpesten het.
http://m.trouw.nl/tr/mobi...ef&pageType=articleDetail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Sommige dingen die daar staan, zoals die wegverbreding van de N33, gaan ook echt om vrij grote dingen hè. Het verbreden van een weg van ~20km kost nog best veel geld.

Hoewel ik zelf wel vind dat er al lang iets van een spoor richting Zernike moest liggen, die bussen zijn echt niets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dan missen we dus nog steeds 260 miljoen euro. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

van die gelden voor het schrappen van de Zuiderzeelijn is ook een boel naar Zwolle gegaan. ZwolleSpoort en Zwolle-Herfte bijvoorbeeld.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goverman schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:11:
van die gelden voor het schrappen van de Zuiderzeelijn is ook een boel naar Zwolle gegaan. ZwolleSpoort en Zwolle-Herfte bijvoorbeeld.
Ja oké, maar dan gaat het om de volledige bak van 2,2 miljard, het ging hier specifiek over de 600 miljoen van de spoorlijn Heerenveen - Groningen die stond gepland. De zuiderzeelijn is geschrapt in 2008 (zo uit mijn hoofd?) de spoorlijn Heerenveen - Groningen (die daar toevallig inderdaad ook onderdeel van was) zou daarna alsnog komen en is pas geschrapt in 2012. Die 600 miljoen daarvoor kwam dus uit die compensatie gelden. De 600 miljoen euro die voor die spoorlijn gepland was, waar is die gebleven? :? 340 miljoen daarvan is dus naar wegen in en om de provincie Groningen en Zwolle-Herfte (zie trouw artikel) gegaan, dan missen we alsnog zo'n 260 miljoen euro, dat is geen kattenpis. :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:19:
[...]

Ja oké, maar dan gaat het om de volledige bak van 2,2 miljard, het ging hier specifiek over de 600 miljoen van de spoorlijn Heerenveen - Groningen die stond gepland. De zuiderzeelijn is geschrapt in 2008 (zo uit mijn hoofd?) de spoorlijn Heerenveen - Groningen (die daar toevallig inderdaad ook onderdeel van was) zou daarna alsnog komen en is pas geschrapt in 2012. Die 600 miljoen daarvoor kwam dus uit die compensatie gelden. De 600 miljoen euro die voor die spoorlijn gepland was, waar is die gebleven? :? 340 miljoen daarvan is dus naar wegen in en om de provincie Groningen en Zwolle-Herfte (zie trouw artikel) gegaan, dan missen we alsnog zo'n 260 miljoen euro, dat is geen kattenpis. :o
Dat is andere 340milj, want die tram was eerder al sprake van en dus komt de 340M van de tram niet van de trein. Als het idd pas gestopt is in 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Net in Deventer gezien....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/35ysrLNlpter17UfIMBEBo4F/medium.jpg

Gebruik svp een normale fotosharingdienst zoals imgur oid. Of ons eigen fotoalbum. :)

[ Voor 77% gewijzigd door zeef op 31-10-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Die komt al een week of twee zo'n beetje elke dag in Deventer langs :p

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Het is weer om te janken vandaag. Nu met 3 uur vertraging op weg naar het werk. Vanaf 8 uur was de beperking voorbij en om 8u50 zou de eerste trein rijden. Om 8u49 werd die geschrapt en om 9u03 zou de eerste trein rijden Om 9u02 werd die geschrapt.

Slaap maar lekker verder NS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:38
Ja, vervelend hè, een aanrijding met een persoon. Nu is er weer iemand die door vrienden, familie en bekenden gemist zal worden.

(Oh, je bedoelde dat niet? Maar voor klagen hebben we Het OV Moppertopic ;)).

[ Voor 20% gewijzigd door EDIT op 31-10-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00
Thombias schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:03:
Net in Deventer gezien....

[afbeelding]

[mbr]Gebruik svp een normale fotosharingdienst zoals imgur oid. Of ons eigen fotoalbum. :)[/mbr]
Die staan al een paar weken ook in zutphen te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:24:
Ja, vervelend hè, een aanrijding met een persoon. Nu is er weer iemand die door vrienden, familie en bekenden gemist zal worden.

Die aanrijding is het hele probleem niet. Dan ga ik gewoon naar huis en een paar uur thuis werken. Het probleem is eigenlijk, dat er daarna nauwelijks gecommuniceerd wordt en wat er gecommuniceerd wordt eigenlijk nooit klopt.

Als de NS rond 8 uur zegt dat de treinen weer gaan rijden en dat de trein van 8u50 de eerste zal zijn, dan gaan mensen weer naar het station. Dan moet je niet om 8u49 gaan omroepen dat de trein toch maar niet rijdt en zelfs daarna pas de app updaten. En een kwartier later, doen ze het gewoon weer.

