Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.982 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Wokschotel schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:06:
[...]
Wil je vanaf Amsterdam nu snel naar België met de Benelux: neem de IC Direct naar Rotterdam en stap cross-platform over op de Benelux en de reistijd is ongeveer hetzelfde als met de 'oude' Benelux.
M.a.w. naar jaren van gedoe krijgen we grofweg weer de oude Benelux terug, alleen mogen we nu nog een keertje extra overstappen?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 23:53:
[...]

En dan allemaal aan het wachtgeld tot pensioen zeker?
Nee.
Ik ben voorstander van mensen die in politiek hebben gezeten 2 maanden geld te geven en dan ww uitkering á 800 euro in de maand. Ze doen toch al weinig behalve slap ouwehoeren en liefst messen in mensen steken zodat ze er zelf beter uitkomen.

Laat ze maar is hard werken, voordat ze allemaal belachelijk wetten aannemen.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRich schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:47:
[...]

Nee.
Ik ben voorstander van mensen die in politiek hebben gezeten 2 maanden geld te geven en dan ww uitkering á 800 euro in de maand. Ze doen toch al weinig behalve slap ouwehoeren en liefst messen in mensen steken zodat ze er zelf beter uitkomen.

Laat ze maar is hard werken, voordat ze allemaal belachelijk wetten aannemen.
Klinkt allemaal heel leuk aan de oppervlakte, maar.... "De kiezer" gedraagt zich minstens net zo bezopen en politieke partijen met het samenstellen van de kandidatenlijst ook. (Zoals aanvankelijk met Pieter Omtzigt in 2012)

Nagenoeg niemand die het in z'n hoofd haalt zich beschikbaar te stellen voor kamerlid met zo'n slecht vangnet, tenzij je van begin af aan al van plan bent hielen te likken en baantjes te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Maasluip schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:28:
Dus de Benelux Plus gaat ook niet meer via Zaventem rijden? Dat is iig beter ja.
Dat blijft hij gewoon doen, net als de stops in Berchem en Brussel-Noord.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:27:
Dus geen Benelux over de HSL (je zou de Thalys eens concurrentie aan doen) en ook nog eens langs een luchthaven waar niemand wil zijn.
[...]
Ik weet niet of 'niemand' op Zaventem wil zijn. Als je er slecht kunt komen misschien niet nee, maar als de bereikbaarbeid beter is misschien wel. In bepaalde gevallen is vliegen via Zaventem veel goedkoper dan via Schiphol (bijvoorbeeld naar de Dominicaanse republiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Klopt, Zaventem kan best een goede optie zijn. Zo ben ik net terug van een weekje Istanbul, en die vlucht was vanaf Zaventem 135 euro goedkoper dan vanaf Schiphol (beiden met Turkish Airlines en naar hetzelfde vliegveld, op vergelijkbare tijden (zat minder dan een uur tussen)).

En Zaventem doet ook een behoorlijk aantal bestemmingen aan die je vanaf Schiphol niet kunt bereiken, of slechts met moeite (overstap etc) of tegen een veel hogere prijs.

Om Zaventem nu af te doen als "een luchthaven waar niemand wil zijn" is zó kort door de bocht dat de hele bocht maar overgeslagen wordt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Alex) schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:24:
[...]
Breda is als winnaar uit de bus gekomen bij het Fyra-debacle.
Mag deze Bredanaar even ongegeneerd niets aan de discussie toevoegen en vooral een *O* doen?
Serieus: Het werd ook wel tijd ook dat Breda een directe treinverbinding met Antwerpen kreeg maar eigenlijk vind ik dat van meer grensoverschrijdende trajecten. Het lijkt me ook best interessant om bv de IC Den Haag-Venlo een paar keer per dag door te trekken naar Duisburg of Düsseldorf. Ik snap dat daar technisch wat uitdagingen aan zitten maar het zou die steden echt goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
smvs schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Ik weet niet of 'niemand' op Zaventem wil zijn. Als je er slecht kunt komen misschien niet nee, maar als de bereikbaarbeid beter is misschien wel. In bepaalde gevallen is vliegen via Zaventem veel goedkoper dan via Schiphol (bijvoorbeeld naar de Dominicaanse republiek).
Zaventem wordt vooral interessant als het idee om charters van Schiphol op Lelystad te dumpen wordt doorgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 16:17

Wokschotel

Op 6 wielen

flowerp schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:44:
[...]

M.a.w. naar jaren van gedoe krijgen we grofweg weer de oude Benelux terug, alleen mogen we nu nog een keertje extra overstappen?
Ik heb het over nu. In de toekomst kan het best allemaal anders zijn, dat er een snel pad wordt gevonden tussen Amsterdam en Rotterdam via Leiden en dat de Benelux ook daar weer sneller wordt. En ja, Roosendaal en Dordrecht hebben in de toekomst een mindere verbinding, maar omdat ie via Breda gaat rijden heeft een grotere groep reizigers daar plezier van.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:54:
[...]

Klinkt allemaal heel leuk aan de oppervlakte, maar.... "De kiezer" gedraagt zich minstens net zo bezopen en politieke partijen met het samenstellen van de kandidatenlijst ook. (Zoals aanvankelijk met Pieter Omtzigt in 2012)
Daarom stem ik ook niet, en zal ik ook er nooit in gaan.
Nagenoeg niemand die het in z'n hoofd haalt zich beschikbaar te stellen voor kamerlid met zo'n slecht vangnet, tenzij je van begin af aan al van plan bent hielen te likken en baantjes te harken.
Wat is er het verschil met nu. Dat hielen likken en baantjes harken doen ze nu ook al.

Als ze er echt zouden zitten als waar ze voor bedoeld zijn, dan zou de enquête waarschijnlijk ook de echte problemen aan pakken behalve de NS de zwarte piet toe spellen.

Offtopic:
Men zou bijvoorbeeld is een leuke grondwetswijziging door kunnen voeren in kader van staatsuitgaven. "Het is de staat enz verboden nieuwe schulden aan te gaan en bestaande schulden moeten zo spoedig mogelijk worden afgelost. Jaarlijks dient de regering max 95 % van de inkomsten uit te geven tot dat ze een voldoende saldo heeft."

Maar OT: Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:32

orf

AW_Bos schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:35:
[...]

Juist, maar dan wat verfijnder voor alle stations ;)
Dus als iemand wat fijners kent :)? Graag!
Had je deze reactie in het Topic voor kleine vragen gemist?
orf schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:34:
[...]

De NS API heeft wel een lijst met stations en locaties. De afstand over het spoor is iets lastiger. Als je de afstand tussen stations met Google Maps meet, meet je de hemelsbrede afstand of met behulp van routing via wegen. Als je de afstand over het spoor wilt weten, kun je denk ik het beste een mapserver gebruiken waarbij je het spoornetwerk als KML o.i.d. importeert.

Als je het niet zelf wilt berekenen, kun je ook gewoon deze CSV met afstandenmatrix gebruiken: http://blog.rijdendetrein...lijst-en-afstandenmatrix/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Alex) schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:24:
[...]

Die komt er nou juist wél. Weliswaar met een tussenstop in Noorderkempen, maar hij zal niet bizar traag zijn.
En over welke termijn hebben we het dan dat deze trein er komt?

Edit: op Wikipedia heeft men het over eind 2016. Duurt dus nog wel even.

Zie: Wikipedia: Beneluxtrein

[ Voor 23% gewijzigd door flowerp op 14-06-2015 22:16 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRich schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Daarom stem ik ook niet, en zal ik ook er nooit in gaan.

[...]

Wat is er het verschil met nu. Dat hielen likken en baantjes harken doen ze nu ook al.

Als ze er echt zouden zitten als waar ze voor bedoeld zijn, dan zou de enquête waarschijnlijk ook de echte problemen aan pakken behalve de NS de zwarte piet toe spellen.

Offtopic:
Men zou bijvoorbeeld is een leuke grondwetswijziging door kunnen voeren in kader van staatsuitgaven. "Het is de staat enz verboden nieuwe schulden aan te gaan en bestaande schulden moeten zo spoedig mogelijk worden afgelost. Jaarlijks dient de regering max 95 % van de inkomsten uit te geven tot dat ze een voldoende saldo heeft."

Maar OT: Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren....
Ik ben voorstander van de directe default, daarna wordt wat jij wilt door de markt afgedwongen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Een dagje shoppen in Zaandam is een dure grap geworden voor een Amsterdams stelletje. Op de weg terug naar de stad springen ze na het laatste fluitsignaal in een intercity trein. Kosten? 460 euro boete voor het 'verhinderen van het Openbaar Vervoer'.

