Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.899 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55

Luke!

#Treinbaas
sanfranjake schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:18:
Voor de liefhebbers: de drie bestickerde rijtuigen stonden vanmiddag nog bestickerd op de Watergraafsmeer. Je zou er met een beetje creativiteit door het hek heen nog wel foto's van kunnen maken te Science Park :P
Inmiddels deels al niet meer bestickerd; morgen voeren we ze af. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Luke! schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:48:
[...]
Inmiddels deels al niet meer bestickerd; morgen voeren we ze af. ;-)
Gaan ze weer mee achterop een Beneluxtrein dan? Of anders? Mocht je meer weten ben ik erg benieuwd, zou ik wel plaatje van willen maken :P (mag uiteraard ook via dm) :-)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nee, gaan separaat retour afzender; zet de tijden nog wel neer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik ging gisteren even langs bij m'n collega's van de bovenleiding (//slecht excuus :P);

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7QVEydr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dJERVdo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CPkV44u.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5KElpkt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CTV6HWI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ic8uiOM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XeaYOOl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/id8fham.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 16:13
Wat een gare smoes zeg >:) , maar wel leuke plaatjes :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

Is die brug nu op de plaats van die oude gezet, of ligt die nieuwe brug 20 meter daarnaast?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:16:
Ik ging gisteren even langs bij m'n collega's van de bovenleiding (//slecht excuus :P);

[afbeelding]
Nu ik die klont betonijzer zie snap ik dat het tegenviel :X. Zelfs als er in oorspronkelijke documenten staat dat dit zo is uitgevoerd dan kan ik mij voorstellen dat het lastig is om dit te slopen (breken).
Bij zagen merk je minder dan dat ijzer denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Volgende keer gewoon opblazen. Daarna even met stoffer en blik rond en klaar :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbekend schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:35:
Is die brug nu op de plaats van die oude gezet, of ligt die nieuwe brug 20 meter daarnaast?
Dat eerste :)
Bastien schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:29:
Volgende keer gewoon opblazen. Daarna even met stoffer en blik rond en klaar :P
Opblazen had het proces vertraagd of het had echt een zware explosie moeten zijn. En dat was nooit goed gekeurd in Nederland :P
ANdrode schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:15:
[...]

Nu ik die klont betonijzer zie snap ik dat het tegenviel :X. Zelfs als er in oorspronkelijke documenten staat dat dit zo is uitgevoerd dan kan ik mij voorstellen dat het lastig is om dit te slopen (breken).
Bij zagen merk je minder dan dat ijzer denk ik
Idd in 1980 gebruikte ze een bak staal waar je u tegen zegt xD

Tegenwoordig een stuk minder wapening door voorspanwapening.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
sanfranjake schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:04:
[...]

Gaan ze weer mee achterop een Beneluxtrein dan? Of anders? Mocht je meer weten ben ik erg benieuwd, zou ik wel plaatje van willen maken :P (mag uiteraard ook via dm) :-)
Rond 18.30-19.00 van de Meer naar Roosendaal met loc 2811.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Luke! schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:50:
[...]
Rond 18.30-19.00 van de Meer naar Roosendaal met loc 2811.
Thanks! Over Gouda of Amsterdam CS?

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
sanfranjake schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Thanks! Over Gouda of Amsterdam CS?
Tr. 33211 om 20.00 uur van de Meer via Diemen Zuid, Woerden, Gouda, Rotterdam.

[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 23-08-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dank je! Dan wordt het helaas al donker..

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:33
Trouwens, 'leuk' feitje. Een 1700 locje zou in theorie, in 9,7 seconden moeten kunnen optrekken van 0 naar 100. Met de 260 kN van 0 naar 70 in 6,4 seconden, dan is het maximaal vermogen bereikt, en duurt het nog 3,3 seconden voor hij op 100 zit. Dat is sneller dan veel auto's :P

Daarbij is voor het gemak de wrijving verwaarloosd trouwens... Maar denk dat het weinig uitmaakt, zon trein heeft misschien 5x de luchtweerstand van een auto maar dat is maar een veeeel kleiner deel van de totale motorkracht.

[ Voor 29% gewijzigd door marcop23 op 24-08-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

Wrijving lijkt me op een andere manier een probleem: hebben de wielen genoeg wrijving om 260kN op de rails te zetten?

Maar het is wel leuk om zo'n 1700 te zien rangeren of zoiets. Vanuit stilstand ineens wegvliegen bij groen licht, dat verwacht je niet bij zo'n ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Alle moderne e-locs en andere treinen (inclusief de 1700) hebben behoorlijk geavanceerde regelelectronica/computerelectronica om zoveel mogelijk vermogen op de rails te krijgen zonder door te slippen.
Op het Nederlandse spoor heb je echter het probleem van de beperkte stroomafname door de lage spanning op de bovenleiding. Een trein (of die nu samengesteld is uit 1 of meer treinstellen danwel 1 of meer locs) mag maximaal 4000 ampère opslurpen (en op een aantal baanvakken zelfs minder). In het begin zal een loc dat nog niet nodig hebben voor de maximale power output, maar al heel snel zal de snelheid van optrekken dus beperkt worden door de beperkte stroomafname. Bij de Traxx locs (een enkele loc heeft de begrenzing op 3000 ampère, 2 locs gaan wel naar de maximale 4000 ampère) zit dat rond de 55 km/u uit m'n hoofd. Boven die snelheid wordt dus de maximale output gelimiteerd. Om die reden kan je dan ook sneller optrekken (mits het weer het toestaat uiteraard) van 0 naar 160 op de HSL dan van 0 naar 140 op het conventionele spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
MBV schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:25:
Wrijving lijkt me op een andere manier een probleem: hebben de wielen genoeg wrijving om 260kN op de rails te zetten?
Ja. Daarom juist kan een dergelijke lok 260 kN trekkracht ontwikkelen.
260 kN is ook geen eenheid van vermogen, daar moet de snelheid nog bij. 260 kN bij 10 km/h is een stuk minder vermogen dan 260 kN bij 70 km/h.

Signatures zijn voor boomers.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zero tolerance in OV: Syntus neemt passagiers die zich misdragen niet meer mee
Vervoerbedrijf Syntus gooit het vanaf 1 september over een andere boeg met passagiers die zich in de bus of de trein misdragen. Net als andere OV-bedrijven voert Syntus in Overijssel een reisverbod in.

Het reisverbod kan worden opgelegd bij ernstige misdragingen of notoir zwartrijden en geldt op een bepaald traject voor een periode van vier tot acht weken. De duur van de boycot hangt af van het gepleegde incident, zegt het vervoerbedrijf.

Veiligheidsgevoel
Volgens Syntus wordt de strafmaatregel ingevoerd om de veiligheid van de reizigers en de medewerkers in het openbaar vervoer te garanderen.

