Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• emperorfz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-01 16:25
Alvanosa schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:40:
[...]

Hier staat toch duidelijk het volgende:

Tussen300.-en 600.- 20.- Korting.

Ik weet niet hoe hij er 80€ van afhaald.
Volgens mij heeft hij de PS4-KZ bundle geordert (dus zonder de camera en extra dualshock) voor 439. Zijn korting is dus gewoon 20 euro...

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-11 14:06
Hij heeft het over de killzone bundel zonder camera en controller

Verwijderd

emperorfz schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:41:
[...]

Volgens mij heeft hij de PS4-KZ bundle geordert (dus zonder de camera en extra dualshock) voor 439. Zijn korting is dus gewoon 20 euro...
Dat verklaart een hoop ja. Thanks

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-10 12:18
Heb op dit moment een day one release van de "basic" killzone bundel plus extra controller, maar ook een bestelling van een grote killzone bundel... Alleen is hier de leverdatum van onbekend.. Keuzes, keuzes, keuzes...

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
gajus26 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:27:
Heb op dit moment een day one release van de "basic" killzone bundel plus extra controller, maar ook een bestelling van een grote killzone bundel... Alleen is hier de leverdatum van onbekend.. Keuzes, keuzes, keuzes...
Als je echt heel graag een PS4 op de release dag wil hebben zou ik zelf zeggen: ga voor zekerheid en koop gewoon de basic PS4, en haal er los een extra controller + Killzone bij.

De spellen zullen toch niet direct uitverkocht zijn (denk ik), en een controller kun je ook vast wel meenemen.

Ik heb ook zitten twijfelen om een bundel te doen, maar ik ga gewoon voor zekerheid en koop het er los bij.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• gajus26
EricNL schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:38:
[...]

Als je echt heel graag een PS4 op de release dag wil hebben zou ik zelf zeggen: ga voor zekerheid en koop gewoon de basic PS4, en haal er los een extra controller + Killzone bij.

De spellen zullen toch niet direct uitverkocht zijn (denk ik), en een controller kun je ook vast wel meenemen.

Ik heb ook zitten twijfelen om een bundel te doen, maar ik ga gewoon voor zekerheid en koop het er los bij.
Denk dat ik wacht totdat ik de killzone bundel met de controller en camera erbij krijg, wacht liever langer, want de bundel met killzone waarbij je een extra controller koopt, is uiteindelijk duurder dan de bundel waarbij je nog eens de camera erbij krijgt. Eens kijken of ik iemand kan blij maken met een day one bundel :).

• emperorfz
Update van MM Zoetermeer. Nog steeds geen nieuws over de aantal bundels dat ze krijgen. Ze hebben al gehoord dat ze 60 stuks binnen gaan krijgen voor day one. Wat opmerkelijk is, is het feit dat ze wellicht alleen maar bundels binnen gaan krijgen. :o

Demopod verschijnt binnen een week daar bij hun op locatie......

• Ithariuz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 12:53
gajus26 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:47:
[...]

Denk dat ik wacht totdat ik de killzone bundel met de controller en camera erbij krijg, wacht liever langer, want de bundel met killzone waarbij je een extra controller koopt, is uiteindelijk duurder dan de bundel waarbij je nog eens de camera erbij krijgt. Eens kijken of ik iemand kan blij maken met een day one bundel :).
PM :D

• gajus26
Zo populair heb ik me in geen tijden gevoeld :o

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Roshnak

PSN: Roshgill

Is er nog ergens waar ik een PS4 kan pre orderen voor op releasedag? Het hoeft niet perse een bundel te zijn. ( ik weet het ik ben laat )
Roshnak schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:29:
Is er nog ergens waar ik een PS4 kan pre orderen voor op releasedag? Het hoeft niet perse een bundel te zijn. ( ik weet het ik ben laat )
Heel vroeg uit bed op 29 november :+

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Roshnak

PSN: Roshgill

dutchgio schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:34:
[...]

Heel vroeg uit bed op 29 november :+
Dat was mijn 2e plan inderdaad :P
Roshnak schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:50:
[...]

Je kunt bij de dixons en mycom nog wel de bundels pre-orderren, maar daarvan is de levertjjd onbekend.
Een kale ps4 ga je als pre-order niet meer vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 08-11-2013 12:56 ]

• Ithariuz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 12:53
dutchgio schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:55:
[...]

Je kunt bij de dixons en mycom nog wel de bundels pre-orderren, maar daarvan is de levertjjd onbekend.
Een kale ps4 ga je als pre-order niet meer vinden.
Is de levertijd ook bij mycom onbekend? Want bij mn reservering staat gewoon afhalen 7 december..
Ithariuz schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:28:
[...]

Is de levertijd ook bij mycom onbekend? Want bij mn reservering staat gewoon afhalen 7 december..
Niet dan, daarvan was ik niet op de hoogte.. ;)
Aangezien dixons en mycom hetzelfde moederbedrijf hebben vermoed ik dat bij de dixons eenzelfde datum wel eens van toepassing kan gaan zijn...

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb meerdere malen bij dixons/mycom collectors editions gepreordered (ver voor release). Ze boden de beste prijs, maar konden elke keer (vlak voor release) niet meer leveren. (o.a. gehad bij assassins creed, cod en laatst GTAV). Trek je eigen conclusies, maar ze zijn echt zwaar onbetrouwbaar met preorders.

