Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.982 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Die SGM sprinters zijn als het goed is juist aangepast om sneller op te kunnen trekken. Ze hebben alleen wel een lage topsnelheid. 125 km/u dacht ik, maar de snelheid kan maar in stappen van 10 km/u worden ingesteld, dus rijdt ie max 120 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 12:58

mambo No5

Bad Apple?

Klopt, alleen zijn de afstanden tussen de stations kennelijk dusdanig dat een snelle acceleratie niet opweegt tegen een ietwat hogere topsnelheid van andere modellen. M'goed, ik ben geen machinist en heb 't zelf ook nog nooit ervaren. :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

Goner

What can I do you for ?

gop1 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:09:
Die SGM sprinters zijn als het goed is juist aangepast om sneller op te kunnen trekken.
Opvallend dan dat gedurende de periode dat die SGM's op Roosendaal - Den Haag reden, er constant vertragingen waren. Nu (en ervoor) met de SLT loopt (liep) alles stukken soepeler ...
(en wat ben ik blij met deze warmte dat we sinds de veranderde dienstregeling de SLT weer terug hebben!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
SGM ook niet altijd sneller op dan DD-AR. Uit een topic op somda wat tijden:
0-100 km/h
DDAR+1700: 31 s
SGM-2: 42 s
SGM-3: 43 s
Plan-V: 52 s
DDAR+mDDM: 53 s
En SLT haalt het ook niet in minder dan 40 s.

Dus een enkel stel DD-AR met loc tegen een SGM-2 is altijd sneller.

Dat SLT zo traag is is wel opvallend. Het duitse broertje BR425 doet 0-100 in 27 seconden (zelf gemeten). Maar die heeft ook bijna 1000 kW meer vermogen.

[ Voor 20% gewijzigd door Maasluip op 03-07-2015 11:49 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08

MBV

Ik zie de DD-AR eigenlijk altijd met een mDDM rijden, dus dan snap ik de opmerking heel goed :) Dat een 1700 met alleen een DD-AR sneller optrekt verbaasd me niks, als je ze af en toe met een lading vracht ziet rijden van een halve kilometer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
En een 6-baks NID met mDDM zal ook niet echt snel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Die zijn inderdaad niet snel, zelfs de 4 baks is niet snel. Het grootste pluspunt aan die treinen is hun fijne en comfortabele interieur. Als je niet in de motorwagen zit, heb je soms niet in de gaten dat de trein al aan het rijden is.

Als ze die treinen nou ook nog eens een keer schoon zouden maken zou de ervaring er erg op vooruit gaan
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/9tn6f6.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door gop1 op 03-07-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Tering, wat een zooi. Vind ik overigens ook een beetje (niet specifiek deze foto hoor) de verantwoordelijkheid van de reizigers: Als ik zie wat voor een smeerboel en ronduit vuilnis ik soms tegenkom, dan vraag ik me af of sommigen gewoon te lam zijn om hun troep in een (echte) afvalbak te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/rcvx9f.jpg
Mensen zijn gewoon enorm asociale varkens.
En het vervelende is is dat er in deze trein geen opbergmogelijkheid is voor je spullen. Als je dan in een overvolle trein zit met meer dan twee tassen moet je je spullen in deze gore troep leggen.

[ Voor 79% gewijzigd door gop1 op 03-07-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
gop1 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:01:
[afbeelding]
Mensen zijn gewoon enorm asociale varkens.
En het vervelende is is dat er in deze trein geen opbergmogelijkheid is voor je spullen. Als je dan in een overvolle trein zit met meer dan twee tassen moet je je spullen in deze gore troep leggen.
Juist, dat soort ranzige plaktroep is om precies die reden idd ongeveer het ergste dat je tegen kan komen. Mn de bovenverdieping van NID heeft geen bagagerekken en die van VIRM zijn onbruikbaar voor alles dikker dan een flinke aktetas. Vind je het dan gek dat reizigers hun tassen en koffers op de zitplaatsen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002

MBV

En wat voor trein moet je dan juist altijd inzetten op het traject Eindhoven-Schiphol? Juist... de VIRM :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Maasluip schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:46:
SGM ook niet altijd sneller op dan DD-AR. Uit een topic op somda wat tijden:
0-100 km/h
DDAR+1700: 31 s
SGM-2: 42 s
SGM-3: 43 s
Plan-V: 52 s
DDAR+mDDM: 53 s
En SLT haalt het ook niet in minder dan 40 s.

Dus een enkel stel DD-AR met loc tegen een SGM-2 is altijd sneller.

Dat SLT zo traag is is wel opvallend. Het duitse broertje BR425 doet 0-100 in 27 seconden (zelf gemeten). Maar die heeft ook bijna 1000 kW meer vermogen.
Als door een kuche kuche tijdelijke storing(zo eentje die net oplost voordat je een station binnen rijd) de chopper installatie van 16/1700 gebypassed moet worden kan je in 6 sec van 0 naar 100 km/u optrekken. Dan krijg ja namelijk 5100 kW op de wielen O-)

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
SRich schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Als door een kuche kuche tijdelijke storing(zo eentje die net oplost voordat je een station binnen rijd) de chopper installatie van 16/1700 gebypassed moet worden kan je in 6 sec van 0 naar 100 km/u optrekken. Dan krijg ja namelijk 5100 kW op de wielen O-)
Als hier beelmateriaal van zou zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Wtf, heeft zo een ding grip genoeg voor zo'n acceleratie? (met gevulde trein bedoel ik dan, hè.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Nee, met een trein gaat het niet lukken. Als het een loc alleen is dan moet hij 375 kN op de rails zetten. Dat kan ook alleen maar als je alle beveiligingen uitschakelt. Normaal heeft die lok maar 260 kN trekkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hoe je 260kN trekkracht kan leveren met een locomotief van 20 84 ton is me dan weer een raadsel. logisch. Frictiecoëfficient staal-op-staal is 0.5-0.8, dus dan zit je met 840kN neerwaartse kracht op max 420-670kN trekkracht.

20 ton is aslast, niet massa van de loc

[ Voor 19% gewijzigd door ValHallASW op 03-07-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Loc is 83 ton ;) En met wat zand kom je ook voorbij die frictiecoëfficient.

Ah, ninja edit :P

[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 03-07-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zwartrijder schopt en bespuugt medewerkers NS Deventer
Een zwartrijder heeft gisteren medewerkers van de NS bespuugd en geschopt. Op station Deventer is de man aangehouden door de politie

De 33-jarige uit Leiden werd in de trein gecontroleerd maar kon geen geldig vervoersbewijs tonen. Hij ook had geen ID-bewijs bij zich. Vervolgens gaf de man een valse naam op. De NS-medewerkers wilden hem daarop aanhouden maar dat liet de man niet zomaar gebeuren. Hij verzette zich en begon te spugen en de schoppen.