Inge Heijna, manager sociale veiligheid bij Syntus: “invoering van het reisverbod bij andere OV-bedrijven laat zien dat dit een effectief en preventief middel blijkt om onacceptabel gedrag van reizigers tegen te gaan en het gevoel van veiligheid te verbeteren."

Handhaven
Syntus trekt niet alleen de rode kaart, maar zorgt er ook voor dat wie uit de bus of de trein is gestuurd ook niet meer instapt. Medewerkers zijn opgeleid tot buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) en gaan handhaven bij al opgelegde reisverboden.

In geval van overtreding wordt overgegaan tot aanhouding van de betreffende reiziger, die vervolgens wordt overgedragen aan de politie. Daarover heeft Syntus afspraken gemaakt met de politie en het Openbaar Ministerie.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat is het nut?

Ik stap zonder kaartje in, wordt gecontroleerd, sla de controleur in elkaar, wordt aangehouden door de politie.
Vervolgens krijg ik een reisverbod

Ik stap met reisverbod en zonder kaartje in, controleur herkent mij, sla de controleur in elkaar, wordt aangehouden door de politie.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:08
EDIT schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:11:
Om die reden kan je dan ook sneller optrekken (mits het weer het toestaat uiteraard) van 0 naar 160 op de HSL dan van 0 naar 140 op het conventionele spoor.
In de praktijk komt dat natuurlijk vrijwel niet voor, omdat het optrekken op de conventionele trajecten gebeurt. Pas op snelheid gaat men de HSL op.

• ANdrode
  • Niet online
De organisatie komt over alsof zij daadkrachtig optreed tegen "slechte mensen"
Ik stap met reisverbod en zonder kaartje in, controleur herkent mij, sla de controleur in elkaar, wordt aangehouden door de politie.
Je past de vorm van de controles er op aan. In plaats van een conducteur die je ook om reisadvies kan vragen overvalt nu een groep controleurs de trein. Die controleren dan met zero tolerance de trein "regels zijn regels". "Ja ik zie dat u bij de NS bent ingecheckt maar niet bij ons dus u krijgt gewoon een boete"

Verwijderd

Zou mooi zijn als ze ook eens wat aan misdragingen op het station zouden gaan doen. Ik reis niet met Syntus, dus weet niet wat ze daaraan doen. Maar bij de NS is dat kort samengevat: nagenoeg niets. Op stations is geen personeel meer en spoorwegpolitie zie je eigenlijk nooit. Conducteurs kijken niet veel verder dan hun trein; dus je moet het wel heel erg bont maken wil het de NS opvallen dat er iets loos is.

Je merkt ook dat steeds meer mensen zich bewust zijn van de ontbrekende handhaving. Fietsen op het perron, roken (zelfs blowen) op het perron, ruzies, mensen die met de tenen over de rand staan om maar als eerste in te kunnen stappen.... Helemaal niemand die het ziet, laat staan er iets van zegt.

Ja, als de helft van de treinen niet rijdt, dan zetten ze een paar studenten neer om reizigers naar het juiste spoor te sturen.

• marcop23
EDIT schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:11:
[...]
Op het Nederlandse spoor heb je echter het probleem van de beperkte stroomafname door de lage spanning op de bovenleiding. [,,,]
Maar in theorie kan de bovenleiding toch genoeg leveren om een 1700'je vol aan het werk te zetten? 5100 kW @ 1500V is 'maar' 3400A. Natuurlijk komen daar dingen als verlichting, regelelektronica en compressor bij, en als je een reizigerstrein trekt, ook nog eventuele airco die flink stroom trekt. Misschien dat het dan niet meer gaat, dat weet ik niet. Hoeveel stroom trekt een reizigerstreintje in warme dagen zoals deze stilstaand eigenlijk?

Heeft een traxx/1700 eigenlijk voeding voor klimaatbeheersing etc in rijtuigen, of zit dat in de rijtuigen zelf? Ik las ook wel eens wat over een motorgenerator bijvoorbeeld.
De bovenleiding kan wel 3400A trekken... als je als enige in de voedingssectie zit :P

Gemiddeld trekt een trein zo'n 1500A met optrekken

• marcop23
Oke, heilige poep, een nieuw Amerikaans locje kan 1000 kW stroom leveren voor de rijtuigen :o Dat zou al meer dan 600A zijn van de Nederlandse bovenleiding :P Bij 20 rijtuigen is dat nog steeds 50 kW per rijtuig...

Maar ik las dat Europese rijtuigen dus gewoon direct de 1500V bovenleidingsspanning doorgegeven krijgen, of in geval van 15/25kV, de omlaag getransformeerde versie. Dat als antwoord op mijn eigen vraag :P Rijtuigen hebben hier dus zelf de omvormers, in plaats van 1 grote omvormer in de locomotief zoals in Noord-Amerika.
Dat is een 25kV loc op een 25kV net 8)7 dat kan je niet echt vergelijken met de 1500kV treinen hier.

Maar goed, drukke emplacementen en druk bereden trajecten zijn al ge-upgrade naar 8000A... dus een stroom tekort zal niet snel meer optreden :P Alle schakelstations zijn ook al omgebouwd naar onderstations, dus zo worden de secties sneller ontlast.

• EDIT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4vw1TVYt2xOz6mzBUk61CF3E/full.jpg
Deze foto was bij stilstand genomen. Je zit dus alleen dan al op zo'n 100+ ampère.
Zodra je tractie geeft (zeker met deze configuratie met dubbele locs) zakt eigenlijk de bovenleidingspanning al een stuk naar beneden. Als je zoveel mogelijk power vraagt, en het is voor de rest rustig qua ander verkeer komt de meter op 1300 à 1400 volt te staan met 4000 ampère
Is het druk, dan kan ie tot 1150 zakken, zag ik een paar weken terug bij Schiphol. Overigens begrenzen de locs zichzelf bij dit soort lage waardes om de onderspanningsbeveiliging niet te laten aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
EDIT schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:04:
[afbeelding]
Deze foto was bij stilstand genomen. Je zit dus alleen dan al op zo'n 100+ ampère.
Zodra je tractie geeft (zeker met deze configuratie met dubbele locs) zakt eigenlijk de bovenleidingspanning al een stuk naar beneden. Als je zoveel mogelijk power vraagt, en het is voor de rest rustig qua ander verkeer komt de meter op 1300 à 1400 volt te staan met 4000 ampère
Is het druk, dan kan ie tot 1150 zakken, zag ik een paar weken terug bij Schiphol. Overigens begrenzen de locs zichzelf bij dit soort lage waardes om de onderspanningsbeveiliging niet te laten aanspreken.
Wow, dus bij stilstand alleen al wordt er zo'n 300 kW gebruikt (ik lees zo'n 1600 V en een krappe 200 A af) ? Waarvoor dan?
En wat is eigenlijk het probleem van een te lage spanning? Lijkt me dat je dan gewoon minder vermogen hebt, of is dat te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
gop1 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:40:
[...]

