Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.966 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ziet-er uit alsof de dader zichzelf bijna ge-electrocuteerd heeft.... je zou bijna zeggen 'jammer dat het niet gelukt is'.... misschien dat dat het tuig wat af zou schrikken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47
Bij de werkzaamheden aan het station van Mechelen heeft men vorige donderdag omstreeks 09:20 dwars door enkele hoogspanningskabels geboord die sinds een jaar of 2 de centrale werkplaats achter het station van stroom voorzien. Donderdag hebben we dan ook de rest van de dag in het donker gezeten, vrijdag had men noodgeneratoren laten komen voor een gecombineerd vermogen van ongeveer 4MVA waarmee men voorlopig toch beperkt kon verderwerken. Maar als je dan in de voormiddag te horen krijgt dat in je afdeling nog te veel verbuikt word terwijl je al met minimale bezetting zit en zelfs het licht niet aan hebt, dan weet je dat het niet goed gaat komen.

Tegen maandag zou men de meeste locaties binnen de CW via een tijdelijke kabel weer op vol vermogen moeten kunnen laten draaien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Blokker_1999 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:26:
Bij de werkzaamheden aan het station van Mechelen heeft men vorige donderdag omstreeks 09:20 dwars door enkele hoogspanningskabels geboord die sinds een jaar of 2 de centrale werkplaats achter het station van stroom voorzien. Donderdag hebben we dan ook de rest van de dag in het donker gezeten, vrijdag had men noodgeneratoren laten komen voor een gecombineerd vermogen van ongeveer 4MVA waarmee men voorlopig toch beperkt kon verderwerken. Maar als je dan in de voormiddag te horen krijgt dat in je afdeling nog te veel verbuikt word terwijl je al met minimale bezetting zit en zelfs het licht niet aan hebt, dan weet je dat het niet goed gaat komen.

Tegen maandag zou men de meeste locaties binnen de CW via een tijdelijke kabel weer op vol vermogen moeten kunnen laten draaien.
Gelukkig is het de kabel maar van de werkplaats, stel je voor heel Mechelen Centraal zonder stroom, is het recept voor complete chaos op het Belgische treinnet.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Tomsworld schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:56:
[...]

stel je voor heel Mechelen Centraal zonder stroom, is het recept voor complete chaos op het Belgische treinnet.
Brussel-Noord of Brussel-Zuid zonder stroom, nog veel erger. ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
buitenkant is ok, maar de binnen is echt strak! :o erg mooi! Dan vind ik Utrecht CS toch in het niet vallen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vandaag zou de eerste V250 (de 4802) de grens overgaan bij Emmerich om terug te gaan naar Italië. Het stel staat al met een koppelwagen een tijdje gereed op de Watergraafsmeer, maar wegens omstandigheden lijkt het transport nog even niet door te gaan.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De locomotief was niet op tijd in Amsterdam om de terugrit te kunnen verzekeren. De grensovergang bij Emmerich ging namelijk om 22:45 dicht i.v.m. werkzaamheden. Om 21:00 was de 4802 de Watergraafsmeer nog niet af, waarschijnlijk ging het dus niet meer lukken om voor 22:45 in Duitsland te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:27

Onbekend

...

Het valt me op dat er zoveel kabels liggen.

Ik had namelijk 2x voeding + 2x glasvezel verwacht en dat dat werd doorgelust naar elk volgend object. Verder natuurlijk wel een paar kabels voor lokale detectie en blokbeveiliging.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:02
Haha dat klinkt leuk. Echter bus communicatie systemen zijn nog niet zo ingeburgerd voor veiligheidsschakelingen in de industrie dus op het spoor zeker niet.
Het spoor staat niet bekend om voorop te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 10:40

mambo No5

Bad Apple?

De V250 is zojuist door Utrecht gesleept onderweg naar Italië via Emmerich :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:21
mambo No5 schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:45:
De V250 is zojuist door Utrecht gesleept onderweg naar Italië via Emmerich :)
Nog even een link naar nieuwsbericht.
http://nos.nl/artikel/695...ra-weg-uit-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
Onbekend schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:56:
[...]

Het valt me op dat er zoveel kabels liggen.

Ik had namelijk 2x voeding + 2x glasvezel verwacht en dat dat werd doorgelust naar elk volgend object. Verder natuurlijk wel een paar kabels voor lokale detectie en blokbeveiliging.
Op de meeste plaatsen werken ze nog met relais ipv PLC's voor de logica. Elk signaaltje heeft dus zijn eigen kabel.
Sowieso heb je een kabel naar elk sensortje, lampje en sein.
En het is niet echt handig om voedingen seriëel te schakelen. Elk kastje heeft dus waarschijnlijk zijn eigen groep + kabel. Al liggen die waarschijnlijk wel allemaal in dezelfde geul.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En er liggen 6 wissels met wisselverwarming :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:30
Het viel mij van de week op dat de 5300 serie RET metro treinen een revisie gehad hebben.
Ik weet niet hoe het precies zit met treinen, maar vind het al vrij snel :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
D_Jeff schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:32:
Het viel mij van de week op dat de 5300 serie RET metro treinen een revisie gehad hebben.
Ik weet niet hoe het precies zit met treinen, maar vind het al vrij snel :P
Ze zijn al 16 jaar oud.
Midlife revisie is meestal rond de 15 jaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Valt toch wel mee? Ze zijn vanaf 1998 op de baan gekomen, en zijn nu dus 16 jaar oud (iig de oudste exemplaren). Wikipedia: Metrotype B (5300-serie)

