Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.901 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:43

KrazyJay

ValHallASW schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:34:
[...]

In de video kost het ongeveer een minuut om door de sluis te komen, terwijl de trein met ~120km/h doorrolt, dus ~1km totale lengte.
Dan zou dat 2km lengte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Zowel +/- 400 meter schakelbaar voor als achter het 10 meter permanent geaarde deel.
Er moet precies één trein van de maximale lengte (400 meter) in het deel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
KrazyJay schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:36:
[...]

Dan zou dat 2km lengte zijn.
Je hebt gelijk, ik heb koffie nodig :X Waarschijnlijk zit dat 'm erin dat je vóór het schakelbare gedeelte je pantograaf naar beneden moet doen, en ze pas ná het schakelbare gedeelte weer omhoog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
En u gaat door voor de koelkast, err intercity direct ;)
Pas als de hele trein het schakelbare gedeelte verlaten heeft mag je de stroomafnemers op zetten. Daarnaast vereist het systeem dat ongeveer 300 meter vóór het schakelbare gedeelte de stroomafnemers al neergelaten worden.

[ Voor 36% gewijzigd door EDIT op 08-08-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

Onbekend

...

Dank voor het antwoord. :)
Ik begrijp dus dat het traject zelf geen beveiliging heeft om te detecteren dat een trein nog stroom verbruikt als de pantografen neergelaten moeten zijn, maar dat de loc zelf die beveiliging moet hebben?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Uiteraard is er ook vanalles aan beveiliging aan de kant van de baan. Je wilt echter het risico dát er iets gebeurd zo klein mogelijk maken.
De spanningsloze gedeeltes zijn bijvoorbeeld gewoon geaard. Dus als je de stroomafnemers op laat (en het ETCS systeem overrulled) zal dat een mooie flits creëren. Daarna moet het traject buiten dienst om te controleren of alles goed is gegaan en er geen schade is ontstaan aan de infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Communicatie is nog altijd om te huilen. Om onduidelijke reden rijdt de sprinter Utrecht-Uitgeest maar tot Breukelen, waar je dan over moet stappen op de R'dam-Uitgeest. Op zich hinderlijk, maar het zou wenselijk zijn als het aangekondigd wordt. De werkzaamheden rond Schiphol hangen met grote aanplakbiljetten op het station, maar iets waar 90% van de reizigers in noordelijke richting last van heeft zwijgt men over.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:39

mambo No5

Bad Apple?

Heeft afaik ook met de werkzaamheden richting Schiphol te maken; de 3100 (Nijmegen - Schiphol) word omgeleid via Amsterdam CS en rijd tussen Bijlmer en Asd in het pad van de betreffende sprinter. :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Dat is inderdaad de reden. Waarom dat schrappen niet gecommuniceerd wordt is onduidelijk. NS is er op gewezen en het is al slecht dat ze dit niet uit zichzelf communiceren, maar dat het zelfs nadat ze er op gewezen zijn het nog niet doen is gewoon belachelijk.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Al die periekelen doen mij nog steeds hieraan denken:
Reisinformatie formeel van ProRail naar NS

Begin oktober gaf de NMa groen licht aan NS om de reisinformatie van ProRail over te nemen en deze voor alle treinreizigers te gaan verzorgen. Vandaag neemt NS deze verantwoordelijkheid formeel over en daarmee komen ongeveer 250 medewerkers van ProRail voortaan in dienst van NS.

"Hiermee wordt hun kennis en ervaring behouden en gaan zij samen met hun nieuwe NS-collega’s aan de slag om de reisinformatie verder te verbeteren" legt een woordvoerder van NS uit. In 2013 wordt er gewerkt aan onderling begrip van de nieuw samengestelde afdeling en opleiding van mensen. Door het omroepen in dezelfde organisatie onder te brengen als servicemedewerkers op stations en in treinen, moet er synergie in aansturing en kennis ontstaan.
De NS dacht het zoveel beter te kunnen als Prorail. Ondertussen is er niks verbeterd en de informatievoorziening is nog steeds prut. Het beste kan je gewoon je eigen smartphone met de app gebruiken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:58
LordSinclair schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:38:
De NS dacht het zoveel beter te kunnen als Prorail. Ondertussen is er niks verbeterd en de informatievoorziening is nog steeds prut. Het beste kan je gewoon je eigen smartphone met de app gebruiken.
Die app is toch juist onderdeel van de informatievoorziening? :?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:01
mekkieboek schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:43:
[...]

Die app is toch juist onderdeel van de informatievoorziening? :?
Meestal weet de app meer dan het personeel. Het helpt ook niet dat bij een buitendienststelling wat jongelui van studentenwerk worden ingevlogen die met een geel hesje vragen mogen beantwoorden. De communicatie kan zoooooooveel beter.

Vanmorgen in de IC naar Rotterdam ook een lief meisje die kaartjes uitdeelt die waarschuwen voor werkzaamheden rondom Utrecht vanaf 17 augustus. Als ik vervolgens vraag wat dit voor mijn reis betekent kan ze geen antwoord geven en verwijst ze me naar de site |:(
Het is vrij simpel: 2 ipv 4 IC's per uur, is voor mij voldoende info om me aan te kunnen passen. Bondig en helder.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 21:50

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

mambo No5 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:12:
http://gizmodo.com/china-...straddling-bus-1784724612

[afbeelding]

Gekke jongens, die Chinezen.. 7(8)7 De term "bus" is ook wat krom; 't ding loopt volgens mij op een aantal rails en heeft dus meer weg van een tram dan van een bus. :P
http://www.carnewschina.c...tually-has-rubber-wheels/

Lijkt toch een beetje op een haastklus... :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

P2P ponzi scheme. Ze bieden een return rate van 16% op je investering. Welke startup doet dat? 8)7
De fabriek bestaat niet eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:59:
Communicatie is nog altijd om te huilen. Om onduidelijke reden rijdt de sprinter Utrecht-Uitgeest maar tot Breukelen, waar je dan over moet stappen op de R'dam-Uitgeest. Op zich hinderlijk, maar het zou wenselijk zijn als het aangekondigd wordt. De werkzaamheden rond Schiphol hangen met grote aanplakbiljetten op het station, maar iets waar 90% van de reizigers in noordelijke richting last van heeft zwijgt men over.
De halvering van de spits dienstregeling voor deze sprinter is heel stilletjes ook al met 2 dagen verlengd. Zou eerst tot de 21e duren (kansloos, 3 maanden bijna), maar duurt nu al tot de 23e. De 21e is uitgebreid gecommuniceerd, maar nu het uitloopt hoor je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Maardiweb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:54:
[...]