Een paar minuten voor vertrek van de trein komt het duo aan op station Zaandam. Ze zien de intercity al klaar staan op spoor vier en besluiten een sprintje te trekken. Vlak voor het sluiten van de deuren springt het stel de trein in. Op adem komend ziet Sue-Yin dat het papieren tasje dat haar vriend bij zich draagt, tussen de deur klem zit.

'Het ging om een heel klein hoekje, de deuren waren gewoon gesloten', laat ze aan AT5 weten. Als ze zich omdraait, ziet ze dat twee conductrices, die inmiddels zijn toegesneld, de machinist per portofoon oproepen om de deur van de trein opnieuw te openen. Volgens Sue-Yin was dat nergens voor nodig.

'Jullie zijn te laat ingestapt en hebben het Openbaar Vervoer verhinderd', krijgt het duo te horen, waarna ze beiden een boete van 230 euro opgelegd krijgen. Sue-Yin is woedend, omdat de deur volgens haar helemaal dus niet geopend hoefde te worden, omdat er maar een klein stukje papier tussen zat. Ook begrijpt ze niet waarom er twee boetes opgelegd werden.

'Erg gevaarlijk'
Volgens een woordvoerder van de NS, die niet op dit specifieke geval kan reageren, kan een dergelijke boete opgelegd worden bij ernstige verhindering van het treinverkeer: 'Het is heel gevaarlijk om na het fluitje in te stappen en bovendien is het verboden. In het verleden zijn daar ernstige ongelukken mee gebeurd'.

Ook kan het opnieuw openen van de deuren zorgen voor vertraging. 'Het gaat dan in Zaandam maar om een minuutje, maar verderop in het traject kan zo'n trein dan voor een rood sein komen te staan. Ik denk niet dat passagiers daar blij mee zijn', laat de woordvoerder weten.

Voor Sue-Yin is dat niet genoeg verklaring voor deze -in haar ogen- onredelijk boete. Ze is van plan om morgen een bezwaarschrift in te dienen tegen de bekeuring, die, zo geeft de zegsman van de NS aan, ook intern nog getoetst zal worden. Afbeeldingslocatie: https://at5.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/2/basedata/pf_image/2094247295-771b34bc.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 09:33
Benelux moet één land vormen voor treinverkeer
Het Beneluxparlement vraagt unaniem een Benelux Railagenda waarin de Belgische, Nederlandse en Luxemburgse spoorwegen de hele Benelux als binnenland behandelen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:39:
[...]

Ik ben voorstander van de directe default, daarna wordt wat jij wilt door de markt afgedwongen :+
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
"de markt" ............. dat woord zou in politiek de komende tien jaar verboden moeten worden, op straffe van onmiddellijke verbanning uit de kamer, zonder wachtgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

DDX

Prima boete toch, moet je maar niet last minute naar binnen willen springen.
(al had de boete best iets lager mogen zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 15-06-2015 10:27 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
Ik denk ook dat het wat overdreven is om beiden te beboeten, maar verder helemaal ermee eens. Wat dat stelletje niet (wil) begrijpen is dat "waarschijnlijk niet nodig" niet voldoende is als het over spoorveiligheid gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

MBV

Als ze die boete altijd uitdelen voor het na het fluitsignaal de trein inspringen was ik al failliet geweest :+ Kijk ook maar eens in de spits hoe vaak er nog iemand na het fluiten naar binnen springt. Ik dacht dat dat fluitje betekent 'we gaan bijna weg, opschieten!', maar dat betekent dus 'nu mag je niet meer naarbinnen'. Raar.
Mijn ergste keer: 10 jaar geleden op Blaak in een trein gesprongen die al was begonnen met rijden. Toen drukte de conducteur nog op een knopje om andere deuren dicht te gooien, keek of het goed was, trein ging rijden en daarna ging pas de eigen deur dicht.
Daarbij kan ik me een boete voorstellen van 50-100 euro, maar 230 euro is echt gestoord. Dat krijg je nog niet voor door rood rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb vaak genoeg dat ik een trein aan kom rennen, en de conducteur even fluit van "opschieten" en na een tijdje pas de deuren écht dicht doet. Ruim voldoende tijd om nog in te stappen...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja hallo, stelletje moraalridders. Alsof niet iedereen die regelmatig met de trein reist wel 's naar binnen gesprongen is terwijl de deuren al dicht gingen |:(

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 15-06-2015 12:14 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zie het probleem niet zo, soms is het beter om je eigen hersens te gebruiken dan een theoretisch protocol te volgen, maar ja, leg dat een vrouw eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:18:
Als ze die boete altijd uitdelen voor het na het fluitsignaal de trein inspringen was ik al failliet geweest :+ Kijk ook maar eens in de spits hoe vaak er nog iemand na het fluiten naar binnen springt. Ik dacht dat dat fluitje betekent 'we gaan bijna weg, opschieten!', maar dat betekent dus 'nu mag je niet meer naarbinnen'. Raar.
Mijn ergste keer: 10 jaar geleden op Blaak in een trein gesprongen die al was begonnen met rijden. Toen drukte de conducteur nog op een knopje om andere deuren dicht te gooien, keek of het goed was, trein ging rijden en daarna ging pas de eigen deur dicht.
Daarbij kan ik me een boete voorstellen van 50-100 euro, maar 230 euro is echt gestoord. Dat krijg je nog niet voor door rood rijden 8)7
Dat is inderdaad wel de meest gangbare dagelijkse praktijk ja. Wat betreft boete bedrag (inderdaad redelijk bezopen volgens mij ja);
De boete voor het door rood rijden bij een verkeerslicht kost je in 2015:

€ 230
Bron; http://www.flitsers.nl/boete/rood-licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb het wel eens zien gebeuren dat iemand bij de HC naar binnen sprong terwijl hij zijn deur al aan het sluiten was (de andere deuren waren al dicht). Dat werd gevolgd door "meester, wilt u nog even ontgrendelen?" en de deurspringer werd er linea recta weer uitgebonjourd.

Hij sputterde wel wat tegen ("wat is uw naam? Ik ga een klacht indienen!") maar verliet wel de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Groot gelijk van die boete: Wat als het een hand of been was geweest die nog naar buiten stak? Lijkt me heel fijn als je met 140 km/u langs het volgende perron rijdt.
Heel jammer dat die mensen zich niet realiseren waar de boete voor staat en hoe potentieel link het is wat ze doen. Alsof je met de auto door rood rijdt omdat je haast hebt, "alleen maar" de pizza bij een fietser uit zijn handen rijdt (ik noem maar wat) en vervolgens verontwaardigd bent om de hoge boete omdat de gevolgen niet ernstig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 08:07
Wat een onzin. Er klinken altijd 2 fluitjes. Sowieso zou een conducteur de deuren nog niet dicht moeten gooien als er nog mensen aan komen rennen. Bovendien is de kans groot dat deze mensen moesten rennen vanwege een andere slechte aansluiting.

Daarnaast hoor je ook vaak genoeg conducteurs al fluiten terwijl er nog mensen uitstappen of instappe vanuit een rij. Sorry hoor, maar dan zou dat al helemaal niet moeten mogen!

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 15-06-2015 13:14 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Volgens mij hebben sommige conducteurs er gewoon lol in om als je komt aanrennen de deuren net voor je neus dicht te gooien...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 07:12
Maar aan de andere kant, er komen altijd nog net een paar mensen aanrennen die ook graag meewillen. Als conducteurs daarop gaan wachten loopt de trein vertraging op. Dan is het gezeik daarover hier ook weer niet te harden... Conducteurs zijn dus gewoon per definitie de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:58:
Groot gelijk van die boete: Wat als het een hand of been was geweest die nog naar buiten stak? Lijkt me heel fijn als je met 140 km/u langs het volgende perron rijdt.
Heel jammer dat die mensen zich niet realiseren waar de boete voor staat en hoe potentieel link het is wat ze doen. Alsof je met de auto door rood rijdt omdat je haast hebt, "alleen maar" de pizza bij een fietser uit zijn handen rijdt (ik noem maar wat) en vervolgens verontwaardigd bent om de hoge boete omdat de gevolgen niet ernstig zijn.
Tenzij je anorexia in een heel erge vorm hebt, registreert de deur het obstakel en weigert hij dicht te gaan...
anboni schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:20:
Maar aan de andere kant, er komen altijd nog net een paar mensen aanrennen die ook graag meewillen. Als conducteurs daarop gaan wachten loopt de trein vertraging op. Dan is het gezeik daarover hier ook weer niet te harden... Conducteurs zijn dus gewoon per definitie de lul.
Ja, als ze de trein weer laten stoppen om er iemand uit te kieperen... dan zijn ze inderdaad de l*l. Dan heb je vertraging zonder dat er iemand nog wat aan heeft, terwijl anders je geen vertraging had en die laatste instapper ook nog eens op tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje conducteur kijkt gewoon of er nog mensen mee willen en wacht gewoon even. Ik snap dat op drukke stations de aanloop zo ongeveer constant is, maar zelfs dan kun je een inschatting maken.

