Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.873 views

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:38:
[...]

Het is een extra trein, dus je kunt nog altijd beslissen om die ene GTW te laten vertrekken zonder een slechtere dienstregeling te hebben :P

Maar heeft Arriva dan treinen over?
Ik zie in Zwolle en Leeuwarden regelmatig arriva treinen terzijde staan, dus ik vermoed van wel. :Y En een trein die je kan pakken weg laten rijden is ook weer zoiets. :P Ik hoop dat ze de elektriciteit gewoon snel fixen. :Y

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
"Regelmatig" is niet goed genoeg. Natuurlijk staan er buiten de spits treinen aan de kant, want die heb je dan niet nodig. Ook staan er aan de kant omdat ze defect zijn of gewoon onderhoud nodig hebben. Als het goed is plan je je wagenpark op een dergelijke grootte dat je tijdens de spits alles in gebruik hebt (minus een klein beetje marge).
Als je dan die marge moet gaan gebruiken om NS de hele dag (ook tijdens de spits) van een of twee stellen te voorzien, dan heb je blijkbaar stellen te veel.

Alhoewel ik me dat wel kan indenken nu ze niet naar Leer kunnen rijden. Volgens mij scheelt dat een stel omdat ze altijd heel lang in Leer stonden te koekeloeren.
Ik hoop wel dat Arriva ze het vel over de oren trekt. NSFS doet dat ook, en de algemene houding van NS naar de andere vervoerders was nu niet bepaald netjes.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14
Zojuist in Apeldoorn deze rnet flirt-2(?) zien staan. Is hij nu hier bezig met opleiding ritten of is dit gewoon een rondje Nederland? Iemand een idee?

Afbeelding komt later even

[ Voor 22% gewijzigd door biertjuh? op 14-09-2016 14:34 ]

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:04:
"Regelmatig" is niet goed genoeg. Natuurlijk staan er buiten de spits treinen aan de kant, want die heb je dan niet nodig. Ook staan er aan de kant omdat ze defect zijn of gewoon onderhoud nodig hebben. Als het goed is plan je je wagenpark op een dergelijke grootte dat je tijdens de spits alles in gebruik hebt (minus een klein beetje marge).
Als je dan die marge moet gaan gebruiken om NS de hele dag (ook tijdens de spits) van een of twee stellen te voorzien, dan heb je blijkbaar stellen te veel.

Alhoewel ik me dat wel kan indenken nu ze niet naar Leer kunnen rijden. Volgens mij scheelt dat een stel omdat ze altijd heel lang in Leer stonden te koekeloeren.
Ik hoop wel dat Arriva ze het vel over de oren trekt. NSFS doet dat ook, en de algemene houding van NS naar de andere vervoerders was nu niet bepaald netjes.
Volgens mij staan er permanent (nouja, tot 2019 ofzo? Maar tegen die tijd kan de NS als het goed is wel met zijn eigen elektrische materiaal gaan rijden) een of twee stellen ergens terzijde vanwege de vervallen rit naar Leer inderdaad. :) En twee stellen is voor de NS voldoende om een vierde trein te laten rijden, de sprinter naar Meppel rijd nu ook op twee stellen ICMm. Daarnaast, het gaat om arriva stellen, dat hoeven niet perse de noordelijke lijnen te zijn natuurlijk, dat kunnen ook de lijnen vanaf Zwolle zijn, de lijnen in zuid Holland of de lijnen in Gelderland. Arriva heeft nogal wat GTW's in Nederland rond rijden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
biertjuh? schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:31:
Zojuist in Apeldoorn deze rnet flirt-2(?) zien staan. Is hij nu hier bezig met opleiding ritten of is dit gewoon een rondje Nederland? Iemand een idee?

Deze heb ik een paar weken geleden ook al in Apeldoorn zien staan. Deze had als eindstation Amersfoort.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:48:
Daarnaast, het gaat om arriva stellen, dat hoeven niet perse de noordelijke lijnen te zijn natuurlijk, dat kunnen ook de lijnen vanaf Zwolle zijn, de lijnen in zuid Holland of de lijnen in Gelderland. Arriva heeft nogal wat GTW's in Nederland rond rijden. :)
Een deel valt af, want het gaat om dieseltreinen.

Verwijderd

Dennis schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:08:
[...]

Een deel valt af, want het gaat om dieseltreinen.
Niet alle arriva GTW's zijn diesel treinen? :$ My bad. :$ Ik weet dat alle noordelijke lijnen (vanaf Zwolle en hoger) in elk geval diesel zijn, en volgens mij zijn de lijnen in Gelderland toch ook diesel? Dat zou dan betekenen dat de treinen in zuid Holland elektrisch zijn en dus afvallen, dan blijft er nog genoeg keuze over. :P

• biertjuh?
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:29:
[...]

Niet alle arriva GTW's zijn diesel treinen? :$ My bad. :$ Ik weet dat alle noordelijke lijnen (vanaf Zwolle en hoger) in elk geval diesel zijn, en volgens mij zijn de lijnen in Gelderland toch ook diesel? Dat zou dan betekenen dat de treinen in zuid Holland elektrisch zijn en dus afvallen, dan blijft er nog genoeg keuze over. :P
In zwolle staan toch ook nog een aantal elektrische gtw's? of zijn die niet van arriva?

Hier in gelderland rijden inderdaad (bijna) alleen maar diesels. Arriva heeft hier de lijn zutphen - winterswijk (diesel), winterswijk - arnhem (diesel) en arnhem - tiel (diesel). Ik weet niet of er tussen arnhem en doetinchem elektrisch kan maar dan zou dat het enige elek stukje zijn.

In zutphen staan in ieder geval altijd wel een paar gtw's aan de kant voor opvang en spits.

ZH is inderdaad elektrisch, dus dat valt allemaal af.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:41
Arriva heeft volgens mij twee Noordelijke treinstellen laten verlengen naar een 2/8 vanwege de aankomende MBO'ers die een OV-chipkaart gaat krijgen, het lijkt me dus sterk dat Arriva structureel materieel over zou hebben. De treinstellen naar Leer staan ook niet geheel stil, sinds die brug kapot is rijden er regelmatig Wiederline treinstellen op bijvoorbeeld Groningen-Delfzijl.

En wat weer zo'n vaag gerucht is, schijnbaar wordt er nu vrijwel elke dag mensen geteld in de treinen, volgens vrienden die altijd daar met de trein gaan. Een had meegekregen dat er misschien meer inzet zou komen, of gekeken worden naar bijv mensen die op de perrons mensen gaan verdelen zodat er efficienter ingestapt zou kunnen worden. Het lijkt me sterk dat ze dat doen als ze materieel over hebben?

