Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.983 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

In deze opname van Meesterpaul2 wordt zijn ICM ingehaald door een ICD waarbij de TRAXX zijn stroomafnemers allebei naar beneden heeft. Als ik het goed zie...

Even later haalt de ICM de ICD weer in en zijn ze nog steeds naar beneden, net zoals weer even later stilstaand op Schiphol. Kan iemand uitleggen wat hier het doel of nut van is?

Of was het misschien een storing en kwam de pantograaf voor 1500V gewoon niet meer omhoog?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:43
Ik ga het filmpje helaas even niet kijken, zit in het buitenland, dus dat kost een heleboel MBs :P
Je noemt echter Schiphol. Bij Hoofddorp zit de spanningssluis voor het omwisselen van de bovenleidingsspanning van 25 kV naar 1,5 kV en vv. Voor het omwisselen moeten alle stroomafnemers naar beneden zijn. Dat is dus een reden om een Traxx zonder stroomafnemers omhoog te zien rijden. Echter op Schiphol zelf zouden deze allang weee omhoog moeten zijn (na Hoofddorp zelfs al). Is dat niet het geval, dan kan het goed zijn dat er inderdaad een storing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

EDIT schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:59:
Ik ga het filmpje helaas even niet kijken, zit in het buitenland, dus dat kost een heleboel MBs :P
Je noemt echter Schiphol. Bij Hoofddorp zit de spanningssluis voor het omwisselen van de bovenleidingsspanning van 25 kV naar 1,5 kV en vv. Voor het omwisselen moeten alle stroomafnemers naar beneden zijn. Dat is dus een reden om een Traxx zonder stroomafnemers omhoog te zien rijden. Echter op Schiphol zelf zouden deze allang weee omhoog moeten zijn (na Hoofddorp zelfs al). Is dat niet het geval, dan kan het goed zijn dat er inderdaad een storing was.
Dank voor je uitleg, maar een andere reden dan een storing is er dus niet als de pantografen bij Hoofddorp, in de tunnel en op Schiphol nog steeds naar beneden zijn?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het kan zijn dat de machinist 'm gewoon heeft laten uitrollen en pas bij vertrek uit Schiphol de stroomafnemers weer omhoog heeft gedaan.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Krentenbol schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:09:
Dat klopt, maar dat wordt hoe dan ook gedaan. Als het niet de site zelf is, is het wel door Bondor met de site als tool. Het is dus niet relevant IMO ;)
Blijkbaar was grouptickets.nl niet de eerste in zijn soort. En de eerste werd hard onderuit gehaald: http://motherboard.vice.c...e-ns-hardhandig-aangepakt

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Krentenbol schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:40:
Blijkbaar was grouptickets.nl niet de eerste in zijn soort. En de eerste werd hard onderuit gehaald: http://motherboard.vice.c...e-ns-hardhandig-aangepakt
Tsja, als je zo'n site opzet moet je niet verbaasd opkijken als je vervolgens een blafbrief van de NS krijgt. Binnen de oude voorwaarden mocht GoRail, met de huidige voorwaarden duidelijk niet (je betaalt aan GoRail en GoRail bestelt en mailt het ticket voor je).

Groepsticket heeft nu de rand van wat wel/niet mag opgezocht door buiten het bestelproces te blijven: je maakt je geld over naar een van de mensen in de groep en die koopt vervolgens het ticket. Dat neemt niet weg dat de NS nog steeds prima een blafbrief kan sturen -- of Groepsticket daar vervolgens naar luistert is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Alex) schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:39:
Het kan zijn dat de machinist 'm gewoon heeft laten uitrollen en pas bij vertrek uit Schiphol de stroomafnemers weer omhoog heeft gedaan.
Klinkt in mijn oren niet heel waarschijnlijk, zeker 's zomers zal m.n. de airco toch ook nog een aardige stroom trekken?
Op Breda zie ik de TRAXX van de ICD nog altijd even een tweede stroomafnemer (er ligt trouwens een indrukwekkende collectie op zijn dak) tegen de draad drukken voor hij vanwege het kopmaken (idd aan het niet-kop-perron) beide afnemers intrekt en afgekoppeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ValHallASW schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:16:
[...]

Tsja, als je zo'n site opzet moet je niet verbaasd opkijken als je vervolgens een blafbrief van de NS krijgt. Binnen de oude voorwaarden mocht GoRail, met de huidige voorwaarden duidelijk niet (je betaalt aan GoRail en GoRail bestelt en mailt het ticket voor je).

Groepsticket heeft nu de rand van wat wel/niet mag opgezocht door buiten het bestelproces te blijven: je maakt je geld over naar een van de mensen in de groep en die koopt vervolgens het ticket. Dat neemt niet weg dat de NS nog steeds prima een blafbrief kan sturen -- of Groepsticket daar vervolgens naar luistert is een tweede.
Het lijkt me dat groepsticket.nl dat best naast zich neer kan leggen. Ze brengen slechts mensen met elkaar in contact en zijn geen partij in het aanschaffen van het ticket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
[...]

Volledig mee eens. Maar het is je niet opgevallen dat de dagtekening van de voorwaarden waar niet in staat dat dit verboden is later is dan de dagtekening van de voorwaarden waar wel in staat dat het verboden is?
Laatste voorwaarden gelden, en in de laatste voorwaarden staat niet dat het verboden is O-)

Goed, als je op de website van NS naar de nu geldende voorwaarden zoekt staat er in dat het wel verboden is, maar dit geeft ook maar aan dat NS ook maar een ongeleid projectiel is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyziggyzig
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
mambo No5 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:18:
Kort keren en lang keren wilt nog wel eens slaan op de hoeveelheid tijd die een trein/metro heeft tussen aankomst en vertrek; als een trein 20 minuten langs een perron staat voordat 'ie terug rijd keert deze lang om maar een voorbeeld te noemen. Kort keren kan je inderdaad opvatten als binnenkomen, iedereen d'r uit en d'r in en weer gaan met die banaan.. :) Dan bestaat er ook nog zoiets als een negatieve kering, maar die word enkel gebruikt in het geval van een (ernstige) verstoring om in ieder geval nog zoveel mogelijk te laten rijden of om "op te ruimen".
Klopt. Kort keren is aankomen, ombouwen en weer weg. Dat kan bij sommige materieelsoirten binnen drie, vier minuten. Lange kering is gewoon veel tijd tussen aankomst en vertrek, ongeacht of er gereinigd of gerangeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maasluip schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:02:
Goed, als je op de website van NS naar de nu geldende voorwaarden zoekt staat er in dat het wel verboden is, maar dit geeft ook maar aan dat NS ook maar een ongeleid projectiel is.
Jup. Dat was echt een trieste actie :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat je betaald aan een van de groepsleden zet de deur natuurlijk ook wagenwijd open voor fraude. Ik kan me voorstellen dat er allemaal andere Roemenen nu zo'n groepje gaan 'hosten' en vervolgens geen ticket doorsturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:46
Bacchus schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

