[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste
Acties:
  • 272.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Conclusie van Polygon
The PS4 hints at plenty of other possibilities. Local network play via the PS Vita has an enormous amount of potential. The PlayStation App and even the Playstation Camera may provide opportunities for developers to broaden the appeal of the PlayStation 4 beyond the hard core audience it currently seems so intent on courting. Unlike the PlayStation 3, Sony's latest effort was built to evolve.

But the PlayStation 4's focus on gaming — and only gaming — is undermined by a distinct lack of compelling software. That failing is sure to improve — better games and more of them will appear on the PlayStation 4 — but right now, this is a game console without a game to recommend it. Early adopters of the PS4 this fall are buying potential energy. We're just waiting for a place to spend it.
Oftewel, zijn minpunt is het gebrek aan software, in zijn andere woorden games. Of je nou een console moet beoordelen op zijn launch games is twijfelachtig, maar als dat het grootste minpunt is dan zit het wel goed met de PS4 volgens mij!

Naar een eindcijfer moet je nooit kijken, op geen enkele website.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Sorry: http://www.polygon.com/a/ps4-review/console

Filmpje is makkelijk te bekijken.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel eraan om Fifa 14 en Battlefield 4 te gaan aanschaffen. Of zelfs Fifa 14 en COD: Ghosts. Ik weet niet zeker, maar killzone is ook maar zozo in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:43:
Op metacritic krijgt Killzone nu gemiddeld nog maar een 7,4.
In feite is dat geen slechte score. Het is maar net wat je zelf verwacht van een game. Ik heb games gespeeld die een hele hoge score kregen, maar waar ik absoluut geen lol aan heb beleeft. De gemiddelde Need for Speed game, die vrijwel altijd middelmatig scoren, vind ik dan weer super vermakelijk.

Denk dat als je het genre van Killzone mooi vindt, dat het dan een fantastische game zal zijn (uitgaand van wat je er nu van leest en ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Oxigeon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:59:
[...]Maar het blijven amerikanen. En het lijkt mij dat Amerikanen liever naar Microsoft trekken. Dus kan hier wel iets van voorstellen.
Exact. Je moet de geldstromen goed in de gaten houden.

Sommige review-sites kunnen best wat extra inkomsten vergaren door valse reviews. Is de mooiste reclame namelijk. Of dat nou pro-X is, of anti-Y (waar Y de grootste concurrent van X is), dat maakt vaak niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Uniciteit schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:57:
[...]

Als ik de reviews zo even doorstruin dan zijn de negatieve punten vooral:

- Geen MP3/DLNA ('te veel gefocust op gaming')
- PS4 OS kan beter (je digitale collectie van games wordt nu één lange rij), maar over het algemeen flinke verbetering t.o.v. PS3
- Launch line-up is teleurstellend

Je ziet dan ook dat sommige publicaties deze bovenstaande punten zwaar wegen en andere publicaties juist weer heel licht. (Bijvoorbeeld: de ene publicatie vindt de launch line-up teleurstellend omdat er maar 2 exclusives zijn, de andere publicatie vindt het eigenlijk best wel goed omdat er toch aardig wat triple A games zijn zoals Battlefield 4).
Had al wel gelezen dat MP3 ondersteuning er wel gaat komen. En de DS4 is zoveel beter dan de DS3.

Snap de kritiek om die controller ook niet (van Polygon)

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Hardwarematig zit de PS4 goed in elkaar, aan de software zijde is er dus nog genoeg ruimte voor verbetering. Prima want dat laatste kun je gaandeweg de jaren nog verbeteren, hardware pas in een volgende generatie.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Bellerophon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:04:
[...]
Had al wel gelezen dat MP3 ondersteuning er wel gaat komen. En de DS4 is zoveel beter dan de DS3.

Ik snap het wel. De controller ligt beter in de hand. Dat is een enorm pluspunt! Dat er knoppen opzitten die eigenlijk in de weg zitten en dat de batterij niet lang mee gaat is negatief.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Mocht de accu inderdaad niet zo lang meegaan, dan ben ik benieuwd hoeveel invloed de touchscreen en de move er op hebben.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

88 Voor Killzone van Gametrailers en een 9 van Destructoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bellerophon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:04:
[...]

MP3 ondersteuning zou de gemiddelde gamer toch echt geen bal interesseren lijkt me. Of er nou wel of geen MP3 ondersteuning op zit, ik zou er nog geen euro extra voor over hebben voor die ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze roepen dat sommige knoppen in de weg zitten snap ik niet. Ik heb hem geprobeerd bij een demopod en je moet wel een echte kluns zijn wil je de options button per ongeluk indrukken.

Maar het blijven Amerikanen die deze reviews tikken he.. Die vinden de design van de Xbox One mooi omdat hij zo lekker groot is. Die worsten vingertjes van de Amerikanen kunnen gewoon niet tegen een verfijnde controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:10:
Dat ze roepen dat sommige knoppen in de weg zitten snap ik niet. Ik heb hem geprobeerd bij een demopod en je moet wel een echte kluns zijn wil je de options button per ongeluk indrukken.

Maar het blijven Amerikanen die deze reviews tikken he.. Die vinden de design van de Xbox One mooi omdat hij zo lekker groot is. Die worsten vingertjes van de Amerikanen kunnen gewoon niet tegen een verfijnde controller.
Remember het is maar Polygon he;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08

Aan de andere kant hebben aziaten kleine kindervingers en raken die knoppen niet zo snel. De rest van de wereld heeft wat grotere handen en kan dus in de problemen raken.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:34
*knip* Je kunt best vinden dat Arthur Gies een erge voorkeur voor Microsoft heeft, maar dit soort reacties zijn onnodig

[ Voor 30% gewijzigd door Uniciteit op 13-11-2013 16:14 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Het is natuurlijk hun eigen mening. Wat ik uit de (geschreven) Polygon review haal: DualShock 4 is de beste controller van Sony ooit en onder sommige Polygon staffleden favoriet. Tegenvaller is battery life, dat volgens hun nog maar 8 uur is + dat de SHARE en OPTIONS knoppen niet makkelijk te gebruiken zijn.