Ps4/switch gamer

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:57:
Ik heb meerdere malen bij dixons/mycom collectors editions gepreordered (ver voor release). Ze boden de beste prijs, maar konden elke keer (vlak voor release) niet meer leveren. (o.a. gehad bij assassins creed, cod en laatst GTAV). Trek je eigen conclusies, maar ze zijn echt zwaar onbetrouwbaar met preorders.
Ik kreeg mn preorder van de 360 bij Dixons veel te vroeg... Topwinkel haha

Verwijderd

Ik was toen ook erg blij met deze Dixons :)
kbloem schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:12:
[...]

Ik kreeg mn preorder van de 360 bij Dixons veel te vroeg... Topwinkel haha

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Ben dus mijn preorders kwijt, hoorde ik vorige week ofzo, ben er nog pissed over.
Winkel waar ik altijd ga, meer dan 10 jaar al.
Heb mn PS1,2,3,Dreamcast, Xbox, X360 Wii en Wiiu er gehaald, alles op release.

Nu blijkt dus dat Sony alleen aan direct partners levert, en ook naar omzet kijkt, maw, winkel zet te weinig om, alle klanten pech.

Wat een shitstreek, qua releases van consoles heb ik het nog niet meegemaakt.

Zo te lezen is het dus of met veel bijbetalen op marktplaats zoeken, of wachten tot de 2e lichting?
Of is die ook weg?

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 14:46
Sloebie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:35:
Ben dus mijn preorders kwijt, hoorde ik vorige week ofzo, ben er nog pissed over.

Nu blijkt dus dat Sony alleen aan direct partners levert, en ook naar omzet kijkt, maw, winkel zet te weinig om, alle klanten pech.

Zo te lezen is het dus of met veel bijbetalen op marktplaats zoeken, of wachten tot de 2e lichting?
Of is die ook weg?
Ik heb 2 day one pre-orders

Je mag die van mij wel overkopen voor een mooi prijsje >:)

De 2e levering komt eind dec/begin 2014.

De tweede levering PS4's zijn bij een aantal winkels al uitverkocht. Dus je moet een beetje geluk hebben.

Een day one PS4 kan je in ieder geval vergeten. Tenzij je bereid bent om meer te betalen dan €400.

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Sefaex schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:00:
[...]

Ik heb 2 day one pre-orders

Je mag die van mij wel overkopen voor een mooi prijsje >:)

De 2e levering komt eind dec/begin 2014.

De tweede levering PS4's zijn bij een aantal winkels al uitverkocht. Dus je moet een beetje geluk hebben.

Een day one PS4 kan je in ieder geval vergeten. Tenzij je bereid bent om meer te betalen dan €400.
PM

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-11 14:06
Mochten er tweakers zijn die nog een day one zoeken, misschien dat ik een kale ps4 day one over heb, als dat het geval is dan probeer ik dat hier zsm te melden!

• MarcoPolo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 14:35
Roshnak schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:50:
[...]

Dat gaat niet werken, veel fillialen als MM etc hebben al vroeg aan gegeven dat ze dat niet zouden doen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Gisteren heeft de Dixons mijn Killzone bundel (PS4, 2 x DS4, Camera en Killzone Shadowfall) geannuleerd. :( Ik had 05-11-13 heel vroeg in de ochtend besteld met de Gulle Gift, totaal bedrag € 479,99. Je krijgt daarna doodleuk een e-mail dat er iets fout gegaan is en dat je hem opnieuw moeten bestellen, kortom je krijgt een nieuw ordernummer. :(

Nu zit ik niet om pre-orders verlegen en heb er in juni twee gepre-ordered en vorige week nog twee bundels met alleen Killzone: Shadow Fall. Vooralsnog lijkt het of ze allemaal geleverd gaan worden. Als dit zo is heb ik i.i.g. genoeg mensen om me heen die een Playstation 4 willen overnemen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• sjoerd94
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Is er uberhaupt nog een mogelijkheid een PS4 te bemachtigen op dayone (kleine retail winkels ofzo)? Zo niet, is er dan wel een kans om er eentje voor 31 december te krijgen?

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Volgens mij zijn er nog een aantal die voor de tweede levering genoeg besteld hebben, Bol en Wehkamp volgens mij. Je moet gewoon ff contact opnemen voor de tweede levering, volgens mij is dat wel ergens in december, maar niemand kan het garanderen blijkbaar.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 09:33

Bullet NL

Eigen Wijs

k-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:49:
Volgens mij zijn er nog een aantal die voor de tweede levering genoeg besteld hebben, Bol en Wehkamp volgens mij. Je moet gewoon ff contact opnemen voor de tweede levering, volgens mij is dat wel ergens in december, maar niemand kan het garanderen blijkbaar.
Een van de grotere distributeurs geeft aan dat ook hun tweede zending al uitverkocht is, kan dus wel eens na de feestdagen gaan worden.... Dus medio 2e week januari....

