Als er 10 dagen van de transporttijd afgaan (tov transport per schip) zal dit soort dingen lijkt me steeds meer gaan voorkomen, en dat zal dan natuurlijk ten koste gaan van scheepsvervoer, wat dus nadelig is voor de Rotterdamse Haven, als 1 van de grootste havens.
Dan kan je beter ook van dit soort dingen een graantje meepikken lijkt me, beetje diversificatie lijkt me nooit kwaad kunnen. En als je dan vroeg instapt, zoals nu het geval is, heb je alvast een streepje voor op de latere instappers ivm meer ervaring enzo.
Daarnaast schijnt het ook goedkoper te zijn, en onderstaand artikel noemt zelfs een 20 dagen kortere reistijd ipv 10:
With shorter transport times and lower costs for freight, international rail lines linking central and western China with Central Asia have helped to improve connectivity and trade between the regions.
Starting in Chongqing, the Chongqing-Xinjiang-Europe International Railway passes through Xi'an, Lanzhou, Urumqi and the Alataw Pass, where it enters Kazakhstan, before continuing through Russia, Belarus and Poland, finally ending in Duisburg, Germany.
Stretching 11,179 kilometers, it takes just 16 days on average to transport goods from China to Europe by rail, 20 days fewer than by sea from China's eastern ports, making rail ideal for goods with a shorter shelf life.
Zie
http://europe.chinadaily....9/13/content_16966629.htm
[
Voor 46% gewijzigd door
wildhagen op 24-07-2015 07:32
]