Meestal weet de app meer dan het personeel.
Dat was zo. Ik weet niet hoe het komt, en mogelijk is het anecdotisch, maar ik heb het gevoel dat een paar jaar geleden de app gelijk had. Dus met bijvoorbeeld de sneeuwchaos: die trein rijdt volgens de app (yeah right, denk je, er reed vrijwel niets), maar die reed ook daadwerkelijk.

De laatste tijd heb ik al best vaak dat ook de app niet meer weet; van vertraging tot compleet verdwenen treinen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Abellio (NS) heeft de East Anglia concessie in Engeland gewonnen.
Interessant is dat de complete treinenvloot vervangen gaat worden tussen 2019 en 2021 voor een combinatie van Bombardier Aventra-treinen (in het VK gebouwd, dus wordt als positief beschouwd voor de Britse economie) en door (verrassend) Stadler Rail met een bi-mode FLIRT.
Totaal zullen er 1043 rijtuigen gebouwd worden, waarvan 660 stuks door Bombardier en de overige 383 door Stadler.

Bron:
http://www.bbc.com/news/uk-england-derbyshire-37031833

Schijnbaar is het in Engeland gebruikelijk om het aantal nieuwe rijtuigen te noemen in plaats van het aantal treinen. Het klinkt wel heel hip moet ik zeggen en veel meer dan het werkelijk is, hoewel het natuurlijk wel om een behoorlijk aantal treinstellen al gaat :P

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 10-08-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iemand enig idee wat er op dit moment aan treinstellen in East Anglia rijdt? Is dat zodanig op leeftijd dat vervanging noodzakelijk is.

Wel slim gespeeld van Abellio, de aanbesteden is eigenlijk 'gekocht' met Engelse werkgelegenheid. Een soort legale omkoping zeg maar.

Grappig om te zien dat Bombardier Derby wordt neergezet als de laatste engelse treinbouwer, terwijl Bombardier toch echt Canadees is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik ben niet echt thuis in de Engelse treinmarkt (buiten dat ik er enkele keren op vakantie ben geweest :P), dus wat ik typ is even onder voorbehoud van dat ik het correct heb begrepen.

Een groot deel van de Engelse vloot (niet per se in Greater Anglia, de huidige concessie) is zwaar verouderd. Er komen nu mondjesmaat nieuwe treinen bij (zoals met het Hitachi IntercityExpress-programma) maar, over het geheel is het een ratjetoe van vele verschillende treinen die eigenlijk al jaren geleden vervangen of een complete overhaul hadden moeten krijgen. Treinen rijden rond met bestickering van drie concessies geleden.
Een deel van de huidige vloot van Abellio Greater Anglia is nu op de helft van de levensduur, dus zou theoretisch nog prima meekunnen na een opknapbeurt.
Echter heeft Abellio momenteel voor die ene concessie 15 verschillende materieelsoorten in dienst. Veelal kleine series (12 stuks van de ene serie, 5 stuks van de andere serie, enz.) dus je zit met een enorme versplintering in het onderhoud én met de bekendheid van personeel met het materieel.
Ik kan mij goed voorstellen dat het introduceren van een uniforme vloot aan materieel (met slechts twee verschillende treintypes) een enorme besparing op de lange termijn geeft van zowel het onderhoud als personele kosten. Door de schaalvergroting kan je onderdelen makkelijker op voorraad houden, wat de beschikbaarheid van het materieel natuurlijk vergroot.
Daarnaast is het personeel beter bekend met de treinen, wat de kans op fouten in de uitvoering verkleind.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 10-08-2016 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Skyaero schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:59:
Iemand enig idee wat er op dit moment aan treinstellen in East Anglia rijdt? Is dat zodanig op leeftijd dat vervanging noodzakelijk is.
Ze hebben van alles, van losse locomotieven tot rijtuigen, en dieselstellen en electrische stellen.

Qua locs is hun oudste een Class 37 die gebouwd zijn vanaf 1960 tot 1966:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/71/MazeyDay37.JPG/1920px-MazeyDay37.JPG

Hun modernste locomotief is de Class 68 die siinds 2013 gebouwd wordt, en nog steeds in produktie is:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3d/Norton_Fitzwarren_-_DRS_68008_rear_of_down_Pullman.JPG

Het oudste dieselmaterieel wat er nu wordt ingezet is Class 153, gebouwd tussen 1987 en 1988:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/81/153306_at_Ipswich.jpg/1920px-153306_at_Ipswich.jpg

Nieuwste dieselmaterieel is Class 170 TurboStar, gebouwd tussen 1999 en 2002.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/Newport_railway_station_MMB_02_170104.jpg

Hun oudste electische materieel is Class 317, dat in verschillende sub-typen is gebouwd tussen 1981 en 1987:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/317708_at_Seven_Sisters.jpg/2560px-317708_at_Seven_Sisters.jpg

Het jongste electrische mateireel is Class 379 Electrostar, gebouwd tussen 2010 en 2011):

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/16/379001_at_Norwich_8_January_2011.jpg/1920px-379001_at_Norwich_8_January_2011.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo extreem oud is dat toch niet? De NS reed tot begin dit jaar ook nog met mat 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Hm, dat valt mij eigenlijk nog behoorlijk mee. Schijnbaar zijn de vele klachten dan behoorlijk overdreven voor wat betreft de oude treinen.
Over smaak valt overigens niet te twisten, maar wat vind ik sommige van die treinen toch gewoon foeilelijk.
Als ik foto's van het interieur bekijk, dan kan dat echter wel een stuk beter. Dat ziet er oud en verlopen uit, met uitzondering van de recent gerenoveerde of gebouwde stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:31:
Zo extreem oud is dat toch niet? De NS reed tot begin dit jaar ook nog met mat 64.
In Engeland rijdt ook wel stokoud spul hoor. Class 483 kwam bijvoorbeeld in 1938 (!!!) op de baan, en is nog steeds in commerciele (dus niet-museum) dienst, dus 80 jaar oud bijvoorbeeld, en men is van plan er nog een behoorlijke tijd mee te blijven rijden....