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Ik ga zo me PS3 maar eens leeg maken en terug zetten naar de fabrieks instellingen....
Die gaat er morgen uit voor een leuk prijsje :D Bye bye PS3 tijdperk, hello PS4 tijdperk :D

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 17:38
Brrrr spannend. Zojuist me ook maar even laten meeslepen in de Next-Gen psychose en ook een bestelling geplaatst bij Wehkamp met betaling achteraf. Dikke kans dat ie op 30/11 geannuleerd kan worden omdat ik na de launch waarschijnlijk de bundel aanbiedingen voor het uitkiezen heb :)

[ Voor 0% gewijzigd door peacelord op 08-11-2013 18:53 . Reden: d ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Verwijderd

Er gaat waarschijnlijk geen nachtelijke launch komen bij bijvoorbeeld een Mediamarkt.. Alle PS4's zijn al verkocht dus dan zouden ze alleen een nachtelijke launch doen voor degene die hun pre-order op komen halen. Nachtelijke launch doe je voor de losse verkoop lijkt mij.. Dat wordt dus vroeg in de ochtend naar de Mediamarkt!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:29:
Er gaat waarschijnlijk geen nachtelijke launch komen bij bijvoorbeeld een Mediamarkt.. Alle PS4's zijn al verkocht dus dan zouden ze alleen een nachtelijke launch doen voor degene die hun pre-order op komen halen. Nachtelijke launch doe je voor de losse verkoop lijkt mij.. Dat wordt dus vroeg in de ochtend naar de Mediamarkt!
Bij de 360 waren er ook heel veel nachtlaunches, ik hoop dat ze er wel komen en anders jammer maar spelen doe ik sowieso op de 29ste.

Verwijderd

Vandaag ook even contact gehad met Dixons (filiaal gekozen afhaallocatie) over mijn pre-order die ik gisteren via de website geplaatst heb. Op de vraag wanneer ik deze kan verwachten werd aangegeven 29 november... Ik hoop dat deze man gelijk heeft (zeker gezien ik gisteren dus pas besteld heb)

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:03:
Vandaag ook even contact gehad met Dixons (filiaal gekozen afhaallocatie) over mijn pre-order die ik gisteren via de website geplaatst heb. Op de vraag wanneer ik deze kan verwachten werd aangegeven 29 november... Ik hoop dat deze man gelijk heeft (zeker gezien ik gisteren dus pas besteld heb)
Grappig hoe iedereen nog steeds denkt op tijd te zijn voor een pre-order, terwijl je al in juni-augustus had moeten reserveren. Lees anders het topic even door? Het begint nu wel een herhaling te worden. De levertijd bij Dixons en de BAS group (MyCom etc) is indicatief, en is gewoon een symbolische release datum.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:12
De PS4 is van de saturn en mediamarkt webshop verdwenen. Heb er steeds minder vertrouwen in dat het zin heeft om op 29 november voor de deur in de ochtend te gaan wachten...

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 12:46
Trishul schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:34:
De PS4 is van de saturn en mediamarkt webshop verdwenen. Heb er steeds minder vertrouwen in dat het zin heeft om op 29 november voor de deur in de ochtend te gaan wachten...
Ik denk het ook niet, maar volgens de Media Markt moet je alsnog naar de winkel komen :P
http://www.mediamarkt.nl/...2m_indirect=1&referer=m4n

Steam/XBL: Avioto

Verwijderd

Royeboi schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:12:
[...]

Grappig hoe iedereen nog steeds denkt op tijd te zijn voor een pre-order, terwijl je al in juni-augustus had moeten reserveren. Lees anders het topic even door? Het begint nu wel een herhaling te worden. De levertijd bij Dixons en de BAS group (MyCom etc) is indicatief, en is gewoon een symbolische release datum.
Dat zeiden ze bij de PS3 ook... Die was ook gewoon volop verkrijgbaar los een dag later

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:29:
[...]

Dat zeiden ze bij de PS3 ook... Die was ook gewoon volop verkrijgbaar los een dag later
Toen kostte een kaal systeem met controller € 599,00, had Microsoft al een grote voorsprong: de XBOX 360 lag al eventjes in de winkel. Voor € 200,00 minder zijn er veel meer gegadigden (ook is de markt groter geworden: oudere gamers blijven ook gamen en er komt alleen maar nieuwe aanwas bij).

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 09-11-2013 09:41 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:03:
Dixons website staat al tijdje:

Wij kunnen geen levering garanderen op de dag van de release als u na 15 augustus reserveert.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 23:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:29:
Wat de MM doet is onbekend, maar de GM gaat zeker een nachtlaunch doen, dat is door verschillende medewerkers van mijn GM gezegd en ook hier in het topic hebben mensen aangegeven dat hun GM een nachtlaunch gaat doen.

De verkoop van een PS4 verdiend een winkel letterlijk geen drol aan dus of ze nu wel of geen losse verkoop hebben maak weinig uit, ze verkopen veel liever accessoires en games want daar valt wat aan te verdienen.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:29:
[...]

En hoeveel reservering had de PS3? ook meer dan 1,5 miljoen? grappig dat mensen denken dat de release van de PS4 hetzelfde zal verlopen als de release van de PS3 terwijl de omstandigheden compleet anders zijn 8)7

de PS3 werd pas populair na zijn eerste prijsverlaging.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2013 10:09 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Er zit inderdaad wel een groot verschil in. De PS4 is deze keer de eerste next-gen console die naar NL komt. En qua prijs is die ook direct al een stuk interessanter dan de PS3 toendertijd.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 09-11-2013 10:32 ]

PSN id: NL_SToRM

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sloebie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:35:

Of is die ook weg?
Pre-order je toch gewoon op sony.nl ? Wordt hij ook nog thuisbezorgd.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:41
Echt hilarisch inderdaad dat sommige mensen nu pas inzien dat ze de PS4 toch écht moeten pre-orderen, en dat men dan ook nog de stille hoop heeft dat ze de console op 29 november kunnen bemachtigen...

