LordSinclair schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:03:
[...]
Dat respect had iemand in Duiven ook niet. De stoptrein stond op het station stil voor in en uitstappers. Die persoon dacht ook "wat een onzin" en kroop onder de bomen door. De IC uit Duitsland over het linkerspoor bleef onopgemerkt, helaas liep het fataal af.
Waarom zou hij dat gedacht hebben? Gokje; de bomen zitten onnodig lang dicht voor die stoptrein, zoals op de rest van die lijn?
LordSinclair schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:03:
[...]
Een andere optie is dat de bomen met een storing omhoog blijven, dat is nog veel gevaarlijker want dan steek je ongewaarschuwd over. Nu kijk je in ieder geval nog. Het treinverkeer past bij zo'n storing de snelheid ook aan omdat men weet dat mensen toch gaan oversteken, al dan niet voorzichtig.
Oplossing is bomen dicht, dan treinen langzamer en bomen weer open. Sommige plaatsen worden volledig afgegrendeld door gesloten bomen, zeker daar waar er heuveltjes tussen de rijrichtingen op de weg zijn. Dan krijg je files die al snel tot aan opritten staan met bijbehorende aanrijdingen en U-turns. Ambulances kunnen daar echter ook niet bij, want de boel staat klem. Dat kost levens!
Hoe vaker er zo'n storing is, des te vaker mensen er onterecht vanuit gaan dat er weer een storing is, zeker als de bomen standaard te lang dichtzitten.
Ja, dat is waar. Is daar beleid over; treinen op zulke lijnen en zware mist?
EDIT schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:44:
Als je zo nodig gesloten overwegbomen wilt negeren, accepteer dan in ieder geval de consequenties.
Recent ook weer bijna eentje onder m'n trein gehad door zo'n ongelooflijk domme actie: die jongen dacht dat de trein die van links kwam de enige was. Echter was die trein nog een eindje weg, en dat was ook niet de trein die de overweg had geactiveerd.
Ik kwam van rechts en mij had hij dus niet gezien. Het scheelde maar een haartje of hij was die dag niet meer opgestaan. Nu kon hij nog net wegduiken. En ik zat daar met toch wel wat trillende handjes.
Een half jaartje geleden heb ik een keer een weblogje geschreven over dit fenomeen. Misschien eens doorlezen. Wellicht kan jij je dan inbeelden wat jouw gedrag bij machinisten kan veroorzaken.
EDIT's schrijfsels: Een minuut of je leven
In plaats van hard in de verdediging te schieten en met allerlei emo-verhalen
(klinkt grof, zo bedoel ik het niet) te komen kun je je ook realiseren dat wat ik voorsta alleen maar leid tot méér respect voor spoorbomen en daarmee minder nare situaties voor jou.
Middelvinger opsteken naar machinist is natuurlijk totaal van de pot gerukt. Maar als het gaat zoals hier (Machinist hangt nog even te roken uit het raampje voor hij gaat rijden terwijl de bomen allang dichtzitten.) dan is zoiets wederzijds.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 05-11-2015 18:27
]