Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.908 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
Achja, laatst reed de machinist weg terwijl de conducteur nog buiten stond. Deze moest naar voor rennen om de aandacht van de machinist te trekken... (trein stopte nog voor het eind van perron). Dan mis je af en toe wat personeel ja ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Migrator schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:08:
Zojuist op ns.nl, deze had ik nog niet eerder gezien:[afbeelding]

Doet me denken aan het kinderliedje over de machinist die de trein miste ;)
Ach, machinisten zijn toch niet nodig? Iig niet in België, daar laten ze een trein 12 km lang zonder machinist rijden :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik hoor via via (dus neem het maar met een grote korrel zout, zelf zit ik heerlijk thuis, dus heb geen inzicht in de actuele situatie) dat er een zeer belangrijk persoon niet aanwezig was/is op Breda: de rangeerder. Hierdoor kunnen de locs niet af- en aangekoppeld worden. NS machinisten (uitzondering daargelaten) mogen niet zelf koppelen en ontkoppelen, dus daarvoor wordt op Breda een extern bedrijf ingehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:41:
De werkzaamheden worden ruim op tijd aangekondigd, dus je had het kunnen weten. Dat is de gedachte achter het schrappen van die treinen.
En dan had ik het geweten. En dan? Volgens mij moet ik nog steeds gewoon werken en kost het nog steeds 3 maanden extra tijd en betaal ik 3 maanden dezelfde prijs voor mijn abonnement terwijl ik er minder dienstverlening voor krijg. Compensatie zal er wel weer niet inzitten, want concurrentie hebben ze niet.

De aankondiging was deze keer nogal onduidelijk. Breukelen - Utrecht deed bij mij geen belletje rinkelen voor Veenendaal West - Driebergen Zeist. Ik was ook zeker niet de enige, die het niet tussen de werkzaamheden had zien staan. Die bekijk ik soms echt wel, want er worden best vaak treinen geschrapt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:42:
[...]

En dan had ik het geweten. En dan? Volgens mij moet ik nog steeds gewoon werken en kost het nog steeds 3 maanden extra tijd en betaal ik 3 maanden dezelfde prijs voor mijn abonnement terwijl ik er minder dienstverlening voor krijg. Compensatie zal er wel weer niet inzitten, want concurrentie hebben ze niet.

De aankondiging was deze keer nogal onduidelijk. Breukelen - Utrecht deed bij mij geen belletje rinkelen voor Veenendaal West - Driebergen Zeist. Ik was ook zeker niet de enige, die het niet tussen de werkzaamheden had zien staan. Die bekijk ik soms echt wel, want er worden best vaak treinen geschrapt.
Bereid je maar voor op de aankomende 3 jaar vanaf dit najaar dan :>
Er komen een paar serieuze buitendienststellingen en wijzigingen aan tussen Utrecht en Maarn in 2017 en 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 16:13
Ik werd ook met dat bericht geconfronteerd, al moet ik zeggen dat treinradar het nogsteeds doet, ook mijn OV-info app op de tab geeft nog braaf vertragingen aan............. :?
Dus wanneer niet meer, of blijft het toch gewoon doorpruttelen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het is de optie 'toon trein op kaart' ('Virtuele Trein' genoemd door NS) die niet meer werkt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:44:
[...]

Bereid je maar voor op de aankomende 3 jaar vanaf dit najaar dan :>
Er komen een paar serieuze buitendienststellingen en wijzigingen aan tussen Utrecht en Maarn in 2017 en 2018.
Waarom dan? Dat spoor is pas helemaal vervangen. Gelukkig zijn we al gewend aan enorme uitval tijdens de spits. Dat is nu al vrij normaal hier.

Maar bedoel je niet het ongelijkvloers maken van overgangen bij Veenendaal Noord? Dat is voorbij de aftakking van de lijn naar Rhenen. Daar komt mijn trein niet. Op dat stuk rijden geen sprinters.

Mijn schriftelijke eis om compensatie voor minder geleverde diensten gaat dit weekend de deur uit. Zal wel niks helpen, maar dan laat je in ieder geval horen dat dit gepruts eens moet stoppen.

Kunnen ze deze spoorlijn niet uit de NS concessie halen en gunnen aan een vervoerder voor wie het wel serieus is?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
En wat precies gaat een andere vervoerder doen aan de werkzaamheden van ProRail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 06:50:
En wat precies gaat een andere vervoerder doen aan de werkzaamheden van ProRail?
Wij hebben hier vooral last van werkzaamheden op andere plaatsen, voorbij Driebergen en meestal zelfs pas bij of zelfs voorbij Utrecht. De NS kiest er dan structureel voor om deze lijn te halveren. Daar kan de NS niet meer voor kiezen als de lijn niet meer van hen is. Dan wordt de smart misschien wat eerlijker verdeeld.

Deze lijn is hier in de regio het afvalputje van de NS. Maar we betalen wel hetzelfde tarief.

Ik reis nooit met Prorail. Ik neem diensten af bij NS en betaal de NS daarvoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Nogmaals: en wat denk je dat precies een andere vervoerder anders gaat doen?
Er mist simpelweg spoorcapaciteit door de werkzaamheden van ProRail bij Utrecht, waardoor een heel opstelterrein en een aantal sporen op het station en van en naar Utrecht niet beschikbaar zijn. Een andere vervoerder gaat daar niet zomaar even een paar extra spoortjes toveren om extra capaciteit te creëren.
Eind dit jaar zijn de werkzaamheden afgerond bij Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 06:55:
[...]

Wij hebben hier vooral last van werkzaamheden op andere plaatsen, voorbij Driebergen en meestal zelfs pas bij of zelfs voorbij Utrecht. De NS kiest er dan structureel voor om deze lijn te halveren. Daar kan de NS niet meer voor kiezen als de lijn niet meer van hen is. Dan wordt de smart misschien wat eerlijker verdeeld.

Deze lijn is hier in de regio het afvalputje van de NS. Maar we betalen wel hetzelfde tarief.

