Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

EDIT schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:15:
[...]

Nee, niet meer. Die zijn niet meer in werking.
Euh, wat?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Neem aan dat hij de spiegels bedoelt en niet de noodrem. :P

Maar als er een conducteur fluit (en hopelijk kijkt) dan zijn ze niet nodig. Volgens mij rijden alle treinen van NS toch met een conducteur? Dan zou het geen probleem hoeven te zijn.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Die spiegels zijn jaren terug buiten dienst gesteld na één of ander akkefietje bij een portaal. Voor de machinist van de SGMm zijn ze verder niet nodig, want er is geen sprake van eenmansbediening.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:43
Maasluip schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:45:
[...]
Want een stok tussen de deur merkt de deur niet
1 ding: Deurrubbers :P Volgens mij zin die bij bijvoorbeeld een Arriva Spurt zo breed dat je er wel een pols tussen kan steken zonder pijn, terwijl de deuren toch vergrendeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bastien schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:19:
[...]
Ah, dacht al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:25
Bastien schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:19:
[...]

Maar als er een conducteur fluit (en hopelijk kijkt) dan zijn ze niet nodig. Volgens mij rijden alle treinen van NS toch met een conducteur? Dan zou het geen probleem hoeven te zijn.
Klopt, maar het gebeurt nog wel eens. Je zit dan liever alleen op SGM dan SLT, want dan kan je niet eens vanuit de cabine sleutelen..
Alex) schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:20:
Die spiegels zijn jaren terug buiten dienst gesteld na één of ander akkefietje bij een portaal. Voor de machinist van de SGMm zijn ze verder niet nodig, want er is geen sprake van eenmansbediening.
Niet in de planning, wel in de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
marcop23 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:24:
[...]

1 ding: Deurrubbers :P Volgens mij zin die bij bijvoorbeeld een Arriva Spurt zo breed dat je er wel een pols tussen kan steken zonder pijn, terwijl de deuren toch vergrendeld zijn.
Ik denk dat je het verkeerd leest, want dat is wat ik zeg. Bij het materieel met zwenk-zwaaideuren van NS kun je er een been in kwijt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:27
Ehm, ik bedoelde inderdaad de spiegels, uiteraard niet de noodrem. Eenmensbediening komt planmatig inderdaad niet voor. Officieel moeten wij als machinist ook gewoon buiten staan als we de deuren sluiten. Dat sluiten kan bij SGM dan wel weer vanuit de cabine gebeuren, dus we hoeven niet speciaal naar het reizigersgedeelte te lopen.

De deuren die al gesloten zijn zitten uiteraard al in de vergrendeling. Zo'n stok tussen de deur maakt, wat hierboven al werd gezegd niet uit, omdat de deurrubbers daar inderdaad omheen zitten. De deur zelf zit dus al in de eindstand.
Daarom is dat laatste kijkmoment voor de conducteur ook zo belangrijk.

Edit: overigens bij grotere dingen als een been of een tas waardoor de deur niet in de eindstand kan komen, zou de klembeveiliging van de deur moeten aanspreken.

[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 04-08-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Nou, 't is wel spanning en sensatie in deze rustige zomer dal-periode ...
Vrijdagmiddag een aanrijding met een persoon (R'dam Zuid) en een slecht uitgevoerde vervangende bussen oplossing (is daar een scenario voor en/of wordt dat wel 's geoefend ?), vanochtend een aanrijding met een hond !! Vlak voor Delft Zuid ... leverde flink wat herrie op onder de trein. Leek wel of de bodem er uit viel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wees blij dat er vervangende bussen zijn, zelf vaak genoeg meegemaakt dat er helemaal niets werd ingezet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Goner schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:44:

vanochtend een aanrijding met een hond !! Vlak voor Delft Zuid ... leverde flink wat herrie op onder de trein. Leek wel of de bodem er uit viel ...
Ah, dat was het dus! Ik vond al dat het snel voorbij was, er hebben slechts 40 minuten geen treinen gereden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:49:
Wees blij dat er vervangende bussen zijn, zelf vaak genoeg meegemaakt dat er helemaal niets werd ingezet.
Ik ben uiteindelijk nooit in zo'n bus terecht gekomen ... de eerste 2 a 3 zaten al vol. Toen kwam er heeeeel lang niets, toen zouden de treinen weer rijden en werden we weer naar binnen (R'dam CS) gestuurd en bleek er (één) intercity te rijden, waar veel mensen dus niets aan hadden.
Binnen werd omgeroepen dat we naar de bussen moesten gaan, maar die waren er niet. Nog niet, niet meer, onduidelijk. Tijdje gewacht met heel veel boze mensen ('t is nogal een stuk lopen van perron 7 naar het plein met bussen) waarvan behoorlijk wat met veel bagage.
Wéér naar binnen gestuurd omdat de treinen weer zouden rijden, wat wederom niet het geval bleek. Toen heb ik maar een pilsje gehaald en ben op perron gaan zitten wachten ... was niet de enige, hoop mensen hadden de moed ook opgegeven en hadden wat te eten/drinken gehaald.
(hopelijk was het afgelopen weekend, toen er niets reed tijdens de werkzaamheden, beter geregeld)

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 05-08-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Het is nogal wat makkelijker om werkzaamheden te plannen dan de zelfmoord(poging) van een willekeurige passant. Bij werkzaamheden hebben ze van tevoren de bussen gereserveerd, en dat gaat vaak goed, maar ad-hoc is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 02:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Toch goed opgelost dan bij de brand tussen Assen en Groningen vanmiddag dan. Bij Zwolle was duidelijk dat er niets meer reed en in Assen voldoende vervangend materieel beschikbaar.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Brand? Er was toch H2O2 aan het lekken? Da's niet zo spannend in gecontroleerde hoeveelheden, beetje door verdunnen en mooi gebruiken om de haren te blonderen. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Achja, ik had me vrijdag te laat bedacht dat het omreisadvies via Utrecht eigenlijk wel heel, heel, heel ver om was. Ik had beter een paar uur door kunnen blijven werken totdat de treinen weer reden, ik kwam ook uiteindelijk terecht in de eerste trein die weer er langs kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit is nog eens teamwork :) Reizigers duwen treinstel opzij
Tientallen treinreizigers en personeel hebben in Australië een man gered die met zijn been bekneld was geraakt tussen het perron en een trein. Met blote handen duwden ze samen de trein een beetje naar achteren, genoeg om de man uit zijn benarde positie te bevrijden. Volgens Australische media is de man ongedeerd.