De enige mogelijkheid om de console in dergelijke gevallen op launch day te kunnen bemachtigen, is via marktplaats... Hou er wel rekening mee dat je dan vlot 250 euro meer betaald...

Gelukkig is de line-up qua games nou niet echt spannend te noemen, Killzone daargelaten (maar daar moet je van houden). Het is dus sowieso niet heel erg als je een 1 of 2 maanden moet wachten op de PS4.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:03
Daarom maak ik me ook niet druk om,krijg ik hem op 29 november dan is het mooi meegenomen.COD en BF4 stats gaan gewoon mee naar je ps4.Daarom vind ik het ook niet erg,kan net zo goed door gamen totdat de ps4 komt,hij komt er ooit wel.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

[quote]Chaoss schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:06:
[...]

Wat de MM doet is onbekend, maar de GM gaat zeker een nachtlaunch doen, dat is door verschillende medewerkers van mijn GM gezegd en ook hier in het topic hebben mensen aangegeven dat hun GM een nachtlaunch gaat doen.

De verkoop van een PS4 verdiend een winkel letterlijk geen drol aan dus of ze nu wel of geen losse verkoop hebben maak weinig uit, ze verkopen veel liever accessoires en games want daar valt wat aan te verdienen.

[...]

Hangt ook van de plaats af. Niet elke GM zal 's nachts games mogen verkopen, tenzij daar specifiek toestemming voor is gegeven door de gemeente. En als je niets mag verkopen heeft het weinig zin om 's nachts open te gaan. Kost geld en levert niets op. En de klant moet overdag terug om de games te kopen.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 20:29
Gisteren weer eens langs de MM in R'dam centrum gelopen en nagevraagd over mijn pre-order.
Nou ja, ze blijven maar moeilijk doen daar..

Ze gaan in ieder geval een belletje plegen/sms sturen voor als je je PS4 kunt ophalen op 29nov.
Bundels komen er (vooralsnog) niet zei hij.

• emperorfz
keanu_ schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:00:
Gisteren weer eens langs de MM in R'dam centrum gelopen en nagevraagd over mijn pre-order.
Nou ja, ze blijven maar moeilijk doen daar..

Ze gaan in ieder geval een belletje plegen/sms sturen voor als je je PS4 kunt ophalen op 29nov.
Bundels komen er (vooralsnog) niet zei hij.
Een tip dat ik je kan geven als je een MM filiaal belt of binnenloopt...zorg dat je de vraag stelt aan diegene die de afdeling ook beheert. Hij is in direct contact met MM hoofdkantoor en Sony/leveranciers. De rest zijn een stel parttimers die bijklussen naast hun studie. Ze zullen je ook gewoon domme antwoorden geven zoals "we weten niks" en "bundels? Er komen helemaal geen bundels".
Wat ik zelf van de afdelingschef van MM Zoetermeer heb begrepen is dat ze vanuit MM hoofdkantoor de bundels gaan verdelen onder de filialen en dat waarschijnlijk redelijk kort op release gebeurt. Ik heb in ieder geval voorgenomen om hun regelmatig lastig te vallen hierover;)

Verwijderd

SparksNL schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:57:
Echt hilarisch inderdaad dat sommige mensen nu pas inzien dat ze de PS4 toch écht moeten pre-orderen, en dat men dan ook nog de stille hoop heeft dat ze de console op 29 november kunnen bemachtigen...
Ik hoef het niet perse per 29 november anders had ik inderdaad dit voorjaar wel een pre order geplaatst. Ik informeerde alleen en toen kreeg ik dat te horen bij Dixons 29 november. Als het zo is prima, zo niet dan haal ik het op zodra er nieuwe batches binnen zijn (ook al is at bijvoorbeeld januari).

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Heeft er iemand al op een DemoPod gespeeld???Als het goed is moeten er al een paar staan in het land...

• emperorfz
DirtyDutch schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:56:
Heeft er iemand al op een DemoPod gespeeld???Als het goed is moeten er al een paar staan in het land...
Mensen hebben hun ervaringen met de DemoPod gepost in de algemene PS4 topic

[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
emperorfz schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:00:
[...]

Ooops sorry :)

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:31
Bij MM/Saturn is toch ook het verhaal dat ze via DLD alles krijgen geleverd. Dit maakt het natuurlijk weer wat lastiger wbt concreetheid en communicatie doordat er een schakel tussen zit en men allicht ook met intern nog bezig is met de exacte verdelingen.

Ik heb zelf een pre-order bij de Saturn gedaan. Toen gaven ze aan dat het gewoon een 0-day levering zou worden maar ik zie het allemaal wel.
Ik vind wel dat dit topic teveel onderhevig is aan speculaties, gekmakerij, lui die 10x opnieuw Bol.com gaan mailen en posts van nog x weken.

