All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En dat klinkt meer als een topkoeling dan als airco. Okee, het geeft verkoeling maar het is het net niet. Moet trouwens zeggen dat ik in Sydney wel eens in de treinen zit, daar is het dan buiten 35+ en in de trein 18 of zo. Die dingen hebben zomer en winter maar één stand: vriezen. Ook niet grappig meer als je uitstapt.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Grote temperatuursverschillen zijn gewoon slecht voor je gezondheid.CyBeR schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:59:
Dat effect proberen ze daarmee te voorkomen geloof ikMaar ik heb 't zelf liever wel zo. Nou ja 't hoeft geen 18°C te zijn maar 21 of zo zou toch fijner zijn.
En voor de energierekening van de NS, aangezien de deuren bij de SLT regelmatig open gaan.
Ik weet nog wel dat de VIRM vroeger wel zijn airco onafhankelijk had van de buitentemperatuur.
Als je daar met 30 graden in liep zat je in je korte broekje te bibberen. En als je dan weer uitstapte liep je tegen een muur van hitte aan.
Een airco is niet bedoeld om het 20 graden te maken als het buiten 35 graden is hoewel het wel vaak zo gebruikt wordt. Nou ja, het kan wel, maar het levert je wel gezondheidsproblemen op, plus een nogal hoge energierekening.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 19-06-2014 09:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb een keer in Zwolle (kom er niet zo vaak meer) een SLT als sprinter naar Amsterdam gezien en die moest dus daarvoor wel de IJssel overstekenBastien schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:47:
SLT's mogen de IJssel niet over denk ik, nog nooit gezien hier.
Ze mogen dan blijkbaar ook de Maas niet meer over (of eigenlijk, onder ...) want hier zijn ze ook verdwenen.Bastien schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:47:
SLT's mogen de IJssel niet over denk ik, nog nooit gezien hier.
Dat is niet mijn ervaring ; die SLT's reden hier tót afgelopen december en waren zomers heerlijk koel. Als het buiten 30 was, was het binnen zo'n 22 graden ... zalig. In de SGM is het binnen nog warmer dan buiten.CyBeR schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:39:
[...]
SLT heeft airco.
Kut ingestelde airco want afhankelijk van de buitentemperatuur. Ik geloof buitentemperatuur - 4 graden. Dus als 't buiten 30+ is, is 't binnen nog steeds bloedheet.
[ Voor 47% gewijzigd door Goner op 19-06-2014 12:03 ]
Ik heb nu al een paar dagen achter elkaar gezien dat de stellen veel te vroeg stoppen aan het perron en de achterste deuren een flink eind verwijderd staan van het perron.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 19-06-2014 12:30 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik heb zelf nu even vakantie, dus ik ben de afgelopen dagen niet op Schiedam geweest, maar bij de werkzaamheden van een paar weken geleden hadden ze de borden met de plek waar de trein gestopt moet worden omgedraaid, dus de treinen uit de verkeerde richting stopten bij het betreffende bord. Wellicht dat dit nu ook aan de hand is (of hebben ze per ongeluk de borden verwisseld).PaT schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:22:
Weet iemand wat er aan de hand is met de VIRM's die door Schiedam Centrum rijden/stoppen?
Ik heb nu al een paar dagen achter elkaar gezien dat de stellen veel te vroeg stoppen aan het perron en de achterste deuren een flink eind verwijderd staan van het perron.
Wat dacht je van de bovenleiding spanning.Luccus schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:43:
[...]
Locwissel in Eindhoven?Wat moet daar het praktisch nut van zijn?
In nederland 1500Vdc
In duitsland 15 kV 16 2/3Hz.
Meerspanning loc's zijn er helaas nog niet zo veel in nederland.
Als ze er zijn rijdt het sowieso op de HSL of de lagelandenlijn (ICR naar Belgie).
Dus zullen ze in Venlo wel wisselen met een duitse locomotief.
- leeg -
Maar hij vraagt, waarom in Eindhoven.
Signatures zijn voor boomers.
Ben vers in topic dus die voorkennis over een user heb ik niet. ik heb hem verkeerd geïnterpreteerdMaasluip schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:44:
Ik denk dat je Luccus niets hoeft te vertellen over verschillende spanningen![]()
- leeg -
Omdat het in Venlo is maar iemand het verkeerd zeiMaasluip schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:44:
Ik denk dat je Luccus niets hoeft te vertellen over verschillende spanningen![]()
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Kunnen ze ook zit plaatsen regelen voor bij League of Legends?, dan zou ik zeker wel mee willen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Moet er geen rook/opwaaiend zand in de tunnels zijnDe NS begint volgende maand een proef om treinreizigers naar Schiphol de garantie te geven dat ze ook daadwerkelijk aankomen op de luchthaven.
Tegen een vergoeding van 5 euro krijgt de reiziger via een speciale app reisadvies op maat om de vlucht te halen.
''In het uiterste geval brengen we je met taxi en begeleiden je naar de balie op Schiphol, of als het dan niet lukt vergoeden we de kosten van bijvoorbeeld omboeking of je vlucht'', meldt het spoorbedrijf maandag.
Met de proef wil NS, in samenwerking met Schiphol, de bereikbaarheid van Schiphol per openbaar vervoer vergroten.
NS start van 14 juli tot 1 september met de zogeheten Schiphol Garantie Service (SGS). Daarna bekijkt het spoorbedrijf of de service definitief wordt ingevoerd.
Volgens de NS worden reizigers nu ook ''incidenteel'' naar Schiphol gebracht per taxi, hoewel er geen garanties worden gegeven. Reizigersorganisatie Rover vindt dat de aankomstgarantie er altijd moet zijn en dat daar niet extra voor zou moeten worden betaald.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

i.a.w. een restaurant op wielen. Het lijkt me, gezien de rijkwaliteiten van GTL's, gevaarlijk om een glas wijn op tafel te hebben, maar het leek goed te gaan. Zal wel komen door de voorzichtige rijstijl - ik heb nog nooit een tram in Den Haag zó traag zien rijden
Onhandig dat je vanaf nu geen fietskaartje meer kan kopen met andere datum.
Bij automaten die papierenkaartjes printen (Krommenie-Assendelft vorige week vrijdag nog wel) kon gewoon datum opgeven waarvoor je een fietskaartje wilde hebben.
Met eenmalige chipkaart kan je alleen voor vandaag kaartje kopen. (ook als je fietskaartje op chipkaart wilt zetten)
Jammer want was altijd wel handig om vantevoren fietskaartje te kopen.
Het is dat ik niet met de trein reis (en binnenkort zelfs liever met de auto richting Amsterdam ga dan de trein te vertrouwen), maar hoe gaan ze dit doen als er ergens een aanrijding is of een stroomstoring en je staat midden in de pampa?Raven schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:59:
NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
[...]