Wow, dus bij stilstand alleen al wordt er zo'n 300 kW gebruikt (ik lees zo'n 1600 V en een krappe 200 A af) ? Waarvoor dan?
Het in stand houden van de apparatuur aan boord van de locs (ventilatie, airco van de cabine, de nodige systemen) en het voeden van de rijtuigen, lijkt me.
En wat is eigenlijk het probleem van een te lage spanning? Lijkt me dat je dan gewoon minder vermogen hebt, of is dat te simpel gedacht?
De elektronica is ontwikkeld voor bepaalde parameters waarin ze werken. Als die waardes niet meer kloppen kunnen er dingen stuk gaan.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De NS gaat wc-hokjes in dubbeldekkerintercity's voorzien van een urinoir. Het nieuwe hokje is ontworpen door de TU Delft.

Het is vooral de bedoeling dat toiletten door de urinoirs schoner worden, omdat mannen meestal staand plassen in de trein, schrijft het AD. De NS heeft dit in 2012 al aangekondigd. De nieuwe toiletten voldoen aan alle milieu-eisen. Zo wordt er niet meer op de rails geloosd.

Doordat mannen staand plassen worden de toiletten vies. Ook al plast iemand op een secure manier, dan nog komen er druppels op de rand en op de vloer, bewijzen metingen. Zo wijst onderzoek uit dat 41 procent van de vrouwen voorafgaand aan een treinreis niet drinkt omdat ze bang is te moeten plassen tijdens de rit.

Naast het urinoir krijgt het vernieuwde toilet ook een babytafel. Afhankelijk van de ervaringen van de reizigers zal er worden besloten om met deze urinoirs wel of niet door te gaan.

Wc's zijn een gevoelig onderwerp voor de NS. Het bedrijf kwam al eens onder vuur te liggen toen zij sprinters maakten zonder toilet.

De eerste trein, die fungeert als referentie voor alle andere 80 treinen die de komende jaren worden aangepakt, is nu klaar en gaat vanaf komend najaar de dienstregeling in. Er wordt gekeken of de urinoirs de reizigers in de praktijk net zo goed bevallen als onderzoek aangeeft.
Bron: http://www.nu.nl/lifestyl...itys-krijgen-urinoir.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
Het beste idee van de laatste eeuw! Laten we hopen dat alle heren de maat van hun jongeman niet overschatten waardoor het alsnog een bende wordt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
:D Moet er in Nederland weer uitgevonden worden wat in de buitenlanden al jaren gemeengoed is?
De Westbahn (Oostenrijk) heeft in 2011 al gescheiden dames en herentoiletten (met urinoir) ingevoerd. De SBB wil het in de Pendolino's vanaf 2017 en een aantal rijtuigen van Euro-Express-Wagen hebben het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
marcop23 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:36:
Oke, heilige poep, een nieuw Amerikaans locje kan 1000 kW stroom leveren voor de rijtuigen :o Dat zou al meer dan 600A zijn van de Nederlandse bovenleiding :P Bij 20 rijtuigen is dat nog steeds 50 kW per rijtuig...
Die moet Tweakers huren voor de volgende Tweakers express. Kunnen we in elk rijtuig een LAN party houden :*)
Maasluip schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:03:
[...]

:D Moet er in Nederland weer uitgevonden worden wat in de buitenlanden al jaren gemeengoed is?
De Westbahn (Oostenrijk) heeft in 2011 al gescheiden dames en herentoiletten (met urinoir) ingevoerd. De SBB wil het in de Pendolino's vanaf 2017 en een aantal rijtuigen van Euro-Express-Wagen hebben het ook.
En waar is het gender-neutrale toilet? </politiekcorrect> ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Skyaero op 26-08-2016 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Te veel gevaarlijke stoffen via spoor Utrecht

De gemeente Utrecht wil dat er minder gevaarlijke stoffen over het spoor worden vervoerd en eist dat het Rijk zich houdt aan de gemaakte afspraken daarover.
Dit soort berichten snap ik nooit, ik heb 10x liever dat al die stoffen in een trein door een stad gaan dan per vrachtwagen. De snelwegen gaan ook dwars door bewoond gebied dus dat is geen excuus. Daarnaast hoor je veel vaker dat een vrachtwagen in een ongeluk betrokken is dan een trein. Alleen de schaal is kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De NS heeft. samen met wat andere partijen, mogelijk chemische genocide gepleegd of geprobeerd te plegen, door het gebruik van verf met Chroom 6:
‘Chemische genocide’. De chroom 6-affaire is voor een oud-medewerkster van het Tilburgse re-integratiebedrijf tROM aanleiding geweest daarvan aangifte te doen.

Dat bevestigt het openbaar ministerie in Breda. Hoewel de aangifte opzet en moord impliceert, legt dat de aangifte niet zomaar naast zich neer. „Of we het in die zin opnemen is de vraag, maar het heeft onze aandacht”, zegt een woordvoerster.

Ook een lotgenotengroep acht een strafzaak op zijn plaats. De gemeenten danwel de NS of het Spoorwegmuseum hadden volgens de groep kunnen en moeten weten van de risico’s van de gifverf. Inmiddels 700 mensen zijn er mogelijk aan blootgesteld.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...mische-genocide-1.6294077

Als dit echt zo blijkt te zijn, lijkt me dat toch best wel de nodige consequenties te gaan hebben. Mogelijk een verbod op de NS oid? Genocide is niet niks...

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 26-08-2016 08:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
"Chemische genocide" noemt diegene het die aangifte heeft gedaan of het OM het zo overneemt is nog maar de vraag. Het kan zijn net zo als met asbest dat men er pas later achter kwam dat het erg schadelijk is voor de gezondheid.

edit;

Wat ik zo lees had met het toen al kunnen weten
Hij weet dat het tussen de jaren '60 en '80 veelvuldig werd geproduceerd en verwerkt. Sindsdien zijn de gezondheidsrisico's van chroom-6 bekend en is het gebruik van de stof afgenomen.
Maar het is volgens mij pas genocide als je het bewust doet om mensen om te brengen.

edit2;

Ook voor de NS is dit geen nieuws: http://www.ns.nl/over-ns/chroom-6/chroom-6-bij-ns.html

[ Voor 57% gewijzigd door LordSinclair op 26-08-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:41:
"Chemische genocide" noemt diegene het die aangifte heeft gedaan of het OM het zo overneemt is nog maar de vraag. Het kan zijn net zo als met asbest dat men er pas later achter kwam dat het erg schadelijk is voor de gezondheid.

edit;

Wat ik zo lees had met het toen al kunnen weten
Toch is het volgens de gebruikelijke betekenis van het woord geen genocide. Ik vind het raar dat een krant dit associeert met of gelijkstelt aan "chemische genocide"…

Als de krant "uitroeien van groepen van mensen met chemicaliën" had geschreven dan had iedereen die kop direct verworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Toch is het volgens de gebruikelijke betekenis van het woord geen genocide. Ik vind het raar dat een krant dit associeert met of gelijkstelt aan "chemische genocide"…
Dat doet de krant niet, maar de klager. De aangifte die de melder deed bij de politie was van chemische genocide.De krant bericht er alleen ove.r
Als de krant "uitroeien van groepen van mensen met chemicaliën" had geschreven dan had iedereen die kop direct verworpen.
Volgens de klager (dus niet de krant) was het dus mogelijk de bedoeling vande NS om genocde te plegen op die mensen die aan die treinen werkten.

