Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 103 Laatste
Acties:
  • 533.665 views

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-12 22:25
Soms spookt het ineens 's nachts op treinenradar! :o

Mtnr:965Snlh:32.4 km/u
Type:MAT 64
Tijd:11-05-2016 01:32:50

Spoor 5 Amsterdam C..........?? Met SGMm 2943 in zijn kielzog........
Bleek dus gekoppeld.
Uithalen naar de Hemweg en terug naar de Zaanstraat.

Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_2016-05-11_zpsqclq5xqz.png

Ik snap er nu niets meer van....... Zelfs hedenochtend hangt de 965 nog vlak achter de SGMm2943 die in trein 14831 zijn werk doet naar Hoorn.
Zijn die GPS zenders uitwisselbaar? Heeft iemand misschien die van de 965 in Cab. 2 van de 2943 verstopt?
Zijn er meer mensen die dit 2tal op de radar zien?

[ Voor 24% gewijzigd door Trainhunter2009 op 11-05-2016 09:51 . Reden: Vreemde dingen op treinradar, vraag ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 19:56

MBV

marcop23 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:13:
[...]

Ik wel :P De eerste trein terug na een typische uitgaansavond, had de conducteur 1 deur open en wilde direct iedereens OV-kaart scannen. Ik vermoed, om eventuele agressie te voorkomen van dronken mensen als je ze later boetes moet geven?

Maar er was niemand bij die niet ingecheckt was :)
Op Rotterdam Centraal de IC naar Utrecht is dat elke vrijdagavond prijs vanaf 11 uur ofzoiets. Maar dat een conducteur ziet dat iemand ergens in een trein van meer dan 10 bakken instapt en naar die persoon toegaat om te controleren, dat heb ik nog nooit gezien.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Trainhunter2009 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 01:56:

Bleek dus gekoppeld.

[afbeelding]

Ik snap er nu niets meer van....... Zelfs hedenochtend hangt de 965 nog vlak achter de SGMm2943 die in trein 14831 zijn werk doet naar Hoorn.
Zijn die GPS zenders uitwisselbaar? Heeft iemand misschien die van de 965 in Cab. 2 van de 2943 verstopt?
Interessante site, maar ik kom helaas in een infinite redirect loop terecht als ik naar www.treinenradar.nl ga :/

We've got that ring of confidence

• Trainhunter2009
Dat heeft misschien met de startpagina te maken, klik op "Toon alles" en als het goed is krijg je de kaart van Nederland met allerhande treinen. Niet op openen klikken, dan ga je naar de reclame. ehttp://treinenradar.nl

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

ik kom niet eens zo ver dat ik ergens op klikken, ik heb alleen een lege witte pagina welke constant opnieuw geladen wordt door die redirect.

We've got that ring of confidence

• Trainhunter2009
Dan heb ik geen idee waar dat in zit.
Explorer 11 samen met windows 10, en Android met chrome slikken het prima.
Ben geen whizzkid waar dat door kan komen.
Misschien kunnen anderen die dit ook hebben gehad hulp bieden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)

Bleek dus gekoppeld.

[afbeelding]

Er is al een tijdje een SGM-tweetje wat met de gps van de 965 rondrijdt. Dit was al rond de tijd dat de 965 net aan de kant ging. Volgens mij is het de 2124, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Trainhunter2009
sanfranjake schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:50:
[...]

Er is al een tijdje een SGM-tweetje wat met de gps van de 965 rondrijdt. Dit was al rond de tijd dat de 965 net aan de kant ging. Volgens mij is het de 2124, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Dit kreeg ik op een ander forum als antwoord van een fervent gebruiker van Treinradar:
"Zoiets noemen we een fout in het systeem Een aantal treinen is niet zichtbaar of onder een verkeerd nummer. Treinstel 2124 is een zo'n treinstel, die heeft anderhalf jaar geleden een botsing gehad in Roosendaal en heeft sindsdien een identiteitscrisis en denkt dat hij een Mat '64 stel is."

Overigens staat de 2124 nog steeds op de radar, tik hem maar in. In de wisselstraat bij Roosendaal zie je hem dan staan met deze tekst:
Mtnr:2124Snlh:36 km/u
Type:SGM Trnr:14878
Trjct:Amsterdam Hoorn
Tijd:06-11-2014 10:11:51

Je hebt het dus goed, dank voor je antwoord
Zo houden we voorlopig een legende levend ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Bleek dus gekoppeld.

[afbeelding]

Die hele treinradar-stream (niet die site) zuigt gi-gan-tisch. Ik weet dat er een SGM rijdt met de kenmerken van een Mat'64, en het schijnt dat dit inderdaad jouw gespotte trein is. Maar verder zijn er een hoop treinen die op andere locaties staan dan verwacht. De in modernisering zijnde 9411 die nog steeds in Haarlem Werkplaats staat schijnt opeens in Groningen gesignaleerd te zijn, en de van een nieuwe cabine herstelde SLT 2658 staat volgens de radar al maanden in Alkmaar waar hij toen op dat tijdstip nooit geweest is.

Ik hoop dat de NS zo spoedig mogelijk naar het NDOV-loket (waar treinradar.nl de data hoogstwaarschijnlijk van zal afnemen) een stabielere datastroom door zal geven, want dit is prut. De 'NS Live' app die treinliefhebbers en personeel hebben werkt overigens wel goed. Dus het kán wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 17-05-2016 23:45 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Trainhunter2009
AW_Bos schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:42:
[...]

Die hele treinradar-stream (niet die site) zuigt gi-gan-tisch. Ik weet dat er een SGM rijdt met de kenmerken van een Mat'64, en het schijnt dat dit inderdaad jouw gespotte trein is. Maar verder zijn er een hoop treinen die op andere locaties staan dan verwacht. De in modernisering zijnde 9411 die nog steeds in Haarlem Werkplaats staat schijnt opeens in Groningen gesignaleerd te zijn, en de van een nieuwe cabine herstelde SLT 2658 staat volgens de radar al maanden in Alkmaar waar hij toen op dat tijdstip nooit geweest is.

Ik hoop dat de NS zo spoedig mogelijk naar het NDOV-loket (waar treinradar.nl de data hoogstwaarschijnlijk van zal afnemen) een stabielere datastroom door zal geven, want dit is prut. De 'NS Live' app die treinliefhebbers en personeel hebben werkt overigens wel goed. Dus het kán wel :)
Ik vraag het mij af of dit probleem bij de site ligt of bij de NS, als ik op de treinradarsite kijk zie ik net zoals "jouw 2658" een heleboel van die "grijze" treinen staan. Ik vermoed dat de site er problemen mee heeft om een trein die zegmaar van de radar afvalt doordat deze een tijdje stroomloos staat te verwijderen.