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Het valt me de laatste tijd op als ik naar de trein-samenstelling kijk (handige optie in app, zodat ik me strategisch kan opstellen bij achterste deur) dat er regelmatig naast de gewone SLT-4 en -6 nu ook SLT ES-4 en -6 stellen zijn... wat is daar nieuw/anders aan ??

EDIT: in ieder niet wat hier wordt gesteld, dat het stellen met software zijn die niet aan andere stellen gekoppeld mogen worden, want ik zie wel degelijk 'gemengde' treinen
https://twitter.com/groningenhc/status/747434069449924610

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 14-09-2016 16:30 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:47
Dat waren de proefstellen voor softwareversie 31, die nu weer ontdaan zijn van de update, maar nog altijd de aanduiding hebben.
Destijds mochten ze niet gekoppeld worden met de andere stellen, alleen met stellen met SW31, maar nu de update teruggedraaid is, is dat niet meer van toepassing.

[ Voor 39% gewijzigd door EDIT op 14-09-2016 16:31 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Trein bij Den Haag CS gestrand zonder stroom, werd een beetje warm binnen, dus geëvacueerd, mensen lopen en zitten gewoon op het spoor. Het spoor ziet er wat bruin uit dus zal wel niet gebruikt worden.

http://www.telegraaf.nl/b..._in_snikhete_trein__.html

• Goner

Goner

What can I do you for ?

EDIT schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:30:
Dat waren de proefstellen voor softwareversie 31,
Ah OK, bedankt !

rijdendetreinen.nl heeft er in ieder geval moeite mee, want als er een mix is, dan valt het plaatje weg

Afbeeldingslocatie: https://i109.photobucket.com/albums/n63/GonerNL/Pictures%20div/SLT-ES.png

Soldaatje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:35:
Trein bij Den Haag CS gestrand zonder stroom,
Defecte bovenleiding, er rijdt momenteel niets naar Gouda en Utrecht zo te zien ... ga zo naar Centraal, zal het wel zien.

[ Voor 44% gewijzigd door Goner op 14-09-2016 16:54 ]

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

nu rijdt het wel weer, ben om 18:09 uit Gouda met (overvolle) sprinter richting Den Haag gegaan. Bij Zoetermeer Oost, waar we een paar minuten stilstonden kwam ook al een sprinter de andere kant op rijden.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:29:
Ik weet dat alle noordelijke lijnen (vanaf Zwolle en hoger) in elk geval diesel zijn, en volgens mij zijn de lijnen in Gelderland toch ook diesel? Dat zou dan betekenen dat de treinen in zuid Holland elektrisch zijn en dus afvallen, dan blijft er nog genoeg keuze over. :P
Op Zwolle-Emmen hangt bovenleiding; daar rijdt Arriva met E-GTW's.
biertjuh? schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:49:
Ik weet niet of er tussen arnhem en doetinchem elektrisch kan maar dan zou dat het enige elek stukje zijn.
Er hangt geen bovenleiding tussen Zevenaar en Doetinchem. De treinen Arnhem-Doetinchem rijden met dieselmaterieel.

Verwijderd

Tochjo schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:07:
[...]

Op Zwolle-Emmen hangt bovenleiding; daar rijdt Arriva met E-GTW's.

[...]

Er hangt geen bovenleiding tussen Zevenaar en Doetinchem. De treinen Arnhem-Doetinchem rijden met dieselmaterieel.
Serieus? Ik rijd relatief regelmatig (enkele keren per kwartaal.) Zwolle - Emmen en in mijn hoofd hangt daar geen bovenleiding. :$ Ik moet echt beter op gaan letten. :X :$
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:27:
[...]

Serieus? Ik rijd relatief regelmatig (enkele keren per kwartaal.) Zwolle - Emmen en in mijn hoofd hangt daar geen bovenleiding. :$ Ik moet echt beter op gaan letten. :X :$
Geen bovenleiding:
Zevenaar - Doetinchem - Winterswijk - Zupthen
Groningen - Nieuweschans
Groningen - Roodeschool en Delfzijl
Groningen - Leeuwarden
Leeuwarden - Harlingen
Nijmegen - Roermond (gaat aanbesteed worden).

Zwolle - Wierden en Zwolle Kampen worden nu geëlektrificeerd.
EDIT schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:16:
De DM'90 die we nog hebben worden kunstmatig overeind gehouden met de onderdelen van de terzijde staande treinstellen, als ik het goed heb begrepen.
Dus dan zouden die stellen eerst weer compleet gemaakt moeten worden en dan ook nog eens een revisiebeurt moeten hebben, dus dat zou een hele hoop tijd en geld kosten.
Dan is leasen natuurlijk veel interessanter, zeker als het maar voor 1 of 2 jaar is (tot ProRail de extra onderstations gereed heeft)
Ik dacht dat alle schakelstations al omgebouwd waren naar onderstations of komen ze serieus onderstations te kort op die lijn?

• EDIT
Zo technisch weet ik het ook allemaal niet. Ik begreep dat, in het slechtste geval, de lijnspanning te lang onder een kritieke waarde kruipt. Of daar dan onderstations of iets anders nodig zijn weet ik ook niet :P

• biertjuh?
ArcticWolf schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:54:
[...]

Geen bovenleiding:
Zevenaar - Doetinchem - Winterswijk - Zupthen
Groningen - Nieuweschans
Groningen - Roodeschool en Delfzijl
Groningen - Leeuwarden
Leeuwarden - Harlingen
Nijmegen - Roermond (gaat aanbesteed worden).

Zwolle - Wierden en Zwolle Kampen worden nu geëlektrificeerd.
Waarom rijdt arriva dan met diesels naar tiel? of ben je die in dit lijstje vergeten? VOlgens mij zie ik vanaf arnhem namelijk ook diesels naar tiel rijden.

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:46

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

EDIT schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:30:
Dat waren de proefstellen voor softwareversie 31, die nu weer ontdaan zijn van de update, maar nog altijd de aanduiding hebben.
Destijds mochten ze niet gekoppeld worden met de andere stellen, alleen met stellen met SW31, maar nu de update teruggedraaid is, is dat niet meer van toepassing.
Klopt, ik heb begrepen uit Op De Rails dat de software-update pas geleden werd doorgevoerd op bijna alle SLT-4'tjes. Echter veel stellen gaven toen storing, en bij enkelen is zelfs serieus het scherm van de boordcomputer opgeblazen. Okee, dan heb ik het niet over alleen een softwarewijziging, maar daarbij wordt er ook wat hardware aangepast. Denk aan nieuwe sensoren om hardware in de gaten te houden bijvoorbeeld.

Herstel van de niet-inzetbare stellen, zo'n 8 á 10 stuks ofzo kan wel een paar maanden duren.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
biertjuh? schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:39:
[...]