Klager spreekt ook van opzet en (poging tot) moord.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 26-08-2016 09:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
ArcticWolf schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:40:
Dat is een 25kV loc op een 25kV net 8)7 dat kan je niet echt vergelijken met de 1500kV treinen hier.
[... ]
Dat maakt in principe toch niets uit voor het stroomverbruik van de rijtuigen? Tuurlijk is daar meer ruimte om stroom af te nemen dan hier, maar daar zullen ze heus niet de rijtuigen naar 10 graden onder nul koelen. Ik bedoel, ze zullen de stroomvoorziening niet groter maken dan nodig, kost alleen maar geld. Maar toch is er op een of andere manier toch behoefte aan 50 kW per rijtuig aan vermogen. Dat vond ik nogal bijzonder.

En dan helemaal als je ziet dat hier in NL 2 locs samen en 8 rijtuigen 'maar' 200kW verbruiken, dat is dan toch flink minder.
[...]
Een te lage spanning is ook simpelweg een teken dat de maximum capaciteit van de stroomvoorziening bereikt wordt. Door het afgenomen vermogen direct te verminderen als de spanning inzakt, kan voorkomen worden dat je doorgaat met veel stroom afnemen (met meerdere treinen tegelijk) en zo de zekering in het onderstation eruit vliegt. Dat lijkt me nogal onhandig :P

[ Voor 34% gewijzigd door marcop23 op 26-08-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:36:
[...]
Volgens de klager (dus niet de krant) was het dus mogelijk de bedoeling vande NS om genocde te plegen op die mensen die aan die treinen werkten.

Klager spreekt ook van opzet en (poging tot) moord.
Ik bedoelde dat je zo'n (beladen) term dan als krant niet moet overnemen. Het is leuk voor de clicks maar klopt gewoon niet en gaat richting smaad/laster. Dat de klager aangifte doet van opzet en (poging tot) moord snap ik, dat kan je ook gewoon drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:12

TwOkkie

Tweakin' Okkie

marcop23 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:53:

Een te lage spanning is ook simpelweg een teken dat de maximum capaciteit van de stroomvoorziening bereikt wordt. Door het afgenomen vermogen direct te verminderen als de spanning inzakt, kan voorkomen worden dat je doorgaat met veel stroom afnemen (met meerdere treinen tegelijk) en zo de zekering in het onderstation eruit vliegt. Dat lijkt me nogal onhandig :P
Dat kan, maar dat hoeft niet. Als de spanning bij het grondstation niet inzakt, is de maximumcapaciteit nog niet bereikt. Je hebt echter ook te maken met spanningsval over de bedrading. Nou weet ik niet wat de weerstand is van een kilometer bovenleiding, maar de invloed daarvan zal best meetbaar zijn. En dan geldt de simpele wet van ohm: hoe meer ampere je erdoorheen trekt, hoe groter de spanningsval zal zijn. Als 1 trein de spanning op zijn punt al met 100V ziet dalen, dan zal een trein verderop die optrekt nog een keer 100V daling veroorzaken als ie zijn stroom door hetzelfde draadje trekt.

Verder weet ik vrijwel niks van de elektrotechniek bij de spoorwegen, behalve dan dat een ProRail medewerker ooit bij hoog en laag beweerde dat de grondstations 1800V leveren, terwijl ik al als klein jochie meende te weten dat treinen op 1500V lopen. Wie heeft er nou gelijk?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
TwOkkie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:22:
[...]
Verder weet ik vrijwel niks van de elektrotechniek bij de spoorwegen, behalve dan dat een ProRail medewerker ooit bij hoog en laag beweerde dat de grondstations 1800V leveren, terwijl ik al als klein jochie meende te weten dat treinen op 1500V lopen. Wie heeft er nou gelijk?
Voor zover ik weet leveren de onderstations inderdaad 1800V, om te zorgen dat een trein die in het midden van een sectie rijdt 1500V heeft. Nominaal dus 1500V, maar 1800V uit de bovenleiding om te zorgen dat de spanning niet te veel inzakt. Treinen zijn dus ook gemaakt om de 1800V (makkelijk) aan te kunnen, voor als je toevallig de enige trein bent in de buurt van het onderstation.

Maar je kan dus wel nagaan, als er 1150V op de bovenleiding staat als het druk is bij Schiphol, dan bereikt dus maar 64% van de energie uit het onderstation de trein. Dan kan je zo'n beetje efficienter dieselen :P

Trouwens, als je hier dus zo over nadenkt, is het echt tijd voor 3 kV :P

[ Voor 3% gewijzigd door marcop23 op 26-08-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Dat is dus ook de reden dat er naar 1800V is gegaan, dat was vroeger niet zo. Die paar honderd volt extra is voor de meeste treinen niet zo'n probleem. Vooral de oude treinen waar de bovenleidingspanning (gedeeld door twee) direkt op de motoren stond (Plan V en ouder, E-loks 1100, 1200, 1300) vinden het minder fijn.
Toen de 1200'den hun laaste dagen deden was bij de meeste goederenboeren ook de instructie om niet in parallelstand te rijden omdat de motoren (die officieel voor 675 V gemaakt zijn, de helft van 1350 V) dan 900 V te verduren konden krijgen. Dat was toch een beetje te veel van het goede.

[ Voor 0% gewijzigd door Maasluip op 27-08-2016 15:47 . Reden: serie -> parallel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:30

luigi87

Domotica Fanaticus

TwOkkie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:22:
[...]

De voeding op het spoorweg net is 1850V in de meest ideale situatie. (Teminste hier moest ik altijd mee rekenen voor mij werk) . Dit zakt al vrij snel in bij veel stroom door de Harmonische verstoring die optreed door een frequentie regelaar (het tractie systeem van de trein, is een grote freqenetie regelaar) . Kort om hierbij spreek ook wel van 1500V nominaal, ook omdat een trein bijna niet alleen op een voedingssectie zit. Maar als je de voltmeter pakt en gaat meten op een lege sectie is de spanning Ca. 1850V
Maasluip schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:58:
Dat is dus ook de reden dat er naar 1800V is gegaan, dat was vroeger niet zo. Die paar honderd volt extra is voor de meeste treinen niet zo'n probleem. Vooral de oude treinen waar de bovenleidingspanning (gedeeld door twee) direkt op de motoren stond (Plan V en ouder, E-loks 1100, 1200, 1300) vinden het minder fijn.
Toen de 1200'den hun laaste dagen deden was bij de meeste goederenboeren ook de instructie om niet in seriestand te rijden omdat de motoren (die officieel voor 675 V gemaakt zijn, de helft van 1350 V) dan 900 V te verduren konden krijgen. Dat was toch een beetje te veel van het goede.
Zelfs die treintje zijn nog om te bouwen naar de nieuwe spanningen. via zo gehete "up/ down Choppers" waar ze alleen zo slecht tegen kunnen zijn de piekjes die de frequentie regelaars uit sturen. die kunnen bijna 2 keer zo hoog zijn als ingangsspanning, en deze slaan dan weer over in het koperwerk van de motoren in de trein.

