Of nog erger, bij gewone paaltjes gaan mensen zitten wachten tot de tekst van de voorganger weg is, dan gaan ze zelf tergend langzaam en voorzichtig die pas er tegenaan houden, te lang, dus gebeurt het twee keer, dan nog een keer proberen, dan zegt iemand "het is al gelukt" en dan lopen ze pas langzaam weg. Extra vervelend bij die tergend trage paaltjes van Arriva. Ruim 3 seconden!messi schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:30:
[...]
Nare is dat de poortjes van het GVB juist weer wel zo gebruikt kunnen worden, je kan in/uitchecken terwijl iemand anders door het poortje loopt, waardoor hij open blijft staan, wat de flow enorm verbeterd. Helaas snappen veel mensen dat niet en wachten tot het poortje dicht is voordat ze gaan in/uitchecken.
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
De apparatuur van Syntus kan daar ook niet mee overweg, helaas hebben we die nu hier ipv Connexxionanboni schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:22:
Ik merkte bij de Arriva scanners in de bus ook dat die dingen erg gevoelig zijn voor stoorsignalen. Mijn ov kaart zit in m'n portemonnee, samen met 'n bankpas met chip. Geen enkel probleem bij HTM, RET of NS, maar die Arriva apparaten kunnen daar niet mee overweg.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Ik m'n OV pas in zo'n vakje zitten wat je, na het losmaken van een drukknkoop, 'los' kunt maken. Dan doet 'ie het wel. Maar vaak geeft hij vlak na het inchecken (1 piepje) direct 3 piepjes (kaart fout) omdat hij dan m'n ID kaart probeert in te checken. Af en toe heb je dan zo'n chauffeur die het niet snapt en dan wil hij dat je het nog een keer probeert. Maar de meesten horen het wel goed (of kan het geen bal schelen).anboni schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:22:
Ik merkte bij de Arriva scanners in de bus ook dat die dingen erg gevoelig zijn voor stoorsignalen. Mijn ov kaart zit in m'n portemonnee, samen met 'n bankpas met chip. Geen enkel probleem bij HTM, RET of NS, maar die Arriva apparaten kunnen daar niet mee overweg.
M'n bankpassen zijn nog niet van die NFC dingen. Toen ik laatst bij ING keek of ik 'contactloos' pinnen uit kon schakelen (dat kan) werd er gemeld "uw pas ondersteund dit niet"
OV-kaart + ID-kaart geeft de NS bij mij "bied 1 kaart aan".MBV schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:21:
NS, RET en U-OV doen niet moeilijk over een OV-Chipkaart naast beveiligings-pasje van mijn werk en recente pinpas
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 22:38 ]
Bij Syntus krijg ik eerst een incheck OK melding, nog geen halve seconde later staat dat ding te loeien omdat ie een niet-ondersteunde kaart heeft gevonden die ie niet kan lezen. Doe dat dan ook nietVerwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:37:
[...]
OV-kaart + ID-kaart geeft de NS bij mij "bied 1 kaart aan".
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Gelijk een bus BOA's langs sturen.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Die kaartlezers zijn echt achterlijk ontworpen inderdaad. Merk het zelf vooral in Syntusbussen, maar da's volgens mij dezelfde techniek als de treinkaartlezers. Heb ook precies wat jcv zegt. 1 piep, dan direct foutmelding. Tot nu toe heeft dat gepiep me nog nooit een foute incheck opgeleverd. En het gebeurde me toch minstens één keer per week...Raven schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:31:
[...]
Bij Syntus krijg ik eerst een incheck OK melding, nog geen halve seconde later staat dat ding te loeien omdat ie een niet-ondersteunde kaart heeft gevonden die ie niet kan lezen. Doe dat dan ook nietNa zo'n geval is het elke keer de vraag of het inchecken echt goed is gegaan.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Stapte daarstraks uit een aantal bakjes VIRM. Zie de trein achter me wegrijden met drie gele lichten aan de achterzijde. Mag dit en zo nee, zit daar geen controle op?
[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 29-11-2015 20:39 ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
[ Voor 86% gewijzigd door bobsquad op 30-11-2015 00:14 ]
Neu, maar andere treinen die nog moeten vertrekken kunnen 't wellicht zien en tevens halen IC's de stoptreinen her en der wel eens in om maar wat te noemen.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:08:
3x geel achteraan opgemerkt door andere treinen? Kijkt daar de machinist achterom dan?
We are shaping the future
Bij nieuwer materieel als SLT of Flirt wordt dit automatisch geschakeld als de cabine in dienst wordt genomen, maar hier kan je met een knopje een noodsein maken of juist naar rangeerverlichting schakelen (een enkel wit licht).
Bij de Traxx moet je zelf de schakelaar omzetten, maar kan je uit een heleboel verschillende mogelijkheden kiezen (verschillende lichtcombinaties voor de diverse landen waar deze loc komt).
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...anwege-volle-treinen.htmlConsumentenclaim gaat namens ontevreden reizigers een claim indienen tegen de Nederlandse Spoorwegen.
Volgens de claimorganisatie moeten te veel treinreizigers in de spits staan, terwijl de NS verplicht is zijn best te doen om klanten een zitplaats te bieden.
''De NS komt zijn verplichtingen in de spits onvoldoende na'', zei ConsumentenClaim-directeur Stef Smit maandag.
''Wij eisen daarom dat de NS extra treinen gaat inzetten en komen daarbij met een eis tot schadevergoeding voor gedupeerde reizigers.'' Hoe hoog de claim wordt, staat volgens Smit nog niet vast.
Een woordvoerder van NS liet weten dat het spoorbedrijf de claim ''met belangstelling'' tegemoet ziet. ''NS spant zich in voldoende capaciteit te bieden, maar staan is niet altijd te voorkomen op korte stukken en zeker niet na storingen of iets dergelijks'', stelde hij.
''Een vervoerbewijs geeft overigens geen recht op een zitplaats'', voegde hij daaraan toe, in een verwijzing naar de algemene voorwaarden van de NS.
Reizigers die denken recht te hebben op een schadevergoeding kunnen zich vanaf maandag melden bij Consumentenclaim. Volgens Smit is op basis van de informatie die de ov-chipkaart biedt goed na te gaan of iemand daadwerkelijk veel in de spits met de trein reist of niet.
