Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik moet wel zeggen dat bij het zien van al die current vs. next gen videos ik niet weet waar ik bewondering voor moet hebben.... voor wat ze nog uit de current gen trekken of hoe mooi next gen kan zijn. Mischien zelfs wel teleurstellend tot nu toe.

Al wisten we natuurlijk al dat de graphics niet zo'n enorme sprong zouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

kbloem schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:10:
Ik moet wel zeggen dat bij het zien van al die current vs. next gen videos ik niet weet waar ik bewondering voor moet hebben.... voor wat ze nog uit de current gen trekken of hoe mooi next gen kan zijn. Mischien zelfs wel teleurstellend tot nu toe.

Al wisten we natuurlijk al dat de graphics niet zo'n enorme sprong zouden zijn...
Het verschil met BF4 op current gen en next gen is dan een uitzondering, die is echt heel groot. Niet alleen qua graphics maar ook 64 spelers in plaats van 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28
http://www.gamereactor.eu.../Killzone%3A+Shadow+Fall/
WEL SPOILERS IN DE TEXT BLIJKBAAR !!!!!!!!! LET OP!!!!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K8NwmyE.png

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik kan me nog goed herinneren dat op de PS2 'Black' uitkwam. Dat waren ook next-gen graphics, maar dan op een current gen console.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
kaos- schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:14:
Ik kan me nog goed herinneren dat op de PS2 'Black' uitkwam. Dat waren ook next-gen graphics, maar dan op een current gen console.
Dat was het eerste spel waarbij "alles" kapot kon toch?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
`mooi stukje uit killzone review over de DS4...
When it comes to controls and the new DualShock 4, Shadow Fall could be the start of a golden age for the action genre, and first person shooters in particular. This is due to the significantly reduced delay between input and outcome. The deadzones at the center of the analog sticks are much smaller, something that allowed Guerrilla Games to completely remove any "aim assist". Even without these training wheels in place we've never felt as accurate with out shots as in this game. Taking out Hellghasts with headshots has been our favourite pastime this last week and it is going to be very interesting to see how this level of precision can evolve once more studios learn to master DualShock 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40

On_E

Housemusic

kbloem schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:10:

Ik vind het weldegelijk een enorme sprong, alleen zit het nu meer in de details.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

kaos- schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:14:
Ongeevenaard spel. Wat het ik genoten wat al dat rondvliegend glas. Supergoed geluid ook. Er mag echt wel een Black 2 komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
EricNL schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:14:
[...]

Dat was het eerste spel waarbij "alles" kapot kon toch?
Klopt. Het was ook een geweldig spel trouwens. Trok alles uit de PS2 op dat moment.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
On_E schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:15:
[...]

Ik vind het weldegelijk een enorme sprong, alleen zit het nu meer in de details.
Denk je dat de sprong PS2 - PS3 niet veel groter was? Dat gevoel heb ik wel mede doordat we in resolutie een sprong gemaakt hebben natuurlijk.

Wat ik veel belangrijker vind is dat als ik in The Elder Scrolls 6 een dorp of stad overval met een leger, ik dat echt met honderden soldaten doe ipv dat er 6 voor me staan en aan het juichen zijn alsof ze er met 100 staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
kbloem schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:15:
`mooi stukje uit killzone review over de DS4...
[...]
Dit!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
De enige reden wat mij bij sommige spellen tegenhield om shooters op een console te spelen.
Ik weet nog wel dat ik Battlefield 3 had gekocht, toen ik net één van de splinternieuwe LED tv's had.
Gevolg: input lag van echt een halve seconde.
Geloof me, zelf een sniper die ergens stil lag kon ik nog niet raken vanwege die waardeloze input lag.

Maar goed, bedankt kbloem: jij hebt het wachten nu nog een stukje moeilijker gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend of dat het Logitech Driving Force GT (PS3) stuur compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

kbloem schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:22:
[...]

