Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Maranello schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:15:
[...]
Ze krijgen ERTMS en 25kV dus het blijft een optie. Op 160km/u kan, maar 200km/u is te betwijfelen. Maar die laatste alinea doet inderdaad overkomen alsof het al bekend is.
VIRM krijgt geen 25 kV-uitrusting.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:24

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Wat ik ook vreemd vind is de opmerking dat een "echte" HST langzamer is dan een normale trein omdat die langzamer optrekt.

Vanaf bijvoorbeeld Schiphol naar Rotterdam doet een Thalys toch sneller dan een TRAXX, of vergis ik me nu? Van Rotterdam naar Breda weet ik het niet, maar van Rotterdam naar Antwerpen verliest een TRAXX het zeker van de Thalys.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS wil kortere aangepaste dienstregeling in winter
De NS gaat kijken of komende winter bij extreem weer de aangepaste dienstregeling slechts één dagdeel kan worden ingezet in plaats van een hele dag.

Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) maandag aan de Tweede Kamer laten weten.

Verder zal de winteraanpak weinig verschillen van de vorige. Door de milde winter heeft de NS niet goed kunnen testen hoe effectief de aangekondigde maatregelen zijn. Afgelopen winter heeft de NS namelijk niet een keer een aangepaste dienstregeling hoeven in te zetten.

Wel wil de NS proberen het aantal treinen dat is behandeld met anti-icing te verhogen. Daardoor valt minder sneeuw en ijs van treinen tussen wissels. Ook zijn extra maatregelen getroffen voor wissels op 55 risicolocaties en zijn verbeteringen bij wisselverwarmingen doorgevoerd, aldus Mansveld.

De NS zette de aangepaste dienstregeling vorig najaar wel twee keer in tijdens zware stormen. De NS onderzoekt momenteel hoe de criteria van de inzet ook hier kan worden aangescherpt zodat de overlast voor reizigers verder kan verminderen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 10:40

mambo No5

Bad Apple?

Even de tijden van Bahn.de gebruikt voor Schiphol - Rotterdam:
Thalys: v. 19:33 - a. 19:54 = 21 Minuten, 4 min stationnement te Rotterdam, 2 te Schiphol
IC Direct: v. 19:39 - a. 20:06 = 27 minuten, 3 min stationnement te Rotterdam, 1 te Schiphol

Oftewel; in die 6 extra minuten die de Thalys heeft moet je eenzelfde hoeveelheid passagiers in en uit kunnen laten stappen, echter heeft een Thalys aanzienlijk minder capaciteit bij de deuren dan een ICD (2x1 enkele deuren per wagon vs. 2x2) en dat gaat 'm niet worden. Tuurlijk zijn dat 2 uitersten, maar 't punt dat de NS heeft is op zich wel een redelijke. Een Thalys zal (zoals ik 't even zie) ook een langere overbrenging hebben tussen de motor(en) en de daadwerkelijke wielen, juist omdat deze een hogere topsnelheid heeft dan een TRAXX of willekeurig ander IC materieel. Ondanks dat deze een aanzienlijk hoger vermogen heeft (8,8 kW onder 25 Kv vs. 5600 kW van een traxx) denk ik niet dat een Thalys 't zal winnen van een gelijkwaardig materieel met lagere topsnelheid, puur door een lagere aanzetkracht. Helaas kan ik die gegevens over de Thalys zo 123 niet vinden en kan ik dit ook niet helemaal onderbouwen, maar ik denk dat een vergelijking met 2 autos wel te maken is. Neem bijvoorbeeld een dikke BMW 5 serie welke van stilstand in z'n 3 moet optrekken en een VW Polo 1.2 die gewoon mag schakelen. De Polo zal rond de 160 a 170 wel klaar zijn, terwijl de BMW tot 250 (of nog sneller) door kan blijven gaan. Echter zal de Polo eerder bij het verkeerslicht weg zijn dan de BMW, puur door de langere overbrenging die deze voor z'n kiezen krijgt. Uiteindelijk zal de BMW de Polo wel voorbij komen zetten, maar 't zal even duren voordat dat ook daadwerkelijk gebeurt. :)

Nu is het ook zo dat een Thalys veel minder vermogen onder 1,5 kV heeft (3680 kW) dan onder 25, waardoor deze het in de eerste stukken al helemaal af moet laten weten in dat opzicht. Al met al heeft de NS voor de relatief korte stukken tussen Schiphol - Rotterdam, Rotterdam- Breda en Breda - Antwerpen meer aan treinen die snel op een wat lagere topsnelheid (zeg 200) zitten dan een hoge topsnelheid hebben, er langer over doen om daar te komen én gezien de geringe afstand tussen de stations er ook niet echt gebruik van kunnen maken. :)

Bovenstaande zijn gedeeltelijk aannames/interpetaties van mijn kant wegens gebrek aan data, mocht dit niet geheel correct of incompleet zijn, dan hoor ik dat graag.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik haal zelf mijn info uit de opnames die Steve Maksimovic op YT heeft gepost: YouTube: Steve Maksimovic

Maar als je kijkt naar de huidige trajecten die veel gebruikt worden zoals van Schiphol naar Rotterdam en alleen dat pakt en niet verder hoeft over te stappen is een Thalys dus sneller. Ga je van R'dam naar Breda is een TRAXX misschien sneller, ga je van R'dam naar Antwerpen wint een Thalys het weer.

Helaas heeft Steve geen vergelijkbare opnames van een TRAXX/Fyra/Thalys van het gehele traject Amsterdam-Antwerpen of Amsterdam-Breda.... En dus of het makkelijkere instappen de totale reistijd overwint van het over lange tijd 300 rijden.

Edit: Ik heb Steve een berichtje verzonden op YT, eens kijken of hij er als machinist iets over kwijt wil ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bvk op 30-06-2014 20:45 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Uit eigen ervaring:

Een Traxx (V160) kan Schiphol - Rotterdam afleggen in 23 minuten (vertrek uit Schiphol om :09, deuren open in Rotterdam om 0:32), Breda - Rotterdam kan in 21 minuten (vertrek om :57, deuren open om :18). Voorwaarde hiervoor is wel dat alle seinen op groen staan en dat de machinist niet aan energiezuinig rijden doet.

Rotterdam - Breda via Dordrecht kan in 25 minuten (via HSL rekent men op 24 minuten), mits de treindienstleider ook daarvoor alle seinen op groen zet en een doorgaande reisweg van Rotterdam naar Breda kan geven.