Reizigersorganisatie Rover meldde eerder op de dag druk te zijn met het bijhouden van klachten over volle treinen. In november zouden er al 3600 klachten zijn binnengekomen, veel meer dan anders.
Lijkt me weinig kansrijk.... weet niet hoe Consumentenclaim erbij komt dat je recht hebt op een zitplaats, want afaik klopt dat niet. Je koop een vervoersbewijs, geen zitplaatsbewijs. Men is dus verplicht je te vervoeren, daarbij maakt het volgens mij niet uit of dat zittend, staand of voor mijn part liggend gebeurt?
Virussen? Scan ze hier!
Het maakt natuurlijk wel uit hoe je vervoerd wordt. Als je moet gaan stapelen om het passend te maken dan gaat het niet goed. Ik denk dat er een norm bestaat voor het aantal mensen dat moet kunnen zitten en dat ze daarom kunnen zeggen dat er onvoldoende capaciteit is.wildhagen schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:34:
[...]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...anwege-volle-treinen.html
Lijkt me weinig kansrijk.... weet niet hoe Consumentenclaim erbij komt dat je recht hebt op een zitplaats, want afaik klopt dat niet. Je koop een vervoersbewijs, geen zitplaatsbewijs. Men is dus verplicht je te vervoeren, daarbij maakt het volgens mij niet uit of dat zittend, staand of voor mijn part liggend gebeurt?
Het AD is wat duidelijker:Migrator schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:47:
Daar heeft men het in het nieuwsbericht niet over. Ze hebben het over "voldoende hun best doen om..." - dat lijkt me niet echt toetsbaar. Met wildhagen eens dat dit weinig kans maakt.
Oftewel, ze vinden dat de NS niet aan de inspanningsverplichting voldoet, waardoor klachten gerechtvaardigd zijn.Hij wijst op de algemene voorwaarden van de NS, waarin staat dat de NS een 'inspanningsverplichting' heeft om te zorgen voor zitplaats.
Dat lijkt me veel en veel te vaag om een claim op in te dienen. Je kunt hier toch geen rechten aan verlenenquote: Algemene Voorwaarden N.S. 2.6Een Vervoerbewijs geeft u recht op vervoer door NS, maar geeft u niet het recht op een zitplaats. NS spant zich ervoor in alle reizigers een zitplaats te bieden, maar een zitplaats is niet in alle omstandigheden beschikbaar.
De NS zou zelfs kunnen beargumenteren dat ze zich 'ervoor inspannen' - er zijn immers nieuwe sprinters besteld die in 2016 op de baan komen...
Haha, een inspanningsverplichting heb je als snel voldaan. Zelfs het überhaupt rijden van een trein is als voldoen aan je inspanningsverplichting.Ronald8 schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:24:
[...]
Het AD is wat duidelijker:
[...]
Oftewel, ze vinden dat de NS niet aan de inspanningsverplichting voldoet, waardoor klachten gerechtvaardigd zijn.
Consumentenclaim hoeft helemaal niet veel kans te maken, die hebben volgens mij een heel andere agenda.wildhagen schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:34:
[...]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...anwege-volle-treinen.html
Los van het feit dat ze ergens wel een punt hebben, al had ik liever gezien dat een reizigersorganisatie zich er voor in zou spannen, want je kan wel degelijk de vraag stellen of de NS zich echt wel inspant om de krapte te voorkomen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Daarnaast, als er te weinig capaciteit is moet er eens gestopt worden met de promotie van het reizen per (NS-)trein. Want zo maak je de problemen alleen maar groter, meer volk aantrekken terwijl de capaciteit minder wordt. Ook daarin voldoet NS dus niet aan de inspanningsverplichting. Dus stoppen met aanbiedingen via AH/Hema/etc. en spoordeelwinkel bijvoorbeeld.
Dus op zich zijn er best punten aan te dragen dat NS nalatig is in het nakomen van de AV. Maar of een rechter er ook zo over denkt...
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Hmm? Ze vervoeren toch mensen, dat is hun taak. Die keren dat er mensen op het perron moeten blijven staan omdat de trein te vol is, daar gaat het mis*. Maar daar gaat de klacht niet over.Hooglander1 schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:30:
Ik geef geen antwoord op de vraag. Ik geef alleen aan dat de vraag zelf wel valide is. In principe hebben ze één taak en daaraan voldoen ze nu niet. Of dat redelijkerwijs te voorkomen geweest zou kunnen zijn is wel iets wat je kan voorleggen aan een rechter.
*Hoewel - is een vervoersbewijs een recht op vervoer van A naar B of een recht op vervoer van A naar B op elk gewenste mogelijke tijdstip? Ook niet onbelangrijk, lijkt mij.
De klacht misschien wel maar ik moet vaker in het weekend staan in de trein dan in de spits op hetzelfde (deel van het) traject. Dus ik dacht, trek het even wat breder.Migrator schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:16:
De klacht gaat over de spits: Promoten van reizen met NS voor dergelijke weekendkaarten lijkt me niet veel invloed hebben op de spitsuren doordeweeks. Wat betreft uit de roulatie halen van Mat '64 heb je gelijk - er lijkt geen rekening gehouden te zijn met eventuele vertraging bij het opleveren van nieuw sprintermaterieel...
Er is in de AV geen beperking in tijdstip opgenomen, dus altijd lijkt mij. Enkel in combi met korting/actie is er een beperking maar met gewoon reizen voor de volle mep niet.[...]
Hmm? Ze vervoeren toch mensen, dat is hun taak. Die keren dat er mensen op het perron moeten blijven staan omdat de trein te vol is, daar gaat het mis*. Maar daar gaat de klacht niet over.
