After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Meer achtergrondinfo: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Plaatsnaamverkortingen
Virussen? Scan ze hier!
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Spa is Snippeling Aansluiting, de splitsing waar de lijn naar Hengelo en Zutphen bij elkaar komen.
Signatures zijn voor boomers.

Hier een meer complete, waar ze beiden wel op staan: http://www.infrasite.nl/d...nition.php?ID_content=701
Virussen? Scan ze hier!
Die herkend ze wel beideMaasluip schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:54:
Je kunt beter http://www.somda.nl/verkortingen/ gebruiken.
Spa is Snippeling Aansluiting, de splitsing waar de lijn naar Hengelo en Zutphen bij elkaar komen.
Oscar Wilde

If you choose not to decide, you still have made a choice.
https://www.thelocal.de/2...erlin-innotrans-tradeshow
Speel ook Balls Connect en Repeat
De toekomst gaat het uitwijzen
De buitenkant bestaan uit zonnecellen, en daarbinnen accu's die daarmee worden opgeladen en ook de remenergie opslaat. En het waterstof zal als standaard worden gebruikt terwijl de zonnecellen een goede aanvulling is.
Vooral bruikbaar in Australië en Amerika waar nog heel veel diesels rijden.
Een brandstofcel heeft volgens mij ook geen extreem hoog piekvermogen. Die supercap/accu als buffer heb je dus altijd nodig.marcop23 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:59:
Het probleem is, op dit moment, dat je kleine accu's waar alleen remenergie inpast, lang niet snel genoeg kan laden zodat je hem vol laadt in de deceleratietijd van de trein. Je moet dus een accu hebben waar je remenergie 20x in past, en vanaf dat moment zou je net zo goed de hele brandstofcel weg kunnen gaan laten. Maar wat ik al zei, misschien komen er andere ontwikkelingen die zoiets veranderen. Ik weet het niet
Het is trouwens wel een heel typische PR blurb:
Zoals... Elektrische treinenAnother advantage is its quietness: even at its top speed of 140 km/h, the only noise is that produced by the motion of the wheels and air resistance.

Ik denk dat ze het vergelijken met de bestaande dieseltreinen op dat traject.
Hoewel ze zelfs met getrokken dieselmaterieel rijden op Bremen-Cuxhaven nu, waardoor je in de rijtuigen zelf amper/geen dieselmotor zal horen. Van buiten bij het optrekken uiteraard wel, maar ik vraag me af hoe veel je nog hoort bij 140 km/h buiten tov het rolgeluid.Onbekend schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:41:
[...]
Ik denk dat ze het vergelijken met de bestaande dieseltreinen op dat traject.
Maar ach, we snappen de voordelen allemaal
[ Voor 6% gewijzigd door marcop23 op 21-10-2016 08:23 ]
Daar heb je dus je supercaps voor: Die kunnen wel heel snel laden en ontladen.marcop23 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:59:
Het probleem is, op dit moment, dat je kleine accu's waar alleen remenergie inpast, lang niet snel genoeg kan laden zodat je hem vol laadt in de deceleratietijd van de trein. Je moet dus een accu hebben waar je remenergie 20x in past, en vanaf dat moment zou je net zo goed de hele brandstofcel weg kunnen gaan laten. Maar wat ik al zei, misschien komen er andere ontwikkelingen die zoiets veranderen. Ik weet het niet
Om na een noodstop weer verder te kunnen rijden, heb je dus een extra energievoorraad nodig om de trein op gang te brengen.
Deventer goederenemplacementRaven schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:41:
Dvge zou volgens Google voor Deventer moeten staan (al snap ik die g dan niet)
En Spa is : Snippeling aansl. (splitsing Dvge-Aml/Zp)
http://rolandrail.net/drgl/afko.htm
Oops, al langs geweest in andere lijst
[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 21-10-2016 13:27 ]
Goner schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:24:
Oops, al langs geweest in andere lijstdat krijg je als je chronologisch leest.

Vloggende treinsurfers krijgen geen celstraf of boete
De twee vloggers van 18 die begin juni op het dak van een trein van Veolia sprongen, hoeven niet de cel in en krijgen ook geen boete. Wel moeten ze van het Openbaar Ministerie in gesprek met machinisten van Veolia.
In het gesprek zullen de machinisten vertellen over de traumatische ervaringen die ze hebben met mensen die voor de trein springen, meldt 1Limburg.
Willem Vink en Jimmy van Vonderen besloten in juni van een viaduct op een trein te springen en mee te reizen van Nijmegen naar Molenhoek. Ze maakten een filmpje van de actie en plaatsten de beelden op internet. "Ik vind het leuk om mensen te entertainen met video's van dingen die nog nooit zijn gedaan. Puur om te vermaken", zei Vink later in het NOS Radio 1 Journaal.
Gevaar
Hij bood achteraf zijn excuses aan. Hij had er niet bij stilgestaan hoe groot de impact zou zijn. Veolia deed aangifte en zei dat de vloggers een gevangenisstraf van 15 jaar konden krijgen of een hoge geldboete voor het opzettelijk veroorzaken van gevaar op het spoor.
Volgens het OM kan niet worden bewezen dat ze het treinverkeer in gevaar hebben gebracht. De twee worden daarom aangepakt voor het veroorzaken van overlast.
Veolia is blij met de straf. "Wij zien meer heil in deze alternatieve straf dan in een geldboete", zegt een woordvoerder van het bedrijf. Het vervoersbedrijf gaat op zoek naar machinisten met wie de vloggers kunnen praten.
Oscar Wilde
We zijn bezig met het regelbaar te vernieuwen (kapjes, bevestigingsmiddelen en uitvullingen / rughellingplaten niet) en spoorstaven + ES-lassen op de Haarlemmer houttuinen. En ze zijn bezig met het steken van de NS90 dwarsliggers naar 14-002 vanwege het uitlopen van de spoorstaaf voet op de sporen 7A, 9A en 10A. (binnenkort volgen 11A, 12A, 13A, 14A, 15A, 10B en 13B ook nog).Luke! schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:24:
Ff zwaaien zondag Arctic, vanwege die klussen in Amsterdam moeten wij tussen de Watergraafsmeer en Centraal een ommetje maken via de Zaanstraat met ons treintje. Wat wordt er precies gedaan dit weekend?
