Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.978 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 21:31

Luke!

#Treinbaas
Duidelijk te zien wie de kenner is...
wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:44:
Zijn niet echt vierkante sloten nee, eerder rond met een soort uitstekend iets, als ik de pics zie :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Daar horen nokkensleutels bij, een rond busje met een driehoekige opening binnenin en een uitstekend lipje aan de omtrek. Dit - van oorsprong :D - NS-ontwerp vind je ook terug op de gecombineerde rijtuigsleutels met vierkantsleutel, nokkensleutel en rijtuigsleutel (omgekeerde variant van een vierkantsleutel). Eveneens vrij verkrijgbaar en gebruikt door iedere spoorwegonderneming vanwege die sleutelkastjes. Omdat in Nederland eigenlijk alleen die gecombineerde variant wordt gebruikt praat men in de regel van een "vierkantsleutel".

[ Voor 72% gewijzigd door Luke! op 18-03-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 22:49
TStick schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:28:
Ik refereerde met de kenners niet zozeer aan jou, maar aan de personen die jij weer quote, en degene met allerlei rare praatjes over de NS in dit draadje.
Ik weet niet of je mij bedoelt maar ik geef ook alleen mijn ervaringen aan. Helaas zijn dat geen incidenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Zeg ik iets raars ofzo?
wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:00:
[...]

Die wordt (of inmiddels werd?) inderdaad gebruikt (iig door Veola en Arriva). Dan schiet/schoot de machinist op een paal met een ontvanger, om op die manier niet uit te hoeven stappen.
Klopt. Bij Arriva op de noordelijke baanvakken behoord het tot de standaard uitrusting in de cabine. Op Groningen gebruik je die op spoor 1a en in Zuidbroek als je richting Griningen rijdt. Op het baanvak Groningen - Leeuwarden volgens mij ook. De rest van de Friese baanvakken weet ik zo niet.

[ Voor 7% gewijzigd door CrazyRooster op 18-03-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TStick schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:08:
[...]

Mocht iemand overigens in het bezit zijn van een sleutel waarmee je de coupedeur kan openen/sluiten zou NS Corporate security daar graag meer over willen weten. De sleutels hiervoor zijn onvervreembaar eigendom van de NV Nederlandse spoorwegen en dienen niet in het bezit te zijn van daar niet toe aangewezen derden.
Misschien hadden ze zich bij NS Corporate Securiy 8) even vantevoren moeten bedenken dat dit soort sleutels gewoon gemeengoed zijn, net als sleutels voor van die verwijderbare paaltjes. Als je de moeite neemt, zou je zonder problemen zo'n sleutel op de kop kunnen tikken.

Verwacht ook niet dat niemand een patchkast, die afgesloten is met zo'n vierkantsleutel, open kan maken. Bij ons in de fabriek staan ze er ook elke keer weer van te kijken dat ik de kasten van de procesbesturing zo open kan maken om kabels te controleren.

Heb je bijvoorbeeld weleens geprobeerd om een sleutel bij te laten maken voor zo'n simpel ouderwets slot wat je vaak in poorten tegenkomt? Ik wel en tot mijn verbazing kon die sleutel niet nagemaakt worden. Dat hoefde ook niet, want de sleutelmaker had ze "allemaal" gewoon op voorraad voor een euro per stuk. Dan hoeft BazzH Corporate Security toch ook niet te weten of jij toevallig een sleutel voor de poort hebt en hoe je daar dan wel niet aan gekomen zou zijn..... :) Dan had BazzH Corporate Security er maar een wat minder "generiek" slot op moeten zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:31
CrazyRooster schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:54:
[...]
Zeg ik iets raars ofzo?

[...]
Klopt. Bij Arriva op de noordelijke baanvakken behoord het tot de standaard uitrusting in de cabine. Op Groningen gebruik je die op spoor 1a en in Zuidbroek als je richting Griningen rijdt. Op het baanvak Groningen - Leeuwarden volgens mij ook. De rest van de Friese baanvakken weet ik zo niet.
Totaal niet raar. Bij alle TPRB baanvakken (ter plaatse bediende relaisbeveiliging) zit er volgens mij zo'n ding. Ik ken het in ieder geval van Syntus (nu Arriva) op o.a. Zutphen - Winterswijk en Winterswijk - Doetinchem - Zevenaar (niet zelf, maar wel als passagier).

En inderdaad, er lopen genoeg mensen met een vierkantsleutel op zak. Ik kom vaak genoeg treinen tegen waarvan de noodraampjes open zijn omdat er iemand vond dat ie dat kon doen. Uiteraard niet de bedoeling. Gelukkig zitten de echt ernstige dingen achter betere sloten.
RocketKoen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:02:
[...]

Yup.
In de SLT zit een mediaserver. Die regelt de inhoud van de info-schermen en de automatische oproep. Ergens op de HDD van dat ding zit een mapje met duizenden mp3 bestanden.
De meeste zijn maar een paar woorden lang. De server plakt die dan achter elkaar zodat ze alle stations of tijden in de aankondiging kunnen stoppen.
Maar er zitten ook langere stukken bij. Bijvoorbeeld over de OV chipkaart of zakkenrollers.
Niet alleen OV-Chipkaart of Zakkenrollers, maar ook bijvoorbeeld om reizigers te waarschuwen voor combineren, of dat alle reizigers moeten uitstappen e.a., en ook de losse 'jingle' als jij jouw eigen omroepbericht iets op wilt vrolijken :P

[ Voor 28% gewijzigd door EDIT op 18-03-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Groningen - Leeuwarden zie ik bij Zuidhorn de machinist ook altijd met een geel ding naar iets wijzen waarna de spoorbomen dichtgaan :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
Ow cool een irgun. Ik kan mij voorstellen dat dat handig is als je zonder conducteur rijd. Ik ken dat niet als randstadmachinist. Ik kom overal in NL op het hoofdrailnet, maar rij niet op de boer'n'lijntjes naar schubbekutteveen enzo.

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

TStick schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:49:
[...]
Nu zal dat vast wel eens misgaan
[...]
Lol, dat is nogal een understatement, zowat ieder ex rijdend personeel wat ik ken loopt nog met zo'n ding rond, "kenner".

Ah, randstad mcn. Toch eens wat vaker m'n cabinekaart gebruiken :+
TStick schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 04:44:
boer'n'lijntjes naar schubbekutteveen enzo.
Pot, ketel en insgelijks ;)

Het PO is volgens mij ook niet meer wat het geweest is.....

[ Voor 49% gewijzigd door evilution op 19-03-2015 07:47 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
Ach, je hebt een NS cabinekaart ! Je werkt wellicht bij NS ? Zo ja dan zou ik graag kennismaken met iemand die enkele duizenden van zijn collega's en-plein-public wegzet als "paupers". Misschien eens koffie doen met jou, je manager en iemand van HR erbij ? Stuur even je contactgegevens per IM, dan maken we een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
TStick schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 07:29:
Ach, je hebt een NS cabinekaart ! Je werkt wellicht bij NS ? Zo ja dan zou ik graag kennismaken met iemand die enkele duizenden van zijn collega's en-plein-public wegzet als "paupers". Misschien eens koffie doen met jou, je manager en iemand van HR erbij ? Stuur even je contactgegevens per IM, dan maken we een afspraak.
Laat je niet zo kennen joh! Gezien je laatste reacties hier, kom je een bij mij een beetje over als iemand die zijn collega's zo ongelooflijk hard naait zodra je de mogelijkheid krijgt. Wellicht dat ik het verkeerd zie, maar die indruk wek je hier echt. Gebazel over NS Corporate Security, gezeur over gesprekken met managers en HR, waarom?