Het gebeurde tijdens de spits in het plaatsje Stirling, 9 kilometer van de stad Perth, in het westen van het land. Op de beelden is te zien hoe de man bij het instappen ongelukkig wegglijdt in the gap. Daarna zit hij vast. Omstanders waarschuwen de machinist niet weg te rijden.

Meer en meer mensen, zowel reizigers als personeel, verzamelden zich om het gevaarte met de hand naar achteren te duwen. Ook werden mensen uit de trein gehaald om de trein lichter te maken.

De woordvoerder van de spoorwegen is lovend over de reddingsactie: "Iedereen deed mee. Hij is gered door de macht van het volk." Ook waarschuwde hij nog eens extra de mind-the-gap-waarschuwing serieus te nemen.
Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/08/06/683367.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BuUdbE_IgAAbKlm.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan ook nog precies bij de tekst "MIND THE GAP". :) Dan voel je je vast heel dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien kan ie niet ondersteboven lezen :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb een déjà vu bij dit verhaal, was dit in Japan ook al eens niet gebeurt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:51:
Misschien kan ie niet ondersteboven lezen :P
Het gebeurde bij het instappen, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:39
Wat ik overigens niet snap is dat er grootste verbouwingen komen op Utrecht dit weekend. Echter, de NS website geeft via de planner nog steeds doodleuk aan dat alle treinen rijden. Moet die site niet eens geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Soms gebeurt dat pas op het laatste moment...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

"Plan altijd uw reis van tevoren op de website"... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik een reis plan via Utrecht staat er:

Dit reisadvies houdt geen rekening met wijzigingen in de treindienst op de dag zelf. Plan voor een actueel reisadvies uw reis vlak voor vertrek.

Let op, werk aan het spoor tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

En daar heb je dus geen bal aan als je wilt weten of je het vliegtuig kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22
De werkzaamheden in Utrecht zijn snachts. Dus tenzij er iets mis gaat rijden de meeste treinen gewoon.

[ Voor 76% gewijzigd door RocketKoen op 07-08-2014 18:18 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MBV schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:16:
"Plan altijd uw reis van tevoren op de website"... :')
vlak van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51

Onbekend

...

Dat doe je natuurlijk altijd van tevoren en nooit achteraf. :P

Ook al maakt het voor een reis niet zoveel uit, het is natuurlijk wel netter om aan te geven dat op dat traject werkzaamheden plaatsvinden maar waarschijnlijk geen overlast zal veroorzaken.
Als je dan een trein hebt gemist kan je soms tot verrassingen komen te staan. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RocketKoen schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:16:
De werkzaamheden in Utrecht zijn snachts. Dus tenzij er iets mis gaat rijden de meeste treinen gewoon.
's nachts? we werken gewoon 24/7 hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Luke!

#Treinbaas
Robkazoe schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:54:
Wat ik overigens niet snap is dat er grootste verbouwingen komen op Utrecht dit weekend. Echter, de NS website geeft via de planner nog steeds doodleuk aan dat alle treinen rijden. Moet die site niet eens geupdate worden?
Wanneer ik een reis plan krijg ik braaf te zien dat bv. treinserie 3500 er uit wordt geknikkerd, lijkt toch gewoon te zijn bijgewerkt?

(Toch een applausje waard: de Tweakers Express staat niet in de reisplanner in tegenstelling tot bv. de koninklijke trein met enige regelmaat.)

[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 07-08-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het duurt nog 8 dagen voordat die trein vertekt ;). Vaak komen excursie-treinen gewoon in de reisplanner te staan, maar een dag van te voren pas. Zelfs de besloten Lovetrain van vorig jaar stond gewoon in de reisplanner vermeld.

Verder even wat anders. Ik kwam op internet deze foto tegen. Deze trein schijnt dus bij een museumpje van de SNCF in Frankrijk te staan.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/p180x540/10341640_262188773975719_1477305131863598842_n.jpg

Nu vond ik die Franse trein verdacht veel lijken op de DB-627 die eind jaren '70 in Nederland proef reed vanwege de ontwikkeling van de Wadloper.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8WdT7UTqC1kHe0XPjBM9rV9Y/full.jpg

Maar het front is net iets anders. Toeval, of is het ontwerp of de trein gewoon overgenomen?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 08-08-2014 13:48 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
Hoe langer je kijkt hoe meer verschillen je ziet hoor. De makers zijn ook niet hetzelfde, wel dezelfde periode gemaakt. Misschien was men toen van mening dat dit het perfecte ontwerp van een trein was ?

Wikipedia: SNCF Class X 4630 / Wikipedia: Baureihe 627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:41
Wat moet ik mij eigenlijk bij die Tweakers Gamescom Express voorstellen? Wat voor trein is het en waar huur je er een?

EDIT:
Heb zelf maar gelijk even wat onderzoek gedaan, voor anderen wellicht ook interessant.

Het moet gaan om treinen van Centralbahn AG, een Zwitsers bedrijf dat treinen verhuurt. Hier op Wikipedia meer over Centralbahn AG, onder andere over hun materieel. Allemaal relatief oud, zo te zien.

Hier meer over de locs, en hier meer over de wagens zelf.

[ Voor 71% gewijzigd door oohh op 08-08-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Bij de NS zelf kan dat of bij Railpromo (waar tweakers hem volgens mij huurt) en zo zijn er wel meer bedrijven die treinen verhuren.

http://www.derijtuigenloods.nl/trein-huren
http://www.ns.nl/over-ns/...uw-eigen-trein-huren.html
http://railpromo.nl/treinhuren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'Treinreizigers rond Utrecht moeten reis goed voorbereiden'
De NS en spoorbeheerder Prorail raden treinreizigers rond Utrecht Centraal aan om de komende negen dagen hun reis goed voor te bereiden.

Prorail werkt aan het spoor ten noorden van Utrecht en daardoor krijgen reizigers te maken met extra overstappen, langere reistijden en een aangepaste dienstregeling.

Zaterdag en zondag en volgend weekeinde rijdt de intercity tussen Utrecht Centraal en Schiphol niet. De intercity naar Amsterdam maakt een extra stop in Duivendrecht, waar kruiers klaarstaan om Schipholreizigers op de juiste trein te zetten. Tussen Breukelen, Woerden, Driebergen-Zeist en Utrecht rijden helemaal geen treinen maar bussen. Reizigers vanuit Rotterdam, Leiden en Den Haag moeten rekening houden met een extra overstap.

Op werkdagen gelden andere spooraanpassingen, die te vinden zijn op ns.nl/treinverkeerutrecht. Prorail zet dagelijks vierhonderd mensen aan het werk om de hinder zo snel mogelijk te beëindigen. De klus maakt deel uit van de omvangrijke spoorvernieuwing rond Utrecht. Dat werk moet eind 2016 helemaal klaar zijn.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Raven schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:56:
De intercity naar Amsterdam maakt een extra stop in Duivendrecht, waar kruiers klaarstaan om Schipholreizigers op de juiste trein te zetten.
* Bastien ziet het al helemaal voor zich :Y

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S3r3IaVl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
oohh schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:12:
Wat moet ik mij eigenlijk bij die Tweakers Gamescom Express voorstellen? Wat voor trein is het en waar huur je er een?

EDIT:
Heb zelf maar gelijk even wat onderzoek gedaan, voor anderen wellicht ook interessant.

Het moet gaan om treinen van Centralbahn AG, een Zwitsers bedrijf dat treinen verhuurt. Hier op Wikipedia meer over Centralbahn AG, onder andere over hun materieel. Allemaal relatief oud, zo te zien.

Hier meer over de locs, en hier meer over de wagens zelf.
Railpromo & Centralbahn inderdaad. Niet het nieuwste materieel, maar dat maakt voor de pret niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

zeef schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

Railpromo & Centralbahn inderdaad. Niet het nieuwste materieel, maar dat maakt voor de pret niet uit. :)
En weet je nu ook al wat voor loc ervoor hangt? Ik gok nog steeds op een 1200 of 1600 tot de grens, maar daarna?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ik zou alle mogelijke loctypes opnoemen. :P Zo veel keus is er niet meer tegenwoordig.

[ Voor 133% gewijzigd door Luke! op 09-08-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Centralbahn heeft zelf een paar loks. Het kan best de Oostenrijkse 1042 of 1142 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ja inderdaad. Een modern computergestuurd ding zou beter bij de gelegenheid passen eigenlijk. :P
Gaat een van jullie mee/kijken?

[ Voor 14% gewijzigd door Luke! op 09-08-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik stap in Venlo op, maar ik moet ook wat makke uitgelaten schapen begeleiden. Zeef zal er ook wel bij zijn denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Misschien kom ik ook nog wel even buurten in Venlo. Spoorwegentopicmeet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:27
Jammer dat ik niet voor een van die firma's werk, had het wel leuk gevonden om als machinist voor die trein op te treden :P

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 09-08-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ga mee :)
Ik zal wel wat foto's maken en hier posten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

EDIT schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:02:
Jammer dat ik niet voor een van die firma's werk, had het wel leuk gevonden om als machinist voor die trein op te treden :P
Stiekem de plaats innemen van de machinist van dienst. Heeft hij een vrije zaterdag en jij je ritje met ons >:)

Al is het dan wel te hopen dat je ook met de nog onbekende loc's om kan gaan... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Veroorzaakt door een Nederlandse trein kennelijk:
De machinist van een Nederlandse goederentrein van het bedrijf ERS Railways heeft de treinbotsing veroorzaakt waarbij begin deze maand 35 mensen gewond raakten vlak bij het station van het Duitse Mannheim. Volgens de eerste resultaten van het onderzoek negeerde de machinist meerdere stopsignalen en ramde daarop een EuroCity-trein.

De Duitse spoorwegvakbond EVG eiste maandag van ERS Railways dat het uitsluitsel geeft over de rij- en rusttijden van de machinist. Ook vindt de EVG dat de EU moet regelen dat de rij- en rusttijden van treinmachinisten met een tachograaf worden bijgehouden, zoals nu al bij chauffeurs van vrachtwagens gebeurt.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...ngeluk-mannheim-1.4484774

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Treinbrand:
In Groningen is dinsdagmiddag brand uitgebroken in een trein, ter hoogte van de Boumaboulevard.

Dat meldt de brandweer in Groningen.

Het is nog onbekend om welke vervoerder het gaat. De passagiers zijn uit de trein, laat de branweer weten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...n-brand-in-groningen.html

Edit: volgens RTV Noord zou het om een trein van Arriva gaan.