En de andere aannemer is bezig met het vernieuwen/aanbrengen van ATB-VV, ATB lussen en wissel onderhoud.
In Rotterdam is het ook raak ... zag posters hangen op station Lombardijen ; geen treinen tussen R'dam Zuid en Zwijndrecht, alleen bussen op zaterdag en zondag.Luke! schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:24:
Wat wordt er precies gedaan dit weekend?
Wat wordt er gedaan ? Info op NS site is weer summier : Oorzaak ; werkzaamheden
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Flink pakket dus. Op dit moment zijn 2a t/m 6a ook buiten dienst. Ik gok morgen ook want dat zou wel verklaren waarom we dus niet op 2b kunnen omlopen.ArcticWolf schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:19:
[...]
We zijn bezig met het regelbaar te vernieuwen (kapjes, bevestigingsmiddelen en uitvullingen / rughellingplaten niet) en spoorstaven + ES-lassen op de Haarlemmer houttuinen. En ze zijn bezig met het steken van de NS90 dwarsliggers naar 14-002 vanwege het uitlopen van de spoorstaaf voet op de sporen 7A, 9A en 10A. (binnenkort volgen 11A, 12A, 13A, 14A, 15A, 10B en 13B ook nog).
En de andere aannemer is bezig met het vernieuwen/aanbrengen van ATB-VV, ATB lussen en wissel onderhoud.
Tja... ProRail zit daar echt in de penarie, maar ze zoeken het maar lekker uit met hun beleid. Ze doen er geen mededeling over want naar mijn weten gebeurd er helemaal niks in Rotterdam op het moment, iig volgend weekend wordt er niks gedaan vanwege redenen.....Goner schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:45:
[...]
In Rotterdam is het ook raak ... zag posters hangen op station Lombardijen ; geen treinen tussen R'dam Zuid en Zwijndrecht, alleen bussen op zaterdag en zondag.
Wat wordt er gedaan ? Info op NS site is weer summier : Oorzaak ; werkzaamheden
SA en SB (1 en 2) zijn verderop wel bezet, op 4, 5 en 6 worden ATB werkzaamheden uitgevoerd. Alleen 11 t/m 15 zijn bereikbaar en 1 t/m 15B.Luke! schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:19:
[...]
Flink pakket dus. Op dit moment zijn 2a t/m 6a ook buiten dienst. Ik gok morgen ook want dat zou wel verklaren waarom we dus niet op 2b kunnen omlopen.
Foto van vanmorgen SA/SB:

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 22-10-2016 19:08 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb maar een treintje later genomen. Die had vertraging want "een meneer had de noodrem aangetrokken omdat ie dacht dat dat de WC was"

Nee volgend jaar nog 1 grote buitendienststelling helaas.Fiber schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:52:
Zou het werk op en rond Utrecht CS nou dit weekend afgerond worden en dan dus klaar zijn...?
evilution schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:51:
De aard van de werkzaamheden is voor zowel vervoerder als reiziger irrelevant.
Zou het zo ingewikkeld zijn om even uit te leggen wat er gebeurt ? Die schade en reparaties aan de Moerdijk-brug komen breeduit met beelden in de krant en op TV ... en 2 dagen geen treinen uit R'dam naar het zuiden en geen woord informatie ? Want 'niet relevant' ... goedkoop.
In principe worden buitendienststellingen lang* van tevoren met vervoerders overeen gekomen, op basis van onderhoudsroosters van de aannemers en projectmatige werkzaamheden. Maar het is geen uitzondering dat gedurende dit proces extra aannemers meeliften in zo'n BD. Vervoerder weet alleen of het spoor beschikbaar is en hooguit bij benadering inhoudelijk. Publiekscontacten van NS/ProRail melden verder alleen bijzondere of interessante klussen maar niet alles wat zij op hun site melden wordt overgenomen door de media.Goner schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:55:
[...]
![]()
Zou het zo ingewikkeld zijn om even uit te leggen wat er gebeurt ? Die schade en reparaties aan de Moerdijk-brug komen breeduit met beelden in de krant en op TV ... en 2 dagen geen treinen uit R'dam naar het zuiden en geen woord informatie ? Want 'niet relevant' ... goedkoop.
Overigens zou je als je niets kunt vinden natuurlijk zelf de vraag aan ProRail of NS kunnen stellen
* lang: de BD's voor 2017 zijn ongeveer in 08-2016 al vastgelegd.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
En toch verschijnen ze pas een paar weken van tevoren in de reisplanner...evilution schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:46:
[...]
* lang: de BD's voor 2017 zijn ongeveer in 08-2016 al vastgelegd.
Zo kun je natuurlijk geen langetermijnplannen maken. Ik ga in januari een weekendje naar zuid-Duitsland (zaterdag heen, zondag terug) en ik heb echt geen flauw idee of ik mijn trein überhaupt kan halen, laat staan dat ik weet of ik zondagavond wel thuis kan komen.
We are shaping the future

Die eerste foto: ik neem aan dat hier twee spoorstaven aan elkaar 'gelast' worden. Hoe wordt dat precies gedaan? Ik geloof dat het vroeger met thermiet ging, maar is dat nog steeds zo?
Bedoel je dan dat het alweer versleten is............of gaat er daar nog een schokkende verbouwing plaatsvindenEDIT schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:55:
En dan over vijf of zes jaar mag alles weer helemaal op de schop
Daarvoor zal dus ook het complete wisselcomplex aangepast moeten worden, de beveiliging worden geüpdatet, etc.
Er wordt dus een soort van DoorStroomStation Amsterdam van gemaakt, zoals ze nu ook bij Utrecht hebben gedaan.
Om het dan in één keer goed te doen, wordt er momenteel besproken welke variant de voorkeur geniet. Ik heb diverse varianten voorbij zien komen, inclusief fly-over bij Dijksgracht (dat verdwijnt) voor een ongelijkvloerse kruising en nog meer van die geintjes. De snelheid op Amsterdam zelf zou verhoogd moeten worden naar 60 of 80 (ik dacht dat 60 de voorkeur had vanwege de kortere wissels, waardoor je meer mogelijkheden voor doorwisselen en bijsturen kunt creëren). De rest zou 80 km/u moeten worden geloof ik.
