We are shaping the future
Die paden zijn er mij standaard betonnen kabelgoten uit die je bij ons ook zult tegenkomen naast het spoor.ArcticWolf schreef op zondag 10 mei 2015 @ 08:58:
[...]
Ugh die paden (als je het al paden kunt noemen) zien er niet echt PVR vrij uit, stel dat er toch nog doorgaande trein was gekomen
Maar idd wel een tof avontuur zo
Gelukkig is de tunnel breed genoeg (2 sporen) waardoor een aankomende trein wel schrikken zal zijn maar je wel de mogelijkheid hebt om voldoende plaats te laten moest er om een onbekende reden toch echt 1 afkomen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Weet ik.. die kabelkokers zijn niet echt fijn om over heen te lopen, breek vaak genoeg bijna m'n been omdat er een deksel half op ligtBlokker_1999 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:35:
[...]
Die paden zijn er mij standaard betonnen kabelgoten uit die je bij ons ook zult tegenkomen naast het spoor.
Gelukkig is de tunnel breed genoeg (2 sporen) waardoor een aankomende trein wel schrikken zal zijn maar je wel de mogelijkheid hebt om voldoende plaats te laten moest er om een onbekende reden toch echt 1 afkomen.
Nja het PVR zal net kunnen denk ik, maar ik zal er niet prettig lopen denk ik
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Nu we het toch over treingeluiden hebben, ik vraag me ook wel eens af wat in de ICMm's toch dat dreunende 'hoem-hoem, hoem-hoem' is wat je vrij vaak hoort. Weet iemand dit? Een of andere compressor o.i.d. ? Het is lang niet altijd, maar het valt me wel op dat als dit actief is, je de resonantie ook via de vloer voelt.MBV schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:37:
`tuuuu-duuuuuu-duuuuuu-da-duuuu-dieieieieie-duuuuu-tadu', heerlijk toch?
De laatste keer dat ik in een VIRM zat was het nog wel hoorbaar, volgens mij. Maar je had al erg snel 2 soorten VIRM-gejammer, de harde (niet grappig) en de zachte.
Dat was hier ook zo, sommige deksels waren ook gebrokenArcticWolf schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:44:
[...]
Weet ik.. die kabelkokers zijn niet echt fijn om over heen te lopen, breek vaak genoeg bijna m'n been omdat er een deksel half op ligt

Eens! Een zaklamp was geen overbodige luxe.Nja het PVR zal net kunnen denk ik, maar ik zal er niet prettig lopen denk ik
Dat zal inderdaad de compressor wel zijn voor de luchtdruk; die lopen niet continu afaik.blacktarantulaX schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:49:
[...]
Nu we het toch over treingeluiden hebben, ik vraag me ook wel eens af wat in de ICMm's toch dat dreunende 'hoem-hoem, hoem-hoem' is wat je vrij vaak hoort. Weet iemand dit? Een of andere compressor o.i.d. ? Het is lang niet altijd, maar het valt me wel op dat als dit actief is, je de resonantie ook via de vloer voelt.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Zou je in de haast weten welke kant je op moet springen? In Frankrijk rijden ze toch links?Blokker_1999 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:35:
[...]
Die paden zijn er mij standaard betonnen kabelgoten uit die je bij ons ook zult tegenkomen naast het spoor.
De NS doet maandag aangifte tegen de ‘treinplasser’, ondanks het verhaal dat de man niet zou hebben geplast maar een flesje water zou hebben gebruikt.
"Het is verder aan de politie om dat uit te zoeken", reageerde een woordvoerster van het spoorbedrijf maandag op een artikel in het AD.
De krant meldt te hebben gesproken met de jongeman. De 18-jarige inwoner van Ederveen (Gelderland) zegt dat de foto die op sociale media voor veel ophef zorgde, in scene is gezet. Hij zou niet echt op een bankje in de trein hebben geürineerd.
"We kwamen terug van Koningsdag in Arnhem. Ik had natuurlijk wel een biertje gedronken. We wilden een grap uithalen. Ik had een flesje Extran met zo’n tuitje gevuld met water en dat kneep ik leeg alsof ik stond te plassen. Hartstikke stom van me en dat had ik nooit mogen doen, want er moeten natuurlijk mensen kunnen zitten", aldus zijn verhaal.
Vandalisme en vernieling
De NS doet toch aangifte wegens vandalisme en vernieling, laat de woordvoerster weten. "Wij zullen er alles aan doen om hem te weren."
De jongeman zegt in het AD dat hij na alle commotie zelf de politie al heeft gebeld, maar dat toen de aangifte nog niet binnen was.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Keihard aanpakken, het wordt tijd dat mensen respect voor andermans eigendommen hebben.
Verwijderd
Precies. Ik zou hem voor alle schade op laten draaien.larshack schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:43:
Zelf al zou het waterflesjes verhaal waar zijn, dan is het net zo goed vernieling toch?
Keihard aanpakken, het wordt tijd dat mensen respect voor andermans eigendommen hebben.
Het waterflesje-idee is overigens schaamteloos gejat van een of ander TV-programma een tijdje terug. Daar deden ze net of er iemand aan het wildplassen was bij een (volgens mij) Amerikaanse agent in de buurt.
Maar hoe dan ook, een trieste actie van die kerel natuurlijk. Ongetwijfeld uberstoer voor opscheppen op het schoolplein, maar laten we het toch maar niet meer doen in het vervolg
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 69% gewijzigd door Grrrrrene op 15-05-2015 08:32 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Bericht is iets te lang om te quoten, en de inhoud spreekt redelijk voor zich
Maar aangezien het dus moddergooien zal worden, zullen alle partijen wel met de vinger naar elkaar wijzen en er onder de streep niet echt iets nuttigs uit komen dat al niet bekend was vrees ik.
Virussen? Scan ze hier!
Mwja, iedereen die bij een bedrijf werkt kan wel inschatten wat er is gebeurd en waarom het verkeerd is gegaan, dit gebeurd redelijk vaak (op kleine schaal).wildhagen schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:47:
[...]