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/483004_Smallbrook_Junction.JPG/1920px-483004_Smallbrook_Junction.JPG

Ook qua locs heben ze er nogal wat oud spul rondrijden, zoals Class 73, dat tussen 1962 en 1967 is geproduceerd:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ca/73201_at_Woking.jpg/2560px-73201_at_Woking.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Voor de geïnteresseerden heeft Railway Gazette een impressie plus de verdeling van de nieuwe treinen voor Abellio online gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ua11KlPfQDhOZQ9PDx8BxhCY/full.jpg

Bron: http://www.railwaygazette...ast-anglia-franchise.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wat is dan het vershil tussen die die eerste twee (inter-city, airport)? Zo te zien zijn ze van hetzelfde type (Flirt UK), hebben ze dezelfde aantal bakken per trein, en hetzelfde aantal treinstellen?

Of zit het verschil meer in het aantal zitplaatsen oid?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 10-08-2016 18:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik kan mij voorstellen dat de Airport treinen meer bagageruimte krijgen en een andere 'branding' krijgen als speciale airport treinen. Dan kan je uiteraard ook speciale airport kaartjes gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:48:
Ik kan mij voorstellen dat de Airport treinen meer bagageruimte krijgen en een andere 'branding' krijgen als speciale airport treinen. Dan kan je uiteraard ook speciale airport kaartjes gaan verkopen.
Dit. Die branding kan je bijvoorbeeld denken aan de Arriva treinen richting Leer (voordat die brug eruit lag natuurlijk.) die ook hun eigen branding hadden specifiek voor die route ook al zijn het exact dezelfde GTW's als op de rest van hun routes in Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog maar een paar weken en de brug over de A1 wordt ingeschoven en de laatste werkzaamheden op Amsterdam Riekepolder aansluiting en Amsterdam Rai worden afgerond *O*
Dan is Bijlmer - Schiphol en vv ook volledig 130km/u en zijn de corridors Schiphol - Utrecht en Schiphol - Duivendrecht van elkaar losgekoppeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wel slim gespeeld van Abellio, de aanbesteden is eigenlijk 'gekocht' met Engelse werkgelegenheid. Een soort legale omkoping zeg maar.

Grappig om te zien dat Bombardier Derby wordt neergezet als de laatste engelse treinbouwer, terwijl Bombardier toch echt Canadees is.
Gaat altijd met aanbestedingen zo, zelfs op stad(sregio) gebaseerde dingen. Proef projectje hier, samenwerking met uni daar en Combi met lokale ondernemers zus en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:37
ArcticWolf schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:42:
Dan is Bijlmer - Schiphol en vv ook volledig 130km/u...
Is dat zo? Ik begreep dat de nieuwe wissels bij Duivendrecht aansluiting 80 km/h zijn. Ze wilden af van die matig presterende hogesnelheidswissels en de nieuwe wissels die beter moeten performen waren er nog niet bij vaststellen ontwerp. |:(

Dus we hebben zometeen een Utrechtboog voor 200km/h maar dan moet je snel remmen om met 80km/h in te kunnen voegen :P.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis op 10-08-2016 21:56 ]

Dennis schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:56:
[...]

Is dat zo? Ik begreep dat de nieuwe wissels bij Duivendrecht aansluiting 80 km/h zijn. Ze wilden af van die matig presterende hogesnelheidswissels en de nieuwe wissels die beter moeten performen waren er nog niet bij vaststellen ontwerp. |:(

Dus we hebben zometeen een Utrechtboog voor 200km/h maar dan moet je snel remmen om met 80km/h in te kunnen voegen :P.
Dat is het punt.. je hoeft straks niet in te voegen, er liggen idd 6 x 1:15 wissels (voor bijsturing), maar doorgaand is altijd de hoofd richting, dus 160km/u.

• Dennis
ArcticWolf schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:25:
Dat is het punt.. je hoeft straks niet in te voegen, er liggen idd 6 x 1:15 wissels (voor bijsturing), maar doorgaand is altijd de hoofd richting, dus 160km/u.
Is dat echt zo?

Volgens de tekeningen die ik heb gezien liggen alle sporen Duivendrecht-Rai doorgaand en moet je dus vanaf Bijlmer altijd invoegen. Ik kan het vigerende OBE-blad even zo snel niet vinden, maar was vorige week nog op de bouwplaats en weet toch zeker dat de tekening is zoals ik beschrijf. Ook het tracébesluit laat dat trouwens zo zien.

Zie het trouwens ook aan mijn treintjes als ik op Bijlmer sta te wachten: die komen met een slakkegangetje de Utrechtboog op.

• Maasluip
  • Laatst online: 11:17

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ja, zo staat het inderdaad in het tracébesluit en dat lijkt me een volstrekt achterlijke oplossing.

Volgens het tracébesluit gaat de viersporigheid van Amsterdam Zuid door richting Duivendrecht en vlak voor Duivendrecht wordt dat twee sporen. De Utrechtboog komt dan tussen de buitenste en binnenste 2 sporen aan en takt met een wissel aan beide sporen aan.
Totaal achterlijk. Het is toch veel logische om de Utrechtboog als 3e en 4e spoor de zuidtak op te laten gaan? De meest logische oplossing lijkt mij de Utrechtboog als middensporen door te zetten, de bestaande sporen naar Duivendrecht als bijsturingsoplossing te laten liggen en de nieuwe uitgebogen sporen als doorgaande richting naar Duivendrecht aan te leggen.

Dus dan ga je van de middensporen als doorgaande richting naar/van Utrecht ten de buitensporen als doorgaande richting naar/van Duivendrecht.

Signatures zijn voor boomers.

• Dennis
Ja, maar afaik is het dus aangelegd conform tracébesluit. Ik vind het namelijk ook belachelijk: men had sowieso daar de nieuwe 1:29 wissels aan moeten leggen toen die beschikbaar kwamen. Uiteindelijk gaat het allemaal om pecunia's.

In het tracébesluit staan trouwens overloopwissels aan beide kanten van Amsterdam Zuid. Dat klopt niet: die zijn geschrapt (conform Japanse filosofie).
Maasluip schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:38:
Ja, zo staat het inderdaad in het tracébesluit en dat lijkt me een volstrekt achterlijke oplossing.