Ter vergelijk, de vorige serie 5200 (Wikipedia: Metrotype T (5200-serie)) heeft het iets meer dan 30 jaar uitgehouden (in dienst vanaf 1980). Die zijn nu bijna allemaal weg, zijn er nog een heel klein aantal van in dienst en dat zal ook niet al te lang meer zo blijven gok ik.

Klopt dus wel voor een midlife-revisie.

Je moet een metrotrein ook niet met een gewone trein vergelijken, worden heel andere eisen aan gesteld. Zo wordt er veel meer gestopt (en dus opgetrokken), en steeds maar relatief kleine ritjes mee gemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2014 15:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

leonbong schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:31:
Haha dat klinkt leuk. Echter bus communicatie systemen zijn nog niet zo ingeburgerd voor veiligheidsschakelingen in de industrie dus op het spoor zeker niet.
Het spoor staat niet bekend om voorop te lopen.
Precies, dat, ik werk regelmatig met installatietechniek en veiligheids-PLC systemen en ook bij ons (theaterhijstechniek) worden alle detectie- en vrijgavelijnen nog altijd via losse (dubbele) draden gebouwd.

Dat het technisch wel kan is één ding, maar er zit een enorme berg certificering aan vast om een digitale netwerkverbinding goed te keuren voor het vrijgeven van veiligheids-circuits. Eén foutje in de software en je kan zo een ongeluk veroorzaken.

Die dubbele glaskabels, ik doe een wilde gok dat dat gewoon Interbus zou kunnen zijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Weet er toevallig iemand of er ergens een rollenbank voor spoorwegvoertuigen bestaat en waar ik hierover meer info kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Wat bedoel je met een rollenbank? Om het vermogen te meten? Nee, volgens mij is dat er niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Nee, eigenlijk om de tractie te kunnen testen terwijl de trein stationair blijft staan (komt eigenlijk op bijna hetzelfde neer). We zitten vandaag met een probleem op een tractieomvormer dat wel repititief is maar slechts onder bepaalde omstandigheden. Het probleem is dat er telkens een proefrit nodig is om na te gaan of de fout verholpen is of niet en daarbij komt nog dat het tijdens de rit niet eenvoudig is om metingen te doen en wanneer je stilstaat je niet zomaar in het spoor werkzaamheden kunt uitvoeren. Dit heeft ons aan het denken gezet en we zouden eens willen nagaan of zoiets bestaat en of het haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:33
AW_Bos schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:40:
Vandaag zou de eerste V250 (de 4802) de grens overgaan bij Emmerich om terug te gaan naar Italië. Het stel staat al met een koppelwagen een tijdje gereed op de Watergraafsmeer, maar wegens omstandigheden lijkt het transport nog even niet door te gaan.
Alex) schreef op zondag 07 september 2014 @ 03:03:
De locomotief was niet op tijd in Amsterdam om de terugrit te kunnen verzekeren. De grensovergang bij Emmerich ging namelijk om 22:45 dicht i.v.m. werkzaamheden. Om 21:00 was de 4802 de Watergraafsmeer nog niet af, waarschijnlijk ging het dus niet meer lukken om voor 22:45 in Duitsland te zijn.
Waar houden jullie dit soort nieuws bij als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blokker_1999 schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:32:
Nee, eigenlijk om de tractie te kunnen testen terwijl de trein stationair blijft staan (komt eigenlijk op bijna hetzelfde neer). We zitten vandaag met een probleem op een tractieomvormer dat wel repititief is maar slechts onder bepaalde omstandigheden. Het probleem is dat er telkens een proefrit nodig is om na te gaan of de fout verholpen is of niet en daarbij komt nog dat het tijdens de rit niet eenvoudig is om metingen te doen en wanneer je stilstaat je niet zomaar in het spoor werkzaamheden kunt uitvoeren. Dit heeft ons aan het denken gezet en we zouden eens willen nagaan of zoiets bestaat en of het haalbaar is.
Ik kan me herinneren dat ik zoiets in een filmpje van Discovery Channel heb gezien, toen de Japanners bezig waren met de eerste Shinkansen... maar weet niet meer welke documentaire dat was (het ging niet specifiek over Shinkansen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Streskip schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:58:

Waar houden jullie dit soort nieuws bij als ik vragen mag? :)
Soms via insiders, soms via Somda of andere fora, soms kom ik het zelf tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Heb een rollenbank gevonden. De duitsers hadden er 1 (met de nadruk op de verleden tijd) :

Wikipedia: Rollenprüfstand München-Freimann – Wikipedia
https://www.flickr.com/photos/29121542@N00/8925992355/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
yep, dat is het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vermogen van z'n trein is natuurlijk ook vrij makkelijk te meten, de drive is vrij direct op de wielen en dus makkelijk in een kleine opstelling te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De opvolger van de Fyra, de Intercity Direct, kampt met 'hoge uitval'. Dat schrijft staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld (PvdA) dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.