De schop zou in 2021 de grond in moeten gaan, maar eerst moet er überhaupt groen licht voor worden gegeven als de plannen uitgewerkt zijn.
Één ding is wel zeker: die perrons moeten verbreed worden en de middensporen verdwijnen.

Als je een zij hebt gezien was zij van ProRailSkyaero schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:21:
Vandaag langs Adam CS geweest en de werkzaamheden gezien. Misschien heb ik ArticWolf ook wel gezien, maar ik weet niet hoe hij (of zij?) eruit ziet
Die eerste foto: ik neem aan dat hier twee spoorstaven aan elkaar 'gelast' worden. Hoe wordt dat precies gedaan? Ik geloof dat het vroeger met thermiet ging, maar is dat nog steeds zo?
En klopt idd, spoorstaven langer dan 60 meter mogen nog ge-termiet worden, alles korter moet met een stomplas gedaan worden.
[ Voor 79% gewijzigd door ArcticWolf op 23-10-2016 22:57 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
ArcticWolf schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:53:
Het project gaat PHS Amsterdam heten... mocht geen DSSA heten, vraag me niet waarom want dat weet ik niet
Dan zou ik er meteen 80 km/u van maken. Er ligt vóór en na Amsterdam Centraal kilometers spoor parallel aan elkaar waar de hogere snelheidswissels in gelegd kunnen worden. Dat hoeft niet per se vlak voor de perrons te liggen.EDIT schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:30:
De snelheid op Amsterdam zelf zou verhoogd moeten worden naar 60 of 80 (ik dacht dat 60 de voorkeur had vanwege de kortere wissels, waardoor je meer mogelijkheden voor doorwisselen en bijsturen kunt creëren). De rest zou 80 km/u moeten worden geloof ik.
Het ontwerp is al af, voorkeursontwerp en begroting liggen nu bij ministerie (is natuurlijk weer te duurOnbekend schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:20:
[...]
Dan zou ik er meteen 80 km/u van maken. Er ligt vóór en na Amsterdam Centraal kilometers spoor parallel aan elkaar waar de hogere snelheidswissels in gelegd kunnen worden. Dat hoeft niet per se vlak voor de perrons te liggen.
DSSU:

https://www.facebook.com/ProRail/posts/1273071399410020
[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 24-10-2016 11:27 ]
Ach ja natuurlijk, daar had ik al wat over gelezen. Wel een dure afschrijving als dit er maar voor zo'n 5 à 6 jaar ligt. Maar idd geen overbodige luxe de passagier wat meer lucht te gunnen op Amsterdam C.EDIT schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:30:
De perrons op Amsterdam voldoen niet aan de veiligheidseisen qua breedte tussen de trap en de perronrand voor de hoeveelheid mensen. De perrons moeten dus verbreedt worden. De enige manier om dat te doen is door de middensporen weg te halen.
Daarvoor zal dus ook het complete wisselcomplex aangepast moeten worden, de beveiliging worden geüpdatet, etc.
Er wordt dus een soort van DoorStroomStation Amsterdam van gemaakt, zoals ze nu ook bij Utrecht hebben gedaan.
Om het dan in één keer goed te doen, wordt er momenteel besproken welke variant de voorkeur geniet. Ik heb diverse varianten voorbij zien komen, inclusief fly-over bij Dijksgracht (dat verdwijnt) voor een ongelijkvloerse kruising en nog meer van die geintjes. De snelheid op Amsterdam zelf zou verhoogd moeten worden naar 60 of 80 (ik dacht dat 60 de voorkeur had vanwege de kortere wissels, waardoor je meer mogelijkheden voor doorwisselen en bijsturen kunt creëren). De rest zou 80 km/u moeten worden geloof ik.
De schop zou in 2021 de grond in moeten gaan, maar eerst moet er überhaupt groen licht voor worden gegeven als de plannen uitgewerkt zijn.
Één ding is wel zeker: die perrons moeten verbreed worden en de middensporen verdwijnen.
Al denk ik dat er voor jullie met het wegnemen van de middensporen wel wat minder lucht zal zijn, het zal zeker creativiteit vergen van de Treindienstleiders om alles door dat station te persen, straks ook nog een Eurostar die daar geparkeerd gaat worden op een afgeschermd perron, tenminste als het allemaal doorgang vind.
Wanneer kan je een tipje van de sluier oplichten? Ben benieuwd hoe grootschalig dit gaat wordenArcticWolf schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:00:
[...]
Het ontwerp is al af, voorkeursontwerp en begroting liggen nu bij ministerie (is natuurlijk weer te duur) Zal binnenkort eens vragen wat het ongeveer gaat worden. Al denk ik dat 80 op sommige locaties moeilijk gaat worden.
Het enige wat ik nu weet is dat de scope van Amstel t/m Sloterdijk loopt, alle niet-monumentale bruggen worden vervangen en Dijksgracht wordt opgeheven en geïntegreerd in het hoofdnet.Trainhunter2009 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:49:
[...]
Wanneer kan je een tipje van de sluier oplichten? Ben benieuwd hoe grootschalig dit gaat worden
Woensdag of donderdag weet ik meer denk ik.
Ik denk dat DSSA al gereserveerd is voor een ander station wat de afgelopen 2 weken al 2x behoorlijk plat gelegen heeft.Maasluip schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:07:
[...]
Omdat DSS alweer een beladen term is na het fiasco DSSU (en überhaupt dat hele gewisselsaneer ten faveure van corridors).
* IJnte klust verder aan Deense spoortjes.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Zouden die Eurostars, Thalyssen en andere internationale treinen op termijn niet naar Zuid verhuizen of zo...?Trainhunter2009 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:49:
[...] straks ook nog een Eurostar die daar geparkeerd gaat worden op een afgeschermd perron, tenminste als het allemaal doorgang vind.
Best een chaos op Amersfoort vandaag trouwens...