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 30-06-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Weet iemand of je ook gelijk ingecheckt wordt als je een toeslag haalt voor de ICD? Dat zou nog wel eens handig kunnen zijn voor mijn Dal Vrij abonnement, als de trein iets vertraagd is kan ik nog net 'buiten' de spits reizen ;)

V250 deed Rotterdam - Schiphol toch in 20 minuten? 7:41 vertrek, 8:01 aankomst, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Jeoh schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:04:
Weet iemand of je ook gelijk ingecheckt wordt als je een toeslag haalt voor de ICD? Dat zou nog wel eens handig kunnen zijn voor mijn Dal Vrij abonnement, als de trein iets vertraagd is kan ik nog net 'buiten' de spits reizen ;)
Nee, dat is niet zo.
V250 deed Rotterdam - Schiphol toch in 20 minuten? 7:41 vertrek, 8:01 aankomst, ofzo.
V250 deed het zelfs in 18 minuten. Echter, ook V250 had minder deuren dus langer stationnement nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:21

luigi87

Domotica Fanaticus

Alex) schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:22:
[...]

VIRM krijgt geen 25 kV-uitrusting.
voorals nog niet!
Een prijsopvraag van Nedtrain is nog niet lang geleden bij mij op het werk voorbij gekomen.
Het is de enige trein in de vloot van NSFSC die 25kV voorbereid is en tot 200 km/h getest is en dus een kans loopt op, maar aangezien ze nu druk bezig zijn met de ICR boordnet ombouw ga ik er vanuit dat het voorlopig aan getrokken rijtuigen blijven.
Daarnaast komt over niet al te lange tijd de Eurostar en Thalys in een hogere freqentie op de HSL.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:22:
[...]

voorals nog niet!
Een prijsopvraag van Nedtrain is nog niet lang geleden bij mij op het werk voorbij gekomen.
Het is de enige trein in de vloot van NSFSC die 25kV voorbereid is en tot 200 km/h getest is en dus een kans loopt op, maar aangezien ze nu druk bezig zijn met de ICR boordnet ombouw ga ik er vanuit dat het voorlopig aan getrokken rijtuigen blijven.
Daarnaast komt over niet al te lange tijd de Eurostar en Thalys in een hogere freqentie op de HSL.
3kV opties zijn ook al langs gekomen laatst in een nieuwbouw bestek }:O ik weet dat ze bij ProRail (en enkele andere partijen) bezig zijn het hele netwerk op 3KV aan het doorrekenen/inventariseren zijn voor de ombouw naar 3KV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
mambo No5 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:09:

Nu is het ook zo dat een Thalys veel minder vermogen onder 1,5 kV heeft (3680 kW) dan onder 25, waardoor deze het in de eerste stukken al helemaal af moet laten weten in dat opzicht.
Traxx doet het met ongeveer hetzelfde onder 1.5 kV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 03-10 10:40

mambo No5

Bad Apple?

True, maar die zal met dat vermogen misschien wat meer aanzetkracht kunnen produceren en vanaf 0 dus wellicht wat sneller weg als een Thalys. Helaas staat het aanzetvermogen van een Thalys niet vermeld... :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Het lijkt me dat je moet kijken vanaf het moment dat ze kunnen aanzetten. Voor die tijd mogen ze allemaal maar 40/80/100/130 etc. tot het moment dat ze overgaan naar de HSL spanning.

Dus rijden ze al 120 of zo, kan de Traxx naar 160 en zegt de Thalys: Ik zie je wel in Rotterdam. Het lijkt me dan ook niet zoveel om het aanzetvermogen te gaan toch als je misschien een paar seconden sneller op de 80 zit? Ik kan me tenminste niet voorstellen dat dit veel op de dienstregeling zou schelen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56
Alex) schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:08:
[...]
Nee, dat is niet zo.

[...]

V250 deed het zelfs in 18 minuten. Echter, ook V250 had minder deuren dus langer stationnement nodig.
Je deuren alvast open doen terwijl je nog 200 rijdt is natuurlijk wel valsspelen he ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

ArcticWolf schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:38:
[...]

3kV opties zijn ook al langs gekomen laatst in een nieuwbouw bestek }:O ik weet dat ze bij ProRail (en enkele andere partijen) bezig zijn het hele netwerk op 3KV aan het doorrekenen/inventariseren zijn voor de ombouw naar 3KV.
Inderdaad ook gezien/gehoord , en er wordt al gesproken over een mogelijk " pilot" baanstuk met tijdelijke containers als onderstations.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
luigi87 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:22:
[...]

Het is de enige trein in de vloot van NSFSC die 25kV voorbereid is en tot 200 km/h getest is [...]
Waar blijft die fabel van VIRM getest op 200 km/h toch vandaan komen? Tijdens testritten op de Hanzelijn was de hoogst behaalde snelheid ±185 km/h, daarna trok ie het niet meer en klapte alles er uit.
Dat er bij de bouw rekening is gehouden met 25 kV klopt (er is een extra versteviging aangebracht voor een eventuele omzetter 25 kV ~ - 1,5 kV =), maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

EDIT schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:07:
[...]

Waar blijft die fabel van VIRM getest op 200 km/h toch vandaan komen? Tijdens testritten op de Hanzelijn was de hoogst behaalde snelheid ±185 km/h, daarna trok ie het niet meer en klapte alles er uit.
Dat er bij de bouw rekening is gehouden met 25 kV klopt (er is een extra versteviging aangebracht voor een eventuele omzetter 25 kV ~ - 1,5 kV =), maar meer ook niet.
Sorry getest inderdaad niet, maar wel gebouwd voor 200 km/h.
Ik was in de veronderstelling dat hij hier ook wel op getest was als ze hem bouwen voor deze snelheid.

Naast de verstevingingen is ook een groot deel van de dakinstallatie hierop voorbereid, Grotere luchtspleten tussen componenten voor de isolatie op 25 kV.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS stuurt toiletjuffrouwen de laan uit
De NS gooit de toiletjuffrouwen op grote stations eruit. De dames hebben te horen gekregen dat hun contract aan het einde van dit jaar niet wordt verlengd. De spoorwegen willen dat de toiletten op de stations meer klasse gaan uitstralen, schrijft De Telegraaf.

"Wij willen dat op ieder station dezelfde hoge standaard komt. De toiletten moeten niet alleen schoon en toegankelijk zijn, maar ook herkenbaar. Het toilet op het station moet een kwaliteitsmerk worden", aldus directeur Boukje Bügel van Retail en Transfer.