Klinkt in mijn oren niet heel waarschijnlijk, zeker 's zomers zal m.n. de airco toch ook nog een aardige stroom trekken?
Zodra de stroomafnemer omlaag is en de trein op accu's werkt is de airco 1 van de eerste dingen die uitgeschakeld wordt. Dus het wordt hooguit warm in de trein. Ook redelijk wat verlichting wordt uitgeschakeld.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Laatst online: 30-11-2023
Denk persoonlijk dat een storing was. Normaal als de IC-D hfd voorbij rijd hoort al lang de 1500 V= panto om hoog te staan

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
http://www.rtvdrenthe.nl/...oor-in-Assen-uit?r=nieuws

Nou, bedankt ProRail :p
Waarom zou zoiets zijn? Is Assen niet belangrijk genoeg? Heeft ProRail het te druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Inderdaad apart dat ze het een jaar uitstellen. Ik klikte op die pagina even door naar de tekeningen van het nieuwe station Assen: is dat dezelfde architect als Rotterdam Centraal?

Moet zeggen dat ik blij ben dat er afgestapt is van de standaardbouw. Utrecht Centraal wordt heel mooi, Rotterdam Centraal is schitterend, ook Arnhem vind ik erg geslaagd: beter dan de eenheidsworst die je de afgelopen 20, 30 jaar hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10 21:58

Qu3st

don_jorg schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:17:
Inderdaad apart dat ze het een jaar uitstellen. Ik klikte op die pagina even door naar de tekeningen van het nieuwe station Assen: is dat dezelfde architect als Rotterdam Centraal?

Moet zeggen dat ik blij ben dat er afgestapt is van de standaardbouw. Utrecht Centraal wordt heel mooi, Rotterdam Centraal is schitterend, ook Arnhem vind ik erg geslaagd: beter dan de eenheidsworst die je de afgelopen 20, 30 jaar hebt gezien.
Nee zijn niet dezelfde architecten als van Rotterdam Centraal.

Bron:
http://www.architectenweb...tie_detail.asp?iNID=35745
http://www.dearchitect.nl...dam-centraal-station.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Qu3st schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

Nee zijn niet dezelfde architecten als van Rotterdam Centraal.
Dank je! Toch vind ik beide stations wel eenzelfde 'gevoel' geven, met een punt richting de hemel gericht. Maar verder is het design natuurlijk heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Dat vind ik ook, de architecten zullen zich vast hebben laten inspireren door Rotterdam Centraal, maar het wordt een prachtig station! Klein Rotterdam :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
http://www.transport-onli...-die-keerde-op-het-spoor/
ProRail doet aangifte tegen vrachtwagenchauffeur die keerde op het spoor

HEERLEN - "Onverantwoord en levensgevaarlijk. Daarom hebben we aangifte gedaan tegen een 39-jarige vrachtwagenchauffeur uit Heerlen die vrijdag 7 augustus zijn vrachtwagen met gasflessen ging keren op een overweg in Meerssen"zegt ProRail vrijdag in een verklaring.

"Het is niet verwonderlijk dat dit incident al veel aandacht in de media kreeg. Een vrachtwagen geladen met volle gasflessen waar bijna een trein tegenaan rijdt. Je hebt niet veel verbeelding nodig om je voor te stellen wat voor rampzalige gevolgen dit bij een botsing had kunnen hebben. Voor ons toont het maar weer eens aan hoe belangrijk het is je bij het passeren van een overweg te houden aan de verkeersregels. En ga alsjeblieft nooit, nooit, nooit keren of stilstaan op een overweg", aldus ProRail.

Aangifte

Hoewel de trein op tijd stil stond, was dit incident voor ProRail te ernstig om het er te bij laten zitten. Daarom hebben zij bij de politie aangifte gedaan tegen de chauffeur. "Een beroepschauffeur die de verkeersregels hoort te kennen en van wie je beter moet en mag verwachten. Dat het incident goed afliep, was meer geluk dan wijsheid. Al waren veel passagiers wel behoorlijk geschrokken en liep het treinverkeer flinke vertraging op."

ProRail neemt jaarlijks maatregelen om de veiligheid op overwegen te verbeteren. Dat blijft noodzakelijk aangezien er nog ieder jaar op overwegen dodelijke aanrijdingen plaatsvinden. Omdat het gedrag hierbij een grote rol speelt, voert ProRail jaarlijks campagnes om mensen te wijzen op het gevaar van roekeloos gedrag: 'Houd je bij het oversteken strikt aan de regels en wacht tot het rode licht is gedoofd en nogmaals: ga nooit, nooit, nooit keren of stilstaan op een overweg!’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik begrijp niet precies wat je met de aangifte kunt bereiken. Het is op zich al strafbaar en ik neem aan dat een BOA reeds geconcludeerd heeft dat een strafbaar feit begaan is op het betreffende moment zelf (in filmpjes ook te zien) en daar ter plekke een verbaal heeft uitgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Proces verbaal is gewoon de vastlegging van een feit waar niks uit kan komen, bij aangifte wordt de daadwerkelijke strafrechtelijke procedure gestart. Bij ernstige misdrijven door het OM en in dit geval dus door ProRail omdat het OM waarschijnlijk niet kan inschatten hoe ernstig dit was.

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 21-08-2015 15:23 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
ArcticWolf schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:22:
Proces verbaal is gewoon de vastlegging van een feit waar niks uit kan komen, bij aangifte wordt de daadwerkelijke strafrechtelijke procedure gestart. Bij ernstige misdrijven door het OM en in dit geval dus door ProRail omdat het OM waarschijnlijk niet kan inschatten hoe ernstig dit was.
Ik vraag me dus af of keren op een overweg een misdrijf is. En keren waar dat verboden is kan gewoon direct resulteren in een boete... dat is wat ik bedoelde. Ik neem aan dat dat reeds gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Dennis schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:14:
Ik begrijp niet precies wat je met de aangifte kunt bereiken. Het is op zich al strafbaar en ik neem aan dat een BOA reeds geconcludeerd heeft dat een strafbaar feit begaan is op het betreffende moment zelf (in filmpjes ook te zien) en daar ter plekke een verbaal heeft uitgeschreven.
Ik denk dat ProRail daar niet bevoegd voor is. Ik denk namelijk dat je voor deze niks anders dan artikel 5 WvW'94 kan schrijven, en zover mijn kennis rijkt zijn alleen politie/kmar mensen bevoegd voor art. 5 omdat ze bevoegd zijn voor alle strafbare feiten(Politie/KMAR mensen zijn namelijk algemeen opsporingsambtenaren).

