Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JeroenH schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:25:
[...]

Diesel-elektrisch. Als alle isolatie van die kabels op het dak in orde is zal het risico op electrocutie niet zo groot zijn, maar als er wat mis is... brrrr.

En juist omdat hij het vol trots publiceert vind ik dit meer dan een kwajongensstreek. Ik ben benieuwd wat voor strafmaat de rechter hier aan hangt.
Van alle problemen en gevaren die er aan treinsurfen zitten is die kapotte isolatie van z'n kabel wel het kleinste probleem... Go figure als die isolatie rot wordt, dan staat waarschijnlijk de gehele trein onder stroom. _o-

Maar respect voor het vinden van z'n vergezochte issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:06

Luke!

#Treinbaas
ronald245 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:43:
[...]

bij de tweakers express 2015 konden we ook ivbm het oude duitse materieel de deuren rijdend, aan de verkeerde kant van de trein openen
Dat heeft niks met oud te maken (en er zat geen Duits rijtuig in vorig jaar), maar met het gekozen deurvergrendelingsregime. Je schrijft "rijdend", maar in UIC-modus ontgrendelen de deuren bij snelheden lager dan 5 km/u. "Rijdend" is dus wat enthousiast uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:25
Luke! schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:14:
[...]
Dat heeft niks met oud te maken (en er zat geen Duits rijtuig in vorig jaar), maar met het gekozen deurvergrendelingsregime. Je schrijft "rijdend", maar in UIC-modus ontgrendelen de deuren bij snelheden lager dan 5 km/u. "Rijdend" is dus wat enthousiast uitgedrukt.
Precies dit, het is heel normaal voor rijtuigen om met deze beveiliging te zijn uitgerust omdat dit met elke locomotief in elk land werkt (want het staat los van de locomotief). In Nederland werden rijtuigen soms nog wel uitgevoerd met een extra systeem zodat de machinist de deuren eerst vanuit de cabine moet ontgrendelen.

Het leuke is ook dat de deuren automatisch dichtgaan boven de 5 km/h bij deze beveiliging.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:00
Bacchus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:55:
Op je een eigen 4G-device ben je een orde van grootte sneller dan op Wifi-in-de-trein. Op die laatste deel je een 3G-verbinding met nog honderd andere passagiers. Echt, ontwijk dat ding: Zowel performance als security zijn om te huilen.
Klopt niet helemaal. Ja, het internet is langzaam en wordt gedeeld met veel reizigers. De meeste uploads zijn inmiddels wel vervangen door 4G. Probleem is dat een trein er slechts 2 heeft en dat deze dus door alle reizigers gedeeld worden ;(

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-07 12:45

Krentenbol

Prutz0r

Trainhunter2009 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Dat is wat ik schreef, een SLT is geen Spurt, maar het maakt een krappe seconde uit, waar hebben we het dan over........gemakzucht ;) geduld >:)
Ik dacht dat je dat punt miste, maar niet dus :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Krentenbol schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Ik dacht dat je dat punt miste, maar niet dus :)
Als iedereen zo dacht draaide we nu nog steeds telefoonnummers met een draaischijf, want het alternatief duurde maar iets korter. Als je van 3 seconden naar 2 seconden gaat is dat toch een verbeterslag van 33%.

Het is een stuk gebruikersvriendelijker dat de deur onthoudt dat je gedrukt hebt en open gaat als ze ontgrendeld worden i.p.v. de gebruiker in de gaten moet houden wanneer de deur ontgrendeld wordt om vervolgens op de knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik had vandaag ook een leuke, zat in de intercity naar Heerlen vanaf Amsterdam Zuid (15:54) en net na Breukelen roepen ze om dat er op Utrecht CS geen plaats is voor de trein en dat deze een extra stop maakt bij Maarssen en dat iedereen moet uitstappen..

De volgende intercity zou stoppen en dan zouden we met die mee kunnen.

Na 10 minuten riepen ze om dat er om 16:26 een extra intercity zou stoppen die naar Nijmegen doorgaat. Deze kwam wel aanrijden maar wist waarschijnlijk niet dat hij moest stoppen want die reed gewoon door!

Uiteindelijk met z'n alle maar de normale sprinter gepakt die sowieso op Maarssen stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoort dat niet in het OV-chipkaart-topic? :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 11:09
Omdat wegens de werkzaamheden bij Utrecht station Zuilen wordt overgeslagen, is de trein momenteel wat vroeger op Maarssen. Op zich weinig is mis mee... De vertrektijd is echter ongewijzigd. Dit lijken niet alle conducteurs zich te beseffen. Het is ook moeilijk kijken op die gigantische klok die op elk station hangt. Ondanks dat ze bij fluiten zowel vanuit de trein als vanaf het perron door de rennende reizigers hierop wordt aangesproken (netjes, zelfs. De woorden op het perron na vertrek waren minder), fluit ze toch en de trein vertrekt 2 minuten te vroeg. Helaas niet de eerste keer dat dit de laatste weken gebeurt; ook van andere reizigers heb ik al meerdere incidenten gehoord.

Beetje jammer dan er parallel een campagne loopt over op tijd zijn... je mag dan toch verwachten dat men er ook voor zorgt dat als je op tijd bent, je niet voor een dichte deur staat.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Treinstation Zwolle Stadshagen eind 2017 gereed; drie maanden geen treinen op Kamperlijn
Treinreizigers kunnen vanaf eind 2017 op- en uitstappen op station Zwolle Stadshagen. Door de werkzaamheden rijden er drie maanden lang geen treinen maar bussen tussen Zwolle en Kampen.

BAM Rail begint in het voorjaar van 2017 met de werkzaamheden voor de elektrificatie en spoorvernieuwing van de Kamperlijn, de spoorlijn tussen Zwolle en Kampen. Eind december van dat jaar moeten de werkzaamheden zijn afgerond.

Door de werkzaamheden rijden er tussen 5 juni en 28 augustus 2017 bussen in plaats van treinen tussen Zwolle en Kampen. In december van dat jaar gaan de eerste elektrische treinen rijden.

Elektrificatie en vernieuwing
Bij de elektrificatie van het traject gaat het onder andere om de aanleg van tweehonderd bovenleidingmasten naast het spoor en ondergrondse leidingen naar twee nieuwe technische ruimten voor de stroomvoorziening naar de bovenleiding.

