After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
http://www.weblog-staphor...station-in-Staphorst.html
Het is wat hoor, Staphorst dat een treinaansluiting krijgt. Hadden ze voor de oorlog ook nog. Heeft de tijd toch zomaar even 80 jaar stil gestaan daar.Hoewel de meeste reacties die op de Hyve van de heren binnenkomen vrij positief zijn, heeft een rondje internet ook al kanttekeningen opgeleverd. "We lazen ergens dat inwoners van Staphorst op zondag geen stoppende trein willen, omdat het de rust verstoort", zegt Van der Pluym. Maar ook daaraan is gedacht: "Het station zou bij het industrieterrein kunnen komen. Dan heeft niemand er last van." Bovendien zou de trein voor de zondag een ideale oplossing zijn, meent de Nieuwleusenaar. "Je kunt nu met je auto op zondag ook geen kant op."
Van der Pluym en Belling gaan er vanuit dat de 'magische grens' van achthonderd leden vrijdag wordt doorbroken. Van der Pluym: "We zijn sinds dinsdagochtend online en hadden woensdagmiddag al ruim vierhonderd leden. Zelfs een man van 61, die het een topidee vond."
Signatures zijn voor boomers.

Mag dat wel van de kerk?
En vrouwelijke machinisten of conducteurs mogen daar gok ik geen dienst doen nee, want werkende vrouwen is natuurlijk absoluut niet toegestaan, want niet zedelijk enzo.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 20-11-2014 16:13 ]
Virussen? Scan ze hier!
http://www.destentor.nl/r...-en-vrachtwagen-1.4636506
Flinke aanrijding dus met het DDZ-4'tje. Veel glas gesprongen door de klap, en een ingedeukte cabine wat ik gehoord heb.Bij een botsing tussen een trein en een vrachtwagen op de spoorwegovergang in de Wetermansweg in Diepenveen is donderdag een dode (chauffeur van truck) gevallen. Vier mensen raakten gewond. Ooggetuigen meldden dat rond half vijf een met auto’s geladen vrachtwagencombinatie probeerde te keren.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Bron: http://www.bndestem.nl/al...n-kou-en-donker-1.46371522 Eurostartreinen hebben in de nacht van donderdag op vrijdag ruim 8 uur stilgestaan. Door een kapotte bovenleiding zaten reizigers bij Lille naar eigen zeggen uren vast zonder licht of werkende verwarming, berichtten Belgische media.
Zowel de trein tussen Londen en Parijs als de trein tussen Londen en Brussel zou zijn stilgevallen. Passagiers klaagden tijdens de storing op Twitter over een gebrek aan informatie en comfort. ,,Passagiers zitten al 8 uur in kou en donker. Doe iets Eurostar'', klonk het op sociale media.
,,Eurostar is gestopt in een afgelegen gebied. Geen stroom. Geen verklaring. De treinmanager vraagt dringend om een arts. Haal me hier weg!'', twitterde een andere inzittende. De treinen waren gestrand in Frankrijk en werden weggesleept door dieseltreinen, waarna de passagiers uit hun benaderde positie konden worden bevrijd.
Virussen? Scan ze hier!
Een project als DSSU of 'andere flauwekul' maakt dat juist beter. Infrastoring blijft beperkt tot een corridor, waardoor andere delen van het land minder last hebben van een versperring. Enige is dat NS nog moet begrijpen hoe dat werkt ipv zomaar treindiensten eruit te mikken.Luccus schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:29:
[...]
Nee, en met DSSU en andere flauwekul zal dat niet beter worden. Vandaag was er een versperring bij Liempde en dus wordt de 3500 en tussen Utrecht en Eindhoven uitgekegeld - keren in Den Bosch te moeilijk. Op vergelijkbare wijze is de 3000/3100 al vanaf Arnhem vaak 't bokkie wanneer er tussen Schiphol en Utrecht wat loos is.
Hé, waarom ben jij treinenbaas en ik gewoon een doodgewone usert... Ik doe ook iets met treintjes
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Ja, op papier wel maar de eerste de beste niet-corridor-trein die op een onhandige plek in de problemen komt kegelt alsnog alles om en over de kwaliteit van NS' bijsturing hoeven we ook niet al te lang te praten... Ik laat ProRail met je bellen wanneer ik weer eens een pad bestel op een niet-corridor-route en dan het liefst een trein met zestien bakken die maar van twee sporen kan vertrekken en gezien het aantal reizigers langer dan vijf minuten moet kunnen blijven staan in Utrecht C. en dan probeer ik dat ook nog in de spits te timen. Nou, succes gegarandeerd hoor.IJnte schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:25:
[...]
Een project als DSSU of 'andere flauwekul' maakt dat juist beter. Infrastoring blijft beperkt tot een corridor, waardoor andere delen van het land minder last hebben van een versperring. Enige is dat NS nog moet begrijpen hoe dat werkt ipv zomaar treindiensten eruit te mikken.
Cadeautje van Zeef bij de Tweakers Express. :-Pofftopic:
Hé, waarom ben jij treinenbaas en ik gewoon een doodgewone usert... Ik doe ook iets met treintjesERTMS L3 momenteel zelfs!
[ Voor 17% gewijzigd door Luke! op 21-11-2014 10:32 ]
Vroeg me gisteren ook al af waar al die aanrijdingen toch door ontstaan.. Je bent wel echt een intens domme idioot als je gaat keren op een overwegArcticWolf schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:23:
Sorry hoor, maar wat een joker... keren op de overwegik heb zelf al 2x gezien dat een auto vast kwam te zitten op de overweg omdat ze zaten te kloten/duwen/keren en 1x dat de trein er vol door de auto reed.