De 9411 stond op 3 of 4 mei netjes "actief" op Haarlem, zelf gezien op de site/radar, en op 8 mei is het ineens een "grijze" op Groningen.
Zo staan er overal in den lande van die spooktreinen.
Maar wat betreft de 2124 of die nou het device van de 965 heeft gekregen zonder te zijn omgeprogrammeerd, ik heb geen idee. Het was een "rare" gewaarwording om die M over het scherm te zien bewegen als een actieve trein, toen ik alles bijschakelde werd het vreemder zoals je op de printscreen kan zien...........

De NS Live app ken ik nog niet, is die gewoon uit de app store te halen? En kan die ook op een gewone thuis pc/laptop?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Is dat niet gewoon de Treinradar functie die sinds kort in de NS Reisplanner Extra app zit...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• AW_Bos

AW_Bos

Sinds kort? Die Treinradar van de NS-app bestaat al een klein jaartje geloof ik.
Deze site lijkt de informatie bij het NVOD-loket vandaan te halen, en de data in die stroom is niet consistent. De radar in de NS-app doet het beter, maar die toont alleen de treinen in actieve dienst, of die recentelijk in dienst geweest zijn.

Verder staat de NS Live app niet in de app-store, en is het alleen een Android-app in een losse *.apk-file.

Verwijderd

Iemand interesse in goedkope kaartjes Thalys? :)

http://www.treinreiziger....uro_op_20_mei_2016-147598

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De ondernemingsraad van ProRail zegt dat er geen bewijs is dat het echt nodig is om de spoorbeheerder te hervormen.

Staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) wil de teugels aanhalen na het debacle met de Fyra-trein. De or noemt het ''raar en onbegrijpelijk’’ dat ze dat wil doen ''zonder dat nut en noodzaak is aangetoond’’.

De ondernemingsraad had eerder donderdag een gesprek met Dijksma. ProRail is nu een zelfstandig bedrijf, met de staat als enige aandeelhouder. ProRail zou een publieke organisatie moeten worden. De precieze vorm wordt nog onderzocht.

''Het is een ingrijpend besluit. Dat moet je echt alleen doen als je er echt van overtuigd bent dat het een goed besluit is. Daar moet een goed onderzoek aan ten grondslag liggen. Maar dat is er niet, voor zover wij hebben kunnen achterhalen", zegt or-voorzitter Godelieve Kok.

De ondernemingsraad zegt ook Dijksma nu al de middelen heeft om ProRail direct aan te sturen. Een hervorming is daarvoor dus niet nodig.
Bron: http://www.nu.nl/politiek...isch-plannen-dijksma.html

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip
  • Laatst online: 20:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Wat heeft het Fyra-verhaal met Prorail te maken???

Signatures zijn voor boomers.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Ik denk dat de overheid op dat punt eerder naar zichzelf moet kijken.

2250 WP Zuid PVoutput

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ja, maar dat vindt de overheid niet zo leuk want dan wordt duidelijk dat ze zelf de zaak verneukt hebben. Dan kan je beter "daadkrachtig" optreden, een zondebok aanwijzen en 4000 medewerkers de lul laten zijn. Je kunt je afvragen of het de kwaliteit van de infra ten goede komt om dergelijke onrust te stoken in een organisatie waarin al allerlei verbeterprocessen lopen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:15
Ik zat vanochtend in NS treinstel 8705 en kon geen verbinding maken met de 'gratis wifi'.
Skype Wifi die ik inderdaad geinstalleerd heb popte-up en vroeg of het ok is om voor 14 cent per minuut verder te interwebben. Misschien betreft het hier een incident of proefballon (van de aanbieder) of gaat het internet in de trein vanaf vandaag achter de betaalmuur? Heeft iemand recentelijk hetzelfde meegemaakt?

Sorrie als ik hier misschien off-topic ga. Heb de zoekfunctie van het forum gebruikt en kwam op deze draad terecht als mogelijk meest geschikte.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Skype-Wifi is de grootste oplichterij die er is. Op stations wil Skype ook dat je 14 cent per minuut aan hen betaalt, terwijl er gratis wifi van KPN is.

We are shaping the future

• AW_Bos

AW_Bos

FrankHe schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:22:
Ik zat vanochtend in NS treinstel 8705 en kon geen verbinding maken met de 'gratis wifi'.
Skype Wifi die ik inderdaad geinstalleerd heb popte-up en vroeg of het ok is om voor 14 cent per minuut verder te interwebben. Misschien betreft het hier een incident of proefballon (van de aanbieder) of gaat het internet in de trein vanaf vandaag achter de betaalmuur? Heeft iemand recentelijk hetzelfde meegemaakt?

Sorrie als ik hier misschien off-topic ga. Heb de zoekfunctie van het forum gebruikt en kwam op deze draad terecht als mogelijk meest geschikte.
Is het niet een één of andere hotspot van een grappenmaker? Ik kan me niet voorstellen dat het internet in de trein achter de betaalmuur gaat? NS weet drommels goed dat de verbinding al om te huilen is.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:04
AW_Bos schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:46:
[...]

Is het niet een één of andere hotspot van een grappenmaker? Ik kan me niet voorstellen dat het internet in de trein achter de betaalmuur gaat? NS weet drommels goed dat de verbinding al om te huilen is.
Nee, dat is van Skype en heeft 2 miljoen hotspots (wereldwijd).
Maar ze hebben zover ik weet niks met de NS te maken. Ze bieden internet aan bij winkels en eettentjes ect.

TheS4ndm4n#1919

• FrankHe
Het gekke is dat Skype Wifi opkwam op het moment dat m'n apparaat verbinding had gemaakt met het netwerk SSID "WiFi in de trein". DHCP IP-adres toegewezen gekregen etcetera. Heb het gedurende de trein trip van Amsterdam Amstel naar Utrecht Centraal op verschillende punten van de route verschillende malen geprobeerd en het gedrag was in alle gevallen reproduceerbaar.

Als het klopt dat het een grappenmaker is die in de trein aan het faken is dan hebben ze bij Skype Wifi denk ik nu een groot probleem.

Vaag, ik ben er nog niet achter wat het is dat ik vanochtend heb gezien.