Met dat laatste ben ik het trouwens niet helemaal eens (ik heb de DS4 namelijk zelf ook al in m'n handen gehad, net zoals jij), maar in principe is Polygon juist best wel lovend over de controller.

Adam Sessler heeft op YouTube ook al een filmpje geplaatst met zijn impressions van de PS4.
YouTube: The PS4: Adam Sessler's First Impressions of the System, Interface, Streaming, Store, and More!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:05:
[...]

Ik snap het wel. De controller ligt beter in de hand. Dat is een enorm pluspunt! Dat er knoppen opzitten die eigenlijk in de weg zitten en dat de batterij niet lang mee gaat is negatief.
Persoonlijk heb ik dat gevoel dus totaal niet, dat er knoppen in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Ben wel echt enorm benieuwd naar de DS4 in mijn eigen handjes. Pas dan accepteer ik enig oordeel wat anderen al geveld hebben, want persoonlijke ervaring is toch het enige wat telt in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Uiteindelijk draait het om jouw eigen gevoel inderdaad. Als je reeds een fan bent van Killzone, dan speel je deze vast weer met plezier. Een controller zal nooit bij iedereen perfect in de hand liggen, dus ook dat verschilt per persoon. Ik raad iedereen dan ook aan om het mooi zelf te gaan testen. Je eigen review is notabene de beste review.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:12

Oxigeon

En zo is dat!

Onderstaand de tijden dat het duurt om het systeem te updaten. En het moment dat je een game voor de eerste keer in de PS4 pleurt en hij opstart, de installatietijd dus.

1.06 System update: 6:15
57 seconds to copy the update from the disc
10 seconds to scroll through the EULA1
4:10 to prepare, reboot and install
Remaining time is other menus and loading

Games
Knack: 32 seconds
Killzone: Shadow Fall: 0:38
Battlefield 4: 0:42
Injustice: Gods Among Us: 0:28
Just Dance 2014: 0:24
Madden 25: 0:23
Assassin’s Creed 4: 0:13

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:18:
Uiteindelijk draait het om jouw eigen gevoel inderdaad. Als je reeds een fan bent van Killzone, dan speel je deze vast weer met plezier. Een controller zal nooit bij iedereen perfect in de hand liggen, dus ook dat verschilt per persoon. Ik raad iedereen dan ook aan om het mooi zelf te gaan testen. Je eigen review is notabene de beste review.
Heb hem meerdere keren in mijn handen mogen hebben en voor mij is het, ten opzichte van de DS3, echt een groot verschil. Wel één die positief uitpakt voor de DS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51
Wel goed, die tegengeluiden van de xbox aanhangers in dit topic. Zo kan een ieder net wat objectiever naar de PS4 kijken. Hoewel ik op voorhand al weet dat ik de Polygon review van Killzone kan afschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik vind de DS4 prettiger in de hand liggen dan de Xbox 360 controller. Over de X1 controller kan ik nog niks zinnigs zeggen omdat ik die nog niet vastgehad heb. Wel ben ik positiever gaan staan over 2 sticks op dezelfde hoogte door de DS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Bellerophon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:20:
[...]

Heb hem meerdere keren in mijn handen mogen hebben en voor mij is het, ten opzichte van de DS3, echt een groot verschil. Wel één die positief uitpakt voor de DS4
Perfect toch! Mij zal hij ook wel positief bevallen. De ps3 controller vond ik helemaal niks, dus voor mij makkelijk te overtreffen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:23:
[...]

Perfect toch! Mij zal hij ook wel positief bevallen. De ps3 controller vond ik helemaal niks, dus voor mij makkelijk te overtreffen.
En persoonlijk vond ik de Xbox One-controller, de keren dat ik hem vast heb gehouden op de gamescom, erg groot. Misschien wel perfect voor de Amerikaanse-man. Maar voor mij wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

De DS4 is echt een hele grote verbetering tov de DS3. Je hebt bij de DS4 het gevoel dat je een controller in je hand hebt in plaats van dat je de controller met je vingers vasthoudt zoals bij de DS3. De sticks voelen prima aan. Ze zijn eindelijk hol in plaats van bol. (alhoewel het mijn persoonlijke voorkeur heeft om de linkerstick op de plek te zetten van de D-pad). Ook de triggers zijn verbeterd, maar mochten wat langer zijn of dieper op de controller geplaatst worden.

@hierboven. Volgens mij is de DS4 even groot of zelfs een tandje groter dan de X1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap nu zelf over van Xbox naar Playstation omdat de controller nu geen belemmering meer geeft. De 360 controller vind ik echt zwaar beter dan de DS3, maar de DS4 heeft me over de streep getrokken. Super controller.. Dat voelde ik al toen ik de pookjes uitprobeerde. Dat de DS4 maar 8 uur op een volle batterij meegaat is wel een negatief iets. Misschien slurpt de lightbar en de touchpad veel te veel energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
quote: Tweakers.net Nieuws - Amerikaanse media: nog veel onbenutte potentie in PS4
nieuws: Amerikaanse media: nog veel onbenutte potentie in PS4

Diverse Amerikaanse media hebben zich in hun eerste reviews over de PlayStation 4 gematigd positief uitgelaten over de nieuwe console van Sony Computer Entertainment. De media roemen het design en de controller, maar geven ook aan nog te weinig met de console te kunnen.

Hoewel de PlayStation 4 in Europa pas op 29 november verschijnt, kunnen Amerikaanse gamers al vanaf vrijdag aan de slag met de nieuwe console van Sony. Reviewers van Amerikaanse media hebben inmiddels al de kans gekregen om de spelcomputer uitgebreider onder handen te nemen. Het merendeel van die media lijkt aanwezig te zijn of te zijn geweest op een door Sony georganiseerd reviewevenement, al lijkt vooral de uitgebreide review van Polygon te verraden dat die site al wat langer over de console beschikt.

Polygon legt in zijn review de nadruk op de vele mogelijkheden die de PlayStation 4 biedt waar nu nog niets mee gedaan wordt. De website roemt het enorme potentieel van de machine, maar houdt het bij een bescheiden oordeel omdat met die potentie nog te weinig gedaan wordt. Zo ziet Polygon kansen in de remote play-functie van de PlayStation Vita en in de extra mogelijkheden die de PlayStation App en de PlayStation Camera bieden. Tegelijkertijd merkt de website op dat er nog nauwelijks software is die van deze mogelijkheden gebruikmaakt.