Denk je dat de sprong PS2 - PS3 niet veel groter was? Dat gevoel heb ik wel mede doordat we in resolutie een sprong gemaakt hebben natuurlijk.
Ja precies zoals je het zegt, toen gingen we van SD naar HD. :)

De sprong nu is niet zo groot als toen, maar sommige mensen (in het algemeen) doen net alsof het maar een hele kleine sprong is en daar ben ik het echt niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:16
ksborg schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:08:
[...]

Ik moet toch wel even zeggen dat ik grafisch gezien GTA V écht heel geweldig vond. Tuurlijk zal de nieuwe generatie daar snel overheen gaan, maar damn, dat spel is zo mooi! Staat ook een leuk budget tegenover trouwens, maar dat terzijde. Het spel geeft mooi aan dat de huidige generatie tot geweldige dingen in staat is, maar geeft tegelijk ook aan dat het tijd is voor een opvolger (frame rate drops).

De timing is wel ideaal te noemen :)
Ieder zijn mening natuurlijk maar ik moet zeggen dat ik GTA V juist tegen vond vallen, vooral de "jagged edges" en dan vooral bij de randen van auto's en dergelijke zag je erg veel fouten..Maar dit topic is hier misschien niet de juiste plek voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
EricNL schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:27:
[...]

Dit!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
De enige reden wat mij bij sommige spellen tegenhield om shooters op een console te spelen.
Ik weet nog wel dat ik Battlefield 3 had gekocht, toen ik net één van de splinternieuwe LED tv's had.
Gevolg: input lag van echt een halve seconde.
Geloof me, zelf een sniper die ergens stil lag kon ik nog niet raken vanwege die waardeloze input lag.

Maar goed, bedankt kbloem: jij hebt het wachten nu nog een stukje moeilijker gemaakt :P
Die halve seconde is dan de prijs van de vooruitgang ;)
Tegenwoordig is dat een stuk verbetert en gezien het feit dat gamen mainstream(er) is geworden wordt er in tests dan ook specifiek gekeken naar input lag. Voornaamst reden voor mij om voor de Sony te gaan. Die had de laagste input lag van allemaal (19ms). En daarnaast is het tv kijken nou ook niet echt een straf hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Eindelijk een UI Walkthrough. Ziet er strak en simpel uit. Voldoet voor mij maar de Xbox One is volgens mij wel iets 'slimmer' opgezet met je eigen favo activiteiten op je homescherm etc. Ook het inloggen met je gezicht is een lachertje tegenover de Xbox One.

Maar wat ben ik blij met de 2e video. Eindelijk een snelle Store. _/-\o_

ps. de zwarte beelden tussendoor komt het editten van de video. (ziet niet in het OS!)

[ Voor 55% gewijzigd door G4mert op 13-11-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Heeft er iemand al nieuws gevonden over het unlocken van Trophies? Zit daar nog steeds die 3 seconden delay in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Edd

Was er nog iemand die een PS4 wilde halen zonder pre-order?? :+
http://blog.us.playstatio...s4s-on-sale-just-for-you/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Zozo dadelijk gaan de eerste reviews life.

Hopelijk voor Guerilla en Sony en andere ontwikkelaars dat ze goed ontvangen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Cyrso schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:59:
Hopelijk voor Guerilla en Sony en andere ontwikkelaars dat ze goed ontvangen worden. :)
En voor ons gamers niet te vergeten ;)

15:00 GMT toch? Nog een uurtje dan :P

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-11-2013 15:01 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Insidegamer heeft nu 2 reviews geplaatst van Knack en Killzone. Beide niet overtuigend, ondanks de 8,5 voor Killzone.