Hij is geboeid en overgedragen aan de politie op station Deventer. Toen agenten hem fouilleerden bleek de man meerdere mobiele telefoons bij zich te hebben die hij gestolen had. De man is vastgezet. Er loopt een onderzoek naar hem.
Aanhoudingen om mishandeling NS-beveiliger Almere
In Almere heeft de politie twee mensen aangehouden omdat ze gisteren een beveiliger van de NS zouden hebben mishandeld op station Almere Centrum. Het gaat om een 33-jarige man en een 24-jarige vrouw uit Almere. Zij worden verdacht van mishandeling, belediging en openlijke geweldpleging.

Volgens de politie trapte de man een toegangspoortje op het station open, en werd daar door een omstander op aangesproken. Daarop schold de man een beveiliger uit die daar wat van zei. De man pikte dat niet en werd gewelddadig. Toen de beveiliger hem vervolgens staande hield, trapte de 24-jarige vriendin de beveiliger in zijn kruis.

De man en de vrouw zijn aangehouden door agenten die al op het perron waren voor een controle. Ze zijn vastgezet. De man is een bekende van de politie en had eerder op de dag al een boete gekregen voor ontoelaatbaar gedrag.

De NS besloot drie maanden geleden extra beveiligers in te zetten op stations om agressie tegen te gaan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Nieuwe warme dag, nieuwe kansen; helaas verloren kansen. Wederom een korte sprinter Uitgeest-Rdam, waar dus ook iedereen uit de geschrapte Uitgeest-Rhenen in moet. Helaas oude type, bus lekker warm...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Heeft de Sprinter tussen Utrecht CS en Amersfoort (zaterdag) airco? Of kan ik dat ergens opzoeken? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:04

PeaceNlove

Deugleuter

Ik denk van niet, momenteel zie ik vanuit mijn raam bijna altijd DDAR rijden als stopper en die hebben geen airco. Waarschijnlijk laten ze er zaterdag twee gecombineerd rijden netzoals in de spits, maar dat is puur speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Fiber schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:08:
Heeft de Sprinter tussen Utrecht CS en Amersfoort (zaterdag) airco? Of kan ik dat ergens opzoeken? O-)
Je zou vlak voor vertrek één van die sites kunnen checken waar de inzet op wordt weergegeven, kan nu ook wel, maar dat wil nog wel eens veranderd worden vlak van tevoren.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:36:
[...]

Je zou vlak voor vertrek één van die sites kunnen checken waar de inzet op wordt weergegeven, kan nu ook wel, maar dat wil nog wel eens veranderd worden vlak van tevoren.
Linkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:28

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Via http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl kun je materieel zien. Even googlen en je weet of er airco in zit.

Of die het (goed) doet is dan nog de vraag. Daar is helaas geen site voor.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En als je een treinnummer weet kan je hier kijken welk materieel er volgens de planning moet rijden, maar dat is dus met zo'n aangepaste dienstregeling niet 100% betrouwbaar.
Ook de OVinfo bèta app op Android geeft zeer betrouwbaar materieelinzet weer, net als linkje van Belindo, info komt in beide gevallen uit de NS API en die wordt afaik zsm bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:50

larshack

Zonder melk en suiker

Zit net te kijken op vertrektijden.rijdendetreinen.nl, maar kan het kloppen dat een ICM-4, ICM-6 en VIRM-4 in treinschakeling kan rijden? Ziet er nogal apart uit namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/67118017/Schermafbeelding%202015-07-04%20om%2015.10.58.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mechanisch gezien kunnen ze iig aan elkaar gekoppeld worden, maar of het functioneel werkt durf ik niet te zeggen... ik betwijfel het iig. Zal dan wel een opzending zijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VMyq5atQrpDTiupKrs3U1R9j/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ggR8Gqpyf6UgWbuojs5WTjor/full.jpg

Geld ook voor DM90 overigens:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_P5T7UHbn-Yw/Rod79IjVC9I/AAAAAAAACV4/mMsvRj4tNJI/s640/ygp52F8.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 04-07-2015 15:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat mag alleen om weg te slepen, en dan mogen er geen reizigers in.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:45
larshack schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:14:
Zit net te kijken op vertrektijden.rijdendetreinen.nl, maar kan het kloppen dat een ICM-4, ICM-6 en VIRM-4 in treinschakeling kan rijden? Ziet er nogal apart uit namelijk.

[afbeelding]
Dit komt meestal omdat een trein van A naar B gaat, op B moet combineren en dan zo verder gaat naar C. Gebeurt dus wel eens dat vanaf punt A er verkeerd materieel in zit, maar de materieelovergang vanaf punt B er nog aan hangt, zo krijg je een rare samenstelling. Ligt eraan wat infratechnisch beter is, maar het kan dat de trein met het verkeerde materieel doorgestuurd wordt of vanaf het punt waar er gecombineerd wordt aan de kant genomen wordt om dan vanaf punt B de trein met het goede materieel te laten rijden (weliswaar met een stel minder zoals vandaag is gebeurt met de 3558)..

In de reizigersdienst mag dit absoluut niet gecombineerd rijden maar wel om het af te voeren als het defect is. Dit is echter niet gewenst en indien mogelijk gebruiken we een losse loc om zoiets af te voeren of we halen ergens een zelfde type materieel vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leger komt NS voortaan te hulp tijdens hittegolf
Voor het eerst heeft de Koninklijke Landmacht zaterdag paraat gestaan om te helpen bij verstoringen van het treinverkeer.

Op veertien plaatsen in het land stonden groepen van tien militairen klaar om bij te springen als het nodig zou zijn. Ze konden bijvoorbeeld water uitdelen of mindervaliden vervoeren.

NS en Prorail hadden een beroep gedaan op de landmacht in verband met 'uitzonderlijke omstandigheden': de combinatie van tropische weersomstandigheden en veel evenementen in het land. De militairen waren standby onder meer in Almelo, Hoogeveen, Amersfoort, Gouda, Bergen op Zoom en Roermond.

De 'militaire steunverlening in het openbaar belang' is zaterdagavond afgesloten zonder dat de militairen in actie hoefden te komen. "Alle treinen zijn netjes blijven rijden", aldus een woordvoerder van het ministerie van Defensie.

Spoorbomen blijven dicht in Ommen, automobilisten nemen risico's
Verhitte taferelen vanmiddag op de Hammerweg in Ommen. Ter hoogte van het station bleven de spoorbomen dicht, wat tot een aantal gevaarlijke manoeuvres leidde.

In de zinderende hitte ruim vijftien minuten wachten was werd sommige automobilisten te gortig. Ze slalomden tussen de spoorbomen door om hun weg te vervolgen. Een van de wachtenden zag het en maakte foto's. Vlak na de 'oversteek' van een van de auto's reed er een trein met lage snelheid over de spoorovergang.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:15
@above Stand-by als in 'we komen als het moet'? Ik heb ze op Bergen op Zoom niet gezien namelijk, mijn flesje water moest ik gewoon voor dokken :(

Tweede alinea niet gelezen |:(

[ Voor 12% gewijzigd door iBugged op 05-07-2015 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belindo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 06:45:
Via http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl kun je materieel zien. Even googlen en je weet of er airco in zit.

