Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.848 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Goner schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:27:
Ik bedoel meer gedrag van conducteurs dan de machinist ; sommige reageren nogal kortaf en/of onbeleefd ... ik stap bijv. altijd helemaal achter in (is iets rustiger omdat de meeste reizigers te beroerd zijn om meer dan 10 meter van de perron ingang door te lopen) en als er dan zo'n speelgoedtrein stopt zodat ik 20 meter terug moet lopen en vraag of ze een stuk vergeten zijn en ze je dan aankijken alsof je hoop stront bent, tsja dan heb ik een stuk minder begrip als zij klagen over de behandeling/onbegrip door/van passagiers (physiek geweld niet meegerekend).
Je lijkt te denken dat de conducteur of zelfs de machinist invloed heeft op welke trein er voor komt rijden. De enige invloed die zij daarop hebben is of 'ie überhaubt komt, niet welk model dat wordt. Die mensen hebben daar dus gewoon helemaal niks aan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:46

Freak187

geen

Tsja, ze staan het dichts bij de reiziger.

Toen ik vroeger vakkenvuller was bij de supermarkt, kreeg ik het ook altijd te horen als iets niet voorradig was. Maar ik heb toen geleerd dat je altijd vriendelijk moet blijven en uitleg dient te geven. Dat is iets wat ze bij de NS niet snappen. Wat dat betreft hanteren ze een houding alsof ze nog een staatsbedrijf zijn en we blij moeten zijn dat ze ons willen vervoeren.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:42

PauseBreak

derp!

CyBeR schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:11:
[...]

Je lijkt te denken dat de conducteur of zelfs de machinist invloed heeft op welke trein er voor komt rijden. De enige invloed die zij daarop hebben is of 'ie überhaubt komt, niet welk model dat wordt. Die mensen hebben daar dus gewoon helemaal niks aan.
Niet helemaal waar. Zij werken daadwerkelijk voor de NS en kunnen dit soort problemen en klachten dus signaleren en doorgeven. Daarnaast staan zij het dichtst bij de klant en kunnen zij in die situatie in ieder geval begrip kweken bij de klant voor de situatie.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

CyBeR schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:11:
[...]
Je lijkt te denken dat de conducteur of zelfs de machinist invloed heeft op welke trein er voor komt rijden.
Nee, absoluut niet. Hoe kom je daarbij ??
Ik maak alleen een IMHO onschuldige opmerking over de lengte van de trein ... hij weet net zo goed als ik dat dat ding de helft is van wat er normaal stopt in de spits en dat met een beetje pech niet eens iedereen een plaatsje gaat vinden (ik zeker niet omdat ik net 20 meter terug heb moeten lopen en achteraan sta). En in plaats van me straal te negeren of me aan te kijken of ik net tegen z'n trein heb staan pissen, kan hij ook zeggen 'sorry, we geven het door' of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:17
Goner schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:34:
[...]

Ik maak alleen een IMHO onschuldige opmerking over de lengte van de trein ...
En je zult vast niet de enige zijn. De eerste 10 keer is zo'n opmerking wel leuk, daarna gaat dat heel snel vervelen. Zeker als je er toch al geen invloed op hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Tha_T schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:38:
[...]

En je zult vast niet de enige zijn. De eerste 10 keer is zo'n opmerking wel leuk, daarna gaat dat heel snel vervelen. Zeker als je er toch al geen invloed op hebt
Dan moet je je werk heroverwegen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Freak187 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:20:

Toen ik vroeger vakkenvuller was bij de supermarkt, kreeg ik het ook altijd te horen als iets niet voorradig was. Maar ik heb toen geleerd dat je altijd vriendelijk moet blijven en uitleg dient te geven. Dat is iets wat ze bij de NS niet snappen. Wat dat betreft hanteren ze een houding alsof ze nog een staatsbedrijf zijn en we blij moeten zijn dat ze ons willen vervoeren.
Eens. Klantvriendelijkheid/klantgerichtheid staat bij NS-personeel lang niet altijd op 1.

Er zijn heel veel medewerkers die wel hun stinkende best doen, maar er is evenzogoed een groot deel wie het geen zak interesseert, zolang er aan het einde van de maand maar salaris wordt gestort.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:17
PauseBreak schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:40:
[...]

Huh? Ik ga ervan uit dat iedereen zijn/haar werk graag doet maar stel voor dat jij aan je shift begint en je ziet dat die trein véél te klein is voor dat traject en je hebt 25 jokers die dat maar blijven benadrukken dan vergaat je de zin heel snel. Kan me dat erg goed voorstellen.

Ik ben overigens zelf geen NS-medewerker. Dat even voorop gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

PauseBreak schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:40:
[...]
Ik zat al een soortgelijke reactie in te tikken, maar bedacht me even :+
Maar inderdaad, het lijkt me dat je als conducteur (en meer beroepen) een redelijk dikke huid moet hebben en dat niet persoonlijk moet nemen. En anders moet je niet uit je cabine komen terwijl mensen zich wanhopig proberen naar binnen te wringen en een beetje meewarig te gaan staan kijken van "dit gaat 'm niet worden" .. want dan roep je het gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Tha_T schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:46:
[...]

Huh? Ik ga ervan uit dat iedereen zijn/haar werk graag doet maar stel voor dat jij aan je shift begint en je ziet dat die trein véél te klein is voor dat traject en je hebt 25 jokers die dat maar blijven benadrukken dan vergaat je de zin heel snel. Kan me dat erg goed voorstellen.

Ik ben overigens zelf geen NS-medewerker. Dat even voorop gesteld
Ja, als je voor NS werkt weet je dat dit regelmatig gebeurt. Als je daar niet tegen kunt moet je je werk dus gaan heroverwegen. Laat je omscholen tot machinist of treinverkeersleider, om maar wat voorbeelden te geven. Het punt is dat als je niet met klantcontact om kunt gaan gedurende een werkdag, dat je dan moet heroverwegen of je wel op de juiste plek werkt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Zoals het op mij veelal overkomt is dat de scheiding tussen management en conducteurs / machinisten te groot is.

Het management maakt beslissingen en de conducteurs moeten het maar uitleggen aan de reiziger. Opmerkingen als: 'tja, we hebben geen langere trein meegekregen' laten dat wel zien.

Ik denk dat een management laag pas aan de slag gaat als ze op papier veel klachten hebben, niet wanneer 1 conducteur wat zegt. Ik zou zelf dus ook zeggen klagen dmv een formulier, niet de conducteur. (Dan zien ze ook pas echt de aantallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

En niet te vergeten de communicatie tussen de treinleiding en het rijdend personeel. Leuke anekdote:

Ik moest een keer van Amsterdam naar Meppel en toen de trein op Zwolle aankwam werd er omgeroepen dat iedereen er uit moest, de trein zou nu te lang zijn om op Meppel te stoppen. Wat normaliter ook klopt, hij moet eerst gesplitst worden van de stellen die naar Leeuwarden gaan.