Volgens het tracébesluit gaat de viersporigheid van Amsterdam Zuid door richting Duivendrecht en vlak voor Duivendrecht wordt dat twee sporen. De Utrechtboog komt dan tussen de buitenste en binnenste 2 sporen aan en takt met een wissel aan beide sporen aan.
Totaal achterlijk. Het is toch veel logische om de Utrechtboog als 3e en 4e spoor de zuidtak op te laten gaan? De meest logische oplossing lijkt mij de Utrechtboog als middensporen door te zetten, de bestaande sporen naar Duivendrecht als bijsturingsoplossing te laten liggen en de nieuwe uitgebogen sporen als doorgaande richting naar Duivendrecht aan te leggen.

Dus dan ga je van de middensporen als doorgaande richting naar/van Utrecht ten de buitensporen als doorgaande richting naar/van Duivendrecht.
Vanuit het zuiden gezien;
Spoor 1: Rai - Duivendrecht 80km/u
Spoor 2: Rai - Bijlmer 130km/u
Spoor 3: Rai - Duivendrecht 80km/u
Spoor 4: Duivendrecht - Rai 80km/u
Spoor 5: Bijlmer - Rai 130km/u
Spoor 6: Duivendrecht - Rai 80km/u.

Daarna gaat het over in;
Spoor 1: Rai - Duivendrecht 130km/u
Spoor 3: Bijlmer - Rai 130km/u
Spoor 4: Duivendrecht - Rai 130km/u

Gezien de boogstralen kunnen/mogen ze toch niet harder van en naar Duivendrecht... dus die wissels zijn niet de beperkende factor.
En ze kunnen nu net voor de Utrechtboog voor beide richtingen nog bijsturen als het moet.

Even over die 1:29 wissels, wat denk je dat een 1:29 wissel kost? 8)7 heeft totaal geen meerwaarde daar, wat moet je daar met 140km/u afbuigend? De rijwegen worden toch rechtdoor ingelegd, dus 160km/u; 1:15 OG zijn prima en is de minst storingsgevoelige oplossing.

[ Voor 29% gewijzigd door ArcticWolf op 11-08-2016 12:33 ]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:01
ArcticWolf schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:18:
[...]

Vanuit het zuiden gezien;
Spoor 1: Rai - Duivendrecht 80km/u
Spoor 3: Rai - Duivendrecht 80km/u
Spoor 4: Duivendrecht - Rai 80km/u
Spoor 5: Bijlmer - Rai 130km/u
Spoor 6: Duivendrecht - Rai 80km/u.

Daarna gaat het over in;
Spoor 1: Rai - Duivendrecht 130km/u
Spoor 3: Bijlmer - Rai 130km/u
Spoor 4: Duivendrecht - Rai 130km/u

Gezien de boogstralen kunnen/mogen ze toch niet harder van en naar Duivendrecht... dus die wissels zijn niet de beperkende factor.
En ze kunnen nu net voor de Utrechtboog voor beide richtingen nog bijsturen als het moet.

Even over die 1:29 wissels, wat denk je dat een 1:29 wissel kost? 8)7 heeft totaal geen meerwaarde daar, wat moet je daar met 140km/u afbuigend? De rijwegen worden toch rechtdoor ingelegd, dus 160km/u; 1:15 OG zijn prima en is de minst storingsgevoelige oplossing.
Heb je geen plaatje ofzo? :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Train car derails into a bar called Derailed _O-
If you ever decide to build a bar close to the train tracks in your town, don’t give it a name like Derailed. You’re tempting the fates, and they just might call you on it.

To be fair, there’s more than one bar called Derailed in the United States, and most of them haven’t wound up in the news like the Derailed in Charles City, Iowa did this week. At around 4 a.m. Tuesday morning, a train car jumped the tracks as rail workers were switching cars.

The car — which, fittingly enough, was full of grain — tipped over at a 45-degree angle, but the bar was there to catch it before it fell completely over. Even train cars have friends in low places, apparently.

When the dust cleared, Derailed had sustained around $10,000 worth of damage from the accident. Things could have been much worse, and based on all the publicity the bar is getting as a result you might think this was some kind of crazy viral marketing hoax.

Except that Derailed isn’t the kind of bar that worries about advertising to attract new customers. Every one of Charles City’s roughly 7,600 residents already knew about it, and you’d imagine the other 9,000 folks in Floyd County do, too. Sure, there are 600,000-plus people in the metro Des Moines area, but they’re a two-hour drive away. Not exactly close enough to zip over for a couple cans of Schmidt’s with the fellas.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Kon zo snel geen duidelijker schema vinden en heb even de snelheden erbij gezet;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w6abWXw.png

• Dennis
Dank Stijn, dat verklaart een hoop zo. Inderdaad beter op deze manier en ik ben met jou eens dat snellere wissels op deze manier niet nodig zijn.

Ik zag trouwens dat de sprinters (5700/4300) alternerend over de binnen- en buitensporen gaan vanaf dvd tot riekerpolder. Naar Den Haag over de binnensporen, naar Hoofddorp over de buitenste sporen. Gezien de sporenlay-out bij Hoofddorp verbaast mij dat: ik zou eerder andersom verwachten. Maar misschien wordt dit bij de nieuwe dienstregeling gecorrigeerd.
Vinden ze gewoon leuk ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 11-08-2016 14:43 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20

Bombardier is dan wel Canadees, Derby Litchurch Lane (waar de boel is gevestigd) is dat niet. Er worden daar al sinds 1840 treinen gebouwd. ;)

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 16:13
Afbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_1409locosp_zpsw6nhwigg.jpg
Toen
Afbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_13723243-large_zps3q4ohbnl.jpg
Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 23:55
[video][URL="https://www.youtube.com/watch?v=hixDzhg6PGA","YouTube: Real Train Driver's View ICM Amersfoort - Hoofddorp Opstel OVER DE NIEUWE ZUIDTAK! 2016"]YouTube: Real Train Driver's View ICM Amersfoort - Hoofddorp Opstel OVER ...[/URL][/video]
Zeker het abboneren waard!

[ Voor 3% gewijzigd door Woask op 14-08-2016 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trainhunter2009

Beste pantoffelKnager,
Ik ga je niet afvallen hoor, maar kijk nog even goed hoe je een filmpje post.
Jouw link werkt niet op deze manier.
Hier wel een werkende voor de geïnteresseerde.
En idd een abootje zeker waard!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 19:03
Ik reed laatst in de SGMm. Dat is wel weer even wennen als je de SLT4 of SLT6 van Siemens bent gewend zeg! Wel vreemd overigens, want normaal rijdt er een NID met 6 bakken, en nu dus een SGMm. Dan weet je natuurlijk wel wat dat betekend. Maargoed, heb het weer overleefd.

