If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ja ik vind het ook bizar waarom mensen zich zo gedragen rond voetbal, maar ik vind het ook bizar waarom men altijd denkt dat politie/ME inzet tijdens een wedstrijd extra geld kost?Maardiweb schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:35:
Ik vind het echt schandalig. Zat vandaag toevallig in de auto mezelf weer af te vragen wie toch al die bussen, politie, toezichthouders, ME en andere beambten betaalt om ervoor te zorgen dat zo'n wedstrijd en bijbehorende supporters in toom worden gehouden. Volgens mij is de gemeente hier verantwoordelijk voor en draait deze dus voor de kosten op, maar ben erg benieuwd hoe dit bij de trein zit. Echt té bizar hoe mensen zich misdragen rond dat voetbal.
Daanaast blijft er ander werk liggen, dus in praktijk is het overwerk voor de agenten.
[ Voor 30% gewijzigd door leonbong op 21-09-2014 22:29 ]
Mm? Ze krijgen toch gewoon 40 uur betaald neem ik aan, het kost hooguit wat weekend toeslag en doordeweeks hebben ze dan een vrije dag...leonbong schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:27:
Die agenten die de me zijn. Zitten niet ergens te wachten die hebben normaal gesproken andere taken. Die werken lang niet allemaal normaal gesproken op zondag dus ja dat kost geld.
leonbong schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:31:
Dan kost het toch geld of niet dan?

je snapt wat ik bedoel, het kost weinig tot geen extra geld iig...
In mijn omgeving ken ik aantal agenten het gaat om significante bedragen, voor een korps.
[ Voor 17% gewijzigd door leonbong op 21-09-2014 22:34 ]
extra?leonbong schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:33:
In mijn omgeving ken ik aantal agenten het gaat om significante bedragen, voor een korps.
Ik kan idd 2 extra diensten schrijven en weekend dienst als ik 7 dagen per week werk, maar m'n bedrijf wilt toch liever dat ik dan 2 vrije dagen opneem en dan krijg ik dus alleen 3 dagen normaal en 2 dagen met weekend toeslag betaald
Meer vrij nemen kost de baas ook geld, want je levert niks op de vrije dagen maar je betaalt wel.
[ Voor 79% gewijzigd door leonbong op 21-09-2014 22:43 ]
Geen ideeleonbong schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:37:
Hoeveel % bedoel dan want dit zegt me niks
Dan zou ik de CAO open moeten slaan, niet echt interessant trouwens aangezien weekend werk aan het spoor niet echt vrijblijvend is
[ Voor 31% gewijzigd door leonbong op 21-09-2014 22:47 ]
De vierde is als het goed is gisteren het land uit gegaan.Onbekend schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:51:
[...]
Zijn de Fyra-treinen allemaal al terug naar de fabrikant?
We are shaping the future
Maar vergeet niet, voor die twee vrije doordeweekse dagen moet wel iemand anders twee dagen extra werken. Ofwel, het zijn gewoon 100% (+toeslag) extra kosten.ArcticWolf schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:35:
[...]
extra?
Ik kan idd 2 extra diensten schrijven en weekend dienst als ik 7 dagen per week werk, maar m'n bedrijf wilt toch liever dat ik dan 2 vrije dagen opneem en dan krijg ik dus alleen 3 dagen normaal en 2 dagen met weekend toeslag betaaldecht significant is dat niet te noemen (maar misschien dat de politie veel meer krijgt?)
Life is not about specs, it is about joy!
Er is niemand die mijn werk overneemt als ik vrij heb hoor als ik weekend dienst heb gehad, dan hebben ze gewoon pech als ze me nodig hebben... Maar misschien is dat anders bij de politie, ik kan me niet voorstellen dat ze doordeweeks altijd 100% inzet nodig hebben en het soms niet uitdunnen.bartvl schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:50:
[...]
Maar vergeet niet, voor die twee vrije doordeweekse dagen moet wel iemand anders twee dagen extra werken. Ofwel, het zijn gewoon 100% (+toeslag) extra kosten.
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 21-09-2014 22:53 ]
Man in trein met nepmachinegeweerHet treinverkeer tussen Amsterdam en Schiphol wordt maandagochtend gehinderd door een defecte trein.
Dat meldt de NS.
Reizigers tussen Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid en de luchthavern Schiphol moeten rekening houden met een half uur tot een uur vertraging.
Het is nog onduidelijk hoe lang de stremming zal duren.
In een trein op Utrecht Centraal is een man aangehouden die een nepmachinegeweer bij zich had. Een passagier van de intercity vanuit Den Bosch zag dat de man een sporttas bij zich had waaruit de loop van een geweer stak en waarschuwde de politie.
Op Utrecht Centraal doorzocht de politie met zeven man de trein en hield de man aan. Het geweer bleek nep, maar ook echt lijkende nepwapens zijn verboden. Er is proces-verbaal opgemaakt.
Volgens ooggetuigen bleven de deuren van de trein dicht bij aankomst op het station en mocht niemand de trein uit. Inmiddels is de trein verder gereden naar Schiphol.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Bron: http://www.bndestem.nl/al...-thalys-bedrijf-1.4544853De Europese Commissie stemt in met de oprichting van een nieuwe Belgisch-Franse spoormaatschappij die vanaf volgend jaar de bestaande Thalys hogesnelheidslijn gaat exploiteren.
Thalys is nu nog een gemeenschappelijk Belgisch, Frans, Nederlands en Duits project, maar de Duitsers stappen er in 2015 uit. Dan komt er een nieuw bedrijf van de Belgische en Franse spoormaatschappijen. De Europese Commissie ziet daarin geen gevaar voor de concurrentie.
Van de nieuwe onderneming komt vooralsnog 60 procent in handen van de Franse SNCF en 40 procent van de Belgische NMBS. De NS, die nu geen aandeel heeft, is daarin wel geïnteresseerd.
Virussen? Scan ze hier!
En naar Keulen, er staat/stond al geruime tijd een Velaro bij station Leuven.Blokker_1999 schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:37:
Bijkomend zullen binnekort de Velaro stellen ook in dienst komen, zou me niet verbazen als ze deze gaan inzetten op de verbinding vanuit Amsterdam.
Het treinverkeer rond Schiphol kampt nog zeker tot 22.00 uur met problemen als gevolg van een defecte trein en een kapotte bovenleiding bij de spoorbrug over de Schinkel bij Amsterdam.