Moet er geen rook/opwaaiend zand in de tunnels zijn
Of wordt er dan opeens weer "overmacht" geroepen?
19 september 2015 Stoomtrein tussen Rotterdam-Heerugowaard (zie pagina 2 pdf) :
http://www.huider.nl/docu...uwsbrief_20_juni_2014.pdf
Lijkt me duidelijk:Maasluip schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:34:
[...]
Het is dat ik niet met de trein reis (en binnenkort zelfs liever met de auto richting Amsterdam ga dan de trein te vertrouwen), maar hoe gaan ze dit doen als er ergens een aanrijding is of een stroomstoring en je staat midden in de pampa?
Of wordt er dan opeens weer "overmacht" geroepen?
'In het uiterste geval brengen we je met taxi en begeleiden je naar de balie op Schiphol, of als het dan niet lukt vergoeden we de kosten van bijvoorbeeld omboeking of je vlucht'', meldt het spoorbedrijf maandag.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Iets minder treinen reden vorig jaar door rood. Maar het waren er nog altijd 170, drie minder dan in 2012.
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) maandag aan de Tweede Kamer geschreven.
Volgens de spoorsector mag er jaarlijks niet vaker dan 133 keer door rood worden gereden. Dit werd in 2004 afgesproken.
Menselijk gedrag speelt een belangrijke rol bij de fouten, zo blijkt uit een analyse van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
Niet elke trein die een rood sein passeerde, leverde direct gevaar op. In 21 gevallen was wel sprake van een potentieel ernstig risico. In 2012 waren dat er 32.
Machinist
Vaak is de machinist de boosdoener als een trein door rood rijdt. De machinist of conducteur volgt de procedures aan boord onvoldoende of onjuist op, de machinist verwacht geen rood sein, wordt afgeleid of kan het sein niet goed zien, aldus de ILT.
Ook kunnen technische problemen een rol spelen, bijvoorbeeld door een glad spoor.
Spoorbeheerder Prorail meldde in het jaarverslag in mei nog dat er 152 keer door rood werd gereden. In die cijfers werd echter de Betuwelijn niet meegerekend, omdat die lijn niet valt in het beheergebied van prorail.
Nieuw systeem
Volgens Mansveld is er meer actie nodig om de situatie te verbeteren. De Nederlandse Spoorwegen hebben inmiddels besloten om een systeem in treinen in te bouwen dat machinisten waarschuwt als ze te snel een rood sein naderen, waardoor ze op tijd zijn om alsnog voldoende of harder te remmen. De eerste vijftig treinen worden in het eerste kwartaal van volgend jaar van zo'n systeem voorzien. Eind 2015 moeten alle treinen ermee zijn uitgerust.
ProRail gaat daarnaast de komende tijd op meer plaatsen het moderne spoorbeveiligingssysteem ATB-vv aanleggen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het niet verwachten van een rood sein, afleiding en niet goed kunnen zien zijn eigenlijk non-argumenten.Raven schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:18:
170 treinen reden in 2013 door rood
Vaak is de machinist de boosdoener als een trein door rood rijdt. De machinist of conducteur volgt de procedures aan boord onvoldoende of onjuist op, de machinist verwacht geen rood sein, wordt afgeleid of kan het sein niet goed zien, aldus de ILT.
Als je dit met de auto doet, dan is dat gewoon een smoes en mag je de boete alsnog betalen.
Bij gladheid en noodsituaties kan ik mij nog voorstellen dat er af en toe door rood wordt gereden, maar ik weet niet of dat nog apart wordt geregistreerd.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Mag toch aannemen dat dit een negatieve aantekening/officiële waarschuwing in het personeelsdossier oplevert en bij herhaling het ' doei' is.Onbekend schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:45:
[...]
Het niet verwachten van een rood sein, afleiding en niet goed kunnen zien zijn eigenlijk non-argumenten.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Bij Arriva in ieder geval wel, het lijkt me dat dat bij NSR niet anders is.Bastien schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:49:
[...]
Mag toch aannemen dat dit een negatieve aantekening/officiële waarschuwing in het personeelsdossier oplevert en bij herhaling het ' doei' is.
We are shaping the future
Die is verleden jaar ook ingezet voor de Whiskytram. Best leuk, maar wel goed vasthouden. De remmen zijn vrij digitaal, zeg maar...ValHallASW schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:17:
In Den Haag zag ik zaterdag de Hoftrammm rijden:
[afbeelding]
i.a.w. een restaurant op wielen. Het lijkt me, gezien de rijkwaliteiten van GTL's, gevaarlijk om een glas wijn op tafel te hebben, maar het leek goed te gaan. Zal wel komen door de voorzichtige rijstijl - ik heb nog nooit een tram in Den Haag zó traag zien rijden.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ja, ik zat vorige week dinsdag in de trein bij iemand die van de conducteur op z'n kop kreeg omdat 'ie niet had ingecheckt. Hoe verwacht de NS dat reizigers, zonder dat ze dat duidelijk gemaakt is, weten dat ze voortaan met een treinkaartje moeten inchecken?! Zelfs als klant kreeg ik daar pas vorige vrijdag een e-mail over ('Vanaf 9 juli checken alle treinreizigers in en uit'), en zelfs dáár maak ik niet op uit dat je op sommige stations geen gewone kaartjes meer kunt krijgen.DDX schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:29:
Aantal automaten van ns (iig Amsterdam Bijlmer) printen vanaf vorige week (misschien al langer) eenmalige chipkaarten ipv ouderwetse papieren kaartjes.
Onhandig dat je vanaf nu geen fietskaartje meer kan kopen met andere datum.
Je hebt behoorlijk wat uit te leggen inderdaad en bij herhaling kom je tegenwoordig op een zwarte lijst te staan waarbij je bij geen enkel bedrijf meer aan de bak komt als machinist. De gevallen waarin "de machinist het niet verwachtte" zijn mijns inziens niet goed te praten. Er gaat in een normale situatie aan rood ALTIJD geel/geel knipper vooraf. Dat wéét je dat het volgende sein gewoon rood is. Echter zitten bij deze aantallen ook technische STS passages erbij gok ik (een technische STS komt door een fout in de apparatuur en niet veroorzaakt door een menselijke fout).Bastien schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:49:
[...]
Mag toch aannemen dat dit een negatieve aantekening/officiële waarschuwing in het personeelsdossier oplevert en bij herhaling het ' doei' is.
Recent zelf ook nog bijna meegemaakt: ik was onderweg van Roosendaal richting Etten-Leur en plotseling zie ik dat mijn ATB beveiliging naar 'geel' springt. Ik kijk nog eens naar het volgende sein en zie tot mijn verbazing dat deze opeens rood is. Ik heb uiteraard direct een noodremming ingezet. Tien seconden later sprong het sein weer naar groen.