• Alex)
Het is Skype zelf die - wanneer jij verbinding maakt met een netwerk - gaat kijken of het een hotspot is. In het geval van NS-wifi is dit een dienst die wordt geleverd door Deutsche Telekom (T-Mobile), dat triggert iets in Skype waardoor hij denkt dat je op een betaalde hotspot van Telekom.de zit.

Skype wil behulpzaam zijn, en biedt de mogelijkheid aan om met Skypetegoed voor je wifi te betalen. Misschien heeft Skype een deal gesloten met Telekom.de, waarmee ze wifi kunnen aanbieden tegen een lager tarief dan wat gangbaar is op hotspots van Telekom.de.

Wat Skype alleen niet weet, is dat het NS-wifi gratis is.

Als je weer zo'n popup krijgt terwijl je verbindt met wifi in de trein: gewoon negeren :)

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Of je gooit de Skype Wifi app van je mobiel. Die staat los van de gewone Skype app...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• FrankHe
Maandagochten ga ik weer zien hoe de vlag er dan bijhangt.

Ik zit zo'n beetje iedere dag in de trein en verbindt met het gratis internet. Vanochtend was voor het eerst dat de Skype Wifi opdook in de trein. Heb deze inderdaad genegeerd maar kreeg geen verbinding. Pingen naar een bekende internetzoekmachine gaf geen reacties terug, adres werd wel geresolved maar dat kan komen door de cache.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48

sus

is druk :+

Aardig klusje komend weekend in Utrecht:
Weekend met hinder voor treinverkeer Utrecht Centraal door werkzaamheden

Treinreizigers moeten vanaf donderdagavond rekening houden met intensieve spoorwerkzaamheden rond Utrecht Centraal. Vanaf 20.00 uur tot zondagavond 29 mei ondervinden mensen op vrijwel alle trajecten van, naar en via Utrecht hinder.
Reizigers krijgen te maken met extra reistijd, stelt ProRail.

Op meerdere trajecten rijden NS-bussen. Op andere trajecten kunnen reizigers per trein omreizen. Reizigers krijgen uitdrukkelijk het advies om van tevoren hun reismogelijkheden te checken via de Reisplanner.

De komende dagen werkt ProRail aan perrons, aan het spoor, de bovenleiding en het beveiligingssysteem. Het gaat om omvangrijke werkzaamheden op elf locaties aan beide kanten van Utrecht Centraal.

Door: ANP
Bron: http://nu.nl/binnenland/4...ntraal-werkzaamheden.html

Verwijderd

Dat klusje is al lang begonnen. Er reden vanmorgen vanaf het begin van de dienst alweer geen spitstreinen. Morgen wordt het helemaal feest, want reken er maar op dat het op de weg ook erg druk zal worden voor een vrijdag.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:06
http://nieuws.ns.nl/voortgang-icng/

Siemens heeft bezwaar aangetekend tegen de mogelijke gunning van de IC NG aan Alstom.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 07:58
De informatievoorziening was weer geweldig vanmorgen. Geen sprinters, maar zeer beperkte berichtgeving. Uiteindelijk bleek ergens in een ogenschijnlijk niet gerelateerde melding te staan dat er tussen Driebergen en Breukelen geen sprinters reden; maar op het station (Maarssen) zelf was er geen informatie anders dan dat er niets reed. ("Schiphol Airport/Amsterdam Centraal-'s-Hertogenbosch/Nijmegen" is voor mij geen reden om direct aan te nemen dat Uitgeest/Rhenen niet rijdt)

De reisplanner snapte het allemaal al helemaal niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 27-05-2016 09:48 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

EDIT schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:37:
http://nieuws.ns.nl/voortgang-icng/

Siemens heeft bezwaar aangetekend tegen de mogelijke gunning van de IC NG aan Alstom.
Standaard dingetje... alle grote bedrijven tekenen bezwaar aan, ook al is het vanwege een . of , }:O

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• EDIT
Ik denk ook niet dat er iets uit gaat komen. Het lijkt mij logisch, dat als er echt iets niet goed zou zijn gegaan in het proces, Bombardier en Stadler ook wel bezwaar zouden hebben aangetekend.

Verwijderd

ijdod schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:47:
De informatievoorziening was weer geweldig vanmorgen. Geen sprinters, maar zeer beperkte berichtgeving. Uiteindelijk bleek ergens in een ogenschijnlijk niet gerelateerde melding te staan dat er tussen Driebergen en Breukelen geen sprinters reden; maar op het station (Maarssen) zelf was er geen informatie anders dan dat er niets reed. ("Schiphol Airport/Amsterdam Centraal-'s-Hertogenbosch/Nijmegen" is voor mij geen reden om direct aan te nemen dat Uitgeest/Rhenen niet rijdt)

De reisplanner snapte het allemaal al helemaal niet meer.
Vanuit Rhenen gaat hij maar tot Driebergen. En de eerste trein ging pas rond een uur of 7. Die trein was dan ook best druk.
EDIT schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:13:
Ik denk ook niet dat er iets uit gaat komen. Het lijkt mij logisch, dat als er echt iets niet goed zou zijn gegaan in het proces, Bombardier en Stadler ook wel bezwaar zouden hebben aangetekend.
idd, het prijs verschil zou wel minimaal zijn geweest... het valt altijd te proberen.

• ijdod
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:18:
[...]

Vanuit Rhenen gaat hij maar tot Driebergen. En de eerste trein ging pas rond een uur of 7. Die trein was dan ook best druk.
Voor mij was het vrij makkelijk: ik ging daar niet eens aan beginnen en heb de auto gepakt. Either way was het communicatie vooraf en tijdens bijzonder matig. Dat stoort me veel meer dan dat het af en toe nodig is. Bij eerdere van dergelijke overlast stond er altijd NS personeel om tekst en uitleg te geven, borden, enzovoorts. Nu kom je aan en ziet alleen dat het vertrekbord alleen maar 'rijdt niet' aangeeft :P.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
ijdod schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:47:
Dat laatste kan ik nog wel een beetje inkomen, maar als je niets hebt meegekregen heb je zelf ook wel lopen slapen. Extra omroepberichten de hele week, foldertjes die in de trein werden uitgedeeld, tekstkarren op Utrecht Centraal, berichten op websites... en overal het advies om toch vooraf de reisplanner te checken.

Tja, als je dat dan allemaal niet doet moet je ook niet raar opkijken dat je slecht geïnformeerd bent.

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:37
Dennis schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Dat laatste kan ik nog wel een beetje inkomen, maar als je niets hebt meegekregen heb je zelf ook wel lopen slapen. Extra omroepberichten de hele week, foldertjes die in de trein werden uitgedeeld, tekstkarren op Utrecht Centraal, berichten op websites... en overal het advies om toch vooraf de reisplanner te checken.