Dat meldt spoorbeheerder Prorail maandag.
De hele dag heeft treinverkeer rond Schiphol last van vertragingen door de defecte trein en de kapotte boveleiding. Daarom zullen er in de avond spoedreparaties plaatsvinden van 19.00 tot 22.00 uur.
Pas als de reparaties erop zitten, kan de defecte trein weggehaald worden. Tot die tijd rijden er helemaal geen treinen op het traject tussen Schiphol en Amsterdam Zuid en Amsterdam Sloterdijk.
Reizigers tussen Utrecht en Schiphol worden geadviseerd om te reizen via Den Haag Centraal. Ook worden er bussen ingezet. De extra reistijd bedraagt dertig tot zestig minuten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Volgens mij is het toch gewoon vraag en aanbod? Als deze voetbalwedstrijden niet zo veel mankracht vereisen, hoef je ook minder mensen in dienst te hebben? Zeker zoals jij suggereert, dan hebben ze dus extra mensen nodig in het weekend? Of ben ik hier nu veel te simpel in? Een (onnodige) uitruk van de brandweer kost ook bakken met geld, terwijl die gasten anders gewoon koffie zitten te leuten. Beetje gechargeerd, maar het gaat om het idee.ArcticWolf schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:52:
[...]
Er is niemand die mijn werk overneemt als ik vrij heb hoor als ik weekend dienst heb gehad, dan hebben ze gewoon pech als ze me nodig hebben... Maar misschien is dat anders bij de politie, ik kan me niet voorstellen dat ze doordeweeks altijd 100% inzet nodig hebben en het soms niet uitdunnen.
Ik vergelijk het even met mijn werk: Daar wordt het bellen naar de IT service desk 'ontmoedigd' door te zeggen dat elke ticket 25 euro kost. Natuurlijk is dat niet zo zwart wit, maar het gaat er om dat er per maand zoveel tickets binnenkomen, dat als je de kosten voor de medewerkers en systemen om deze tickets te verwerken deelt door het aantal tickets, je op zo'n bedrag uitkomt.

Perrons zijn zóóóó afgezaagd: perrons op station Apeldoorn worden beter toegankelijk gemaakt >>
https://www.prorail.nl/nieuws/perrons-zijn-z-afgezaagd
Vergeet de kettingzaag, cirkelzaag of figuurzaag. Wij hebben een perronzaag. In Gelderland gaan we er in de herfstvakantie mee aan de slag. Om de perrons mooi op hoogte te brengen. Overigens doen we daar dan nog veel meer. We gaan er op piekmomenten met 300 spoorwerkers tegelijk aan de slag. Reizigers gaan daar wel hinder van ondervinden.
Perronzaag
In Nederland werken we al langere tijd aan de toegankelijkheid van stations en treinen. Daarvoor worden onder andere de perrons op een Europese norm gebracht qua hoogte. Er komen steeds meer treinen te rijden die ook op die hoogte zijn berekend. Ook reizigers met rolstoel of kinderwagen kunnen dan zelf de trein in komen. Op stations in Apeldoorn gaan we de perrons daarom deze herfstvakantie aanpassen. Met een speciale zaag die op het spoor rijdt, wordt de zijkant van het perron precies op de nieuwe maat gemaakt. De zogenoemde keerwand hoeft er dan niet helemaal uit, wat tijd en geld scheelt. Daarna is het een kwestie van afgraven van de rest van het perron en opnieuw bestraten.
300 spoorwerkers
Komende herfstvakantie wordt op verschillende locaties en momenten in Nederland flink aan het spoor gewerkt. In Gelderland alleen al gaat het om meerdere trajecten. Rond Zutphen, Winterswijk en Apeldoorn, zijn op piekmomenten 300 spoorwerkers tegelijk actief. Gedurende negen dagen wordt er soms 24 uur per dag gewerkt aan de spoorvernieuwingen.
Onderdoorgangen
Station Zutphen vormt een van de zwaartepunten daar. Er worden twee tunnels onder het spoor door ingeschoven en de spoorbrug over de IJssel krijgt geheel nieuwe sporen. Om de hinder voor reizigers kleiner te maken, wordt er een noodperron gebouwd dat twee dagen dienst zal doen. De tunnels worden in twee etappes op hun plek gezet. De eerste paar dagen gaat daarom de ene helft van de sporen en perrons bij Zutphen buiten dienst, de andere dagen de andere helft.
Reizigers
Reizigers in Gelderland, maar ook in andere delen van Nederland worden geadviseerd voor vertrek informatie in te winnen bij www.ns.nl. Voor een overzicht van de meest impactvolle werkzaamheden voor reizigers is er de website www.prorail.nl/vernieuwt en www.prorail.nl//werkzaamheden .
Trein Almere - Zwolle stilgezet, groep jongeren pleegt vernielingen
Een trein die woensdagavond onderweg was van Almere naar Zwolle is stilgezet bij station Lelystad, omdat een groep jongeren vernielingen pleegde. Dat groep was volgens Omroep Flevoland onderweg naar Groningen.
De trein is stilgezet op verzoek van de conducteur. In de trein zit een groep van 150 jongeren, van wie een aantal de vernielingen heeft gepleegd. De politie zoekt uit wie dat zijn geweest.
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 24-09-2014 21:16 ]
Oscar Wilde

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Welk station is dat ? Da's wel extreem zeg ... toen we op Lombardijen nog de SLT hadden paste dat keurig. De SGM die we sinds december hebben, steekt juist een halve meter boven het perron uit hier en daar.CyBeR schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:54:
Gut, ik wist dat SLT een lage instap had maar dit is wel overdreven zeg..
Haarlem Spaarnwoude.Goner schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:48:
[...]
Welk station is dat ? Da's wel extreem zeg ... toen we op Lombardijen nog de SLT hadden paste dat keurig. De SGM die we sinds december hebben, steekt juist een halve meter boven het perron uit hier en daar.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Mja gewoon nog 'oude' perron hoogte van 840 oid ipv 760? Overigens vind ik die 760 wel wat aan de lage kant gezien je voor een vloer van 760 hoog al snel in de knoop komt met je draaistellen als je daarboven een deur wilt hebben.CyBeR schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:54:
Gut, ik wist dat SLT een lage instap had maar dit is wel overdreven zeg..