Het kan gewoon niet zo zijn dat er pas 1 minuut voordat er een trein vanuit Veenendaal West richting Utrecht moet vertrekken bekend is of die trein kan rijden of niet. Die trein moet namelijk eerst naar Rhenen of Veenendaal Centrum, daar keren en daarna gaat hij pas weer richting Utrecht. Dat weet je dus al veel eerder. Dat wisten ze dus rond 8 uur al, maar ze informeren de reiziger pas om 8u49 en updaten de app op het moment dat de trein had moeten vertrekken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Heel vervelend allemaal, maar dat moet je inmiddels wel weten. Gebruik voor je klachten gewoon het moppertopic, dan houden we het hier bij actuele ontwikkelingen ;)

[ Voor 70% gewijzigd door EDIT op 31-10-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij hier prima op zijn plaats. Dit is specifiek NS. Over de rest van het OV heb ik niet zoveel te klagen. Nog nooit 3 uur vertraging gehad met de bus. :) Mijn werkgever begint al te vragen hoeveel korting ik krijg op mijn NS abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:24:
Lijkt mij hier prima op zijn plaats. Dit is specifiek NS. Over de rest van het OV heb ik niet zoveel te klagen. Nog nooit 3 uur vertraging gehad met de bus. :) Mijn werkgever begint al te vragen hoeveel korting ik krijg op mijn NS abonnement.
De eerste melding om kwart over 6, en ontbrekende treinen aan het einde van de vertraging stonden keurig in de actuele vertrektijden van de app die ik gebruikte. Daar tussenin heb ik het niet zo in de gaten gehouden. Een uurtje extra slaap en daarna thuis werken tot de eerste trein zeker reed.

Als je actief de informatie zoekt (denk aan rijden de treinen app met alerts) dan was het deze keer erg duidelijk. Überhaupt zou ik als er een storing is even doorfietsen naar de Klomp, die lijn komt eerder op gang.

Ik ben dus vertrokken vanaf de Klomp. Tragisch dat er zo'n ongeval is, kan mij er niet boos om maken

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 31-10-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

De eerste melding om kwart over 6, en ontbrekende treinen aan het einde van de vertraging stonden keurig in de actuele vertrektijden van de app die ik gebruikte. Daar tussenin heb ik het niet zo in de gaten gehouden. Een uurtje extra slaap en daarna thuis werken tot de eerste trein zeker reed.

Als je actief de informatie zoekt (denk aan rijden de treinen app met alerts) dan was het deze keer erg duidelijk. Überhaupt zou ik als er een storing is even doorfietsen naar de Klomp, die lijn komt eerder op gang.

Ik ben dus vertrokken vanaf de Klomp. Tragisch dat er zo'n ongeval is, kan mij er niet boos om maken
De Klomp is voor mij geen optie: abonnement geldt daar niet. De informatie in de reisplanner en de app was dus helemaal niet "keurig". Daar klopte helemaal niets van. Ik was ook niet de enige die net voor 8u50 op het station aankwam voor de eerste aangekondigde trein.

Nogmaals: zo'n aanrijding / zelfdoding is het punt hier helemaal niet. Waar het mij om gaat, is dat de NS gewoon doodleuk blijft melden dat er een trein gaat rijden terwijl ze al lang en breed weten dat dat niet waar is. Ik heb om 8u47 nog op de app gekeken en die trein van 8u50 zou rijden. 2 minuten later komt er dan een omroepbericht en nog 1 minuut later geven ze de app een update.

Ik check altijd net voor vertrek of de trein rijdt, zoals geadviseerd door de NS. Wel raar dat ze dat adviseren, terwijl ze vervolgens zelf willens en wetens onjuiste informatie verstrekken. Ik gebruik gewoon de bronnen van de NS, dus daar kan het niet aan liggen. De dame achter de informatiepaal op het station gaf precies dezelfde informatie (klopte dus ook niet).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:42:
[...]
Nogmaals: zo'n aanrijding / zelfdoding is het punt hier helemaal niet. Waar het mij om gaat, is dat de NS gewoon doodleuk blijft melden dat er een trein gaat rijden terwijl ze al lang en breed weten dat dat niet waar is. Ik heb om 8u47 nog op de app gekeken en die trein van 8u50 zou rijden. 2 minuten later komt er dan een omroepbericht en nog 1 minuut later geven ze de app een update.
Ok :/. Bij de Klomp was de reisinformatie in de app dus wel up to date en dat geeft een heel andere ervaring. Waardeloos dat je niet kan vertrouwen op de informatie van een eerder stopstation en zo kan zien dat de trein helemaal niet gaat rijden.

Door jouw posts zou ik concluderen dat Utrecht-Rhenen steeds de lijn is die bij kleine problemen/gebrek aan capaciteit op Utrecht-Driebergen al klem komt te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
EDIT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:44:
Heel vervelend allemaal, maar dat moet je inmiddels wel weten. Gebruik voor je klachten gewoon het moppertopic, dan houden we het hier bij actuele ontwikkelingen ;)
Ik heb heel wat te mopperen maar kom dat topic niet in :')

jaren terug een keer afgewezen voor HK toegang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:48:
[...]

Ok :/. Bij de Klomp was de reisinformatie in de app dus wel up to date en dat geeft een heel andere ervaring. Waardeloos dat je niet kan vertrouwen op de informatie van een eerder stopstation en zo kan zien dat de trein helemaal niet gaat rijden.

