Ach, als ze dat echt doorvoeren met treinen die elke 10 minuten rijden valt het wel mee. Overstappen met minder dan 5 minuten gaat zo vaak fout, dat het je hooguit 5 minuten per overstap kost.
En dat gaan ze in het hele land doen? In geen 100 jaar. Er is meer NL dan de RandstadMBV schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:37:
Ach, als ze dat echt doorvoeren met treinen die elke 10 minuten rijden valt het wel mee. Overstappen met minder dan 5 minuten gaat zo vaak fout, dat het je hooguit 5 minuten per overstap kost.

Nee, de reistijden worden langer door (zinloos) wachten op (stoptrein)stations die nergens toe doen en de aansluitingen worden steeds krapper en dus vaker gemist. En het kan mij als reiziger niet schelen of de overheid dit veroorzaakt door hun eisen, de NS (en andere vervoerders) dit veroorzaken door hun planningen of door ProRail door weet ik wat, ik heb met die uitvluchten niets te stellen. Zoals hierboven ook al aangegeven moet er eens meer gedacht worden in de beleving van de reiziger. Die betalen tenslotte de boterham van de bedrijven.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Maar ook minder bijsturingsmogelijkheden, deze wissels zijn voor dagelijks gebruik wellicht niet nodig, maar wel handig bij storingen tussen Hilversum en Amersfoort. Nu kan er pas bij Crailoo worden gewisseld.maarud schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:20:
En dat met vier wissels minderToch wel 'makkelijk', want nu is het minder-wissels-project ook weer beetje opgeschoten
http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/ut.gif
Precies. Als ze dat echt invoeren dan boeit het niet meer. Even wachten vind ik ook echt niet zo'n ramp. Maar wel als de volgende trein een half uur of langer later is, terwijl er een trein net voor je neus wegrijdt.MBV schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:37:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...uit-trein-hanzelijn.html#Het treinverkeer op de Hanzelijn tussen Dronten en Lelystad is zondagavond stilgelegd nadat bij Lelystad een ijzeren buis door de bodem van een trein ging.
Dat meldde de politie. De circa 150 passagiers in de trein bleven ongedeerd.
Het is nog onduidelijk wat precies is voorgevallen op het spoor. De NS meldde aanvankelijk dat een ijzeren pijp door de voorruit van de trein vloog, maar volgens de politie is daar geen sprake van.
''De intercity reed over of tegen materiaal dat op het spoor lag'', vertelde een politiewoordvoerder. Dat gebeurde volgens de NS rond tien uur 's avonds.
De passagiers in de trein lijken geluk te hebben gehad. ''Een ijzeren buis sloeg in een tussenhalletje door de bodem van de trein'', vertelde de politiewoordvoerder. De inzittenden liepen daardoor vertraging op, maar konden later met bussen worden opgehaald.
De politie zoekt nog uit of sprake is van een misdrijf. ''We onderzoeken wat voor materiaal op het spoor lag en hoe het daar is gekomen'', aldus de zegsman.
Treinreizigers in de ochtendspits hebben vermoedelijk geen last meer van de gevolgen van de aanrijding. Volgens een NS-woordvoerder heeft het spoor geen schade opgelopen. Als de politie klaar is met onderzoek, kunnen de treinen dus weer rijden.

Nice....
Virussen? Scan ze hier!
Is het werkelijk opzettelijk gebeurd? Of is het een wielband of een ander onderdeel van een trein wat omhoog is geschoten?
Speel ook Balls Connect en Repeat
@NS_online
Wat als je een papieren ticket of e-ticket als vervoersbewijs hebt? Daar was toch nog geen oplossing voor?Station #Woerden heeft t/m 1 aug try-out met gesloten #OVchip toegangspoortjes, papieren kaartje is ook nog mogelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 20-01-2014 10:03 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Volgens de spits staan er gewoon NS-medewerkers bij zodat mensen met papieren kaartje ook naar binnen kunnen.Raven schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:03:
@NS_online
[...]
Wat als je een papieren ticket of e-ticket als vervoersbewijs hebt? Daar was toch nog geen oplossing voor?
Dat ongeluk met de ICE een aantal jaar geleden bij Eschede gebeurde toch ook door dat er een stuk metaal/rail door de bodem heen schoot? En niet zo lang geleden (vorige week) zag ik ook al zo'n foto hier of daar van een stuk metaal wat naar binnen was geschoten.
Wel bizar dat dat kan
Edit:
Wikipedia: Eschede train disaster
Het was blijkbaar een symptoom, niet de oorzaak van het ongeluk...
Wel bizar dat dat kan

Edit:
[ Voor 23% gewijzigd door Yukkie op 20-01-2014 10:26 ]
We've got that ring of confidence
En die staan daar vanaf het moment dat de 1e trein komt opdagen tot de laatste is vertrokken? Dat lijkt mij sterkXepos schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:16:
[...]
Volgens de spits staan er gewoon NS-medewerkers bij zodat mensen met papieren kaartje ook naar binnen kunnen.
Ik dacht even, sinds wanneer rijden er hier hogesnelheidstreinen? Maar toen zag ik de missende nYukkie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:23:
Dat ongeluk met de ICE een aantal jaar geleden bij Eschede gebeurde toch ook door dat er een stuk metaal/rail door de bodem heen schoot? En niet zo lang geleden (vorige week) zag ik ook al zo'n foto hier of daar van een stuk metaal wat naar binnen was geschoten.
Wel bizar dat dat kan
Edit:
'Experts vrezen fiasco met nieuw spoorsysteem'
De ontwikkeling van een nieuw veiligheidssysteem voor het spoor dreigt op een fiasco uit te lopen. Een conflict tussen de NS en Prorail zou slechts een van de problemen zijn.
Dat schrijft de Volkskrant maandag op basis van gesprekken met betrokken experts. Zij vrezen voor een nieuw debacle van "Fyra-achtige proporties".
Volgens de experts is het ministerie van Infrastructuur te optimistisch over de kosten van het systeem, dat nog steeds met technische problemen kampt.
Het ministerie van Infrastructuur is volgens de krant op de hoogte van de problemen, maar ze zijn nog niet aan bod gekomen bij een vertrouwelijke briefing van de Tweede Kamer. De experts mogen naar eigen zeggen hun zorgen niet overbrengen aan het parlement en hebben een spreekverbod opgelegd gekregen.
Door een conflict tussen NS en Prorail zouden tijdens de proef veel minder testritten hebben plaatsgevonden dan was gepland. Daardoor is het nog niet mogelijk geweest om het gedrag bij gladheid goed te onderzoeken en is het onduidelijk hoeveel waarde er aan de resultaten moeten worden gehecht.
Bevestiging
Woordvoerders van NS en Prorail bevestigen in de krant de problemen bij de proef. "Maar dat is ook waarom je een proef doet." De woordvoerder van de NS schrijft de problemen niet toe aan een conflict met Prorail, maar aan technische problemen. "Onze samenwerking met Prorail verloopt altijd professioneel."
Op papier heeft het systeem grote voordelen. Zo zouden seinen langs het spoor overbodig worden door een beeldscherm in de cabine. Als een machinist een sein dreigt te negeren, zou de trein automatisch af moeten remmen.
