Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.677 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Voor de mensen die nog wel eens meedoen aan pump & dumps: do not trust KingBTC.
Cha_andrews is wel betrouwbaar :)

Moet ik ze hier ook aankondigen, of is er hier niemand mee bezig?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
ilovebrewski schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 07:45:
Als ik de elektra kosten en de investering eruit heb ben ik al tevreden.
Het is een grote gok. De kans is heel erg groot dat je je kosten er niet uit haalt. Er is een kleine kans dat je coins kan minen, waarna de koers flink omhoog schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Dennahz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:31:

Persoonlijk vind ik dat pump&dumps achterwege mogen blijven hier. Het is een ziekte van de cryptocurrency en de enige die er rijk van worden zijn de initiators zelf. Bovendien verhoogt het de volatiliteit enorm met alle nadelige gevolgen van dien. Als het dan al per se besproken moet worden dan wat mij betreft in een apart topic.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FaceDown schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:39:
[...]

Persoonlijk vind ik dat pump&dumps achterwege mogen blijven hier. Het is een ziekte van de cryptocurrency en de enige die er rijk van worden zijn de initiators zelf. Bovendien verhoogt het de volatiliteit enorm met alle nadelige gevolgen van dien. Als het dan al per se besproken moet worden dan wat mij betreft in een apart topic.
Valt pump & dump niet onder fraude en zijn ze zodoende sowieso niet toegestaan op dit forum?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt slaapverwekkend bitcoin deze week :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:45:
[...]
Valt pump & dump niet onder fraude en zijn ze zodoende sowieso niet toegestaan op dit forum?
Waarom zou dat onder fraude vallen?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ilovebrewski schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 07:45:
Ik ben nieuw in de "coins" en ik zit te twijfelen om mijn extra pc om te bouwen om te minen. Ik zou hier dan wel nog € 700 moeten investeren voor een videokaart en voeding. (het is bedoeld als hobby. Als ik de elektra kosten en de investering eruit heb ben ik al tevreden.
Is dat nog handig in dit stadium? Ben ik te laat of zou ik beter kunnen wachten tot, wat ik hoor na 31 januari? Of gewoon beginnen :*)
Je kan altijd nog je onderdelen verkopen. Als er geen ASICS op de markt komen waardoor in 1 klap minen niet meer rendabel wordt en iedereen zijn rigs verkoopt heb je altijd nog een onderpand.
Qua investering terugverdienen, dat wordt lastig. Ik mine met gemiddeld 300Khash (7850) en ik heb bruto in een maand ongeveer 100 dollar verdiend. Ik heb ook getwijfeld om een PC bij te kopen voor het minen, maar ik denk dat je meer verdient door gewoon die 700 euro aan BTC te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Als je goede tips hebt mag je ze zeker delen. Ik heb wel zin om wat te spelen nu de markt zo stil is en ik zit te wachten tot de koers weer boven de € 650 komt. :O
P&D is wat mij betreft het enige interessante aan altcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
Zwerver schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:11:
[...]

Waarom zou dat onder fraude vallen?
In de "echte" wereld zijn ze TERECHT strafbaar:

Wiki: "Pump and dump" (P&D) is a form of microcap stock fraud that involves artificially inflating the price of an owned stock through false and misleading positive statements, in order to sell the cheaply purchased stock at a higher price. Once the operators of the scheme "dump" their overvalued shares, the price falls and investors lose their money. Stocks that are the subject of pump and dump schemes are sometimes called "chop stocks".[1]"

Het is een ziekte die zo snel mogelijk uitgebannen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26
FaceDown schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:39:
[...]

Mee eens. P&Ds hebben geen enkel nut behalve het rijker maken van de initiators. Het feit dat ze in de "echte wereld" illegaal zijn zegt genoeg over hoe wenselijk dit soort praktijken zijn.

edit: En met minder aandacht voor P&Ds worden er misschien minder snel-rijk-P&D-onzincoins uitgebracht, waardoor er meer aandacht is voor daadwerkelijke innovatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Rannasha op 15-01-2014 10:22 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
MichaelB74 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:18:
[...]