Door jouw posts zou ik concluderen dat Utrecht-Rhenen steeds de lijn is die bij kleine problemen/gebrek aan capaciteit op Utrecht-Driebergen al klem komt te zitten.
Klopt. Er hoeft maar iets te gebeuren en het is raak op dat traject. Daarom ben ik ook voorstander van het apart aanbesteden van het traject. Bij NS is het een zwaar verwaarloosd traject. Tijd voor een vervoerder die er wat meer effort in stopt, al is het alleen maar betere communicatie, zodat je niet naar "leugens" op de reisplanner zit te kijken als klant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zolang je voor de informatievoorziening afhankelijk blijft van NS en ProRail schiet dát in ieder geval niet op. Een andere vervoerder communiceert misschien iets eerder via social media dat er een stremming is, maar apps zoals OVinfo, Rijden de Treinen en m.ns.nl zullen hetzelfde blijven doen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:24:

EDIT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:44:
Ik moet zeggen, een moedige poging. Ik heb het een paar jaar geleden al eens geprobeert, en mijn ervaring destijds was: het is vechten tegen de bierkaai. Men is er heilig van overtuigd dat de NS volkomen kut© is, en iedereen die het daar niet mee eens is of zelfs maar een beetje nuance probeert aan te brengen krijgt de volle laag. Alles is altijd per definitie de schuld van de NS, en als dat onverhoopt toch niet zo blijkt te zijn is er altijd wel iets anders om over te klagen. De NS moet hoe dan ook altijd volledig de grond in gestampt worden. Zeiken over de NS is volkssport nummer één.

Ik ben nogal koppig en eigenwijs (O-)) maar zelfs ik heb destijds de moed opgegeven en uiteindelijk de eer aan mezelf gehouden. Er is in de tussentijd weinig veranderd zie ik, dus ik wens je veel succes. Je zult het nodig hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meeste is het te wijten aan ProRail, maar daar zeikt idd bijna nooit iemand op :P

Ik daarentegen loop altijd te mopperen over die kut automobilisten als er weer een ongeluk is gebeurd bij een invoegstrook, "zo moeilijk is het niet mensen"... blijkbaar wel. Vooral als je net uit de nachtdienst komt en je komt in 45 min. file terecht omdat er weer een klus bus met losse spijkers de A2 over is gevlogen oid. Tis nooit goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:04:
Meeste is het te wijten aan ProRail, maar daar zeikt idd bijna nooit iemand op :P
Ik ook, maar dat snappen de mensen dan weer niet. Het is immers de NS die je niet van A naar B brengt dus die heeft het gedaan. Zoals met werkzaamheden en zo, NS krijgt ervan langs dat de onderhoud plegen. :+
Ik daarentegen loop altijd te mopperen over die kut automobilisten als er weer een ongeluk is gebeurd bij een invoegstrook, "zo moeilijk is het niet mensen"... blijkbaar wel. Vooral als je net uit de nachtdienst komt en je komt in 45 min. file terecht omdat er weer een klus bus met losse spijkers de A2 over is gevlogen oid. Tis nooit goed :+
Doorgaans carpool ik en anders ga ik met OV. Heb geen auto (en die hoef ik ook niet) dus hooguit bijrijder stress. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:07:
[...]

Klopt. Er hoeft maar iets te gebeuren en het is raak op dat traject. Daarom ben ik ook voorstander van het apart aanbesteden van het traject. Bij NS is het een zwaar verwaarloosd traject. Tijd voor een vervoerder die er wat meer effort in stopt, al is het alleen maar betere communicatie, zodat je niet naar "leugens" op de reisplanner zit te kijken als klant.
Ben ik niet met je eens. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen trajecten in de bijsturing. Wat je wél merkt is dat de spitstoevoegers als eerst worden weggesneden bij een calamiteit, en daar heb jij vaak last van. Utrecht - Rhenen heeft niet de capaciteit om de hele dag 4 IC's en 4 SPR's per uur te rijden, waardoor alleen in de spits extra treinen voor handen zijn. Die zijn dan ook het meest kwetsbaar in de bijsturing en daar heb je dan automatisch last van.

Overigens was de springer van vanmorgen wel een hele nare. 6u smorgens, maandagochtend na de vakantie én slechte communicatie ter plaatse. Ik moet even nazoeken hoe de opstart precies is verlopen, maar kan goed zijn dat er aan de kant van Rhenen geen materieel stond (kon er niet komen door de springer). Het opheffen op het laatste moment had voorkomen kunnen worden..
EDIT schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:40:
[...]