Het ministerie zou daarnaast miljarden euro's kunnen besparen op de uitbreiding van het spoornetwerk doordat het nieuwe systeem het mogelijk moet maken om met meer treinen en met hogere snelheden op het Nederlandse spoor te rijden.
Staatssecretaris Wilma Mansveld heeft via een woordvoerder erkend dat de Tweede Kamer nog niet is geïnformeerd over de problemen, maar dat zal wel gebeuren zodra de proef is afgerond.
D66
D66-Tweede Kamerlid Stientje van Veldhoven is onaangenaam verrast door het bericht over de veel hogere kosten.
Van Veldhoven wil daar nadere uitleg over van Mansveld. ''Er lijkt in elk geval informatie niet te zijn gedeeld waarvan het voor de hand had gelegen dit wel te doen."
"De Kamer moet goed geïnformeerd zijn, om nieuwe problemen met de aanbesteding van spoorinfrastructuur te voorkomen. Als de kosten 3 tot 5 miljard euro hoger uitvallen, moet de Kamer dit weten.''
[ Voor 107% gewijzigd door Raven op 20-01-2014 11:03 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Jullie hebben wat te doen:ArcticWolf schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 07:35:
Ik ben benieuwd wat de reden is van ontsporing... infra issue of trein issue. Beide zijn ernstig, maar infra issue betekent meer werk voor ons
http://www.nrc.nl/nieuws/...ontsporing-bij-hilversum/
Nee, is dus idd echt opzet:Onbekend schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:02:
Is het werkelijk opzettelijk gebeurd? Of is het een wielband of een ander onderdeel van een trein wat omhoog is geschoten?
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...oor-hanzelijn-gelegd.htmlDe ijzeren buis die zondagavond door de bodem van een intercity tussen Lelystad en Dronten sloeg, is volgens de politie opzettelijk op het spoor gelegd.
Onderzoek heeft uitgewezen dat het stuk metaal ter hoogte van een fietstunneltje en een viaduct dat de rijksweg A6 kruist, op de rails is gelegd. Dat heeft de politie maandag meegedeeld.
In de trein, die op weg was naar Zwolle, zaten ongeveer 150 passagiers, van wie niemand gewond raakte. Ook de machinist bleef ongedeerd.
De machinist zette de dubbeldekker vlak voor het viaduct stil. De passagiers werden met bussen verder vervoerd. Volgens de politie is het een geluk dat door de ''levensgevaarlijke actie" niemand gewond raakte. Ze is op zoek naar getuigen.
De daders aanklagen wegens 150-voudige poging tot doodslag imho. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als het ding door de vloer van een zitgedeelte was geslagen, ipv door het balkon...

Virussen? Scan ze hier!
Ik word overigens helemaal niet vrolijk van die foto (proef gesloten poortjes in H'sum) in de Spits ... moet er niet aan denken om achter aan te sluiten terwijl m'n trein over een minuut of wat binnenlooptXepos schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:16:
[...]
Volgens de spits staan er gewoon NS-medewerkers bij zodat mensen met papieren kaartje ook naar binnen kunnen.
Is het systeem zo slim dat het 's ochtends meer poortjes naar de perrons activeert en 's avonds meer naar buiten ??
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 20-01-2014 15:29 ]
mensen hier kunnen niet inchecken... in Japan gaat het prima en daar zijn toch wel wat meer reizigersGoner schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:27:
[...]
Ik word overigens helemaal niet vrolijk van die foto (proef gesloten poortjes in H'sum) in de Spits ... moet er niet aan denken om achter aan te sluiten terwijl m'n trein over een minuut of wat binnenloopt
Daar verbaas ik me wel 's over in London, zowel in de underground als trein, dat gaat over het algemeen allemaal zo soepel ...
(en daar kan het écht druk zijn ... heb wel 's buiten een station gestaan, mocht tijdelijk niemand naar binnen omdat het door de drukte gevaarlijk werd binnen)
(en daar kan het écht druk zijn ... heb wel 's buiten een station gestaan, mocht tijdelijk niemand naar binnen omdat het door de drukte gevaarlijk werd binnen)
[ Voor 45% gewijzigd door Goner op 20-01-2014 15:39 ]
In London kan je ook doorlopen met inchecken, hier slaan de poortjes op tilt als je doorloopt terwijl je je pas over de reader haalt. Eerst wachten op de bliep, daarna doorlopen...
@wildhagen: zelfs op een bomvol balkon zouden niet meer dan 10 mensen in gevaar komen, 150x poging tot doodslag lijkt me lichtelijk overdreven
@wildhagen: zelfs op een bomvol balkon zouden niet meer dan 10 mensen in gevaar komen, 150x poging tot doodslag lijkt me lichtelijk overdreven
Ik heb nog nooit poortjes meegemaakt.MBV schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:42:
In London kan je ook doorlopen met inchecken, hier slaan de poortjes op tilt als je doorloopt terwijl je je pas over de reader haalt. Eerst wachten op de bliep, daarna doorlopen...
Begrijp ik het goed dat je niet tegelijk kan inchecken en alvast lopen op het zwarte gedeelte van het poortje?
De NL poortjes zijn idd zwaar ruk in verhouding tot wat mogelijk is.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Wat ik nu zie met de huidige plaatjes (zonder poortjes) is dat het gewoon een halve seconde duurt. En dat is gewoon te lang. Ik loop regelmatig bijna tegen mensen op omdat die mensen "opeens" gaan stilstaan bij de paaltjes omdat ze nog moeten uitchecken. Even er snel voorbij lopen met je OV Chipkaart lukt niet want dan registreert hij niets.Xepos schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:48:
[...]
Ik heb nog nooit poortjes meegemaakt.
Begrijp ik het goed dat je niet tegelijk kan inchecken en alvast lopen op het zwarte gedeelte van het poortje?
haha no shitijdod schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:54:
toen ik in 2007 voor het eerst in Japan kwam was ik echt zomg... je kan hier en papierenkaartjes doorheen jassen en inchecken met OV chip
Je kon er zelfs al OV chipkaarten uit de automaat halen...
Ach, dat is toch met het hele systeem het geval? De ov-chipkaart zelf is ook een waardeloos ding, gaat veel te vaak kapot en die paaltjes zijn, ongeacht aanbieder, veel te traag. Misschien dat het over 60 jaar eens werkt zoals het zou moeten werkenijdod schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:54:
Nee, merp!
Als je gewoon doorloopt, loop je tegen de deuren aan. En als je tegen de deuren aan wacht denkt hij dat je valsspeelt of zoiets, en gaat de deur niet open. Je mag dus effectief iets van halverwege het zwarte gedeelte lopen.Xepos schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:48:
[...]
Ik heb nog nooit poortjes meegemaakt.
Dat is trouwens niet anders dan de RET poortjes.
Ja, het zijn allemaal gewoon dezelfde poortjes. Waarom kopen we niet de poortjes die ze in de buitenwijken van Parijs hebben, als we toch een fort van de treinstations willen maken? Daar gaan ze tenminste wel op tijd open. Reactiesnelheid van de paaltjes is ook veel beter dan die van de poortjes.