*Hoewel - is een vervoersbewijs een recht op vervoer van A naar B of een recht op vervoer van A naar B op elk gewenste mogelijke tijdstip? Ook niet onbelangrijk, lijkt mij.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Verwijderd
Aanbiedingen vai AH / Hema / Kruidvat / etc. zijn allemaal buiten de spits, en dan is er ruimte zat in de trein zet NS kortere treinen in.Bastien schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:47:
Ik denk dat het deels wel te voorkomen was geweest. Men weet al bijna 10 jaar dat Mat64 eruit gaat dit jaar. Daar hebben ze dus niet (genoeg) op geanticipeerd want de vervanging komt op zijn vroegst in de dienstregeling 2016/2017 voor zover ik weet. Dan ben je dus niet goed bezig geweest met je inspanningsverplichting.
Daarnaast, als er te weinig capaciteit is moet er eens gestopt worden met de promotie van het reizen per (NS-)trein. Want zo maak je de problemen alleen maar groter, meer volk aantrekken terwijl de capaciteit minder wordt. Ook daarin voldoet NS dus niet aan de inspanningsverplichting. Dus stoppen met aanbiedingen via AH/Hema/etc. en spoordeelwinkel bijvoorbeeld.
Dus op zich zijn er best punten aan te dragen dat NS nalatig is in het nakomen van de AV. Maar of een rechter er ook zo over denkt...
Volgens de AV mogen ze je ook laten staan tot de trein van 23:00 als ze daarmee je nog van A naar B vervoeren op betreffende dag. Althans zo lees ik het. Het lijkt me dat er een wet is waarin dat verder afgebakend staat.Bastien schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:21:
[...]
Er is in de AV geen beperking in tijdstip opgenomen, dus altijd lijkt mij. Enkel in combi met korting/actie is er een beperking maar met gewoon reizen voor de volle mep niet.
Jup, ineens veel meer mbo-studenten aan de ov-chipkaart. Toch had er, zo lijkt me, geen gat mogen zitten tussen uit dienst halen van Mat '64 en in dienst brengen van de FLIRTs en SNG's...anboni schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:25:
Zijn er in Den Haag niet ook dingen veranderd waar de NS geen rekening mee kon houden? Staat mij iets bij over uitbreiding van studentenkaart.
Verwijderd
Haha, omzetten van beurs naar lening kon 1,2,3, maar OV-kaart voor minderjarige MBO'ers komt pas vanaf 1-januari 2017 omdat ze tijd nodig hadden "de systemen aan te passen".Migrator schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:59:
[...]
Jup, ineens veel meer mbo-studenten aan de ov-chipkaart. Toch had er, zo lijkt me, geen gat mogen zitten tussen uit dienst halen van Mat '64 en in dienst brengen van de FLIRTs en SNG's...
Dus vooralsnog zijn er niet "veel meer mbo-studenten aan de ov-chipkaart". Althans niet aan de sov.
Mat64 zou volgens mij door SLT vervangen worden en de SGM weer door SNG.
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
De SLT heeft de Mat64 al lang vervangen.Migrator schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:59:
[...]
Volgens de AV mogen ze je ook laten staan tot de trein van 23:00 als ze daarmee je nog van A naar B vervoeren op betreffende dag. Althans zo lees ik het. Het lijkt me dat er een wet is waarin dat verder afgebakend staat.
[...]
Jup, ineens veel meer mbo-studenten aan de ov-chipkaart. Toch had er, zo lijkt me, geen gat mogen zitten tussen uit dienst halen van Mat '64 en in dienst brengen van de FLIRTs en SNG's...
Alleen toen bleek de SLT niet sneeuw-proof te zijn en werden de Mat64jes weer van stal gehaald tot het reparatie team van Siemens de boel had gefixt. Want de NS monteurs waren nog niet opgeleid voor deze trein.(de opleidingsboeken waren ook nog niet af).
Sinds de bestelling van de SLT zijn er jaarlijks 25% meer treinreizigers. Geen probleem, de SLT kon zo bij besteld worden. Maar door al het gezeik over het ontbreken van toiletten moest er perse een andere type trein komen (de SNG).
En voordat je dan goedkeuring hebt uit Den Haag. Een aanbesteding volgens de EU regeltjes. En dan nog de levertijd. Dan ben je dus weer 5 jaar verder.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...--en-wisselstoringen.htmlBijna de helft meer treinen zijn vorig jaar uitgevallen door sein- en wisselstoringen. In totaal 32.899 ritten moesten worden geschrapt. Dat is ruim 46 procent meer dan in 2013.
Dat blijkt uit cijfers van de NS, die aan Treinreiziger.nl zijn verstrekt. Op het traject Gouda - Rotterdam vielen met 2.501 de meeste treinen uit.
Volgens de NS geven de cijfers geen precies beeld, maar zijn ze slechts te gebruiken als indicatie. De cijfers worden in een systeem vastgelegd door de treindienstleiders, die het juist bij stremmingen erg druk hebben, waardoor ze niet altijd nauwkeurig zijn.
Vooral het aantal uitvallen vanwege storingen aan de infrastructuur is aanzienlijk gegroeid. Dat komt volgens de NS door strengere veiligheidsregels voor de spoorsector.
Virussen? Scan ze hier!
10 jaar geleden wist de NS geen eens of ze nu nog wel op het hoofdnet zouden rijden. Dat soort onzekere situaties hebben de laatste jaren er regelmatig voor gezorgd dat de NS geen nieuw materieel heeft besteld. Je gaat als bedrijf namelijk geen grote investeringen doen als je niet weet of je ze überhaupt kan gaan inzetten. Een nieuwe vervoerder is niet verplicht jouw materieel over te nemen. De NS heeft alleen een soort van verplichting om nog 1 jaar materieel beschikbaar te stellen voor de nieuwe vervoerder (was dat leuk met de Wadlopers tussen Nijmegen <> RoermondBastien schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:47:
Ik denk dat het deels wel te voorkomen was geweest. Men weet al bijna 10 jaar dat Mat64 eruit gaat dit jaar. Daar hebben ze dus niet (genoeg) op geanticipeerd want de vervanging komt op zijn vroegst in de dienstregeling 2016/2017 voor zover ik weet. Dan ben je dus niet goed bezig geweest met je inspanningsverplichting.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
LordSinclair schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:27:
[...]