NS en Prorail hebben inmiddels maatregelen genomen om de uitval omlaag te brengen.

Uit cijfers blijkt dat de uitval van de treinverbinding tussen Amsterdam en Breda van 4,4 procent in het eerste kwartaal steeg naar 7,8 procent in het tweede kwartaal. Aan het begin van het derde kwartaal, in juli, piekte de uitval naar 9,8 procent.

Ook de uitval van de Beneluxtrein, de intercity tussen Den Haag en Brussel, steeg van 3,4 procent in 2013 tot 4,5 procent de eerste zes maanden van dit jaar. Overigens zijn van de Beneluxtrein geen punctualiteitscijfers bekend voor vertragingen van meer dan een kwartier, schrijft Mansveld.

De oorzaken van de hoge uitval zijn zowel toe te schrijven aan het materieel als overige factoren, waaronder de infrastructuur en incidenten. Nadat de hogesnelheidstrein van het spoor werd gehaald, moest er snel een alternatieve verbinding komen. "In de afgelopen maanden heeft NS zeer intensief gebruik gemaakt van het huidige materieelpark om de hoge frequenties ook zonder nieuw materieel te realiseren."

Dat heeft heeft geleid tot extra slijtage, hogere storingsgevoeligheid en helaas ook tot meer uitval, vervolgt Mansveld. De komende maanden komen er nieuwe locomotieven beschikbaar. Verder speelt mee dat bij storingen reguliere intercity's voorrang krijgen boven de Intercity Direct.

NS en spoorbeheerder Prorail hebben inmiddels maatregelen getroffen. Behalve de aanschaf van nieuw materieel is er een team opgesteld dat snel kan ingrijpen in geval van storingen.

Mansveld verwacht dat de maatregelen er het komende halfjaar toe leiden dat de uitval weer omlaag gaat.
Bron: http://www.nu.nl/politiek...ampt-met-hoge-uitval.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:33
Behalve de aanschaf van nieuw materieel is er een team opgesteld dat snel kan ingrijpen in geval van storingen.
Dat heb ik vaker gehoord. En dan moet het materieel precies daar staan, de mensen moeten al aanwezig zijn anders staan ze in de file etc etc

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:37
Zo, lekker dan als je dit overkomt zeg: https://twitter.com/Forenser1/status/509605939159506944

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Blokker_1999
Tjah, had maar niet zo een vreemd gedrag moeten vertonen. Ik zou toch ook eens omkijken als ik iemand dat zie doen. Direct 1 van de nadelen van te werken met een systeem als de OV chip kaart. Mensen zullen proberen het systeem zo goedkoop mogelijk te gebruiken en zullen soms risico's nemen.

• Alex)
Wat is er vreemd aan uitchecken en direct weer inchecken? Ik heb dat zo vaak gedaan... om 8:30 uit Breda vertrekken, om 08:54 in Rotterdam uitchecken en om 08:55 weer inchecken zodat ik met mijn Dal Vrij-abonnement verder kan reizen.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
Blokker_1999 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:26:
Tjah, had maar niet zo een vreemd gedrag moeten vertonen. Ik zou toch ook eens omkijken als ik iemand dat zie doen. Direct 1 van de nadelen van te werken met een systeem als de OV chip kaart. Mensen zullen proberen het systeem zo goedkoop mogelijk te gebruiken en zullen soms risico's nemen.
Vreemd gedrag dat regelmatig wordt gesuggereerd door conducteurs als iemand weer eens is vergeten in te checken :)

• wildhagen
  • Niet online
Dit najaar voert Strukton, in samenwerking met onder andere NS, ProRail en TU Delft, proeven uit met lasertechnologie op het spoor. Onderzocht wordt of deze technologie de gevolgen van gladheid op het spoor kan tegengaan. Na de herfst worden de proeven geëvalueerd en wordt besloten of we verder gaan met de technieken.

In de herfst kan gladheid op de rails ontstaan door onder andere bladeren, roest, vet, olie, chemische neerslag, vaak in combinatie met vocht. Hierdoor hebben treinen minder grip op de rails. Gevolg kan zijn dat treinen doorglijden bij het remmen en minder hard kunnen optrekken, wat vertragingen tot gevolg heeft. Nederland wordt er door vele bosrijke trajecten en grote drukte op het spoor vaak extra door geraakt.

Strukton heeft voor de proeven een speciaal apparaat, de Laser Railhead Cleaner, doorontwikkeld. Het apparaat wordt onderaan de trein gemonteerd en maakt de spoorstaaf schoon met lasertechnologie. Met de laser worden bijvoorbeeld bladeren, chemische neerslag, vet en olie kortstondig verhit, waardoor het materiaal van de spoorstaaf springt. Hierdoor wordt de spoorstaaf niet alleen droog, maar ook schoner, zodat vuil in combinatie met bladeren niet aan de spoorstaaf kan hechten.