Of die het (goed) doet is dan nog de vraag. Daar is helaas geen site voor.
Gaat mij vooral om het vermijden van VIRM. Weinig behoefte om in een schommelwieg zonder beenruimte te reizen. Iedere keer als er weer zo'n ding komt voorrollen op series waar meestal ICM rijd ligt er een scheldwoord op het puntje van m'n mond.

Op Arnhem <> Utrecht tref je niks anders meer aan tegenwoordig, maar op de IJssellijn en bijv. Schiphol <> Enschede / Groningen voel ik me altijd een beetje opgelicht als er VIRM voor komt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 01:51:
[...]

Gaat mij vooral om het vermijden van VIRM. Weinig behoefte om in een schommelwieg zonder beenruimte te reizen. Iedere keer als er weer zo'n ding komt voorrollen op series waar meestal ICM rijd ligt er een scheldwoord op het puntje van m'n mond.

Op Arnhem <> Utrecht tref je niks anders meer aan tegenwoordig, maar op de IJssellijn en bijv. Schiphol <> Enschede / Groningen voel ik me altijd een beetje opgelicht als er VIRM voor komt rijden.
Over de Hanzelijn rijdt praktisch altijd VIRM. Groningen - DH en Leeuwarden - DH dus. De treinen naar Rotterdam zijn bijna altijd ICM, behalve net één trein 's middags naar Groningen die ik altijd moet hebben -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Die VIRMS zijn inderdaad erg krap van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 23:19
Voordeel van die VIRMs is wel dat ze bij elke deur twee extra semizitplaatsen bieden ;) 's Morgens sta ik in een SLT en 's middags sta ik in een DDZ, dus ik vind het best fijn als er een keer een VIRM rijdt.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:11:
[...]

Over de Hanzelijn rijdt praktisch altijd VIRM. Groningen - DH en Leeuwarden - DH dus. De treinen naar Rotterdam zijn bijna altijd ICM, behalve net één trein 's middags naar Groningen die ik altijd moet hebben -_-
En volgens het NS forum;
https://forum.ns.nl/de-tr...ein-utrecht-schiphol-9542

Is het ICM dus ook vertrokken van Enschede <> Schiphol. Dat verklaard ook waarom ik de laatste tijd zo vaak mis grijp. Nu ik dat weet, pak ik de volgende keer wel de reis met overstap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:10:
[...]

En volgens het NS forum;
https://forum.ns.nl/de-tr...ein-utrecht-schiphol-9542

Is het ICM dus ook vertrokken van Enschede <> Schiphol. Dat verklaard ook waarom ik de laatste tijd zo vaak mis grijp. Nu ik dat weet, pak ik de volgende keer wel de reis met overstap :+
Op Enschede-Schiphol rijdt nog altijd nagenoeg altijd ICM, naar Den Haag/Rotterdam inderdaad VIRM.

Maar met het weer van de laatste tijd zou ik liever in een VIRM zitten dan in Mat64 wat ik nu elke dag tref. Alsof het buiten nog niet warm genoeg is doet dat binnenklimaat er nog wel een schepje bovenop. :X

Ander 'nieuws' in de categorie 8)7 _O-
Opnieuw heeft de Franse Spoorwegen SNCF een megablunder gemaakt bij een treinbestelling. Nieuwe dubbeldekkerstreinen blijken een paar milimeter te hoog om door een tunnel te kunnen, daardoor kunnen de treinen niet op het beoogde traject tussen Les Arcs (Frankrijk) en Ventimiglia (Italië) ingezet worden.

Het gaat om de zogenoemde Regio 2N-dubbeldekstreinen die de SNCF bij Bombardier heeft besteld. Eerder bleken de treinen voor 1300 perrons al te breed te zijn. Die blunder maakte de Franse spoorwegen doordat de Franse spoorbeheerder (RFF) verkeerde informatie aan het spoorbedrijf had gegeven.

De SNCF wilde juist op het traject dubbeldekkerstreinen gaan inzetten om de capaciteit op het traject uit te breiden. Nu zullen de nieuwe treinen als ze in dienst komen waarschijnlijk voorlopig rijden tot de Franse grensplaats Menton. De tunnels op het traject Menton - Ventimiglia zullen worden aangepakt zodat de nieuwe treinen in de toekomst toch door kunnen rijden naar Italië.

De nieuwe treinen worden overigens niet alleen op genoemd traject ingezet, maar ook elders in Frankrijk. Doordat de treinen voor 1300 perrons te breed bleken te zijn moest er al eerder 50 miljoen geïnvesteerd worden om de oude perrons aan te passen.
bron

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pech voor treinreizigers Berlijn - Amsterdam
Treinreizigers op weg van Berlijn naar Amsterdam hadden zaterdag dubbele pech.

In een intercity viel zaterdag in drie van de negen wagons de klimaatregeling uit. Om de reizigers in dit hete weekend van dienst te zijn werd een andere trein in Hannover met werkende airconditioning ter beschikking gesteld en ging de reis daar verder mee.

Maar die kreeg ook pech en viel uiteindelijk in Osnabrück uit als gevolg van een defect in de locomotief.

De reis ging toen verder met wat regionale treinen naar Bad Bentheim en Rheine. Tot slot kwamen de onfortuinlijke treinreizigers in Nederland in bussen terecht, meldden de Duitse spoorwegen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:34:
[...]
Op Enschede-Schiphol rijdt nog altijd nagenoeg altijd ICM, naar Den Haag/Rotterdam inderdaad VIRM.

Maar met het weer van de laatste tijd zou ik liever in een VIRM zitten dan in Mat64 wat ik nu elke dag tref. Alsof het buiten nog niet warm genoeg is doet dat binnenklimaat er nog wel een schepje bovenop. :X

Ander 'nieuws' in de categorie 8)7 _O-

[...]
Het is te warm hier om helder te denken, lol.

Ja, inderdaad Den Haag <> Enschede geen ICM meer.

Maar Schiphol <> Enschede is een van de eerste treinen die geslachtofferd wordt als er problemen zijn bij Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
misschien omdat er dan nog genoeg alternatieven zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwarring op Belgisch spoor vanwege 'kameel'
De Belgische spoorwegen ondervonden zaterdag hinder van een bijzonder probleem: er zou een kameel op het spoor gesignaleerd zijn.

Vervoerder NMBS, de Belgische NS, bracht het nieuws aan het eind van de ochtend via Twitter.

Het dier zou gesignaleerd zijn in de buurt van Aywaille, een gemeente in de provincie Luik, en langs het spoor lopen. Reizigers op dat traject moesten rekening houden met tien minuten vertraging.

Belgische media vermoedden dat de kameel afkomstig was uit het dieren- en safaripark Le Monde Sauvage in Aywaille. De melding werd een uur later ingetrokken: de kameel was gevonden en het verkeer kon weer zonder problemen verder rijden.