[ Voor 14% gewijzigd door Sydney08 op 13-11-2013 15:03 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Moet je denk ik toch een snel vliegtuigje zien te vinden wil je op tijd zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
IGN:

Resogun: 9/10
Flower: 9,5/10
Knack: 5,9/10
Killzone: Shadow Fall: 8/10
Contrast: 7,5/10

Mooi, mooi, jammer van Knack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

hmmz. Wel jammer ja. Opvallend dat een gratis game en een remake van een ps3 game de hoogste cijfers krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Jammer van Knack, leek me eigenlijk op voorhand best een leuke game. Misschien nu toch maar iets langer nadenken en eerst even een demo'tje spelen of iets :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
7/10 voor Knack door Destructoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Wat wel positief is, is dat Killzone filmischer oogt. Het zet geen nieuwe standaard, maar dit zie ik wel als iets positiefs.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
Poor Cerny.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Eurogamer:

Knack 4/10
Killzone Shadowfall 7/10
Resogun 8/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Zou het kunnen zijn dat die reviewers niet snappen dat Knack een game voor kinderen is. Alsof Crash Bandicoot of Mario nu zo'n geweldig verhaal hebben (een van de slechte punten aan de game).
Als je nu Crash Bandicoot gaat spelen zou het dan zoveel beter zijn dan Knack?

Ach ja, ik heb Knack niet gespeeld dus misschien ben ik nu naïef.

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 13-11-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Fleximex schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:11:
Zou het kunnen zijn dat die reviewers niet snappen dat Knack een game voor kinderen is. Alsof Crash Bandicoot of Mario nu zo'n geweldig verhaal hebben (een van de slechte punten aan de game).

Ik zou gewoon de reviews lezen, daar zou zoiets toch naar boven moeten komen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Fleximex schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:11:

Jong of oud, pro of noob, een nieuwe Crash Bandicoot zou denk ik een instant 9 of hoger krijgen :P (als het aan mij ligt xD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:57
Wat ik eigenlijk merkwaardiger vind is dat BF4 overal hogere scores krijgt als KZ. True, 64 players online en 900p @ 60fps, maar killzone verdient toch echt beter, vooral als je reviewers helemaal hoort losgaan over de art design, graphics, lighting, shadows en de steady framerate. Althans, dat is toch het eerste waarnaar men kijkt bij een nieuwe generatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Hopen dus op Knack bij PS+. Moet maar even zien welke tweede game ik dan bij launch ga halen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
CR1691 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:15:
Hopen dus op Knack bij PS+. Moet maar even zien welke tweede game ik dan bij launch ga halen.
Was er niet een onofficiele regel dat games op PS+ minimaal een 7 moeten hebben op metacritic? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ja maar een van de dingen die ze aanhalen is dat het verhaal cliché is 8)7.
Ik weet niet of de reviewers ooit Disney XD kijken. Phineas & Pherb is elke aflevering ongveer hetzelfde, Pokemon is elke aflvering ongveer hetzelfde.
Just Sayin'.

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 13-11-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:46
Trishul schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:15:
Wat ik eigenlijk merkwaardiger vind is dat BF4 overal hogere scores krijgt als KZ. True, 64 players online en 900p @ 60fps, maar killzone verdient toch echt beter, vooral als je reviewers helemaal hoort losgaan over de art design, graphics, lighting, shadows en de steady framerate. Althans, dat is toch het eerste waarnaar men kijkt bij een nieuwe generatie...
Tja ik moet zeggen dat ik Killzone ook niet erg vind trekken. Gezien de graphics zou ik hem misschien bij launch wel meenemen. Maar als de berichten over de gameplay nu toch wat tegen lijken te vallen koop ik hem wel op MP voor een klein prijsje....

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Trishul schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:15:
Ook al heb je een mooi art design en geweldige graphics en framerate. Het plezier komt toch echt van de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Blijf het wel zonde vinden dat games zoals KZ nu, en straks waarschijnlijk Ryse, omwille van een tekortkoming, zoals verhaal of klein beetje gameplay, meteen een stuk lager worden gewaardeerd. Terwijl het beide technische prestaties van formaat zijn, wat bij een nieuwe generatie ook waardevol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ook wat ze zeggen:
Ironisch genoeg is de game (op de normal difficulty) alles behalve kindvriendelijk. De opzet is wel doodsimpel: je loopt door de lineaire levels, af en toe spring je ergens op of over, je komt in een afgesloten ruimte met vijanden die je moet verslaan, en je vervolgt weer je weg.
Super Mario, vroeger als kind veel gespeelt, is in principe one hit one kill...
Ik vind de argumenten erg slecht. Betekent niet dat Knack misschien geen slechte game is, maar dan wordt dat in de reviews niet goed overgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

In alle reviews over Killzone worden de graphics genoemd en dat deze echt goed zijn. Daar wordt dus voldoende aandacht aan besteed. Alleen het eindcijfer moet toch wel gebaseerd zijn op meer dan alleen graphics.