Een jaar of 2 geleden reed de internationale trein niet verder dan Bad Bentheim i.v.m. kapotte loc/stroomstoring. Daar stonden we dan rond 20:00. Uiteindelijk werden er 3 bussen geregeld vanuit Duitsland. Deze vervoerde ons naar Hengelo om daar op de IC te stappen. Tijdens de rit in de bus bleek al dat dit de laatste intercity zou worden die aansluiting zou houden voor de rest van het land. Eenmaal aangekomen op Hengelo stond de IC er al. Deze weigerde te wachten op de passagiers vanuit de bussen (oudjes, kinderen, bagage). Chaos natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En juist door dat wachten op figuren die weigeren op tijd te komen ontstaan vertragingen. En als gevolg daarvan nog meer vertragingen, want aansluitende treinen moeten dan ook weer wachten op mensen die nog moeten in/overstappen. En de daarop aansluitende treinen ook weer op die treinen. En zo gaat dat als een olievlek verder en is je dienstregeling om zeep.

Kan men daar weer over klagen.

In 2014 hebben 112 treinen een rood sein genegeerd. Dat is het laagste aantal sinds het begin van de jaren 80.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) dat staatssecretaris Wilma Mansveld maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

In 2013 reden er nog 170 treinen door rood. Volgens het onderzoek reden er in 2014 minder treinen door rood door een betere opleiding en instructie van machinisten en een uitbreiding van het beveiligingssysteem.

Een groter aantal seinen is uitgerust met dit beveiligingssysteem. Daardoor bereiken treinen die door rood rijden minder vaak het punt waarop een ongeval kan gebeuren.

Tevens komen treinen automatisch tot stilstand als ze langzamer dan veertig kilometer per uur rijden en een rood sein dreigen te passeren.

Niet elke trein die een rood sein passeerde, leverde direct gevaar op. Bij zestien passages in 2014 was sprake van een potentieel ernstig risico. In 2013 waren dat 21 gevallen en in 2012 32. In Rotterdam werden de meeste seinen genegeerd, namelijk 15 keer.

Inmiddels is bijna de helft van het aantal seinen in Nederland uitgerust met het systeem.

Eind dit jaar worden nog eens vierhonderd seinen tussen Alkmaar en Maastricht en op de Brabantroute voorzien van de beveiliging.

Volgens de spoorsector mag er jaarlijks niet vaker dan 133 keer door rood worden gereden. Dit werd in 2004 afgesproken.

Het aantal kilometers dat door treinen werd afgelegd is in 2014 met bijna de helft toegenomen.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen...einen-sinds-jaren-80.html

[ Voor 67% gewijzigd door wildhagen op 15-06-2015 16:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
wildhagen schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:48:
En juist door dat wachten op figuren die weigeren op tijd te komen ontstaan vertragingen. En als gevolg daarvan nog meer vertragingen, want aansluitende treinen moeten dan ook weer wachten op mensen die nog moeten in/overstappen. En de daarop aansluitende treinen ook weer op die treinen. En zo gaat dat als een olievlek verder en is je dienstregeling om zeep.

[...]

Bron: http://www.nu.nl/algemeen...einen-sinds-jaren-80.html
Wat een onzin, vorige week zondag 20 minuten vertraging omdat men geen trein had klaar gezet in Eindhoven. Verhaal van conducteur en machinist. Men zat te wachten tot men in de trein mocht.. Gewoon slechte planning.
Ook het feit dat er ogenschijnlijk te weinig tijd gepland is voor overstappen is een kwestie van plannen..
Net zoals de baggerheid van de overstap vanuit IC Maastricht-> Schagen op IC richting Groningen een kwestie van planning is.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 15-06-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En jij wil die planning dus NOG verder in de war schoppen door te wachten op mensen die weigeren gewoon op tijd te komen?

Dat zal vast gaan helpen ja...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:48:

Ja, want die mensen kunnen er ook echt wat aan doen dat ze door een andere verzuimende trein te laat komen?

Zeker 's avonds als het de laatste trein is; daarna rijd nagenoeg niks meer.

En dan zijn er nog de trajecten waar minutenlang speling in zit; zoals Utrecht-Arnhem. De trein rijden daar haast altijd met een sukkelgangetje. Minuutje langer wachten en iets meer gas geven en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het zijn niet mensen die weigeren op tijd te komen. Het zijn mensen die te laat komen door aansluitingen (zij het met de bus), ineens het hele station door moeten door perronwijzigingen, noem maar op. Of in dit geval, mensen die waarschijnlijk op tijd waren maar moeilijk de trap op komen o.i.d.
Weigeren is een heel groot woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:12:
[...]

Ja, want die mensen kunnen er ook echt wat aan doen dat ze door een andere verzuimende trein te laat komen?
Wie weet, goede kans dat die trein was vertraagd door wachten op mensen die zonodig op de laatste milliseconde moeten arriveren...
Een laatste trein wacht over het algemeen sowieso al langer, juist om die reden. Maar ook die trein kan niet een halfuur blijven wachten of er misschien nog wel iemand arriveert... wat moet die dan?
En dan zijn er nog de trajecten waar minutenlang speling in zit; zoals Utrecht-Arnhem. De trein rijden daar haast altijd met een sukkelgangetje. Minuutje langer wachten en iets meer gas geven en probleem opgelost.
Als het nou zo simpel was..... sowieso, 'iets meer gas geven'... wel eens van zoiets als seinen gehoord met maximale snelheden? Beschikbaarheid van rijpaden? Maximale baanvaksnelheden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:16:
[...]

Wie weet, goede kans dat die trein was vertraagd door wachten op mensen die zonodig op de laatste milliseconde moeten arriveren...
Recht uit de post boven je;
Een jaar of 2 geleden reed de internationale trein niet verder dan Bad Bentheim i.v.m. kapotte loc/stroomstoring.
Die stroomstoring is zeker omdat mensen op het laatste nippertje aankwamen?

[...]

Een laatste trein wacht over het algemeen sowieso al langer, juist om die reden. Maar ook die trein kan niet een halfuur blijven wachten of er misschien nog wel iemand arriveert... wat moet die dan?
Als het om een half uur gaat; regel dan nog maar een trein. Zeker als er door een andere trein-fuckup nog een heleboel reizigers zijn.
[...]

Als het nou zo simpel was..... sowieso, 'iets meer gas geven'... wel eens van zoiets als seinen gehoord met maximale snelheden?
Jazeker. Maar het ding rijdt standaard een sukkelgangetje. Terwijl als hij met +5 uit Utrecht vertrekt en de boel bij Arnhem zit voor de verandering eens niet in storing, dan gaan die 5 minuten er onderweg gewoon af.
Beschikbaarheid van rijpaden? Maximale baanvaksnelheden?
Grote delen van het traject rijden ongeveer net zo veel treinen op dubbelspoor als in de achterhoek op enkelspoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
F.West98 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:12:
Het zijn niet mensen die weigeren op tijd te komen. Het zijn mensen die te laat komen door aansluitingen (zij het met de bus), ineens het hele station door moeten door perronwijzigingen, noem maar op. Of in dit geval, mensen die waarschijnlijk op tijd waren maar moeilijk de trap op komen o.i.d.
Weigeren is een heel groot woord.
Juist!
Al ben ik zelf eigenlijk echt zo zat van de trein en hun smoesjes dat ik zelf eigenlijk zeg: geen geld meer naar het spoor, streek dat in wegen/parkeerterreinen/bussen en thuiswerksubsidies. En wat er daarna nog overblijft, steek dat in belastingverlaging of (bijna) gratis bussen vanaf de parkeerterreinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:12:
[...]

En ik had het niet over minuten wachten maar over een paar seconden. Conducteur die mij ziet aankomen en als ik op vijf meter afstand ben of zo de deuren dicht doet. Dat is gewoon klantonvriendelijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:38:
[...]

En ik had het niet over minuten wachten maar over een paar seconden. Conducteur die mij ziet aankomen en als ik op vijf meter afstand ben of zo de deuren dicht doet. Dat is gewoon klantonvriendelijk.
Kan best zijn dat de betreffende conducteur al meerdere malen gezeik heeft gehad omdat hij treinen te laat heeft laten vertrekken... tegenwoordig draait alles om targets.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:45
CyBeR schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:13:
Ja hallo, stelletje moraalridders. Alsof niet iedereen die regelmatig met de trein reist wel 's naar binnen gesprongen is terwijl de deuren al dicht gingen |:(
Nope, doe ik zelf nooit. Deuren die dichtgaan zijn imho gesloten deuren. Ik had maar moeten zien dat ik vroeger op het perron stond en zal netjes wachten op de volgende trein naar huis.