Volgens de NS oordelen reizigers nu te verschillend over de kwaliteit van de wc's, die op elk station door een andere juffrouw worden geëxploiteerd. Om daar verandering in te brengen, heeft de NS het bedrijfsleven gevraagd een bod te doen op de exploitatie. Eerst voor de toiletten op de grote stations, maar daarna ook voor de kleine stations. De huidige toiletjuffrouwen kunnen dan in dienst komen van de nieuwe exploitant als zij dat willen.
Toiletten die meer klasse moeten gaan uitstralen en een hoge standaard? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
Raven schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:13:
NS stuurt toiletjuffrouwen de laan uit

[...]
Toiletten die meer klasse moeten gaan uitstralen en een hoge standaard? :?
Als de standaard maar niet té hoog wordt. Straks kom ik er niet meer bij
[/flauw]

Smerige HR truc van NS als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als het maar schoon is, ik hoef echt geen muziekje en butler die je een handdoekje aanreikt ofzo.

En btw als er een Toilet-Juffrouw/Meneer aanwezig is is het over het algemeen altijd schoon en fris dus dat is zoals Tha_T zegt mijnsinziens ook niet de reden voor aanpassing.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:14:
Als het maar schoon is, ik hoef echt geen muziekje en butler die je een handdoekje aanreikt ofzo.

En btw als er een Toilet-Juffrouw/Meneer aanwezig is is het over het algemeen altijd schoon en fris dus dat is zoals Tha_T zegt mijnsinziens ook niet de reden voor aanpassing.
Je krijgt nu idd dezelfde situatie als de schoonmakers... uitpersen van personeel en zelf niet meer opdraaien voor de eventuele personeels problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik ga aanstaande zaterdag door Nederland crossen bepakt met camera en camera statief en toebehoren.
Waarom doe ik dit? Gewoon voor de fun en graag dingen vast leg van treinen.

Is er nog iets speciaal misschien aanstaande zaterdag wat ik misschien over het hoofd heb gezien wat misschien door Nederland rijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:06:
[...]

Thanks voor het totaal niet begrijpen van mijn punt.

Mijn ervaring is inmiddels zo dat ik wanneer ik naar het buitenland ga met de trein, beter het weekend kan vermijden aangezien er inmiddels is geaccepteerd dat je in het weekend er maar gewoon 1-2 uur langer per rit over mag doen, of 50-100km mag omrijden.

Ik snap ook wel dat onderhoud moet, maar als het zo vaak moet doe dan gewoon geen dienstregeling meer in het weekend en zet dan een geel bord op het perron dat de trein komt wanneer hij komt en er geen garanties dat je ook maar ergens op tijd aankomt dan ook geleverd kunnen worden.

Ik reis niet vaak in het weekend maar tenminste 6-7 uit de laatste 10 keer dat ik dat toch deed had ik grote problemen, wat ik een beetje teveel van het goede begin te vinden.
(Het woord "soms" wat jij noemt mag imho dus veranderd worden in "vaak/regelmatig")

[...]

Vind ik dus ook te flauw/makkelijk en een uiting van een tekort aan zelfrespect van de reiziger, klagen mag dus niet, je moet maar gewoon accepteren dat je s`weekends gewoon de lul bent.
Inderdaad. Wij mijden waar mogelijk tegenwoordig ook het weekend w.b. de incidentele plezier-trips die we plannen. En als we dan toch in het weekend moeten reizen, dan bij voorkeur de terugreis in het weekend en die dag niet al teveel meer willen doen.

We hebben precies dezelfde ervaringen als jij: als je je trips lang vantevoren plant en hotels e.d. boekt, dan kom je toch vrij vaak kort vantevoren tot de ontdekking dat je bijna een uur om moet reizen of met al je bagage 2 keer een heel station door mag zeulen naar een tijdelijke bushalte en weer terug naar het perron. Onze weekendjes weg beginnen tegenwoordig dus vaker op vrijdag en dan reizen we in de staart van de ochtendspits naar onze bestemming. Dan heb je hooguit nog "gezeik" op de terugweg op zondag en dan is het in ieder geval nog redelijk rustig onderweg.

Volgens mij wordt de laatste jaren veel "gezeik" ook veroorzaakt door verbouwingen van stations en stationsemplacementen op een paar grote knooppunten (bijv. Utrecht en Den Bosch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
luigi87 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:29:
[...]

Sorry getest inderdaad niet, maar wel gebouwd voor 200 km/h.
Ik was in de veronderstelling dat hij hier ook wel op getest was als ze hem bouwen voor deze snelheid.

Naast de verstevingingen is ook een groot deel van de dakinstallatie hierop voorbereid, Grotere luchtspleten tussen componenten voor de isolatie op 25 kV.
Oh leuk, nooit geweten dat er een spoortopic was. Daar weet beroepsmatig ik ook wat van.

De IRM, zoals de VIRM heette toen hij geïntroduceerd werd op het Nederlandse spoor is ontwikkeld met een visie dat het materieel in de toekomst met een eventueel hogere snelheid moest kunnen rijden. Hiervoor is een aanpassing nodig in de draaistellen, het huidige loopwerk is 160 km/u toegestaan. Met aangepaste trucks is de IRM toentertijd gedimensioneerd op een Vmax van 220 Km/h. Tevens is daar inderdaad de 25 Kv wisselspanning voorbereiding (pica). In de rood omcikelde delen is rekening gehouden met het plaatsen van een transformator, met daarboven een nieuwe pantograaf.

Het verhaal van EDIT met de VIRM testrit op de Hanzelijn van 185 km/h ken ik niet, dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Als alles er uit klapte zoals hij zegt ben ik wel nieuwsgierig naar de meldingen uit het diagnosescherm.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ei1aa1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door TStick op 02-07-2014 09:25 ]

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die testrit was toch met een 1800 series en niet een VIRM? Daarnaast hebben we 220km/h (sein en bvl test) gehaald op 1500V met een ICE3M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de IRM geintroducteerd werd ware de plekken die jij aangeeft juist de plek waar de stroomafnemer zat
Afbeeldingslocatie: http://www.spoorsitenl.nl/wallpapers/8226_Hulten_20040103_wp.jpg
Foto van de IRM IV:
Afbeeldingslocatie: http://www.railpictures.net/images/d1/8/6/0/4860.1072814460.jpg
Met de verlenging van 1 extra rijtuig is de stroomafnemer verplaatst naar een middenbak.
(3 bakken naar 4 bakken en de 4 bakken naar 6 bakken)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
TStick schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:24:
[...]