[ Voor 24% gewijzigd door Jeoh op 20-01-2014 17:30 ]
Ik lees altijd eerst even wat er op het schermpje staat...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Je moet wel, de 'piep' is zo onbetrouwbaar dat die vrijwel nutteloos is als het druk is.
NS Maand Vrij, dat zie ik een stuk sneller dan dat het poortje open gaatFiber schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:33:
Ik lees altijd eerst even wat er op het schermpje staat...

"Het dichtzetten van de poortjes in Woerden gebeurt vooralsnog alleen tussen 6 en 10 uur 's ochtend en van 15 tot 19 uur in de avond", aldus RTV Utrecht.Raven schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:30:
[...]
En die staan daar vanaf het moment dat de 1e trein komt opdagen tot de laatste is vertrokken? Dat lijkt mij sterk
Die poortjes moeten dood en degene die heeft gezegd "Ja, deze willen we!" moet op de trein naar Siberië gezet worden. Ik heb zelden zulke trage, volstrekt achterlijk ontworpen apparaten gezien.
We are shaping the future
Is dat wel een goed idee? Onze relatie met Rusland is al matig op het moment...
Maar ze hebben daar geen problemen met poortjes!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
mn weekendtas past niet door de poortjes op amsterdam centraal 
Op Amsterdam-Centraal hebben ze die poortjes ook een keer dichtgedaan, gevolg was dat iedereen tegen die poortje stond te beuken. Over amsterdam gesproken, bij de metro zijn de poortjes wel altijd dicht, gelukkig hoef ik nooit meer met dat stuk ellende..
Op Amsterdam-Centraal hebben ze die poortjes ook een keer dichtgedaan, gevolg was dat iedereen tegen die poortje stond te beuken. Over amsterdam gesproken, bij de metro zijn de poortjes wel altijd dicht, gelukkig hoef ik nooit meer met dat stuk ellende..
Er is er toch altijd eentje die extra breed is ?brilsmurfffje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:54:
Net zoals bij de kassa's in de supermarkt, voor scootmobielen en zo ...
De poortjes bij Amsterdam kunnen niet dicht zolang er geen vrije doorgang naar de andere kant wordt gerealiseerd... idem bij Utrecht en Rotterdam (en vast wel meer stations).brilsmurfffje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:54:
Er zijn zat mensen die de huidige routes alleen gebruiken om van Noord naar Zuid te lopen.
Concept poortjes is misschien okay, maar die "van ons' zijn niet zo okay.Alex) schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:15:
Die poortjes moeten dood en degene die heeft gezegd "Ja, deze willen we!" moet op de trein naar Siberië gezet worden. Ik heb zelden zulke trage, volstrekt achterlijk ontworpen apparaten gezien.
Trage dingen en dom concept dat ze open blijven staan voor volgende. Theoretisch handig, maar nu weet je vrijwel nooit of jouw ov-chipkaart het wel of niet heeft gedaan. Lichtje blijft vaak constant branden en poortje open dus. Er moet gewoon -iets- duidelijk zichtsbaar veranderen/gebeuren. Piepje heb je soms, maar omdat er ook andere poortjes zijn weet je dan ook weer niet of het jouw piepje is.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Wat dat betreft werken die draaidingen die je in het buitenland veel ziet een stuk beter. Maar ja, daar kun je overheen klimmen, dus dat voldoet niet aan de eis dat de reiziger op voorhand schuldig is aan zwartrijden totdat het tegendeel is bewezen.
In bijvoorbeeld Londen hebben ze poortjes die -snel- zijwaarts opengaan en weer snel dichtgaan wanneer een reiziger (+baggage) is gepasseerd. Het probleem met onze poortjes is dat ze tergend langzaam in de looprichting openzwaaien.
De user experience van de poortjes is, zoals je al aangeeft, verschrikkelijk. De displays zijn op een zeer onlogische plek geplaatst (precies tussen twee poortjes in), de feedback die een poortje geeft is niet meteen duidelijk (lampjes, geluidssignaal) en wederom moeilijk te relateren aan de actie die je hebt uitgevoerd.
Het had zo veel beter gekund, helaas heeft men domweg honderden poortjes besteld...
De user experience van de poortjes is, zoals je al aangeeft, verschrikkelijk. De displays zijn op een zeer onlogische plek geplaatst (precies tussen twee poortjes in), de feedback die een poortje geeft is niet meteen duidelijk (lampjes, geluidssignaal) en wederom moeilijk te relateren aan de actie die je hebt uitgevoerd.
Het had zo veel beter gekund, helaas heeft men domweg honderden poortjes besteld...
we wilden perse het wiel weer opnieuw uitvindenAlex) schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:24:
In bijvoorbeeld Londen hebben ze poortjes die -snel- zijwaarts opengaan en weer snel dichtgaan wanneer een reiziger (+baggage) is gepasseerd. Het probleem met onze poortjes is dat ze tergend langzaam in de looprichting openzwaaien.
uhu, maar op Amsterdam Centraal komen zoveel toeristen aan en zijn er dus zoveel mensen met koffers, wie heeft er dan verzonnen dat 1 extra breed poortje genoeg is ?Goner schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:32:
[...]
Er is er toch altijd eentje die extra breed is ?
Net zoals bij de kassa's in de supermarkt, voor scootmobielen en zo ...
Iemand die nooit met het OV gaat natuurlijk......
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Hoe dom kunnen ze zijnMBV schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:41:
[...]
Als je gewoon doorloopt, loop je tegen de deuren aan. En als je tegen de deuren aan wacht denkt hij dat je valsspeelt of zoiets, en gaat de deur niet open. Je mag dus effectief iets van halverwege het zwarte gedeelte lopen.
Dat is trouwens niet anders dan de RET poortjes.

Waarom plaatsen ze uberhaupt sensoren in de ondergrond lol, willen ze tellen hoeveel mensen er kleine kinderen meenemen?
Misschien moeten ze nog een aantal updates uitvoeren...
[ Voor 11% gewijzigd door Xepos op 21-01-2014 09:47 ]
Niet in de ondergrond, er zitten lichtsensors links en rechts.Xepos schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:46:
[...]
Hoe dom kunnen ze zijn![]()
Waarom plaatsen ze uberhaupt sensoren in de ondergrond lol, willen ze tellen hoeveel mensen er kleine kinderen meenemen?
Misschien moeten ze nog een aantal updates uitvoeren...
Zoals ik al zei: de poortjes op Rotterdam Alexander (en volgens mij alle hoge poorten) zijn niet anders dan de poortjes van de metro, en die staan er al sinds de invoering van de OV-chipkaart.ArcticWolf schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:28:
[...]
we wilden perse het wiel weer opnieuw uitvinden
Ik denk dezelfde ontwerper als van de IRM, de ultieme trein om mensen met bagage te pesten. Je komt de coupe niet in door de te smalle doorgang, je kan nergens je bagage kwijt, en op het balkon is het zo'n herrie dat je daar ook niet een uur wilt zitten.brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:37:
[...]
uhu, maar op Amsterdam Centraal komen zoveel toeristen aan en zijn er dus zoveel mensen met koffers, wie heeft er dan verzonnen dat 1 extra breed poortje genoeg is ?