Over het apparaat zelf heeft Polygon vrijwel niets dan lof. De console wordt geprezen om zijn stijlvolle uiterlijk en ook de nieuwe DualShock 4-controller krijgt lovende kritieken. Wel merkt Polygon op dat de PS4 de 802.11ac-wireless standaard niet ondersteunt, maar alleen de 802.11//b/g/n-standaard op 2,4Ghz, wat Polygon teleurstellend vindt in een apparaat anno 2013. Over het aanbod van launchgames is Polygon kort: het zijn er vooral te weinig. De echt nieuwe games beperken zich tot Killzone: Shadow Fall, Knack en enkele downloadbare games, terwijl de multiplatformgames volgens Polygon niet zoveel beter zijn op de PS4 dat gebruikers de console er voor zouden moeten kopen.

Kotaku, dat aangeeft nog niet klaar te zijn voor een definitief oordeel, sluit zich aan bij Polygon. De site oordeelt dat er door het gebrek aan nieuwe games nog geen sprake is van een must-have console. Desondanks is de website voornamelijk positief over de PlayStation 4. Kotaku complimenteert Sony met de bescheiden afmetingen van het apparaat en merkt op dat de console daardoor eenvoudig mee te nemen is: veel lastiger dan het meenemen dan een dikke laptop is het volgens Kotaku niet.

Net als Joystiq besteedt Kotaku daarna ook aandacht aan de nieuwe PlayStation Netwerk-features. Beide websites benadrukken hoe eenvoudig het is om je 'game-ervaring' met anderen te delen door je games via Twitch live te streamen. Het valt de reviewers op dat hoewel Sony nooit heeft gezegd dat een PlayStation 4 altijd online moet zijn, de meerwaarde van het PlayStation Netwerk zo groot is dat gamers waarschijnlijk uit zichzelf continu online zullen willen zijn.

Alle reviewers gaan ook in op de manier waarop software en andere games op de PlayStation 4 geïnstalleerd wordt. Dat gaat makkelijker en sneller dan op de PlayStation 3. Vooral dat games al opgestart kunnen worden als er slechts een procent van het spel geïnstalleerd is op de harde schijf, wordt als een voordeel gezien. Hoewel die harde schijf op papier een capaciteit van 500GB heeft, merken diverse reviewers op dat niet de volledige grootte van de schijf ter beschikking staat van de gebruiker. Bovendien eisen diverse games behoorlijk wat ruimte op; vier games uit de initiële line-up nemen meer dan 30GB in op de harde schijf van de console.

Hoewel alle reviewers wat kritiekpuntjes in hun review hebben opgenomen zijn de, voor een deel voorlopige, conclusies redelijk eenduidig: de PlayStation 4 is een stijlvol en krachtig apparaat met een prima controller en vele interessante mogelijkheden, maar beschikt nog over te weinig titels die recht doen aan dat totaalpakket. Desalniettemin zorgt de console in alle opzichten voor een flinke stap vooruit ten opzichte van de PlayStation 3, en is er alle reden om aan te nemen dat gamers met de PlayStation 4 weer jaren vooruit zullen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:25:
De DS4 is echt een hele grote verbetering tov de DS3. Je hebt bij de DS4 het gevoel dat je een controller in je hand hebt in plaats van dat je de controller met je vingers vasthoudt zoals bij de DS3. De sticks voelen prima aan. Ze zijn eindelijk hol in plaats van bol. (alhoewel het mijn persoonlijke voorkeur heeft om de linkerstick op de plek te zetten van de D-pad). Ook de triggers zijn verbeterd, maar mochten wat langer zijn of dieper op de controller geplaatst worden.

@hierboven. Volgens mij is de DS4 even groot of zelfs een tandje groter dan de X1?
Net wat groter dan de X1. De X1 is weer net wat smaller en lichter dan de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Met dank aan PSX-Sense:

Alle PS4 launchgames en hun vereiste installatieruimte

Angry Birds Star Wars – 1.5GB
Assassin’s Creed IV: Black Flag – 21.2GB
Assassin’s Creed IV: Black Flag Gold Edition – 21.2GB
Battlefield 4 – 33.9GB
Blacklight: Retribution – 4.9GB
Call of Duty: Ghosts – 31.1GB
Call of Duty: Ghosts Hardened Edition – 31.3GB
Contrast – 2.3GB
DC Universe Online – 22.7GB
DC Universe Online Ultimate Edition – 22.7GB
FIFA 14 – 9GB
Flower – 1.8GB
Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition – 22GB
Just Dance 2014 – 22GB
Killzone: Shadow Fall – 38.5GB
Knack – 35.6GB
LEGO Marvel Super Heroes – 6.4GB
Madden NFL 25 – 13.1GB
NBA 2K14 – 41.8GB
Resogun – 460.8MB
SoundShapes – 3.4GB
Super Motherload – 393.6MB
Trine 2: Complete Story – 2.6GB
Warframe – 4.2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Valt tegen voor de PS boys dat er een 7,5 wordt gegeven. Lekker makkelijk om dan meteen als Pro MS sites te bombarderen. Ik denk dat hij wel een punt heeft. De review lijkt mij in ieder geval realistisch geschreven te zijn.

De software moet verbetert worden. Hier kan ik me wel iets bij voorstellen overigens. Sony heeft het nu niet bepaald van zijn goede OS moeten hebben afgelopen, tsjee wat is dat traag ingame.

De share buttons zullen denk ik misschien alleen in de weg zitten als je gebruik moet maken van het touchpad. Verder zie ik daar inderdaad weinig problemen in.

Dat het aanbod launchgames karig is kan ook wel terecht worden opgemerkt. Of je daar nu als gamer heel veel van merkt is de vraag. Als je 2 spellen koopt ben je wel even zoet. Alleen door het beperkt aanbod moeten die games je wel liggen. (bijv. Als je niet van shooters en indie houdt, wordt de spoeling al dunner)
Over het algemeen is het aanbod karig.