Ik reis nooit met Prorail. Ik neem diensten af bij NS en betaal de NS daarvoor.
Ik zei tussen Utrecht en Maarn en niet tussen Maarn en Veenendaal... Overigens bepaald ProRail de capaciteit en niet de vervoerder, als de vervoerder meer capaciteit wilt moeten ze een verzoek indienen en ja daar gaat vaak 5 tot 10 jaar over heen tot dat gerealiseerd is, daar gaat een andere vervoeder niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:23:
[...]

Ik zei tussen Utrecht en Maarn en niet tussen Maarn en Veenendaal... Overigens bepaald ProRail de capaciteit en niet de vervoerder, als de vervoerder meer capaciteit wilt moeten ze een verzoek indienen en ja daar gaat vaak 5 tot 10 jaar over heen tot dat gerealiseerd is, daar gaat een andere vervoeder niks aan veranderen.
Tuurlijk wel. Ik neem aan dat ondercapaciteit netjes verdeeld wordt over alle vervoerders die actief zijn op het betreffende stuk spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:25:
[...]

Tuurlijk wel. Ik neem aan dat ondercapaciteit netjes verdeeld wordt over alle vervoerders die actief zijn op het betreffende stuk spoor.
Nou, verkeerde aanname dan :>

Capaciteit tussen Utrecht en Veenendaal aansluiting zit stamp en stampvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:27:
[...]

Nou, verkeerde aanname dan :>

Capaciteit tussen Utrecht en Veenendaal aansluiting zit stamp en stampvol.
Kwestie van verschuiven van de NS naar de andere vervoerder. Als we een andere vervoerder kunnen krijgen, hoeft de NS hier natuurlijk niet meer te komen.

Buiten dat ik met de trein reis, heb ik ook op andere gebieden contacten met NS en soms ook Prorail. Van de organisatie Prorail kan ik niet veel zeggen, maar mijn ervaringen met de organisatie NS zijn helaas precies wat je ervan zou verwachten. Daar zou ik hele lappen tekst over kunnen schrijven, maar dat is zakelijk gezien waarschijnlijk niet zo verstandig. :) Kort: elk normaal bedrijf was al lang failliet geweest. Ze hebben echt geluk dat ze de reiziger in de tang hebben met hulp uit Den Haag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dan krijgt de andere vervoerder met deze werkzaamheden twee treinpaden per uur tussen Rhenen en Utrecht. Ben je dan wel tevreden?
Nogmaals: een andere vervoerder gaat het probleem van te weinig capaciteit door de werkzaamheden niet oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 03-06-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar begin je weer over een andere vervoerder, hoe kan een andere vervoerder de rijpaden capaciteit beïnvloeden als die al vol zit? :?
Tijdens de spits rijden er zoveel treinen dat de overwegbomen in Driebergen-Zeist 46 minuten per uur dicht zijn. 8)7 Alleen de overwegen in Naarden overtreffen dat getal; 52 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:38:
Daar begin je weer over een andere vervoerder, hoe kan een andere vervoerder de rijpaden capaciteit beïnvloeden als die al vol zit? :?
Tijdens de spits rijden er zoveel treinen dat de overwegbomen in Driebergen-Zeist 46 minuten per uur dicht zijn. 8)7 Alleen de overwegen in Naarden overtreffen dat nummer; 52 minuten.
Ik zal de Johan Cruijff maar achterwege laten. :)

Er zijn nu 8 paden per uur voor NS treinen op het stuk tussen Driebergen en De Klomp. 2 van die 8 worden door de NS alleen gebruikt tijdens de ochtendspits en de avondspits. Er vallen om de haverklap 2 van die 8 paden weg en dat vangt de NS altijd op door te schrappen op dezelfde lijn. Als die lijn niet meer van hen is en ze nog maar 4 paden hebben (de andere 4, tijdens de spits, zijn voor de nieuwe vervoerder) en er vallen 2 paden weg, dan kan de NS 1 pad inleveren en de andere vervoerder 1. Hebben we maar 33% uitval tijdens de spits in plaats van de huidige 50%. Dan kan de NS deze lijn niet meer als afvalputje gebruiken en zullen ze op andere lijnen ook eens wat moeten schrappen. Dan zijn in ieder geval niet altijd dezelfde reizigers de sjaak.

De situatie bij Driebergen Zeist is al jaren (ik twijfel of ik decennia kan roepen) beroerd. Waarom moet je dat nou ineens op gaan pakken tegelijkertijd of aansluitend op een totale verbouwing van Utrecht CS 10 minuten verderop? Dit is gewoon slechte bedrijfvoering. Dat kun je ontkennen, maar dat gaat er bij mij gewoon niet in. Er zijn toch geen alternatieven, dus de reiziger zoekt het maar uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Nog altijd mijn vraag: wat denk je dat een andere vervoerder kan doen met de huidige werkzaamheden bij Utrecht op deze lijn?

Voor als het nu nog niet duidelijk is:
Een andere vervoerder zal, net als NS, de komende maanden simpelweg twee treinpaden per uur richting Rhenen krijgen. Daarmee is jouw probleem van twee treinen per uur dus niet opgelost.

Driebergen-Zeist gaat overigens de komende jaren op de schop. Het station wordt viersporig om een aantal knelpunten op te lossen. Dan kunnen de intercitytreinen de sprinters inhalen en kan er een meer betrouwbare dienstregeling uitgevoerd worden.
Wat al eerder werd gezegd: ook daar zullen nog een aantal buitendienststellingen voor komen. En ook daar gaat een andere vervoerder niets aan veranderen.

[ Voor 36% gewijzigd door EDIT op 03-06-2016 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Utrecht CS is idd af voordat er begonnen gaat worden aan Driebergen-Zeist.