Reiniging met lasertechnologie is niet nieuw en dringt de laatste jaren in steeds meer industrieën door. In het spoor wordt de technologie nog nergens ter wereld toegepast.
Bron: http://www.struktonrail.n...ven-met-lasertechnologie/

Helemaal nieuw is het gebruik van een laser niet, in New York gebruiken ze al sinds 2002 lasers om bladeren van de rails te verwijderen: YouTube: Laser cleaning of railheads. Groot-Brittanie is er ook sinds 2002 mee bezig (geweest), zie dit artikel.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 10-09-2014 13:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vreemd gedrag van de overheid/NS om zo`n inefficient/vreemd gedrag uitnodigend systeem neer te zetten als de OV chipkaart.

Waarom wordt de korting niet gewoon vanzelf achter de schermen doorberekend ?

How do you save a random generator ?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

8)7 Really?

• ThinkPad
  • Laatst online: 19:35
Wat is het eigenlijk lekker stil in een VIRM als de airco/verwarming niet volle bak staat te blazen... Jammer alleen dat dat nooit lang duurt en hij dan alsnog weer op standje tornado gaat :P

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Vind het lawaai in de VIRM altijd wel meevallen, de ICM maakt veel meer lawaai!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pft. Jullie zijn de doedelzakken al weer vergeten hoor ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik vind het vooral fijn dat mijn voeten niet koudgeblazen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeoh schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:33:
Ik vind het vooral fijn dat mijn voeten niet koudgeblazen worden...
In de Buffels (DM'90) is het altijd zo'n tornado bij je voeten dat je broekspijpen letterlijk wapperen in de wind 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:S ?? DM'90's zijn rijdende sauna's, niks geen "tornado" taferelen bij de voeten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:01:
:S ?? DM'90's zijn rijdende sauna's, niks geen "tornado" taferelen bij de voeten.
Geen gekoelde airco lucht, maar er wordt wel degelijk veel lucht naar binnen gepompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Iets luchtiger nieuws over spoorse aangelegenheden:
Nu is lang niet iedereen te spreken over de treinlogistiek in Nederland, maar in India maken ze er helemaal een potje van. Aldaar waren de lokale autoriteiten van de deelstaat Bihar ruim twee weken een complete passagierstrein kwijt. Dat meldt IBN Live.

De trein, genaamd Gorakhpur-Muzaffarpur, raakte in de nacht van 25 op 26 augustus vermist, nadat een goederentrein ontspoort raakte. Hierop moest de Gorakhpur-Muzaffarpur een andere route nemen. Doordat de trein een andere weg nam, kozen aanwezige reizigers er voor om de trein te verlaten. Niet veel later was de trein "kwijt".

Pas na zeventien dagen werd de boemel teruggevonden. "Hij bleek op een verkeerd treinstation in een ander treindistrict te staan", aldus districtmanager Arun Malik. Waarom de treinmachinist geen contact had opgenomen met zijn werkgever is een mysterie.

De trein zal binnenkort weer naar het juiste station worden gebracht.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl...ierstrein-dagenlang-kwijt

Afbeeldingslocatie: http://spitsnieuws.tcdn.nl/styles/artikel_main/mogilefs/field/image/4a6137079b22282e92bb6b362375d812-1410764664.jpg?

Hoe je in 's hemelsnaam een complete trein kwijtraakt mag Joost weten (en die vertelt het niet). Ook lekkere beveiliging bij die spoorwegen als ze hem zelf niet eens terug kunnen vinden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wat minder racistisch mag ook wel :X

[ Voor 83% gewijzigd door Grrrrrene op 20-09-2014 08:12 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:04:

Hoe je in 's hemelsnaam een complete trein kwijtraakt mag Joost weten (en die vertelt het niet). Ook lekkere beveiliging bij die spoorwegen als ze hem zelf niet eens terug kunnen vinden....
Welke beveiliging? :P gewoon rijden op zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

veiligheid en die foto zijn nogal polar opposites :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee joh, die lui op het dak reizen gewoon 4e klasse (de 3e klasse is aan de deur/ramen hangen) :P

Maar het kan altijd erger, zoals deze foto (eveneens uit India) bewijst:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0XSba4H8DCCwFbyAKgngFlcH/full.jpg

In buurland Bangladesh kunnen ze er overigens ook wat van:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pFbR4qlp7OBXzyEp291pP8Y7/full.jpg

Heb medelijden met de machinist die dat heelhuids en zonder al te veel doden in beweging moet krijgen :P

En nu wil ik nooit meer klachten zien dat het in de trein in NL druk is. Als je die klacht hebt, denk dan maar aan bovenstaande plaatjes, en slaak een zucht van verlichting ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In Indonesië nemen ze vrij drastische maatregelen tegen treinsurfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 03-10 10:40

mambo No5

Bad Apple?

