Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste
Acties:
  • 533.673 views

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12
PantoffelKnager schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:15:
Die 1500 volt op de bovenleiding, verklaart dat ook het schokkerig accelereren van VIRMS?
Nee. Hoewel 1500V een vrij lage spanning is en de bovenleidingsspanning zo 300V in kan zakken als een zware trein optrekt, zou dat geen schokjes verklaren. Maar eerlijk gezegd merk ik ook niet echt schokjes. In de Mat '64 merkte je dat veel meer, omdat de manier waarop de motoren aangestuurd werden, gewoon grote stappen had (weerstanden).

Wat misschien wel schokkerig optrekken kan veroorzaken, is wielslip. Volgens mij willen de VIRM treinstellen vrij makkelijk slippen, en dan is er weinig vermogen. Als de wielen dan grip krijgen ineens meer.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
LordSinclair schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:45:
[...]

De vraag is of dat een succes is, ik reis nooit daar in het zuiden met de trein, maar ik denk dat die middelste plekken vaak leeg zijn. Er kunnen in die opstelling geen 5 van mij naast elkaar zitten want dan heb je 25cm over voor de wanden en het gangpad.

Hier in het Noorden hebben alle GTW's gewoon een 2+2 opstelling.
Ik reis nooit in de spits dus ik kan niet echt zeggen hoe dat is, ik vind wel dat de Veolia GTW's een ruimer gevoel hebben dan de Arriva GTW's. Dat kan natuurlijk ook komen door de coach opstelling van Arriva. Dat voelt gewoon erg bekrampt aan.

Signatures zijn voor boomers.

PantoffelKnager schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:15:
Die 1500 volt op de bovenleiding, verklaart dat ook het schokkerig accelereren van VIRMS?
Nee dat is naar mijn weten gewoon wielspin, de nieuwere types hebben al een beter verloop dus die doen dat een stuk minder.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 19:56

MBV

Over die opstelling: als ik zie hoe vaak mensen met 2+2 opstelling al de plek naast zich claimen, zelfs als er mensen in het gangpad staan, dan kan ik me niet voorstellen dat 3+2 meer zitplekken bied :') Soms is het echt gestoord, klein tasje op stoel naast zich, en dat niet weghalen als je erom vraagt :(

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Juist wel. Dan wordt de middelste stoel gebruikt voor opslag en zijn de twee buitenste stoelen vrij. Dus eigenlijk is het 50% extra capaciteit (bij 2+2 wordt bij elke stoel standaard een extra stoel geclaimd, dus capaciteit is 2, bij 2+3 wordt bij de 2 een extra stoel geclaimd en bij 3 een extra stoel geclaimd, dus capaciteit is 3) :+

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:39
Ik heb anders nooit dat mensen geen plaats maken als je het vraagt. Komt dat zo vaak voor dan?

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

In mijn ervaring ook niet. 3+2 opstelling zou mij echt niet fijn lijken. Ben zelf van gemiddelde breedte en vind de huidige stoelbreedte (van bijv. SLT) in de tweede klas goed, maar minder hoeft het echt niet te worden.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ronald8 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:46:
Ik heb anders nooit dat mensen geen plaats maken als je het vraagt. Komt dat zo vaak voor dan?
Amper/nooit maar dan kan je niet op internet klagen.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

MBV schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:20:
Over die opstelling: als ik zie hoe vaak mensen met 2+2 opstelling al de plek naast zich claimen, zelfs als er mensen in het gangpad staan, dan kan ik me niet voorstellen dat 3+2 meer zitplekken bied :') Soms is het echt gestoord, klein tasje op stoel naast zich, en dat niet weghalen als je erom vraagt :(
Dan moet je gewoon zeggen: is goed, dan doe ik het of erop gaan zitten, afhankelijk van hoe chagrijnig je bent/die ander lijkt :+ (en zelf weghalen kan natuurlijk ook door een flink stuk te gooien, is de plek naast je ook nog eens vrij >:) ). Ik ben erg flexibel, maar (al dan niet onbewuste) aso's zit ik het liefst zo dwars mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 20-03-2016 20:00 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Dat mensen hem in basis als opslag gebruiken zie ik erg veel, en is ook niks mis mee imo, maar dat mensen hem niet weg halen als je daar om vraagt? Dat heb ik welgeteld een keer meegemaakt en daar bleek een goede reden achter te zitten. (Zat een of ander medisch ding in waar die persoon aan vast hing en dat had ik niet gezien. :$)

Verwijderd

LordSinclair schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Als ik mijn schouders meet, en ik ben niet al te breed, is dat 55cm in de breedte: 55cm * 5 = 270cm. De Flirt is 288 cm breed. Dus dan hou je 18 cm over voor het gangpad en de wanden wil je een beetje normaal kunnen zitten.

De Railhopper (SM'90) was destijds 320 cm breed. Daar heeft de NS ook een proef gedaan met de 3+2 opstelling. Dat was geen succes want ze allemaal omgebouwd naar de 2+2 opstelling.
Ja, en dat is waarschijnlijk 55 in je nakie, dus zonder jas. Daarnaast zit dat nog steeds erg beroerd, meestal heb je je ellebogen liefst iets verder naar buiten.

In de bus is het zelfs ~46 cm voor de stoelen; dat zit ook zo verrot.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:46

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vind het geen probleem dat mensen die stoel als opslag gebruiken, doe ik zelf ook, tas naast me is toch handiger/fijner dan tussen mijn voeten. Maar als mensen willen gaan zitten haal ik dat ding altijd wel weg (meestal ook vooraf al). Je hebt wel eens mensen die veel bagage hebben (echt veel) en dan ga ik ook niet vragen of ik daar kan zitten. Zeker in die GTW's kan je niet zomaar je koffer ergens anders kwijt. Als je dan ook nog een sporttas en rugzak hebt, ja tja dan is dat gewoon lastig :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• MBV

MBV

Ronald8 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:46:
Ga eens om 5 uur met de IC van utrrecht naar rotterdam ;) En echt 'nee' komt niet vaak voor, maar diep zuchten en moeilijk doen is vrij standaard. "Is er niet ergens anders een plek vrij?" ook wel eens gehoord. In die trein zit er ook regelmatig iemand met echt veel bagage, waarbij een stoel nog half gerechtvaardigd is (vliegtuig-koffer, dat soort spul). Ik vraag het dan nooit, maar dat ze daarvoor (in koplopers) die ruimte tussen de rugleuningen hebben uitgevonden is toch geen rocketscience?