Dus ik stap uit, zie dat het maar één ICM-4 stel is en spreek de conducteur daarop aan. Die draait zich verbaasd naar zijn trein om, trek zijn wenkbrauwen op en mompelt "Nu snap ik er ook niets meer van" en sloft mismoedig weg...

;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hoe gaat het management van NS en Prorail naar z'n werk ??
Kan me niet voorstellen dat ze dag in dag uit hetzelfde meemaken als wij en zich niet eens achter hun oren gaan krabben over hun werk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 20:47

Luke!

#Treinbaas
Eypo schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:13:
Zoals het op mij veelal overkomt is dat de scheiding tussen management en conducteurs / machinisten te groot is.

Het management maakt beslissingen en de conducteurs moeten het maar uitleggen aan de reiziger. Opmerkingen als: 'tja, we hebben geen langere trein meegekregen' laten dat wel zien.
Het management bepaalt op basis van de telcijfers en een hoeveelheid materieel de benodigde treinlengte en bemoeit zich met de bijsturing die wordt geconfronteerd met een bepaalde materieelbeschikbaarheid? Ik weet dat het makkelijk afgeven is op alles wat geen vuile handen krijgt, maar zo zwart/wit als op de laatste pagina hier heb ik het toch al even niet meer gezien... Even doorbijten nog: vanaf september komt het DD-AR weer op de baan.

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 09-05-2014 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Ach.. telcijfers... Ik reis nu al 7 jaar op het eerder genoemde traject en de treinen worden alleen maar korter... Ik word er een beetje moedeloos van. Nu met de OV chipkaart zou het helemaal makkelijk moeten zijn om de statistieken op orde te hebben, maar blijkbaar is de NS van mening dat een treinreiziger graag staat en een zitplaats overbodige luxe is. Iets anders kan ik er niet van maken.

Gisteren met NS zakelijk gebeld... het blijkt dat ik een email naar www.ns.nl sturen..... Tsja.... ik heb maar opgehangen, want als dat het niveau is.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:18:
Ik moest een keer van Amsterdam naar Meppel en toen de trein op Zwolle aankwam werd er omgeroepen dat iedereen er uit moest, de trein zou nu te lang zijn om op Meppel te stoppen. Wat normaliter ook klopt, hij moet eerst gesplitst worden van de stellen die naar Leeuwarden gaan.
Toch heeft Meppel wel een aardige peronlengte. Zeker als je bedenkt dat het splitsen "vroeger" in Meppel gebeurde in plaats van Zwolle. Ze zou eerder denken dat de overige stations op de lijn te kort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:43:
Hoe gaat het management van NS en Prorail naar z'n werk ??
Kan me niet voorstellen dat ze dag in dag uit hetzelfde meemaken als wij en zich niet eens achter hun oren gaan krabben over hun werk ...
De RSE's en Bouwmanagers die ik ken gaan toch echt met de trein hoor, maar er zit idd nog een laag boven die dat niet doen... en die zijn alleen bezig met procesmanagement of het nou wel of niet goed gaat -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Personeel van de NS mag toch ook 1ste klas reizen?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

Afhankelijk van functie ja, maar daar heb je weinig aan als een trein niet rijd hoor.
Mensen vergeten alleen dat met de auto gaan ook niet altijd beter is, iedere dag hoor je wel een weg met 10km+ file.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:13
DDX schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:27:
Afhankelijk van functie ja, maar daar heb je weinig aan als een trein niet rijd hoor.
Mensen vergeten alleen dat met de auto gaan ook niet altijd beter is, iedere dag hoor je wel een weg met 10km+ file.
Ach met chauffeur en in een dikke Mercedes is dat nu net even wat minder erg dan voor de gemiddelde Nederlander lijkt mij zo :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidshadow13 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:32:
[...]

Ach met chauffeur en in een dikke Mercedes is dat nu net even wat minder erg dan voor de gemiddelde Nederlander lijkt mij zo :P
Tja... en een stukje afsnijden over de vluchtstrook etc.. :P

Ik baal als een stekker dat ik niet met het OV kan (ja met veel pijn en moeite), ik word echt moe van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht... het is namelijk altijd wel wat, vooral bij die tunnel bij Utrecht }:O

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 09-05-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47

MBV

DDX schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:27:
Zelfs op en neer van Rotterdam naar Amsterdam is de reistijd met de auto structureel korter dan de trein. Dan loop je wel risico op een file die een kwartier langer duurt, in plaats van je aansluiting missen waardoor je een half uur langer onderweg bent. Of dat de Fyra weer faalt, en je dus ook een half uur of langer extra onderweg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
ArcticWolf schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:34:
Ik baal als een stekker dat ik niet met het OV kan (ja met veel pijn en moeite), ik word echt moe van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht... het is namelijk altijd wel wat, vooral bij die tunnel bij Utrecht }:O
Ach, met het OV reizen heeft soms best zijn voordelen, maar vandaag niet :P
Ik stond vanochtend braaf op de Intercity richting Utrecht te wachten @ Apeldoorn Centraal. Die IC kwam wel, maar reed helaas ineens niet verder vanwege wat gedoe op Amersfoort Centraal. Gevalletje slechte timing dus :(

Verder zijn er ook best wel wat waardeloze trajecten. Vorig jaar had ik bijvoorbeeld nog een projectje in regio Alkmaar. Als ik dat met het OV had moeten doen was ik zo ongeveer 3 uur onderweg geweest. Met de auto was het 'maar' 1,5 uur. Dan weet ik het wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MBV schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:51:
[...]
Zelfs op en neer van Rotterdam naar Amsterdam is de reistijd met de auto structureel korter dan de trein.
Ook inclusief parkeerplekje zoeken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Inderdaad, en dat vlak naast het centraal station. Daar kon ik voor 10 euro een dag parkeren. Recht onder mijn kantoor aan de Oosterdokkade, dus ik hoefde minder ver te lopen dan vanaf de trein. Toch zat ik liever een kwartier langer in de trein dan in de spits met de auto er naartoe rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

wildhagen schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:29:
NS komt mogelijk in (juridische) problemen wegens stakingsbreking, wat wettelijk niet toegestaan is.

[...]

Bron: http://www.nu.nl/algemeen...chten-ns-onderzoeken.html
http://www.nu.nl/ondernem...ven-voorlopig-staken.html

De schoonmakers blijven dus staken, maar heeft iemand meer informatie over het onderzoek?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
MBV schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:17:
Inderdaad, en dat vlak naast het centraal station. Daar kon ik voor 10 euro een dag parkeren. Recht onder mijn kantoor aan de Oosterdokkade, dus ik hoefde minder ver te lopen dan vanaf de trein. Toch zat ik liever een kwartier langer in de trein dan in de spits met de auto er naartoe rijden.
Al zal je auto op het moment wel schoner zijn van binnen dan de trein ;)

Ik ga ook liever met de trein. Lekker een krantje lezen of een film kijken op mijn tablet bij een langere reis.
Helaas komt de trein niet overal. Zo moest ik afgelopen week naar een dorpje in Friesland. Met het OV was het ruim 2 uur langer reizen dan met de auto :(
Ook naar feestjes is de trein niet heel handig, vooral op de terugweg. Om 22:00 naar huis moeten omdat je anders niet meer thuis komt is zo jammer. Met de auto moet je alleen weer een bob hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De trein gaat prima tussen grote steden. Helaas gaat in Rotterdam de metro om 12 uur al uit, rijdt er geen trein naar Alexander, en doet de bob-bus er een uur over om bij Alexander aan te komen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De Nederlandse Spoorwegen laten de gele informatieborden op stations met aankomst- en vertrektijden van treinen voorlopig nog in stand.