Da's een wel redelijk no-nonsense methode om mensen behoorlijk definitief van zo'n dak af te krijgen.. :X

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Geweldig stukje tekst:
Officials told the BBC that "roof surfing" can be extremely dangerous.
Tja, dat kunnen die officials wel zeggen, maar heeft de BBC in deze wel wederhoor toegepast bij een toegewijde treinsurfer? Journalisten geloven tegenwoordig ook maar alles...

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Afbeeldingslocatie: http://s1.ibtimes.com/sites/www.ibtimes.com/files/styles/v2_article_large/public/2012/07/27/291286-indonesian-trains.jpg?itok=CAbm8CgE

Zie je nu nog niet waarom het gevaarlijk kan zijn?

spoiler:
Iets met die bovenleiding en zo

[ Voor 10% gewijzigd door Krentenbol op 15-09-2014 20:52 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Spoetnik385 schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:47:
Geweldig stukje tekst:

[...]

Tja, dat kunnen die officials wel zeggen, maar heeft de BBC in deze wel wederhoor toegepast bij een toegewijde treinsurfer? Journalisten geloven tegenwoordig ook maar alles...
In Indonesië is het iig niet aan te raden
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ds1B3PLoYd0]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 13:45
Ben benieuwd hoe ze dat bij elektrische treinen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Weet niet of het nou de prinjesdag-toeristen zijn of dat het schaapkudde-gedrag (vooral scholieren/studenten) gewoon steeds erger wordt.
Rijdt er vanochtend in plaats van de SGM sprinter een prachtige dubbeldekker voor op Lombardijen .. stap gewoontegetrouw helemaal achteraan in (minst druk) en kom in een coupé waar iedereen een 4-zitter voor zichtzelf heeft !! Terwijl je normaal om die tijd net kunt staan ... wordt er even later omgeroepen dat we wel gemerkt zullen hebben dat het erg druk is en of we van de balkons willen doorschuiven !?!
En later op CS nog een keer :? iedereen kijkt stomverbaasd om zich heen waar de drukte dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
Goner schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:53:
Rijdt er vanochtend in plaats van de SGM sprinter een prachtige dubbeldekker voor op Lombardijen .. stap gewoontegetrouw helemaal achteraan in (minst druk) en kom in een coupé waar iedereen een 4-zitter voor zichtzelf heeft !!
Metro en trein hebben vaker last van te weinig spreiding op perrons. Mensen stappen toch vooral in op plekken dichtbij de toegangstrappen van perrons. Gemiddelde reiziger zal ook niet goed weten waar de trein stopt dus die gaan bij de rest van de meute staan. Ik gebruik zelf de app "Rijden de treinen" waarin treinsamenstelling te zien is en dan de blauwe stopbordjes langs het spoor. Maar voor de meesten zullen die blauwe bordjes al te onduidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21
Maranello schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:05:
[...]
Metro en trein hebben vaker last van te weinig spreiding op perrons. Mensen stappen toch vooral in op plekken dichtbij de toegangstrappen van perrons. Gemiddelde reiziger zal ook niet goed weten waar de trein stopt dus die gaan bij de rest van de meute staan.
Of de machinisten parkeren hun trein elke keer op elk ander stuk en negeren de blauwe vierkante borden op hun punt massaal en doen maar wat.

Ik pak op Utrecht CS altijd de intercity naar Amersfoort van spoor 11. Moet er bij Amersfoort uit dus vooraan instappen is handig. De ene keer sta je bij de Kiosk op 11A en rijdt de trein hard voorbij en zetten ze hem zo hem strak aan het eind evan spoor 11B neer. Gevolg, iedereen op spoor 11A moet teruglopen. Voorkant zit altijd al ramvol, nu dus nog voller. Sta je in het midden bij de roltrap, dan val je over de mensen heen omdat iedereen daar altijd staat. Ga je helemaal achterin staan bij de Kiosk op spoor 11B, dan zie je net dat ze de trein vooraan bij spoor 11A hebben geparkeerd (dit komt overigens minder vaak voor). Dus in dat opzicht is het gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De 'ombouw' van de Rotterdamse metro's lijkt vrij voortvarend te gaan. Er duiken nu al complete stammen in R-net outfit op!

metro rnet

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:16
Prachtig dit:

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18
Ik weet niet of het komt doordat deze 'te laat' is, wat ik wel weet is dat als er vooruitgaand aan mijn stoptrein een goederentrein over dat spoor moet, de stoptrein niet op tijd gaat vertrekken. Dit kan bewust gepland worden, uiteraard.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:44
Heel leuk om te zien. Mede doordat ik zelf afgelopen week bij de opendag van het emplacement Kijfhoek ben geweest. Helaas was er toen niet zoveel te "heuvelen".