Vanmiddag had de treindienstleiderspost Zwolle problemen (geen controle meer over de wissels, als ik het goed gehoord heb). Dus een groot deel van de lijnen die door hen bediend werden (Amersfoort - Enschede, Amersfoort - Zwolle, Zwolle - Deventer, Zwolle - Enschede, Zwolle - Meppel - Leeuwarden/Groningen, Apeldoorn - Zutphen) lagen er voor een tijdje geheel uit. Slechts een enkele trein kom daar door de wissels gepraat worden.
Doorstroomstation Arnemuiden?IJnte schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:42:
[...]
Ik denk dat DSSA al gereserveerd is voor een ander station
We are shaping the future
Zie http://www.bndestem.nl/re...estie-van-geluk-1.6570670De problemen met het spoor op de Moerdijkbrug kunnen de komende maanden op de meest onverwachte momenten leiden tot hinder.
Die waarschuwing heeft staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur naar de Tweede Kamer gestuurd.
De Moerdijkbrug kampt met scheurtjes in de rails. In het tweede kwartaal van 2017 wordt daar uitgebreid werk van gemaakt. Dit groot onderhoud gaat waarschijnlijk zo'n drie weken duren. Het is een ingrijpende klus, maar de verwachting is dat het spoor er dan weer een jaar of tien tegen kan.
Maar voor het zo ver is blijft het behelpen op de brug. ProRail houdt de staat van het spoor 'nauwlettend in de gaten', maar houdt wel een maximumsnelheid in stand. Rails die er zo slecht bijliggen dat er meteen moet worden ingegrepen, worden in de weekeinden aangepakt. Dat gebeurt 's nachts.
"Hiermee wordt de kans op acute verstoringen flink teruggebracht", stelt Dijksma. Maar zaligmakend is deze aanpak niet. Volgens de staatssecretaris blijft het mogelijk dat er 'ongeplande buitendienststellingen' nodig kunnen zijn.
Dat betekent dat treinreizigers en goederenvervoerders in de komende maanden op de meest onverwachte momenten getroffen kunnen worden door een stremming op het traject over het Hollands Diep.
Virussen? Scan ze hier!
Ze zijn jaren geleden van regelbaar op staal naar ingegoten gegaan... tijd om weer van ingegoten naar regelbaar te gaanwildhagen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:01:
Nieuwe ontwikkeling in wat je onderhand Moerdijkbruggate kan noemen:
[...]
Zie http://www.bndestem.nl/re...estie-van-geluk-1.6570670
Je hebt helemaal gelijk, mij zat nog een artikel in het hoofd dat vermeldde dat op Amsterdam C het perron aan de IJ-zijde daarvoor zou worden ingericht.EDIT schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:28:
Ik dacht dat dat plan inmiddels alweer jaren geleden afgeschoten was, maar ik kan mij vergissen.
Vanmiddag had de treindienstleiderspost Zwolle problemen (geen controle meer over de wissels, als ik het goed gehoord heb). Dus een groot deel van de lijnen die door hen bediend werden (Amersfoort - Enschede, Amersfoort - Zwolle, Zwolle - Deventer, Zwolle - Enschede, Zwolle - Meppel - Leeuwarden/Groningen, Apeldoorn - Zutphen) lagen er voor een tijdje geheel uit. Slechts een enkele trein kom daar door de wissels gepraat worden.

"De grens- en veiligheidscontroles richting Engeland zullen in Brussel of Lille (Rijsel) plaatsvinden. Hierbij zullen alle reizigers de trein met hun bagage moeten verlaten om in het station gecontroleerd te worden. Deze veiligheid/grenscontrole zal minstens een uur duren. Deze oplossing wordt nu al toegepast op de wintersporttreinen. Hierdoor is het afgrendelen van stations in Nederland, Duitsland en België niet nodig en kunnen de reizigers die niet naar Engeland reizen ook mee."
en
"Overigens ook als de Eurostar Amsterdam - Londen gaat rijden moeten reizigers naar Londen nog steeds in Brussel de trein uit om door de beveiliging t.b.v. de grenscontrole te komen. Daardoor zal de reistijdwinst richting Londen beperkt zijn. Van Londen naar Amsterdam kunnen reizigers wel blijven zitten.".
Zie http://www.nu.nl/duurzaam...eerder-groene-stroom.htmlAlle elektrische treinen van de Nederlandse Spoorwegen rijden vanaf 1 januari op groene stroom opgewekt met windenergie. Dat is een jaar eerder dan gepland.
"Hiermee zijn we het eerste land ter wereld. Onze negen miljoen klanten in Nederland kunnen dan elke dag reizen zonder schadelijke CO2-uitstoot", aldus interim president-directeur van de NS Roger van Boxtel.
De NS is ook begonnen met een project om bij vijftien grote werkgevers de mobiliteit van hun medewerkers te verduurzamen. De medewerkers worden actief gestimuleerd minder met de auto en meer met de fiets, trein of elektrisch vervoer te reizen.
"Autoritten op fossiele brandstof zijn nu nog de norm maar moeten de uitzondering worden. Binnenkort nemen we in Nederland hopelijk afscheid van de kolencentrales; Over een paar jaar kijken we met dezelfde verbazing terug op het tijdperk van de benzinemotor", verwacht Van Boxtel.
Virussen? Scan ze hier!
Dan maar hopen dat het goed blijft waaien!
*ding dong* De trein naar Amsterdam van 8 uur 36 zal vandaag niet rijden vanwege te weinig wind, onze excuses voor het ongemak.
Onder de streep zullen ze wel helemaal op groene wind energie rijden, maar voor die windstille momenten zullen ze toch terug moeten grijpen op andere manieren van energie opwekken en gedurende de nacht zal dat ook geen zonne-energie zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door LordSinclair op 26-10-2016 08:44 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dus als NS 1250 GWh aan stroom afneemt dan moet de leverancier garanderen dat die 1250 GWh duurzaam opwekt.
Uiteraard beketent dat niet dat de levering van stroom wordt stopgezet als er op een bepaald moment niet genoeg duurzaam wordt opgewekt. Het is voldoende dat over een periode van een jaar evenveel wordt opgewekt als wordt verbruikt.