Gelijktijdig vernieuwt ProRail het dertien kilometer lange spoortraject. Het spoorgrind (ballast), de bielzen (dwarsliggers) en spoorstaven worden hierbij vernieuwd. Daarnaast worden de niet-gebruikte sporen op het oude rangeerterrein in Kampen verwijderd.

Zwolle Stadshagen
Onder station Zwolle Stadshagen, ter hoogte van de Belvédèrelaan, komt een tunnel voor voetgangers, fietsers en autoverkeer als extra ontsluiting voor de wijk Stadshagen.

Omdat de snelheid op het traject omhoog gaat van 100 naar 140 kilometer per uur, blijft de reistijd van tien minuten met de tussenstop op het nieuwe station Stadshagen gelijk.

Aanpassing station Kampen
Bij station Kampen wordt het perron langer en breder en komt er een nieuw plein voor het station voorzien van bankjes met uitzicht op de IJssel en Hanzestad Kampen.

Reizigers krijgen overdag meer overlast van werkzaamheden spoor
Treinreizigers zullen overdag meer overlast krijgen van werkzaamheden aan het spoor. Spoorbeheerder ProRail gaat meer herstel overdag uitvoeren. Ook kan het zijn dat op een traject langere tijd geen trein rijdt.

Nu vinden werkzaamheden vooral op een beperkt aantal uren 's nachts plaats.

De tijd voor het uitvoeren van onderhoud en vervangingen knelt daarom nu al, en zal zonder ingrepen in de toekomst nog meer gaan knellen, schrijft staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) donderdag aan de Tweede Kamer.

Dijksma verwacht van ProRail wel dat reizigers en vervoersmaatschappijen nooit voor vervelende verrassingen komen te staan, benadrukt een woordvoerster. Prorail zal reizigers en vervoerders op tijd en duidelijk moeten informeren, zodat iedereen zich kan voorbereiden.

De bewindsvrouw wil ook dat ProRail efficiënter gaat werken en kosten terugdringt.

Achterstallig onderhoud
Het bedrijf laat bijvoorbeeld al jaren geld op de plank liggen dat bedoeld is voor onderhoud. Aan de andere kant dreigt voor de periode 2018-28 een tekort van 475 miljoen euro bij beheer, onderhoud en vervanging.

"Kern van de zaak is dat de manier waarop Prorail onderhoud aan het spoor uitvoert, moet veranderen omdat de hoeveelheid werk toeneemt en de daartoe beschikbare tijd en middelen tekort schieten", aldus Dijksma. Volgens haar kan het mogelijk tekort worden opgelost als het onderhoud beter wordt georganiseerd.

ProRail kon donderdagavond geen toelichting geven op de extra overlast die de reizigers de komende tijd overdag gaan ervaren. Ook is niet duidelijk hoe lang die extra overlast gaat duren.

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 17-06-2016 09:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaan we weer... we zijn al van OPC naar PGO v1 gegaan en we zitten ondertussen bij PGO v3 en de onderhoudscontracten zouden standaard naar 10 jaar gaan en nu is het weer teruggedraaid naar 5 jaar 8)7 :+

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 17-06-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:06

Luke!

#Treinbaas
Ja joh. Ga weer 't spoor bezetten met je gekke charter. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Sinds wanneer ligt 's-Hertogenbosch bij Breda? :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6BtAiOQ.png

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 17-06-2016 14:54 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En "Urecht" is ook geen plek die ik ken.... :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ligt in de buurt van Ukrom toch? :+

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Ik zag vandaag ineens 4 bakken DDZ terzijde staan in Leeuwarden. Dat materiaal rijd normaliter niet ten noorden van Zwolle. Iemand enig idee wat dat hier moet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:07
:? Wat is er met Treinenradar gebeurd???
:X Zijn ze nu toch gestopt met treinstel/locnummers :F

:-( ;w -O-

Weet iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 15:22

MBV

10 seconden googlen: http://spoorkaart.mwnn.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Trainhunter2009 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:19:
:? Wat is er met Treinenradar gebeurd???
:X Zijn ze nu toch gestopt met treinstel/locnummers :F

:-( ;w -O-

Weet iemand een alternatief?
https://www.ovmagazine.nl...tuele-treinposities-1051/ zal er wel mee te maken hebben :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Klopt, haast alle treinradars gebruikten het testplatform wat vorig jaar uitlekte. De NS heeft het gebruik ervan door hen gewoon toegestaan, maar wel onder -as is-.

Nu is dat testplatform bevroren en is het wachten op de nieuwe 'Virtuele Trein' die beter moet werken. En maar goed ook, het oude testplatform was zo brak als een malle. ;)

OVzoeker werkt nog wel, die gebruikt denk ik bij wijze van test de nieuwe, geloof ik.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Die geeft net als treinenradar nu, alleen treinnummers en geen treinstel of locnummer.
Je kan dus niet zien welk materieel in trein 1559 loopt.
Op deze site kan je bijv. niet de Flirts opzoeken, mits je een treinnummer weet waaronder ze die dag rijden.
Al zie ik zo alleen maar exploitatieve treinen, en geen "geparkeerd materieel" of test/leegmat treinen.

Ik vond het heel handig om bijv. 2502 in te voeren, en ploep, ik kon zien waar Flirt 2502 was.
OVZoeker ondersteunt dit ook niet voor treinen die buiten de reguliere exploitatie lopen, helaas.

Dan maar wachten op betere tijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:25:
Klopt, haast alle treinradars gebruikten het testplatform wat vorig jaar uitlekte. De NS heeft het gebruik ervan door hen gewoon toegestaan, maar wel onder -as is-.

Nu is dat testplatform bevroren en is het wachten op de nieuwe 'Virtuele Trein' die beter moet werken. En maar goed ook, het oude testplatform was zo brak als een malle. ;)
Alle treinradars werkten niet meer behalve de app van de NS zelf.

Als er een platform is dat goed genoeg is voor de eigen app dan moet je dat vrijgeven. Als de afspraak staat dat de informatie via een koppelvlak gedeeld wordt (en wordt: niet-NS treinen staan er immers ook in) dan kan je jezelf geen voorrangspositie geven.

Dat is de "oude" manier van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

ANdrode schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:41:
[...]