Bericht is iets te lang om te quoten, en de inhoud spreekt redelijk voor zich
Maar aangezien het dus moddergooien zal worden, zullen alle partijen wel met de vinger naar elkaar wijzen en er onder de streep niet echt iets nuttigs uit komen dat al niet bekend was vrees ik.
Het is nu vooral zaak om hiervan te leren zodat het de volgende keer niet meer zo gaat... ben alleen bang dat, dat ook niet gaat gebeuren *fingers crossed*
Niet alleen omdat er nu geen Fyra op rijd, maar ook omdat de baan aan het wegrotten/verzakken is? Wat op mij vreemd overkomt, zo'n baan wordt toch ook voor decennia lang gebruik ontworpen lijkt me. En de Thalys moet er toch ook op veilige wijze overheen kunnen op topsnelheid.
[ Voor 20% gewijzigd door dcm360 op 13-05-2015 22:14 ]
Nu het traject er ligt zijn er gewoon de standaard onderhoudskosten (misschien iets lager omdat er minder treinen overheen rijden) om het traject bruikbaar te houden.
Er werd met vanaf het begin af aan met een totaalplaatje gerekend, en een deel van het plaatje (de treinen dus) heeft nog niet goed gewerkt waardoor het totaalplaatje niet klopt.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Want waarom zakt de baan van de fundering af dan, of was dat "gewoon" een slecht ontwerp of slechte uitvoering?
Bijzonder dat dit hier nog niet is langsgekomen.De Amtrak-trein die gisteren ontspoorde in een scherpe bocht in Philadelphia reed vrijwel zeker twee keer zo hard als toegestaan. Uit video-beelden en uit verklaringen van anonieme personen die bij het onderzoek naar de ramp betrokken zijn, blijkt dat de trein ongeveer 160 kilometer per uur reed, terwijl 80 is toegestaan.
De trein van Washington DC naar New York helde over naar rechts en ontspoorde daarna in een beruchte bocht in Philadelphia. Zeven wagons werden compleet verwoest. Er vielen minstens 7 doden en er raakten 200 mensen gewond. Overlevenden zeggen dat ze zich kort voor het ongeluk zorgen maakten over de snelheid van de trein.
Videobeelden
Persbureau Reuters leidt uit videobeelden van een camera op een gebouw langs de route af dat de trein tussen de 125 en 155 kilometer reed. Volgens een analyse van het persbureau van andere videobeelden reed de trein zelfs 170 kilometer per uur.
Reuters en de Wall Street Journal hebben bovendien van anonieme betrokkenen bij het onderzoek gehoord dat de trein 160 kilometer reed.
Rails
De autoriteiten zeggen dat ze alle mogelijkheden onderzoeken. Ze zullen behalve naar de snelheid onder meer kijken naar de kwaliteit van de trein en het spoor en naar de training van de machinisten.
De federale spoorwegautoriteit zegt dat de rails enkele uren voor het ongeluk nog zijn geïnspecteerd en dat er toen niets mis mee was.
De machinist van de trein is bij het ongeluk gewond geraakt, maar hij kan wel worden ondervraagd. Ook kan er informatie worden gehaald uit de 'zwarte doos' met ritgegevens. Die is - inclusief de camera voor in de trein - gevonden.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Maar goed, er rijdt toch een Thalys over het spoor dus geheel voor niets aangelegd is ie niet. Alleen kun je die natuurlijk nooit zo door belasten dat die alles mag betalen ipv delen met de Fyra exploitant. Oplossing is simpel: op zijn Nederlands nog een paar miljard er tegenaan gooien (goed voor de crisisbestrijding), fatsoenlijke treinen aanschaffen en over 15 jaar is iedereen het vergeten.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Nou ben ik zeker in deze economische tijden wel een fan van dit soort geldsmijterij (no joke), mits en indien door de rijksoverheid, maar deze doet me toch ff knipperen met de ogen. "Ach, het is maar 7 miljard"bvk schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:56:
Er was een stukje over op het Journaal, met daarin als ik het goed gehoord heb ook de stelling dat er geen 7 miljard, maar 11 miljard Euro verspild zou zijn aan het Fyra debacle.
Maak het dan GVD af en ram die laatste 4 miljard er ook nog in.
Het zou me overigens niet verbazen als de noordsectie op een gegeven moment een snelheidsbeperking krijgt, bijvoorbeeld tot 220 km/u. Daarmee kan een Thalys ook z'n rijtijden wel halen terwijl het misschien aanzienlijk scheelt in onderhoud. 300 km/u op dat trajectdeel is gewoon waanzin.
Ik krijg bij die onderzoekscommissie een beetje het gevoel dat ze iets spectaculairs zoeken: Ze doen alsof er 11 mia is uitgegeven en er geen treinen over het aangelegde spoor rijden. Dat is gewoon niet waar: Sinds 2009 rijdt zowel de Thalys over de hele lengte als de Fyra (later als ICD) over het Ams-Bda-gedeelte. Dat is inderdaad minder dan de bedoeling was maar je kan niet zomaar stellen dat er 11 mia door het toilet gespoeld is.
De toegangspoortjes op Rotterdam Centraal Station zijn een succes.
Dat stellen de Nederlandse Spoorwegen donderdag.
Mensen kunnen Rotterdam CS sinds twee weken alleen nog maar in of uit met een geldig vervoersbewijs. Eerder werd de volledige afsluiting al op 26 kleinere stations ingevoerd.
Inmiddels zijn ruim duizend boetes uitgeschreven aan zwartrijders. Tegelijk steeg het aantal mensen dat het saldo op de ov-chipkaart aanvulde bij de kaartautomaat van 1.450 per dag in april naar ruim 2.500 per dag, zo stelt de NS.
Ook werden meer losse kaartjes verkocht sinds het sluiten van de poortjes. Voor 1 mei ongeveer 2.200 per dag tegen 3.900 per dag in de eerste tien dagen van mei.