Dat is de uitkomst van overleg met consumentenorganisaties in het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov).

Nu zijn er nog 3400 gele informatieborden. Dat aantal wilde de NS geleidelijk terugbrengen naar zevenhonderd omdat steeds meer reizigers reisinformatie via internet, de mobiele telefoon of elektronische borden op de stations bekijken.

De consumentenclubs voerden aan dat de NS de naar schatting 3 à 5 procent van de reizigers die de borden nog wel gebruiken, niet kan negeren.

Het spoorbedrijf gaat nu samen met de organisaties kijken hoe verder kan worden gegaan met de niet-digitale of niet-elektronische info op de stations, maakte beide partijen dinsdag bekend.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...eborden-nog-in-stand.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Apart, als ik niet uitcheck bij de NS en bij de GVD op de metro stap, dan betaal ik geen basistarief (display zegt ook 'Overstap OK').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jeoh schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:38:
Apart, als ik niet uitcheck bij de NS en bij de GVD op de metro stap, dan betaal ik geen basistarief (display zegt ook 'Overstap OK').
Toevallig minder dan 35 minuten eerder ook de bus, tram of metro genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MBV schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:25:
De trein gaat prima tussen grote steden. Helaas gaat in Rotterdam de metro om 12 uur al uit, rijdt er geen trein naar Alexander, en doet de bob-bus er een uur over om bij Alexander aan te komen :')
Tja... ik ben in Tokyo, New York en Toronto (toch niet de kleinste steden..) geweest en daar precies hetzelfde hoor :P laatste metro's/treinen gaan rond 0:00 en 01:00 en daarna is het taxi of bob-bus (die er idd lang over doet)
Het kleine nachtnet in Nederland is redelijk uitzonderlijk... meeste landen eisen die korte nachten op voor onderhoud en wij (ik werk voor een PCA) moeten het met wisselende buitendienststellingen doen; ene nacht ene spoor andere nacht andere spoor, waar het kan en maar een bruto tijd van 4 uur en daarna moet het weer in dienst.

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 13-05-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

vooghel

Cunning linguist

In NYC rijden niet alle, maar wel veel metrolijnen 24/7.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

RET denkt na over een "nachtnet", dus wie weet komt het hier ook nog eens.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vooghel schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:28:
In NYC rijden niet alle, maar wel veel metrolijnen 24/7.
Ja... en ik heb daar ook gezien hoe het onderhoud daar gaat (en hoe de staat van het net daar is :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
evilution schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:32:
RET denkt na over een "nachtnet", dus wie weet komt het hier ook nog eens.
In Londen gaat er 's weekends een nachtnet komen op een aantal lijnen (bron):
Afbeeldingslocatie: http://www.tfl.gov.uk/cdn/static/cms/images/night-tube-map_rdax_400x250.jpg

Op de S-Bahn van Berlijn is er treinverkeer van 04:30 tot 01:30, in het weekend gaat dit ook tijdens de nacht door (halfuurdiensten). Ook de metro doet mee, in het weekend wordt op het gehele net (m.u.v. U4 en U55) 's nachts een kwartierdienst gereden.

Parijs kent het niet echt, de laatste metro van RATP vertrekt in het weekend rond half 2, er is wel een uitgebreid nachtbussennetwerk (Noctilien). Voor bepaalde feestdagen (zoals oud en nieuw) is er een uitzondering, dan rijdt het OV de hele nacht door en is het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

CyBeR schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:14:
[...]

Toevallig minder dan 35 minuten eerder ook de bus, tram of metro genomen?
Nope, zo snel is de trein er niet vanuit Rotterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan vraag ik me af wat de transactielog van je kaart zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@alex: in Nederland gooien ze met oud en nieuw het ov juist eerder dicht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:06
Dat is wel een keuze van de NS volgens mij. Treindienstleiders van ProRail moeten namelijk wel gewoon doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 00:33:
@alex: in Nederland gooien ze met oud en nieuw het ov juist eerder dicht :')
In Nederland is het met oud en nieuw burgeroorlog, dus wel zo verstandig om personeel en passagiers binnen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het trein verkeer ligt netto 2,5 uur stil ofzo... de eerste treinen gaan om 01:00 ook weer rijden en idd ProRail en NS werken gewoon door in die 2,5 uur ;) (wel ff toasten op het nieuwe jaar of course)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Door rookontwikkeling in een treinb op het spoor Hilversum-Baarn zijn tussen de 200 en 250 passagiers geëvacueerd.

Dat bevestigt een woordvoerster van de politie.

Door nog onbekende oorzaak is om circa 11.30 uur in een locomotief van een internationale trein rookontwikkeling ontstaan. De machinist schakelde de brandweer in.

Omdat er veel passagiers in de trein aanwezig waren, werd alles in het werk gezet om escalatie te voorkomen. Volgens een woordvoerder van de NS is er geen brand ontstaan en konden reizigers veilig de trein verlaten.

De 250 passagiers zijn met bussen verder vervoerd. De NS verwacht dat de storing rond 13.15 uur is opgelost. Reizigers moeten rekening houden met extra reistijd.
Bron: http://www.destentor.nl/a...in-vanwege-rook-1.4361349

Zou volgens Somda gaan om locomotief 1731.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bnq4e_XIYAAL1Yy.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door wildhagen op 15-05-2014 14:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:52:
[...]

In Londen gaat er 's weekends een nachtnet komen op een aantal lijnen (bron):
[afbeelding]
Londen heeft al heel wat nachtbus lijnen Wikipedia: List of night buses in London

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, maar wat Alex) zegt gaat niet over bussen maar over de Tube (de metro dus) ;)

Alle elektrische treinen in Nederland rijden vanaf 2018 op groene stroom. Donderdag heeft NS namens alle andere personen- en goederenvervoerders op het spoor hiervoor het contract gegund aan Eneco.

Het energiebedrijf garandeert dat voor het spoorcontract extra groene stroom op de markt komt, opgewekt in nieuw gebouwde windparken. Een van de eisen van de spoorbedrijven was dat die geen beslag leggen op het beperkte huidige aanbod van duurzame energie.

De helft van de windenergie is afkomstig uit Nederland, de rest uit Noorwegen, Zweden en België.