Waarom rijdt arriva dan met diesels naar tiel? of ben je die in dit lijstje vergeten? VOlgens mij zie ik vanaf arnhem namelijk ook diesels naar tiel rijden.
Ja Elst-Tiel hoort ook op het lijstje en
Leeuwarden-Stavoren
Zutphen-Hengelo
Apeldoorn-Zutphen
Zuidbroek-Veendam
Almelo-Marienberg

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 15-09-2016 07:47 ]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zutphen-Hengelo-Oldenzaal is Syntus, ik denk dat je -> Apeldoorn bedoelt.

Leuk trouwens, seinstoring Aml-Hgl. Totale onduidelijkheid over welke treinen wel rijden en wanneer. "Veel minder treinen" lijkt in dit geval te betekenen zes van de zes per uur minder :/

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Migrator schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:19:

Leuk trouwens, seinstoring Aml-Hgl. Totale onduidelijkheid over welke treinen wel rijden en wanneer. "Veel minder treinen" lijkt in dit geval te betekenen zes van de zes per uur minder :/
Iets in de geest van 'wij weten het ook niet, val ons niet lastig'. :+

En Enschede-Glanerbrug-Gronau heeft ook geen bovenleiding, al rijdt daar geen NL vervoerder. :)

Gisteren in die Duitse rijdende grafkisten gezeten van Berlijn naar Hengelo. Da's ook geen succes moet ik zeggen, hopeloze dingen met een zitcomfort uit het jaar nul. Ondanks dat het erg warm was buiten viel dat binnen nog enigszins mee, dat was dan nog weer iets positief.

[ Voor 22% gewijzigd door Bastien op 15-09-2016 08:26 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ben blij dat ik naast NS-personeel stond. Al weet van bussen voordat het omgeroepen werd. Ook gelijk een deel van het probleem zichtbaar: Goederentrein in de tunnel bij Almelo, dus moest er een extra loc aan de achterkant aan om die er weer uit te krijgen. Hoop dat de puinhoop opgeruimd is voordat ik weer terug moet om 18u :Y)

edit:
Goed getimed van de NS, heb nu 55 minuten vertraging, dus precies niet de volle mep terug.

IC Berlijn vind ik qua zitcomfort, i.t.t. de vaker niet dan wel werkende airco, eigenlijk wel goed genoeg - althans voor mijn traject Dv-Hgl - maar voor een reis van 5+ uur is het inderdaad vrij vervelend (zelf ook een keer gedaan). Elke twee uur even naar de achterkant van de trein wandelen was geen overbodige luxe. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Migrator op 15-09-2016 09:30 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

AW_Bos schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:12:
[...]
Herstel van de niet-inzetbare stellen, zo'n 8 á 10 stuks ofzo kan wel een paar maanden duren.
Fijn, dat verklaart de speelgoed-treintjes in de spits (Roosendaal/Breda - Den Haag).
NS/Prorail doet niet aan OTAP traject ?? Die gaan gelijk live met soft- en hardware ?

• AW_Bos

AW_Bos

Goner schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:27:
[...]

Fijn, dat verklaart de speelgoed-treintjes in de spits (Roosendaal/Breda - Den Haag).
NS/Prorail doet niet aan OTAP traject ?? Die gaan gelijk live met soft- en hardware ?
Op een aantal stellen is de update in een testperiode wel toegepast, en met succes. Vreemd genoeg is de update bij de volledige uitrol over eerst de SLT-viertjes mislukt.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 15-09-2016 09:32 ]

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:27:
[...]

Hé, Test Driven Development is helemaal in :9. Je moet wat vaker in de Devschuur koffiecorner komen ;)
Nog even en de developers rijden met de trein mee terwijl ze de software updaten.

• EDIT
Inderdaad werkte SW31 prima tijdens de testperiode van een aantal maanden (tenminste voor mij als machinist). Wat er dus precies mis is gegaan met het updaten bij de andere stellen weet ik niet.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Spaanse machinist laat trein vol passagiers staan na einde dienst
Een Spaanse machinist heeft een hogesnelheidstrein vol passagiers aan hun lot overgelaten omdat zijn dienst erop zat. Spoorwegmaatschappij RENFE heeft een onderzoek ingesteld, maar volgens de vakbonden stond de machinist in zijn recht.

De trein was dinsdagavond onderweg van Santander naar Madrid, maar hield halverwege halt. De machinist liet volgens Spaanse media weten dat hij de trein niet langer mocht besturen en de ruim honderd reizigers zichzelf verder moesten redden. Hij ging vervolgens huiswaarts.

RENFE regelde daarop bussen voor de verontwaardigde passagiers om hen alsnog naar hun bestemming te brengen. De spoorwegmaatschappij betaalde de reizigers bovendien hun kaartje terug.

Volgens de vakbond van spoorwegpersoneel hield de machinist zich gewoon aan de regels en kon hij niet anders. RENFE zou hebben verzuimd vervanging te regelen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:13
Wow, DDZ gespot op de Zeeuwse lijn, lijkt echter een uitzondering te zijn, want reed enkel een rit vanaf Vs en rijdt tot Roosendaal waar 'ie waarschijnlijk weer naar Zwolle rijdt.. Jammer want die trein wil ik wel op mijn traject van Bgn - Vs 8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:42
biertjuh? schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:31:

Volgens mij vooral nog acceptatie ritten en endurance testen zodat IL&T kan bepalen of de trein aan alle eisen voldoet. Dit is de TAG die straks tussen Alphen en Gouda gaat rijden.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Klinkt als een mooi staaltje journalistiek.

Als machinist moet je, net als bij de vrachtwagenchauffeurs of taxichauffeurs, je aan de wettelijke rij- en rusttijden houden.
Nu zijn de diensten bij NS over het algemeen zo ingedeeld dat je daar, zelfs met wat vertraging, niet in de buurt komt, maar in uitzonderlijke gevallen komt het ook in Nederland gewoon voor dat een machinist van de trein gehaald wordt omdat 'ie tegen de limiet aan loopt.
Een stukje voor de limiet bereikt is, wordt meestal gezegd: rit afmaken tot het eerste station waar personeelsuitwisseling mogelijk is, en als je echt op de limiet zit is het tot het eerste station rijden. Daar houdt het simpelweg op. Als dan de werkgever daar geen vervanging heeft dan kan en mag de machinist daar ook niets meer aan doen, hoe vervelend ook voor de reizigers.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43
EDIT schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:49:
[...]
Als dan de werkgever daar geen vervanging heeft dan kan en mag de machinist daar ook niets meer aan doen, hoe vervelend ook voor de reizigers.
En als die machinist tegen beter weten in toch klantvriendelijk nog even doorrijdt en hij maakt dan een (al dan niet ernstige) fout, dan zijn diezelfde journalisten in staat om die machinist en heel de spoorbranche aan de hoogste boom op te knopen omdat ze onverantwoord bezig zijn |:(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Maar als je dan bij HLN dit leest:
De passagiers kregen eerst te horen dat 'technische problemen' de voortzetting van de rit onmogelijk maakte. Verderrijden met dezelfde machinist zou stroken met de veiligheid, werd het later.
Dan had de machinist niet moeten liegen over de oorzaak, maar gewoon de waarheid vertellen. Ik denk dat er dan veel minder ophef zou zijn geweest, en meer begrop. Ben gewoon eerlijk naar je klanten, daar bereik je meer mee, dan onwarheden vertellen.