Veiligheid
Volgens de NS het bewijs dat de poortjes doen waar ze voor zijn. "Zwartrijden tegengaan en zo de veiligheid op stations en in treinen verhogen."
Eind mei moeten 43 stations voorzien zijn van poortjes. Uiteindelijk worden op 82 van de meer dan vierhonderd stations de poortjes gesloten.
Oscar Wilde
Het kan zijn dat de zettingsvrije platen gewoon los op de fundering liggen, dus zakken ze niet maar schuiven ze wel horizontaal.Bacchus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:14:
De HSL is toch over de hele lengte onderheid? Dan zou je toch niets met de drassige ondergrond te maken moeten hebben, die heipalen staan in principe op het zand of de klei uit de ondergrond. (Maar ik ben geen bouwco, dus ik kan er naast zitten.)
Ik krijg bij die onderzoekscommissie een beetje het gevoel dat ze iets spectaculairs zoeken: Ze doen alsof er 11 mia is uitgegeven en er geen treinen over het aangelegde spoor rijden. Dat is gewoon niet waar: Sinds 2009 rijdt zowel de Thalys over de hele lengte als de Fyra (later als ICD) over het Ams-Bda-gedeelte. Dat is inderdaad minder dan de bedoeling was maar je kan niet zomaar stellen dat er 11 mia door het toilet gespoeld is.
Echter het Rheda systeem is leuk maar is een ramp bij constructies die enige zetting hebben. Zetting is niet erg, maar zolang het niet geleidelijk is heb je dus wel een probleem en Rheda opnieuw afstellen is een "bitch". De constructie die in het buitenland dus wel werkt om frequent onderhoud te voorkomen werkt hier dus juist averechts.
Een betonnenbak met ballastspoor daarentegen was waarschijnlijk handiger geweest, meettrein erover, stopmachine erover, klaar.
Maar goed ik heb niet aan de HSL gewerkt dus ik doe ook maar een aanname, het hele archief van de HSL past in een 40 voet zeecontainer... zoveel berekeningen, rapporten en tekeningen zijn er. Dus er zou vast wel een reden zijn geweest waarom ze Rheda hebben gekozen.
Het is ook absurd. Volgens diverse media reed de trein 100 tot 107 moh (160-171 kmh) Maar baanvak snelheid was 70 of 80 mph (112 of 128 kmh). En voor de bocht moest ie terug naar 50 mph. Volgens mij staat is op de NEC Pulse Code Cabsignal systeem geinstalleerd die juist overspeed door middel van signalen moet corrigeren. En als 50 mph ter plaatse gereden mag worden zal het sein systeem echt geen 125 mph( groen op buiten seinen) toestaan.F.West98 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:06:
http://nos.nl/artikel/203...in-reed-veel-te-hard.html
[...]
Bijzonder dat dit hier nog niet is langsgekomen.
Max wat je kan krijg is 80 mph i.v.m. cabspeedsignal (groen knipper op seinen buiten). Ik stel er vraagtekens bij dat de trein 100 mph heeft gereden.
Volgens mij dat laatste, Alstom is dat nu ook voor de GVB aan het doen dus zie je opeens beide op de baanvakken.SRich schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:25:
Even een hele andere vraag. Gebruikt de Rotterdamse Metro geen toon frequente spoorstroomloop meer voor de detectie van de treinen aangezien er naast de bekende seinpotjes nu ook een zwartkastje naast hangt met sticker gevaar voor pacemakers (assentellers) of gebruik met nu 2 detectie middelen spoorstroomlopen en assentellers ?
De ICD zou ik niet direct High Speed noemen met z'n 160 km/u. De beloofde ritten van Breda naar België zijn er niet. In die zin hebben we gewoon niet gekregen waar we voor betaald hebben.Bacchus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:14:
De HSL is toch over de hele lengte onderheid? Dan zou je toch niets met de drassige ondergrond te maken moeten hebben, die heipalen staan in principe op het zand of de klei uit de ondergrond. (Maar ik ben geen bouwco, dus ik kan er naast zitten.)
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Weet er iemand om wat voor trein het eigenlijk gaat? De meeste Amerikaanse treinen die ik in TS2015 heb halen die 100 Mph niet eens, alleen de Acela:SRich schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:09:
[...]
Het is ook absurd. Volgens diverse media reed de trein 100 tot 107 moh (160-171 kmh) Maar baanvak snelheid was 70 of 80 mph (112 of 128 kmh). En voor de bocht moest ie terug naar 50 mph. Volgens mij staat is op de NEC Pulse Code Cabsignal systeem geinstalleerd die juist overspeed door middel van signalen moet corrigeren. En als 50 mph ter plaatse gereden mag worden zal het sein systeem echt geen 125 mph( groen op buiten seinen) toestaan.
Max wat je kan krijg is 80 mph i.v.m. cabspeedsignal (groen knipper op seinen buiten). Ik stel er vraagtekens bij dat de trein 100 mph heeft gereden.
http://www.railsimulator....231-Amtrak+Acela+Express+
En die heeft volgens mij gewoon bescherming tegen te hard rijden kan ik me herinneren. Zal ik wel even gaan testen op de NEC route, ik breng hooguit virtuele passagiers om zeep...
Daar ben ik het ook wel mee eens en er zijn duidelijk grote fouten gemaakt die een parlementaire enquête waard zijn. Ik vind alleen niet dat je de volle 11 mia daarop kan afschrijven. De Thalys over de HSL is een stuk sneller en met name vanuit Breda (heel relevant voor mijevilution schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:54:
[...]
De ICD zou ik niet direct High Speed noemen met z'n 160 km/u. De beloofde ritten van Breda naar België zijn er niet. In die zin hebben we gewoon niet gekregen waar we voor betaald hebben.