Met dit contract komen de spoorbedrijven tegemoet aan een breed gedragen wens van de treinreizigers. "Acht van de tien reizigers vindt het belangrijk dat wij dit doen", aldus president-directeur Timo Huges van NS.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...-op-windenergie-1.4361754

[ Voor 84% gewijzigd door wildhagen op 15-05-2014 16:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:35
Weet iemand hoe de kruising nieuwe afslag A9 ri Amersfoort met de spoorlijn Amsterdam-Weesp wordt gerealiseerd. Op de site van Rijkswaterstaat wordt wel een kaartje getoond waar ze elkaar kruisen, maar hoe dat staat er helaas niet bij. http://bezoekerscentrum.r...m-rijnkanaal#.U3Tb0Pl_uPs
Het lijkt erop alsof de nieuwe aansluiting van de A9 op de A1 onder het bestaande spoor door zal gaan.
Hoe gaat dat gebeuren zonder onderbrekingen ?
Er overheen gaat niet (denk ik) want het spoor ligt al op een hoog talud en als daar nog een weg overheen moet dan rijdt je tussen de bestaande hoogspanningslijnen door. (en die worden niet veranderd volgens de website van Rijkswaterstaat)

[ Voor 8% gewijzigd door MuzenJaap op 15-05-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

wildhagen schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:01:
Ja, maar wat Alex) zegt gaat niet over bussen maar over de Tube (de metro dus) ;)

[...]

Bron: http://www.bndestem.nl/al...-op-windenergie-1.4361754
Die energie komt vast hier vandaan: http://www.volkskrant.nl/...zee-klaar-voor-bouw.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Misschien. Maar ze gebruiken dus ook windenergie uit Noorwegen, Zweden en België als fallback (kan heel makkelijk middels de NorNed-kabel :)

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 15-05-2014 19:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gisteren in het verleden van de spoorwegen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1GogLK1hCaooqLT1NlR0SUIf/full.jpg
Op 15 mei 1938 botsen in de avond rond 23.30 de treinstellen 248 en 621 te Ede SS op de motorrijtuigen omBC 2902 en 2903.

De 248 en 621 zijn onderweg als sneltrein 550 van Arnhem naar Utrecht. De motorrijtuigen waren onderweg van Amersfoort naar Arnhem als trein 3753. De 2903 loopt in deze trein afgesloten mee. Bij het station van Ede SS botsen de treinstellen op de motorrijtuigen.

Het ongeval kon gebeuren doordat de sneltrein door het rode sein reed, voordat trein 3753 het spoor via het overloopwissel had verlaten. Komend vanuit Amersfoort dient voor Ede 200 meter linkerspoor gereden te worden. Als dit het geval is, is dit spoor vanuit de richting Arnhem niet te berijden.

De wagenvoerder van trein 3753 probeerde het ongeval te voorkomen, door gas te geven. De 2902 kwam zo vrij van het wissel, maar de 2903 werd in de linkerflank aangereden met ongeveer 70 kilometer per uur. Hierdoor ontspoorde het motorrijtuig en de 248. Ook de rijtuigen CDk en Ce van de 621 ontsporen. De trein botst tegen een bovenleidingmast, waardoor de bovenleiding naar beneden komt. Door de ontsporing van de vier rijtuigen, raken beide hoofdsporen versperd. De 248 knikt naar buiten toe. De neus van de CDk 248 is verbogen en ingedrukt, het balkon is gehavend en de schortplaten zijn afgerukt. Het BCk rijtuig helt over naar buiten toe en heeft zich in het zand ingegraven. De wielstellen zijn onder de bak vandaan gerukt. Het CDk rijtuig 621 kraakt een bovenleidingmast en deze krult om het rijtuig. Het Ce rijtuig loop door de ontsporing ook schade op.

In de nacht van 17 op 18 mei 1938 zijn alle ontspoorde rijtuigen verwijderd van de ongeluksplaats. De rijtuigen zijn waarschijnlijk hersteld bij de fabrieken van Beijnes of Werkspoor. De 248 en 621 kwamen in 1938 weer hersteld in dienst. Bij het ongeval vielen slechts 4 gewonden.
Zie http://www.railwiki.nl/in...Materieel_1936&oldid=6428

Beide Mat'36s waren nog zeer jong (de eerste Mat'36 tweetjes, waaronder de 248, kwamen pas op 7 mei 1938 in dienst, dus een goede week voor dit ongeval). De 621 (toen een drietje, later verlengd tot viertje) was 4 maanden oud (in dienst januari 1938).

248 heeft nog dienst gedaan tot maart 1962, toen is hij afgevoerd. De 621 is in de loop van 1964 afgevoerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lange rijen reizigers in Weert door foute planning NS
Bij het station in Weert staan zaterdag honderden reizigers te wachten tot ze in een van de bussen kunnen stappen die dit weekend de treinen tussen Weert en Eindhoven vervangen.

Op sociale media wordt flink geklaagd. Mensen zeggen dat ze tussen één en twee uur staan te wachten en dat er lang niet genoeg bussen zijn.

De NS bevestigt dat er lange wachtrijen staan in Weert en zegt een fout te hebben gemaakt in de planning van het vervangende busvervoer. "Er is een tekort aan bussen. We hebben dat niet goed ingeschat", aldus een woordvoerster.

De NS is volgens de woerdvoerster druk bezig extra bussen te regelen, niet alleen voor zaterdag maar ook voor zondag.

Tussen Weert en Eindhoven rijden dit weekend geen treinen in verband met werkzaamheden aan het spoor.

Politie
De politie in Weert is erbij geroepen om de stroom wachtenden in banen te leiden, nadat een melding was binnengekomen over overlast. Mogelijk dat de NS onder de reizigers koffie, thee of water gaat uitdelen, maar dat kon de NS-woordvoerster nog niet met zekerheid zeggen.
Op http://www.l1.nl/nieuws/2...%2Fnieuws+%28L1+Nieuws%29 staan links naar foto's... (edit: zie hieronder, blijkbaar geen hotlinkbeveiliging op Twitter :P )

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bn0z-urCAAELcMx.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bn0r0cjIgAAIE39.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bn00O1DCcAAX5VB.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bn1Vyx9IMAAAZf4.jpg:large

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 17-05-2014 15:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Oh wow, dat is redelijk ernstig.. :X

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gebeurt echt niet vaak dat de NS te weinig bussen in zet... meestal zijn er wel genoeg en is het instappen en wegwezen.
Blijkbaar hebben ze gedacht "ach het is Weert maar" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klein inschattingsfoutje :P

Waarom overigens zoveel toeloop? Is dat traject zo druk ofzo (ik ken het niet echt)? En dan nog in een weekend ook..

