MBV schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:05:
Waarom is het een nadeel dat die tram in Utrecht over de grond rijdt? Zoals je misschien wel weet doet de metro van rotterdam dat ook voor meer dan de helft van de tijd: vanaf Kralingse Zoom naar het oosten, vanaf Marconiplein naar het noorden, en op zuid ook ergens (Slinge?). Als Rotterdammer zie ik het eerder als nadeel dat hij maar in 1 richting vanaf Centraal Station rijdt. Je kan 'zo ongeveer overal'* in Rotterdam naar de metro lopen, maar loop maar eens naar de tram in Hoograven
IMHO is het grote voordeel van de metro dat je geen rekening hoeft te houden met vertrektijden etc. Hij rijdt zo ongeveer elke 10 minuten, dus als je hem mist is er niks aan de hand. En op basis van de afstand kan je je reistijd wel grotendeels gokken.
*) mijn perceptie, ik weet dat het niet de volledige werkelijkheid is. En ik pak in Rotterdam liever de fiets 
Dat is het hem juist

dat is het fijne aan metro... In Amsterdam zelfs elke 5 minuten tijdens de spits. Maar goed de Uithoflijn slaat alle planken mis (ik heb tijdens de tender er aan gewerkt). Er rijden zo'n 15 buslijnen door het centrum heen? 1 metrolijn en een metro/busstation bij de Berenkuil haalt al die buslijnen uit je centrum en je kan hem na de Berenkuil bovengronds langs Rijnsweerd zuid/noord laten rijden (zoals 11 nu ook rijdt).
Er zijn 2 haltes op de Uithoflijn (Galgenwaard en die daarna, ben ff naam kwijt

) die redelijk nutteloos zijn doordeweeks.
Er zijn veel problemen mbt. trillingen/overlast langs de Adama van Scheltenmabaan en op de Uithoflijn voornamelijk bij het WKZ/UMC (die men met een niet-onderbouwde constructie gaan opvangen). Idem zijn er EMC bezwaren, die men nu met een
experimenteel systeem gaan proberen te reduceren bij de ziekenhuizen

volgens mij sla je dan behoorlijk wat planken mis
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC