Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.958 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flowerp schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:27:
[...]

Weet niet op het technisch mogelijk is, maar treinen mogen best een beetje harder optrekken van mij. Dat gaat nu wel heel erg makjes.
Treinen kunnen hard optrekken hoor, maar het ligt (vaak) aan de machinist. Laatst zat ik in een V-IRM en die trok toch behoorlijk hard op telkens (beetje SLT gevoel).
Maardiweb schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:47:
Waren er onlangs niet ook allemaal nieuwsberichten met ideeën om de spanning op de bovenleiding te verhogen, zodat er meer tractie mogelijk is? Dat zou dan resulteren in sneller optrekken, hoewel wel eerst alle treinen moeten worden aangepast ;)
Er wordt idd gekeken om de bovenleiding te upgraden naar 3kV (en ook of deze op 4000A gehouden kan worden). Maar denk dat dit weinig invloed heeft op het optrekken van een trein, de meeste treinen zijn begrensd voor comfort en/of overspanning.

[ Voor 42% gewijzigd door ArcticWolf op 21-07-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MBV schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:05:
@flowerp: ik ben bang dat we dan moeten overstappen op maglev-treinen. Er zit wat weinig frictie tussen stalen wielen en rails, de enige optie is meer aangedreven assen. En volgens mij kunnen treinen onder gunstige omstandigheden wel harder optrekken, maar de dienstregeling moet ook werken bij blaadjes en 5cm sneeuw.
Daar heeft een ander klein Europees land al 100 jaar een oplossing voor.
Kleine Scheidegg

[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 21-07-2014 18:57 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:54:
[...]

Daar heeft een ander klein Europees land al 100 jaar een oplossing voor.
[afbeelding]
De maximum snelheid gaan dan wel flink omlaag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27

Onbekend

...

Wie zegt dat je een tandrad over het volledige traject moet gebruiken? Stel dat je alleen een tandrad bij stations aanlegt zodat je bij het optrekken tot bijv. 40 km/u van de tandrad gebruik kan maken, en daarboven niet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

LauPro

Prof Mierenneuke®

Onbekend schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:25:
Wie zegt dat je een tandrad over het volledige traject moet gebruiken? Stel dat je alleen een tandrad bij stations aanlegt zodat je bij het optrekken tot bijv. 40 km/u van de tandrad gebruik kan maken, en daarboven niet.
Hoe zorgen ze er eigenlijk voor dat dat tandwiel synchroniseert met de baan? Want lijkt mij nogal een klap geven als je een halve tand over slaat.

Rolletjes in de rails of een soort koppeling?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Dat is een goeie vraag en zelf weet ik het eigenlijk ook niet.
Wikipedia: Rack railway heeft er wel een foto van het begin van een tandradspoor.
Nu nog even uitvinden hoe dat precies werkt..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:32
Als ik het nu zo moeten bedenken om het stootloos te krijgen een vloeistofkoppeling.
Wikipedia: Fluid coupling

[ Voor 33% gewijzigd door leonbong op 21-07-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Toevallig vorige week in zo'n ding gezeten (spanje, vall de Nuria, tussen "Ribes de Freser & Nuria). Ding is van zwitserse makelij en op het moment dat de trein het tandrad-deel van het traject in reed (halverwege) ging dit met wandeltempo. Vanaf dat moment heeft ie niet harder dan ~20km/u gereden. Stuk zonder tandrad was zo'n 40~50 km/u

Deze spoorweg gebruikte het "ABT" systeem Wikipedia: Rack railway
Abt also developed a system for smoothing the transition from friction to rack traction, using a spring-mounted rack section to bring the pinion teeth gradually into engagement.[27]

[ Voor 33% gewijzigd door jorisjan op 21-07-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:25:
Dat betekend dus dat en IC elk station moet afremmen om in te haken.

En om in te haken moet je heeeel langzaam rijden. Zoals hierboven staan aangegeven moeten de tandwielen van de trein gesynchroniseerd worden met de tandrad op de baan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Als je snel wil rijden kan je beter dat metro-systeem met banden naast de rails gebruiken, maar zoals ArcticWolf aangeeft zal gebrek aan frictie toch niet de belangrijkste oorzaak zijn dat treinen langzaam optrekken, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:28:
[...]

Dat betekend dus dat en IC elk station moet afremmen om in te haken.

En om in te haken moet je heeeel langzaam rijden. Zoals hierboven staan aangegeven moeten de tandwielen van de trein gesynchroniseerd worden met de tandrad op de baan.
Mijn idee is meer om het tandradwiel bij 40 km/u van de baan omhoog te tillen, en pas als de trein weer stilstaat het tandradwiel weer te laten zakken. Met een wig-contructie zou dat zeker haalbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gisteren: Spelersbus FC Twente ingezet voor gestrande treinreizigers
De problemen op het spoor tussen Rijssen en Almelo vandaag hadden tenminste voor één treinreiziger ook een leuke kant. Door een wisselstoring reden er snelbussen tussen Rijssen en Wierden, waaronder de spelersbus van FC Twente.

Eens wat anders dan een volle bus twittert Charmain Zwijnenberg vanavond. Of ze de rode bus helemaal voor zich alleen had, dat is niet bekend. Hoe dan ook vip-vervoer!

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/214082.jpg

@Charmainz
Niet in een volle, benauwde snelbus, maar in een lege FC Twente spelersbus van #wierden naar #rijssen. #wisselstoring
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BtLC0sVIEAAuuan.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De NS gaat komende herfst in de spitsperiodes langere treinen inzetten. Ongeveer dertig procent van de treinen wordt verlengd.

Op het drukste moment van de spits wil de NS 6.000 extra stoelen meer bieden dan in dezelfde periode in het najaar van 2013. Deze maatregel zal ook voor de avondspits gelden en gaat vanaf 1 september in.

Hiermee wil de NS volgens de woordvoerder iets doen aan de "piek" in treinreizen die tijdens de herfstperiode "altijd te zien is, doordat er veel nieuwe mensen gaan studeren."

"Later in het jaar zien we dit aantal altijd afnemen", aldus de woordvoerder. "Om deze reden schakelt de NS na de herfst weer terug naar de normale bezetting."

Ongeveer 8.000 'spitstreinen' worden versterkt. Onder andere treinen op de Flevolijn, sprinters rondom en naar Amsterdam en Schiphol worden verlengd. Ook buiten de randstad wordt er in de spits door de NS extra materiaal ingezet.

Om aan extra treinen te komen zet de NS de komende herfst zoveel mogelijk beschikbaar materieel in. Ook de materieelreserves die de NS heeft zal maximaal worden ingezet vanaf september.

Om te kijken of de extra treinen een goede uitwerking hebben, gaat de NS ‘tellers’ inzetten in de treinen op de drukste trajecten.

Ook gaat de NS aan de reiziger 'vragen' hoe druk het in de trein is. Reizigers kunnen via de reisplanner-app van de NS meldingen doorgeven over de drukte van hun treinreis.

Momenteel laat de app al een drukte-indicator zien, deze wordt komend najaar uitgebreid met deze feedback-knop.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...ijdens-herfstperiode.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Misschien blijkt dan wel dat het aantal treinreizigers in de spits aanbodgestuurd is: als het geen veevervoer is zoals nu gebruikelijk heb je dikke kans dat meer mensen hun auto laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Maar als de NS zoveel materiaal in reserve heeft, waarom zet men dat vandaag dan al niet in? En als het echt opzij staat als reserve, wat dan met relatief korte treinen waar het materiaal in panne valt?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blokker_1999 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:01:
Maar als de NS zoveel materiaal in reserve heeft, waarom zet men dat vandaag dan al niet in? En als het echt opzij staat als reserve, wat dan met relatief korte treinen waar het materiaal in panne valt?
Was er niet een groot deel in revisie? En ik denk dat personeelscapaciteit er ook een hoop mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:50
Buiten de spits staat er inderdaad behoorlijk wat materieel reserve bij de grote stations, echter in de spits wordt alles ingezet. Waar deze extra treinen dan ook vandaan moeten komen zou ik niet weten. Ik kan mij hooguit voorstellen dat het scheelt dat de DDZ bijna klaar is qua verlenging naar zes bakken. Daarmee zou dan weer wat geschoven kunnen worden met materieel.
Die DDAR stammen worden per september alleen op Amsterdam - Zandvoort ingezet, en dat gaat maar om vier stuks. Later in de herfst wordt dat uitgebreid naast 19 stuks, maar daar heb je begin september uiteraard weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waar staat de "e" in e-ticket voor? Vast niet elektronisch:
Meisje in Almelo trein uitgezet omdat ze e-ticket voor Berlijn niet had geprint
Charlotte Bouwman uit Amsterdam is vanmorgen in Almelo de trein uitgezet. Niet omdat ze zich had misdragen of geen kaartje had, maar omdat ze haar e-ticket niet had geprint.

Charlotte is onderweg naar haar ouders in Berlijn. Via internet had ze een kaartje gekocht, een e-ticket. Die had ze in haar e-mail op haar smartphone, maar die had ze niet geprint voordat ze de trein instapte. En dat moet wel. De conducteur bleef erbij dat ze haar e-ticket had moeten printen en zette haar in Almelo de trein uit.

Charlotte deelde alles via Twitter. Daardoor ontstond een storm van kritiek op de NS. "Uhm @NS_online jullie zien niet hoe bezopen het is een ETICKET VERPLICHT uit te printen?", zegt Huub Bellemakers bijvoorbeeld. Uiteindelijk heeft Charlotte in Almelo een nieuw kaartje moeten kopen voor 100 euro.

*lading Tweets*

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Het staat nota bene in de Voorwaarden e-ticket:
Het e-ticket is alleen geldig als het is afgedrukt – in kleur- of in zwart/wit- op blanco A4 papier, in portretformaat (verticaal) zonder aanpassing van de printgrootte, op een laser of inktjet printer. Het kan in geen geval worden aan- geboden op een andere drager (elektronisch, scherm enz.).
Hier en daar werd ' ie nog wel eens "home print ticket" genoemd, was dus een betere naam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 14:05
Twee dagen geleden wilde ik voor volgende week Donderdag een kaartje Rotterdam- Nimes kopen, dat was volgens de +/- 90,-, gisteren keek ik opnieuw en toen gaf de NS aan dat het +/-70,- was. Vandaag wilde ik het ticket aanschaffen (wat daar had ik gisteren even geen tijd voor) bleek het goedkoopste tickets 180euro te kosten.

Is dit normaal binnen het internationale vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Helaas wel, gevalletje vraag & aanbod. Kan zijn dus dat er momenteel minder plekken meer vrij zijn.
Of probeer eens je cookies te wissen, schijnt nog wel eens bij vliegtickets dat de prijs hoger wordt naarmate je vaker op de site komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 14:05
Het is sowieso een apart systeem. Ik wil een reis direct van Roosendaal-> onmogelijk. Vanaf Rotterdam, mogelijk-> eerste een intercity naar Roosendaal pakken. Wàt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31
proest schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:55:
Twee dagen geleden wilde ik voor volgende week Donderdag een kaartje Rotterdam- Nimes kopen, dat was volgens de +/- 90,-, gisteren keek ik opnieuw en toen gaf de NS aan dat het +/-70,- was. Vandaag wilde ik het ticket aanschaffen (wat daar had ik gisteren even geen tijd voor) bleek het goedkoopste tickets 180euro te kosten.

Is dit normaal binnen het internationale vervoer?
Bij vliegreizen doen ze dat al lang. Zal bij internationale trein/busreizen dan ook wel zo zijn.
Reizen op onpopulaire tijden is goedkoper. En "last minute" boeken betekent tegenwoordig dat je dubbel betaalt.

Waar vroeger last minute nog goedkoop reizen betekende hebben ze ontdekt dat het veel meer geld oplevert om mensen die op het laatste moment nog een kaartje nodig hebben helemaal kaal te plukken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

proest schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:13:
Het is sowieso een apart systeem. Ik wil een reis direct van Roosendaal-> onmogelijk. Vanaf Rotterdam, mogelijk-> eerste een intercity naar Roosendaal pakken. Wàt?
Tja is sowieso niet op gebruiksvriendelijkheid ingesteld/normale forenzen.

Ga over anderhalve week naar Brussel Zavetem maar om de een of andere reden moet de NS vaag doen over hoe ik aan een 'gewoon' ticket via Roosendaal kom, zonder te dure HSL rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 10:40

mambo No5

Bad Apple?

GoldenSample schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 02:00:
[...]

Tja is sowieso niet op gebruiksvriendelijkheid ingesteld/normale forenzen.

Ga over anderhalve week naar Brussel Zavetem maar om de een of andere reden moet de NS vaag doen over hoe ik aan een 'gewoon' ticket via Roosendaal kom, zonder te dure HSL rommel.
Dat is op zich redelijk makkelijk te omzeilen: als je bij je selectiecriteria hogesnelheidstreinen uit zet. Krijg je enkel nog reguliere IC's en stptreinen te zien. :)

Boeken bij NSI

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
mambo No5 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:56:
[...]

Dat is op zich redelijk makkelijk te omzeilen: als je bij je selectiecriteria hogesnelheidstreinen uit zet. Krijg je enkel nog reguliere IC's en stptreinen te zien. :)

[afbeelding]
Dan moet je wel "alleen online boekbaar" uitzetten. Anders krijg je geen resultaten.
En dan moet je dus op de stations kaartjes kopen.

De reisplanner wil ook niet eens zeggen hoeveel je dat gaat kosten. Ze laten alleen zien hoe lang het duurt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
ShitHappens schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:42:

[...]

Hier en daar werd ' ie nog wel eens "home print ticket" genoemd, was dus een betere naam :p
Modern kan je het allesinds niet noemen lijkt me. Dan is het bij de NMBS beter geregeld. Daar kan je een e-ticket aankopen en aan je elektronische identiteitskaart koppelen, je kan het afprinten (maar dan kan nog altijd naar je eID gevraagd worden) of je kan ervoor kiezen om je ticket per SMS te laten afleveren. Aankopen kan via de gewone website, de mobiele website of via een app op de iPhone.

Maar ik vind het vooral slecht dat sommige treinbegeleiders nog altijd niet weten wat klantvriendelijkheid is. Ja de voorwaarden stellen dat het op een A4 moet afgeprint zijn, maar welke meerwaarde heeft dat A4tje nu tov de mail op het scherm? Ik hoop dan ook dat de NS in dit geval het menselijk bekijkt en 1 van de 2 aangekochte tickets terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ShitHappens schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:42:

[...]

Dan moeten ze het géén e-ticket noemen en niet beweren dat het papieren kaartje is afgeschaft.
Blokker_1999 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:48:
Ik hoop dan ook dat de NS in dit geval het menselijk bekijkt en 1 van de 2 aangekochte tickets terugbetaald.
Zag gister een Tweet van NS dat ze de kaartjes per post kon opsturen en dan zou ze de meerkosten terugkrijgen. Helaas is er nog altijd geen alternatief voor PostNL....

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 26-07-2014 11:00 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Maar ik vind het vooral slecht dat sommige treinbegeleiders nog altijd niet weten wat klantvriendelijkheid is. Ja de voorwaarden stellen dat het op een A4 moet afgeprint zijn, maar welke meerwaarde heeft dat A4tje nu tov de mail op het scherm? Ik hoop dan ook dat de NS in dit geval het menselijk bekijkt en 1 van de 2 aangekochte tickets terugbetaald.
Een PDF kun je niet stempelen als conducteur.

Niet dat ze dat in de praktijk doen overigens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Modern kan je het allesinds niet noemen lijkt me. Dan is het bij de NMBS beter geregeld. Daar kan je een e-ticket aankopen en aan je elektronische identiteitskaart koppelen, je kan het afprinten (maar dan kan nog altijd naar je eID gevraagd worden) of je kan ervoor kiezen om je ticket per SMS te laten afleveren. Aankopen kan via de gewone website, de mobiele website of via een app op de iPhone.

De PDF is beveiligd. Die kun je maar 1 keer printen. (tenminste, dat was de laatste keer dat ik er een kocht zo).
Je kan een nieuwe PDF aanvragen als het printen mislukt is. Die heeft dan een nieuwe barcode en dan wordt de oude ongeldig.

Alleen haalt het natuurlijk niks uit omdat het kopieerapparaat is uitgevonden :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Raven schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:57:
Zag gister een Tweet van NS dat ze de kaartjes per post kon opsturen en dan zou ze de meerkosten terugkrijgen. Helaas is er nog altijd geen alternatief voor PostNL....
Een antwoordnummer misschien?
CyBeR schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Knippen ze toch een gaatje in het scherm :+

[ Voor 30% gewijzigd door Jeoh op 26-07-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Antwoordnummer staat los van hoe geweldig PostNL nog wel eens is ;) en als consument heb je als het om gewone post gaat helaas niets te kiezen :/

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 26-07-2014 15:15 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
RocketKoen schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:43:
[...]

De PDF is beveiligd. Die kun je maar 1 keer printen. (tenminste, dat was de laatste keer dat ik er een kocht zo).
Je kan een nieuwe PDF aanvragen als het printen mislukt is. Die heeft dan een nieuwe barcode en dan wordt de oude ongeldig.

Alleen haalt het natuurlijk niks uit omdat het kopieerapparaat is uitgevonden :P
En vanaf dat je de barcode scant weet het systeem ook dat het ticket reeds gevalideerd is op die verbinding, kan je evengoed een reserveringsnummer ingeven zoals bij ons met de SMS tickets.

Ik neem trouwens aan dat je hem maar 1 keer kunt downloaden en dat bij een volgende download er een nieuwe barcode word gegenereerd. Je PDF viewer zal dat document zo vaak kunnen afdrukken als dat jij zelf wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik hoop dat je jouw bestelling zo vaak mag downloaden als je zelf wilt. Als het eens mis gaat, dan heb je betaalt voor niks.
Het betalingsbewijsnummer is immers uniek, en daarmee zou een ander niet jouw treinkaartje kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Kreeg een 'persoonlijke' brief van de NS ivm de gevolgen voor reizigers door de werkzaamheden 2 tm 5 augustus in de Willemsspoortunnel.
Vergezeld van een bon voor 'gratis warme drank' ... hopelijk wordt het wat koeler volgend weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Blokker_1999 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:11:
[...]

En vanaf dat je de barcode scant weet het systeem ook dat het ticket reeds gevalideerd is op die verbinding, kan je evengoed een reserveringsnummer ingeven zoals bij ons met de SMS tickets.

Ik neem trouwens aan dat je hem maar 1 keer kunt downloaden en dat bij een volgende download er een nieuwe barcode word gegenereerd. Je PDF viewer zal dat document zo vaak kunnen afdrukken als dat jij zelf wenst.
De PDF die ik toen kreeg startte een print diagloog bij de 1e keer openen.
Toen ik die perongeluk wegklikte kon ik de PDF nog wel zien, maar kon die niet meer geprint worden. En die dialoog kwam ook niet meer terug.

Ik kon wel van de ns site een nieuwe pdf downloaden die wel weer de print dialoog gaf bij de 1e keer openen.
Maar ik kon nog steeds adobe PDF kiezen als printer en zo een pdf krijgen zonder beveiliging...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:43
CyBeR schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Van een telefoonscherm kan je niet zomaar een barcode scannen zoals je die van papier scant, een telefoonscherm absorbeert al het licht (en reflecteert dus niets, wat de scanner wil zien) terwijl papier alleen licht absorbeert waar zwarte inkt is.

Die e-tickets scannen ze met hun pocket computer, en daar gaan ze dus niet mee om alsof het papieren tickets waren (stempel/gaatje). Dat afstempelen bij een controle gebeurde hier trouwens nog wel altijd hoor.

Maar die conducteur moest dus denken ''Ik moet maar geloven dat dat ticket niet eerder is gebruikt''. Dat deed die in kwestie dus niet. Toch denk ik dat ze beter eerst naar de klantenservice kon gaan, misschien konden zij helpen printen, desnoods voor €1 in plaats van €100.

Mocht je in een trein zitten met een goedgelovige conducteur, dan kan je in principe met zn vieren op hetzelfde kaartje reizen, Maar je weet van tevoren niet of hij/zij goedgelovig is of niet.

[ Voor 26% gewijzigd door marcop23 op 27-07-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe zit dat eigenlijk met die stilte/werkcoupe's?
Mag een HC je zomaar de coupe uitsturen, nadat je hem betrad, omdat hij er zo nodig wilt werken, en jij er als reiziger graag wilt zitten? 8)7 8)7

In de coupe zat niemand, en alleen de HC zijn tas lag er...

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 27-07-2014 22:22 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

marcop23 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:51:
[...]

Van een telefoonscherm kan je niet zomaar een barcode scannen zoals je die van papier scant, een telefoonscherm absorbeert al het licht (en reflecteert dus niets, wat de scanner wil zien) terwijl papier alleen licht absorbeert waar zwarte inkt is.
Dat kan wel, aangezien er een 2D-barcode op de e-tickets staat en die worden altijd met een camera gelezen ipv een laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AW_Bos schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:22:
Mag een HC je zomaar de coupe uitsturen, nadat je hem betrad, omdat hij er zo nodig wilt werken, en jij er als reiziger graag wilt zitten? 8)7 8)7

In wat voor een trein was dat? Want er zijn nogal wat treinen waar maar 1 "coupe" is. Dat is de HC ruimte. Die is helemaal niet voor reizigers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

RocketKoen schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:46:
[...]

In wat voor een trein was dat? Want er zijn nogal wat treinen waar maar 1 "coupe" is. Dat is de HC ruimte. Die is helemaal niet voor reizigers.
ICR (getrokken rijtuigen), ICM (Koploper).... Gewoon die stilte/werkcoupe's achter die glazen deurtjes ;)
Gewoon voor reizigers bestemd die in rust in een afsluitbare ruimte willen werken, mediteren, stil zijn, chillen etc...

Afbeeldingslocatie: http://www.treinenweb.nl/uploads/image/materieel/ICR/2007_0448.jpg

Hier werd ik dus eruit gestuurd :( :( 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door AW_Bos op 27-07-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45

Fiber

Beaches are for storming.

Had je wel een eersteklas plaatsbewijs...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AW_Bos schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:00:
[...]