Edit2: ok, loos alarm. Blijkt geen brand te zijn, maar een kortsluiting.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 12-08-2014 16:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Vorige week in Italie weer met de trein mogen reizen. In het vrij nieuwe Jazz materieel gezeten, erg mooi spul. Alstohm/Ansaldo, vziw.

Blijft frappant dat je daar als buitenlander makkelijker een kaartje koopt bij de automaat dan hier in NL.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 07-10 09:42
Valt me tegen dat niemand nog over de Wkz op Utrecht CS iets te melden heeft. Dan doe ik dat maar even :) Mooi foto's vanuit de lucht!
Afbeeldingslocatie: http://www.duic.nl/wp-content/uploads/2014/08/Overzicht_7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.duic.nl/wp-content/uploads/2014/08/Overzicht_11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.duic.nl/wp-content/uploads/2014/08/Overzicht_12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.duic.nl/wp-content/uploads/2014/08/Overzicht_13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.duic.nl/wp-content/uploads/2014/08/Muziekgebouw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.duic.nl/wp-content/uploads/2014/08/Overzicht_5.jpg
Allemaal van, en nog meer op: duic.nl

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Trein ontspoort op berghelling Zwitserland
In Zwitserland is woensdagmiddag een trein ontspoord op een bergtraject. Eén of meerdere wagons zouden de afgrond in zijn gestort.

Dat meldt de Zwitserse politie.

Volgens de politie gebeurde het ongeval om 12.45 uur. De plaats van het ongeluk zou alleen te voet bereikbaar zijn, waardoor hulpverlening lastig op gang kwam. Er is sprake van meerdere gewonden. Hun toestand is onbekend. Van doden of zwaargewonden is geen sprake, meldt de politie.

Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt, met tientallen ambulances en vier reddingshelikopters. Volgens de politie zaten er 200 passagiers in de trein. Inzittenden die niet gewond zijn geraakt, worden te voet naar een nabijgelegen plaats begeleid.

Het ongeval deed zich voor op de Albula-spoorlijn, tussen Tiefencastel en Solis en werd vermoedelijk veroorzaakt door een aardverschuiving. Het heeft de afgelopen dagen aanhoudelijk geregend in de regio.

De trein van Rhätische Bahn was onderweg van Chur naar Sankt Moritz. Op foto's is te zien dat zich een aardverschuiving heeft voorgedaan achter de locomotief. Volgens de politie zijn er drie wagons ontspoord.

In 2010 deed zich een zelfde soort ongeval voor met een trein van Rhätische Bahn. Hierbij viel destijds één dode en raakten 42 personen gewond.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bu61zAbCEAAvDpL.jpg
Als daar niemand zwaargewond of dood is.... is het een klein wonder.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
NOS heeft het over geen doden, en 7 gewonden, waarvan 5 zwaar: http://nos.nl/artikel/685...d-in-zwitserse-alpen.html

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/08/13/685936.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2014 17:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
"Problemen met Desiro-treinen onaanvaardbaar"
NMBS-baas Jo Cornu vindt de problemen met de Desiro-treinstellen onaanvaardbaar. Dat zegt hij in een interview met Knack. De treinen zouden gemiddeld om de 8.000 kilometer defecten vertonen. "En dat heeft natuurlijk een invloed op onze stiptheidscijfers," zegt Cornu. "In 35 procent van de gevallen dat een trein te laat is, heeft dat te maken met de onbetrouwbaarheid van het materiaal."
wat ik ook wel goed vind:
Volgens de NMBS-baas is het dieperliggende probleem het gebrek aan standaardisatie binnen de Europese spoorwegen. Elk land heeft zijn eigen vereisten voor treinen en daardoor moeten er telkens aanpassingen gebeuren aan de treinstellen, met alle kinderziektes van dien.

"Als een spoorwegmaatschappij een trein bestelt, koopt ze geen model dat elders goed spoort", verduidelijkt Cornu. "Nee, die trein moet op tientallen vlakken worden aangepast aan de eigen noden en vragen, tot zelfs de kleur van de knop waarmee je de deur opent."
We zullen denk ik maar zwijgen over de customising die de NMBS zelf gevraagd heeft, zowel bij Desiro, maar vooral op de HLE18/19 die ons nu zuur opbreekt.

Benieuwd hoe lang het gaat duren voor wij in Mechelen mee moeten gaan zoeken naar oplossingen voor de Desiro.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Treinstellen zijn volgens het bericht van Siemens, problemen zullen daarom wel goed verholpen worden toch.

(Ik heb nl het idee dat Siemens wel goed met z`n klanten omgaat.)

Maw, kan het zijn dat meneer politicus een beetje hoog van de toren wil blazen?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:39
Aan de andere kant, we leven in een Europa. We hebben honderd verschillende standaarden met 1500,verschillende treinstellen. Wanneer gaan we eens gezamenlijk het spoorwezen ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51

Onbekend

...

Wees blij dat het spoor al grotendeels de zelfde breedte heeft. :)

Maar hier gaat vele jaren overheen. Kijk maar eens naar ERTMS. Het idee ligt er al, maar de uitvoering laat op zich wachten totdat een bepaald traject wordt aangepakt....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
enchion schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:56:
Treinstellen zijn volgens het bericht van Siemens, problemen zullen daarom wel goed verholpen worden toch.

Maw, kan het zijn dat menner politicus een beetje hoog van de toren wil blazen?
Siemens levert netjes garantie. Onderzoekt problemen en fixt ze.
Maar nadat 55 van de 305 bestelde treinen waren afgeleverd (begin vorig jaar) waren er al zoveel problemen (1500) dat ze de bestelling hebben opgeschort.

