Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Deel NS-conducteurs controleert geen kaartjes
Treinconducteurs uit Rotterdam controleren de hele dag geen kaartjes. Ze voeren actie om aandacht te vragen voor agressie tegen treinpersoneel. Het Rotterdamse NS-personeel roept de collega’s in het land op om zich bij de actie aan te sluiten.

De vakbonden steunen de actie niet. De FNV hoopt dat de actie niet landelijk wordt opgepakt.

Het is moeilijk te voorspellen hoeveel conducteurs meedoen aan de publieksvriendelijke actie, maar de initiatiefnemers zijn optimistisch. Actievoerder Jos Stevens gaat ervan uit dat alle conducteurs meedoen. "We willen iets doen om aandacht te vragen voor de agressie tegen treinpersoneel. Want het houdt niet op. Dit weekend was het alwéér raak en zijn er vier collega's mishandeld."

En zijn collega Peter den Haan zegt: ”We voeren nu een klantvriendelijke actie maar veel collega’s willen hardere acties, die ook de reizigers treffen. Want de maat is vol. Die mensen zijn woedend over wat er is gebeurd met hun collega’s. En ze zeggen dat de problemen niet verdwijnen door aandacht te vragen voor agressie op de treinen.”

De FNV verwacht niet, en hoopt ook niet, dat veel mensen zich zullen aansluiten bij de actie. Onderhandelaar Huub van den Dungen: "Wij praten met de NS over de problemen. Dat overleg wordt donderdag hervat. We raden de mensen af om actie te voeren in deze fase van overleg."

Mishandelingen
De laatste maand is er veel aandacht voor agressie tegen treincontroleurs. Aanleiding was de zware mishandeling van een conducteur in Hoofddorp, begin maart. Het slachtoffer raakte zwaargewond.

Een paar dagen later werd een conducteur geschopt en bespuugd in Helmond. Uit protest hielden ongeveer vijftig NS'ers een paar dagen later een korte werkonderbreking. De actie leidde tot uitval en vertraging van treinen.

En afgelopen weekend waren er vier gevallen van agressie tegen treinpersoneel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

MBV schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:37:
[...]
Sinds de invoering van de OV-Chipkaart ben ik bij de RET nooit meer gecontroleerd.
In de metro dan ... op de tram - vooral beruchte lijnen als 23 - wordt je gegarandeerd gecontroleerd. Er zijn altijd wagenbegeleiders aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

Ik ging nooit met de tram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:13:
[...]
Het was al een tijdje verdacht rustig rond die tunnel, dat kon niet kloppen. En tadaa, dat blijkt...
hoop niet dat het trend wordt met die tunnels :

woensdag 8 april 09:21
Tussen Den Haag HS en Delft rijden geen treinen door een brandmelding.

hoorde van een collega die strandde op R'dam CS dat het in de tunnel was.
was wel snel voorbij ...

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 08-04-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Goner schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:58:
[...]

In de metro dan ... op de tram - vooral beruchte lijnen als 23 - wordt je gegarandeerd gecontroleerd. Er zijn altijd wagenbegeleiders aan boord.
Dan heb je geluk gehad. Het gebeurt niet zo frequent als ten tijde van de strippenkaart, maar de controleurs lopen nog steeds rond. Ik heb zelf al een aantal keer kaart controle gehad in de metro. (C en D lijn)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:20
Dat is toch geen verschil met de normale werkwijze? Je "kaartje" wordt zelden gecontroleerd. 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

LordSinclair schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:59:
[...]

Dat is toch geen verschil met de normale werkwijze? Je "kaartje" wordt zelden gecontroleerd. 8)7
Lekker origineel:
MBV schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:37:
[...]

Zoals de helft van de conducteurs nu hun werk al doet dus, lekker spelletjes spelen op hun telefoon in de eerste klas :+
:P

Als ik eerlijk ben wordt er nog best vaak gecontroleerd: tussen Rotterdam Alexander en Utrecht CS om +- 18:00 altijd, en Rotterdam Alexander naar Breukelen om +- 9:00 ook altijd wel. Dat dat maar 1x gebeurt naar Breukelen is natuurlijk veel te weinig, maar het is wel iets.

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 08-04-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stichting pleit voor inzet reiziger tegen treingeweld
Treinreizigers zouden mee kunnen helpen om het openbaar vervoer veiliger te maken. Het ov-personeel moet leren om de hulp van reizigers in te roepen.

Dat zijn de belangrijkste conclusies in het rapport 'Burgermoed, als oplossing voor onveiligheid in het openbaar vervoer', geschreven in opdracht van de Stichting Maatschappij en Veiligheid (SMV).

Volgens de stichting hebben proeven met personeel en met reizigers laten zien dat reizigers ook echt iets kunnen bijdragen als zij geleerd hebben hoe. SMV-voorzitter Pieter van Vollenhoven wil reizigers die willen bijdragen aan de veiligheid in het openbaar vervoer korte trainingen aanbieden, vergelijkbaar met een EHBO-cursus.

Treinconducteurs uitrusten met pepperspray en wapenstok vindt hij geen goed plan. Dat zou ''een verdere ongewenste terugtrekking van de politie'' tot gevolg hebben. ''De aanpak van de agressie in de trein is een gedeelde verantwoordelijkheid van politie, openbaar vervoer en reizigers.''

De politie speelt volgens de SMV wel de hoofdrol bij de handhaving van de openbare orde en veiligheid.

Slachtoffer
Het afgelopen paasweekend werden NS-medewerkers opnieuw slachtoffer van geweld. Een treinconducteur kreeg tussen Tilburg en Oisterwijk een mes op zijn keel gezet, toen hij een passagier om zijn vervoersbewijs vroeg.

Een andere conducteur werd na een worsteling in de trein van Utrecht naar Amsterdam op het perron door vier jongens geslagen en geschopt.

Vorige maand kreeg een NS’er op Utrecht Centraal een vuistslag op zijn kaak van een agressieve passagier en werd een conductrice zwaar mishandeld in de trein van Schiphol naar Hoofddorp.

Ingrijpen
Ook reizigersorganisatie Rover vindt dat reizigers meer betrokken moeten worden bij het bestrijden van geweld in het openbaar vervoer. Maar dan moet wel eerst duidelijk gemaakt worden wat ze moeten doen, zegt Rover-voorzitter Arriën Kruyt. ''Moeten zij wegkijken uit lijfsbehoud of ingrijpen?", zegt Kruyt.

Een mogelijke oplossing is volgens hem het inzetten van de NS-app. Daarmee kan een alarmering gegeven worden als een personeelslid bedreigd wordt, naar het voorbeeld van burgernet van de politie. Kruyt benadrukt dat het agressieprobleem niet alleen in het treinvervoer speelt. ''Buschauffeurs hebben er net zo goed last van.''

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:13

DDX

SMV-voorzitter Pieter van Vollenhoven wil reizigers die willen bijdragen aan de veiligheid in het openbaar vervoer korte trainingen aanbieden, vergelijkbaar met een EHBO-cursus.
Gaat dat niet wat ver ?
En dan met extra korting reizen omdat je zo'n cursus hebt gevolgd ofzo....