[ Voor 11% gewijzigd door Katseviool op 09-11-2013 14:59 ]

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-11 19:24
Wil je een PS4 op day-one zonder pre-order te hebben geplaatst moet je al om 7 uur op de stoep staan om het te kunnen bemachtigen minimaal 2 per filiaal i think. Zo hebben ze bij Saturn gisteren tegen me gezegd.
Maar of ik het moet geloven weet ik niet. Dat zien we wel over 2 weken.

Verder ben ik blij dat ik een PS4 haal ipv een xbone, puur omdat de opstart van een xbone 17 seconden duurt damn lamoo....

• Eriko1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 01:04
MM Leeuwarden doet iig geen nachtopening, daar is te weinig vooraad voor..

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
emperorfz schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:00:
[...]

Er staat er 1 bij Media Markt Breda

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 10:31
Weet er iemand hoe de verkoop bij de Makro gaat? Hebben die op day-one ook een aantal exemplaren beschikbaar?

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb geen preorder gedaan maar wil wel een PS4 bestellen en vroeg me af wanneer hij dan te leveren zou zijn. Bij Consoleshop.nl wordt de "tweede lading" verwacht op 31-12-2013. Zou dat ook voor andere shops gelden?

• Muffinn
  • Laatst online: 26-11 07:42
Zoufiax schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:35:
Ik heb geen preorder gedaan maar wil wel een PS4 bestellen en vroeg me af wanneer hij dan te leveren zou zijn. Bij Consoleshop.nl wordt de "tweede lading" verwacht op 31-12-2013. Zou dat ook voor andere shops gelden?
Bij Consoleshop is het een fictieve leverdatum:
Let wel: het is nog onbekend wanneer we deze kunnen uitleveren. Hecht dus niet veel waarde aan de op deze pagina vermelde releasedatum.

Verwijderd

Ik denk dat we een inschatting over de tweede levering kunnen maken als de PS4 in de VS op de markt is. Als dan blijkt dat er veel meer mensen dan verwacht een PS4 krijgen zal het hier ook wel los gaan lopen. Ik hou er nog steeds rekening mee dat Sony meer op voorraad heeft dan ze zeggen maar commercieel is het handiger te zwijgen.

Verwijderd

Toch is en blijft het wel raar,...

als je van te voren al weet dat je zoveel gaat verkopen (zie verleden), waarom maak je er dan niet gewoon weet ik veel hoeveel Miljoen zodat je het gros van de gamers kan voorzien van een PS4.

Al maak je 50% van wat er in totaal aan PS3's is verkocht, dan heb je lijkt me al genoeg om iedereen op de launch gelukkig te maken.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 17:38
Suggestie van schaarste creeren works like a charm. Apple doet het al jaren zo. Als je mensen het idee geeft dat zij iets unieks hebben vergroot dat de drive om het daadwerkelijk te bezitten enorm.

Al heeft Sonys 25 miljoen PS4's in stock. Er zal ze veel aan gelegen zijn om ons het idee te geven dat slechts een happy few aan de bak kunnen op/na de release datum.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Verwijderd

Ok, zit wat in, maar zou Sony zelf ook niet gebaat zijn bij een miljoenen verkoop van consoles??

http://www.iex.nl/Aandeel...460/Sony-Corporation.aspx

Gaat niet echt lekker zou je zeggen ;) (...misschien zelfs wel lekker moment om in te kopen trouwens, hahaha)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 10:31 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zo gemakkelijk is het niet, de PS4 was qua hardware technisch nog volop in ontwikkeling ze konden gewoon niet veel eerder dan 2-3maand voor de release beginnen met de productie en er kunnen nu eenmaal maar een paar 100.000 per maand produceren. Sony gaat geen extra fabrieken inschakelen om alleen voor de release even 1 miljoen PS4 per maand te produceren, ze hebben een bepaalde productie hoeveelheid ingekocht/gehuurd en dat willen ze het liefst uitsmeren over een zo lang mogelijke periode.

In de loop van volgend jaar is het voldoende om (zeg) 300.000 PS3 per maand te produceren in de maanden daarvoor zal de productie wel iets hoger liggen maar het is niet onbeperkt schaalbaar. Niet alles is met voorbedachte rade, je snap wel dat als Sony heeft ingezet op een productie van 300.000 units per maand dat ze dan niet "nu even" 1 miljoen Ps4's per maand bouwen.

• SToRM666
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:07:

als je van te voren al weet dat je zoveel gaat verkopen (zie verleden), waarom maak je er dan niet gewoon weet ik veel hoeveel Miljoen zodat je het gros van de gamers kan voorzien van een PS4.

Al maak je 50% van wat er in totaal aan PS3's is verkocht, dan heb je lijkt me al genoeg om iedereen op de launch gelukkig te maken.
40 miljoen PS4's produceren lijkt mij wel wat veel :p

En ook al hadden ze er miljoenen kunnen maken, ze moeten wel eerst de kosten maken om de PS4's te produceren. Aangezien ze geen winst maken op een PS4 zouden ze bij 1 miljoen PS4's al 400 miljoen moeten investeren. De prijzen van de onderdelen veranderen ook dagelijks, dus lijkt het mij ook niet onverstandig om zo min mogelijk op voorraad te hebben. Daarbij moeten de onderdelen trouwens ook op voorraad zijn.