Dode kat
Toch kwam de NMBS aan het eind van de middag terug op de melding. Het bleek geen kameel te zijn geweest, maar een dode kat. De spraakverwarring was ontstaan doordat de melding in het Frans was doorgegeven: kameel is 'chameau', maar het ging om een 'chat mort'.

"t Is warm voor iedereen", voegde de NMBS op Twitter nog aan de bekentenis toe. "Neemt een slokje water." Het bericht leidde op de sociale media tot veel hilariteit.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had hem gezien ja. Zie hier het grote verschil tussen NS en DB: DB trekt een extra ICE van de plnk, NS zet bussen in. Significant verschil ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er waren toch werkzaamheden, waardoor een trein uberhaupt niet over dat traject kon rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
almelo-hengelo ligt er nog ruim een week uit jongens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
The Eagle schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:30:
[...]

Had hem gezien ja. Zie hier het grote verschil tussen NS en DB: DB trekt een extra ICE van de plnk, NS zet bussen in. Significant verschil ;)
Bij onze oosterburen loopt het ook niet altijd op rolletjes :)

Vanwege onweer ligt de HSL Hannover - Wolfsburg - Berlijn eruit, er was vanavond een grote chaos op Hannover. Reizigers werden onder meer in een intercity gestopt die via Braunschweig en Magdeburg gaat, dat ding rijdt met een aantal uur vertraging... Zie de tweets van @ArthurKamminga.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 06-07-2015 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Leuke update van de Reisplanner op mijn mobiel. Onder anderen met 'Treinradar' en info van het overige OV...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:43

IkWilbert

Het is mij!

Fiber schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:06:
Leuke update van de Reisplanner op mijn mobiel. Onder anderen met 'Treinradar' en info van het overige OV...
Zojuist geinstalleerd, zie alleen geen treinen als ik de "treinradar" start. Bij de extra opties heb ik alle treinen wel aan staan.

Treinradar werkt nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 06-07-2015 13:31 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:20
Roger van Boxtel als tijdelijk hoofd van de NS. Wat moeten we hier van vinden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maegrim schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:57:
almelo-hengelo ligt er nog ruim een week uit jongens :P
Ja, heerlijk. En tussen Enschede en Hengelo hebben ze voor het gemak de IC's er ook maar uitgegooid. Het ICM daarvan staat stof te vergaren op het opstelterrein, en ze pendelen met DM90.. heerlijk zonder airco.

Ze hebben "snelbussen" en "stopbussen" van Hengelo naar respectievelijk Wierden en Almelo. Spijtig genoeg gaat de "snelbus" alsnog over Almelo, dus snel is die helemaal niet. Direct naar Wierden doorrijden lijkt mij een stuk efficiënter. Tussen Hengelo en Almelo maakt het qua reistijd weinig uit of je nu wel of niet langs Borne gaat. Van Hengelo via Almelo naar Wierden is wel een stuk langer dan rechtstreeks vanaf Hengelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:00:
Roger van Boxtel als tijdelijk hoofd van de NS. Wat moeten we hier van vinden...?
Verklaart iig wel waarom D66 een van de sterkste roepers om het hoofd van Huges was, om hun eigen man naar voren te kunnen schuiven :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:38:
[...]

Ja, heerlijk. En tussen Enschede en Hengelo hebben ze voor het gemak de IC's er ook maar uitgegooid. Het ICM daarvan staat stof te vergaren op het opstelterrein, en ze pendelen met DM90.. heerlijk zonder airco.

Ze hebben "snelbussen" en "stopbussen" van Hengelo naar respectievelijk Wierden en Almelo. Spijtig genoeg gaat de "snelbus" alsnog over Almelo, dus snel is die helemaal niet. Direct naar Wierden doorrijden lijkt mij een stuk efficiënter. Tussen Hengelo en Almelo maakt het qua reistijd weinig uit of je nu wel of niet langs Borne gaat. Van Hengelo via Almelo naar Wierden is wel een stuk langer dan rechtstreeks vanaf Hengelo.
Het kan zijn dat men de bovenleiding geschakeld heeft tbv werkzaamhedenen er zodoende geen electrisch materieel kan rijden tussen beide stations. DM'90 inzetten is dan in ieder geval een oplossing om in ieder geval nog iets aan te kunnen bieden aan de reizigers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het eerder op de dag wel zien rijden volgens mij.

Lijkt me verder ook sterk. Machinist die ik sprak vond ook dat er wel ICM gebruikt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Weekend zonder problemen voor NS en Prorail

De NS en Prorail kijken met een goed gevoel terug op het weekeinde. Het vervoer van de vele mensen naar de twee etappes in de Tour de France verliep zonder problemen, zo stellen de twee organisaties zondag.

"We kijken met grote tevredenheid terug op dit sporthistorische weekend'', aldus de NS en Prorail. "Reizigers konden zaterdag zonder problemen van en naar Utrecht reizen of, op zondag, met de trein naar een plekje langs het parcours voor de tweede etappe van Utrecht naar Zeeland.''

Zaterdag was de grootste uitdaging voor de twee treinorganisaties. 350.000 mensen kwamen naar Utrecht voor de openingsrit, een tijdrit.

Het merendeel van de fans kwam met de trein. De NS had extra en langere treinen ingezet en er stonden extra storingsploegen van Prorail klaar bij problemen.

De laatste uren voor de start werd het druk op Utrecht Centraal, met name bij de uitcheckpunten bij de Jaarbeurs. Maar de situatie was beheersbaar, aldus de NS.

Volgens Rijkswaterstaat is verkeershinder op de snelwegen uitgebleven. Automobilisten hebben de verkeersadviezen rond Utrecht en Neeltje Jans goed opgevolgd, aldus de dienst.

Daardoor bleven beide plaatsen in het weekeinde goed bereikbaar. Alleen de terugkeer van toeschouwers vanaf Neeltje Jans, de finishlocatie van de Touretappe van Utrecht naar Zeeland, veroorzaakte files.

Miljoen mensen

De tevredenheid over het verloop van de Tourstart wordt eveneens gedeeld door de politie, de provincie Zeeland en de gemeente Utrecht. De Domstad zegt vier dagen achtereen volop in de belangstelling te hebben gestaan.

De evenementen rond de Grand Départ en de Tourstart zelf lokten alles bij elkaar ongeveer een miljoen mensen naar de stad. Volgens de politie is het wielerfestijn op enkele incidenten na veilig verlopen.

Utrechts burgemeester Jan van Zanen was daarom euforisch: "We hebben Utrecht over de hele wereld aan miljoenen laten zien. Ook bij de finish op Neeltje Jans was het een groot feest.''
Bron: NU

Alleen jammer dat zaterdag middag de Betuweroute van af Kijfhoek tot Zevenaar v.v. een gehele ECTS level 2 sein storing had waardoor er diverse treinen stil stonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Mwa geheel zonder problemen zou ik niet willen zeggen inderdaad, maar gezien het evenement en de hoeveelheid mensen die er op af gekomen zijn rond Utrecht had 't een bult erger geweest kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SRich schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:19:
[...]