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

En wat leer je dan in zo'n cursus ?? Hoe iemand te overmeesteren of zo ? Of hoe in gesprek te gaan met iemand die zich misdraagt, wat tegenwoordig de trend is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Goner schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:01:
En wat leer je dan in zo'n cursus ?? Hoe iemand te overmeesteren of zo ? Of hoe in gesprek te gaan met iemand die zich misdraagt, wat tegenwoordig de trend is ...
Hoe je je telefoon stil en horizontaal kan houden zodat het filmpje er mooi uit ziet op dumpert.
Tenminste, dat is toch wat mensen echt doen als ze zien dat er iemand op straat wordt mishandeld. Ingrijpen levert je klappen op.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

RocketKoen schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:05:
[...]
Ingrijpen levert je klappen op.
Mjah, dat hangt ervan af ... ik ben niet zo'n vechtersbaas, dus ik zou iemand gewoon lekker laf in z'n rug beuken zodat-ie goed neer gaat. En hopelijk blijft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:20
Goner schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:23:
[...]

Mjah, dat hangt ervan af ... ik ben niet zo'n vechtersbaas, dus ik zou iemand gewoon lekker laf in z'n rug beuken zodat-ie goed neer gaat. En hopelijk blijft ...
Probleem is dat jij dan de cel ingaat wegens mishandeling en de aanvaller van het personeel een knuffel en een bloemetje krijgt omdat deze zo vreselijk mishandeld is. ;(

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LordSinclair schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:36:
[...]

Probleem is dat jij dan de cel ingaat wegens mishandeling en de aanvaller van het personeel een knuffel en een bloemetje krijgt omdat deze zo vreselijk mishandeld is. ;(
Inderdaad.... dit is een erg slecht idee en juridisch niet echt houdbaar |:(

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Tsja, dan wordt het ook niet echt aantrekkelijk om personeel te hulp te schieten he ... :?
Zal wel een filmpje maken dan, kunnen ze in ieder geval wat mee in opsporing verzocht. Iets met sloot dempen en een kalf ?

[ Voor 40% gewijzigd door Goner op 08-04-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ArcticWolf schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:38:
[...]

Inderdaad.... dit is een erg slecht idee en juridisch niet echt houdbaar |:(
Juridisch prima houdbaar.
Noodweer gaat ook op als anderen of bezittingen in acuut gevaar zijn.

Het lastige is dat zelfs als het OM het met je eens is, het "slachtoffer" toch vervolging kan afdwingen via art. 11. En ze kunnen proberen om schade te verhalen in een civiele procedure.
Tegen de tijd dat je die allemaal hebt gewonnen ben je jaren verder en tienduizenden euro's aan proces en advocaten kosten lichter. En die moet je dan nog maar eens terug zien te vorderen.

edit:
Aangezien het een hot topic is. Dit kom ik net tegen.
conducteur-bedreigd-met-vuurwapen-in-trein-bij-rijswijk
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=i6M0OMzcRug]

[ Voor 18% gewijzigd door RocketKoen op 08-04-2015 16:41 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RocketKoen schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:49:
[...]

Juridisch prima houdbaar.
Noodweer gaat ook op als anderen of bezittingen in acuut gevaar zijn.

Het lastige is dat zelfs als het OM het met je eens is, het "slachtoffer" toch vervolging kan afdwingen via art. 11. En ze kunnen proberen om schade te verhalen in een civiele procedure.
Tegen de tijd dat je die allemaal hebt gewonnen ben je jaren verder en tienduizenden euro's aan proces en advocaten kosten lichter. En die moet je dan nog maar eens terug zien te vorderen.

edit:
Aangezien het een hot topic is. Dit kom ik net tegen.
conducteur-bedreigd-met-vuurwapen-in-trein-bij-rijswijk
[video]
Waarom zie jij dat als houdbaar? Het OM moet bij elke situatie aan gaan tonen dat het om noodweer ging... het kan zelfs zo zijn dat de zwartrijder wordt vrijgesproken omdat de tegenpartij (de reiziger en conducteur) buitensporig geweld hebben gebruikt. Nee ik zie het niet als houdbaar.

Ik pleit voor spoorwegpolitie terug, poortjes dicht en conducteurs erbij ipv in de trein (a la Japan bij de gewone treinen). Dan hou je in de meeste gevallen zwartrijders al van te voren tegen en je voorkomt een hoop frustratie voor de rit ipv tijdens de rit, de overige gevallen zijn dan voor de spoorwegpolitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
LordSinclair schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:36:
[...]

En nog een ander bijkomend probleem is dat sommige groeperingen nogal overtuigd zijn van hun eigen onschuld. Als de aanval net bij zo'n groepering behoord en jij doet wat, ook al is het 100% noodweer en/of helpen van de conducteur in zware nood, dan heb jij de hele groep tegen je. Helaas is ook dit diverse malen recent in het nieuws geweest.

Je hebt dus 3 problemen:

* Acuut gevaar voor jezelf - aanvaller(s) keren zich tegen jou, niemand anders helpt
* Als aanvaller tot een groep behoort - hele groep keert zich tegen je
* OM is sowieso tegen je - jij cel in, aanvaller krijgt knuffel en bloemetje

Vooral het laatste punt is triest. Nederland is hier toch wel wat te ver doorgeslagen. En dan vertwijfeld afvragen waarom het geweld toeneemt. 8)7

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:02:
Ik pleit voor spoorwegpolitie terug, poortjes dicht en conducteurs erbij ipv in de trein (a la Japan bij de gewone treinen). Dan hou je in de meeste gevallen zwartrijders al van te voren tegen en je voorkomt een hoop frustratie voor de rit ipv tijdens de rit, de overige gevallen zijn dan voor de spoorwegpolitie.
Spoorwegpolitie terug, poortjes beter geplaatst zodat de middenstand er ook nog wat aan heeft en meer conducteurs inderdaad. Dat en weer de kans om een kaartje te kopen in de trein zonder boete. Einde gezeik.

Edit: Ik ga een conducteur die iemand die vergeten is in te checken een boete geeft echt niet bijstaan. Eerder zal ik de passagier helpen in dat geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:55:
[...]

Spoorwegpolitie terug, poortjes beter geplaatst zodat de middenstand er ook nog wat aan heeft en meer conducteurs inderdaad. Dat en weer de kans om een kaartje te kopen in de trein zonder boete. Einde gezeik.

Edit: Ik ga een conducteur die iemand die vergeten is in te checken een boete geeft echt niet bijstaan. Eerder zal ik de passagier helpen in dat geval.
Maar hoe "vergeet" je in te checken als er poortjes staan?
Nu met van die verdekt opgestelde paaltjes kan ik begrijpen dat je het een keertje vergeet. Maar bij zo'n poortje loop je er toch echt tegenaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hoe? Wat? Waarom?

Je hebt als passagier een bepaalde verantwoordlijkheid en één daarvan is netjes het bedrag betalen wat er voor die rit staat. Wil je dat niet zoek je maar een ander vervoersmiddel. De passagier dan gaan bijstaan om onder een boete uit te komen schaar ik in het rijtje kansarm.

Hoe moeilijk is het om dat verdomde kaartje langs een paaltje te halen alvorens je in de grote gele trein stapt?
Veranderd niets aan het feit dat bewapenen niet de oplossingen is tenzij je een wapenwedloop wil gaan realiseren. Nu zal dat uiteindelijk wel meevallen omdat de waarde van de gestolen dienst niet bijzonder hoog is maar toch, je creeert wel een risico, zeker als de spreekwoordelijke emmer van de conducteur beetje bij beetje vol begint te raken.

[ Voor 36% gewijzigd door Napo op 09-04-2015 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS betaalt vergeten korting toch automatisch terug
De NS gaat de korting die werd vergeten op Tweede Paasdag toch automatisch verrekenen met reizigers. Eerder was er sprake van dat de abonnementhouders zelf het geld moesten terugvragen.

