Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Raven schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:35:
Afgelopen weekend: Reizigers klagen over gebrek aan vervangend busvervoer op station Zwolle

[...]

Leert de NS nu niet van fouten? |:(

Tweets:

[...]

[...]

[...]

[...]
Tja duidelijk, ze doen het nog express ook!

Neem aan dat u bijbetaald voor het achter de hand houden van XX% extra bussen bij onverhoopt hogere vraag?

Ik zeg niet dat hier geen fout gemaakt is oid. maar het is best mogelijk dat er een onverwacht groot reizigersaanbot was, linksom of rechtsom kost extra (zeer waarschijnlijk niet benutte) capaciteit achter de hand houden extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Busvervoer wordt door ProRail betaald, maar de NS moet het regelen omdat zij idd zouden moeten weten hoeveel reizigers er komen.
Maar ik kan me voorstellen dat ProRail begint terug te schoppen als ze steeds teveel bussen plannnen... en van de reizigers kant wordt er nu dus ook geschopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik vraag mij toch af hoe het komt dat dit nog wel eens voorkomt....

NS Hispeed gaat verder als NS International
De NS heeft een nieuwe naam voor Hispeed, de merknaam voor onder meer de internationale treinverbindingen van de vervoerder. De tak, waar ook de problematische Fyra onder valt, wordt 15 juni omgedoopt tot NS International. Dat maakte het Nederlandse staatsspoorbedrijf maandag bekend.

De naam verschilt daarmee nauwelijks van de vroegere naam van Hispeed, dat tot 2007 NS Internationaal heette. Op de treinen maakt het beeldmerk van NS Hispeed na medio juni plaats voor het NS-logo, aangevuld met het woord ‘international’. De activiteiten van het vroegere Fyra - sinds eind vorig jaar bestempeld tot Intercity Direct - gaan dan door onder de vlag van de NS zelf.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 15:30
Ik moest goed kijken, maar ze hebben er dus een "a" vanaf gehaald bij de oude naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Raven schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:35:
Afgelopen weekend: Reizigers klagen over gebrek aan vervangend busvervoer op station Zwolle

[...]

Leert de NS nu niet van fouten? |:(

Tweets:

[...]

[...]

[...]

[...]
* mystic had stinkende mazzel zaterdag.

Meppel Zwolle deed ik met een van de eerste bussen. En die was nagenoeg leeg.

Zwolle meppel rond 10 uur in de avond... Het was dat ik echt net wat vlotter dan de rest was, en dat ik net een bus in kon, anders had het me echt een uur extra gekost.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Robkazoe schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:20:
Ik moest goed kijken, maar ze hebben er dus een "a" vanaf gehaald bij de oude naam.
Ach 't dekt de lading ook nog eens beter als je bijvoorbeeld de trein naar Berlijn neemt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:54

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik hoop wel dat het volgend weekend een normale regeling is, dan moet ik naar mijn jarige zus in Meppel. Geen zin om langer in een bus te moeten zitten dan dat het hele bezoek duurt...

Een collega van mij moest vandaag van Amsterdam naar Parijs, had geen zin om met de auto te gaan en boekte vrijdagmiddag nog een kaart voor de Thalys á € 260,- voor een praktisch reeds volgeboekte trein. Hij had echter flinke pech, hij kwam op een klapstoeltje terecht en vlak bij de Franse grens gooide naar verluidt zich iemand voor de trein...

Zat die nog eens drie uur op die klapstoel... R.I.P. voor de veroorzaker natuurlijk als het waar is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:03:
Ik hoop wel dat het volgend weekend een normale regeling is, dan moet ik naar mijn jarige zus in Meppel. Geen zin om langer in een bus te moeten zitten dan dat het hele bezoek duurt...

Een collega van mij moest vandaag van Amsterdam naar Parijs, had geen zin om met de auto te gaan en boekte vrijdagmiddag nog een kaart voor de Thalys á € 260,- voor een praktisch reeds volgeboekte trein. Hij had echter flinke pech, hij kwam op een klapstoeltje terecht en vlak bij de Franse grens gooide naar verluidt zich iemand voor de trein...

Zat die nog eens drie uur op die klapstoel... R.I.P. voor de veroorzaker natuurlijk als het waar is.
zal morgen eens vragen of we een bd hebben as weekend daar... waarschijnlijk niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Robkazoe schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:20:
Dat zag ik ook pas toen ik las dat de naam 'weinig verschilde'.

Vraag me af of NSI dan weer iets anders wordt als ze eindelijk wel hogesnelheidsmaterieel in gaan zetten naar Brussel. (NS Fast?)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:18

defiant

Moderator General Chat
mambo No5 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:58:
Kan verschillende oorzaken hebben; je zou dit voor de zekerheid eens bij ProRail kunnen melden via de webcare of contactformulier zodat ze er in ieder geval eens naar kunnen kijken. :) In principe zal een overweg (indien deze te lang dicht is) in storing gaan, waarna er ook een waarschuwing automatisch naar ProRail uitgaat: het zou in ieder geval niet zo mogen zijn dat een overweg door een storing dicht blijft en dit niet door de systemen opgemerkt word. Hoe dan ook kan het geen kwaad om te melden.
Helder, dank je. Als het weer gebeurd zal ik 't melden bij ProRail :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
CyBeR schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:13:
[...]

Vraag me af of NSI dan weer iets anders wordt als ze eindelijk wel hogesnelheidsmaterieel in gaan zetten naar Brussel. (NS Fast?)
Welk hogesnelheidsmaterieel naar Brussel? Het enige HST-spul dat ooit nog onder NS-vlag naar Brussel zal gaan zijn Thalys en Eurostar en die gaan dat gewoon onder eigen merknaam doet.

Het is de bedoeling dat naast Thalys en Eurostar in ieder geval tot 2025 alleen die gare Traxx-zooi naar België blijft gaan, vanaf 2017 via de HSL.

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 26-05-2014 23:48 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alex) schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:47:
[...]

Welk hogesnelheidsmaterieel naar Brussel? Het enige HST-spul dat ooit nog onder NS-vlag naar Brussel zal gaan zijn Thalys en Eurostar en die gaan dat gewoon onder eigen merknaam doet.

Het is de bedoeling dat naast Thalys en Eurostar in ieder geval tot 2025 alleen die gare Traxx-zooi naar België blijft gaan, vanaf 2017 via de HSL.
Zoals ik 't begrijp is 't de bedoeling dat NS HST's in zet over de HSL naar Brussel. Dat gaan ze zonder de V250 niet morgen kunnen doen maar op termijn dacht ik toch dat ze daartoe verplicht waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CyBeR schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:54:
[...]