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:24:
Klein inschattingsfoutje :P

Waarom overigens zoveel toeloop? Is dat traject zo druk ofzo (ik ken het niet echt)? En dan nog in een weekend ook..
Ik reis vaak met de trein in het weekend tussen Utrecht en Nijmegen, maar die treinen zitten op de dag altijd vol... ik snap overigens niet waarom ze stug maar 1 treinstel inzetten in het weekend op dat traject. Vaak moeten mensen nog staan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Weert zelf ken ik niet echt, maar kan wel zeggen dat de treinen vanuit Eindhoven naar Utrecht hier in Den Bosch ook in het weekeinde behoorlijk goed gevuld zijn.. D'r zal allicht vanuit Limburg ook nog wel het een en ander aan passagiers (studenten?) naar de randstad willen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door mambo No5 op 17-05-2014 15:26 . Reden: nuance ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het is lekker weer ("kom, we gaan naar Scheveningen") en er is ook nog eens een Libelle Zomerweek aan de gang. Genoeg aanloop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omg die foto's, triest voor die mensen en de NS loopt omzet mis 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Wat doen ze dan met de gegevens van die bijklussers die in de trein kaartjes tellen? Die zijn toch juist bedoeld om dit soort dingen te kunnen inschatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:38
vooghel schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:30:
Wat doen ze dan met de gegevens van die bijklussers die in de trein kaartjes tellen? Die zijn toch juist bedoeld om dit soort dingen te kunnen inschatten?
Helaas zijn die vaak niet op de juist drukke momenten aanwezig. De conducteur geeft echter ook van elke trein zijn / haar inschatting door van het aantal reizigers. Schijnbaar is er iets hier behoorlijk fout gegaan. Ergens een nul te weinig of zoiets in de prognoses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EDIT schreef op zondag 18 mei 2014 @ 09:01:
De conducteur geeft echter ook van elke trein zijn / haar inschatting door van het aantal reizigers.
Ik vraag mij af hoe, daar ze bij (over)volle treinen meestal heel snel in hun hokje verdwijnen, ze lopen niet door de trein om te kijken hoeveel volk er zit en staat.

Eindhoven per trein onbereikbaar
Van en naar Eindhoven rijden geen treinen. De NS raadt reizigers die van of naar die stad moeten zelfs aan de reis uit te stellen.

Door diverse oorzaken, waaronder een aanrijding, een wisselstoring en werkzaamheden, zijn er problemen met alle verbindingen van en naar Eindhoven. Het gaat om Tilburg, Den Bosch, Venlo en Weert.

Vanaf Eindhoven naar het zuiden reden dit weekeinde sowieso al geen treinen maar bussen vanwege werkzaamheden. Ook tussen Nijmegen en Den Bosch en tussen Breda en Den Bosch rijdt niets.

De extra reistijd rondom Eindhoven is meer dan een uur en de NS heeft geen idee hoe lang de problemen nog duren.

[ Voor 61% gewijzigd door Raven op 18-05-2014 18:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ff crossposten daar dit ook wel hier thuishoort:
Rechter beslist over voorlopig behoud papieren treinkaartje
De OV-chipkaart als vervanger van het papieren treinkaartje schendt mogelijk op meerdere punten een Europese verordening. De rechter moet nu beslissen of het afschaffen van het biljet moet worden uitgesteld of zelfs verboden.

Dat bleek maandag tijdens een rechtszitting bij de hoogste rechter voor dit soort zaken, het College van Beroep voor het Bedrijfsleven (CBB), aangespannen door Mendel Mobach, een ICT'er met veel kennis van het openbaar vervoer.

In de zaak wordt de rechtsgeldigheid van de OV-chipkaart in twijfel getrokken, omdat Europese regels mensen verplichten dat ze voor hun reis controleren of ze een geldig biljet hebben.

Mobach stelt dat dat niet altijd mogelijk is. Ook wijst hij op minimale eisen aan een treinkaartje.

Mobach klaagde bij de inspectie, omdat de OV-chipkaart het onmogelijk maakt te controleren of een reiziger over een recht op reizen beschikt. "Voor het toetsen ben je afhankelijk van de administratie van de NS", zegt Mobach tegenover NU.nl.

Hij wil dat daarvoor een oplossing komt en hij eist tot die er is bovendien een verbod op het afschaffen van het papieren kaartje. "Op papier valt wel namelijk wel te lezen wat je reisrecht is."

Geen handhaving
Verantwoordelijk voor het naleven van de regels is de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). De toezichthouder weigerde echter onderzoek te doen naar het systeem, waarop Mobach bezwaar aantekende en daarna naar de rechter stapte.

Volgens ILT is nergens verplicht gesteld dat de NS de reiziger zelf een mogelijkheid moet bieden om het vervoersbewijs te controleren. Ook kunnen reizigers bij de kaartautomaat controleren of ze goed zijn ingecheckt.

Volgens de NS is het mogelijk om ook tijdens de reis inzage in de reisrechten te hebben. Dat kan bijvoorbeeld door op de website van de NS te kijken in de administratie. "Daar kunnen transacties binnen een kwartier worden bekeken", hield een medewerker van de vervoerder de rechters voor. Een alternatief zou zijn dat de website van OV-chipkaartproducent, Trans Link Systems (TLS) wordt benaderd. Dat zou hoogstens 'een paar minuten' langer duren.

Nacht
Een aantal tests van NU.nl leert echter dat de administratie van de NS niet binnen een kwartier inzichtelijk is en ook de administratie van TLS is niet snel in te zien. Een zegsvrouw van dat bedrijf bevestigt desgevraagd dat transacties pas in de nacht na de reis worden verwerkt en beschikbaar komen voor reizigers.

Dat de NS direct 68 procent van TLS bezit en via de HTM nog eens 6 procent, betekent volgens de vervoerder niet dat er door het bedrijf invloed valt uit te oefenen.

Het College doet naar verwachting over zes weken uitspraak.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Chinezen broeden op een plan dat zijn weerga niet kent. In 2 dagen via de Beringstraat, over 13.000 km, naar de VS.

Het is een plan dat je van Chinezen kunt verwachten. Iets dat zijn weerga niet kent, onvoorstelbaar veel geld gaat kosten, maar de wereld wel weer een stukje kleiner zou maken: een hogesnelheidslijn die China, via Siberië, de Beringstraat en Canada met het noorden van de Verenigde Staten verbindt. In minder dan twee dagen kun je zo'n 13.000 kilometer sporen.

Dinsdag is de Russische premier Poetin op bezoek in China. Naar verluidt staan ook China's ambities voor intercontinentale spoorlijnen op de agenda.

Want de China-VS-expres is 1 van 4 plannen die de Chinese spoorwegexpert Wang Mengshu in de Beijing Times onthulde. Naast de route naar de Verenigde Staten moeten er ook 2 Euraziatische hogesnelheidslijnen komen. Een noordelijke lijn die via Moskou, Kiev, Warschau, Berlijn en Parijs, Londen als eindbestemming heeft.

En een zuidelijke die, geïnspireerd door de historische Zijderoute, via Kazachstan, Uzbekistan en Turkije uiteindelijk Duitsland bereikt. Een 4de hogesnelheidslijn tenslotte moet de Zuid-Chinese stad Kunming, via Vietnam, Cambodja, Thailand en Maleisië, met Singapore verbinden. Aan 3 scenario's zou volgens de Beijing Times al gewerkt worden. De route naar de Verenigde Staten wordt nog besproken.