[ Voor 6% gewijzigd door Bose321 op 16-08-2016 11:43 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vorige week richting Duitsland gegaan met de trein. Binnen Nederland begonnen met een SLT en overgestapt op ICMm. Eenmaal in DE stap je over op de ICE3 intercity van de Deutsche Bahn, nou dat is wel geweldig hoor, het gratis aangeboden wifi in de trein werkt ook wat stabieler dan in de ICMm's.

Leuk dat de Duitse ICE3 ook van Siemens is, evenals onze SLT. Verder weinig te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Apart treinongeval in Frankrijk:
Bij een treinongeluk bij Crès in het zuiden van Frankrijk zijn twaalf gewonden gevallen van wie er één zwaargewond is geraakt.

De trein ontspoorde op het traject tussen Nîmes en Montpellier doordat een boom op het spoor lag, meldt de nieuwssite France Bleu. De boom zou zijn omgevallen als gevolg van onweer.

Hulpdiensten zijn aanwezig om slachtoffers naar het ziekenhuis te brengen, waarbij ook helikopers zijn ingezet. Zo'n vijftig passagiers zijn door hulpverleners uit de trein geholpen. In totaal zaten tweehonderd mensen in de trein. Voor hen is opvang geregeld.

Volgens de nieuwssite is één passagier uit de trein gelanceerd tijdens de botsing en is die er slecht aan toe. Het treinverkeer op het traject is stilgelegd en de bovenleiding is verwoest.
Zie http://www.nu.nl/buitenla...uk-in-zuid-frankrijk.html

Afbeeldingslocatie: https://www.francebleu.fr/cruiser-production/2016/08/1055d223-f640-4383-966d-be24569a1c7b/x870x489_saint-aunes-accident-ter-francebleu.jpg.pagespeed.ic.uCjh-pzoZd.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqEUGbuXgAAjwh6.jpg

Gelukkig hebben dfe passagiers de prioreiteiten goed op het netvlies staan: eerst belangrijke zaken zoals gezellig foto's maken, twitteren, en pas daarna de bijzaken, zoals je bekommeren om eventuele gewonden en de trein verlaten enzo... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
:X :? 8)7 Ja maar ...........stel je voor dat je nix te twitteren of facebooken hebt, dit geeft je status als je dit kan navertellen.....................*zucht.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wildhagen schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:18:
Apart treinongeval in Frankrijk:

[...]

Zie http://www.nu.nl/buitenla...uk-in-zuid-frankrijk.html

[afbeelding]
[afbeelding]

Gelukkig hebben dfe passagiers de prioreiteiten goed op het netvlies staan: eerst belangrijke zaken zoals gezellig foto's maken, twitteren, en pas daarna de bijzaken, zoals je bekommeren om eventuele gewonden en de trein verlaten enzo... :X
Thanks want Als je start/hang te wachten achter je voorganger kan je ook mond op mond beademing toepassen op de persoon 3 coupés veder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben in het eerste halfjaar van 2016 meer winst en omzet geboekt ten opzichte van een jaar eerder.

De nettowinst kwam dit jaar 23 procent hoger uit, op 69 miljoen euro. Een jaar eerder was dat 56 miljoen euro.

De omzet steeg over dezelfde periode met 9 procent tot 2.573 miljoen euro. De stijging werd volgens het bedrijf vooral veroorzaakt door hogere vervoersopbrengsten en opbrengsten uit verkoop van onroerend goed.

NS investeerde in 2016 in totaal 333 miljoen euro, vooral in nieuw materieel. Het bedrijf zegt dit ook de komende periode te blijven doen.

2016 was tot nu toe volgens de NS ook operationeel beter en verliep zonder grote verstoringen. 92,3 procent van de treinreizigers kwam op tijd aan op de eindbestemming, iets meer dan in dezelfde periode vorig jaar toen dat 91,6 procent was.

Hierbij wordt rekening gehouden met een vertraging van maximaal vijf minuten, waarbij de aansluitingen worden gehaald.

De klanttevredenheid kwam in 2016 uit op 76,2 procent, 1,2 procentpunt hoger uit dan in het eerste halfjaar van 2015. De NS noemt als redenen de hogere waardering voor de vervoerscapaciteit en de gastvrijheid en aanspreekbaarheid van het personeel.
Bron: http://www.nu.nl/economie...eerste-halfjaar-2016.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logisch. Er rijden al maanden veel minder treinen door allerlei werkzaamheden, maar mensen moeten toch gewoon naar hun werk / school. Minder kosten en minimaal dezelfde inkomsten, dus meer winst.

Hier rijden de spitstreinen al bijna 3 maanden niet. Die zouden vanaf 21 augustus weer gaan rijden. Toen werd het 23 augustus.... nu 5 september.... En iets zegt me dat het nog wel langer gaat duren., want 5 september is pas over ruim 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

MBV

GoldenSample schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:49:
[...]

Thanks want Als je start/hang te wachten achter je voorganger kan je ook mond op mond beademing toepassen op de persoon 3 coupés veder.
Dat stuk over 'de trein verlaten' was je niet opgevallen? Het zal niet voor het eerst zijn dat zoiets na een ongeluk in de fik vliegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:53:
Logisch. Er rijden al maanden veel minder treinen door allerlei werkzaamheden, maar mensen moeten toch gewoon naar hun werk / school. Minder kosten en minimaal dezelfde inkomsten, dus meer winst.

Hier rijden de spitstreinen al bijna 3 maanden niet. Die zouden vanaf 21 augustus weer gaan rijden. Toen werd het 23 augustus.... nu 5 september.... En iets zegt me dat het nog wel langer gaat duren., want 5 september is pas over ruim 2 weken.
5 september is eigenlijk best een logisch moment. :Y Dat is namelijk de start van het nieuwe collegejaar. :) Op sommige trajecten moet het mogelijk eerder of permanent maar op het grote plaatje is dat best een logische datum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MBV schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Dat stuk over 'de trein verlaten' was je niet opgevallen? Het zal niet voor het eerst zijn dat zoiets na een ongeluk in de fik vliegt...
Want inderdaad de man met de telefoon kruipt anders gewoon even over de mensen voor hem heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

5 september is eigenlijk best een logisch moment. :Y Dat is namelijk de start van het nieuwe collegejaar. :) Op sommige trajecten moet het mogelijk eerder of permanent maar op het grote plaatje is dat best een logische datum. :)
21 augustus was gepland. Dat is nu al twee keer verlaat. Ik reken eigenlijk niet op 5 september, als ik heel eerlijk ben. Dat kunnen ze nu wel zeggen, maar wat ze eerder zeiden is ook niet waargemaakt.