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ach, dat doet NS ook. Dat is gewoon schering en inslag bij bedrijven om hun eigen falen te verdoezelen.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
anboni schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:04:
[...]

En als die machinist tegen beter weten in toch klantvriendelijk nog even doorrijdt en hij maakt dan een (al dan niet ernstige) fout, dan zijn diezelfde journalisten in staat om die machinist en heel de spoorbranche aan de hoogste boom op te knopen omdat ze onverantwoord bezig zijn |:(
Het is niet klantvriendelijk om risico te nemen met de levens van je klanten.

How do you save a random generator ?

• anboni
  • Laatst online: 14:43
enchion schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:26:
[...]

Je kunt het ook overdrijven natuurlijk ;) De wettelijke limieten zijn natuurlijk wel dusdanig scherp dat een kwartiertje over de max rijtijd gaan niet ineens een significant risico op een ongeluk met zich meebrengt (ik snap dat de controle op die wettelijke limieten strict is, maar dat is meer ter bescherming van de werknemer die dan tenminste niet met z'n werkgever in discussie hoeft om dat kwartiertje structureel langer door te gaan).

• EDIT
Dat dusdanig scherp valt behoorlijk tegen. Ik kan je garanderen dat je, als je echt tegen die limiet aan zit, allang niet meer zo rijdt als aan het begin van je dienst. Je gaat simpelweg kleine foutjes maken: een keer vergeten de dodeman opnieuw in te drukken, net wat later reageren op een geel sein: je gaat reageren op (audiovisuele) gebeurtenissen en rijdt feitelijk op de 'automatische piloot' en verwachtingspatronen, in plaats van pro-actief de situatie beoordelen en daarnaar handelen.
En dat zijn precies de dingen die je niet wilt. Met 100 km/u door rood rijden met een enorme botsing tot gevolg: ook dat kan prima gebeuren op het oude spoorwegnet. En vermoeidheid kan daar een grote rol in spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 15-09-2016 17:07 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
anboni schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:48:
[...]

Je kunt het ook overdrijven natuurlijk ;) De wettelijke limieten zijn natuurlijk wel dusdanig scherp dat een kwartiertje over de max rijtijd gaan niet ineens een significant risico op een ongeluk met zich meebrengt (ik snap dat de controle op die wettelijke limieten strict is, maar dat is meer ter bescherming van de werknemer die dan tenminste niet met z'n werkgever in discussie hoeft om dat kwartiertje structureel langer door te gaan).
Ik overdrijf niks.

Als 1 machinist 5 minuten langer doorrijdt en dat wordt getolereerd dan zal op een gegeven moment er een machinist worden gevraagd om 10 minuten langer door te rijden, want het-gaat-toch-goed-toch.

Uiteindelijk zal er zovaak of zolang doorgereden worden totdat iemand een natuurlijke limiet raakt want de afgesproken limiet daar doen we niks meer mee.

En laat het raken van de natuurlijke limiet nou net zijn wat men met de regelgeving wil voorkomen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

enchion schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:26:
[...]

Zo is het! Trouwens: een machinist die aangeeft dat hij/zij "de veiligheid niet kan garanderen" komt daar ALTIJD mee weg. Of dat is om een kapot lampje of vermoeidheid, dat maakt niet uit.

Eigenlijk is het omgekeerd: een machinist die weet dat hij de veiligheid niet kan garanderen en toch vertrekt, komt daar bij een incident dus NIET mee weg... (en terecht ook m.i.)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
Goh, worden er lijken naar de sloperij gebracht? Heb helaas geen foto maar zag zojuist in apeldoorn een diesellok van structon(? oid) langskomen met daarachter 3x een mat '64..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
Goverman schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:13:
[...]

Zo is het! Trouwens: een machinist die aangeeft dat hij/zij "de veiligheid niet kan garanderen" komt daar ALTIJD mee weg. Of dat is om een kapot lampje of vermoeidheid, dat maakt niet uit.

Eigenlijk is het omgekeerd: een machinist die weet dat hij de veiligheid niet kan garanderen en toch vertrekt, komt daar bij een incident dus NIET mee weg... (en terecht ook m.i.)
Volgens mij kan iemand nooit de veiligheid garanderen. Je kunt hooguit bepalen dat op moment van vertrek alles volgens de regels is afgehandeld en dat de kans dus groot is dat er weinig tot geen veiligheidsrisco's zijn. Onderweg kan er echter van alles gebeuren waardoor reizigers niet heelhuids thuiskomen. Als dat buiten de schuld van de machinist of conducteur is zal er niemand bij hem komen met de vraag hoe dat nou kan want hij had immers de veiligheid gegarandeerd.

Juist omdat men er redelijk makkelijk mee wegkomt wordt de garandering er naar mijn idee nog wel eens bijgesleept om iets niet te hoeven. Voorbeeld: een machinist wordt gevraagd om zonder conducteur te rijden binnen de regels die daarvoor gesteld zijn. Hij of zij weigert dit met als reden dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Dan vraag ik me af hoe de conducteur dit dan doet onder dezelfde omstandigheden. Maar goed dit zijn gelukkig uitzonderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 16:13
biertjuh? schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:46:
Goh, worden er lijken naar de sloperij gebracht? Heb helaas geen foto maar zag zojuist in apeldoorn een diesellok van structon(? oid) langskomen met daarachter 3x een mat '64..
Die zijn nog niet dood, ze worden eerst nog ff opgeborgen in de houtrakpolder om te sterven. Dan pas worden ze begraven. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:41:
[...]

Die zijn nog niet dood, ze worden eerst nog ff opgeborgen in de houtrakpolder om te sterven. Dan pas worden ze begraven. ;)
Over twee jaar haalt de NS ze weer te voorschijn vanwege materiaalgebrek. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Skyaero schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:27:
[...]

Over twee jaar haalt de NS ze weer te voorschijn vanwege materiaalgebrek. _O-
Zeker niet hoor, en dat gaat ook niet gebeuren. Medio volgend jaar hebben we al 58 FLIRT's erbij, en eind volgend jaar stromen er nog eens 118 Sprinters binnen van het Spaanse CAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
NS raakt een paar gebieden kwijt (Limburg, Zwolle - Enschede/Kampen, Gouda - Alphen, Hoekse Lijn) wat ook alweer materieel vrijspeelt. En dan komen er vanaf 2020 ook nog eens een hoop ICNG's bij (ICM zou nog een paar jaar langer meekunnen als het nodig is).