• ijdod
Maranello schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:05:
[...]
Metro en trein hebben vaker last van te weinig spreiding op perrons. Mensen stappen toch vooral in op plekken dichtbij de toegangstrappen van perrons. Gemiddelde reiziger zal ook niet goed weten waar de trein stopt dus die gaan bij de rest van de meute staan. Ik gebruik zelf de app "Rijden de treinen" waarin treinsamenstelling te zien is en dan de blauwe stopbordjes langs het spoor. Maar voor de meesten zullen die blauwe bordjes al te onduidelijk zijn.
De gemiddelde machinist negeert die stopborden ook, als ik zo kijk waar de treinen stoppen tov hun lengte....

ijdod schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:43:
[...]

De gemiddelde machinist negeert die stopborden ook, als ik zo kijk waar de treinen stoppen tov hun lengte....
Ik kan dan wel niet voor de gemiddelde machinist spreken, maar over het algemeen zet ik de trein netjes bij de bordjes neer, hoewel ik een heel enkele keer een uitzondering maak vanwege extreme drukte en de spreiding van de mensen door de trein op dat moment (bijvoorbeeld bij evenementen, mits uiteraard de lengte van het perron dat toestaat).
Bijvoorbeeld: Als ik zie dat bij de voorgaande stations heel veel mensen vooraan ingestapt zijn, wil ik dan (maar dat is echt uitzonderlijk) wel eens iets verder door rijden. De mensen komen dan automatisch meer achter in de trein te zitten, waardoor de drukte een beetje gespreid wordt.

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 22:59

Luke!

#Treinbaas
Zit dit issue niet specifiek in het plannen op één óf beide perronfases? Wanneer je in Utrecht binnenkomt en veilig staat naar de 'achterste' perronfase - wie vertelt je dan of je beide perronfases moet gebruiken of alleen de achterste?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

wildhagen schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:59:
Nee joh, die lui op het dak reizen gewoon 4e klasse (de 3e klasse is aan de deur/ramen hangen) :P

Maar het kan altijd erger, zoals deze foto (eveneens uit India) bewijst:

[afbeelding]

In buurland Bangladesh kunnen ze er overigens ook wat van:

[afbeelding]

Heb medelijden met de machinist die dat heelhuids en zonder al te veel doden in beweging moet krijgen :P

En nu wil ik nooit meer klachten zien dat het in de trein in NL druk is. Als je die klacht hebt, denk dan maar aan bovenstaande plaatjes, en slaak een zucht van verlichting ;)
Hoe doe die conducteur dat in 's hemelsnaam met het knippen van de kaartjes :?

* The Eagle moest van de week nog aan de NS denken btw.
Zat op een ferry van het Griekse vasteland naar een van de eilanden. Zijn we net aan het varen, komt er zo'n Roemeense pipo met een trekzak langs die nog behoorlijk valsspeelt ook :(
De overtocht duurde een klein uurtje en hij mocht helaas doorspelen. De NS had hem zijn spullen afgepakt en hem er bij het eerste station uitgezet. Als de Grieken zo waren als de NS had ie nu nog steeds in de Aegeïsche zee rondgedobberd :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Luccus schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:03:
Zit dit issue niet specifiek in het plannen op één óf beide perronfases? Wanneer je in Utrecht binnenkomt en veilig staat naar de 'achterste' perronfase - wie vertelt je dan of je beide perronfases moet gebruiken of alleen de achterste?
Uiteraard. Zelfde geldt ook voor Amsterdam, daar staan helemaal geen bordjes, dus daar Is het afhankelijk van de inschatting die de machinist maakt. Ik probeer de trein zelf bij dat soort stations zo goed mogelijk bij de trappen of bij de reizigers te plaatsen, maar andere machinisten zullen dat weer anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:01
Hoor opeens een zwaar geluid...kijk ik uit het raam, komt er opeen een oude dieseltrein voor bij, met 1,2,3,4 wagons van de Stoom Stichting Nederland en een knoepert van een stoomlocomotief achteraan :D

Als ik zo op Facebook kijk zal het wel de 65-018 zijn geweest naar Veendam :)

[ Voor 16% gewijzigd door maarud op 19-09-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 19:50
Achter een 2200 dan inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kan het ook niet dit zijn?
In het weekend van 20 en 21 september organiseert het Deutsches Dampflok Museum in Neuenmarkt Wirsberg een stoomfestival met alle bedrijfsvaardige locomotieven van de Baureihe 01. Op dit moment wordt er hard aan gewerkt om met de 01 1075 naar dit festival te gaan.

Op donderdag 18 september vertrekt de 01 1075 met het Mitropa rijtuig naar Venlo. Na waternemen zal de reis verder gaan richting Linz en Frankfurt. In Frankfurt zal worden overnacht. De volgende morgen zal de 01 1075 gezelschap krijgen van de 01 118 en samen naar Neuenmarkt Wirsberg rijden.