Heb wel 1x met mijn arm tussen een deur gezeten, maar dat was omdat de deursturing uit zichzelf besloot de deur te sluiten. Heel leuk dat je dan zelf niet meer aan de knop voor openen kunt en de deur weigerd van zichzelf terug open te doen, ondanks dat er een obstakel tussen zit.
GAIAjohan schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:13:
Wat een onzin. Er klinken altijd 2 fluitjes. Sowieso zou een conducteur de deuren nog niet dicht moeten gooien als er nog mensen aan komen rennen. Bovendien is de kans groot dat deze mensen moesten rennen vanwege een andere slechte aansluiting.

Daarnaast hoor je ook vaak genoeg conducteurs al fluiten terwijl er nog mensen uitstappen of instappe vanuit een rij. Sorry hoor, maar dan zou dat al helemaal niet moeten mogen!
Als er mensen nog aan komen rennen dan hangt dat toch echt af van het vertrekuur van de trein. Als dat is aangebroken dan mag deze gewoon fluiten en sluiten. Je ziet ook maar al te vaak mensen die ondanks dat er gefloten word nog een hoop open deuren voorbij lopen omdat ze toch zo graag aan de andere kant van de trein willen zitten omdat ze dan op hun eindstation dichter bij de uitgang staan.

En als je moet rennen vanwege een aansluiting dan heb je in principe je aansluiting gemist. Bij de NMBS hanteerd men tijden om te bepalen of een aansluiting haalbaar is of niet, en die worden zelfs vrij ruim genomen, als je moet lopen ben je gewoon te laat. Zeer spijtig voor de reiziger, maar kan gebeuren.
Fiber schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:16:
Volgens mij hebben sommige conducteurs er gewoon lol in om als je komt aanrennen de deuren net voor je neus dicht te gooien...
Ze willen gewoon op tijd vertrekken. Er zitten soms honderden mensen op die trein (in het spitsuur soms zelfs +1000). Wat wil je dan doen? Die mensen op tijd laten vertrekken of even 5 minuten vertraging maken omdat de familie nog komt aangelopen en vader nog even terug de trappen af moet om die laatste reiskoffer te gaan halen terwijl moeder net 2/3de de trap op is met de kinderwagen.
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:54:
Een jaar of 2 geleden reed de internationale trein niet verder dan Bad Bentheim i.v.m. kapotte loc/stroomstoring. Daar stonden we dan rond 20:00. Uiteindelijk werden er 3 bussen geregeld vanuit Duitsland. Deze vervoerde ons naar Hengelo om daar op de IC te stappen. Tijdens de rit in de bus bleek al dat dit de laatste intercity zou worden die aansluiting zou houden voor de rest van het land. Eenmaal aangekomen op Hengelo stond de IC er al. Deze weigerde te wachten op de passagiers vanuit de bussen (oudjes, kinderen, bagage). Chaos natuurlijk.
Ooit iets gelijkaardigs meegemaakt. Toen in Herentals het seinhuis was uitgebrand hebben we wekenlang de bus voor een deel van het traject moeten nemen. Op 1 ochtend komen we in Herentals aan met de bus en blijkt dat men nagelaten heeft om de trein op ons te laten wachten, dit terwijl men wist dat een groot deel van de reizigers op die bus zat die er aan kwam. Het personeel dat instond voor de seingeving heeft zich toen moeten verschuilen in de container waarin zij zaten aangezien enkele passagiers zeer woest waren geworden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand heeft het over vijf minuten, dus stop dan ook dat als tegenargument aan te grijpen.

Ik maak ook vaak genoeg mee dat ze de deuren al sluiten en dat dan de trein nog 15 seconden stil staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Eerst worden alle deuren gesloten, met uitzondering van die van de conducteur. Dan kijkt deze nog een allerlaatste keer langs de trein of er toch niets tussen de deuren is gekomen en of de trein veilig kan vertrekken. Is dat het geval, dan sluit de conducteur ook zijn of haar deur en krijgt de machinist te zien dat alle deuren gesloten zijn en de trein daadwerkelijk mag vertrekken.
Dat laatste moment van kijken kan inderdaad 15 seconden duren waardoor het lijkt alsof je de trein wellicht toch nog had kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Minder treinen Amsterdam Centraal door beschadigde spoorbrug
Dinsdagochtend rijden er minder treinen vanaf Amsterdam Centraal door een beschadigde spoorbrug. Een vrachtwagen is 's ochtends vroeg klem komen te zitten onder het spoorviaduct over de Oosterdokskade.

Door de beschadiging is er geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer Arena.

De extra reistijd is meer dan zestig minuten. De NS verwacht dat de normale dienstregeling weer rond 11.00 uur in gebruik genomen kan worden.

Op foto's bij AT5 is te zien hoe de chauffeur van de vrachtwagen het viaduct duidelijk iets hoger had ingeschat.

Volgens getuigen ondervinden met name een aantal bussen die via de Oosterdokskade moeten rijden, hinder van de klem zittende vrachtwagen. Het is nog niet duidelijk wanneer de weg weer vrij is voor verkeer.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel extra reistijd is dat nou toch ook weer niet? Je pakt bij Bijlmer de metro en je gaat weer verder vanaf CS...

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Ligt het aan mij of is bijna elke dag feest met de IC-Direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Blokker_1999 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:24:

Ze willen gewoon op tijd vertrekken. Er zitten soms honderden mensen op die trein (in het spitsuur soms zelfs +1000). Wat wil je dan doen? Die mensen op tijd laten vertrekken of even 5 minuten vertraging maken omdat de familie nog komt aangelopen en vader nog even terug de trappen af moet om die laatste reiskoffer te gaan halen terwijl moeder net 2/3de de trap op is met de kinderwagen.
Het gaat niet om dit soort mensen, het gaat om mensen die 10m van de trein zijn en 2s later binnen zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En als je die alsnog laat instappen, wat met de mensen die 20 meter weg zijn? Waarom die van 10 meter wel, en die van 20 meter niet? En die van 50 meter? En 100?

Je moet nu eenmaal ERGENS een grens trekken, anders blijf je bezig en kan je rustig 10 minuten blijven staan wachten, want er is altijd wel *iemand* binnen 10 meter van de trein.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

wildhagen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:37:
En als je die alsnog laat instappen, wat met de mensen die 20 meter weg zijn? Waarom die van 10 meter wel, en die van 20 meter niet? En die van 50 meter? En 100?

Je moet nu eenmaal ERGENS een grens trekken, anders blijf je bezig en kan je rustig 10 minuten blijven staan wachten, want er is altijd wel *iemand* binnen 10 meter van de trein.
Helemaal niet altijd. Als ik één minuut te laat op het station ben bijvoorbeeld ga ik heus niet meer rennen naar het perron. Meestal is het bij vertrek al wel rustig op het perron, op die enkeling na.
Wellicht niet in Utrecht in de spits, ok, maar wel op bijna alle andere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ArcticWolf schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:19:
[...]

Zoveel extra reistijd is dat nou toch ook weer niet? Je pakt bij Bijlmer de metro en je gaat weer verder vanaf CS...
Moeten ze wel informatie geven, ik zat in stoptrein vanmorgen en 0,0 info tot hij met kwartier gelukkig weer ging rijden.

En metro is leuk idee, maar dan moet gvb volgens mij eerst met ns in overleg voordat dit toegestaan is met ns kaartje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Man op station Zwolle opgepakt na doodsbedreiging conductrice
Een conductrice die tussen beide sprong bij een ruzie tussen twee treinreizigers is gisteravond met de dood bedreigd door één van de reizigers. Deze 42-jarige man uit Veendam is op station Zwolle opgepakt.

De man uit Veendam had met een reiziger ruzie gekregen over iets wat hij had gezegd. Toen de conductrice de boel probeerde te sussen, werd zij bedreigd. Ze alarmeerde haar collega's die de man op station Zwolle opwachtten. Daar beledigde de man de medewerkers van de NS. De man is overgedragen aan de politie.

Syntus gaat op spoortrajecten Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede rijden
Syntus gaat vanaf 2017 tot 2032 het treinvervoer op de trajecten Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede verzorgen. Het vervoersbedrijf heeft de Europese aanbesteding van de twee lijnen gewonnen. Behalve Syntus waren ook de NS en Arriva in de race voor de gunning van de trajecten.

Syntus start in december 2017 met nieuwe treinen op de trajecten. De treinen hebben ruime comfortabele zitplaatsen, een gelijkvloerse instap, WiFi, stopcontacten in alle coupés, een stiltecoupé en een invalidentoilet.