Alle treinradars werkten niet meer behalve de app van de NS zelf.
De OVzoeker van OpenGEO zelf doet het nog wel. Dus blijkbaar gebruiken zij de nieuwe, totdat de NS toestemming geeft om de datastroom openbaar voor klanten te zetten. Of je moet de NS-Live Android-app gebruiken als je die ergens kan vinden ;). Die werkt ook nog steeds.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 20-06-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Waar de NS-app z'n data vandaan haalt is niet zo moeilijk te achterhalen: zwengel Fiddler aan en stel een proxyserver in op je mobile device, dan heb je zo achterhaald hoe alles in elkaar steekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:27

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Als ik bovenstaande allemaal lees snap ik ook waarom zeef zijn kaart niet klopt... :P

Maar hoe lang gaat die trein wel niet worden met 650 tweakers en de diverse game/relax wagons?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
bvk schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:33:
Als ik bovenstaande allemaal lees snap ik ook waarom zeef zijn kaart niet klopt... :P

Maar hoe lang gaat die trein wel niet worden met 650 tweakers en de diverse game/relax wagons?
Ik gok +/- 10 rijtuigen, in ieder geval net zo lang als vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Vorig jaar was 12 rijtuigen. Je hebt al minstens 8 rijtuigen nodig voor 650 reizigers.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-07 01:20
En daar zitten de LAN wagons niet bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Volgens mij was hij wel ietsje langer dan 12 rijtuigen :P
Ik dacht dat hij met het maximale van 15 a 16 rijtuigen reed,

[ Voor 49% gewijzigd door AW_Bos op 21-06-2016 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 17:44
Maasluip schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:29:
Vorig jaar was 12 rijtuigen. Je hebt al minstens 8 rijtuigen nodig voor 650 reizigers.
Daar denken ze in India heel anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
deadlock2k schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:58:
[...]

Daar denken ze in India heel anders over.
En daar denkt Prorail weer heel anders over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
650 Tweakers in de rijtuigen en 100 Youtube vloggers op de rijtuigen. Niets nieuws onder de zon :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 21:50

Wallie

Herr

Goh, kijk nou, de Fyra V250 op z'n geboorteplek :) https://www.google.nl/map...302243!4d10.9079015?hl=nl

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 13:43
Triest plaatje. :'(
Illustratie van hoe zo'n leuk idee en best een redelijk stukje techniek staat te verroesten vanwege stapels slechte beslissingen. (Want het ding was echt niet zo'n ramp als DeScheemaeker ons probeerde te doen geloven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ook niet zo'n ramp als het Lloyds rapport ons deed geloven? (als in: heel weinig dingen gestandariseerd, fittings die in elke trein anders zitten, slechte kwaliteit van bouw)
Of de 5 jaar te late inzet?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Nu ken ik het Lloyds rapport niet van buiten maar ik kan me herinneren dat dat toch belangrijk genuanceerder was dan de NMBS. Ik kan me de conclusie herinneren als iets van "De V250 is niet fundamenteel onveilig maar vanwege een gebrek aan homogeniteit zal exploitatie kostbaarder uitvallen."
Dat de NMBS er graag de stekker uittrekt, snap ik ook wel: De Fyra concurreert met de Thalys en de Eurostar, waarvan NMBS mede-eigenaar is. Dat de V250 niet terugkomt, snap ik ook: Als de NMBS die niet op het Belgische net toelaat, is er geen businesscase.
En zo gek vind ik het niet dat de eerste paar modellen V250 zo verschillend zijn: Het zijn prototypen van een nieuwe trein in een voorheen nauwelijks-bestaand segment (middengebied zowel qua snelheid als halteafstand) van een bedrijf dat nog niet eerder zelfstandig een snelle trein had ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het rapport was niet zo hard als de conclusie die NMBS eraan verbond, maar was toch zeker niet mild over de kwaliteit van de treinen. Zo was er flinke kritiek op het remsysteem en het batterijcircuit. Dat zou 'opnieuw ontworpen' moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37

Onbekend

...

Van wie zijn die treinen nu precies?
Ze staan daar nu gewoon buiten te verroesten en aangezien ze (zo te zien) niet op aangesloten stukken rails zitten lijkt mij de kans ook klein dat het met enige regelmaat de bewegende delen worden gecontroleerd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die treinen zijn nu het eigendom van Finmeccanica. Ze zijn buiten de overname van AnsaldoBreda door Hitachi gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
Iemand een idee waarom ze vandaag op Roosendaal - Zwolle met VIRM4 rijden ipv DDZ4/6? Ik vind die DDZ echt heerlijk maar toen ik op Roosendaal op spoor 1 een VIRM4 zal staan, was ik lichtelijk teleurgesteld.

Te vroeg geoordeeld, er rijden wel DDZ-treinen maar ik ben gewend dat het altijd DDZ is op deze lijn :+

[ Voor 21% gewijzigd door iBugged op 25-06-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ja, omdat het zaterdag is. :P
In het weekend rijden ze altijd met een mix van VIRM4/6 en DDZ6. Doordeweeks in principe alleen DDZ6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
Migrator schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:17:
Ja, omdat het zaterdag is. :P
In het weekend rijden ze altijd met een mix van VIRM4/6 en DDZ6. Doordeweeks in principe alleen DDZ6.
Ah oke, had de keren hiervoor altijd DDZ6 dus was enigzins verrast :p

Vond het trouwens wel origineel hoe er net de komende stations werden omgeroepen: "Over enkele minuten station Breda, hierna reizen we verder als intercity naar Tilburg en 's-Hertogenbosch, tussen Den Bosch en Arnhem als een stoptrein en daarna stoppen we nog op Dieren, Zutphen ... ... ... en Zwolle" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
iBugged schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:15:
Iemand een idee waarom ze vandaag op Roosendaal - Zwolle met VIRM4 rijden ipv DDZ4/6? Ik vind die DDZ echt heerlijk maar toen ik op Roosendaal op spoor 1 een VIRM4 zal staan, was ik lichtelijk teleurgesteld.