Tja, als je dat dan allemaal niet doet moet je ook niet raar opkijken dat je slecht geïnformeerd bent.
Ik reis vrijwel dagelijks Velp/Arnhem <-> Ede-Wageningen maar heb op de stations niets gezien of gehoord dat mij me deed verdiepen in de consequenties voor mijn reis. Met als gevolg dat ik vanochtend op station Arnhem stond en teruggefietst ben naar huis, de auto heb gepakt en toch nog eerder op mijn werk was dan als ik op de trein gewacht had.

• ijdod
Dennis schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:51:
[...]

En bedankt.

Er zijn geen foldertjes uitgedeeld in mijn trein (2x per dag op dat traject), de omroepberichten gingen daar niet over, de aanplakborden maakten me niet wijzer (lees ik vrij trouw, bij aankomst vanmorgen nog extra bekeken, er van uitgaande dat ik wel iets gemist zou hebben!). Berichten op websites? Niet dat ik gezien heb, welke websites zou ik volgens jou moeten bekijken daarvoor? De reisplanner en de NS website gaven geen duidelijkheid wat er aan de hand was. Ik ben bovengemiddeld geïnteresseerd en geïnformeerd in het spoorwezen (NS-kind, zeg maar), dus vertel mij dan maar wat ik fout heb gedaan...

• Dennis
ijdod schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:11:
Er zijn geen foldertjes uitgedeeld in mijn trein (2x per dag op dat traject), de omroepberichten gingen daar niet over, de aanplakborden maakten me niet wijzer (lees ik vrij trouw, bij aankomst vanmorgen nog extra bekeken, er van uitgaande dat ik wel iets gemist zou hebben!). Berichten op websites? Niet dat ik gezien heb, welke websites zou ik volgens jou moeten bekijken daarvoor? De reisplanner en de NS website gaven geen duidelijkheid wat er aan de hand was. Ik ben bovengemiddeld geïnteresseerd en geïnformeerd in het spoorwezen (NS-kind, zeg maar), dus vertel mij dan maar wat ik fout heb gedaan...
Waar gingen de omroepberichten dan over? Overal was volgens mij een omroepbericht waarin werd aangekondigd dat vanaf donderdagavond 26 mei tot en met zondag 29 mei op meerdere trajecten rond Utrecht centraal geen of minder treinen reden met advies de reisplanner te checken.

Websites... op ns.nl staat al de hele week met een rode balk aangekondigd dat dit weekend veel werkzaamheden zijn. Verder heeft het ook in alle media gestaan, zoals nu.nl. Vind je nu dan ook het bericht op de NS website onduidelijk? Volgens mij staat het er toch duidelijk genoeg en als je er op klikt staat er toch ook expliciet dat tussen Breukelen en Driebergen geen sprinters rijden.

Maar reis je naar/van Utrecht CS? En heb je de extra grote borden in de stationshal ook niet gezien? Of heb je alleen gezien Schiphol/Amsterdam-Nijmegen/Den Bosch en dacht je... zullen wel alleen de intercities zijn?

• ijdod
Ik reis van Maarssen naar Holendrecht (en vv). Ik heb daar geen omroepberichten gehoord over dit weekeinde, maar ik pak weinig marge op de stations,dus mijn tijd op het station is minimaal. De omroepberichten die ik wel gehoord hebben gingen expliciet over andere dingen (vertraging bv) Ik check vrijwel altijd de aangeplakte mededelingen en deze was mij niet opgevallen. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik wel op voorhand alleen de titel van deze storingsmelding had gezien, ik niet had doorgeklikt. Dit traject wordt nooit zo aangeduid, hoewel het technisch gezien wel klopt.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

ijdod schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:11:
[...]

En bedankt.

Hier staat het meeste toch wel vermeld lijkt mij: http://www.ns.nl/reisinfo...ond-utrecht-centraal.html

• ijdod
Zoals ik al aangaf, had ik die uieindelijk gevonden, ja. Maar ik denk dat er bar weinig reizigers op die lijn de sprinter Rhenen-Uitgeest associëren met het genoemde traject; ook bij eerder onderhoud (voor zover ik er tegenaan ben gelopen) niet op die manier vermeld; dan worden er veel specifiekere trajecten genoemd. (ik was ook niet de enige reiziger die daar met een 'WTF?' stond :P)

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Dat gaat trouwens best lang duren. Dacht dat het alleen dit (lange ) weekend was, maar bijna de hele zomer op die lijn.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ow de nmbs is er in gelukt om stokoude treinen te verhuren aan de Nederlandse spoorwegen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160528_02312476

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 16:21
Made in Belgium: treindeur vliegt open.
De belgen hebben tenminste wel zelfspot :)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

HallonRubus schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:50:
[...]

De belgen hebben tenminste wel zelfspot :)
Zelfspot hebben we wel meer last van, trouwens als jullie wat treinen nodig hebben de helft van ons park staat al een paar dagen stil wegens een Franstalige spontane staking :(.

Ik snap de clue ook niet, voorlopig belgische treinbegeleiders, uitleggen hoe onze start/deursluitprocedure is kan nu toch echt niet moeilijk zijn. :?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• EDIT
Is het ook niet. Het lijkt er op dat het materieel wat gebreken gaat vertonen.
De Nederlanders hebben echter niet voldoende ervaring om specifieke problemen voor deze rijtuigen op te lossen en de Belgische manier (geef er een schop tegenaan en het werkt weer) wordt niet tijdens de officiële instructies verteld :P

Omdat dit wat problemen heeft opgeleverd (waaronder schijnbaar een deur die net niet in de vergrendeling was gekomen, wat niet is opgemerkt en daardoor tijdens de rit is open gevlogen) is nu tijdelijk gezegd dat enkel het Belgische personeel met deze rijtuigen op stap mag. Op die manier hopen ze om de problemen zo klein mogelijk te houden omdat het Belgische personeel simpelweg al jaren ervaring heeft met het materieel.
Helaas heeft een bepaalde vakbond dit weer als speerpunt opgepakt en het enorm opgeblazen.
Dat was dezelfde vakbond overigens die zo hoog opgaf van NS Int personeel met betrekking tot de intercity direct, en het nodig vond om alle collega's van NS Reizigers die even lang met de ICd rijden als de NS Int collega's even compleet de grond in te boren en weg te zetten als compleet incompetent :r
Uiteraard ga ik geen uitspraken doen op een publiek forum over competentie of incompetentie van mij of mijn collega's, maar dat een vakbond het durft om een hele grote groep collega's incompetent te noemen, schoot mij toch even in het verkeerde keelgat :P