[afbeelding]
Zat een keer in de trein toen deze hier: Wikipedia: Halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood stopte. Was ook flink laag. Verder was de grenslandexpress in Bad Bentheim ook altijd een mooie vertoning:
[ Voor 31% gewijzigd door GoldenSample op 26-09-2014 14:31 ]
Hoe deden ze dat voor rolstoelers toen?GoldenSample schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:27:
[...]
Mja gewoon nog 'oude' perron hoogte van 840 oid ipv 760? Overigens vind ik die 760 wel wat aan de lage kant gezien je voor een vloer van 760 hoog al snel in de knoop komt met je draaistellen als je daarboven een deur wilt hebben.
Zat een keer in de trein toen deze hier: Wikipedia: Halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood stopte. Was ook flink laag. Verder was de grenslandexpress in Bad Bentheim ook altijd een mooie vertoning:
[afbeelding] Hoewel haltes zonder Perron in Duitsland zelfs nog voor kunnen komen.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dus naast de bladeren op de rails is ook regen een reden om niet te rijden? Vanaf volgende week ga ik het weer eens proberen met het woon-werkverkeer per trein. Het is alleen herfst, dus ik ben benieuwd.daaan_1992 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:01:
De nieuwe intercity dubbeldekker is niet helemaal waterdicht..
[afbeelding]
Waar maak je dat uit op?Roenie schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:10:
[...]
Dus naast de bladeren op de rails is ook regen een reden om niet te rijden?
Vrijwel alle Sprinters, de stoptrein die bedoeld is voor kortere ritjes, hebben midden 2021 een wc aan boord. Dat is ruim drie jaar eerder dan gepland..
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) maandag geschreven aan de Tweede Kamer, die er jaren geleden op had aangedrongen om de nieuwe Sprinters die zonder toilet zijn geleverd, alsnog te voorzien van een wc.
Het gaat in totaal om 131 treinstellen. De Nederlandse Spoorwegen beginnen in het eerste kwartaal van 2018 met het plaatsen van de toiletten.
Dat is volgens Mansveld een complexe operatie. ''Een bestaand type toilet wordt nu ingebouwd in een nieuw type treinstel dat niet is ontworpen voor het plaatsen van toiletten'', schrijft ze.
De NS onderhandelt momenteel met verschillende leveranciers om de klus te klaren. Elk treinstel krijgt één toilet, dat ook toegankelijk is voor mensen in een rolstoel.
Oscar Wilde
Hoe wordt dat nou bedoeld ? Korte ritjes voor de Sprinter of voor de reiziger ?
Ik stap in R'dam op de sprinter en zit er dan in tot Den Haag, zo'n 40 min. Maar die sprinters komen uit Roosendaal of Breda, nog eens ruim 40 min. ... zou dat niet echt een kort ritje willen noemen.

Zo zijn er vast wel meer van dit soort voorbeelden te noemen.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Nee, nu een week of 2 geloof ik.sdk16420 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:58:
Zag vandaag een TRAXX in NS kleuren met intercity direct rijden. Waren de locomotieven in NS kleurstelling al lang ingezet?
Zo zag ik vandaag de "groene" VIRM voorbij komen. Wat een ***kleur hebben ze daarvoor gekozen. Alsof die trein beschimmeld is...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Uiteraard korte ritjes voor de reiziger. Rotterdam Centraal - Den Haag Centraal duurt 31 minuten met de Sprinter. Vanuit Breda of Roosendaal naar Den Haag stap je uiteraard onderweg over.Goner schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:22:
Vrijwel alle Sprinters, de stoptrein die bedoeld is voor kortere ritjes,
Hoe wordt dat nou bedoeld ? Korte ritjes voor de Sprinter of voor de reiziger ?
Ik stap in R'dam op de sprinter en zit er dan in tot Den Haag, zo'n 40 min. Maar die sprinters komen uit Roosendaal of Breda, nog eens ruim 40 min. ... zou dat niet echt een kort ritje willen noemen.
Dat is iets minder erg dan het lijkt; er zijn wel een paar tussenliggende stations met WC. Dat kost dan wel een half uur extra reistijd.yodeluxe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:42:
Er zijn ritten met sprinters die over het uur gaan, waar er volgens de NS reisplanner ook geen alternatief voor is (al is er altijd een alternatief). Bijvoorbeeld Rotterdam Noord-Amsterdam Muiderpoort, duurt 1:06. Dat is niet echt kort te noemen. Daarnaast hebben beide stations geen wc
En dat is echt een gepaste oplossing...asmi2 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:18:
[...]
Dat is iets minder erg dan het lijkt; er zijn wel een paar tussenliggende stations met WC. Dat kost dan wel een half uur extra reistijd.
Ik heb het al meerder malen gehad, ik moet zelf van Rotterdam centraal naar Breukelen, als je dan echt nodig moet moet je uitstappen. Hop, half uur te laat op me werk...
Ik heb ze een maand geleden op Watergraafsmeer zien staan, vond het wel bijzonder eruit zienPaT schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:25:
[...]
Nee, nu een week of 2 geloof ik.
Zo zag ik vandaag de "groene" VIRM voorbij komen. Wat een ***kleur hebben ze daarvoor gekozen. Alsof die trein beschimmeld is...
Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NSAls de Nederlandse Spoorwegen (NS) er niet in slagen om kwaliteitsdoelstellingen te halen, moeten bepaalde trajecten kunnen worden afgepakt en beschikbaar komen voor andere vervoerders.
Dat willen onder andere VVD, CDA en D66 in de Tweede Kamer.
De partijen nemen daarmee een voorstel over van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om dit in de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet op te nemen.
Woensdag wordt er in de Kamer gesproken met staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) over de voorwaarden voor deze concessie.
De ACM stelt dat het huidige boetesysteem voor NS en Prorail niet werkt, omdat dit een beperkte prikkel is om kwaliteit te leveren. Partijen in de Kamer spreken van broekzak-vestzak, omdat de overheid zelf eigenaar is van NS.
D66 en CDA pleiten ervoor om concreet in de concessie op te nemen dat de NS delen van de concessie, of in het uiterste geval de hele concessie, verliest bij herhaaldelijk wanpresteren.