Helaas, een IC Direct ;)
Maar niets is gegarandeerd. De HCs moeten aanwezig zijn, zonder hen kan ik ook vrij weinig beginnen.
Nog gereden? Ik zag dat er uiteindelijk nog best een paar slagen ICD zijn opgeheven. Gelukkig verder wel beheersbaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Maardiweb op 31-10-2016 20:14 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

Ben ik niet met je eens. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen trajecten in de bijsturing. Wat je wél merkt is dat de spitstoevoegers als eerst worden weggesneden bij een calamiteit, en daar heb jij vaak last van. Utrecht - Rhenen heeft niet de capaciteit om de hele dag 4 IC's en 4 SPR's per uur te rijden, waardoor alleen in de spits extra treinen voor handen zijn. Die zijn dan ook het meest kwetsbaar in de bijsturing en daar heb je dan automatisch last van.

Overigens was de springer van vanmorgen wel een hele nare. 6u smorgens, maandagochtend na de vakantie én slechte communicatie ter plaatse. Ik moet even nazoeken hoe de opstart precies is verlopen, maar kan goed zijn dat er aan de kant van Rhenen geen materieel stond (kon er niet komen door de springer). Het opheffen op het laatste moment had voorkomen kunnen worden..

[...]

Nog gereden? Ik zag dat er uiteindelijk nog best een paar slagen ICD zijn opgeheven. Gelukkig verder wel beheersbaar :)
Dat is vaak inderdaad het probleem: geen materieel in Rhenen. Tijdje terug hadden we precies hetzelfde (bij Maarn). Dan moet er dus vanuit Utrecht een trein naar Rhenen (40 minuten ofzo), die moet daar keren en dan weer terug naar Veenendaal (30 minuten?). Dat komt dan dus nog bovenop de tijd, die nodig is om de zooi op te ruimen.

Maar dat is voor mij op zich nog niet eens zo heel erg: werk ik iets langer thuis. Maar ik wil wel gewoon graag z.s.m. naar kantoor, want dat werkt voor mij toch prettiger (dingen even in de groep gooien gaat toch makkelijker als je er gewoon bent). Daarom hou ik dus gewoon de app in de gaten en aan de hand daarvan ga ik precies op tijd naar het station (paar minuten fietsen, zou zelfs kunnen lopen). En het is geen rocket science: zodra er een trein de Haar op rijdt, weet je met vrij grote zekerheid hoe laat die in Rhenen is en hoe laat die weer terug gaat rijden. Als er geen trein op de Haar rijdt, kan er het eerstkomende uur nooit een trein in de richting van Utrecht rijden (even vanuit mijn opstapstation gerekend). Maar toch gaat dat regelmatig fout in de communicatie.

Nou maar hopen dat er morgen niet weer iemand springt. Ik heb een berg werk liggen en wil graag weer de eerste trein pakken als het lukt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Maardiweb schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

[...]

Helaas, ik stond er samen met mijn hc's, maar er kwam geen trein vanuit de Watergraafsmeer. Deze had schijnbaar een defect en kon dus niet vanaf de Watergraafsmeer vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:28

Qu3st

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Dat is vaak inderdaad het probleem: geen materieel in Rhenen. Tijdje terug hadden we precies hetzelfde (bij Maarn). Dan moet er dus vanuit Utrecht een trein naar Rhenen (40 minuten ofzo), die moet daar keren en dan weer terug naar Veenendaal (30 minuten?). Dat komt dan dus nog bovenop de tijd, die nodig is om de zooi op te ruimen.

Maar dat is voor mij op zich nog niet eens zo heel erg: werk ik iets langer thuis. Maar ik wil wel gewoon graag z.s.m. naar kantoor, want dat werkt voor mij toch prettiger (dingen even in de groep gooien gaat toch makkelijker als je er gewoon bent). Daarom hou ik dus gewoon de app in de gaten en aan de hand daarvan ga ik precies op tijd naar het station (paar minuten fietsen, zou zelfs kunnen lopen). En het is geen rocket science: zodra er een trein de Haar op rijdt, weet je met vrij grote zekerheid hoe laat die in Rhenen is en hoe laat die weer terug gaat rijden. Als er geen trein op de Haar rijdt, kan er het eerstkomende uur nooit een trein in de richting van Utrecht rijden (even vanuit mijn opstapstation gerekend). Maar toch gaat dat regelmatig fout in de communicatie.

Nou maar hopen dat er morgen niet weer iemand springt. Ik heb een berg werk liggen en wil graag weer de eerste trein pakken als het lukt.
Dan gaat het vandaag terug naar huis een feest voor je worden!
http://www.rtvutrecht.nl/...enleiding-door-truck.html

[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 01-11-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qu3st schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:55:
[...]

Dan gaat het vandaag terug naar huis een feest voor je worden!
http://www.rtvutrecht.nl/...enleiding-door-truck.html
De spitstreinen rijden niet. Da's niks nieuws, die rijden bijna net zo vaak niet als wel. Zeist staat inmiddels ook voor automobilisten totaal vast.

Morgen hebben we herfstweer, Let maar op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:28

Qu3st

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:25:
[...]

De spitstreinen rijden niet. Da's niks nieuws, die rijden bijna net zo vaak niet als wel. Zeist staat inmiddels ook voor automobilisten totaal vast.