Maar misschien zijn er ook nog spoorwegwetten waar ProRail wel op kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

Ik vraag me dus af of keren op een overweg een misdrijf is. En keren waar dat verboden is kan gewoon direct resulteren in een boete... dat is wat ik bedoelde. Ik neem aan dat dat reeds gebeurd is.
Keren op een overweg is idd niet zo handig dan kan hij/zij een boete krijgen, maar omdat het ProRail terrein is kan deze dus ook een aangifte indienen omdat de veiligheid (bewust) van een trein in gevaar was.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 21-08-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Het oorspronkelijke verhaal is iets genuanceerder:
Veolia reageerde vanochtend ook op de noodstop. Volgens de vervoerder wilde de vrachtwagen de overweg over, maar haalde hij de bocht niet. Bij het terugsteken kwam een spoorboom tussen de cabine en de laadbak terecht en kon de bestuurder 'geen kant meer op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
ArcticWolf schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:30:
Keren op een overweg is idd niet zo handig dan kan hij/zij een boete krijgen, maar omdat het ProRail terrein is kan deze dus ook een aangifte indienen omdat de veiligheid (bewust) van een trein in gevaar was.
Ja, dat zal dan dus artikel 3 van de Spoorwegwet zijn:
Artikel 3
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de spoorweg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de spoorweg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
ValHallASW schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:32:
Ik ga ervan uit dat het terugsteken wordt gezien als keren (wij denken misschien aan dat je fysiek je auto omdraait maar daar hoeft dus blijkbaar geen sprake van te zijn).

De juristen zullen het vast hebben uitgezocht, of het is gewoon voor de PR :+. Misschien moet ik binnenkort maar eens een cursus spoorwegwet doen :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:56

[...]
Maar dan had hij nooit die overwegen mogen naderen met z'n voiture, ik denk dat ProRail aangifte heeft gedaan omdat hij overduidelijk niet handig bezig was. Maar goed dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:50
Je zou inderdaad verwachten dat een beroepschauffeur (zeker een met de nodige certificaten voor gevaarlijke stoffen) een situatie beter zou kunnen inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]
Je mag een overweg alleen opgaan als je direct kunt doorgaan en de overweg geheel kunt vrijmaken (art. 15a RVV).
Dat was hier duidelijk niet het geval en daarbij heeft hij ook de veiligheid van het treinverkeer in gevaar gebracht. Er is dus niet echt veel ruimte voor nuance hier. Hij had echt beter moeten weten.
Vinnienerd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:05:
[...]

Maar dan had hij nooit die overwegen mogen naderen met z'n voiture, ik denk dat ProRail aangifte heeft gedaan omdat hij overduidelijk niet handig bezig was. Maar goed dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.
ProRail wordt afgerekend op beschikbaarheid. Het aanpakken van onbeschikbaarheid door derden heeft aandacht.

[ Voor 31% gewijzigd door evilution op 21-08-2015 17:32 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik zal het eens voor je navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:28:
Je mag een overweg alleen opgaan als je direct kunt doorgaan en de overweg geheel kunt vrijmaken (art. 15a RVV).
Dat was hier duidelijk niet het geval en daarbij heeft hij ook de veiligheid van het treinverkeer in gevaar gebracht. Er is dus niet echt veel ruimte voor nuance hier. Hij had echt beter moeten weten.
Nog nooit een bocht iets te krap genomen? Kom nou, ook chauffeurs maken fouten, en dan roepen dat het 'onverantwoordelijk en levensgevaarlijk' is (dixit Prorail) is nogal overdreven. Alsof het een bewuste keuze is geweest om stil te gaan staan op een spoorwegovergang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
De SSN was vandaag ook weer op pad. Ik kwam de 01 1075 bij toeval tegen bij Breukelen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/11951182_1081349808542660_7739349608604896082_n.jpg?oh=9e1974a42866a32621b9f41f58ce3eeb&oe=563CB639

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Dennis schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:49:
Ik zal het eens voor je navragen.
De voornaamste reden voor ProRail om aangifte te doen is het publiekelijk aandacht krijgen en bewustwording te creëren bij vrachtwagenchauffeurs.

Of het aanpakken van een individu die toevallig een fout maakt daarvoor nou het beste middel is, daar zijn de meningen over verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Fijn en dan beslist de OvJ dat de zaak geseponeerd word.... Ben je echt verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
SRich schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:53:
Fijn en dan beslist de OvJ dat de zaak geseponeerd word.... Ben je echt verder....
Volgens mij is het civielrechtelijk, dus geen OvJ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 14:50
Als er aangifte wordt gedaan, is het toch per definitie strafrechtelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
anboni schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:46:
Als er aangifte wordt gedaan, is het toch per definitie strafrechtelijk?
Dat klinkt inderdaad aannemelijk, maar als niet-jurist kom je nu op het randje van mijn kennis. Ik heb inmiddels geregeld dat ik binnenkort een introductie Spoorwegwet kan volgen, dus wie weet in de toekomst... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Dennis schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Volgens mij is het civielrechtelijk, dus geen OvJ.
Als ProRail aangifte doet bij de Politie is het strafrechtelijk. Politie is namelijk het uitvoerend deel van de staat wat toeziet op de regels die door de wetgever gesteld zijn.

Civiel rechterlijk kan je namelijk geen aangifte doen. Aangifte doe je na een overtreding van een (spoorweg/wegenverkeers) wet.

Het civiele recht regelt de verhouding tussen burgers of bedrijven onderling. Enkele voorbeelden van civiel rechtelijk zijn huurrecht, arbeidsrecht en aansprakelijkheidsrecht. Hier is bijvoorbeeld geregeld wie de schade van een ander moet vergoeden en onder welke voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij er al een boete voor gehad heeft, kan hij er niet eens voor vervolgd worden. Dan heeft hij zijn straf al gehad. Alleen als er nog een tweede feit is, waarvoor hij nog geen boete gehad heeft, dan kan hij daarvoor eventueel nog vervolgd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:17:
Als hij er al een boete voor gehad heeft, kan hij er niet eens voor vervolgd worden. Dan heeft hij zijn straf al gehad. Alleen als er nog een tweede feit is, waarvoor hij nog geen boete gehad heeft, dan kan hij daarvoor eventueel nog vervolgd worden.
Volgens mij kan je altijd meerdere bekeuringen krijgen... ;) Maar je heb gelijk in de kern van de zaak, je kan niet 2x voor hetzelfde gestraft worden. Dus als je al een bekeuring voor de art. 5 (WvW'94)heb gehad kan je niet meer vervolgd worden. Wat ook niet kan is als je een bestuursrechtelijke handhaving(chauffeursdiploma ingenomen door CBR bijv.) heb gehad dat je nog strafrechtelijk vervolgd word(Ontzegging van de rijbevoegdheid/Misdrijf in kader van spoorwegwetgeving)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:17:
Feit 1: art 15a RVV
Feit 2: art 3 Spoorwegwet.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilution schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

Feit 1: art 15a RVV
Feit 2: art 3 Spoorwegwet.
Dat zijn artikelen, geen feiten. Je kunt alleen binnen de RVV al een feit hebben wat onder meerdere artikelen kan vallen. Kun je nog steeds maar 1 keer gestraft worden voor dat feit.