Dat bedoel ik ook met onder de streep. Maar er zullen altijd nog momenten zijn dat je de grijze energie nodig hebt om de continuïteit te garanderen, in ieder geval de komende jaren nog. Daar ging het mij om, want meneer Boxtel doet net dan als iedereen zijn voorbeeld volgt alle grijze centrales uitgezet kunnen worden.Maasluip schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:57:
Groene energie werkt met duurzame energiecertificaten (GvO, Garantie van Oorsprong) waardoor de leverancier van energie bewijst dat de hoeveelheid energie die je verbruikt ook duurzaam wordt opgewekt.
Dus als NS 1250 GWh aan stroom afneemt dan moet de leverancier garanderen dat die 1250 GWh duurzaam opwekt.
Uiteraard beketent dat niet dat de levering van stroom wordt stopgezet als er op een bepaald moment niet genoeg duurzaam wordt opgewekt. Het is voldoende dat over een periode van een jaar evenveel wordt opgewekt als wordt verbruikt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
De molens bij mij in de buurt draaiden vanmorgen inderdaad niet omdat er nagenoeg geen wind wasLordSinclair schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:36:
[...]
Dan maar hopen dat het goed blijft waaien!
*ding dong* De trein naar Amsterdam van 8 uur 36 zal vandaag niet rijden vanwege te weinig wind, onze excuses voor het ongemak.
Onder de streep zullen ze wel helemaal op groene wind energie rijden, maar voor die windstille momenten zullen ze toch terug moeten grijpen op andere manieren van energie opwekken en gedurende de nacht zal dat ook geen zonne-energie zijn.
Tis gewoon wachten op kernfusie dan kun je al die windmolens weer afbreken.
Gelukkig is het Nederlandse energienet niet afhankelijk van de windmolens bij jou in de buurt.ArcticWolf schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:28:
[...]
De molens bij mij in de buurt draaiden vanmorgen inderdaad niet omdat er nagenoeg geen wind wasal zullen die op zee altijd wel blijven draaien.
Tis gewoon wachten op kernfusie dan kun je al die windmolens weer afbreken.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Merk het in het oosten nooit op, maar was vanmorgen al erg vroeg onderweg naar Schiphol en hoorde in de trein daar naartoe een aantal keren de conducteur vragen of iedereen met de NS app op de telefoon aan wilde geven dat het te druk was. Dat was ook zo, een koe op transport naar de slager heeft meer ruimte. Maar dat komt blijkbaar geloofwaardiger over dan dat het personeel het zelf aangeeft? Of is het ondersteunend bewijs.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Bastien schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:26:
Gaan ze bijklussen met ongebruikte locs? Zullen wel verhuurd zijn dan neem ik aan.
Merk het in het oosten nooit op, maar was vanmorgen al erg vroeg onderweg naar Schiphol en hoorde in de trein daar naartoe een aantal keren de conducteur vragen of iedereen met de NS app op de telefoon aan wilde geven dat het te druk was. Dat was ook zo, een koe op transport naar de slager heeft meer ruimte. Maar dat komt blijkbaar geloofwaardiger over dan dat het personeel het zelf aangeeft? Of is het ondersteunend bewijs.
Hahaha dat dacht ik ook.
Noop!
Nee dit is geen fotoshop, op het moment rijdt lok 186 122 in de goederendienst.
Een wederopstanding van NSCargo ? Nee, RTB cargo heeft de lok geleend voor het goederenvervoer en inmiddels rijdt de lok zonder NS logo's rond maar dit is toch wel geinig om te zien.
Ik hoor overigens net dat de NS Flirt geen toelating zou hebben ontvangen. Er zouden aanpassingen moeten plaatsvinden aan hetzij de regelgeving, hetzij de trein om het ding nog toegelaten te krijgen, zo schijnt.
Interessant genoeg gaat het gerucht dat de typegoedkeuring wél rond zou zijn.
In dat geval zouden dus specifiek de NS versie afgekeurd zijn.
Hoe het verder precies zit weet ik ook niet. Machinisten zijn de grootste roddelaars, maar de echte details worden vaak in het gesprek groter gemaakt en veranderd, dus daar kan ik verder niets definitiefs over zeggen. Voor hetzelfde geld is de toelating niet rond door zoiets lulligs als het niet kunnen verzegelen van diverse knoppen.
EDIT: overigens staat er natuurlijk behoorlijk wat druk op dit project. Als het inderdaad klopt wat er nu gezegd wordt, dan zal er ongetwijfeld binnen niet al te lange tijd ook een oplossing voor komen. Was de situatie zodanig geweest dat er geen snelle oplossing voorhanden was, dan waren ongetwijfeld al alle stellen waar nu instructie en opleiding op gegeven wordt al aan de kant gezet en deze opleidingen voorlopig in de ijskast geplaatst.
Dat is echter niet het geval, dus ik ga gewoon uit van een introductie voor de dienstregelingwijziging in december.
[ Voor 66% gewijzigd door EDIT op 26-10-2016 17:24 . Reden: Verduidelijking ]
Als de meeste bedrijven zo veel groene stroom gaan inkopen, komt er een moment dat het prijsverschil tussen stroom in de daluren ('s middags met veel zon en wind) zo veel goedkoper is dan stroom in de piekuren, dat bedrijven daarop in zullen spelen met allerlei manieren van energieopslag (Tesla Powepacks bijv, het vullen van stuwmeren in Noorwegen, in de Eemshaven was er schijnbaar een pilot door ammonia te maken in daluren en dat te verbranden tijdens piekuren in conventionele STEG centrales, etc). Het uitzetten van oude centrales gaat denk ik wel mogelijk worden, voor een groot deel in ieder geval.LordSinclair schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:08:
[...]
Dat bedoel ik ook met onder de streep. Maar er zullen altijd nog momenten zijn dat je de grijze energie nodig hebt om de continuïteit te garanderen, in ieder geval de komende jaren nog. Daar ging het mij om, want meneer Boxtel doet net dan als iedereen zijn voorbeeld volgt alle grijze centrales uitgezet kunnen worden.
Maar dat is hier wat offtopic
Ik weet niet of ik de details goed begrepen heb, dus die laat ik achterwege.
[ Voor 35% gewijzigd door EDIT op 26-10-2016 14:06 ]
En idd verstandig niet de roddels naar buiten te brengen, als er iets echt scheef zit komt dat wel boven tafel.
Er lagen toch brugdwarsliggers?ArcticWolf schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:29:
[...]