De Chinese overheid heeft nog niet gereageerd op het artikel in de Beijing Times, wel worden de futuristische plannen besproken op Weibo, de Chinese variant op Twitter. Microblogger Ding Laifeng constateert middels een klein rekensommetje dat de hsl naar de VS 152 miljard euro zal gaan kosten. "Daar kan China 2 of 3 jaar van eten", stelt hij. Belastingbetalers zullen nooit accepteren dat ze voor deze kosten moeten opdraaien, verwacht Ding Laifeng.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...hina-naar-de-vs-1.4367489

Afbeeldingslocatie: http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.4367497.1400532555!/image/image.gif_gen/derivatives/landscape_800_600/image-4367497.gif

Een gebrek aan ambitie kan je ze iig niet ontzeggen. Maar vooral die lijn via Siberië en Canada naar de VS moet ik nog maar zien gebeuren... nog even los van de financiele kwestie zie ik een paar technische knelpunten enzo.

Dit zou het plan voor de ondertunneling van de Bering Straat zijn:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZJBkj5jLj91t4m5r6tllMuYZ/full.jpg

Die andere drie lijnen naar Duitsland, Londen en Singapore lijken me realistischer (vooral die laatste zou niet al te complex moeten zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 20-05-2014 06:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Vooral die link via Kazachstan en Turkije komt echt niet als een verrassing aangezien ze al bijna klaar zijn met een HSL link naar het stadje Urumqi en dat het bekend is dat ze een transport link richting Kazachstan gingen aanleggen.
(dan ben je al halverwege naar Europa, uitgaande van een startpunt als Peking of Shanghai)

Daarbij was ook al bekend dat er wat naar Iran en Turkije/Middellandse zee ging gebeuren wat spoor ontwikkeling betreft.

Als beide plannen aan mekaar gekoppeld worden ben je er al bijna.

Als ze die andere links inclusief die naar de USA af zullen hebben zal dat best wel eens een aardige impact kunnen hebben voor de scheepvaart mbt vracht.
Tenminste als ze ook vracht gaan doen, waarvan ik het me niet kan voostellen dat het niet 1 van de hoofdmotivaties is.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 20-05-2014 16:48 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Iets minder treinen door rood sein in 2013
Het aantal treinen dat door een rood sein rijdt, is vorig jaar licht gedaald. In totaal reden machinisten 152 keer door rood, drie keer minder dan in 2012.

De treinen die het sein misten, bereikten wel veel minder vaak een 'gevaarpunt'. Dat blijkt dinsdag uit het jaarverslag van spoorbeheerder Prorail.

In 2012 bereikten zestig treinen een gevaarlijk punt doordat ze door rood reden, vorig jaar was dat nog 39 keer het geval.

Een gevaarpunt is bijvoorbeeld een overweg, een wissel of een beweegbare brug. Zolang een trein dat punt nog niet heeft bereikt, kan er geen botsing plaatsvinden, ook al is de trein al een rood sein gepasseerd.

Prorail nam vorig jaar een aantal maatregelen om de veiligheid op het spoor te verhogen. Dat blijft volgens de beheerder nodig omdat het aantal ongelukken nauwelijks is afgenomen. In 2013 vonden 36 aanrijdingen op overwegen plaats, twee minder dan een jaar eerder. Het aantal dodelijke ongevallen bleef gelijk op veertien.

Op tijd
Op het spoor dat Prorail beheert werden in een jaar tijd in totaal 3,3 miljoen treinritten gemaakt. Daarvan was bijna 88 procent op tijd. Met goederentreinen ging het een stuk minder goed, met een punctualiteit van 79,6 procent. Dat kwam voornamelijk door grote spoorwerkzaamheden.

Prorail gaf verder ruim 1,2 miljard euro uit aan investeringen op het spoor en de stations. In totaal werden zo'n 1300 verbouwingsprojecten uitgevoerd.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het papieren treinkaartje verdwijnt verdwijnt vanaf juli. Door de introductie van een speciale chipkaart voor eenmalig gebruik is voldaan aan de laatste voorwaarde om de papieren versie te kunnen afschaffen. Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag laten weten.

Een treinreis kan bij de Nederlandse Spoorwegen, Connexxion, Veolia en Arriva vanaf juli alleen nog met de ov-chipkaart worden betaald. Voor toeristen en reizigers die maar heel zelden van de trein gebruikmaken wordt nog wel een uitzondering gemaakt: zonder ov-chipkaart betalen ze dan het volle tarief plus een toeslag van 1 euro.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...ijnt-vanaf-juli-1.4368860

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

13 duizend kilometer, twee dagen...

Dan lijkt mij vliegen toch handiger en sneller en goedkoper.

Trein is wel leuker natuurlijk...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Fiber schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:17:
13 duizend kilometer, twee dagen...

Dan lijkt mij vliegen toch handiger en sneller en goedkoper.

Trein is wel leuker natuurlijk...
Lang niet iedereen zal de volledige afstand afleggen natuurlijk, en vliegen gaat alleen maar duurder worden. China kan zo'n lijn betrekkelijk goedkoop aanleggen. Bovendien als ze gek genoeg zijn zou je zo'n lijn helemaal klimaat-neutraal kunnen laten rijden met grote zonne-energieparken e.d..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een klein Oeps!-momentje voor SNCF:
Niet alleen de NS heeft problemen met nieuwe treinen. De Franse spoorwegen hebben 2000 treinen voor regionale verbindingen gekocht die zo groot zijn dat ze niet langs de perrons in bepaalde stations kunnen rijden. Een woordvoerder van de Franse spoorbeheerder RFF heeft een bericht daarover in het satirische weekblad Le Canard enchaîné bevestigd.

,,Wij ontdekten het probleem een beetje laat, we erkennen dat en we accepteren de verantwoordelijkheid daarvoor'', aldus de woordvoerder tegen het radiostation France Info. De honderden perrons zullen alsnog worden aangepast.

Het probleem is ontstaan doordat de RFF onjuiste cijfers over de perrons heeft gegeven aan het nationale spoorbedrijf SNCF, die de treinen moest bestellen. De RFF gaf slechts de afmetingen door van de perrons die minder dan 30 jaar geleden zijn gebouwd. De meeste perrons zijn meer dan 50 jaar geleden aangelegd.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...t-langs-perrons-1.4369241

Gaat dus om deze treinen: Wikipedia: Régio2N

Totale orderwaarde van ruim 20 miljard euro, het aanpassen van de perons heeft tot nu toe al 80 miljoen gekost, en is nog lang niet voltooid.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 21-05-2014 07:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 05:07:

[...]

Totale orderwaarde van ruim 20 miljard euro, het aanpassen van de perons heeft tot nu toe al 80 miljoen gekost, en is nog lang niet voltooid.
ik hoorde van een uitvoerder hier dat we dezelfde fout hebben gemaakt toen de eerste dubbeldekker treinen werden geintroduceerd... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Haha, dat verhaalde kende ik nog niet, maar ik vind wel dit: http://www.digibron.nl/se...gepast-voor-dubbeldekkers

Lijkt dus wel te kloppen idd :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De krant zit er een beetje naast qua getallen, SNCF heeft tot op heden zo'n 340 treinen besteld. De genoemde 2000 stellen (en daarmee ook de 20 miljard euro) is de totale omvang van de raamwerkcontracten met Bombardier (Regio2N) en Alstom (Regiolis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online

[...]

Misschien perongeluk een beetje expres zodat de Franse Prorail nog wat te doen heeft voor de komende 10 jaar.