Stationsgebied Driebergen/Zeist is ook gewoon een drama.
Spitstrein rijdt wel tussen Breukelen en Utrecht CS :+

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 01-11-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zeeuwse scholen beginnen later vanwege nieuwe dienstregeling NS
Middelbare scholen in Zeeland gaan hun lesrooster aanpassen aan de nieuwe dienstregeling van de NS. Op 11 december gaan de nieuwe treintijden in. In de provincie Zeeland worden alle aankomsttijden een kwartier verschoven. Daarom komen leerlingen of veel te vroeg, of te laat aan op school.

In ieder geval vijf middelbare scholen laten de lessen na de kerstvakantie een kwartier later beginnen. "De treinen komen later, de bussen komen later en daarom beginnen we later", zegt de woordvoerder van een school tegen Omroep Zeeland. Volgens hem worden de pauzes mogelijk ingekort om te voorkomen dat de leerlingen niet te laat thuis zijn.

In een overleg met alle scholen in Zeeland is de vernieuwde dienstregeling besproken. Daarin werd duidelijk dat de verandering grote gevolgen heeft voor de reistijden van leerlingen. Het is dus mogelijk dat nog meer scholen besluiten hun lestijden aan te passen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heel Nederland stond vast en het sneeuwde niet eens... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 20:09
Mereveldseweg heeft een vrachtwagen de bovenleiding over beide sporen naar beneden gehaald. Ik mag toch hopen dat ze elke euro schade op het bedrijf verhalen, wat een lutser ben je dan zeg!

Linkje met foto

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:16
Wel leuk dat er dan een plaatje van een SGM bijstaat, terwijl er uberhaupt geen sprinters rijden, laat staan iets anders dan VIRM :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zit te kijken voor een bezoek aan het spoorwegmuseum. De trein van Utrecht Centraal naar Maliebaan doet er 20 minuten over. Is dit een speciale trein? Hemelsbreed is het ruim anderhalve kilometer, dat kan ik lopend sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het is een speciale trein in de zin dat hij alleen voor bezoekers van het spoorwegmuseum is. Het duurt zo lang omdat de trein kop moet maken. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
IJnte schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:13:
Mereveldseweg heeft een vrachtwagen de bovenleiding over beide sporen naar beneden gehaald. Ik mag toch hopen dat ze elke euro schade op het bedrijf verhalen, wat een lutser ben je dan zeg!

Linkje met foto
Dat bedrijf is dan gegarandeerd failliet, niet zo'n groot bedrijf waarschijnlijk. En als je dan de kosten van herstel plus de kosten van alle vertraagde reizigers gaat verhalen...

Maar het is wel gewoon heel dom natuurlijk, zo'n rijdraad hangt op 5,5m, dat is best hoog.

http://www.mp-produktie.n...ener_sneller_op_gang.html
Wat voorkwam hier dat er niet kopgemaakt kon worden in Weener? Als hier binnen Nederland een storing is op een Arriva lijntje, kunnen ze toch ook gewoon een halte vroeger stoppen en weer terug rijden?

[ Voor 17% gewijzigd door marcop23 op 01-11-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Skyaero schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:42:
Ik zit te kijken voor een bezoek aan het spoorwegmuseum. De trein van Utrecht Centraal naar Maliebaan doet er 20 minuten over. Is dit een speciale trein? Hemelsbreed is het ruim anderhalve kilometer, dat kan ik lopend sneller.
Ja, een hele speciale doodnormale sprinter [zo'n nieuwe], die iets van 10 minuten onder een viaduct wacht tot ie naar Utrecht CS kan :P

Kortom, lekker lopen of de bus pakken, als het nou een leuk "oud" treintje was...

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
marcop23 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:46:
http://www.mp-produktie.n...ener_sneller_op_gang.html
Wat voorkwam hier dat er niet kopgemaakt kon worden in Weener? Als hier binnen Nederland een storing is op een Arriva lijntje, kunnen ze toch ook gewoon een halte vroeger stoppen en weer terug rijden?
Nieuweschans-Leer is een heel simpel beveiligd baanvak en bestaat uit slechts een blok. Er liggen geen bediende wissels of seinen tussen. Pas als de trein het blok uit is wordt het weer vrij voor een andere rijweg.

Ook had Weener verder geen seinen. Wat ook meespeelt is dat de ATB NG/Indusi aanslaat als je gaat keren op een dergelijk baanvak, kan je alleen maar met 40 terug :P Dat is nu dus aangepast, er kan nu met volledige functionaliteit gekeerd worden. Er is vast wel iemand die het iets technischer uit kan leggen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Ja, want als er iemand voor de trein springt is het ergste dat jij je werk niet kunt doen, er is geen mensenleven in het spel natuurlijk. :X Wat een verschrikkelijk nare houding zeg, ronduit walgelijk. :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Skyaero schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:42:
De trein is speciaal voor bezoekers va het Spoorwegmuseum, en op het perron daar moet je ook weer netjes uitchecken. Als materieel wordt er vaak een SLT-sprinter ingezet, Onderweg moet hij even kopmaken (de andere kant op rijden) om het spoor naar het museum in te rijden. Tijdens het wachten moet hij, naar ik meen, de Sprinter naar Zwolle even voor laten gaan.