En artikel 3 lijkt gewoon het "artikel 5 RVV" van de Spoorwegwet te zijn. Een kapstokartikel waar je vanalles op zou kunnen gooien. Aangezien art 15a RVV de gedraging eigenlijk prima beschrijft, zal hij daarvoor wel gestraft worden. Het kan trouwens best zijn, dat de man gewoon een uitnodiging ontvangt om voor de rechter te verschijnen en geen transactievoorstel.

Edit:
Dat is natuurlijk makkelijk op te zoeken: overtreden artikel 15a RVV (zowel lid 1 als lid 2): 230 euro voor een bestuurder van een motorvoertuig. (Misschien is dit bedrag inmiddels alweer verhoogd, maar dan heb je in ieder geval een indicatie.)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 15:58 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wanneer gaat Mat64 eruit? Begin die dingen meer dan zat te worden. Zit er helaas te vaak in en ze lijken zo onderhand gewoon uit elkaar te vallen. Treinstel 475 mag over drie kwartier uit roulatie, ben maar in een ander treinstel gaan zitten zojuist, vertrouw het ding niet meer :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:51
Hoe werkt die stroom eigenlijk in zo'n Mat 64? Op een generator op een loopas, die accu's oplaadt, en dan de verlichting op laagspanning DC? Vermogenstransistors waren, toen ze ontworpen werden, natuurlijk nog redelijk zeldzaam.

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 13:45
Er is een 100V-net aan boord van mat '64. Dit net wordt gevoed door accu's die op hun beurt worden opgeladen door een motorgenerator. Het motorgedeelte hiervan werkt op de bovenleidingspanning. Het 100V-net voedt o.a. de stuurstroominstallatie en binnenverlichting maar daarnaast ook enkele omzetters naar 24V (o.a. voor kop- en sluitlichten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
De omzetting van 1500V naar het boordnet gebeurt met een roterende omvormer. Simpel gezegd: een elektromotor op 1500V die een generator aandrijft die een andere spanning opwekt.
railwiki schreef:
Voor het leveren van stroom voor de stuurstroom en verlichting, is onder het Bk rijtuig een motorgenerator opgenomen van Heemaf, type. Deze zet de 1.500 Volt bovenleidingspanning om in 100 Volt spanning voor de stuurstroom en 145 Volt voor de verlichting. De motorgenerator levert een vermogen van 5 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS naar de rechter om aanbesteding spoorlijn Zwolle - Enschede
NS stapt naar de rechter over de aanbesteding van het treinvervoer op de spoorlijn tussen Zwolle en Enschede. In juni won Syntus de aanbesteding voor het vervoer op het treintraject.

Onderdeel van die aanbesteding was het laten rijden van treinen in de spits. Vanaf 2017 moeten zowel Syntus als NS hun treinen over het spoortraject tussen Wierden en Enschede laten rijden, dat ziet NS niet zitten en wil eerst garanties over het spoorgebruik afdwingen via de rechter.

Provincie bezorgd
De provincie maakt zich zorgen om de rechtszaak. De rechtszaak zou volgens Overijssel tot vertraging kunnen leiden bij de uitvoering van de aanbesteding.

Stroomstoring in Deventer: treinverkeer ligt plat
Het treinverkeer van en naar Deventer ligt plat door een grote stroomstoring. En dat levert veel vertraging op voor reizigers.

Tussen Deventer en Almelo, Apeldoorn, Zutphen en Zwolle konden door de storing lange tijd geen treinen rijden. Momenteel rijden alleen de treinen richting Zupthen en Rijssen nog niet. Voor reizigers kan de extra reistijd oplopen tot ruim een uur.

Naar verwachting duurt de storing tot zeker 10.30 uur.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 29-08-2015 09:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:06
Hebben ze bij de NS nieuwe treinen? Ik vind deze trein ri. Zwolle vanaf Roosendaal echt mooi _o_

// Volgens OVinfo is het een DDZ 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Nee, niet nieuw maar oud :P
Wel vernieuwd. Het waren de oude stoptreinen met die keiharde groene bankjes (deze: Foto op Wikipedia).
Die treinen zijn helemaal gestript en opnieuw opgebouwd, maar nu met interregio interieur (ook de andere dubbeldekkers gaan ditzelfde interieur krijgen).
Een filmpje van het hele project:

YouTube: Van stoptrein naar nieuwe intercity (van DDAR naar DDZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
EDIT schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:33:
Nee, niet nieuw maar oud :P
Wel vernieuwd. Het waren de oude stoptreinen met die keiharde groene bankjes (deze: Foto op Wikipedia).
Die treinen zijn helemaal gestript en opnieuw opgebouwd, maar nu met interregio interieur (ook de andere dubbeldekkers gaan ditzelfde interieur krijgen).
Een filmpje van het hele project:

YouTube: Van stoptrein naar nieuwe intercity (van DDAR naar DDZ)
Als ik thuis ben zal ik dat filmpje eens bekijken. Ik vind het mooie en prettige treinen in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Leuk filmpje :) Had 'm nog niet gezien, mooi proces zo, echt maatwerk qua inrichting en gereedschappen ook, zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:43

Onbekend

...

Inderdaad een mooi filmpje.

Maar echt alles werd gestript, en alleen het frame bleef over.
Hoeveel besparen ze daarmee t.o. de aanschaf van nieuw materieel en het verkopen van het huidige?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Onbekend schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:55:
Hoeveel besparen ze daarmee t.o. de aanschaf van nieuw materieel en het verkopen van het huidige?
Valt volgens mij wel mee. In het filmpje staat dat ze 65% hergebruiken, waaronder volgens mij de assen en motoren. Dat lijken mij vrij prijzige onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Onbekend schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:55:
Inderdaad een mooi filmpje.

En ook worden onderdelen gebruikt voor de details. Zoals de handvaten van de deuren, welke ik erg mooi vind! Die DDZ zijn heerlijke treinen, helaas heeft NS nog steeds die DDAR in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 12:55

mambo No5

Bad Apple?