Het materieeltekort wordt echt wel opgelost.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Heeft iemand enig idee wat de gemiddelde snelheid van de tram in Den Haag is? Ik reis er sinds kort dagelijks mee en gevoelsmatig gaat het allemaal ergelijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
gop1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:25:
Heeft iemand enig idee wat de gemiddelde snelheid van de tram in Den Haag is? Ik reis er sinds kort dagelijks mee en gevoelsmatig gaat het allemaal ergelijk traag.
Volgens
http://www.trouw.nl/tr/nl...ximumsnelheid-trams.dhtml

rijden de trams nu gemiddeld rond de 23 km/h, vanwege de vele haltes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het gevoelsmatig kan je gerust weglaten, want zoals marcop23 al aangeeft gaan trams inderdaad niet echt snel. Als ik ergens in Den Haag moet zijn is de conclusie van reisplanners meestal dat ik er op de fiets net zo snel ben als met het ov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb er even twee bekeken: lijn 4 (De Uithof - Javalaan, Zoetermeer) is 27,2 km in 56 minuten, lijn 6 (De Uithof - Dillenburgsingel) is 15,3 km in 36 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:38:
NS raakt een paar gebieden kwijt (Limburg, Zwolle - Enschede/Kampen, Gouda - Alphen, Hoekse Lijn) wat ook alweer materieel vrijspeelt. En dan komen er vanaf 2020 ook nog eens een hoop ICNG's bij (ICM zou nog een paar jaar langer meekunnen als het nodig is).

Het materieeltekort wordt echt wel opgelost.
Een deel van die lijnen rijd echter nog op DM90 (Zwolle - Enschede/Kampen sowieso) en dat loopt inmiddels toch echt wel op het einde van zijn Latijn volgens mij. Dus ja, daar hebben ze straks minder materiaal voor nodig maar niet al het materiaal wat daar word gebruikt kan elders worden gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maasluip schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:45:
Ik heb er even twee bekeken: lijn 4 (De Uithof - Javalaan, Zoetermeer) is 27,2 km in 56 minuten, lijn 6 (De Uithof - Dillenburgsingel) is 15,3 km in 36 minuten.
In den haag houd je de tram wel vrij makkelijk bij op de fiets, maar zodra de tram CS voorbij is (of NOI zo je wil) wordt het andere koek. Daar gaan ze stukken 80 rijden.

Wmb is het een okay alternatief voor fietsen, maar dat is meer omdat ik wat verder moet fietsen door de stad.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:56:
[...]

Een deel van die lijnen rijd echter nog op DM90 (Zwolle - Enschede/Kampen sowieso) en dat loopt inmiddels toch echt wel op het einde van zijn Latijn volgens mij. Dus ja, daar hebben ze straks minder materiaal voor nodig maar niet al het materiaal wat daar word gebruikt kan elders worden gebruikt.
Ik lees dat op meer websites, dat DM90 aan het einde van zijn latijn is. DieselMaterieel '90 rijdt pas rond sinds eind jaren 90, dus laten we voor het gemak zeggen, 20 jaar. Dan kan materieel toch nooit al aan het einde van zijn latijn zijn?

(Die dingen moeten splinternieuw geweest zijn toen ik er voor het laatst in zat, dus geen idee hoe het ze sindsdien vergaan zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 20-09-2016 07:26 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wellicht qua mechaniek, maar het interieur is nogal versleten (en onhandig opgesteld, overal vierzits, of klapstoelen), er zit geen airco in. Comfortabel is het sowieso niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nog even los van de detectieproblemen van DM90 mbt ATB. Iets met assentellers enzo...

Het spul zal ongetwijfeld nog wel te moderniseren zijn, maar loont dat nog? Ten eerste is het nog maar een kleine serie die beperkt ingezet wordt, en dat de NS van dieseltractie af wil is ook niet echt een groot geheim, en ook niet nieuw.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
PaT schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:24:
[...]

Ik lees dat op meer websites, dat DM90 aan het einde van zijn latijn is. DieselMaterieel '90 rijdt pas rond sinds eind jaren 90, dus laten we voor het gemak zeggen, 20 jaar. Dan kan materieel toch nooit al aan het einde van zijn latijn zijn?

(Die dingen moeten splinternieuw geweest zijn toen ik er voor het laatst in zat, dus geen idee hoe het ze sindsdien vergaan zijn)
DM90 is in 1996 in dienst gekomen en heeft nooit een revisie gehad. Normaal geef je treinen op de helft van de levensduur een flinke revisie, wat net een paar jaar bij ICM is afgerond en waar VIRM nu aan begint. Bij zo'n revisie bouw je het treinstel meestal helemaal opnieuw op. Ik geloof dat bij de Wadlopers zelfs nieuwe motoren zijn geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
gop1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:25:
Trams zijn sowieso niet erg snel naar mijn beleving. In Amsterdam gaat het nog allemaal veel trager, zeker als toeristen moeten worden ontweken :+
Trams zie ik ook vooral als vervanger van de fiets bij slecht weer of als ik in een stad ben waar ik geen fiets heb. Trams vervangen volgens mij ook nauwelijks de auto, tenzij je het over de langere sneltramtrajecten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Voordeel van de tram ten opzichte van de auto is dat je de eerste niet hoeft te parkeren. En parkeren in Amsterdam centrum is nogal een dingetje.

Maargoed, tijdens de spits in Amsterdam ben ik lopend meestal nog sneller dan de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:24:
[...]

Tja het punt is dat ze nu ongeveer op de revisie termijn zitten, dat gebeurd vaak na zo'n 20 jaar, maar de NS houd steeds minder diesellijnen over (deels door elektrificatie en deels doordat lijnen naar andere vervoerders gaan.) waardoor het nog maar de vraag is of de NS nog voor een revisie van DM90 gaat of dat geld liever steekt in splinternieuwe elektrische sprinters. DM90 rijd nu namelijk alleen nog op Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede, beide lijnen raken ze binnenkort kwijt, dus wat moeten ze dan nog met dat spul? Als reserve achter de hand houden? Ja, maar om er daarvoor nou nog miljoenen in te steken voor een revisie....... En op elektrische trajecten rijd je natuurlijk het liefst ook met elektrisch materiaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je 'revisie' definieert. De DM90 heeft al een aantal 'revisies' gehad, maar nooit een 'modernisering' zoals de ICM, DDZ en nu de VIRM. De SLT is bijvoorbeeld nu met de eerste 'revisie' bezig, maar daar merk je als reiziger eigenlijk niets van. Het is gewoon een hele grote onderhoudsbeurt waar veel componenten worden vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:04:
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je 'revisie' definieert. De DM90 heeft al een aantal 'revisies' gehad, maar nooit een 'modernisering' zoals de ICM, DDZ en nu de VIRM. De SLT is bijvoorbeeld nu met de eerste 'revisie' bezig, maar daar merk je als reiziger eigenlijk niets van. Het is gewoon een hele grote onderhoudsbeurt waar veel componenten worden vervangen :)
Ik doelde inderdaad op modernisering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Maardiweb schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:04:
Behalve meer tweedeklas plaatsen. Ik zat laatst op een stoel met verdacht nieuwe bekleding en LEDjes in de bagagerekken. Ik dacht eerst dat alles vernieuwd en geupgrade zou zijn met LEDjes, maar na even kijken kwam ik erachter dat ik eerste klas zat 8)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Krentenbol schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:45:
[...]