Hangt van de grootte v/h station af, denk ik. Op Lombardijen zijn maar 8 poortjes per in/uitgang en 1 daarvan is breder (helemaal aan de zijkant). Op R'dam CS zijn er meer poortjes, dus hopelijk ook meer brede.brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:37:
[...]
uhu, maar op Amsterdam Centraal komen zoveel toeristen aan en zijn er dus zoveel mensen met koffers, wie heeft er dan verzonnen dat 1 extra breed poortje genoeg is ?
Er zit trouwens ook nog een glazen wand met een deur erin, lijkt het, is zeker om in geval van nood open te gooien ?
Schoonmaakmachine ?!
Stationnetje is zo klein dat je het in een uurtje met de hand kan dweilen
Stationnetje is zo klein dat je het in een uurtje met de hand kan dweilen
Of zodat mensen in een rolstoel het station uit kunnenMBV schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:41:
Lijkt me wel ja, en wat dacht je van de schoonmaakmachine?
Ook als er een keer een hoogwerker ofzo in moet om het dak te schilderen is het handig als die niet door het poortje moet passen.
Kusje:

[ Voor 11% gewijzigd door RocketKoen op 21-01-2014 12:02 ]
Pff, je zal maar machinist zijn in de linker
En kijk eens hoe die rechter is afgescheurd, is dat gemaakt van bordkarton?

Ik zal vanavond even het aantal brede poortjes tellen, maar volgens mij zitten er maar 4 (van de heel veel).Goner schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:33:
[...]
Hangt van de grootte v/h station af, denk ik. Op Lombardijen zijn maar 8 poortjes per in/uitgang en 1 daarvan is breder (helemaal aan de zijkant). Op R'dam CS zijn er meer poortjes, dus hopelijk ook meer brede.
Ik zou eerder denken aan iets van composiet ofzo, glasvezelversterkt kunststof, iets in die richting. Maargoed, dat is geen dragend deel natuurlijk, is ook niet zó boeiend dusMBV schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:18:
Pff, je zal maar machinist zijn in de linkerEn kijk eens hoe die rechter is afgescheurd, is dat gemaakt van bordkarton?
Als in: de echte sterkte zit vermoedelijk onderhuids.
Zie je heel vaak tegenwoordig dat een behuizing zo scheurt zeg maar. Bij vliegtuigongelukken heb je dat ook.Carpento schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:32:
[...]
Ik zou eerder denken aan iets van composiet ofzo, glasvezelversterkt kunststof, iets in die richting. Maargoed, dat is geen dragend deel natuurlijk, is ook niet zó boeiend dus
Als in: de echte sterkte zit vermoedelijk onderhuids.
Yup. Zolang het geen dragend constructiedeel is maakt dat ook niet zo gek veel uit allemaal.
Virussen? Scan ze hier!
Het is waarschijnlijk ontworpen om zo kapot te gaan. Kreukelzone om de klap wat op te vangen.
En het werkt blijkbaar. Een paar lichtgewonden in een tram waar mensen vaak staan (was bij een halte) en niet vast zitten.
Als de neus van je auto er zo uit ziet en je hebt geen gordels of airbags dan kun je het waarschijnlijk niet navertellen.
En het werkt blijkbaar. Een paar lichtgewonden in een tram waar mensen vaak staan (was bij een halte) en niet vast zitten.
Als de neus van je auto er zo uit ziet en je hebt geen gordels of airbags dan kun je het waarschijnlijk niet navertellen.
Nope, bij vliegtuigen is dit juist een uitzondering, de huid is onderdeel van de dragende constructie. Omdat in de luchtvaart iedere gram telt zitten er geen panelen op puur voor sier.. De scheur in die tram/trein is nog het beste te vergelijken met een auto bumper, dat is ook een kunststof deel dat er puur voor dient om de onderliggende constructie af te dekken en de auto een mooier uiterlijk te geven.Xepos schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:34:
[...]
Zie je heel vaak tegenwoordig dat een behuizing zo scheurt zeg maar. Bij vliegtuigongelukken heb je dat ook.
Je ziet nu erg veel onverwachte werkzaamheden op de site van NS staan. Komt dit door de wisselcontroles die uitgevoerd moeten worden na het Hilversum incident? En waar liggen grotendeels van die wissels? Met andere woorden, waar kunnen we nog meer "onverwachte" werkzaamheden verwachten.
Er schijnen (met de nadruk op schijnen, ik heb geen officiële communicatie over de lijst hieronder gezien) een hoop wissels per direct vastgelegd/buiten dienst gesteld te zijn, totdat er onderdelen zijn vervangen. Inderdaad naar aanleiding van de ontsporing bij Hilversum worden er ruim 500 wissels extra gecontroleerd en daarvan zijn bij de wissels die nu dus "beperkt" zijn in het gebruik schijnbaar onregelmatigheden geconstateerd.Robkazoe schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:50:
Je ziet nu erg veel onverwachte werkzaamheden op de site van NS staan. Komt dit door de wisselcontroles die uitgevoerd moeten worden na het Hilversum incident? En waar liggen grotendeels van die wissels? Met andere woorden, waar kunnen we nog meer "onverwachte" werkzaamheden verwachten.
De lijst komt van de Maatschappij voor beter OV (niet direct mijn favoriete schreeuwer, maar ik denk niet dat ze zomaar zo'n lijst zullen neerzetten).
- De 3100-serie is opgeheven tussen Utrecht en Hoofddorp opstel v.v. Er
zijn twee wissels afgekeurd en geklemd op Hoofddorp Opstel waardoor er
geen capaciteit meer is om die treinserie te laten keren. Omgeroepen
wordt dat er "onverwachte werkzaamheden" zijn.
- Er is een wissel stuk in Breukelen. Het middenspoor is vanuit de
richting Utrecht onbereikbaar waardoor de 17400 in nood komt (gister tot
Maarssen) en de 7400 gaat keren in Bijlmer-Arena.
- Nog eentje stuk en geklemd in Den Dolder: 5500 is opgeheven van Den
Dolder tot Soest, hier rijden bussen. Gereden wordt Ut - Dld v.v. (met
heen-en-weer-keren op het middenspoor) en St - Brn v.v.
- Idem in regio Amsterdam. Zaanstraat beperkte tot geen capaciteit,
Berlijntreinen ke(e)r(d)en onder de kap. Eenzelfde toestand tussen Weesp
en Muiderpoort, waardoor niet op Muiderpoort gestopt kan worden.
- 9100-serie in de knoop tussen Hoogeveen en Meppel, ook daar is een
wissel afgekeurd en er kan tussen Meppel en Koekange maar over 1 spoor
gereden worden.
- In Oss eentje die mogelijk veel geld gaat kosten: Elzenburg kan niet
meer worden bediend door eveneens een defecte en geklemde EBI-switch. Er
staat een lege goederentrein, die vandaag uitgewisseld _moet_ worden,
anders moet de ontvanger zijn bedrijf platleggen.