Het vervoersbedrijf rekende Tweede Paasdag niet als feestdag, waardoor reizigers het volle pond kwijt waren. Op reguliere weekdagen geldt de korting namelijk alleen buiten de ochtendspits, terwijl op feestdagen de hele dag met 40 procent korting mag worden gereisd.

Aanvankelijk zei de NS dat reizigers zelf hun geld terug moesten vragen bij de klantenservice, maar daar komt men nu van terug na klachten. Het te veel betaalde bedrag wordt omgezet in saldo voor de ov-chipkaart. Bij wie op rekening reist, is het geld zelfs al verrekend.

De enige groep die nog wel actie moet ondernemen, zijn reizigers met Samenreiskorting. Omdat van hen geen gegevens bekend zijn, moeten zij wel contact opnemen met de NS.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

[...]
Dat hangt er zwaar vanaf hoe degene die 'vergeten' is in te checken zich gedraagt ... ik zou wel degelijk de conducteur helpen als de overtreder agressief wordt.
Zou wel makkelijk worden als iedereen die 'vergeet' in te checken daarmee wegkomt. Ik zie dagelijks (echt!) mensen die snel achter iemand door een poortje schieten. Vergeten zeker ??

EDIT: ik begin dus steeds meer te twijfelen of die poortjes echt gaan helpen in het kader van veiligheid ... de echte hufters, die in aanvaring komen met conducteurs, komen daar toch wel langs. En niemand die let op het piepende poortje als er 2 mensen langs komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 09-04-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52
Goh Wildhagen, ik dacht dat dit niet kon? Goede service van de NS, zo hoort het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik zie ook niet waarom het niet zou kunnen of mogen. Het GVB doet het ook zo.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De nieuwe spoortunnel door Delft heeft een naam gekregen. Het bouwwerk heet voortaan de Willem van Oranje Tunnel.

Dat heeft ProRail donderdag bevestigd na berichtgeving van Omroep West.

De gemeente Delft had de naam voorgesteld. Willem van Oranje werd in 1584 doodgeschoten in de Prinsenhof in het centrum van Delft, ongeveer honderd meter van de spoorlijn.

Het ondergrondse station gaat donderdag officieel open, hoewel reizigers er al ruim een maand kunnen in- en uitstappen.

De bouw van de tunnel en het station en de ontwikkeling van het gebied erboven kosten ruim 1 miljard euro. De gemeente Delft betaalt bijna de helft. Daardoor is de Zuid-Hollandse stad in grote financiële problemen gekomen.
Bron: http://www.nu.nl/overig/4...md-willem-van-oranje.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Robkazoe schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:48:
[...]

Goh Wildhagen, ik dacht dat dit niet kon? Goede service van de NS, zo hoort het!
Goede service noem ik het wanneer ze dat gewoon meteen doen, zoals het hoort, in plaats van actie ondernemen wanneer ze toch wel erg veel klachten beginnen te krijgen (die waren te verwachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

RocketKoen schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:10:
[...]

Maar hoe "vergeet" je in te checken als er poortjes staan?
Nu met van die verdekt opgestelde paaltjes kan ik begrijpen dat je het een keertje vergeet. Maar bij zo'n poortje loop je er toch echt tegenaan.
Niet als je met een stroom mensen uit de metro/tram/bus de trein inloopt. En noem eens een paar grote stations waar die poortjes standaard dicht staan dan? De stations waar ik ervaring mee heb:
- Rotterdam Alexander: dichte poortjes, met vaak een bewaker erbij
- Rotterdam CS staan de poortjes toch open? Ze staan er in elk geval wel
- Utrecht CS: verdekt opgestelde paaltjes
- Gouda: onvindbaar opgestelde paaltjes
- Breukelen: verdekt opgestelde paaltjes

Recent niet op andere stations geweest.
Zodra er van fysiek geweld sprake is ook niet? En net zoals vroeger mensen 'vergeten' waren een kaartje te kopen, 'vergeten' ze nu hun pasje langs de paal te halen. Dat oprecht vergeten gebeurt iedereen wel een keer, maar je kan dat niet onderscheiden van zwartrijden voor het geld. Daarom staat er een boete tegenover.
Goner schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:32:
[...]
EDIT: ik begin dus steeds meer te twijfelen of die poortjes echt gaan helpen in het kader van veiligheid ... de echte hufters, die in aanvaring komen met conducteurs, komen daar toch wel langs. En niemand die let op het piepende poortje als er 2 mensen langs komen.
Daarom staat er op Rotterdam Alexander 80% van de tijd een bewaker naast, denk ik ;) En de helft van de reden van de controles zal zijn dat 90% van de mensen gewoon betaalt, waardoor de NS inkomsten heeft. Als je er met piepende poortjes voor zorgt dat dat 95% wordt, levert dat meer geld op. En voor de veiligheid hoef je dan niet meer op zwartrijders te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De vakbonden, OR en NS hebben eerder gemaakte afspraken om geweld tegen personeel tegen te gaan, nader ingevuld.

In het weekeinde is er al veel sprake van twee spoormedewerkers op late treinen. Nu komt er gefaseerd dubbele bezetting op nachttreinen die dat nog niet hebben.

Ook op bepaalde zondagochtendtreinen (terugkerend uitgaanspubliek) en op donderdag- en zaterdagavond komt extra personeel. Dat hebben de NS, vakbonden en de ondernemingsraad donderdag met elkaar afgesproken.

Ook komen er extra beveiligers voor de toegangscontroles op stations. Het gaat in totaal om meer dan honderd beveiligers.

De afgesproken maatregelen zijn onderdeel van de maatregelen die al in maart waren afgesproken. Door de combinatie van het versneld sluiten van poortjes, een permanente politievoorziening op de twintig grote stations met echte stationsagenten, de versnelde invoering van het stationsverbod en extra camera's op de kleinere stations, hopen alle partijen agressie verder terug te dringen.

Om het geweld tegen NS-personeel in te dammen had vakbond FNV Spoor voorgesteld om beveiligers van de NS uit te rusten met pepperspray en wapenstok.

Nu hebben beveiligers van de NS alleen handboeien. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) vindt het een "lastige stap" om beveiligers van de NS of andere vervoerders ook uit te rusten met pepperspray en een wapenstok. Volgens haar is zo'n uitbreiding nogal wat en kan dat mogelijk ook agressie oproepen.

Omdat conducteurs de dupe zijn van het geweld zei Wim Eilert van de vakbond van rijdend personeel (VVMC) dat ze voor hun eigen veiligheid maar geen kaartjes moesten controleren.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...treingeweld-nader-in.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 17:39
Vind het bijzonder dat er extra personeel komt op de nacht treinen en treinen die rijden na 22u.
Terwijl (volgens mij tenminste) het meeste geweld overdag afspeelde....

Ik ben overigens voor het bewapenen met peperspray en eventueel stok hoor... Je werk moet leuk blijven, niet je dood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Neal schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:14:
Vind het bijzonder dat er extra personeel komt op de nacht treinen en treinen die rijden na 22u.
Terwijl (volgens mij tenminste) het meeste geweld overdag afspeelde....