Al is dat ongeveer net zoveel gebreken als ze in 1 V250 vonden :+

TheS4ndm4n#1919

• MBV

MBV

En probleem 1 is waarschijnlijk niet dat de remmen te klein zijn voor de gewenste snelheden :P

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

RocketKoen schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:15:
[...]

Siemens levert netjes garantie. Onderzoekt problemen en fixt ze.
Maar nadat 55 van de 305 bestelde treinen waren afgeleverd (begin vorig jaar) waren er al zoveel problemen (1500) dat ze de bestelling hebben opgeschort.

Al is dat ongeveer net zoveel gebreken als ze in 1 V250 vonden :+
Ach Siemens is net als zo veel grote bedrijven, verder is het Duits en zelfs voor in Duitsland 'bijzonder'.

Lees: de interne bestuurlijke/organisatorische wanorde is van zulke epische proportie dat je wel flink wat tijd verder bent voordat er een oplossing komt die werkbaar is. De lijnen daar zijn niet lang, die zijn bijna oneindig.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zeef schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

Ze hebben vrij aardige nieuwe handel en oude teringzooi geloof ik.

Van Centralbahn heb ik in 2010 naar Sziget in een trein van ze gezeten. Echt wat een oude tyfuszooi was dat. Op zich wel lachen hoewel de irritatiegrens wel overschreden was toen ik na 10 dagen Sziget op Köln 2 uur stil (en al 19 uur in die unit zat) stond alvorens te horen dat 3 wagons wegens 'defect' werden achtergelaten _o-

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
enchion schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:56:

Maw, kan het zijn dat menner politicus een beetje hoog van de toren wil blazen?
Ik denk het niet. En ik ben ook niet zo zeker dat hij echt moeite heeft met Siemens, maar vooral dat er zo weinig COTS° gekocht word. En daar heeft hij langs 1 kant wel een punt. Als ik vandaag kijk naar de tijd en moeite die kruipt in het opstellen van het lastenboek voor onze nieuwe dubbeldekkers alsook de wensen van sommige mensen dan mag het niet verbazen dat er altijd weinig fabrikanten reageren en dat treinen na levering altijd zulke problemen hebben.

Want laat ons eerlijk zijn. Zelfs van onze vorige dubbeldekkers (de M6) zijn we na 10 jaar nog altijd ontwerpproblemen aan het oplossen terwijl we nu ook al de eerste problemen van veroudering en de bijhorende onbeschikbaarheid van onderdelen aan het tegenkomen zijn.

° COTS: common, of the shelf

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• wildhagen
  • Niet online
De NS en Prorail gaan komend najaar herfstblaadjes die op de rails liggen wegbranden met een laser.

Het gaat om een proef die in samenwerking met de TU Delft is opgezet, schrijft het Noordhollands Dagblad donderdag.

De techniek is eerder al met succes in Engeland toegepast en is inmiddels verder gevorderd, zegt een woordvoerder van Prorail in de krant. Behalve de laser wordt ook een watersproeier ingezet die de rails bevochtigt zodat blaadjes er niet aan hechten.

De spoorbeheerder verwacht overigens niet dat de lasertechniek alle problemen door bladeren op de rails oplost. De problemen blijven altijd bestaan, denkt Prorail. "We weten dat er hoe dan ook in het seizoen extra overlast zal blijven", aldus de woordvoerder.

Het treinverkeer heeft jaarlijks last van bladval in de herfst. Door de bladeren op de rails verliezen de wielen van treinen grip bij het afremmen waardoor de ongelijk afslijten en 'vierkante' wielen ontstaan. Treinen kunnen daar niet mee doorrijden zonder de rails te beschadigen.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...jes-rails-weglaseren.html

Virussen? Scan ze hier!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Brilsmurfffje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:10:
[...]

En gewoon een bezem voor de wielen?
Dat zoiu je idd denken ;-)
maar het gaat voornamelijk om de oliën die vrijkomen uit de bladeren en die kun je niet weg vegen (iig niet met een simpele bezem)

• MBV

MBV

Die olien komen er toch pas uit op het moment dat je eroverheen rijdt? Of zie ik dat te makkelijk?

Hier had er iemand het briljante idee van perslucht, maar die hadden jullie vast al zelf verzonnen :P

• luigi87
  • Laatst online: 20:20

luigi87

Domotica Fanaticus

Blokker_1999 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 05:55:
[...]

Ik denk het niet. En ik ben ook niet zo zeker dat hij echt moeite heeft met Siemens, maar vooral dat er zo weinig COTS° gekocht word. En daar heeft hij langs 1 kant wel een punt. Als ik vandaag kijk naar de tijd en moeite die kruipt in het opstellen van het lastenboek voor onze nieuwe dubbeldekkers alsook de wensen van sommige mensen dan mag het niet verbazen dat er altijd weinig fabrikanten reageren en dat treinen na levering altijd zulke problemen hebben.

Want laat ons eerlijk zijn. Zelfs van onze vorige dubbeldekkers (de M6) zijn we na 10 jaar nog altijd ontwerpproblemen aan het oplossen terwijl we nu ook al de eerste problemen van veroudering en de bijhorende onbeschikbaarheid van onderdelen aan het tegenkomen zijn.

° COTS: common, of the shelf
Operators zouden eens beter moeten kijken of het personaliseren van treinen wel opweegd tegen de kinderziektes die hier weer uit voort kunnen komen.
Bijv: NS koopt een nieuwe trein, deze rijd voor de verandering al ergens rond, maar NS wil dan wel een eigen kop erop met ook de standaard hoogtes e.d. hierin. Waardoor er direct al een hoop veranderd aan de besturing van de trein die vaak net achter de machinist ingebouwd zit.