[ Voor 5% gewijzigd door CrazyRooster op 19-03-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
Eehhhhh volgens mij spring ik hier in de bres voor de vele duizenden collega's die deze meneer wegzet als paupers ? Does not compute....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kan dit soort bekvechterij niet lekker via DM of in persoon uitgevochten worden? Aan het topic voegt het idd niets toe al dat moddergooien over en weer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
Graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:08:
Kan dit soort bekvechterij niet lekker via DM of in persoon uitgevochten worden? Aan het topic voegt het idd niets toe al dat moddergooien over en weer.
Fair enough! Was ook niet mijn intentie om een digitale bitchfight oid te starten. Wilde eigenlijk gewoon een discussie voeren. Mischien was het hier niet helemaal de juiste plek. My bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*gooit modder naar wildhagen

Komen trouwens leuke aanbesteding aan; nieuwe brug over het Amsterdam Rijnkanaal en het laatste stukje viersporigheid van Utrecht - Leidsche Rijn. Ombouw station Driebergen-Zeist, Groningen - Leeuwarden spoor verdubbeling.
En Zuid-as dok gaat eindelijk lopen :)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Het is toch om te janken ...
http://www.metronieuws.nl...lacht-minzaam-op-proces-0

En het siert C. dat hij de meegenomen Railpocket en iPhone van de conducteur uiteindelijk heeft teruggegeven.

krijgen zwakbegaafde beschuldigden ook een zwakbegaafde advocaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
Goner schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:38:
Het is toch om te janken ...
http://www.metronieuws.nl...lacht-minzaam-op-proces-0

En het siert C. dat hij de meegenomen Railpocket en iPhone van de conducteur uiteindelijk heeft teruggegeven.

krijgen zwakbegaafde beschuldigden ook een zwakbegaafde advocaat ?
Dit soort mensen horen toch in een inrichting thuis? Als je bij het krijgen van een verkeerde indruk van een ander deze gelijk bewusteloos schopt, dan zijn dan geen 'narcistische trekjes' maar een geweldsstoornis lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Misschien is het wel een hele lieve jongen die dit soort dingen anders nooit doet, en kwam dit puur door het (boete)beleid van de NS, en werd het dus uitgelokt door de conducteur en machinist...

/sarcasm

Ik vind 15 maanden overigens wel erg aan de korte kant, zeker als er ook nog eens een hoop vanaf gaat vanwege 'goed gedrag' etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:00:
en kwam dit puur door het (boete)beleid van de NS, en werd het dus uitgelokt door de conducteur en machinist...

/sarcasm
Let it go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

FTFY :>
Maar jongens vanaf beide kanten is dit onnodig, net als de discussie met TStick van vanochtend/gisteren :/
-
Ik vind de argumentatie van de advocaat zoals hij hier geschetst word wel echt dramatisch.
Mag ten zeerste hopen dat de uitspraak op 1 april geen grap is maar dat het OM volledig in het gelijk wordt gesteld. Dit bijvoorbeeld: "Tijdens het pleidooi van zijn advocaat, zit C. met zijn hoofd omlaag stiekem te lachen." Bah.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Migrator schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:22:
[...]

FTFY :>
Maar jongens vanaf beide kanten is dit onnodig, net als de discussie met TStick van vanochtend/gisteren :/
-
Ik vind de argumentatie van de advocaat zoals hij hier geschetst word wel echt dramatisch.
Mag ten zeerste hopen dat de uitspraak op 1 april geen grap is maar dat het OM volledig in het gelijk wordt gesteld. Dit bijvoorbeeld: "Tijdens het pleidooi van zijn advocaat, zit C. met zijn hoofd omlaag stiekem te lachen." Bah.
Ik mag hopen dat die glimlach ook opgevallen is bij de rechter en dat deze nog consequenties gaat hebben. Maar dat zal dan wel weer op zwakbegaafdheid gespeeld worden.

Helemaal mee eens hoor, maar in dit geval is er maar één kant die het weer nodig vind op er een opmerking over te plaatsen. Doe het dan gewoon niet of laat een mod dergelijke opmerkingen er uit knippen. Natuurlijk kun je zeggen; "laat het gaan", maar het is gewoon storend. Zeker als je woorden worden verdraaid en dit al tig keer hebt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Spoorbeheerder Prorail laat onderzoek doen naar mogelijke overtredingen van de mededingingsregels bij de aanbesteding van vier onderhoudscontracten.

Dat meldt het bedrijf donderdag na berichtgeving door nieuwszender RTLZ.

Het onderzoek gebeurt in opdracht van de raad van commissarissen en wordt uitgevoerd door accountants- en adviesfirma PwC.

De commissarissen besloten onderzoek te laten doen mede naar aanleiding van kritiek die binnen Prorail is geuit op het aanbestedingsproces.

Het onderzoek heeft betrekking op de gunning van vier onderhoudscontracten in 2014 door de toenmalige directie van Prorail.
Bron: http://www.nu.nl/ondernem...gen-bij-aanbesteding.html

Het genoemde artikel: http://www.rtlnieuws.nl/e...rel-onderzoek-bij-prorail
Het gaat allemaal om de aanbesteding van zogenoemde 'prestatiegerichte onderhoudscontracten' voor het spoor in de regio’s Gelre2, Wadden, Den Haag en Twente. Als zich in deze vier gebieden verstoringen voordoen, bijvoorbeeld sein- of wisselstoringen of gebroken bovenleidingen, dan wordt dat gerepareerd door vaste aannemers.

De contracten hiervoor werden in augustus 2014 gegund aan respectievelijk Asset Rail, Strukton Rail, BAM en Volker Rail. Maar de manier waarop dit is gebeurd, heeft binnen ProRail tot verdeeldheid geleid, blijkt uit onderzoek van RTL Z.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Tweede Kamer wil meer maatregelen tegen agressie in treinen en op stations. De stappen die staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu onlangs met NS en ProRail overeenkwam gaan veel partijen niet ver genoeg.

Het CDA pleitte er donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer voor te onderzoeken of op meer stations toegangspoortjes kunnen komen. De PVV wil onder meer cameratoezicht in treinen en GroenLinks en SP willen de spoorwegpolitie terug op stations.

De NS werd recentelijk opgeschrikt door verscheidene geweldsincidenten. Begin deze maand werd een conductrice zwaar mishandeld. In het spoedoverleg dat na dit incident volgde sprak Mansveld met NS en ProRail af om op 20 stations een 'stationsagent' te plaatsen, het stationsverbod sneller in te voeren, meer cameratoezicht in te stellen en de toegangspoortjes versneld te sluiten.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...-agressie-spoor-1.4815304

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 19:03

mambo No5

Bad Apple?