Zoals ik 't begrijp is 't de bedoeling dat NS HST's in zet over de HSL naar Brussel. Dat gaan ze zonder de V250 niet morgen kunnen doen maar op termijn dacht ik toch dat ze daartoe verplicht waren?
Nope, niet het geval. Het enige HST-materieel dat tot 2025 voorzien is om naar Brussel te sporen zijn Thalys en Eurostar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het treinverkeer van en naar Schiphol ligt stil door een brandmelding.

Dat meldt de NS.

Een woordvoerder van de brandweer Amsterdam meldt tegenover NU.nl dat het gaat om een loos alarm. De brandweer is langs geweest en de tunnel kan weer vrijgegeven worden.

De extra reistijd bedraagt meer dan zestig minuten. De storing is naar verwachting rond 10.30 uur verholpen.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...chiphol-brandmelding.html

Ik dacht al, een paar weken geen storing in de tunnel, da ken nie goed zijn. Gelukkig is er nu weer eentje dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Staking schoonmaak voorbij
Na weken van protesten en actievoeren hebben werkgevers en vakbonden in de schoonmaak een akkoord bereikt over een nieuwe cao.

Eigenlijk lagen de eisen niet ver uit elkaar, verklaarden beide partijen. Maar toch duurde de staking van een deel van het schoonmaakpersoneel maar voort. De FNV wilde een betere cao. En afschaffing van de wachtdagen bij ziekte. De eerste twee ziektedagen kregen schoonmakers niet uitbetaald. Dit om het ziekteverzuim tegen te gaan, aldus de werkgevers.

De NS, de grootste opdrachtgever van de schoonmaakbrache trachtte te bemiddelen. Tevergeefs. Kantoorpersoneel van de spoorwegen werd ingezet om de vieze treinen van de ergste rommel te bevrijden.

Pogingen om afspraken te maken met verschillende schoonmaakbedrijven te komen. Maar nu zijn de bonden en de werkgeversorganisatie er eindelijk uit.

Thalys naar Parijs vaak goedkoper dan Thalys naar Brussel
Wie per Thalys naar Brussel wil, is vaak goedkoper uit door een treinkaartje te kopen naar het 300 kilometer verderop gelegen Parijs. Dat blijkt uit een steekproef van vakblad OV-Magazine. Het treinkaartje naar Brussel is soms tot 34 euro duurder (per persoon / enkele reis).

OV-Magazine bekeek 28 Thalys reizen naar Brussel en Parijs. In 24 situaties was het ticket naar Parijs goedkoper dan naar Brussel. De prijsverschillen varieerden tussen de 5 en 34 euro voor een ticket voor precies dezelfde trein op precies dezelfde datum. OV-Magazine bekeek de tarieven 2 tot 3 maanden voor de vertrekdatum. Het vakblad trekt de conclussie dat het Thalys treinkaartje naar Brussel onnodig duur is.

Thalys zegt dat de vraag naar treinkaartjes naar Brussel enorm is gegroeid. Omdat het bedrijf reizigers naar Parijs - de eigenlijke thuismarkt van Thalys - niet teleur wil stellen met dure tickets, biedt het bedrijf soms naar Parijs goedkopere tarieven aan. “Het is niet zo dat mensen altijd goedkoper uit zijn als ze van Amsterdam naar Parijs boeken” zegt Thalys woordvoerder Patricia Baars tegenover OV-Magazine.

Ook bij de ICE tussen België en Duitsland doet een dergelijk fenomeen zich voor, weet Rover deskundige Rian van der Borgt.

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 28-05-2014 10:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Great.... van jaartrajectabo over naar een business-card met strenge regels. Al met al een forse achteruitgang. Maar eens met de OR gaan praten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Treinen NS waarschijnlijk pas over twee weken weer schoon
Het duurt waarschijnlijk nog zo'n twee weken voor alle treinen in Nederland weer schoon zijn.

De stakende schoonmakers zijn donderdag weer aan het werk gegaan, maar er moet een grote inhaalslag worden gemaakt.

Schoonmaakbedrijf Hago, dat de treinen voor NS reinigt, zet komende weken zo'n 150 man extra in.

Ook het kantoorpersoneel en de directie van Hago helpen volgens een woordvoerster een handje mee. ''De vloeren en de ramen van veel treinen zijn heel sterk vervuild geraakt'', benadrukte zij vrijdag. ''Er werd immers al sinds half maart gestaakt in de schoonmaakbranche. Alle treinen krijgen komende nachten een grondige reinigingsbeurt.''

Achterstand
In de metro's en stations van het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB is eveneens sprake van achterstallig boen- en poetswerk. Ook daar moet Hago extra personeel inzetten.

Na tien weken stakingsacties bereikten de vakbonden en werkgevers in de schoonmaak dinsdag overeenstemming over een nieuwe 3-jarige cao. Woensdag werd het akkoord goedgekeurd door de achterban van FNV Bondgenoten, waarmee de stakingen formeel werden beëindigd.

Hago telt in totaal zo'n 10.000 werknemers. Daarvan worden er normaal 600 ingezet bij spoorvervoerder NS. Volgens Hago deed ongeveer 30 tot 40 procent van de treinschoonmakers afgelopen maanden mee aan de stakingsacties.

Loon
In de gehele schoonmaakbranche werken zeker 150.000 mensen. FNV schatte het aantal stakende schoonmakers in de laatste dagen van de acties op meer dan 2000. Ze streden voor meer loon en doorbetaling bij ziekte.

De NS reageerde eerder deze week ''verheugd'' op het gesloten cao-akkoord in de schoonmaak. ''Reizigers zijn al veel te lang de dupe van de acties'', aldus het spoorbedrijf. Als grote opdrachtgever oefende de NS voor en achter de schermen grote druk uit op vakbonden en werkgevers om tot een akkoord te komen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schoonmaakbedrijf Hago, dat de treinen voor NS reinigt, zet komende weken zo'n 150 man extra in.
dat geintje kost waarschijnlijk meer dan die hele loonsverhoging, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:51
In tegenstelling tot Weert lijkt het treinvervangend vervoer op Utrecht-Amersfoort wat aardiger geregeld:
https://plus.google.com/p...lbums/6019216660177147057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

Onbekend

...

Ik vind het nog een riante loonsverhoging. 3 jaar lang gegarandeerd 2% erbij, en daarna weer staken. Veel bedrijven hebben (tijdelijk) een nul-lijn en het mooie is dat ze nu altijd betaald krijgen.
Je meld je een dagje ziek gaat eens een dagje met je vrouw op stap, en compleet doorbetaald. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Achja want de schoonmaker in Nederland wordt al zo riant betaald en heeft al zulke geweldige arbeidsvoorwaarden, daar komt dit nog eens overheen. Vraag me echt af waarom ik nog gestudeerd heb.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

MBV

Vuilnisman zijn verdient ook vrij goed, schijnt. Ik heb die studie gedaan om leuk werk te doen, als ik dik wilde binnenlopen had ik advocaat moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:30

DDX

Ik moet morgen vanuit Maastricht trein naar Krommenie-Assendelft, heb fiets mee.
Zie alleen dat er Werkzaamheden (dus busvervoer) tussen Weert en Eindhoven is, dat wordt dus stukje fietsen, gelukkig heb ik bagage mee in grote rugzak.
Alleen zat ik te kijken of ik dan beter wel of niet kan uit en inchecken in Weert, blijkt dat als ik dat wel doe ik 5,50 euro extra mag betalen. (40% korting)

Ok dus niet uitchecken, maar als over paar maanden poortjes dicht zijn mag je in zo'n geval dus gewoon extra betalen ? / Hoe gaan ze dat doen met busvervoer waar je niet kan in/uitchecken ?