Qu3st schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

En ook worden onderdelen gebruikt voor de details. Zoals de handvaten van de deuren, welke ik erg mooi vind! Die DDZ zijn heerlijke treinen, helaas heeft NS nog steeds die DDAR in gebruik.
DD-AR is meer een noodgreep om tekorten in het materieelbestand op te vangen; als alle (Fyra o.a.) volgens plan gelopen was hadden we deze waarschijnlijk niet meer terug gezien in actieve dienst. Zodoende ook de extra bestelling FLIRT's voor komend jaar; dit is puur aanvullen van materieel. :) Overigens; DD-AR/DDZ -> VIRM qua rijeigenschappen..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
DDZ rijdt inderdaad heerlijk. :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de NS-Flirt. Als ze eind 2016 al moeten instromen in de reizigersdienst zal het eerste stel binnenkort wel over de grens komen rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26
Alex) schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:21:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de NS-Flirt. Als ze eind 2016 al moeten instromen in de reizigersdienst zal het eerste stel binnenkort wel over de grens komen rollen?
Denk je dat de NS die dan vervolgens een jaar laat staan roesten voordat ze ingezet worden?
De eerste exemplaren gaan naar testplekken (voor de SLT was dat Tsjechïe). Personeel opleiden en het materieel testen.
Een paar maanden later gaan ze in NL rijden.
Ik verwacht dus niet dat de eerste binnen een jaar geleverd worden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Meer bewaking op internationale treinen en stations
Internationale treinen en stations in Nederland worden naar aanleiding van de verijdelde aanslag in Thalys scherper bewaakt. Politie en marechaussee gaan intensiever controleren.

Dat zegt minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie). Hij praatte zaterdag in Parijs met collega's uit acht andere Europese landen over maatregelen tegen terrorisme in treinen.

Het overleg vond plaats naar aanleiding van de verijdelde aanslag van vorige week in de Thalys die onderweg was van Amsterdam naar Parijs. Een man werd overmeesterd toen hij met een kalasjnikov en enkele messen uit het toilet kwam gestormd.

Nederland en België gaan ook vaker samen controleren in treinen. ''Intensivering van de veiligheidsmaatregelen past in het huidige dreigingsbeeld, maar moet de samenleving niet ontregelen'', voegde de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, Dick Schoof, er aan toe.

Aanleiding voor het overleg is de ternauwernood verijdelde aanslag in de Thalys van Amsterdam naar Parijs vorige week vrijdag. Een man werd overmeesterd toen hij met een kalasjnikov en enkele messen uit het toilet kwam gestormd.

Uitwisselen
Volgens Van der Steur zal de verscherpte bewaking die al was ingesteld na de poging tot een aanslag in de Thalys nu verder gaan. Ook hebben de ministers afgesproken dat de betrokken landen beter informatie gaan uitwisselen.

Van der Steur heeft erop aangedrongen dat dit ook meer gestandaardiseerd gaat worden, zodat de informatie beter verwerkt kan worden. Dat is nodig omdat voor de man die de aanslag wilde plegen wel gewaarschuwd was, maar hij niet tegengehouden werd.

Treinkaartjes
Verder gaan de Europese verkeersministers bekijken of treinkaartjes op naam kunnen worden gesteld zodat verdachte personen beter uit de trein kunnen worden gehouden. Bij het kopen van een kaartje kan zo worden bekeken of een treinreiziger voorkomt op een lijst met verdachte personen.

Ook wordt de mogelijkheid van verscherpte controle op bagage onderzocht. Vooral Duitsland zei daar moeite mee te hebben omdat het tot groot oponthoud zou kunnen leiden. De verkeersministers spreken daar in oktober over verder.

Bij de bijeenkomst waren behalve Van der Steur ook ministers aanwezig uit Frankrijk, België, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Spanje, Luxemburg en Zwitserland. Ook de Europese Commissie was vertegenwoordigd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
RocketKoen schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Denk je dat de NS die dan vervolgens een jaar laat staan roesten voordat ze ingezet worden?
De eerste exemplaren gaan naar testplekken (voor de SLT was dat Tsjechïe). Personeel opleiden en het materieel testen.
Een paar maanden later gaan ze in NL rijden.
Ik verwacht dus niet dat de eerste binnen een jaar geleverd worden.
Testritten in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Daar was toen geen plek voor met de SLT.
Bij de Fyra gingen ze ook recht uit Italië de HSL op.
Dat ging in beide gevallen niet heel soepel. Dus misschien dat ze het nu anders doen.

Als ze een trein niet goed genoeg achten om met passagiers te rijden dan mag hij gewoon niet rijden in Nederland. En als hij wel al goed genoeg is bevonden. Dan stoppen ze er liever meteen passagiers in :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

RocketKoen schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:53:
[...]

Dat ging in beide gevallen niet heel soepel. Dus misschien dat ze het nu anders doen.

Als ze een trein niet goed genoeg achten om met passagiers te rijden dan mag hij gewoon niet rijden in Nederland. En als hij wel al goed genoeg is bevonden. Dan stoppen ze er liever meteen passagiers in :P
De Fyra heeft wel degelijk testritten gereden in Nederland
http://www.v250.nl/v250---albatros/tetstritten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ja testritten in Nederland, zodat ILT de vergunningen kan afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Qu3st schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:26:
[...]

Ja testritten in Nederland, zodat ILT de vergunningen kan afgeven.
Daarom verwacht ik er juist binnenkort eentje. En als hij niet in NS-kleuren is, dan is hij vast wel in Abellio/R-net-kleuren. Die hebben ze per december 2016 ook nodig. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Alex) op 30-08-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Alex) schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:19:
[...]

Daarom verwacht ik er juist binnenkort eentje. En als hij niet in NS-kleuren is, dan is hij vast wel in Abellio/R-net-kleuren. Die hebben ze per december 2016 ook nodig. :)
Ik weet dat er door ILT vergunningen afgegeven zijn voor testritten, weet alleen niet of dat voor die treinen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag nog in DDZ gereden. Wat een ijskast; niet om te harden. Sokken over broek gedaan en de jas aangehouden. Conducteur zei dat de airco "alleen maar aan of uit" kon toen ik vroeg of 'ie wat warmer gezet kon worden. Lijkt mij dat die dingen toch gewoon klimaatbeheersing per bak / verdieping hebben?

Uiteindelijk verhuist naar boven de motoren; daar was het wat warmer, maar ook een gigantisch takkeherrie; er leek daar onderin iets niet helemaal lekker te lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Qu3st schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:24:
[...]

De Fyra heeft wel degelijk testritten gereden in Nederland
http://www.v250.nl/v250---albatros/tetstritten
de eerste op 26/5/12.
De eerste rit met passagiers was eind juli.

Al zijn die ritten uit je quote niet de eerste. Ze reden al eerder rond, maar dat was voor de overdracht. Ik weet alleen niet waar.
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:24:
[...]

Donderdag nog in DDZ gereden. Wat een ijskast; niet om te harden. Sokken over broek gedaan en de jas aangehouden. Conducteur zei dat de airco "alleen maar aan of uit" kon toen ik vroeg of 'ie wat warmer gezet kon worden. Lijkt mij dat die dingen toch gewoon klimaatbeheersing per bak / verdieping hebben?