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
NSR sukkels haha!

grapje :P

• AW_Bos

AW_Bos

Even voor de liefhebbers van het spoor, vandaag was er een Open Dag in het Trefpunt voor spotters en treinliefhebbers. En natuurlijk de liefhebbers van Meester (machinist) Paul's cabine-video's ;)

http://www.hartvannederla...e-hit-en-heeft-nu-fandag/

Ik was er ook bij, en heb o.a de presentatie over de nieuwe FLIRT gezien, die vertelde over de totstandkoming van de FLIRT bij Stadler, en waarom de NS deze juist besteld heeft. Best interessant zo allemaal. ;)

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:17:
Dat gaat trouwens best lang duren. Dacht dat het alleen dit (lange ) weekend was, maar bijna de hele zomer op die lijn.
De informatievoorziening op het traject Veenendaal West -Driebergen was om te janken. Heel veel mensen hadden niets door omdat het hele traject niet genoemd is in de communicatie.

Het is nu ook al een paar keer voorgekomen dat er gewoon helemaal geen vervoer was. Dus ook geen bussen. Gewoon niets.

Daarnaast is er al zoveel uitval vanwege werkzaamheden geweest het afgelopen jaar, dat ze het hele traject opnieuw hadden kunnen aanleggen. Maar ik zie zebijna nooit echt werken. Het zijn altijd werkzaamheden ergens verderop.

Uitvoering onvoldoende, zullen we maar zeggen.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:34:
[...]
De informatievoorziening op het traject Veenendaal West -Driebergen was om te janken. Heel veel mensen hadden niets door omdat het hele traject niet genoemd is in de communicatie.

Het is nu ook al een paar keer voorgekomen dat er gewoon helemaal geen vervoer was. Dus ook geen bussen. Gewoon niets.
Net zoals dit weekend. En wanneer je als reiziger via nu.nl moet lezen dat er uitgelopen werkzaamheden zijn, terwijl de NS geen update op jouw website post dan is dat als reiziger erg onhandig.
Door de vertraging reden er urenlang geen treinen tussen Utrecht en Amsterdam en Schiphol. Ook was alle treinverkeer van Utrecht naar Driebergen en Woerden gestremd.
Wat je als reiziger observeert: "Er vallen een paar treinen uit, maar over een uur rijd het weer" is iets dat wat vaker gebeurt.
Vertellen wat er echt aan de hand is ("Uitgelopen werkzaamheden, probeer het na 13:00 nog een keer") is beschamend voor de NS/Prorail maar duidelijk voor de reiziger. En als je laat zien wat er tegenviel dan snappen reizigers het misschien.
Ik dacht dat Prorail dit al geleerd was en had de hoop dat dit bij de NS ook nog een keer gaat gebeuren.

Hierdoor krijg je als reiziger direct het gevoel dat de NS onvolledige informatie geeft en/of (bewust) incompetent is op het gebied van die informatie. Weg vertrouwen.

• EDIT
Altijd weer die knuppels van NedTrain :+

• ANdrode
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:57:
[...]
Hierdoor krijg je als reiziger direct het gevoel dat de NS onvolledige informatie geeft en/of (bewust) incompetent is op het gebied van die informatie. Weg vertrouwen.
En vandaag weer een voorbeeld van zo'n soort situatie:
NS mededeling:
Tussen Utrecht C. en Driebergen-Zeist/Schiphol Airport rijden geen treinen door uitloop van werkzaamheden.

De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
zondag 29 mei 09:38
Toen ik mijn eerste post maakte stonden er treinen in het reisadvies die nu opeens verdwenen zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat je dit om 9:38 ontdekt.

Dit is ook lastig voor de mensen die al in de eerste trein zaten (die reed toen al vanaf bijvoorbeeld Arnhem).

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12 11:58
Omstreeks 09:00 uur werd (intern) bekend dat er werkzaamheden zouden uitlopen (11:00 i.p.v. 10:00 uur). Hierna moet dan bepaald worden welke treinen daardoor geraakt worden en moet het plan aangepast worden. Zodra bekend is welke treinen uitvallen wordt dit via de bekende middelen aan de reizigers gecommuniceerd.

Dat kost even tijd en inderdaad kan het dan voorkomen dat er treinen van hun beginstation zijn vertrokken terwijl er nog geen vuiltje aan de lucht was.

• ANdrode
  • Niet online
jvdr schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:23:
Omstreeks 09:00 uur werd (intern) bekend dat er werkzaamheden zouden uitlopen (11:00 i.p.v. 10:00 uur). Hierna moet dan bepaald worden welke treinen daardoor geraakt worden en moet het plan aangepast worden. Zodra bekend is welke treinen uitvallen wordt dit via de bekende middelen aan de reizigers gecommuniceerd.

Dat kost even tijd en inderdaad kan het dan voorkomen dat er treinen van hun beginstation zijn vertrokken terwijl er nog geen vuiltje aan de lucht was.
Bedankt voor de verduidelijking :). Ik had verwacht dat het eerder bekend was, maar ik snap ook dat je geen treinen onnodig wil laten uitvallen.

Vergeleken met gisteren is de informatie in ieder geval een stuk duidelijker. Toen vielen de treinen uit zónder een storingsmelding.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-12 23:20
Fiber schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:34:
Rijden er nog ergens Mat'64 treinen of ben ik te laat als ik er nog een keer in wil zitten...?
Iemand nog Mat 64 gezien? Wil namelijk nog wat foto's maken. :9

• EDIT
Helaas, die zijn er inmiddels al twee maanden geheel uit.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-12 23:20
Ai, dacht dat ze langer in dienst bleven. Tenminste, vanwege de tekort aan treinstellen zouden die langer blijven rijden. Zeker verkeerd gehoord :F ;w

• AW_Bos

AW_Bos

cc12 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:46:
[...]

Iemand nog Mat 64 gezien? Wil namelijk nog wat foto's maken. :9
In de Houtrakpolder in de Westhaven van Amsterdam kan je ze spotten als je een flinke lens op je camera hebt. En verder kan je een glimp ervan opvangen vanaf station Nijmegen.

Alles is inmiddels terzijde, en ze rijden niet meer! Op twee museum-stellen na dan, die ooit nog eens weer zullen rijden.
cc12 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:42:
Ai, dacht dat ze langer in dienst bleven. Tenminste, vanwege de tekort aan treinstellen zouden die langer blijven rijden. Zeker verkeerd gehoord :F ;w
Na de geplande medio december hebben ze nog tot 30 maart als reserve gereden. Maar die tijd is nu voorbij.