If you want to be the best, you need to work with the best :)
het is maar een klein stukje terug gelukkigsdk16420 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:14:
Zit nu in de trein Den Haag Centraal - Leeuwarden over de hanzelijn. Net bij Muiden roepen ze om dat er een storing bij Almere is en dat de trein direct omrijdt via Amersfoort met een extra stop in Naarden. Voor Naarden nog laten ze weten dat de storing is opgelost en stoppen ze de trein. Machinist loopt naar de andere cabine en is nu de trein aan het omkeren om toch over Almere te gaan.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Wees blij dat je nu niet op de A9 staatsdk16420 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:29:
Wel +30 min. Zag net de trein van een half uur later voor ons de brug op rijden
Zie link voor filmpjezaltbommel - De 17-jarige Jacco Satter kon zijn ogen niet geloven toen hij donderdag ging zitten in de sprinter van Utrecht naar Zaltbommel. Op het moment dat de scholier plaatsnam in de coupé steeg er een enorme stofwolk op vanaf de treinstoel. ,,Zoiets vies heb ik nog nooit meegemaakt."
Een vlugge inspectie leerde dat ook de rest van de zitplaatsen in de coupé een waar stofnest waren. Satter wees een conducteur op de deplorabele hygiëne in de trein. Ook die was hooglijk verbaasd, vertelt de puberjongen. ,,Hij zou er melding van maken bij zijn leidinggevende."
Satter besloot een filmpje te maken van de stoffige stoelen en dat op Facebook te zetten. De beelden waren daar vrijdagmiddag al bijna 17.000 keer bekeken, zegt hij.
Satter reist dagelijks over het bewuste traject. ,,We lopen juist altijd helemaal naar voren omdat het daar rustig is en je lekker kan zitten." Hij betwijfelt ten zeerste of hij dat in de toekomst blijft doen. ,,Er gaat ook een bus naar mijn school. Ik denk dat ik die voortaan maar neem."

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik wil zeker geloven dat DSSa/u voor de dagelijkse dienstregeling een prachtig plan is waarmee je in de toekomst als alles af is de capaciteit flink mee kan vergroten. Echter vrees ik dat als er afgeweken moet gaan worden van het standaard plan (calamiteit, bijzondere trein, etc) er simpelweg de mogelijkheden niet meer zijn en je dus inderdaad over een hele corridor treinen moet gaan opheffen om die betreffende corridor beheeesbaar te houden. Nu zullen er nog wel wat bijstuurmogelijkheden blijven bestaan, maar niet van een dusdanige aard (vooropgesteld dat ik de nieuwe situatie in Utrecht niet helemaal uit m'n kop ken) dat je genoeg capaciteit omhoog kan gaan houden om alle reizigers tevreden te houden.. Persoonlijk weet ik dus ook niet of het spoorwezen (zowel ProRail als NS en evt de overheid) in de toekomst aan reizigers uit kan leggen dat er op de volledige corridor geen ic's meer rijden door een probleem op een gedeelte waar de reiziger zelf niets mee te maken heeft en daarbij ook geloofwaardig kan blijven voor eenieder die inhoudelijk niets met het spoor te maken heeft.ArcticWolf schreef op donderdag 20 november 2014 @ 07:36:
[...]
Dat is jou mening en dat moet nog blijken
En er lopen nog 3 PHS projecten... met uitbreidingen van 2 naar 4 sporen, pas eind 2019 moet blijken of het wat is of niet en dan gaan we in 2030 wel weer terug
Maargoed, de tijd zal het leren.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Das een stoel. Als er een keer een bouwvakker op gezeten heeft heb je al dit effect. Maar goed wel 17.000 x bekeken, en wel de Telegraaf gehaald.Raven schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:18:
Stofwolken in vieze NS-trein
[...]
Zie link voor filmpje
Van de week paar keer gezien. Iemand had blijkbaar geen geldig vervoersbewijs, ergens net voorbij Utrecht. Pas ter hoogste van Amstel was de zaak afgehandeld. Wordt altijd vrij langzaam wat papieren gepakt, dan wordt er tergend traag gevraagd wat het adres van iemand is, wat natuurlijk 10x herhaald moet worden:
"Waar woont u?"
"Jan Boeweg 4"
"Hoe zegt u?"
"Jan Boeweg 4"
"Hoe schrijf je dat?"
"Jan zoals in uhhh. Jan"
"Spelt u dat eens"
"J - A N"
"Welke letter was de eerste?"
"De J"
"De W?"
"Nee, de J"
"De E?"
"Nee, de J van Jan"
"Okay, en dan?"
En dat gaat maar door en door en door...
Zelfs als iemand zo te zien een persoonlijke OV chipkaart heeft en op een gegeven moment een ID tevoorschijn tovert, doorloopt men nog steeds dit hele circus.
Kan dit echt niet makkelijker? Scan van OV chipkaart en/of ID en dan de rekening automatisch daar heen? Bij persoonlijke kaart staat er toch al een adres op. Of als men genoeg saldo heeft op de OV chipkaart (of automatisch opladen) of een pinpas heeft (en wie heeft die niet?) meteen de boete daarvan laten betalen?
Nu kun je het bijna ook als truukje voor een groep gebruiken. 1 of 2 personen die geen geldig vervoersbewijs hebben en de conducteur is nooit klaar met hen voordat de volgende halte bereikt is.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Ik vind het vooral apart dat je je persoonlijke gegevens door de coupe moet schreeuwen.
[ Voor 3% gewijzigd door Eypo op 23-11-2014 09:44 ]
Zou dat soms onderdeel van de boete zijn? Doen de conducteurs dat expres, een beetje met het idee om mensen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen of zo, en de privacy te grabbel te laten gooien?Eypo schreef op zondag 23 november 2014 @ 09:44:
Ik vind het vooral apart dat je je persoonlijke gegevens door de coupe moet schreeuwen.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Er zijn altijd toch nog flink wat mensen die (onbewust) zwart reizen en als er dan eentje gepakt wordt dan is er natuurlijk niets leuker dan even lekker dat zout in de wonden strooien.flowerp schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:04:
Iemand een idee waarom het altijd zo tergend lang moet duren als iemand in de trein een boete, uhm, ik bedoel uitstel van betaling krijgt?
Persoonlijk heb ik nooit een boete gehad voor zwart rijden, al hoewel ik vroeger wel eens een keer vergeten was een kaartje te kopen. Uit gewoonte liet ik toen een kaartje zien dat nog in mijn portemonnee zat en nadat hij geknipt was had ik door dat het een kaartje van de dag ervoor was
De dag erop heb ik het toen getest met een kaartje van een maand geleden maar met dezelfde dag. Dat had de mevrouw helaas wel meteen door. Toen het juiste kaartje laten zien en was er niets aan de hand. Niet iedereen kan altijd scherp zijn.