Behalve meer tweedeklas plaatsen. Ik zat laatst op een stoel met verdacht nieuwe bekleding en LEDjes in de bagagerekken. Ik dacht eerst dat alles vernieuwd en geupgrade zou zijn met LEDjes, maar na even kijken kwam ik erachter dat ik eerste klas zat 8)
Haha ja dat klopt, al is die ombouw van 2e naar 1e klas weer uitgevoerd buiten de revisie om ;) De rode bekleding heeft plaats gemaakt voor blauwe, de deuren zijn verwijderd en de 1 sticker is verwijderd of vervangen door een 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Maasluip schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:07:
[...]
Ik geloof dat bij de Wadlopers zelfs nieuwe motoren zijn geplaatst.
Dat was ooit de bedoeling, maar was schijnbaar nooit gebeurd :P
De motor was een vrachtwagenmotor van het merk Cummins en het lag in de bedoeling deze na 15 jaar dienst te vervangen. Deze vervanging heeft echter nooit plaatsgevonden.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Ik heb morgen wat tijd te doden in Utrecht.
Is het Spoorweg museum leuk voor een volwassene of niet?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:21:
Ik heb morgen wat tijd te doden in Utrecht.
Is het Spoorweg museum leuk voor een volwassene of niet?
Ook tof voor volwassenen:
Afbeeldingslocatie: http://www.spoorwegmuseum.nl/upload/crop/2275/hetspoorwegmuseum-jumbokinderspoor.jpg

:P

Maar tis voor jong en oud :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 22-09-2016 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Over de tuin van het Spoorwegmuseum: Ze hebben afwisselend rijden een 5baks (!) ICM, een Thalys en een TGV.

En als je toch even door de tuin loopt, dan tref je op een verlaten plek deze statische trein aan:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8767/17924079410_b7b271a2ec_c.jpgFyra V250 model, Spoorwegmuseum, Utrecht 24 mei 2015 by Roel Hemkes, on Flickr

Verder is het voor volwassenen ook erg tof, en indrukwekkend, Sinds kort staan de prominente treinen op een deftige manier opgesteld. Dus voor mij betekent dit dat ik inderdaad een kijkje moet nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 23-09-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag alweer ruim 3 uur vertraging te pakken. Stond om 6u30 op het station, inchecken, blijken er geen treinen te rijden vanwege een overwegstoring. Zoals het er nu uitziet (maar elk half uur wordt het einde van de storing ook weer met een half uur verlaat) kan ik om 9u50 een trein naar het werk pakken.

Had dan even wat bussen geregeld ofzo. De hele ochtendspits is er nu gewoon 0,0 geleverd. Ik snap best dat ze voor 1 uurtje geen bussen regelen, maar nu hebben we het al bijna over een halve werkdag. En dan is het maar zeer de vraag of ze zometeen de storing gewoon niet weer met een half uur verlengen. Eerste berichten waren dat het rond 8 uur opgelost zou zijn.

Oja, ook leuk: de eerste trein die vandaag gaat rijden is een oud Sprintertje wat bestaat uit - jawel - 3 bakken. Daar krijgen we al die mensen die nog naar het werk moeten vast wel ingepropt!

Gelukkig ben ik al ingecheckt. Hoef ik dat straks in ieder geval niet meer te doen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:43:
Ik heb vandaag alweer ruim 3 uur vertraging te pakken. Stond om 6u30 op het station, inchecken, blijken er geen treinen te rijden vanwege een overwegstoring. Zoals het er nu uitziet (maar elk half uur wordt het einde van de storing ook weer met een half uur verlaat) kan ik om 9u50 een trein naar het werk pakken.

Had dan even wat bussen geregeld ofzo. De hele ochtendspits is er nu gewoon 0,0 geleverd. Ik snap best dat ze voor 1 uurtje geen bussen regelen, maar nu hebben we het al bijna over een halve werkdag. En dan is het maar zeer de vraag of ze zometeen de storing gewoon niet weer met een half uur verlengen. Eerste berichten waren dat het rond 8 uur opgelost zou zijn.

Oja, ook leuk: de eerste trein die vandaag gaat rijden is een oud Sprintertje wat bestaat uit - jawel - 3 bakken. Daar krijgen we al die mensen die nog naar het werk moeten vast wel ingepropt!

Gelukkig ben ik al ingecheckt. Hoef ik dat straks in ieder geval niet meer te doen. :)
Tussen Driebergen en Utrecht denk ik? Balen! Ik weet niet of er uberhaupt bussen zijn uitgevraagd of dat men hier te laat aan is gegaan. Meestal is het echt verdomd lastig om in de ochtendspits last minute bussen te regelen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Migrator schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:33:
Wellicht qua mechaniek, maar het interieur is nogal versleten (en onhandig opgesteld, overal vierzits, of klapstoelen), er zit geen airco in. Comfortabel is het sowieso niet meer.
Precies, plus dat dieseltractie behoorlijk uit is in Nederland mogen ze deze DM90 vloot wat mij betreft wel verkopen aan een ander land. Ze staan al in de etalage bij NSFS zag ik. Maar er zitten sowieso wel wat plukstellen tussen.

Herindienststelling gaat, maar wat ik gehoord heb' wel vele maanden duren. Niet meer lonend dus voor menig vervoerder in Nederland. Gelukkig is LINT eenvoudiger te moderniseren dat Arriva straks 8 stuks voor de Maaslijn heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 23-09-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:10:
[...]

Tussen Driebergen en Utrecht denk ik? Balen! Ik weet niet of er uberhaupt bussen zijn uitgevraagd of dat men hier te laat aan is gegaan. Meestal is het echt verdomd lastig om in de ochtendspits last minute bussen te regelen :-(
Nee, Driebergen - Rhenen. Tussen Utrecht en Driebergen hadden ze wel bussen, maar die konden de reizigersstroom helemaal niet aan. Ik ben van Driebergen-Zeist maar gaan lopen naar het centrum van Zeist, want het busstation stond overvol met mensen die allemaal naar Utrecht wilden. Sommigen stonden er al meer dan anderhalf uur en dan is een half uur lopen ineens heel aantrekkelijk.