Elektrificatie en nieuw station
De komende jaren worden de nieuwe treinen gebouwd en getest. Daarnaast gaat de provincie Overijssel samen met ProRail in oktober 2015 aan de slag om de trajecten te elektrificeren en wordt in het traject Zwolle-Kampen in de Zwolse wijk Stadshagen een nieuw station gebouwd.

Meer treinen
De provincie Overijssel heeft met de aanbesteding van de trajecten gelet op verbetering van de capaciteit en de stiptheid en de toegankelijkheid van het treinvervoer. In de spits worden extra treinen ingezet en op het traject Zwolle-Kampen wordt op zondagochtend de dienstregeling aangepast van eens per uur naar eens per half uur.

Overijssel betaalt jaarlijks 17,5 miljoen euro aan de exploitatie van de twee trajecten. Tot 2017 worden de twee trajecten nog door de NS geëxploiteerd.

[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 16-06-2015 17:24 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Jongen opgepakt voor treinsurfen op station Koog Bloemwijk

Op station Koog Bloemwijk is maandagavond een 14-jarige Amsterdammer aangehouden voor treinsurfen. Opgejut door vrienden sprong de jongen op de zijkant een vertrekkende trein en reed hij op deze levensgevaarlijke manier enkele meters mee.

Bij controle van de groep jongeren konden zowel de 14-jarige Amsterdammer als een 15-jarige Amsterdammer geen geldig vervoersbewijs tonen en zich niet legitimeren. Hierop zijn ze meegenomen naar het bureau.

Met een flinke preek over de levensgevaarlijke ongevallen die kunnen gebeuren met treinsurfen en drie boetes, zijn de jongeren van het bureau opgehaald hun ouders.
http://www.dichtbij.nl/za...ation-koog-bloemwijk.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Precies. Of je nou binnenin of buitenaan de trein reist: je hebt altijd een kaartje nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Die nieuwe treinen klinken prettig, hoop ook op genoeg beenruimte want dat is in de diesels die ze hebben rijden kan ik mijn benen niet kwijt :P.
Poortjes/paaltjes wordt wel een chaos aangezien nu zowel NS als Syntus het stuk Wierden-Enschede zullen berijden - als je dus je trein net mist moet je eerst inchecken bij de andere vervoerder voordat je in kunt stappen. Komt meerdere vervoerders op hetzelfde traject überhaupt al ergens voor? En zal station Enschede dan van beide vervoerders poortjes krijgen? Lijkt me van wel, ben benieuwd.
CyBeR schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:38:
Precies. Of je nou binnenin of buitenaan de trein reist: je hebt altijd een kaartje nodig.
Voor op het perron komen heb je officieel al een kaartje nodig zelfs. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Migrator op 16-06-2015 18:04 . Reden: Autocorrect ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Migrator schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:43:
[...]
Poortjes/paaltjes wordt wel een chaos aangezien nu zowel NS als Syntus het stuk Wierden-Enschede zullen bereiden - als je dus je trein net mist moet je eerst inchecken bij de andere vervoerder voordat je in kunt stappen.
Dat lijkt me dus echt een ramp. Ik weet niet waar die poortjes en paaltjes staan daar maar in de stations waar ik kom staan ze voor de tunnel bij de entree. Dus dan zou je weer helemaal terug moeten. En dan maar hopen dat het werkt en je überhaupt opnieuw kunt inchecken.

Dit is dus de reden waarom ik ook mordicus tegen het opknippen van het hoofdnet ben. Het is niet klantvriendelijk en je jaagt de reiziger eerder de trein uit dan in.

Het spoorvervoer zou zodanig moeten worden ingericht dat het als één gestroomlijnde dienst kan concurreren met de auto. Maar ik heb het idee dat partijen als VVD en D66 dat dus kennelijk niet willen. Die hebben liever een lappendeken die zo min mogelijk geld kost. De reiziger kan doodvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Die nieuwe treintjes voor Syntus zien er erg netjes uit (impressie):
YouTube: Impressie nieuwe treinen Syntus voor Enschede - Zwolle - Kampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 13-10 12:58

mambo No5

Bad Apple?

[...]
Komt meerdere vervoerders op hetzelfde traject überhaupt al ergens voor?
Jep: op Arnhem - Doetinchem rijden zowel Breng als Arriva en met wat creativiteit zou je Maastricht Randwijk - Maastricht ook als een voorbeeld kunnen beschouwen. Voor zover ik weet heeft men in Arnhem 2 palen naast elkaar staan en word er geen onderscheid gemaakt tussen Breng en Arriva, tenzij je verder dan Doetinchem gaat. Het is echter al weer een tijd geleden dat ik er geweest ben, ik kan me dus vergissen. :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Tegen 2017 moet het toch allang mogelijk zijn om één keer in te checken, ongeacht de vervoerder? De pilot moet dit jaar draaien in Amersfoort, dus dat mag dan over 2 jaar wel zijn uitgewerkt en ingevuld. En daarnaast zou het volgens mij ook dit jaar mogelijk moeten gaan worden om met één handeling over te stappen, dus alleen opnieuw inchecken bij de nieuwe vervoerder die je dan automatisch uitcheckt van de vorige.

Al zou het mij niets verbazen als de OV bedrijven dat weer lekker lopen te vertragen.

Edit: ziet er netjes uit die nieuwe trein. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 16-06-2015 18:23 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

D-e-n schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:01:
[...]

Dat lijkt me dus echt een ramp. Ik weet niet waar die poortjes en paaltjes staan daar maar in de stations waar ik kom staan ze voor de tunnel bij de entree. Dus dan zou je weer helemaal terug moeten. En dan maar hopen dat het werkt en je überhaupt opnieuw kunt inchecken.
Momenteel is het volgens mij inderdaad aan het begin van het perron alleen. Maar daar zullen ze hopelijk rekening mee houden als er nieuwe poortjes/paaltjes geplaatst gaan worden.
Dit is dus de reden waarom ik ook mordicus tegen het opknippen van het hoofdnet ben. Het is niet klantvriendelijk en je jaagt de reiziger eerder de trein uit dan in.
Zie reactie op Bastien, onderaan.
Ah dat ziet er toch erg goed uit, zeker een verbetering t.o.v. de DM '90's van NS die er nu rijden :). Al had NS ook wel nieuw materieel ingezet mochten ze de aanbesteding gewonnen hebben, denk ik.
mambo No5 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:21:
[...]
Jep: op Arnhem - Doetinchem rijden zowel Breng als Arriva en met wat creativiteit zou je Maastricht Randwijk - Maastricht ook als een voorbeeld kunnen beschouwen. Voor zover ik weet heeft men in Arnhem 2 palen naast elkaar staan en word er geen onderscheid gemaakt tussen Breng en Arriva, tenzij je verder dan Doetinchem gaat. Het is echter al weer een tijd geleden dat ik er geweest ben, ik kan me dus vergissen. :P
Klinkt erg verwarrend, waar ik al bang voor was :+
Bastien schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:22:
Tegen 2017 moet het toch allang mogelijk zijn om één keer in te checken, ongeacht de vervoerder? De pilot moet dit jaar draaien in Amersfoort, dus dat mag dan over 2 jaar wel zijn uitgewerkt en ingevuld. En daarnaast zou het volgens mij ook dit jaar mogelijk moeten gaan worden om met één handeling over te stappen, dus alleen opnieuw inchecken bij de nieuwe vervoerder die je dan automatisch uitcheckt van de vorige.

Al zou het mij niets verbazen als de OV bedrijven dat weer lekker lopen te vertragen.

Edit: ziet er netjes uit die nieuwe trein. :)
Ik hoop ook van harte dat één incheck-één uitcheck per reis dan van kracht is. Dan is ook gelijk het grootste argument tegen de concurrentie op het spoor weg en lijkt de regering treinreizigers niet meer in verwarring te brengen. Je checkt in voor de trein, dat lijkt me toch wel duidelijk genoeg.
Ook zie ik eigenlijk geen reden dat de OV bedrijven het zouden vertragen - meer duidelijkheid lijkt me toch wel wenselijk voor de treinreiziger. Wellicht dat ze wat minder geld per reis vangen als het geld op zo'n traject als Wierden-Enschede verdeeld wordt tussen de bedrijven. En dankzij het gebrek aan verwarring checken mensen vaker goed in dus worden er minder boetes uitgeschreven. Slechte potentiële redenen als je het mij vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als ik van Rotterdam Alexander vertrek en op Rotterdam Centraal uitcheck, ben ik dan goedkoop (en langzaam) met de metro of duur met de trein gereisd? Dat onderscheid moet je ergens hebben, en nu is de regel in elk geval duidelijk. Als je dat weghaalt wordt het onderscheid wel heel wazig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

MBV schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:55:
Als ik van Rotterdam Alexander vertrek en op Rotterdam Centraal uitcheck, ben ik dan goedkoop (en langzaam) met de metro of duur met de trein gereisd? Dat onderscheid moet je ergens hebben, en nu is de regel in elk geval duidelijk. Als je dat weghaalt wordt het onderscheid wel heel wazig denk ik.
Afaik gaat het ook niet veranderen voor de verschillende vormen van OV. Het is enkel voor het reizen met de trein.