ICR (getrokken rijtuigen), ICM (Koploper).... Gewoon die stilte/werkcoupe's achter die glazen deurtjes ;)
Gewoon voor reizigers bestemd die in rust in een afsluitbare ruimte willen werken, mediteren, stil zijn, chillen etc...

[afbeelding]

Hier werd ik dus eruit gestuurd :( :( 8)7
Volgens de algemene voorwaarden mag de conducteur je vragen ergens anders te gaan zitten als anders "de bedrijfsvoering" belemmerd wordt.
Behoorlijk onbeschoft... Maar zonder getuigen zou ik er niet moeilijk over gaan doen. Voor je het weet sta je buiten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zou niet weten waarom de bedrijfsvoering belemmerd wordt, de HC had ook ergens anders kunnen zitten, er was zat plaats...

En als hij me buiten wil zetten voor zoiets, dan maakt dat mijn klacht tegen hem alleen maar erger. Ik neem aan dat NS-personeel zijn reizigers met respect behandeld ;)
Gelukkig is dat laatste niet gebeurd, maar ik ga morgen wel even een mooie mail typen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 27-07-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Treinen hebben toch juist een HC-hok zodat ze daar hun administratie kunnen doen enzo?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

AW_Bos schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:22:

Maakte je lawaai? Dan is dat ok namelijk. Maar als je dat niet deed zou ik toch 's een klacht bij NS in gaan dienen want dat kan gewoon niet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zat er nog maar enkele seconden in en werd eruit gestuurd! 8)7...
Niks lawaai! ;)

Thats all, geen controle vooraf ofzo. Plus dat ik gewoon 1e klas en ICD-toeslag had en volledig in mijn recht stond.

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 28-07-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ga dan even lekker bitchen op twitter tegen NS online. Dat is volgens mij veel effectiever bij de NS :)

En noem ook even treinnummer en alles erbij, weten ze meteen welke HC ze mogen aanspreken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb @NS_Int al benaderd, plus nette reactie van hun dat dit gedrag niet hoort. Dus een hele tweet naar @NS_online lijkt me nu onnodig ;)

Voor je het weet gaat HvN of andere media zich ermee bemoeien en het verhaal opblazen :+

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 28-07-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

AW_Bos schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:21:
Ik zat er nog maar enkele seconden in en werd eruit gestuurd! 8)7...
Niks lawaai! ;)

Thats all, geen controle vooraf ofzo. Plus dat ik gewoon 1e klas en ICD-toeslag had en volledig in mijn recht stond.
Je kwam niet al zingend binnen? :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Fluitend, zoals altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:26
marcop23 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:51:
[...]

Hoe kan het dan dat je met een instapkaart op je smartphone wel gewoon in kunt checken, je plaats je smartphone (of tablet) onder de reader bij de gate en piep, de ORQ code is gelezen vanaf het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je naar station A'dam Zuid wil, neem regenlaarzen mee :P
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxrddadh33_std1024.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 28-07-2014 12:18 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Oh, wat een beroerde timing is dit zeg...

http://www.dumpert.nl/med...spotters_hebben_pech.html

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MuzenJaap schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:44:
[...]

Hoe kan het dan dat je met een instapkaart op je smartphone wel gewoon in kunt checken, je plaats je smartphone (of tablet) onder de reader bij de gate en piep, de ORQ code is gelezen vanaf het scherm.
Hangt van het type scanner af. Overigens ben ik groot voorstander van met smartphone incheken, die met vliegen niet ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MuzenJaap schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:44:
[...]

Omdat, zoals ik al zei, dat met 2D-barcodes altijd kan. Die worden door een camera gelezen en die kan prima het verschil tussen zwart en wit op een scherm zien.

Waar dat niet kan is met klassieke 1D-barcodescanners. Die werken met een laser en dat werkt inderdaad niet op een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, ach... russisch roulette, dat speelt ook bij treinspotten... ;)

Toen ik een anderhalf jaar geleden een afscheidsrit met een Belgische 118x-loc wou spotten in Amsterdam heeft het niet veel gescheeld of een groepje van +/- 20 spotters werd verrast door een voorbijkomende IC die de Belgische loc uit beeld wou brengen. Het scheelde echt een seconde of 15 geloof ik :+ Dan is dat nog vrij ruim, maar met een druk station als Amsterdam is de kans groter dan dat het op een ander kleiner station gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS:
Van en naar Amersfoort Schothorst geen treinen door weersomstandigheden. http://bit.ly/NSinfo #Amfs
Wateroverlast :P
http://nos.nl/liveblog/68...-oranje-in-nederland.html

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 28-07-2014 16:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:39
Interessante benadering van de NS:
Reisadvies
Reizigers tussen Zwolle en Schothorst kunnen omreizen via Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het is overduidelijk wateroverlast :+ :
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/wateroverlast.jpeg?itok=Siayd9tg
https://www.prorail.nl/nieuws/een-nat-pak

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Het spookte inderdaad behoorlijk. Ik reed vandaag ook in de randstad en er waren zeker stukken waar de regen zo heftig was dat zelfs de ruitenwissers niet meer hielpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Spoor is toch niet overstroomd? Dus gewoon doorrijden. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Daar helpen laarzen niet meer...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Moet wel een architectonische afwaterings fout zijn lijkt me, moet wel zo zijn dat er ook andere omliggende straten/paden daar naar toe uit hebben gelopen.
Kan me niet voorstellen dat al dit water alleen van dit stukje is.

Ach ja morgen weer zonnig dus "NS zet zwemvesten in"
Uw strand vakantie nu nog dichterbij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:46:
[...]

Moet wel een architectonische afwaterings fout zijn lijkt me, moet wel zo zijn dat er ook andere omliggende straten/paden daar naar toe uit hebben gelopen.
Kan me niet voorstellen dat al dit water alleen van dit stukje is.

