Ken de situatie daar niet van eerste hand, echter is de capaciteit op de lijn Nijmegen - Venlo - Roermond beperkt doordat het overgrote deel enkelspoor is en er fysiek niet meer treinen kunnen rijden aangezien alles met elkaar moet kruisen. Wat betreft de lengte van de treinen; als ik even snel kijk kunnen de perrons niet veel meer dan 8 bakken aan (Heijendaal een stuk of 7 om maar wat te noemen), wat de lengte van treinen redelijk tegen werkt. In dat opzicht is het dus ook lood om oud ijzer wie er rijd; max capaciteit op het spoor is max capaciteit. Geen idee overigens of men wel max capaciteit inzet of dat er niet met maximale lengte gereden word. Zonee, dan gaat dat argument deels wel op. Daarnaast;
- Wifi werkt slecht --> hangt ook maar net van de beschikbare 3g verbinding af; wifi bij NS is vrij regelmatig ook om te huilen en vind ik zelf geen primair vervoerscriterium eigenlijk..
- Treinen zijn luidruchtig --> Deels inherent aan dieselmaterieel? Men rijd hetzelfde mat als Arriva in het noorden en daar zie ik geen stroom van klachten over voorbij komen.
- Volle treinen; zie hierboven.
- Geen service: pay peanuts, get monkeys van de provincie?
Als een provincie kiest voor een gunning met zo min mogelijk kosten zal een vervoerder op diverse dingen beknibbelen om zo goedkoop mogelijk in te kunnen schrijven. Wellicht dat Groningen / Friesland / Gelderland op een andere manier aanbesteed hebben, waardoor daar meer (financiele) ruimte is?
- Onvriendelijk personeel en defecte palen heeft een vervoerder wel (indirect) invloed op, granted.
Ben benieuwd of een andere vervoerder de verwachtingen wel waar zou kunnen maken; het
upgraden van de infra zal al een hele hoop kunnen schelen in dat opzicht.

Klinkt inderdaad behoorlijk als sensatiemedia; afhankelijk van de situatie ter plekke is deze óf door een P sein gereden (terugrijden is expliciet uit den boze zonder toestemming van de verkeersleiding) of door een bediend sein gereden, in welk geval een machinist de trein ook niet zomaar 'even' terug mag zetten of überhaupt 'gewoon' door rijden... Geen idee wat er dus daadwerkelijk gebeurd is, maar als het verhaal klopt en de machinist op eigen beweging een trein terug is gaan zetten dan is dat (zacht uitgedrukt) een kwalijke zaak..
@ hieronder: Duidelijk, dan zet men eigenlijk gewoon te weinig materieel in.
[
Voor 18% gewijzigd door
mambo No5 op 13-10-2014 12:16
]