Ik ben overigens voor het bewapenen met peperspray en eventueel stok hoor... Je werk moet leuk blijven, niet je dood....
En het bewapenen lost wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben tegen bewapening... dat werkt averechts en maakt de sfeer alleen maar grimmiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

With ^^. En daarnaast: dan duurt het niet lang voor iemand (al dan niet geprovoceerd) geweld van een NS medewerker naar het 'publiek' in het nieuws krijgt. Laat de wapens lekker bij de politie, en leer NS-personeel om zich op tijd terug te trekken. Een ontbrekend kaartje van €10 of een missende boete van iets meer geld is het niet waard om je in elkaar te laten rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MBV schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:58:
[...]
En noem eens een paar grote stations waar die poortjes standaard dicht staan dan?
Waarom moeten ze perse groot zijn ?
Op R'dam Lombardijen zit alles dicht (winkelier tussen de poortjes checkt z'n klanten in/uit 8)7 ) en ik zie dagelijks mensen meeglippen door piepende poortjes. Zelf ook al 2 keer meegemaakt, dus ik let er nu op.
Nog nooit een bewaker of zo gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Goner schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:21:
[...]

Waarom moeten ze perse groot zijn ?
Omdat dat qua aantallen passagiers het meeste zegt :) Ik denk dat Utrecht CS zo ongeveer het grootste station is qua aantallen passagiers (met uitzondering van Amsterdam CS), waarbij de passagiers ook nog eens uit alle kanten van het land komen en naar alle kanten toe gaan. Als ze het daar moeilijk maken om in te checken (als je met de stroom mensen meeloopt zie je die paaltjes vaak niet eens) dan kom je dus in het hele land zwartrijders tegen, of mensen die het oprecht vergeten zijn.

Als NS het belangrijk zou vinden dat dat niet voorkomt, moet je beginnen met de grootste stations. Ik denk dat als je bij de top-10 stations van Nederland het inchecken niet kan vergeten, dat de helft van de passagiers moet in- of uitchecken (en 'uitchecken' zonder inchecken is duur). En voor nog meer mensen geldt dat ze er dan een keer aan herinnerd worden bij een 'bijzondere' reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
MBV schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:26:
[...]

Omdat dat qua aantallen passagiers het meeste zegt :) Ik denk dat Utrecht CS zo ongeveer het grootste station is qua aantallen passagiers (met uitzondering van Amsterdam CS), waarbij de passagiers ook nog eens uit alle kanten van het land komen en naar alle kanten toe gaan. Als ze het daar moeilijk maken om in te checken (als je met de stroom mensen meeloopt zie je die paaltjes vaak niet eens) dan kom je dus in het hele land zwartrijders tegen, of mensen die het oprecht vergeten zijn.

Als NS het belangrijk zou vinden dat dat niet voorkomt, moet je beginnen met de grootste stations. Ik denk dat als je bij de top-10 stations van Nederland het inchecken niet kan vergeten, dat de helft van de passagiers moet in- of uitchecken (en 'uitchecken' zonder inchecken is duur). En voor nog meer mensen geldt dat ze er dan een keer aan herinnerd worden bij een 'bijzondere' reis.
Probleem is dat de meeste grote stations (nog) verbouwd worden en dat het daardoor niet praktisch is om al poorten neer te gaan zetten. Looproutes veranderen daar te vaak voor. Op Utrecht CS ben ik zelf van mening dat de poortjes wel goed neergezet zijn. Je kan ze echt niet missen, en komt zelfs meerdere keren langs een paaltje (waardoor je bijna jezelf af gaat vragen of mensen niet per ongeluk weer uitchecken >:) ). Ik denk dat poortjes op Utrecht ook nog niet haalbaar zijn i.v.m. de smalle passage. Als je rond 8:30 vanaf de centrumzijde het station in wil lukt dat soms niet vanwege de grote mensenmassa die juist het station uit wil :o . Poortjes gaan dan voor enorme opstoppingen zorgen. Gelukkig is dat rond eind van de zomer als het goed is opgelost :)

Tegelijkertijd is het op Den Haag CS bijvoorbeeld echt een drama. Sloterdijk exact hetzelfde. Ik vergeet op die stations consequent om uit te checken, omdat de paaltjes niet zó staan dat je er echt langs MOET. Dat zal op den duur wel komen

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mijn probleem met de paaltjes bij Utrecht is meer de hoogte. Ze zijn maar een meter hoog, dus je ziet ze vaak pas als je er al voorbij bent. Als ze er een paal van 2 meter hoog aan vast hadden gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

hoe de neuk kun je de paaltjes op Utrecht CS in godsnaam missen :X dan zou ik eerder eens langs de Pearl of een andere opticien lopen.

Idem met Breukelen trouwens... ik ben er 3/4 jaar dagelijks geweest, maar de locatie en de zichtbaarheid van de palen is daar echt meer dan prima...

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Acht mensen onwel door lijmdamp in tunnel Arnhem CS
Acht medewerkers van winkels onder het centraal station in Arnhem zijn vrijdagmorgen onwel geworden door een vreemde lucht in de tunnel onder het station.

Het blijkt te gaan om een lijmdamp die is vrijgekomen bij werkzaamheden aan het plafond, zo meldt een woordvoerder van de brandweer.

Bij werkzaamheden werd een speciale laag aangebracht op het plafond, waarbij een lijmdamp vrijkwam. Die kwam vervolgens in het ventilatiekanaal terecht dat uitkwam op de magazijnen van een aantal winkels.

De winkels werden korte tijd door de brandweer gesloten, maar zijn inmiddels vrijgegeven. De acht personen zijn ter plekke nagekeken, maar waren volgens de brandweer in goede gezondheid en konden weer aan het werk.

Reizigers ondervonden weinig hinder van de stank, behalve dat een aantal winkels dicht was. De treinen konden gewoon blijven rijden.

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1oxq21auhvy_std640.jpg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

mystic schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:48:
hoe de neuk kun je de paaltjes op Utrecht CS in godsnaam missen :X dan zou ik eerder eens langs de Pearl of een andere opticien lopen.

Idem met Breukelen trouwens... ik ben er 3/4 jaar dagelijks geweest, maar de locatie en de zichtbaarheid van de palen is daar echt meer dan prima...
Niet als er 50 man uit de sprinter stapt. Dan staan ze per definitie achter de man of vrouw voor je. En als je uit de trein naar de linker-zijkant van de trap loopt zit er nogal wat afstand tussen jou en dat paaltje, je moet er dus echt naar op zoek zijn en kan hem makkelijk vergeten. Andere kant op idem dito, maar iets minder kans dat er een horde mensen voor die paal staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MBV schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:26:
[...]
Omdat dat qua aantallen passagiers het meeste zegt
Ja, maar daar ging het mij helemaal niet om. Ik betwijfel of afsluiten met poortjes de veiligheid verhoogt omdat de hufters er toch wel langs komen ... die anderhalve per-ongeluk zwartrijder gaat niet meppen. De meeglippers en poortjesrammers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Goner schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:48:
[...]

Ja, maar daar ging het mij helemaal niet om. Ik betwijfel of afsluiten met poortjes de veiligheid verhoogt omdat de hufters er toch wel langs komen ... die anderhalve per-ongeluk zwartrijder gaat niet meppen. De meeglippers en poortjesrammers wel.
Dan kun je zwartrijders wel meteen afleveren bij de politie in plaats van hun smoesje aan te horen. Dan weet je namelijk zeker dat ze niet per ongeluk zijn vergeten in te checken.

Bij de controles van de RET die ik heb meegemaakt (vlak nadat de poortjes overal dicht gingen) stond er ook altijd een arrestanten busje klaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:19:
[...]

Hoe? Wat? Waarom?