Wederom een zwaar ongeval op 't spoor in Zwitserland: de Gotthardpas is hierdoor verspert.. :/
SCHWYZ ⋅ Bei der Kollision zweier Bauzüge ist am Mittwochmorgen eine Person tödlich verletzt worden. Die SBB rechnen mit aufwändigen Bergungsarbeiten. Die Strecke bleibt bis Freitag gesperrt.

Bei der Kollision unmittelbar bei einer Brücke zwischen Immensee und Arth-Goldau am Mittwochmorgen um 4.30 Uhr wurde ein Förderband eines Baufahrzeugs abgerissen und stürzte mehrere Meter in die Tiefe. Die zu dieser Zeit verkehrenden Güterzüge mussten zum Teil auf offener Strecke angehalten werden.

Ein 54-jähriger Deutscher wurde beim Bahnunfall zweier privater Bauzüge getötet. Ein 51-jähriger Portugiese wurde mittelschwer verletzt. Er wurde vom Rettungsdienst in Spitalpflege gebracht. Fünf weitere Personen, die sich im selben Wagen aufgehalten hatten, kamen mit dem Schrecken davon. Sie werden von einem Care-Team betreut. Der Getötete befand sich auf der Plattform des Mannschaftswagens, die anderen sechs Personen hielten sich im Inneren des Wagens auf.

Die Strecken Rotkreuz – Arth-Goldau und Küssnacht am Rigi – Arth-Goldau dürften gemäss SBB bis am Freitag unterbrochen bleiben. Bahnersatzbusse stehen zwischen Arth Goldau, Immensee und Küssnacht am Rigi im Einsatz. Wegen der Entgleisung sind Fahrleitungen und Fahrbahnen beider Geleise stark beschädigt.

Die Unfallursache ist derzeit noch unbekannt. Vor Ort befinden sich Spezialisten der SBB und der Sust (Schweizerische Sicherheitsuntersuchungsstelle) sowie Angehörige der Kantonspolizei Schwyz und des Rettungsdienstes.

Beim Unfall flossen mehrere hundert Liter Hydrauliköl und 1000 Liter Dieselöl aus. Um den Zugersee vor einer Verschmutzung zu schützen, wurde eine Ölsperre eingerichtet.

Nicht betroffen vom Ausfall ist die Verbindung von Zürich über den Gotthard in den Süden. Laut SBB-Bahnverkehrsinformation fällt wegen der Störung der ICN-Zug von Basel über Luzern nach Bellinzona zwischen Luzern und Arth-Goldau aus. Auch der Interregio von Luzern nach St. Gallen kann auf diesem Teilstück nicht verkehren.

Der Güterverkehr wurde eingestellt. Einzelne Züge können via Walchwil umgeleitet werden.
In ieder geval 1 dode en (minimaal?) 1 zwaargewonde, 't betreffen (voorzover mijn Duits reikt) 2 werktreinen.

Afbeeldingslocatie: http://www.luzernerzeitung.ch/storage/scl/diaserien/teaser/news/2015/784/825409_w560h400v40107_19106504.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.luzernerzeitung.ch/storage/scl/diaserien/teaser/news/2015/784/825329_w560h400v60684_19105202.jpg

En een Zwitserse reportage ter plekke:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EKovLAXamA8]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Treinontsporing bij Teuge met grote schade aan de infra, na botsing met auto:
Op de Stationsweg in Teuge is zondagochtend een auto onder de stoptrein naar Deventer gekomen. De trein is vervolgens gedeeltelijk ontspoord. Ooggetuigen spreken over een enorme ravage.

In de ontspoorde trein zaten op dat moment drie reizigers. Zij zijn ongedeerd. Er zijn veel hulpverleningsvoertuigen aanwezig. De bestuurder van de auto zou het ongeval niet hebben overleefd, zo melden aanwezigen ter plaatse.

De stoptrein kwam uit Apeldoorn en botste op de bewaakte overweg in de Teugse Stationstraat op de auto. Het voertuig werd meegesleept en de trein ontspoorde gedeeltelijk. Daarbij zijn verschillende hoogspanningsleidingen totaal vernield.

Het treinverkeer tussen Deventer en Apeldoorn ligt vanwege het ongeval waarschijnlijk nog de hele dag stil. De ontspoorde trein moet worden weggetakeld. De extra reistijd is volgens de Nederlandse Spoorwegen meer dan een uur.
Bron: http://www.destentor.nl/r...jding-bij-teuge-1.4819183

Ook in Brabant is het foute boel, rondom Breda hoop problemen:
Treinreizigers in Noord-Brabant moeten zondagochtend rekening houden met een langere reistijd. Rond Breda ligt het treinverkeer plat.

Dat meldt de NS.

Oorzaak is een eerdere verstoring. De spoorvervoerder verwacht dat tegen het einde van de ochtend, zo rond 11.00 uur, pas weer treinen kunnen rijden.

Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam wordt geadviseerd om via Utrecht om te reizen. Ook heeft de NS bussen ingezet. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van 30 tot 45 minuten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...reda-eerdere-storing.html

Het is weer zo'n dag, blijkbaar...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Weer een Plan-V afgeschreven zo lijkt het getuige de foto's. Bovenportaal is ook niet meer wat ie ooit geweest was.

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/241360.jpg?w=320&h=180&bgcolor=fafbfd
Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/241362.jpg?w=320&h=180&bgcolor=fafbfd

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zou stel 958 zijn geweest. Huidige prognose voor hervatting treinverkeer is nu uitgesteld tot 02:00 komende nacht.

Mogen ze wel opschieten als dat allemaal voor die tijd nog vervangen moet worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:10
3 reizigers in een trein. Als die in 1 auto hadden gezeten was het een stuk goedkoper geweest voor de belastingbetaler.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Mja, als iedereen wat meer zou carpoolen of van 't ov gebruik zou maken zou er ook minder asvalt nodig zijn en dat scheelt de belastingbetaler ook een hoop geld. Niet echt een relevante factor/redenatie in deze imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdje geleden de IC van Utrecht naar Nijmegen gepakt op zondag ochtend 10:00... ik dacht dat de drukte wel mee zou vallen, 6 bakken V-IRM stampvol :| terwijl er geeneens een evenement was, die heft het verlies van die stoptrein wel op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:05:
Zou stel 958 zijn geweest. Huidige prognose voor hervatting treinverkeer is nu uitgesteld tot 02:00 komende nacht.

Mogen ze wel opschieten als dat allemaal voor die tijd nog vervangen moet worden.
Ik wilde zeggen, denk ook niet dat ze dat gaan redden. Dat wordt dan morgenochtend nog leuk op Deventer-Zwolle v.v. als alles en iedereen daarlangs moet. Ik ben benieuwd.
Snap verder ook niet waarom Amf-Apd niet rijdt. Of is de bovenleiding rond Apeldoorn zo geschakeld dat het station ook geen spanning heeft op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Migrator schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:00:
[...]