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 31-05-2014 22:55 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DDX schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:54:
Ok dus niet uitchecken, maar als over paar maanden poortjes dicht zijn mag je in zo'n geval dus gewoon extra betalen ? / Hoe gaan ze dat doen met busvervoer waar je niet kan in/uitchecken ?
De poortjes openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobiele poortjes XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.ns.nl/storinge...en-2014_zp_hgl_29mei_1jun
Oldenzaal/Hengelo-Zutphen donderdag 29 mei tot en met zondag 1 juni

Oorzaak
door geplande werkzaamheden

Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling
van Oldenzaal/Hengelo naar Zutphen rijden de treinen op andere tijden dan gebruikelijk

Extra reistijd
geen extra reistijd
Mooi dat ze er (niet) even bij zetten dat de helft van de dienstregeling geschrapt is en er géén vervangend vervoer is geregeld. :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Spitstreinen Münster rijden niet door naar Enschede
ENSCHEDE - De Deutsche Bahn gaat in de loop van dit jaar nieuwe spitstreinen inzetten op het traject Münster-Gronau. Vanwege de lengte van de treinen rijden die echter niet van Gronau door naar Enschede.

Het gaat om dubbeldekstreinen met diesellocomotieven. Die zijn echter te lang voor de relatieve korte perrons op de haltes Glanerbrug (Kerkstraat) en de Eschmarke. Omdat de stoptreinen volgens de dienstregeling verplicht zijn om hier te stoppen, eindigen de nieuwe spitsdiensten in Gronau. Dat betekent dat de reizigers die richting Enschede moeten, daar dienen over te stappen.

De introductie van de dubbeldekstreinen is een voorbode van de elektrificatie van de spoorlijn Münster-Gronau-Enschede.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 20:29

Luke!

#Treinbaas
Sinds 07.30 stremming bij Willemsdorp, lijkt (iemand al bevestiging gezien?) de volgende vrijwillige echtscheiding tussen twee DDZ in het heetst van de strijd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nog geen bewijs van gezien, Somda meldt wel dat het DDZ's 7527+7519 waren die gebroken zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Stellen zijn inderdaad losgeraakt, evacuatie nu naar Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens Somda staan nu, 4.5 uur later, de stellen nog steeds bij Willemsdorp.

De media hebben het nu ook ontdekt:
Een dubbeldekkertrein is maandagochtend op de Moerdijkbrug het achterste treindeel verloren. Door nog onbekende oorzaak vond spontaan een ontkoppeling plaats, zegt een woordvoerder van de NS. Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijden daardoor voorlopig in beide richtingen geen treinen.

Het incident gebeurde rond 07.30 uur in de trein van Dordrecht naar Den Haag. Beide treinstellen remden automatisch bij de ontkoppeling en kwamen zonder problemen tot stilstand. De ruim zevenhonderd inzittenden werden na anderhalf uur bevrijd en konden met een andere trein hun weg vervolgen.

Hoelang de verstoring duurt, is nog niet bekend. Tussen Zwijndrecht en Lage Zwaluwe worden bussen ingezet. Reizigers kunnen ook omreizen via Utrecht Centraal.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid doet onderzoek naar de oorzaak van de ontkoppeling.
Bron: http://www.nieuws.nl/alge...rste-deel-op-Moerdijkbrug

Dat is al de 2e keer bij DDZ, lijkt iets toch niet helemaal goed te gaan...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:58:
Volgens Somda staan nu, 4.5 uur later, de stellen nog steeds bij Willemsdorp.

De media hebben het nu ook ontdekt:

[...]

Bron: http://www.nieuws.nl/alge...rste-deel-op-Moerdijkbrug

Dat is al de 2e keer bij DDZ, lijkt iets toch niet helemaal goed te gaan...
3e keer toch al? (of zit ik er nu naast O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De vorige keer dat zoiets gebeurde was het de koppeling tussen twee bakken die het begaf, nu tussen twee verschillende stellen. De vorige keer had er dus iemand op het spoor kunnen vallen als hij/zij over de bakovergang liep tijdens de ontkoppeling, dit keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Gisteren met de trein naar Texel geweest (blokker dagkaartje voor 15 euro), op de terugweg vanaf de haven op Texel 2 uur en 40 minuten onderweg geweest van Texel naar Abcoude.

Dat terwijl alles volgens de dienstregeling op tijd was en de aansluiting Boot -> Trein in Den Helder met 4 minuten overstaptijd was, perfecte aansluiting dus.
Alleen overstappen op de stoptrein naar Abcoude zit een half uur tussen op Amsterdam Centraal, je ziet hem net weg rijden als de intercity net binnenrijdt. 8)7

Doordeweeks is de aansluiting/dienstregeling btw precies hetzelfde.

maw over 107 km deed ik 2u40min wat neerkomt op 40.125 km/u, dus over 107 km is het sneller om met een brommer, of overklokte electrische fiets te rijden.
(wat een beetje absurd is imho)

Wat nog vreemder is is dat Utrecht -> Den Helder is 20 minuten sneller (1u47min) dan Abcoude -> Den Helder (2u07min).

Als de intercity op Holendrecht zou stoppen ipv Amstel dan zou ik bijna 40 minuten sneller op de plek kunnen zijn.

Maarja logica en dienstregeling in Abcoude zijn nou eenmaal niet meer hetzelfde de laatste paar jaar.
(om naar Utrecht te reizen moet ik ook bijna altijd overstappen op Breukelen 8)7 )

Verder wel lekkere dag gehad overigens, het weer was echt fantastisch. :)

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 02-06-2014 13:02 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik denk niet dat het al gepost is maar Infrabel ( de belgische spoornetbeheerder) start vandaag een nieuwe campagne tegen het spoorlopen.

http://www.infrabel.be/nl...omweg-waard-start-vandaag

Ze kiezen voor een filmpje wat vrij duidelijk is:

"Je leven is een omweg waard"

Ik hoop dat het wat helpt, want vertraging wegens personen op / naast het spoor hoor je wel meer en meer de laatste tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomsworld op 02-06-2014 13:05 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
enchion schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:57:
Gisteren met de trein naar Texel geweest (blokker dagkaartje voor 15 euro), op de terugweg vanaf de haven op Texel 2 uur en 40 minuten onderweg geweest van Texel naar Abcoude.