'Reiziger op één'
"Boetes werken onvoldoende om NS als monopolist te dwingen om optimaal te presteren", stelt CDA-Kamerlid Sander de Rouwe vast. "Het uitgangspunt is dat de reiziger op één komt en als je een paar jaar de afspraken niet nakomt, dan verspeel je het recht op het monopolie. De reiziger is niet geïnteresseerd in de kleur van de trein, maar in de prestaties."
Stientje van Veldhoven (D66): "De reiziger verdient het dat de overheid serieuze prikkels geeft aan NS om te presteren. Als de NS haar afspraken niet nakomt krijgen andere vervoerders een kans."
'Dode letter'
VVD-Kamerlid Betty de Boer zegt al langer te pleiten voor de mogelijkheid om delen van het hoofdrailnet af te pakken bij herhaaldelijk wanpresteren, maar stelt dat dit in de huidige wet al kan. Volgens De Rouwe is dit echter nu een dode letter, omdat niet is vastgelegd in welk geval de concessie kan worden gewijzigd.
De PvdA ziet niets in het plan. "Dit is NS pesten ten behoeve van Duitse en Franse staatsbedrijven", aldus Kamerlid Duco Hoogland. Hij vreest dat partijen als Deutsche Bahn dominanter worden op het Nederlandse spoor.
PVV-Kamerlid Barry Madlener wil in de concessie opnemen dat het bestuur van NS aansprakelijk kan worden gesteld. "De top moet worden aangepakt als er niet gepresteerd wordt. En niet, zoals de vorige keer, met een gouden handdruk."
Madlener wijst het voorstel af om NS delen van het hoofdrailnet af te kunnen pakken. "Dan verbrokkelt het spoornet en wordt het spoor erg rommelig. Daar heeft de reiziger alleen maar last van doordat die vaker moet overstappen."
Beloning
SP-Kamerlid Farshad Bashir wil eveneens de top van NS kunnen wegsturen. Ook is hij er voorstander het boetesysteem om te zetten in een beloningssysteem. Het geld dat dit oplevert moet bij NS en Prorail worden ingezet om de kwaliteit te kunnen verbeteren.
"Het boetesysteem is absurd. Elk jaar moeten zij een boete betalen, maar het geld komt gewoon terug bij NS en Prorail. En de kwaliteit verbetert niet", aldus Bashir. Bovendien zorgt het boetesysteem volgens hem voor een negatief imago voor NS en Prorail.
De SP wil dat een prikkel op een positieve manier wordt ingezet, namelijk via beloningen bij het halen van prestatie-indicatoren, bijvoorbeeld het op tijd vertrekken en aankomen. "Ik wil uiteraard niet een beloning voor de top van de spoorbedrijven, het geld moet gebruikt worden voor een extra impuls in kwaliteit van het spoor zodat de reiziger meteen profiteert", aldus Bashir.
De SP'er vindt overigens niet dat het beloningssysteem de belastingbetaler meer moet kosten. Hij wil dat het beloningssysteem budgetneutraal wordt ingevoerd, waardoor NS en Prorail structureel minder geld zullen krijgen en pas aan hun huidige budget komen als doelstellingen worden gehaald.
Vervoersbedrijf Veolia heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) gevraagd om onderzoek te doen naar machtsmisbruik van de NS bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg.
Veolia schrijft dat in een brief aan de provincie.
De aanbesteding in Limburg is uniek omdat de stoptreinen én bussen vanaf 2016 door één bedrijf worden gereden.
De NS en dochterbedrijven zoals Abellio hebben volgens Veolia een voorsprong omdat ze cruciale informatie hebben over bijvoorbeeld stations, treinen, kaartautomaten en abonnementen.
Veolia suggereert dat de NS de informatie maar langzaam verstrekt en vertraging veroorzaakt.
Een woordvoerster van Veolia zegt woensdag dat de ACM serieus naar de zaak kijkt.
Oscar Wilde
asmi2 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:18:
[...]
Dat is iets minder erg dan het lijkt; er zijn wel een paar tussenliggende stations met WC. Dat kost dan wel een half uur extra reistijd.
Als door de verkeerde zuinigheid van NS je gedwongen wordt om halverwege de reis uit te stappen, zou je eigenlijk recht moeten hebben op geld terug ivm vertragingLodo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:48:
[...]
Ik heb het al meerder malen gehad, ik moet zelf van Rotterdam centraal naar Breukelen, als je dan echt nodig moet moet je uitstappen. Hop, half uur te laat op me werk...
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Uiteraard ??Luccus schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:49:
[...]
Vanuit Breda of Roosendaal naar Den Haag stap je uiteraard onderweg over.
Zo spectaculair sneller ben je er niet met een overstap + wachttijd ... voor Roosendaal 10 minuutjes als ik het goed zie. 1:16 ipv 1.27 ... Iets sneller kan ook, overstappen op Den Haag HS, maar dan ben je al een uur onderweg.
Tsja, wat is kort ... als je wat ouder bent en/of een zwakke blaas hebt is 40 minuten knap lang, denk ik.
Btw, rare oproep eigenlijk : U wordt vriendelijk verzocht kranten en ander afval (?) mee te nemen bij het verlaten v/d trein ...
Ik dacht dat de bedoeling een beetje was om die OV krantjes juist te laten liggen voor medereizigers (die op hun station reeds lege of nog niet gevulde krantenzuilen aantreffen)
[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 01-10-2014 09:31 ]
Vertederende domheid weer 'reiziger op 1'

Maar ja maakt dat z'n neoliberaal wijs.
Eigenlijk wel heyodeluxe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:09:
[...]
[...]
Als door de verkeerde zuinigheid van NS je gedwongen wordt om halverwege de reis uit te stappen, zou je eigenlijk recht moeten hebben op geld terug ivm vertraging
Ben beniewd, denk dat we dan ook het 'doorkijken' van de SLT's weer kwijt zijn. Volgens mij past zoals eigenlijk alleen maar op het fietsersbalkon, als er ook een rolstoeler bij moet kunnen komen.De NS onderhandelt momenteel met verschillende leveranciers om de klus te klaren. Elk treinstel krijgt één toilet, dat ook toegankelijk is voor mensen in een rolstoel.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dat argument van doorkijken was alleen bedacht als excuus om geen toilet te plaatsen. Niets meer en niets minder.
5-delige FLIRTen van Eurobahn (90 meter lengte, tegen 100 meter voor een 6-baks SLT) zelfs met 2 toiletten.
[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 01-10-2014 13:31 ]
Signatures zijn voor boomers.