Edit: ik wil hiermee niet het apparaat de grond inboren. Bovenstaande punten (vooral de games) worden op den duur nog beter en bovenal een stuk meer. Dat de software nog wel een keer omgegooid zal gaan worden kan ik me ook goed voorstellen of een ''restyle'' ofzo. Ze zien in ieder geval overal wel de potentie en die zie ik natuurlijk ook net zo goed. Echter ga ik zelf eerst voor de Xbox one. De PS4 gaat er ook zeker komen. Ik wacht voornamelijk nog even op de super exclusives die Sony de laatste jaren heeft gehad en zeker ook op de nieuwe console weer zullen verschijnen

[ Voor 23% gewijzigd door Chrosser op 13-11-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12
Chrosser schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:43:
De review lijkt mij in ieder geval realistisch geschreven te zijn.
Eens, ik denk inderdaad dat gezien de punten die ze aandragen een 7,5 gewoon realistisch is.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:53

PBP

Valt tegen voor de PS boys dat er een 7,5 wordt gegeven. Lekker makkelijk om dan meteen als Pro MS sites te bombarderen. Ik denk dat hij wel een punt heeft. De review lijkt mij in ieder geval realistisch geschreven te zijn.

De software moet verbetert worden. Hier kan ik me wel iets bij voorstellen overigens. Sony heeft het nu niet bepaald van zijn goede OS moeten hebben afgelopen, tsjee wat is dat traag ingame.

De share buttons zullen denk ik misschien alleen in de weg zitten als je gebruik moet maken van het touchpad. Verder zie ik daar inderdaad weinig problemen in.

Dat het aanbod launchgames karig is kan ook wel terecht worden opgemerkt. Of je daar nu als gamer heel veel van merkt is de vraag. Als je 2 spellen koopt ben je wel even zoet. Alleen door het beperkt aanbod moeten die games je wel liggen. (bijv. Als je niet van shooters en indie houdt, wordt de spoeling al dunner)
Polygon heeft de schijn tegen wat betreft PS exclusives. Last of Us een 7.5? :+ . Is een van de (zoniet de beste) game van de PS3. Killzone SF een 5 lijkt me ook wat overdreven. Vergelijk het met andere reviews en die komen altijd hoger uit. En dat ze 7 ton van Microsoft hebben ontvangen helpt ook niet echt mee.

Software zal verbeterd moeten worden maar dat was voor mij van tevoren al duidelijk voor zowel de Xbox als PS4. Probleem bij de PS3 was dat ze van tevoren geen rekening gehouden hadden met uitbreiding en dus problemen hadden met RAM om dingen als partychat en ingame-xmb later toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

De Share en Option button zitten totaal niet in de weg op de DS4.

Op de positie rusten je duimen gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Je duimen hoeven er ook niet op te rusten om in de weg te zitten. Ik geef aan dat het mij alleen in de weg kan zitten als je van je pook naar het touchpad moet springen. Dat je tijdens het gebruik van het touchpad misschien de share en option per ongeluk zou kunnen aanraken. Verder lijkt het mij ook onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Chrosser schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:52:
Je duimen hoeven er ook niet op te rusten om in de weg te zitten. Ik geef aan dat het mij alleen in de weg kan zitten als je van je pook naar het touchpad moet springen. Dat je tijdens het gebruik van het touchpad misschien de share en option per ongeluk zou kunnen aanraken. Verder lijkt het mij ook onmogelijk
Dan nog zitten ze niet in de weg... De knoppen zijn ook niet zo gevoelig dat je ze "per ongeluk" in kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:52
Weet niet of het hier al gemeld is (waarschijnlijk wel), maar de 2 exclusive launch games krijgen beide niet erg goede waarderingen... aldus IGN en Gamespot. Killzone krijgt op IGN een 8, op Gamespot een 7 (denk dat de meeste wel hoger verwacht hadden) en Knack krijgt op IGN maar een 5,9, op Gamespot een 4... Voor mij in ieder geval des te meer redenen om de PS4 direct door te verkopen, ik wacht wel tot 2014 ergens.... Wat denken jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door SparksNL op 13-11-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
SparksNL schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:02:
Weet niet of het hier al gemeld is (waarschijnlijk wel), maar de 2 exclusive launch games krijgen beide niet erg goede waarderingen... aldus IGN. Killzone krijgt een 8 (denk dat de meeste wel hoger verwacht hadden) en Knak krijgt maar een 5,9... Voor mij in ieder geval des te meer redenen om de PS4 direct door te verkopen, ik wacht wel tot 2014 ergens.... Wat denken jullie?
Het was al voorbij gekomen en ik denk ook dat het beter is om af te wachten, alleen is het lastig om zoiets niet direct te kopen. De PS4 komt vast nog wel met enkele mooie games en een mooie bundel. Afwachten lijkt mij dus ook het advies, alleen koop ik wel direct een console op de launch :P

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Weet niet of het hier al gemeld is (waarschijnlijk wel), maar de 2 exclusive launch games krijgen beide niet erg goede waarderingen... aldus IGN en Gamespot. Killzone krijgt op IGN een 8, op Gamespot een 7 (denk dat de meeste wel hoger verwacht hadden) en Knack krijgt op IGN maar een 5,9, op Gamespot een 4... Voor mij in ieder geval des te meer redenen om de PS4 direct door te verkopen, ik wacht wel tot 2014 ergens.... Wat denken jullie?
Dus gebaseerd op slechts cijfers van reviewers beslis je om een console weg te doen ?
Reviews hecht ik echt totaal geen waarde aan. Gameplay filmpjes kan je genoeg uithalen en bepalen of het leuk is. Review is altijd uit het oogpunt van een reviewer en zijn stemming van die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:04:
[...]

Het was al voorbij gekomen en ik denk ook dat het beter is om af te wachten, alleen is het lastig om zoiets niet direct te kopen. De PS4 komt vast nog wel met enkele mooie games en een mooie bundel. Afwachten lijkt mij dus ook het advies, alleen koop ik wel direct een console op de launch :P
Ik heb ook erg lang zitten twijfelen, maar ik vind het echt zonde om nu een nieuwe console te kopen (wat wel een dingetje is zeg maar), en dan na 2 weken teleurgesteld te zijn. Ik wacht liever een paar maanden zodat ik het echte "wow" gevoel kan ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

In dat geval zou ik hem halen rond Infamous en The Order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
FlyEragon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:06:
[...]