Alleen Bunnik en Maarn liepen tegelijkertijd met Utrecht CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
EDIT schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:50:
Driebergen-Zeist gaat overigens de komende jaren op de schop. Het station wordt viersporig om een aantal knelpunten op te lossen. Dan kunnen de intercitytreinen de sprinters inhalen en kan er een meer betrouwbare dienstregeling uitgevoerd worden.
Wat al eerder werd gezegd: ook daar zullen nog een aantal buitendienststellingen voor komen. En ook daar gaat een andere vervoerder niets aan veranderen.
En daar heb ik eigenlijk twee vragen over. Want het spoor zit immers bomvol tussen Utrecht en Driebergen. Daar kan je door de dienstregeling "hoogfrequent en betrouwbaarder" te maken ruimte winnen.
De verliezer is in dat geval de reiziger, want meer overstappen.
  • Rijd de sprinter van Rhenen - Utrecht Centraal - etc daarna nog door, of wordt dat een overstap in Driebergen-Zeist?
  • Blijft Veenendaal-de Klomp daarna dezelfde verbindingen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:17:
[...]

En daar heb ik eigenlijk twee vragen over. Want het spoor zit immers bomvol tussen Utrecht en Driebergen. Daar kan je door de dienstregeling "hoogfrequent en betrouwbaarder" te maken ruimte winnen.
  • Rijd de sprinter van Rhenen - Utrecht Centraal - etc daarna nog door, of wordt dat een overstap in Driebergen-Zeist?
Het blijft naar mijn weten;
Rhenen - Breukelen en Driebergen-Zeist - Uitgeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Het idee was toch dat de intercity Arnhem - Utrecht weer een echte intercity te laten worden? Dus een sprinter Arnhem - Utrecht er nog bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:17:
[...]

Veenendaal de klomp heeft maar 1 verbinding op dit moment. De helft van de intercities stopt daar niet. Je kunt ook niet van Veenendaal de klomp naar Driebergen Zeist met de trein, want er is geen trein (een enkele uitzondering op zondag) die op beide stations stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:41:
Het idee was toch dat de intercity Arnhem - Utrecht weer een echte intercity te laten worden? Dus een sprinter Arnhem - Utrecht er nog bij?
Ik denk dat die verbinding pas komt als Ede-Wageningen ook af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:34:
[...]
Ze [NS] hebben echt geluk dat ze de reiziger in de tang hebben met hulp uit Den Haag.
Met "hulp uit Den Haag" bedoel je twintig jaar aan achterstallige investeringen, besluiteloosheid vanwege dreigende Europese mededingingsregels en het stimuleren van ver van je werk wonen? Ik wil niet zeggen dat het Nederlands spoor op tactisch niveau zo strak gerund wordt maar strategisch is het compleet stuurloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:56:
[...]

Met "hulp uit Den Haag" bedoel je twintig jaar aan achterstallige investeringen, besluiteloosheid vanwege dreigende Europese mededingingsregels en het stimuleren van ver van je werk wonen? Ik wil niet zeggen dat het Nederlands spoor op tactisch niveau zo strak gerund wordt maar strategisch is het compleet stuurloos.
Ik bedoel de monopoliepositie die de NS als private partij van Den Haag heeft gekregen, waardoor de reiziger geen vuist kan maken tegen deze onzin.

Dat ze in Den Haag ook geen idee hebben wat ze moeten doen, was mij al wel duidelijk.

Nogmaals: een keer een weekje geen spitstreinen vanwege werkzaamheden is het probleem niet. 3 maanden is gewoon een wanprestatie en onacceptabel ongeacht alle smoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Heb je nog geluk dat het in de wat rustigere zomermaanden is en niet van september tot november...

(Of zou dat zo gepland zijn om de reizigers zo veel mogelijk te ontzien?)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:29:
[...]
Ik bedoel de monopoliepositie die de NS als private partij van Den Haag heeft gekregen, waardoor de reiziger geen vuist kan maken tegen deze onzin.
En hoe had jij als reiziger een vuist gemaakt als de concessie voor het HRN gesplitst werd? (ik neem ten minste aan dat dat is waar je met monopolie op doelt) Was je ergens anders gaan wonen en/of werken? Of had je gehoopt dat er ieder uur twee treinen van NS en twee van Veolia zouden rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:36:
Heb je nog geluk dat het in de wat rustigere zomermaanden is en niet van september tot november...

(Of zou dat zo gepland zijn om de reizigers zo veel mogelijk te ontzien?)
Welnee, wat zeg je nou toch voor rare dingen? :9
[...]

Dat ze in Den Haag ook geen idee hebben wat ze moeten doen, was mij al wel duidelijk.

Nogmaals: een keer een weekje geen spitstreinen vanwege werkzaamheden is het probleem niet. 3 maanden is gewoon een wanprestatie en onacceptabel ongeacht alle smoesjes.
Misschien moet je eens opzoeken wie de eigenaren van Arriva en Veolia zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
[...]
Wil je het nou gewoon niet begrijpen omdat het antwoord niet is wat je wil horen?

Ik zal het nog één maal proberen:
Welke vervoerder er ook had gereden (of dat nu NS, Arriva, Veolia, Syntus, Connexxion/Breng of wie dan ook zou zijn), er zouden alsnog géén spitstreinen hebben gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30

Goner

What can I do you for ?

Lekker ... daar gaat m'n vrije middag.

Tussen Rotterdam C. en Rotterdam Noord/Rotterdam Zuid/Schiedam C. rijden geen treinen door inzet van de politie.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.

Maar op zoek naar alternatieve route Den Haag -> R'dam ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:56
Goner schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:53:

Tussen Rotterdam C. en Rotterdam Noord/Rotterdam Zuid/Schiedam C. rijden geen treinen door inzet van de politie.

Eventueel via randstadrail ?
Of rijd die op dit moment ook niet ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:53:

Hij is al gepakt, maar ja nasleep zal wel lang duren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:57:
[...]

Wil je het nou gewoon niet begrijpen omdat het antwoord niet is wat je wil horen?