(was dat leuk met de Wadlopers tussen Nijmegen <> Roermond)
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Ik zag het langskomen, en ik vraag me af of het zin heeft om mee te doen. Ik ben de ellende op mijn forensenlijn (hvs <-> asdz) spuugzat. Ik reis die route nu anderhalf jaar en is het is doffe ellende. Het is dat ik geen parkeerkaart vergoed krijg, anders had ik allang lekker elke dag in de file gestaan.
Ik snap zowel de NS als de landelijke overheid niet... We worden op alle fronten aangemoedigd om de auto te laten staan, en met de trein te gaan. Waarom dat aanmoedigen maar niet faciliteren?
In mijn ogen is het simpel: de trein begint al op achterstand i.v.g. met de auto; hij vertrekt niet voor de deur, niet op elk willekeurig moment en je zit met onbekenden om je heen. Daar valt (vind ik, in mijn geval) mee te leven MAAR als je mensen wil verleiden om de trein te pakken dan zul je het in alle andere opzichten BETER moeten doen dan de auto. Dus in ieder geval de basics: rijd altijd op tijd en bied altijd een zitplaats. En ja, dat betekent dat NS en Prorail hun materieel, personeel en processen zullen moeten begroten op piektijden. DAN pas ben je een concurrent voor de auto. Extra's als wifi etc. zijn 'nice to have' maar als de basics niet in orde zijn gaat dat mensen echt niet de trein in trekken.
Als dat niet gebeurt, zoals nu overduidelijk het geval is, dan wil c.q. kan men kennelijk geen concurrent zijn voor de auto.
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 01-12-2015 09:42 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Over welke overheid heb jij het? De overheid stimuleert echt al minstens 10 jaar lang de auto en meer asfalt. De spoorbudgetten zijn ook al jaren enkele honderden miljoen euro pj minder dan ze waren met als doel "efficiënter" werken, echter wordt er nu voornamelijk bezuinigd op personeel.JeroenH schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:36:
[...]
*knip*
Ik snap zowel de NS als de landelijke overheid niet... We worden op alle fronten aangemoedigd om de auto te laten staan, en met de trein te gaan. Waarom dat aanmoedigen maar niet faciliteren?
*knip*
Als dat niet gebeurt, zoals nu overduidelijk het geval is, dan wil c.q. kan men kennelijk geen concurrent zijn voor de auto.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
De plaszakRocketKoen schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:11:
[...]
De SLT heeft de Mat64 al lang vervangen.
Alleen toen bleek de SLT niet sneeuw-proof te zijn en werden de Mat64jes weer van stal gehaald tot het reparatie team van Siemens de boel had gefixt. Want de NS monteurs waren nog niet opgeleid voor deze trein.(de opleidingsboeken waren ook nog niet af).
Sinds de bestelling van de SLT zijn er jaarlijks 25% meer treinreizigers. Geen probleem, de SLT kon zo bij besteld worden. Maar door al het gezeik over het ontbreken van toiletten moest er perse een andere type trein komen (de SNG).
En voordat je dan goedkeuring hebt uit Den Haag. Een aanbesteding volgens de EU regeltjes. En dan nog de levertijd. Dan ben je dus weer 5 jaar verder.
En dan zijn er nog een hele boel (meerder- en minderjarige) scholieren die geen recht hebben op de OV-kaart omdat ze scholier ipv student zijn, er lopen er bij mij op school wat rond die zwart reizen vanwege de kosten en het gebrek aan OV-kaartVerwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:02:
[...]
Haha, omzetten van beurs naar lening kon 1,2,3, maar OV-kaart voor minderjarige MBO'ers komt pas vanaf 1-januari 2017 omdat ze tijd nodig hadden "de systemen aan te passen".
Dus vooralsnog zijn er niet "veel meer mbo-studenten aan de ov-chipkaart". Althans niet aan de sov.
Oscar Wilde
Dat lukt bijna nergens, niet in het OV en niet in op de weg. Beide zijn niet berekend op altijd kunnen doorrijden zonder staanplaatsen/files in de spits. Dat is gewoonweg niet economisch haalbaar. Daarbij, van Hilversum naar Amsterdam Zuid is de trein denk ik vaker op tijd dan de auto. Maar mensen vinden file rijden minder erg kennelijk (ik kan mij iets bij voorstellen omdat je in je eigen omgeving zit). Het verschil wat ik af en toe zie in perceptie in te laat komen omdat je trein vertraging had of omdat je in de file stond is stuitend. Collega's die afgeven omdat je een kwartiertje later bent met het OV maar zelf zonder blikken of blozen op een regenachtige dag een uur later binnen komen kakken. Of eerder weggaan omdat er weer een code geel/oranje is.JeroenH schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:36:
[...]
Dus in ieder geval de basics: rijd altijd op tijd en bied altijd een zitplaats. En ja, dat betekent dat NS en Prorail hun materieel, personeel en processen zullen moeten begroten op piektijden.
Precies!PolarBear schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:31:
[...]
Dat lukt bijna nergens, niet in het OV en niet in op de weg. Beide zijn niet berekend op altijd kunnen doorrijden zonder staanplaatsen/files in de spits. Dat is gewoonweg niet economisch haalbaar. Daarbij, van Hilversum naar Amsterdam Zuid is de trein denk ik vaker op tijd dan de auto. Maar mensen vinden file rijden minder erg kennelijk (ik kan mij iets bij voorstellen omdat je in je eigen omgeving zit). Het verschil wat ik af en toe zie in perceptie in te laat komen omdat je trein vertraging had of omdat je in de file stond is stuitend. Collega's die afgeven omdat je een kwartiertje later bent met het OV maar zelf zonder blikken of blozen op een regenachtige dag een uur later binnen komen kakken. Of eerder weggaan omdat er weer een code geel/oranje is.
Ik vind het helemaal niet erg om af en toe vertraging te hebben of om af en toe te moeten staan.
Toch merk ik op het traject dat ik vaak volg (Harderwijk - Utrecht) dat het altijd té druk is en er 9 van de 10 keer vertraging is. Dat begint gewoon te irriteren en ik vind wel dat de NS aan dit soort 'probleem trajecten' iets zou moeten doen...
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Helaas kunnen ze nu eenmaal geen materiaal uit de lucht toveren en zijn ze gebonden aan de wachtlijsten die fabrikanten hebben.
