Hoe wil je dat dan noemen? PWM op een gloeilamp knipperd niet, maar PWM op LED... dat gaat echt gewoon van 100% naar totaal geen licht. Als je daar met 1/8000 (uiteraard wanneer het licht genoeg is) een foto van maakt, zie je de LEDs niet branden.
Bacchus schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:31:
[...]
Minder koffie drinken voor je 's morgens de weg opgaat?

Ik heb echt geen idee wat jij ziet. Heb je ook last van TL-verlichting, TFT-backlights in zowel CCFT- als LED-uitvoering, plasma-beeldschermen en was 75Hz een te lage refreshrate op je CRT? Sucks to be you, then.

Ik zit 's morgens nooit in de auto en drink geen koffie

. Maar 's avonds en 's nachts valt het wel op.
TL verlichting heb ik ook vaak last van (verschilt per TL). Veel nieuwere TL bakken zijn van die Hoge Frequency dingen met bijvoorbeeld 30.000 Hz; daar heb ik geen last van.
TFT backlights idem; mijn 2007FP's (met CCFL) zie ik op lage brightness (hoog tolereer ik niet) knipperen; schijnt iets van 160 Hz te zijn. Mijn U3014 heeft LED backlight, gebruikt pas PWM onder de 50% brightness (ik gebruik hem op 0-10%), daaronder PWM met 2500

Hz; dat zie ik niet knipperen. Veel laptops is het wel zichtbaar voor mij.
75 Hz was op CRT inderdaad te laag voor mij. M'n broer had geen problemen met 75 Hz op een Philips 21" CRT, ik werd er gek van. Daarom draaide ik eenzelfde monitor op 80 Hz. Helaas moest ik dan wel de resolutie terugschroeven. Verschilde ook per CRT. Sommige gloeiden meer na dan anderen. Bepaalde modellen waren pas 'goed' vanaf 85 Hz. Bij herinstallatie van windows was de videodriver altijd de eerste die erop ging, om van de 60 Hz af te zijn.
Verder nog veel geërgerd aan de standaard XP instelling om games op 60 Hz te draaien. Eerst kon je dat via de drivers forcen op een hogere frequentie, later had nVidia dat tabblad verborgen en kreeg je het pas te zien na het toevoegen van een register. Weer later 3rd party software gehad om hetzelfde te bereiken.
Gelukkig ziet de toekomst er goed uit; Dell heeft met de *15 serie een leuk assortiment PWM-vrije monitoren.