De enige optie is om alle stations hermetisch dicht te zetten. Er gaat wat charme verlopen maar de dwalende forens zal het wat boetes schelen in ieder geval.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Nee hoor, dit is gewoon nog nooit gezogen. Zelfs mijn automatten zijn schoner dan dit, en die zuig ik 1x per jaar.PolarBear schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:11:
[...]
Das een stoel. Als er een keer een bouwvakker op gezeten heeft heb je al dit effect.
Het corridor principe wordt ook in Japan toegepast en daar werkt het met de kanttekening dat de Japanse treinen vaak over-engineered zijn zodat ze 99,9999% van de tijd rijden zonder storingenmambo No5 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:00:
[...]
Ik wil zeker geloven dat DSSa/u voor de dagelijkse dienstregeling een prachtig plan is waarmee je in de toekomst als alles af is de capaciteit flink mee kan vergroten. Echter vrees ik dat als er afgeweken moet gaan worden van het standaard plan (calamiteit, bijzondere trein, etc) er simpelweg de mogelijkheden niet meer zijn en je dus inderdaad over een hele corridor treinen moet gaan opheffen om die betreffende corridor beheeesbaar te houden. Nu zullen er nog wel wat bijstuurmogelijkheden blijven bestaan, maar niet van een dusdanige aard (vooropgesteld dat ik de nieuwe situatie in Utrecht niet helemaal uit m'n kop ken) dat je genoeg capaciteit omhoog kan gaan houden om alle reizigers tevreden te houden.. Persoonlijk weet ik dus ook niet of het spoorwezen (zowel ProRail als NS en evt de overheid) in de toekomst aan reizigers uit kan leggen dat er op de volledige corridor geen ic's meer rijden door een probleem op een gedeelte waar de reiziger zelf niets mee te maken heeft en daarbij ook geloofwaardig kan blijven voor eenieder die inhoudelijk niets met het spoor te maken heeft.De meeste reizigers zijn bij een calamiteit al lang blij als er iets van een trein rijd (ookal zit deze afgeladen vol) itt. wachten op een trein die voorlopig niet komen gaat.
Maargoed, de tijd zal het leren.
Daarnaast kan ik mij niet al te veel situaties bedenken dat ze de bijsturingsmogelijkheden die in de baan liggen ook daadwerkelijk gebruikt worden. Ik denk dat ik 3 a 4x in m'n leven heb meegemaakt dat een trein daadwerkelijk linkerspoor gingen rijden en maar 2x daarvan waren op dienstregeling-snelheid, de rest stapvoets.
De nieuwe situatie in Utrecht laat voldoende bijsturingsmogelijkheden over naar mijn mening:

Verwijderd
Dat hoeft ook helemaal niet. Naam + BSN is voldoende. Meer hebben ze echt niet nodig. En als ze je adres moeten vragen, dan kunnen ze het blijkbaar daar ter plekke niet opzoeken. Kun je net zo goed een willekeurig adres is Schuddekutteveen opgeven. Een vals adres opgeven is niet strafbaar, zolang je je ID maar bij je hebt en niet liegt over je naam, is er niets aan de hand.Eypo schreef op zondag 23 november 2014 @ 09:44:
[...]
Of je geeft het adres van het gemeentehuis op. Daar weten ze wel waar je woont. Kunnen ze de bon doorsturen. Heel discreet.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 09:19 ]
Kun je in de nieuwe situatie nog altijd aan elk perron keren? Anders zijn sporen 4 en 5 op slag onbruikbaar als er een probleem richting Maarssen is.ArcticWolf schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:53:
[...]
De nieuwe situatie in Utrecht laat voldoende bijsturingsmogelijkheden over naar mijn mening:
[afbeelding]
*aanname
[ Voor 5% gewijzigd door mambo No5 op 24-11-2014 11:24 ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Probeer van spoor 14 en 15 maar eens op meer dan één manier naar Geldermalsen te komen. Vanuit Amersfoort kun je met een lange reizigerstrein helemaal niet meer naar Geldermalsen komen (want je kunt 14 en 15 niet bereiken en dus pas je nergens langs het perron).ArcticWolf schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:53:
[...]
Het corridor principe wordt ook in Japan toegepast en daar werkt het met de kanttekening dat de Japanse treinen vaak over-engineered zijn zodat ze 99,9999% van de tijd rijden zonder storingen![]()
Daarnaast kan ik mij niet al te veel situaties bedenken dat ze de bijsturingsmogelijkheden die in de baan liggen ook daadwerkelijk gebruikt worden. Ik denk dat ik 3 a 4x in m'n leven heb meegemaakt dat een trein daadwerkelijk linkerspoor gingen rijden en maar 2x daarvan waren op dienstregeling-snelheid, de rest stapvoets.
[afbeelding]
ARI kan ca. 500 rijwegen bij Utrecht instellen en daar worden er ca. 350 nooit gebruikt, 60 met enige regelmaat en 90 zelden...
Maar goed we zullen wel zien na 2016 (dienstregeling 2016) als het niet werkt liggen die wissels er zo weer in.
[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 24-11-2014 12:43 ]
En in welke gevallen wordt dat gedaan? En hoe vaak per jaar? 240 wissels onderhouden heeft ook z'n nadelen... (voornamelijk tijdens de winterLuccus schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:43:
Waarom zouden die nu niet opgelost worden? Ik kan nu probleemloos die route rijden.
[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 24-11-2014 12:46 ]
Omdat we tegenwoordig in een maatschappij leven waar "hoe vaak" er wel toe doet of we het nou leuk vinden of niet.Luccus schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:55:
Je kunt je afvragen of de vraag "hoe vaak" überhaupt relevant is. Wat er nu gebeurt is een bepaald corridormodel (dat onderhevig is aan veranderingen in vervoersstromen) projecteren op iets relatief statisch als infrastructuur. Waarom zou je vervoerders dwingen te gaan pielen met bakken afsluiten of omrijden via Amf - Dmnz - Dvd?