In de "echte" wereld zijn ze TERECHT strafbaar:

Wiki: "Pump and dump" (P&D) is a form of microcap stock fraud that involves artificially inflating the price of an owned stock through false and misleading positive statements, in order to sell the cheaply purchased stock at a higher price. Once the operators of the scheme "dump" their overvalued shares, the price falls and investors lose their money. Stocks that are the subject of pump and dump schemes are sometimes called "chop stocks".\[1]"

Het is een ziekte die zo snel mogelijk uitgebannen moet worden.
Is dus niet hetzelfde als de pump and dump zoals bij alt-coins. Ik zie niet in wat er mis is met het massaal dumpen van coins in eigen bezit, in de hoop om ze voor minder terug te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
vertigoo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:17:
[...]

<knip>
P&D is wat mij betreft het enige interessante aan altcoins.
Interessant, dus eigenlijk geef je daarmee direct aan dat al die alt-coins, incl. LTC, je niets interesseren en tevens niet dat er mensen zijn die er VEEL geld mee verliezen (jouw winst komt ergens vandaan).

Pump en dumps moeten zo snel mogelijk uitgebannen worden door de exchanges door te reageren op al te explosieve stijgingen (zoals dat op de echte beurs ook al gebeurt). Helaas zijn de meeste exchanges net zo fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
chrisO schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:22:
[...]

Is dus niet hetzelfde als de pump and dump zoals bij alt-coins. Ik zie niet in wat er mis is met het massaal dumpen van coins in eigen bezit, in de hoop om ze voor minder terug te kopen...
Dat is het dus wel.

Iemand verklaart dat er een pump en dump, gaat starten (of verkondigd iets groots):

- initiator heeft een groot aantal X-coins
- anderen kopen door de aankondiging massaal laag in
- koers stijgt
- mensen kopen nog meer in
- koers stijgt
- etc.
- etc.
- initiator start zijn dump en is veilig met een hoop geld weg.
- de overigen mogen de restjes opvegen

Exact hetzelfde scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

MichaelB74 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:22:
[...]

Interessant, dus eigenlijk geef je daarmee direct aan dat al die alt-coins, incl. LTC, je niets interesseren en tevens niet dat er mensen zijn die er VEEL geld mee verliezen (jouw winst komt ergens vandaan).

Pump en dumps moeten zo snel mogelijk uitgebannen worden door de exchanges door te reageren op al te explosieve stijgingen (zoals dat op de echte beurs ook al gebeurt). Helaas zijn de meeste exchanges net zo fout...
Ik vind inderdaad dat altcoins, incl. LTC, weinig toevoegen aan de ontwikkeling van Bitcoin. Het hele altcoin gebeuren is echt een spel, wat niet 1 op 1 is te vergelijken met de reguliere aandelenmarkt. Als ik aandelen koop van Philips, dan steun ik daarmee Philips en ja dan hoop ik daar rendement mee te halen. Als ik een altcoin koop, steun ik eigenlijk lucht, zo zie ik het. Het percentage van de altcoin-kopers dat ECHT de coin wil steunen is ten eerste heel klein en zal er voor de lange termijn inzitten en zich niet laten afschrikken door de eerste de beste pump en dump. De rest hoopt gewoon met een kleine inleg veel winst te maken. Bij een p&d probeer ik te profiteren van de panic sellers, zoals een ander ook geprofiteerd heeft van mijn panic sell in december. All part of the game wat mij betreft en dat geldt zeker voor altcoins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

MichaelB74 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:25:
[...]

Dat is het dus wel.

Iemand verklaart dat er een pump en dump, gaat starten (of verkondigd iets groots):

- koers stijgt
- koers stijgt
- etc.
- etc.

Wel, dat is dus niet bij iedere 'pumper' zo. Dat is het verschil.
De pumps die @cha_andrews organiseert zijn 100% zeker zonder prebuy.

KingBTC is een ander verhaal. Natuurlijk moet je ook wel een beetje leren om die pumps te lezen en niet gaan voor 300% winst of zo. Meestal ga ik voor 10~20%, wat ook vaak wel lukt :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
vertigoo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:35:
[...]