Als ik NYT mag geloven gaat het inderdaad om de Northeast Regional, die ooit Acela heette. NYT schrijft ook dat het ongeval op een onbeveiligd stuk spoor gebeurde en dat de locomotief de machinist zou moeten waarschuwen.bvk schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:07:
Weet er iemand om wat voor trein het eigenlijk gaat? De meeste Amerikaanse treinen die ik in TS2015 heb halen die 100 Mph niet eens, alleen de Acela:
http://www.railsimulator....231-Amtrak+Acela+Express+
En die heeft volgens mij gewoon bescherming tegen te hard rijden kan ik me herinneren. Zal ik wel even gaan testen op de NEC route, ik breng hooguit virtuele passagiers om zeep...
Zie Wikipedia: Amtrak Cities Sprinter
Deze locs rijden maximaal 200 km/u in dienst. Deze heette inderdaad AcelaRegional, maar heeft niets te maken met de Acela trein, zie opnieuw Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Acela_Express#Engineering
[ Voor 24% gewijzigd door EDIT op 14-05-2015 16:19 ]
Voor Ik heb het artikel gelezen, en het valt op de ze bedoelen met signal system het PTC (ingeval van de voor de NEC (ACSES) Soort GSM-R+ ERMTS. En dat klopt. Als je kijkt op deze kaart dan zie je dat op de rode lijnen ACSES + cabsignal ligt en daarbuiten alleen cabsignal.Bacchus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:39:
[...]
Daar ben ik het ook wel mee eens en er zijn duidelijk grote fouten gemaakt die een parlementaire enquête waard zijn. Ik vind alleen niet dat je de volle 11 mia daarop kan afschrijven. De Thalys over de HSL is een stuk sneller en met name vanuit Breda (heel relevant voor mij) is de randstad een stuk beter bereikbaar, zelfs met de voorlopig bescheiden snelheid van de ICD. Daarbij heb ik er toch wel vertrouwen in dat grote delen van de ooit beoogde Fyra-dienstregeling "op den duur" alsnog van de grond komen.
[...]
Als ik NYT mag geloven gaat het inderdaad om de Northeast Regional, die ooit Acela heette. NYT schrijft ook dat het ongeval op een onbeveiligd stuk spoor gebeurde en dat de locomotief de machinist zou moeten waarschuwen.
Amtrak heeft genoeg materieel wat 100+ mph kan halen hoor. Hun belangrijkste (als in meest talrijke) loctype, de GE Genesis haalt die snelheid bijvoorbeeld wel. En qua rijtuigen halen zowel de Amfleet- als de Superliner-rijtuigen de 100 km/h (de Amfleet zelfs ruim). En met die 2 types heb je de overgrote bulk van het Amtrak-materieel wel te pakken.bvk schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:07:
[...]
Weet er iemand om wat voor trein het eigenlijk gaat? De meeste Amerikaanse treinen die ik in TS2015 heb halen die 100 Mph niet eens, alleen de Acela:
Virussen? Scan ze hier!
Ok, het gaat dus om de AC64 begrijp ik. Lastig treintje om te rijden merk ik al, ik kom amper het station uit. Alles Clear, dan ineens een alert waar ik op reageer maar toch een noodremming.EDIT schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:57:
Het gaat om een normale getrokken trein met een nieuwe loc van Siemens, de Amtrak Cities Sprinter.
Zie Wikipedia: Amtrak Cities Sprinter
Deze locs rijden maximaal 200 km/u in dienst. Deze heette inderdaad AcelaRegional, maar heeft niets te maken met de Acela trein, zie opnieuw Wikipedia: Wikipedia: Acela Express
Ik heb geen idee wat hier fout gaat, maar het lijkt me geen trein waar je makkelijk mee te hard gaat:
Het is alweer even geleden dat ik TS heb gespeeld. Doe je nu een bestaand scenario of gewoon quick drive?bvk schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:54:
[...]
Ok, het gaat dus om de AC64 begrijp ik. Lastig treintje om te rijden merk ik al, ik kom amper het station uit. Alles Clear, dan ineens een alert waar ik op reageer maar toch een noodremming.
Ik heb geen idee wat hier fout gaat, maar het lijkt me geen trein waar je makkelijk mee te hard gaat:
[video]
Morgen eens kijken of ik die loc aan de praat kan krijgen
Ik heb nu gewoon een quick drive gepakt op de NEC route New York- New Heaven Philadelphia waarbij je dus eigenlijk geen zaken zoals dit verwacht. Maar dit kan IRL ook gebeuren dus?EDIT schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:28:
[...]
Het is alweer even geleden dat ik TS heb gespeeld. Doe je nu een bestaand scenario of gewoon quick drive?
Morgen eens kijken of ik die loc aan de praat kan krijgen
Ik zal ook eens een bestaand scenario pakken en ben uiteraard ook benieuwd hoe jij het er als "beroeps" vanaf brengt
[ Voor 2% gewijzigd door bvk op 14-05-2015 23:56 . Reden: correctie ]
http://www.ad.nl/ad/nl/10...l-eerste-rechtszaak.dhtml
Binnen 2 dagen na de crash al $150 000 claimen. Bizar, ik hoop nooit dat dit naar Europa overwaait. En wat helemaal bizar is dat de man een Amtrak medewerker is.
Trouwens er is ook nog een 8e dode gevallen

Bron: http://www.nu.nl/binnenla...ect-nog-vaak-uitvalt.htmlDe snelle treindienst tussen Amsterdam en Breda, Intercity Direct, valt veel vaker dan gewenst uit.
De uitval van de opvolger van de Fyra schommelt tussen de 5,3 procent en 11,5 procent, afhankelijk van dag en tijdstip.
Daarmee worden de normen en prestatieafspraken die zijn gemaakt voor de snelle treindienst niet gehaald, constateert NRC vrijdag na analyse van punctualiteit en betrouwbaarheid van Intercity Direct. NS gaat uit van een uitval van 2,5 procent in 2014.
NS erkent de constatering van NRC dat de treindienst regelmatig niet op tijd rijdt of uitvalt. ''Het is zoals het is. Het is vervelend voor de reizigers, maar de betrouwbaarheid en punctualiteit zijn nog niet op het gewenste niveau'', aldus NS.