En in die trein neem ik niet eens de moeite om mijn tas naast me neer te zetten. Je weet dat voor de trein weggaat hij *vol* zit, dus waarom doe je dan moeilijk om die plek naast je 2 minuten op het station leeg te houden? 8)7

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MBV schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:55:
[...]

Ga eens om 5 uur met de IC van utrrecht naar rotterdam ;) En echt 'nee' komt niet vaak voor, maar diep zuchten en moeilijk doen is vrij standaard. "Is er niet ergens anders een plek vrij?" ook wel eens gehoord. In die trein zit er ook regelmatig iemand met echt veel bagage, waarbij een stoel nog half gerechtvaardigd is (vliegtuig-koffer, dat soort spul). Ik vraag het dan nooit, maar dat ze daarvoor (in koplopers) die ruimte tussen de rugleuningen hebben uitgevonden is toch geen rocketscience?

En in die trein neem ik niet eens de moeite om mijn tas naast me neer te zetten. Je weet dat voor de trein weggaat hij *vol* zit, dus waarom doe je dan moeilijk om die plek naast je 2 minuten op het station leeg te houden? 8)7
Wat is nu echt het probleem? je hebt hoop ik wel iets van haar op je tanden toch? In de ideale wereld ging het anders maar ja, zo lust ik er nog wel wat. Imho nogal 1st world problems :P

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Vandaag hoorde ik weer een mooi voorbeeldje "zaken verdraaien" via de omroep. Er zijn werkzaamheden rond Utrecht tijdens het Paasweekend (handige timing!). Nou roepen ze dus om, dat het waarschijnlijk drukker zal worden (pak dan een ander weekend, zou ik zeggen) dat weekend. Wat ze natuurlijk willen zeggen, is dat NS - ondanks dat veel mensen nu waarschijnlijk vanwege de werkzaamheden niet de trein zullen pakken - waarschijnlijk wat moeite zal hebben om alle reizigers te vervoeren. Ze verwarren dat alleen met "extra drukte", :)

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:32

mambo No5

Bad Apple?

Mwoa,als je kijkt wát er precies op de schop gaat dan snap ik die buitendienststelling wel. Men heeft tot dinsdagmorgen nodig; het lijkt me niet erg handig om dat in een regulier weekeinde door te laten lopen richting maandag.. Links of rechtsom veroorzaak je toch een hoop overlast en dan lijkt me zo'n paasweekeinde nog wel het minst slechte qua keuze. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:53
Mee eens. Als je op een regulier weekend de vrijdag en maandag erbij betrekt, wordt het echt een zooitje voor forenzend Nederland.

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-12 22:25
Hier is echt weloverwogen nagedacht t.o.v. Reizigersaanbod en benodigde werktijd.
Zoals hierboven gezegd, wil je een forenzen-infarct, ga dan rommelen aan het spoor in een regulier weekend wat je dan ff verlengd................

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:39

Onbekend

...

De "vaste" klant van de spoorwegen mag er natuurlijk zo min mogelijk onder lijden, en die vaste klanten zijn voornamelijk woon-werkverkeer van ma t/m vr. Dus geen wonder dat ze het Paasweekend gaan gebruiken en ik zal er niet gek van op kijken als ze van het Pinksterweekend ook gebruik gaan maken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Trainhunter2009 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:04:
Hier is echt weloverwogen nagedacht t.o.v. Reizigersaanbod en benodigde werktijd.
Zoals hierboven gezegd, wil je een forenzen-infarct, ga dan rommelen aan het spoor in een regulier weekend wat je dan ff verlengd................
Lol inderdaad wie propt even de maandag ochtendspits in de bus?

• Trainhunter2009
GoldenSample schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:51:
[...]

Lol inderdaad wie propt even de maandag ochtendspits in de bus?
Dat bedoel ik :X

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-12 14:04
Vandaag een prettige dienstverlening van de conducteur: Hij vertelt de staande reizigers uit de voorste twee wagens van ons ICM4 precies het aantal (~50!) nog vrije zitplaatsen in de achterste wagens. Niet dat ik ook maar een enkeling "mijn" laatste wagen in zie komen lopen. Op dat moment lever je wmb ook echt je "license to bitch" in hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Bacchus op 22-03-2016 10:14 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bacchus schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:12:
Vandaag een prettige dienstverlening van de conducteur: Hij vertelt de staande reizigers uit de voorste twee bakken precies het aantal (~50!) nog vrije zitplaatsen in de achterste twee bakken. Niet dat er ook maar een enkeling op het idee komt om die zitplaatsen te gaan vullen. Op dat moment lever je wmb ook echt je "license to bitch" in hoor.
Mensen zijn te eigenwijs om een lege plek op te zoeken. Merk het in de treinen vanuit Enschede elke keer weer: Aan de kant van de in/uitgang van het station is de trein propvol, achteraan is plek zat. Maar ja, zes bakken lopen om het station uit te komen is veel te veel natuurlijk.

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12 23:16
Precies dat! Voorkant altijd staan, achterin bijna leeg!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Migrator schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:14:
[...]
Aan de kant van de in/uitgang van het station is de trein propvol, achteraan is plek zat.
Yep, herkenbaar. Op Den Haag centraal idem, is een kopstation, dus iedereen loopt perron op vanaf de hal en stapt gelijk in.
Maak het wel mee dat ik ze al zie staan in het eerste stel, wandel dan door naar kop van de trein en ga heerlijk breeduit zitten. Hoor je later een oproep of iedereen ook in de gangpaden wil gaan staan vanwege de drukte ... kijkt die eerste nog niet voor de helft gevulde coupé verbaasd om zich heen.
PantoffelKnager schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:29:
En in bovenstaand geval precies andersom :+

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 22-03-2016 11:57 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:29

Fiber

Beaches are for storming.

PantoffelKnager schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:29:
Wel jammer van conducteurs die dat geheimpje verklappen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

mambo No5 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:11:
Mwoa,als je kijkt wát er precies op de schop gaat dan snap ik die buitendienststelling wel. Men heeft tot dinsdagmorgen nodig; het lijkt me niet erg handig om dat in een regulier weekeinde door te laten lopen richting maandag.. Links of rechtsom veroorzaak je toch een hoop overlast en dan lijkt me zo'n paasweekeinde nog wel het minst slechte qua keuze. :)
Mijn punt is alleen dat er met communicatie nog heel wat te winnen valt. Ik ben niet de enige die om dit soort omroepberichten staat te lachen. Het is typisch NS: redeneert vanuit het bedrijf en niet vanuit de klant. Ze gaan spoor vervangen, dat staat er op NS.nl, naast een flyertje over de laatste fase van het vernieuwe van Utrecht Centraal. Leg dan uit waarom je niet gewoon een iets korter stukje kunt vervangen en dat mensen zonder auto tijdens de feestdagen beter niet bij familie op bezoek kunnen gaan. (Pinksteren wordt inderdaad weer zo'n zelfde verhaal,)

De vrijdagmiddagspits valt overigens buiten de werkzaamheden. Ze beginnen vrijdag pas rond 19:00 uur. Wij gaan vrijdag dus ook zorgen dat we op tijd Utrecht voorbij zijn. Den Bosch - Utrecht per bus kost je zo 45 minuten extra.