Met aangepaste trucks is de IRM toentertijd gedimensioneerd op een Vmax van 220 Km/h.
Ik vraag me af wat een dergelijk statement betekent. Met aangepaste draaistellen kun je met ICR of SLT ook 250 rijden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
ArcticWolf schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:56:
Die testrit was toch met een 1800 series en niet een VIRM? Daarnaast hebben we 220km/h (sein en bvl test) gehaald op 1500V met een ICE3M.
Ik geloof dat er zelfs nog filmpjes op youtube staan van enkele van de testritten met de VIRM. Ik was er zelf niet bij, dus ik herhaal enkel wat ik begreep van een van de mensen die de ritten wel hebben meegemaakt, maar ik begreep dat het niet zo zeer om de snelheid ging, maar meer om tests met meerdere treinen tegelijk in hetzelfde blok om te kijken hoe de onderstations zich hielden (dus met het maximale vermogen dat de VIRMs konden vragen van de onderstations).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Over testritten op de Hanzelijn gesproken, 24 bakken V-IRM, verspreid over 2 treinen, en naast elkaar rijdend (één dus op 'verkeerd spoor'). Even kijken of het onderstation dat trekt:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=e4AmlJqROD4]

nieuws: NS gaat app voor plannen internationale treinreizen maken

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 02-07-2014 18:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ze rijden iig geen 180 maar 140 :P
Ze hebben helaas nooit met 2 x ICE3M kunnen testen of het onderstation het ook houdt bij 2x 200km/u.

[ Voor 60% gewijzigd door ArcticWolf op 02-07-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wel grappig trouwens dat je in het filmpje (rond 1:45) ziet dat recuperatief remmen werkt. Op een gegeven moment remt die rechter VIRM kennelijk, en dan zie je op de linker VIRM dat hij opeens meer spanning krijgt (dus overtollige rem-energie die door de rechter VIRM wordt teruggeleverd aan het net).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Helaas klopt er volgens mij niet veel van dat bericht... Zie NS gaat app voor plannen internationale treinreizen maken

Die database bestaat al veel langer en die app is er ook al een hele tijd, waarbij er een paar weken geleden een nieuwe is uitgebracht.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
Maasluip schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Ik vraag me af wat een dergelijk statement betekent. Met aangepaste draaistellen kun je met ICR of SLT ook 250 rijden.
Dat is een erg simplistische aanname. Er zijn wel meer kritische factoren. Zo zou ik niet graag naast een deur van een SLT gaan staan die 250 doet, om maar eens wat te noemen.

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
wildhagen schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:38:
Wel grappig trouwens dat je in het filmpje (rond 1:45) ziet dat recuperatief remmen werkt. Op een gegeven moment remt die rechter VIRM kennelijk, en dan zie je op de linker VIRM dat hij opeens meer spanning krijgt (dus overtollige rem-energie die door de rechter VIRM wordt teruggeleverd aan het net).
Het is volgens mij alleen niet helemaal de bedoeling dat de spanning zomaar tussen 1400 en 2000 Volt schommelt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:09:
Toen de IRM geintroducteerd werd ware de plekken die jij aangeeft juist de plek waar de stroomafnemer zat
[afbeelding]
Foto van de IRM IV:
[afbeelding]
Met de verlenging van 1 extra rijtuig is de stroomafnemer verplaatst naar een middenbak.
(3 bakken naar 4 bakken en de 4 bakken naar 6 bakken)
Kijk 's aan de andere kant van die trein though?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Hoe wordt teruglevering dan geregeld? Er zit kilometers draad tussen het onderstation en de trein, zodra je teruglevert heb je de weerstand de andere kant op. Als je normaal 100v spanningsval hebt tussen onderstation en trein, zal je bij teruglevering minstens 100v stijging zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 20:29

Luke!

#Treinbaas
CyBeR schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:35:
[...]

Kijk 's aan de andere kant van die trein though?
Wat valt er te kijken? Thatsme007 heeft gelijk: voor de verlenging zaten de stroomafnemers op de kopbakken. Bij de verlenging zijn de stellen voorbereid voor een 25 kV-energievoorziening (en ook niet meer dan voorbereid) en zijn de stroomafnamers verplaatst naar een van de andere bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

RocketKoen schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:23:
[...]

Het is volgens mij alleen niet helemaal de bedoeling dat de spanning zomaar tussen 1400 en 2000 Volt schommelt.
Bij het ontwerpen van nieuwe tractie en boordnet systemen krijg je volgens de prorail normen nog met grotere spannings zwaaien te maken. (1000Vdc - tot 1950Vdc) dus die zwaaien kunnen de systemen wel hebben.
En normaal vervloeid het wel wat beter door meerdere treinen in de omgeving.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Leuk artikeltje over idee dat Amsterdam heeft met het OV net.

Afbeeldingslocatie: http://www.spoorpro.nl/wp-content/uploads/2014/07/Schermafbeelding-2014-07-03-om-11.48.47-480x338.png

Artikel

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
luigi87 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:48:
Leuk artikeltje over idee dat Amsterdam heeft met het OV net.

[afbeelding]

Artikel
Wat een argumenten ook.
Andere landen hebben een metro aansluiting op hun vliegveld, dus moeten wij dat ook!
En dan even vergeten dat schiphol al een station heeft met 24 treinen/uur.

Daarnaast zou het vooral concurreren met de spoorverbinding. De hele bedoeling van het OV is dat je mensen uit te auto krijgt. Niet uit de trein.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

RocketKoen schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:46:
[...]

Wat een argumenten ook.
Andere landen hebben een metro aansluiting op hun vliegveld, dus moeten wij dat ook!
En dan even vergeten dat schiphol al een station heeft met 24 treinen/uur.

Daarnaast zou het vooral concurreren met de spoorverbinding. De hele bedoeling van het OV is dat je mensen uit te auto krijgt. Niet uit de trein.
_/-\o_ (dat was ook mijn gedachtgang)

Oke nu nog even deze inzchten bij de mensen krijgen die de beslissingen maken.
Die nu voornamelijk beslissingen maken om er zelf beter van te worden zoals herkozen worden of imago oppoetsen hun politieke partij.
[/frustratie]

maar het is deels ook bedoeld de trein te onlasten en zou meer ruimte in het station te krijgen voor andere treinen. Dus opzicht geen slecht idee als de huidige verbinding niet zo goed was als deze nu is.