Dit soort discussies voer ik wekelijks op m'n werk en meestal komt het uit op.. tijd en geld (waar tijd = geld).
In een ideale wereld mag die vraag inderdaad geen belang hebben. Alleen zitten we vandaag met de realiteit die vraagt dat alles zo efficiënt en goedkoop mogelijk gedaan word. 240 wissels onderhouden om alle situaties ten allen tijde mogelijk te maken lijkt me een zeer slechte investering. Op enkele jaren bespaar je meer dan dat het je over pakweg 10 jaar zal kosten om een missing link er terug in te bouwen.Luccus schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:55:
Je kunt je afvragen of de vraag "hoe vaak" überhaupt relevant is. Wat er nu gebeurt is een bepaald corridormodel (dat onderhevig is aan veranderingen in vervoersstromen) projecteren op iets relatief statisch als infrastructuur. Waarom zou je vervoerders dwingen te gaan pielen met bakken afsluiten of omrijden via Amf - Dmnz - Dvd?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ja, in het huidige corridorplan, maar er is meer dan het reguliere OV van NS. Ik snap de afwegingen ook wel, maar intussen heeft iedereen die buiten dat corridorplan z'n ding doet een hoop ellende om z'n treinen gepland te krijgen.Robkazoe schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:57:
Hoe vaak rijden er treinen van Amersfoort naar Geldermalsen? Alle treinen tussen Amersfoort - Utrecht maken kop in Utrecht. Als die treinen (z'n 4 stuks per uur) ineens naar Geldermalsen moeten, dan loopt dat traject ook helemaal over volgens mij.
[ Voor 32% gewijzigd door Luke! op 24-11-2014 16:33 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ach, leeg materieel laten pendelen is ook weer zo wat. Blijkbaar geen vraag naar.ijdod schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:34:
Wel, dat was het dan voor de 4 treinen per uur op Maarssen. We gaan weer 20 jaar terug in de tijd
In de spits blijft het 4x/u. Aanbod aanpassen aan vraag is nog niet zo'n slechte keuze hoorijdod schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:34:
Wel, dat was het dan voor de 4 treinen per uur op Maarssen. We gaan weer 20 jaar terug in de tijd
We are shaping the future
(Het is niet alsof ik het niet begrijp vanuit bedrijfseconomisch oogpunt... maar als iemand die daadwerkelijk gebruik maakt van OV als dat kan, kan ik er niet vrolijk van worden)
[ Voor 80% gewijzigd door ijdod op 25-11-2014 12:44 ]
Jij vraagt toch gewoon een pad aan van Amf naar Geldermalsen? Infratechnisch gewoon mogelijk hoor. Het vereist wel wat overloopwissels poetsen (dus ja het comfort van je reiziger is niet optimaal, maar met 1:18 wissel is het iig beter als met de 1:9 die er nu ligt). Ze zijn alleen niet blij met je als je zo'n pad aanvraagt omdat het een kruising is die gevolgen heeft voor zo'n beetje alle sporen uit alle richtingen (alleen die vanuit Rtd/Gvc niet). Maar dat is nu ook niet anders. Enige 'probleem' wat ik zie is dat je eerder linkerspoor moet gaan rijden op een corridor die aansluit op utrecht. Dat heeft nog al wat impact op heel wat treintjes, zeker als jij met zo'n mooie lange evenementsvervoertrein langs komt.Luccus schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:37:
[...]
Ja, in het huidige corridorplan, maar er is meer dan het reguliere OV van NS. Ik snap de afwegingen ook wel, maar intussen heeft iedereen die buiten dat corridorplan z'n ding doet een hoop ellende om z'n treinen gepland te krijgen.
Zie het ook zo, een goederentrein heeft hetzelfde probleem en die zetten ze echt niet zomaar even ergens aan de kant. Daar is geen opstelruimte voor en zo'n trein keer je niet even. Ik snap jou situatie ook wel, maar je kan die specifieke situatie niet projecteren op alle treinen die rijden via Utrecht.
Er is ook geen doorgaande stoppert naar Ah, dat verbaasd me ook. Volgens mij is daar wel animo voor, echter de infra trekt dat niet met ETMET/PHS. Dan moet er een extra spoortje bij de Haar komen en her en der nog wat blokverdichting. Maar euhm ik bedacht me net, de sprinter naar Uitgeest is toch een stopper Utrecht - Amsterdam? Alleen tijdens de spits dan denk ik?Maasluip schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:23:
En met overstappen. Ik vind het zelf ook vrij bizar dat er geen doorgaande stoptrein tussen Utrecht en Amsterdam is. Is die reisbehoefte zo klein?
[ Voor 18% gewijzigd door IJnte op 25-11-2014 14:32 ]
YepIJnte schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:22:
[...]
de sprinter naar Uitgeest is toch een stopper Utrecht - Amsterdam? Alleen tijdens de spits dan denk ik?
Veenendaal - Uitgeest is dat, overdag rijdt alleen Maarn - Maarssen.
In het Gooi heeft iedereen 3 auto'sMaasluip schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:23:
En met overstappen. Ik vind het zelf ook vrij bizar dat er geen doorgaande stoptrein tussen Utrecht en Amsterdam is. Is die reisbehoefte zo klein?
Ik heb ooit één keer midden in de spits (iets na 5 uur 's avonds) met deze trein naar Amsterdam gereden vanaf Utrecht Centraal. Was met nog twee vrienden en we konden makkelijk zitten.
In de spits zit de stopper naar Uitgeest vrij vol, daarbuiten minder. Dat gezegd, ik ken meer lijnen die buiten de spits niet uitblinken in drukte.
Wat de HOV bus/metro/tramverbindingen betreft: Dat houdt buiten Utrecht en Amsterdam gewoon op. Heb je op Maarssen/Breukelen/Abcoude bar weinig aan.

ijdod, je rijdt blijkbaar niet dagelijks tussen Amsterdam en Utrecht over de A2 tegenwoordig

Knooppunt Amstel, Abcoude, Breukelen, afslag Maarssen, tunnel dosering vanwege file op de A12....

En waar krijg ik die 16 bakken allemaal langs het perron, wat immers verplicht is wanneer het een stop voor reizigersin- en/of -uitstap betreft?IJnte schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:22:
[...]