Je hebt als passagier een bepaalde verantwoordlijkheid en één daarvan is netjes het bedrag betalen wat er voor die rit staat. Wil je dat niet zoek je maar een ander vervoersmiddel. De passagier dan gaan bijstaan om onder een boete uit te komen schaar ik in het rijtje kansarm.
Uiteraard.
Hoe moeilijk is het om dat verdomde kaartje langs een paaltje te halen alvorens je in de grote gele trein stapt?
Niet moeilijk hoor. Zelfs zo makkelijk dat men het soms vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:22:
[...]

Niet moeilijk hoor. Zelfs zo makkelijk dat men het soms vergeet.
:X Yep daar heb ik ook ervaring mee... toen ik nog student was ben ik ook gewoon langs de poortjes gelopen op een zaterdag (week OV), deuren dicht... oh wacht het is zaterdag }:O /help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:58:
[...]

:X Yep daar heb ik ook ervaring mee... toen ik nog student was ben ik ook gewoon langs de poortjes gelopen op een zaterdag (week OV), deuren dicht... oh wacht het is zaterdag }:O /help
Daarom moet je als student ook inchecken tegenwoordig :+

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Hogesnelheidslijn-Zuid (HSL) tussen Schiphol en de Belgische grens moet de komende jaren voor miljoenen euro’s op de schop. Mosvorming en verschuivingen van het spoor zorgen voor een financiële strop.

Al bij de oplevering van de lijn in 2007 was duidelijk dat het spoor op enkele plaatsen verzakt of wegschuift. Dat blijkt echter op meer plekken te gebeuren dan dan tot nog toe werd gedacht.

In 2016 en 2017 zijn op 2 tot 4 plaatsen maatregelen nodig om grote schade te voorkomen, is te lezen in de voortgangsrapportage die staatssecretaris Wilma Mansveld (PvdA, Infrastructuur) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Zo verschuift de baan bij Breda Westrik omdat de grond met water is verzadigd. Ingrijpen kost 1,5 miljoen. De baan in het Zuid-Hollandse Rijpwetering schuift langzaam weg van de fundering. Extra damwanden en mogelijk ook nieuwe heipalen zijn nodig om dat tegen te gaan. Die ingreep kost naar schatting 5,3 miljoen euro.

Of de hevige mosgroei op het spoor schadelijk is, laat Mansveld onderzoeken. Het mos zelf is niet schadelijk, maar kan ervoor zorgen dat vocht het beton binnendringt, stelt Henk Wapperom van kennisinstelling De Betonvereniging. Het staal in het beton kan daardoor roesten. Bescherming van het beton met een soort kunstoflaag is mogelijk, maar op grote schaal is ook dat prijzig.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...i%C3%ABle-strop-1.4851442

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 11-04-2015 09:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wifi in trein krijgt snelheidslimiet na overstap op 4g
De NS introduceert als onderdeel van de overstap naar een 4g-netwerk voor wifi in de trein een snelheidslimiet per gebruiker.

Dat meldt OV-Magazine.

De limiet bedraagt naar verluidt 150 kilobytes per seconde en gaat in juni in, enkele weken voordat alle Intercity's met 4g-capaciteit moeten zijn uitgerust. De overstap van 3g naar 4g is naar verwachting in de derde week van juli zijn afgerond.

NOS bericht dat de NS opnieuw samenwerkt met telecomprovider T-Mobile voor het aanbieden van wifi in zijn Intercity-treinen. De NS bevestigde de berichtgeving hierover zaterdag.

Stabieler
De overstap naar 4g moet het internet in Intercity's zowel sneller als stabieler maken. Om dat laatste te bewerkstelligen wordt de snelheidslimiet ingevoerd, zodat gebruikers niet buitenproportioneel het beschikbare netwerk kunnen belasten.

T-Mobile heeft echter nog geen landelijke dekking voor zijn 4g-netwerk, waardoor niet overal in Nederland gebruik kan worden gemaakt van het snellere internet in de trein.

Met name in delen van Zeeland, Limburg, Groningen, Leeuwarden en Brabant is nog geen 4g via T-Mobile beschikbaar. In juni moet de dekking worden uitgebreid.

De NS was niet direct beschikbaar om het nieuws te bevestigen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lijkt me prima actie, voorkom je dat één asociale gebruiker de hele lijn dichttrekt voor iedereen. En die snelheid is voor browsen en sturen van mailtjes etc meer dan voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

En heb je dan wel internet in de IC-Direct? Toen ik die vorig jaar dagelijks nodig had was dat heel duidelijk: niet in de tunnel, en verder sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57

Luke!

#Treinbaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

MBV schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:50:
En heb je dan wel internet in de IC-Direct? Toen ik die vorig jaar dagelijks nodig had was dat heel duidelijk: niet in de tunnel, en verder sporadisch.
Ehm, er is sowieso geen wifi in de IC-Direct (of is dat stiekem ingevoerd zonder dat dat ook maar ergens langsgekomen is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dcm360 schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:00:
[...]

Ehm, er is sowieso geen wifi in de IC-Direct (of is dat stiekem ingevoerd zonder dat dat ook maar ergens langsgekomen is?).
Geen idee, ik had toen al 4G van Hi=KPN. En dat werkte ook voor geen meter ;) Maar er staan geen uitzonderingen in dat nieuwsbericht, behalve over het oosten van het land, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hadden jullie deze al gezien?

Geinige impressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik zie bitter weinig omdat je moet inloggen om dat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52
Op wie reageer je? De facebook link is zonder inlog te zien en het YT-filmpje ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:40
MBV schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:50:
Lijkt me dat tunnels altijd moeilijk zullen zijn voor de meeste technieken daar de GSM straling daar maar beperkt kan binnendringen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:51:
[...]

Lijkt me dat tunnels altijd moeilijk zullen zijn voor de meeste technieken daar de GSM straling daar maar beperkt kan binnendringen.
Je weet toch met welke provider je samenwerkt, en dan kan je toch gewoon in de tunnel GSM-masten ophangen? Nouja, het zal in de praktijk wel lastiger zijn dan t klinkt...

[ Voor 8% gewijzigd door ValHallASW op 13-04-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hahaha...zie je wel, toch nog niet ver genoeg terug gebladerd :+
En van harte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Minder treinen Schiphol door storing systeem
Rond luchthaven Schiphol rijden maandagochtend veel minder treinen dan gepland. De werkzaamheden aan het spoor zijn afgerond, maar een technische storing voorkomt dat het treinverkeer weer volgens planning kan rijden.

''De techniek is niet opgeleverd zoals zou moeten'', aldus een woordvoerster van Prorail, die nog niet kon zeggen hoelang het oponthoud nog duurt. ''Dit is heel hinderlijk, het mag niet gebeuren.''

Het treinverkeer zou maandag om 05.00 uur volledig worden hervat. Dat lukte niet, toen een storing in de voedingen en seinen aan het licht kwam. Daardoor rijden in de ochtendspits tussen Schiphol en Amsterdam Centraal, Hilversum, Leiden Centraal en Utrecht Centraal veel minder treinen.

Reizigers moeten maandagochtend rekening houden met dertig tot zestig minuten extra reistijd. Reizigers tussen Schiphol en Amersfoort wordt geadviseerd via Amsterdam Centraal te reizen.

Vernieuwen
Prorail vernieuwde afgelopen weekeinde het spoor rond de luchthaven. Daardoor reden zaterdag en zondag geen treinen tussen Schiphol en de stations Amsterdam-Sloterdijk, Diemen Zuid en Amsterdam Bijlmer Arena. Tussen Schiphol en Hoofddorp was beperkt treinverkeer.