Bron: NU

Alleen jammer dat zaterdag middag de Betuweroute van af Kijfhoek tot Zevenaar v.v. een gehele ECTS level 2 sein storing had waardoor er diverse treinen stil stonden....
Ja, maar de NS en ProRail hebben niets met de Betuweroute te maken, daar zit KeyRail (waar ProRail dan weer wel een aandeel in heeft) ;)

Het bericht klopt dus wel volgens mij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2015 16:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
wildhagen schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Ja, maar de NS en ProRail hebben niets met de Betuweroute te maken, daar zit KeyRail ;)

Laatste keer dat ik keek was KeyRail opgehouden en helemaal opgegaan in ProRail.
KeyRail was iets uit de tijd dat via pps de Betuweroute gebouwd moest worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

wildhagen schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Ja, maar de NS en ProRail hebben niets met de Betuweroute te maken, daar zit KeyRail ;)

Op 1 juli 2015 wordt de exploitatie van de Betuweroute overgedragen van Keyrail naar ProRail. Dit betekent dat Keyrail ophoudt te bestaan en dat alle medewerkers van Keyrail in dienst komen bij ProRail. Door de integratie van Keyrail in ProRail wordt een eenduidig aanspreekpunt voor het totale spoorgoederenvervoer in Nederland gecreëerd, wordt de goederenexpertise van ProRail verder versterkt en kunnen beheer en exploitatie nog efficiënter worden opgepakt.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Haha, ok, dat had ik dus idd gemist (maar is dus ook pas sinds 5 dagen, dat is mijn excuus ;)). Zo leer ik ook weer wat :P

Blijft iig wel overeind dat de NS er niks mee te maken heeft, die rijden daar niet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2015 16:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
wildhagen schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:27:
Haha, ok, dat had ik dus idd gemist (maar is dus ook pas sinds 5 dagen, dat is mijn excuus ;)). Zo leer ik ook weer wat :P

Blijft iig wel overeind dat de NS er niks mee te maken heeft, die rijden daar niet ;)
Wildhagen, je kan er vergif op innemen dat er iets gaat gebeuren met ProRail en NS. 1 Holding ofzo.....
Maar momenteel heb je wat NS betreft gelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist weer van semi-privé vervoer genoten; met twee passagiers in een touringcar tussen Almelo en Hengelo. Was nog geen eens de laatst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SRich schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Wildhagen, je kan er vergif op innemen dat er iets gaat gebeuren met ProRail en NS. 1 Holding ofzo.....
Ik kan een her-nationalisering van de NS, ProRail en Railbouw alleen maar aanmoedigen... wat een drama is het tegenwoordig toch, er gaat veel meer fout, het kost geen cent minder en arbeidstechnisch is het al helemaal om te janken geworden.
En ze staan tegenwoordig vaker in de rechtbank omdat iemand de kleine lettertjes is vergeten te lezen...

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 07-07-2015 11:03 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als je de NS samenvoegt met de infrabeheerder kun je er donder op zeggen dat je nog veel meer en groter gezeik krijgt dan NS nu al in Limburg heeft gepresteerd met die aanbesteding. Wordt die toko alleen nog maar arroganter van, het zou in mijn ogen zelfs een beloning zijn voor corrupt gedrag.

Dus nee, men moet wat mij betreft NS net zo gaan plaatsen als de andere treinvervoerders. Geen privileges meer, gewoon doen waarvoor je er bent: reizigers vervoeren.

Prorail en aanverwante bedrijven moeten ze maar een constructie geven als RWS. Ook niet heilig, maar gewoon een overheidsinstantie en geen bedrijf met de overheid als eigenaar. Ik zie echt niet waarom dit iets aparts moet zijn en alle andere vervoersinfra in NL 100% overheidsinstantie is.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Bastien schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:05:
Dus nee, men moet wat mij betreft NS net zo gaan plaatsen als de andere treinvervoerders. Geen privileges meer, gewoon doen waarvoor je er bent: reizigers vervoeren.
Zou wel een hoop gezeik in de tweede kamer schelen en kan de NS zich ook eens gaan gedragen als commercieel treinbedrijf ipv het halfslachtige overheidsbedrijf dat ze nu zijn. Precies de reden waarom het overigens niet gaat gebeuren: dan hebben die TK-leden geen enkele reden meer om kamervragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58
The Eagle schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:30:
[...]

O dat hadden wij laatst naar nederland met de ICE. Bij Keulen (kopstation) kon de ICE niet in de andere richting wegrijden, dus reden we een klein stukje achteruit terug naar een S-bahn station en dan via de S-bahn naar de normale route.

Altijd fun met een dikke ICE3 door een s-bahn stationnetje heen :+

Totale vertraging: 35 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bastien schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:05:

Prorail en aanverwante bedrijven moeten ze maar een constructie geven als RWS. Ook niet heilig, maar gewoon een overheidsinstantie en geen bedrijf met de overheid als eigenaar. Ik zie echt niet waarom dit iets aparts moet zijn en alle andere vervoersinfra in NL 100% overheidsinstantie is.
In Zweden hebben ze het nog radicaler aangepakt: weg- en spoorinfrabeheerder zijn daar samengevoegd tot één organisatie: Trafikverket.

In onze situatie is ProRail een zelfstandige BV die voor mijn gevoel eigenlijk net iets te ver van de politiek afstaat, terwijl diezelfde politiek wel veel in de melk te brokkelen wil hebben.
Bacchus schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:33:
[...]

Zou wel een hoop gezeik in de tweede kamer schelen en kan de NS zich ook eens gaan gedragen als commercieel treinbedrijf ipv het halfslachtige overheidsbedrijf dat ze nu zijn. Precies de reden waarom het overigens niet gaat gebeuren: dan hebben die TK-leden geen enkele reden meer om kamervragen te stellen.
Mee eens. De Britten hebben dit aspect veel beter op orde dan de Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ja want het Britse spoor is wereldwijd bekend om zijn gigantische prestaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

ProRail, NS en de overheid hebben ieder hun eigen belangen om hun geld "naar eigen inzicht" uit te geven.

De overheid wil zo min mogelijk files en de mensen het ov laten gebruiken, terwijl NS/ProRail uit voorzorg treinen schrapt om zo problemen op het spoor te voorkomen. Uiteindelijk komt het meeste geld bij de overheid vandaan, maar om alles maar 1 organisatie te maken is denk ik geen goed idee.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoldenSample schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:20:
:+
Onbekend schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:24:
ProRail, NS en de overheid hebben ieder hun eigen belangen om hun geld "naar eigen inzicht" uit te geven.