[ Voor 38% gewijzigd door AW_Bos op 29-05-2016 18:37 ]

Verwijderd

WTF. Kijk net op de reisplanner: tot augustus geen spitstreiben tussen Veenendaal en Driebergen Wat een faal.

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12 13:07
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:17:
WTF. Kijk net op de reisplanner: tot augustus geen spitstreiben tussen Veenendaal en Driebergen Wat een faal.
Meen je niet! Eerder was dit toch alleen voor een korte periode? Is het mogelijk hier compensatie voor aan te vragen. Dit kost mij gewoon structureel een kwartier van mn tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Flipswix op 29-05-2016 20:41 ]

• EDIT
Schijnbaar is vandaag de laatste inzet geweest van de Belgische rijtuigen in de Benelux. Inspectie Leefomgeving & Transport schijnt onregelmatigheden te hebben geconstateerd bij inspecties vandaag en de rijtuigen zouden na overleg met NS niet meer ingezet worden. Vanavond vallen daardoor de eerste Benelux-treinen uit door materieeltekort en dat zal de komende tijd dus nog wel zo blijven.
Komende week gaat NS samen met NMBS kijken wat er nu allemaal precies aan mankeert. Als alles weer gecheckt en verholpen is, zullen de rijtuigen weer ingezet kunnen worden.

[ Voor 27% gewijzigd door EDIT op 30-05-2016 10:42 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Laten we maar eerst even IL&T en het onderzoek afwachten. Voor hetzelfde geld rijden ze weer over enkele dagen, als de NS de instructies heeft aangescherpt. Sprake van een technisch euvel lijkt uitgesloten.

De deuren van de SGM hebben ook een enkele keer problemen gegeven. De directie wou ze het liefst aan de kant zetten, wat uiteindelijk niet gebeurd is. De vertrekprocedures werden toen wel aangepast (portofoon -> "Deuren dicht, meester"). Dus instructie-verandering kan prima.

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 29-05-2016 23:55 ]

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Tomsworld schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:17:
Ow de nmbs is er in gelukt om stokoude treinen te verhuren aan de Nederlandse spoorwegen.

Ik dacht altijd dat dat Duitse (DB) treinen waren...? Of lijken die er alleen maar op? O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 29-05-2016 23:17 ]

• Alex)
AW_Bos schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:01:

Sprake van een technisch euvel is uitgesloten.
Eh, nee.

• AW_Bos

AW_Bos

Het lijkt uitgesloten! ;)

• Alex)
AW_Bos schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:55:
[...]

Het lijkt uitgesloten! ;)
Daar denkt IL&T kennelijk anders over.

Verwijderd

Flipswix schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:39:
[...]

Meen je niet! Eerder was dit toch alleen voor een korte periode? Is het mogelijk hier compensatie voor aan te vragen. Dit kost mij gewoon structureel een kwartier van mn tijd.
Zal wel niet. Ik ga wel klagen, want dit gaat helemaal nergens meer over. Lekker makkelijke manier om je mateieeltekort weg te moffelen zo.

Prutsers.

Helemaal top! Geen treinen tussen Utrecht en Den Bosch tot vanavond. Uitgelopen werkzaamheden. Gelukkig hoef ik die kant niet in. Gaan een hoop mensen schade van ondervinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2016 06:21 ]

• Maasluip
  • Laatst online: 20:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Tomsworld schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:17:

Stokoud ;) I10 is van dezelfde generatie als de laatste ICR. I6 is 10 jaar ouder.

Ik vind I10 (reed vorig jaar in de tweakers express) zeker zo lekker zitten als ICR, vooral ICR na de verbouwing.
Wat nog fijner is: dit materieel is geschikt voor 200 km/h en rijdt daardoor gewoon beter.

Signatures zijn voor boomers.

• ijdod
Dus, vanmorgen voor de zekerheid de reisplanner geraadpleegt, en geheel volgens verwachting weer tegenstrijdige informatie. Volgens het storingen overzicht geen sprinters tussen Utrecht en Breukelen. De reisplanner verwijst ook naar deze storing... maar de "actuele" vertrektijden laten een rijdende trein zien die ook daadwerkelijk rijdt (dat laatste is tegenwoordig ook afwachten; vroegah was da betah). Weer de informatievoorziening.
ProRail adviseert mensen ook na de ochtendspits goed hun reis te controleren via de reisplanner
...

[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 30-05-2016 08:08 ]

seintechnisch is er iets misgegaan...

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
"Op alle overige trajecten van/naar Utrecht zijn de werkzaamheden gereed en wordt het treinverkeer geleidelijk opgestart." Aldus de 7:50 update. Moet zelf zeggen dat mijn trein die iets na 7 uur reed uitviel, maar één trein later kon ik gewoon mee en zitten. Maar dit zal nog wel effect hebben op de rest van de dag vrees ik.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Maasluip schreef op maandag 30 mei 2016 @ 07:46:
[...]

Stokoud ;) I10 is van dezelfde generatie als de laatste ICR. I6 is 10 jaar ouder.

Ik vind I10 (reed vorig jaar in de tweakers express) zeker zo lekker zitten als ICR, vooral ICR na de verbouwing.
Wat nog fijner is: dit materieel is geschikt voor 200 km/h en rijdt daardoor gewoon beter.
Puur qua treintechniek lukt het nog goed en lang waarschijnlijk, maar de meeste van die treinen zijn vooral toe aan een interieur upgrade / refresh. Vaak geen of half werkende airco, en de bekleding van de zetels zit er vaak bijna door. De reden dat die 200 kunnen is dat die idd vaak vroeger op IC lijnen en vooral internationaal ingezet werden toen de nmbs nog veel meer internationaal deed via het normale spoor.

• jvdr
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 05:57:
[...]

Zal wel niet. Ik ga wel klagen, want dit gaat helemaal nergens meer over. Lekker makkelijke manier om je mateieeltekort weg te moffelen zo.

Prutsers.

Helemaal top! Geen treinen tussen Utrecht en Den Bosch tot vanavond. Uitgelopen werkzaamheden. Gelukkig hoef ik die kant niet in. Gaan een hoop mensen schade van ondervinden.
Waarom denk je dat het door materieeltekort komt? Werkzaamheden zijn namelijk de oorzaak.