Nog een week uitstel is voor mij geen probleem; ik heb ruim een week vakantie dan. :) Nou maar hopen dat ze 13 september wel gaan halen. You never know....

Zal volgende week gezellig druk worden. Vandaag is de laatste dag van de schoolvakanties hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Nah, er schijnt helaas een fout(je) te zijn gebeurd bij de werkzaamheden door een van de aannemers. Hierdoor is opstelterrein Utrecht OZ niet op tijd klaar. Die uitloop is helaas pas een paar dagen geleden bekend geworden.
En omdat OZ niet bereikbaar is, is er te weinig capaciteit voor opstellen en afhandelen. Daarom is er voor gekozen om die spitstreinen nog twee weken langer er uit te laten, dan past op papier namelijk alles nét.
Die fout kan pas ná de andere werkzaamheden hersteld worden; de prognose is dus gewoon 5 september.

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 19-08-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Via mijn mobiele telefoon een treinkaartje gekocht. Hartstikke handig, behalve:

Bij het bestellen staan 3 opties (nieuwsbrief, berichten, meehelpen door persoonlijke data op te sturen) allemaal ingeschakeld. 3* een opt-out :N Kan echt niet meer anno 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat omroep systeem in Thalys slecht te verstaan zeg. :X Lijkt VIRM wel. :X Nu ik er in reis is het inderdaad best wel afgeragd eigenlijk....... Word tijd voor een opknapbeurt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

The Inquisitor schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:55:
Vorige week richting Duitsland gegaan met de trein. Binnen Nederland begonnen met een SLT en overgestapt op ICMm. Eenmaal in DE stap je over op de ICE3 intercity van de Deutsche Bahn, nou dat is wel geweldig hoor, het gratis aangeboden wifi in de trein werkt ook wat stabieler dan in de ICMm's.

Leuk dat de Duitse ICE3 ook van Siemens is, evenals onze SLT. Verder weinig te vergelijken.
Is dat nieuw? Zover ik mij herinner moest je altijd betalen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
icecreamfarmer schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:30:
Is dat nieuw? Zover ik mij herinner moest je altijd betalen.
Ik dacht dat het in de 1e klasse altijd al gratis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dennis schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Ik dacht dat het in de 1e klasse altijd al gratis was.
Ah ik reis altijd 2de klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

EDIT schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:17:
Ze rijden tot Bad Bentheim, daar moeten reizigers overstappen. De IC Berlijn is qua airco zo dramatisch dat alternatief materieel ingezet wordt op deze hete dagen, met in Nederland ICM (met airco) en in Duitsland zogenaamde Ersatzzüge, een bijeen geraapt zooitje oude rijtuigen die ze nog net in DB intercity-kleuren hebben gespoten, met hele hippe Arko.
Waarom zetten ze op dat traject geen ice of fatsoenlijke treinen in?
IK heb dat traject het afgelopen jaar best vaak bereden maar soms zat er echt aftandse troep tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

icecreamfarmer schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Waarom zetten ze op dat traject geen ice of fatsoenlijke treinen in?
IK heb dat traject het afgelopen jaar best vaak bereden maar soms zat er echt aftandse troep tussen.
ICE heeft maar van Berlijn tot Hannover zin (200 of 250 km/u op het grootste deel), daarna ligt er naar Bad Bentheim en verder spoor tot een max van 160 km/u. Maar het materieel op het traject A'dam-Berlijn mag inderdaad wel eens een upgrade krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 19-08-2016 16:41 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bastien schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:40:
[...]
ICE heeft maar van Berlijn tot Hannover zin (200 of 250 km/u op het grootste deel), daarna ligt er naar Bad Bentheim en verder spoor tot een max van 160 km/u. Maar het materieel op het traject A'dam-Berlijn mag inderdaad wel eens een upgrade krijgen.
Je wint dan sowieso tijd doordat er niet van loc gewisseld hoeft te worden. Dat is op zichzelf al een voordeel lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ANdrode schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:42:
[...]

Je wint dan sowieso tijd doordat er niet van loc gewisseld hoeft te worden. Dat is op zichzelf al een voordeel lijkt mij?
Dit idd je staat best lang stil en wil je sneller dan moet je 3x overstappen.
Een tijdje is die trouwens ook vanaf Eindhoven vertrokken en dat was wel een ICE.
(Of was dat de trein naar Basel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ANdrode schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:42:
[...]

Dat lijkt mij een keuze want er zijn best locs volgens mij die in zowel NL als DLD mogen rijden (al zijn er anderen die daarover beter geïnformeerd zijn). Maar het verwisselen is iets van 10 minuten volgens de dienstregeling dus op een tijd van ± 4.20 uur van Berlijn naar Hengelo is dat nog wel te overzien.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
En ook nog eens heel simpel: er zijn niet genoeg ICE treinen.
Daarnaast is de ICE niet zaligmakend: veel problemen met airconditioning en andere systemen.
De ICE3M(F) die in Nederland is toegelaten is inmiddels ook al bijna 20 jaar oud en heel erg aan een zeer grote revisie toe (die er als het goed is in de komende jaren ook aan zit te komen). De nieuwste ICE3, de Velaro D, is niet toegelaten in Nederland en zal dat ook niet worden. De ICE4 is nog niet in reizigersdienst en zal eveneens niet naar Nederland komen.
DB kampt met een enorm tekort aan (werkende) treinen die ook nog eens naar de moderne standaarden zijn.
Daarom gaat DB ergens in de komende jaren, als dat allemaal door gaat, een order plaatsen voor een hele hoop nieuwe intercityrijtuigen. Die zouden vanaf 2020 geleverd moeten worden en per dienstregeling 2021 zouden dan de eerste moeten rijden. Een van de trajecten die op de nominatie staat voor deze nieuwe rijtuigen is de IC Berlijn. Het plan is momenteel om deze dan direct van een moderne meersysteemlok te voorzien die 200 km/u kan. De Siemens Vectron schijnt een kanshebber te zijn, daar die, as we speak, in Nederland is voor toelatingsritten (voor de goederentreinen momenteel, maar de toelating van een loc is toch een van de vele drempels om wel of niet iets in te zetten).