Ach ja morgen weer zonnig dus "NS zet zwemvesten in"
Uw strand vakantie nu nog dichterbij. :P
In de NEN bijlagen staat gewoon wat de norm afwatering moet zijn, alle extreme waardes moeten in acht genomen worden maar hoeft niks gedaan mee te worden omdat deze maar zelden voorkomen... en tis inderdaad lang geleden dat het zo hard heeft geregend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:05:
[...]

In de NEN bijlagen staat gewoon wat de norm afwatering moet zijn, alle extreme waardes moeten in acht genomen worden maar hoeft niks gedaan mee te worden omdat deze maar zelden voorkomen... en tis inderdaad lang geleden dat het zo hard heeft geregend.
Wat ik bedoelde is dat als je vanuit dat bassin recht naar boven rekent nooit op die hoeveelheid water uitkomt. (tenminste dat lijkt me sterk)

Dus is er van omliggende straten water bijgekomen, wat technisch niet zou moeten kunnen door een bultje in het (ik neem aan) fietspad te leggen voordat je met de fiets de tunnel ingaat. (bij wijze van spreken)
En dus het externe water er omheen te begeleiden.

Ik bedoel dus niet helemaal als fout van NS/aanbesteedde bedrijf voor stations bouw, maar meer de woning/stratenbouwer planoloog van de wijk er omheen.

Bij goede afwatering wil je nl dat het water niet zo snel als mogelijk op het laagste punt komt denk ik, want dan krijg je het niet erg ver van je vandaan.
(dan krijg je nl dit soort dingen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Er is geen tunnel in NL te vinden die niet verzuipt met regenval zoals vandaag blijkbaar op sommige plaatsen het geval is. Zo'n bultje (wil je absoluut niet als fietser) helpt daar niets aan, het water gaat er met gemak overheen. Hier in de straat loopt het water af richting lagere delen van de stad (het water komt van grote wegen en pleinen), dat is echt een rivier van 15-20 cm hoog water. Daar kun je geen riolering voor aanleggen.

NL moet i.m.o. dealen met af en toe wat hoger water dan gebruikelijk met regen, kosten-baten analyse slaat door richting verzuipen i.p.v. voorkomen. Het eerste kost een paar miljoen per keer, het tweede vele miljarden en dan heb je nog geen garantie.

En we zijn toch een waterland? Nou dan, dan is er water en dan is het weer niet goed. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik heb vlak bij dat tunneltje gewoond en met enige regelmaat gefietst. Het tunneltje is klein en met twee keer trappen ben je boven. Van alle tunnels in Amersfoort is dit de minst diepe. Een politieauto past er nog net onder. Een brandweerauto gaat al niet passen. Als ik naar die foto's kijk dan staat er minimaal 1,5 meter water vanaf het diepste punt. En zo speciaal is het gebied erom heen nou ook niet. Aan de ene kant heb je parkeerplaatsen en wat verderop de bedrijven van De Hoef. Aan de andere kant fietsenstalling + bushalte met verderop wat appartementen.

Wel kut voor de mensen die gebruik moeten maken van dit tunneltje. Omfietsen kost je minstens een kwartier. Enige spoor 1/2 uitgang ligt op het diepste punt van die tunnel. Spoor 3 uitgang zie je op de foto nog half aan de rechterkant. Vanwaar de foto gemaakt is, is van het bedrijven terrein. Mocht jij je fiets of bus nodig hebben, dan had je een half uur om moeten lopen. Met andere woorden: verstandig dat ze het afgezet hebben voor elke trein die daar zou stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45

Fiber

Beaches are for storming.

Vooral lastig voor mensen die werken op De Hoef en 's middags met de trein naar huis wilden... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bastien schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:48:
En we zijn toch een waterland? Nou dan, dan is er water en dan is het weer niet goed. :+
De foto gezien van het watermuseum? Wegens wateroverlast gesloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ravage door treinongeluk Geleen
Op het spoor bij station Geleen-Oost is een flinke ravage ontstaan door een botsing tussen een trein en een vrachtwagen. De chauffeur raakte daarbij lichtgewond.

De vrachtwagen werd bij de spoorwegovergang in de buurt van het station geraakt door de trein. De politie denkt dat de chauffeur bij het oversteken een inschattingsfout heeft gemaakt. De vrachtwagen vervoerde kiezelstenen, die zijn op het spoor terechtgekomen.

In de trein zaten negentig passagiers. Zij bleven ongedeerd.

Het treinverkeer tussen Sittard en Geleen ligt stil. De NS verwacht dat het treinverkeer tot in de loop van de avond stilligt en heeft bussen ingezet.
Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/07/29/680634.jpg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 13:14
Ook een manier om nieuwe ballast te storten op het spoor.. Jammer alleen dat het meeste er nu naast ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Uit verveling een balans op gemaakt van 48 ritten Bussum-Schiphol met de trein. Moest de kaartjes wegens declaratie doeleinden bewaren.