Er zijn inderdaad uitgelopen werkzaamheden. De intercity's tussen Utrecht en Den Bosch worden op dit moment weer opgestart. De stoptreinen tussen Geldermalsen en Utrecht en tussen Utrecht en Woerden (de 6100) rijden nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door jvdr op 30-05-2016 08:46 ]

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:19
jvdr schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:34:
Er zijn inderdaad uitgelopen werkzaamheden. De intercity's tussen Utrecht en Den Bosch worden op dit moment weer opgestart. De stoptreinen tussen Geldermalsen en Utrecht en tussen Utrecht en Woerden (de 6100) rijden nog niet.
Lekker voor de baanwerkers trouwens. Sleutelen aan een spoor terwijl de naastgelegen baan in gebruik is en moet blijven.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• jvdr
Valt wel mee. Tegenwoordig gaan bij werkzaamheden aan het spoor zelf de naastliggende sporen ook buiten dienst. Wat er nu gedaan wordt speelt zich af in relaishuizen en dergelijke, dus niet op het spoor zelf.

• Alex)
Tomsworld schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:32:
[...]

De reden dat die 200 kunnen is dat die idd vaak vroeger op IC lijnen en vooral internationaal ingezet werden toen de nmbs nog veel meer internationaal deed via het normale spoor.
De upgrade van I6/I10 zodat het 200 mag is pas in de afgelopen jaren gedaan. Eerder had dat spul Vmax 160 km/u.

mekkieboek schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:49:
[...]

Lekker voor de baanwerkers trouwens. Sleutelen aan een spoor terwijl de naastgelegen baan in gebruik is en moet blijven.
Het was seintechnisch, nieuwe software laden ging niet goed...

Verwijderd

jvdr schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:34:
[...]

Waarom denk je dat het door materieeltekort komt? Werkzaamheden zijn namelijk de oorzaak.

Er zijn tot aan Utrecht helemaal geen werkzaamheden op het traject. Dat er "af en toe" eens een keer geen spitstreinen rijden vanwege werkzaamheden, daar hoor je mij niet over. Maar op dit traject gebeurt het om de haverklap en nu weer een klapper van 3 maanden onafgebroken.

Dit is gewoon beneden alle peil. Die spitstreinen rijden dit jaar haast vaker niet dan wel. En dan kan ik je alvast verklappen: als dit afgerond is komen ze weer met het volgende. Dan gaan ze Driebergen - Zeist verbouwen. Wedden dat er dan WEER geen spitstreinen gaan rijden?

En dat komt natuurlijk allemaal prima uit, met het oog op het materieeltekort.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2016 09:48 ]

• jvdr
Nou, er wordt in Utrecht nog steeds gewerkt aan de grote wijzigingen aldaar, ook de komende tijd nog.
Misschien helpt deze link: https://www.prorail.nl/si...dssu_mei_-_aug_2016_2.pdf

Nu even in de complottheoriemodus.
En dat NS hierbij met ProRail samenzweert om op deze wijze een materieeltekort te verbloemen is natuurlijk logisch.
En weer normaal. >:)

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-12 21:03

Qu3st

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:46:
[...]

Er zijn tot aan Utrecht helemaal geen werkzaamheden op het traject. Dat er "af en toe" eens een keer geen spitstreinen rijden vanwege werkzaamheden, daar hoor je mij niet over. Maar op dit traject gebeurt het om de haverklap en nu weer een klapper van 3 maanden onafgebroken.

Dit is gewoon beneden alle peil. Die spitstreinen rijden dit jaar haast vaker niet dan wel. En dan kan ik je alvast verklappen: als dit afgerond is komen ze weer met het volgende. Dan gaan ze Driebergen - Zeist verbouwen. Wedden dat er dan WEER geen spitstreinen gaan rijden?

En dat komt natuurlijk allemaal prima uit, met het oog op het materieeltekort.
En waar baseer je dat op? Het is geen materieeltekort, het komt door werkzaamheden. Maar het staat je vrij om te klagen, het is natuurlijk ook belachelijk!

• Dennis
Ik ben geen zwartdenker, maar ben wel met BazzH eens dat die dingen vaker niet dan wel rijden. Vooral lekker voor Breukelen... daar werden jaren geleden alle bussen naar Utrecht opgeheven onder het mom van kwartierdienst sprinters, maar ondertussen is dat alleen nog maar in de spits en inderdaad vaker niet dan wel.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

AW_Bos schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:34:
[...]

In de Houtrakpolder in de Westhaven van Amsterdam kan je ze spotten als je een flinke lens op je camera hebt. En verder kan je een glimp ervan opvangen vanaf station Nijmegen.

Alles is inmiddels terzijde, en ze rijden niet meer! Op twee museum-stellen na dan, die ooit nog eens weer zullen rijden.
In Nijmegen kun je ze beter zien vanaf de brug over het spoor op de Graafseweg, mocht je ze echt graag willen zien :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• jvdr
Als je pech hebt en net jouw trein vaak getroffen wordt dan krijg je zeker de indruk dat er meer niet dan wel gereden wordt. Laten we voorop stellen dat ik deze gevoelens goed begrijp en het ook erg jammer vind maar gelukkig valt het in de praktijk wel mee en is het andersom.

Je kunt er niet alles uithalen maar misschien helpt deze statistiek bij het verkrijgen van inzicht: https://www.rijdendetrein...t/rhenen-utrecht-centraal

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 19:56

MBV

Vanwege de problemen bij Utrecht (en vooral vanwege moeite met opstaan ;) ) reed ik vandaag met de IC Direct naar Amsterdam. Dat bleek vanwege de problemen bij Utrecht gratis te zijn. Heel handig dat dat pas opvalt bij het niet-werkende incheck-paaltje...

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 30-05-2016 12:05 ]

Verwijderd

jvdr schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:54:
Als je pech hebt en net jouw trein vaak getroffen wordt dan krijg je zeker de indruk dat er meer niet dan wel gereden wordt. Laten we voorop stellen dat ik deze gevoelens goed begrijp en het ook erg jammer vind maar gelukkig valt het in de praktijk wel mee en is het andersom.

Je kunt er niet alles uithalen maar misschien helpt deze statistiek bij het verkrijgen van inzicht: https://www.rijdendetrein...t/rhenen-utrecht-centraal
12 storingen in de maand mei en die is nog niet eens voorbij. Volgens deze site zijn er nu geen storingen op het traject, terwijl er de komende 3 maanden dus veel minder treinen rijden.

Helpt dus hooguit bij het verkrijgen van het verkeerde inzicht. Ik ga gewoon uit van mijn dagelijkse observaties. En da's niet best.