Jij vraagt toch gewoon een pad aan van Amf naar Geldermalsen? Infratechnisch gewoon mogelijk hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 26-11-2014 09:38 ]
De treinen in Duitsland waren in 2013 bij elkaar ruim 3,7 miljoen minuten, oftewel meer dan zeven jaar, te laat. Dat antwoordde de Duitse regering op vragen uit de Bondsdag van de partij Linken.
Volgen de krant Bild ging het daarmee bergafwaarts met de Duitse "punktlichkeit''. In 2010 hadden de treinen relatief veel vertraging: 3,8 miljoen minuten, daarna ging het twee jaar beter. Vorig jaar nam de vertraging weer toe.
In de top tien van lijnen met de meeste vertragingen staan allemaal trajecten in het westen van het land. Lijnen uit het oosten komen er niet in voor. Volgens de Deutsche Bahn was vorig jaar 93,2 procent van de treinen op tijd. Maar daarin zijn alleen vertragingen van meer dan 5 minuten en 59 seconde geteld. Bij de 1 minuut-norm, was een krappe 61 procent op tijd.
In Nederland reed in 2013 93,6 procent van de treinen op tijd, met een marge van 4 minuten en 59 seconde. In Nederland wordt de punctualiteit bij aankomst gemeten op 35 grote stations.
Oscar Wilde
5 minuten marge??? ja zo kan ik het ook wel.In Nederland reed in 2013 93,6 procent van de treinen op tijd, met een marge van 4 minuten en 59 seconde. In Nederland wordt de punctualiteit bij aankomst gemeten op 35 grote stations.
En 5 minuten marge? Ach, in België is dat jaren terug al opgetrokken naar 5minuten 59 seconden en nog scoren we slechter...
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Komen vast spoor 5 en 7 bij en dan ben je al van je probleem af nietwaar?Luccus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:36:
Met 438,5 meter mogen we nu alleen op 4, 14 en 15 landen en meer dan eens met zo'n ding onderweg.
Als je 10x zoveel meetpunten hebt zul je nog steeds op ongeveer dezelfde waarden uitkomen. Een trein die op een klein station 5 minuten vertraging heeft heeft op het volgende grote station waar hij gemeten wordt ook 5 minuten vertraging.Blokker_1999 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:08:
waarom word die punctualiteit enkel op grote stations gemeten? In dit digitale tijdperk waarin treinen met GPS in real time gevolgd worden en elke seinoverschreiding geregistreerd staat op servers moet men toch perfect de stiptheid op het hele net kunnen meten ...
In Nederland hebben we in principe een 3 minuten-norm, dus 2 minuut 59 te laat. Dat is dan ook de norm die Prorail communiceert.ArcticWolf schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:55:
[...]
5 minuten marge??? ja zo kan ik het ook wel.
Echter is dit in de Europese regels gelijk getrokken voor alle landen en is daar 5 minuten van gemaakt. Helaas zie je dan weer verschil in interpretatie, met Duitsland 5:59 en Nederland 4:59.
Niet echt.asmi2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:21:
[...]
Als je 10x zoveel meetpunten hebt zul je nog steeds op ongeveer dezelfde waarden uitkomen. Een trein die op een klein station 5 minuten vertraging heeft heeft op het volgende grote station waar hij gemeten wordt ook 5 minuten vertraging.
Tegenwoordig zitten er vaak wachtmomenten in op grote stations. Aangezien de vertraging gemeten wordt op de vertrektijd haal je zo vertraging die je tijdens een traject hebt opgedaan eruit en ook meteen uit de statistieken.
Dus je kan dan 7 minuten vertraging hebben gehad op alle tussenliggende stations, maar de vertrektijd is nog steeds correct.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
klopt deze tekst dan niet?Hooglander1 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:58:
[...]
Niet echt.
Tegenwoordig zitten er vaak wachtmomenten in op grote stations. Aangezien de vertraging gemeten wordt op de vertrektijd haal je zo vertraging die je tijdens een traject hebt opgedaan eruit en ook meteen uit de statistieken.
Dus je kan dan 7 minuten vertraging hebben gehad op alle tussenliggende stations, maar de vertrektijd is nog steeds correct.
In Nederland reed in 2013 93,6 procent van de treinen op tijd, met een marge van 4 minuten en 59 seconde. In Nederland wordt de punctualiteit bij aankomst gemeten op 35 grote stations.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Jawel, maar ze hebben dan ook nog eens 5 minuten marge waardoor de (meestal) werkelijke vertraging niet wordt gemeten

Ja reistijden worden wel enorm opgerekt de laatste jaren. Onder het mom "klantvriendelijkheid" want het kabinet heeft zich in het hoofd gehaald dat op tijd rijden gelijk staat aan goede dienstverlening.ArcticWolf schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:51:
[...]
Jawel, maar ze hebben dan ook nog eens 5 minuten marge waardoor de (meestal) werkelijke vertraging niet wordt gemetenmaar goed, alles voor de goede cijfers
Niet dagelijks (want trein), maar wel met enige regelmaat. Zie eigenlijk alleen problemen bij de parallelbaan, en dan specifiek afslag Leidsche Rijn.ArcticWolf schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:48:
.................![]()
ijdod, je rijdt blijkbaar niet dagelijks tussen Amsterdam en Utrecht over de A2 tegenwoordigdus ik vergeef het je... maar ik sta /elke/ ********** (fucking) dag in de file op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht.
Knooppunt Amstel, Abcoude, Breukelen, afslag Maarssen, tunnel dosering vanwege file op de A12....tis echt om te janken.
Anyway, vroeger was het een lange rij van Utrecht tot Amsterdam
True, sprinter Utrecht - Amersfoort - Zwolle had op een gegeven moment 7 minuten speling tussen aankomst en vertrek als de trein stipt op tijd was. Die sprinter heeft nogal eens dikke vertraging (+5 tot +10 is redelijk de standaard in de ochtendspits) en haal je dus 0,0% punctualiteit op dat traject. Gelukkig zijn ze daar nu wel een beetje van afgestapt en zit er nu nog maar één minuut speling tussen aankomst en vertrek. Of dat nu zo handig is in de drukke ochtendspits weet ik niet (denk dat 2 of 3 minuten realistischer is vooral als het goed druk is), maar beter dan 7 minuten stilstaan want dat is een beetje zinloos en puur voor de statistiek.LordSinclair schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:54:
[...]