Tot dat materieel er is, is het nu eenmaal ff roeien met de riemen die er zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 01-12-2015 11:32 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik rij zelf bijna dagelijks Amersfoort - Utrecht. Maar die sprinter Zwolle - Utrecht mag wat mij betreft opgeheven worden. Die sprinter heeft in de spits standaard vertraging en trekt vervolgens de intercities die erachter zitten (en blijven tot Utrecht) net zo hard mee de ellende in. Sinds dat het herfst is, is het weer één grote doffe ellende met die lijn. Ik probeer er dan ook rekening mee te houden door de intercities uit Enschede of Schothorst te pakken (welke vaak ook nog meer zitplaatsen hebben want 10 bakken VIRM).MarvinG schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:39:
[...]
Precies!
Ik vind het helemaal niet erg om af en toe vertraging te hebben of om af en toe te moeten staan.
Toch merk ik op het traject dat ik vaak volg (Harderwijk - Utrecht) dat het altijd té druk is en er 9 van de 10 keer vertraging is. Dat begint gewoon te irriteren en ik vind wel dat de NS aan dit soort 'probleem trajecten' iets zou moeten doen...
Maar goed, ik heb het idee (en kan het niet helemaal plaatsen), dat het de laatste paar weken ook weer goed raak is met de storingen. Als je de NS App af en toe ook ziet dat zitten er toch een partij sein en wisselstoringen + herstelwerkzaamheden bij. Als je dat optelt met de hoeveel mensen die moeten staan of zelfs op het station achterblijven, dan smeekt het spoor eigenlijk gewoon om een flinke investering.
Maar aangezien de laatste paar ministers/kabinetten nogal anti-spoor georienteerd zijn, zie ik eerder verdere bezuinigingen op het spoor optreden dan investeringen. En daarmee dus verder toenemende problemen in de (nabije) toekomst.
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben het daar als betalende klant echt niet mee eens. Zeker de helft van al mijn reizen moet ik staan, zeker één keer per week echt proppen (ik ben niet zo van innig lichamelijk contact met vreemden dankuwel), ongeveer elke 1 of 2 weken tijdt er plotseling een IC weer niet waardoor ik a) op mijn werk uit mag leggen waarom ik wéér een half uur later ben, b) op mijn werk uit mag leggen waarom ik wéér een vol uur later ben omdat ik niet mee kon met het propvolle sprintertje en achter mocht blijven op het perron of c) een paar keer per jaar op mijn werk uit mag leggen waarom ik twee uur later ben omdat ik maar terug naar huis ga en de auto ga halen.wildhagen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:31:
Als dan ook nog blijkt dat het treinentekort eigenlijk voorkomen had kunnen worden door op tijd nieuwe treinen te bestellen - minimaal ter vervanging van het uit te faseren oude materieel maar beter nog hard nodige extra treinen - dan vind ik dat als betalende klant die geen kant op kan gewoon zuur.
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenH op 01-12-2015 12:12 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Ze zijn op, versleten, toe aan revisie (duur!) en de reserve onderdelen lijken schaars te worden. Daarnaast zijn de meesten al gesloopt.mission schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:17:
wat is eigenlijk de reden dat ze die oude apen niet in gebruik houden tot de nieuwe treinen er zijn?
Er zijn er nog maar een heel klein aantal in dienst, mede om die reden.
Het materieel is inmiddels tot op de draad versleten.
Als de politiek nou eerder een besluit had genomen, had er eerder nieuw materieel besteld kunnen worden. Maar ja, het was toendertijd verkiezingstijd he.... dan schuiven we dat maar op de lange baan. Zie hier de gevolgen.
Virussen? Scan ze hier!
dat ze oud en versleten zijn maakt lijkt me weinig uit, de nieuwe(re) treinen zijn ook vies, onder de grafiti en her en der stuk
Half jaar? Eerder een jaar... het nieuwe materieel zal eerst nog zijn toelating moeten krijgen, en het personeel ervoor opgeleid. Eind 2016 kwamen de eersten toch pas in dienst?mission schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:25:
ja dat snap ik maar ze houden het toch nog wel een hal jaartje vol tot de nieuwe treinen ten minste in zicht zijn?
En Mat'64 houden het met moeite vol, maar het wordt wel steeds lastiger om ze op de baan te houden. Als er één een defect aan een onderdeel heeft, en dat onderdeel is simpelweg niet meer op voorraad, houdt het op he.
En als ze aan het eind van hun reivisietermijn komen is het ook einde verhaal voor dat stel, want ik denk niet dat men nog miljoenen gaat uitgeven aan revisies van 40+ jaar oude stellen die dan toch binnen korte tijd weg zijn...
Ehm... grafitti zegt niks over de technische toestand van een treinstel natuurlijk...dat ze oud en versleten zijn maakt lijkt me weinig uit, de nieuwe(re) treinen zijn ook vies, onder de grafiti en her en der stuk
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ook met de bussen, niemand die de van Hool bussen mist met dubbele voorruit. Tot 10 jaar terug zag je ze nog overal. Als je achterin op de brede bank zat en te lang bij een stoplicht stond begon t binnen te stinken na de diesel lucht. En als de bus op trok hoorde je gelukkig je medepassagiers niet meer praten. Aah wat een mooi tijdperk. Als je nog van deze bussen wilt genieten in actie moet je naar de Beekse Bergen. Was ik vorig jaar, ben 3x blijven zitten om maar van die stoelen te kunnen genieten.
Is die ooit geleverd ? Door wie en onder welke omstandigheden ?Raven schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:27:
[...]
De plaszak, zouden ze die nog steeds leveren?
Ik reis al jaren met SLT en heb nog nooit een plaszak gezien ...
EDIT: * EDIT heeft ze in ieder geval nog nooit gezien en ik zou ook niet weten waar deze op de SLT zouden moeten liggen. Ze behoren niet tot de standaard inventaris van de SLT.
[ Voor 64% gewijzigd door EDIT op 01-12-2015 13:29 ]
Volgens de nieuwsberichten wel, zie o.a. http://nos.nl/artikel/423...ijgen-weer-toiletten.htmlGoner schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:09:
[...]
Is die ooit geleverd ? Door wie en onder welke omstandigheden ?