Zouden de ongevallen met de ov-chipkaartpoortjes daar mee te maken hebben?Op veel stations kun je tegenwoordig meer dan wachten op de trein. Er zijn winkels om boodschappen te doen, een boek aan te schaffen of een broodje te kopen.
Op het Centraal Station in Den Haag is het sinds vandaag ook mogelijk om langs te gaan bij een dokter. CareToGo heet de 'stationsdokterspost', waar reizigers worden geholpen die met "eenvoudige medische kwesties" zitten.
Garanderen
Ook kunnen patiënten urine en bloed laten onderzoeken (cholesterol, glucose, hiv en andere seksueel overdraagbare aandoeningen). Bezoekers van deze 'inloopkliniek' moeten er wel rekening mee houden dat ze de behandeling zelf moeten betalen, want consulten worden waarschijnlijk niet vergoed door de zorgverzekeraars.
Een kort consult kost 27,25 euro, een langer consult het dubbele. "We kunnen inderdaad niet garanderen dat de zorg wordt vergoed", zegt Henk Goldschmidt, één van de initiatiefnemers.
Anoniem
"We werken met tarieven die zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorg Autoriteit. Patiënten kunnen de rekening indienen, misschien dat de verzekeraar over de brug komt."
Het grote verschil met reguliere huisartsen is dat patiënten hier zonder afspraak langs kunnen. CareToGo wil "laagdrempelig werken" en mikt op een klantengroep die relatief anoniem geholpen wil worden. Goldschmidt: "Hier wacht de patiënt niet op de arts, maar de arts op de patiënt".
Zorgvuldig
Bij CareToGo is nauwelijks sprake van persoonlijke band tussen arts en patiënt. "Iedereen is welkom", zegt huisarts Marleen Kooijman: "Ik ben benieuwd wie er langskomen. Ik verwacht patiënten met verdachte plekjes op de huid, problemen met het bewegingsapparaat en misschien ook wel klachten die nog ernstiger zijn."
Patiënten kunnen alle medische kwesties ter sprake brengen. "Je wordt hier snel geholpen, maar de de hulp is zeker geen quick fix. Er wordt bij ons net zo zorgvuldig gewerkt als andere artsen doen. Wij zijn een aanvulling op de bestaande zorg. Of daar behoefte aan is, moet blijken. Dat wordt spannend."
Bij Syntus is dat al het geval, je kan niet meer door de trein heen kijken door het toiletijdod schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:51:
[...]
Ben beniewd, denk dat we dan ook het 'doorkijken' van de SLT's weer kwijt zijn. Volgens mij past zoals eigenlijk alleen maar op het fietsersbalkon, als er ook een rolstoeler bij moet kunnen komen.
Ik zat vandaag in een treinstel met maar liefst 3 cijfers
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 01-10-2014 14:14 ]
Oscar Wilde
Wat dan? Dat de machinist door de hele trein kijkt? 1) dat doet hij niet en 2) als hij het zou willen dan kan hij nu ook niet de hele trein overzien.GoldenSample schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:52:
Gokje: zonder conducteur willen rijden zal er wel iets mee van doen hebben.
En in Duitsland rijden die treinen ook zonder conducteur.
Ik zeg nogmaals: het argument van het doorkijken van de trein is er met de haren bijgesleept om de eigenlijke reden (toiletbezuiniging) goed te kunnen praten.
Wikipedia: NoordNedDe aanbesteding in Limburg is uniek omdat de stoptreinen én bussen vanaf 2016 door één bedrijf worden gereden.
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 01-10-2014 18:42 ]
Oscar Wilde
Ach, laat die Limburgers nou.wildhagen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:34:
Hoezo, uniek? Dit deed Oostnet eind jaren 90 ook al.
En dat geneuzel over in SLT's door de hele trein kunnen kijken: geen enkele trein heeft dat volgens mij verder, behalve die. En er rijden vaak genoeg treinen zonder conducteur in hetzelfde treinstel, dus dat die de ellende dan overziet... neuh. Gewoon inderdaad een argument om het onvermijdelijke proberen af te wenden.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dit uiteraard uitgaan de dat er uberhaupt plek is om te kiezen, niet als de trein barstensvol vol zit
Verwijderd
Het is gewoon een huisregel van de NS dat je je medereizigers niet stoort met luide gesprekken. Dus ook buiten de stiltecoupés.AktiveHate schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:13:
Weet iemand hier hoe het nu precies zit met de coupe indeling van de DDZ? Boven lijken werk ruimtes, maar er bestaan nog steeds aparte stilte coupe's bovenin. Hieruit zou je af kunnen leiden dat je in de andere werkruimtes prima kan overleggen of gewoon praten, maar dat wordt niet vaak geaccepteerd, terwijl mij lijkt dat je dan in de stiltecoupe moet gaan zitten?
Dit uiteraard uitgaan de dat er uberhaupt plek is om te kiezen, niet als de trein barstensvol vol zit

Helaas is redelijkheid bij de gemiddelde reiziger ver te zoeken ... vooral in de spits met groepjes scholieren en collega's.AktiveHate schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:04:
Dat lijkt me niet meer dan redelijk,
fixedGoner schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:59:
[...]
Helaas is redelijkheid bij de gemiddelde reiziger burger ver te zoeken ... vooral in de spits met groepjes scholieren en collega's.
op de weg is het meer drama, vaak is het net een kartbaan... maar dan zonder een bandenmuur (ikke eerst zeg maar...)
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 02-10-2014 20:40 ]
Beneden vind je wat meer vierzitters dan boven, ook is de opstelling van de coach-stoelen wat meer gericht op gezelligheid doordat ze in tegenovergestelde richting zijn geplaatst. Als laatste zullen de meeste mensen onderlangs door de trein lopen.
Al met al heb ik tot Mannheim wakker moeten blijven, waar we een uur later dan gepland aankwamen (half 4 ipv half 3). Daar moesten diegenen die naar Zürich wilden overstappen. Eindelijk konden we toen nog een paar uurtjes in bed liggen. We kwamen 's morgens op de gewone tijd op de plaats van bestemming aan.
Anyway.. ik heb sterk het goevoel dat ik voor deze wanprestatie m'n geld (of zeker een flink gedeelte daarvan) terug zou moeten krijgen. Ik heb contact gehad met DB, maar kreeg alleen deze link, die volgens mij alleen vertragingen dekt. Iemand een idee wat voor rechten je hebt, als je in plaats van een privé bed een stoel in een verlichte, lawaaiige wagon aangeboden krijgt?