Dat terwijl alles volgens de dienstregeling op tijd was en de aansluiting Boot -> Trein in Den Helder met 4 minuten overstaptijd was, perfecte aansluiting dus.
Alleen overstappen op de stoptrein naar Abcoude zit een half uur tussen op Amsterdam Centraal, je ziet hem net weg rijden als de intercity net binnenrijdt. 8)7

maw over 107 km deed ik 2u40min wat neerkomt op 40.125 km/u, dus over 107 km is het sneller om met een brommer, of overklokte electrische fiets te rijden.

Wat nog vreemder is is dat Utrecht -> Den Helder is 20 minuten sneller (1u47min) dan Abcoude -> Den Helder (2u07min).

Als de intercity op Holendrecht zou stoppen ipv Amstel dan zou ik bijna 40 minuten sneller op de plek kunnen zijn.

Maarja logica en dienstregeling in Abcoude zijn nou eenmaal niet meer hetzelfde de laatste paar jaar.
(om naar Utrecht te reizen moet ik ook bijna altijd overstappen op Breukelen 8)7 )

Ik heb iets soortgelijks. Ik moet elke dag de trein van Rotterdam naar Breukelen hebben. Deze doet over 45 (?) km 46 minuten en stopt iets van 8 keer. Dan heb je ook nog eens als je staat te wachten dat ze een dubbeldekker sprinter hebben naar Veenendaal die compleet leeg is, maar de trein naar Rotterdam is propvol en veelte kort.

Echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:06:
De vorige keer dat zoiets gebeurde was het de koppeling tussen twee bakken die het begaf, nu tussen twee verschillende stellen. De vorige keer had er dus iemand op het spoor kunnen vallen als hij/zij over de bakovergang liep tijdens de ontkoppeling, dit keer niet.
Dat was bij Sassenheim, die was idd gevaarlijker.

Maar op 13 december 2013 verloor een DDZ ook al eens een tweede treinstel bij Nijkerk, zie http://www.nu.nl/binnenla...reinstel-bij-nijkerk.html (die hebben het over een Sprinter, maar het ging wel degelijk om DDZ, zie de foto @ http://www.ad.nl/ad/nl/55...-losgeschoten-trein.dhtml)

Dit is dus het tweede soortgelijke incident, en het derde treinbreuk-incident, met DDZ als je die van Sassenheim meerekent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24
Wat voor soort koppeling gebruiken deze treinstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
t-town schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:48:
Wat voor soort koppeling gebruiken deze treinstellen?
Wikipedia: BSI-koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

enchion schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:57:

Tja het kan niet altijd voor iedereen goed aansluiten. Werkelijke probleem is echter dat er geen echte 'super' intercity's zijn die bij meer stations doorrijden. De spoorcapaciteit die daar voor nodig is zal er nooit komen ben ik bang :'(

Vanaf Den-Helder tot Amsterdam stop je natuurlijk al op gruwelijk veel stations, zeker tot Alkmaar op alle maar ook daarna... Dingen als Castricum..

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 02-06-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
Altijd al eens willen spelen in het NS UX lab? Dat kan! Kijk hier voor meer info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:00:
[...]

Tja het kan niet altijd voor iedereen goed aansluiten. Werkelijke probleem is echter dat er geen echte 'super' intercity's zijn die bij meer stations doorrijden. De spoorcapaciteit die daar voor nodig is zal er nooit komen ben ik bang :'(

Vanaf Den-Helder tot Amsterdam stop je natuurlijk al op gruwelijk veel stations, zeker tot Alkmaar op alle maar ook daarna... Dingen als Castricum..
Toch vind ik een stoptrein die op hetzelfde traject rijdt die 100% niet aansluit een beetje belachelijk, aangezien dat juist de "natuurlijke aansluiting" is.

In Zwitserland en ook Duitsland enzo doen ze dat precies wel zo wat imho ook het juiste mantra/filosofie is.

In Nederland is men teveel bezig de treinen zonder vertraging rond te laten rijden, dan bezig te zijn de reiziger binnen een bepaalde tijd op z`n plek te krijgen.
Aansluitingen die niemand gebruikt werken wel nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:30

DDX

Vanuit Alkmaar naar Amsterdam Bijlmer zit je beetje met zelfde probleem.
Stoptrein vertrekt als Intercity aankomt op Amsterdam Centraal.
Omgekeer precies hetzelfde, Intercity deuren gaan dicht als stoptrein op Amsterdam Centraal aankomt. (aan overkant van perron, dus met 1 of 2 minuten wachten zouden mensen kunnen overstappen)

In spits is het dan max 15 minuten wachten, maar daarbuiten zit je met half uur....

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 02-06-2014 16:06 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoldenSample schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:00:
[...]

Die "super" intercities zijn allemaal geschrapt in 2003 (?), daarvoor had je nog een paar intercities die echt bijna nergens stopte, maar de sneltrein moest perse vervallen.
Ik weet nog dat er een IC was van Nijmegen - Den Helder en die stopte alleen op Arnhem, Ede-Wageningen (misschien Ede-Wageningen niet eens) en deed er tussen Nijmegen en Utrecht nog geen 45 minuten over... tegenwoordig 53 minuten (als er geen vertraging is).
Ook de IC van Zwolle naar Eindhoven was geen stoptrein tussen Anrhem en Nijmegen zoals tegenwoordig...
zo zullen er vast nog wel meer van dat soort IC's geschrapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006

PauseBreak

derp!

enchion schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:00:
[...]

Toch vind ik een stoptrein die op hetzelfde traject rijdt die 100% niet aansluit een beetje belachelijk, aangezien dat juist de "natuurlijke aansluiting" is.

In Zwitserland en ook Duitsland enzo doen ze dat precies wel zo wat imho ook het juiste mantra/filosofie is.

In Nederland is men teveel bezig de treinen zonder vertraging rond te laten rijden, dan bezig te zijn de reiziger binnen een bepaalde tijd op z`n plek te krijgen.
Aansluitingen die niemand gebruikt werken wel nl.
In Zwitserland heb je ook genoeg treinen die precies vertrekken op het moment dat de ander aankomt, of bezig is het station binnen te rijden. Op de treinreis naar mijn pa (vanaf Gèneve) heb je 2x een overstaptijd van 15 - 30 minuten doordat de aansluiting precies vertrekt als 'mijn' trein binnenloopt en dat is echt geen uitzondering.
Wat wel fijn is, is het materieel. Je kunt in Zwitserland tenminste fatsoenlijk zitten, ook in de stoptreinen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:30:
[...]