Ik reis al jaren met SLT en heb nog nooit een plaszak gezien ...
Oscar Wilde
Ah, alleen onder héél speciale omstandigheden verkrijgbaar :
http://www.nu.nl/binnenla...-in-wc-loze-sprinter.html
[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 01-12-2015 13:18 ]
Verwijderd
Misschien kunnen ze wat materieel ergens huren. Wie zijn billen brandt, moet zelf op de blaren gaan zitten (en niet zijn klanten in de kou zetten).wildhagen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:31:
Dat doen ze dan ook, door middel van bestellingen van nieuw materieel (SNG, Flirt, ICNG).
Helaas kunnen ze nu eenmaal geen materiaal uit de lucht toveren en zijn ze gebonden aan de wachtlijsten die fabrikanten hebben.
Mijn voorstel zou zijn: structureel 10% korting op alle reizen en abonnementen, totdat het materieeltekort opgelost is. Er zijn blijkbaar nu minder treinen, dus:
minder onderhoudskosten
minder afschrijvingen
minder stroomverbruik (1 trein met 200 reizigers verbruikt minder dan 2 treinen met samen 200 reizigers).
minder machinisten nodig
minder conducteurs nodig
minder verkeersleiding nodig
Als je minder doet dan normaal, heb je nou eenmaal ook minder kosten en zul je ook minder winst maken. De prijzen handhaven zoals ze waren op het moment dat er nog wel genoeg treinen waren, zou een heel verkeerd signaal afgeven.
http://prestaties.prorail.nl/
Begeleidende tekst https://www.prorail.nl/re...prorail-prestaties-online
[ Voor 21% gewijzigd door EDIT op 01-12-2015 14:39 ]
En dan de punctualiteit van de goederencorridors: Amsterdam - Betuweroute springt er behoorlijk negatief uit
[ Voor 16% gewijzigd door mambo No5 op 01-12-2015 14:48 ]
Tsja, ik kan het ook omdraaien:Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:48:
Mijn voorstel zou zijn: structureel 10% korting op alle reizen en abonnementen, totdat het materieeltekort opgelost is. Er zijn blijkbaar nu minder treinen, dus:
minder onderhoudskosten
minder afschrijvingen
minder stroomverbruik (1 trein met 200 reizigers verbruikt minder dan 2 treinen met samen 200 reizigers).
minder machinisten nodig
minder conducteurs nodig
Door te weinig materieel ook meer vertragingen, dus:
Meer geld terug bij vertraging.
Meer materiaal dat bij uitval (leeg) weer op de goede plaats moet komen.
Meer slijtage door intensief gebruik.
Snellere afschrijving door slijtage.
Meer onderhoud nodig door slijtage.
Onderhoud moet sneller, dus door meer mensen en op irreguliere, dure, tijden.
Meer servicepersoneel (boze-klanten-managers) op stations nodig.
Meer planners nodig. (Hoe knijpen het laatste druppeltje uit het materiaal dat we hebben)
Meer verkeersleiding nodig. (Herrouteren bij vertraging/uitval)
Gemiste inkomsten door weglopende ontevreden reizigers.
Daarbij is het bestelde materieel ook bepaald niet gratis, dus mogen de prijzen nog wel een keer over de kop.
Let er op dat Alphen ad Rijn enkel de punctualiteit van Alphen - Gouda betreftmambo No5 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:47:
Oeh, geinigIk moet meteen zeggen dat de cijfers die er getoond worden niet geheel stroken met de ervaringen die ik zelf heb; Alphen a/d Rijn heeft een punctualiteit van 93.7% gemiddeld en dat op zo ongeveer het meest vertragingsgevoelige baanvak van Nederland. No way dat dat klopt..
En dan de punctualiteit van de goederencorridors: Amsterdam - Betuweroute springt er behoorlijk negatief uit
De punctualiteit is per treintraject, niet per station. Als je op Alphen a/d Rijn klikt, krijg je de trajecten te zien waarvan Alphen a/d Rijn het startstation is óf een belangrijk knooppuntstation op het treintraject en daarvan krijg je dan de gemiddelde punctualiteit te zien.
Klik je dus op Alphen, dan krijg je enkel de sprinter Gouda - Alphen te zien. Klik je echter op Leiden, dan krijg je de IC Utrecht - Leiden, de SPR Leiden - Gouda, de IC's Den Haag/Dordrecht - Amsterdam en anderen te zien.
Vreemd genoeg staan dan ook weer de IC's Rotterdam - Utrecht (huh?!) en de SPR Hoofddorp - Almere Oostvaarders (huh?!x2) er tussen. De site lijkt dus inderdaad nog niet helemaal optimaal te werken, maar met een omweg kom je toch wel bij de punctualiteit van de diverse treinseries terecht
Omslachtig 2 inderdaad; het lijkt mij interessanter om de punctualiteit in zijn geheel te zien per station en dan eventueel gedetailleerd te kunnen specificeren op trajecten of zelfs op treinseries die dit station aandoen.EDIT schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:23:
Het was even goed kijken hoe het zat, maar volgens mij is het volgende de 'denkwijze' van die site
De punctualiteit is per treintraject, niet per station. Als je op Alphen a/d Rijn klikt, krijg je de trajecten te zien waarvan Alphen a/d Rijn het startstation is óf een belangrijk knooppuntstation op het treintraject en daarvan krijg je dan de gemiddelde punctualiteit te zien.
Klik je dus op Alphen, dan krijg je enkel de sprinter Gouda - Alphen te zien. Klik je echter op Leiden, dan krijg je de IC Utrecht - Leiden, de SPR Leiden - Gouda, de IC's Den Haag/Dordrecht - Amsterdam en anderen te zien.
Vreemd genoeg staan dan ook weer de IC's Rotterdam - Utrecht (huh?!) en de SPR Hoofddorp - Almere Oostvaarders (huh?!x2) er tussen. De site lijkt dus inderdaad nog niet helemaal optimaal te werken, maar met een omweg kom je toch wel bij de punctualiteit van de diverse treinseries terecht
Die IC Rotterdam - Utrecht: is dat niet toevallig een nachtnet dat in de statistieken geslopen is?