Dat de NS-cijfers sterk afwijken van de geconstateerde vertragingen, hangt samen met de storingen die aan Prorail zijn toe te schrijven.
[ Voor 76% gewijzigd door wildhagen op 15-05-2015 10:21 ]
Virussen? Scan ze hier!
Heb het eens op dat stukje geprobeerd, maar ik krijg 'm met beveiligingssysteem ingeschakeld ook niet verder. De trein lijkt simpelweg het signaal te verliezen. Wellicht foutje in de routebvk schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:06:
[...]
Ik heb nu gewoon een quick drive gepakt op de NEC route New York- New Heaven Philadelphia waarbij je dus eigenlijk geen zaken zoals dit verwacht. Maar dit kan IRL ook gebeuren dus?
Ik zal ook eens een bestaand scenario pakken en ben uiteraard ook benieuwd hoe jij het er als "beroeps" vanaf brengt
Op de New York - New Haven route lijkt 'ie het namelijk wel gewoon goed te doen.
Edit:
Maar ook stukken dat je lekker door kunt karren. Wel apart dat ze het zo gemaakt hebben dat een Chinese trein op een Amerikaans traject een volledig functionele DMI heeft:
Alleen heeft deze trein zoveel power en snelheid dat ik waarschijnlijk dus steeds mijn voorligger te dicht nader met als gevolg steeds een rood sein en een remming.
Ik ben dan ook wel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek en hoe het komt dat de trein niet zelf ingegrepen heeft.
[ Voor 48% gewijzigd door bvk op 15-05-2015 19:08 ]
Gouda Vertrek: 08:00
Rdam CS Vertrek: 08:26
Dordrecht Vertrek: 09:13
Breda Doorkomst 09:44
Tilburg Doorkomst 10:02
s-Hertogenbosch Doorkomst 10:24
Nijmegen Aankomst 11:29
Ik ga eens kijken of ik er een glimp van kan opvangen in/bij Breda maar volgens mij stopt ie hier niet dus kan dat weleens echt maar een glimp zijn.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...k-geraakt-projectiel.htmlDe trein die dinsdag ontspoorde in de Amerikaanse stad Philadelphia is mogelijk voor het ongeluk geraakt door een projectiel.
Dat heeft een conductrice van spoorwegmaatschappij Amtrak gezegd tegen de Amerikaanse autoriteit voor transportveiligheid (NTSB).
De conductrice hoorde dat de machinist van de ramptrein over de radio sprak met een machinist die op een andere trein aan het werk was. De collega-machinist dacht door iets te zijn geraakt.
De machinist van de ontspoorde trein zei toen dat hij ook het idee had geraakt te zijn door iets, nadat hij was vertrokken vanaf zijn vorige halte.
Even daarna verongelukte de trein bij een snelheid van 160 kilometer per uur in een scherpe bocht. Daarbij vielen acht doden en meer dan tweehonderd gewonden.
Onderzoekers hebben met de machinist van de ramptrein gesproken over een mogelijk projectiel. Hoewel hij volgens de NTSB "erg goed meewerkte" aan het onderzoek, kan hij zich niets meer herinneren van wat er is gebeurd.
De FBI is ingeschakeld om de verbrijzelde voorruit van de trein te onderzoeken op sporen van een mogelijk projectiel.
Lokale media melden dat ook een derde Amtrak-trein door iets onbekends zou zijn geraakt. Een ruit zou daardoor zijn gesneuveld.
Ik weet niet of met 'projectiel' hier iets als een raket bedoeld wordt, of een steen oid. In het geval van het 1e, misschien een (terreur-)aanslag?
Virussen? Scan ze hier!
Beetje bangmakerij eh?
Met plaaikes.Bacchus schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:52:
Mochten Tweakers het interessant vinden: Morgen rijdt SSN een ritje "Karel de Grote-expres".[...]
Jezus, wat is zo'n rit duur. Ritje met het gezin en je bent 200 euro lichter!Bacchus schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:52:
Mochten Tweakers het interessant vinden: Morgen rijdt SSN een ritje "Karel de Grote-expres". Een beknopt tijdschema van hun Facebook-pagina:
Gouda Vertrek: 08:00
Rdam CS Vertrek: 08:26
Dordrecht Vertrek: 09:13
Breda Doorkomst 09:44
Tilburg Doorkomst 10:02
s-Hertogenbosch Doorkomst 10:24
Nijmegen Aankomst 11:29
Ik ga eens kijken of ik er een glimp van kan opvangen in/bij Breda maar volgens mij stopt ie hier niet dus kan dat weleens echt maar een glimp zijn.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Valt toch wel mee? Gouda-Rotterdam-Nijmegen kost met de NS ook al 25 euro enkele reis. Ja, het is ongeveer twee keer zo duur, maar daar staat tegenover dat je wel met een bijzondere trein, getrokken door twee verschillende stoomloks, door het land wordt gereden.evilution schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:23:
[...]
Jezus, wat is zo'n rit duur. Ritje met het gezin en je bent 200 euro lichter!
Als je het vergelijkt met een ander dagje uit -- zeg De Efteling -- dan valt het ook wel mee. Voor een dagje De Efteling met vier personen ben je ook €144 kwijt!
[ Voor 15% gewijzigd door ValHallASW op 16-05-2015 13:06 ]
Denk je dat het rijden met treinen en het onderhouden van dergelijk spul gratis is dan? OK, voor het dubbele bedrag mag je met ons mee naar Oostenrijk, maar dan nog. ;-) Het doel van zo'n ritten is toch niet "zo goedkoop mogelijk van A naar B" maar genieten van de mooie dag en bijdragen aan het behoud van het erfgoed?evilution schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:23:
[...]
Jezus, wat is zo'n rit duur. Ritje met het gezin en je bent 200 euro lichter!