Reizigers moeten maandag voorlopig rekening houden met 30 tot 60 minuten extra reistijd.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
maarud schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:49:
Op wie reageer je? De facebook link is zonder inlog te zien en het YT-filmpje ook :?
Oh sorry, er was nog een pagina. De facebook link van Luccus, en die is niet zonder inlog te zien:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/t9yNClB8QRC0vXCIvcTsyhf4/medium.png
en als je op het kleine plaatje met het zwarte vlak klikt:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TmJWrDsgsl4yK2yRvv0PyWrb/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hmm hier op desktop werkt het wel zonder inlog :) misschien kan je de desktopversie openen.

[ Voor 43% gewijzigd door maarud op 13-04-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een bullshit. Ze weten precies met welke OV-chipkaarten er die ochtend met samenreiskorting is gereist. Dat is namelijk een product wat je voor de reis op je kaart moet zetten via een automaat. Dus als iemand tussen de laatste treinreis voor 2e Paasdag en de treinreis op 2e Paasdag dat product op zijn kaart heeft gezet, dan wilde deze persoon met korting reizen op 2e Paasdag.

Ze willen het gewoon niet. Want als iemand het niet terugvraagt, kan het geld mooi in de vestzak van de NS. En 2e Paasdag is in dat opzicht natuurlijk een ideale dag voor zo'n "foutje", want dan zijn er veel incidentele reizigers die het allemaal al ingewikkeld genoeg vinden en misschien niet eens hebben gemerkt dat de NS teveel geld van hun kaart heeft afgeschreven.

Daarnaast: degene die de fout maakt, mag hem ook weer rechtzetten. Of je nou NS heet of Jantje, dat maakt natuurlijk niets uit. (Je zou alleen van iemand met de naam NS moeten kunnen verwachten, dat die zijn zaakjes beter op orde heeft dan iemand met de naam Jan. NS is namelijk een professionele dienstverlener en Jan is maar een domme consument.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Blokker_1999 schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:51:
[...]

In de metro in Rotterdam is het ook te regelen, dus waarom daar niet? Ja, iets met kosten natuurlijk, maar technisch gezien...
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:36:
[...]

Wat een bullshit. Ze weten precies met welke OV-chipkaarten er die ochtend met samenreiskorting is gereist. Dat is namelijk een product wat je voor de reis op je kaart moet zetten via een automaat. Dus als iemand tussen de laatste treinreis voor 2e Paasdag en de treinreis op 2e Paasdag dat product op zijn kaart heeft gezet, dan wilde deze persoon met korting reizen op 2e Paasdag.
Het ging toch ook om de gewone kortingskaarten? Die staat gewoon op mijn OV-Chipkaart, die hoef je er niet speciaal op te zetten. En 2e paasdag heb ik niet met de trein gereisd.
Technisch probleempje: pas als je je pas bij zo'n paal houdt kan de NS normaal je saldo wijzigen. Dus voor iedereen die binnenkort weer met de NS reist is het makkelijk te regelen. Voor iedereen die z'n OV-kaart maar 1x per jaar gebruikt weet ik niet of dat uberhaupt mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:30:
[...]

Oh sorry, er was nog een pagina. De facebook link van Luccus, en die is niet zonder inlog te zien:
Zou zonder login probleemloos moeten werken?
Zo dan? https://www.facebook.com/video.php?v=929554257078508

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-9/11052891_929774290389838_247542874237563142_n.jpg?oh=f64fe1ea91a5a358106230b399212725&oe=55AE4B10&__gda__=1441130213_445f639c9d8c883437c3bc2b0790d6ae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
maarud schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:31:
Hmm hier op desktop werkt het wel zonder inlog :) misschien kan je de desktopversie openen.
Ik weet niet wat de desktopversie is. www. i.p.v. m. geeft iig geen bestaande pagina.
De video wil ook niet afspelen, als plaatje werkt het wel.

Maar dat is het hele probleem met dat facebook en twitter gedoe: de mensen die het gebruiken merken niet dat je ingelogd bent en wat wel en niet zichtbaar is voor mensen die niet ingelogd zijn. En de likes komen toch wel, die mensen klagen er ook niet over dat het niet te zien is (want ze zijn ingelogd). Het is ook een van de strategiën voor dat soort bedrijven om toch maar iedereen een account aan te smeren (en te volgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik gebruik ook geen FB, maar ik kan het videootje wel gewoon zien. Wat ik vooral vreemd vind is dat je op de mobiele site komt :P

Is er in de footer of in het menu geen link naar de desktopversie? Misschien werkt dat beter dan m veranderen in www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
De eerste link die Luccus gaf was de mobiele versie, daar staat gewoon https://m.facebook....
En ik kan nergens een link naar de desktopversie vinden. Blijkbaar geldt de regel mobiel = mobiel (webpaginaontwerp is echt niet verbeterd sinds er ook voor mobiele apparaten moet worden ontwikkeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:46:
Maar dat is het hele probleem met dat facebook en twitter gedoe: de mensen die het gebruiken merken niet dat je ingelogd bent en wat wel en niet zichtbaar is voor mensen die niet ingelogd zijn.
Behalve dat daar helemaal geen sprake van is, want de video is prima te zien voor mensen die niet ingelogd zijn -- het werkt bij mij prima in een incognitoscherm. Ik weet niet wat er dan wél fout gaat bij jou, maar dat is ongerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:46:
[...]
Maar dat is het hele probleem met dat facebook en twitter gedoe: de mensen die het gebruiken merken niet dat je ingelogd bent en wat wel en niet zichtbaar is voor mensen die niet ingelogd zijn. En de likes komen toch wel, die mensen klagen er ook niet over dat het niet te zien is (want ze zijn ingelogd). Het is ook een van de strategiën voor dat soort bedrijven om toch maar iedereen een account aan te smeren (en te volgen).
Dan zit er niks anders op dan gewoon ff langs te komen en de bar aan boord te komen proberen. ;-) Spoorwegentopic-meet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:51:
[...]

In de metro in Rotterdam is het ook te regelen, dus waarom daar niet? Ja, iets met kosten natuurlijk, maar technisch gezien...
[...]

Het ging toch ook om de gewone kortingskaarten? Die staat gewoon op mijn OV-Chipkaart, die hoef je er niet speciaal op te zetten. En 2e paasdag heb ik niet met de trein gereisd.
Technisch probleempje: pas als je je pas bij zo'n paal houdt kan de NS normaal je saldo wijzigen. Dus voor iedereen die binnenkort weer met de NS reist is het makkelijk te regelen. Voor iedereen die z'n OV-kaart maar 1x per jaar gebruikt weet ik niet of dat uberhaupt mogelijk is.
Nee, het ging om de mensen die met het "samenreiskorting" product op - bijvoorbeeld - hun anonieme OV chipkaart met iemand mee wilden reizen. Dat doe ik ook regelmatig. Mijn vrouw heeft een ouderwetse Voordeelurenkaart en dan laad ik het "samenreiskorting" product op mijn chipkaart. Daarna kan ik eenmalig inchecken met 40% korting en hoeft er eenmalig maar 6 euro aan saldo op mijn kaart te staan i.p.v. 16 euro. (Als je het product op je kaart zet, moet er overigens 10 euro op staan.)