Verwijderd
Is die regeling van goedkope abonnementen er niet meer voor scholieren / MBO'ers? Of is dat per school anders?Raven schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:27:
[...]
De plaszak, zouden ze die nog steeds leveren?
![]()
[...]
En dan zijn er nog een hele boel (meerder- en minderjarige) scholieren die geen recht hebben op de OV-kaart omdat ze scholier ipv student zijn, er lopen er bij mij op school wat rond die zwart reizen vanwege de kosten en het gebrek aan OV-kaart
Verwijderd
Ik ga het niu net punt voor punt tegenspreken, maar als ik morgen even tijd heb....Bacchus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:51:
[...]
Tsja, ik kan het ook omdraaien:
Door te weinig materieel ook meer vertragingen, dus:
Meer geld terug bij vertraging.
Meer materiaal dat bij uitval (leeg) weer op de goede plaats moet komen.
Meer slijtage door intensief gebruik.
Snellere afschrijving door slijtage.
Meer onderhoud nodig door slijtage.
Onderhoud moet sneller, dus door meer mensen en op irreguliere, dure, tijden.
Meer servicepersoneel (boze-klanten-managers) op stations nodig.
Meer planners nodig. (Hoe knijpen het laatste druppeltje uit het materiaal dat we hebben)
Meer verkeersleiding nodig. (Herrouteren bij vertraging/uitval)
Gemiste inkomsten door weglopende ontevreden reizigers.
Daarbij is het bestelde materieel ook bepaald niet gratis, dus mogen de prijzen nog wel een keer over de kop.
Treinen worden al hele dagen gebruikt en staande passagiers zorgen niet echt voor extra slijtage.
Boze-klantenmamagers hebben ze niet op stations.
Morgen vul ik het wel aan...
10% korting, zodat het voor meer mensen aantrekkelijk wordt om met de trein te reizen en het dus drukker wordt?Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:48:
[...]
Misschien kunnen ze wat materieel ergens huren. Wie zijn billen brandt, moet zelf op de blaren gaan zitten (en niet zijn klanten in de kou zetten).
Dat er minder materieel is betekent niet dat er minder treinen rijden... ze zijn alleen korter. Deze argumenten gaan dus niet op.minder onderhoudskosten
minder afschrijvingen
minder machinisten nodig
minder conducteurs nodig
Dat is dus de grap, ze doen niet minder dan normaal. Het enige wat minder is is het aantal zitplaatsen dat per trein beschikbaar is.Als je minder doet dan normaal, heb je nou eenmaal ook minder kosten en zul je ook minder winst maken. De prijzen handhaven zoals ze waren op het moment dat er nog wel genoeg treinen waren, zou een heel verkeerd signaal afgeven.
http://brandpunt.kro.nl/s...ten/een-ontspoord-besluit
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...rbodige-regels-spoor.htmlEr vallen te veel treinen uit om verkeerde redenen. Om de problemen met te volle treinen en de treinen die überhaupt niet rijden aan te pakken, moeten overbodige regels verdwijnen, vindt Prorail-topman Pier Eringa.
"Het gezond verstand moet weer terug op het spoor", zegt Eringa woensdag in het AD.
Vorig jaar vielen 33.000 treinen uit. Een derde daarvan ligt aan de infrastructuur. Volgens Eringa is er al veel winst te behalen als de machinist net als vroeger uit de trein mag om wat aan de wissel te doen. "Uitstappen en die wissel een flinke trap geven", zegt de nieuwe topman.
"De grote zware technische ingrepen moet je de specialisten laten doen, maar als er nu een kwajongen een wc-papierrolletje tussen een wissel stopt, werkt ie niet. Dan moet de machinist bellen en wachten tot de aannemer een monteur stuurt die het rolletje weghaalt."
De problemen rond de volle treinen zijn volgens Eringa maar op een manier op te lossen. "Zo veel mogelijk treinen, álle treinen die je hebt, laten rijden."
Virussen? Scan ze hier!
anboni schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:12:
[...]
Dat is natuurlijk ook deels een gevolg van doorgeslagen regelzucht op het gebied van veiligheid.
Het is natuurlijk ook van de zotte dat een machinist niet even zou mogen uitstappen om een simpel probleem vlak voor zijn trein te onderzoeken en verhelpen. Ik kan me nog voorstellen dat je treinen in de buurt even laat weten dat ze daar langzaam voorbij moeten, maar dat zou hooguit een paar minuten mogen kosten (en moet waarschijnlijk toch ook al gebeuren als de monteur ter plaatse is)
echter komen de vervangende pas in november 2016 minimaal.
De huidige problemen zullen dus het aankomende jaar nog gigantisch erger worden dan momenteel.
Zelf heb ik de afgelopen twee jaar tijdens de spits naar amsterdam moeten reizen en ik verzeker je geregeld zaten we als sardientjes op elkaar gepropt.
Het idee van "Reis dan even buiten de spits" ja leuk dan had ik een uur eerder moeten vertrekken en een uur later thuis, de klanditie is er zet gewoon langere treinen in.
Vergeet niet dat de NS afgelopen jaar gewoon weer bakken met geld heeft verdient, beters neemt de staat het zelf weer terug zodat ook deze graaiers maar weer is echt werk gaan zoeken.
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
NID kan, maar heeft niet zo heel veel meer capaciteit (626 tegen 624 voor een SLT, beiden in de 6-baksvariant). En NID is niet bedoeld voor Sprinter-diensten, zoals de naam al aangeeft (NID = Nieuwe Intercity Dubbeldekker).
V-IRM kan wel veel meer mensen meenemen (tot 826 man), maar is ook voor Intercity-diensten bedoeld ipv Sprinter-diensten.
Virussen? Scan ze hier!
Het blijven natuurlijk treinen die ontworpen zijn als stoptrein, brede deuren om een snelle in- en uitstap de faciliteren. En ze kunnen vlot optrekken. Dus met vaak stoppen is dat tijdwinst. Intercity's trekken vaak wat rustiger op en hebben smallere deuren omdat er relatief minder in- en uitgestapt wordt.Robkazoe schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:17:
Toch wordt de NID nog veel voor sprinterdiensten gebruikt simpelweg omdat er anders helemaal geen materiaal voor de sprinters beschikbaar zou zijn.