[ Voor 13% gewijzigd door luigi87 op 03-07-2014 14:03 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat een hoop blabla staat er in dat artikel zeg. Volgens mij beseffen de opstellers van dit plan zich dondersgoed dat ze bezig zijn met luchtfietserij.

En als ik het goed zie een metrolijn het IJsselmeer/Gooimeer in! (of hoe heet dat water daar?) Goed man!

(ik snap dat dat een lijn naar Almere moet worden)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik werk bij de noordzuidlijn (spoorbouw) en dit gaat al letterlijk jaren heen en weer tussen allerlei partijen en is dus een beetje een bs verhaal wat weer aangezwengeld door iemand. Zolang er geen beslissingen worden genomen bij het Zuiddok gaat er niks gebeuren en aangezien ze daar al jaren modder aan het gooien zijn over de verschillende aansluitingen gaat dit echt niet opeens gebeuren (ook niet met een geld impuls). Daarnaast is het huidige trace van de NZL helemaal niet geschikt om door te trekken naar Schiphol en de trace besluiten van RWS, ProRail, de Amstelveen lijn en Ringlijn voor 2020 en 2030 zijn al lang definitief, dat kunnen en willen de partijen echt niet opnieuw herzien.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 03-07-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:09:

En als ik het goed zie een metrolijn het IJsselmeer/Gooimeer in! (of hoe heet dat water daar?) Goed man!

(ik snap dat dat een lijn naar Almere moet worden)
Ijburg 2 niet te vergeten.

Persoonlijk lijkt me de tram doortrekken van Amstelveen centrum Oranjebaan naar Schiphol wel handig.
(zeg maar ongeveer het traject wat nu de 300 bus doet, hoewel de 300 ongeveer landelijk de meest bruikbare busdienst is)

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 03-07-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
luigi87 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:59:
[...]

_/-\o_ (dat was ook mijn gedachtgang)

Oke nu nog even deze inzchten bij de mensen krijgen die de beslissingen maken.
Die nu voornamelijk beslissingen maken om er zelf beter van te worden zoals herkozen worden of imago oppoetsen hun politieke partij.
[/frustratie]

maar het is deels ook bedoeld de trein te onlasten en zou meer ruimte in het station te krijgen voor andere treinen. Dus opzicht geen slecht idee als de huidige verbinding niet zo goed was als deze nu is.
Was het niet dat ze al 5 jaar ofzo bezig zijn om Amsterdam Centraal + aansluitingen te verbeteren. Wat miljoenen kost.

Het enige probleem nu met station schiphol is dat als er iets gebeurt het hele station dicht moeten ivm tunnel veiligheid. Maar dat gaat met een metro niet beter zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18

mrsar

waar een sar is,is een wodka

sloterdijk<=>CS met metro lijkt me wel fijn tbh,moet dat stukje af en toe doen(vanaf een eerder metrostation) en ik moet de metro uit,uitchecken,inchecken bij NS en wachten op de trein (ondanks iedere 5 minuten) , en het is goedkoper dan een treinkaartje :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Beneluxtrein weer van Amsterdam naar Brussel
Vanaf eind dit jaar rijden de Beneluxtreinen weer helemaal van Amsterdam naar Brussel. Voor Belgische en Nederlandse hoofdstedelingen is overstappen om bij elkaar op bezoek te gaan dan niet langer nodig.

Dat blijkt uit de nieuwe dienstregeling die ingaat op 14 december en die donderdag door de Belgische spoorwegen NMBS werd gepresenteerd.

Toen de Beneluxtrein na het debacle met de Fyra opnieuw ingevoerd werd, reed deze niet langer van hoofdstad naar hoofdstad maar van Den Haag naar Brussel.

Momenteel rijdt de Beneluxtrein (IC) twaalf keer tussen Brussel en Den Haag. Met de nieuwe dienstregeling komen daar vier ritten bij.

De trein zal bovendien ook gaan stoppen op Brussels Airport. De twaalf Thalystreinen tussen beide hoofdsteden blijven rijden, en ook de zestien stoptreinen tussen Antwerpen en Roosendaal.

Eind 2015 komen er per dag nog twee extra Thalysritten bij. Een jaar later gaat er tweemaal daags een Eurostar rijden tussen Londen en Amsterdam, die ook in Antwerpen en Brussel stopt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Creatieve vorm van problemen op het spoor:
De A4 van Den Haag naar Amsterdam is voor een deel afgesloten na een ongeluk. Omdat de vrachtwagen die betrokken is bij het ongeluk op het spoor terecht is gekomen, is ook het treinverkeer rond Schiphol gestremd.

Tussen knooppunt Badhoevedorp en Sloten wordt verkeer geweerd. De ANWB adviseert autorijders om te rijden via Amstelveen over de A9 en dan de A2.

Tussen Schiphol en Lelylaan en Schiphol en Amsterdam Zuid rijden geen treinen als gevolg van de vrachtwagen op het spoor. De NS bevestigt dat er voor onbepaalde tijd geen treinverkeer mogelijk is op het traject. Er worden bussen ingezet.

Bij het ongeluk op de A4 waren twee vrachtwagens en een personenauto betrokken. Een van de vrachtwagens moest volgens de Verkeersinformatiedienst (VID) uitwijken en belandde via de vangrail op het spoor. Het opruimen kan uren gaan duren, denkt de ANWB.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...eluk-met-vrachtwagen.html

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5MR7EzW2CWlhF7X3yM9m56rU/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dCdQC6DPyeTbnt5mnYT6CvQR/full.jpg

Video-stream waar het op dit moment ook te zien is: http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_18

Dat is er ook één in de categorie 'dit zie je niet elke dag'.... :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:37:
Creatieve vorm van problemen op het spoor:

[...]