Mijn ervaringen met metro in NL zijn zeer minimaal, maar die hebben toch doorgaans eigen perrons en opgangen? Dan is er toch geen probleem met in- en uitchecken naar de andere OV vorm aangezien je daar met dichte poortjes al toe gedwongen wordt?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:42
MBV schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:55:
Je zou door de locatie van de check-out prima kunnen bepalen met welk vervoermiddel iemand gereisd heeft. Als je op Rotterdam uitcheckt bij de poortjes van de metro dan kan het systeem prima bepalen dat jij met de metro bent gegaan. De poortjes zullen tussen trein en metro niet zo snel verdwijnen ook :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik weet niet meer precies hoe, maar toen ik op Schiedam Centrum bij de metro uitstapte zag de NS dat als een check-out zonder check-in, dat kostte 10 euro. NS heeft beloofd dat te gaan overboeken, nog niet gebeurd... Aannemen dat het vanzelf goed zal komen is bij dat soort dingen altijd gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Komt meerdere vervoerders op hetzelfde traject überhaupt al ergens voor?
Arnhem - Elst is ook nog een voorbeeld. Zowel NS als Arrivia doen dat stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bastien schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:25:
[...]
Afaik gaat het ook niet veranderen voor de verschillende vormen van OV. Het is enkel voor het reizen met de trein.

Mijn ervaringen met metro in NL zijn zeer minimaal, maar die hebben toch doorgaans eigen perrons en opgangen? Dan is er toch geen probleem met in- en uitchecken naar de andere OV vorm aangezien je daar met dichte poortjes al toe gedwongen wordt?
Op Amsterdam Amstel heb je 2 perrons die beide gedeeld worden door metro en trein. Overstappen van metro naar trein of vice versa gaat via paaltjes op het perron. De tunnel tussen de perrons en de perrons zelf zijn een gedeelde metro (GVB) en NS zone, die afgesloten is met poortjes van zowel GVB als NS (je kunt dus kiezen via welk type poortje je naar binnen gaat). Op station Duivendrecht is een zelfde situatie aan de orde.

Classic situatie is overigens toeristen die al op het perron uitchecken bij 1 van de paaltjes (die bedoeld zijn voor overstappen) en dan beneden het station uit willen en voor dichte poortjes staan. Volgens mij staan er tot op heden altijd nog wel 1 of 2 poortjes open maar als die zouden sluiten zal dat nog wel leuke situaties opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

flowerp schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:20:
[...]

Arnhem - Elst is ook nog een voorbeeld. Zowel NS als Arrivia doen dat stuk.
Groningen - Groningen Europapark ook
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
smvs schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:49:
[...]
Volgens mij staan er tot op heden altijd nog wel 1 of 2 poortjes open maar als die zouden sluiten zal dat nog wel leuke situaties opleveren.
Bij de trein staan er altijd 2 poortjes open in beide richtingen, nooit maar 1. GVB poortjes zijn allemaal gesloten.

In de praktijk zie je dat (zo te zien) toeristen hun kaart maar ergens tegen aan houden aan hopen dat het correct is. Soms zie je ze ook gewoon beide paaltjes achter elkaar proberen.

Amstel probeert het op te lossen door nu boven de trein poortjes "trein" te zetten en op het perron met behoorlijk veel *Nederlandse* tekst aan te geven dat het perron voor overstappen is en beneden voor uit checken. Want natuurlijk, elke toerist leest natuurlijk de wereldtaal Nederlands met het grootste gemak van de wereld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:58:
[...]

Groningen - Groningen Europapark ook
:+
Arnhem - Arnhem Velperpoort ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 15:27
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:41:
[...]

Arnhem - Arnhem Velperpoort ook
Door de manier waarop de overstap tussen vervoerders financieel geregeld is (geen dubbel instaptarief) geeft dit wel grappige effecten.

Een enkeltje Arnhem- EdeWageningen kost € 3,70.
Als je op Velperpoort zou instappen bij Arriva en overstapt op diezelfde trein Arnhem- EdeW kost dat in totaal € 2,76. Dus bijna 25% MINDER, voor meer kilometers reizen. En twee maatschappijen met hun administratiekosten. Maar daarmee moet je nog wel echt in- en uitchecken bij Arriva.

Echt grappig wordt het met een maandtrajectabonnement.
Arnhem EdeWageningen kost € 115,10
Arnhem Velperpoort - EdeWageningen kost (Arriva en NS) € 104,05.
Een tientje minder dus, voor meer kilometers.
En dit kun je gewoon kopen zonder ooit in de praktijk het stukje Arriva te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, die is echt goed. Wist ik nog niet.
Vloerbedekking! Dat zal een smerige boel worden. Verder; het is Syntus; dus eerst zien, dan geloven. In Gelderland waren die stomme LINT treinen van de Syntus een grote zwijnenstal van binnen, zeker aan het einde van de concessie en al helemaal toen duidelijk was dat ze de periode erop moeste opkrassen. Want tja; waarom zou je onderhoud plegen als het goedkoper is gewoon reizigers te laten staan vanaf Zevenaar omdat je te weinig treinen hebt. Nu rijd dat schroot tussen Hengelo en Zutphen; het rammelt en resoneert nog steeds aan alle kanten, en de ingebouwde wc is vaker wel dan niet "defect".

Idem overigens met Arriva; het is lang geleden dat ik daar in het noorden een Arriva trein heb gezien waarvan de WC eens niet "defect" was.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Arriva treinen rijden hier altijd prima? (in het noorden)

[ Voor 17% gewijzigd door F.West98 op 17-06-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 17:07

Goner

What can I do you for ?

D-e-n schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:01:
[...]
Ik weet niet waar die poortjes en paaltjes staan daar maar in de stations waar ik kom staan ze voor de tunnel bij de entree.
Klinkt overzichtelijk.
Moet je eens op Den Haag Centraal gaan kijken ; paaltjes naast de perrons, in de hal, mobiele paaltjes die telkens ergens anders staan. Van de HTM (Randstad rail) en NS door elkaar en bij het laatste perron ook nog van de RET (E-lijn). En dan stoppen er ook nog trams en bussen waar je binnen moet in/uit-checken.

Vaste reizigers weten het nu wel, maar voor de incidentele reiziger en toerist is het een doolhof.
Vanochtend liep er iemand te zoeken naar de E-lijn en die werd wel de goeie kant opgestuurd, maar van een afstand zag ik 'm al proberen in te checken bij een NS paal ... hopelijk is het goed gegaan.
wildhagen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:37:
Hangt er een beetje vanaf ... als ze net de trap op komen stormen of uit een andere trein komen, dan is het pech. Slechte timing.
Maar als er weer eens een te korte trein komt of ergens anders stopt dan normaal, dan zou er wel wat coulance mogen zijn. Maar je wordt soms aangekeken alsof je expres de boel wilt saboteren door 30 meter achter de trein aan te moeten hollen.

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 18-06-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Station Kampen krijgt langer perron
Het perron van station Kampen wordt verlengd en verbreed. Na 2017 gaan er namelijk langere treinen rijden tussen de stad en Zwolle.

Het perron krijgt er 32 meter extra bij achter de tuinen van de woningen aan de Trekvaart. Bewoners langs het spoor hadden bij de gemeente bezwaar gemaakt tegen de plannen omdat ze vrezen voor hun privacy. Ze hadden de gemeente voorgesteld om passagiers aan de andere kant van de trein te laten uitstappen, maar dat blijkt qua ruimte niet haalbaar.