Ik vind inderdaad dat altcoins, incl. LTC, weinig toevoegen aan de ontwikkeling van Bitcoin. Het hele altcoin gebeuren is echt een spel, wat niet 1 op 1 is te vergelijken met de reguliere aandelenmarkt. Als ik aandelen koop van Philips, dan steun ik daarmee Philips en ja dan hoop ik daar rendement mee te halen. Als ik een altcoin koop, steun ik eigenlijk lucht, zo zie ik het. Het percentage van de altcoin-kopers dat ECHT de coin wil steunen is ten eerste heel klein en zal er voor de lange termijn inzitten en zich niet laten afschrikken door de eerste de beste pump en dump. De rest hoopt gewoon met een kleine inleg veel winst te maken. Bij een p&d probeer ik te profiteren van de panic sellers, zoals een ander ook geprofiteerd heeft van mijn panic sell in december. All part of the game wat mij betreft en dat geldt zeker voor altcoins
Het is een beetje een gok, stel dat bitcoin op 1 of andere manier niet de nr 1 crypto blijft dan zal een altcoin het overnemen (betere specs). als je dan die desbetreffende altcoin bezit ben je binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
MichaelB74 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:25:
[...]

Dat is het dus wel.

- koers stijgt
- koers stijgt
- etc.
- etc.

Als ik een pump and dump zou gaan starten en deze aankondig, dan verspreid ik toch geen vals en al helemaal geen positief nieuws?
Dan zijn de personen die massaal gaan kopen in de hoop een graantje te kunnen meepikken van die pump & dump, toch verkeerd bezig?

[ Voor 46% gewijzigd door chrisO op 15-01-2014 10:45 . Reden: zucht...copy-paste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
chrisO schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:41:
[...]

Ik noem het aankondigen van een "pump and dump", nou niet echt een "false and misleading positive statements". Dat er debielen/geld-wolven zijn die hiervan denken een graantje te kunnen mee-pikken

Als ik een pump and dump zou gaan starten en deze aankondig, dan verspreid ik toch geen vals en al helemaal geen positief nieuws?
Dan zijn de personen die massaal gaan kopen in de hoop een graantje te kunnen meepikken van die pump & dump, toch verkeerd bezig?
Als jij het aankondigt, dan ben jij dus de initiator die daar iets mee hoopt te verdienen.
De overigen die instappen, daarvan is het niet makkelijk te bewijzen dat zij mee doen of gewoon normaal meeliften op de golfbewegingen.
Daarom wordt op de normale beurs de handel onmiddellijk stil gelegd in dat aandeel.

Het brengt ook de "geloofwaardigheid" van de coin in het gevaar, want: "oh, weer zo'n P&D coin".

Zie wat er met NXT is gebeurt: sky high in de beta fase door bewuste P&D's dat was overduidelijk.
Gestegen tot 0.00013000 en nu rustig rond de 0.00004500. Daar zijn een paar mensen heel rijk mee geworden. Het heeft direct de geloofwaardigheid aangetast, want de dagen er na stond er niets anders op de forums....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

MichaelB74 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:47:
[...]

Als jij het aankondigt, dan ben jij dus de initiator die daar iets mee hoopt te verdienen.
De overigen die instappen, daarvan is het niet makkelijk te bewijzen dat zij mee doen of gewoon normaal meeliften op de golfbewegingen.
Daarom wordt op de normale beurs de handel onmiddellijk stil gelegd in dat aandeel.

Het brengt ook de "geloofwaardigheid" van de coin in het gevaar, want: "oh, weer zo'n P&D coin".

Zie wat er met NXT is gebeurt: sky high in de beta fase door bewuste P&D's dat was overduidelijk.
Gestegen tot 0.00013000 en nu rustig rond de 0.00004500. Daar zijn een paar mensen heel rijk mee geworden. Het heeft direct de geloofwaardigheid aangetast, want de dagen er na stond er niets anders op de forums....
Mensen zijn teleurgesteld dat de koers niet > 0.0001000 is blijven hangen maar het meeste geklaag / schade aan de coin is volgens mij gerelateerd aan de brakke exchange en communicatie en niet de p&d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beordo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 23:55

Ik ben ook niet voor P&D maar ik zou het net wel fijn vinden als ze hier ook even aangekondigd worden. Dan weet ik namelijk dat ik er vanaf moet blijven net omdat het een P&D is. (en dus geen 'natuurlijke' stijgen door positief nieuws) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

vertigoo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:58:
[...]