Dus gebaseerd op slechts cijfers van reviewers beslis je om een console weg te doen ?
Reviews hecht ik echt totaal geen waarde aan. Gameplay filmpjes kan je genoeg uithalen en bepalen of het leuk is. Review is altijd uit het oogpunt van een reviewer en zijn stemming van die dag.
Net zoals veel andere mensen neem ik de bekende game sites wel mee in mijn oordeel ja... Ik zeg niet dat ik de PS4 nooit ga kopen, maar vooralsnog zie ik geen reden om de console op 29 november te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
Als je kijkt naar Battlefield 4 en NBA2k14, dan zou ik het zonde vinden. Beide spellen zijn op meerdere consoles uitgebracht maar beide zien er op de next-gen er gewoon heel veel beter uit en zijn daarnaast IMO gewoon toppers. Daar koop ik een PS4 voor. Zelf heb ik niet zo heel veel met Killzone, dus die laat ik toch wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor

Resogun (gratis bij ps plus). Deze is maar 450 mb. Die houdt me zoet tot de singleplayer van SF klaar is en dan de singleplayer van sf spelen tot de multiplayer klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SparksNL schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:08:
[...]

Net zoals veel andere mensen neem ik de bekende game sites wel mee in mijn oordeel ja... Ik zeg niet dat ik de PS4 nooit ga kopen, maar vooralsnog zie ik geen reden om de console op 29 november te houden.
Smaken verschillen ook. Misschien vind jij het fantastische games.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Robkazoe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:10:
[...]

Als je kijkt naar Battlefield 4 en NBA2k14, dan zou ik het zonde vinden. Beide spellen zijn op meerdere consoles uitgebracht maar beide zien er op de next-gen er gewoon heel veel beter uit en zijn daarnaast IMO gewoon toppers. Daar koop ik een PS4 voor. Zelf heb ik niet zo heel veel met Killzone, dus die laat ik toch wel liggen.
BF4 is inderdaad een game waarvan het verschil met current gen inderdaad wel goed zichtbaar is. Ik heb deze echter op de Pc, dus ook hier voor mij geen noodzaak om de PS4 te kopen. NBA2K14 schijnt inderdaad ook rete mooi te zijn, echter heb ik begrepen dat het praktisch dezelfde game is als het vorige deel (qua gameplay). Ik baal er van dat Watchdogs uitgesteld is, want dit was voor mij wel een system seller geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Early adopters PS4 PSN delen

voor de mensen die de PS4 gaan halen bij launch heb ik een topic aangemaakt voor wat PSN (SEN) account te delen zodat we misschien wat potjes KZ (of bf4 of COD: ghosts) kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:13
Grappig dat mensen nu door een slecht cijfer van Knack (dat zag toch iedereen al aankomen ? ) en een 7 - 8,5 voor Killzone (wat gewoon goed is) ineens gaan twijfelen om de PS4 te halen. Dat dit je niet overhaalt is te begrijpen, maar het kan toch ook niet afschrikken ?

Battlefield 4 , Fifa 14 en Assassins Creed zijn op dit moment allemaal (pc daar gelaten) een betere ervaring op de Ps4 dan op de huidige generatie. Daarnaast komen er een paar mooie ftp games van Sony. Heb echt freakin veel zin in Planetside , maar eerst komt War Thunder geloof ik.

Killzone is hoe dan ook niet mijn type game , maarja die zit nu eenmaal in de bundel en kan me dus alleen maar positief verrassen. Kan niet wachten iig en als er even niks te spelen is heb ik nog een niet te overziene backlog op de Ps3 en Xbox 360.

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 13-11-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ruim een 7 gemiddeld is toch goed? Launch games die platform exclusief zijn scoren zelden een 9.

Toegegeven Knack valt door de mand maar overall niks schokkends. Kritiek op de DS4 is natuurlijk persoonlijk. Ik zelf vind de lay-out nog steeds minder en de touchpad zit voor mijn handen op een kramp genererende positie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Beakzz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:25:
Grappig dat mensen nu door een slecht cijfer van Knack (dat zag toch iedereen al aankomen ? ) en een 7 - 8,5 voor Killzone (wat gewoon goed is) ineens gaan twijfelen om de PS4 te halen. Dat dit je niet overhaalt is te begrijpen, maar het kan toch ook niet afschrikken ?

Battlefield 4 , Fifa 14 en Assassins Creed zijn op dit moment allemaal (pc daar gelaten) een betere ervaring op de Ps4 dan op de huidige generatie. Daarnaast komen er een paar mooie ftp games van Sony.

Killzone is hoe dan ook niet mijn type game , maarja die zit nu eenmaal in de bundel en kan me dus alleen maar positief verrassen. Kan niet wachten iig en als er even niks te spelen is heb ik nog een niet te overziene backlog op de Ps3 en Xbox 360.
Het gevoel is niet ontstaan door dit bericht, maar heeft het wel (opnieuw) versterkt. Alle andere launch games, zoals bijv. AC4, zijn naar mijn mening geen system seller. De verbeteringen t.o.v. current gen is nagenoeg nihil, maar dit is altijd bij de overgang van current-gen naar next-gen games. Misschien dat het feit dat ik naast de consoles ook nog een flinke game Pc heb hier ook wel iets mee te maken heeft. Ik zie op dit moment, voor mij persoonlijk(!) niet de noodzaak om de console nu in huis te halen. Ik vroeg me gewoon af of ik hier de enige ben die hier zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We wisten allemaal al dat de echt goede titels niet bij launch zouden komen. Maar in FIFA 14 en NBA 2k14 next gen zie ik persoonlijk genoeg redenen om de PS4 bij launch te halen. Als je niks geeft om sport of shooters dan kan ik me voorstellen dat je ff wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Phusebox schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:28:
Ruim een 7 gemiddeld is toch goed? Launch games die platform exclusief zijn scoren zelden een 9.