Beetje onvoorstelbaar "foutje" nl, als treinenbouwer zou je aan de hand van vorige bouwprojecten natuurlijk wel moeten weten wat de dimensies zijn van de gemiddelde trein, en degene die de order heeft gemaakt vragen waarom deze iets breder is dan de treinen die je ervoor hebt geleverd.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
enchion schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:18:
Beetje onvoorstelbaar "foutje" nl, als treinenbouwer zou je aan de hand van vorige bouwprojecten natuurlijk wel moeten weten wat de dimensies zijn van de gemiddelde trein, en degene die de order heeft gemaakt vragen waarom deze iets breder is dan de treinen die je ervoor hebt geleverd.
Ja, dat is namelijk gewoon vastgelegd in het vastgelegd (loading gauge/structure gauge), maar als oude stations niet aan dat profiel voldoen dan gaat het alsnog fout.

[ Voor 12% gewijzigd door ValHallASW op 21-05-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS is overlast door stakende schoonmakers zat
De NS is de troep in de treinen en op de stations door de staking van de schoonmakers zat. Het vervoerbedrijf gaat daarom meer druk uitoefenen op de vakbonden en de schoonmaakbedrijven die het inhuurt op om snel tot een cao te komen. Dat heeft de NS woensdag laten weten.

De NS is in gesprek met de belangrijkste schoonmaakbedrijven. Daarmee hoopt de NS dat er zo snel mogelijk een sectorbrede cao komt, of een op bedrijfsniveau. Daarmee hoopt het spoorbedrijf dat ‘de onacceptabele overlast voor reizigers snel kan worden beëindigd’. De schoonmakers voeren sinds eind maart acties.

FNV Bondgenoten wordt door de NS ‘op hun verantwoordelijkheid gewezen’. Het bedrijf zegt er klaar mee te zijn als podium te worden gebruiktvoor acties vanwege de landelijke zichtbaarheid. Naar eigen zeggen is het vervoersbedrijf juist een van de opdrachtgevers die al jaren laten zien hoe er verantwoordelijk met schoonmakers kan worden omgegaan, door bijvoorbeeld niet in te zetten op prijs.

Volgens de NS worden de schoonmakers die wel werken nu geïntimideerd. De NS overweegt naar de rechter te stappen als dit zich vaker voordoet. FNV Bondgenoten claimde dinsdagavond nog dat er uitzendkrachten worden ingezet als ‘stakingsbrekers’. Het vervoerbedrijf zegt alleen uitzendkrachten te gebruiken voor noodreiniging.

Verder worden vrijwilligers ingezet en zijn papieren tasjes opgehangen, zodat reizigers hun afval kunnen meenemen. Door de wel beschikbare schoonmakers, ongeveer zestig procent, slim in te zetten zijn naar eigen zeggen onveilige situaties in de treinen voorkomen. De enige stations met overlast zijn volgens de NS Amsterdam Centraal en Bergen op Zoom.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij moet NS gewoon zelf schoonmakers in dienst nemen in plaats van 't via andere bedrijven te doen. Dat levert nu al voor de zoveelste keer gezeik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

En dan? Je eigen medewerkers kunnen ook gaan staken.

Stakingsrecht moet gewoon per direct geschrapt worden IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Reinier schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:45:

Que :? Meen je dit nu serieus of roep je het alleen maar omdat je er last van heb?

Dus als jij het niet eens bent met hoe jouw baas je beloont, dan heb je het maar te slikken volgens jou?
Kijk, het is gewoon echt niet tof hoe de treinen er nu uit zien, maar die mensen die dat normaal netter houden, hebben wel recht op een redelijke vergoeding voor hun werk. Ik heb mij er verder niet in verdiept, maar als dat nu echt te scheef gaat t.o.v. inflatie enz. dan mogen zij daar best tegen protesteren.

Maar goed, dat gaat verder te ver off-topic. Ik hoop dat ze er, al dan niet met druk van de NS, snel uit komen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:27:
Volgens mij moet NS gewoon zelf schoonmakers in dienst nemen in plaats van 't via andere bedrijven te doen. Dat levert nu al voor de zoveelste keer gezeik op.
Denk niet dat de overheid (als enig aandeelhouder) dat zou accepteren of toestaan, schoonmaak is immers geen core business van NS (of welke vervoerder dan ook, for that matter).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

De vakbonden spelen hier ook gewoon een smerig (pun intended) spelletje door de bedrijfsvoering van derden (want NS is geen partij) te verzieken. Maak de treinen gewoon schoon en tief het afval bij OSB op de stoep, dan blijft de overlast bij de partij die daadwerkelijk iets met het conflict kan doen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

(...)
Het lijkt nogal mee te vallen. Zoals ook in het artikel dat je linkt staat:

"Een woordvoerder van de Franse spoorbeheerder RFF heeft een bericht daarover in het satirische weekblad Le Canard enchaîné bevestigd."

Uit Le Figaro, toch een iets betrouwbaardere bron ;-):
Mais le gestionnaire du réseau ferroviaire réfute toute erreur: «Quand nous avons fait les essais avant 2012, nous avons vu qu'il y aurait des travaux à effectuer sur 1300 quais, pour les adapter à l'évolution du matériel roulant»
In andere woorden: de SNCF heeft helemaal geen fout gemaakt in de bestelling. RFF wist allang dat er perrons aangepast moesten worden, en wilden dat ook doen, maar in de planning gaat blijkbaar iets mis.

[ Voor 8% gewijzigd door ValHallASW op 21-05-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Reinier schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:45:

Dat kan, maar dan heb je er tenminste zelf invloed op.

Stakingsrecht schrappen is niet zo'n goed idee.
wildhagen schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:24:
[...]

Denk niet dat de overheid (als enig aandeelhouder) dat zou accepteren of toestaan, schoonmaak is immers geen core business van NS (of welke vervoerder dan ook, for that matter).
Dat zou stand houden als NS niet een enorme retail- en horecabusiness had (NS Stations Retailbedrijf, vroeger Servex), en een enorme vastgoedbusiness (NS Stations, vroeger NS Poort), etc.

Los daarvan zijn er trouwens hordes beursgenoteerde bedrijven die vertical integration toepassen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 21-05-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PaT schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:14:
[...]

Que :? Meen je dit nu serieus of roep je het alleen maar omdat je er last van heb?

Dus als jij het niet eens bent met hoe jouw baas je beloont, dan heb je het maar te slikken volgens jou?
Check. Je bent accoord gegaan met die set arbeidsvoorwaarden. Wil je betere? Moet je opnieuw onderhandelen. Maar niet halverwege de spelregels veranderen en als je niet je zin krijgt de boel saboteren.
Kijk, het is gewoon echt niet tof hoe de treinen er nu uit zien, maar die mensen die dat normaal netter houden, hebben wel recht op een redelijke vergoeding voor hun werk. Ik heb mij er verder niet in verdiept, maar als dat nu echt te scheef gaat t.o.v. inflatie enz. dan mogen zij daar best tegen protesteren.
Uhh mijn salaris wordt ook niet aan de inflatie aangepast. Ik ga ook niet janken, als ik vind dat ik nu te weinig krijg kan ik of naar mijn werkgever stappen of elders solliciteren.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Je snapt niet hoe een CAO werkt denk ik? Dat is namelijk een set arbeidsvoorwaarden voor een bepaalde tijd waarna je opnieuw gaat euh....... onderhandelen!
Er is geen enkele sprake van halverwege de spelregels veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Boudewijn verwoordt zo'n beetje wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boudewijn schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 01:38:
[...]