Uiteindelijk verhuist naar boven de motoren; daar was het wat warmer, maar ook een gigantisch takkeherrie; er leek daar onderin iets niet helemaal lekker te lopen.
Natuurlijk kan die airco afgesteld worden. Of een conducteur weet hoe dat moet is een tweede.
Bij die nieuwe treinen kan de machinist dat op een schermpje regelen. Maar bij die oude moet je volgens mij per bak een paneel openmaken en de instelling van de thermostaat aanpassen.

[ Voor 50% gewijzigd door RocketKoen op 30-08-2015 01:27 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die oude hadden geen airco, dus waar wet het nooit te koud als het buiten warm was.

Wel jammer dat ze het weer regelbaar gemaakt hebben. Ze hadden het gewoon vast moeten zetten of begrenzen, dan heb je geen last van airco uit als er een Groenlinkser rijdt en kunnen ze 'm ook niet zo belachelijk koud zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
RocketKoen schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:25:
[...]

de eerste op 26/5/12.
De eerste rit met passagiers was eind juli.
De eerste Fyra kwam in 2009 het land binnen. De eerste rit met betalende reizigers was inderdaad in juli 2012, daar zat ik zelf in :P
Al zijn die ritten uit je quote niet de eerste. Ze reden al eerder rond, maar dat was voor de overdracht. Ik weet alleen niet waar.
De Fyra's hebben wel degelijk testritten gereden in Nederland, in België en in Tsjechië. In Nederland zijn ze vrijwel overal in het land wel gespot: veel op de HSL, maar ook Amsterdam - Arnhem, tussen Eindhoven en Venlo, en zelfs tot in Groningen aan toe.

In België werd er vooral getest op Meer-grens - Brussel, maar ook daar werd getest op o.a. Lijn 2 (Leuven - Luik) en nog wat andere binnenlandse trajecten. In Tsjechië werd er getest op de speciale testbaan in Velim.

Ook SLT is uitgebreid in Nederland getest: het eerste stel kwam in januari 2008 het land binnen, de eerste reizigersrit was pas in februari 2009. In de tussenliggende 13 maanden is er uitgebreid getest in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
RocketKoen schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:25:

[...]

Natuurlijk kan die airco afgesteld worden. Of een conducteur weet hoe dat moet is een tweede.
Bij die nieuwe treinen kan de machinist dat op een schermpje regelen. Maar bij die oude moet je volgens mij per bak een paneel openmaken en de instelling van de thermostaat aanpassen.
Helaas, als machinist kan ik geen instellingen van de airconditioning wijzigen ;) (en maar goed ook, want zoveel mensen, zoveel wensen)
Alleen van het klimaat in mijn eigen cabine, maar daarmee heb ik geen invloed op die in de trein.
De klimaatregeling wordt per bak aangestuurd. Een andere bak kan dus echt helpen. De conducteur kan deze hooguit resetten in geval dat ie het niet doet of 'getript' is.

tip: de bovenverdieping bij dubbeldekkers wordt over het algemeen agressiever gekoeld dan de benedenverdieping. Verdieping wisselen kan dus al helpen. Bij DDZ kan het zelfs helpen om werkelijk een coupé verder te gaan zitten, daar zit ook nog wel eens verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19

Luke!

#Treinbaas
RocketKoen schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:53:
[...]

Sorry maar zowel met SLT als V250 zijn tot in den treure testritten gereden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRich schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:18:
[...]

En gewoon de Spopo opdoeken 8)7
Allemaal schijnmaatregelen. Wel dingen op naam willen zetten, bagage doorzoeken maar niet de buitengrens willen beveiligen.

#hypocriet

En wat maakt dat internationaal treinverkeer meer aandacht krijgt? In een gevulde VIRM met zes bakken kun je potentieel meer mensen afknallen dan in een Thalys.

Al met al klinkt het als een OV-chipkaart faal, maar dan in nog grotere proporties.

Heel maatschappij omtoveren tot politiestaat om daden van terreur te voorkomen werkt niet, nooit. Veel goedkoper om een paar duizend Jihadisten uit een vliegtuig te drukken op te sluiten, dan alles bewaken.

Zoals Rutte al zei; beter als Jihadisten daar sneuvelen in plaats van terugkeren en hier problemen maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged

Op Wikipedia staat een afbeelding met een treinstel FLIRT is afschuwelijk grijs, ik mag hopen dat de FLIRT-stellen in Nederland gewoon mooi geel en blauw krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
iBugged schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 02:09:
[...]

Op Wikipedia staat een afbeelding met een treinstel FLIRT is afschuwelijk grijs, ik mag hopen dat de FLIRT-stellen in Nederland gewoon mooi geel en blauw krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://www.ns.nl/binaries/content/gallery/NS/images-over-ns/nieuwscentrum/flirt-schuin.jpg
http://www.ns.nl/over-ns/...n-in-vanaf-eind-2016.html

Verder waren de rijeigenschappen van de DDAR altijd al erg fijn. Een erg stille trein met fijne loopeigenschappen (geen geslinger zoals een VIRM). Alleen het zit meubilair was ondermaats. Nu ze de trein hebben gerenoveerd en het interieur een upgrade hebben gegeven is het een win-win. Alleen jammer van de agressieve airco. Deze wil ook graag heel hard in je nek blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Letten we even op dat bij een discussie over beveiliging e.d. op stations, het om het spoorweg nieuws gaat. Meningen over maatregelen of jihadisten in het algemeen horen hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03
LordSinclair schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:58:
Alleen jammer van de agressieve airco.
Voor mensen die slecht tegen warm en vochtig weer kunnen, zoals ik (dik boven de 90% luchtvochtigheid momenteel, pfffff :'( ) is dat alleen maar prettig. Het kan me niet koud (en vooral droog) genoeg zijn in de trein, waar ik in stap na een stuk stevig doorlopen.

Ik vind het veel prettiger om in een echt moderne trein te zitten dan in een geüpgrade ICM waarvan de airco het zeker in een overvolle trein maar net redt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
JeroenH schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:07:
Voor mensen die slecht tegen warm en vochtig weer kunnen, zoals ik (dik boven de 90% luchtvochtigheid momenteel, pfffff :'( ) is dat alleen maar prettig. Het kan me niet koud (en vooral droog) genoeg zijn in de trein, waar ik in stap na een stuk stevig doorlopen.
Het is prettiger dan een niet airco trein, maar daar is dan alles mee gezegd. Het is vaak zo koud dat ik niet in korte broek en tshirt met de trein ga, ook al is het 30 graden buiten. Ik zorg dat ik lange broek en minimaal 1 jas of trui mee heb om het een beetje aangenaam warm te houden. Ook een sjaal is geen overbodige luxe tegen een stijve/bevroren nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42

Goner

What can I do you for ?