Te vroeg geoordeeld, er rijden wel DDZ-treinen maar ik ben gewend dat het altijd DDZ is op deze lijn :+
Kijk hier maar, ververs elke dag en je weet wat er voorrijdt ;) :*)
https://acc.ovtijden.com/avtdag/RSD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Weet iemand toevallig waar dit filmpje is gemaakt?
YouTube: steam train hits a car (the netherlands)
In november 2013 is het gepubliceerd, dus zal het wel die zomer of herfst gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:33
Onbekend schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:34:
Weet iemand toevallig waar dit filmpje is gemaakt?
YouTube: steam train hits a car (the netherlands)
In november 2013 is het gepubliceerd, dus zal het wel die zomer of herfst gemaakt zijn.
Museumlijn Hoorn Medemblik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Dat lijkt het inderdaad erg op. :)
Ik had al een sterk vermoeden dat het tussen Hoorn-Medemblik was gebeurd, maar kon niet bepalen waar dat ongeveer was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-07 12:45

Krentenbol

Prutz0r

iBugged schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Ah oke, had de keren hiervoor altijd DDZ6 dus was enigzins verrast :p

Vond het trouwens wel origineel hoe er net de komende stations werden omgeroepen: "Over enkele minuten station Breda, hierna reizen we verder als intercity naar Tilburg en 's-Hertogenbosch, tussen Den Bosch en Arnhem als een stoptrein en daarna stoppen we nog op Dieren, Zutphen ... ... ... en Zwolle" :p
Dat doen ze vaker hoor. Die trein is tussen Nijmegen en Arnhem ook officieel een stoptrein. Ik stap alleen meestal pas in Den Bosch in, dus dat ze dat de hele lijn doen, wist ik niet :p

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
Ohoh, deze DDZ gaat naar Tilburg West, benieuwd waar ik uitkom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

DDX

http://deorkaan.nl/statio...t-zaandijk-zaanse-schans/
Op vrijdag 16 december 2016 gaat een lang gekoesterde wens van de gemeente Zaanstad in vervulling: station Koog Zaandijk gaat ‘Zaandijk Zaanse Schans’ heten.

Duidelijker: het levert een stuk minder verdwaalde Chinezen (of andere wereldburgers) op die per ongeluk in Zaandam of bij Koog Bloemwijk uit de trein stappen.

Als bonus gaat station ‘Koog Bloemwijk’ voortaan ‘Koog aan de Zaan’ heten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Voor de liefhebbers, de eerste gemoderniseerde VIRMm-1 (9411) heeft zijn proefrit op eigen kracht gereden tussen Haarlem - Amsterdam en Den Haag HS.

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7293/28124453475_45578eddd5_c.jpgNS VIRM 9411 - Leiden Centraal by Mark van der Meer, on Flickr

Foto's van het interieur heb ik niet, op wat designfoto's na die ik even moet opzoeken, maar het komt er op neer dat het een DDZ-like interieur gaat worden, waarbij de oude railtender-lift nu omgebouwd is tot een handige bagagekast. :)

En deze zal ergens medio oktober de reizigerdienst in gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 06-07-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En hier met bewegende beelden

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
AW_Bos schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:54:
Foto's van het interieur heb ik niet, op wat designfoto's na die ik even moet opzoeken, maar het komt er op neer dat het een DDZ-like interieur gaat worden, waarbij de oude railtender-lift nu omgebouwd is tot een handige bagagekast. :)
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar die "bagagekast". Het gebrek aan ruimte voor grote bagage maakt VIRM echt vervelend op sommige routes, zeg maar waar hij "klassieke IC"-achtige diensten rijdt. (ipv de Interregio-achtige diensten waar hij voor ontworpen is en die om de een of andere reden ook IC heten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Bacchus schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:21:
[...]

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar die "bagagekast". Het gebrek aan ruimte voor grote bagage maakt VIRM echt vervelend op sommige routes, zeg maar waar hij "klassieke IC"-achtige diensten rijdt. (ipv de Interregio-achtige diensten waar hij voor ontworpen is en die om de een of andere reden ook IC heten.)
Eigenlijk is dat alleen van en naar Schiphol een echt probleem (de smalle deurtjes van de ICK rijtuigen waren destijds ook niet ideaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07 14:53
Nog steeds veelste veel eerste klas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:33
PantoffelKnager schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:31:
Nog steeds veelste veel eerste klas...
Blijkbaar is dat wel iets gewijzigd, want bij de huidige VIRM (viertjes) is er slechts in één rijtuig beneden én boven eerste klas; in het andere rijtuig was er alleen beneden eerste klas. Er is dus méér eerste klas bijgekomen lijkt het. Goede zaak O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Dennis schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:25:
[...]

Blijkbaar is dat wel iets gewijzigd, want bij de huidige VIRM (viertjes) is er slechts in één rijtuig beneden én boven eerste klas; in het andere rijtuig was er alleen beneden eerste klas. Er is dus méér eerste klas bijgekomen lijkt het. Goede zaak O-).
Als ik het goed tel is het van 12 naar 14 ramen eerste klas gegaan. Met zou mij ook niks verbazen als ze de 2e klas stoelen dichter bij elkaar hebben gezet want de beenruimte was wel erg royaal voor NS treinen. Waardoor er meer 2e klas plaatsen zijn bijgekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door LordSinclair op 08-07-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat zou niet prettig zijn, nu dankzij deze stoelafstand kon ik er fijn zitten met mijn lange benen :p
Maar alweer een revisie voor de VIRMs van vier bakken, komt die er ook nog voor de zesbakkige treinen? Zit nog regelmatig in VIRM met het oude roze interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Migrator schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:20:
Dat zou niet prettig zijn, nu dankzij deze stoelafstand kon ik er fijn zitten met mijn lange benen :p
Maar alweer een revisie voor de VIRMs van vier bakken, komt die er ook nog voor de zesbakkige treinen? Zit nog regelmatig in VIRM met het oude roze interieur.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/R4kpAFfKoMdxc1mKdKsEF4qj/full.jpg

Het lijkt mee te vallen gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Dat is inderdaad ook een optie om de stoelen niet symmetrisch op te stellen. :)
De rechterkant kijkt naar voren, en de linkerkant achteruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:22:
[...]
Het lijkt mee te vallen gelukkig!
Ben ik hier de enige die DDZ stoelen in de eerste klas niet fijn vind? Bij mij staan die echt op de laatste plaats qua comfort van de intercity treinen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Onbekend schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:36:
Dat is inderdaad ook een optie om de stoelen niet symmetrisch op te stellen. :)
De rechterkant kijkt naar voren, en de linkerkant achteruit. :)
Nog grotere kans om te knipogen naar het stuk dat schuin tegenover je zit. :*) Jammer dan weer dat de meeste reizigers hun hoofd in hun smartphone begraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Zojuist werd er door een boze conducteur omgeroepen "De mevrouw met de groene tas die daar op het laaste moment instapte. Ik hoop dat u genoeg geld in uw portemonnee heeft want u krijg zo een boete van honderd euro voor het instappen na het fluitsignaal."