Ik zal het nog één maal proberen:
Welke vervoerder er ook had gereden (of dat nu NS, Arriva, Veolia, Syntus, Connexxion/Breng of wie dan ook zou zijn), er zouden alsnog géén spitstreinen hebben gereden.
Ik neem er gewoon geen genoegen mee. Daarom ga ik ook om compensatie vragen. Ik heb een abonnement voor een traject waar op dit moment niet gewerkt wordt. Ze kunnen gewoon treinen laten rijden tot Driebergen en daar keren, want daar zijn voorzieningen voor (als het de NS wel uitkomt, doen ze dat ook).

Ik betaal nu dezelfde prijs voor minder dienstverlening, terwijl er best mogelijkheden waren om de dienstverlening op een hoger niveau te houden. Dat kan natuurlijk niet. Minder leveren = minder verdienen.

De grens is wat mij betreft inmiddels wel bereikt. In de weekenden rijden er geen treinen, want werkzaamheden. Door de week rijden er minder treinen want werkzaamheden, 3 maanden aan 1 stuk. Het is gewoon een puinhoop. Dat jij het allemaal maar OK vind, dat is jouw keuze. Ik vind het een wanprestatie, onacceptabel. Dit had gewoon anders gemoeten. Om te beginnen was het misschien een idee geweest om niet alle stations aan het traject aaneengesloten te gaan verbouwen. Dat is natuurlijk ook gewoon vragen om problemen. Daarnaast had er best wat meer effort gestoken kunnen worden om de schade voor de reizigers wat te beperken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16
Ik vind dat je gewoon gelijk hebt BazzH. Helaas is het slechte nieuws dat je inderdaad straks nieuwe buitendienststellingen krijgt in verband met nieuwbouw Driebergen-Zeist.

Over of het anders wordt als er een private partij rijdt. Ja, natuurlijk wordt het dan anders! Nee, er komt niet opeens extra infra bij. Het verschil zit 'm erin dat dan wél de concessie wordt gehandhaafd door I&M en niet zoals nu met af en toe een waarschuwing omdat NS ook eigendom is van de staat. Hetzelfde als die boetes van € 20.000... :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:22:
[...]

Ik neem er gewoon geen genoegen mee. Daarom ga ik ook om compensatie vragen. Ik heb een abonnement voor een traject waar op dit moment niet gewerkt wordt. Ze kunnen gewoon treinen laten rijden tot Driebergen en daar keren, want daar zijn voorzieningen voor (als het de NS wel uitkomt, doen ze dat ook).
Ho... dat jij niet ziet dat er gewerkt wordt, wilt nog niet zeggen dat er niet gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:14

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:22:
[...]

Ik betaal nu dezelfde prijs voor minder dienstverlening, terwijl er best mogelijkheden waren om de dienstverlening op een hoger niveau te houden. Dat kan natuurlijk niet. Minder leveren = minder verdienen.

De grens is wat mij betreft inmiddels wel bereikt. In de weekenden rijden er geen treinen, want werkzaamheden. Door de week rijden er minder treinen want werkzaamheden, 3 maanden aan 1 stuk. Het is gewoon een puinhoop. Dat jij het allemaal maar OK vind, dat is jouw keuze. Ik vind het een wanprestatie, onacceptabel. Dit had gewoon anders gemoeten. Om te beginnen was het misschien een idee geweest om niet alle stations aan het traject aaneengesloten te gaan verbouwen. Dat is natuurlijk ook gewoon vragen om problemen. Daarnaast had er best wat meer effort gestoken kunnen worden om de schade voor de reizigers wat te beperken.
Echt, het feit dat je denkt dat we dit doen om reizigers te pesten is bizar. Het is klote ja, maar over de DSSU werkzaamheden is bijzonder goed nagedacht en dit is tijdelijk de consequentie. En wat jouw opmerkingen betreft over geen werkzaamheden of keren in Db, je heb geen benul wat er wel en niet kan.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Het probleem met het spoor zelf is dat treinen niet 'eventjes' om kunnen rijden. Als bij een busdienst een halte wordt verbouwd, stopt de bus gewoon dicht bij in de buurt van de halte. Bij een treindienst is dat een stuk lastiger.

Ik verwacht dat dit soort ingrepen op het spoor vaker zullen voorkomen, dus zou er toch vaker beter richting de reiziger gedacht mogen worden. (Ja, het is veel gemakkelijker in de dienstregeling om treinen te schrappen, maar ze mogen wat mij betreft ook andere mogelijkheden bekijken zoals een pendeltreintje op diesel om toch iets van dienstverlening te kunnen bieden.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bij een botsing tussen een passagierstrein en een goederentrein in het oosten van België zijn doden en gewonden gevallen.

De botsing gebeurde op zondagavond om 23.03 uur in de plaats Hermalle-sous-Huy, in de provincie Luik. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

De burgemeester van Hermalle-sous-Huy heeft zondagnacht bekendgemaakt dat er zeker drie doden en veertig gewonden zijn gevallen bij het ongeluk. Onder hen bevinden zich ook zwaargewonden.

De passagierstrein heeft de goederentrein aangereden op het spoor van Luik naar Namen. Beide treinen reden op hetzelfde spoor. Een getuige heeft aan de Franstalige krant L'Avenir verteld dat de twee eerste rijtuigen van de passagierstrein compleet vernield zijn.

"Het was een zware schok", zegt de Franse woordvoerder van de Belgische spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel tegen het Gazet van Antwerpen. "De passagierstrein is langs achter tegen de goederentrein gebotst."

In een verklaring meldt de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS dat twee van de zes rijtuigen ontspoorden bij de botsing. Hulpdiensten zijn nog volop aan het werk op de plaats van het ongeluk.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...en-treinen-in-belgie.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:09:
[...]
Echt, het feit dat je denkt dat we dit doen om reizigers te pesten is bizar. Het is klote ja, maar over de DSSU werkzaamheden is bijzonder goed nagedacht en dit is tijdelijk de consequentie. En wat jouw opmerkingen betreft over geen werkzaamheden of keren in Db, je heb geen benul wat er wel en niet kan.
Ik heb het niet over pesten. Ik vind dit onvoldoende en daar ageer ik op. Ik ondervind 3 maanden lang schade door werkzaamheden buiten mijn Traject door minder dienstverlening. Ik reis niet voor de lol met de trein hoor. Als ik geen slechte ogen had gehad, had ik alles gewoon met de auto kunnen doen. Die vertrekt op het moment dat ik dat wil en op dat kleine stukjes wat ik niet staan geen files.