[ Voor 29% gewijzigd door Luke! op 16-05-2015 13:18 ]
Een trein is tegen een mestwagen gebotst, maar er zijn twee treinreizigers dood. Meestal gaan toch geen treinpassengiers dood bij een botsing tegen iets op een spoorwegovergang? Nu lijkt dat misschien wel een zwaardere mesttank, 20 ton ofzo, en een lichtere trein. Is het een Stadler Flirt?
Virussen? Scan ze hier!
Meestal merk je er niet zoveel van als passagier. Een auto weegt gemiddeld een ton, en zelfs de lichtere treinen zijn al snel 100 ton. Dat remt niet zo af.marcop23 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:02:
http://nos.nl/artikel/203...ak-over-duitse-grens.html
Een trein is tegen een mestwagen gebotst, maar er zijn twee treinreizigers dood. Meestal gaan toch geen treinpassengiers dood bij een botsing tegen iets op een spoorwegovergang? Nu lijkt dat misschien wel een zwaardere mesttank, 20 ton ofzo, en een lichtere trein. Is het een Stadler Flirt?
Maar een mestwagen van 20 ton is een ander verhaal. Tel daarbij op dat mensen in een trein geen gordels of airbags hebben. En dan zijn er net een paar pechvogels die zo'n handig tafeltje dwars door hun maag krijgen. Of die net aan het lopen waren. Of een staanplaats hadden.
Nu is gewoon light trein vs een zware wagen. met bovenstaande als gevolg.
Het is gelijk een politieke rel geworden. 'Underfunding' en gesteggel met de FCC om een stuk spectrum te bemachtigen om PTC te gebruiken. beetje vergelijkbaar met het ermts gsm spectrum lijkt mehttp://www.politico.com/s...speed-control-117973.htmlbvk schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:39:
Ik heb het nog eens met een andere trein geprobeerd, voor dit traject een hele aparte: CRH380D..Daarmee kom je wel verder als je maar heel rustig rijdt, ik heb namelijk het vermoeden dat er gewoon een trein voor zit. Je krijgt namelijk om de haverklap een rood signaal in de DMI...
Edit:
Maar ook stukken dat je lekker door kunt karren. Wel apart dat ze het zo gemaakt hebben dat een Chinese trein op een Amerikaans traject een volledig functionele DMI heeft:
[video]
Alleen heeft deze trein zoveel power en snelheid dat ik waarschijnlijk dus steeds mijn voorligger te dicht nader met als gevolg steeds een rood sein en een remming.
Ik ben dan ook wel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek en hoe het komt dat de trein niet zelf ingegrepen heeft.
Staat ook al veel op internet over Brandon Bostian
http://edition.cnn.com/20...r-who-is-brandon-bostian/

Was:

[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 17-05-2015 16:20 ]
Signatures zijn voor boomers.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. En een leuke dag mag ook wel wat kosten.Luccus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:15:
[...]
Denk je dat het rijden met treinen en het onderhouden van dergelijk spul gratis is dan? OK, voor het dubbele bedrag mag je met ons mee naar Oostenrijk, maar dan nog. ;-) Het doel van zo'n ritten is toch niet "zo goedkoop mogelijk van A naar B" maar genieten van de mooie dag en bijdragen aan het behoud van het erfgoed?
U vraagt, wij draaien - op bestelling komt 't ook uit België of Zwitserland. ;-)Maasluip schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:53:
Ah, ben jij het die die ouwe troep uit Mönchengladbach weg haalt?
Nu nog een keer onkruid wiedenLuccus schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:19:
Na alle kommer en kwel verlicht dit plaatje de stemming vast wel?
[afbeelding]
Was:
[afbeelding]
Wat een schattig locje ook, met contrasterende nieuw(e) (geverfde) remcilinder (denk ik).Luccus schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:19:
Na alle kommer en kwel verlicht dit plaatje de stemming vast wel?
[afbeelding]
Was:
[afbeelding]
Heb je daar meer foto's van?
Speel ook Balls Connect en Repeat
De parlementaire enquêtecommissie Fyra is maandagochtend begonnen met de openbare verhoren over het debacle met de hogesnelheidstrein.
De eerste getuige was voorzitter Arriën Kruyt van reizigersvereniging Rover.
Verder zullen deze week oud-minister van Verkeer en Waterstaat Tineke Netelenbos en oud-minister van Financiën Gerrit Zalm onder ede worden gehoord.
Ook zal de president-commissaris van de NS tussen 1996 en 2001 Jan Timmer langskomen voor verhoor.
Volgens Kruyt heeft de overheid, en in het bijzonder het ministerie van Verkeer en Waterstaat, destijds de kennis over het spoorsysteem verwaarloosd. Men vertrouwde volgens hem bij de aanbesteding van de lijn te veel op de markt.
Daarna werd, zo rond 2011, de capaciteit bij de ministeries weer verhoogd.
Rampzalig
Kruyt wees in het verhoor verder op het belang van een goede werkrelatie met de Belgische collega's. Volgens hem was die samenwerking "rampzalig", omdat er sprake was van grote cultuurverschillen en onvoldoende kennis van de belangenverschillen tussen NS en het Belgische NMBS.
Ook stelde Kruyt dat hij in 2012 al waarschuwde om niet met de Fyra-treinen te gaan rijden. Volgens hem was de druk op de NS om na jaren vertraging eindelijk met de hogesnelheidstreinen te gaan rijden te groot.
Uiteindelijk werd na aanhoudende problemen binnen enkele weken al weer gestopt met de Fyra-treinen.
De Fyra-enquetecommissie, onder leiding van CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, wil in totaal veertig betrokkenen onder ede verhoren over het debacle rond de hogesnelheidstrein.
Overige namen zijn nog niet vrijgegeven, omdat volgens Van Toorenburg de commissie zo de handen vrij heeft om de planning nog te wijzigen.
AnsaldoBreda
Of Fyra-bouwer AnsaldoBreda ook uitleg komt geven bij de enqueteverhoren wilde het CDA-Kamerlid vorige week nog niet kwijt, maar ze stelde wel: "U kunt er van op aan dat de hoofdrolspelers een belangrijke rol zullen spelen bij de openbare verhoren", aldus Van Toorenburg.