En omdat er nu 7ens en 8en worden gegeven betekent het niet dat het niet goed is? :)

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-11-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Uiteraard, en dan betekent dat, dat de gameplay ook goed is?

En ja, helaas is de reviewschaal van games een beetje inconsistent, bij de meeste sites. Het komt ook, omdat ze ook steeds werken met steeds verschillende reviewers die dan ook weer zelf een eigen manier van punten geven hebben. Er heerst steeds die indruk dat games onder de 9/10 slecht zijn..

[ Voor 29% gewijzigd door Cyrso op 13-11-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Tja, killzone gaat het sowieso wel goed doen in de verkopen, vanwege de bundels.

Ik zou eerst ook geen killzone kopen, maar de bundel met 2 controllers, camera en KZ voor €500, is prima natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.ign.com/articles/2013/11/13/contrast-review

Prima cijfer voor contrast, 7.5

http://www.ign.com/articl...llzone-shadow-fall-review

8 voor Killzone

http://www.ign.com/articles/2013/11/13/knack-review

5,9 voor Knack

http://www.ign.com/articles/2013/11/13/resogun-review

9 voor Resogun.

Vooral die laatste schijnt verassend goed te zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door CR1691 op 13-11-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 21:11
Ik denk dat ik via contrast de aanschaf van een vita voor remote play heel goed bij mijn vriendin kan verantwoorden. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Op metacritic krijgt Killzone nu gemiddeld nog maar een 7,4.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van de waardeloze scores voor de launch games. Ik denk dan toch maar voor alleen killzone en fifa te gaan. Knack sorry, maar heb voor niks die bejeweld items verkregen. Misschien ooit uit budget bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Het was een 70 dus dat is al 4 punten hoger :+ . Die game gaat zeker nog wel naar een 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:45:
Het was een 70 dus dat is al 4 punten hoger :+ . Die game gaat zeker nog wel naar een 80.
1 review geeft het een 6 omdat sommige missies te moeilijk zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:46:
[...]

1 review geeft het een 6 omdat sommige missies te moeilijk zijn......
Dan zie je gelijk hoe serieus je sommige reviewers moet nemen. Het is geen CoD waar je als een dwaas door de game heen rent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil graag een MP review lezen.

Denk dat bij sommige de verwachtingen te hoog waren.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.polygon.com/a/ps4-review

Erg mooie review van de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:43:
Reviews zijn echt zo inconsistent als iets. KZ Shadow Fall zou de beste Killzone game zijn, maar KZ 2 heeft bvb. 91% op metacritic.

Reviewers lijken de laatste tijd over het algemeen kritischer te zijn, ook als je kijkt naar Ghosts, Arkham Origins etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Die review van Polygon van Killzone is echt lachwekkend, Artur Gies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb de reviews van Killzone en Knack net gelezen op IGN. Volgens mij wordt het slechte punt van Knack gegeven vanwege alleen maar dezelfde handelingen te moeten doen. 1 knop voor aan te vallen (geen verschillende aanvallen). en voor de rest geen echte platform elementen. Geen geklouter, wegen zoeken, deuren openen. Alles gebeurt automatisch en is eentonig. Inconsistent verhaallijn wordt nog genoemd. Als je dan alles bij elkaar optelt en alleen het ''stijltje'' ziet er leuk uit, dan blijft bij mij ook niet veel meer over dan een 4,5

Bij Killzone zit het grafisch prachtig in elkaar. De beoordeling van 8/10 is denk ik als volgt tot stand gekomen. Het eerste deel was erg veelbelovend (nieuwe shooter) waardoor dus overal goede cijfers werden gegeven. Deel 2 zou in feite moeten uitgroeien tot DE shooter van de playstation. Helaas komt het dan niet in de buurt van CoD of BF4 (wat toch vaak als graadmeter gebruikt wordt). Deel 3 ziet er natuurlijk Prachtig uit en ik denk dat het met het verhaal ook gewoon prima in orde is. Echter (even de bundels buiten beschouwing gelaten) zal de game zich qua verkoop aantallen niet kunnen meten met BF4 en Cod en daardoor zullen de journalisten sneller van mening zijn om een 8 te geven i.p.v. de 9 of 9,5 die BF4 krijgt.
(nogmaals dit is een gevoel dat ik heb, het berust niet op objectieve cijfers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Mooi zeker, maar een 7,5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15

PBP

Origins schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:49:
Ik neem de moeite niet eens meer bij die gast. Ik lees sowieso nooit polygon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Leuk, nu nog wachten op nederlandse reviews. Maar dat zal nog wel ff op zich laten wachten

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Polygon is gesponsord door MS, zeker met de grootste MS fanboy voorop Gies.

[ Voor 7% gewijzigd door Origins op 13-11-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Vreemd dat de focus op alleen gaming als minpunt wordt gezien. Ik heb liever een console die zich op 1 ding richt en dat goed doet dan een halfbakken console die een beetje wil gamen en een beetje een mediaplayer wil zijn :+ . Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ik ben sowieso van mening dat tegenwoordig er haast geen objectieve reviews meer te lezen zijn. De 1 wordt betaald om een slechte of goede review te typen en de ander geeft louter subjectieve meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

CR1691 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:53:
Vreemd dat de focus op alleen gaming als minpunt wordt gezien. Ik heb liever een console die zich op 1 ding richt en dat goed doet dan een halfbakken console die een beetje wil gamen en een beetje een mediaplayer wil zijn :+ . Ach ja.
Ik zie dat dus ook niet als een negatief iets :')
De Wii (en Wii U) gingen toch ook voor gaming alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:11
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:54:
[...]

Tsja ik ben sowieso van mening dat tegenwoordig er haast geen objectieve reviews meer te lezen zijn. De 1 wordt betaald om een slechte of goede review te typen en de ander geeft louter subjectieve meningen.
7,5 is toch gewoon een goed punt. Kan het voor een deel wel vinden in zijn kritiek en voor een ander deel zal ik hem eerst zelf moeten uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ach wellicht is het iets Amerikaans? Skypen of televisie kijken tijdens het gamen kan mij echt compleet gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
CR1691 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:53:
Als ik de reviews zo even doorstruin dan zijn de negatieve punten vooral:

- Geen MP3/DLNA ('te veel gefocust op gaming')
- PS4 OS kan beter (je digitale collectie van games wordt nu één lange rij), maar over het algemeen flinke verbetering t.o.v. PS3
- Launch line-up is teleurstellend

Je ziet dan ook dat sommige publicaties deze bovenstaande punten zwaar wegen en andere publicaties juist weer heel licht. (Bijvoorbeeld: de ene publicatie vindt de launch line-up teleurstellend omdat er maar 2 exclusives zijn, de andere publicatie vindt het eigenlijk best wel goed omdat er toch aardig wat triple A games zijn zoals Battlefield 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
Origins schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:49:
Gaven zij niet de X1 versie van Ghosts een hoger cijfer dan de PS4 versie? Lees bijna nooit Polygon, vond The Verge/Polygon altijd al pro MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
In de review van de PS4 console zijn ze niet zo positief. Vooral de controller en de user interface moeten het ontgelden. De controller heeft knoppen op een ongemakkelijke plek zitten waardoor je ze vaak per ongeluk indrukt. Tevens gaat de batterij maar 7 a 8 uur mee en is dit maar een fractie vergeleken met de ps3 controller. De interface is erg druk en onoverzichtelijk. Erg tegenvallend dus. 7,5 is een voldoende, maar daar is alles mee gezegd.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:58:
In de review van de PS4 console zijn ze niet zo positief. Vooral de controller en de user interface moeten het ontgelden. De controller heeft knoppen op een ongemakkelijke plek zitten waardoor je ze vaak per ongeluk indrukt. Tevens gaat de batterij maar 7 a 8 uur mee en is dit maar een fractie vergeleken met de ps3 controller. De interface is erg druk en onoverzichtelijk. Erg tegenvallend dus. 7,5 is een voldoende, maar daar is alles mee gezegd.
Waar lees je dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:58:
Maar het blijven amerikanen. En het lijkt mij dat Amerikanen liever naar Microsoft trekken. Dus kan hier wel iets van voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Silversin schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:57:
[...]

Gaven zij niet de X1 versie van Ghosts een hoger cijfer dan de PS4 versie? Lees bijna nooit Polygon, vind The Verge/Polygon altijd al pro MS.
Is het ook, zoals ik zei is Polygon echt gefinancieerd door MS (dit is geen leugen) en daarom kun je zo een site al niet serieus nemen.
Kijk een onvoldoende geven is geen probleem maar als je zijn review leest op die site dan is dat echt lachwekkend.

Arthur Gies is hardcore MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Conclusie van Polygon
The PS4 hints at plenty of other possibilities. Local network play via the PS Vita has an enormous amount of potential. The PlayStation App and even the Playstation Camera may provide opportunities for developers to broaden the appeal of the PlayStation 4 beyond the hard core audience it currently seems so intent on courting. Unlike the PlayStation 3, Sony's latest effort was built to evolve.

But the PlayStation 4's focus on gaming — and only gaming — is undermined by a distinct lack of compelling software. That failing is sure to improve — better games and more of them will appear on the PlayStation 4 — but right now, this is a game console without a game to recommend it. Early adopters of the PS4 this fall are buying potential energy. We're just waiting for a place to spend it.
Oftewel, zijn minpunt is het gebrek aan software, in zijn andere woorden games. Of je nou een console moet beoordelen op zijn launch games is twijfelachtig, maar als dat het grootste minpunt is dan zit het wel goed met de PS4 volgens mij!

Naar een eindcijfer moet je nooit kijken, op geen enkele website.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Sorry: http://www.polygon.com/a/ps4-review/console

Filmpje is makkelijk te bekijken.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel eraan om Fifa 14 en Battlefield 4 te gaan aanschaffen. Of zelfs Fifa 14 en COD: Ghosts. Ik weet niet zeker, maar killzone is ook maar zozo in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:43:
In feite is dat geen slechte score. Het is maar net wat je zelf verwacht van een game. Ik heb games gespeeld die een hele hoge score kregen, maar waar ik absoluut geen lol aan heb beleeft. De gemiddelde Need for Speed game, die vrijwel altijd middelmatig scoren, vind ik dan weer super vermakelijk.

Denk dat als je het genre van Killzone mooi vindt, dat het dan een fantastische game zal zijn (uitgaand van wat je er nu van leest en ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Oxigeon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:59:
[...]Maar het blijven amerikanen. En het lijkt mij dat Amerikanen liever naar Microsoft trekken. Dus kan hier wel iets van voorstellen.
Exact. Je moet de geldstromen goed in de gaten houden.

Sommige review-sites kunnen best wat extra inkomsten vergaren door valse reviews. Is de mooiste reclame namelijk. Of dat nou pro-X is, of anti-Y (waar Y de grootste concurrent van X is), dat maakt vaak niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Uniciteit schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:57:
[...]

Als ik de reviews zo even doorstruin dan zijn de negatieve punten vooral:

- Geen MP3/DLNA ('te veel gefocust op gaming')
- PS4 OS kan beter (je digitale collectie van games wordt nu één lange rij), maar over het algemeen flinke verbetering t.o.v. PS3
- Launch line-up is teleurstellend

Je ziet dan ook dat sommige publicaties deze bovenstaande punten zwaar wegen en andere publicaties juist weer heel licht. (Bijvoorbeeld: de ene publicatie vindt de launch line-up teleurstellend omdat er maar 2 exclusives zijn, de andere publicatie vindt het eigenlijk best wel goed omdat er toch aardig wat triple A games zijn zoals Battlefield 4).
Had al wel gelezen dat MP3 ondersteuning er wel gaat komen. En de DS4 is zoveel beter dan de DS3.