En compensatie? De brief met berekening kan vanavond op de bus. Maar ik vrees dat verantwoordelijkheid nemen er niet bij zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Sinds wanneer gaan de deuren van 'n trein ook open als er op de 'dichtdoen' knop gedrukt wordt? Zag daarnet iemand op de blauwe knop drukken in een vernieuwde VIRM (als mijn ogen me niet bedriegen) en de deuren gingen gewoon open. Nieuw gedrag in het vernieuwde materieel om het meer foolproof te maken, altijd al zo geweest of heb ik het gewoon verkeerd gezien? :P

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Migrator schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:35:
Sinds wanneer gaan de deuren van 'n trein ook open als er op de 'dichtdoen' knop gedrukt wordt? Zag daarnet iemand op de blauwe knop drukken in een vernieuwde VIRM (als mijn ogen me niet bedriegen) en de deuren gingen gewoon open. Nieuw gedrag in het vernieuwde materieel om het meer foolproof te maken, altijd al zo geweest of heb ik het gewoon verkeerd gezien? :P
Misschien werd de knop aan de buitenkant bediend :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:24

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Over treindeuren gesproken...

Waarom staat er eigenlijk "niet openen voordat de trein stilstaat" bij? Ze kunnen nieteens open voordat de trein stilstaat.

En waarom zijn ze edge-getriggerd en werkt dat pas nadat de machinist de deuren vrij heeft gegeven? Een keer drukken moet toch genoeg zijn voor de deur om te "weten" dat er iemand uit wil? Of desnoods level-getriggerd met een AND op het 'deuren vrij' knopje van de meester. Scheelt echt een lamme vinger als je een krappe overstap wil halen... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TwOkkie op 06-06-2016 18:29 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:23
Je kan ook pas drukken als je het sissen hoort van de lucht ...scheelt een lamme vinger :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
TwOkkie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:28:

Waarom staat er eigenlijk "niet openen voordat de trein stilstaat" bij? Ze kunnen nieteens open voordat de trein stilstaat.
Spoorforum meldt daarover dit:
Inderdaad zitten die stickers er in, en wel om twee redenen. Als eerste om NSR in te dekken tegen mogelijke (juridische-) gevolgen bij het vroegtijdig openen door een reiziger van de deuren, wat overigens zoals je zelf al aangeeft eigenlijk niet kan. Niet alleen moet de mcn inderdaad de deuren ontgrendelen, maar ook het 5 km/h relais zorgt er voor, dat als de mcn toch vroegtijdig, dus tijdens het nog rijden van de trein ontgrendeld, de deuren toch gesloten blijven.
Het perongeluk bedienen van de knop tijdens het rijden van de trein heeft dus geen gevolgen voor de veiligheid.

Anderzijds kunnen de deuren door een reiziger of personeel ook met het noodhendel/noodknop (achter het glaasje) geopend worden. Ook dan is het ivm. de veiligheid zeer verstandig dat dit bij stilstand wordt gedaan.
Zie http://www.spoorforum.nl/...viewtopic.php?f=15&t=4319

Anderszijds waren die bordjes vroeger wel (harder) nodig, uit de tijden dat het materieel nog deuren met trekhaken hadden (denk aan Mat'54 of Plan-E, Plan-W bijvoorbeeld), die wel geopend konden worden, bij elke snelheids zelfs (iig voor dat later is aangepast).

Dit soort deuren dus, in dit geval op een bewaard gebleven Plan-E rijtuig:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/Rijtuig_Plan_E_3e_klasse_C6703.jpg/1280px-Rijtuig_Plan_E_3e_klasse_C6703.jpg

Op deze Mat'54 (de bekende 766) zie je die deuren ook goed:

Afbeeldingslocatie: http://mat54.nl/upload/ecq970yjH.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik weet nog dat mensen (ik ook wel eens) die deuren op een kier gezet hadden als het erg warm was.

Wel erg riskant als er veel mensen in het halletje stonden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een aantal van mijn toen mede-scholieren hebben wel eens de deuren van een Mat;'54 geopend terwijl we met een gangetje van 50 km/h ofzo een station binnendenderden.

Achteraf ook wat... minder slim, we zullen maar denken dat het verstand met de jaren komt... :X

Volgens mij hebben ze het later zo gemaakt dat die deuren boven een bepaalde snelheid niet meer opengetrokken konden worden. Ik weet dat in ieder geval Plan-W die aanpassing nog gehad heeft, ik weet niet of Mat'54 dat nog meegemaakt heeft, of dat dat toen al was uitgefaseerd (1991 voor de asbest-stellen, 1996 voor de glaswol-stellen).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

tdw schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:21:
[...]