Ik heb daar dus veel geluk gehad en heeft het verder geen gevolgen gehad, maar je staat toch maar weer even raar te kijken. Je gaat in dat soort gevallen bijna aan jezelf twijfelen: was het vorige sein niet toch geel...?
dat soort situaties kom je idd vaker tegenEDIT schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:01:
[...]
Je hebt behoorlijk wat uit te leggen inderdaad en bij herhaling kom je tegenwoordig op een zwarte lijst te staan waarbij je bij geen enkel bedrijf meer aan de bak komt als machinist. De gevallen waarin "de machinist het niet verwachtte" zijn mijns inziens niet goed te praten. Er gaat in een normale situatie aan rood ALTIJD geel/geel knipper vooraf. Dat wéét je dat het volgende sein gewoon rood is. Echter zitten bij deze aantallen ook technische STS passages erbij gok ik (een technische STS komt door een fout in de apparatuur en niet veroorzaakt door een menselijke fout).
Recent zelf ook nog bijna meegemaakt: ik was onderweg van Roosendaal richting Etten-Leur en plotseling zie ik dat mijn ATB beveiliging naar 'geel' springt. Ik kijk nog eens naar het volgende sein en zie tot mijn verbazing dat deze opeens rood is. Ik heb uiteraard direct een noodremming ingezet. Tien seconden later sprong het sein weer naar groen.
Ik heb daar dus veel geluk gehad en heeft het verder geen gevolgen gehad, maar je staat toch maar weer even raar te kijken. Je gaat in dat soort gevallen bijna aan jezelf twijfelen: was het vorige sein niet toch geel...?

ik heb een tijdje geleden wel een machinist op Utrecht gezien die te hard door reed omdat hij had verwacht dat het dwerg sein (naast perron) op geel zou staan en op het laatste moment zag dat deze rood was en kon niet meer op tijd remmen en gleed dus door... waardoor de kruisende trein (die iets later zou komen) waarschijnlijk opeens ook een geel sein naar rood zag springen.
Die technische STS passages worden die ook wel eens (af)vallende seinen genoemd?EDIT schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:01:
[...]
Je hebt behoorlijk wat uit te leggen inderdaad en bij herhaling kom je tegenwoordig op een zwarte lijst te staan waarbij je bij geen enkel bedrijf meer aan de bak komt als machinist. De gevallen waarin "de machinist het niet verwachtte" zijn mijns inziens niet goed te praten. Er gaat in een normale situatie aan rood ALTIJD geel/geel knipper vooraf. Dat wéét je dat het volgende sein gewoon rood is. Echter zitten bij deze aantallen ook technische STS passages erbij gok ik (een technische STS komt door een fout in de apparatuur en niet veroorzaakt door een menselijke fout).
De treinen die jij bedoelt zijn toch Arriva GTW's? Die heb ik eigenlijk nog nooit geroken. Er ligt wel een andere motor in dan in de treinen in het Noorden, maar dat zou volgens mij juist in de positieve zin zijn. Het zou wel kunnen dan een trein die een koude start maakt even ruikt, dat heb ik niet vaak van dichtbij meegemaakt, maar dat doen de meeste diesels.Bastien schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:28:
[...]
Nou, gelukkig dan toch ergens nog wel. Met hopelijk ook op termijn een intercity tussen Twente en Zwolle. En dan eindelijk verlost van die vieze stinkdiesels.
[...]
Verder zijn beide motoren als het goed is vrij moderne diesels (de eerste GTW kwam pas in 2006).
In alle GTW's in Nederland zit (hier goedwerkende) airco
Overigens rijden machinisten hier volgens mij ook behoorlijk zuinig, voor mijn gevoel trekken ze op, blijven ze een minuutje of iets meer 100 rijden en laten ze zich dan al uitrollen.
Ik vind het alleen zelf ook wel minder als er voor de nieuwe concessie afgesproken moet worden 'wij subsidieeren diesel omdat rode diesel niet meer is te krijgen'. Ik heb liever dat ze dat in elektrisch stoppen. Straks zeggen alle mensen 'jah die trein rijdt op diesel en mn auto elektrisch'. Dat is ook iets waar je rekening mee moet houden vóór 2035 ofzo.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...geerterrein-kijfhoek.html\Spoorwegbeheerder Prorail en exploitant Keyrail zijn volgens het Openbaar Ministerie (OM) schuldig aan de grote brand op het rangeerterrein bij Kijfhoek in januari in 2011.
Dat meldt RTV Rijnmond dinsdagochtend.
Volgens het OM zouden de spoorwegbeheerders hebben gehandeld in strijd met de Wet Vervoer Gevaarlijke Stoffen en de milieuvergunning. Op verschillende punten zou het hierin zijn misgegaan.
Op het rangeerterrein tussen Zwijndrecht en Barendrecht mogen de wagons maar 6 kilometer per uur. Op de avond van de brand reden de wagons vier keer zo snel. Daardoor botsten de wagens te hard op elkaar en brak er brand uit.
Daarnaast stonden er op het terrein verschillende wagons met ethanol, zwavelkoolstof en chemische resten en dampen. Veiligheidsvoorschriften werden niet in acht genomen en personeel wist niet wat te doen toen het rangeren mis bleek te gaan.
Bovendien werden tijdens de brand twintig wagons met lpg en stikstof niet weggereden van het terrein. Hierdoor werden ze urenlang blootgesteld aan de hitte van de brand wat een gevaar opleverde voor de omgeving.
Dinsdag dient de zaak voor de rechter.
Picjes van die brand waren destrijds te vinden @ wildhagen in "Het grote spoorwegentopic deel 21"
Virussen? Scan ze hier!
Ik doelde op de DM'90's die we hier in het oosten hebben. Daarom pak ik altijd de IC via Deventer als ik naar Zwolle ga, dan hoef ik niet in de sauna te zittenmarcop23 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:38:
[...]
In alle GTW's in Nederland zit (hier goedwerkende) aircoDM '90 inderdaad niet.
Oscar Wilde
http://www.spitsnieuws.nl...-gij-zult-uw-vlucht-halen
't moet niet gekker worden.
Verder loop je redelijk achter, zie Raven in "Het grote spoorwegentopic deel 22"
Virussen? Scan ze hier!
Een sein dat van groen in één keer naar rood gaat heet een afvallend sein. Het is dus niet zo dat elke technische STS passage direct te maken heeft met afvallende seinen. Het zou theoretisch ook zo kunnen zijn dat een trein plotseling te weinig remvermogen heeft en dus, ondanks dat de machinist geheel correct handelt, toch niet op tijd voor het sein kan stoppen.Robkazoe schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:08:
[...]
Die technische STS passages worden die ook wel eens (af)vallende seinen genoemd?
Ik zeg nadrukkelijk theoretisch omdat zoiets dankzij alle controles eigenlijk niet voor komt, maar theoretisch kan het uiteraard altijd
Maar dat laatste voorbeeld valt toch weer niet onder een technische sts-passage toch?EDIT schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:03:
[...]