Mensen zijn teleurgesteld dat de koers > 0.0001000 is blijven hangen maar het meeste geklaag / schade aan de coin is volgens mij gerelateerd aan de brakke exchange en communicatie en niet de p&d
NXT komt wel weer goed. We hebben inderdaad een fatsoenlijke exchange nodig :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Nog nooit meegedaan, maar pump&dumps zijn wel heerlijk om te bekijken via de irc chat van de pump. Al die frustraties van degene die uiteindelijke met een lading veel te duur gekochte coins blijft zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beordo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 23:55
Dennahz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:05:
[...]
NXT komt wel weer goed. We hebben inderdaad een fatsoenlijke exchange nodig :)
Peercover's Simple Exchange al eens gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Dennahz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:37:
[...]
Wel, dat is dus niet bij iedere 'pumper' zo. Dat is het verschil.
De pumps die @cha_andrews organiseert zijn 100% zeker zonder prebuy.
Geloof je dat nou echt? Die gasten doen dit allemaal voor 1 ding: Winst. Dat ze geen obvious market buy doen 10 minuten voor de P&D aankondiging betekent niet dat ze de coins niet vooraf hebben ingekocht. Dat kan op heel veel manieren die niet opvallen. Het is ontzettend naief om te denken dat een P&D initiator niet zelf al een stapel heeft liggen.
superpolm schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:40:
[...]

Het is een beetje een gok, stel dat bitcoin op 1 of andere manier niet de nr 1 crypto blijft dan zal een altcoin het overnemen (betere specs). als je dan die desbetreffende altcoin bezit ben je binnen.
Als Bitcoin vervangen wordt door een altcoin (en dit is goed mogelijk, het gebeurt vaak genoeg dat een first-mover uiteindelijk onttroond wordt), dan zal dat niet zijn door een altcoin die op dit moment uit is. Die hebben stuk voor stuk of niet genoeg innovatie om zich te onderscheiden of een of meerdere kritieke zwaktes. Bovendien is het niet genoeg voor een altcoin om slechts een beetje beter te zijn, daarvoor is het netwerk-effect van Bitcoin te sterk. De verbeteringen moeten fors zijn.
MichaelB74 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:47:
[...]
NXT verloor z'n geloofwaardigheid al toen ze de coins gingen verdelen over de initiele "investeerders". Dat wil zeggen: er is een vooraankondiging gemaakt van de coin, met een verzoek tot investeringen en de hele coin-voorraad van NXT is naar rato verdeeld onder deze investeerders. Uiteindelijk hebben zo'n 70 mensen, zonder dat er uberhaubt werkende software was, samen zo'n 20 BTC geinvesteerd en daarvoor alle 1 miljard NXT teruggekregen. En dan zeggen mensen dat Bitcoin een slechte geld-verdeling heeft 8)7

Het is wel jammer op zich, NXT is een van de interessantere altcoins omdat het niet slechts een simpele kloon is. Maar de debiliteit van de distributie van de coins (en een aantal andere zaken) zorgen ervoor dat de coin zijn geloofwaardigheid snel kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Ik vind het -wel- interessant om over een Pump en Dump te horen, omdat als ik de betreffende munt in bezit heb, deze voor een hoger bedrag kan verkopen dan een eventuele 'conservatieve' verkooporder die ik al had.

Tevens kun je ze idd vaak na / tijdens de dump voor heel weinig weer terug kopen, over het algemeen komt de koers na wat schommelen weer terug op oude niveau.

Maak idd niet de fout om te gaan kopen als ze al begonnen zijn, dan ben je meestal één van de 'schapen'

Als ze gaan P&D op btc-e dan zijn er maar enkele munten die ze kunnen kiezen (rest heeft teveel volume) en dan koop ik van die munten een stapeltje die ik alvast voor +10% een verkoop-order geef.