Behalve de nogal, "creatieve" manier van mededelen dat dat niet mag vroeg ik me af op welke basis de NS hier een boete voor mag uitschrijven. Als je klem komt te zitten in de deur door eigen schuld dan hou je het OV op, maar na de fluit instappen valt daar niet echt onder. We weten allemaal dat de NS het niet graag heeft, maar mogen ze er ook boetes voor uitschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
Het is 90 of 230 euro, afhankelijk van hetgeen gebeurd is. Na het fluitsignaal naar binnen springen is 90, de deuren open houden 230 (voor de beeldvorming).
En absoluut, de conducteur mag daar gewoon een boete voor geven, daar zijn ze BOA voor.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 08-07-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:24:
Het is 90 of 230 euro, afhankelijk van hetgeen gebeurd is. Na het fluitsignaal naar binnen springen is 90, de deuren open houden 230 (voor de beeldvorming).
En absoluut, de conducteur mag daar gewoon een boete voor geven, daar zijn ze BOA voor.
Dat ze BOA's zijn en boetes mogen uitschrijven wist ik. Vond het alleen opvallend dat daar inderdaad boetes voor gegeven worden. Kon ik in die nieuwe campagnes van de NS ook niks over terug vinden, hoogstens dat het niet gewenst was.

Welk gebruiksvoorwaarde of "wet" schendt ik als ik het toch zou doen?

EDIT: http://www.ns.nl/uitgelicht/fluiten-is-niet-meer-instappen Hier staat er bijvoorbeeld niks over een boete vermeld. Vond het daarom zo raar dat het gebeurde, had er nog nooit van gehoord.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 08-07-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Anoniem: 604938 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:12:
Zojuist werd er door een boze conducteur omgeroepen "De mevrouw met de groene tas die daar op het laaste moment instapte. Ik hoop dat u genoeg geld in uw portemonnee heeft want u krijg zo een boete van honderd euro voor het instappen na het fluitsignaal."

Behalve de nogal, "creatieve" manier van mededelen dat dat niet mag vroeg ik me af op welke basis de NS hier een boete voor mag uitschrijven. Als je klem komt te zitten in de deur door eigen schuld dan hou je het OV op, maar na de fluit instappen valt daar niet echt onder. We weten allemaal dat de NS het niet graag heeft, maar mogen ze er ook boetes voor uitschrijven?
Is toch gewoon hetzelfde als fietsen zonder licht, rood licht negeren, te hard rijden? Het mag niet omdat het potentieel gevaarlijk is en je kan er ook voor beboet worden als een opsporingsambtenaar het opmerkt, onafhankelijk ervan hoeveel letsel, schade of irritatie het tot gevolg heeft gehad.

Positief in ieder geval dat de campagne werkt: Mensen stellen vragen en begrijpen op den duur hopelijk dat na het fluitje instappen potentieel gevaarlijk is en, om eerlijk te zijn, een stuk minder overzichtelijk dan bovenstaande voorbeelden uit het wegverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Anoniem: 604938 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:43:
[...]

Dat ze BOA's zijn en boetes mogen uitschrijven wist ik. Vond het alleen opvallend dat daar inderdaad boetes voor gegeven worden. Kon ik in die nieuwe campagnes van de NS ook niks over terug vinden, hoogstens dat het niet gewenst was.

Welk gebruiksvoorwaarde of "wet" schendt ik als ik het toch zou doen?

EDIT: http://www.ns.nl/uitgelicht/fluiten-is-niet-meer-instappen Hier staat er bijvoorbeeld niks over een boete vermeld. Vond het daarom zo raar dat het gebeurde, had er nog nooit van gehoord.
http://www.ns.nl/binaries...tie/huisregels-201412.pdf
De huisregels

en de algemene voorwaarden:
In aanvulling op de huisregels bent u verplicht om in ieder geval de volgende voorschriften in acht
te nemen:
• Vanaf het moment dat het fluitsignaal voor uw trein klinkt, mag u niet meer instappen. Dit is
voor uw eigen veiligheid en die van uw medereizigers. U begrijpt dat de deuren van de trein
eerder kunnen sluiten dan de geplande vertrektijd. Overigens geeft een meertonig signaal niet
het vertrek van de trein aan maar het sluiten van de deuren, in sommige materieeltypen;

[ Voor 30% gewijzigd door LordSinclair op 08-07-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bacchus schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:49:
[...]

Is toch gewoon hetzelfde als fietsen zonder licht, rood licht negeren, te hard rijden? Het mag niet omdat het potentieel gevaarlijk is en je kan er ook voor beboet worden als een opsporingsambtenaar het opmerkt, onafhankelijk ervan hoeveel letsel, schade of irritatie het tot gevolg heeft gehad.

Positief in ieder geval dat de campagne werkt: Mensen stellen vragen en begrijpen op den duur hopelijk dat na het fluitje instappen potentieel gevaarlijk is en, om eerlijk te zijn, een stuk minder overzichtelijk dan bovenstaande voorbeelden uit het wegverkeer.
Het was niet mijn bedoeling de discussie aan te zwengelen of het gevaarlijk is of niet. Daar heb ik een mening over maar die is niet relevant.

Mijn vraag was sinds wanneer er boetes voor gegeven worden en op basis waarvan (veiligheid zeg jij) en niet naleven van de huisregels (tijd om praters in de stiltecoupees ook maar eens te beboeten }:O ).

Reis al jaren regelmatig met de trein en dit is de eerste dat ik hoor van die boete. Beetje jammer dat ze een campagne starten waarin ze mededelen dat het niet mag, maar er niet even bij vermelden dat er een boete op staat. Ik denk namelijk dat het merendeel van de reizigers dit niet weet. Vandaar ook mijn verontwaardiging, ik had het zelf ook kunnen zijn die na/tijdens de fluit instapte, dat gebeurd nou eenmaal als je overstappen erg kort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijk dat het niet mag. De 90 euro kan ik overigens hier niet in terug vinden.