Een sein dat van groen in één keer naar rood gaat heet een afvallend sein. Het is dus niet zo dat elke technische STS passage direct te maken heeft met afvallende seinen. Het zou theoretisch ook zo kunnen zijn dat een trein plotseling te weinig remvermogen heeft en dus, ondanks dat de machinist geheel correct handelt, toch niet op tijd voor het sein kan stoppen.
Gelukkig ben ik niet alwetendLuccus schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:34:
[...]
Maar dat laatste voorbeeld valt toch weer niet onder een technische sts-passage toch?
Ik heb het op de volgende manier altijd begrepen, maar het kan goed zijn dat ik het mis heb: Zolang het een technische (niet-menselijke) oorzaak heeft en jij als machinist er (logischerwijs) niets aan kan doen, valt het onder de noemer technische sts-passage.
Nee, de DM90's van NS die rijden tussen Enschede-Zwolle.marcop23 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:38:
[...]
De treinen die jij bedoelt zijn toch Arriva GTW's? Die heb ik eigenlijk nog nooit geroken.
En gerelateerd aan dieseltreinen: Prorail naar rechter om mogelijk 'dure' vloeistofdichte vloeren in Overijssel
Auto tijd: 4.30
Treintijd: 6.30
Maar, dan kan je wel werken, Rustig, Wifi, 1ste klas, prima.
Het werd echter 10 uur (wegens: http://www.destentor.nl/r...eval-bij-twello-1.4419356).
Een zelfmoord/ongeval reken in de NS absoluut niet aan. Echter, je zit dus wel meteen vast in een trein (staat een uur, waren er 2 ruim). Daarna mis je al je aansluitingen, moet je overstappen, etc.
Wifi werkte in geen van de 3 ICE's en werken kan eigenlijk alleen aan een stoel met tafel, waar er weinig van zijn.
Daarnaast kon ik in Duitsland nauwelijks bellen, gezien je steeds door tunnels rijdt.
Nee, geen positieve ervaring, los van het biertje tijdens het rijden
De NS wil een proef starten om mensen gegarandeerd hun vliegtuig niet te laten missen.PWM schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:18:
Het werd echter 10 uur (wegens: http://www.destentor.nl/r...eval-bij-twello-1.4419356).
Een zelfmoord/ongeval reken in de NS absoluut niet aan. Echter, je zit dus wel meteen vast in een trein (staat een uur, waren er 2 ruim). Daarna mis je al je aansluitingen, moet je overstappen, etc.
Maar door dit soort verstoringen vraag ik mij af hoe de NS wil garanderen dat reizigers hun vliegtuig niet zullen missen. Een paar taxi's of een bus is vrij vlot geregeld, maar voordat je bij zo'n ongeval de trein pas uit mag kan behoorlijk lang duren...
Onbekend schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:25:
De NS wil een proef starten om mensen gegarandeerd hun vliegtuig niet te laten missen.
Maar door dit soort verstoringen vraag ik mij af hoe de NS wil garanderen dat reizigers hun vliegtuig niet zullen missen. Een paar taxi's of een bus is vrij vlot geregeld, maar voordat je bij zo'n ongeval de trein pas uit mag kan behoorlijk lang duren...
Maasluip schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:34:
(exact dezelfde vraag)
vooghel schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:03:
Lijkt me duidelijk:
'In het uiterste geval brengen we je met taxi en begeleiden je naar de balie op Schiphol, of als het dan niet lukt vergoeden we de kosten van bijvoorbeeld omboeking of je vlucht'', meldt het spoorbedrijf maandag.
Stel dat door een brandmelding weer de schipholtunnel wordt afgesloten, dan krijg je ineens honderden reizigers die op tijd op schiphol moeten wezen.
Nu ik dit zo schrijf vraag ik mij af of de NS ook voor een deel van een volledig verzorgde vakantie zal zal vergoeden....

http://www.rtvoost.nl/nie...ult.aspx?nid=192769&cat=1
Edit: @ Raven... ja maar nu is de politiek ook wakker. /smoesje
[ Voor 8% gewijzigd door Bastien op 24-06-2014 20:43 ]
Oscar Wilde
HENG HENG
Zie deze PDF op pagina 15. en deze pagina op Prorail.nl. De spoorverdubbeling zal dus als laatste fase van het project randstadspoor gerealiseerd worden en komt als ik de PDF van I&M mag geloven eind 2014 in het tracébesluit te staan; een concreet tijdsbestek is dus nog niet te noemen helaas. Als ik overigens even snel op Google Maps kijk is er volgens mij genoeg ruimte om uit te breiden; aan de noordkant van de bestaande spoorbrug is op zich wel ruimte voor een extra brug met 2 sporen en 't taluud door Zuilen heen ziet er ook behoorlijk breed uit; dat zou dus wel moeten lukken lijkt me.Spacecowboy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:41:
Zeg, even een vraag waarop ik het antwoord niet zo 1,2,3, kon terugvinden: Wanneer is de viersporigheid Utrecht - Woerden gereed? En dan bedoel ik met name de brug bij de Douwe Egberts in Utrecht en het stuk tot aan de aansluiting van Cartesiusweg. Sowieso lijkt het me dat op het bestaande talud niet heel veel ruimte is, en ook de woonwijk die er naast ligt heeft niet heel veel ruimte over. Iemand antwoorden?
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Als je richting Den Haag rijdt, en aan de rechterkant naar bedenden kijkt, is het vrij steil, plus gelijk een straat/woonwijk parallel aan het talud. Aan de andere kant, bij de busbaan/DE, is wel wat meer ruimte.
Ben benieuwd.
Het is inderdaad zo dat we in de spits nog wel en staan te wachten voor een rood sein of 'n andere trein idd.
HENG HENG
Politiek en wakker?....Bastien schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:15:
Edit: @ Raven... ja maar nu is de politiek ook wakker. /smoesje
Oscar Wilde
De airmiles voorraad zal weer goed gevuld worden dit jaar
De aanbesteding gaat waarschijnlijk dit jaar nog lopen en volgens mij was het doel ergens in 2018 opleveren. Het project is al bij de aannemers aangekondigd :-) dus nog even wachten.Spacecowboy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:41:
Zeg, even een vraag waarop ik het antwoord niet zo 1,2,3, kon terugvinden: Wanneer is de viersporigheid Utrecht - Woerden gereed? En dan bedoel ik met name de brug bij de Douwe Egberts in Utrecht en het stuk tot aan de aansluiting van Cartesiusweg. Sowieso lijkt het me dat op het bestaande talud niet heel veel ruimte is, en ook de woonwijk die er naast ligt heeft niet heel veel ruimte over. Iemand antwoorden?
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 25-06-2014 15:32 ]
Plus mogelijk ontbreken van het Duitse beveiligingssysteem, de wegonbekendheid van de Nederlandse machinist in Duitsland en materieelonbekendheid van de Duitse machinist met het Nederlandse materieel.