NS weet natuurlijk prima bij welke (anonieme) OV chipkaarten dit het geval is geweest. Op die kaarten is namelijk met hun eigen automaten een product gezet voor de betreffende treinreis. Lijkt me stug, dat NS wel teveel af kan schrijven en daarna niet het teveel afgeschreven bedrag terug kan storten. Dat zou een "nogal merkwaardige" werkwijze zijn. Zie het maar als een bankrekening waar een leverancier wel geld van af kan schrijven, maar vervolgens geen geld kan overmaken naar de betreffende rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Lijkt jou dat stug? Vergelijk de OV-chipkaart eens met de Chipknip, voor de 'gewone' reizen (abonnementen werkt anders ja). Dat saldo wordt op de OV-Chipkaart gezet, en wordt daarop bijgehouden: er is ergens anders alleen maar een kopie van (zodat je het op 'mijn ov-chipkaart' kunt bekijken). Als er teveel geld is afgeschreven van jouw anonieme OV-chipkaart, dan kan de NS dat pas compenseren de volgende keer dat jij bij NS incheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:16:
Lijkt jou dat stug? Vergelijk de OV-chipkaart eens met de Chipknip, voor de 'gewone' reizen (abonnementen werkt anders ja). Dat saldo wordt op de OV-Chipkaart gezet, en wordt daarop bijgehouden: er is ergens anders alleen maar een kopie van (zodat je het op 'mijn ov-chipkaart' kunt bekijken). Als er teveel geld is afgeschreven van jouw anonieme OV-chipkaart, dan kan de NS dat pas compenseren de volgende keer dat jij bij NS incheckt.
Dat is dan gewoon een ontwerpfout in het systeem. NS kan gewoon een seintje naar TLS doen met een lijst met "betaalopdrachten". Net zoals een bedrijf dat bij zijn bank kan doen om geld over te maken naar de rekeningen van anderen.

Daarnaast is de chipknip al stokoud en afgeschreven en bij de OV chipkaart moet de implementatie nog afgerond worden. Verder was de chipknip ontworpen als 100% offline systeem. De OV-chipkaart werkt alleen offline als dat echt niet anders kan (in een bus bijvoorbeeld). De rest van het systeem is gewoon online.

Dit had er gewoon in moeten zitten. Het is "1 systeem voor al het openbaar vervoer".

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een trein heeft maandagochtend in de Schipholtunnel een ladder aangereden die door spoorbeheerder Prorail was achtergelaten na werkzaamheden.

De aanrijding leverde geen lichamelijke en weinig technische schade op, maar reizigersorganisatie Voor Beter OV en Prorail zelf reageren verbijsterd. Zij vragen zich af hoe het kan dat de ladder is vergeten.

"Als er werkzaamheden zijn geweest moet het spoor worden geschouwd om te checken of het spoor weer veilig is", aldus Rikus Spithorst van Voor Beter OV.

"Als die schouw niet heeft plaatsgevonden dan is er een loopje genomen met de veiligheid. Ik neem aan dat de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) hier onderzoek naar gaat doen."

Volgens hem had de onachtzaamheid grote gevolgen kunnen hebben. "Dit is geen schroevendraaier die is vergeten. De ladder had de trein kunnen laten ontsporen of door de voorruit kunnen vliegen."

Volgens hem lopen Prorail en de aannemer die de werkzaamheden uitvoerden het risico op een boete en in het uiterste geval kan de aannemer de vergunning verliezen om aan het spoor te mogen werken.

Ook Prorail laat via een woordvoerder weten niet te snappen hoe het kan dat de ladder is achtergebleven. "Dit mag absoluut niet gebeuren."

Volgens de woordvoerder heeft het ongeluk weinig te maken met de andere storingen op het spoor van maandag.

De ladder was onderdeel van extra kluswerk dat kon worden gedaan, omdat de sporen het hele weekend dicht waren voor werkzaamheden.

Deze werkzaamheden liepen uit, waardoor ook op maandag sprake was van oponthoud voor reizigers.

CDA-Kamerlid Martijn van Helvert reageert geschrokken. "Als chemiebedrijf DSM zo met de veiligheid zou omgaan dan hadden we een groot probleem", aldus de CDA'er.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...aten-ladder-prorail-.html

Lekker bezig, Sjaak!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lekker overtrokken reacties meteen weer ook. Ja het is niet goed dat een ladder op (naast/rond) het spoor achterblijft. Maar meteen conclusies trekken. Misschien is er wel iets misgegaan ondanks dat alle veiligheidsvoorschriften zijn uitgevoerd. Nee laten we eerst nader onderzoek en verdere informatie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nou ja, als de trein tegen een ladder aan rijdt staat ie niet naast/rond het spoor maar op het spoor (of in ieder geval binnen het deel waar de trein komt). Dus overtrokken... nee i.m.o. niet. Denk maar aan een paar jaar geleden met die onderhoudskar in Duitsland met vele doden tot gevolg.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat was dan wel met een Maglev en bij veel hogere snelheden dan hier overigens. Zie Wikipedia: Lathen train collision

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:28:
Dat is dan gewoon een ontwerpfout in het systeem. NS kan gewoon een seintje naar TLS doen met een lijst met "betaalopdrachten". Net zoals een bedrijf dat bij zijn bank kan doen om geld over te maken naar de rekeningen van anderen.
Nee hoor. Het systeem moet direct bij uitchecken het juiste tarief kunnen bepalen en dat bedrag afboeken. Het grote probleem van systemen zoals de ov-chipkaart is dat er altijd toeters en bellen bij worden verzonnen die simpel en handig lijken voor bijzondere gevallen, maar die de implementatie vertragen en later weer allemaal nieuwe problemen veroorzaken. Een prima ontwerpkeuze dus om de voorziening "betaalopdrachten" achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

PolarBear schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:29:
Misschien is er wel iets misgegaan ondanks dat alle veiligheidsvoorschriften zijn uitgevoerd.
Dat lijkt me nog erger dan dat er een veiligheidsvoorschrift is vergeten. Als dit kan gebeuren met de huidige veiligheidsvoorschriften, dan moet er nog een voorschrift bijkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[url]
MBV schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:33:
[...]

Dat lijkt me nog erger dan dat er een veiligheidsvoorschrift is vergeten. Als dit kan gebeuren met de huidige veiligheidsvoorschriften, dan moet er nog een voorschrift bijkomen!
Juist door al die extra voorschriften worden er meer fouten gemaakt. Je ziet door de bomen het bos niet meer, ik heb voor de 3e keer in 12 maanden een nieuwe instructie alleengaande gekregen... en het ene jaar mag je wel aan component A werken naast de baan en het ene jaar niet en visa versa. Schiphol is overigens zo weinig buitendienst (max 6 grote bd's per jaar) dat er letterlijk tegen de 100 spoor/kunstwerkploegen aan het werk zijn van Hoofddorp t/m Duivendrecht.

Deze heb ik gisteren gemaakt en daar waren al 6 ploegen bezig (net voor de Schiphol boog bij afslag Sloten)

http://i.imgur.com/Bj2tWLG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bj2tWLGl.jpg

http://i.imgur.com/bBb1qzd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bBb1qzdl.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 13-04-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In de categorie "WTF"? :P
In Bangladesh heeft een trein met zo'n 150 passagiers 27 kilometer achteruit gereden zonder machinist aan boord.

De machinist stond nog op een perron, terwijl de trein 3 stations terug reed. Dat kwam door een fout van de assistent-machinist, die uit de trein was gesprongen zodra hij besefte dat hij geen controle had over het voertuig. Het duurde even voordat de passagiers door hadden dat er iets mis was, meldde de The Daily Star maandag.

Een conducteur wist de trein met de hulp van een aantal passagiers tot stilstand te brengen. De machinist en zijn assistent zijn geschorst.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...t-in-bangladesh-1.4855766

Hoe krijg je het voor elkaar...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gevalletje IMDB: Unstoppable (2010) ? 't ding niet op de rem zetten was het dacht ik in die film...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Unstoppable ging over een combinatie van het niet aansluiten van de luchtremmen met een trein die in full speed sprong, en het ontbreken van enige vorm van 'dead man'-beveiliging, waardoor hij de vrije baan op ging.