De reden van het uitstel van de PS3 lag ook aan problemen in de productie van de Blu-ray speler, dus 1 moeilijk te produceren onderdeel kan al voor grote problemen zorgen.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 10-11-2013 10:50 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:07:

Sony kan niet 40 miljoen PS4s at launch maken, omdat:

- Capaciteit is er niet, dit is geen kleine smartphone waarvan je wél tientallen miljoenen per kwartaal kan maken. Zelfs al wilt Sony in een kwartaal tientallen miljoenen PS4s produceren... het kan gewoon niet.
- Kredietstatus Sony: ze zouden te veel geld tegen en te hoge rente moeten lenen
- Voorraad opslaan: het kost natuurlijk enorm veel om 40 miljoen units voor een lange periode op te slaan, zeker wel 2 jaar (want Sony gaat echt niet 20 miljoen PS4s verkopen in 1 jaar tijd)
- Als het systeem na launch flopt, dan zit je daar met een dure lening en onverkochte voorraad

• SToRM666
Dat zie je tegenwoordig bijna overal, hoe minder voorraad hoe beter. Zolang je het maar snel kunt aanvullen.

[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 10-11-2013 10:52 ]

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Uniciteit schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:48:
[...]

Sony kan niet 40 miljoen PS4s at launch maken, omdat:

- Capaciteit is er niet, dit is geen kleine smartphone waarvan je wél tientallen miljoenen per kwartaal kan maken. Zelfs al wilt Sony in een kwartaal tientallen miljoenen PS4s produceren... het kan gewoon niet.
- Kredietstatus Sony: ze zouden te veel geld tegen en te hoge rente moeten lenen
- Voorraad opslaan: het kost natuurlijk enorm veel om 40 miljoen units voor een lange periode op te slaan, zeker wel 2 jaar (want Sony gaat echt niet 20 miljoen PS4s verkopen in 1 jaar tijd)
- Als het systeem na launch flopt, dan zit je daar met een dure lening en onverkochte voorraad
Waar haal je deze informatie vandaan? De geconsolideerde cijfers van Sony zijn eigenlijk best goed en ze zijn zeer liquide. Ze hebben $ 7405 mln. aan cash/cash equivalents en bovendien $ 2108 mln. aan positieve cashflow.

Verwijderd

Zo dan....... jij bent niet wezen stappen vannacht _O-

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Daarnaast moet je het zien dat de 29ste de voorraad op is. De ps4 wordt met zon 300.000 per maand geproduceerd, verdeeld over Amerika en Europa, waarbij NL qua grote niet veel voorrang gaan geven.

• BFmango
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:32:
Zo dan....... jij bent niet wezen stappen vannacht _O-
Eigenlijk wel. Grappig dat je denkt van niet en dat je denkt dat je perse moet gaan stappen om plezier te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door BFmango op 10-11-2013 11:40 ]

• joffrey19
BFmango schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:28:
[...]

Waar haal je deze informatie vandaan? De geconsolideerde cijfers van Sony zijn eigenlijk best goed en ze zijn zeer liquide. Ze hebben $ 7405 mln. aan cash/cash equivalents en bovendien $ 2108 mln. aan positieve cashflow.
http://www.bloomberg.com/...y-moody-s-after-loss.html

• k-city
  • Laatst online: 03-04 07:54
BFmango schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:28:
[...]

Vrij logisch allemaal, zelfs als Sony's kredietstatus geweldig zou zijn dan kost het nog veels te veel geld om voorraden van miljoenen over een langere periode te hebben. Bovendien, wat als er achteraf op grote schaal een equivalent van RROD geconstateerd wordt, dan zit je met 40 miljoen waardeloze consoles van elk ~400.

• BFmango
Als we dan toch met one-liners gaan gooien; "Profit is an opinion, cash is a fact".

Met andere woorden; dit linkje zegt niks over mijn vorige post en al helemaal niks over Sony's financiële positie aangaande de productiecapaciteiten voor de PS4.

Ik zal nog een voorbeeld geven. Tussen Maart 2013 en September 2013 is de balanspost inventories gestegen van ¥ 710,054 mln. naar ¥ 965,689 mln. Laten we er van uitgaan dat dit voorraden zijn die voor de PS4 worden gebruikt. Dat betekent dus dat je ineens 1/3 meer voorraad hebt van spul wat je nog niet kan verkopen. Dus dan is het logisch dat je winstgevendheid daalt want de aankoop van materialen/componenten moet voorgefinancierd worden en het levert pas weer geld op zodra alle PS4's over de toonbank gaan.

Verder nog; Sony heeft begin 2013 een hoop dochtermaatschappijen verkocht en heeft geen nieuwe acquisities gedaan voor zover ik kan zien. Toch is de waarde van hun materiele vaste activa ongeveer gelijk gebleven. Dus er is iets voor in de plaats gekomen bij een van de huidige werkmaatschappijen. Dat zou dus goed productiecapaciteit voor de PS4 kunnen zijn.

Het is allemaal maar giswerk, maar zomaar roepen dat omdat Sony verlies heeft gemaakt ze geen shitload aan PS4's kunnen leveren klopt gewoon niet.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 10:31

WiXX

Kijk uit malloot een...

Zoufiax schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:35:
Mycom heeft nu ook de killzone pakketten op de site staan en die geven vandaag aan dat de levering dan op 11 december is. Gisteren was dat nog 10 december.