Uiteraard spelen er dan ook nog een hoop punten waarop de trein moeten worden aangepast aan lokale infra.
Brilsmurfffje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:10:
[...]

En gewoon een bezem voor de wielen?
En deze dan om de kilometer vervangen ;)
Ze gaan dit eerst testen op een van de DM90's die nu terzijde staan, om ze erna allemaal mee uit te rusten.
En als het allemaal goed werkt komt dit op iedere trein in de vloot van NSFSC.

- leeg -

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Feit is dat er maar weinig echt structureel is gestandaardiseerd. Spoorbreedte is daar een van, volgens mij is er ook een internationaal profiel-vrije-ruimte, maar als je zelf een groter profiel hebt is het weer zonde die niet te gebruiken (staat me bij dat VIRM daar een voorbeeld van is). Perronhoogte verschilt per land (of zelfs regio), arbo-eisen ook. Dan heb ik het nog niet eens over alle not-invented-here lokale standaarden rond de inrichting. Zelfs ALS je nu alle neuzen dezelfde kant op zou hebben qua standaardisatie, dan ben je zo 50 jaar verder voordat je werkelijk zo ver bent. Het zo mooi zijn, maar ik zie het niet gebeuren.

Blaadjes schijnen na tussen de wielen geplet te zijn een erg gladde laag van een paar atomen dik te vormen...

[ Voor 10% gewijzigd door ijdod op 14-08-2014 11:06 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• wildhagen
  • Niet online
En dit:

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-m7bkOWA9ITo/UPbsPXSCBrI/AAAAAAAArAQ/cEElhfw91a0/s1600/trein%2B1.jpg

leidt vervolgens tot dit:

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-WgIh5XI0dGY/UPbsZGTw3lI/AAAAAAAArAo/jLCdA_vz6wY/s1600/trein%2B3.jpg

En dat leidt dus weer tot uitval/vertraging van treinen, en een bezoekje aan de kuilwielenbank:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nit9CQCao38TnvY6hEsz8BXV/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

De enige oplossing is mag-lev! :+

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:32
ijdod schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:00:

Blaadjes schijnen na tussen de wielen geplet te zijn een erg gladde laag van een paar atomen dik te vormen...
atomen nou zo zwaar is trein ook weer niet. micrometers wil ik geloven maar atomen dik 8)7

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Lol je weet dat men in bijvoorbeeld oppervlakte behandelingen soms wel degelijk in lagen van enkelen moleculen (afhankelijk van het molecuul soms ook enkele atomen) dik spreekt? Dit is voldoende om de oppervlakte eigenschappen van het materiaal te veranderen.

Verder gaat het niet altijd zo zeer om plat geperste blaadjes maar ook om het 'residu' dat achterblijft en op het staatl/de poriën van het staal blijven kleven.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:32
Jazeker weet ik dat. Echter gaat dat vaak om behandelingen die het materiaal moeten indringen maar dat zijn nanometers ofwel een duizenste van micro-meter.

• MBV

MBV

" In een nanometer passen zo'n 5 atomen." bron
" Blaadjes schijnen na tussen de wielen geplet te zijn een erg gladde laag van een paar atomen dik te vormen..."

Wat is het verschil?

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 14-08-2014 16:42 ]

• bvk
  • Nu online

bvk

MBV schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:40:
" In een nanometer passen zo'n 5 atomen." bron
" Blaadjes schijnen na tussen de wielen geplet te zijn een erg gladde laag van een paar atomen dik te vormen..."

Wat is het verschil?
Daar zit geen verschil in inderdaad, maar leonbong betwijfeld in dit geval dus dat het om nanometers gaat en denkt eerder aan micrometers.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Nederlandse Spoorwegen hebben het eerste half jaar afgesloten met zwarte cijfers. De NS haalde in de eerste 6 maanden van het jaar een nettowinst van 133 miljoen euro, vergeleken met en verlies van 76 miljoen een jaar eerder.

Dit maakte het spoorbedrijf vrijdag bekend.

Dit positieve resultaat is echter vooral een gevolg van incidentele posten. Zo kwamen de bedrijfslasten lager uit dan in 2013, vooral door een vrijval van voorzieningen, in verband met de afwikkeling van het Fyra-dossier met de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda.

De spoorvervoerder leed in heel 2013 nog een verlies van 43 miljoen euro, vooral door de forse voorzieningen en afschrijvingen op de uit de dienst gehaalde Fyra-treinen.

De bedrijfsopbrengsten van NS stegen het eerste half jaar met 94 miljoen euro door meer vervoersopbrengsten in Nederland bij de trein- en busactiviteiten. De extra omzet speelde voornamelijk in de consumentenmarkt. Op de zakelijke markt zag NS nauwelijks groei.

''Voor heel 2014 verwachten we dat de resultaatsverbetering zich doorzet, al is dit dus vooral door eenmalige posten'', liet financieel topman Engelhardt Robbe in een toelichting weten.

''De vooruitzichten voor 2015 zijn minder positief door hogere lasten als gevolg van de nieuwe concessie. Mede gelet op de noodzakelijke investeringen in materieel zal NS dan ook onverminderd op de kosten moeten letten en door moeten gaan met het ingezette resultaatsverbeteringsprogramma.''

Meer treinen reden in het eerste half jaar op tijd vergeleken met een jaar eerder. In de eerste 6 maanden kwam 93,3 procent van de reizigers op tijd aan, in de eerste helft 2013 was dit 90,4 procent. De ontwikkeling van de klanttevredenheid als geheel was volgens de NS positief. ''Wel zorgde de wekenlange schoonmaakstaking bij onze leveranciers in april en mei voor een duidelijke dip in het klantoordeel.''
Bron: http://www.nu.nl/economie/3853145/ns-maakt-weer-winst.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Eerste foto's van de Tweakers Express
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10572158_10152263339609117_3306821297434238934_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10515174_10152263339629117_1032047953132303779_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Om het probleem van overvolle treinen aan te pakken haalt de NS oude intercity's van stal. In afwachting van nieuwe sprinters komen achttien oudere dubbeldekkers volgend jaar na een oplapbeurt tijdelijk weer in dienst.