Ze zijn jaren geleden van regelbaar op staal naar ingegoten gegaan... tijd om weer van ingegoten naar regelbaar te gaan
Ik neem aan dat ze destijds vanwege geluidsoverlast overgegaan zijn op ingegoten. Verder ben ik (geheel onzelfzuchtig...) voor regelbaar op staal, dan valt er tenminste nog 's wat te corrigeren.
Als ze bij de komende werkzaamheden de aannemer(s) maar genoeg tijd gunnen. Als er een constructie is waarbij je geen fouten mag maken is het wel ingegoten spoor.
De islam kan uw vrijheid schaden
Volgens mij liggen er nog steeds brugdwarsliggers maar hebben ze er een goot op gemonteerd en daarin de spoorstaaf ingegoten.Robertdj schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:55:
[...]
Er lagen toch brugdwarsliggers?
Ik neem aan dat ze destijds vanwege geluidsoverlast overgegaan zijn op ingegoten. Verder ben ik (geheel onzelfzuchtig...) voor regelbaar op staal, dan valt er tenminste nog 's wat te corrigeren.
Als ze bij de komende werkzaamheden de aannemer(s) maar genoeg tijd gunnen. Als er een constructie is waarbij je geen fouten mag maken is het wel ingegoten spoor.
Grootste nadeel van ingegoten spoor is de onderhoudbaarheid, wat in theorie het grootste voordeel zou moeten zijn bij recht spoor. Spoorstaven in recht spoor gaan tussen de 30 en 50 jaar mee (geen grapje), dus ingegoten liggen ze goed vast en het dempt goed. Echter in dit geval is het dus een ramp, want je bent gewoon letterlijk dagen bezig met het vervangen en lassen van de spoorstaven.
Standaard goten zijn ca. 30 meter lang en daartussen kan je lassen, je kan ook met lange lengtes werken maar ja... het is gewoon een zeer arbeidsintensief werk.
Ingegoten spoor:
-Spoorstaaf zagen
-Gietmengsel uitsnijden
-Goot reinigen en eventueel behandelen
-Loper aanbrengen
-Afstandhouders en wigjes aanbrengen
-Spoorstaaf inhijsen
-Uitvullingen aanbrengen
-Goot afdichten
-Ingieten en wachten...
-Lassen.
Voor 30 meter spoorstaaf ben je al gauw 12~16 uur aan het werk, bij langere lengtes kan je meerdere ploegen inzetten en hoef je minder te lassen maar het afstellen en ingieten duurt lang.
Bij regelbaar kan je echt meters maken;
-spoorstaaf zagen
-2 man draaien de SKL los voor de kraan
-kraan tilt de spoorstaaf achter hen eruit.
-1 man legt nieuwe plankjes
-kraan tilt nieuwe spoorstaaf erin
-2 man hangen nieuwe SKL in de kluisjes
-2 man draaien de nieuwe SKL aan.
-Op spanning brengen en lassen.
/op dreef met typen
kans is best groot dat de scheuren door de "nieuwe" dynamiek (ingegoten sps) van de brug komt en dat het bij regelbaar niet gebeurd was
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 27-10-2016 20:33 ]
Interessant. Ik ben benieuwd of het nu echt gaat gebeuren.Wokschotel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:08:
Voor NS Flirt is een ontheffing verleend om vanaf as maandag te beginnen met proefbedrijf zonder reizigers. Gereden gaat worden op Arnhem-Ede, Nijmegen-Wijchen en Den Bosch-Oss. De eerste en de laatste vanaf week 49 met reizigers.
Het zou mooi zijn, want dat betekent dat schijnbaar de berichten die ik hoorde al oud nieuws waren en de situatie inmiddels verholpen is
Uiteraard is het dan een ontheffing, dus niet definitief, maar ik kan mij niet voorstellen dat ILT die gaat verlenen als het niet allemaal binnen afzienbare tijd alsnog toegelaten wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door EDIT op 27-10-2016 21:15 ]
(do 27 okt 2016 17:19:24 www.somda.nl): Dus een knooppunt op zijn gat vanwege een zwaan!!
Het kippenlijntje ligt al op zijn gat. Ik zie ook geen treinen van/apeldoorn voorbij komen. Gaat goed.
Zeker een zwaan van 20 ton.
Nou ja het waren drie zwanen... Maar dat was op zich het probleem niet. Eén van de dieren was echter aangereden en lag (nog levend) tussen de spoorstaven op de fly-over. In eerste instantie werd er dus met aanwijzing overheen gereden maar één machinist wilde dat niet en bleef staan met de trein. Tel daarbij op het gesaneerde wissel 3 te Bnva en je hebt een mooie versperring.
"dat de conducteur de situatie goed kan inschatten" hoe kan een conducteur de situatie inschatten als ie opvallend afwezig is als het ook maar een beetje druk is?Er komen geen extra regels voor treinreizigers die met een tweedeklaskaartje in een drukke trein in de eerste klas willen staan.
Bij drukte in de trein is het soms onduidelijk of mensen ook in de eerste klas mogen staan als zij daar geen kaartje voor hebben.
Maar staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) wil de bestaande werkwijze niet "volplempen" met extra regels, zei ze donderdag in de Tweede Kamer.
"De conducteur roept nu om wanneer je in de eerste klas mag zitten of staan; dan weet je het", zegt Dijksma. Ze vertrouwt erop dat de conducteur de situatie goed kan inschatten.
Reizigers die geen vervoersbewijs voor de eerste klas hebben, mogen zich daar nu officieel niet ophouden; ook niet als het druk is. De conducteur kan in zo'n geval een boete van 50 euro bovenop de prijs van een geldig kaartje opleggen.
Standaard
De Kamer had Dijksma in mei opgeroepen met deze vraag aan de slag te gaan. Ze zegde daarop toe in gesprek te gaan met de Nederlandse Spoorwegen (NS). De PvdA stelde destijds voor om bij gebrek aan voldoende zitplaatsen het staan in de eerste klas tijdens spitsuren standaard te maken, zodat reizigers van tevoren zeker weten dat ze geen boete krijgen. De partij kan nu leven met dit voorstel.
Dit jaar is het zoals verwacht drukker dan voorheen op het spoor door onder meer de aantrekkende economie. Daarbij kampt de NS op sommige trajecten met een tekort aan treinen omdat oud materieel wordt afgedankt.