Ik wilde zeggen, denk ook niet dat ze dat gaan redden. Dat wordt dan morgenochtend nog leuk op Deventer-Zwolle v.v. als alles en iedereen daarlangs moet. Ik ben benieuwd.
Het zou mij ook verbazen als ze maandag begin reizigersdienst gaan halen; ik kan me niet voorstellen dat men dergelijke portalen in redelijke hoeveelheden reserve heeft staan, laat staan dat eventuele apparatuur langs de baan ook nog beschadigd zou kunnen zijn.
Snap verder ook niet waarom Amf-Apd niet rijdt. Of is de bovenleiding rond Apeldoorn zo geschakeld dat het station ook geen spanning heeft op het moment?
Over het algemeen zijn de groepen dusdanig ingedeeld dat een emplacement geen last zou moeten hebben van een spanningloosstelling op de vrije baan. Dat er nu ook geen treinen naar Amersfoort rijden heeft volgens mij ook meer te maken met de werkzaamheden bij Amersfoort dan het ongeluk:
Amersfoort-Zwolle/Apeldoorn
zaterdag 21 en zondag 22 maart
Oorzaak
door werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de overige treinen en de bussen

de Sprinters tussen Amersfoort en Zwolle worden tussen Amersfoort en Putten door bussen vervangen
de Intercity's tussen Amersfoort en Amersfoort Schothorst worden door bussen vervangen; de Intercity's tussen Amersfoort en Zwolle rijden volgens een aangepaste dienstregeling
reizigers tussen Hilversum en Apeldoorn stappen in Amersfoort over met uitzondering van reizigers die gebruikmaken van de internationale treinen
Extra reistijd
een kwartier tot drie kwartier
Waarschijnlijk heeft men de storing in de reisplanner aan elkaar geknoopt zodat het op 't kaartje er uit ziet dat een veel groter gebied getroffen is dan daadwerkelijk het geval is.. :)

/edit: D'r rijd inderdaad bar weinig meer op Apeldoorn; de Internationalen die nog wel zouden moeten rijden worden zo te zien via Zwolle omgeleid.

[ Voor 3% gewijzigd door mambo No5 op 22-03-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Amsterdam-Berlijn wordt inderdaad omgeleid over Zwolle zodra er iets aan de hand is ergens tussen Deventer en Hilversum, dus dat vind ik niet gek (al is het met dat stukkie enkelspoor van Dv-Ost wel vervelend soms...). Prognose op ns.nl is inmiddels ook aangepast: Ze hebben geen idee hoe lang het gaat duren, Amersfoort-Apeldoorn rijdt weer en Apeldoorn-Deventer rijden bussen.

edit:
NS verwacht de hele maandag geen treinen:
Geen treinverkeer Apeldoorn-Deventer door ernstige schade na aanrijding.
Tussen Apeldoorn en Deventer is zondagochtend bij een aanrijding tussen een trein en een auto ernstige schade ontstaan aan de sporen en aan de bovenleiding. Het is nog onduidelijk hoe lang het herstel zal vergen, maar er zullen in ieder geval tot en met maandag 23 maart geen treinen rijden tussen Apeldoorn en Deventer. Er rijden vervangende bussen.

Houd de berichtgeving in de gaten, zodra er meer bekend is zal dat hier worden vermeld.

[ Voor 44% gewijzigd door Migrator op 22-03-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

GAIAjohan schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:07:
3 reizigers in een trein. Als die in 1 auto hadden gezeten was het een stuk goedkoper geweest voor de belastingbetaler.
Tsja ...
- misschien kenden die 3 mensen elkaar niet eens
- reizigers hadden wellicht verschillende start/eind stations
- hadden misschien geen van drieën een rijbewijs/auto cq. hadden een borrel op of plannen daarvoor
- etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Scratch Schiphol...
Van en naar Schiphol rijden zondag rond 13.00 uur geen treinen door een brandmelding.

Dat meldt de NS.

Reizgiers moeten rekening houden met een extra reistijd van meer dan zestig minuten.

Het treinverkeer ligt plat tussen Schiphol en Amsterdam Zuid, tussen Schiphol en Hoofddorp en tussen Schiphol en Amsterdam Lelylaan.

Het is niet duidelijk wat er precies aan de hand is. Volgens een woordvoerder van de NS is de brandweer in de tunnel en moet er snel meer duidelijkheid komen.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...chiphol-brandmelding.html

De 958, het stel dat vanochtend ontspoord is bij Teuge, had al eens eerder (1 juni 1988) een akkefietje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cNyefJAOIBhaZozFiyrX0Jgh/full.png
De 958 liep achterop de 904 toen deze bij Rilland-Bath op 1 juni 1988 op een (test)trein grindlossers botste. Bij dit ongeluk vielen drie doden. Een bak van de 904 werd afgevoerd. De 958 werd omschreven als "licht beschadigd". Op 10 juni duwt de 2415 het treinstel door station Haarlem.
Bij dat laatste ongeval kwam de 958 er goed vanaf, de 904 iets minder goed, als je de plaatjes van dat ongeval ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.anp-archief.nl/attachment/57756
Afbeeldingslocatie: http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/838/2223690-620-372.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 13:02

Jeoh

blaat

Lijkt wel een grote CPU aan de voorkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Die neus van Mat'64 (en ook van Mat'54) is idd in principe hol, die is puur ter bescherming voor de machinist bedoeld. Als je bij eerder materieel (Mat'34, '35, '36', '40 en '46) ziet hoe dat geregeld was (daar was het lichaam van de machinist in feite de kreukelzone), was dat bij Mat'54 en '64 dus een behoorlijke vooruitgang :)

Overigens blijkt het incident bij Teuge geen gewone aanrijding, het was een (geslaagde) zelfmoordpoging van de auutomobilist, zie http://www.bndestem.nl/al...ijkt-zelfdoding-1.4819710

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Wordt tijd dat die Mat'64 herriemakers eens met pensioen gaan. Gelukkig rijdt er al steeds vaker een andere trein op het traject Apeldoorn - Enschede.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ze gaan er sowieso al op niet al te lange termijn uit, al is het maar omdat de revisietermijnen ook niet al te lang meer doorlopen (hoewel daar wel mouwen aan te passen zijn uiteraard).

Op dit moment kunnen ze iig nog niet gemist worden, dat zal waarschijnlijk pas het geval zijn zodra de nieuwe sprinters eind 2016 op de baan komen (de Flirts, niet die van CAF, die pas vanaf 2018 instromen).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Blogje van Prorail. Blijkbaar in ieder geval al t/m dinsdag geen treinen. Op zich niet raar met zo'n ravage. :/

Wordt morgen dan helaas met de boemel naar Zwolle om richting het westen te komen. Hopelijk plakken ze zoveel mogelijk DM90 (ook die mogen wel met pensioen) aan elkaar, anders gaat het nog een lekkere drukte worden op dat traject.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:59:
Overigens blijkt het incident bij Teuge geen gewone aanrijding, het was een (geslaagde) zelfmoordpoging van de auutomobilist, zie http://www.bndestem.nl/al...ijkt-zelfdoding-1.4819710
Pff als dit inderaad waar is.. Kan ik me echt intens kwaad om maken. Ongelooflijk hoeveel schade zo'n actie oplevert, laat staan de maatschappelijke schade wegens alle gedupeerde reizigers en de getraumatiseerde machinist. Echt waanzin. :(

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:28
Bastien schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:40:
[...] DM90 (ook die mogen wel met pensioen) [...]
Die zijn nog maar ingezet vanaf '96? Er is veel materieel wat een stuk ouder is.