Misschien werd de knop aan de buitenkant bediend :)
:F
Ik heb dus écht niet aan die mogelijkheid gedacht. Dat zal het geweest zijn ja ;)

En waarom zijn ze edge-getriggerd en werkt dat pas nadat de machinist de deuren vrij heeft gegeven? Een keer drukken moet toch genoeg zijn voor de deur om te "weten" dat er iemand uit wil? Of desnoods level-getriggerd met een AND op het 'deuren vrij' knopje van de meester. Scheelt echt een lamme vinger als je een krappe overstap wil halen... ;)
Ik weet dat de dieselGTW's van Arriva op de lijn Zp-Apd dat wel hebben (alle GTW's waarschijnlijk?) en dat is erg prettig. Zodra de trein stilstaat gaat de deur direct open - zoiets in de SLT's implementeren zou wel moeten kunnen gok ik, ander NS-materieel heeft nog een iets dommer systeem? (Vraag ik me ongehinderd door enige vorm van kennis af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:56
maarud schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:43:
Je kan ook pas drukken als je het sissen hoort van de lucht ...scheelt een lamme vinger :p
Nee, iedereen wil er gelijk uitspringen op het perron als hij bijna stilstaat :p :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:33

SpamLame

niks

wildhagen schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:43:
snip

Op deze Mat'54 (de bekende 766) zie je die deuren ook goed:

afbeelding
Hee das Zwolle waar de treinen van het Emmerlijntje kopmaken.
Oude tijden herleven, die deuren rijdend opmaken en uitspringen terwijl die nog niet stilstond.
Toen "stoer" nu :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
En waarom zijn ze edge-getriggerd en werkt dat pas nadat de machinist de deuren vrij heeft gegeven?
Bij VIRM is dat niet het geval: daar kan je gewoon de knop ingedrukt houden. Moet je natuurlijk wel het geduld opbrengen om niet ondertussen over te gaan in indrukken-loslaten-indrukken-loslaten.

Ik vind het vooral vrij stupide dat je bij SLT niet gewoon op de knop kunt drukken voordat je stilstaat. Het is allemaal elektronisch, dus dan kan je toch ook gewoon de deur opengooien zogauw de trein stilstaat? Kan de randstadrail regiocitadis ook. Maargoed, dat zal wel met een andere set regelgeving te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS verkoopt treinkaartjes in Reisplanner-app
In een nieuwe versie van de app NS Reisplanner Xtra is het mogelijk geworden om treinkaartjes aan te schaffen.

Via iDeal kan een los kaartje worden gekocht. In de app wordt vervolgens een QR-code getoond die kan worden gebruikt om de poortjes op stations te openen en die kan worden getoond aan de conducteur.

Eerder konden e-tickets alleen via de website van NS worden gekocht, en moesten ze los worden uitgeprint.

De officiële app van NS is beschikbaar in Google Play en de App Store.
"In de app wordt vervolgens een QR-code getoond die kan worden gebruikt om de poortjes op stations te openen"

Hoe kun je erachter komen of het station waar je heen gaat een dergelijke scanner heeft én of het scherm van je mobiel hiervoor geschikt is? Er hangt mij namelijk iets van bij dat zoiets niet met elk scherm kan.
En dan laat ik smartphones met een gebarsten scherm nog even buiten beschouwing...

edit: De FP heeft het er nu ook over nieuws: NS laat gebruikers treinkaartjes bestellen vanuit Reisplanner-app

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 07-06-2016 11:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:20
Raven schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:13:

[...]

"In de app wordt vervolgens een QR-code getoond die kan worden gebruikt om de poortjes op stations te openen"

Hoe kun je erachter komen of het station waar je heen gaat een dergelijke scanner heeft én of het scherm van je mobiel hiervoor geschikt is? Er hangt mij namelijk iets van bij dat zoiets niet met elk scherm kan.
En dan laat ik smartphones met een gebarsten scherm nog even buiten beschouwing...
Dat is wel een handige uitvinding! Dan hoef je pas een kaartje te kopen als je de conducteur binnen ziet lopen _/-\o_

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Zolang niet alle poortjes dicht zijn :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Maasluip schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:51:
Zolang niet alle poortjes dicht zijn :D
Op Den Haag Centraal heb je niet eens poortjes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Goner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:08:
[...]
Beter zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het lijkt me toch dat men naar de datum tijd van aanschaf gaat kijken. En je moet natuurlijk snel kunnen betalen voordat je gecontroleerd wordt :p

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 07-06-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:20
Migrator schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:35:
Het lijkt me toch dat men naar de datum tijd van aanschaf gaat kijken. En je moet natuurlijk snel kunnen betalen voordat je gecontroleerd wordt :p
Gewoon doen alsof je niet handig bent en het ticket zoekt :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Goner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:08:
[...]

Aan de halkant nog niet, die komen nog. Aan de perronkant zijn er al wel degelijk poortjes geplaatst.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04

MBV

Raven schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:13:

[...]

Hoe kun je erachter komen of het station waar je heen gaat een dergelijke scanner heeft én of het scherm van je mobiel hiervoor geschikt is?
Alle stations met poortjes hebben een breed poortje met scanner, volgens mij. Als er geen poortjes zijn niet, maar dan maakt het niet uit ;)
Deel 2: proefondervindelijk ;) En/of de deur openbeuken, als je al een kaartje hebt...
Migrator schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:35:
Als dat het probleem zou zijn, is het volgens mij al veel goedkoper om gewoon de boete te betalen dan een trajectkaart of kaartjes voor de treinrit. Tussen Rotterdam Alexander en Amsterdam Sloterdijk wordt ik 2x per week gecontroleerd :F En ik rijd niet in de 'echte' spits, wanneer je niet door de trein kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

De hele hal staat vol met paaltjes, maar geen poortjes ... beter kijken ;)
Als je perse wilt inchecken zul je helemaal naar achteren moeten lopen of de trappen vanaf busstation moeten nemen, ook achterin.