De gemeente gaat in overleg met de bewoners en overweegt een scherm te plaatsen tussen de tuinen en het perron. Het project moet in 2017 uitgevoerd worden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-10 19:00
http://www.rijksoverheid....fen-op-emplacementen.html

Rapportage over IGS. Lastig verhaal voor ProRail. De infrabeheerder is zelf ambitieus als het gaat om veilig gevaarlijke stoffen vervoer over het spoor. Helaas blijkt ook dit ingewikkeld in de bv Nederland.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik kan zo tientallen stoffen opnoemen die apart geen enkel gevaar vormen, maar gemixt wel ellende kunnen veroorzaken. Dan voorziet IGS daarin (met instemming van alle relevante partijen), lijkt mij ook nuttig voor de bestrijders van brand etc., gaat ACM het afschieten. Met als gevolg weer onvolledige systemen. Typisch weer een Nederlands regels spelletje. 8)7

Zoals ik het rapport lees zijn het toch de vervoerders die verzaken en niet ProRail.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastien op 18-06-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-10 19:00
Is ook mijn beeld idd. In combinatie met een orgaan als de ACM, een ilt die beperkte mogelijkheden heeft maken het een stroperig proces. In de bestuurders kamer zeggen alle vervoerders ja, de praktijk laat wat anders zien jammer genoeg. Totdat het een keer goed mis gaat.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

NOS: Wedstrijd kilometers vreten op het spoor
Binnen een etmaal zoveel mogelijk kilometers maken op het Nederlandse spoor: zeventig treinreizigers zijn vanmorgen in alle vroegte aan die wedstrijd begonnen. De hoofdprijs: een treinticket.

De wedstrijd is georganiseerd door Treinreiziger.nl, dat hiermee het tienjarig bestaan van de website viert. De deelnemers krijgen 24 uur de tijd om zoveel mogelijk kilometers te maken. Zij mochten zelf bepalen waar zij vanochtend tussen 00.00 en 04.00 uur hun reis begonnen. Ook mogen ze een station meer dan een keer aandoen, maar elk afgelegd traject telt maar één keer mee.

Hildebrand van Kuyeren, oprichter van Treinreiziger.nl, liet zich voor deze wedstrijd inspireren door een boek uit 1954 getiteld De Kilometer Kampioen. Volgens Van Kuyeren mag de winnaar van zijn wedstrijd zich de fanatiekste treinreiziger van Nederland noemen. Daarnaast is er ook nog een tastbare prijs: naar keuze een internationaal treinticket of een jaar lang gratis treinen in het weekend.
Hildebrand van Kuyeren is initiatiefnemer van de spoorwedstrijd Kilometer Kampioen van 2015 Treinreiziger.nl

Een beetje gek van sporen moet je wel zijn om vrijwillig 24 uur tussen de rails en op perrons door te brengen, zegt deelnemer Jaap Bout. "Maar ik ben een enorme treinenfan, dus dan krijg je dat."

Bout begon zijn reis vanmorgen om kwart over twee in Amsterdam. Hij verwacht zondagochtend om vijf over twee in Amersfoort te eindigen. Hoeveel kilometers hij daarbij aflegt, wil hij niet zeggen. Hij wil zijn concurrenten niet wijzer maken dan ze zijn. "Het zal in ieder geval meer dan 1600 kilometer zijn. In afstand gemeten kom ik hemelsbreed ruim voorbij Rome."

In plaats van Rome zien de deelnemers, in leeftijd variërend van 14 tot 73 jaar oud, vooral polders en perrons, van Zwolle tot Roosendaal en van Groningen tot Maastricht.

Al gebeurt dat niet lukraak, zo verzekert Jaap Bout: "Hiervoor moet je een goede planning hebben. Tot nu toe gaat voor mij alles exact zoals ik het had gepland en verloopt de reis nog vlekkeloos. Mijn kortste overstap is twee minuten, maar daarvoor hoef ik alleen maar het perron over te steken."

Niet bij alle deelnemers verloopt de reis even voorspoedig. Ruben Huisman uit Deventer zag zijn oorspronkelijke planning al meteen de mist ingaan door zijn eerste trein te missen. Maar hij was zeker niet de enige met pech: een handvol andere deelnemers zag de eerste aansluitingen verloren gaan.
Bijzondere wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ah vandaar die vraag laatst over km tussen stations :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De politie en de NS hebben definitieve afspraken gemaakt over de inzet van gebiedsagenten en dagelijkse extra inzet van politie op stations en in de treinen.

Dat meldt de Vakbond voor Rijdend Personeel, waaronder Machinisten, Conducteurs (Vvmc) zaterdag.

Sinds zaterdag is de politie-inzet vergroot met twintig gebiedsagenten op en rond stations waarvan bekend is dat daar meer dan gemiddeld sprake is van agressie of zwartrijders. Naast hun zichtbare aanwezigheid zijn de agenten tevens het eerste aanspreekpunt bij incidenten.

De gebiedsagenten komen bovenop de reeds aanwezige (regio)-politie en de Veiligheid & Service-medewerkers van de NS zelf.

Op de stations Almere, Amsterdam Centraal, Alkmaar, Schiphol, Leiden, Den Haag Centraal/Hollands Spoor, Rotterdam Centraal, Dordrecht, Roosendaal, Breda, Den Bosch, Maastricht, Eindhoven, Venlo, Utrecht Centraal, Nijmegen, Arnhem, Enschede, Amersfoort, Maastricht, Tilburg en Zwolle/Deventer worden de agenten ingezet.

De afspraken zijn gemaakt rondom de maatregelen die eerder in maart werden besproken tussen de bonden, politiek en NS. In november wordt samen met alle partijen gekeken of de maatregelen het gewenste effect hebben gehad.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...rondom-treinstations.html

Nu kan personeel dat in elkaar gerost is, zich iig netjes achteraf melden bij de agent op het station. Goed nieuws dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14

Onbekend

...

http://www.nu.nl/opmerkel...rein-in-nederland-af.html

1593 kilometer dus, en dat is aardig wat. :)
Ik heb niet kunnen terugvinden welke route hij heeft genomen en welke trajecten hij noodgedwongen dubbel heeft moeten rijden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hij heeft deze route gereden, niet heel veel dubbel volgens mij:

Afbeeldingslocatie: https://t.co/UKx0NGI4bu

Zijn planning is hier te vinden: https://twitter.com/treinreiziger/status/612646769953013760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

F.West98 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:57:
Ah vandaar die vraag laatst over km tussen stations :P
Jep... Goed gezien, maar ook om een algoritme uit te testen.
Morgen even de boel verzamelen en organiseren ;)

Even wat anders, de NS-kaartautomaten hebben een klein bugje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HkC2rGA6pWM]

Idem dito met een kaartje naar Visé ;)
Verder lijkt de bug geen kwaad te kunnen, de automaat reageert weer na een tikje op het scherm, of na het wachten van enkele seconden.

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 22-06-2015 00:42 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Treinverkeer Kanaaltunnel stilgelegd na ongeregeldheden bij ingang
Het Eurostar treinverkeer is dinsdag stilgelegd na ongeregeldheden bij de ingang van de Kanaaltunnel. Dit heeft een woordvoerster van Eurostar gezegd.

Ze zei dat stakers de sporen blokkeren en brandjes stichten. Het treinverkeer is tot nader order stilgelegd.

In Calais en Dover heerst een verkeerschaos door een staking van personeel van veerboten.

De vele migranten die zich in Calais hebben verzameld in de hoop Engeland te kunnen bereiken, maken van de chaos gebruik door nieuwe pogingen te doen om vrachtauto's op weg naar Engeland binnen te komen.

Volgens Britse media is de treinverbinding door de Kanaaltunnel stilgelegd en wordt die dinsdag niet meer hervat.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er zijn brandende autobanden op de rails gelegd. Ik kan me zo voorstellen dat ze dat eerst even willen schoonmaken.

De stakers zijn overigens werknemers van MyFerryLink, een kleine veerbootmaatschappij waarvan de toekomst onzeker is. De boten van MyFerryLink zijn namelijk eigendom van Eurotunnel, die de boten onder dwang van de mededingingsautoriteiten van de hand moet doen. De boten zouden naar concurrent DFDS gaan, maar daar hoort het personeel dus niet bij. Het personeel van MyFerryLink weet niet waar ze aan toe zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 23-06-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Autoslaaptrein komt kennelijk weer terug:
De autoslaaptrein mag dan uit Nederland verdwenen zijn, vanaf deze winter rijdt er een nieuwe slaaptrein vanuit Roosendaal naar Oostenrijk. Dat maakte het spoorbedrijf Railpromo woensdag bekend.

Woordvoerder Luc Peulen van Railpromo is ervan overtuigd dat er voldoende belangstelling is voor de verbinding naar de Oostenrijkse wintersportgebieden om de lijn rendabel te maken. "Er reden vanuit Nederland al nachttreinen naar de wintersportgebieden en die waren altijd goed bezet. We maken ons dus geen zorgen over de reizigersaantallen. ."

De Railpromo Austria Express rijdt tussen 18 december en 20 maart elk weekeinde op en neer tussen Nederland en Oostenrijk. Volgens Peulen maakt het spoorbedrijf gebruik van de modernste locomotieven die de rit naar Oostenrijk in één keer kunnen afleggen.

"De lange wachttijd bij de Oostenrijkse grens, waar de locomotieven vervangen moesten worden, vervalt. Dat zorgt ervoor dat de reistijd een uur tot anderhalf uur korter wordt en dat maakt de rit voordeliger. De prijs van een ticket in het winterseizoen daalt met zeker 20 procent."