De eerste trein reed vanaf Veenendaal West om 9u50, de tweede zou om 11u20 gaan. Ik zat in de trein van 9u50 (ging natuurlijk maar tot Driebergen-Zeist, maar daar moet ik heen), maar op Driebergen-Zeist was het zo'n enorme puinhoop, dat je daar een bus Zeist pakken wel kon vergeten. Dat er daar niemand onder een bus terecht is gekomen, mag een klein wonder heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Buschauffeurs zijn uiterst behendige kunstenaars hoor, en de oudjes van de streek hebben nog echt volle haltes meegemaakt ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trainhunter2009 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:19:
Buschauffeurs zijn uiterst behendige kunstenaars hoor, en de oudjes van de streek hebben nog echt volle haltes meegemaakt ;) _/-\o_
Nou. Gisteren reed er op Driebergen-Zeist nog een buschauffeur een spiegel van een geparkeerde auto en een deuk in het voorscherm. Ik kan me voorstellen dat zo''n overvol busstation waar mensen op de straat moesten staan omdat het niet op het perron pastte + her en der overstekende voetgangers dan toch best link is.

Ik baalde vooral van de lekke band op mijn stationsfiets. Normaal fiets ik zoveel mogelijk, want dat is sneller dan de bus als je de wachttijd meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:51:
[...]

Nou. Gisteren reed er op Driebergen-Zeist nog een buschauffeur een spiegel van een geparkeerde auto en een deuk in het voorscherm. Ik kan me voorstellen dat zo''n overvol busstation waar mensen op de straat moesten staan omdat het niet op het perron pastte + her en der overstekende voetgangers dan toch best link is.

Ik baalde vooral van de lekke band op mijn stationsfiets. Normaal fiets ik zoveel mogelijk, want dat is sneller dan de bus als je de wachttijd meerekent.
Ja dat gebeurt ook helaas, maar het verkeer is ook geen pretje meer als chauffeur.
De toedracht zal ik niet bekritiseren, dat kan aan vele factoren liggen, maar neem maar van mij aan dat het echt niet expres is gegaan. Als je links kijkt zie je rechts niets, of andersom ;)
Maar dat is net ff wat anders dan door zo'n mensen menigte manoeuvreren, als je dan wegdraait draaien de mensen vanzelf mee, en die geparkeerde auto niet.

En wat je zegt is in grotere kernen of op korte afstanden zeker waar, zie ook de discussie over de snelheid van de tram ergens hierboven, dus een beetje door peddelen op je fiets is sneller dan de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag 55 minuten over gedaan van Utrecht opstel naar Oudewater met de auto :') das nog geen 25km... geen idee wat er aan de hand was, maar het wat echt drama op de weg, werd ook op de radio gezegd. Dus niet alleen in het OV is het ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
ArcticWolf schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:47:
Vandaag 55 minuten over gedaan van Utrecht opstel naar Oudewater met de auto :') das nog geen 25km... geen idee wat er aan de hand was, maar het wat echt drama op de weg, werd ook op de radio gezegd. Dus niet alleen in het OV is het ellende.
Zou hier vandaag ook de optie fietsen is sneller opgaan :? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En dan is het nog goed weer. Het is hier in het oosten ook bijna elke dag al zooi op de A1. Moet er niet aan denken dat het herfst/winter gaat worden. Dan kan ik de 55 km denk ik sneller fietsen over dat brede fietspad naast de snelweg (:+) dan met de auto. Maar ik carpool (laat mij altijd rijden want geen auto) en kan dus dan ook nog wel eens relaxt met de trein (klopt af op blokje eikenhout). Dat is op sommige dagen sneller dan met de auto, zelfs voor 7 uur in de morgen... Dus zo slecht is het OV inderdaad nog niet. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:58:
[...]

Zou hier vandaag ook de optie fietsen is sneller opgaan :? O-)
Yep, m'n auto kreeg alleen een nieuwe distributie set onder garantie dus moest wel :P Had het er wel voor over, maar je wordt er wel flauw van... zeker omdat er geen ongeluk was gebeurd richting Rotterdam. Richting Utrecht wel, ben binnendoor teruggegaan richting de A2 en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bastien schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:58:
En dan is het nog goed weer. Het is hier in het oosten ook bijna elke dag al zooi op de A1. Moet er niet aan denken dat het herfst/winter gaat worden. Dan kan ik de 55 km denk ik sneller fietsen over dat brede fietspad naast de snelweg (:+) dan met de auto. Maar ik carpool (laat mij altijd rijden want geen auto) en kan dus dan ook nog wel eens relaxt met de trein (klopt af op blokje eikenhout). Dat is op sommige dagen sneller dan met de auto, zelfs voor 7 uur in de morgen... Dus zo slecht is het OV inderdaad nog niet. :P
Toen ik nog in Utrecht woonde en in Amsterdam Noord werkte (IJpleinveer), was fiets > lopen > trein > lopen > pond > lopen sneller dan met de auto _/-\o_ Helaas werk ik nu meer voor de uitvoering van ProRail dan voor lang lopende projecten zoals de Noordzuidlijn/SAAL, dus dan moet je wel met de auto :/
Ik denk dat ik in die tijd zo'n 5x per jaar echt ernstige vertraging had en de rest was <10 minuten... nou met de auto is het elke dag een stuk meer kan ik je vertellen. De A12/A15/A20/A1/A27 zijn zowat onbegaanbaar tijdens de spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trainhunter2009
:X Daar noem je er ook een paar op, ............................
Al moet ik zeggen dat de A20 al een stukje minder druk is nu de A13 wordt ontlast door de nieuwe A4 Dft-Asd, Alleen richting Gouda "knelt" het nog een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:10:
:X Daar noem je er ook een paar op, ............................
Al moet ik zeggen dat de A20 al een stukje minder druk is nu de A13 wordt ontlast door de nieuwe A4 Dft-Asd, Alleen richting Gouda "knelt" het nog een beetje
Straks wanneer de A15 is doorgetrokken naar de A20 ;) (die tender loopt nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Da's de verbindingsweg A13-A16, onderdoor het Lage Bergse bos.
Ja dat gaat ook een slok op een borrel schelen op de A20 via Rtd-Centrum
https://www.rijkswatersta...esluit-a16-rotterdam.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uit de oude doos:
YouTube: Video de grote klap 1995 (deel 1)

YouTube: De grote klap 1995 (deel 2)

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 23-09-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:47:
Er reden de hele ochtend geen treinen tussen Utrecht en Driebergen-Zeist en tussen Rhenen en Utrecht. Tegen de tijd dat er bussen waren, hadden veel mensen misschien al besloten om de auto te pakken ofzo. Alles wat van en naar Ede/Arnhem/Nijmegen moest reizen had hier ook last van. Daarom was het ook zo''n enorme puinhoop op Driebergen-Zeist.