Veel treinen die nu op het spoorwegnet rijden hebben deze choppers aan boord of krijgen ze op het moment dat ooit over wordt gestapt naar 3kV
[...]

Lage spanning is hogere stroom. (wet van Ohm P=UxI). en de hogere stroom daar heb je dikke koper voor nodig om de boel niet te laten uitfikken. dus zoek je de ideale middenweg en dat is beperken van de stroom bij een lagere spanning.

[ Voor 74% gewijzigd door luigi87 op 26-08-2016 13:36 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
luigi87 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:26:
Zelfs die treintje zijn nog om te bouwen naar de nieuwe spanningen. via zo gehete "up/ down Choppers" waar ze alleen zo slecht tegen kunnen zijn de piekjes die de frequentie regelaars uit sturen. die kunnen bijna 2 keer zo hoog zijn als ingangsspanning, en deze slaan dan weer over in het koperwerk van de motoren in de trein.
Kun je dat niet oplossen met een grote condensator in deze locs?
Veel treinen die nu op het spoorwegnet rijden hebben deze choppers aan boord of krijgen ze op het moment dat ooit over wordt gestapt naar 3kV
Hoe zit het eigenlijk met isolatie op de treinen, bijvoorbeeld tussen het dak en de stroomafnemer? Is dat ver overgedimensioneerd, of is dat ook een issue als de overstap naar 3kV wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:30

luigi87

Domotica Fanaticus

Skyaero schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Kun je dat niet oplossen met een grote condensator in deze locs?

Deels, je zal moeten werken met een LC filer (sinus filter) waarbij de L staat voor een stuk zelfinductie (een grote koperen spoel) en inderdaad een C voor de capcitieve werking (Condensator) die de piekjes opnemen.
Maar het nadeel, deze filter zijn vaak erg groot, zwaar en duur wegens de grote hoeveelheid koper erin.

[...]

Hoe zit het eigenlijk met isolatie op de treinen, bijvoorbeeld tussen het dak en de stroomafnemer? Is dat ver overgedimensioneerd, of is dat ook een issue als de overstap naar 3kV wordt gemaakt?
Voor wat ik nog weet is het tegenwoordig al verplicht om de luchtspleet tussen geleidende delen en omkasting, behuizing al rekening te houden met de 3kV, maar dit zou kunnen komen door die eerder genoemde piekspanningen.

Heb die vraag ook wel eens gesteld aan een Engineer, die zei toen dat 2 cm al voldoende is voor 3kv. als je 6 kV wilt is het die afstand gewoon verdubbelen.
Kortom die isolatie ruimte is in de treinen ook al aanwezig. Maar dat is meer om voldoende lucht om de tractie systemen te hebben om de verliezen in warmte kwijt te kunnen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Korte vraag tussendoor: stel je hebt een spoorwegovergang met enkelspoor. De trein is nét voorbij en de slagbomen gaan omhoog, kun je dan veilig doorrijden?

Er staat geen bord "Wacht tot de lichten gedoofd zijn." en vanwege het enkelspoor is het ook haast onmogelijk dat er binnen een minuut nog een trein aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Ronald8 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:33:
Korte vraag tussendoor: stel je hebt een spoorwegovergang met enkelspoor. De trein is nét voorbij en de slagbomen gaan omhoog, kun je dan veilig doorrijden?

Er staat geen bord "Wacht tot de lichten gedoofd zijn." en vanwege het enkelspoor is het ook haast onmogelijk dat er binnen een minuut nog een trein aankomt.
Afbeeldingslocatie: https://imgserv9.tcdn.nl/v1/tfMGKX__o8nqR5Uk-El4jWOtiAQ=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.nl/field/image/f1251f95b04b1b43311e12e8a686a999-1456236671.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
In principe is het veilig. Dat hierboven gebeurde minuten na het openen van de bomen.

Maar dat bord hoeft er ook niet te staan, rode lampen horen genoeg te zijn om je nog te laten staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Die aso machinisten van tegenwoordig :P bedankt EDIT voor de stoflongen :9

Dit was de 1e SLT op volle snelheid over de brug vandaag (3e trein):
YouTube: SLT op baanvak snelheid over de nieuwe A1 brug richting Almere

De allereerste trein over de brug:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V7TuNbM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yVgQ2pe.jpg

Nog wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lb5R0pg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RD3An5a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AO9f76n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R553TNd.jpg

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
ArcticWolf schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:53:
Die aso machinisten van tegenwoordig :P bedankt EDIT voor de stoflongen :9

Dit was de 1e SLT op volle snelheid over de brug vandaag (3e trein):
YouTube: SLT op baanvak snelheid over de nieuwe A1 brug richting Almere

De allereerste trein over de brug:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nog wat foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

}:O
_O-

Het ziet er weer heel netjes uit. Momenteel nog even op vakantie, maar ik zal daarna het spul eens in persoon gaan inspecteren >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Waar zijn die middelste railstaven voor? Of is dat een modernere variant tegen gevolgen van ontsporingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Mooie bovenleidingsportalen trouwens! Overigens zie je die middelste railstaven in vrijwel elke brug, ook al is die vast en 1 meter lang. Waarom, ik heb geen idee :P

In mijn zoektocht vond ik trouwens ook dit, is dat om dieren tegen te houden die het spoor op willen?

[ Voor 56% gewijzigd door marcop23 op 26-08-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
marcop23 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:42:
Mooie bovenleidingsportalen trouwens! Overigens zie je die middelste railstaven in vrijwel elke brug, ook al is die vast en 1 meter lang. Waarom, ik heb geen idee :P

In mijn zoektocht vond ik trouwens ook dit, is dat om dieren tegen te houden die het spoor op willen?
Die staven mogen de inframensen uitleggen, ik zal dat ongetwijfeld net even verkeerd uitleggen :P

Die matten zijn tegen spoorlopers/voorkomen suïcide.
Voor de mensen die echt ver heen zijn helpt het niet, maar er is een behoorlijke groep mensen die door dit soort dingen tegengehouden kan worden (naast natuurlijk de mensen die zo stom zijn om hun hond uit te gaan laten langs het spoor).
In combinatie met borden waarop telefonische hulplijnen op staan schijnt het behoorlijk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcop23 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:42:

Je hebt 3 varianten mbt. dubbele spoorstaven;
-Daadwerkelijk ontsporing van de trein op een smal kunstwerk
-Aanrijd en kantelgevaar (torsie gevaar kunstwerk)
-Versteviging van de stabiliteit bij brugovergangen/slechte ondergrond

In dit geval gaat het om variant 2, maar goed... de trog is zo zwaar uitgevoerd dat de geleiding niet veel uitmaakt in dit geval (maar het was een eis van ProRail, dus hebben we het maar aangebracht :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is er onlangs iemand op station Bad Bentheim geweest? Spot de fout op het perron :+
Afbeeldingslocatie: https://www.noz-cdn.de/media/2016/08/26/bahnhof-bentheim-fsu-8072_201608261609_full.jpg

#fail _O-

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 27-08-2016 10:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jezus, was daar iemand dronken toen ze dart zo gebouwd hebben? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
De ploeg met vijzels komt nog _O- om het stationsgebouw op te vijzelen. *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ja maar, die deuren gaan toch naar binnen open? #blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
O-) Geloof het nooit, scharnieren zitten aan de buitenkant............. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
YouTube: Realer Irrsinn: Zu hoher Bahnsteig in Bad Bentheim | extra 3 | NDR
Wel even het "Deutsch Aufhölen" niet in het Nederlands beschikbaar :P

Bürokratie??? 8)7 |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13

mambo No5

Bad Apple?

:D Hoe krijgen ze dat voor elkaar..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Fucking briljant ook weer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Heel simpel, gebouw is van de spoorvervoerder ter plaatse(dus niet de DB naar blijkt uit het filmpje en artikel), en de gemeente Bad Bentheim, en het perron is van de DB, ophogen i.v.m. gelijkvloerse instap.

En heel belangrijk! Langs elkaar heen werken en vooral niet overleggen B) :Y

[ Voor 42% gewijzigd door Trainhunter2009 op 27-08-2016 12:43 . Reden: link naar artikel geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het lijkt me goedkoper om het spoor te verlagen dan het gebouw omhoog te tillen :X Gelukkig zou zoiets tussen Prorail, de NS, of tussen NS en een van de andere vervoerders, nooit voorkomen :+

Iets minder catastrofaal, maar ook lekker knudde: stel, je hebt een bus die 2x per uur rijdt. En stel, de trein komt 2x per uur aan. Wanneer laat je dan die bus vertrekken? 4 minuten voor de trein aankomt natuurlijk! Stel je voor dat iemand moet overstappen :') Breukelen, sprinter uit Rotterdam. Ik kan bijna sneller fietsen naar mijn werk bij Uithoorn, 50km van huis, terwijl ik naast een IC-station woon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trainhunter2009 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:37:
Heel simpel, gebouw is van de spoorvervoerder ter plaatse(dus niet de DB naar blijkt uit het filmpje en artikel), en de gemeente Bad Bentheim, en het perron is van de DB, ophogen i.v.m. gelijkvloerse instap.

En heel belangrijk! Langs elkaar heen werken en vooral niet overleggen B) :Y
Sorry hoor, maar als je daar aan het bouwen bent, en je ziet dat deze situatie ontstaat, en gaar dan doodleuk verder met bouwen, wordt het wellicht toch eens tijd voor een IQ-test voor de bouwer (en ook de bedenken, uiteraard) in kwestie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
Maasluip schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:58:
Toen de 1200'den hun laaste dagen deden was bij de meeste goederenboeren ook de instructie om niet in seriestand te rijden omdat de motoren (die officieel voor 675 V gemaakt zijn, de helft van 1350 V) dan 900 V te verduren konden krijgen. Dat was toch een beetje te veel van het goede.
Ik neem aan dat je bedoeld dat er niet in parallelstand gereden mocht worden. In de seriestand delen de motoren de spanning en pas in de parallelstand wordt de volle spanning op de motoren gezet. (En inderdaad, bij dit materieel werd nooit een echte parallelstand toegepast, er stonden altijd minimaal twee motoren in serie.)
Daarnaast is het ook niet mogelijk om de seriestand over te slaan, op de rijcontroller begin je daar altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
wildhagen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Sorry hoor, maar als je daar aan het bouwen bent, en je ziet dat deze situatie ontstaat, en gaar dan doodleuk verder met bouwen, wordt het wellicht toch eens tijd voor een IQ-test voor de bouwer (en ook de bedenken, uiteraard) in kwestie.
Nah het is een beetje anders, luister goed in het filmpje!, het gebouw staat er al zo'n 100 jaar, het perron was oude Duitse standaard, ong. 35 cm hoog, maar om in Flirtjes en dergelijke te kunnen stappen moet dat naar 75/79 cm, wat doet DB, gewoon ophogen. Eigenaar van het gebouw heeft een probleem, die moet maar zorgen dat zijn gebouw omhoog komt, en blijkbaar niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MBV schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:49:
Het lijkt me goedkoper om het spoor te verlagen dan het gebouw omhoog te tillen :X Gelukkig zou zoiets tussen Prorail, de NS, of tussen NS en een van de andere vervoerders, nooit voorkomen :+
Mwoah, maak trappen (of ramps voor rolstoelers) in 't perron bij de deuren en fix de deuren zodat ze naar binnen open gaan ipv naar buiten en je bent er wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
CyBeR schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Mwoah, maak trappen (of ramps voor rolstoelers) in 't perron bij de deuren en fix de deuren zodat ze naar binnen open gaan ipv naar buiten en je bent er wel.
Nou niet zo positief ;) , deuren naar binnen mag niet, schuifdeuren wel, ivm vluchten.
Dan vergeet je de afwatering bij fikse regen, binnen no time is het binnen een badkuip..........
Of er moeten voor het gehele gebouw afvoergoten aangebracht worden.
Ik wordt niet wijzer in alles of dit allemaal al bepaald is in de bestemmingsplannen en financiering van het project, maar het is een prima staaltje van onkundig plannen en langs elkaar heen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
jvdr schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld dat er niet in parallelstand gereden mocht worden. In de seriestand delen de motoren de spanning en pas in de parallelstand wordt de volle spanning op de motoren gezet. (En inderdaad, bij dit materieel werd nooit een echte parallelstand toegepast, er stonden altijd minimaal twee motoren in serie.)
Daarnaast is het ook niet mogelijk om de seriestand over te slaan, op de rijcontroller begin je daar altijd mee.
Je hebt gelijk. Ik had ze omgewisseld. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trainhunter2009 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:52:
[...]

Nou niet zo positief ;) , deuren naar binnen mag niet, schuifdeuren wel, ivm vluchten.
Dan vergeet je de afwatering bij fikse regen, binnen no time is het binnen een badkuip..........
Of er moeten voor het gehele gebouw afvoergoten aangebracht worden.
Ik wordt niet wijzer in alles of dit allemaal al bepaald is in de bestemmingsplannen en financiering van het project, maar het is een prima staaltje van onkundig plannen en langs elkaar heen werken.
Voor dit verhaal uit de hand gaat lopen, er zijn geen fouten gemaakt. DB heeft de perrons verhoogd, het gebouw is van de gemeente en door verkocht aan Bentheimer Eisenbahn. Nu heeft die laatste partij nog geen definitief koopcontract getekend en betaald.