-En dan nog de 2600-serie die vanaf Ledn omgeleid moet worden via Hlm naar
Asd i.v.m. vastgelegde wissels op Hfd.
- En in Ledn kun je vanaf spoor 3 en 4 alleen nog maar richting Hlm en niet
meer richting Shl.
- Sp 16 op Rtd is niet meer te bereiken.
- En de 14100-serie die niet kan rijden tussen Rtd en Vdg doordat spoor 1b
niet
te gebruiken is op Rtd als gevolg van vastgelegde wissels.
- In Bd kun je vanaf spoor 2, 3 en 4 niet meer rechts naar Rsd.
- Wissel 271 op Mdaz is vastgelegd dus overlopen is daar er ook niet meer
bij.
Was net op de radio dat de werkzaamheden langer duren dan geplanned en gewoon tijdens de dag doorgaan.
Die lijst is op de mailinglist OVL geplaatst door mensen (ook NS'ers) die dat ofwel uit zeer betrouwbare bron of gewoon uit hun werk hebben meegekregen.EDIT schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:57:
[...]
Er schijnen (met de nadruk op schijnen, ik heb geen officiële communicatie over de lijst hieronder gezien) een hoop wissels per direct vastgelegd/buiten dienst gesteld te zijn, totdat er onderdelen zijn vervangen. Inderdaad naar aanleiding van de ontsporing bij Hilversum worden er ruim 500 wissels extra gecontroleerd en daarvan zijn bij de wissels die nu dus "beperkt" zijn in het gebruik schijnbaar onregelmatigheden geconstateerd.
De lijst komt van de Maatschappij voor beter OV (niet direct mijn favoriete schreeuwer, maar ik denk niet dat ze zomaar zo'n lijst zullen neerzetten).
[...]
Ook is daar een link naar http://www.nicospilt.com/index_wissels.htm geplaatst:
En in true Prorail stijl:Begin 2005 heb ik uit welingelichte bron vernomen dat de EBI-switch in de ban is gedaan. De EBI-switch wordt geleverd door Bombardier. Ze blijken sneller te slijten dan de bedoeling was. Daar komt men dus ook lekker op tijd achter; zoiets kun je toch van tevoren testen met een duurproef? Klassieke wisselstellers gaan 18 jaar mee. Met de EBI-switches die er nu liggen gaan we over pakweg tien jaar dus leuke dingen beleven: "als gevolg van een wisselstoring bij Harmelen..."
Dus de wissels zijn oke, er zijn geen defecten en onveilige situaties, maar toch worden wissels niet gebruikt en worden reizigers gehinderd.ProRail: Alle 500 wissels zijn oké
ProRail heeft de afgelopen dagen 500 wissels gecontroleerd. Die zijn allemaal in orde, zegt de spoorbeheerder.
De controle werd uitgevoerd na het incident bij Hilversum waardoor vorige week een trein ontspoorde. Hoewel er geen defecten en onveilige situaties met wissels werden ontdekt, wordt uit voorzorg een aantal wissels opnieuw afgesteld. Waar nodig worden onderdelen preventief vervangen.
Voor een deel is dat inmiddels gebeurd. In een aantal gevallen worden wissels pas weer gebruikt wanneer onderdelen zijn vervangen. Dat zorgt enkele dagen voor wat overlast voor reizigers, meldt ProRail.
Rara.
Signatures zijn voor boomers.
Ah thanks, dat wist ik niet. Vergroot dus de betrouwbaarheid van de lijstMaasluip schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:09:
[...]
Die lijst is op de mailinglist OVL geplaatst door mensen (ook NS'ers) die dat ofwel uit zeer betrouwbare bron of gewoon uit hun werk hebben meegekregen.
[...]
En in true Prorail stijl:
[...]
Dus de wissels zijn oke, er zijn geen defecten en onveilige situaties, maar toch worden wissels niet gebruikt en worden reizigers gehinderd.
Rara.
Dat linkje naar die site van Nico Spilt is ook wel behoorlijk

Dat verbaasde mij dus ook. De wissels zijn allemaal in orde, maar er worden nu op zeven plaatsen in het land wel wissels buiten werking gesteld.Maasluip schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:09:
[...]
Die lijst is op de mailinglist OVL geplaatst door mensen (ook NS'ers) die dat ofwel uit zeer betrouwbare bron of gewoon uit hun werk hebben meegekregen.
[...]
En in true Prorail stijl:
[...]
Dus de wissels zijn oke, er zijn geen defecten en onveilige situaties, maar toch worden wissels niet gebruikt en worden reizigers gehinderd.
Rara.
Staat toch gewoon in het artikel:
Zo interpreteer ik het artikel iig.
In andere woorden, ze voldoen kennelijk nog wel aan de eisen, maar zitten kennelijk wel op/tegen het randje, waardoor ze men preventief toch gaat vervangen voor ze over een tijdje wellicht net óver het randje duiken.Waar nodig worden onderdelen preventief vervangen.
Voor een deel is dat inmiddels gebeurd. In een aantal gevallen worden wissels pas weer gebruikt wanneer onderdelen zijn vervangen
Zo interpreteer ik het artikel iig.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb tickets geboekt voor de Citynightline naar Praag en we stappen op in Utrecht. Ik heb begrepen dat op het perron in Utrecht borden zouden moeten staan met de rijtuig indeling. Weet iemand of dit online ook al te zien is? Ik kan het nergens vinden.
Niet van de NS, maar er is een website met rijtuigindelingen voor Duitsland. Omdat de CNL door Duitsland rijdt staat die er ook bij. Het PDF'je van 400-499, CNL 457, de vier rijtuigen naar Praag zitten achteraan.
Toegangspoortjes stations NS vanaf augustus ‘gefaseerd’ dicht
"Als dat gebeurt kan er niet meer worden gereisd met het oude papieren kaartje." ... gaan kaartjes-automaten dan een waarschuwing geven dat je het station van de bestemming niet kan verlaten met een papieren kaartje?De toegangspoortjes op een aantal stations van de NS worden vanaf 1 augustus ‘gefaseerd’ gesloten. Als dat gebeurt kan er niet meer worden gereisd met het oude papieren kaartje. Om te kunnen reizen met de spoorwegmaatschappij moeten reizigers een OV-chipkaart hebben of een wegwerpkaartje met een chip kopen bij een NS-automaat.
De overgang vindt geleidelijk plaats, licht een woordvoerder toe. “Het is niet zo dat van de een op de andere dag alle stations in Nederland alleen nog maar toegankelijk zijn met een OV-chipkaart.” Het systeem wordt volgens de zegsman ‘gefaseerd’ ingevoerd.
‘Proef in Woerden is een succes’
In Woerden loopt al enige tijd een proef waardoor het station alleen toegankelijk is voor gebruikers van een OV-chipkaart. De NS spreekt van een succes, en heeft daarom besloten om vanaf 1 augustus ook andere stations te laten volgen. Het gaat in eerste instantie om stations die wat omvang en aantal reizigers betreft vergelijkbaar zijn met Woerden.