De verhoren zullen tot 12 juni duren en zijn enigszins chronologisch opgebouwd. Eerder sprak de commissie al besloten met zo'n tachtig betrokkenen, waaronder technici.
Oscar Wilde
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
NOS: Weer staking op Duitse spoor
[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 18-05-2015 17:52 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
En een terechte opmerking van Kruyt. De enquetecommissie heeft wat dat betreft voorafgaand aan de verhoren al een gigantische blunder begaan door deze uitspraak van hun voorzitter. Het objectieve is er dan wel af, kun je net zo goed de verhoren ook laten zitten als je oordeel al klaar is.Bacchus schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:52:
Opvallend dat nu.nl er niet over schrijft dat Kruyt de enquetecommissie enigszins de oren waste over het weggegooid noemen van de volle 11 mia. Dat vond de NOS wel interessant om te melden. (Net als ondergetekende, natuurlijk)
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
De cultuurverschillen mogen er dan zijn, het is toch echt de NS die in deze het voortouw heeft genomen en o.a. het lastenboek heeft opgesteld. Straks gaan ze de schuld nog in onze schoenen schuiven terwijl er vanuit de NMBS een veel nuchtere kijk was op heel de materie en de bijna grootheidswaanzin van de NS.Raven schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:50:
Openbare verhoren Fyra-enquête begonnen
Rampzalig
Kruyt wees in het verhoor verder op het belang van een goede werkrelatie met de Belgische collega's. Volgens hem was die samenwerking "rampzalig", omdat er sprake was van grote cultuurverschillen en onvoldoende kennis van de belangenverschillen tussen NS en het Belgische NMBS.
De NS had een vlaktarief voor het spoorgebruik, dus heeft er belang bij zoveel mogelijk(*) treinen te laten rijden, een trein kost alleen wat slijtage, stroom en personeel. NMBS betaalt per trein en moet dus meer omzetten op een trein voor hij winst maakt.
(*) Of toch veel meer dan NMBS
Ik neem trouwens aan dat er na de verhoren ergens wel een goede samenvatting/transcriptie te vinden zal zijn. Zal die met veel interesse wel eens doornemen.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Inclusief treinreisMaardiweb schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:25:
Verhoren zijn openbaar toch? Ik heb al een dagje 'uit' gepland
Het bod van de NS om de aanbesteding van de HSL te kunnen winnen voldeed niet aan de eisen.
Dat erkende de externe HSL-adviseur destijds van het ministerie van Verkeer en Waterstaat Kees van Krieken woensdag tegenover de enquetecommissie Fyra.
Volgens Van Krieken was een voorwaarde dat de trein in 93 minuten van Amsterdam naar Brussel zou kunnen komen, maar de NS kwam blijkens berekeningen slechts tot 101 minuten.
Volgens Van Krieken waren er wel meer aspecten in de aanbesteding van de NS die niet klopten, maar zou hier in een latere fase verder over worden onderhandeld.
Dit gebeurde uiteindelijk niet, ook omdat de NS voor het ministerie de enige serieuze kandidaat bleek.
Volgens Van Krieken was duidelijk dat de NS de reistijddoelstellingen niet zou halen, maar werd er bij het ministerie geredeneerd: "we kijken wel hoe ver ze komen".
Zorgelijk
Verder noemde Van Krieken het financiële plaatje van NS zorgelijk. Zo was er bij de bieding uitgegaan van extreem positieve scenario's en was de kans groot dat de kosten niet zouden worden terugverdiend.
Bovendien klopten de "sommetjes soms niet met het verhaal". Zo was het inkopen van treinen krap begroot, terwijl de NS wel een zitplaatsgarantie gaf. Ook was er niet voldoende reservemateriaal en was er geen ruimte voor uitbreiding.
Volgens Van Krieken waren zijn zorgen bekend bij het ministerie, maar wilde de NS geen inzicht geven in de achtergrond van de berekeningen. "Dan is het risico voor hen", aldus Van Krieken.
Optimistisch
Maandag erkende oud-directeur productontwikkeling van NS Maarten Spaargaren al dat het bod van NS destijds (178 miljoen per jaar) uitging van het meest optimistische scenario qua reizigersaantallen en economische ontwikkeling.
Hierbij werd bovendien het bod strategisch bijgeplust om de aanbesteding te kunnen winnen, gaf Spaargaren toe.
Het te hoge bod van NS wordt gezien als een belangrijke oorzaak van de problemen met de HSL. Hierdoor moest bezuinigd worden op de treinen en kwam de NS dus uit bij de onervaren hogesnelheidstreinbouwer AnsaldoBreda.
Ook moest de Staat in 2011 ingrijpen om het NS-bedrijf achter de Fyra, HSA, van faillisement te redden.
Later op de dag komen onder andere oud-president-commissaris Jan Timmer en projectdirecteur namens het ministerie Wim Korf langs bij de enquetecommissie.
Oscar Wilde
Was de eis 93 minuten? Dat betwijfel ik. De Thalys doet het nu in 111 minuten, de Fyra zou er tussen Amsterdam en Antwerpen 11 minuten langer over doen dan de Thalys. De tijd van de Thalys is wel tot Brussel-Zuid. Als Brussel-Noord bedoeld wordt dan kan er nog 8 minuten van af, maar 10 minuten sneller ten opzichte van een trein die 300 rijdt? Lijkt me onmogelijk.Volgens Van Krieken was een voorwaarde dat de trein in 93 minuten van Amsterdam naar Brussel zou kunnen komen, maar de NS kwam blijkens berekeningen slechts tot 101 minuten.
met 300 Rotterdam binnen rijden, vol in de ankers, 30 sec stoppen en weer vol gas naar de 300?Maasluip schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:32:
[...]