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
boekel schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:13:
Als ze gaan P&D op btc-e dan zijn er maar enkele munten die ze kunnen kiezen (rest heeft teveel volume) en dan koop ik van die munten een stapeltje die ik alvast voor +10% een verkoop-order geef.
Dat is wel slim :) +10% lijkt me wel redelijk conservatief als je voor een P&D al coins hebt. Meeste P&D gaan wel over de 100% heen. Ik zou even 1-2 minuten afwachten na de start van een P&D en dan conform marktprijs verkopen. Meeste P&D die ik heb gevolgd zitten dan op hun hoogtepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Alle Prijzen stijgen... maar voor hoelang -_-

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
markklok schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:34:
Alle Prijzen stijgen... maar voor hoelang -_-
Dat ligt er aan waardoor ze stijgen

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Lucht die opgepompt wordt. :)

Gisteren een flatline en vandaag instant stijgend koers. Het is moeilijk te voorspellen. :D
Ik had enkele limit sell orders staan maar die zijn te goedkoop verkocht. Had meer kunnen halen uit mijn BTC.
Het was nochtands vrij veel wat ik voor vroeg.

[ Voor 101% gewijzigd door Blord op 15-01-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ik wacht ook op de persoon met de naald :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Ik had wat balance op MtGox die ik niet withdraw kan doen. Dus had ik ze op 698 sell gezet en gehaald ! >:)
Nu nog die fiat concurency zo snel mogelijk uithalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Blord op 15-01-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Blord schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:48:
Lucht die opgepompt wordt. :)

Gisteren een flatline en vandaag instant stijgend koers. Het is moeilijk te voorspellen. :D
Ik had enkele limit sell orders staan maar die zijn te goedkoop verkocht. Had meer kunnen halen uit mijn BTC.
Het was nochtands vrij veel wat ik voor vroeg.
Lucht is het niet, want volgens mij is de BTC nog veel meer waard dan er nu voor wordt gevraagd. Echter wacht de hele markt af wat er in China gaat gebeuren voor het einde van deze maand. Men durft nu gewoon niet goed te kopen. Wellicht gebeurt er echter niks en gaan we tegen het einde van de maand gewoon lekker omhoog. Maar de zaak kan net zo goed (tijdelijk) in elkaar donderen. Het is een gok..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Hmmm klote! Ik ben mn 2FA van MtGox kwijt. Kan dus niet meer inloggen :( Uiteraard de support desk gemailed maar verwacht daar de komende weken geen reactie van..

Les voor iedereen, backup je QR code ergens offline zodat je ze altijd opnieuw kan aanmaken in de Authenticator app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57
Tristan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:51:
Hmmm klote! Ik ben mn 2FA van MtGox kwijt. Kan dus niet meer inloggen :( Uiteraard de support desk gemailed maar verwacht daar de komende weken geen reactie van..

Les voor iedereen, backup je QR code ergens offline zodat je ze altijd opnieuw kan aanmaken in de Authenticator app.
Als je meerdere devices hebt kan je ook op beide devices de QR inscannen voordat je de code intikt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Zitten er hier nog meer mensen in de DGB (DigiByte) coin? Ben de afgelopen dagen flink aan het minen en heb wat forse donaties gehad :Y) Deze gaat omhoog via een natuurlijke verloop, dus niet door een hype.

De difficulty van het minen staat nu op 11, gaat zo gestaag door. Ben benieuwd wat ie doet :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 08:49
Dennahz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:42:
Zitten er hier nog meer mensen in de DGB (DigiByte) coin? Ben de afgelopen dagen flink aan het minen en heb wat forse donaties gehad :Y) Deze gaat omhoog via een natuurlijke verloop, dus niet door een hype.
Ik ben ze ook aan het minen, helaas net te laat voor de donaties. Enig idee op welke exchange de coin komt? Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 13:40

spok9

Groen...

Tristan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:51:

Normaal reageer ik hier nooit, maar dit is wel erg zuur en ik wilde je deze link niet onthouden: https://www.mtgox.com/login/otp-unlink

Security wise misschien niet heel fijn, maar er is dus wel een oplossing.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

PMuizen schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Ik ben ze ook aan het minen, helaas net te laat voor de donaties. Enig idee op welke exchange de coin komt? Ik ben benieuwd
Geen idee. Hoop dat het nog wel even duurt eigenlijk, want eerlijk gezegd ben ik die hype-coins wel een beetje zat.Natuurlijk gaat hij aan het begin hard gedumpt worden op de exchanges, maar hoop dat hij op termijn wel stabiel blijft en niet de nieuwe DOGE of LOT gaat worden ;)

Ik zal zelf doorminen tot ik er 100k heb.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Dennahz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Hoop dat het nog wel even duurt eigenlijk, want eerlijk gezegd ben ik die hype-coins wel een beetje zat.
Waarom mine je DigiByte dan, want die coin voegt, net als het hele hype-coin arsenaal, niets toe aan de crypto-currency wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:16
goed punt,
Je zou wel heel scherp op die pump 'n dumps moeten zitten wil dat profitable worden.
Wat ook kan is de hoogste payout munt minen (zoals Hashco.ws).