• MBV

MBV

Fiber schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Wel jammer van conducteurs die dat geheimpje verklappen... :z
Ik heb van een conducteur begrepen dat bijna niemand daarnaar luistert. En het is trouwens best lastig om in een overvolle rijdende trein naar de volgende wagon te komen, de gangpaden staan dan immers vol :') :z

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MBV schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:53:
[...]
En het is trouwens best lastig om in een overvolle rijdende trein naar de volgende wagon te komen, de gangpaden staan dan immers vol
Geen probleem in de sprinter ; als ik wat laat ben en in het drukke gedeelte moet instappen, dan stap ik gewoon volgende halte uit en loop even langs de trein naar het lege deel ... ik vind het vreselijk, dat opeengepakt staan. Maar de meeste schapen blijven gewoon hangen.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Mijn punt is alleen dat er met communicatie nog heel wat te winnen valt. Ik ben niet de enige die om dit soort omroepberichten staat te lachen. Het is typisch NS: redeneert vanuit het bedrijf en niet vanuit de klant. Ze gaan spoor vervangen, dat staat er op NS.nl, naast een flyertje over de laatste fase van het vernieuwe van Utrecht Centraal. Leg dan uit waarom je niet gewoon een iets korter stukje kunt vervangen en dat mensen zonder auto tijdens de feestdagen beter niet bij familie op bezoek kunnen gaan. (Pinksteren wordt inderdaad weer zo'n zelfde verhaal,)

De vrijdagmiddagspits valt overigens buiten de werkzaamheden. Ze beginnen vrijdag pas rond 19:00 uur. Wij gaan vrijdag dus ook zorgen dat we op tijd Utrecht voorbij zijn. Den Bosch - Utrecht per bus kost je zo 45 minuten extra.
Dat er in het OV nog al er eens (te) weinig belang aan de reiziger gehecht wordt ben ik met je eens maar waar je nu precies heen wilt snap ik niet.

Ja want extra reistijd betekend onmogelijk? Verder wat valt er te verklaren: Ja we doen het zo want anders hebben we 2 weekenden hinder/kost het XXXXXX meer?

Verder heeft 'een korter stukje vervangen' weinig invloed op de vertraging, de extra reistijd zit 'm vooral in het feit dat je moet overstappen op een bus die van en naar het station in het centrum moet rijden. Niet zo zeer in de tijd die de bus buiten de centra rijd. Daar heeft ook die bus de sokken er wel in.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:11:
[...]
En gelukkig. Voor veel mensen is komende vrijdag gewoon een werkdag ;)

• Robkazoe
Ze zijn in Amersfoort al een tijdje bezig met de poortjes. Dit jaar moeten ze dicht gaan. Nu loop ik dagelijks via het Piet Mondriaanplein naar buiten toe. Daar hadden ze in totaal 5 poortjes neergezet. Hier had ik al enige vraagtekens bij qua capaciteit.

Deze week hebben ze de boarding erboven ook beplakt. 3 poortjes worden NS poortjes, 2 poortjes worden Connexxion. Dat was ik dus even helemaal vergeten. Nu zullen de 2 poortjes voor Connexxion wel voldoende zijn. Maar 3 poortjes voor de NS. OK, het Stationsplein heeft een veel drukkere uitgang maar dit idee voelt alsof er niet echt lekker over nagedacht is...

• Trainhunter2009
Ik ken de situatie ter plaatse niet zo goed, maar ik denk dat daar toch wel ooit is een telling is gehouden van mensenstromen in spitstijd, en dit zou wel is de som van die onderzoeken kunnen zijn..........
3 poortjes daar? :+
sterkte...

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 23-03-2016 17:28 ]

• Robkazoe
Nogmaals, het is wel de minst drukke uitgang (dus niet naar het Stationsplein toe). Maar zelfs dan nog. Het stroopt nu al aardig in de ochtend spits. Kan mij niet voorstellen dat het met 3 poortjes goed gaat komen daar.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

/me aah, vroegah tijden toen je nog gewoon over het emplacement naar NS opleidingen / RIO kon banjeren... wat een tyfuseind is het nu ;(

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Fiber

Fiber

Van, uit m'n hoofd, twee paaltjes naar drie poortjes. Dat zou sneller moeten gaan, toch...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fiber schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:18:
Van, uit m'n hoofd, twee paaltjes naar drie poortjes. Dat zou sneller moeten gaan, toch...?
Nee, want de reiziger moet wachten op het openen van de poortjes (en teveel simpele zielen wachten eerst tot de vorige erdoor is, poortjes dicht zijn en dan pas in/uitchecken |:( ).

En je hebt natuurlijk 2 richtingen dus van de 3 zal er minimaal 1 niet voor een van de richtingen gebruikt kunnen worden. Dus 2 in en 1 uit of omgekeerd. Voor die dingen van Connexxion zal het dan 1 in en 1 uit worden.

Of dat genoeg is, geen idee. Zie Amersfoort doorgaans alleen vanuit de trein. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Trainhunter2009 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:24:
Ik ken de situatie ter plaatse niet zo goed, maar ik denk dat daar toch wel ooit is een telling is gehouden van mensenstromen in spitstijd, en dit zou wel is de som van die onderzoeken kunnen zijn..........
Volgens mij is het gebied aan die kant van het station nu pas echt bebouwd qua woningen, parkeer- en stallingsmogelijkheden en winkels. Vroeger was het een heel rustige uitgang. Kan me voorstellen dat dat nu anders is. Maar ben er al een poosje niet meer geweest.

Misschien daardoor nu wat drukker als in eerste instantie ingeschat?

Wordt wel leuk als er 1 buiten dienst is.

• MBV

MBV

Op Rotterdam Alexander loopt de hele intercity door 3 poortjes (4e blijft voor de andere richting). Dat is pak-em-beet de helft van alle zitplaatsen van een VIRM-6 (de rest stapt op Gouda of Centraal uit), de 5 mensen die de andere uitgang nemen tellen niet mee. Dat is effectief 1 minuut wachten als je achterin de trein zat, lijkt mij prima te doen.