Ja reistijden worden wel enorm opgerekt de laatste jaren. Onder het mom "klantvriendelijkheid" want het kabinet heeft zich in het hoofd gehaald dat op tijd rijden gelijk staat aan goede dienstverlening.
Ik heb nog niet teruggevonden dat die verlengd worden en 16 bakken plus loc aankunnen; kan ik daar ergens iets over teruglezen? Thx.IJnte schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:17:
[...]
Komen vast spoor 5 en 7 bij en dan ben je al van je probleem af nietwaar?
Moah, dat is maar ten dele waar. Bufferen zorgt ervoor dat er meer vertragingen opgevangen kunnen worden, en ik heb liever meer zekerheid dat mijn trein op tijd aankomt (en dat ik dus mijn overstap haal) dan dat ik er soms sneller ben maar soms ook veel later.Robkazoe schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:56:
maar beter dan 7 minuten stilstaan want dat is een beetje zinloos en puur voor de statistiek.
Ik zal even voor je opzoeken wat te opstellengte gaat worden, maar die rabobrug gooit nogal wat roet in het eten.Luccus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:18:
[...]
Ik heb nog niet teruggevonden dat die verlengd worden en 16 bakken plus loc aankunnen; kan ik daar ergens iets over teruglezen? Thx.
Gister stond ie van Amsterdam t/m Utrecht en rara... vandaag ook weerijdod schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:05:
[...]
Niet dagelijks (want trein), maar wel met enige regelmaat. Zie eigenlijk alleen problemen bij de parallelbaan, en dan specifiek afslag Leidsche Rijn.Wat de tunnel doet... geen idee, daar kom ik weinig in de spits.
Anyway, vroeger was het een lange rij van Utrecht tot Amsterdam
De provincie Noord-Brabant wil vanaf eind 2015 niet meer betalen voor de late nachttreinen in het weekend. Dat betekent dat er tussen 02.00 en 05.00 uur geen treinen meer zullen rijden tussen Eindhoven, Den Bosch en Utrecht. Dat staat in het voorstel van Gedeputeerde Staten aan Provinciale Staten.
De provincie en de betrokken gemeenten Eindhoven, Tilburg, Breda, Dordrecht en Den Bosch moeten voor eind januari aan de NS laten weten of ze met eigen geld het nachtnet willen voortzetten.
De treinen tot 02.00 uur worden vanaf volgend jaar opgenomen in de reguliere dienstregeling van de NS, maar voor treinen in de uren tussen 02.00 en 05.00 uur moeten de provincie en de gemeenten zelf betalen. Er wordt in die uren weinig gebruik gemaakt van het nachtnet en daarom stelt de provincie geen geld meer beschikbaar. Een ritje met het nachtnet kost tussen de 30 tot 35 euro per reiziger. Dat komt neer op ruim 400.000 euro per jaar.
Kritiek
In 2012 deed de provincie hetzelfde voorstel, maar na kritiek uit de regio mocht de nachttrein toch blijven rijden. Toen betaalde de provincie ruim 800.000 euro en de betrokken gemeenten ieder bijna 73.000 euro om de treinen tot eind 2015 in te kopen. Omdat het aantal reizigers na 02.00 uur niet is gestegen, wil de provincie de subsidie nu definitief stop zetten.
Of er vanaf 2016 een ander vervoermiddel wordt ingezet na 02.00 uur 's nachts is niet bekend.
Oscar Wilde
Dus je bent liever elke dag 7 minuten langer onderweg dan af en toe een keer 30 minuten later?ValHallASW schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:20:
[...]
Moah, dat is maar ten dele waar. Bufferen zorgt ervoor dat er meer vertragingen opgevangen kunnen worden, en ik heb liever meer zekerheid dat mijn trein op tijd aankomt (en dat ik dus mijn overstap haal) dan dat ik er soms sneller ben maar soms ook veel later.
Ja. Als je elke dag onderweg bent dan is dat hoogstwaarschijnlijk in de spits, en dan loop je vrij snel een paar minuten vertraging op. Dan wordt die 7 minuten nog maar 3 minuten, en als je dan niet een keer per week je overstap mist dan heb je al netto tijdswinst. Plus dat je een hoop ergernis voorkomen hebt.LordSinclair schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:07:
[...]
Dus je bent liever elke dag 7 minuten langer onderweg dan af en toe een keer 30 minuten later?
Reis je buiten de spits dan doe je dat waarschijnlijk niet dagelijks, en dan maakt die 7 minuten ook niet zo erg uit.
[ Voor 6% gewijzigd door ValHallASW op 27-11-2014 09:07 ]
Hoe bedoel je? De huidige lijnen blijven gewoon bestaan, maar de lijnen worden nu (nagenoeg) fysiek van elkaar gescheiden, de overstap zelf wordt niet aangetast (huidige perron nummers blijven ook gehandhaafd, misschien een enkele wijziging).deadlock2k schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:53:
Ga je dan geen overstapproblematiek creëren? Met ETMET is dat natuurlijk niet zo'n probleem maar ETMET wordt niet over de Veluwelijn uitgerold.
Schiphol - Utrecht is ligt straks los van Schiphol - Almere, wat nu over dezelfde sporen gaat. Bij Utrecht komt nog een 2e spoorbrug richting Woerden om ook het verkeer tussen Leiden/Rotterdam/Den Haag te scheiden van elkaar.
Doorgaande IC's tussen Utrecht - Arnhem en Utrecht - Den Bosch die elkaar nu nog kruisen bij Lunetten komen straks los van elkaar te lopen, de maatregelen bij Den Bosch scheiden het verkeer tussen Nijmegen en Tilburg en Eindhoven - Utrecht etc...