Dat zegt president-directeur van de NS Timo Huges zaterdag in het AD.

In de oude treinen wordt zeventien miljoen euro geïnvesteerd. Het is volgens de NS de eerste keer dat de 'volledige strategische reserve' structureel wordt ingezet om het tekort aan treinen tegen te gaan. Volgens Huges moeten hier geen wonderen van verwacht. Hij hoopt dat het helpt, maar benadrukt dat staan in de spits erbij blijft horen.

De treinstellen ondergaan een technische revisie bij Nedtrain in Haarlem. Daar zijn eerder al dubbeldekkers met groene bankjes omgebouwd tot de nieuwe intercitytreinen. Dat heeft 280 miljoen euro gekost.

Al jaren wordt geklaagd over te volle spitstreinen en vertragingen. "We proberen daar natuurlijk verandering in te brengen", zegt Huges in de krant. Hij wijst erop dat meer mensen worden ingezet op treinen en stations en dat ook treinen zijn verlengd. Ook wordt overlegd over meer spoor. "Ik zeg niet dat alle knelpunten over vijf jaar zijn opgelost, maar ze zijn dan wel verbeterd."
http://www.nu.nl/binnenla...ns-overvolle-treinen.html

Voor alle duidelijkheid, het gaat dus om DD-AR wat tijdelijk weer de baan op gestuurd wordt.

Vraag me wel af of die dan geduwd gaan worden door 1700-en, of dat er mDDM's gebruikt worden? Zijn er überhaupt nog mDDM's of zijn die allemaal verbouwd tot DDZ?

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-08-2014 08:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Staat er niet nog wat ICK werkloos rond? En ik blijf het noemen: het is een totale blunder geweest om de Bs'en uit de Benelux direkt te slopen toen ze uit dienst gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Groot deel van ICK is verkocht (Herik, Duitsland, Roemenie) en wát er nog staat, staat al meer dan 5 jaar weg te rotten. DD-AR is maar korter buiten dienst, en zal dus in betere conditie zijn. Nog even los van dat ICK inmiddels 40 jaar oud is, en DD-AR slechts 25-30.

En die Bs-en waren tot op de draad versleten, in zeer slechte conditie én verouderd, die zijn nooit gereviseerd geweest toen de overige rijtuigen wel werden gemoderniseerd. Daarnaast zou het grondig verbouwd moeten worden om overweg te kunnen met de Nederlandse locomotieven (ze waren immers uitgerust voor de 11.8-serie), wat het economisch allemaal niet bepaald rendabel maakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ze hadden gereviseerd kunnen worden, ze hadden ingezet kunnen worden als rijtuig en als ik het goed heb worden er nu weer rijtuigen of stuurstanden verbouwd om met 186 en ERTMS te kunnen rijden.
En dat kost ook allemaal niks.
DD-AR is ook van dezelfde leeftijd (en onverbouwd geloof ik) als ICR. DD-AR uit 1985, de Benelux ICR uit 1986-1987.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Waarom nog 40 jaar oude meuk reviseren (ICK)? Over geld wegsmijten gesproken...

Bs-en reviseren lijkt/leek me ook weinig zinnig, gezien het kleine aantal en het beperkte aantal zitplaatsen, plus dat het in feite (gezien de beroerde technische conditie) een complete herbouw zou betekenen.

DD-AR is niet uit 1985, het is gebouwd tussen 1991 en 1996 (de mDDM's tussen 1996 en 1998). DDM (de voorloper van DD-AR, met rode ipv groene bankjes) was uit medio jaren 80, maar dat is allang buiten dienst gesteld en enkele rijtuigen zijn al gesloopt. DDM zal niet zomaar in dienst meer komen lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 16-08-2014 08:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Met "ze" heb ik het over de Bs'en en ik dacht dat het over de aller eerste dubbeldekkers ging. DDM dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het artikel heeft het over 18 dubbeldekkers die weer in dienst komen, van DDM zijn er maar 13 stuks gebouwd, dus dat zou al niet kunnen.

Tevens staat het al sinds 2010 terzijde (hoewel het in januari 2011 en de winter van 2011/2012 nog even kortstondig is ingezet, met enkele exemplaren), terwijl DD-AR én recenter buiten dienst gesteld is én moderner is. En zoals gezegd zijn enkele rijtuigen al gesloopt, 2 DDM-rijtuigen zijn naar het NSM gegaan, en enkele Bvk's stonden hadden serieuze brandschade en zouden dus sowieso niet meer inzetbaar geweest zijn.

Denk niet dat we DDM ooit nog op de baan gaan zien, los van eventuele sloopritten en museale ritten dan :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fans FC Twente rijden massaal zwart met de trein naar thuiswedstrijden
Supporters van FC Twente rijden al jarenlang massaal zwart met de trein naar thuiswedstrijden. Dat meldt TC Tubantia vandaag.