En dat wachten tot de poortjes dichtgaan zie ik daar nooit gebeuren. Natuurlijk, soms doet een OV-chipkaart het niet, of probeert iemand een QR-code te scannen bij het verkeerde poortje, maar meestal loopt het gewoon door. Inclusief elke 10e persoon de piepjes dat er niet is uitgecheckt :')

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 23-03-2016 21:56 ]

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:55:
Op Rotterdam Alexander loopt de hele intercity door 3 poortjes (4e blijft voor de andere richting). Dat is pak-em-beet de helft van alle zitplaatsen van een VIRM-6 (de rest stapt op Gouda of Centraal uit), de 5 mensen die de andere uitgang nemen tellen niet mee. Dat is effectief 1 minuut wachten als je achterin de trein zat, lijkt mij prima te doen.
Lijkt mij excessief veel om een dom systeem in stand te houden. Er worden miljoenen uitgegeven om treinen iets sneller te laten rijden. Daar heb je dan niks aan als je voor een traag systeem weer een minuut in de rij moet staan.
MBV schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:55:
En dat wachten tot de poortjes dichtgaan zie ik daar nooit gebeuren. Natuurlijk, soms doet een OV-chipkaart het niet, of probeert iemand een QR-code te scannen bij het verkeerde poortje, maar meestal loopt het gewoon door. Inclusief elke 10e persoon de piepjes dat er niet is uitgecheckt :')
Elke dag. Als ik in de spits uitstap bij Muiderpoort, staan er gewoon drie poortjes naast elkaar te janken omdat er allerlei mensen doorheen lopen waarvan de chipkaart niet herkend is. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Vervolgens kun je niet meer naar binnen om alsnog uit te checken tenzij je natuurlijk weer een poortje openduwt, wat sowieso al veel te vaak moet (ook als je wel hebt ingechecked).

• Bacchus
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:29:
[...]
Lijkt mij excessief veel om een dom systeem in stand te houden. Er worden miljoenen uitgegeven om treinen iets sneller te laten rijden. Daar heb je dan niks aan als je voor een traag systeem weer een minuut in de rij moet staan.
Dat is misschien meer een illustratie van hoe weinig een iets hogere maximumsnelheid op het spoor oplevert.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat vinden jullie van de nieuwe outfit van de Railpromo 1215. Ik heb een zwak voor de 1200 serie en vind deze nieuwe look erg fris. En ze houden weer een 1200 in stand, wat sowieso een dikke plus is

Afbeeldingslocatie: https://railmagazine.nl/wp-content/uploads/2016/03/robvanee.jpg

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik kan er niet enthousiast van worden.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:52:
Wat vinden jullie van de nieuwe outfit van de Railpromo 1215. Ik heb een zwak voor de 1200 serie en vind deze nieuwe look erg fris. En ze houden weer een 1200 in stand, wat sowieso een dikke plus is

[afbeelding]
Wat kijkt 'ie boos (witte wenkbrauwen, blauwe mond)! Vergeleken met de oude outfit:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-fLbyEs3NV8I/Tr7zJf5MufI/AAAAAAAAAOs/bZ7xR0RNYBM/s320/IMG_7917.JPG

weet ik niet of ik het een verbetering vind, maar het ziet er in ieder geval strak uit.

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:30

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:08:
Ik kan er niet enthousiast van worden.
Maasluipje toch! ;)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Sorry. Doe er wat geel en een rode leeuw bij en we praten verder :>

Die donkerblauwe band aan de zijkant vervangen door een gele band en hemmes erbij:
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.indenrodenleeuw.nl%2Fimages%2Flogo_in_den_roden_leeuw_new-u9131.png&f=1
>:)

[ Voor 63% gewijzigd door Maasluip op 24-03-2016 10:43 ]

• enchion
  • Niet online
Heeft iemand anders ook dat het Treinentopic altijd te laat is ?

Regelmatig kom ik erachter dat er alweer twee weken gepost is als het topic weer eens bovenaan in "Mijn-Topics" verschijnt.

Tweakers organisatie humor ofzo ?

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 24-03-2016 11:45 ]

How do you save a random generator ?

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:32

mambo No5

Bad Apple?

Nee?

De 1200 vind ik overigens een toffe paintjob hebben. Thumbs up! :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Fiber

Fiber

Bastien schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:24:
[...]

En je hebt natuurlijk 2 richtingen dus van de 3 zal er minimaal 1 niet voor een van de richtingen gebruikt kunnen worden. Dus 2 in en 1 uit of omgekeerd. Voor die dingen van Connexxion zal het dan 1 in en 1 uit worden...
Ik denk dat het toch anders wordt. Twee poortjes zijn namelijk voor gehandicapten en wat breder. Eén voor NS en één voor Connexxion. Ik denk dus dat alle poortjes twee richtingen op gaan werken...

Of dat genoeg is? Geen idee, ik ga het meemaken, ik kom daar ongeveer wekelijks langs.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:52:

[afbeelding]
Ik vind hem niet lelijk, maar echt fraai vind ik het ook niet. Ik vind het een beetje te druk allemaal...

De achteroplopende zwart/witte 1200 vind ik bijvoorbeeld veel mooier :)

Virussen? Scan ze hier!

• Trainhunter2009
Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/25709474420_793414bce4_o_zpsdwfwhpna.jpg

Zo oogt het al meer als geheel, er is toch wel over het schema nagedacht.
EN voorzien van naam en wapen, City of Amsterdam.

[ Voor 7% gewijzigd door Trainhunter2009 op 24-03-2016 16:29 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

"Stad Amsterdam" dus. [/taalpurist]

Ik deel de mening van wildhagen: Niet bijzonder mooi, niet bijzonder lelijk. Vind vooral dat er te veel vormen en lijnen door elkaar heen lopen. Het lichtblauw vind ik persoonlijk te fel. Maar prachtige loc qua vorm en twee duimen omhoog dat ze nog rijden d:)b

• Trainhunter2009
Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/12794852_801175806655357_5749865627935928267_o_zpscnfk4ppi.jpg

20 Maart te Polen bij Stadler.
Ze mogen al even buiten kijken ;-)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Trainhunter2009 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:28:
[afbeelding]

Zo oogt het al meer als geheel, er is toch wel over het schema nagedacht.
EN voorzien van naam en wapen, City of Amsterdam.
Die zijkant ziet er zo inderdaad niet verkeerd uit. De voorkant vind ik ook wat druk.