In Nederland kan er worden opgestapt in Rotterdam, Utrecht, Den Bosch, Venlo en Roosendaal. Het gaat om één trein die vertrekt vanaf het station in Roosendaal en dan langs de andere opstapplaatsen rijdt om dan via Venlo het land te verlaten. In Oostenrijk is er volgens Peulen een ruim aanbod van uitstapplaatsen en worden aanvullende transfers naar meer dan zestig bestemmingen in Oostenrijk en Italië aangeboden.

De autoslaaptrein reed vanaf 1960 tot en met vorig jaar naar de zomervakantiegebieden in Frankrijk. Ook die dienst stopte als gevolg van gestegen kosten.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...aar-de-skipiste-1.5029214

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Afaik is 't enkel een slaaptrein en niet specifiek een autoslaaptrein. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
mambo No5 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:41:
Afaik is 't enkel een slaaptrein en niet specifiek een autoslaaptrein. :P
Dat lees ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stoomtreinen MBS blijven rijden tijdens aanleg nieuwe N18
Museum Buurtspoorweg en Rijkswaterstaat hebben vanmorgen een overeenkomst getekend waarin staat dat de treinen van MBS zoveel mogelijk blijven rijden tijdens de aanleg van de nieuwe Twenteroute.

Bij MBS was onrust ontstaan over de aanleg van een tunnel onder het spoortracé Haaksbergen-Boekelo. De verwachting is dat de lijn door de aanleg maanden buiten gebruik is. MBS ontvangt geen subsidies en draait op vrijwilligers, ze zijn financieel afhankelijk van rijdende treinen met toeristen. De schadevergoeding van Rijkswaterstaat aan MBS zou te mager zijn. Volgens voorzitter Astrego was een faillissement zelfs niet ondenkbaar.

Na constructief overleg zijn beide partijen er uit. Rijkswaterstaat neemt in de aanbesteding mee dat de uitvoerder moet zorgen voor een passende oplossing, zodat de stoomtreinen tijdens de aanleg van de tunnel kunnen blijven rijden. Hoe die oplossing eruit moet zien is volgens Chris Stoffer van Rijkswaterstaat aan de toekomstige aannemer. Een tijdelijk noodspoor is een mogelijkheid.

De aanleg van de tunnel staat gepland voor 2017, het jaar waarin MBS haar vijftig jarig bestaan hoopt te vieren.

NS-medewerker met de dood bedreigd op station Zwolle
Een NS-medewerker is gisteren door een man met dood bedreigd op het station van Zwolle.

De medewerker hielp een huilende vrouw die net door haar vriend slecht behandeld was. Haar vriend vond dit maar niks en bedreigde de medewerker met de dood. Veiligheidsmensen van de NS hebben de man uit Arnhem overgedragen aan de politie.

Ruim een op de tien treinen te laat
Ruim een op de tien treinen kwam in de eerste drie maanden van dit jaar te laat. Dat blijkt uit cijfers van spoormonitor.nl, een gezamenlijke website van Treinreiziger.nl, Voor Beter OV en Rover.

Syntus was de eerste drie maanden van dit jaar de meest punctuele vervoerder: 97,8 procent van hun treinen vertrok op tijd. De NS staat op de zevende plaats: 87,5 procent van de NS-treinen reed op tijd. In Nederland zijn er negen treinvervoerders actief.

De Deutsche Bahn deed het in de eerste drie maanden van dit jaar het slechtst. Dit kwam door de stakingen in Duitsland. Slechts 68,7 procent van hun treinen in Nederland reed op tijd.

De meeste kans op vertraging loop je als je in de sprinter tussen Bunnik en Breukelen zit. Deze treinen vertrokken in de eerste drie maanden van dit jaar maar 43,3 procent keer op tijd.

Op drie stations vertrokken alle treinen op tijd: Gulpen-Wijlre, Eys-Wittem en Simpelveld. Dit zijn echter stations die onderdeel uitmaken van een museumverbinding waar uitsluitend stoomtreinen stoppen.

[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 25-06-2015 17:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14

Onbekend

...

http://www.nu.nl/werk-en-...im-tien-treinen-laat.html
Helaas staat niet in het artikel wat de oorzaken zijn. In dit geval is zijn er geen ernstige winterse omstandigheden geweest, maar wel een grote stroomstoring.

Ik ga er vanuit dat 100% van de treinen op tijd laten rijden onmogelijk is.
Maar is bijvoorbeeld 97% wel haalbaar met het huidige materieel en de huidige infrastructuur?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Ik ben vooral benieuwd naar de punctualiteit van de sprinter Breukelen - Rhenen op de verschillende deeltrajecten; het zou me helemaal niets verbazen als deze tussen Utrecht en Veenendaal v.v. de punctualiteit van de rest van het traject grondig onderuit haalt en dat 't met de rest van de punctualiteit wel mee valt. Hoe vaak dat ding bijvoorbeeld bij De Haar wel niet moet wachten op een (vertraagde) intercity uit Ede is niet op een hand te tellen vrees ik.

Also: kennelijk vind Spoormonitor op Den Bosch dat de 4400 doorrijd naar Alessandria. Geen wonder dat die serie het slechtste scoort binnen dit station. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Prorail heeft een verlenging van contracten geheim gehouden voor het ministerie van Infrastructuur en Milieu en haar eigen raad van commissarissen.

Staatssecretaris Wilma Mansveld heeft dat donderdag aan de Kamer laten weten.

Vier onderhoudscontracten hadden een looptijd van 3,5 jaar. Maar de directie van ProRail besloot vorig jaar echter de onderhandse contracten een looptijd te geven van tien jaar.

Dat blijkt uit een onderzoek van bureau PWC. Deze gang van zaken kan niet door de beugel, aldus Mansveld.
Bron: http://www.nu.nl/politiek...-gehouden-ministerie.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
mambo No5 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:11:

Also: kennelijk vind Spoormonitor op Den Bosch dat de 4400 doorrijd naar Alessandria. Geen wonder dat die serie het slechtste scoort binnen dit station. :+
Ik kwam ook al de Intercity Direct naar Vlaardingen Centrum tegen. Zou je daar ook al toeslag voor moeten betalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Méh, eerder geld toe. Wie wil er dan ook in Vlaardingen Centrum zijn? :+ * mambo No5 rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Lol, spoormonitor.nl heeft de top 5 van de stations met de beste punctualiteit.
Zoek de fout ;) :+

1 Gulpen-Wijlre (100%)
2 Eijs-Wittem (100%)
3 Simpelveld (100%)
4 Apeldoorn De Maten (99.3%)
5 Stavoren (99.2%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
AW_Bos schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:29:
Lol, spoormonitor.nl heeft de top 5 van de stations met de beste punctualiteit.
Zoek de fout ;) :+

1 Gulpen-Wijlre (100%)
2 Eijs-Wittem (100%)
3 Simpelveld (100%)
4 Apeldoorn De Maten (99.3%)
5 Stavoren (99.2%)
Volgens mij stopt op Simpelveld toch alleen de ZLSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Gulpen en Eijs-Wittem ook, maar dat word ook in 't artikel vermeld:
Op drie stations vertrokken alle treinen op tijd: Gulpen-Wijlre, Eys-Wittem en Simpelveld. Dit zijn echter stations die onderdeel uitmaken van een museumverbinding waar uitsluitend stoomtreinen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dat artikel van nu.nl had ik nog niet gelezen, wel van het AD.
Lijkt me een filter-foutje, want deze stations zou je bij de telling uit moeten sluiten.

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 25-06-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Onbekend schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:00:
http://www.nu.nl/werk-en-...im-tien-treinen-laat.html
Helaas staat niet in het artikel wat de oorzaken zijn. In dit geval is zijn er geen ernstige winterse omstandigheden geweest, maar wel een grote stroomstoring.

Ik ga er vanuit dat 100% van de treinen op tijd laten rijden onmogelijk is.
Maar is bijvoorbeeld 97% wel haalbaar met het huidige materieel en de huidige infrastructuur?
Als je ook op de kaart je kijkt zie je dat vooral rood is in amsterdam en omstreken.....
Dat syntus 97,x% haalt vind ik niet zo gek voor een pendellijntje....

Ik vind meer bijzonder dat de DB maar 68% heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Er zijn maar een paar treinen die door (op papier) DB worden gereden. Dat zijn de CityNightLine en de stoptrein Heerlen - Düren (of mis ik er nu nog een?).
CNL lijkt een dramatische punctualiteit van 35% te hebben, dan zal de stoptrein wel een stuk betere punctualiteit hebben waardoor het gemiddelde op 68% uit komt.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 25-06-2015 20:06 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.