[ Voor 6% gewijzigd door Varienaja op 02-10-2014 22:01 ]
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
En dat vind ik persoonlijk een grote design/denkfout van de NS. De meest drukke mensen willen vaak boven zitten. Voor je rust moet je vaak beneden zitten. Echter heeft er iemand bedacht dat dat nu andersom "moet". Dat gaat niet werken.Alex) schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:44:
De icoontjes geven niet aan dat het een stiltecoupé is, daarvoor dienen nog steeds de banden langs de ramen met de [ S ] erop. Het doel van die iconen is vooral om het zoneconcept te benadrukken: als je gezellig wil praten ga je beneden zitten (waar ook de loungebanken zijn), om te werken of muziek te luisteren kun je het beste boven zitten.
Beneden vind je wat meer vierzitters dan boven, ook is de opstelling van de coach-stoelen wat meer gericht op gezelligheid doordat ze in tegenovergestelde richting zijn geplaatst. Als laatste zullen de meeste mensen onderlangs door de trein lopen.
Ik zou zeker klagen. Je hebt niet gekregen waar je voor betaald hebt (standaard consumentenrecht), dus een klacht is zeker gegrond, maar het kan best zijn dat je alleen de toeslag voor het ligrijtuig vergoed krijgt.Varienaja schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:59:
Ik heb een vervelende belevenis gehad in de CityNightLine van Amsterdam naar Zürich,
Klagen doe je bij de maatschappij waar je je ticket hebt geboekt. Als dat NS is ga je dus naar NS en niet naar DB.
Dus dit betekent geen stiltezone ??Alex) schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:44:
Het doel van die iconen is vooral om het zoneconcept te benadrukken: als je gezellig wil praten ga je beneden zitten (waar ook de loungebanken zijn), om te werken of muziek te luisteren kun je het beste boven zitten.

Het wordt er niet echt duidelijker op zo ... (overigens kunnen mensen met koptelefoons heel veel herrie genereren).
Klopt, dat symbool geeft niet aan dat het een stiltezone is.Goner schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:58:
[...]
Dus dit betekent geen stiltezone ??
[afbeelding]
Mee eens. Vooral die goedkope oortjes van Apple en consorten spuwen net zoveel herrie richting buitenwereld als in het oor.Het wordt er niet echt duidelijker op zo ... (overigens kunnen mensen met koptelefoons heel veel herrie genereren).
Dan is het toch simpel? geen stiltezone = geluid mogen maken (op een sociaal niveau natuurlijk). Bij mijn weten heeft de NS nog geen nieuwe zone ingevoerd...Alex) schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:04:
[...]
Klopt, dat symbool geeft niet aan dat het een stiltezone is.
maar de icoontjes zijn wel...apart... moet ik zeggen
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Bron: http://www.nu.nl/geldzake...-met-bijna-2-procent.htmlDe prijzen van treinkaartjes en enkele abonnementen van de NS gaan per 1 januari 2015 omhoog.
De tarieven voor enkele reizen en dagretours stijgen met gemiddeld 1,98 procent. Verscheidene abonnementen worden 2,15 procent duurder, liet de NS vrijdag weten.
De hogere tarieven zijn volgens de NS het gevolg van de inflatie en de stijging van de zogenoemde 'gebruiksvergoeding voor infrastructuur', die de NS moet betalen voor het gebruik van het spoor. Die kosten zijn overigens uitgesmeerd over 2014 en de komende twee jaar.
De abonnementen Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Weekend Vrij en Dal Vrij veranderen overigens niet in prijs.
Leuk artikel: 125 jaar Amsterdam Centraal: Van 300 naar 300.000 reizigers per dag
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 03-10-2014 17:22 ]
Virussen? Scan ze hier!
Daar is dus niet iedereen van op de hoogte. De meneer in mijn coupe kwam nog met het argument: "Niemand praat toch, dus is het een stiltecoupe". Dat er net 5 mensen inzaten die allemaal alleen waren en dus niet met elkaar praatte kwam denk ik niet in hem op...mystic schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:26:
[...]
Dan is het toch simpel? geen stiltezone = geluid mogen maken (op een sociaal niveau natuurlijk). Bij mijn weten heeft de NS nog geen nieuwe zone ingevoerd...
maar de icoontjes zijn wel...apart... moet ik zeggen
Maar had het dus wel bij het rechte eind, heb hem aan het einde van de rit de echte stiltecoupe nog even laten zien
Overigens kon zelfs de hoofdconducteur van de trein ook niet vertellen wat er nou precies wel en niet mocht.

Na 8 jaar forenzen met de trein heb ik besloten om met de auto te gaan. Ten dele vanwege de verbeteringen op de weg, ten dele dat ik niet meer hoef te reizen op gezette treintijden in gore treinstellen met belabberd comfort (als vaste klant moet je staan.... wat een bedrijf....). En als je een klacht/tip wil geven krijg je alleen maar standaard antwoord waaruit blijkt dat het ze geen ene reet interesseert. De NS heeft mij eindelijk de trein uitgepest.
Kia Niro-EV 2024
't is dat ik niet echt alternatieven heb, maar leuk is anders ... stond me vanochtend af te vragen of overvolle treinen behalve een veiligheidsrisico ook niet een gezondheidsrisico opleveren. Alweer als haringen in een tonnetje en dan iemand die in je nek staat te hoesten, nog wat snuivers en neusophalers om je heen ...Freak187 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:19:
[...]
De NS heeft mij eindelijk de trein uitgepest
Vind trein over het algemeen best een fijn vervoermiddel, maar de spits is afzien.
De Nederlandse Spoorwegen (NS) heeft bepaalde trajecten aangepakt naar aanleiding van klachten over overvolle treinen. Er worden extra treinen of langere treinen ingezet.
Dat meldt reizigersorganisatie Rover maandag.
Het besluit is een reactie op de uitkomsten van de app die Rover in september heeft gelanceerd, waarmee drukte in de trein kan worden doorgegeven.
Het zogenaamde 'Meldpunt Volle Treinen' ontving in de eerste maand ruim vijfduizend meldingen. De trajecten waarover het meest werd geklaagd zijn Den Bosch-Nijmegen, Amsterdam-Uitgeest en Venlo-Eindhoven.