Verwijderd

BFmango schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:40:
[...]
Eigenlijk wel. Grappig dat je denkt van niet en dat je denkt dat je perse moet gaan stappen om plezier te hebben.
Jammer dat je dat stukje over "voor lul op dit forum" hebt weg gehaald"...
Sloeg namelijk helemaal nergens op, je zette er meer jezelf voor lul mee.
Kan goed zijn dat je dat zelf ook in zag....

Opmerking was van mijn kant namelijk gewoon als n joke bedoeld, niet meer, niet minder....

• Vudwig
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
Heeft iemand enig idee of alle GM's nachtopening gaan doen of slechts enkele?

• BFmango
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:38:
[...]

Jammer dat je dat stukje over "voor lul op dit forum" hebt weg gehaald"...
Sloeg namelijk helemaal nergens op, je zette er meer jezelf voor lul mee.
Kan goed zijn dat je dat zelf ook in zag....

Opmerking was van mijn kant namelijk gewoon als n joke bedoeld, niet meer, niet minder....
Dat zal allemaal wel meevallen denk ik. Ik heb tenminste nog iets constructiefs bij te dragen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vudwig schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:51:
Ik vermoed dat het inderdaad per filliaal verschilt maar ik heb hier iig al een aantal vermeldingen gezien waarbij tweakers aan hebben gegeven dat hun GM wel een nachtlaunch doet.

Ik zie het wel als mij. GM een nachtopening doet ga ik een tukkie op de bank doen en dan om half 12 die kant op en anders sta ik de volgende ochtend voor de deur als de winkel open gaat.

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:25
Schijnt inderdaad dat ze niet allemaal een nachtopening doen.
Had GM gemaild en zeiden dat je de winkel moest bellen.
Bevestigde nachtopeningen:

GameMania Almere
GameMania Eindhoven
GameMania Venlo

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 22:13
GameMania Utrecht (Hoog Catharijne) houdt ook sowieso een nachtopening.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Raxious
  • Laatst online: 26-11 14:21
Nijmegen als het goed is ook.

Ik ga hoe dan ook in de ochtend. Voelt niet helemaal goed om rond 1 uur s'nachts door de stad te lopen met 700 euro aan spullen.

• gajus26
Raxious schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:49:
Nijmegen als het goed is ook.

Ik ga hoe dan ook in de ochtend. Voelt niet helemaal goed om rond 1 uur s'nachts door de stad te lopen met 700 euro aan spullen.
Doet me denken aan een jongen in Engeland (volgens mij) die naar de nachtopening was geweest voor de release van GTA V. Werd op weg naar huis overvallen en kwam met lege handen thuis :p.
gajus26 schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:04:
[...]

Doet me denken aan een jongen in Engeland (volgens mij) die naar de nachtopening was geweest voor de release van GTA V. Werd op weg naar huis overvallen en kwam met lege handen thuis :p.
Volgens mij waren ze zelfs zo erg doorgeslagen dat er iemand om was neergestoken...

http://www.ad.nl/ad/nl/55...ergestoken-om-GTA-V.dhtml

[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 10-11-2013 23:06 ]

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hoe zit het met de orders bij Sony zelf? Hier heb ik nog steeds een order die 31/12 uitgeleverd wordt. Verder van de Bartsmit gehoord dat ik daar gewoon één af kan komen halen.

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Eduardboon schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:41:
Hoe zit het met de orders bij Sony zelf? Hier heb ik nog steeds een order die 31/12 uitgeleverd wordt. Verder van de Bartsmit gehoord dat ik daar gewoon één af kan komen halen.
Heb hier een tijdje terug gelezen dat de status van de bestellingen op Sony.nl half november aangepast zouden worden. Komende week zou er dus meer duidelijkheid moeten komen.

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
RDMA schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:51:
[...]

Heb hier een tijdje terug gelezen dat de status van de bestellingen op Sony.nl half november aangepast zouden worden. Komende week zou er dus meer duidelijkheid moeten komen.
Op die fiets. Ben erg benieuwd. :-). Mijn order is 7 Augustus geplaatst, maar als ik doorklik zie ik dat er 12 augustus staat op de 2e orderpagina. Spannende weken dus!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:29
Raxious schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:49:
Idem hier. Ik weet al precies hoe het buiten bij de lokale GameMania zal zijn. Dit is racistisch en blijft hier dus niet staan

Ik ga lekker s'ochtends :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 11-11-2013 13:21 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Kaap schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:09:
[...]

Idem hier. Ik weet al precies hoe het buiten bij de lokale GameMania zal zijn. Dit is racistisch en blijft hier dus niet staan

Ik ga lekker s'ochtends :Y
*snip*

[ Voor 22% gewijzigd door Gropah op 11-11-2013 13:21 ]

• Raxious
  • Laatst online: 26-11 14:21
Het punt is dat ik dan nog eens 20 minuten naar de auto moet lopen. En gezien het feit dat er relatief weinig PS4's beschikbaar zijn heb ik geen zin om een of andere mafketel tegen te komen die het niet kan hebben dat ie enige tijd moet wachten. Zo'n idioot liep ook rond met de nachtopening van GTA V, die hebben ze uiteindelijk op laten pikken door de politie.