In Zwitserland heb je ook genoeg treinen die precies vertrekken op het moment dat de ander aankomt, of bezig is het station binnen te rijden. Op de treinreis naar mijn pa (vanaf Gèneve) heb je 2x een overstaptijd van 15 - 30 minuten doordat de aansluiting precies vertrekt als 'mijn' trein binnenloopt en dat is echt geen uitzondering.
Dat is idd geen uitzondering, en dat is dan ook de reden dat de Zwitserse spoorwegen als één van de zeer weinigen het qua punctualiteit iets beter doen dan de NS (de enige andere die het beter doet zijn de Japanse Spoorwegen).

Je hebt daar idd al snel halteringstijden van 10 minuten, waardoor vertragingen al snel ingelopen kunnen worden. Iets wat hier in NL nooit zal kunnen, als ze het zouden proberen met zulke halteringstijden krijgen we hier direct een volksrevolutie....
Wat wel fijn is, is het materieel. Je kunt in Zwitserland tenminste fatsoenlijk zitten, ook in de stoptreinen.
Mwah.... dat hangt van het materieel af hoor. Nog niet zolang geleden (jaar of 3-4 denk ik?) heb ik in Zwitserland in een RBDe 560 gezeten, en dat was toch echt niet heel erg lekker hoor. Ja, je hebt een zitplek, maar verre van comfortabel. Dan zit toch liever in een SGMm...

Iets langer geleden, eind jaren 90 denk ik?, heb ik nog gereisd in een RBe 540 en dat is nog erger. Als je hier al klaagt over de mindere zitkwaliteiten van Mat'64 zou ik je geen ritje in een RBe 540 aanraden.... ik zie wel dat ze inmiddels gemoderniseerd zijn (mag ook wel, ze zijn inmiddels meer dan 50 jaar oud....), dus ik weet niet of het nu iets beter is...

Aan de andere kant heb ik, aansluitend op de eerstgenoemde RBDe 560, ook een ritje gemaakt in een getrokken trein, en dat was weer wél heel erg comfortabel. Vraag me alleen even niet naar het materieeltype, dat weet ik niet meer (heb er helaas ook geen foto's van, wel van de RBDe 540/560, vandaar dat ik me die nog kon herinneren).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Aangezien ik nog een paar van die Blokker dagkaartjes gekocht had om een stukje NL te gaan fietsen.

Zat ik net te kijken naar Abcoude -> Maastricht en Abcoude -> Middelburg, die zijn trouwens ongeveer net zolang reizen als Abcoude -> Den Helder. maar wel 2x de afstand.
PauseBreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:30:
[...]
Zowiezo beter uitzicht op het perron waardoor het iets dragelijker is, en ook betere koffie. :+

(Ik heb alleen regelmatig in Zwitserland gereisd met de trein, nooit gewerkt ofzo, maar gekke aansluitingen op basis trajecten heb ik daar nog niet mee hoeven maken, wat niet zoals je zegt betekent dat ze niet bestaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:46:
[...]
Dan zit toch liever in een SGMm..
Bweh ... met die smoezelige stoffen bekleding met vlekken ?
En met alleen zitten ben je er nog niet, ik zit er ruim 40 min. in en dan zou een beetje frisse lucht af en toe niet gek zijn. Ik mis de SLT die we eerst hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, zelfs dan...

In other news: vandaag in 1996 reed de eerste HST (planmatig) in Nederland, toen begon namelijk de Thalysdienst

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bb8KUsyxlq8gSM60uvYnvzA3/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IJqqhGEYKWDyHT9QkvGI6NPH/full.jpg

Uiteraard nog grotendeels over conventioneel spoor met 160 km/h, de HSL was immers bij lange na nog niet af.

Totale reistijd van Amsterdam naar Parijs: 4 uur en 47 minuten. Tegenwoordig is dat dus 3 uur en 16 minuten, nu hij full-power over de HSL dendert.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 02-06-2014 17:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Goner schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:59:
[...]

Bweh ... met die smoezelige stoffen bekleding met vlekken ?
En met alleen zitten ben je er nog niet, ik zit er ruim 40 min. in en dan zou een beetje frisse lucht af en toe niet gek zijn. Ik mis de SLT die we eerst hadden.
Hehe, inderdaad. Dat is duidelijk beter in .ch. Schonere treinen, betere stoelen. Gemiddeld genomen dan :P ICMm blijft mijn favoriet tot nu toe.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Onbekend schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:39:
Ik vind het nog een riante loonsverhoging. 3 jaar lang gegarandeerd 2% erbij, en daarna weer staken. Veel bedrijven hebben (tijdelijk) een nul-lijn en het mooie is dat ze nu altijd betaald krijgen.
Je meld je een dagje ziek gaat eens een dagje met je vrouw op stap, en compleet doorbetaald. :)
Dat 'veel' kan je met een korrel zout nemen, getuige de gemiddelde CAO's die er worden afgesloten. De betaalde eerste dag ziekte... ik weet niet hoe gebruikelijk het is in de markt, maar ik heb het zelf nooit anders meegemaakt.
enchion schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:00:
[...]

Maar dan missen de reizigers die uit Uitgeest komen met de stopper de aansluiting op de IC naar Utrecht. Het is geven of nemen... Wat eigenlijk het punt is, is waai de vuk er geen kwartiers stopdienst is tussen A'dam CS en Utrecht CS.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
ijdod schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:12:
Maar dan missen de reizigers die uit Uitgeest komen met de stopper de aansluiting op de IC naar Utrecht. Het is geven of nemen... Wat eigenlijk het punt is, is waai de vuk er geen kwartiers stopdienst is tussen A'dam CS en Utrecht CS.
Ik zou dan een parrallel aansluiting aanbevelen, ze staan per def aan elkaars tegenovergestelde zijde van het perron.
En zoals ik eerder al stelde waarom stopt de IC op Amstel en niet op Holendrecht of Bijlmer, bij Amstel is hij er net voorbij.

Mbt je eigenlijke punt.
Idd viersporen, maar de binnenste twee gebruiken we per def eigenlijk alleen als het niet anders kan.

Randstad is 3-4na grootste stad in Europa (even groot als Londen) maar toch zijn Abcoude,Breukelen,Maarssen en Woerden gelabeld als landelijk, wij maken geen winst enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:04:
[...]

Ik zou dan een parrallel aansluiting aanbevelen, ze staan per def aan elkaars tegenovergestelde zijde van het perron.
En zoals ik eerder al stelde waarom stopt de IC op Amstel en niet op Holendrecht of Bijlmer, bij Amstel is hij er net voorbij.

Mbt je eigenlijke punt.
Idd viersporen, maar de binnenste twee gebruiken we per def eigenlijk alleen als het niet anders kan.