Toegegeven Knack valt door de mand maar overall niks schokkends. Kritiek op de DS4 is natuurlijk persoonlijk. Ik zelf vind de lay-out nog steeds minder en de touchpad zit voor mijn handen op een kramp genererende positie.
Precies, dit. Het is maar goed dat de review sites een nieuwe maatstaf gebruiken bij de next gens. Ik werd al erg moe van het feit dat tegenwoordig iedere grote titel minimaal een 8.5 moest scoren op de review sites. Dit was een mooi moment om die maatstaf aan te passen en dat hebben ze dus ook gedaan.

Ik denk dat een 7 of 8 nog steeds een prima score is voor Killzone.

En daarbuiten zijn de launch games op zichzelf niet al te best op zowel Xbox One als PS4. Het zijn vooral op multiplatform titels die de kar trekken, aangevuld met enkele first party games. PS4 heeft Killzone, X1 heeft Forza 5 en in mindere mate Ryse.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr Ton op 13-11-2013 17:33 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

baronruud schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:39:
Met dank aan PSX-Sense:

Alle PS4 launchgames en hun vereiste installatieruimte

Angry Birds Star Wars – 1.5GB
Assassin’s Creed IV: Black Flag – 21.2GB
Assassin’s Creed IV: Black Flag Gold Edition – 21.2GB
Battlefield 4 – 33.9GB
Blacklight: Retribution – 4.9GB
Call of Duty: Ghosts – 31.1GB
Call of Duty: Ghosts Hardened Edition – 31.3GB
Contrast – 2.3GB
DC Universe Online – 22.7GB
DC Universe Online Ultimate Edition – 22.7GB
FIFA 14 – 9GB
Flower – 1.8GB
Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition – 22GB
Just Dance 2014 – 22GB
Killzone: Shadow Fall – 38.5GB
Knack – 35.6GB
LEGO Marvel Super Heroes – 6.4GB
Madden NFL 25 – 13.1GB
NBA 2K14 – 41.8GB
Resogun – 460.8MB
SoundShapes – 3.4GB
Super Motherload – 393.6MB
Trine 2: Complete Story – 2.6GB
Warframe – 4.2GB
De grootte van COD, BF4 en Killzone baart mij met het ook op de toekomst toch wel enigszins zorgen. Er is maar een harde schijf van 500gb, ben benieuwd hoe de grootte van de games zich ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Zit al een tijd de Gamespot stream te kijken http://www.gamespot.com/v...-on-and-q-a/2300-6416086/

Daar spelen ze nu met de PS4. Ze komen zooooveel fouten tegen in de UI. veel errors met streamen en het niet aangeven wat je moet doen etc. Ik gebruik al die dingen niet maar toch, tegenvaller. Zeker dat de Xbox dit allemaal beter voor elkaar heeft.

Ps. nu remote play met BF4.

[ Voor 21% gewijzigd door G4mert op 13-11-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Niku schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:34:
[...]

De grootte van COD, BF4 en Killzone baart mij met het ook op de toekomst toch wel enigszins zorgen. Er is maar een harde schijf van 500gb, ben benieuwd hoe de grootte van de games zich ontwikkelt.
HDD is tenminste heel makkelijk uit te breiden, dat scheelt dan nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
G4mert schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:36:
Zit al een tijd de Gamespot stream te kijken http://www.gamespot.com/v...-on-and-q-a/2300-6416086/

Daar spelen ze nu met de PS4. Ze komen zooooveel fouten tegen in de UI. veel errors met streamen en het niet aangeven wat je moet doen etc. Ik gebruik al die dingen niet maar toch, tegenvaller. Zeker dat de Xbox dit allemaal beter voor elkaar heeft.

Kreeg in het begin het gevoel dat Microsoft aan het haasten is geweest, maar begin dat gevoel nu juist bij Sony te krijgen. Binnen een week moeten al deze problemen opgelost zijn. Betwijfel of dit ze wel lukt.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

G4mert schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:36:

Wel aan denken dat dit pre release is en dus nog niet de day one patch heeft. Dat zeiden ze ook toennet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
DidierB schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:40:
[...]

Wel aan denken dat dit pre release is en dus nog niet de day one patch heeft. Dat zeiden ze ook toennet.
Ik heb ze dat niet horen zeggen. de update kan je nl. al instaleren. En volgens mij kun je niet eens online etc.zonder update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB

DidierB

G4mert schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:42:
[...]

Ik heb ze dat niet horen zeggen. de update kan je nl. al instaleren. En volgens mij kun je niet eens online etc.zonder update.
Ze zeiden dat toen ze bezig waren om killzone live te streamen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 10:02
Op YouTube heeft gamespot ook een UI walktrough en daar hebben ze wel 1.50.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

BF4 op de Vita via remoteplay ziet er best indrukwekkend uit. Wel iets mindere framerates maar nog steeds prima speelbaar. Grafisch ook uitstekend.

[ Voor 41% gewijzigd door CR1691 op 13-11-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Het mooie van die gasten is dat ze flink lopen te kloten. Livestreamen met remoteplay etc. etc. Ze komen daardoor veel errors tegen en vaak krijg je geen juist bericht te zien. Zoals dat ze zich moeten afvragen of ze de livestream verloren zijn omdat ze geen bericht kregen. Sony zou er goed aan doen hun in te huren als testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

CRXDelSol schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:37:
[...]

HDD is tenminste heel makkelijk uit te breiden, dat scheelt dan nogal.
Akkoord, maar het is in ieder geval niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Niku schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:34:
[...]

Hoe snel worden die games geïnstalleerd eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
FlyEragon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:06:
[...]

Vind het ook een beetje raar. Zeker een ~8 zoals die voor killzone, dat lijkt mij een prima cijfer toch? Ik ben altijd redelijk tevreden met een 8. Als je sowieso al fan van de franchise bent kun je daar waarschijnlijk wel een punt bij optellen. Lijkt mij dus alsnog geen verkeerde aankoop, daarnaast kun je nog maanden door online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Is er iets bekend van beschikbare demos bij launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicPuma
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01-2022
Power Unlimited geeft een 9,3
Voor Killzone

[ Voor 20% gewijzigd door EpicPuma op 13-11-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
Oxidda schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:04:
[...]