De overheid wil zo min mogelijk files en de mensen het ov laten gebruiken, terwijl NS/ProRail uit voorzorg treinen schrapt om zo problemen op het spoor te voorkomen. Uiteindelijk komt het meeste geld bij de overheid vandaan, maar om alles maar 1 organisatie te maken is denk ik geen goed idee.
Geen idee of het aan de huidige maatschappij ligt, maar "vroeger" was ook alles 1 (NS) en toen werkte het ook enigszins. Er wordt nu bezuinigd door een hoop onderhoud niet uit voeren met een alle problemen van dien maar in theorie wil dat niet zeggen dat het ook daadwerkelijk goedkoper is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

Is het niet zo dat het spoorvervoer relatief duurder is geworden dan vervoer via de weg als je dat vergelijkt met 50 jaar terug?

Misschien is het in de toekomst gewoon niet meer rendabel om mensen met de trein te vervoeren. Ze zijn meer geschikt om grote hoeveelheden mensen op grotere afstanden te vervoeren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Laatst online: 13-10 21:42
ArcticWolf schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:57:
[...]

:+

[...]

Geen idee of het aan de huidige maatschappij ligt, maar "vroeger" was ook alles 1 (NS) en toen werkte het ook enigszins. Er wordt nu bezuinigd door een hoop onderhoud niet uit voeren met een alle problemen van dien maar in theorie wil dat niet zeggen dat het ook daadwerkelijk goedkoper is geworden.
Dat is de standaardreactie. Vroeger werkte het, dus we moeten terug naar de situatie van vroeger. Sinds 2007 is de dienstregeling behoorlijk veranderd (4x/u een trein in de Randstad) en de splitsing van NS en ProRail stamt al van jaren daarvoor. Daarnaast is de regelgeving rondom het spoor de laatste jaren veel strenger geworden (of er wordt in ieder geval strenger gehandhaafd), waardoor de context enorm is veranderd.

Ik zie een fusie tussen ProRail en NS dan ook niet zitten. De samenwerking kan echter wel beter. NS wil de reiziger op de eerste plaats zetten, en dat komt niet altijd overeen met de gedachten van ProRail. Anderzijds haalt NS weer werknemers weg bij de verschillende verkeersleidingscentra, waardoor de communicatielijnen over en weer alleen maar lastiger worden. Het zijn gewoon twee lompe, logge instituten 8)7

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:13:
[...]

Dat is de standaardreactie. Vroeger werkte het, dus we moeten terug naar de situatie van vroeger. Sinds 2007 is de dienstregeling behoorlijk veranderd (4x/u een trein in de Randstad) en de splitsing van NS en ProRail stamt al van jaren daarvoor. Daarnaast is de regelgeving rondom het spoor de laatste jaren veel strenger geworden (of er wordt in ieder geval strenger gehandhaafd), waardoor de context enorm is veranderd.

Ik zie een fusie tussen ProRail en NS dan ook niet zitten. De samenwerking kan echter wel beter. NS wil de reiziger op de eerste plaats zetten, en dat komt niet altijd overeen met de gedachten van ProRail. Anderzijds haalt NS weer werknemers weg bij de verschillende verkeersleidingscentra, waardoor de communicatielijnen over en weer alleen maar lastiger worden. Het zijn gewoon twee lompe, logge instituten 8)7
Wel grappig dat je zegt dat de regelgeving veel strenger is geworden (en gehandhaafd), maar waar haal je dat vandaan dan? Ik merk juist het omgekeerde... ik werk voor een PCA en de regelgeving wordt nu juist op de letter toegepast, terwijl dat /juist/ niet zo moet zijn 8)7 alle spoorbouw techniek die nu wordt toegepast stamt nog van voor <1995, alle "moderne" technieken zijn gepatenteerd en veel te duur om toegepast te worden, dus worden ze dat ook niet.
Daarnaast kwa handhaving, er wordt zwaar bezuinigd op schouwen waardoor het aantal verrassingen in problemen juist toeneemt en de regel spoor moet stabiel liggen conform OVS is zo makkelijk te tackelen in een rechtzaak dat die nagenoeg al meteen vervalt na aanbesteding.
En de communicatielijnen zijn nu vele malen langer geworden dan voorheen hoor, er zitten nu ca. 6 mensen partijen (mensen) terwijl er dat voorheen 2 a 3 waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Onbekend schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:05:
Is het niet zo dat het spoorvervoer relatief duurder is geworden dan vervoer via de weg als je dat vergelijkt met 50 jaar terug?

Misschien is het in de toekomst gewoon niet meer rendabel om mensen met de trein te vervoeren. Ze zijn meer geschikt om grote hoeveelheden mensen op grotere afstanden te vervoeren.
Sowieso is spoor en wegen qua kosten niet te vergelijken. Gezien de economische afwenteling van beide manieren van vervoeren op geheel andere manieren plaats vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ArcticWolf schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:49:
[...]

Wel grappig dat je zegt dat de regelgeving veel strenger is geworden (en gehandhaafd), maar waar haal je dat vandaan dan? Ik merk juist het omgekeerde... ik werk voor een PCA en de regelgeving wordt nu juist op de letter toegepast, terwijl dat /juist/ niet zo moet zijn 8)7 alle spoorbouw techniek die nu wordt toegepast stamt nog van voor <1995, alle "moderne" technieken zijn gepatenteerd en veel te duur om toegepast te worden, dus worden ze dat ook niet.
Daarnaast kwa handhaving, er wordt zwaar bezuinigd op schouwen waardoor het aantal verrassingen in problemen juist toeneemt en de regel spoor moet stabiel liggen conform OVS is zo makkelijk te tackelen in een rechtzaak dat die nagenoeg al meteen vervalt na aanbesteding.
En de communicatielijnen zijn nu vele malen langer geworden dan voorheen hoor, er zitten nu ca. 6 mensen partijen (mensen) terwijl er dat voorheen 2 a 3 waren.
Je zat toch steeds te klagen dat het te streng werd of ben ik nou gek? Niet meer overdag werken, meer buitendienststellingen, enzovoorts. Zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F.West98 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:08:
[...]

Je zat toch steeds te klagen dat het te streng werd of ben ik nou gek? Niet meer overdag werken, meer buitendienststellingen, enzovoorts. Zoiets.
Arbeidsveiligheid technisch wordt het steeds strenger ja (en zelfs dat is een beleidssprookje)... spoortechnisch niet :X het is niet voor niks dat er zoveel treinen uit zijn gegooid afgelopen week. Neutralisatietemperatuur en compensatielengtes in de spoorstaven in NL is totaal verneukt het afgelopen decennia.
Arbo regels worden door RailAlert en ILT gehandhaafd, spoortechniek door ProRail en NS Spooraansluitingen, beide hebben wel invloed op elkaar.

[ Voor 34% gewijzigd door ArcticWolf op 07-07-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat met die gare QR poortjes? Als je een object iets te ver naar voren zet, gaat het poortje niet open?

Zojuist met de vouwfiets door zo'n QR poortje. Fiets in linkerhand, chipkaart rechts. Ding checkt uit en houd poortje dicht. Probeer je het nog een keer, bliept 'ie "reeds uitgechecked". Toch fijn dat je ze dan gewoon open kunt trappen. Scheelt weer vier meter omlopen via zo'n paal met een knopje.