Virussen? Scan ze hier!
Nog niet. Siemens is van plan om de Vectron (die 200 km/u kan) ook voor Nederland te laten certificeren.Maasluip schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:16:
Er zijn locs die in Nederland en Duitsland kunnen rijden. Helaas bestaan die er niet in een uitvoering die 200 km/h kan rijden (wat in Duitsland gedaan wordt).
Maargoed, die moet je dan nog wel toegelaten zien te krijgen in zowel NL als DE (geen idee of die in een van beiden al zijn toegelaten).
Virussen? Scan ze hier!
Maar inderdaad; het gebeurt erg vaak (ook regelmatig dat de betreffende persoon op tijd opgemerkt word gelukkig), je zou haast kunnen zeggen dat er gemiddeld 1x per dag wel ergens iemand een intentie tot zelfdoding op het spoor heeft helaas..

Er zijn dus maar 94 stations, van de vierhonderdnogwat(?), waar je als rolstoelgebruiker met de trein kan? Dat lijkt mij wel heel erg weinigRolstoelgebruikers uit Raalte en omgeving krijgen vanaf begin volgend jaar hulp bij het in- en uitstappen van een trein. Dat schrijft staatssecretaris Mansveld in een brief over assistentieverlening in het spoorvervoer.
Het bericht van Mansveld is onder anderen goed nieuws voor Sanne Dasselaar uit Raalte. Zij bood een petitie met bijna 1400 handtekeningen aan de Tweede Kamer aan. De actie van Dasselaar kreeg de steun van het Overijsselse Kamerlid Eddy van Hijum.
Rolstoelgebruikers uit Raalte moeten nu nog naar Zwolle of Deventer als zij op de trein willen stappen. Op dit moment verleent de NS assistentie op 94 grotere stations in het land. Dat worden er meer, schrijft Mansveld in haar brief: "Het staat al vast dat station Raalte aan de lijst wordt toegevoegd. De assistentie zal per 1 januari 2015 ingaan."

Oscar Wilde
Wat is de reden dat dit laatste knelpunt pas zo "laat" wordt aangepakt (t.o.v. de rest van de 4 sporigheid)? Is dat omdat eerst de nieuwe sporenlayout van Utrecht CS klaar moet zijn?ArcticWolf schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:31:
[...]
De aanbesteding gaat waarschijnlijk dit jaar nog lopen en volgens mij was het doel ergens in 2018 opleveren. Het project is al bij de aannemers aangekondigd :-) dus nog even wachten.
HENG HENG
Dat, maar ook de kosten (raming is ca. 80 miljoen euro) en het vergunningstraject.Spacecowboy schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:04:
[...]
Wat is de reden dat dit laatste knelpunt pas zo "laat" wordt aangepakt (t.o.v. de rest van de 4 sporigheid)? Is dat omdat eerst de nieuwe sporenlayout van Utrecht CS klaar moet zijn?
Ik denk zelf dat het te maken heeft met de tunnelbak over de A2 en het feit dat er een nieuwe brug moet komen tussen twee bestaande bruggen in. Utrecht zuidzijde heeft ook nu meer 'aandacht' dan de noordzijde. Je kan niet op alle plaatsen tegelijk bezig zijn. Ut - Hmla was ook een van de eerste grote projecten van het project Randstadspoor maar toen was de gunning van DSSU (de verbouwing van utrecht) ook nog niet rond en kon een viersporige aansluiting op Ut nog niet gerealiseerd worden.ArcticWolf schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:05:
[...]
Dat, maar ook de kosten (raming is ca. 80 miljoen euro) en het vergunningstraject.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Tussen zondagavond en maandagavond rijden er in België geen treinen vanwege een staking.
Werknemers van het spoorbedrijf NMBS leggen zondag om 22.00 uur hun werk een etmaal neer uit onvrede over de plannen van hun werkgever. Dat hebben de spoorvakbonden donderdag laten weten aan de Vlaamse krant De Standaard.
De werknemers willen onder meer dat de NMBS meer personeel aanneemt, omdat de huidige medewerkers het zo druk hebben dat geen vakantiedagen zouden kunnen opnemen. De staking was al langere tijd ophanden, maar leek maandag nog even af te wenden.
De voorzitter van spoorbond ACOD zei toen dat de onderhandelingen "de goede richting" in gingen. Na vier dagen onderhandelen zijn de bonden toch niet tevreden over het voorstel van de NMBS.
Oscar Wilde
Nee, dat klopt wel. Dat is ook mede de reden dat de nieuwe uitvoerders van Valys iets minder blij gaan zijn met hun aanpakRaven schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:31:
Rolstoelgebruikers krijgen hulp op station Raalte
[...]
Er zijn dus maar 94 stations, van de vierhonderdnogwat(?), waar je als rolstoelgebruiker met de trein kan? Dat lijkt mij wel heel erg weinig
Nee, merp!
Raven schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:59:
NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
[...]
Moet er geen rook/opwaaiend zand in de tunnels zijn

Oscar Wilde
Om die reden heeft Thalys vandaag ook een negatief reisadvies afgegeven:
Bron: http://www.bndestem.nl/al...ing-belgi%C3%AB-1.4425013Hogesnelheidstrein Thalys raadt reizigers aan om niet op maandag te reizen van en naar België. Als gevolg van een aangekondigde 24 uursstaking in België verwacht Thalys ernstige verstoring van de dienstregeling. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend. Vanaf zondagavond 22.00 uur legt personeel bij de Belgische spoorwegen het werk neer.
Ook Eurostar sluit niet uit dat sommige treinen misschien zullen moeten worden geannuleerd. En dat de dienstregeling tussen Londen en Brussel wordt aangepast. Ook Eurostar raadt reizigers aan hun reis uit te stellen als dat kan.
Thalys neemt uit voorzorg enkele treinen uit de dienstregeling, waaronder de laatste verbinding tussen Amsterdam via Brussel naar Parijs van zondagavond. Sommige treinroutes worden ingekort. Thalys hoopt wel op maandag een zo normaal mogelijke dienstverlening te rijden, maar gaat wel uit van verstoringen. ,,Reizigers die niet hoeven te reizen met Thalys, raden we aan niet te gaan'', aldus een woordvoerster.
Virussen? Scan ze hier!
Kwam de klager niet te staan op bijval uit de coupe. Het was er rustig...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dat is natuurlijk al probleem 1 uiteraardijdod schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:00:
In de afgeladen IC naar Heerlen een interessante discussie gezien over de stiltecoupe... er werden, zeer gedempt, 3 zinnen gesproken (over de storing bij Ede-Wagingen, en de trein naar Driebergen; zo van 'gaat hij?' 'ja hij rijdt' 'ok, merci'). Dat was voor iemand genoeg om luid en enorm passief aggressief te rvagen of hij mocht wijzen op de stiltecoupe, en of men zich daar aan wilde houden.