Nu deze 2 partijen nog midden in de onderhandelingen zitten weigeren ze allebei om verantwoording (lees geld) voor het gebouw te nemen.

Voor de toegankelijkheid van de perrons is het gebouw niet nodig. je kan prima links of rechts langs het gebouw op het perron komen. Dat is voor DB de reden om verbouwing perrons gewoon door te voeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik vind dat wel een typisch houding van je kop in het zand steken hoor. Als je een stoepje bouwt, ook voor huizen die niet van jou zijn, dan heb je er voor te zorgen dat die huizen toegankelijk blijven. Dan kun je het niet maken om een stoep zo te maken dat deuren niet meer open kunnen.
Als je ergens denkt dat dit wel kan dan heb je een kronkel in je brein.

Hier zijn fouten gemaakt. Simpel als dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

De fouten die gemaakt zijn, zijn eigenlijk gemaakt door de planning (op basis van te weinig informatie).
De bouwvakkers die het uiteindelijk hebben aangelegd, doen gewoon netjes wat op tekening staat. Want als ze van de tekening afwijken, moeten ze dat op hun eigen kosten herstellen.
En het komt vrij vaak voor dat eerst een deel wordt aangelegd terwijl de aansluiting met een ander object tijdelijk niet klopt. Meestal komt in een latere fase van het project wel dat object aan de beurt waardoor er ook niet meteen vragen oprijzen of het wel goed is.

De bouwtekening is altijd leidend, en aanpassingen = meerwerk = extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Grappig dat dit er nu al zeker een maand of vier zo bij ligt, en er nu pas iemand over valt in de media.
Voor het personeel is al een omweg via het stationsgebouw gemaakt. Die konden ineens het verblijf niet meer in. Iets doet me denken dat het dan wel degelijk een DB-aangelegenheid is om daar over na te denken....

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets minder catastrofaal, maar ook lekker knudde: stel, je hebt een bus die 2x per uur rijdt. En stel, de trein komt 2x per uur aan. Wanneer laat je dan die bus vertrekken? 4 minuten voor de trein aankomt natuurlijk! Stel je voor dat iemand moet overstappen :') Breukelen, sprinter uit Rotterdam. Ik kan bijna sneller fietsen naar mijn werk bij Uithoorn, 50km van huis, terwijl ik naast een IC-station woon...
Moet zeggen dat de P76 contracten van ProRail redelijk goed verlopen zijn... de aannemer mocht zelf bepalen of het spoor verlaagd/verhoogd of juist het perron verlaagd/verhoogd moest worden.

In veel gevallen is het perron aanpassen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
sanfranjake schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:45:
Grappig dat dit er nu al zeker een maand of vier zo bij ligt, en er nu pas iemand over valt in de media.
Voor het personeel is al een omweg via het stationsgebouw gemaakt. Die konden ineens het verblijf niet meer in. Iets doet me denken dat het dan wel degelijk een DB-aangelegenheid is om daar over na te denken....
De toegankelijkheid van de trein is een DB-aangelegenheid (hoewel het vooral om een regionale trein gaat). De treinen zijn slecht toegankelijk doordat het perron te laag is (FLIRT achtige dingen). IC's hebben een trapje, maar gelijkvloers is beter.

Dit is niet iets wat de eigenaar van het gebouw op een dag overkomt, zo'n proces loopt al lang. Dan snap ik het als het uiteindelijk gewoon uitgevoerd wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ach, dat kan ook met een trein die 2x per uur rijdt. Op Geldermalsen heb je Arriva en NS. Als ik vanaf de Arriva richting Nijmegen wil, moet ik met de sprinter via Den Bosch die kant op. Die aansluiting is 5 á 10 minute, wat genoeg tijd is om in te checken, uit te checken en over het perron te lopen. De andere kant op is het zeker 20 minuten. Beetje jammer dus... Maar goed, verschillende vervoerders hé? ;) En je kan het ook zo zien: de mensen die daar vanuit de bus op de trein stappen hebben de trein wel :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Tja, die trein en die bus hebben een eigen dienstregeling die op allerlei plaatsen ergens tussen moet passen en moet aansluiten.

Zo sluit de sprinter vanuit Zutphen in Arnhem precies NIET aan op de sprinter naar Ede-Wageningen. (als de trein uit Zutphen extra vroeg is en je keihard rent, haal je de overstap soms nèt. En met de 'nieuwe' vertrekprocedure praktisch nooit. Ik heb het idee dat hij gewoon te vroeg vertrekt nu, vaak is de trein tien seconden vóór de vertrekminuut al zeker 10 meter onderweg)

En in Doetinchem sta je met de bus te wachten voor de trein uit Winterswijk, naar Arnhem, waar je graag in zou willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Raven schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:57:
Is er onlangs iemand op station Bad Bentheim geweest? Spot de fout op het perron :+
[afbeelding]

#fail _O-
In Meppel hebben ze dat opgelost met een trap over de hele lengte langs het verhoogde perron. Hierdoor hoeft het stationsgebouw niet omhoog of het spoor naar beneden.

Afbeeldingslocatie: http://www.steenwijkercourant.nl/pub/media/Mjk0ODQyX2U3MTRkN2FkMjMxMDUzNmEzZDFiMjdkNTllODE0OGY5OWZjYmFjNDBfNjIweEMzNTEweDE5NzUrMCsxNjA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS zet dubbeldekkers uit jaren 80 in om topdrukte september
Het wordt weer druk in de trein, de NS verwacht de komende maand een recordaantal van 33,3 miljoen passagiers. En daarom zijn er maatregelen genomen: de eerste Nederlandse dubbeldekker komt terug op het spoor. "Ondanks het toenemende aantal reizigers wordt het niet drukker in de trein", zegt een woordvoerder van de NS.

Door het einde van de schoolvakanties is september altijd de drukste maand. Maar dat de NS nu 700.000 reizigers meer dan in september vorig jaar verwacht komt door de aantrekkende economie en de dalende werkloosheid.

Vandaag worden de eerste testritten met passagiers gemaakt zodat vanaf 5 september de elf dubbeldekstreinen volledig in de dienstregeling kunnen worden opgenomen. Dat moet 8700 extra zit- en staplaatsen opleveren. "We zien tegenwoordig liever wat anders, maar met het oog op de recordmaand geldt: een trein is een trein", zegt de woordvoerder.

NS-topman Van Boxtel kondigde de inzet van oud materieel in december aan. Het gaat om de dubbeldekker DDM1 die al meer dan vijf jaar stilstond. De NS heeft de afgelopen maanden al de nodige testritten gemaakt. "Het remmen vereist een heel ander vakmanschap dan bij moderne treinen", vertelt Rob Klok, die al 30 jaar bij de NS in dienst is. "Vooral de combinatie van de locomotief met rijtuigen vind ik mooi."