Uit nieuwsgierigheid, jullie hebben er duidelijk verstand van, staan er dan ook boetes voor:
-Praten in de stiltecoupee?
-Roken buiten de drie meter rond de rookzuilen?
-Afval achterlaten?

Dit zijn allemaal van die dingen waarvan ik (en bijna iedereen weet) dat ze niet mogen maar ik nog nooit iemand beboet voor heb zien/horen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
Migrator schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:20:
Niet 'alweer' een revisie. De VIRM-4 serie is de nieuwste (met blauwe en rode stoelen) en deze is sinds oplevering in 2008 zo. Deze serie bestaat alleen uit viertjes.
De modernisering die nu loopt is van 81 VIRM-1 stellen (vroeger IRM), bestaande uit 34 viertjes en 57 zesjes.
Dus ja, de zesjes krijgen ook gewoon revisie.
Naar alle waarschijnlijkheid krijgen de overige VIRM stellen (met uitzondering van de VIRM-4 uit 2008) ook revisie nadat de 81 stellen uit VIRM-1 geweest zijn. Daar moet binnenkort een besluit over gaan vallen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Anoniem: 604938 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:00:
[...]

Duidelijk dat het niet mag. De 90 euro kan ik overigens hier niet in terug vinden.
Deze kan ik wel vinden:
https://www.om.nl/onderwe...4#beslissingpad2198921914

Edit; ergens moeten toch wel alle boetes staan? Ik kom overal alleen de populairste tegen :/

[ Voor 13% gewijzigd door LordSinclair op 08-07-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die was me inderdaad al duidelijk, het belemmeren (klem komen zitten bijv). Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Het belemmeren van de bedrijfsgang mag je breder opvatten dan alleen het fysiek blokkeren van de deuren. Ook het na het fluitsignaal instappen, waardoor de conducteur de deuren niet op tijd kan sluiten (afgezien van het menselijk aspect, heeft de NS eerder al eens een klein miljoen aan boete gekregen omdat ze met uithangende ledematen zijn gaan rijden.) en de trein te laat vertrekt, kun je daaronder scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 09:39
Vandaag kwam er weer een leuk treintje voorbij, Dubbele stoom loc met daar achter 3 wagonnen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cm1ko6dWIAEL8dV.jpg:small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat waren de 23071 en 23076 van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij.

Een wat betere foto bij het binnenrijden van Arnhem vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7332/27887169480_8ba6f2cb2a_b.jpg

Kan alleen zo 1-2-3 ff niet vinden waar ze naar onderweg waren en wat ze daar gaan doen. Hij ging richting Weert, dus wellicht ergens naar iets in Duitsland oid?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
wildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:33:

Kan alleen zo 1-2-3 ff niet vinden waar ze naar onderweg waren en wat ze daar gaan doen. Hij ging richting Weert, dus wellicht ergens naar iets in Duitsland oid?
Stoomtreindagen van ZLSM :)

http://www.zlsm.nl/themadagen/stoomtreindagen-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah... nou net de enige stoommaatschappij die ik niet gechecked had :P

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 08-07-2016 16:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Anoniem: 604938 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:00:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, jullie hebben er duidelijk verstand van, staan er dan ook boetes voor:
-Praten in de stiltecoupee?
-Roken buiten de drie meter rond de rookzuilen?
-Afval achterlaten?

Dit zijn allemaal van die dingen waarvan ik (en bijna iedereen weet) dat ze niet mogen maar ik nog nooit iemand beboet voor heb zien/horen worden.
Die 90 euro komt uit een kapstokartikel die eveneens voor bovenstaande dingen gebruikt kan worden: niet opvolgen huisregels en/of niet opvolgen aanwijzingen personeel.
Ik ben geen conducteur, dus heb geen idee van de exacte wetsartikelen/nummers/voorwaarden/whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De NS-holding heeft weer een leuke nieuwe concessie in Duitsland binnengesleept:
NS-dochter Abellio gaat vanaf december 2019 een groot deel van de regionale S-Bahn-treindiensten verzorgen in het Duitse Rijn-Ruhr-gebied, in de omgeving van de stad Essen.

Dit meldden de Nederlandse Spoorwegen (NS) vrijdag, zonder financiële details naar buiten te brengen.

Abellio heeft een nieuwe vijftienjarige concessie gewonnen die bestaat uit zes trajecten, goed voor circa 1,7 miljoen treinkilometers per jaar. De onderneming schaft er meteen 29 nieuwe treinen voor aan bij treinfabrikant Stadler.

De NS-dochter is al actief in Noordrijn-Westfalen met vijf treinverbindingen. Vanaf december dit jaar gaat het bedrijf ook het treinverkeer verzorgen op het zogenoemde Nederrijn-net. En Uiterlijk volgende zomer begint Abellio met grensoverschrijdende treinen tussen Duitsland en Arnhem.
Bron: http://www.nu.nl/economie...uwe-duitse-concessie.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SP wil opheldering over sluiten poortjes op overvol station Zwolle
De Zwolse SP wil opheldering over het besluit van de NS om donderdagavond de toegangspoortjes op station Zwolle te sluiten vanwege de grote drukte. Volgens de partij is er sprake van oneigenlijk gebruik en is het onacceptabel dat de stationstunnel wordt afgesloten.

Donderdagavond ontstond er chaos op station Zwolle door een kapotte bovenleiding. Treinreizigers richting Dalfsen en Meppel waren daardoor aangewezen op bussen. Er waren echter niet genoeg bussen beschikbaar, waardoor het station met name tijdens de spits overvol was.

Op een gegeven moment was het zo druk, dat de NS uit voorzorg de poortjes sloot. Ook mensen die niet met de bus hoefden, konden daardoor het station niet meer verlaten.

Tegen de afspraken
"Dit is niet wat wij hadden afgesproken met de NS", zegt SP-fractievoorzitter Frank Futselaar. De NS wilde volgens de SP de poortjes sluiten voor de veiligheid van het personeel en om zwartrijden tegen te gaan.