Bron: http://www.nu.nl/binnenla...eluk-met-vrachtwagen.html

[afbeelding]
[afbeelding]

Video-stream waar het op dit moment ook te zien is: http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_18

Dat is er ook één in de categorie 'dit zie je niet elke dag'.... :P
;w mijn mooie spoortje! Zo te zien heeft ie niet teveel kapot gereden.

bizar ongeluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 09:42
Ik voel een nieuw OVS aankomen.... Ik heb dit nog nooit gezien... Knap stukje stuurmanskunsten. Wij vragen ons hier al af of hij een spoorbezetting gecreëerd heeft :) Is het wel een gecertificeerd railvoertuig, of gaat de NS toch weer spullen vervoeren over het spoor..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat dan wel positief is, is dat hij het portaal van de bovenleiding perfect gemist heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ja inderdaad! Lijkt wel of ie er ervaring mee heeft :) Paar paaltjes opnieuw de grond in en het is klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:26
RTVNH heeft live beelden, de twee kranen zijn al gearriveerd. Benieuwd hoe ze de vrachtwagen eruit takelen. De waslijn hangt er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
MuzenJaap schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:54:
RTVNH heeft live beelden, de twee kranen zijn al gearriveerd. Benieuwd hoe ze de vrachtwagen eruit takelen. De waslijn hangt er nog.
VID Cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJnte schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:00:
Ik voel een nieuw OVS aankomen.... Ik heb dit nog nooit gezien... Knap stukje stuurmanskunsten. Wij vragen ons hier al af of hij een spoorbezetting gecreëerd heeft :) Is het wel een gecertificeerd railvoertuig, of gaat de NS toch weer spullen vervoeren over het spoor..
Toevallig is deze discussie al een keer gevoerd 2 jaar geleden :> denk dat er idd nu een wijziging aan gaat komen.
Ik denk eigenlijk niet dat hij een spoor bezetting heeft gecreeerd... wel mazzel dat er geen trein in de buurt was, ze rijden daar behoorlijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:26
Volgens een of andere voorlichter op RTVNH reed er een trein de andere richting op toen het gebeurde. De voorlichter was niet echt op de hoogte, hij had het over 'er zal wel een rode lamp zijn gaan branden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Update over het spektakel:
Prorail laat aan NU.nl weten dat de vrachtwagen eerst met hijskranen moet worden verwijderd. "Daarvoor moet de bovenleiding een stuk opzij. De bovenleiding zelf is overigens niet beschadigd", aldus een woordvoerder.

"Het spoor zelf heeft wel een klap gehad. Als de vrachtwagen is weggehaald, komt er een werktrein om het spoor weer te herstellen. De vraag is in hoeverre het spoor onder de vrachtwagen beschadigd is."

Prorail verwacht tot zeker 16.00 uur nodig te hebben om het spoor weer operationeel te krijgen.
Uit het nu.nl artikel

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Een vrachtwagen op het spoor met de tekst: da's pas fietsen. Hoe mobiel wil je het hebben!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wut. Heeft die camera geen opnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het nieuws van RTL4 toonde om 1800 beelden van het weghalen van de vrachtwagen, zie 'm nog niet tussen gemist staan.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Van dat het gebeurde bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik reageerde niet op jou :P , maakte alleen een opmerking dat het 't journaal had gehaald en er beelden van (het weghalen) zijn ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

DDX

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/07/04/670439.jpg

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dat is pas teamwork van de kraanmachinisten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15

Onbekend

...

Ik vind het bijzonder dat er zo zwaar materieel bij moet komen om een vrachtwagen weg te halen.
Aan de andere kant is dit misschien wel de beste manier om zo verdere schade aan het spoor te kunnen voorkomen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Hoe zou jij het anders doen? Zelfs al zou je hem horizontaal willen verplaatsen moet je hem nog over die afscherming en die vangrail krijgen. Daarbij ga je dus nog veel meer beschadigingen aanrichten. De huur van die 2 kranen gaat volgens mij goedkoper zijn alleen al omdat het een stuk sneller is en er minder werkkrachten nodig zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15

Onbekend

...

Die vrachtwagen is op een of andere manier op het spoor gekomen. Als je hem uit die richting weer terug de weg op trekt, hoef je hem niet op te tillen.
Maar de kans dat er dan meer schade ontstaat is natuurlijk groot, en is dit waarschijnlijk beter.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze niet 123 ander materieel te voorschijn konderen toveren ;) daarnaast is de linker kraan is een stuk lichter dan de rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Ik zou hem met iets op de rails overhevelen op een wagon, maar waarschijnlijk is daar geen materieel voor wat sterk genoeg is om een vrachtwagen op te tillen. Plan B: optillen met de twee kranen, wagon eronder rollen, en met een loc afslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Onbekend schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:47:
Ik vind het bijzonder dat er zo zwaar materieel bij moet komen om een vrachtwagen weg te halen.
Aan de andere kant is dit misschien wel de beste manier om zo verdere schade aan het spoor te kunnen voorkomen. :)
Hoe haal je anders 30t van de rails zonder verdere schade? De trekker krijg je niet los van de trailer zonder die over het spoor weg te slepen. Je wilt het spul dus in zijn geheel eraf halen. De trailer en de trekker moesten apart opgehesen worden. En door het gewicht en de spei (te overbruggen afstand) is het veel stabieler en veiliger om er een tandemhijsje van te maken. En zo zwaar zijn deze kraantjes niet, de zwaarste is een 60 tonner.
MBV schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:33:
Ik zou hem met iets op de rails overhevelen op een wagon, maar waarschijnlijk is daar geen materieel voor wat sterk genoeg is om een vrachtwagen op te tillen. Plan B: optillen met de twee kranen, wagon eronder rollen, en met een loc afslepen.
Dat is niet erg praktisch denk ik. De hele combinatie is nog rolbaar dus zodra het spul op de weg staat kan de berger er verder mee aan de slag. Een lege wagon met locomotief is echt wel meer werk.h

[ Voor 34% gewijzigd door warhamstr op 06-07-2014 22:41 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MBV schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:33:
Er is wel degelijk genoeg materieel wat een vrachtwagen vanaf het spoor kan optillen maar je brengt het er niet zomaar heen en je zit met de bovenleiding.
Een vrachtwagen past alleen niet op een KLS of container wagen... dus afvoeren op het spoor kan dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Treinreizigers geëvacueerd uit Kanaaltunnel
Honderden passagiers zijn maandag uit de Kanaaltunnel geëvacueerd nadat hun trein was stilgevallen.

Dat heeft de Britse nieuwszender Sky News gemeld. De trein was op weg van Groot-Brittannië naar Frankrijk. Na ongeveer een kwart van de afstand kwam de trein tot stilstand door een probleem met de bovenleiding.

Bijna vierhonderd treinreizigers en vier honden zijn uit de trein gehaald en overgebracht naar de Franse kant van de tunnel. Door de kapotte trein zijn vertragingen ontstaan.

De treinen onder het Kanaal rijden nog wel, maar kunnen slechts gebruikmaken van een van de twee tunnelbuizen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De 410 stations in ons land blijven eigendom van Prorail en NS. Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) woensdag aan de Tweede Kamer laten weten.

Ze had hiernaar onderzoek laten doen in het kader van haar langetermijnplannen voor het spoor.

Er is onder meer onderzocht wat de gevolgen zijn als de stations worden ondergebracht bij commerciële partijen, regionale overheden of volledig in handen komen van Prorail.