Wel kan de NS deze niet hele oude treinen waarschijnlijk vrij makkelijk kwijt als ze van de diesellijnen af zijn, dat levert toch een stuk meer op dan laten slopen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
knip

[ Voor 99% gewijzigd door PWM op 23-03-2015 22:43 . Reden: Niet het topic voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Maardiweb schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:01:
Pff als dit inderaad waar is.. Kan ik me echt intens kwaad om maken. Ongelooflijk hoeveel schade zo'n actie oplevert, laat staan de maatschappelijke schade wegens alle gedupeerde reizigers en de getraumatiseerde machinist. Echt waanzin. :(
Ja, ik kan me er ook boos om maken, maar dan vooral omdat de psychische gezondheidszorg in dit land rap wegbezuinigd wordt. Dat iemand die zelfmoord wil plegen geen rekening meer houdt (kan houden) met de gevolgen voor de maatschappij kan ik hem/haar niet kwalijk nemen. Dat wij als maatschappij niet meer doen om te voorkomen dat mensen überhaupt zelfmoord plegen kan ik onszelf wel kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ValHallASW schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:04:
[...]

Ja, ik kan me er ook boos om maken, maar dan vooral omdat de psychische gezondheidszorg in dit land rap wegbezuinigd wordt. Dat iemand die zelfmoord wil plegen geen rekening meer houdt (kan houden) met de gevolgen voor de maatschappij kan ik hem/haar niet kwalijk nemen. Dat wij als maatschappij niet meer doen om te voorkomen dat mensen überhaupt zelfmoord plegen kan ik onszelf wel kwalijk nemen.
Je hebt het lang niet altijd door. Afgelopen najaar iemand bij ons op school zelfmoord gepleegd, niemand had dat zien aankomen. Familie, vrienden, niemand. Het komt vaker voor dat zoiets compleet onverwacht is, het is lang niet altijd het gevolg van een gebrek aan zorg door de instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F.West98 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:23:
[...]

Je hebt het lang niet altijd door. Afgelopen najaar iemand bij ons op school zelfmoord gepleegd, niemand had dat zien aankomen. Familie, vrienden, niemand. Het komt vaker voor dat zoiets compleet onverwacht is, het is lang niet altijd het gevolg van een gebrek aan zorg door de instanties.
Als je even googled zie je dat het aantal zelfmoorden blijft stijgen... ik kan je vertellen dat de 1e lijnpsychiatrie/psycholoog niet echt toegankelijk meer is sinds 2,5 jaar. En voor de 2e lijns moet je zo onderhand iemand vermoorden voordat je daar terecht kan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ValHallASW zei dat wij niets meer doen om het überhaupt te voorkomen. Dat is natuurlijk gewoon onzin.
Ik ben het er wel mee eens dat het niet makkelijk is om er zomaar 'even' binnen te rollen, misschien moeten ze dat aanpakken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vanavond was er op SBS6 een reportage van Alberto Stegeman, die met een illegaal gekocht OV-chipkaart kon reizen. Deze kaart bevatte het NS Business abonnement, die op naam van een inmiddels failliet bedrijf stond. Nu vraag ik me af, moet de rechtspersoon van dat ter ziele gegane bedrijf wettelijk dan niet de factuur met de gemaakt reiskosten betalen?

Hoe zit dit?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Maardiweb schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:01:
[...]

Lijkt me redelijk de schade op de nalatenschap te verhalen. Maar zal wel weer niet kunnen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

evilution schreef op maandag 23 maart 2015 @ 01:55:
[...]

Lijkt me redelijk de schade op de nalatenschap te verhalen. Maar zal wel weer niet kunnen.
8)7

Gelukkig wonen we hier in een beschaafd land en doet de NS niet aan dit soort debiele praktijken (in tegenstelling tot de NMBS). Hoe gevoelloos kan je zijn? Alsof de nabestaanden ook maar iets er aan hadden kunnen doen.
Man man man, dit topic soms... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
Jeoh schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:53:
[...]

8)7

Gelukkig wonen we hier in een beschaafd land en doet de NS niet aan dit soort debiele praktijken (in tegenstelling tot de NMBS). Hoe gevoelloos kan je zijn? Alsof de nabestaanden ook maar iets er aan hadden kunnen doen.
Is voor een trein springen of parkeren om uit het leven te kunnen stappen niet gevoelloos dan? Ik wil niet weten wat die machinist nu meemaakt. Wat er in zijn hoofd rondgaat, ondanks dat hij er niets aan kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrazyRooster schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:04:
[...]
Is voor een trein springen of parkeren om uit het leven te kunnen stappen niet gevoelloos dan? Ik wil niet weten wat die machinist nu meemaakt. Wat er in zijn hoofd rondgaat, ondanks dat hij er niets aan kon doen.
Dat is echt afhankelijk van de machinist... ik ken machinisten die er niet tegen kunnen een half jaar thuis zijn, ik ken ook machinisten die de volgende dag gewoon weer aan het werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 13:47
CrazyRooster schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:04:
[...]
Maar het is niet de schuld van de nabestaanden. Proberen de schade op hun te verhalen is dan ook onzin, daar ging het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
Ronald8 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:26:
[...]

Maar het is niet de schuld van de nabestaanden. Proberen de schade op hun te verhalen is dan ook onzin, daar ging het over.
Ik bedoelde ook absoluut niet dat het de bedoeling is nabestaanden op te zadelen met de kosten van de schade die ontstaan is. Enige wat ik duidelijk probeerde te maken is dat voor een trein springen ook tamelijk gevoelloos is. De persoon die een zelfmoordpoging onderneemt houd daar nou niet bepaald rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

En jij denkt dat de gevoelens van andere mensen ook maar iets uitmaakt als je eenmaal besluit om er een einde aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
Jeoh schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:39:
En jij denkt dat de gevoelens van andere mensen ook maar iets uitmaakt als je eenmaal besluit om er een einde aan te maken?
Tuurlijk niet. Als je al op dat punt bent beland maakt je dat geen flikker meer uit. Het enige wat ik zeg is dat voor een trein springen net zo gevoelloos is als dat jij zegt dat het verhalen van schade op nabestaanden gevoelloos is.

[ Voor 19% gewijzigd door CrazyRooster op 23-03-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Wietsee. schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:08:
Wordt tijd dat die Mat'64 herriemakers eens met pensioen gaan. Gelukkig rijdt er al steeds vaker een andere trein op het traject Apeldoorn - Enschede.
Eensch, ik woon zelf redelijk dicht bij station Apeldoorn Osseveld in de buurt en die ouwe barrels maken meer lawaai dan een intercity die daar al op redelijke snelheid langskomt.

Morgen mag ik weer richting Utrecht met het treintje. Ik geloof dat ik de fiets maar pak naar station Apeldoorn, want er rijdt geen sprinter tussen Osseveld en Centraal. In plaats daarvan rijden er bussen, die voor geen meter aansluiten op mijn intercity :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Treinverkeer bij Roermond plat na vondst explosief WOII
Bij werkzaamheden langs het spoor in Swalmen bij Roermond is maandagochtend een granaat uit de Tweede Wereldoorlog gevonden. Vervoerder Veolia heeft het treinverkeer tussen Roermond en Swalmen stilgelegd.