"Plotseling gebruiken ze de toegangspoortjes voor andere doeleinden. Dat lijkt ons oneigenlijk gebruik." De SP wil daarom dat er een gesprek komt met de NS over de situatie.

Crowd control
Ook de organisatie Voor Beter OV is ontevreden over het sluiten van de toegangspoortjes in Zwolle. "OV-chipkaartpoortjes mogen nooit en te nimmer worden misbruikt voor crowd control door mensen wederrechtelijk hun bewegingsvrijheid te ontnemen", stelt de organisatie.

"Door het afsluiten van de poortjes ontstaat juist in de tunnel een grote en onplezierige opeenhoping van reizigers", staat op de website van Voor Beter OV. De organisatie zegt de NS om opheldering gevraagd te hebben en beraadt zich op verdere stappen.

Toegangspoortjes
Station Zwolle is pas sinds kort bij alle ingangen afgesloten met toegangspoortjes. Ook Enschede en Deventer zijn op deze manier afgesloten. Alleen mensen met een OV-chipkaart kunnen door de poortjes.

Het op die manier afsluiten van de stations en de tunnels is omstreden. Zowel in Zwolle als in Deventer verzette de politiek zich ertegen omdat veel mensen de stationstunnels gebruiken om naar de andere kant van de stad te komen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:57
:? Ik dacht dat gesloten poortjes juist open moesten bij grote menigten om paniek ed. te voorkomen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een man is zaterdag voor de 234e keer betrapt op zwartrijden in de trein door de NS.

Volgens de NS gaat het om "slechts" de 234e keer.

De man werd gesignaleerd door het treinpersoneel op het traject van Vlissingen naar Amsterdam. Hij was ondanks een reisverbod de trein ingestapt.

Op het station van Bergen op Zoom is de man overgedragen aan de politie. Hij is meegenomen voor verhoor en inmiddels weer vrijgelaten. De man zal zich later voor de rechter moeten verantwoorden.
Bron: http://www.nu.nl/opmerkel...234e-keer-betrapt-ns.html

234 keer... dat is volgens mij wel een record :X

Dan ben je óf gewoon knetterdom, of je bent een Tokkie. Of een combinatie van beiden uiteraard.

Anyway, hoop dat hij die 234 reizen alsnog even mag betalen, plus natuurlijk een grote boete erbovenop.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 09-07-2016 16:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 13:33

SpamLame

niks

mekkieboek schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:47:
[...]

:? Ik dacht dat gesloten poortjes juist open moesten bij grote menigten om paniek ed. te voorkomen.
Hmmja ik kan me nog een love parade herinneren waarbij er mensen het leven lieten omdat er geen goede crowdcontrol was.

Door de poorten te sluiten zet je mensen klem, dat is al eerder fout gegaan. Het argument dat het elders te overvol is/was zie ik als een half argument omdat je nu het probleem verplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 09-07-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
De poortjes zijn in geval van nood gewoon open te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 15:22

MBV

EDIT schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:24:
Het fluitje werd 'vroeger' gebruikt om mensen te laten doorlopen bij het instappen: trein moet weg, maar er komt nog iemand op z'n gemakje aanslenteren, conducteur kijkt naar die persoon en fluit, persoon rent naar trein, er wordt nog een keer gefloten en dan gaan de deuren dicht. Vorige week zag ik een vergelijkbare situatie: 50 man wil bij de achterste deur in de sprinter stappen (dichtst bij roltrap van RTA), gaat niet snel genoeg, conducteur fluit met nog 10 man buiten de deuren om ze eens te laten doorlopen. Is dat dan 10x €90 waard? :X
Laatst sprong ik ook de trein in bij de deur waar de conducteur stond, net nadat hij gefloten had. Ik maakte daar een geintje over, en hij keek me echt zo aan van 'waar heeft hij het over?' Sowieso al 100x zien gebeuren: conducteur fluit, deuren gaan dicht, iemand rent nog naar de deur van de conducteur (die 10 seconden wacht met 'zijn' deur dichtdoen) en stapt in. Gevaarzetting? Boete waard :? Tenminste zoals het nu is (deur dicht voor het wegrijden), 15 jaar geleden ben ik de trein ingesprongen die al wegreed. Ik snap dat dat gevaarlijk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 12:45

sus

is druk :+

*proest* 235x al
Notoire zwartrijder loopt wéér tegen de lamp
OOST-SOUBURG - Wie hardleers in het woordenboek opzoekt, moet haast wel de foto van de zwartrijder die zaterdag voor de 234ste keer zonder kaartje in de trein gepakt werd. Zondag liep de man namelijk voor de 235ste keer tegen de lamp.

Herkend
NS-personeel herkenden de man toen hij zaterdag in de trein van Vlissingen naar Bergen op Zoom zat. Zondag werd hij uit de trein van Roosendaal naar Bergen op Zoom geplukt.
bron: http://www.omroepzeeland....w%C3%A9%C3%A9r-tegen-lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
MBV schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:26:
[...]

Het fluitje werd 'vroeger' gebruikt om mensen te laten doorlopen bij het instappen: trein moet weg, maar er komt nog iemand op z'n gemakje aanslenteren, conducteur kijkt naar die persoon en fluit, persoon rent naar trein, er wordt nog een keer gefloten en dan gaan de deuren dicht. Vorige week zag ik een vergelijkbare situatie: 50 man wil bij de achterste deur in de sprinter stappen (dichtst bij roltrap van RTA), gaat niet snel genoeg, conducteur fluit met nog 10 man buiten de deuren om ze eens te laten doorlopen. Is dat dan 10x €90 waard? :X
Laatst sprong ik ook de trein in bij de deur waar de conducteur stond, net nadat hij gefloten had. Ik maakte daar een geintje over, en hij keek me echt zo aan van 'waar heeft hij het over?' Sowieso al 100x zien gebeuren: conducteur fluit, deuren gaan dicht, iemand rent nog naar de deur van de conducteur (die 10 seconden wacht met 'zijn' deur dichtdoen) en stapt in. Gevaarzetting? Boete waard :? Tenminste zoals het nu is (deur dicht voor het wegrijden), 15 jaar geleden ben ik de trein ingesprongen die al wegreed. Ik snap dat dat gevaarlijk is :+
Tja, met een paar duizend conducteurs is het lastig om ervoor te zorgen dat iedereen zich aan hetzelfde vertrekprotocol houdt. Vroeger mocht je fluiten om reizigers op te jutten, tegenwoordig mag dat niet meer. Officieel is fluiten = sluiten altijd de 'regel' geweest, alleen werd er nogal soepel mee omgegaan. Snap ik ook wel, want 90% van de reizigers gaat echt wel tempo maken als ze een fluitje horen.
offtopic:
Als op een ander perron gefloten wordt en mijn trein vertrekt pas over 3 minuten, dan kan ik ook goed grinniken om iedereen die opeens begint te rennen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De deurentest voor de Intercity Direct in Breda is ook altijd zo'n feest. 10 minuten voor vertrektijd staat de andere locomotief er tegenaan, en dan moet er dus getest worden of alles wel werkt. Fluiten, sluiten, heropenen.