• ThinkPad
  • Laatst online: 16:22
Zit nu in zo'n Spurt GTW trein van Arriva (dieselelektrisch), sneltrein Leeuwarden --> Groningen.

Maar wat maakt deze trein een POKKEHERRIE zeg :/ Op volle snelheid is het binnenin een zeer hard gebrom, erg irritant. Lijkt een beetje op het effect als je in de auto rijdt met de ramen open, dat het zo op je oren gaat klapperen bij hogere snelheid.

Wel typisch, ik heb dit traject de afgelopen tijd dagelijks gereisd, maar kan mij niet herinneren dat het eerder zo'n lawaai was. Heeft het ding vierkante wielen ofzo :') Op een spoorbrug is het steeds eventjes afgelopen.
En dan zit ik nog wel in de stiltecoupé, reiscomfort is ver te zoeken op deze manier.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2016 18:16 ]

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:30

Luke!

#Treinbaas
mambo No5 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:24:
Nee?

De 1200 vind ik overigens een toffe paintjob hebben. Thumbs up! :)
Thx :)

• Trainhunter2009
ThinkPadd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:04:
Zit nu in zo'n Spurt GTW trein van Arriva (dieselelektrisch), sneltrein Leeuwarden --> Groningen.

Maar wat maakt deze trein een POKKEHERRIE zeg :/ Op volle snelheid is het binnenin een zeer hard gebrom, erg irritant. Lijkt een beetje op het effect als je in de auto rijdt met de ramen open, dat het zo op je oren gaat klapperen bij hogere snelheid.

Wel typisch, ik heb dit traject de afgelopen tijd dagelijks gereisd, maar kan mij niet herinneren dat het eerder zo'n lawaai was. Heeft het ding vierkante wielen ofzo :') Op een spoorbrug is het steeds eventjes afgelopen.
En dan zit ik nog wel in de stiltecoupé, reiscomfort is ver te zoeken op deze manier.
Dit klinkt als een mankementje aan de motorbak, misschien ontbreekt er aan de onderkant een inkapselingsplaat, of zit er een lek of los onderdeel aan de uitlaat ofzo...........
Als het ophoud op een brug betekend het dat het geluid "weg kan" en wordt het minder.
De ballast weerkaatst het geluid en dat komt via geleding of andere "dunne" plekken naar binnen.
Had er ff melding van gemaakt bij de machinist, of als ze die daar hebben de steward.

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:04:

In mijn ervaring zijn die GTW's sowieso rot dingen. :$ als het een beetje fatsoenlijk vermeden kan worden vermijd ik ze altijd.

• Trainhunter2009
De 766 gaat proefrijden.
Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/11219651_1066574266719824_1898147482460525781_n_zpsrk72jnmv.jpg
Update! Vanuit onze locatie OB Leidschendam, zijn de heren en dame van de stichting Mat Hondekop 4 al een paar weekenden keihard aan het werk. De heren en dame worden ondersteund door specialisten van NedTrain, die onderhoud en herstel geven. De NedTrain collega's delen jaren kennis en expertise met de heren en dame van de stichting. Er heerst dan ook een fijne samenwerking! Echter is er nog een hoop werk te verzetten. Om zo de 766 op de baan te krijgen en te mogen laten rijden. Aankomend weekend zal de 766 een testrit gaan maken om diverse systemen te beproeven en te controleren. We wensen de heren en dame dan ook veel succes met de laatste loodjes!! Bedankt voor de foto John van de Sande
Bron: Facebook Stichting Hondekop

• wildhagen
  • Niet online
Ah, mooi dat de Hondekop weer gaat rijden, na een jarenlange en zeer grondige restauratie. Heb de verslagen op hun website gevolgd, zijn toch enorme hoeveelheden werk verzet, en ongeveer het hele stel erg grondig gerenoveerd, tot in kleine details (zoals de traptreden bij de deuren) aan toe...

Alle updates, vanaf het begin in 2012 aan toe, zijn overigens nog steeds terug te lezen: http://www.mat54.nl/parse...ticleid=47&languagekey=nl

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 24-03-2016 21:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Fiber

Fiber

Maasluip schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:31:
[...]

Die zijkant ziet er zo inderdaad niet verkeerd uit. De voorkant vind ik ook wat druk.
Ik vind persoonlijk die gele deuren niet zo mooi. Wel huiskleur en zo en makkelijk te vinden, maar eigenlijk is het zonde van die trein...

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Fiber schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:13:
[...]

Ik vind persoonlijk die gele deuren niet zo mooi. Wel huiskleur en zo en makkelijk te vinden, maar eigenlijk is het zonde van die trein...
Deze quote ging over de 1215 :p

Maar vind dat je wat betreft de Flirts gelijk hebt, écht mooi is het niet, maar vindbaarheid van de deuren lijkt me toch iets belangrijker dan dat de hele trein er strak uit ziet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 24-03-2016 23:30 ]

• Trainhunter2009
Migrator schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:29:
[...]

Deze quote ging over de 1215 :p

Maar vind dat je wat betreft de Flirts gelijk hebt, écht mooi is het niet, maar vindbaarheid van de deuren lijkt me toch iets belangrijker dan dat de hele trein er strak uit ziet :)
Fiber schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:13:
[...]

Of we het nou mooi vinden of niet, de Europese regelementen schrijven voor dat de deuren voor slechtzienden en in bepaalde situaties "contrasterend" moeten zijn........... :X
Dus dit is nog de minst slechte uitvoering van het kleurenschema "NS-huisstijl".

• enchion
  • Niet online
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:27:
Of we het nou mooi vinden of niet, de Europese regelementen schrijven voor dat de deuren voor slechtzienden en in bepaalde situaties "contrasterend" moeten zijn........... :X
Dus dit is nog de minst slechte uitvoering van het kleurenschema "NS-huisstijl".
En de Duitse ICE3 dan ?

How do you save a random generator ?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Provincie vindt dubbel spoor tussen Zwolle en Deventer te duur: GroenLinks eist debat
Het spoor tussen Zwolle en Deventer wordt niet verdubbeld. Tenminste als het aan het provinciebestuur ligt.

Overijssel liet een onderzoek doen naar de kosten van de verdubbeling van het spoor. Uitkomst: circa 70 miljoen euro. Te duur, concludeert Gedeputeerde Staten.

Capaciteitsprobleem
Robert Jansen van GroenLinks baalt van de stellingname van de provincie. "Er is gewoon een capaciteitsprobleem. De capaciteit van het spoor is niet toereikend."

"Gemeenten hebben aangegeven dat ze verbreding zien zitten, maar wij hebben er geen geld voor zegt de provincie. Opvallend," stelt Jansen.