Oscar Wilde
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het is heel simpel. Als de reizigers nog door kunnen lopen als de conducteur er aan komt, dan is het niet vol genoeg?Raven schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:31:
"dat de conducteur de situatie goed kan inschatten" hoe kan een conducteur de situatie inschatten als ie opvallend afwezig is als het ook maar een beetje druk is?
Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat iemand die meewerkt een boete krijgt voor 1e klas reizen met een tweedeklas kaart. Als ik ooit 65+ 67+ 69+ 70+ 75+ ben en de kruidvat bestaat nog, dan weet ik dat ik veilig met een kruidvat kaartje met mijn groep 1e klas kan zitten
Daarnaast, spoor wordt zelden in één keer goed gebouwd, er is altijd een beetje nazorg nodig, wat dus niet mogelijk is bij ingegoten spoor. Die nieuwe dynamiek lijkt mij zeker één van de oorzaken, dat de gescheurde TL op de foto zowat tegen een goot aan ligt helpt ook niet mee. Als de boel dan ook nog 's (mogelijk) verkeerd is afgesteld wordt het helemaal feest. En dat afstellen is nou eenmaal een irritant klusje bij ingegoten spoor (zeker als je gaat uitvullen wanneer de spoorstaaf er al in ligtArcticWolf schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:32:
[...]
Volgens mij liggen er nog steeds brugdwarsliggers maar hebben ze er een goot op gemonteerd en daarin de spoorstaaf ingegoten.
Grootste nadeel van ingegoten spoor is de onderhoudbaarheid, wat in theorie het grootste voordeel zou moeten zijn bij recht spoor. Spoorstaven in recht spoor gaan tussen de 30 en 50 jaar mee (geen grapje), dus ingegoten liggen ze goed vast en het dempt goed. Echter in dit geval is het dus een ramp, want je bent gewoon letterlijk dagen bezig met het vervangen en lassen van de spoorstaven.
Standaard goten zijn ca. 30 meter lang en daartussen kan je lassen, je kan ook met lange lengtes werken maar ja... het is gewoon een zeer arbeidsintensief werk.
Ingegoten spoor:
-Spoorstaaf zagen
-Gietmengsel uitsnijden
-Goot reinigen en eventueel behandelen
-Loper aanbrengen
-Afstandhouders en wigjes aanbrengen
-Spoorstaaf inhijsen
-Uitvullingen aanbrengen
-Goot afdichten
-Ingieten en wachten...
-Lassen.
Voor 30 meter spoorstaaf ben je al gauw 12~16 uur aan het werk, bij langere lengtes kan je meerdere ploegen inzetten en hoef je minder te lassen maar het afstellen en ingieten duurt lang.
Bij regelbaar kan je echt meters maken;
-spoorstaaf zagen
-2 man draaien de SKL los voor de kraan
-kraan tilt de spoorstaaf achter hen eruit.
-1 man legt nieuwe plankjes
-kraan tilt nieuwe spoorstaaf erin
-2 man hangen nieuwe SKL in de kluisjes
-2 man draaien de nieuwe SKL aan.
-Op spanning brengen en lassen.
/op dreef met typen
kans is best groot dat de scheuren door de "nieuwe" dynamiek (ingegoten sps) van de brug komt en dat het bij regelbaar niet gebeurd was
Het lijkt me trouwens sterk dat de goten op de oude brugdwarsliggers liggen.
Naja ze hebben wel die "stille" brugconstructie toegepast... ik wens ze veel succesRobertdj schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:37:
[...]
Daarnaast, spoor wordt zelden in één keer goed gebouwd, er is altijd een beetje nazorg nodig, wat dus niet mogelijk is bij ingegoten spoor. Die nieuwe dynamiek lijkt mij zeker één van de oorzaken, dat de gescheurde TL op de foto zowat tegen een goot aan ligt helpt ook niet mee. Als de boel dan ook nog 's (mogelijk) verkeerd is afgesteld wordt het helemaal feest. En dat afstellen is nou eenmaal een irritant klusje bij ingegoten spoor (zeker als je gaat uitvullen wanneer de spoorstaaf er al in ligt).
Het lijkt me trouwens sterk dat de goten op de oude brugdwarsliggers liggen.
Overigens wordt tegenwoordig bij nieuwbouw regelbaar centrisch geboord en worden er standaard geen ex-centers meer toegepast. Pas bij een vernieuwing worden de centers eventueel uitgewisseld voor ex-centers, zo blijft het geheel veel langer goed

Ik reed er 2min voorbij, hij staat nu stil bij station Zwolle, vlakbij de Abellio Flirts. Overigens zonder iets er aan. Hij ziet er eigenlijk helemaal niet zo nieuw/glimmend meer uit al.IJnte schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:40:
Hebben jullie de Vectron al gespot in NLHij rijdt vandaag een rondje.
[ Voor 41% gewijzigd door EDIT op 28-10-2016 16:21 ]
Robertdj schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:24:
Standaard centrisch ja, tot het niet blijkt te passen, dan gaan er helaas alsnog massaal ex-centers inWat natuurlijk enorm zonde is. Had het overigens vooral over verticaal afstellen, horizontaal valt er bij regelbaar achteraf niet zoveel meer aan te doen. Maar dat zou ook niet zo best zijn in dit geval, als je spoor in rechtstand horizontaal niet goed kan leggen moet je echt ander werk gaan zoeken.
Tis helaas wel de realiteit, dat er steeds meer niet-ervaren mensen om het zo maar te zeggen langs en aan het spoor werken

Zal wel een aardige puinhoop worden daar dan
Virussen? Scan ze hier!
EDIT: Ik ga niet mijn persoonlijk mening over het gebeuren op dit forum zetten.
Echter kan ik wel zeggen dat ik maandag gewoon met mijn dienst in Amsterdam kom, en dat de trein die ik vanaf daar moet rijden gewoon gaat vertrekken als het aan mij ligt.
[ Voor 80% gewijzigd door EDIT op 28-10-2016 17:52 ]
Is dat er toevallig een in de 1500 serie? ;-)EDIT schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:18:
Echter kan ik wel zeggen dat ik maandag gewoon met mijn dienst in Amsterdam kom, en dat de trein die ik vanaf daar moet rijden gewoon gaat vertrekken als het aan mij ligt.