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 07-06-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08
Wat. een. droplul.

http://nos.nl/artikel/210...reinsurfende-vlogger.html

Die mag van mij een flinke douw krijgen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:27
Gelukkig is 'ie nog jong genoeg, waarschijnlijk hebben z'n genen zich nog niet verder verspreid. Met een beetje mazzel verwijdert 'ie zichzelf uit de genenpoel voor het zover is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De nominatie voor de Darwinaward heeft 'ie in ieder geval al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
..de kinderziekten zijn er duidelijk nog niet uit. Er rijden hier geen treinen wegens een wisselstoring.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Kom op zeg, op een dieseltje op een niet-geëlektrificeerde lijn? Ik vind de reactie van Veolia wel begrijpelijk maar het is gewoon een kwajongensstreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bacchus schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:24:
Kom op zeg, op een dieseltje op een niet-geëlektrificeerde lijn? Ik vind de reactie van Veolia wel begrijpelijk maar het is gewoon een kwajongensstreek.
Kwajongensstreek, zo kun je het noemen ja, maar deze gast doet dit met volle bewustzijn, en puur voor eigen gewin (om zo'n domme video te plaatsen op YouTube), waardoor anderen, ondanks zijn hypocriete probeer-dit-niet-zelf-waarschuwing, wellicht geïnspireerd worden hetzelfde te doen. Dit mag/moet gewoon gestraft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tuurlijk maar niet met vijftien jaar celstraf, zoals Veolia suggereert maar eerder met een paar dagen treinen schrobben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Gelukkig gaat Veolia hier niet over en hebben we daar rechters voor in Nederland...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Eens, die vijftien jaar is goed overdreven, maar ik denk ook niet dat een rechter dat nodig acht. Maar het is blijkbaar wel de maximale straf voor zo'n overtreding en Veolia wil de tanden laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08
Diesel-elektrisch. Als alle isolatie van die kabels op het dak in orde is zal het risico op electrocutie niet zo groot zijn, maar als er wat mis is... brrrr.

En juist omdat hij het vol trots publiceert vind ik dit meer dan een kwajongensstreek. Ik ben benieuwd wat voor strafmaat de rechter hier aan hangt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Ik zag het filmpje ook. Wat ik nog het meest domme vond aan dit hele verhaal is dat er regelmatig momenten waren dat ze beide met hun rug naar voren hadden gericht en een beetje met de camera's te klooien. Er hoeft maar een keer een brug wat lager te zijn dan gedacht en je zit niet op te letten en het wordt een bloederige zooi.

Ik hoop stiekem wel dat de rechter een maand gevangenis gaat opleggen. Ik weet niet hoeveel subscribers hij heeft. Maar hij heeft toch een soort van voorbeeld functie daarvoor. Daarnaast hoop ik ook dat het afschrikt voor potentieel meer van dit soort domme ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kom op zeg, op een dieseltje op een niet-geëlektrificeerde lijn?
Zou een botsing tussen hoofd en iets langs/boven het spoor, bijv. tunneldak, paal of buis zachter aankomen op een dieseltrein ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 22:27
Daarbij, treinen die geen bochten nemen kunnen altijd nog een beetje schommelen. Hij zal daar maar net 'n keer niet op bedacht zijn en z'n evenwicht verliezen. Ik kan me voorstellen dat een mensenschedel die in contact komt met ballast daar niet van opknapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Even een heel compleet andere vraag. Wat zijn ze aan het zuiden van Utrecht C.S. nu aan het doen? Ze lopen daar van die wanden in de grond te drillen maar wat moet dat gaan worden?

https://www.google.nl/map...162209,359m/data=!3m1!1e3
Het gebeurt hier bij de stip bij de Adema-baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Daar op het emplacement? Of aan de noordzijde langs het spoor? Er zijn iig werkzaamheden vanwege de tramlijn Uithoflijn. Die komt aan de noordzijde. Maar aan de zuidzijde wordt iets met de Dichtersbaan gedaan, ombouw van busbaan naar gewone weg?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Op het emplacement zelf. Tussen de sporen van Ut > Geldermalsen en Ut > Ede Wageningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:16:
..de kinderziekten zijn er duidelijk nog niet uit. Er rijden hier geen treinen wegens een wisselstoring.
Utrecht-Den Bosch? Had ik vanochtend ook last van. En op de terugweg kapotte bovenleiding bij Geldermalsen. Ging lekker :-)
Bacchus schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:10:
Tuurlijk maar niet met vijftien jaar celstraf, zoals Veolia suggereert maar eerder met een paar dagen treinen schrobben.
Met een tandenborstel natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Migrator schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:38:
[...]

Ik heb dus écht niet aan die mogelijkheid gedacht. Dat zal het geweest zijn ja ;)

[...]

Ik weet dat de dieselGTW's van Arriva op de lijn Zp-Apd dat wel hebben (alle GTW's waarschijnlijk?) en dat is erg prettig. Zodra de trein stilstaat gaat de deur direct open - zoiets in de SLT's implementeren zou wel moeten kunnen gok ik, ander NS-materieel heeft nog een iets dommer systeem? (Vraag ik me ongehinderd door enige vorm van kennis af)
Op de lijn Dordrecht-Geldermalsen en Tiel-Arnhem doen ze dat ook. Ideaal systeem IMO :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robkazoe schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:51:
Even een heel compleet andere vraag. Wat zijn ze aan het zuiden van Utrecht C.S. nu aan het doen? Ze lopen daar van die wanden in de grond te drillen maar wat moet dat gaan worden?

https://www.google.nl/map...162209,359m/data=!3m1!1e3
Het gebeurt hier bij de stip bij de Adema-baan.
Daar komt een onderdoorgang voor onderhoudsvoertuigen, zit nu een overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 15:15

mambo No5

Bad Apple?

ArcticWolf schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 07:41:
[...]

Daar komt een onderdoorgang voor onderhoudsvoertuigen, zit nu een overweg.
Die is er toch al? Of bedoel je dat er onder OZ nog een tunnel gaat komen? :P Ik vermoed eerder dat de damwanden er komen om OZ uit te breiden/te realiseren, maar dat is wat lastig inschatten aan de hand van een omschrijving. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mambo No5 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:09:
[...]

Die is er toch al? Of bedoel je dat er onder OZ nog een tunnel gaat komen? :P Ik vermoed eerder dat de damwanden er komen om OZ uit te breiden/te realiseren, maar dat is wat lastig inschatten aan de hand van een omschrijving. :)
Ik vraag het even na... hou jullie op de hoogte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Er komt voor zover ik weet een looptunnel voor personeel van en naar Oz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 15:15

mambo No5

Bad Apple?