"De dubbeldekker is vanaf 1984 in dienst en dus al redelijk op leeftijd", zegt Peter Paul de Winter, hoofd collecties bij het Spoorwegmuseum. "Het was praktisch niet te doen om de treinen nog langer te maken en daarom besloot de NS om over te gaan op dubbeldekkers."

Hoewel de NS de treinen flink heeft opgelapt ontbreekt het wel aan comfort. "Er is geen airconditioning, reizigers moeten heel ouderwets het raampje open doen." Toch vindt De Winter het een wijs besluit. "Ze hebben van de nood een deugd gemaakt."

Bekijk ook
Nieuwe oudjes op het spoor: zalmroze stoelen en iets langere remweg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:57

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Tja er heeft wel eens ouder materieel rond gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat was ook mijn gedachte... Alsof die oude sprintertjes op de Hoekse lijn bijvoorbeeld zo jong zijn...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
De oudste nog actieve koplopers zijn net zo oud. En is de laatste Mat'64 niet heel recent uit dienst gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
SGM is nog ouder. Wel gereviseerd in de tussentijd. Het zijn vooral die sprinterbankjes die de leeftijd verraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks mis met die oude wagons, beter dan dat moderne plastic spul waar binnen 5 minuten je reet zeer doet van de niet gevoerde stoelzitting.

Of de ouderwetse coupe wagons. En zo lang zijn die er nog niet uit. jaar of 12 pas.

En in deze wagons kunnen de ramen nog open, zalig was dat. Lekker raam open de wind in je haar, ipv smerige airco die van iedereen en alles de ziektes verspreid door de wagon.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 01:08
Iemand enig idee waar die DDM1 ingezet gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Het wordt momenteel ingezet in de spitstreinen Alkmaar - Haarlem, Amsterdam - Enkhuizen en als het goed is komen er straks nog een paar ritten richting Zandvoort bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:09:
Het wordt momenteel ingezet in de spitstreinen Alkmaar - Haarlem, Amsterdam - Enkhuizen en als het goed is komen er straks nog een paar ritten richting Zandvoort bij.
Alkmaar-Haarlem. Daar reden altijd al van die gare DD-ARs. Of natuurlijk sprinters waar je lekker hutje mutje mag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij willen ze hier wel hebben hoor. Hier rijden de spitstreinen al ruim 3 maanden niet. Toevallig deze week nog een mea culpa brief van de NS ontvangen: misschien wordt het volgend jaar, met het nieuwe materieel, beter. We hebben alleen geen last van mateieeltekort maar van eeuwig durende werkzaamheden, dus wat nieuw materieel daaraan gaat veranderen is mij een raadsel. Maar het klinkt leuk en houdt de reiziger misschien weer even stil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

In een dubbeldekker heb je bijna 2x zoveel zitplek, dus ook zonder spitstreinen zal het helpen om met dubbeldekkers te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:48:
In een dubbeldekker heb je bijna 2x zoveel zitplek, dus ook zonder spitstreinen zal het helpen om met dubbeldekkers te rijden.
Die rijden hier niet. Een dubbeldekker zie je hier maar incidenteel en dan meestal niet eens op drukke tijdstippen. En vanaf maandag zouden de spitstreinen weer moeten rijden, waardoor er geen probleem meer is. Dan heeft het niet zoveel zin om vanaf december ineens dubbeldekkers in te gaan zetten.

Ik ga er vanuit, dat na ruim 3 maanden uitval de spitstreinen tot minimaal Q2 2017 zonder onderbreking weer rijden Alles bij elkaar opgeteld hebben de spitstreinen na deze week bijna 5 maanden niet gereden dit jaar. Dus het mag inmiddels wel weer eens. Dit gehannes heeft me dit jaar al veel teveel tijd gekost. Moet nu veel langer wachten, omdat de helft van de treinen niet rijdt. Voorheen 5 minuten, nu 20 (terugweg) en bijna 10 minuten langer op de bus op de heenweg, omdat de trein met een mooie aansluiting niet rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zit nietsvermoedend op mijn trein te wachten op Dv, komen er ineens 3x 5 bakken Abellio FLIRTS voorbij zetten. Mooi om te zien, al vind ik al dat spul wat op het dak zichtbaar is lelijk. Op twee stellen zat helaas al graffiti :|

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 15:37
Ik zag afgelopen zondag in Zwolle vanuit de trein in iedergeval een Abellio Flirt staan met graffiti erop. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
De eerste gemoderniseerde VIRM (nu VIRMm) is vandaag gepresenteerd.

Voor meer details zie: http://nieuws.ns.nl/eerst...dubbeldekker-virm-gereed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Paar maanden geleden tijdens mijn opleiding tot machinist op bezoek geweest in haarlem, de virm is vanbinnen enorm opgeknapt en lijkt veel ruimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:25:
De eerste gemoderniseerde VIRM (nu VIRMm) is vandaag gepresenteerd.

[video]
Hij ziet er leuk uit! En die treinen zijn wel aan een renovatie toe. Bij de kringloop zouden ze stoelen die zo verkleurd zijn niet accepteren :>.
Ik vind het zelf jammer dat de 1e klas stoelen uit de gerenoveerde DD-AR (?) zijn meegenomen. Die rode stoelen vind ik zelf niet zo fijn.

Voorkeur voor 1e klas stoelen, als je de staat van de stoelen negeert?
ICRm > ICE3 > Intercity Berlijn > ICM > oudere VIRM > DD-AR oud (stof, fauteuil) zoals dit > nieuwere VIRM > DD-AR oud (wel: stof/besmettelijk) zoals dit > DD-AR (nieuw, plank/onhandige leuning) > sprinter (om het even)

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 30-08-2016 17:27 . Reden: Ben niet goed in treinen naampjes, veel google nodig :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Afbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_14205959_1173290586048191_4858750831921166618_o_zpsarbt8tq6.jpgAfbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_14196038_1173290579381525_464875909940112415_o_zpscomidj18.jpgAfbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_14203353_1173290619381521_3412161534986697428_n_zpsfyyf3fks.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_14191904_1173290622714854_4516669590449674687_n_zpsm2zowbnu.jpgAfbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_14100305_1173290626048187_6732239752269921390_n_zpsvthsnhev.jpgAfbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_14089177_1173290582714858_4198245302488419228_n_zpsoajeyj0o.jpg
Hier nog een paar plaatjes. Bron: Facebook Nedtrain
Het ziet er best aardig uit. ;) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Verlichting die zich aanpast aan de hoeveelheid daglicht. Betekent dat dat de verlichting ook wat minder hard gaat als het donker is? Want ik krijg altijd het gevoel in een steriele tandartswachtruimte te zitten met dat felle licht.
En hopelijk gaan ze ook wat aan die airco doen. Die staat nu altijd op standje arctische orkaan. :X

Pagina: 1 ... 83 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.