Geld klotst tegen de plinten
"Het is gewoon niet waar. We hebben Essent verkocht, het geld klotst tegen de plinten op. Maar alleen als het om asfalt gaat."

Jansen kondigt aan dat hij woensdag om een debat gaat vragen.
Dat traject was toch al dubbelspoors? Althans, ik heb dat traject vaak genoeg gezien en zag toch echt 2 sporen naast elkaar :P Zie ook pics van http://www.destentor.nl/r...-auto-bij-wijhe-1.3160583 (ik zat in die trein :X ), zie daar toch echt 2 sporen :?

edit: Of bedoelen ze dat ze er 4-sporen willen hebben? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dv-Ost is enkelspoor. Bruggen in Deventer en de bovenleidingportalen zijn allemaal al wel voorbereid op dubbelspoor.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-12 09:50
Zal wel het stukje 'in bepaalde situaties' zijn dan. De nieuwe gemoderniseerde VIRMm1 krijgt ook een contrasterende rand om de zwenk zwaaideuren heen zodat je deze nog beter ziet. Vind ik persoonlijk nog lelijker dan de gele deuren bij de sprinter.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Trainhunter2009
Maardiweb schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:08:
[...]
Zal wel het stukje 'in bepaalde situaties' zijn dan. De nieuwe gemoderniseerde VIRMm1 krijgt ook een contrasterende rand om de zwenk zwaaideuren heen zodat je deze nog beter ziet. Vind ik persoonlijk nog lelijker dan de gele deuren bij de sprinter.
Ik zoek nog even naar de kleffe regelgeving die het voorschrijft, maar hier al een indicatie van hoe en waarom.

Omdat deze witte deuren goed afsteken tegen het rood van het treinstel, zijn ze beter zichtbaar voor mensen met een visuele beperking. Aanleiding van de nieuwe kleur is de Europese regelgeving die voorschrijft dat alle nieuwe treinen tussen 2012 tot 2030 voorzien worden van een contrasterende kleur.
Dus daarom de ICE3 nog niet, ontwerp en bouw van voor 2012.

En dit zit nog in het verschiet:

In 2030 moet ál het openbaar vervoer in Europa toegankelijk zijn voor chronisch zieken en gehandicapten. NS en Prorail hebben een stappenplan ontwikkeld, waarin als doel gesteld wordt dat dan 30 procent van de stations en 90 procent van de treinen toegankelijk is.

Wie echter volledige toegankelijkheid wil meemaken, moet nog even geduld hebben, want volgens de huidige verwachting zullen pas rond 2085 alle Europese perrons op alle stations toegankelijk zijn, en rond 2040 alle materieel. Kleinere aspecten als verlichting, obstakelvrije routes, duw- en trekstangen aan deuren, markering van glazen ruiten, braille aan leuningen en toiletvoorzieningen voor rolstoelers moeten eind 2015 gereed zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Trainhunter2009 op 26-03-2016 15:39 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:57
Je kan het de (Europese) regelgeving niet kwalijk nemen dat men probeert het reizen zo aangenaam mogelijk te maken voor slechtzienden :P Ik vind dat diegene die de livrei ontwerpt dan maar even creatief mag zijn :)

• wildhagen
  • Niet online
Ik vind een goede zichtbaarheid voor mensen met beperkt zicht inderdaad ontelbare malen belangrijker dan de beschildering van een treinstel ja.

Virussen? Scan ze hier!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12 10:34
Trainhunter2009 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:23:
De 766 gaat proefrijden.
[afbeelding]
Update! Vanuit onze locatie OB Leidschendam, zijn de heren en dame van de stichting Mat Hondekop 4 al een paar weekenden keihard aan het werk. De heren en dame worden ondersteund door specialisten van NedTrain, die onderhoud en herstel geven. De NedTrain collega's delen jaren kennis en expertise met de heren en dame van de stichting. Er heerst dan ook een fijne samenwerking! Echter is er nog een hoop werk te verzetten. Om zo de 766 op de baan te krijgen en te mogen laten rijden. Aankomend weekend zal de 766 een testrit gaan maken om diverse systemen te beproeven en te controleren. We wensen de heren en dame dan ook veel succes met de laatste loodjes!! Bedankt voor de foto John van de Sande
Bron: Facebook Stichting Hondekop
En nu met video
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bhEPhXs1l_w]

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:42:
Provincie vindt dubbel spoor tussen Zwolle en Deventer te duur: GroenLinks eist debat

[...]

Dat traject was toch al dubbelspoors? Althans, ik heb dat traject vaak genoeg gezien en zag toch echt 2 sporen naast elkaar :P Zie ook pics van http://www.destentor.nl/r...-auto-bij-wijhe-1.3160583 (ik zat in die trein :X ), zie daar toch echt 2 sporen :?

edit: Of bedoelen ze dat ze er 4-sporen willen hebben? :P
Wat Evest al zegt; een deel van het spoor tussen Zwolle en Deventer (Deventer - Olst) is enkelsporig. Zelfs een deel van de dragende 'draden' hangen er al voor het 2e spoor. Het is enkel het spoor zelf dat er niet ligt.

• Trainhunter2009
Ze komen eraan !!! _/-\o_ :*)

Op paaszondag vertrokken ze rond 5 uur in de middag uit Siedlce in Polen: drie sprinternieuwe FLIRT3-treinstellen voor de Nederlandse spoorwegen.

Het gaat daarbij om een driedelig stel met nummer 2201 gevolgd door twee vierdelige stellen met de nummers 2501 en 2502. Norman Gottberg was in staat de locs in een fijn zonnetje vast te leggen bij doorkomst in Duitsland achter EGP-dieselloc 225 002.

De stellen worden morgen vroeg in de ochtend in Nederland verwacht. Ze komen via Herzogenrath de grens over. De geplande tijden:

Hz 06.16 Hrl 06.30 Vk 06.46 Mt 06.56 (wijzigingen voorbehouden)

Bron: Facebook Railmagazine

Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/RM_nsflirt3normangottberg01_zpsdosqqvkt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/RM_nsflirt3normangottberg04_zpsfoctlzda.jpg

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12 18:29
Migrator schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:46:
Dv-Ost is enkelspoor. Bruggen in Deventer en de bovenleidingportalen zijn allemaal al wel voorbereid op dubbelspoor.
Precies. Baanlichaam dus ook.