Snap de kritiek om die controller ook niet (van Polygon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Hardwarematig zit de PS4 goed in elkaar, aan de software zijde is er dus nog genoeg ruimte voor verbetering. Prima want dat laatste kun je gaandeweg de jaren nog verbeteren, hardware pas in een volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Bellerophon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:04:
[...]
Had al wel gelezen dat MP3 ondersteuning er wel gaat komen. En de DS4 is zoveel beter dan de DS3.

Ik snap het wel. De controller ligt beter in de hand. Dat is een enorm pluspunt! Dat er knoppen opzitten die eigenlijk in de weg zitten en dat de batterij niet lang mee gaat is negatief.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Mocht de accu inderdaad niet zo lang meegaan, dan ben ik benieuwd hoeveel invloed de touchscreen en de move er op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

88 Voor Killzone van Gametrailers en een 9 van Destructoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bellerophon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:04:
[...]

MP3 ondersteuning zou de gemiddelde gamer toch echt geen bal interesseren lijkt me. Of er nou wel of geen MP3 ondersteuning op zit, ik zou er nog geen euro extra voor over hebben voor die ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze roepen dat sommige knoppen in de weg zitten snap ik niet. Ik heb hem geprobeerd bij een demopod en je moet wel een echte kluns zijn wil je de options button per ongeluk indrukken.

Maar het blijven Amerikanen die deze reviews tikken he.. Die vinden de design van de Xbox One mooi omdat hij zo lekker groot is. Die worsten vingertjes van de Amerikanen kunnen gewoon niet tegen een verfijnde controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:10:
Dat ze roepen dat sommige knoppen in de weg zitten snap ik niet. Ik heb hem geprobeerd bij een demopod en je moet wel een echte kluns zijn wil je de options button per ongeluk indrukken.

Maar het blijven Amerikanen die deze reviews tikken he.. Die vinden de design van de Xbox One mooi omdat hij zo lekker groot is. Die worsten vingertjes van de Amerikanen kunnen gewoon niet tegen een verfijnde controller.
Remember het is maar Polygon he;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08

Aan de andere kant hebben aziaten kleine kindervingers en raken die knoppen niet zo snel. De rest van de wereld heeft wat grotere handen en kan dus in de problemen raken.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
*knip* Je kunt best vinden dat Arthur Gies een erge voorkeur voor Microsoft heeft, maar dit soort reacties zijn onnodig

[ Voor 30% gewijzigd door Uniciteit op 13-11-2013 16:14 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Het is natuurlijk hun eigen mening. Wat ik uit de (geschreven) Polygon review haal: DualShock 4 is de beste controller van Sony ooit en onder sommige Polygon staffleden favoriet. Tegenvaller is battery life, dat volgens hun nog maar 8 uur is + dat de SHARE en OPTIONS knoppen niet makkelijk te gebruiken zijn.

Met dat laatste ben ik het trouwens niet helemaal eens (ik heb de DS4 namelijk zelf ook al in m'n handen gehad, net zoals jij), maar in principe is Polygon juist best wel lovend over de controller.

Adam Sessler heeft op YouTube ook al een filmpje geplaatst met zijn impressions van de PS4.
YouTube: The PS4: Adam Sessler's First Impressions of the System, Interface, Streaming, Store, and More!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:05:
[...]