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 19-08-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ahh, mooi die info. Maar dat is daar dus een gevalletje materieeltekort etc. waar NS nog wat van kan leren dus. :+

Reis tegenwoordig (te) veel met DDAR (tussen Apeldoorn/Enschede). Comfort is dieper dan diep droevig, je zit gewoon op houten planken met een stukje rubber. Iemand een idee hoelang dat spul nog blijft rondrijden? Ik heb het nooit durven denken maar ik verlang gewoon terug naar Mat64. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:53:
Nah, er schijnt helaas een fout(je) te zijn gebeurd bij de werkzaamheden door een van de aannemers. Hierdoor is opstelterrein Utrecht OZ niet op tijd klaar. Die uitloop is helaas pas een paar dagen geleden bekend geworden.
En omdat OZ niet bereikbaar is, is er te weinig capaciteit voor opstellen en afhandelen. Daarom is er voor gekozen om die spitstreinen nog twee weken langer er uit te laten, dan past op papier namelijk alles nét.
Die fout kan pas ná de andere werkzaamheden hersteld worden; de prognose is dus gewoon 5 september.
Eerst zien. Dat dit enkele dagen voor het einde van 3 maanden uitval pas opgemerkt wordt, gaat er bij mij niet meer in. Ik zeg: wanprestatie (maar dat is 3 maanden uitval hoe dan ook al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Bastien schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:09:
Ahh, mooi die info. Maar dat is daar dus een gevalletje materieeltekort etc. waar NS nog wat van kan leren dus. :+

Reis tegenwoordig (te) veel met DDAR (tussen Apeldoorn/Enschede). Comfort is dieper dan diep droevig, je zit gewoon op houten planken met een stukje rubber. Iemand een idee hoelang dat spul nog blijft rondrijden? Ik heb het nooit durven denken maar ik verlang gewoon terug naar Mat64. :X
Tot de instroom van de Sprinter Nieuwe Generatie in 2018 als het goed is.
Het eerste stel zou voor tests eind dit jaar/begin volgend jaar onze kant op moeten komen. De foto's van de eerste bakken zagen er al veelbelovend uit, dus ik ben erg benieuwd :)
De eerste zes treinen (geloof ik zo uit m'n hoofd) zullen de testkonijnen zijn. Alle feedback van die stellen zal in de serieproductie opgenomen worden. Als alle treinen geleverd zijn gaan de testkonijnen weer terug naar Spanje voor een retrofit.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 19-08-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Ik ben heel benieuwd of die CAF-jes de Flirt gaan benaderen qua kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb van een goede kennis een aantal foto's van de proto CAF Sprinter. Een deel ervan zijn in Railmagazine gepubliceerd, maar ik ga er binnenkort een artikeltje over wijden. :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:35:
Ik denk dat het wel goed zit. Het is geen geheel nieuw ontwerp (de treinen rijden al rond in andere landen) en van wat ik heb gehoord schijnt het werk erg secuur en vooral ook gedreven te gebeuren. Ook schijnen het gewoon moderne assemblagelijnen te zijn.
Maar dat is van horen zeggen/lezen.
Er zijn deze keer continu inspecties van NS bij het bouwproces, dus een Fyra 2.0 waarbij alle treinen fysiek anders in elkaar zaten zal denk ik dan toch lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Blij te horen, ik heb geen enkele referentie aan iets van CAF. Ik wilde het ook niet als B-Merk wegzetten hoor :$
Misschien rijden ze nog wel lekkerder dan de Flirt's, maar daar mogen de MCN-ten onder ons straks over oordelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CAF bouwt ook de nieuwe sneltrams voor U-OV in Utrecht - IJsselstein. Dus een onbekende in Nederland zijn ze niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 17:13
Bastien schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:09:

Als ik het goed lees, zijn die rijtuigen nog niet zo gek oud: gebouwd 1991 - 1994. Wikipedia: Dubbeldeksaggloregiomaterieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Nee oke, maar ook die is de eerste van die fabrikant in langere tijd, alleen deze Afbeeldingslocatie: http://wiki.ovinnederland.nl/w/images/3/3a/CAF_S3.JPG zijn ooit in 1996 geleverd.
Heb er geen overdreven klachten over gehoord, en ze functioneren nog steeds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

iBugged schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:37:
[...]

Als ik het goed lees, zijn die rijtuigen nog niet zo gek oud: gebouwd 1991 - 1994. Wikipedia: Dubbeldeksaggloregiomaterieel
Maar als je ze niet onderhoud... Op zich vallen die treinen wel mee, ze rijden, maken niet heel veel kabaal, helaas kunnen de ramen maar een klein stukje open maar de zittingen/rugleuningen van de bankjes slaan echt helemaal nergens op. Gewoon een complete aanfluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Tip: als het goed is, rijdt er in een aantal stammen een rijtuig mee met andere stoelen. Dit is altijd de kopbak (stuurstand). Deze heeft andere banken die iets comfortabeler zijn.
Aan de buitenkant te herkennen omdat de eerste klas op de bovenverdieping van diezelfde bak is gesitueerd.
In de stammen waar de eerste klas in een van de middenbakken zit, weet ik niet zeker of die banken ook gebruikt zijn in de kopbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
http://www.railwiki.nl/in...nstammen_DD-AR#Uitvoering meldt welke de dunne planken hebben, en welke de banken. De Cemsta-zittingen zijn knap oncomfortabel.
http://www.somda.nl/matsms/ meldt de actuele samenstellingen van de treinstammen.

Met deze info bij elkaar kan je uitvogelen in welke stammen je comfortabel kan zitten.
Er zijn slechts zes treinstammen met een origineel eerste klas rijtuig (ABv). Dit omdat de overige 70 verbouwd zijn tot DDZ (en er is er eentje met flinke schade aan de kant gezet). Op de 7317 na hebben alle stuurstandrijtuigen de Compin-banken, dus daar kan je altijd goed zitten in de overige 17 treinen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nu jullie het zeggen... inderdaad zit ik af en toe goed. Zit meestal in de middelste deel maar tref daar dus altijd slechte banken. Zal dan nu het stuurstand deel gebruiken als die de grootste winkans heeft. :)

Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ook opmerkelijk om te melden: De NS is bezig is om in de VIRM-4'tjes de tafeltjes aan de wanden te vervangen. Ze schijnen nu een lichtere kleur te hebben. De reden van vervanging weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
Die modernisering van oude VIRMs, gaan die rijden op specifieke trajecten of worden die kriskras op alle trajecten waar met VIRM gereden wordt ingezet? En wanneer komen die uberhaupt te rijden in het normale treinverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die tafeltjes zijn een aparte actie, schijnt te zijn sinds dat ongeluk in Amsterdam. Deze zouden wat minder pijnlijk moeten zijn als je er tegenaan geklapt wordt.