Randstad is 3-4na grootste stad in Europa (even groot als Londen) maar toch zijn Abcoude,Breukelen,Maarssen en Woerden gelabeld als landelijk, wij maken geen winst enzo.
Hoofddorp - Bijlmer/Duivendrecht aansluiting is straks 4-sporig O-)
Maar goed om de lijn vanaf aansluiting Bijlmer/Duivendrecht - Amsterdam CS ook 4-sporig maken is gewoon geen geld voor... ik denk gezien de ruimte die nu beschikbaar is daar, dat een 4-sporige tunnel het goedkoopste is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:44

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

wildhagen schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:06:
Ja, zelfs dan...

In other news: vandaag in 1996 reed de eerste HST (planmatig) in Nederland, toen begon namelijk de Thalysdienst

[afbeelding]
[afbeelding]

Uiteraard nog grotendeels over conventioneel spoor met 160 km/h, de HSL was immers bij lange na nog niet af.

Totale reistijd van Amsterdam naar Parijs: 4 uur en 47 minuten. Tegenwoordig is dat dus 3 uur en 16 minuten, nu hij full-power over de HSL dendert.
Was dat geen 4 juli, volgens Wikipedia?
Edit: Nop, alles wijst naar 2 juni.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote: storingen
Enschede, Dinsdag 3 Juni 11:55

Oorzaak
Rond Enschede rijden geen treinen door een seinstoring.

Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
Reisadvies
Meer dan 60min? Een ritje met de bus naar Hengelo duurt toch niet zó lang? :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:00:
[...]
Meer dan 60min? Een ritje met de bus naar Hengelo duurt toch niet zó lang? :?
Wel als de bus precies wegrijdt wanneer de trein aankomt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Welke bussen... doorgaans is zo'n lange wachttijd het gebrek aan bussen. En bij een net begonnen verstoring is het ook vaak 60+ minuten, stellen ze dat bij als er bussen zijn.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
FYI, op 16 augustus gaat Tweakers een speciale trein laten rijden tussen Amsterdam en Keulen voor de Gamescom. Meer info: Tweakers Gamescom express. 16 augustus gaan we!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hinder voor treinreizigers rondom Utrecht CS
Rondom Utrecht CS rijden dit pinksterweekeinde minder of geen treinen. De NS en ProRail werken aan vernieuwing en uitbreiding van het station en spoor.

Zo worden onder meer wissels, bovenleidingen en beveiligingssystemen gelijktijdig verwijderd of vervangen. Utrecht is het belangrijkste spoorknooppunt en het aantal reizigers stijgt nog steeds.

Reizigers moeten extra overstappen, soms de bus moeten nemen in plaats van de trein en rekening moeten houden met een extra reistijd van 15 tot 30 minuten, waarschuwt de NS.

In de zomervakantie zijn er nog twee periodes waarin er aanpassingen zijn in de treindienst rondom Utrecht CS. In het weekeinde van 26/27 juli en van 9 tot en met zondag 17 augustus wordt er ook gewerkt aan het spoor rondom de stad.
Arriva zet andere trein in, weer treinen tussen Almelo en Mariënberg
Arriva heeft op het traject Almelo - Mariënberg een andere trein ingezet om de problemen op te lossen. Al dagen reden er geen treinen op het traject door een technische storing.

Arriva heeft nu een trein uit de regio Achterhoek-Rivierenland weten te halen. De treinen kunnen daardoor sinds gisterenmiddag weer op het traject rijden.

Sinds eind mei waren er al problemen met de treinen. Een hardnekkige technische storing in één van de treinen bleek de oorzaak te zijn. Reizigers moesten door de storingen met de bus reizen.
Publieksdag Prorail in Zwolle trekt achtduizend bezoekers
Op de publieksdag van Prorail zijn zaterdag achtduizend mensen afgekomen. De dag werd in Zwolle gehouden omdat het station honderdvijftig jaar bestaat.

Bezoekers konden zich vergapen aan honderd vierkante meter modelspoorbaan en kinderen konden een ritje maken in een minitrein. "Het was een succes en de opkomst boven verwachting", aldus een woordvoerder.

Het was zo druk dat bij rondleidingen volgens hem een megafoon nodig was.

Prorail heeft de dag georganiseerd samen met de provincie Overijssel, de gemeente Zwolle en de Nederlandse Spoorwegen.

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 07-06-2014 19:15 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Minder treinen rond Utrecht na onweer
Van en naar Utrecht Centraal rijden maandagochtend minder treinen door het uitlopen van werkzaamheden. Het werk aan de bovenleiding liep vertraging op door onweer.

Dat meldt de NS.

De vervoerder hoopt dat alle treinen rond 08.00 uur weer rijden. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van een halfuur tot een uur.

In Zeeland en Noord-Brabant heeft het maandagochtend vroeg behoorlijk gespookt: regen en wind veroorzaakten flinke overlast, meldde de brandweer. Volgens een woordvoerster was er vooral veel wateroverlast.

In De Moer en Kaatsheuvel ontstond volgens haar een windhoos, waarbij bomen werden ontworteld. Een boerderij in Den Dungen ging na blikseminslag in vlammen op.

Ook in België ging het flink tekeer. De brandweer van Antwerpen meldt dat ze ruim 700 oproepen binnenkreeg over stormschade en wateroverlast.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
ArcticWolf schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:22:
[...]

Die "super" intercities zijn allemaal geschrapt in 2003 (?), daarvoor had je nog een paar intercities die echt bijna nergens stopte, maar de sneltrein moest perse vervallen.
Er rijdt nog wel een IC express tussen Amsterdam en Arnhem die alleen in Utrecht stopt. O-)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Sinds zaterdagmiddag rijdt de oude vertrouwde LINT weer, en kan de D-GTW uit de Achterhoek weer terug naar zijn inzetgebied ;)

Ik wou deze GTW die bewuste dag nog in Mariënberg spotten, maar hoorde van mijn vrienden dat hij al weer uit dienst werd genomen, zodat ik de fraaie blauwe LINT voor mijn lens kreeg... :)

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 09-06-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flowerp schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:56:
[...]

Er rijdt nog wel een IC express tussen Amsterdam en Arnhem die alleen in Utrecht stopt. O-)
wel met extra toeslag en niet zo vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
ArcticWolf schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:43:
[...]

wel met extra toeslag en niet zo vaak :P
Van die toeslag heb je met een dal uren abonnement geen last :P Maar dat niet zo vaak is wel vervelend ja :/

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CDA wil duidelijkheid over bereikbaarheid trein voor rolstoelgebruikers Raalte
Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur moet haar beloftes over een beter toegankelijkheid van treinen voor rolstoelgebruikers snel nagekomen. Dat zegt de CDA-Tweede Kamerfractie, die morgen daarover in gesprek wil met de staatssecretaris. De kwestie kwam op de agenda door een actie van Sanne Dasselaar uit Raalte, die als rolstoelgebruikster amper met de trein kan reizen.