Ik heb tot half 10 vanuit huis gewerkt. Dat heeft de schade gelukkig wat beperkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:52:
[...]

Er reden de hele ochtend geen treinen tussen Utrecht en Driebergen-Zeist en tussen Rhenen en Utrecht. Tegen de tijd dat er bussen waren, hadden veel mensen misschien al besloten om de auto te pakken ofzo. Alles wat van en naar Ede/Arnhem/Nijmegen moest reizen had hier ook last van. Daarom was het ook zo''n enorme puinhoop op Driebergen-Zeist.

Ik heb tot half 10 vanuit huis gewerkt. Dat heeft de schade gelukkig wat beperkt voor mij.
Nog maar 3 jaar te gaan en dan zou het minder moeten zijn :+

}:O

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:05:
[...]
Toen ik nog in Utrecht woonde en in Amsterdam Noord werkte (IJpleinveer), was fiets > lopen > trein > lopen > pond > lopen sneller dan met de auto _/-\o_
Utrecht -> Amsterdam Centraal is met de trein echt erg snel. 27 minuten voor 47 kilometer, in binnensteden.

En mijn ervaring is ook dat het een erg betrouwbare verbinding is. Als er dichtbij Amsterdam een storing is dan kan je omreizen. En als Utrecht Centraal niet bereikbaar is dan is er echt wat aan de hand/is het "game over".

Ik heb vorig jaar consequent 5-10 minuten vertraging gehad naar Amsterdam door werk aan die bruggen naast Amsterdam Centraal, maar bijna nooit meer. Terug altijd prima. En bij storingen... rijdt de ICE meestal wel 8)7

• marcop23
Gisteren reed de Thalys ook vanaf Utrecht, dat was wel creatief/grappig om te zien. Of gebeurt dat vaker? Ivm het gedoe bij Rotterdam. Gebeurt dat vaker eigenlijk?

Overigens had ik ook 1u40 vertraging, voornamelijk door het missen van 2 overstappen en 'het verdachte drietal' bij Utrecht, maarja.

• mambo No5
  • Laatst online: 10:44

mambo No5

Bad Apple?

marcop23 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:27:
Gisteren reed de Thalys ook vanaf Utrecht, dat was wel creatief/grappig om te zien. Of gebeurt dat vaker? Ivm het gedoe bij Rotterdam. Gebeurt dat vaker eigenlijk?

Overigens had ik ook 1u40 vertraging, voornamelijk door het missen van 2 overstappen en 'het verdachte drietal' bij Utrecht, maarja.
De Thalys rijd enkel via Utrecht als je vanaf Rotterdam niet richting Barendrecht kan om welke reden dan ook; bij een stremming op de HSL Zuid zal 'ie waarschijnlijk enkel via Roosendaal omgeleid worden en maakt dan gebruik van het klassieke spoor. Voor de rest zal een Thalys Utrecht niet vaak aandoen helaas. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Op zich had er gisteren natuurlijk ook nog voor gekozen kunnen worden om de Thalys bij Breda weer van/naar de HSL te halen, maar is er toch ook langs Roosendaal gereden ondanks dat dat ook om is. Een stremming op de HSL Zuid hoeft overigens niet altijd te betekenen dat de Thalys via Roosendaal gaat: ook het deel ten noorden van Rotterdam heet HSL Zuid ;)

• EDIT
De hele HSL heet inderdaad HSL Zuid, maar deze heeft een noord- en een zuid-sectie ;)

Verwijderd

ANdrode schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:37:
[...]

Utrecht -> Amsterdam Centraal is met de trein echt erg snel. 27 minuten voor 47 kilometer, in binnensteden.

En mijn ervaring is ook dat het een erg betrouwbare verbinding is. Als er dichtbij Amsterdam een storing is dan kan je omreizen. En als Utrecht Centraal niet bereikbaar is dan is er echt wat aan de hand/is het "game over".

Ik heb vorig jaar consequent 5-10 minuten vertraging gehad naar Amsterdam door werk aan die bruggen naast Amsterdam Centraal, maar bijna nooit meer. Terug altijd prima. En bij storingen... rijdt de ICE meestal wel 8)7
Dat de ICE wel rijd is opzich niet raar, de ICE is net als de Thalys een product dat zoveel mogelijk is gericht op altijd rijden hoe groot de vertraging ook is, de NS laat treinen bij teveel vertraging gewoon vervallen omdat de volgende trein dan die reizigers meestal wel mee kan nemen. Dat heeft denk ik grotendeels te maken met de zitplaatsen die in Thalys sowieso gegarandeerd zijn en in de ICE vaak die €3 ofzo toeslag voor een gegarandeerde zitplaats word betaald, dat probleem heeft de NS niet dus als de volgende trein te vol is om iedereen te laten zitten is er niets aan de hand, Thalys en ICE hebben dan een veel groter probleem met hun klanten.

• Alex)
Thalys reed gisteren een aantal uur via Utrecht omdat de brandblussers in de tunnels bij Barendrecht waren afgegaan. De tunnelbuizen stonden vol schuim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Speciaal voor EDIT, wissels eruit gerost bij Asra ;)
Kan die straks vol gas over spoor TS richting Schiphol }:O

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6ZpxKJU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h1gZXY0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HEiLtst.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gyNy2Rl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VslTZ7M.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 24-09-2016 19:51 ]

• EDIT
Hoppa, dat schiet tenminste op :P
Hoe zit dat nu eigenlijk met die TSB bij het station van de Rijwiel en Automobiel-Industrie?
Gaat daar ook nog wat aan gebeuren dat jij toevallig weet?

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 24-09-2016 21:02 ]

Nee geen idee wat er aan die zijde gebeurd, denk overigens wel dat alle TSB na dit weekend zijn verdwenen want naar mijn weten vinden er alleen maar rest punt werkzaamheden plaats in week 45.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:58

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik zag eerder deze week bij Amsterdam Amstel drie DB BR189's rijden zonder wagons erachter, rijdend richting Centraal. Waarbij zowel de voorste als de achterste loc een pantograaf omhoog hadden en de middelste geen.

Wat is hier het nut van, de voorste loc kan er toch makkelijk 2 meesleuren op alleen zijn eigen pantograaf?

Ik kon helaas geen foto maken, de metro waarin ik zat dook net de tunnel in...

Specs

• Alex)
Een losse loc heeft soms een beperkte maximumsnelheid om zo nog op tijd te kunnen remmen. Misschien is dat op deze manier omzeild omdat de achterste loc dan actief meeremt?

• MedionAkoya
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Is er een goede reden om een Beneluxtrein (2 traxxen met 6 à 8 ICR NS/NMBS-wagons) 2 weken op de rangeerterrein Binckhorst Den Haag te laten stof happen?

[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 24-09-2016 23:58 ]

Trein?

Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.