Het is leuk voor de liefhebbers, maar ik pak liever de bus of de benenwagen wat net even een stuk sneller is.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 02-11-2016 00:31 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:14:
[...]

Ja, want als er iemand voor de trein springt is het ergste dat jij je werk niet kunt doen, er is geen mensenleven in het spel natuurlijk. :X Wat een verschrikkelijk nare houding zeg, ronduit walgelijk. :r
Dat overdreven emo goede altijd. Besef jij je wel hoeveel mensen er op deze wereld per dag zelfmoord plegen, doodgaan van de honger, omkomen door oorlogsgeweld...?

Heel vervelend allemaal, maar daar kan ik niets aan doen. Shit Just Happens.

Ik ga zo maar weer thuis beginnen denk ik. De eerste twee treinen zijn alweer geschrapt. Bovenleiding nog niet gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 05:50:
[...]

Dat overdreven emo goede altijd. Besef jij je wel hoeveel mensen er op deze wereld per dag zelfmoord plegen, doodgaan van de honger, omkomen door oorlogsgeweld...?

Heel vervelend allemaal, maar daar kan ik niets aan doen. Shit Just Happens.

Ik ga zo maar weer thuis beginnen denk ik. De eerste twee treinen zijn alweer geschrapt. Bovenleiding nog niet gerepareerd.
En als deDB, euhm arriva er straks rijd is dat natuurlijk gefixt! De krappe capaciteit natuurlijk idemdito. Je kan idd beter gewoon een doorgaande intercity schrappen waar nog meer mensen nog meer last van hebben.

Ik zou zeggen: ga fietsen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Even eenveer in de kont van NS: Heel fijn dat het stoppertje dat ik midden op de dag een uur nodig heb, verzorgd wordt door DDZ. Dat werkt een stuk fijner dan SLT.

("Werk" zeg je? Wat doe je dan op GoT?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:49:
[...]

En als deDB, euhm arriva er straks rijd is dat natuurlijk gefixt! De krappe capaciteit natuurlijk idemdito. Je kan idd beter gewoon een doorgaande intercity schrappen waar nog meer mensen nog meer last van hebben.

Ik zou zeggen: ga fietsen! :D
Misschien wel. "Nee" is wat we nu hebben en veel slechter wordt het niet.

Vanmorgen klopte de communicatie in ieder geval aardig. De eerste trein vertrok volgens de app om 6u50 (2 eerdere treinen waren geschrapt). En die trein reed ook echt. De 2e trein zou om 7u50 gaan en die zag ik ook op tijd richting Veenendaal rijden (de 3 treinen tussen die 2 waren ook geschrapt).

Gelukkig krijgen we binnenkort "hoog frequent spoor" zonder overgangen en is er weer capaciteit genoeg. Verdubbelen zou niet nodig zijn, is gezegd.

Ik zie niet in waarom het minder erg zou zijn om 2 sprinters per uur te schrappen, terwijl er ook 4 intercity's per uur rijden. Dat maakt natuurlijk niets uit, want mensen in een sprinter hebben dezelfde belangen als mensen in een intercity: die moeten ook werken of naar school. Ze betalen ook gewoon hetzelfde tarief.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:24:
[...]
Ik heb nu niet direct het idee dat DB beter is dan NS, eigenlijk nog niet dat ze bijna zo goed zijn, om eerlijk te zijn. En mocht je bedoelen "veel slechter kan het niet," dan vraag ik je nog eens terug te denken aan begin jaren 00, toen de punctualiteit nergens op leek, uitgerangeerd (40j oud) Duits materieel de gaten moest vullen en je alsnog als haringen in een ton in de intercity stond.
Gelukkig krijgen we binnenkort "hoog frequent spoor" zonder overgangen en is er weer capaciteit genoeg. Verdubbelen zou niet nodig zijn, is gezegd.
Spoor verdubbelen is niet nodig zegt alleen degene die de rekening betaalt, terwijl de snelwegen elke veertig jaar verdubbeld worden ongeveer.
Dat maakt natuurlijk niets uit, want mensen in een sprinter hebben dezelfde belangen als mensen in een intercity: die moeten ook werken of naar school. Ze betalen ook gewoon hetzelfde tarief.
Op zich is de intercity wel de grote melkkoe voor de NS, sprinters leveren relatief weinig op. Maar van de andere kant heb je die sprinters ook wel nodig om je intercity's te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En de spitstreinen zijn allemaal weer geschrapt: gladde sporen, rond 18:00 uur verholpen zeggen ze. (De waarheid is natuurlijk dat er vanaf dan geen spitstreinen meer rijden volgens de dienstregeling :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:24:
[...]

De hamvraag: waar komt de verwachting vandaan dat DB of Arriva het hier beter gaat doen dan 'thuis'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
dcm360 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:57:
[...]

De hamvraag: waar komt de verwachting vandaan dat DB of Arriva het hier beter gaat doen dan 'thuis'?
Omdat vele het in hun hoofd hebben zitten dat het in het buitenland allemaal veel beter werkt. Echter valt dat een beetje onder het mom dat het gras bij de buren altijd groener is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
sanfranjake schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:05:
[...]