Net terug uit Zuid Afrika waar ze hun eigen "Fyra" fiasco hebben :
http://www.bdlive.co.za/b...ble-for-sas-railway-lines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Goner schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:06:
Net terug uit Zuid Afrika waar ze hun eigen "Fyra" fiasco hebben :
http://www.bdlive.co.za/b...ble-for-sas-railway-lines
Oeps.
During the tender and negotiating process, PRASA submitted a loading gauge specification that called for a maximum height of 4,140 mm (13 ft 6.99 in).
(...)
The loading gauge specification for diesel-electric locomotives and other rail vehicles, specifying a maximum height of 3,965 mm (13 ft 0.1 in) above the railhead, was submitted to the manufacturer in October 2013, after the locomotive design was completed.
(...)
In January and February 2014 PRASA conducted height verification at bridges with notable height constraints at Jeppe, Denver, Driehoek and New Era.
(...)
Of these locations, the lowest measured height of the contact wire above the railhead was 4,150 mm (13 ft 7.39 in) at Denver.
(...)
The resulting report concluded that the Afro 4000's structure gauge does not fit in the South African infrastructure clearance envelope. While the PRASA rolling stock, the Class 7E and 7E2 locomotives that were used during the tests, also do not comply with the structure gauge clearance under the bridge, there is no direct contact of the carbody with the overhead contact wire due to the fact that the pantographs are insulated from the roof. The Afro 4000, however, has a minimum calculated roof clearance of only 10 mm (0.39 in), which poses an operational electrical risk.
tl;dr: ze hebben de loading gauges voor elektrische vs diesellocs door elkaar gehaald. Elektrische locs kunnen best rijden met een lage bovenleiding -- die duwen ze gewoon met de pantograaf omhoog. Maar een dieselloc...

[ Voor 6% gewijzigd door ValHallASW op 31-08-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49

Entity

9000rpm

Dan zetten ze er toch een dummy pantograaf op? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Excuses voor reizigers Achterhoek
Buitengewoon vervelend en uiterst frustrerend voor reizigers en vervoerders. Want opnieuw is er hinder op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk. Als ProRail willen we dan ook de reizigers en vervoerders op het spoor in de Achterhoek excuses maken. Vandaag is de derde dag dat het treinverkeer er hinder heeft sinds we grootschalige werkzaamheden hebben uitgevoerd.

Oorzaken
Op dit moment lijkt het erop dat de storingen voorbij zijn. Het zal nog wel even duren voor alle treinen weer gewoon rijden. Er zijn afgelopen dagen meerdere oorzaken van storingen. Maar voornamelijk het terugbouwen en ook het vernieuwen van de apparatuur voor aansturing van seinen en wissels speelt ons parten. Het spoor bestaat niet alleen uit dwarsliggers, spoorstaven en spoorgrind, maar ook uit talloze sensoren die de aanwezigheid van treinen waarnemen, de instelling van wissels en seinen controleren en kilometers kabels om die signalen door te geven via diverse computers en relais. Het moet allemaal perfect werken omdat het spoor anders in storing gaat en voor de zekerheid wordt stilgelegd.

Onderzoek
Natuurlijk stellen we meteen de vraag wat er precies aan de hand is, zodat we het ook kunnen oplossen. We zijn nu met een team ter plaatse van ProRail-specialisten, die van de reguliere onderhoudsaannemer en de aannemers die de projecten uitvoerden. Maar het roept ook bij ons de vraag op waarom we dit niet hebben voorkomen. Daarom laten we tot de bodem uitzoeken welke lessen we hiervan kunnen leren. Een van de onderzoeksvragen is bijvoorbeeld of het gebruikte testprogramma afdoende is.

Zutphen-Winterswijk
Naast problemen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk, kampen we ook op het spoor tussen Zutphen en Winterswijk met een storing. Dit is het gevolg van een blikseminslag die zondag grote schade heeft aangericht. Ook daar wordt sinds die tijd met man en macht gewerkt aan een oplossing.

Reisinformatie
Hoewel de treinen bij Arnhem-Winterswijk weer gaan rijden, kunnen we momenteel nog altijd geen treinen rijden tussen Zutphen en Winterwijk. Er worden bussen ingezet. We zijn bezig het exacte probleem scherp te krijgen en zo snel mogelijk op te lossen. Zo gauw we exacter weten wat de oorzaak is, kunnen we ook een betere verwachting geven van de duur van de hinder. We adviseren reizigers de reisplanners van vervoerders in de gaten te houden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De probleem lijn van Nederland, god wat was ik blij toen ik nooit meer op dat stuk met de trein hoefde.
Het is één van de drukste lijnen van Nederland en 80% ervan moet over een enkelspoor, nu komen er wel wat kleine stukjes dubbelspoors bij, maar die hele lijn zou gewoon dubbelspoors moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
FabiandJ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:30:
Het is één van de drukste lijnen van Nederland
Overdrijf je nu niet een beetje? :+

Dat er elk kwartier of elke tien minuten een treintje rijdt van 2 of 3 wagons betekent nog niet dat het de drukste lijn is hoor ;). Kom anders eens 's middags kijken op Amsterdam Zuid ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FabiandJ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:30:
De probleem lijn van Nederland, god wat was ik blij toen ik nooit meer op dat stuk met de trein hoefde.
Het is één van de drukste lijnen van Nederland en 80% ervan moet over een enkelspoor, nu komen er wel wat kleine stukjes dubbelspoors bij, maar die hele lijn zou gewoon dubbelspoors moeten zijn.
Lol, 1 van de drukste lijnen van NL 8)7 in vergelijking met de randstad driehoek verbleekt dat lijntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Dennis schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:59:
[...]

Overdrijf je nu niet een beetje? :+

Dat er elk kwartier of elke tien minuten een treintje rijdt van 2 of 3 wagons betekent nog niet dat het de drukste lijn is hoor ;). Kom anders eens 's middags kijken op Amsterdam Zuid ofzo.
ArcticWolf schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:10:
[...]

Lol, 1 van de drukste lijnen van NL 8)7 in vergelijking met de randstad driehoek verbleekt dat lijntje...
Kom voor de gein eens in de spits, en stap in Zevenaar/Duiven/Westervoort in de trein die uit Winterswijk komt naar Arnhem, je kan niet instappen vol! Mogelijk is het nu beter, ik gebruik die lijn al 2 jaar niet meer, maar het was verschrikkelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door FabiandJ op 02-09-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
FabiandJ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:16:
Kom voor de gein eens in de spits, en stap in de trein die uit Winterswijk komt naar Arnhem, je kan niet instappen vol! Mogelijk is het nu beter, ik gebruik die lijn al 2 jaar niet meer, maar het was verschrikkelijk.
Ja dus? Tussen Amsterdam en Utrecht heb je soms 10 bakken dubbeldekker elk kwartier waarbij het balkon ook helemaal vol staat.

Die 6 bakken die doorgaans op jouw traject rijdt is net zolang als VIRM4 en 9 bakken gelijk aan VIRM6. Als het zo vol is moeten ze gewoon treinen inzetten met meer capaciteit.