Kwam de klager niet te staan op bijval uit de coupe. Het was er rustig...
Jammer dat de NMBS zo wéér eens in een negatief daglicht komt te staan door het wanbeleid van een enkele erkende organisatie (vakbond). Deze actie kent weinig goede redenen en valt zowel politiek als voor de vele reizigers op een slecht moment. En helemaal triest dat je via diverse media over deze acties te weten komt, interne communicatie is nul. Het maakt mij echt woedend
En dat onze 'grote baas' (Cornu) eens stopt met verkeerde informatie de wereld in te sturen, dat zou al veel helpen. Maar ja, dat helpt niet om het negatieve beeld van de (luie?) spoorwegambtenaar in leven te houden.
[ Voor 12% gewijzigd door DeadLock op 27-06-2014 19:38 ]
(Maintenance in alle richtingen

Eerlijk gezegd vind ik dat het steeds makkelijker besloten/geaccepteerd wordt dat we sweekends ongeveer geen treinservice hebben, komt imho wel erg vaak voor tegenwoordig. Beetje zelfde soort situatie als wat NS regelmatig deed mbt de stoptrein annuleren om de intercity op tijd te laten doorgaan.
[ Voor 32% gewijzigd door enchion op 28-06-2014 11:17 ]
How do you save a random generator ?
Even geheel los van de discussie over wel of geen treinen... Er zijn meer reizigers dan de forenzen door de week hoor, of hebben die alleenrecht op functionerend openbaar vervoer? In het weekend hoeven mensen niet ergens op tijd te zijn, al dan niet forens? Hoogdravend gezeikLekkere Kwal schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:40:
Ik zie het probleem niet zo als doordeweeks de boel maar rijdt voor de forenzen die op tijd op werk moeten zijn.

Life is not about specs, it is about joy!
O nee, dan kunnen de beroepsklagers dáár weer over gaan klagen...
Onderhoud zal nu eenmaal moeten gebeuren, soms is daarbij de hinder beperkt, maar soms ontkom je nu eenmaal niet aan enige hinder, en in extreme gevallen (maar daar is hier geen sprake van) zal er inderdaad geen enkel treinverkeer mogelijk zijn (denk aan de werkzaamheden bij Utrecht, of recent rondom Den Bosch). Het is nu eenmaal niet anders.
Maar als de klagers een betere methode hebben zou ik zeggen: neem zeker eens contact op met ProRail om je plannen uit te leggen. Wie weet. Maar dan blijft het opvallend vaak stil vanuit de richting van de bureaustoeldeskundigen....
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 28-06-2014 12:50 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik als 5 dagelijkse klant van de nmbs, stel een aantal dingen vast.DeadLock schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:36:
Als werknemer bij de NMBS vind ik het jammer dat er steeds gesproken wordt dat 'het personeel' het werk neer legt. Neen. Een dwaze vakbond vindt dat het personeel het werk zou moeten neerleggen, waarna een zeer selectief deel van het personeel het werk neerlegt. In mijn omgeving merk ik een zeer grote bereidwilligheid tot werken en afkeur van deze 'actie'.
Jammer dat de NMBS zo wéér eens in een negatief daglicht komt te staan door het wanbeleid van een enkele erkende organisatie (vakbond). Deze actie kent weinig goede redenen en valt zowel politiek als voor de vele reizigers op een slecht moment. En helemaal triest dat je via diverse media over deze acties te weten komt, interne communicatie is nul. Het maakt mij echt woedend.
En dat onze 'grote baas' (Cornu) eens stopt met verkeerde informatie de wereld in te sturen, dat zou al veel helpen. Maar ja, dat helpt niet om het negatieve beeld van de (luie?) spoorwegambtenaar in leven te houden.
- Stakingen vinden vaak plaats op maandag of vrijdag rond een vakantie of feestdag.
- Er staakt zogezegd maar een vakbond die xx % ( in ieder geval minder dan de helft ) van het personeel vertegenwoordigd en er rijd geen trein, omdat ze sporen blokkeren / bezetten.
- Om hierop verder te gaan : sporen / lokalen bezetten, kortom werkwilligen, want die zijn er in meerderheid, verhinderen een beperkte dienst te laten uitvoeren is voor mij sabotage = grote fout = op staande voet ontslag.
- Van mij mogen ze staken, maar er is een akkoord eerst sociaal overleg, 10 dagen aankondigen etc, nu duurde het weer tot vrijdag of er helemaal duidelijkheid was.
- Ik lees blogs en boeken en media, en de berichtgeving zal niet top zijn, ik stel vast dat er veel jongere nmbs medewerkers zijn die het echt goed voorhebben, maar toch is het voortdurend prijs met voornamelijk de socialistische vakbond, ACV-transcom & VSOAspoor , zijn blijkbaar wel van het overleg eerst.
Een 2e sabena is echt niet nodig geef ik Cornu gelijk in, of moeten we dan het net in 2 splitsen dat de Waalse spoorwegen kunnen staken zonder de Vlaamse ( ben ik totaal geen voorstander van hoor).
Maar ik ben wel tevreden dat Cornu reageert, ik ben benieuwd naar de cijfers, hoeveel zo'n staking kost aan de nmbs en vooral wat de maatschappelijke kost hiervan is.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Mijn ervaring leert mij dat bedrijven niets willen weten van betweters. Doorgeven van hints en tips zullen vaak niet bij de benodigde personen aankomen..... (Niet over Prorail op zich, maar bij veel bedrijven geldt dit....)wildhagen schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:49:
Maar als de klagers een betere methode hebben zou ik zeggen: neem zeker eens contact op met ProRail om je plannen uit te leggen. Wie weet. Maar dan blijft het opvallend vaak stil vanuit de richting van de bureaustoeldeskundigen....
Het is niet alsof ze daar zelf niet nadenken bij het plannen van onderhoud oid. Het wordt al zoveel mogelijk in rustige(re) tijden gedaan, zoals 's nachts, 's weekends etc. Je bent nu eenmaal vaak ook afhankelijk van planningen van derden (onderaannemers etc), andere werkzaamheden, het weer etc.
En in dit geval is van 'geen treinservice' niet eens sprake. Hooguit moet je een keertje (extra) overstappen of duurt de reis iets langer dan normaal. Nou, dikke boehoehoe hoor. Is je leven nu ten einde oid?
Je kan je ook afvragen waarom de reiziger met die werkzaamheden geen rekening houdt bij zijn reisplanning. Het is niet alsof deze werkzaamheden al niet waren aangekondigd (bij onaangekondigd (spoed)onderhoud kan ik me er tenminste nog *iets* bij voorstellen)...
Virussen? Scan ze hier!
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Virussen? Scan ze hier!
Thanks voor het totaal niet begrijpen van mijn punt.wildhagen schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:49:
O nee, dan kunnen de beroepsklagers dáár weer over gaan klagen...