Nieuweschans-Leer is een heel simpel beveiligd baanvak en bestaat uit slechts een blok. Er liggen geen bediende wissels of seinen tussen. Pas als de trein het blok uit is wordt het weer vrij voor een andere rijweg.

Ook had Weener verder geen seinen. Wat ook meespeelt is dat de ATB NG/Indusi aanslaat als je gaat keren op een dergelijk baanvak, kan je alleen maar met 40 terug :P Dat is nu dus aangepast, er kan nu met volledige functionaliteit gekeerd worden. Er is vast wel iemand die het iets technischer uit kan leggen.
Bedankt, dat is best een grappig weetje. Dat doet je goed omdat je beseft hoe uitgebreid de beveiliging in Nederland dan is :P Zelfs op de simpele diesellijntjes in het noorden.

Veel van de (of alle?) potentiele stoelen voor de ICNG hadden trouwens zijsteunen voor je hoofd. Dat vind ik ook echt heel fijn. Zo veel mensen die nu in een VIRM bijvoorbeeld met hun hoofd tegen het raam aan gaan liggen, eventueel met een jas ertussen. Dit moet toch best wel comfortabeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blad op spoor leidt voor het eerst deze herfst tot verstoring
Het treinverkeer in Nederland ondervindt woensdagmiddag voor het eerst deze herfst last van blaadjes. Op het traject Utrecht-Rhenen rijden in de spits minder treinen door gladde sporen.

Dit levert volgens de NS een vertraging op van een kwartier. De verstoring is naar verwachting aan het begin van de avond verholpen.

De NS en spoorbeheerder Prorail hebben zich de afgelopen weken goed voorbereid op het naderende herfstweer.

Op 'beruchte' trajecten als Utrecht-Rhenen en Gouda-Alphen, die door bosrijk gebied rijden, zijn treinen uitgerust met 'sandite'. Dit mengsel van zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel wordt op het spoor gestrooid zodat de bladerenpulp van het spoor verdwijnt.

Anticiperen
"We kunnen hinder door blaadjes op het spoor nooit helemaal uitsluiten", beklemtoont Erik Kroeze van NS. "Ook in alle omringende landen levert het problemen op. Maar we houden de weersverwachtingen goed in de gaten. En zodra machinisten overlast ondervinden, maken ze daar melding van. Dan kunnen we er zo snel mogelijk op anticiperen."

Spoorbeheerder Prorail heeft een draaiboek klaarliggen om snel te kunnen handelen als herfstweer overlast veroorzaakt. "Dit gaat niet alleen om blaadjes, maar ook bijvoorbeeld om onweer en blikseminslag, of takken die bij storm op het spoor belanden", licht woordvoerder Jaap Eikelboom van Prorail toe.

Tracémanagers
Tientallen tracémanagers houden nauwgezet de zevenduizend kilometer spoor in Nederland in de gaten hoe de situatie op hun traject is. Zij inventariseren de informatie die zij van machinisten krijgen en overleggen met het weerbureau van Prorail, dat de voorspellingen voor de komende dagen analyseert. Indien nodig, wordt langs sporen in bosrijke gebieden takken gesnoeid die bij massale bladval voor veel overlast kunnen gaan zorgen.

"Bladeren zelf veroorzaken overigens geen problemen", legt zegsman Eikelboom uit. "Het wordt pas vervelend als er ook wat regen valt en de blaadjes pulp worden." Treinen moeten rekening houden met een langere remweg of krijgen last van 'vierkante wielen', die leiden tot ongewenste trillingen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

He gelukkig, de blaadjes vallen weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
:P Utrecht-Rhenen rijden in de spits toch nooit trienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:03:
[...]

Omdat vele het in hun hoofd hebben zitten dat het in het buitenland allemaal veel beter werkt. Echter valt dat een beetje onder het mom dat het gras bij de buren altijd groener is.
Sterker nog, in vrijwel alle landen doet men het slechter dan de NS. Alleen Japan en Zwitserland scoren beter, maar dat zijn spoornetten die totaal niet te vergelijken zijn met die in Nederland.

Maargoed, het gras bij de buren is idd altijd groener. Tot je op dat gras staat, dan bleek je eigen gras toch net ff wat groener te zijn...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Skyaero schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:00:
:P Utrecht-Rhenen rijden in de spits toch nooit trienen?
Reden er überhaupt treinen op dat traject deze week? Hoeveel storing er wel niet geweest is op dat traject deze week, niet normaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Utrecht-Rhenen? Bestaat dat traject nog dan? ;)

/runs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:13
Raven schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:29:
"Dit mengsel van zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel wordt op het spoor gestrooid zodat de bladerenpulp van het spoor verdwijnt."
Daar klopt toch niks van? Dat spul zorgt enkel voor meer grip, of is zand ineens een oplosmiddel voor bladeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HallonRubus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:36:
[...]