Daaruit blijkt dat verkoop van stations aan een commerciële partij de NS en Prorail vele miljoenen gaat kosten.

Op basis van het onderzoek ziet Mansveld ''geen aanleiding om nu over te gaan tot een wijziging in de positie van partijen op stations''. De Staat is de enige aandeelhouder van Prorail en de NS.

Op basis van het onderzoek ziet Mansveld ''geen aanleiding om nu over te gaan tot een wijziging in de positie van partijen op stations''.

Gezien de ''vergaande financiële gevolgen'' en een eerder onderzoek waaruit blijkt dat de er geen klachten zijn over de machtspositie van de NS is een wijziging van de eigendomsverhoudingen ''niet proportioneel'', aldus de bewindsvrouw.

Ook wijst het rapport erop dat bij overgang naar de markt de publieke voorzieningen van de stations zoals wachtruimtes en toiletten onder druk komen te staan.

Deze potentiële nadelen sterken Mansveld om haar gekozen beleid voort te zetten. In haar plannen voor het spoor tot 2025 is afgesproken dat de NS en Prorail de kwaliteit van de dienstverlening
Bron: http://www.nu.nl/politiek...en-van-ns-en-prorail.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Imho horen stations geen eigendom te zijn van een vervoersmaatschapij, maar horen deze eigendom te zijn van de infrastructuurbeheerder. De vervoersmaatschapijen zijn ook geen eigenaar van de sporen waarop ze rijden en in stations waarin verschillende vervoersmaatschapijen stoppen kan er een belangenconflict ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

NS personeel spoort reizigers aan massaal te klagen ... "naar ons wordt toch niet geluisterd"

http://www.ad.nl/ad/nl/55...n-urenlange-ramprit.dhtml

EDIT: en inderdaad, er wordt niet geluisterd (of in ieder geval niet geantwoord)
Raakte vanochtend in gesprek met conductrice die ook last had van de hitte/benauwdheid in de sprinter (SGM) ; ik zei dat ik met weemoed terug verlang naar de SLT die eerst dat traject reed (tót december) met airco. Ze vertelde dat het personeel ook gevraagd had waarom juist op dat drukke traject (Roosendaal - Den Haag) die sprinters vervangen zijn door die oude treinen. Nooit antwoord gehad ... (ze rijden nu in het oosten v/h land)

[ Voor 54% gewijzigd door Goner op 10-07-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

De NS was toch al een commerciële partij of vergeet ons kabinet met geloof in de heilige 3 eenheid: Markt, Kapitalisme en uitpersen dat even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Weer een slachtoffer van een onbewaakte spoorwegovergang: http://www.omroepgelderla...gewonden.htm#.U75gKvl_ubk

[ Voor 3% gewijzigd door Jeoh op 10-07-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zijn er soms problemen tussen Delft en Schiedam? Ik zie al heel de tijd richting Rotterdam treinen over het "hoekse spoor" Schiedam Centrum passeren. Dit zijn niet de normale sprinters, maar volgens mij o.a. de treinen naar het Zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
Goner schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 23:02:

EDIT: en inderdaad, er wordt niet geluisterd (of in ieder geval niet geantwoord)
Raakte vanochtend in gesprek met conductrice die ook last had van de hitte/benauwdheid in de sprinter (SGM) ; ik zei dat ik met weemoed terug verlang naar de SLT die eerst dat traject reed (tót december) met airco. Ze vertelde dat het personeel ook gevraagd had waarom juist op dat drukke traject (Roosendaal - Den Haag) die sprinters vervangen zijn door die oude treinen. Nooit antwoord gehad ... (ze rijden nu in het oosten v/h land)
Volgens mij is dat vanwege een roulatie in het materieel. De SLT's zijn naar een traject gestuurd waar voorheen een DDZ op reed, die nu is ingezet op een traject waar eerst de ICR reed (Den Haag - Venlo volgens mij). Hierdoor is er weer een tekort aan SLT's voor de lijn Roosendaal-Den Haag.

Vind het ook wel een beetje vreemd. Volgens mij is via het Stedenbaan plan afgesproken dat er in de hele zuidvleugel van de randstad standaard SLT's rijden, maar kennelijk niet. Een SGM is inderdaad drama met warm weer...

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Mja, maar een SGM was altijd al een drama met warm weer (sterker nog, totdat airco zijn intrede deed in een aantal types, gold dat voor al het materieel...). Al vanaf dat die dingen rijden, dus naast 'het nieuwe gekoelde spul is beter', what's exactly new here?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ijdod schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:06:
Mja, maar een SGM was altijd al een drama met warm weer (sterker nog, totdat airco zijn intrede deed in een aantal types, gold dat voor al het materieel...). Al vanaf dat die dingen rijden, dus naast 'het nieuwe gekoelde spul is beter', what's exactly new here?
Ik snap ook niet dat ze SGMm niet meteen van airco voorzien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 15:48
Ik wel, rijdt veel korte stukjes, dus in verhouding vaak de deuren open, dan helpt airco niet zo geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Carpento schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:20:
Ik wel, rijdt veel korte stukjes, dus in verhouding vaak de deuren open, dan helpt airco niet zo geweldig ;)
Zeker wel. 't is geen metro, en zelfs die hebben in warme landen gewoon airco ingebouwd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Carpento schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:20:
BS.
Die SLT stopte op mijn stukje 11 keer en geloof me, hij was heerlijk koel ; 21 graden bij 28 buiten.

Maardiweb schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:10:
[...]
Volgens mij is via het Stedenbaan plan afgesproken dat er in de hele zuidvleugel van de randstad standaard SLT's rijden, maar kennelijk niet.
Volgens wiki :
Inzet dienstregeling 2014
De SLT is bedoeld voor inzet op Sprinter-trajecten in de Randstad. Op drukke trajecten met korte halteafstanden komen de stellen, met hun grote aantal brede deuren en hoge acceleratie, goed tot hun recht. De capaciteit van de trajecten kan zo beter worden benut.

Dus wat gebeurt er in december 2013 ... juist.

ijdod schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:06:
dus naast 'het nieuwe gekoelde spul is beter', what's exactly new here?
Dat de NS niet luistert, daar ging het n.l. over (maar da's ook niet nieuw 8)7 ).

[ Voor 62% gewijzigd door Goner op 10-07-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
CyBeR schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:11:
[...]