De gemoderniseerde IRM gaat gewoon overal rijden, zij het wellicht in de beginfase ergens op een lijn vlak bij Haarlem. Technisch is er weinig aan veranderd, niet zoals DDZ wat een compleet nieuwe trein werd. Deze hoeft bijvoorbeeld ook niet naar de klimaatkamer. Verwacht ze voor het eind van het jaar maar in dienst. Prototype 9411 en tweede stel 8637 zijn inmiddels klaar.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
Dat ze maar snel mogen rijden op Bgn - Vs, aangezien ik dat traject de komende 4 jaar iedere schooldag mag afleggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ze zullen geleidelijk wel op de Zeeuwse Lijn gaan rijden, daar de Intercities op dat traject vrijwel allemaal door VIRM gereden worden, met heel af en toe een ICM voor de smaakvaratie.

Dat is al zo sinds de invoer van (toen nog) DD-IRM, in 1995.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trainhunter2009
De 9411 wordt op 30-08-2016 gepresenteerd.https://twitter.com/NS_online/status/765484504232423424
De 8637 heb ik nog niets van vernomen, iemand die dit visueel kan bevestigen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
wildhagen schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 05:50:
Ze zullen geleidelijk wel op de Zeeuwse Lijn gaan rijden, daar de Intercities op dat traject vrijwel allemaal door VIRM gereden worden, met heel af en toe een ICM voor de smaakvaratie.

Dat is al zo sinds de invoer van (toen nog) DD-IRM, in 1995.
Nog een aantal jaar, maar daarna waarschijnlijk ICM, zoals het er nu naar uitziet (sorry, reden kan ik niet geven, ik geloof namelijk niet dat het project al officieel aangekondigd is. Dat zou dacht ik ergens deze herfst/winter moeten gebeuren).
Maar niets is zo veranderlijk als het spoor, dus pin mij hier niet op vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
EDIT schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 08:48:
[...]

Nog een aantal jaar, maar daarna waarschijnlijk ICM, zoals het er nu naar uitziet (sorry, reden kan ik niet geven, ik geloof namelijk niet dat het project al officieel aangekondigd is. Dat zou dacht ik ergens deze herfst/winter moeten gebeuren).
Maar niets is zo veranderlijk als het spoor, dus pin mij hier niet op vast :P
Ik ken de geruchten idd. Maar aan de andere kant, die geruchten dat er andere materieel zou komen gaan al sinds 2000, en het gebeurt nooit. Dus of het dit keer wel gaat gebeuren valt nog te bezien...

Zelfde voor zaken ale wel/geen sluiting van bepaalde tussenstations op deze lijn, geknipte IC's (die dan in Roosendaal zouden eindigen) en meer van dat soort zaken/geruchten.

De enige die ik nog niet gehoord heb is dat IC+ terug zou komen, en dat zou nu juist wel mogen imho :P

Zo zou er in het verleden alle IC's door ICM gereden gaan worden, en ook DD-AR (voor de DDZ-revisie) is herhaaldelijk genoemd geweest. Tot nu toe is het er, enkele losse ritten daargelaten, allemaal nooit van gekomen.

Bij de stoptrrein-diensten op deze lijn (toen die er nog waren...) is er meer materieelwisselingen geweest: van Mat'54 naar Mat'64 naar SGM, weer terug naar Mat'64 en daarna naar SLT...

Ik heb al 20+ jaar het gevoel dat NS niet echt weet wat ze met deze lijn aan willen ofzo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Edit: toch maar wegge-edit :P

[ Voor 135% gewijzigd door EDIT op 20-08-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die nieuwe tafeltjes heb ik inderdaad ook al een keer gezien. Ik was al verbaasd en dacht dat ik (ongemerkt) in een vernieuwde VIRM was gestapt. De nieuwe tafeltjes zijn ook dikker.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Luke! schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:33:
Filmpje van 't chartertreintje vanochtend.
[video]
Was een mooi treintje om te zien, ben er ook het hele land en een stukje Duitsland voor door gereisd om wat plaatjes te schieten. Schrok vanmorgen toen het lege treintje aan kwam rijden op Amsterdam Centraal wel van die wagen met die "graffiti-tag" tot ik de tekst las en zag dat 'ie aan beide kanten zat :D

https://www.flickr.com/ph.../albums/72157671755260192

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 20:55

Luke!

#Treinbaas
Die tag zat maar aan een kant sfj! Andere kant had een andere plakker. Retourtrein ook nog in Nederland gefotografeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Retourtrein kon ik helaas niet meer inhalen, was redelijk strak doorgaand pad ingelegd naar Amsterdam. Heenweg in Limburg en terugweg net over de grens.

Ik zie nu inderdaad op de foto's dat 'ie maar aan 1 kant zat. Was het dan toch ongewenste graffiti? Ik heb nog wel meer foto's gemaakt maar die zet ik over een tijdje online. Eerst achterstandje wegwerken :P Zal het hier wel even melden als ik er doorheen ben :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Volgens mij was het gewenste 'grafitti' waarmee de trein bestickerd was. Maar ik schrok ook even toen ik het zag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 20:55

Luke!

#Treinbaas
Ja, was "by design" hoor, geen zorgen. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30

luigi87

Domotica Fanaticus

Trainhunter2009 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:35:
Ik heb via mijn werk waarbij ik (inmiddels andere baan), de Civity van CAF van heel dichtbij mogen zien. Heb zelden een treinenbouwer gezien die zo netjes de kabels in de goten legt en onder de trein de leidingen monteert. CAF werkt overigs ook samen met alle betere bekende merken voor de systemen van hun Treinen.
IMHO zijn deze treinen van betere kwaliteit dan Stadler hun Flirtjes bouwt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor de liefhebbers: de drie bestickerde rijtuigen stonden vanmiddag nog bestickerd op de Watergraafsmeer. Je zou er met een beetje creativiteit door het hek heen nog wel foto's van kunnen maken te Science Park :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Of lief vragen aan het personeel :+
Pagina: 1 ... 82 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.