Op het traject tussen Swalmen en Roermond worden bussen ingezet.

De NS verwacht dat de stremming zeker tot maandagmiddag 14.00 uur duurt.

De granaat is gevonden ter hoogte van Op de Berg in het buitengebied tussen Roermond en Swalmen toen er naast het spoor kabels werden gelegd. Een woordvoerder van ProRail kon niet zeggen hoe diep de granaat ligt.

De politie heeft de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) ingeschakeld om het explosief onschadelijk te maken.

Het projectiel ligt op ongeveer tien meter afstand van de naastgelegen A73. Volgens de VerkeersInformatieDienst (VID) ondervindt het autoverkeer vooralsnog geen hinder.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
NS zet tot en met woensdag vervangend vervoer in tussen Deventer en Apeldoorn als gevolg van de ontspoorde trein bij Teuge. De herstelwerkzaamhedenaan de bovenleiding en het spoor nemen veel tijd in beslag.

Dat meldt de NS maandag.

De trein ontspoorde zondag door een aanrijding tussen een trein en auto. De palen van de bovenleidingen, de bovenleidingen zelf en het spoor raakten daarbij beschadigd.

"Het spoor is over een lengte van 250 meter verwijderd, evenals zes kapotte portalen over ruim driehonderd meter", meldt een woordvoerder van Prorail. De portalen van beide sporen, waar de bovenleidingen aan is bevestigd, raakten bij de ontsporing zwaar beschadigd en moeten worden vervangen.

De woordvoerder van Prorail kon maandag nog niet precies zeggen wanneer de treinen tussen Deventer en Apeldoorn weer volgens de normale dienstregeling rijden. Er kan nog niet met zekerheid gezegd worden dat de herstelwerkzaamheden donderdag afgerond zijn.

De ontspoorde trein is zondag rond middernacht verwijderd. Maandagochtend kon worden begonnen met de herstelwerkzaamheden. "Er wordt nu door 35 mensen gewerkt om het spoor bij Teuge zo snel mogelijk te herstellen." Per etmaal werken ruim honderd mensen aan het spoor bij Teuge.

De aanrijding gebeurde zondag even voor 9.00 uur op een overweg bij Teuge. Bij het ongeval overleed de inzittende van de auto. De politie meldt dat het om zelfdoding gaat.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...tspoorde-trein-teuge.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ProRail heeft op Facebook (https://www.facebook.com/ProRail) ook een aantal filmpjes geplaatst waarop de schade goed te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wietsee. schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:08:
Heb geduld, de laatste zal (als het niet eerder is) op 7/5/2017 ter ziele gaan. Maar met de instroom van nieuw en ander gereviseerd materieel zal het me niks verbazen dat medio 2016 de Mat '64 wel aan de kant zullen staan.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Treinverkeer zeker tot donderdag gestremd door ontspoorde trein Teuge
NS zet tot en met woensdag vervangend vervoer in tussen Deventer en Apeldoorn als gevolg van de ontspoorde trein bij Teuge. De herstelwerkzaamhedenaan de bovenleiding en het spoor nemen veel tijd in beslag.

Dat meldt de NS maandag.

De trein ontspoorde zondag door een aanrijding tussen een trein en auto. De palen van de bovenleidingen, de bovenleidingen zelf en het spoor raakten daarbij beschadigd.

"Het spoor is over een lengte van 250 meter verwijderd, evenals zes kapotte portalen over ruim driehonderd meter", meldt een woordvoerder van Prorail. De portalen van beide sporen, waar de bovenleidingen aan is bevestigd, raakten bij de ontsporing zwaar beschadigd en moeten worden vervangen.

Herstelwerkzaamheden
De woordvoerder van Prorail kon maandag nog niet precies zeggen wanneer de treinen tussen Deventer en Apeldoorn weer volgens de normale dienstregeling rijden. Er kan nog niet met zekerheid gezegd worden dat de herstelwerkzaamheden donderdag afgerond zijn.

De ontspoorde trein is zondag rond middernacht verwijderd. Maandagochtend kon worden begonnen met de herstelwerkzaamheden. "Er wordt nu door 35 mensen gewerkt om het spoor bij Teuge zo snel mogelijk te herstellen." Per etmaal werken ruim honderd mensen aan het spoor bij Teuge.

De aanrijding gebeurde zondag even voor 9.00 uur op een overweg bij Teuge. Bij het ongeval overleed de inzittende van de auto. De politie meldt dat het om zelfdoding gaat.

[ Voor 81% gewijzigd door Raven op 23-03-2015 14:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Jeoh schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:53:
[...]

8)7

Je snapt het verschil tussen tussen nabestaanden en nalatenschap niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilution schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:23:
[...]

Ik denk niet dat de nalatenschap enigszins toereikend is om zinvol bij te dragen aan de kostenpost van de reparatie werkzaamheden.
Of hij/zij moet toevallig wat miljoenen hebben liggen :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 23-03-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
evilution schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:23:
[...]

Dan nog, als je familielid/vriend zelfmoord pleegt is het natuurlijk geen probleem als al zijn (persoonlijke) bezittingen maar geveild worden ten goede van het Rijk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 05-10 05:12
sdk16420 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:27:
[...]

Dan nog, als je familielid/vriend zelfmoord pleegt is het natuurlijk geen probleem als al zijn (persoonlijke) bezittingen maar geveild worden ten goede van het Rijk? 8)7
Als iemand uit het leven wil stappen en daarvoor een manier kiest die voor de gehele samenleving (ons allemaal dus, wat jij zo leuk "het Rijk" noemt) een behoorlijke kostenpost met zich meebrengt, dan mag er maar helemaal niet gekeken worden naar bezittingen van de uitstapper? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

Een neef van mij is een van de velen* die bij Lage Zwaluwe voor de trein is gesprongen. Daar had/heeft zijn gezin het al moeilijk genoeg mee, zonder daar ook nog een financieel spel rondom te moeten spelen. En de kosten daarvan zijn waarschijnlijk nog een bedrag wat je zou kunnen betalen (trein schoonmaken, psychische hulp machinist, vertraagde trein), bij het ongeluk hierboven moet je wel een behoorlijk rijke dader hebben wil het ook maar iets uitmaken. Sowieso denk ik dat het vaak meer kost om dat geld te innen, dan dat het oplevert. Bij verkeersboetes vind ik dat prima, dat is zelfs de bedoeling. Hierbij niet.

*) Ik reisde 3 jaar lang 5x/week Rotterdam-Rijswijk. Vanwege een 'ongeluk' bij Lage Zwaluwe had die een paar keer per maand vertraging, dat is de enige basis voor 'velen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heb hier een paar Comic Con gangers voor komend weekend ... in Utrecht.
Helaas (voor hun) is Prorail nogal actief dat weekend rond Utrecht.