In Neuenmarkt Wirsberg staat een groot programma te wachten met als hoogte punt treinen rijden met dubbeltractie 01 de Schiefen Ebene op naar Marktschorgast.
Bron: http://www.stoomstichting...bject=EvenementenEnRitten

Duitse site: http://www.dampflokmuseum...ival-und-nacht-der-sinne/

Edit: oh, wacht, ik zie dat de STAR ook een feestje heeft. Zal dan idd de 65 018 wel zijn ja :)

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 19-09-2014 15:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote: ProRail
Historische treinen vertrekken de hele dag vanaf Amsterdam Centraal in het kader van 175 jaar spoor. Er is nog ruimte
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bx9530GCEAACypT.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ijdod
NS-Topman Timo Huges is niet onverdeeld enthousiast over de ov-chipkaart. Zo ergert hij zich eraan dat treinreizigers vooraf geld op hun ov-chipkaart moeten zetten. Die manier van betalen is ouderwets, vindt Huges.
bron: nu.nl
Ja gek he, als je een product ontwikkeld zonder user experience mee te laten wegen.

• Blokker_1999
Maar dat is toch niet vreemd? Een kaartje moest je ook vooraf betalen. Je neemt toch geen reizigers mee die achteraf kunnen zeggen: sorry, maar ik heb geen geld bij me om de reis die ik gemaakt heb te betalen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat kaartje moest je betalen bij aanvang (goed, enkele minuten ervoor) van de reis. Nu met de OV kaart betaal je, in mijn geval, maanden vooruit. Da's toch een aardig verschil.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meh, je betaalt achteraf maar je moet eerst geld op een soort speciale bankrekening zetten die je nergens anders voor kunt gebruiken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Duitse 'yeti's' tegen koperdieven
In Duitsland zijn speciale beveiligers ingezet tegen koperdiefstal op het spoor. De bewakers zitten van 23.00 tot 5.00 uur in de bosjes langs het spoor verscholen, en dragen camouflagepakken.

De Duitse 'yeti's' zijn bijna onzichtbaar door hun groene, gebladerde pak. "Wij zijn zo onzichtbaar, dat een kabeldief bijna tegen me aan plaste'', zei een van hen. Ze komen in actie zodra een dief toeslaat. Met behulp van de politie worden ze opgepakt.

Vertraging
De eerste veertien beveiligers zijn ingezet in en rondom Keulen. Daar moeten ze het spoor bewaken. Het team heeft tot nu toe twee kabeldieven overmeesterd, schrijft de krant Bild. Volgend jaar krijgt het team versterking van nog eens 15 spoorbaan-yeti's.

Duitse koperdieven richten jaarlijks een schade aan van 17 miljoen euro. Vorig jaar had de diefstal ruim 2250 uur vertraging op spoorwegennet tot gevolg.

Grote schade
Koperdiefstal is een lucratieve business. Een kabel van een kilometer levert 6000 euro op.

Twee weken geleden veroorzaakten koperdieven in Amsterdam grote schade aan het spoor toen ze leidingen probeerden mee te nemen.

Oscar Wilde

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Koperdiefstal is een lucratieve business. Een kabel van een kilometer levert 6000 euro op.
Hoe doet zo iemand dat? Past een kilometer kabel zo even in de kofferbak van een middenklasse auto?
Aanhanger bij het spoor lijkt me ook direct verdacht. Busjes dan maar?

Hoi!

EWK schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:23:
[...]

Hoe doet zo iemand dat? Past een kilometer kabel zo even in de kofferbak van een middenklasse auto?
1 km sein of tractie kabel gaat niet passen nee... (en veel te zwaar voor een caddy/auto)

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 20-09-2014 17:40 ]

• ValHallASW
  • Niet online
Koper kost €4,20 per kilo, en een caddy kan ca. 850 kilo vervoeren. Dat levert je dan ~3600 euro op. Effectiever is zo'n busje met laadlift. Die mogen weliswaar maar 800kg vervoeren, maar kunnen veel meer aan.

Maargoed, dan ben je er nog niet: je moet die kilometer kabel ook naar je busje weten te krijgen (en dan zal je toch iets van een lier moeten hebben, want tillen wordt wat lastig). En dan ook nog eens snel, want anders ben je zo gepakt. Ik vind het al met al haast een wonder dat mensen het de moeite waard vinden....

• Blokker_1999
EWK schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:23:
[...]

Wie gaat er moeilijk doen over een aanhanger naast het spoor? Waarom zou er daar niet gewerkt kunnen worden? Zolang die personen (zo een klus doe je niet alleen) er niet verdacht uitzien ...

Het zal alleen inderdaad niet op 5 minuten gedaan zijn, maar voordat er ook maar iemand ter plaatse is zal er ook wel wat tijd verstreken zijn vermoed ik dan.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Blokker_1999 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:42:
[...]

Wie gaat er moeilijk doen over een aanhanger naast het spoor? Waarom zou er daar niet gewerkt kunnen worden? Zolang die personen (zo een klus doe je niet alleen) er niet verdacht uitzien ...

Het zal alleen inderdaad niet op 5 minuten gedaan zijn, maar voordat er ook maar iemand ter plaatse is zal er ook wel wat tijd verstreken zijn vermoed ik dan.
Ik zit er nog eens over na te denken. Misschien was die kilometer alleen ter illustratie :9. 100 meter is immers ook al €600.

Hoi!