Daarna volgen de grote en kleine stations. Al zijn Den Haag Centraal en Utrecht Centraal naar verwachting pas in 2015 aan de beurt, omdat die stations grootscheeps worden verbouwd.
De NS wilde het papieren kaartje eigenlijk al begin dit jaar afschaffen. Maar er waren problemen met de ‘langeafstandskorting’. Hoe langer de reis, hoe meer voordeel de reiziger krijgt. Maar wanneer de reiziger overstapte naar een andere vervoerder, was de NS-korting niet meer geldig. Technische problemen bij een aantal regionale vervoerders waren hier de oorzaak van. NS verwacht dat de problemen voor 1 augustus zijn opgelost. (Novum)
Oscar Wilde
Als het goed is wordt het papieren kaartje afgeschaft en vervangen door een wegwerp OV-Chipkaart. Waarom dat NS nog niet al lang geleden is begonnen met het invoeren van dat ding (want het enige verschil tussen een papieren kaartje en een wegwerp OV-Chipkaart is het kaartje) is totaal onduidelijk.
De scepticus in mij zegt dat NS daar gewoon nog helemaal niet klaar voor is. Want welke kaartautomaten kunnen een geladen OV-Chipkaart afgeven?
De scepticus in mij zegt dat NS daar gewoon nog helemaal niet klaar voor is. Want welke kaartautomaten kunnen een geladen OV-Chipkaart afgeven?
[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 22-01-2014 15:42 ]
De kaartjesautomaten gaan dan waarschijnlijk geen papieren kaartjes meer uitgeven.Raven schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:28:
Toegangspoortjes stations NS vanaf augustus ‘gefaseerd’ dicht
[...]
"Als dat gebeurt kan er niet meer worden gereisd met het oude papieren kaartje." ... gaan kaartjes-automaten dan een waarschuwing geven dat je het station van de bestemming niet kan verlaten met een papieren kaartje?
In plaats daarvan krijg je een wegwerp chipkaart. Want ondanks dat de NS nu €7.50 rekent voor de anonieme chipkaart, kosten de MiFare chips maar een paar cent per stuk (bij een afname van > miljoen stuks).
Top, dank je!Maasluip schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:46:
Niet van de NS, maar er is een website met rijtuigindelingen voor Duitsland. Omdat de CNL door Duitsland rijdt staat die er ook bij. Het PDF'je van 400-499, CNL 457, de vier rijtuigen naar Praag zitten achteraan.
Weet je ook of deze kaart met de indeling nog klopt?
http://kursbuch.bahn.de/h.../Wagenskizzen_2010_v2.pdf
We hebben 4 couchetteplaatsen geboekt in een 6p cabine. op de heenweg klopt dat omdat we plaats 61-62-65-66 hebben (zie pag 13).Op de terugweg 71-72-75-76 dat lijkt een 4 persoonscabine. Zou dat een ander soort cabine zijn?
Ben gewoon nieuwsgierig
[ Voor 33% gewijzigd door Bigfoot op 22-01-2014 16:05 ]
De "gewone" kaart is minimaal 4 euro waard vanwege de min stand van 4 euro. Dan 3,50 er boven op om mensen te bewegen de kaart niet telkens weg te gooien als ze precies 4 in de min staan, waarbij die 3,50 dan misschien wel gewoon een redelijk willekeurige gekozen bedrag is.RocketKoen schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:45:
[...]
Want ondanks dat de NS nu €7.50 rekent voor de anonieme chipkaart, kosten de MiFare chips maar een paar cent per stuk (bij een afname van > miljoen stuks).
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Een lege Mifare 4K kost bij deze leverancier $2, bij afname van 10.000 stuks zakt de prijs naar $1,50 per stuk. Daarvoor krijg je een leeg stukje plastic met daarin een antenne en een chipje.
Bij de orde van grootte van TLS zal de prijs wel flink gezakt zijn naar iets van $0,80 per kaart. Vervolgens moet de kaart nog bedrukt worden en moet er wat informatie op geprogrammeerd worden zoals de technische vervaldatum en wat informatie zoals de geboortedatum van de houder. Uiteindelijk moet de kaart nog verzonden worden (frankeren). Hier komt wat handwerk bij kijken, dus personeelskosten moeten ook op één of andere manier verrekend worden.
Ik schat dat de totale productiekosten van een OV-chipkaart uitkomen op zo'n € 3,-. Die € 4,50 die dan overblijft is winst voor TLS en motiveert mensen om een beetje voorzichtig om te gaan met hun kaart ("Ik heb er toch € 7,50 voor betaald!").
Dat die € 4,50 niet als een soort borg wordt gebruikt ("Lever je je kaart na de vervaldatum in goede staat in, dan krijg je € 4,50 terug") is jammer en niet reizigersvriendelijk.
Bij de orde van grootte van TLS zal de prijs wel flink gezakt zijn naar iets van $0,80 per kaart. Vervolgens moet de kaart nog bedrukt worden en moet er wat informatie op geprogrammeerd worden zoals de technische vervaldatum en wat informatie zoals de geboortedatum van de houder. Uiteindelijk moet de kaart nog verzonden worden (frankeren). Hier komt wat handwerk bij kijken, dus personeelskosten moeten ook op één of andere manier verrekend worden.
Ik schat dat de totale productiekosten van een OV-chipkaart uitkomen op zo'n € 3,-. Die € 4,50 die dan overblijft is winst voor TLS en motiveert mensen om een beetje voorzichtig om te gaan met hun kaart ("Ik heb er toch € 7,50 voor betaald!").
Dat die € 4,50 niet als een soort borg wordt gebruikt ("Lever je je kaart na de vervaldatum in goede staat in, dan krijg je € 4,50 terug") is jammer en niet reizigersvriendelijk.
Pagina 13 zijn slaapwagens. Ik neem aan dat je naar de tweede van rechts kijkt? Dat zijn ook nog eens dubbeldeks rijtuigen.Bigfoot schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:53:
[...]
Top, dank je!
Weet je ook of deze kaart met de indeling nog klopt?
http://kursbuch.bahn.de/h.../Wagenskizzen_2010_v2.pdf
We hebben 4 couchetteplaatsen geboekt in een 6p cabine. op de heenweg klopt dat omdat we plaats 61-62-65-66 hebben (zie pag 13).Op de terugweg 71-72-75-76 dat lijkt een 4 persoonscabine. Zou dat een ander soort cabine zijn?
Ben gewoon nieuwsgierig
De couchette (liegewagen) staan op pagina 15.
Dat zijn dus de plastic "niet-wegwerp" chipkaarten. De wegwerpchipkaarten zijn van karton gemaakt.Alex) schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:44:
Een lege Mifare 4K kost bij deze leverancier $2, bij afname van 10.000 stuks zakt de prijs naar $1,50 per stuk. Daarvoor krijg je een leeg stukje plastic met daarin een antenne en een chipje.
En het aantal? Ik heb een bericht gelezen uit 2009 dat het GVB 30.000 wegwerpchipkaartjes per dag verkoopt. Als je er 10 miljoen per jaar afneemt heb je best wel een onderhandelingspositie.