Vertragingen op de corridors beinvloeden elkaar niet (minder) is de theorie
[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 27-11-2014 10:30 ]
ja, in Arnhem staat hij bijvoorbeeld 8 minuten te wachten en in Utrecht 7 minuten en in Amsterdam ook 7 minuten, daar zit een extra buffer in om vertraging op te vangen en je overstap tijd ;-) dus dubbel op. Die vertragingsbuffer kan omlaag straks...deadlock2k schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:48:
Je buffer, daarmee heb je het toch ook over tijd?
Huh? Dat viersporige stuk wordt toch slechts een opdeling in sporen voor snel en langzaam verkeer ("stoptreinsporen") en houdt op generlei wijze verband met de aftakking naar Leiden, of ijl ik nu?ArcticWolf schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:21:
[...]
Bij Utrecht komt nog een 2e spoorbrug richting Woerden om ook het verkeer tussen Leiden/Rotterdam/Den Haag te scheiden van elkaar.
Na 2019 niet meer volgens mij, maar goed dat moet nog komen... PHS 2018 is nog niet afgelopen he.Luccus schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:47:
[...]
Huh? Dat viersporige stuk wordt toch slechts een opdeling in sporen voor snel en langzaam verkeer ("stoptreinsporen") en houdt op generlei wijze verband met de aftakking naar Leiden, of ijl ik nu?
Ritje van zeg Zaandam naar Nijmegen sta je dus minimaal 22 minuten stil op perrons. Das best wel veelArcticWolf schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:54:
[...]
ja, in Arnhem staat hij bijvoorbeeld 8 minuten te wachten en in Utrecht 7 minuten en in Amsterdam ook 7 minuten, daar zit een extra buffer in om vertraging op te vangen en je overstap tijd ;-) dus dubbel op. Die vertragingsbuffer kan omlaag straks...

Het teinverkeer rond Utrecht wodt in de war gegooid door een wisselstoring. De NS hoopt het probleem rond elf uur verholpen te hebben.
Door de storing rijden er minder treinen van Utrecht naar Schiphol, Den Bosch en Ede- Wageningen. Naar Geldermalsen rijden helemaal geen treinen.
Oscar Wilde
Verwijderd
Minder treinen is volgens mij nogal een understatement in het geval van Utrecht - Ede Wageningen. De treinreizigers hier waren allemaal pas net voor de lunch binnen.
Treinverkeer Rotterdam uren plat door gestrande treinen
Minder treinen rond Den Haag door tekort aan personeelHet treinverkeer van Rotterdam heeft in de nacht van maandag op dinsdag een aantal uren platgelegen omdat er vijf treinen waren gestrand in de omgeving van de stad.
Het ging om tweehonderd passagiers die in de treinen zaten. Ze moesten vervoerd worden met bussen.
Pas rond 4.00 uur kon het treinverkeer rond Rotterdam weer hervat worden. Toen was de storing in de bediening van seinen en wissels voorbij.
Rotterdam Centraal is een van de stations van het nachtnet.
Er rijden dinsdagochtend minder treinen van en naar station Den Haag. De reden is "een tekort aan personeel" door een gepland werkoverleg.
Dat meldt NS op Twitter.
Ongeveer 150 machinisten en conducteurs gingen niet aan het werk, maar hadden een overleg met de NS-directie, meldde een woordvoerder van de spoorwegen.
Reizigers moeten rekening houden met vertragingen en uitval van treinen. De werkonderbreking duurde van 4.00 uur tot ongeveer 6.30 uur. NS betreurt de hinder die door de werkonderbreking is ontstaan.
Het NS-personeel vindt dat ze te weinig overstaptijd hebben tussen de treinen waarop ze moeten werken en planden daarover het overleg in. Volgens Omroep West kon het werkoverleg eventueel uitlopen op een staking die invloed zou hebben op het treinverkeer in het hele land.
Geen staking
Een woordvoerder van vakbond VVMC laat aan NU.nl weten dat het niet zover gaat komen. "Er is besloten om vrijdag weer met de NS om tafel te gaan zitten om te praten over de verschillende punten waar de werknemers mee zitten", bevestigt een woordvoerder.
Dat overleg vindt alleen plaats als er aan alle behoeften van de werknemers wordt voldaan. Is dat niet het geval, dan zou er alsnog gestaakt kunnen worden. "Het is een laatste redmiddel, maar niet de insteek", aldus de woordvoerder.
Uren in de trein zonder restauratiewagon: dan bestel je in Deventer toch een pizza!
Pizzeria Bella Roma in Deventer kreeg zaterdagavond een wel heel bijzondere bestelling: een aantal reizigers in de internationale trein van Berlijn naar Amsterdam wilde graag een pizza. En dus stond de bezorger rond 21.30 uur op het station met een aantal pizza's te wachten op de trein.
De internationale trein tussen Amsterdam en Berlijn heeft tijdelijk geen restauratiewagon en dat is vervelend als je er al een aantal uren op hebt zitten en je hebt honger. Een aantal jongeren loste dat zaterdag slim op door een aantal pizza's op het station te laten bezorgen.
Ze zochten vanuit de trein een pizzeria in Deventer en gaven vervolgens telefonisch hun bestelling door. "We kregen ruim op tijd de bestelling door en hadden dus tijd genoeg om de pizza's klaar te maken", zegt een medewerkster van de pizzeria. "We hebben nog nooit eerder zo'n bijzondere bestelling gehad."
Rennen voor pizza's
Op een filmpje dat op Facebook is geplaatst is te zien dat de reizigers haast niet kunnen wachten tot ze in Deventer aankomen. Zodra de trein stilstaat en de deuren opengaan rennen ze naar buiten, op zoek naar de pizzabezorger. Aan het einde van het filmpje komt iemand met een aantal pizzadozen door de trein lopen en kunnen de reizigers hun honger stillen.
Overigens meldt de NS op haar website dat de internationale trein van en naar Berlijn vanaf 14 december weer een restauratiewagon heeft.
[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 02-12-2014 07:47 ]
Oscar Wilde
Gepland ?!?Er rijden dinsdagochtend minder treinen van en naar station Den Haag. De reden is "een tekort aan personeel" door een gepland werkoverleg.