Vanaf maandag zal de NS op de twee laatstgenoemde trajecten een langere trein inzetten. Op het traject Den Bosch-Nijmegen zet de NS een extra spitstrein in tussen Wijchen en Nijmegen. Langere treinen zijn hier niet mogelijk in verband met de perronlengtes op het traject.
De NS gaat daarnaast de spreiding over de treinen bevorderen, omdat op bepaalde trajecten veel mensen vooral voorin zouden instappen, terwijl achterin de trein nog voldoende plek zou zijn.
Andere vervoerders
Veruit de meeste meldingen die Rover ontving hebben betrekking op NS, op afstand gevolgd door Arriva. Maar over alle spoorvervoerders werd in september geklaagd.
Rover noemt het moeilijk om conclusies te trekken op basis van de aantallen klachten, omdat er voorheen nog geen dergelijke app bestond. De reizigersorganisatie heeft zich daarom vooral gericht op de ernstige klachten. Zo kreeg Rover zo'n 350 meldingen van reizigers die door overvolle treinen op het perron moesten achterblijven.
Oscar Wilde
We moeten ook niet allemaal om 8:00 de trein instappen, dat werkt gewoon niet. Je kan gewoon niet verwachten dat een vervoerder ineens 800% meer capaciteit beschikbaar heeft t.o.v. de daluren. Iets meer flexibiliteit van medewerkers én werkgevers zou al een hoop schelen.Goner schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:22:
[...]
't is dat ik niet echt alternatieven heb, maar leuk is anders ... stond me vanochtend af te vragen of overvolle treinen behalve een veiligheidsrisico ook niet een gezondheidsrisico opleveren. Alweer als haringen in een tonnetje en dan iemand die in je nek staat te hoesten, nog wat snuivers en neusophalers om je heen ...![]()
Vind trein over het algemeen best een fijn vervoermiddel, maar de spits is afzien.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Op sommige trajecten is de piek ook letterlijk maar 1 of 2 treinen breed. Op 'mijn' traject zelfs maar 1 trein (7:54), de treinen er voor en er na zijn rustiger (hoewel ze tegen het einde van de rit wel vol zitten, maar goed, het blijft spits)IJnte schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:03:
[...]
We moeten ook niet allemaal om 8:00 de trein instappen, dat werkt gewoon niet. Je kan gewoon niet verwachten dat een vervoerder ineens 800% meer capaciteit beschikbaar heeft t.o.v. de daluren. Iets meer flexibiliteit van medewerkers én werkgevers zou al een hoop schelen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het stilleggen van het treinverkeer rond Den Haag en Rotterdam, waardoor in februari een grote verkeerschaos ontstond, was niet nodig.
"Er was op geen enkel moment sprake van een acuut gevaarlijke situatie die om direct ingrijpen vroeg", schrijft staatssecretaris van Infrastructuur Wilma Mansveld (PvdA) maandag aan de Tweede Kamer.
Mansveld baseert zich op rapporten van de Inspectie voor Leefomgeving en Transport (ILT) en onderzoeksbureau TNO. Daarin staat verder dat spoorbeheerder Prorail de procedures voor het buiten gebruik stellen van sporen niet goed heeft gevolgd.
"Dat heeft geleid tot onduidelijkheid bij het uitvoerend personeel met een slechte beheersing van het buiten gebruik nemen van de sporen en onnodig veel hinder voor de reiziger tot gevolg."
Prorail onderschrijft de conclusies. De spoorbeheerder 'betreurt het zeer' dat reizigers onnodig veel overlast hebben ervaren.
Oscar Wilde
Dan mag de overheid wel zelf het goede voorbeeld geven.IJnte schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:03:
[...]
We moeten ook niet allemaal om 8:00 de trein instappen, dat werkt gewoon niet. Je kan gewoon niet verwachten dat een vervoerder ineens 800% meer capaciteit beschikbaar heeft t.o.v. de daluren. Iets meer flexibiliteit van medewerkers én werkgevers zou al een hoop schelen.
Een vriend werkte vorig jaar nog op een van de ministeries in Den Haag. Werktijden waren stipt van 8:15 tot 16:45
Om 16:44 was het dus rennen, want anders kon je 2-3 trams, bussen of treinen wachten voordat je mee kon.
Een half uurtje later zat er weer bijna niemand in de OV lijnen die daar langs kwamen.
Goh, nee echt, je meent het...

Helemaal eensRocketKoen schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:37:
[...]
Dan mag de overheid wel zelf het goede voorbeeld geven.
Een vriend werkte vorig jaar nog op een van de ministeries in Den Haag. Werktijden waren stipt van 8:15 tot 16:45
Om 16:44 was het dus rennen, want anders kon je 2-3 trams, bussen of treinen wachten voordat je mee kon.
Een half uurtje later zat er weer bijna niemand in de OV lijnen die daar langs kwamen.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
En dat is hoe de NS denkt. De klant moet zich aanpassen aan de capaciteit van de NS. Als je na zoveel jaar nog met één treinstelletje aankomt modderen in de spits. Dan is het gewoon onwil.IJnte schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:03:
[...]
Je ziet die mentaliteit terug bij de treincapaciteit, klantvriendelijkheid, OV chipkaart gebruik en ga zo maar door.
Toch teveel een overheidsbedrijf gebleven.
Kia Niro-EV 2024
Freak187 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:42:
[...]
Toch teveel een overheidsbedrijf gebleven.

NS heeft juist last van het feit dat ze nu "winst" moeten maken en zoveel mogelijk de kosten proberen te drukken.
Wat onlangs in het nieuws was, studenten buiten de spits laten reizen, is in dat licht een hele goede oplossing, al zijn er in dat geval weer een hoop andere nadelen.
http://nos.nl/op3/artikel...-geld-voor-onderwijs.html
Precies, ik roep ook al een tijdje dat studenten de spits uit moeten. Als alle colleges met 1,5 uur verschoven worden, scheelt dat echt enorm veel reizigers in de spits. Meer dan 10% van de reizigers in de spits is student (bron niet paraat), en zo'n spreiding kan echt veel opleveren. Aan de andere kant moet je dan ook personeel verplichten om later te starten en langer door te werken.sdk16420 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:35:
Ik heb hier onlangs nog college over gehad. Het OV heeft relatief een vele malen hogere piekbelasting dan snelwegen bijvoorbeeld. Als ze genoeg materieel zouden aanhouden om in de spits net zoveel ruimte te bieden als buiten de spits zouden de kaartjes maal drie keer duurder worden ofzo. Het probleem ligt niet imo bij het ov, maar bij het vasthouden aan 9-5 werken en de concentratie van mensen danwel kantoren op een punt. Nu is het vaak al zou dat zeg maar om half drie 's middags een IC in de randstad gewoon met maar een handjevol mensen per coupé bezet is. Heeft iemand een idee hoeveel bezetting nodig is om quitte te draaien?