Daarbij hoeven ze niet zo slim te zijn.
Op http://www.alibaba.com/showroom/mifare-chip-card.html vind je ze echt vanaf 1 cent.
Een wegwerpchipkaart kost de kosten van het kaartje. Volgens mij zijn die kaartjes niet hard in prijs omhoog gegaan, iig geen € 7,50 (want een GVB-uurkaartje kost € 2,80).
De dagkaarten van de Blokker en dergelijke zijn toch ook al een "papieren" kaartje met een chip erin. Gewoon dat soort kaartjes gebruiken?
Die 3 euro is wel een beetje overdreven, hoor. Mifarekaart zal de grootste kostenpost zijn, daarna frankeerkosten. Printers en film/ribbon kosten geen drol, zeker niet op deze schaal. Programmeren kan ook volautomatisch.Alex) schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:44:

Positief: de NS onderkennen dat de OV Chipkaart kwetsbaarder is dan het glaasje van een handbrandmelder, dus sturen ze hun klanten een pashouder.
Helaas is dat een slap dingetje van ongeinspireerd NS-geel plastic met een logootje erop. Ik snap dat het lastig en duurder is om iets mooiers te verzinnen, maar daar kun je toch een stagiair van de HKU voor inhuren?
Aan de rechterkant; Suica/Pasmo houder oid?
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Ja, al is het vooral een willekeurig-welk-pasje-houder.
Die bovenste ook, overigens.
Heb ik een paar jaar geleden gekocht in het spoorwegmuseum in Saitama en nu ik twee chipkaarten heb, mooi allebei gebruiken.
Mijn Japanse verzameling chipkaarten bestaat uit vijf kaarten: Suica, Icoca, Hayakaken, Sugoca en Nimoca.
Ik zag bij Kotobukiya ook een poster voor een To Aru Gakaku no Railgun-themed Suica; de Misaca (hoofdpersoon uit die serie heet Misaka en heeft elektro-krachten). Helaas niet meer te krijgen.
Heb ik een paar jaar geleden gekocht in het spoorwegmuseum in Saitama en nu ik twee chipkaarten heb, mooi allebei gebruiken.
Mijn Japanse verzameling chipkaarten bestaat uit vijf kaarten: Suica, Icoca, Hayakaken, Sugoca en Nimoca.
Ik zag bij Kotobukiya ook een poster voor een To Aru Gakaku no Railgun-themed Suica; de Misaca (hoofdpersoon uit die serie heet Misaka en heeft elektro-krachten). Helaas niet meer te krijgen.

[ Voor 52% gewijzigd door Kaj. op 23-01-2014 15:41 ]
Winters weer lijkt nu echt aanstaande
Ik zit nu te wachten tot de NS app geluid maakt over het uit de dienstregeling halen van treinen ivm de mogelijke komst van sneeuwDe kans is groot dat een deel van Nederland vanaf dit weekeinde met winters weer te maken krijgt. De temperaturen in het noordoosten van het land duikelen naar beneden en ook de eerste serieuze sneeuwbuien van de winter zijn in aantocht.
Het KNMI heeft voor zaterdagavond code geel afgekondigd.
In de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland kan vijf tot tien centimeter sneeuw blijven liggen. Verder naar het westen smelt de sneeuw snel weer weg. De westelijke provincies krijgen alleen met regen te maken.
Volgens Weerplaza wint de kou vrijdagnacht terrein en gaat het in het noorden en oosten vriezen. Op de koudste plekken zelfs is met -5 graden zelfs matige vorst mogelijk.
Zaterdag komt de temperatuur in het noordoosten nauwelijks boven het vriespunt. In de rest van het land wordt het 2 tot 5 graden. Voor de volgende week verwacht het KNMI temperaturen tot -7 graden.
De winter verloopt tot nu toe te warm. Van ijs en sneeuw is in tegenstelling tot voorgaande jaren nog geen sprake geweest. In de afgelopen weken leek er kouder weer in aantocht maar zette het winterweer uiteindelijk niet door.
Nachtopvang
In verband met de verwachte winterse kou heeft de GGD Drenthe de winterregeling van stal gehaald voor daklozen en mensen die wonen in onverwarmde huizen en schuurtjes. Voor hen wordt de komende dagen verwarmde nachtopvang geregeld.
Oscar Wilde
ik had een railpas XDKaj. schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:33:
Ja, al is het vooral een willekeurig-welk-pasje-houder.Die bovenste ook, overigens.
[afbeelding]
Vanmorgen een gesprekje met de HC:
(Ná het scannen van mijn kaart+hoesje)
- "Kunt u de kaart in het vervolg uit het hoesje halen?"
- "Ik heb dat hoesje van jullie gekregen om de kaart te beschermen"
- "Zo kunnen we de pasfoto niet vergelijken"
- "Er zit geen pasfoto op, het is een anonieme kaart"
- "Ja, dat zie ik nu ook"
- "Wat onhandig om de kaart er steeds uit te halen"
- "Klopt, de volgende versie van het hoesje krijgt een venstertje"
Opvallende zaken:
- blijkbaar wordt er slecht nagedacht over een product dat zo massaal verspreid wordt.
- men kan digitaal niet zien dat de kaart anoniem is.
- er komt een vervolg.
(Ná het scannen van mijn kaart+hoesje)
- "Kunt u de kaart in het vervolg uit het hoesje halen?"
- "Zo kunnen we de pasfoto niet vergelijken"
- "Er zit geen pasfoto op, het is een anonieme kaart"
- "Ja, dat zie ik nu ook"
- "Wat onhandig om de kaart er steeds uit te halen"
- "Klopt, de volgende versie van het hoesje krijgt een venstertje"
Opvallende zaken:
- blijkbaar wordt er slecht nagedacht over een product dat zo massaal verspreid wordt.
- men kan digitaal niet zien dat de kaart anoniem is.
- er komt een vervolg.
Ik heb al minstens 20 keer mijn pas laten scannen met de pas in mijn portemonnee, en mijn vinger op de pasfoto
En dan ook echt op de manier dat ik moeilijk mijn pasfoto aan het verbergen was, niet 'perongeluk'.
[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 24-01-2014 13:37 ]
Die had ik ook, maar die werkt niet op de metrolijnen. Railpassen zijn enkel geldig op JR-trajecten, de veerpont naar Miyajima en de bussen in Sapporo.
Ik heb 2 NS kaarten, een trajectkaart en een businesskaart en heb nooit hoesjes gekregennoppus schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:51:
Dan zal je die vast nog wel gaan krijgen. Ik had bij mijn OV-fiets ov-chipkaart ook een hoesje zitten.Goner schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:20:
[...]
Ik heb 2 NS kaarten, een trajectkaart en een businesskaart en heb nooit hoesjes gekregen
Nee, merp!
Sapporo moet ik nog een keer heen.. xD lijkt me supervet in de winter.Kaj. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:51:
[...]
Die had ik ook, maar die werkt niet op de metrolijnen. Railpassen zijn enkel geldig op JR-trajecten, de veerpont naar Miyajima en de bussen in Sapporo.