Hoe snel worden die games geïnstalleerd eigenlijk?
Tijd van menu naar game de 1e keer:

Assassins Creed 4: 0:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB

DidierB

EpicPuma schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:35:
Power Unlimited geeft een 9,3
Voor Killzone
Nice zo even lezen. Ben het 9 van de 10 keer wel eens met hun reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
11 uur 's avonds 14 november (15 nov. rond 4 of 5 uur NL tijd) vindt het Amerikaanse PlayStation Launch event dat wordt uitgezonden op Spike (Amerikaanse zender).

Geoff Keighley is de host en teaset al een tijdje nieuwe aankondigen. De verwachtingen zijn dat onder andere wordt getoond: nieuwe trailers/footage van games zoals Destiny, exclusieve content aankondigingen, nieuwe game (PS4 exclusive?) game aankondigingen.
Geoff Keighley was ook de persoon die als eerste The Last of Us begon te teasen.

Hieronder in principe de "officiële aankondigingen" van Geoff Keighley zelf.

- "Get ready for an epic night of @PlayStation world premieres and announcements. #PS4ALLACCESS, Live from NYC in 2 weeks, 11/14, 11PM on Spike"
- "It's a good day when you read "helicopter heads off to refuel" on a production schedule. #PS4ALLACCESS"
- Aankondiging van The Last of Us story DLC
- "Thursday, meet the minds behind PlayStation's top-secret new R&D lab. See where they are taking PS4 next. #PS4ALLACCESS,"
- "Exclusive new trailer and announcement about METAL GEAR SOLID V with @hideo_kojima_en during #PS4ALLACCESS Thursday on Spike and online."
- "Exclusive new look at DESTINY and special announcement from @Bungie during #PS4ALLACCESS, Spike TV and online, Thurs at 11 PM ET"

Shuhei Yoshida (president of Worldwide Studios, oftewel van alle first party games) zal ook aanwezig zijn. Vandaag heet Geoff Keighley het volgende gepost op twitter:

"Even @yosp was surprised by one announcement yesterday during a taping for #PS4ALLACCESS :)", met daarbij dit filmpje:

Tot slot nog:

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/2013-11-1317_21_43-twjys1m.png

Nu zal het misschien allemaal niets voorstellen, maar ze proberen deze 1 uur durende show toch aardig op te hypen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hideo werkt helaas niet samen met Team Ico wellicht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Uniciteit je weet de boel wel weer goed op te hypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen we dan morgen ook dat "grote" nieuws nog?

Verder boeien de previews me weinig. Knack speel ik als ie in de PS+ zit en volgens mij is het dan best een vermakelijke game. Ik ging voor Driveclub maar dat is wachten. Ik vermaak me met de F2P MMO's en wellicht Flower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Phusebox schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:28:

Gewoon om te vergelijken met Microsoft consoles.

Original Xbox - Halo - 97
Xbox 360 - PGR3 - 88

Dat zijn twee launch games, die 9 of beter scoren. Die scores komen trouwens van metacritic.

Ik wil hier trouwens niets mee zeggen, want ik denk dat op de Xbox One er ook geen game een 9 gaat halen, of het moet Forza zijn. Zie Ryse door repetitief gevoel, en DR3 door frame problemen dat alvast niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:11

TRK

http://ps3life.nl/nieuws/...utm_campaign=Headliner.nl

Iemand dit gelezen? Het is haast ongelovig zo een snelle installatie.. Als je kijkt naar Killzone die 38GB groot is, dat betekend dus 1GB per seconde?! Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit zo snel kan zijn aangezien er geen SSD inzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Zoals ik het begrijp is dat de installatie gewoon doorloopt terwijl je speelt. Dus na 38 seconde kun je gaan spelen, want dan heeft hij voldoende 'buffer' geinstalleerd, en in de achtergrond loopt de installatie gewoon door. Als dit niet klopt, corrigeer me! :)

[ Voor 21% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-11-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Laatst online: 25-08-2024
TRK schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:24:
http://ps3life.nl/nieuws/...utm_campaign=Headliner.nl

Iemand dit gelezen. Het is haast ongelovig zo een snelle installatie.. Als je kijkt naar Killzone die 38GB groot is, dat betekend dus 1GB per seconde?! Zo iemand mij kunnen uitleggen hoe dit zo snel kan zijn aangezien er geen SSD inzit...
Dat doen ze door niet de hele game direct te installeren(/downloaden), ze installeren gewoon eerst de dingen die je nodig hebt, en dan tijdens het spelen blijft het spel installeren. Denk hierbij vooral aan latere levels en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
MGS announcement betreft waarschijnlijk de exclusive content voor Playstation wat tijdens het review event is uitgelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hoe zit dat nu eigenlijk met Metal Gear Solid. Komen er volgend jaar twee edities uit (Ground Zero / Phantom Pain) Ben een beetje de kluts kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Ground Zeroes komt eerst, het is de prologue naar The Phantom Pain. TPP komt misschien eind volgend jaar / 2015 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:11

TRK

uchiha tijntje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:26:
Zoals ik het begrijp is dat de installatie gewoon doorloopt terwijl je speelt. Dus na 38 seconde kun je gaan spelen, want dan heeft hij voldoende 'buffer' geinstalleerd, en in de achtergrond loopt de installatie gewoon door. Als dit niet klopt, corrigeer me! :)
Dat maakt het inderdaad wat meer logisch. Maar lees net inderdaad "Battlefield 4 te installeren, namelijk 42 secondes, maar Assassin's Creed IV Black Flag kun je al binnen 13 secondes spelen." Te snel gelezen.. :F

[ Voor 21% gewijzigd door TRK op 13-11-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
TRK schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:36:
[...]

Dat maakt het inderdaad wat meer logisch. Maar lees net inderdaad "Battlefield 4 te installeren, namelijk 42 secondes, maar Assassin's Creed IV Black Flag kun je al binnen 13 secondes spelen." Te snel gelezen.. :F
Bij sommige games ( oa. CoD ) kun je aangeven wat belangrijkste is om te downloaden, MP of SP.