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:15:
Maar dat is toch niet vreemd? Een kaartje moest je ook vooraf betalen. Je neemt toch geen reizigers mee die achteraf kunnen zeggen: sorry, maar ik heb geen geld bij me om de reis die ik gemaakt heb te betalen.
Ik betaal een taxi-rit of een tank benzine anders ook altijd achteraf....

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Benzine betaal je ook vooraf anders heb je niks in je tank zitten.

Verwijderd

soeppie schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:49:
Benzine betaal je ook vooraf anders heb je niks in je tank zitten.
Neehoor. Eerst krijg ik de benzine in mijn bezit en daarna reken ik af. Ik kan zelfs met de creditcard afrekenen en dan wordt het pas afgeschreven als die tank al lang weer leeg is. Maar aangezien benzine geen dienst is, is de vergelijking met de taxi beter.

Maar in theorie kan ik hem smeren met de benzine zonder te betalen. En daar ging het om.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2014 23:14 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je OV-kaart kun je ook met je CC opladen, slecht voorbeeld ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik kom net terug uit Frankrijk waarbij we veel over de Peage zijn geweest. Ik heb daarvoor bij de ANWB een tolpas aangeschaft. Die plak je achter de voorruit en kun je simpelweg zo door de poorten rijden zonder iets te hoeven doen, de afrekening volgt later per automatische incasso.

Dat zou je toch ook kunnen doen met de OV chipkaart, dus achteraf incasseren naar gebruik?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
bvk schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:00:
Dat zou je toch ook kunnen doen met de OV chipkaart, dus achteraf incasseren naar gebruik?
In sommige gevallen, zoals reizen met een Business Card of met het abonnement Traject Vrij, kan dat al bij NS. Ook RET doet daar een proef mee. Het lijkt me een kwestie van tijd voor dit mogelijk wordt bij alle vervoerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Feyenoordsupporters vernielen trein
Feyenoordsupporters hebben op het traject Gouda-Rotterdam overlast veroorzaakt in treinen en vernielingen aangericht.

Een trein moest tijdelijk ontruimd worden omdat er vuurwerk in werd afgestoken. Een andere trein is volgens een NS-woordvoerder "zo toegetakeld en vernield dat deze uit dienst genomen moest worden".

De supporters waren op weg naar de Kuip in Rotterdam. Daar wordt vanmiddag de wedstrijd Feyenoord-Ajax gespeeld. In het stadion zijn Ajax-fans niet welkom.

De NS gaat proberen de schade te verhalen op de daders.
Waarom laten ze supporters nog de trein in?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Waarom zijn ze nog steeds in het bezit van vuurwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Waarom hebben ze geen straatverbod zolang hun club speelt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Iemand een idee wanneer de Eurostars eens worden gerenoveerd? Vorige week Brussel-Zuid - Londen v.v. gedaan en zag er behoorlijk versleten uit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens deze site is men al sinds 2012 bezig met de midlife-updates, en zou dat eind dit jaar klaar moeten zijn.

Daarna zouden de stellen (die nu 22 jaar oud zijn) tot na 2020 mee moeten kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Aha, de treinstellen waar wij in zaten waren nog niet aan de beurt geweest dan ;) Misschien de volgende keer. Thanks.

[ Voor 3% gewijzigd door DaFrenk op 21-09-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Bijkomend zullen binnekort de Velaro stellen ook in dienst komen, zou me niet verbazen als ze deze gaan inzetten op de verbinding vanuit Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat zal wel moeten, want de TMST's hebben geen ATB of ERTMS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Onbekend schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:36:
Waarom zijn ze nog steeds in het bezit van vuurwerk?
Bedoel je niet al? Ik woon in een niet al te beste wijk en heb al een paar wijkgenoten hun verse import zien testen ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Laatst online: 15:01
Ik vind het echt schandalig. Zat vandaag toevallig in de auto mezelf weer af te vragen wie toch al die bussen, politie, toezichthouders, ME en andere beambten betaalt om ervoor te zorgen dat zo'n wedstrijd en bijbehorende supporters in toom worden gehouden. Volgens mij is de gemeente hier verantwoordelijk voor en draait deze dus voor de kosten op, maar ben erg benieuwd hoe dit bij de trein zit. Echt té bizar hoe mensen zich misdragen rond dat voetbal.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Krentenbol schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:11:
[...]

Bedoel je niet al? Ik woon in een niet al te beste wijk en heb al een paar wijkgenoten hun verse import zien testen ;)
Eigenlijk bedoelde ik meer dat je geen vuurwerk op zak hoort te hebben. Schijnbaar wordt dat nog steeds toegelaten...

Terug naar de treinen:
Zijn de Fyra-treinen allemaal al terug naar de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 08:50
Onbekend schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:51:
[...]
Terug naar de treinen:
Zijn de Fyra-treinen allemaal al terug naar de fabrikant?
Er stonden er afgelopen vrijdag nog een boel op het opstelterrein tussen Amsterdam CS en Muiderpoort, dus ik verwacht het niet. Of ze moeten inmiddels wel heel snel kunnen rijden :P

HD4Life @ Full-HD

Pagina: 1 ... 21 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.