1 van de wijzigingen is deze :
de Intercity's van Gouda (vertrek -.27 uur en -.57 uur) naar Utrecht Centraal en van Utrecht Centraal (vertrek -.14 uur en -.44 uur) naar Gouda rijden niet; u kunt gebruikmaken van de overige Intercity's

Nou heb ik even in de reisplanner gekeken, maar ik zie helemaal geen ic's van .27 en .57 vanaf Gouda :?
Wel .24 en .54 ... en terug is .17 en .47 ?! Bedoelen ze die soms ??
Waar komt die marge van 3 minuten vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:44
Je hebt ieder kwartier tussen Gouda en Utrecht twee treinen intercity's. Eentje van/naar Rotterdam en eentje van/naar Den Haag. In het weekend rijden ze ieder half uur gekoppeld met splitsen en koppelen in Gouda. In het tussenliggende kwartier hebben ze de trein van/naar Den Haag er uit gegooid. Wat overblijft is een kwartierdienst, best prima lijkt mij :)

[ Voor 2% gewijzigd door Omabeatle op 23-03-2015 22:26 . Reden: Er zijn daarnaast ook nog sprinters... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Meestal staan dat soort dingen ook meegenomen in de planner van ns.nl en 9292.nl :) Misschien zelfs naar Google Maps, maar die gebruik ik nooit voor openbaar vervoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ns.nl vermeldt nog gewoon alle treinen, vergezeld van deze mededeling :

Dit reisadvies houdt geen rekening met wijzigingen in de treindienst op de dag zelf. Plan voor een actueel reisadvies uw reis vlak voor vertrek.

En inderdaad, er rijden nog genoeg treinen, elk half uur (hoezo kwartiersdienst ?) in een richting, ben alleen nieuwsgierig waar dat verschil van 3 minuten vandaan komt tussen hun tijden in de planner en hun mededeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:44
Nogmaals geen verschil maar een andere intercity die ze er tussenuit gooien. Normaal heb je op zondag om :13, :24, :27, :43, :54 en :57 een intercity van Gouda naar Utrecht (tussen 08:00 en 20:00). Die van: 27 en :57 rijden dus niet. Omgekeerde richting geldt hetzelfde.

Zal te maken hebben met de perron werkzaamheden @ Utrecht CS. Zijn daar al leuk aan het klussen om spoor 20 en 21 gebruiksklaar te maken!

[ Voor 33% gewijzigd door Omabeatle op 23-03-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Opdracht voor vandaag: zoek eens op wat "empathie" betekent. Hoe haal je het in je hoofd hier grappen over te maken? :X

[ Voor 83% gewijzigd door Grrrrrene op 24-03-2015 07:26 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Omabeatle schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:12:
Normaal heb je op zondag om :13, :24, :27, :43, :54 en :57 een intercity van Gouda naar Utrecht
Oh wow, nu zie ik het pas :o normaal 2 intercity's in 4 minuten ...
Die 2 vervallen treinen staan niet eens meer in de reisplanner voor 28/3 ; ik dacht eigenlijk dat ze die gewoon wel toonden maar met 'trein rijdt vandaag niet' erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
Goner schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:57:
[...]

Oh wow, nu zie ik het pas :o normaal 2 intercity's in 4 minuten ...
Die 2 vervallen treinen staan niet eens meer in de reisplanner voor 28/3 ; ik dacht eigenlijk dat ze die gewoon wel toonden maar met 'trein rijdt vandaag niet' erbij.
Nee, dat doen ze alleen als het onverwachte uitval is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS bestelt treinen niet meer vanuit Ierland
De Nederlandse Spoorwegen gaan nieuwe treinen niet meer bestellen via het dochterbedrijf in Ierland, maar weer gewoon vanuit Nederland.

NS gaat daarmee over die activiteiten ook weer gewoon winstbelasting in Nederland betalen.

Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën, de enige aandeelhouder van NS, heeft dat woensdag aan de Tweede Kamer geschreven. Dijsselbloem had eerder gemeld dat hij de 'Ierlandconstructie' met Ierse fiscale voordelen voor de NS onwenselijk vindt en wilde beëindigen.

De constructie kostte Nederland namelijk flink geld. Doordat NS winstbelasting in Ierland betaalde, liep de schatkist in 2012 nog 21 miljoen euro mis.

Concessieperiode
Voor lopende contracten geldt een afbouwperiode. In 2024, als de huidige concessieperiode van NS afloopt, zal 90 procent van de treinen die in Nederland worden gebruikt onder Nederlands fiscaal regime vallen. De laatste 10 procent volgt in de periode daarna.

NS maakt al sinds 1998 gebruikt van het dochterbedrijf in Ierland om te profiteren van de belastingvoordelen in dat land. Sindsdien heeft dat NS meer dan 270 miljoen euro opgeleverd. Behalve Dijsselbloem was ook de Tweede Kamer zeer kritisch over die vorm van belastingontwijking.

NS is het enige staatsbedrijf dat een dergelijke constructie met een dochterbedrijf kent.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NS is geen staatsbedrijf en dit geintje kost de reiziger dus weer 21 miljoen euro.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

CyBeR schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:03:
NS is geen staatsbedrijf en dit geintje kost de reiziger dus weer 21 miljoen euro.
De NS is volledig eigendom van de staat, dus IMHO wel een staatsbedrijf. En het kost de reiziger 'maar' 9 miljoen euro, want nu betalen ze 12 miljoen aan Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee, de NS is geen staatsbedrijf in de gebruikelijke zin van het woord.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wildhagen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:42:
Nee, de NS is geen staatsbedrijf in de gebruikelijke zin van het woord.
Nee het is een de facto staatsbedrijf. Daarom alsnog broekzak=vestzak, met andere woorden, de inwoners van Nederland gaan er over de gehele linie op vooruit! De overheid heeft meer inkomen en daardoor mag het gewenste rendement van de NS vanuit de overheid lager zijn.

Zo makkelijk verhogen we als Nederland zelden onze inkomsten, een feestelijke dag wat dat betreft. *O*

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 25-03-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En waar denk je dat NS die hogere kosten terug gaat halen? Iets met kaartjes enzo ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wildhagen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:33:
En waar denk je dat NS die hogere kosten terug gaat halen? Iets met kaartjes enzo ;)
Mijn post uitgelezen of gelijk boos op reply gedrukt?

Dat geld komt weer terug in de schatkist of denk je dat het dan 'opeens verdwijnt'? En als het in de schatkist zit bij de overheid komt het toch ten goede van iedereen of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

GoldenSample schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:35:
[...]

Mijn post uitgelezen of gelijk boos op reply gedrukt?

Dat geld komt weer terug in de schatkist of denk je dat het dan 'opeens verdwijnt'? En als het in de schatkist zit bij de overheid komt het toch ten goede van iedereen of niet soms?
Het hele punt is echter dat er niet magisch meer geld verschijnt om in de schatkist te verdwijnen. De treinreiziger gaat dus meer betalen, en dat geld wordt hoogstwaarschijnlijk niet geinvesteerd in het spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dcm360 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:56:
Het hele punt is echter dat er niet magisch meer geld verschijnt om in de schatkist te verdwijnen. De treinreiziger gaat dus meer betalen, en dat geld wordt hoogstwaarschijnlijk niet geinvesteerd in het spoor.
Jawel, want er lekt nu geen geld meer naar de Ierse schatkist. Het netto-effect is hetzelfde als wanneer de NS hetzelfde bedrag aan belasting bleef betalen, maar die belasting aan de Nederlandse belastingdienst betaalde.