Waarom was het dan om 8:30 nog steeds zo'n zooitje ? Info van NS Reisplanner en op borden was niet hetzelfde, conducteur wist ook niet of sprinter naar Den Haag nou stopte op R'dam CS of toch doorreed (niet dus) enz enz
Btw ; op borden stond dat het kwam door een 'eerdere verstoring' (= gepland werkoverleg?) ...
Verwijderd
Het gaat helemaal niet goed met de spoor medewerkers op het moment (in alle spoor branches), dus zal wel meer aan komen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:42:
Ach, wees blij dat ze het werkoverleg van vrijdag ruim vooraf aankondigen. En zoals ik het artikel lees, zegt de vakbond "we gaan niet staken als aan al onze wensen wordt voldaan". Dus zo geruststellend klinkt dat helemaal niet.
Ik hoorde dat bij de NS afgelopen weekend P&O-ers hebben moeten overwerken en vanochtend ook al om 3 uur aan de slag mochten gaan. Dus ik denk dat de NS de ernst er ook wel van in ziet. Vraag is of ze er komende vrijdag uit gaan komen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:42:
Ach, wees blij dat ze het werkoverleg van vrijdag ruim vooraf aankondigen. En zoals ik het artikel lees, zegt de vakbond "we gaan niet staken als aan al onze wensen wordt voldaan". Dus zo geruststellend klinkt dat helemaal niet.

Aandrijving door 750V derde-rail systeem (vrij gebruikelijk in de UK). O ja, en ze rijden daar natuurlijk aan de verkeerde kant van het spoor (links)
Moet toch zeggen dat me dat aangenaam veraste, dingen zijn ondanks hun wat hogere leeftijd (ze zijn uit 1988) toch nog vrij comfortabel, en liggen lekker rustig op de baan. Maken ook nauwelijks (binnen hoorbaar) geluid, en trekken soepel op, zonder teveel stoten en schokken enzo.
Zelfs nog een heuse Railtender aan boord, hoewel die nogal overpriced waren (2.5 pond aka 3.15 euro voor een blikje Cola van 0.33 cl vind ik wat overdreven....).
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 02-12-2014 16:31 ]
Virussen? Scan ze hier!
Vorig jaar sloegen treinen nog 3.393 tussenstations over.
Gemiddeld dus bijna 10 per dag. Dat is nogal wat als je bedenkt dat op de juist kleinere stations maar 1x per half uur (per richting) een trein rijdt.
Speel ook Balls Connect en Repeat
De 460's (8 bakken lang) zijn opgesplitst en omgebouwd naar type 458/5 (5 bakken lang), waarmee ze een nieuwe deelserie werden van de reeds bestaande en eveneens door Alstom gebouwde Class 458. Bij deze ombouw werd de "Darth Vader"-neus vervangen door een meer klassieke doorloopkop, ook werd de tractie-installatie aangepast. De bestaande 458'igers werden met 1 rijtuig verlengd.
[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 02-12-2014 17:49 ]
We are shaping the future
Ik vind het maar lelijke dingen, 't is net of er een zootje rijtuigen rijdt zonder loc.wildhagen schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:31:
Eens even een buitenlandse spoorbeleving gehad. Van het weekend even retourtje Londen gedaan met vliegtuig, daarbij ook gebruik gemaakt van de Gatwick Express, die gebruik maakt van treinstellen type BR Class 442, om van vliegveld naar hotel te komen.
[afbeelding]
Aandrijving door 750V derde-rail systeem (vrij gebruikelijk in de UK). O ja, en ze rijden daar natuurlijk aan de verkeerde kant van het spoor (links)
Moet toch zeggen dat me dat aangenaam veraste, dingen zijn ondanks hun wat hogere leeftijd (ze zijn uit 1988) toch nog vrij comfortabel, en liggen lekker rustig op de baan. Maken ook nauwelijks (binnen hoorbaar) geluid, en trekken soepel op, zonder teveel stoten en schokken enzo.
Zelfs nog een heuse Railtender aan boord, hoewel die nogal overpriced waren (2.5 pond aka 3.15 euro voor een blikje Cola van 0.33 cl vind ik wat overdreven....).
[ Voor 4% gewijzigd door evilution op 02-12-2014 18:04 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Onbekend schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:47:
http://www.nu.nl/politiek...enstations-overslaan.html
Vorig jaar sloegen treinen nog 3.393 tussenstations over.
Gemiddeld dus bijna 10 per dag. Dat is nogal wat als je bedenkt dat op de juist kleinere stations maar 1x per half uur (per richting) een trein rijdt.
Ik ken dat deel en dat daar stations overgeslagen worden snap ik helemaal.Tussen Nijmegen en Arnhem rijdt de IC (Roosendaal-Zwolle) als stoptrein en een kwartier later rijdt er een sprinter dezelfde kant uit. W.m.b. prima om die kleinere stations (Lent, Elst, Arnhem Zuid) over te slaan om wat tijd in te halenHet gaat onder meer om het traject Nijmegen-Arnhem
Heftig ...
http://www.gelderlander.n...sme-1.4655773?ls=lg&rs=pl
[ Voor 42% gewijzigd door Goner op 03-12-2014 14:11 ]
Te weinig personeel?@NS_online 24 minutes ago
Woerden-Utrecht: er rijden minder Sprinters door beperkingen in de personeelsinzet. http://bit.ly/NSinfo #WdUt
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 03-12-2014 15:35 ]
Oscar Wilde
Misschien een gepland werkoverleg ?
het is allemaal nogal beperkt vandaag :
Rotterdam C.-Hoek v H. Strand
beperkingen in de materieelinzet
05.41 – 09.01 uur
Utrecht C.-Alphen a/d Rijn/Gouda
beperkingen in de materieelinzet
04.13 – 11.32 uur
[ Voor 40% gewijzigd door Goner op 03-12-2014 16:06 ]
Alweer? Daar was gister ook al commotie over. http://www.nu.nl/algemeen...aag-tekort-personeel.html
Oscar Wilde
Ja, daarom juist, was een uur later in Den Haag gisteren ... had er een cynische/sarcastische smiley bij moeten zetten.Raven schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:57:
[...]
Alweer? Daar was gister ook al commotie over.
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 03-12-2014 17:08 ]
Dit topic is gesloten.