En kijken hoe de treinen dan wel rijden ;-)
Dit maakt imho de faal alleen nog maar groter..Kaj. schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:49:
[afbeelding]
Positief: de NS onderkennen dat de OV Chipkaart kwetsbaarder is dan het glaasje van een handbrandmelder, dus sturen ze hun klanten een pashouder.
Helaas is dat een slap dingetje van ongeinspireerd NS-geel plastic met een logootje erop. Ik snap dat het lastig en duurder is om iets mooiers te verzinnen, maar daar kun je toch een stagiair van de HKU voor inhuren?
Wat is precies het nut van een pas op creditcardformaat als hij in een apart hoesje moet?
Mooi weer terug naar de tijd van de gelamineerde studenten OV jaarkaart.

http://www.dichtbij.nl/de...trein-op-station-oss.aspx
Oss - 21:34:32 24-01-14-ALPHA-ALARM OVD D3 > ONGEVAL SPOORVERVOER: (TIS 4.1 KLEIN OGS) (OGS-INCIDENT) STATION NS OSS SPOORLAAN 7 OSS 3171HV 3131TS 0093OVDTIS 41170031BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OvD D3 - Oss - Bernheze - Maasdonk - Lith)...
Oss - 21:34:32 24-01-14-ALPHA-ALARM OVD D3 > ONGEVAL SPOORVERVOER: (TIS 4.1 KLEIN OGS) (OGS-INCIDENT) STATION NS OSS SPOORLAAN 7 OSS 3171HV 3131TS 0093OVDTIS 41170031BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OvD D3 - Oss - Bernheze - Maasdonk - Lith)...
Bleek om een lekkende wagon te gaan, is inmiddels weer opgelost.

Zie http://www.nu.nl/binnenla...d-oss-komt-weer-gang.htmlHet treinverkeer rond het Brabantse Oss is rond 23.00 uur weer op gang gekomen nadat het eerder op de avond was stilgelegd vanwege een lekkende wagon.
Dat heeft een politiewoordvoerder vrijdagavond gezegd.
De lekkage bleek uiteindelijk mee te vallen. Een ketelwagon was niet helemaal goed schoongemaakt en daardoor druppelde er nog een restje stookolie uit.
Uit voorzorg werd alarm geslagen en mochten er geen treinen meer rijden rond Oss. Toen eenmaal duidelijk was dat er niets ernstigs aan de hand was, werd het spoor weer vrijgegeven. Ook de buurt rond het station is inmiddels vrijgegeven.
"Het is met een sisser afgelopen", aldus de politiewoordvoerder.
De ketelwagon had stookolie naar een bedrijf in Oss gebracht. Na het leegpompen reed de goederentrein naar een rangeerspoor bij het station van de Brabantse plaats.
''Daar zou een andere machinist de trein overnemen. Die controleerde de wagons voor vertrek en zag dat er iets lekte uit een afsluiter. Omdat niet bekend was om welke stof het ging, heeft hij alarm geslagen'', aldus de woordvoerder.
De brandweer constateerde dat er wat stookolie was vrijgekomen. Waarschijnlijk is de wagon bij het Osse bedrijf niet genoeg schoongemaakt. Er is wat stookolie op de grond beland, maar de schade voor het milieu is ''minimaal''. De wagon wordt zaterdag alsnog goed schoongemaakt.

Virussen? Scan ze hier!
Dat bedrijf zal wel een schadeclaim hiervoor krijgen ben ik bang.... Slordig ook.
Hoe kan het dat een machinist die een dienst net over neemt niet weet wat er in zijn wagons zit? Elke vrachtwagenchauffeur die de weg op gaat zonder vrachtbrief voor een paar duizend kilo riskeert een boete van 1000+ euro en bij een trein met tonnen aan goederen mag zit welwildhagen schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 05:02:
Bleek om een lekkende wagon te gaan, is inmiddels weer opgelost.
[...]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Omdat de machinist een lege trein mee aan het nemen was misschien? Of ben ik nou iets te erg een open deur aan het intrappen?
Het hele verhaal is dubieus, de GEVI/STID-stickers zitten op de wagens (want leeg-ongereinigd) en dus kan iedere boerenkinkel op basis van het stof-ID zien wat voor spul er in de wagens zit dan wel heeft gezeten.
Luccus schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:37:
Het hele verhaal is dubieus, de GEVI/STID-stickers zitten op de wagens (want leeg-ongereinigd) en dus kan iedere boerenkinkel op basis van het stof-ID zien wat voor spul er in de wagens zit dan wel heeft gezeten.
Dus niet ongereinigd. Ik neem aan dat die stickers er dan ook wel vanaf zijn?Een ketelwagon was niet helemaal goed schoongemaakt
Wagens waren leeg-ongereinigd en dan kan de media daarover schrijven wat ze willen. Check de foto's, daar zie je de GEVI/STID-stickers ook nog zitten.
[ Voor 45% gewijzigd door Luke! op 25-01-2014 21:22 ]
Helaas is op geen van die foto's de GEVI/STID-sticker (gevarenidentificatie/stofidentificatie, zie Wikipedia: ADR-gevarenklassen en -labels ) goed leesbaar. Het lijkt op 30/30??, maar op basis van low-res ANP-foto's blijft het gokken. Stookolie zou STID 1202 moeten zijn, en dat staat er zeker níet. Ergens anders werd gesproken over Methylisobutylketon, maar dat is STID 1245...
Edit: Volgens Omroep Brabant gaat het over een stof met code UN3082, en dat is niet verder gespecificeerd dan "Environmentally hazardous substance, liquid, n.o.s.".
Edit: Volgens Omroep Brabant gaat het over een stof met code UN3082, en dat is niet verder gespecificeerd dan "Environmentally hazardous substance, liquid, n.o.s.".
[ Voor 15% gewijzigd door ValHallASW op 25-01-2014 23:15 ]
Ja en combineer dat met het feit dat het enige vervoer van gevaarlijke stoffen per spoor naar Oss stookolie is en je bent klaar...
Waarom zit er dan geen sticker met stof-ID 1202/'Gas oil or diesel fuel or heating oil, light" op, zoals dat hoort bij stookolie? Ik vind het niet gek dat de brandweer van het ergste uitgaat als het stookolie zou moeten zijn, maar dat er volgens de stickers niet in zit.
Sorry dat ik als simpele burger af ga op de mediaLuccus schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:21:
Wagens waren leeg-ongereinigd en dan kan de media daarover schrijven wat ze willen. Check de foto's, daar zie je de GEVI/STID-stickers ook nog zitten.
Zonet blij verrast dat de "Blokker" dagkaarten al wegwerpchipkaarten zijn. Werkte prima 
Ze kunnen het wel bij de NS. Overigens was het voor de niet NS vervoerders ook een gewoon kaartje dat je officieel moest stempelen. Het had ook exact de vorm van een gewoon papieren kaartje.
Ze kunnen het wel bij de NS. Overigens was het voor de niet NS vervoerders ook een gewoon kaartje dat je officieel moest stempelen. Het had ook exact de vorm van een gewoon papieren kaartje.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dit topic is gesloten.