De NS gaat nu weliswaar meer belasting betalen, maar dát is een vestzak-broekzak-verhaal (minder winstuitkering = minder geld voor het ministerie van financiën, maar dat geld komt via de belastingen weer terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ValHallASW schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:59:
[...]

Jawel, want er lekt nu geen geld meer naar de Ierse schatkist. Het netto-effect is hetzelfde als wanneer de NS hetzelfde bedrag aan belasting bleef betalen, maar die belasting aan de Nederlandse belastingdienst betaalde.

De NS gaat nu weliswaar meer belasting betalen, maar dát is een vestzak-broekzak-verhaal (minder winstuitkering = minder geld voor het ministerie van financiën, maar dat geld komt via de belastingen weer terug).
Precies dat, maar dat probeer ik ook al 3 posts lang uit te leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dcm360 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:56:
[...]

Het idee is dat de NS genoeg geld betaald aan ProRail, zodat ProRail het spoor kan onderhouden of kan upgraden. Het extra geld wat NS overhoudt gaat echt niet naar spooruitbreiding/spooronderhoud toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De treinen tussen Apeldoorn en Deventer rijden donderdagmiddag vanaf 12.30 uur weer volgens de normale dienstregeling. Spoorwerkers leggen de laatste hand aan de herstelwerkzaamheden, nadat zondag een trein ontspoorde bij Teuge.

Dat meldt NS donderdag.

Aannemer Volkerrail heeft het spoor bij Teuge over een lengte van 250 meter moeten vervangen, nadat zondag een trein en auto op elkaar gebotst zijn. Daarbij raakte de trein ontspoord. Ook zes kapotte portalen werden vervangen.

Tot het spoor is vrijgegeven, worden bussen ingezet. NS adviseert reizigers om de reisplanner in de gaten te houden.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...ld-ontspoorde-trein-.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-10 14:40

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Omroeper op Hilversum: "De trein van 10:39 richting Amsterdam Centraal rijdt vandaag niet. In plaats daarvan is er een Extra Trein ingezet die om 10:39 richting Amsterdam Centraal vertrekt."

Nou, bedankt voor deze info.

Okay, het was op zich wel logisch want de 10:39 is de Internationale trein vanuit Berlijn die vanwege Teuge via de polder is omgeleid, dus het is wel erg fijn dat ze nog een koplopertje hebben ingezet om dat gat op te vullen. Maar toch, dit is wel de meest overbodige omroep die ik tot nu toe gehoord heb. Er werd op het perron ook best wel om gegniffeld... ;)

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weer 2 aso-Tokkies die er op los geslagen hebben:
Op station Barendrecht is donderdag een man uit Zwijndrecht aangehouden nadat hij in de trein 2 conductrices en enkele reizigers had aangevallen. In Deventer raakte woensdag een NS-medewerkster gewond toen ze werd belaagd door een agressieve, ontevreden klant. Het slachtoffer liep een pijnlijke kaak op.

Een 34-jarige vrouw uit Deventer gooide een mobiel pinapparaat tegen het hoofd van de servicemedewerkster toen bleek dat die haar niet kon helpen. De klant had te weinig geld bij zich om een treinreis te betalen en ook haar banksaldo bleek ontoereikend. Een collega en een andere klant wisten te voorkomen dat de vrouw ook met een beeldscherm ging gooien. Bij haar aanhouding verzette de verdachte zich hevig.

De man uit Zwijndrecht stapte donderdag in zijn woonplaats op de trein, ging zitten en legde zijn voeten op de bank voor hem. De conductrice sprak hem hierop aan, waarna de man volledig door het lint ging. Hij schreeuwde en sloeg de conductrice onder andere op haar hoofd. Gealarmeerd door het geschreeuw kwam er een 2e conductrice bij. Ook zij kreeg klappen, evenals enkele reizigers die de conductrices te hulp schoten.

Het is de zoveelste keer in korte tijd dat geweld wordt gebruikt tegen NS-personeel. De Tweede Kamer wil snel meer maatregelen tegen agressie in treinen en op stations.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...en-ns-personeel-1.4826497

Daar gaat een stationsagent vast ernstig bij helpen ja... :X

Denk eerder dat ze ME-ers op de trein moeten laten patrouilleren met permissie om in dit soort gevallen de wapenstok vrijelijk te hanteren.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 26-03-2015 16:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 13:47
wildhagen schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:55:

[...]

Denk eerder dat ze ME-ers op de trein moeten laten patrouilleren met permissie om in dit soort gevallen de wapenstok vrijelijk te hanteren.
Je kunt ook conducteurs een wapenstok/pepperspray geven (en een training voor het gebruik). Dat niemand anders daar aan heeft gedacht :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ah kijk weer rommel in de onderbuik merk ik?

Ik stel dan voor om het leger in te zetten en dat ze dan gelijk een magazijn van hun machine geweer er op mogen legen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ronald8 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:09:
[...]

Je kunt ook conducteurs een wapenstok/pepperspray geven (en een training voor het gebruik). Dat niemand anders daar aan heeft gedacht :+.
Ook prima.

Lijkt me iig beter dan dat ze zich maar in elkaar moeten laten meppen, en dan zich bij het volgende station melden (als ze dat nog kunnen...) bij de stationsagent om zich naar het ziekenhuis te laten afvoeren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoldenSample schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:11:
ah kijk weer rommel in de onderbuik merk ik?

Ik stel dan voor om het leger in te zetten en dat ze dan gelijk een magazijn van hun machine geweer er op mogen legen...
Zet dan meteen een Hunter Killer (terminator) drone in, met hersenscan functie om mental issues te kunnen detecteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:55:

[...]

Mensen die voor dit soort zaken geweld gaan gebruiken (boos worden omdat je zelf niet genoeg geld hebt en je voeten niet van een stoel willen halen) verdienen een TBS straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
ValHallASW schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:59:
[...]

Ben wel benieuwd of dat ook wel onderhandeld is tussen NS en het ministerie. Het ministerie stelt als aandeelhouder gewoon een eis aan NS qua winst (volgens mij iets van 100 miljoen in 2017), en winst is zeker niet hetzelfde als belastinggeld dat via een andere weg wordt opgehaald.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.ns.nl/calamite...toring-noord-holland.html
Geen treinverkeer Noord Holland door stroomstoring

Door een stroomstring bij het energiebedrijf is er in Noord Holland en op de Flevolijn geen treinverkeer mogelijk.

Wij houden u via deze weg zo goed mogelijk op de hoogte van de ontwikkelingen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, half Noord-Holland ligt nu plat (ook Schiphol etc), meer info @ http://www.nu.nl/binnenla...-treft-noord-holland.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 23:09
Snel, geef de NS en/of ProRail de schuld voordat het te laat is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart ... :X

Je zal maar in een trein in de middle of nowhere vastzitten door de stroomuitval.

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 38 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.