Volgende persoon die door dat poortje wilde had hetzelfde euvel. Op de terugweg ging 'ie wel gewoon open, maar dan van je af.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Liep vanochtend op Den Haag achter de machinist van onze sprinter en iemand met een Prorail hesje die bij 'm zat in de cabine. Hij legde uit dat het systeem van de SLT gewoon aanblijft voor de terugrit een kwartier later omdat het ruim 5 minuten duurt om op te starten. En voegt eraan toe : het is net Windows op wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

SRich schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:26:
[...]

Laatste keer dat ik keek was KeyRail opgehouden en helemaal opgegaan in ProRail.
KeyRail was iets uit de tijd dat via pps de Betuweroute gebouwd moest worden...
KeyRail heeft geen zak met de pps bouw van de Betuweroute te maken, dat was PoBR. KeyRail is voortgekomen uit de Betuweroute Exploitatiemaatschappij (BREM) en als soort van onderaannemer van ProRail opgericht ter exploitatie van het traject Zee tot Zevenaar.
SRich schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Dat denk ik niet en zou ook geen enkel doel dienen behalve het bevredigen van de onderbuik van stuurlui aan de wal.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:20:
Liep vanochtend op Den Haag achter de machinist van onze sprinter en iemand met een Prorail hesje die bij 'm zat in de cabine. Hij legde uit dat het systeem van de SLT gewoon aanblijft voor de terugrit een kwartier later omdat het ruim 5 minuten duurt om op te starten. En voegt eraan toe : het is net Windows op wielen.
Zeker geïnstalleerd op een 5200 rpm laptop HDD van 2007? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
GoldenSample schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:20:
Er bestaan plannen om Network rail en diverse reizigersvervoerders weer 1 bedrijf van de maken met de zelfde naam van vroeger Britisch Rail.

Dit is geen geintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
evilution schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:41:
[...]

KeyRail heeft geen zak met de pps bouw van de Betuweroute te maken, dat was PoBR. KeyRail is voortgekomen uit de Betuweroute Exploitatiemaatschappij (BREM) en als soort van onderaannemer van ProRail opgericht ter exploitatie van het traject Zee tot Zevenaar.

[...]

Dat denk ik niet en zou ook geen enkel doel dienen behalve het bevredigen van de onderbuik van stuurlui aan de wal.
Dat klopt en aangezien men het via deels pps wilde financieren werd dat inderdaad een aparte exploitatiemaatschappij voor opgericht. KeyRail. KeyRail is namelijk voor de huidige samenvoeging met ProRail niet volledig in handen van ProRail geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Amsterdam CS blijft monument bij uitbreiding
Het monumentale karakter van Amsterdam CS blijft onaangetast als de oosttunnel wordt verbreed en uitgebrei met roltrappen.

Het gemeentebestuur van Amsterdam heeft deze week een verbouwingsvariant gekozen die niets afdoet aan de monumentale waarde van het stationsgebouw.

NS, spoorbeheerder Prorail, de welstandscommissie en de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed hadden al eerder hun voorkeur uitgesproken voor deze variant. Daarmee is de uitbreiding een stap dichterbij.

Het kabinet trok vorig jaar juni 431 miljoen euro uit voor verbreding van de sporen en de oosttunnel. De maatregelen creëren meer ruimte op het spoor en in het station. Dat is nodig om de groei van het aantal treinen en reizigers te kunnen verwerken.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

SRich schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:27:
[...]

Er bestaan plannen om Network rail en diverse reizigersvervoerders weer 1 bedrijf van de maken met de zelfde naam van vroeger Britisch Rail.

Dit is geen geintje
Ik ken de verhalen, daarom ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit is geen geintje
Yep ook gehoord via zusterbedrijf in de UK }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Dit is geen geintje
Die plannen zijn er absoluut NIET.

Waar wel sprake van is, is een nauwere samenwerking tussen reizigersvervoerder en infrabeheerder. Dit is zelfs enige tijd formeel vormgegeven in de vorm van de South West Trains - Network Rail Alliance waarin beide bedrijven samenwerkten aan de treindienst in dat gebied. Die alliantie is inmiddels ontbonden, maar 'de goede dingen' (zoals het samen zitten in een controlezaal) wil men behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Laatst online: 13-10 21:42
[...]

Wel grappig dat je zegt dat de regelgeving veel strenger is geworden (en gehandhaafd), maar waar haal je dat vandaan dan?
Ik doel vooral op de arbeidsomstandigheden van baanwerkers en de bevoegdheden van machinisten etc. Waar vroeger een machinist uit kon stappen om een tak uit een wissel te trekken (of in de winter een wissel schoon te vegen!), wordt nu het treinverkeer in twee richtingen stilgelegd tot er een gecertificeerde storingsploeg aanwezig is.
[...]
Het klinkt alsof je me hiermee tegen spreek, maar volgens mij zijn we het eens :P

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Ik doel vooral op de arbeidsomstandigheden van baanwerkers en de bevoegdheden van machinisten etc. Waar vroeger een machinist uit kon stappen om een tak uit een wissel te trekken (of in de winter een wissel schoon te vegen!), wordt nu het treinverkeer in twee richtingen stilgelegd tot er een gecertificeerde storingsploeg aanwezig is.

[...]

Het klinkt alsof je me hiermee tegen spreek, maar volgens mij zijn we het eens :P
Ja misschien niet zo handig verwoord nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Station Enschede Drienerlo wordt Enschede Kennispark
ENSCHEDE - Vanaf 1 december zal de naam van station Enschede Drienerlo veranderen in Enschede Kennispark.

De gemeente Enschede en provincie Overijssel zijn van mening dat de nieuwe naam beter aansluit bij het reisdoel van veel reizigers en de omgeving van het station.

NS stemt in met verzoek
De NS heeft onlangs ingestemd met het verzoek voor de naamswijziging die gemeente en provincie samen hebben ingediend. Vanaf 13 december is de naam in alle uitingen van de NS gewijzigd.

Beter herkenbaar
De nieuwe stationsnaam is beter herkenbaar voor de reiziger die Kennispark als eindbestemming heeft, vinden gemeente Enschede en provincie Overijssel. Bovendien past de nieuwe naam binnen hun missie om via Kennispark Twente 10.000 nieuwe, hoogwaardige arbeidsplaatsen te realiseren voor de regio.