Gebaseerd op een echt gebeurd incident overigens: Wikipedia: CSX 8888 incident

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wildhagen schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 04:18:
In de categorie "WTF"? :P

[...]

Bron: http://www.bndestem.nl/al...t-in-bangladesh-1.4855766

Hoe krijg je het voor elkaar...
Wat is er dan met de noodrem gebeurd? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Geen idee, weet niet of treinen in Bangladesh uberhaupt wel een noodrem hebben.

Als je bedenkt dat een trein in Bangladesh er regelmatig uitziet als dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01764/bangladesh-train_1764129i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jeremyperson.com/wp-content/uploads/2009/08/bangladeshTrain.jpg

Kun je je daar je vraagtekens bij stellen bijvoorbeeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 23:00

vooghel

Cunning linguist

:o Hoe kan een conducteur in zo'n trein bij iedereen controleren of hij wel is ingecheckt? :?

:+

[ Voor 7% gewijzigd door vooghel op 14-04-2015 10:43 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:40
vooghel schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:43:
:o Hoe kan een conducteur in zo'n trein bij iedereen controleren of hij wel is ingecheckt? :?

:+
(werkende) poortjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zie niet eens een station, dus dat zal lastig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS: OV-poortjes Deventer moeten in stationshal
Het is niet mogelijk om draaipoortjes op het perron in Deventer te plaatsen. De tourniquets moeten hoe dan ook in de stationshal komen, zeggen de Nederlandse Spoorwegen (NS) in de Stentor.

De NS reageert op de oproep van wethouder Liesbeth Grijsen. Die zei gisteren in de krant dat voor haar alleen plaatsing van de poortjes op het perron bespreekbaar is.

Volgens de NS is het te gevaarlijk om de poortjes op het perron te plaatsen, omdat de ruimte daar te beperkt is om er in korte tijd honderden mensen doorheen te laten gaan. Ook bij andere grote stations kunnen tourniquets daarom niet op het perron komen, zegt de NS.

De gemeente Deventer wil geen poortjes in de stationshal, omdat die nu een vrije doorgang biedt voor mensen die van de wijk Voorstad naar het centrum willen lopen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 23:00

vooghel

Cunning linguist

Ik denk dat de NS die dicussie nog wel een paar keer zal moeten voeren; genoeg plaatsen waar het NS-station ook de spoortunnel is.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Nederlandse Spoorwegen hanteren tijdens Koningsdag op 27 april weer een speciale dienstregeling.

Dat meldt de NS donderdag.

Het spoorbedrijf zet vanaf zondagavond 26 april extra en langere treinen in op een aantal trajecten en ook 's nachts rijden extra treinen. Alcohol is verboden op stations en in de treinen.

In Amsterdam, waar elk jaar 200.000 bezoekers per trein op de festiviteiten afkomen, is Station RAI op Koningsdag gesloten. Bezoekers die naar feesten in de RAI of het Olympisch Stadion gaan, worden aangeraden om via Amsterdam Zuid te reizen.

Internationale treinen en Intercity Direct-treinen stoppen op Koningsdag niet op Amsterdam Centraal, maar rijden vanaf Schiphol, Utrecht Centraal en Amersfoort.

De NS raadt reizigers aan om van te voren genoeg saldo op hun OV-chipkaart te hebben, in verband met lange wachtrijen bij de automaten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...regeling-koningsdag-.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Sinds kort worden de IC uit Rotterdam en Den Haag weer gecombineerd in Utrecht en rijdt ie door naar Amersfoort Schothorst/Enschede. En andersom gesplitst op Utrecht. Wat een zee van ruimte is er nu weer zeg. Heerlijk om die 10+ bakken VIRM klaar te zien staan op het perron. Veel beter dan de trein van 18:06 met enkel een 4 bakken VIRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

VIRM? Vanaf Rotterdam rijdt er toch meestal een koploper? Het scheelt dat ik maar naar Utrecht hoef, dus dat kan ook de trein zijn die tussen Rotterdam en Utrecht pendelt.

En wat een goed idee, dat deden ze 20 jaar geleden ook al ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 17-04-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:55
MBV schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:20:
VIRM? Vanaf Rotterdam rijdt er toch meestal een koploper? Het scheelt dat ik maar naar Utrecht hoef, dus dat kan ook de trein zijn die tussen Rotterdam en Utrecht pendelt.

En wat een goed idee, dat deden ze 20 jaar geleden ook al ;)
De trein die tussen Rotterdam en Utrecht pendelt wordt in Utrecht aan de IC Den Haag - Amersfoort Schothorst gekoppeld. Dit is een tijdelijke maatregel ivm beperkte perronruimte te Utrecht. Tevens rijdt deze VIRM, omdat koppelen met ICM wel mogelijk is maar de VIRM of ICM onbruikbaar zijn en gesleept worden.

[ Voor 10% gewijzigd door MediaZoo op 17-04-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45
Zonde, deze net gemist...
In een flits zag ik de wagon nog en een hele hoop rook...

https://www.flickr.com/photos/spiketrain2008/16989311199/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb zo'n ding ook wel eens gezien toen ik op Utrecht CS stond te wachten, erg bijzonder. Ik zag ze wel eens vaker, vanaf Apeldoorn had een soort van museumlijn, maar tussen de gewone treinen op Utrecht CS is wel bijzonder.

Binnenkort ook eens kijken of dat stoomdepot in Rotterdam interessant is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:50
Ik kwam hem toevallig onderweg tegen, het blijft een heel mooi gezicht. Ik heb uiteraard ook nog even de reizigers geattendeerd op het uitzicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
MediaZoo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:22:
[...]

De trein die tussen Rotterdam en Utrecht pendelt wordt in Utrecht aan de IC Den Haag - Amersfoort Schothorst gekoppeld. Dit is een tijdelijke maatregel ivm beperkte perronruimte te Utrecht. Tevens rijdt deze VIRM, omdat koppelen met ICM wel mogelijk is maar de VIRM of ICM onbruikbaar zijn en gesleept worden.
Gaat ie er weer uit? Ik lees hier dat het juist was dat ze ontkoppeld werden ivm werkzaamheden en dat dit nu weer hersteld is. Lijkt er dus op dat dit permanent is of gaat dat nog weer veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26

Entity

9000rpm

Pittie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:01:
Zonde, deze net gemist...
In een flits zag ik de wagon nog en een hele hoop rook...

https://www.flickr.com/photos/spiketrain2008/16989311199/
Dat zijn locs van de Stoom Stichting Nederland, gevestigd in R'dam, onderweg naar een evenement in Duitsland. De SSN heeft geen eigen museumlijn en rijdt dus regelmatig over het openbare spoor voor georganiseerde ritten (of onderweg naar een evenement dus), erg mooi om te zien. Heb een tijdje in Goude vlak bij het spoor gewerkt en daar kwamen ze zo nu en dan ook langs.

In Apeldoorn rijdt de Veluwse Stoomtrein Maatschappij, die heeft ook dergelijke locs, maar wel een eigen museumlijn. Ook absoluut prachtig om te zien, zeker tijdens hun jaarlijkse evenement Terug naar Toen, wat altijd rond begin september is. 2 dagen lang veel van dit soort locomotieven (naast ook diesels en ander leuk spul).
Pagina: 1 ... 40 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.