Ik heb alles in iedergeval al afgerekend, dus ik kan de 29ste zo naar binnen en sta met 2 minuten ook weer buiten. Ben ik in iedergeval daar van af.

[ Voor 17% gewijzigd door Raxious op 11-11-2013 11:11 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:26
Btje off topic maar eigenlijk te gek voor woorden dat je een risico afweging moet gaan maken over het tijdstip dat je naar een winkel gaat..

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 22:10
Lekkerboeie86 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:15:
Btje off topic maar eigenlijk te gek voor woorden dat je een risico afweging moet gaan maken over het tijdstip dat je naar een winkel gaat..
Ja helaas is het keiharde waarheid dat dat nodig is. Ik vermijd ook een nachtlaunch, al is het alleen al omdat ik dan niet relaxed over straat kan lopen met die spullen. Daarnaast levert het ook niet veel op denk ik. Op een gegeven moment is het gewoon bedtijd, en als ik om 1:00/2:00 thuis kom met dat ding ga ik echt niet lang meer spelen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
Inderdaad , maar voor mij ook genoeg reden om niet naar een nachtopening te willen. Nou ben ik ook niet iemand die gelijk gaat spelen , maar het aansluitende weekend pas dus als ze die van mij niet per ongeluk weg geven komt het helemaal goed :)

[ Voor 35% gewijzigd door Beakzz op 11-11-2013 11:30 ]

• joffrey19
Ik ga hem denk wel halen in een nachtlaunch. Kan ik hem om 12:30 alvast een day one update geven :-) en hoef ik niet te wachten in de ochtend om te gamen.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 23:38

On_E

Housemusic

Ik haal m vrijdagochtend gewoon op, die dag vrij genomen van werk.

En hoorde net dat mijn normale pre-order nog omgezet kon worden naar de Killzone bundel, dus nu helemaal blij!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:18
Wat ik niet begrijp is dat alle leveranciers niet kunnen aangeven wanneer de bundels worden geleverd, terwijl via het Twitter kanaal van Playstation Nederland al meermaals is bevestigd dat de bundels in Nederland op 29-11-2013 in de winkels liggen.

• Crusader1978
1nevitable schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:38:
Wat ik niet begrijp is dat alle leveranciers niet kunnen aangeven wanneer de bundels worden geleverd, terwijl via het Twitter kanaal van Playstation Nederland al meermaals is bevestigd dat de bundels in Nederland op 29-11-2013 in de winkels liggen.
Ik heb Game Mania gemaild en zij bevestigden dat de bundels op 29-11 worden verkocht.
Je kunt maar beter die afweging maken dan er achteraf achter komen dat je beter niet had kunnen gaan...

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 19:52
een x aantal gaat open, echter adviseren ze wel met meer dan 1 persoon te komen.
In risico gebieden als almere en arnhem gaan ze niet open.
en er zullen er vast meer zijn. Utrecht is open, en het advies was om met de auto te komen, en deze in de garage onder de gamemania te parkeren.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Thijs2010 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:49:
[...]

Ik heb Game Mania gemaild en zij bevestigden dat de bundels op 29-11 worden verkocht.
Ik ben door GameMania enige tijd geleden ook gebeld voor een Killzone bundle. Ze hebben aan mij ook meerdere malen bevestigd dat ik de bundle gewoon 29-11 op kan komen halen. Ik hoef ook niet naar de nachtopening, smiddags liggen de spullen ook gewoon nog voor je klaar (zoals het hoort).

Net zoals vele anderen durf ik het niet aan om in de nacht met 600 euro aan spullen over straat te gaan.

• Crusader1978
Nipje schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:51:
[...]

Ik ben door GameMania enige tijd geleden ook gebeld voor een Killzone bundle. Ze hebben aan mij ook meerdere malen bevestigd dat ik de bundle gewoon 29-11 op kan komen halen. Ik hoef ook niet naar de nachtopening, smiddags liggen de spullen ook gewoon nog voor je klaar (zoals het hoort).

Net zoals vele anderen durf ik het niet aan om in de nacht met 600 euro aan spullen over straat te gaan.
Ik kijk of er iemand mee wil gaan en anders ga ik ook gewoon vrijdagmorgen.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 19:52
Thijs2010 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:53:
[...]

Ik kijk of er iemand mee wil gaan en anders ga ik ook gewoon vrijdagmorgen.
verstandig! want geheid dat dit natuurlijk de nacht voor crimineeltjes wordt!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Pagina: 1 ... 20 ... 145 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat willen we zien:
- Posts met statussen voor een winkel, bijvoorbeeld dat winkel Y nu levert. Echter, de zoveelste melding dat de levertijd niet duidelijk is, is niet nodig.
- Updates vanuit Sony dat er weer leveringen aan komen.

Wat willen we niet zien:
- Geen vragen/opmerkingen over je eigen bestelling. Ik ken niemand die helderziend is. Daarnaast is er ook een zoekfunctie om achter recente updates van je winkel te komen.
- Geen offtopic reactie's. Niet "leuk" reageren. Hou het gewoon bij hetgeen we hiervoor komen, namelijk levertijden, verkooppunten en prijzen.
- Geen slowchat. Daarvoor hebben we IRC

Slowchat mag hier (IRC), ook daar moet je je gedragen.

Als er weer een offtopic/slowchat discussie los barst, gaat het topic preventief tijdelijk op slot