Het gaat per keer om 5000 supporters die voor de thuiswedstrijden van FC Twente per trein van Hengelo naar het station Drienerlo komen. Het zwart reizen van de fans kost de NS honderdenduizenden euro's per jaar. Om het probleem op te lossen zal door NS en FC Twente worden bekeken of de seizoenskaarten volgend jaar kunnen worden gekoppeld aan een treinkaartje
Tsja, dan moeten de conducteurs zich maar niet verstoppen als het druk is in de trein :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
Want ja, als je geen conducteur ziet, dan mag je wél zwartrijden ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Carpento schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:28:
Alles mag, zolang de scheids het niet ziet ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Carpento schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:28:
Er zijn zat asociale tokkie-figuren die dat inderdaad lijken te denken... :X

Je koopt geen kaartje voor de controle, je koopt er één om vervoerd te worden. Of er dan wel of niet gecontroleerd wordt zou niet relevant moeten zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 17:47

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

luigi87 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:54:
[...]

Operators zouden eens beter moeten kijken of het personaliseren van treinen wel opweegd tegen de kinderziektes die hier weer uit voort kunnen komen.
Bijv: NS koopt een nieuwe trein, deze rijd voor de verandering al ergens rond, maar NS wil dan wel een eigen kop erop met ook de standaard hoogtes e.d. hierin. Waardoor er direct al een hoop veranderd aan de besturing van de trein die vaak net achter de machinist ingebouwd zit.

Uiteraard spelen er dan ook nog een hoop punten waarop de trein moeten worden aangepast aan lokale infra.

[...]
Sorry wat een onzin, als de fabrikanten een beetje slim waren (en kennelijk zijn ze dat dus niet!) dan bouwden ze gestandaardiseerde treinen die je met handige en slimme aanpassingen zeer eenvoudig aan kunt passen naar de wensen van de klant. Maar nee, ze hebben liever het extra werk want dat levert hen meer op. Dat er vervolgens een inferieur product afgeleverd wordt volgens eigen normen maakt niet uit, omdat de klant een groot deel van het ontwerp heeft gedaan. |:(

Wanneer een Siemens een ontwerp maakt waarmee je de kop dus gemakkelijk kunt wijzigen (want dat wordt negen van de tien keer als eerste opgepakt) dan kom je al een heel eind, de besturing achter de cabine hoeft dan niet meer ingrijpend gewijzigd te worden.

Waarom doen autofabrikanten dit? Die zetten een chassis neer met wielafstand, maken er een platform van en hop er rijden tal van verschillende modellen op dat ene goedgekeurde platform.
Het is een beetje eenvoudig geschetst zo, maar wat dat betreft kan de spoorwegsector soms nog best wat leren van de automotivesector.

Een voorbeeld is Stadler, daar kun je ook verschillende koppen erop laten zetten, maar de trein asich blijft hetzelfde. Je kunt 'm ook overal customizen, maar de basis onder al het uiterlijk vertoon is nog steeds dezelfde als die elke andere Stadler heeft.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS geïnteresseerd in belang Thalys
De Nederlandse Spoorwegen hebben interesse in het nemen van een belang in de hogesnelheidstrein Thalys.

Dat bevestigde een woordvoerder van NS zaterdag na berichtgeving in het AD.

Thalys is eigendom van de Franse spoorwegen SNCF, het Belgische NMBS en het Duitse DB. Maar DB heeft begin dit jaar aangegeven van zijn belang van 10 procent af te willen. Mocht dit belang vrijkomen, dan wil NS graag ook financiële verantwoordelijkheid nemen, aldus de zegsman.

Nu heeft NS alleen een participatie in de ticketverkoop en bezit de Nederlandse spoorvervoerder twee Thalys-treinstellen. Een echt belang in de onderneming zou NS meer invloed geven op de koers van Thalys.

Drukte
NS maakt verder bekend dat het komend najaar achttien oudere dubbeldekkertreinen van stal haalt om de drukte in de spits te lijf te gaan. De treinen krijgen een kleine opknapbeurt, waarna ze weer worden ingezet. Er zijn nieuwe sprinters en intercitytreinen besteld, maar die kunnen nog niet geleverd worden. Om toch iets te kunnen doen aan de tjokvolle treinstellen in met name de spits, wordt de zogenoemde ''strategische reserve'' van de vervoerder aangesproken.

Het najaar geldt traditioneel als de drukste periode van het jaar. Dat komt onder meer door het weer. Volgens de woordvoerder van NS kiezen veel mensen bij slecht weer voor reizen met het openbaar vervoer.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:33:
Groot deel van ICK is verkocht (Herik, Duitsland, Roemenie)
Herik heeft nooit ICK's overgenomen.

Ergens in de rimboe om 02.30 uur:
Afbeeldingslocatie: http://www.railpromo.nl/filehost/IMG_0087.JPG

Venlo:
Afbeeldingslocatie: http://www.railpromo.nl/filehost/IMG_0092.JPG

Gevonden foto's:
http://sittardbahn.beepwo...m/41699591/4397317_xl.jpg
http://www.fotos-hochlade.../14081610244dkwnp9ri7.jpg
http://img5.fotos-hochlad...1408161105aj5vur2l6eb.jpg
https://www.flickr.com/photos/spiketrain2008/14933876665/
https://www.flickr.com/photos/rob-van-der-woude/14746134030
Meer beeldmateriaal graag aan lp (at) railpromo.nl. :-)

[ Voor 60% gewijzigd door Luke! op 16-08-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ej,hoe kom jij daar aan? Was je crew?
Ik heb foto's van de machinekamer :7
Die komen morgen op mijn Fotoalbum en dan in een Tweakblog.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zeef postte wat op internet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daneZ
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 22:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Gamescom 2014
LocLocLoc
LocLocLoc
LocLoc

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Nog een filmpje op youtube gevonden. En uiteraard weet NS dat weer te verzieken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Maasluip schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:25:
Nog een filmpje op youtube gevonden. En uiteraard weet NS dat weer te verzieken ;)
Dat is heel geen NS! :P
Wikipedia: Eurobahn – Wikipedia
Pagina: 1 ... 18 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.