Aantal gecontroleerde kaarten: 0

Type dit in de trein van Schiphol naar Bussum-Zuid, alwaar de conducteur zijn vaste patroon laat zien, even fluiten en direct plek nemen in eerste klas of de deur achter zich dicht trekken. 48 keer op rij., nu 49 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21

Reinier

\o/

Tja, leuke stats. Maar je koopt geen kaartje om gecontroleerd te worden he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Statistieken op een regelmatige rit van Rotterdam Alexander naar Amsterdam CS : iets van 1 op de 3 ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
In de spits wordt je ook zelden gecontroleerd. Buiten de spits is het 1:3 of 1:2 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Reinier schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:00:
Tja, leuke stats. Maar je koopt geen kaartje om gecontroleerd te worden he :)
Inderdaad, je koopt een kaartje om van station A naar station B vervoerd te worden. Bij de prijs van dat kaartje zit ook service van de NS inbegrepen en een conducteur die na het sluiten van de deuren enkel in de eerste klas zit noem ik geen service. Er zijn zat oudere mensen, toeristen enz. die vragen hebben en niet precies weten hoe en wat en waar ze naartoe moeten, als die conducteur nou eens af en toe zijn gezicht aan de reizigers laat zien kunnen die mensen ook weer verder op weg geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Daarvoor hebben ze servicerondes uitgevonden. Storm van voor naar achter door de trein, voordat iemand doorheeft dat er een conducteur in de buurt is kan je al aan de andere kant zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:36
MBV schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:07:
Daarvoor hebben ze servicerondes uitgevonden. Storm van voor naar achter door de trein, voordat iemand doorheeft dat er een conducteur in de buurt is kan je al aan de andere kant zijn :')
Oh, is dat die wervelwind van tijd tot tijd door de trein.

Hoewel ik de - eerder genoemde - 49 keer zonder controle nog niet meegemaakt heb, kan ik niet zeggen dat ik het personeel nou zo verschikkelijk vaak zie.

Dagelijks Arnhem <> Utrecht, dus het is niet dat ik nooit in de trein zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruerd Jan schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Oh, is dat die wervelwind van tijd tot tijd door de trein.

Hoewel ik de - eerder genoemde - 49 keer zonder controle nog niet meegemaakt heb, kan ik niet zeggen dat ik het personeel nou zo verschikkelijk vaak zie.

Dagelijks Arnhem <> Utrecht, dus het is niet dat ik nooit in de trein zit.
Laatst overdag op dat traject toch wel 4 conducteurs in mijn treinstel :9 (was ook wel nodig want ze hadden 3 marokkanen aangehouden die geen kaartje hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 02-10 19:01

Pogostokje

* twiet *

MBV schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:07:
LOL

Dit zie ik inderdaad vaak gebeuren tussen Haarlem-Den Haag HS. Ik dacht naief altijd dat de conducteur dan op weg was naar een opstootje ofzo, maar dat is dus een service ronde. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

sus

is druk :+

Zeg, nou ben ik de laatste maanden al een paar keer van Vlissingen naar Almere geweest met de trein, wat sowieso een eind is... Op Rotterdam stap ik over op de IC Direct om dan op Schiphol weer over te stappen op de trein die via Almere richting het noorden gaat. Maar, nu dacht ik toch echt dat op de HSL linkerspoor werd gereden, maar dat is dus niet zo?

Ik bedoel, de Fyra reed toch linkerspoor, evenals Thalys?

[ Voor 7% gewijzigd door sus op 02-08-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Was dat vrijdag-avond ?
Kan ivm omstandigheden geweest zijn ... eerst een aanrijding met een persoon (was 2 uur later thuis) en ze zullen ook wel beginnen aan de werkzaamheden in de spoortunnel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Duitse treinwagons met 110 passagiers gekanteld
Op het station van het Duitse Mannheim is vrijdag een passagierstrein in botsing gekomen met een goederentrein.

Twee wagons met zo'n 110 inzittenden zijn gekanteld. Volgens de brandweer zijn er gewonden, maar geen doden.

Het gaat om een internationale trein die uit Oostenrijk op weg was naar de Duitse deelstaat Saarland. Vijf wagons ontspoorden bij het ongeluk in de deelstaat Baden-Württemberg.

Volgens de politie kwam de goederentrein kennelijk door een verkeerd afgestelde wissel op het spoor van de eurocity terecht. Het is aan de lage snelheid van de treinen te danken dat het ongeluk niet meer slachtoffers heeft geëist.
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxrnaawsdr_std1024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxrncabwe2_std1024.jpg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31

Luke!

#Treinbaas
sus schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:03:
Zeg, nou ben ik de laatste maanden al een paar keer van Vlissingen naar Almere geweest met de trein, wat sowieso een eind is... Op Rotterdam stap ik over op de IC Direct om dan op Schiphol weer over te stappen op de trein die via Almere richting het noorden gaat. Maar, nu dacht ik toch echt dat op de HSL linkerspoor werd gereden, maar dat is dus niet zo?

Ik bedoel, de Fyra reed toch linkerspoor, evenals Thalys?
Op de HSL wordt slechts ten zuiden van Barendrecht linkerspoor gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
Wat vinden we van het nieuwste NS speelgoed?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bu2QftGNvInPvLXasbZHehUs/full.jpg
bron (FB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Aan de voorkant had dat grijze ook wel blauw mogen zijn. Verder niet verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik vind het qua layout niet mooi, het blauwe overheerst imho te veel. Was denk ik mooier geweest als hij van het dak tot aan de vishaken blauw geweest was, en de rest gewoon geel.

Maargoed, smaken zullen verschillen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Mwa, ben er niet helemaal kapot van. Van mij hadden de NS logo's wel wat groter gemogen aan de zijkant en in dezelfde kleur als de rest van de vloot, hopelijk komt het locnummer er nog wel wat groter op te staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Vind het wel iets hebben. Wel een grote stijlbreuk met de huidige NS E-locs, maar kan ook niet anders als het snel moet gaan. En dat is ook weer positief dat men puur naar een COTS kijkt ipv eisen voor customizing te gaan stellen zoals de NMBS bij de 18/19 heeft gedaan.