Was de eis 93 minuten? Dat betwijfel ik. De Thalys doet het nu in 111 minuten, de Fyra zou er tussen Amsterdam en Antwerpen 11 minuten langer over doen dan de Thalys. De tijd van de Thalys is wel tot Brussel-Zuid. Als Brussel-Noord bedoeld wordt dan kan er nog 8 minuten van af, maar 10 minuten sneller ten opzichte van een trein die 300 rijdt? Lijkt me onmogelijk.
dan kan het
Aldus Wikipedia: High Speed AllianceDe shuttletreinen hebben een maximumsnelheid van 250 km/h, de Thalys rijdt maximaal 300 km/h op de HSL-Zuid. HSA is contractueel verplicht om een maximale reistijd van 93 minuten aan te bieden tussen Amsterdam en Brussel en 183 minuten tussen Amsterdam en Parijs
Virussen? Scan ze hier!
* Bijvoorbeeld door het vervangen van bruggen bij Duffel (=> hogere baanvaksnelheid) en de aanleg van lijn 25N.
De enige manier om het mogelijk te maken is een HSL die Antwerpen volledig vermijdt.
Maar dan nog: dit is dus niet een probleem van de tender van NS. Alle partijen zouden dit probleem gehad hebben. Wat dat betreft is deze PE tot nog toe heel goed in het bespelen van de publieke perceptie.
Stel dat het klopt dat deze rijtijd voor geen partij haalbaar was.Maasluip schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:31:
Maar dan nog: dit is dus niet een probleem van de tender van NS. Alle partijen zouden dit probleem gehad hebben. Wat dat betreft is deze PE tot nog toe heel goed in het bespelen van de publieke perceptie.
Maar is die reistijd, met de op dat moment bekende informatie, voor een partij die wél een trein die 300 haalt gebruikt haalbaar?
Als het écht niet haalbaar was dan was er misschien een nieuwe aanbesteding uitgekomen ipv een fyra ICR IC direct.

[ Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 20-05-2015 16:48 ]
Zoals hierboven vermeld doet de Thalys er ook al 111 minuten over, en die rijdt wel met 300 km/h. Die zit dus ook 18 minuten boven de gestelde eis van maximaal 93 minuten.ANdrode schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:45:
[...]
Stel dat het klopt dat deze rijtijd voor geen partij haalbaar was.
Maar is die reistijd, met de op dat moment bekende informatie, voor een partij die wél een trein die 300 haalt gebruikt haalbaar?
Virussen? Scan ze hier!
Maar er is een verschil tussen de verwachtte en gerealiseerde infrastructuur. Welke infrastructuur verwachtte men op het moment van aanbesteden?wildhagen schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:48:
[...]
Zoals hierboven vermeld doet de Thalys er ook al 111 minuten over, en die rijdt wel met 300 km/h. Die zit dus ook 18 minuten boven de gestelde eis van maximaal 93 minuten.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ik weet overigens niet of Alstom die trein op dat moment ook aan een andere partij dan Thalys of SNCF had mogen leveren.
Is niet al 35 miljoen miljard keer uitgelegd dat die niet te koop waren op dat moment?gop1 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:14:
Als ze nou gewoon die Thalys treinen hadden gekocht....
[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 21-05-2015 00:29 ]
Tsja, dat moeten we dan maar niet meer doen ; dan rijdt de NS tenminste op tijd.
(dat de sprinter half zo lang was als normaal deed er blijkbaar niet toe ...)
Shinkansen dan?Luccus schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:29:
[...]
Is niet al 35 miljoen miljard keer uitgelegd dat die niet te koop waren op dat moment?
Mwah, als ik zie hoe inefficiënt sommigen in- danwel uitstappen, dan kan ik me daar best iets bij voorstellen:Goner schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:40:
Vertraging vanochtend werd volgens omroep mede veroorzaakt door in- en uitstappen van reizigers ...![]()
Tsja, dat moeten we dan maar niet meer doen ; dan rijdt de NS tenminste op tijd.
(dat de sprinter half zo lang was als normaal deed er blijkbaar niet toe ...)
Wachtende instappers die vrijwel de gehele doorgang blokkeren, uitstappers die (al dan niet veroorzaakt door het vorige punt) met één tegelijk uitstappen terwijl er breedte is voor twee, uitstappers die direct na het uitstappen de doorgang blokkeren terwijl ze de trappen zoeken, zowel instappers als uitstappers die zo dicht mogelijk bij de perrontrap de treindeur door willen.
Ik denk dat de NS zo een procentpunt punctualiteit kan winnen als ze hun reizigers beter managen. Eenrichtingsverkeer in de wagens en door de deuren bv, LEDs in de perrontegels die de reizigers helpen op een handige plaats te wachten, in te stappen en het perron af te stromen.
Afgezien v/h feit dat er wel eens asocialen zijn die inderdaad al naar binnen willen als er nog mensen uitstappen ; in het genoemde geval zou het fijn zijn als de NS hun eigen materieel beter zou managen. De reizigers verwachten een trein van bepaalde lengte (elke ochtend hetzelfde) en verdelen zich over het perron. Komt er een treintje dat maar half zo lang is.Bacchus schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:57:
[...]
Ik denk dat de NS zo een procentpunt punctualiteit kan winnen als ze hun reizigers beter managen.
Resultaat ; mensen die een heel eind moeten lopen naar begin/eind van de trein. En dat duurt langer ...
Bij een station als Alexander zou het al een heel stuk helpen als er op de tegels een suggestie zou staan dat instappers / naar het oosten dicht bij de trein moet lopen, en uitstappers / naar het westen zo ver mogelijk weg. En bij elk station zou het helpen als met lasers aangegeven wordt waar de instappers moeten staan, en waar de uitstappers moeten lopen. Waarom laser? Bij de tram werkt een vaste markering op de tegels ook niet, omdat die altijd 2 meter verkeerd stopt.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Moet technisch toch haalbaar zijn ? Of is die info beperkt ?
Er verschijnt bijv. wel de tekst 'trein rijdt niet verder dan Rotterdam CS' (bij de sprinter naar Den Haag) of 'deze trein rijdt vandaag niet'.
[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 21-05-2015 11:31 ]
Dit topic is gesloten.