Sanne Dasselaar ging in december met 1400 handtekeningen naar Den Haag, om aandacht te vragen voor rolstoelgebruikers die met de trein willen reizen. Op heel veel stations is het onmogelijk om de trein in- en uit te komen, omdat er geen hulpmiddelen zijn. Rolstoelgebruikers moeten naar Deventer of Zwolle om op de trein te kunnen stappen.

In januari werd de kwestie besproken in de Kamer en beloofde Mansveld nog voor de zomer meer duidelijkheid te geven over onder meer kortere oproeptijden voor assistentieverlening en extra assistentie op station Raalte. Sindsdien is er nog weinig gebeurt aldus het CDA.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
FYI: Verkoop tickets Tweakers Express is gestart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Groot hijs-spektakel bij station in Deventer
Het vernieuwde derde perron op het station in Deventer is klaar en wordt maandag in gebruik genomen. Vanochtend is het tijdelijke perron afgebroken.

Dat gebeurde met grote hijskranen die in één keer perrondelen van zo'n zestig meter lang optilden.

Oude perron was te klein
Het station in Deventer is honderd jaar oud. De perrons waren niet berekend op extra lange intercity-treinen. Daarom is er voor gekozen om het derde perron geheel te vernieuwen en met 340 meter ook een stuk langer te maken.

Nieuw spoor
Pas maandag kan het nieuwe perron worden gebruikt. Ook het spoor langs dit perron is nieuw en wordt eerst uitvoerig getest voordat er treinen kunnen gaan rijden.

Geen hinder
De hijswerkzaamheden en het testen van het nieuwe spoor heeft dit weekend nauwelijks gevolgen voor treinreizigers. Naar verwachting vallen er geen treinen uit en veroorzaken de werkzaamheden geen vertragingen op het spoor.
Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/211660.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/211612.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/211684.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/211685.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/211686.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/211687.jpg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WfgpgwH.jpg
Wat is deze 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Ijs in de trein. Rail catering met ijsjes.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Bwaah ... gelukkig (voor hun) zijn er op R'dam Lombardijen geen rolstoelers ; die ouwe sprinters (SGMM ?) hebben een idioot hoge in/uit-stap. En heb er nog nooit van die 'ramps' gezien voor dat probleem.
Heb al meerdere keren mensen die niet zo goed ter been zijn en mensen met fietsen/kinderwagens de helpende hand moeten bieden ... er zullen langs dat traject wel meer stations zijn met dat probleem.

Inderdaad : http://home.opeenshadikhe...php?f=7&t=16204&view=next

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 15-06-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

mystic schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:48:
Ijs in de trein. Rail catering met ijsjes.
Een ijsje is altijd lekker natuurlijk, maar gaat dit geen enorme plakzooi opleveren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nieuw derde perron op station Deventer in gebruik genomen
Treinreizigers in Deventer kunnen vanaf vandaag gebruik maken van een nieuw derde perron. Het is breder, langer en biedt extra beschutting door een nieuwe perronkap.

In 2008 was er al een kleiner tijdelijk perron geplaatst op het treinstation in Deventer. Dat perron werd over een van de sporen heen gezet. Afgelopen zaterdag is dit tijdelijke perron verwijderd, waarmee het station ook weer een spoor extra heeft. Dat komt de betrouwbaarheid van het treinverkeer ten goede. Afgelopen weekend werd gebruikt om dit spoor weer in dienst te nemen en de beveiliging aan te passen.

De bouw van het nieuwe derde perron ging in november 2012 van start.
Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/211770.jpg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bvk schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:23:
[...]

Een ijsje is altijd lekker natuurlijk, maar gaat dit geen enorme plakzooi opleveren?
Niet meer of minder dan wanneer je je ijsje op het station koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

CyBeR schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:55:
[...]

Niet meer of minder dan wanneer je je ijsje op het station koopt?
Ik dacht hierbij meer aan ouders met kinderen die op het station de kiosk straal voorbij lopen. En als er dan in de warme(re) trein ineens ijs voorbij komt willen die kinderen natuurlijk een ijsje...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Goner schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:57:
[...]

Bwaah ... gelukkig (voor hun) zijn er op R'dam Lombardijen geen rolstoelers ; die ouwe sprinters (SGMM ?) hebben een idioot hoge in/uit-stap. En heb er nog nooit van die 'ramps' gezien voor dat probleem.
Heb al meerdere keren mensen die niet zo goed ter been zijn en mensen met fietsen/kinderwagens de helpende hand moeten bieden ... er zullen langs dat traject wel meer stations zijn met dat probleem.

Inderdaad : http://home.opeenshadikhe...php?f=7&t=16204&view=next
Kweenie hoor, maar ieder station heeft toch van die 'rolstoelbruggen' waarvoor je NS-assistentie kunt bestellen? Mind you: tot een paar jaar geleden was er geen SLT en had je nooit gelijkvloerse instap; toen kon men daar ook mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Luccus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:18:
[...]
Kweenie hoor, maar ieder station heeft toch van die 'rolstoelbruggen' waarvoor je NS-assistentie kunt bestellen? Mind you: tot een paar jaar geleden was er geen SLT en had je nooit gelijkvloerse instap; toen kon men daar ook mee overweg.
Toen was er ook meer NS Assistentie beschikbaar.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Die kun je toch nog gewoon aanvragen? Ik zeg niet dat dat even makkelijker is als wanneer je wel op eigen gelegenheid de trein in komt maar achterblijven hoef je niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Luke! op 16-06-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Luccus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:37:
Die kun je toch nog gewoon aanvragen? Ik zeg niet dat dat even makkelijker is als wanneer je wel op eigen gelegenheid de trein in komt maar achterblijven hoef je niet.
Die kun je inderdaad nog steeds aanvragen maar er is wel in gesnoeid met de komst van SLT.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bvk schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:17:
[...]

Ik dacht hierbij meer aan ouders met kinderen die op het station de kiosk straal voorbij lopen. En als er dan in de warme(re) trein ineens ijs voorbij komt willen die kinderen natuurlijk een ijsje...
Tja je kunt natuurlijk overal een probleem van maken. Vind 't wel een goed idee, maakt in een aircoloze trein de reis ook aangenamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaar euh, hoeveel aircoloze treinen rijden er nog op het nederlandse spoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 00:15:
Maaar euh, hoeveel aircoloze treinen rijden er nog op het nederlandse spoor?
De SGM en de Mat64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
DM90 ook niet toch? Alleen in de machinistencabine?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

DM90 heeft ook geen airco inderdaad. Dus zeg maar ongeveer alle stoptreinen (ow nee, sprinters :+), althans in ieder geval in het oosten.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het kabinet trekt samen met een aantal regio's 1,1 miljard euro uit voor nieuwe investeringen op en rond het Nederlandse spoor.

Op Amsterdam Centraal worden de perrons en de oosttunnel onder het spoor verbreed, in Vught komt er een verdiept spoor en bij Meteren komt er een goederenboog.

Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) heeft dat dinsdag bekendgemaakt na overleg met regionale bestuurders.

Voor de verbeteringen in Amsterdam trekt Mansveld 431 miljoen euro uit, voor de maatregelen in Gelderland (Meteren) en die in Noord-Brabant (Vught) wordt in totaal door Rijk en regio's ruim 700 miljoen gereserveerd.
Bron: http://www.nu.nl/politiek...ra-verbetering-spoor.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Is er niet een keer geld genoeg naar A'dam gegaan? Zie liever geld gaan naar het opwaarden van (enkelspoors) diesellijnen om verbindingen en dienstverlening te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bastien schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:07:
Is er niet een keer geld genoeg naar A'dam gegaan? Zie liever geld gaan naar het opwaarden van (enkelspoors) diesellijnen om verbindingen en dienstverlening te verbeteren.
Dat opwaarderen van die lijntjes gaat niet gebeuren, elke 5 jaar komt er wel weer een studie en die wordt elke keer in de ijskast gezet
Waarom? Het vergunningstraject (voornamelijk de mileuvergunningen) en de electrificatie van die lijntjes kost echt veel geld, daarnaast kan er met het dieselmaterieel niet sneller gereden worden dan nu al gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Luccus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:18:
[...]
Kweenie hoor, maar ieder station heeft toch van die 'rolstoelbruggen' waarvoor je NS-assistentie kunt bestellen?
Ja, op grote stations zie ik die regelmatig staan op de perrons ... maar voor kleintjes moet je dat dan wel ruim van te voren aanvragen zeker ?? Op de meeste stations is niet eens een loket, laat staan NS assistentie.

Vanochtend stilstaande, lege trein, 2 ambulances en personeel op Lombardijen (waarschijnlijk iemand onwel geworden in de trein) maar de brancard bleef buiten, die konden ze blijkbaar niet even soepel naar binnen rollen/tillen (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Of men ging eerst kijken wat er aan de hand was voor men de brancard meesjouwt. Je wil daar namelijk niet mee sjouwen als het niet nodig is, die dingen zijn best nog wel lomp, zeker in een ruimte die toch al niet al te ruim is. We hebben hier ook van die mini-brancards (ben BHV-er) en dat zijn dan nog iets kleinere brancards dan die in een ambulance en zijn toch al lomp en onhandelbaar genoeg.

Eerst de situatie inschatten (noodzaak voor handelen, gevaar voor slachtoffer, gevaar voor jezelf), dan pas handelen. Les 1 van hulpverlening.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 07:52

Sosabowski

nerd

Bastien schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:07:
Helaas kies Mansveld liever voor kopmaken in Deventer ipv opwaarderen Zutphen<->Hengelo. Op deze manier groeit het railnetwerk natuurlijk nooit.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Weet iemand op wel spoor de tweak express in Eindhoven aankomt / vertrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:02
Ik verwacht perron 4, gezien het een treinverbinding betreft die richting Venlo gaat en de IC's naar Venlo in Eindhoven daar tegenwoordig aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dan nog kan de verkeersleiding een ander perron toekennen, zeker als het perron al geplanned is voor een reguliere trein. Zekerheid heb je pas kort van te voren :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Laatst online: 06-10 15:26
Iemand een idee wat er nu bij Meteren gaat gebeuren? Daar liggen al twee bogen (van noord en zuid naar de Betuwelijn ri oosten). Wat komt er bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
martin2005 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:36:
[...]

Iemand een idee wat er nu bij Meteren gaat gebeuren? Daar liggen al twee bogen (van noord en zuid naar de Betuwelijn ri oosten). Wat komt er bij dan?
Rotterdam - 's-Hertogenbosch v.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Laatst online: 06-10 15:26
Luccus schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:21:
[...]
Rotterdam - 's-Hertogenbosch v.v.
OMG. Moet dat dan ook op/om/bij knp Deil over/onder de A15 en A2 door....?
Ik onderschrijf het nut, maar verheug me niet op de verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:14:
[...]

Dat opwaarderen van die lijntjes gaat niet gebeuren, elke 5 jaar komt er wel weer een studie en die wordt elke keer in de ijskast gezet
Waarom? Het vergunningstraject (voornamelijk de mileuvergunningen) en de electrificatie van die lijntjes kost echt veel geld, daarnaast kan er met het dieselmaterieel niet sneller gereden worden dan nu al gedaan wordt.
Nou, gelukkig dan toch ergens nog wel. Met hopelijk ook op termijn een intercity tussen Twente en Zwolle. En dan eindelijk verlost van die vieze stinkdiesels.
Ondanks de financiële risico's gaat de provinciale politiek toch groen licht te geven voor de elektrificatie van de spoorlijn Zwolle-Wierden. Dat bleek woensdag tijdens een commissievergadering op het provinciehuis in Zwolle.

De elektrificatie kost 47 miljoen euro. Daarnaast wordt ruim 27 miljoen euro geïnvesteerd om treinen sneller te kunnen laten rijden. De provincie gaat er vanuit dat het Rijk ook een flinke bijdrage levert aan de elektrificatie, maar over de hoogte zijn nog geen toezeggingen gedaan.

Goedkoper en beter voor het milieu

Toch wil de provincie de elektrificatie doorzetten omdat de exploitatie goedkoper is dan rijden met dieseltreinen zoals nu gebeurt. Daarnaast zijn elektrische treinen beter voor het milieu. De provincie wil ook dat er tijdens de spits meer treinen op het traject gaan rijden, maar het is nog maar de vraag of dit binnen de huidige dienstregeling past.

De elektrificatie moet over vier jaar klaar zijn. In Zwolle moet er een extra perron komen zodat de aansluitingen in Zwolle verbeteren. Voor het project wordt 15 miljoen euro gebruikt dat eerst bestemd was voor de opknapbeurt van de provinciale wegen N340 en N377.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

theuberdude14 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:39:
Weet iemand op wel spoor de tweak express in Eindhoven aankomt / vertrekt?
Met wat mazzel zal deze rit wel zichtbaar zijn in de reisplanner.... ;)
En de stop duurt wel eventjes (lokwissel), dus als je foto's wilt maken eb je wel even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bastien schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:28:
[...]
Nou, gelukkig dan toch ergens nog wel. Met hopelijk ook op termijn een intercity tussen Twente en Zwolle. En dan eindelijk verlost van die vieze stinkdiesels.

[...]
Die sauna's op wielen bedoel je?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
AW_Bos schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:14:
[...]

Met wat mazzel zal deze rit wel zichtbaar zijn in de reisplanner.... ;)
En de stop duurt wel eventjes (lokwissel), dus als je foto's wilt maken eb je wel even de tijd.
Locwissel in Eindhoven? :? Wat moet daar het praktisch nut van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 02:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Venlo ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1 ... 13 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.