Toch zijn er altijd mensen die schrikken en nog snel proberen om in te stappen "want anders rijdt de trein zonder ons weg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:47:
[...]
offtopic:
Als op een ander perron gefloten wordt en mijn trein vertrekt pas over 3 minuten, dan kan ik ook goed grinniken om iedereen die opeens begint te rennen :*)
Ach jouw trein mag toch ook een paar minuten te vroeg dicht? :)
Of maar één deur open zodat je meteen vervoersbewijzen kan controleren. Ik was niet blij toen mij dat laatst bijna +30 opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Alex) schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:17:
De deurentest voor de Intercity Direct in Breda is ook altijd zo'n feest. 10 minuten voor vertrektijd staat de andere locomotief er tegenaan, en dan moet er dus getest worden of alles wel werkt. Fluiten, sluiten, heropenen.

Toch zijn er altijd mensen die schrikken en nog snel proberen om in te stappen "want anders rijdt de trein zonder ons weg".
Nog een paar maandjes, dan is dat ook verleden tijd. Vanaf oktober zal alles met sandwich-configuratie gereden worden, waardoor de deurentest (en een aantal andere tests) niet meer nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 09:39
wildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:33:

Een wat betere foto bij het binnenrijden van Arnhem vandaag:

[afbeelding]

Ze kwamen vanmiddag weer voorbij gedenderd. Gelukkig floot ie op tijd, stonden we top tijd voor het raam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zag vandaag twee Abellio Flirt treinen in Zwolle staan. Iemand enig idee wat die hier moeten? Dat materiaal is voor zover ik weet vanaf eind dit jaar bedoeld voor de lijn Gouda - Alphen aan den Rijn, dat is niet eens in de buurt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:17

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Anoniem: 483276 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:57:
Zag vandaag twee Abellio Flirt treinen in Zwolle staan. Iemand enig idee wat die hier moeten? Dat materiaal is voor zover ik weet vanaf eind dit jaar bedoeld voor de lijn Gouda - Alphen aan den Rijn, dat is niet eens in de buurt. :P
Ik denk dat ze testritten rijden over de Hanzelijn :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SideSwipe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat ze testritten rijden over de Hanzelijn :)
Zou kunnen. :Y maar met als doel? :? Daar komen ze op die concessie toch helemaal niet overheen? :X Of is dat omdat de NS binnenkort ook flirts geleverd krijgt (of zijn die zelfs al geleverd?) die wel over de Hanzelijn gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De NS-flirts komen niet eens in de buurt van de Hanzelijn te rijden :p

Afbeeldingslocatie: https://presspage-production-content.s3.amazonaws.com/uploads/570/500_23022-nss-spoorkaart-nieuwe-sprinter.jpg?10000

Maar volgens mij is de Hanzelijn een rustig traject dat wel uitgerust is met moderne beveiliging waardoor men daar graag testen uitvoert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Waren het R-Net Flirts of echt Abellio Flirts?
Die van R-Net zijn voor Gouda - Alphen en zijn tweedelige treintjes.
https://nl.m.wikipedia.or...o_2011%2C_Den_Haag_HS.jpg

Die van Abellio zijn voor de treindienst Arnhem - Düsseldorf, en zijn vijfdelige treinen:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/V7Y4gNrtGANij0qjGNNec3V2/medium.jpg

De Hanzelijn is een van de testbaanvakken, waarop elke nieuwe trein die toegelaten moet worden, beproeft wordt. Omdat er nog niet zo veel treinen over de Hanzelijn rijden, kunnen deze proefritten er gemakkelijk tussendoor gebeuren. Zo wordt bij de tests bijvoorbeeld een zeepoplossing op het spoor gespoten om de 'ABS' van de treinen te testen, of juist om te testen hoe de trein zich gedraagt bij optrekken op gladde sporen.
Ook kan daar een eventueel aanwezig ETCS systeem getest worden (en dan vooral het switchen van ATB naar ETCS), kan beproefd worden hoe de draaistellen zich houden op hogere snelheid dan de maximale snelheid vanwege de maximale snelheid van 200 km/u op de Hanzelijn (160 km/u plus 10% wordt geloof ik getest bij de treinstellen van Abellio, 140 plus 10% bij de R-net stellen), kortom een perfect baanvak voor het uitgebreid testen van materieel.
Ook andere baanvakken worden gebruikt. Zo zit bijvoorbeeld op Utrecht - Arnhem apparatuur geïnstalleerd voor detectietests (worden de treinen wel 'gezien' door het beveiligingssysteem?) of Eindhoven naar Venlo vaak voor de eerste tests (ATB beveiliging en bovenleiding).

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 12-07-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik heb ze ook gezien, twee weken terug, volgens mij waren ze van R-Net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Ik snap dat stukje tussen Roosendaal/Breda en Dordrecht niet helemaal, de sprinters die daar nu rijden komen/gaan van/naar Den Haag Centraal, wordt die route opgesplitst ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Correct. De Sprinters gaan enkel Den Haag - Dordrecht rijden. Er komt een aparte sprinter Dordrecht - Roosendaal en Dordrecht - Den Bosch. In Den Bosch zal ook geknipt worden, dus de sprinter Woerden - Breda zal vanaf december tot Den Bosch rijden en daar keren.
Overigens zal Dordrecht - Roosendaal en wellicht Dordrecht - Den Bosch gemend bedrijf met zowel Flirt als SLT worden.
Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.