Check. Je bent accoord gegaan met die set arbeidsvoorwaarden. Wil je betere? Moet je opnieuw onderhandelen. Maar niet halverwege de spelregels veranderen en als je niet je zin krijgt de boel saboteren.

[...]

Uhh mijn salaris wordt ook niet aan de inflatie aangepast. Ik ga ook niet janken, als ik vind dat ik nu te weinig krijg kan ik of naar mijn werkgever stappen of elders solliciteren.
Dit gaat over de volgende termijn... niet over de huidige termijn.
En ik krijg toevallig wel inflatiecorrectie van m'n werkgever omdat dat tijdens de CAO onderhandelingen is afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Als jouw contract afloopt en beide partijen hebben niet over een opzegging gehad, werk je de volgende dag nog steeds onder diezelfde voorwaarden verder.

Maar stakingen zijn wel vaak een strop voor veel bedrijven. En ik ben het ook met Boudewijn eens, als het werk je niet bevalt ga je toch op zoek naar ander werk? Er zijn genoeg werklozen die wel onder die voorwaarden willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbekend schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 07:46:
Als jouw contract afloopt en beide partijen hebben niet over een opzegging gehad, werk je de volgende dag nog steeds onder diezelfde voorwaarden verder.

Maar stakingen zijn wel vaak een strop voor veel bedrijven. En ik ben het ook met Boudewijn eens, als het werk je niet bevalt ga je toch op zoek naar ander werk? Er zijn genoeg werklozen die wel onder die voorwaarden willen werken.
Politiek correct, maar velen zijn het niet eens met de huidige veranderingen op de arbeidsmarkt of kunnen het niet bijhouden. In veel gevallen worden de lonen ook verlaagd per verlenging, het "voor jou 10 andere" principe. De vakbonden zijn dus je enige middel om tegen dat principe in te gaan en anders krijg je zo'n *** arbeidsmarkt zoals in de VS, prima dat jij daar mee kan leven maar omdat het voor 2000 niet zo individualistisch was roept dit geheid problemen op (en nu dus nog steeds).

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 22-05-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://anilist.co/anime/20583
RAIL WARS!
The "dream railway paradise entertainment" story is set in a parallel world where Japan did not privatize its national railways. Naohito Takayama is an ordinary high school boy who dreams of a comfortable future working for the top-rated Japanese National Railways. He is assigned as a trainee in the Railways Security Force full of odd characters such as Sakurai, a troublemaker who hates men. On top of that, an extremist group called "RJ" plots to privatize the Japanese National Railways.
haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Boudewijn schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 01:38:
[...]

Maar ze zijn nu aan het onderhandelen :) Alleen met wat extra pressiemiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. Het stakingsrecht geeft je een onderhandelingspositie waar je die anders niet noodzakelijkerwijs hebt. Vergeet niet, schoonmakers e.d. zijn bepaald niet onvervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers... het bouwterrein bij Amsterdam Riekepolder aansluiting (johan huizingalaan 800 in Amsterdam) is vandaag open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32

defiant

Moderator General Chat
Hier in de buurt is er een spoorwegovergang waarvan de slagbomen soms niet meer opengaan nadat de trein gepasseerd is, is dat een vaak voorkomend probleem ? Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar dit speelt al wel een tijd.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Waar is dat precies? En er een station vlakbij in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Trein botst op betonblok bij Beilen
Bij Beilen (Drenthe) is vanochtend een trein op een blok beton dat op het spoor lag gebotst. Er raakte niemand gewond bij het ongeluk.

De NS denkt dat iemand het betonblok op de overweg heeft gelegd en gaat aangifte doen van vandalisme, zegt een woordvoerder.

Door de aanrijding liep het treinverkeer tussen Assen en Zwolle vertraging op. Inmiddels rijden alle treinen weer volgens normale dienstregeling.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32

defiant

Moderator General Chat
Onbekend schreef op zondag 25 mei 2014 @ 08:56:
Waar is dat precies? En er een station vlakbij in de buurt?
Het gaat om deze overgang in Deventer, iets minder dan 3 kilometer van het station af.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Kan verschillende oorzaken hebben; je zou dit voor de zekerheid eens bij ProRail kunnen melden via de webcare of contactformulier zodat ze er in ieder geval eens naar kunnen kijken. :) In principe zal een overweg (indien deze te lang dicht is) in storing gaan, waarna er ook een waarschuwing automatisch naar ProRail uitgaat: het zou in ieder geval niet zo mogen zijn dat een overweg door een storing dicht blijft en dit niet door de systemen opgemerkt word. Hoe dan ook kan het geen kwaad om te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ja, zag er goed uit: afgelopen Comiket (Comic Marktet: een mega-beurs voor professionele en amateur-artiesten) in de commerciële hal een voorproefje van gezien, inclusief leuke boothbabes en een gratis proefmanga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afgelopen weekend: Reizigers klagen over gebrek aan vervangend busvervoer op station Zwolle
Reizigers klagen dat er op station Zwolle te weinig bussen zijn ingezet voor reizigers die naar Meppel willen. Door geplande werkzaamheden rijden er dit weekend geen treinen tussen Zwolle en Meppel, maar volgens de reizigers heeft de NS niet genoeg bussen ingezet om dat op te vangen.

Met name in de avonduren waren er veel klachten van reizigers die zeggen dat er lange rijen ontstaan door het gebrek aan bussen. Op Twitter moet de NS het dan ook ontgelden.

De werkzaamheden zijn alleen vandaag nog. Morgen moeten de treinen weer gewoon volgens dienstregeling rijden tussen Zwolle en Meppel.

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/210157.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/210152.jpg
Leert de NS nu niet van fouten? |:(

Tweets:
quote: @veurkaant
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bof2E9_IAAA0Mcy.jpg:large
'Goed geregeld' @NS_online. Capaciteit bussen niet toereikend op Zwolle. #treinleven wordt #wachteven wordt #busleven
quote: @JochemvdWeg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bof2DjoCQAAVGGP.jpg:large.@NS_online Bedankt! #Zwolle
quote: @Fenna259
@NS_online 2000 man staat te wachten op station Zwolle voor bussen naar Meppel. Er zijn 0 bussen. Mooi geregeld jongens.
quote: @HHalfmouw
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bof7AEcIUAAwp_l.jpg:large@rtvoost gaos op station Zwolle. 3 volle treinen en maar 2 bussen. De anderen kwamen later pas.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zaterdag heen, zondag teruggeweest, steeds voldoende bussen en genoeg ruimte. Altijd nog wel plekjes over in de bus.

Misschien alleen einde van de dag gisteren?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1 ... 12 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.