Maar zo'n capaciteitsprobleem is er helemaal niet. Er rijdt volgens mij nooit een trein over dat stuk, behalve de intercities Zl-Rsd. Er zit genoeg marge in de dienstregeling om dat daar verder op te vangen. Dus ik ben het met de provincie eens dat 70 miljoen voor een klein stukje extra betrouwbaarheid het niet waard is.

Ik denk dat er in Zwolle ook geen station aan die lijn bij komt, men zal eerder kiezen voor de spoorlijn Zwolle-Almelo, omdat men daar volgens mij toch al 'intercities' wil laten rijden en men bij de electrificatie sommige stukjes verdubbeling meteen meeneemt.

• Onbekend
  • Laatst online: 15:39

Onbekend

...

De kosten van 70 miljoen euro is inderdaad een groot bedrag, maar qua kosten per kilometer niet vreemd t.o. andere trajecten.

Heeft iemand ergens een gedetailleerd kostenoverzicht waarom het aanleggen van een kilometer spoor tussen de 4 en 8 miljoen euro kost?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Onbekend schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:33:
De kosten van 70 miljoen euro is inderdaad een groot bedrag, maar qua kosten per kilometer niet vreemd t.o. andere trajecten.

Heeft iemand ergens een gedetailleerd kostenoverzicht waarom het aanleggen van een kilometer spoor tussen de 4 en 8 miljoen euro kost?
-Grondonteigening
-Grondverbetering
-Onderstations uitbreiden
-Relaisgebouwen uitbreiden
-Vergunningen
-Kilometers nieuwe kabels
-Seinwezen uitbreiding en ontwerp
-Extra (auto)viaducten/tunnels tikken hard aan.

Ik weet niet of er zich overwegen in het traject bevinden? Maar het is nagenoeg verplicht bij spooruitbreiding de overweg op te heffen en een tunnel/viaduct te bouwen voor auto's... dan tikt het nogal hard aan.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dennis schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:06:
[...]

Maar zo'n capaciteitsprobleem is er helemaal niet. Er rijdt volgens mij nooit een trein over dat stuk, behalve de intercities Zl-Rsd. Er zit genoeg marge in de dienstregeling om dat daar verder op te vangen. Dus ik ben het met de provincie eens dat 70 miljoen voor een klein stukje extra betrouwbaarheid het niet waard is.
IC Zwolle-Roosendaal is inderdaad de enige trein die daar rijdt. In de normale dienstregeling is het niet zo'n probleem momenteel (hoewel de IC Dv-Zl wel erg vaak laat is, maar dat komt niet door het enkelspoor). Als er echter iets gebeurt op Deventer-Apeldoorn en er moeten ook goederenvervoer en de internationale trein Amsterdam-Berlijn langs, dan wordt het lastig. Ik heb wel eens twintig minuten stilgestaan op Olst vanwege drie treinen die er de verkeerde kant op langs moesten. Zo werd +8 op Zl +30 op Dv...

Wat betreft extra treinen die zouden (kunnen) gaan rijden als het dubbelsporig is zou ik niet weten hoe men dat zou doen en welk capaciteitsprobleem het weg zou nemen. Zwolle-Deventer kun je niet echt een sprinter kwijt omdat Zwolle-Almelo-Enschede en Apeldoorn-Deventer-Enschede al bestaan. Wellicht de sprinter Zutphen-Nijmegen doortrekken naar Zwolle, maar daar win je alleen mee dat mensen vier minuten korter over Deventer-Zwolle doen.
ArcticWolf schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:56:
Ik weet niet of er zich overwegen in het traject bevinden? Maar het is nagenoeg verplicht bij spooruitbreiding de overweg op te heffen en een tunnel/viaduct te bouwen voor auto's... dan tikt het nogal hard aan.
Ik weet het wel, aangezien ik vrij bekend ben daar: In Deventer zijn er twee grote overwegen: Die op de Ceintuurbaan (Google Streetview) en de Overstichtlaan (Google Streetview). Verder liggen er vier onbewaakte en zes bewaakte spoorwegovergangen (die niet vrij zijn van dodelijke ongelukken). Verder is zoals gezegd de grond dus al aanwezig evenals twee bruggen in Deventer, wissels aldaar en de bovenleidingportalen. Hou je naast de overwegen de kabels, seinen, extra elektrische installaties en wissels in Olst over.

[ Voor 6% gewijzigd door Migrator op 28-03-2016 20:34 ]

Of er nu wel of geen dodelijke ongelukken zijn gebeurd maakt niks uit voor de regelgeving.

Bij nieuwbouw (vernieuwing is een ander verhaal), mogen er geen overwegen meer aangelegd worden. Dus ik gok dat ze overal viaducten/tunnels hebben meegenomen in de raming.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De overwegen liggen er al, die dubbelspoors maken geldt nog steeds als nieuwbouw? Overigens lijkt het me overdreven elke overweg te vervangen door een viaduct/tunnel aangezien sommigen erg dicht bij elkaar liggen. Toch zullen er op die acht kilometer wel een aantal (drie, vier?) oversteekplaatsen en dus tunnels/viaducten gebouwd moeten worden, als inderdaad de overwegen niet mogen blijven liggen. Dat tikt zeker aan.

Je bouwt toch een extra spoor erbij? :P dus ja geldt als nieuwbouw.

Het hoeft overigens niet hoor, er mag best iemand een krabbel zetten onder een PRC00256 dat de overwegen uitgebreid mogen worden... maar ja wie gaat dat doen? Die haalt immers dan ook de juridische verantwoordelijkheid op zich.

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik moet zeggen dat de interieurfoto's van de FLIRT's er goed uitzagen, maar de huidige SLT's vind ik er van buiten toch een stuk strakker uitzien.

• Dennis
ArcticWolf schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:34:
Dus ik gok dat ze overal viaducten/tunnels hebben meegenomen in de raming.
Zal morgen eens aan mijn collega's vragen. Toevallig werk ik op die afdeling sinds kort :*).

[edit]
Even nagekeken, maar er is vanuit gegaan dat de bestaande overwegen worden uitgebreid. Dat zijn de kosten dus niet. Grootste kosten zijn de verbreding van het baanlichaam, neerleggen nieuw spoor en wat extra wissels. Ook moet de bovenleiding geschikt worden gemaakt voor dubbelspoor.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennis op 29-03-2016 10:14 ]

• Trainhunter2009
Ze zijn in Nederland, op naar de "losse" proefritten de komende maanden.

Klimmen Ransdaal 10:31
Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/12671981_1233540176663899_8492048760421606301_o_zps2qdipihj.jpg

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
De onderkant van de deuren lijkt een stuk lager te zijn dan het perron. Of is dat gezichtsbedrog?