Klopt, die zal echter toch een stuk dichter bij de perrons komen te liggen dan dat 't linkje naar Google Maps aangeeft? * mambo No5 word nieuwschierig..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
mambo No5 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:42:
Klopt, die zal echter toch een stuk dichter bij de perrons komen te liggen dan dat 't linkje naar Google Maps aangeeft? * mambo No5 word nieuwschierig..
Om de nieuwsgierigheid aan te wakkeren: Fotootje!
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DCAIwqZszqrzKS8KPVUnLtpP/full.jpg
Ter referentie: Rechts is de Rabo toren.Links boven (vlak voor het spoor) zie je de tunnel voor het bouwverkeer. Genomen vanaf het centrumkant.

[ Voor 14% gewijzigd door Robkazoe op 09-06-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een soort van antwoord, maar m'n collega wist het ook niet zeker... het zou om grondsanering gaan. Dus waarschijnlijk moeten ze zo diep dat ze de stabiliteit van de omliggende sporen niet in gevaar willen brengen en bouwen ze een tijdelijke kuip van damwanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Migrator schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:38:
[...]

[...]

Ik denk dat jullie iets vergeten................. SLT is al geen Spurt/GTW en de SLT's hebben opklap tredeplankjes en geen schuiftreden.
Die plankjes moeten eerst opklappen als de mcn de deuren vrijgeeft, ook bij SLT iets wat pas echt bij stilstand gebeurt, en opgeklapte treden geven de deuren vrij om te openen. Nu heb ik is een paar filmpjes bekeken en zie dat bij de Spurt/GTW ook eerst gestopt wordt, treden schuiven uit, weliswaar iets sneller dan bij SLT, en dan gaan de deuren open. Ik tel 3 seconden tussen stoppen, treden uit en deuren open bij Spurt/GTW, en warempel :Y *O* oOo 4 seconden bij SLT...........
Ik denk dat het een beleving is omdat alles bij de Spurt/GTW iets sneller lijkt te gaan dan bij SLT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat is het geheim van 'wi-fi in de trein' ?
Zat zojuist (dankzij vertraagde, uitvallende en niet verder dan HS rijdende sprinters) opeens in de IC naar Den Haag met de onverwachte en onbekende luxe van stiltecoupé en internet ! Dacht ik. Had een 'uitstekende' verbinding, maar er kwam geen bit van m'n nrc.next binnen ...

Was wel lekker stil _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 10-06-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
Goner schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:45:
Wat is het geheim van 'wi-fi in de trein' ?
Zat zojuist (dankzij vertraagde, uitvallende en niet verder dan HS rijdende sprinters) opeens in de IC naar Den Haag met de onverwachte en onbekende luxe van stiltecoupé en internet ! Dacht ik. Had een 'uitstekende' verbinding, maar er kwam geen bit van m'n nrc.next binnen ...

Was wel lekker stil _/-\o_
Je krijgt zo'n landing page in je browser waarin je de algemene voorwaarden moet accepteren.
Dus eerst even je browser openen voordat apps werken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Da's overigens geen garantie dat het internet snel werkt. Als je een drukke trein hebt heb je vaak pech, als je een lege trein hebt moeten de zon en maan gunstig staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, die pagina met voorwaarden heb ik gehad en aangevinkt bij verbinding maken (Windows 8 op Dell tablet).

Maar misschien is het iets anders ; krijg hier net op werk ook 'download is mislukt' terwijl de rest flitsend werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Op je een eigen 4G-device ben je een orde van grootte sneller dan op Wifi-in-de-trein. Op die laatste deel je een 3G-verbinding met nog honderd andere passagiers. Echt, ontwijk dat ding: Zowel performance als security zijn om te huilen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bacchus op 10-06-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robkazoe schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Om de nieuwsgierigheid aan te wakkeren: Fotootje!
[afbeelding]
Ter referentie: Rechts is de Rabo toren.Links boven (vlak voor het spoor) zie je de tunnel voor het bouwverkeer. Genomen vanaf het centrumkant.
Ik heb nu definitief antwoord!

Het wordt een constructie om trillingen tegen te gaan (OTC, Ondergrondse Trillings Constructie).

Geen idee wat het doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 22:20
Ik hoop dat het de trillingen waaran de reizigers worden blootgesteld vermindert :+
Van mij mag er ook zoiets tussen Dordrecht en Rotterdam; het is echt vermoeiend als je daar een keer moet staan en je weinig steun hebt.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Ik heb nu definitief antwoord!

Het wordt een constructie om trillingen tegen te gaan (OTC, Ondergrondse Trillings Constructie).

Geen idee wat het doet :P
https://www.raadvanstate....t-uitspraak.html?id=49942
En deze gaat over dit project:
http://www.platformpartic...ructies_tcm318-361248.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:01
Spannend! ivm Pinkpop vanmorgen voor het eerst dit jaar wat anders dan VIRM tussen Den Helder/Alkmaar-Maastricht/Heerlen V.V., namenlijk 3+4 ICMm. Is tenminste een echte trein! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Woask op 10-06-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Trainhunter2009 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:32:
Ik denk dat het een beleving is omdat alles bij de Spurt/GTW iets sneller lijkt te gaan dan bij SLT.
Het hele punt is dat je het commando om te deur te openen al kunt geven voor je stil staat en de deur dan vanzelf opent als hij er klaar voor is. Bij de SLT sta je als een ongeduldige hond voor de deur te wachten tot hij open mag :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Krentenbol schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:49:
[...]

Het hele punt is dat je het commando om te deur te openen al kunt geven voor je stil staat en de deur dan vanzelf opent als hij er klaar voor is. Bij de SLT sta je als een ongeduldige hond voor de deur te wachten tot hij open mag :+
Dat is wat ik schreef, een SLT is geen Spurt, maar het maakt een krappe seconde uit, waar hebben we het dan over........gemakzucht ;) geduld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:27

Ron

bij de tweakers express 2015 konden we ook ivbm het oude duitse materieel de deuren rijdend, aan de verkeerde kant van de trein openen
Pagina: 1 ... 78 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.