Daar klopt toch niks van? Dat spul zorgt enkel voor meer grip, of is zand ineens een oplosmiddel voor bladeren?
En hoe ontstaat die grip dan? :P dat mengsel duwt de pulp naar de buitenkant en onttrekt de olie = grip, zonder dat de spoorstaaf teveel beschadigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Die sandite mogen ze dan ook weleens op de wegen spuiten, die zijn ook spekglad waar die blaadjes samen met die miezer van de afgelopen dagen een mooie moes hebben gemaakt. (Brabant heeft ook bossen blijkbaar. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Er zitten metaaldeeltjes in en dat zal gerust wel de wielbanden beschadigen. Maar die zijn eenvoudiger te slijpen dan de rails.
En het zand zuigt volgens mij die olie uit de blaadjes een beetje op waardoor de olie minder geconcentreerd op de rails ligt en daardoor voor minder slecht grip zorgt.

Maar waarom rijden er dan geen treinen op het traject i.p.v. een max. snelheid van bijvoorbeeld 40 km/u in te voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

LordSinclair schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:03:
[...]

Daar lijkt het wel op ja. Ik krijg alleen helaas zo weinig respons van degenen aan wie ik deze vraag stel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
hjs schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:31:
He gelukkig, de blaadjes vallen weer
Een stukje uit Railroad Australia (de andere kant van de wereld)
Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/485me0bul/vlcsnap_error218.png

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/sf3qsmcv5/vlcsnap_error059.png

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/yth9pvc85/vlcsnap_error224.png

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/9ic716e99/vlcsnap_error677.png

Dus je kan er hier de spot mee drijven en zeggen dat alleen wij er last van hebben. De waarheid is anders, alleen willen vele dat graag ontkennen. Daarnaast moet je zeker niet vergeten dat wij een van de drukste spoorwegnetten ter wereld hebben. Met 2x per dag een boemeltreintje heb je niet zo snel last van 10 minuten vertraging. Zeker niet als die ook nog eens overal minimaal 5 minuten stil staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.treinreiziger.nl/userfiles/image/stiptheidNSint.jpg

Hier een plaatje van de punctualiteit weggezet tegen de belasting van het spoornet. Dit geeft een goed beeld van wat wildhagen eerder al zei, alleen Japan en Zwitserland doen het beter. Maar de bedrijfscultuur in Japan is wel compleet anders. Vaker dan x keer te laat, ontslagen met als gevolg dat er soms treinen uit de bocht vliegen omdat de Mcn bang is anders zijn baan kwijt te raken, dat is ook niet helemaal de kant die wij op willen lijkt mij..
En Zwitserland ja, het gaat daar beter, maar vergelijk ook de kosten in een treinkaartje eens, is het je echt zoveel extra waard dat beetje meer op tijd rijden? Want dat kost bakken met geld.

[ Voor 30% gewijzigd door LordSinclair op 02-11-2016 21:53 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 20:25
Is dit punctualiteit met of zonder treinen die uitvallen? In andere woorden; heb vaak genoeg +45 of zelfs +60 minuten vertraging gehad in Duitsland, maar de trein reed wel. In Nederland wordt regelmatig een trein opgeheven (de lalala rijdt vandaag niet). Lijkt me lastig vergelijken wanneer punctualiteit anders gemeten wordt?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Daarentegen is met +60 in Nederland rijden zo ongeveer waanzin, want met die tijd heb je alweer de 2 volgende treinen langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
In Duitsland heb je dan ook nog te maken met zitplaatsreserveringen. In latere treinen zit er al iemand anders op die stoel, en IC/ICE-reizigers verwachten wel dat ze kunnen zitten als ze hebben betaald voor een reservering.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Idd. Werkt hier hetzelfde bij treinen met reservering a la thalys: dat ding rijdt sowieso, al is 'ie een halve dag te laat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:44:
[...]

Hier een plaatje van de punctualiteit weggezet tegen de belasting van het spoornet. Dit geeft een goed beeld van wat wildhagen eerder al zei, alleen Japan en Zwitserland doen het beter. Maar de bedrijfscultuur in Japan is wel compleet anders. Vaker dan x keer te laat, ontslagen met als gevolg dat er soms treinen uit de bocht vliegen omdat de Mcn bang is anders zijn baan kwijt te raken, dat is ook niet helemaal de kant die wij op willen lijkt mij..
Jep. Daar zijn al vele doden door gevallen, de machinist gaat dan idd haasten en door seinen rijden, want als hij dat niet doet is hij idd zijn baan kwijt (bij herhaling).

Voorbeeldje: 107 doden bij Wikipedia: Amagasaki rail crash
En Zwitserland ja, het gaat daar beter, maar vergelijk ook de kosten in een treinkaartje eens, is het je echt zoveel extra waard dat beetje meer op tijd rijden? Want dat kost bakken met geld.
Dat, plus dat geplande halteringen in Zwitserland regelmatig 10+ minuten lang zijn, waardoor vertragingen minder opvallen. Dit in tegenstelling tot de vaak korte (2-3 minuten) stops in NL.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 90 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.