• Dennis
Maasluip schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:07:
De onderkant van de deuren lijkt een stuk lager te zijn dan het perron. Of is dat gezichtsbedrog?
Dat kan kloppen, maar dat zal dan enkele centimeters zijn. Veel perrons in Nederland zijn 84 cm hoog, maar de Europese norm is tegenwoordig 76 cm. Vandaar dat enkele stations al verlaagd zijn, zoals Amersfoort (spoor 6/7) eind vorig jaar.

Er zullen nog wel meer stations verlaagd moeten gaan worden, beetje eenzelfde situatie als destijds in Groningen toen de Spurt daar ging rijden.

De Flirt 3 heeft trouwens een vloerhoogte van 78 cm en is daarmee dan dus iets hoger dan het perron.

• Trainhunter2009
Maasluip schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:07:
Dat werd al eerder gesuggereerd, alleen toen stonden ze nog in polen zonder perron.
Het lijkt mij ook toen ik naar de foto keek, heb zelfs zitten vergelijken met de loc ervoor.

Voorkant van de loc gezien, is perron net onder de bufferbalk, maar bij de Flirt zit onderkant deur gelijk met onderkant opstap trede..................
Volgens de gegevens zijn ze 7 cm lager dan een SLT.

Snel op naar foto's langs een perron! Ik ben benieuwd

• MBV

MBV

Die bufferbalk van de loc zit ongeveer op de hoogte van de ruimte voor de wielen bij de flirt, en de deuren beginnen lager dan dat.

Hebben alle andere treinen genoeg trap-constructies om te werken bij 76cm?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Trainhunter2009 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:39:
Ze zijn in Nederland, op naar de "losse" proefritten de komende maanden.
Stiltecoupé in de sprinter/flirt ?
Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/04_syntus_c4d_interiorjpg_jpg_580x290_crop_q95_zpsabsfcv5f.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 29-03-2016 14:22 ]

• Trainhunter2009
Goner schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:20:
[...]

Stiltecoupé in de sprinter/flirt ?
[afbeelding]
Ja!

Maar ff verder kijken dan je korte neus :9

Dit zijn de Flirt-en van Syntus/Keolis

Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/01_syntus_exterior_3_car_unitjpg_jpg_580x290_crop_q95_zps21rjhw0m.jpg

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jammer.
Zag ook foto's van NS Flirts op die pagina ... (jouw PhotoBucket waar je komt door klikken op die eerste foto)

[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 29-03-2016 15:44 ]

• Trainhunter2009
Goner schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:10:
Jammer.
Zag ook foto's van NS Flirts op die pagina ...
Bedoel je op een ander forum? Waar ik ook actief ben?
Hier dan nog de resterende impressies van de Syntus Flirt

Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/02_syntus_c4d_interiorjpg_jpg_580x290_crop_q95_zpsjdgs2xsy.jpg
De eerste Klasse

Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/03_syntus_c4d_interiorjpg_jpg_580x290_crop_q95_zpsph4brxoe.jpg
Toilet en stukje 2e klasse

• MBV

MBV

Trainhunter2009 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:59:
[...]

Ja!

Maar ff verder kijken dan je korte neus :9

Dit zijn de Flirt-en van Syntus/Keolis

[afbeelding]
Die deuren lopen niet zo ver door naar onderen toe :)

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Iemand een idee waarom er op de meeste locomotieven geen enkele vorm van stroomlijn lijkt te zitten? Kleine moeite lijkt me voor een hoop besparing...

• Trainhunter2009
gop1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:25:
Iemand een idee waarom er op de meeste locomotieven geen enkele vorm van stroomlijn lijkt te zitten? Kleine moeite lijkt me voor een hoop besparing...
Waarom? Zo'n Loc is ontworpen om wagons te verslepen op een zo efficient mogelijke manier.
Als je een Loc gaat ombouwen tot een ICE of TGV, waar laat je dan buffers, bufferbalk en koppelingen??
Hoe inefficient wordt zo'n Loc niet in lengte?
Gestroomlijnder en sneller hoeft het voorlopig niet, zie hier!
Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/1428257178_d9490a6e39_b_zpsxg4mr5d1.jpg
En hier met dienstregelingssnelheid 230km/h in reguliere dienst als JAWEL! Trek/Duw-eenheid _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/ein-oebb-railjet-steuerwagen-80-90717-376943_zpsnldxwzx5.jpgAfbeeldingslocatie: http://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/rj-als-extrazug-biel-neuchatel-bahnhof-447700_zpsppxmriny.jpg

Dus hoe gestroomlijnd wil je het hebben??

[ Voor 30% gewijzigd door Trainhunter2009 op 29-03-2016 17:55 ]

• Trainhunter2009
MBV schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:04:
[...]

Die deuren lopen niet zo ver door naar onderen toe :)
Let wel!!
Dit is een tekening, geen werkelijke foto.
De praktijk zal zijn dat ze identiek aan alle andere Flirts in Nederland zullen worden, behalve inrichting en kleurstelling dan. ;)
Niet nodig :-) wind belasting is enigszins verwaarloosbaar bij (normale) treinen.

Foto's van afgelopen weekend DSSU:
https://www.facebook.com/ProRail/posts/1110533662330462

check vooral die foto van de relais ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 29-03-2016 19:04 ]

• Bacchus
Gaaf hoor die foto's. En respect aan die jongens die "even" een paasweekendje doorbikkelen. De foto's geven ook een mooi beeld hoe omvangrijk die werkzaamheden eigenlijk zijn.
Het zou ook geen slecht idee zijn om collages of video's hiervan op stations of in treinen te laten zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Bacchus op 30-03-2016 08:31 ]

• Dennis
ArcticWolf schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:47:
check vooral die foto van de relais ;)
Das lekker antiek spul.

Een belangrijk onderdeel van DSSU is trouwens naast het 'ontvlechten' van de sporen/rails, ook de 'ontvlechting' van de beveiliging, waarbij alle corridors eigen relaiskasten (etc.) krijgen. Bij incidenten of werkzaamheden kan dan ook bijvoorbeeld één corridor spanningsloos gemaakt worden, terwijl de anderen in bedrijf blijven.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Lijkt ;)
Dat de voorkant geen enorme 'slope' lijkt te hebben zegt nog niet dat er weinig stroomlijn in zit.
Verder is het ongetwijfeld een afweging van: ontwerp/bouwkosten, gemiddelde snelheid van de trein, lengte per zitplaats (hoe veel stellen kunnen gekoppeld worden binnen de maximale perron lengte, dit veranderd niet dus komt je neus ten koste van zitplaatsen) etc.

Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.