Met NBA 2K14 is het zo dat je na 10 seconden al kunt spelen, maar dat alleen quick match beschikbaar is. Terwijl quick match bezig is installed de game alle andere modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:21

Phydomir

Dennis

Vind de reviews van Killzone wel mee vallen hoor. Krijgt goede kritieken maar is zeker niet perfect. Dan is een 7,5/8 gewoon op zijn plaats. Al krijg ik wel het idee dat in vergelijking met bijvoorbeeld BF4 er veel meer aftrek is vanwege de singleplayer. Terwijl die in BF4 toch van een zeer matig niveau is.
Ik zal in ieder geval KZ voor de multiplayer kopen. Ieder uurtje dat ik me kan vermaken met de SP is mooi meegenomen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Zou graag nog wat meer reviews lezen over fifa op de ps4. Maar dit is wel een positief verhaal.

Verder ga ik killzone kopen. Nederlands product, dat steun ik graag. En is duidelijk dat deze game alvast laat zien wat we kunnen verwachten van een PS4. Het is vast een game die ik niet een jaar lang kapot zal spelen, maar zeker wel voor de eerste periode prima. Eventueel later verkopen en dan voor battlefield 4 premium edition gaan. Maar bij launch denk ik 2 games. De verleiding is groot om meer games te kopen, maar niet erg zinvol. PS+ zal ook wel wat leuke dingen gaan brengen. En als ik me niet vergis is War thunder F2P. Lijkt me ook erg geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 10:14
Iemand op twitch is nu aan het streamen via de PS4 ziet er wel cool uit....

http://www.twitch.tv/jed05

hij heeft ook een unboxing gedaan YouTube: Playstation 4 LIVE Setup / UI / Store / Apps

leuk om te zien hoe de menu eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Raxious schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:41:
[...]

Tijd van menu naar game de 1e keer:

Assassins Creed 4: 0:13
Hoe lang duurt het voor het instaleren? Of bedoel je dat met "Van menu naar game 1e keer". Lijkt me niet aannemelijk dat tie 30gb installeert in 42 seconden .

edit: Ben ik ook benieuwd hoe snel de xbox one installeert..

[ Voor 6% gewijzigd door Oxidda op 13-11-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Phydomir schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:55:
Vind de reviews van Killzone wel mee vallen hoor. Krijgt goede kritieken maar is zeker niet perfect. Dan is een 7,5/8 gewoon op zijn plaats. Al krijg ik wel het idee dat in vergelijking met bijvoorbeeld BF4 er veel meer aftrek is vanwege de singleplayer. Terwijl die in BF4 toch van een zeer matig niveau is.
Ik zal in ieder geval KZ voor de multiplayer kopen. Ieder uurtje dat ik me kan vermaken met de SP is mooi meegenomen.
Dit snap ik dus niet, sp lijkt met beter dan bf. Over de multiplayer wordt nog vrij weinig gezegd. Daarom is wel fijn dat bijvoorbeeld insidegamer nog een aparte multiplayer review gaat doen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
Sterker nog, volgens mij heeft het gros van de reviewers de MP niet eens aangeraakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:31:
[...]

Dit snap ik dus niet, sp lijkt met beter dan bf. Over de multiplayer wordt nog vrij weinig gezegd. Daarom is wel fijn dat bijvoorbeeld insidegamer nog een aparte multiplayer review gaat doen.
Wat snap je niet? Dat ik KZ voor de MP koop? Dit soort filmpjes hebben me daarvoor overtuigd. Sowieso moet een Standaard shooter wel iets heel bijzonders doen wil ik het kopen voor singleplayer die vaak slechts enkele uren lang is.

YouTube: Killzone Shadow Fall Multiplayer gameplay - hands on with online

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Sorry bedoel, dat killzone lagere cijfers krijgt dat battlefield, terwijl de sp mij beter lijkt en vervolgens door de reviewers de mp wordt genegeerd.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:44:
Sorry bedoel, dat killzone lagere cijfers krijgt dat battlefield, terwijl de sp mij beter lijkt en vervolgens door de reviewers de mp wordt genegeerd.
Dat vind ik ook best vreemd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
Hoe zit het eigenlijk op de PS4 met headsets. Heb er wel over gelezen dat het in het begin nog niet werkt. Maar ik moet dus een headset hebben die werkt op de PC, PS3 en PS4. Ben niet van plan om er meer dan 80 euro aan uit te geven. En ik heb een monitor dus geen scherm waar geluid uit komt. Geeft dat nog problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Laatst online: 19-08-2022
Nieuwe Playstation App is ook te downloaden voor IOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:30
Styx_ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:00:
Nieuwe Playstation App is ook te downloaden voor IOS en Android.
Maar nog niet in de NL-stores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro
  • Laatst online: 21-08-2020

Frankaro

Greatness Awaits

Pff echt niet verwacht dat Knack zo slecht zou scoren. Was zeker geen must-buy voor mij maar dit was toch wel de game waarmee Sony de next-gen startte. Jammer.

PSNid: robero50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
frankeros schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:20:
Pff echt niet verwacht dat Knack zo slecht zou scoren. Was zeker geen must-buy voor mij maar dit was toch wel de game waarmee Sony de next-gen startte. Jammer.
Was dat niet gewoon omdat Cerny daar aan mee hielp? En omdat ze dachten dat dit nieuwe ratchet kon worden? Was aan het kijken toen ze het aan het spelen waren daarnet via live stream. Leek me te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro
  • Laatst online: 21-08-2020

Frankaro

Greatness Awaits

Klopt leek mij ook een wat simpelere/makkelijkere game maar ik hoopte inderdaad op een nieuwe Rachet want met zulke games vermaak ik me prima en het zijn leuke afwisselingen. Dat Cerny eraan meehielp telde uiteraard mee, maar dat maakte misschien de verwachting voor mij ook juist wat hoger. Toch jammer. :)

PSNid: robero50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriko1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 23:14
Weet iemand als iets over stuurtjes, of een g27 ook gewoon werkt of moet je een nieuwer stuurtje hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
rjvisje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:15:
[...]

Maar nog niet in de NL-stores
Wel via de directe link naar de store, heb 'm er ook al op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:De PlayStation 4 lanceert deze week in de Verenigde Staten en over twee weken hier in Nederland. We stappen een nieuwe generatie in... en daarmee ook een nieuw topic deel. :)

[NextGen] PlayStation 4 (deel 2)
Pagina: 1 ... 63 64 Laatste

Dit topic is gesloten.