TStick schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:08:
[...]
Mocht iemand overigens in het bezit zijn van een sleutel waarmee je de coupedeur kan openen/sluiten zou NS Corporate security daar graag meer over willen weten. De sleutels hiervoor zijn onvervreembaar eigendom van de NV Nederlandse spoorwegen en dienen niet in het bezit te zijn van daar niet toe aangewezen derden.
Misschien hadden ze zich bij NS Corporate Securiy

even vantevoren moeten bedenken dat dit soort sleutels gewoon gemeengoed zijn, net als sleutels voor van die verwijderbare paaltjes. Als je de moeite neemt, zou je zonder problemen zo'n sleutel op de kop kunnen tikken.
Verwacht ook niet dat niemand een patchkast, die afgesloten is met zo'n vierkantsleutel, open kan maken. Bij ons in de fabriek staan ze er ook elke keer weer van te kijken dat ik de kasten van de procesbesturing zo open kan maken om kabels te controleren.
Heb je bijvoorbeeld weleens geprobeerd om een sleutel bij te laten maken voor zo'n simpel ouderwets slot wat je vaak in poorten tegenkomt? Ik wel en tot mijn verbazing kon die sleutel niet nagemaakt worden. Dat hoefde ook niet, want de sleutelmaker had ze "allemaal" gewoon op voorraad voor een euro per stuk. Dan hoeft BazzH Corporate Security toch ook niet te weten of jij toevallig een sleutel voor de poort hebt en hoe je daar dan wel niet aan gekomen zou zijn.....

Dan had BazzH Corporate Security er maar een wat minder "generiek" slot op moeten zetten.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 18-03-2015 11:19
]