De kleurstelling word een beetje wennen maar ik vind het wel iets hebben. Alleen die grijze dakrand had misschien ook in het geel gemogen. Maar ze zullen er eerst eens de rijtuigen moeten achterhangen. Ik hoop alleen dat de rijtuigen die men erachter gaat hangen ook een bijpassende kleur gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Dit: Interieur was ook erg luxe en een behoorlijk plezier om in te zitten, mocht deze onverwacht voorbij komen in een intercitydienst.
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/nse07201uno.jpg
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alleen zijn die IC+ rijtuigen al in 1999 weer terugverbouwd tot reguliere ICRm-rijtuigen. Of gaan ze die nu weer herinvoeren dan? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mambo No5 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:46:
Dit: Interieur was ook erg luxe en een behoorlijk plezier om in te zitten, mocht deze onverwacht voorbij komen in een intercitydienst.
[afbeelding]
:Y
Ahhh, de IC+, de enige trein waar ik met plezier op stond te wachten als ik naar school moest. Ik vroeg mij al af wat er daar mee gebeurd was. Jammer dat het weer gewone IC stellen geworden zijn. Wat een onvoorstelbaar fijne trein was dat!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Er zit een foutje in het plannings-programma van de NS ; als ze nu het aantal treinen halveren (ivm werkzaamheden Willemsspoortunnel) dan wordt de lengte ook gehalveerd ... 8)7

Btw: wat zijn de veiligheidsvoorschriften bij wegrijden ? Vanochtend was er op Rijswijk een blijkbaar slecht ter been zijnde reiziger, die moeite had met de hoge instap van de SGm ... zette dus eerst een tas binnen en wilde toen zelf instappen, deuren gingen dicht en stok van de man kwam klem te zitten !! Iemand kon die nog terugduwen, maar trein reed vrolijk weg en reiziger bleef achter op perron !
Is het niet de bedoeling dat de conducteur (als die er was, heb niks gehoord of gezien) eerst even langs de (toch vrij korte) trein kijkt of er mensen aan hangen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat hoort wel, maar de SGm heeft toch van die flaporen zodat de machinist zelf kan kijken? Het lijkt mij prima legitiem om in zo'n situatie de noodrem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Goner schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:48:
Er zit een foutje in het plannings-programma van de NS ; als ze nu het aantal treinen halveren (ivm werkzaamheden Willemsspoortunnel) dan wordt de lengte ook gehalveerd ... 8)7
Hier vrees ik volgende week ook voor als ze rond Utrecht gaan verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
MBV schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:01:
Dat hoort wel, maar de SGm heeft toch van die flaporen zodat de machinist zelf kan kijken? Het lijkt mij prima legitiem om in zo'n situatie de noodrem te gebruiken.
Nee, niet meer. Die zijn niet meer in werking.
De situatie die Goner beschrijft zou niet mogen voorkomen. Er zijn meerdere momenten waarop de conducteur moet kijken of er veilig vertrokken kan worden: eerst kijken of iedereen ingestapt is, dan fluiten, nogmaals kijken en dan de andere deuren sluiten, behalve de eigen deur, nogmaals kijken of alles en iedereen is ingestapt en tenslotte de eigen deur sluiten en controleren of deze ook goed dicht zit.
Echter is punt 1 op de grote stations niet haalbaar: eigenlijk komen er altijd nog wel mensen aan die in willen stappen, dus moeten op een gegeven moment de deuren gewoon (na uiteraard gefloten te hebben) gesloten worden. In mijn ervaring met Rijswijk is dat zeker niet het geval en zou er inderdaad gewoon gewacht moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

wildhagen schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:51:
Alleen zijn die IC+ rijtuigen al in 1999 weer terugverbouwd tot reguliere ICRm-rijtuigen. Of gaan ze die nu weer herinvoeren dan? :?
Neuh, meer wishfull thinking van mijn kant. Had dat alleen niet zo handig verwoord in m'n post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

EDIT schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:15:
[...]
De situatie die Goner beschrijft zou niet mogen voorkomen.
Weet helaas niet hoe het afgelopen is ... gebeurde bij achterste deur (waar normaal op die SGm's juist de conducteur centraal afsluit) en ik zag van een afstandje alleen het gedoe met die stok. Pas toen de trein weg reed kwam iemand erachter dat er die tas stond die al binnen was gezet. Die is toen met de tas op zoek gegaan naar de conducteur. Op Den Haag CS stond ik achteraan de meute uitstappers die van perron 1 naar de uitgang worstelde tegen de stroom instappers in (die niet 10 min. kunnen wachten tot vertrek), dus heb niks meer gezien/gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
EDIT schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:15:
[...]

Nee, niet meer. Die zijn niet meer in werking.
De situatie die Goner beschrijft zou niet mogen voorkomen. Er zijn meerdere momenten waarop de conducteur moet kijken of er veilig vertrokken kan worden: eerst kijken of iedereen ingestapt is, dan fluiten, nogmaals kijken en dan de andere deuren sluiten, behalve de eigen deur, nogmaals kijken of alles en iedereen is ingestapt en tenslotte de eigen deur sluiten en controleren of deze ook goed dicht zit.
Echter is punt 1 op de grote stations niet haalbaar: eigenlijk komen er altijd nog wel mensen aan die in willen stappen, dus moeten op een gegeven moment de deuren gewoon (na uiteraard gefloten te hebben) gesloten worden. In mijn ervaring met Rijswijk is dat zeker niet het geval en zou er inderdaad gewoon gewacht moeten worden.
Maar de conducteur moet nadat de deuren zijn gesloten toch kijken of de trein veilig is? Of zijn de deuren die dan dicht zijn (dus allemaal behalve waar de conducteur staat) dan niet vergrendeld? Dat zou wel een hele grote fail zijn in deze (toch al weer een paar jaar oude) vertrekprocedure.
Want een stok tussen de deur merkt de deur niet, maar een conducteur moet dat wel opvallen (zeker met een verwilderde reiziger bij SGM dat niet met 12 bakken rijdt).

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 17 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.