Mijn persoonlijke FWP: De 1500 serie wordt straks opgeknipt in de 1500 tot Asd en de 4500 naar Ekz. Dit betekent voor mij dat ik niet meer kan blijven zitten, maar voortaan altijd moet overstappen met een flinke wandeling door het fijne Centraal Station.
Hoe weten jullie eigenlijk hoever je door moet rijden langs een perron in Asd? De sporen waar ik vaak kom, hebben niet van die blauwe ruitjes met het aantal bakken. Je weet als passagier ook nooit waar je trein op 10b staat. Soms al direct bij de trap en over de wissels, maar het gebeurt ook vaak dat er een ICM3 met zijn neus buiten de kap staat en je dat hele eind mag rennen.
[J|O|R] <- .signature.gz

Crappy foto, het glas voor mijn camera van mijn telefoon is gebarsten, vandaar de waas. De geoefende persoon hier ziet wel waar dit is
Er staan dwergseintjes naast het perron, tussen spoor en keerwand. Die geven aan of de machinist door moet rijden naar 10a of 10b bv... je kan ook zien of er nog een treinstel aangekoppeld gaat worden als het dwergseintje geel gaat knipperenTwOkkie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:34:
[...]
Is dat er toevallig een in de 1500 serie? ;-)
Mijn persoonlijke FWP: De 1500 serie wordt straks opgeknipt in de 1500 tot Asd en de 4500 naar Ekz. Dit betekent voor mij dat ik niet meer kan blijven zitten, maar voortaan altijd moet overstappen met een flinke wandeling door het fijne Centraal Station.
Hoe weten jullie eigenlijk hoever je door moet rijden langs een perron in Asd? De sporen waar ik vaak kom, hebben niet van die blauwe ruitjes met het aantal bakken. Je weet als passagier ook nooit waar je trein op 10b staat. Soms al direct bij de trap en over de wissels, maar het gebeurt ook vaak dat er een ICM3 met zijn neus buiten de kap staat en je dat hele eind mag rennen.
Okay, maar als ie een ICM3 bij zich heeft en hij komt vanuit Sloterdijk langs 10b, dan moet ie minder ver doorrrijden dan als ie een VIRM6+VIRM6 bij zich heeft. Ver genoeg om de wissels tussen a en b vrij te laten, maar ook weer niet zo ver dat de passagiers de bus moeten pakken om bij de trein te komen. Of staan hier dwergseintjes om de zoveel meter om ze goed neer te zetten? Ik zal eens opletten...ArcticWolf schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:22:
Er staan dwergseintjes naast het perron, tussen spoor en keerwand. Die geven aan of de machinist door moet rijden naar 10a of 10b bv... je kan ook zien of er nog een treinstel aangekoppeld gaat worden als het dwergseintje geel gaat knipperen
[J|O|R] <- .signature.gz
Helaas, een IC DirectTwOkkie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:34:
[...]
Is dat er toevallig een in de 1500 serie? ;-)
Maar niets is gegarandeerd. De HCs moeten aanwezig zijn, zonder hen kan ik ook vrij weinig beginnen.
Jep, dat is precies een van de grote problemen van Amsterdam. De perronfases zijn niet duidelijk voor de mensen.[..]
In principe kan je echter als stelregel aanhouden: als een trein op slechts één van de fases wordt aangekondigd, kan je er van uit gaan dat deze ná het wissel terecht gaat komen of wordt neergezet. Bij een aantal sporen is dat een heel eind van de middentunnel vandaan.
Daarnaast doet elke machinist het ook weer anders. Bepaalde treinen worden op redelijk vaste punten neergezet als de machinist daar op let (volgens de regelgeving moet dat). Maar dat betekent inderdaad dat je met een ICM-3 bij de 1500 een heel eind de A-zijde op mag lopen, want het bordje staat bij het eind van de perronoverkapping.
Wellicht dat dit over een jaar of 10 opgelost is, als Amsterdam helemaal weer verbouwd is
Hopelijk rijd je de trein naar Lelystad. Die moet ik namelijk hebbenEDIT schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:18:
Aardig van nu.nl dat ze de machinisten in de titel de 'schuld' geven. Zet er dan neer 'treinpersoneel'.
EDIT: Ik ga niet mijn persoonlijk mening over het gebeuren op dit forum zetten.
Binnen 1 uur van Enschede naar A'dam, hoe denken ze dat voor elkaar te willen krijgen?Binnen een uur met de trein van Twente naar Amsterdam. Dat is de wens van de Twente Board, een overlegorgaan van overheid, ondernemers en onderwijs uit de regio.
De leden kwamen vanochtend tijdens een 'Twente Top' bij elkaar in Haaksbergen om nieuwe economische prioriteiten voor de regio te bepalen. Betere treinverbindingen met de Randstad en Duitsland zijn hoog op de lijst geplaatst.
"Het moet beter en sneller", zegt voorzitter Geert Braaksma van de Twente Board. "Een uur reizen tussen Twente en Amsterdam is acceptabel voor het woon- werkverkeer. Daarmee maak je de regio aantrekkelijker."
De afgelopen jaren is er veel geld en energie gestoken in verbetering van belangrijke wegen, zoals de A1 en A35. Nu moet volgens Braaksma het spoor meer aandacht krijgen. "Deze regio gaat groeien en bloeien. Dan red je het niet alleen met verbreding van de wegen. Bovendien is spoor een heel duurzaam transportmiddel."
Oscar Wilde
In andere woorden, ain't gonna happen, want waar denken ze die vele miljarden euros die daar voor nodig zijn vandaan te toveren?
Virussen? Scan ze hier!
Misschien ook een gewoon trogliggers met een ballastbed en dwarsliggers constructie ipv beton icm met regelbaar met 4 (ipv 2) ankers, scheelt ook wat geld.
[ Voor 32% gewijzigd door ArcticWolf op 30-10-2016 09:23 ]
IC Berlijn opwaarderen.Trainhunter2009 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:10:
Heel misschien is dit weer een stiekeme aanzet voor een HSL-Oost Variant
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dit topic is gesloten.