Wat onlangs in het nieuws was, studenten buiten de spits laten reizen, is in dat licht een hele goede oplossing, al zijn er in dat geval weer een hoop andere nadelen.
http://nos.nl/op3/artikel...-geld-voor-onderwijs.html
Zeker met het invoeren van het 'studenten'-OV voor MBO-ers moet hier gewoon druk op worden gezet, anders wordt het alleen maar erger.
Ik had een week kaart toen ik op het MBO zat....? of is dit tegenwoordig afgeschaft?Maardiweb schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:27:
[...]
Zeker met het invoeren van het 'studenten'-OV voor MBO-ers moet hier gewoon druk op worden gezet, anders wordt het alleen maar erger.
Maar zo werkt het toch al 175 jaar ??IJnte schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:03:
[...]
We moeten ook niet allemaal om 8:00 de trein instappen, dat werkt gewoon niet.
De meeste studenten komen helemaal niet met de trein maar wonen op kamers in de buurt en komen op de fiets naar college. Maar goed, daarvoor is het ook handig als ze 's avonds anderhalf uur later klaar zijn, want dan hoeven ze niet eerst naar huis om te eten en kunnen ze direct de kroeg inMaardiweb schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:27:
Precies, ik roep ook al een tijdje dat studenten de spits uit moeten. Als alle colleges met 1,5 uur verschoven worden, scheelt dat echt enorm veel reizigers in de spits. Meer dan 10% van de reizigers in de spits is student (bron niet paraat), en zo'n spreiding kan echt veel opleveren.
mwah, werktijden zijn in de afgelopen 175 jaar duidelijk aangepast hoor...
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Universiteits studenten misschien, maar de trein zit goed vol met MBO-ers en HBO-ers hoor ... leveren vooral 's ochtends een grote bijdrage aan de drukte.asmi2 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:35:
[...]
De meeste studenten komen helemaal niet met de trein maar wonen op kamers in de buurt en komen op de fiets naar college.
Vertel 's ..mystic schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:40:
[...]
mwah, werktijden zijn in de afgelopen 175 jaar duidelijk aangepast hoor...
Men werkte vroeger langer ? Dus vroeger aan het werk en later thuis ... maar wel allemaal tegelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 07-10-2014 12:03 ]
Enkele bedrijven hadden zelfs eigen treinstellen in bezit (al dan niet gehuurd) voor hun personeel, Philips is hier een voorbeeld van. Zo heeft er in Roosendaal heel lang (tot begin jaren 90 geloof ik?) nog een Mat'46 gependeld tussen het station en de Philips-vestiging bij ons.
Sowieso werkte men vroeger vaak dicht bij huis, en had dus geen treinreis/busreis nodig voor het werk. Forenzen was eerder een uitzondering dan de regel die het nu bijna is.
Situatie van toen is dus niet met de huidige situatie te vergelijken...
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
vroeger werkte men uberhaubt langere dagen, en veel meer in de buurt van de woonplaats (of juist voornamelijk in de woonplaats zelf). forenzen is echt iets van de voornamelijk, nou wat zal het zijn, 30 jaar?Goner schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:01:
[...]
Vertel 's ..
Men werkte vroeger langer ? Dus vroeger aan het werk en later thuis ... maar wel allemaal tegelijk.
En verder met wat Wildhagen zegt natuurlijk.
OK, dus de omstandigheden zijn duidelijk veranderd, maar er is niet (effectief) op gereageerd ? Door wie dan ook ...wildhagen schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:15:
Situatie van toen is dus niet met de huidige situatie te vergelijken...
Dat zijn geen studenten maar scholieren.Goner schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:01:
Universiteits studenten misschien, maar de trein zit goed vol met MBO-ers en HBO-ers hoor ... leveren vooral 's ochtends een grote bijdrage aan de drukte.
Maar het blijft natuurlijk raar dat je degenen die met eigen vervoer naar school of universiteit komen zou moeten lastig vallen met oplossingen voor problemen waar ze zelf niets mee te maken hebben.
Wat zo'n klein stukje rem al niet kan veroorzakenTussen Mariënberg en Gramsbergen is het treinverkeer vanochtend ruim twee uur gestaakt geweest, vanwege smeulende spoorbielzen. Vervoersmaatschappij Arriva staakte de dienstregeling op het traject op last van de brandweer.
Woordvoerder Jouke Schaafsma van ProRail meldt de oorzaak van de smeulende bielzen: "Dat kwam door een goederentrein met een vastgelopen rem." Waarschijnlijk zijn gloeiend hete stukje daarvan op de bielzen terecht gekomen. "Dat levert een smeulend geheel op", zegt Schaafsma. "Je krijgt wat rookontwikkeling, maar het heeft niet gebrand."
De woordvoerder van ProRail, de organisatie die verantwoordelijk is voor het onderhoud aan het spoor, weet niet of er op het traject houten of betonnen spoorbielzen liggen. Het zou voor het stilleggen van de dienstregeling niet hebben uitgemaakt. "Bij betonnen bielzen heb je te maken met smeulende remstukjes op de bielzen."
Het treinverkeer is rond tien uur weer hervat. Op het traject rijden treinen van Arriva en goederentreinen.
Oscar Wilde
Ja, er moeten inderdaad maatregelen genomen worden zodat de druktepiek minder groot wordt. Het is te idioot voor woorden dat iedereen zich blijkbaar gedwongen voelt om de trein van 8 uur te nemen, terwijl er genoeg vrije zitplaatsen in de trein ervoor en erna zijn.Goner schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:50:
[...]
OK, dus de omstandigheden zijn duidelijk veranderd, maar er is niet (effectief) op gereageerd ? Door wie dan ook ...
Dit topic is gesloten.