Ik snap het wel. De controller ligt beter in de hand. Dat is een enorm pluspunt! Dat er knoppen opzitten die eigenlijk in de weg zitten en dat de batterij niet lang mee gaat is negatief.
Persoonlijk heb ik dat gevoel dus totaal niet, dat er knoppen in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Ben wel echt enorm benieuwd naar de DS4 in mijn eigen handjes. Pas dan accepteer ik enig oordeel wat anderen al geveld hebben, want persoonlijke ervaring is toch het enige wat telt in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Uiteindelijk draait het om jouw eigen gevoel inderdaad. Als je reeds een fan bent van Killzone, dan speel je deze vast weer met plezier. Een controller zal nooit bij iedereen perfect in de hand liggen, dus ook dat verschilt per persoon. Ik raad iedereen dan ook aan om het mooi zelf te gaan testen. Je eigen review is notabene de beste review.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Onderstaand de tijden dat het duurt om het systeem te updaten. En het moment dat je een game voor de eerste keer in de PS4 pleurt en hij opstart, de installatietijd dus.

1.06 System update: 6:15
57 seconds to copy the update from the disc
10 seconds to scroll through the EULA1
4:10 to prepare, reboot and install
Remaining time is other menus and loading

Games
Knack: 32 seconds
Killzone: Shadow Fall: 0:38
Battlefield 4: 0:42
Injustice: Gods Among Us: 0:28
Just Dance 2014: 0:24
Madden 25: 0:23
Assassin’s Creed 4: 0:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:18:
Uiteindelijk draait het om jouw eigen gevoel inderdaad. Als je reeds een fan bent van Killzone, dan speel je deze vast weer met plezier. Een controller zal nooit bij iedereen perfect in de hand liggen, dus ook dat verschilt per persoon. Ik raad iedereen dan ook aan om het mooi zelf te gaan testen. Je eigen review is notabene de beste review.
Heb hem meerdere keren in mijn handen mogen hebben en voor mij is het, ten opzichte van de DS3, echt een groot verschil. Wel één die positief uitpakt voor de DS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Wel goed, die tegengeluiden van de xbox aanhangers in dit topic. Zo kan een ieder net wat objectiever naar de PS4 kijken. Hoewel ik op voorhand al weet dat ik de Polygon review van Killzone kan afschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik vind de DS4 prettiger in de hand liggen dan de Xbox 360 controller. Over de X1 controller kan ik nog niks zinnigs zeggen omdat ik die nog niet vastgehad heb. Wel ben ik positiever gaan staan over 2 sticks op dezelfde hoogte door de DS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Bellerophon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:20:
[...]

Heb hem meerdere keren in mijn handen mogen hebben en voor mij is het, ten opzichte van de DS3, echt een groot verschil. Wel één die positief uitpakt voor de DS4
Perfect toch! Mij zal hij ook wel positief bevallen. De ps3 controller vond ik helemaal niks, dus voor mij makkelijk te overtreffen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Spacey23 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:23:
[...]

Perfect toch! Mij zal hij ook wel positief bevallen. De ps3 controller vond ik helemaal niks, dus voor mij makkelijk te overtreffen.
En persoonlijk vond ik de Xbox One-controller, de keren dat ik hem vast heb gehouden op de gamescom, erg groot. Misschien wel perfect voor de Amerikaanse-man. Maar voor mij wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

De DS4 is echt een hele grote verbetering tov de DS3. Je hebt bij de DS4 het gevoel dat je een controller in je hand hebt in plaats van dat je de controller met je vingers vasthoudt zoals bij de DS3. De sticks voelen prima aan. Ze zijn eindelijk hol in plaats van bol. (alhoewel het mijn persoonlijke voorkeur heeft om de linkerstick op de plek te zetten van de D-pad). Ook de triggers zijn verbeterd, maar mochten wat langer zijn of dieper op de controller geplaatst worden.

@hierboven. Volgens mij is de DS4 even groot of zelfs een tandje groter dan de X1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap nu zelf over van Xbox naar Playstation omdat de controller nu geen belemmering meer geeft. De 360 controller vind ik echt zwaar beter dan de DS3, maar de DS4 heeft me over de streep getrokken. Super controller.. Dat voelde ik al toen ik de pookjes uitprobeerde. Dat de DS4 maar 8 uur op een volle batterij meegaat is wel een negatief iets. Misschien slurpt de lightbar en de touchpad veel te veel energie?
Pagina: 1 ... 63 64 Laatste

Dit topic is gesloten.