Ik snap ook niet dat ze SGMm niet meteen van airco voorzien hebben.
Dat is een kwestie van zowel mogelijkheden als kosten. Een Airco verbruikt enorm veel energie. De statische omvormers zijn daar niet op voorzien en zouden dus vervangen moeten worden door veel zwaardere types wat ook weer een grote meerkost zou betekenen. Bijkomend is er voor de airo eenheden ook nog plaats nodig om deze te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

CyBeR schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:58:
[...]

Zeker wel. 't is geen metro, en zelfs die hebben in warme landen gewoon airco ingebouwd zonder problemen.
Sterker nog, gewoon in Amsterdam ook ;) Vanmiddag even naar de stad heen in een oude M1 zonder airco en terug in een nieuwe M5 mét airco.

De terugrit was aanmerkelijk aangenamer :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Juist voor de diensten met langere afstanden tussen de stations is SGMm minder geschikt vanwege de lagere maximumsnelheid. Zo zijn er nog wel 25 redenen op te voeren die de vervoerder allemaal bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

Goner schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 23:02:

*tromgeroffel* de echte reden is het gezeur over toiletten 8)7, de nadelen laten zich raden, het niet meer zelf kunnen instappen door mindervaliden, en geen airco.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Luccus schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:02:
Juist voor de diensten met langere afstanden tussen de stations is SGMm minder geschikt vanwege de lagere maximumsnelheid.
Dat zou dus betekenen dat die SGM juist heel geschikt zou zijn voor dat stuk Roosendaal - Den Haag met al die stations en korte onderlinge afstanden ?
Da's wel raar dan, want hij is echt consequent te laat ... komt 's ochtends meestal binnen óp of na de vertrektijd op de borden. Pas tussen Schiedam en Delft Zuid kan even lekker geracet worden om de vertraging op de laatste paar stations te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Goner schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:07:
[...]
Dat zou dus betekenen dat die SGM juist heel geschikt zou zijn voor dat stuk Roosendaal - Den Haag met al die stations en korte onderlinge afstanden ?
Áls dat stuk veel stations en korte onderlinge afstanden heeft ja.
Da's wel raar dan, want hij is echt consequent te laat ... komt 's ochtends meestal binnen óp of na de vertrektijd op de borden. Pas tussen Schiedam en Delft Zuid kan even lekker geracet worden om de vertraging op de laatste paar stations te beperken.
Juist tussen Roosendaal en Dordrecht is de halteafstand groter? ;-)
_serial_ schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:16:
[...]
*tromgeroffel* de echte reden is het gezeur over toiletten 8)7, de nadelen laten zich raden, het niet meer zelf kunnen instappen door mindervaliden, en geen airco.
Is het toch iemand gelukt je iets wijs te maken. ;-) De echte reden is al genoemd: het doorschuiven van DDZ naar Intercitydiensten en daardoor een herverdeling van het Sprintermaterieel waarbij juist de rijtijdendiscussie een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Plus, NS heeft een structureel tekort aan sprintermaterieel. Balen maar helaas. Wordt pas per 2017 anders als de SNG komt (en dat moet ik nog zien of die in 2017 ook echt zijn intrede doet haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Maardiweb schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:23:
Plus, NS heeft een structureel tekort aan sprintermaterieel. Balen maar helaas. Wordt pas per 2017 anders als de SNG komt (en dat moet ik nog zien of die in 2017 ook echt zijn intrede doet haha)
SLT Next Gen ?
Sprinter Nieuwegein, of oNGein natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 10-07-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Sprinter Nieuwe Generatie inderdaad. Zijn ze nu de aanbesteding van aan het afronden. Alleen Alstom en CAF zijn nog in de race.

http://www.treinreiziger....r_nieuwe_sprinters-146326

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Trein ontspoord bij Maastricht na aanrijding met bulldozer
Bij Maastricht is vrijdagochtend een passagierstrein ontspoord nadat hij op een spoorwegovergang op de Balijeweg tegen een bulldozer was aangereden.

Volgens de politie zijn er geen gewonden gevallen. Het ongeluk kon gebeuren doordat de motor van de bulldozer was afgeslagen en het voertuig midden op de overweg kwam stil te staan.

Hoeveel mensen er in de trein zaten, is nog niet bekend. Voor de gestrande passagiers regelt vervoerder Veolia bussen. De bulldozer is volledig in elkaar gereden, zo is te zien op foto's op internet.

Tussen Maastricht en Valkenburg en tussen Maastricht en Beek-Elsloo rijden geen treinen. Volgens Veolia gaat de stremming tot 18.00 uur duren.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Best knap... Trein vs shovel en dan 0 gewonden.
Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/07/11/673523.jpg
Benieuwd hoe de trein er uit ziet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Benieuwd hoe de trein er uit ziet.
Beter dan die bulldozer gok ik, zo'n Plan-V kan best wat wel wat hebben. Was trouwens stelletje 954 die hem geramd heeft, de 939 liep achterop mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zo ziet de trein eruit. Beetje uitdeuken en plamuren, likje verf en hij kan weer 50 jaar mee. :P

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/mediabox/2014/07/11/673606.jpg

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Denk eerder dat het terzijde-stellen zal worden? Veel moeite, geld en tijd zal men denk ik net steken in het repareren van schade aan een Plan-V (hoe klein dan ook) als er nog andere, intacte, stellen terzijde staan die relatief snel weer rijvaardig te maken zijn, mocht het nodig zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maardiweb schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:23:
Wordt pas anders wanneer het DD-AR in september de baan op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

wildhagen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:56:
Denk eerder dat het terzijde-stellen zal worden? Veel moeite, geld en tijd zal men denk ik net steken in het repareren van schade aan een Plan-V (hoe klein dan ook) als er nog andere, intacte, stellen terzijde staan die relatief snel weer rijvaardig te maken zijn, mocht het nodig zijn.
De 479 staat anders ook al sinds 5 juni in RB Haarlem, met aanrijdingsschade zoals een kapotte schortplaat en gesneuvelde ATB installatie. Deze schijnt spoedig weer de baan op te komen.
Dus er wordt nog enig herstelwerk aan Plan V's gedaan. het ligt wel een beetje aan de serie en de schade... vermoed ik. Eerder is er een 900'je aan de kant gegaan met kleine schade die in no-time te herstellen zou zijn.

Wel apart dat het de 800/900-treinstelserie is die eruit gaat, terwijl de 441 en hoger ouder is.
Iemand een verklaring? Licht het aan de verloopdatum van de revisietermijn?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 12-07-2014 01:36 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1 ... 15 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.