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:27:
[...]

12 storingen in de maand mei en die is nog niet eens voorbij. Volgens deze site zijn er nu geen storingen op het traject, terwijl er de komende 3 maanden dus veel minder treinen rijden.

Helpt dus hooguit bij het verkrijgen van het verkeerde inzicht. Ik ga gewoon uit van mijn dagelijkse observaties. En da's niet best.
Als ondersteuning van jouw observaties zou je naar de historische vertrektijden kunnen kijken.

Kanttekening: Als iets uitvalt door werkzaamheden is het natuurlijk geen storing maar rijd de trein zoals gepland. Die definitie sluit niet aan bij wat ik zou omschrijven als "normaal rijdende treinen".

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 30-05-2016 13:30 ]

Verwijderd

Er is gewoon een verstoring. Dat die veroorzaakt wordt door werkzaamheden en dat ze dan die ritten maar schrappen, verandert daar volgens mij niet zoveel aan.

Wegpoetsen uit de registratie is geen oplossing. Dan verberg je het probleem alleen maar. Zeg dan gewoon eerlijk dat je - noem eens wat - 15 procent van de ritten schrapt en dat van de rest 90 procent op tijd rijdt. Resulteert in ongeveer 75 procent slagingspercentage. Nu zeggen ze: kijk eens wat goed, 90 procent rijdt op tijd!

• Alex)
De werkzaamheden worden ruim op tijd aangekondigd, dus je had het kunnen weten. Dat is de gedachte achter het schrappen van die treinen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vandaag is de langste spoortunnel ter wereld, de 57 (!) km lange Gotthard Base Tunnel geopend. Deze tunnel moet niet verward worden met de Gotthard Tunnel, de oude spoortunnel uit 1872-1882, die 'slechts' 15 km lang is.

Daarnaast is het ook nog eens de diepste spoortunnel ter wereld, met een maximale diepte van 2300 meter.

Ter indicatie, de Kanaaltunnel is 'slechts' 50 km lang, en heeft een diepte van 55 meter (bsl).

Deze tunnel is ook één vlakke tunnel, waar andere tunnels vaak met (tussen)hellingen werken, is dat hier dus niet het geval.

De constructie is gestart in 1995, en heeft dus 21 jaar geduurd (er wordt nog aan enkele onderdelen gewerkt, die volgend jaar opgeleverd zouden moeten worden)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5d/20141120_gotthard-basistunnel02-wikipedia-hannes-ortlieb.jpg/1280px-20141120_gotthard-basistunnel02-wikipedia-hannes-ortlieb.jpg

Het routeplaatje. De dikke gele lijn rechts is de nieuwe tunnel, de dunnere gele lijn links is de tunnel uit 1872-1882. De rode lijnen zijn de bovengrondse delen van het spoortraject.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/NEAT_GBT_engl.png

Het schema van de tunnel:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5f/Nrla_scheme.png/1024px-Nrla_scheme.png

Al met al een behoorlijk indrukwekkend projectje dus :)

Totale kostprijs: zo'n 12 milajrd dollar, dus 10.7 miljard euro.

Virussen? Scan ze hier!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:42
Volgens mij moet er zoveel materiaal uit die berg gekomen zijn dat je weer een nieuwe berg kan maken. Ik ben destijds in Sedrun in het bezoekerscentrum geweest. Het is echt niet makkelijk om zo door een berg de boren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ValHallASW
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:58:
Volgens mij moet er zoveel materiaal uit die berg gekomen zijn dat je weer een nieuwe berg kan maken.
Wel een Nederlandse 'berg' dan ;-) Het is twee keer 50 km met een diameter van 9.6m, dus ca. 8.2 miljoen kuub. Da's zoiets als de Wilhelminaberg.

• Dennis
LordSinclair schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:58:
Volgens mij moet er zoveel materiaal uit die berg gekomen zijn dat je weer een nieuwe berg kan maken. Ik ben destijds in Sedrun in het bezoekerscentrum geweest. Het is echt niet makkelijk om zo door een berg de boren.
Afbeeldingslocatie: http://www.re620.ch/03_galerie/galerie/118.jpg

Reden inderdaad flink wat van deze treintjes de afgelopen jaren!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Dennis schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:03:
[...]

[afbeelding]

Reden inderdaad flink wat van deze treintjes de afgelopen jaren!
Weet je ook waarnaartoe?

• Dennis
Geen idee eigenlijk, maar ik vermoed dat met de hoeveelheid die daar uitgeboord is zo'n beetje heel West-Europa van spoorballast voorzien kan worden :).

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Fijn, hebben ze zelf een fatsoenlijk blokkenspoortje, zadelen ze ons met meer ballastspoor op. :p
Robertdj schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:17:
Fijn, hebben ze zelf een fatsoenlijk blokkenspoortje, zadelen ze ons met meer ballastspoor op. :p
Ballastspoor is voor Nederland veel gunstiger ;) Blokkenspoor voor rotsgrond is natuurlijk een must.

• Dennis
ArcticWolf schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:00:
Ballastspoor is voor Nederland veel gunstiger ;)
Dat blijkt nu wel op de HSL Zuid inderdaad >:).

• Robertdj
  • Niet online
Heeft het bij tunnels niet meer met onderhoud, constructiehoogte en precisie te maken?

Wat betreft de HSL, waren het niet de kunstwerken die wegrotte? :P

• ANdrode
  • Niet online
Nu niet meer? |:(
ovmagazine.nl: NS stopt doorgifte actuele treinposities
NDOV-loketten krijgen geen data meer over de actuele geografische treinposities van NS. Daardoor kunnen veel apps voor reisinformatie geen vertragingen laten zien.

Sinds 1 maart 2015 maakte NS de actuele geografische posities van treinen beschikbaar. Daar is nu abrupt een einde aan gekomen. Geografische treinposities, die te zien waren op sites als OVzoeker.nl en OVradar.nl zijn nu nu exclusief beschikbaar in de Reisplanner Xtra app van NS. NS zegt op termijn deze treinposities via NDOV weer beschikbaar te stellen, zodat de afnemers van de NDOV-loketten gebruik kunnen gaan maken van deze informatie. Tot die tijd gaat NS geen individuele externe partijen aansluiten op de Virtuele Trein.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zojuist op ns.nl, deze had ik nog niet eerder gezien:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VkQDb0t9ptiULyVcY6iW1erF/full.png

Doet me denken aan het kinderliedje over de machinist die de trein miste ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Pagina: 1 ... 77 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.