Overigens is de lijn sinds de privatisering flink veel succesvoller. In dat opzicht positief. NS zag het als een zeurlijntje, een partij als Arriva of Syntus weet het maximaal uit te nutten. Toch een kunst! Zo zie je dat goed aanbod ook vraag creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

FabiandJ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:16:
[...]

[...]

Kom voor de gein eens in de spits, en stap in Zevenaar/Duiven/Westervoort in de trein die uit Winterswijk komt naar Arnhem, je kan niet instappen vol! Mogelijk is het nu beter, ik gebruik die lijn al 2 jaar niet meer, maar het was verschrikkelijk.
En dat is ook tussen Tiel en Utrecht, Woerden/Leiden-Utrecht, Zwolle-Utrecht en ga zo maar door. Dat het een probleem baanvak is ja, maar echt niet 1 van de drukste van Nederland. Het is geen pretje daar te reizen met de trein. Maar dat is in de spits op vele baanvakken zo (overvolle treinen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Dennis schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:20:
[...]

Ja dus? Tussen Amsterdam en Utrecht heb je soms 10 bakken dubbeldekker elk kwartier waarbij het balkon ook helemaal vol staat.

Die 6 bakken die doorgaans op jouw traject rijdt is net zolang als VIRM4 en 9 bakken gelijk aan VIRM6. Als het zo vol is moeten ze gewoon treinen inzetten met meer capaciteit.

Overigens is de lijn sinds de privatisering flink veel succesvoller. In dat opzicht positief. NS zag het als een zeurlijntje, een partij als Arriva of Syntus weet het maximaal uit te nutten. Toch een kunst! Zo zie je dat goed aanbod ook vraag creëert.
En dat kan dus niet, want de perrons zijn niet lang genoeg en de stukken waar de treinen elkaar moeten passeren zijn niet lang genoeg. En aangezien het niet de randstad is zegt Den Haag, stik er maar in we maken van het hele traject geen dubbenbaans, maar er komt een paar honderd meter extra bij....

Gelukkig hoef ik mezelf er niet meer druk om te maken ik woon er niet meer en heb al 2 jaar een eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
FabiandJ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:27:
En dat kan dus niet, want de perrons zijn niet lang genoeg en de stukken waar de treinen elkaar moeten passeren zijn niet lang genoeg. En aangezien het niet de randstad is zegt Den Haag, stik er maar in we maken van het hele traject geen dubbenbaans, maar er komt een paar honderd meter extra bij....

Gelukkig hoef ik mezelf er niet meer druk om te maken ik woon er niet meer en heb al 2 jaar een eigen auto.
Als er 3x GTW2/8 past, past er ook een VIRM6. 3x GTW2/8 is 510 zitplaatsen (3x170) en VIRM6 is 570. Daar komen bij VIRM6 echter wel nog 300 staanplaatsen bij, waar de GTW er maar 60 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:10:
[...]

In passagiers per uur wel ja, maar in treinen per spoor....

Doetinchem <> Zevenaar is bijvoorbeeld 8 treinen per uur, per spoor. Ongeveer net zo lang als Haarlem <> Uitgeest met net zoveel treinen, maar die lijn is wel dubbelspoor.

Los daarvan is het gewoon zolang ik me kan herinneren al een rommeltje met storingen e.d. Bij sommige spoorwegovergangen staan ondertussen 11 van die grote kasten, maar functioneren... ho maar. Dat is waarom een aantal stations een vaste halte hebben voor "treinvervangend vervoer".

Een wasdraad zou ook welkom zijn. Zo hebben de elektrische GTW'tjes bijvoorbeeld bijna een factor twee op de power to weight ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Het is druk als in "er past geen trein meer bij". Hetzelfde geldt voor Nijmegen - Venray in de spits en vooral Nijmegen - Boxmeer in de "start-schooljaarspits". Dan rijden daar tussen de kwartiersdienst nog 3x een 7,5 minuten dienst extra. Op een enkelsporig traject. Het past ook alleen maar omdat die treinen alleen richting Nijmegen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:19:
[...]

In passagiers per uur wel ja, maar in treinen per spoor....

Doetinchem <> Zevenaar is bijvoorbeeld 8 treinen per uur, per spoor. Ongeveer net zo lang als Haarlem <> Uitgeest met net zoveel treinen, maar die lijn is wel dubbelspoor.

Los daarvan is het gewoon zolang ik me kan herinneren al een rommeltje met storingen e.d. Bij sommige spoorwegovergangen staan ondertussen 11 van die grote kasten, maar functioneren... ho maar. Dat is waarom een aantal stations een vaste halte hebben voor "treinvervangend vervoer".

Een wasdraad zou ook welkom zijn. Zo hebben de elektrische GTW'tjes bijvoorbeeld bijna een factor twee op de power to weight ratio.
Sowieso rijden er tussen Amsterdam Bijlmer - Utrecht / Hoofddorp - Amsterdam CS/Amsterdam Zuid en Utrecht - Gouda; meer dan 8 treinen per uur per spoor.

Ik denk dat het moderniseren van de beveiliging in de achterhoek meer oplevert dan een waslijn aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar daar hoeven ze maar in één richting over dat spoor te rijden, waardoor je mogelijkheden om vertragingen op te vangen veel beter zijn.

Als in de achterhoek een trein twee minuten te laat uit Wehl vertrekt naar het oosten, kan de trein uit Doetinchem al niet meer op tijd naar Arnhem vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
En vergeet ook het goederen vervoer de ICE en andere buitenlands materiaal niet, dat gaat ook over het stuk Arnhem - Zevenaar.

Toen NS vroeger nog op het baanvak reed, had dit één voordeel de trein van 7:00 uur begon in Zevenaar met een koploper of een VIRM en reed door t/m Rotterdam/Den Haag.

[ Voor 40% gewijzigd door FabiandJ op 02-09-2015 20:12 ]

Verwijderd

Arnhem <> Zevenaar is dubbelspoor

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 12:50

larshack

Zonder melk en suiker

Wat een herrie in Mat'64 441 zeg, zit in de coupé maar hoor duidelijk dat er iets van een luchtslang lek is.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:20

Fiber

Beaches are for storming.

ArcticWolf schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:21:
[...]

Ik denk dat het moderniseren van de beveiliging in de achterhoek meer oplevert dan een waslijn aanleggen.
Laat ze het nou gewoon gelijk goed doen en direct alle drie aanpakken: Hele lijn dubbelspoor, met bovenleiding en moderne beveiliging...

Maar inderdaad:
FabiandJ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:27:
[...] aangezien het niet de randstad is zegt Den Haag, stik er maar in...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Nou, Zwolle-Wierden wordt anders wel geëlektrificeerd, en de Maaslijn staat ook op de nominatie.
Helaas dan ook weer geen dubbelspoor dus voor de reiziger heeft het weinig nut (geen snellere treinen).

Pagina: 1 ... 54 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.