Onderhoud zal nu eenmaal moeten gebeuren, soms is daarbij de hinder beperkt, maar soms ontkom je nu eenmaal niet aan enige hinder, en in extreme gevallen (maar daar is hier geen sprake van) zal er inderdaad geen enkel treinverkeer mogelijk zijn (denk aan de werkzaamheden bij Utrecht, of recent rondom Den Bosch).
Mijn ervaring is inmiddels zo dat ik wanneer ik naar het buitenland ga met de trein, beter het weekend kan vermijden aangezien er inmiddels is geaccepteerd dat je in het weekend er maar gewoon 1-2 uur langer per rit over mag doen, of 50-100km mag omrijden.
Ik snap ook wel dat onderhoud moet, maar als het zo vaak moet doe dan gewoon geen dienstregeling meer in het weekend en zet dan een geel bord op het perron dat de trein komt wanneer hij komt en er geen garanties dat je ook maar ergens op tijd aankomt dan ook geleverd kunnen worden.
Ik reis niet vaak in het weekend maar tenminste 6-7 uit de laatste 10 keer dat ik dat toch deed had ik grote problemen, wat ik een beetje teveel van het goede begin te vinden.
(Het woord "soms" wat jij noemt mag imho dus veranderd worden in "vaak/regelmatig")
Vind ik dus ook te flauw/makkelijk en een uiting van een tekort aan zelfrespect van de reiziger, klagen mag dus niet, je moet maar gewoon accepteren dat je s`weekends gewoon de lul bent.Het is nu eenmaal niet anders.
How do you save a random generator ?
ProRail daarentegen heeft gewoon een loket unsolicited proposals. Je kunt je betweterigheid dus gewoon daar kwijt. Wel goed doordacht en onderbouwd natuurlijk maar dat moet een peuleschil zijn voor de 17 miljoen infra experts in NL......Onbekend schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:58:
[...]
Mijn ervaring leert mij dat bedrijven niets willen weten van betweters. Doorgeven van hints en tips zullen vaak niet bij de benodigde personen aankomen..... (Niet over Prorail op zich, maar bij veel bedrijven geldt dit....)
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Mwah, werkzaamheden zijn in principe pas zo'n twee weken van tevoren bekend. Nu ik een Weekend Vrij-abonnement heb en dus ook wat meer in de weekenden reis dan voorheen, stoor ik mij daar steeds meer aan. Persoonlijk plan ik namelijk afspraken op een wat langere termijn en word ik regelmatig geconfronteerd met werkzaamheden die ik niet kon voorzien toen ik mijn afspraken maakte.wildhagen schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:13:
Je kan je ook afvragen waarom de reiziger met die werkzaamheden geen rekening houdt bij zijn reisplanning. Het is niet alsof deze werkzaamheden al niet waren aangekondigd (bij onaangekondigd (spoed)onderhoud kan ik me er tenminste nog *iets* bij voorstellen)...
Als werkzaamheden nu minstens zo'n drie maanden van tevoren bekend zouden worden gemaakt (gewoon een lijstje met trajecten waarop op een gegeven datum waarschijnlijk gewerkt zal worden, nog zonder verdere details), kan ik daar rekening mee houden en dat familiebezoek of ander uitstapje in een eerder of later weekend plannen. Helaas schijnt dat nogal een gedoe te zijn, alhoewel al die werkzaamheden al ruim van tevoren gepland worden.
Je mag best klagen hoor, maar verwacht niet dat het helpt als er geen betere alternatieven haalbaar zijn.enchion schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:06:
[...]
Vind ik dus ook te flauw/makkelijk en een uiting van een tekort aan zelfrespect van de reiziger, klagen mag dus niet, je moet maar gewoon accepteren dat je s`weekends gewoon de lul bent.
Niet bedoeld als flame, maar als vraag.
Yep, bij een enkelsporige bd altijd het nevenspoor buitendienst is tegenwoordig de regel. Er zijn wel enkele uitzonderingen, zoals werkzaamheden achter een fysieke barrier (maar deze zijn duur) of een lage trein frequentie ('s nachts bv, waar weer extra regels aan verbonden zijn).MBV schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:41:
Had het grote aantal buitendienststellingen niet heel veel te maken met doorgeslagen/aangescherpte veiligheidsmaatregelen? Dat waar vroeger een spoor werd dichtgegooid en al het verkeer over het andere spoor ging, nu beide richtingen dicht moeten zijn?
Niet bedoeld als flame, maar als vraag.
Maar het huidige en volgende jaar rooster zijn nogal apart... wisselonderhoud duurt meestal langer dan de beschikbare buitendienststelling (en ProRail en de vervoerders weten dat heel goed) dus vaak moet de PCA mee liften op ProRail IP buitendienststellingen, waardoor regulier onderhoud weer wordt uitgesteld

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 29-06-2014 00:02 ]
Soms.... die is maar voor enkele werkzaamheden te gebruiken en kost treinpaden.MBV schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:43:
En die workaround van een rijtuig met open bodem, wordt dat nog gebruikt?
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 29-06-2014 22:04 ]
Ehm, nee ... in Belgie moet je als reiziger het maar zelf zien op te lossen.Tomsworld schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:13:
Ik veronderstel dat in Nederland net zoals in België dan alternatieve reiswegen worden voorgesteld, hier soms dmz van stukken met pendeltreinen, en sporen waar echt geen dienst is wordt een busdienst ingelegd tussen de verschillende stations. Er is echt altijd een alternatief voorzien hier.
Met wat geluk kan de openbare vervoersmaatschappij met hun bussen nog wat extra materiaal inleggen (op dat vlak mss een geluk dat de schoolvakantie begonnen is en er dus wat extra bussen in de depots zullen staan)
Maar daar houdt het mee op.
Als je daar iets zou neergooien: krijg je daar dan ook feedback op?evilution schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:17:
[...]
ProRail daarentegen heeft gewoon een loket unsolicited proposals. Je kunt je betweterigheid dus gewoon daar kwijt. Wel goed doordacht en onderbouwd natuurlijk maar dat moet een peuleschil zijn voor de 17 miljoen infra experts in NL......
Want ik heb al wel vaker gezien dat ergens een ideeen-bus staat ... maar als dat behandeld wordt als zijnde een zwart gat ben je er nog niet veel mee.
De nieuwe intercitytreinen van NS rijden niet eerder dan 2021 over het spoor en ook niet sneller dan 200 kilometer per uur. De Tweede Kamer wil graag flitstreinen en ook nog eens over vier jaar. NS meent dat dit onmogelijk is. Daarbij is een nieuw treindebacle dan akelig reëel.
“Het gebruik van bewezen technologie en keuze uit meerdere leveranciers is één van de lessen die NS heeft getrokken”, schrijft NS-topman Timo Huges in een brief aan staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur. Hij verwijst voor die lessen naar het drama met de V250. Deze Fyratrein van de Italiaanse producent AnsaldoBreda hield het amper twee maanden vol op de hogesnelheidslijn en leverde NS een miljoenenverlies op.