Toename
Het station ligt in het hart van innovatiecampus Kennispark. De afgelopen jaren is er een flinke toename van het aantal reizigers dat gebruik maakt van de trein om de campus te bereiken.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Is dit een nieuw offensief van de NS, ons vertellen hoe ontzettend op tijd ze rijden ?
Gisteren tot 2, 3 keer toe : dames en heren, goedemorgen, deze sprinter rijdt op tijd.
En vanochtend een paar keer op de grotere stations, bijv. : we komen aan op station Den Haag HS om 9.11 en dat is de geplande tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Goner schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:02:
Is dit een nieuw offensief van de NS, ons vertellen hoe ontzettend op tijd ze rijden ?
Gisteren tot 2, 3 keer toe : dames en heren, goedemorgen, deze sprinter rijdt op tijd.
En vanochtend een paar keer op de grotere stations, bijv. : we komen aan op station Den Haag HS om 9.11 en dat is de geplande tijd.
Dat doen ze al een tijdje, ik denk dat de PR man/vrouw een keer met Ryanair heeft meegevlogen. Die doen dat altijd al (mits op tijd).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De op-tijd-melding geeft mij wel een positief gevoel, eigenlijk. Eén keer per station is wel genoeg en al de standaard overstapmogelijkheden mogen ze van mij ook wel achterwege laten. Als een aansluiting (bij vertraging) op ons wacht of op een ongebruikelijk spoor staat, stel ik het wel op prijs als dat gemeld wordt. De aankondiging welke trein we zijn, waardeer ik eigenlijk meer een minuutje voor de deuren sluiten dan vlak voor aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bacchus schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:18:
De op-tijd-melding geeft mij wel een positief gevoel, eigenlijk. Eén keer per station is wel genoeg en al de standaard overstapmogelijkheden mogen ze van mij ook wel achterwege laten. Als een aansluiting (bij vertraging) op ons wacht of op een ongebruikelijk spoor staat, stel ik het wel op prijs als dat gemeld wordt. De aankondiging welke trein we zijn, waardeer ik eigenlijk meer een minuutje voor de deuren sluiten dan vlak voor aankomst.
Altijd fijn als een wat overijverige conducteur alle overstapmogelijkheden op Utrecht Centraal op gaat noemen. Take it easy denk ik dan (of 'waarom noem je alle mogelijke bussen + tram er ook niet nog bij joh').

[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 10-07-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zwolle ook altijd leuk. Sneltrein richting emmen, stoptrein enschede, stoptrein deventer, stoptrein amersfoort, stoptrein kampen, sprinter Groningen (komen we net vandaan), intercity den haag, intercity groningen en intercity leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:02:
Ja, als je niks hoort moet je o pje horloge gaan kijken, want de 5 minuten vertraging roepen ze dus vaak niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol... ik lees net dat een stoomloc (1922) uit Hoorn een ICM heeft weggesleept omdat de IC de bovenleiding kapot had gereden 8)7

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11694819_957996927596330_50146065262107272_n.jpg?oh=ab1b8746324de00740a11368fe058856&oe=5610A2D6

bron: https://www.facebook.com/...ram/posts/957998860929470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Foto uit een andere hoek:

Afbeeldingslocatie: https://rtvnh-webfiles.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/2/basedata/pf_image/3916642310-4411e05a.jpg

Bovenleiding is niet stukgereden door de ICM, maar door een vrachtwagen ;)
Tussen Hoorn en Enkhuizen rijden sinds vrijdagmiddag geen treinen door een beschadigde bovenleiding. Bij Westwoud reed een te hoge vrachtwagen de bovenleiding stuk. De verstoring is pas zaterdag vermoedelijk weer verholpen.

Er rijden stopbussen tussen Hoorn en Enkhuizen.

Volgens het NHD reed de vrachtwagenchauffeur na het stuk trekken van de bovenleiding door, maar kon hij verderop door de politie aan de kant worden gezet.

Een gestrande trein is volgens RTVNH weggesleept door een locomotief van de Museumstoomtram Hoorn-Medemblik.
Bron: http://www.dichtbij.nl/we...hadigde-bovenleiding.aspx

Bovenleiding:

Afbeeldingslocatie: https://rtvnh-webfiles.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/2/basedata/pf_image/2015.07/1060528169-2190b97c.jpg

Steam to the rescue!

De stoomloc in kwestie is loc 26 uit deze serie: Wikipedia: LTM 21-35

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 10-07-2015 19:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Best netjes voor een toch wel bescheiden tramlocje. Vraag me af hoe dat georganiseerd is, of Prorail dacht "we hebben geen diesel in de buurt, misschien is die museumloc het snelste, die is nu toch op stoom" of dat een tram-medewerker het initiatief nam in de vorm "dat kunnen wij wel even doen, leuke reclame".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
Leuk!

Ik denk dat er geen wegsleeploc in de buurt was en dat iemand zich herinnerde dat SHM daar in de buurt zat. Hebben ze geluk gehad dat die loc schijnbaar al onder stoom stond, want anders had het uren geduurd voor die loc bedrijfsvaardig was.
Prorail kan voor zover ik weet ook gewoon locs 'vorderen' ten behoeve van gestrande treinen
treinen. Omdat dit echter een private partij is met eigen spoorlijn (tenminste, ik neem aan dat de SHM z'n eigen spoor heeft) kan dat in dit geval niet zomaar gebeuren. Dit zal dus gewoon in goed overleg gebeurd zijn, denk ik zo.
Aangezien het spoor gewoon buiten dienst gesteld is, zijn de eisen voor de locs (dus ATB etc) niet van toepassing, mits de snelheid niet hoger is dan 40 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
EDIT schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:54:

Prorail kan voor zover ik weet ook gewoon locs 'vorderen' ten behoeve van gestrande treinen
treinen. Omdat dit echter een private partij is met eigen spoorlijn (tenminste, ik neem aan dat de SHM z'n eigen spoor heeft) kan dat in dit geval niet zomaar gebeuren
De spoorlijn Hoorn - Medemblik is inderdaad privaat eigendom van de SHM, en valt dus idd niet onder Prorail :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Is die Diesel rangeer loc (als ik het goed zie) die er achter hangt niet minstens net zo oud? Hij lijkt op de loc die voor het voormalige station in Aalsmeer geparkeerd staat tenminste:

Afbeeldingslocatie: http://i854.photobucket.com/albums/ab105/Louisvt01/Trains%20and%20Locomotives/IMG_4173.jpg

En dat is een Sik: Wikipedia: Sik (locomotor)

Ik zie nog niet helemaal voor me hoe die twee een 144/192 ton zware ICM weg trekken... Want kan iemand me uitleggen hoe ik die 4350 KG trekkracht van die stoomloc moet lezen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Is die Diesel rangeer loc (als ik het goed zie) die er achter hangt niet minstens net zo oud?
Die is iets jonger ;)

Die loc 26 is uit 1922, de Sikken zijn gebouwd tussen 1934 en 1940 (nr's 201 t/m 321), met nog een extra serie van 1949-1951 (nr's 322-369), om in de oorlog verdwenen/verloren gegane Sikken te vervangen ;)

SHM heeft 2 volledige sikken, de 271 en de 288. Plus nog de 346 als plukloc (als die al niet volledig onttakeld en gesloopt is inmiddels) :)

De Sik die achter de 26 hangt is in dit geval de 271.

Nog een plaatje van de 26+271+ICM 4203 gekoppeld aan elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DCKXwUyjQnPIXL2VQvoez1Bj/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 11-07-2015 14:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 50 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.