Verwijderd
Een tijd geleden was ik in Groningen de enige uitstapper bij dat smalle deurtje van een ICM. Ik ben gewoon net zo lang in de deuropening blijven staan tot ze fatsoenlijk ruimte gemaakt hadden. Ik had toch tijd zat.
Vouwfiets hoog vasthouden en dan heel snel uitstappen wil ook nog wel eens werken.
Of zelfs al proberen in te stappen tussen de uitstappers door ...Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:58:
Uitstappen gaat in Nederland vooral langzaam omdat 90% van de instappers op het perron als een stel [...] in een semi-cirkel rond de deur gaat staan en uitstappers enkel via een 50 cm breed paadje weg laat.
Moet je eens opletten bij oversteken op een zebrapad (!), zelfs fietsers proberen tegenwoordig zich erdoor te wringen of te gaan bellen !! Daar heb ik al wat leuke bijna-aanvaringen mee gehad, ik ga ervan uit dat ik als voetganger die weet wat er gaat gebeuren, beter overeind blijf dan iemand op een fiets ...
Verwijderd
Ja, dat doe ik ook wel eens (dat terugduwen).anboni schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:11:
Dat instapgedrag is inderdaad verschrikkelijk asociaal. Ik merk het bij de metro ook, zelfs zo erg dat er wel eens iemand door mij heen probeerde naar binnen te lopen. Toevallig ben ik geen kleine jongen, dus die gast stond even later weer tussen de kudde (...) zodat ik en de mensen achter me konden uitstappen.

Verwijderd
Zeker niet. Er rijden echt minder treinen vanwege "beperkingen in de materieelinzet" zoals ze dan zo mooi omroepen. De kwartiersdienstregeling wordt dan een halfuursdienstregeling.Migrator schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:01:
[...]
10% korting, zodat het voor meer mensen aantrekkelijk wordt om met de trein te reizen en het dus drukker wordt?
[...]
Dat er minder materieel is betekent niet dat er minder treinen rijden... ze zijn alleen korter. Deze argumenten gaan dus niet op.
[...]
Dat is dus de grap, ze doen niet minder dan normaal. Het enige wat minder is is het aantal zitplaatsen dat per trein beschikbaar is.
Beperkingen in de materieelinzet heb je in mijn ervaring altijd in combinatie met andere storingen. Materieel dat vaststaat achter een storing en dus niet voor de dienstregeling gebruikt kan worden. Inclusief personeel dat vastzit achter de storing. Nee, ik zie nog steeds niet hoe de NS met minder materieel significant minder kosten zou hebben...Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:48:
[...]
Zeker niet. Er rijden echt minder treinen vanwege "beperkingen in de materieelinzet" zoals ze dan zo mooi omroepen. De kwartiersdienstregeling wordt dan een halfuursdienstregeling.
Dat valt nog vies tegen.Robkazoe schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:14:
Het is asociaal. Maar lets face it. Als je niet een beetje brutaal bent, kun je een zitplaats op je buik schrijven. Als er altijd voldoende zitplekken zijn, zou dit effect een heel stuk minder zijn.
Dit gedrag gebeurde vroeger ook al. Zelfs bij het startstation van de eerste trein van de dag, waar de trein dus nog leeg was, en er een man of 30 staan te dringen voor de deuren. Want je zou eens als 2e instappen ipv als eerste, dan is meteen je hele leven naar de klote...
Heeft met het aantal zitplaatsen verder weinig te maken, eerder met de ongelovelijk hufterige asociale "ikke ikke ikke, en de rest ken stikke!'-mentaliteit van een groot deel van Nederland, helaas.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 02-12-2015 16:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
*) waarom is de intercity van rotterdam naar utrecht van 09:13 op RTA de ene keer 12 bakken VIRM, en de andere keer 4 bakken koploper?
Je hebt inderdaad gelijk. Hetzelfde zie je namelijk bij modaliteiten waar je gewoon een eigen zitplaats hebt (bijvoorbeeld vliegtuig). Men wil per se als eerste naar binnen, terwijl men sowieso al een zitplaats heeft. Dit gedrag is overigens niet voorbehouden aan de Nederlanders.wildhagen schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:11:
[...]
Dat valt nog vies tegen.
Dit gedrag gebeurde vroeger ook al. Zelfs bij het startstation van de eerste trein van de dag, waar de trein dus nog leeg was, en er een man of 30 staan te dringen voor de deuren. Want je zou eens als 2e instappen ipv als eerste, dan is meteen je hele leven naar de klote...
Heeft met het aantal zitplaatsen verder weinig te maken, eerder met de ongelovelijk hufterige asociale "ikke ikke ikke, en de rest ken stikke!'-mentaliteit van een groot deel van Nederland, helaas.
Verwijderd
In bussen heb je dat ook, maar daar stapt iedereen achteraan uit en vooraan in, dan heb je dat conflict dus niet.
Zou bij treinen van mij ook wel mogen
Althans, niet zolang de asocialen denken in de trant van "dat achter uitstappen geldt vast alleen voor anderen, en niet voor mij, ik stap gewoon voor uit!".
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Die beperkingen staan hier vaak los van storingen. We hebben werkweken gehad met 3 of 4 van de 5 dagen "beperkingen in de materieelinzet". Er rijden dan dus veel minder treinen tijdens de spits. De treinen die wel rijden staan dan gewoon lekker vol.Migrator schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:04:
[...]
Beperkingen in de materieelinzet heb je in mijn ervaring altijd in combinatie met andere storingen. Materieel dat vaststaat achter een storing en dus niet voor de dienstregeling gebruikt kan worden. Inclusief personeel dat vastzit achter de storing. Nee, ik zie nog steeds niet hoe de NS met minder materieel significant minder kosten zou hebben...
Meer kan ik er niet van maken: minder treinen = minder treinen. Dat is gewoon een feit. Het worden er niet meer door het juiste excuus om te roepen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 06:45 ]
Nee hoor. Stond gewoon een voor m'n neus gisteren.wildhagen schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:14:
DDM is allemaal uit dienst genomen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dit topic is gesloten.
![]()