In de nieuwe vergunning voor het rijden op het Nederlandse spoor, heeft NS met de overheid afgesproken de verlieslijdende hsl op te nemen in het binnenlandse spoorboekje. Sneller dan 200 kilometer per uur rijdende flitstreinen leveren opvallend genoeg langere reistijd op, stelt NS op basis van een rondvraag onder treinenbouwers. Hogesnelheidstreinen hebben meer tijd nodig om op te trekken, omdat zij ontworpen zijn voor lange afstanden.
Daar komt bij dat brede deuren in deze treinen niet mogelijk zijn, waardoor er meer tijd nodig is om reizigers op de stations te laten in- en uitstappen. Met een hogere snelheid wordt de luchtdruk op de deuren namelijk veel hoger. Een dubbele deur loopt zo het risico er tijdens de rit er gewoonweg uit te vallen.
Verder moet de vloer van de ‘hogesnelheidsintercity’ volgens NS stukken hoger zijn, omdat er meer ruimte nodig is voor zwaardere motoren en remmen. Een treinproducent die deze uitdaging aandurft zal enorm creatief moeten knutselen om een benodigde dubbeldekker te kunnen bouwen.
Zo’n speciaal ontwerp maakt de bestelling ook nog eens behoorlijk duurder. NS wil echter een keuze maken uit het aanbod van verschillende treinenbouwers en is niet van plan via beperkte en dure keuzes risico te lopen op een ‘klein en daarmee kwetsbaar materieelpark’, schrijft Huges.
Om meer treinen geschikt te maken voor het rijden over de hsl, worden de twintig jaar oude VIRM-dubbeldekkers van treinenbouwer Bombardier deze zomer gemoderniseerd. De eerste vernieuwde treinen worden over twee jaar terug verwacht in de dienstregeling.
Canadese locomotief:
19 nieuwe zogenoemde Traxx-locomotieven heeft NS al besteld bij Bombardier. Deze Canadese locomotieven moeten eind dit jaar worden ingezet voor de Intercity Direct-dienst over de hsl.
NS wil de Beneluxtrein naar België vanaf Rotterdam via Breda naar Antwerpen en Brussel leiden, om de huidige reistijd van ruim tweeënhalf uur vanaf Amsterdam in te korten.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Het treinverkeer in België is maandag zwaar verstoord door een 24-uursstaking van de vakbond ACOD Spoor.
Omstreeks 7.00 uur reden er zowat 45 treinen, en dat zijn vooral lokale treinen, zo deelde de nationale spoorwegmaatschappij NMBS mee.
''Er kunnen geen treinen vertrekken bijvoorbeeld uit Oostende, Brugge, Antwerpen-Berchem en er kunnen geen treinen stoppen in de noord-zuidverbinding (Brussel-Zuid, Brussel-Centraal en Brussel-Noord). Waar mogelijk proberen we de treinen om te leiden", aldus woordvoerster Frieke Neyrinck van de NMBS.
De Nederlandse Spoorwegen raden aan om reizen naar België uit te stellen. Per trein wordt bekeken of Intercity's naar Brussel kunnen rijden.
Volgens de socialistische vakbond is er bij de Belgische spoorwegen een nijpend personeelstekort en wordt er veel te langzaam gezocht naar nieuwe krachten. ''We moeten een vuist maken. Anders laten we een loopje met ons nemen.''
Oscar Wilde
Nu ben ik heel erg benieuwd of men hier mee bedoelt dat óf a) VIRM ingezet zal gaan worden op de HSL (lijkt me niet logisch aangezien het overgrote deel van ICR hier al geschikt voor word gemaakt, maar is technisch wellicht wel mogelijk aangezien 25 kV al voorbereid is), b) dat men VIRM een modernisatie geven om nog wat jaren mee te kunnen in de reguliere dienst (plausibel) of c) dat dit een klok-klepel verhaal is en de auteur 't DD-AR materieel bedoelt, waarvan inderdaad een aantal stellen een beurt zullen krijgen voor herinzet om de doorstroming van DDZ en ICR op te vangen..PaT schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:43:
Om meer treinen geschikt te maken voor het rijden over de hsl, worden de twintig jaar oude VIRM-dubbeldekkers van treinenbouwer Bombardier deze zomer gemoderniseerd. De eerste vernieuwde treinen worden over twee jaar terug verwacht in de dienstregeling.
Canadese locomotief:[...]
[ Voor 5% gewijzigd door mambo No5 op 30-06-2014 13:18 ]
Mijn eerste gedachte toen ik dit las: "Flintstones-trein?". Bij verder omhoog scrollen snapte ik ineens het idee.MBV schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:43:
En die workaround van een rijtuig met open bodem, wordt dat nog gebruikt?
Het is inderdaad een klok-klepelverhaal. VIRM wordt gemoderniseerd, maar dat is omdat de oudste stellen inmiddels 20 jaar meerijden. VIRM gaat niet naar de HSL.mambo No5 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:18:
[...]
Nu ben ik heel erg benieuwd of men hier mee bedoelt dat óf a) VIRM ingezet zal gaan worden op de HSL (lijkt me niet logisch aangezien het overgrote deel van ICR hier al geschikt voor word gemaakt, maar is technisch wellicht wel mogelijk aangezien 25 kV al voorbereid is), b) dat men VIRM een modernisatie geven om nog wat jaren mee te kunnen in de reguliere dienst (plausibel) of c) dat dit een klok-klepel verhaal is en de auteur 't DD-AR materieel bedoelt, waarvan inderdaad een aantal stellen een beurt zullen krijgen voor herinzet om de doorstroming van DDZ en ICR op te vangen..
Ze krijgen ERTMS en 25kV dus het blijft een optie. Op 160km/u kan, maar 200km/u is te betwijfelen. Maar die laatste alinea doet inderdaad overkomen alsof het al bekend is.Alex) schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:58:
[...]
Het is inderdaad een klok-klepelverhaal. VIRM wordt gemoderniseerd, maar dat is omdat de oudste stellen inmiddels 20 jaar meerijden. VIRM gaat niet naar de HSL.
Verwijderd
Zolang ze niet met van die oude Sprinters rijden, kun je op de meeste kleine stations als rolstoeler zonder assistentie de trein in en uit. In Veenendaal (zowel Centrum als West) zijn de perrons gewoon toegankelijk voor rolstoelers. Zolang de NS maar met een SLT rijdt, kun je als rolstoeler eenvoudig de trein in.Raven schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:31:
Rolstoelgebruikers krijgen hulp op station Raalte
[...]
Er zijn dus maar 94 stations, van de vierhonderdnogwat(?), waar je als rolstoelgebruiker met de trein kan? Dat lijkt mij wel heel erg weinig
Dit topic is gesloten.