Waar vind ik trws een mooi overzicht van de munten met bijbehorende difficulty?
Coinwarz is wat beperkt qua hoeveelheid munten

portfolio : www.breeed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Maarten_Br schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:01:
Waar vind ik trws een mooi overzicht van de munten met bijbehorende difficulty?
Coinwarz is wat beperkt qua hoeveelheid munten
http://www.coinchoose.com/

Staat ook niet alles in natuurlijk. Verder is dit meer een onderwerp voor het mining topic lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
http://www.reddit.com/r/B...ress_conference_20130115/

Klinkt alsof er vanaf 31 januari helemaal geen verbod ingaat in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

frickY schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:08:

Als ik het goed begrijp dan is er een bank (staatsbank?) die zegt dat de bitcoin geen valuta is, maar een digitale asset en dat mensen zelf moeten weten wat ze ermee doen als ze maar voorzichtig zijn.

Echter is het vanaf de 31e nog altijd verboden voor financiele instellingen om te handelen in bitcoins. Volgens mij vallen de exchanges daar ook onder en moeten ze via een 'workaround' de handel faciliteren (via een voucher-systeem). Dit lijkt echter meer op gebruik maken van een maas in de wet, en de vraag is hoe lang de Chinese overheid dat toe gaat staan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
spok9 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:49:
[...]

Normaal reageer ik hier nooit, maar dit is wel erg zuur en ik wilde je deze link niet onthouden: https://www.mtgox.com/login/otp-unlink

Security wise misschien niet heel fijn, maar er is dus wel een oplossing.
Dank! Het is niet anders. Ik verwacht niet dat mtgox mij zomaar toegang geeft zonder langslepende procedures te volgen. Dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
frickY schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:08:

Het lijkt positief nieuws, maar de Chinezen reageren er niet echt op (koers zit weer weinig beweging in vandaag).
Misschien goed om het bericht in de context te plaatsen: Het ging om een persconferentie over de Chineze economie in 2013. Journalisten mochten vragen stellen. Daarbij kwam er een vraag over Bitcoin. De reactie is eigenlijk vrij neutraal. Hij wijst op een aantal gevaren zoals de volatiliteit en dat Bitcoin niet als currency wordt gezien. Dat hij niets negatiefs noemt lijkt positief, maar het was ook niet de setting om een ban o.i.d. aan te kondigen.

Het eerder aangekondigde verbod welke op 31 januari ingaat blijft natuurlijk gewoon staan.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
cdgrit schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:42:
[...]
Het eerder aangekondigde verbod welke op 31 januari ingaat blijft natuurlijk gewoon staan.
Waar vind ik meer informatie over dat verbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Van mij mogen al die Chinese exchanges lekker sluiten. Het zal even een klap zijn, maar de bitcoin komt dit wel weer te boven. De Chinese overheid is veel te onbetrouwbaar en corrupt om afhankelijk van te zijn. Je hebt geen flauw idee wat er gaat gebeuren; Ze kunnen elk moment besluiten dat er geen bitcoin meer verhandeld mag worden in het land. Nu gaan exchanges met workarounds proberen de boel in de lucht te houden. En je ziet gewoon aan de koers dat iedereen z'n adem inhoudt. Ik zit in ieder geval voorlopig in fiat. Een even afwachten wat er de komende weken gaat gebeuren, maar ik voorspel een flinke dip.

Ik kan me niet voorstellen dat er momenteel ook maar 1 Chinese belegger is die met een gerust hart veel geld op een Chinese exchange heeft staan.

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 15-01-2014 15:03 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Tristan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:45:
Waar vind ik meer informatie over dat verbod?
http://rt.com/business/bitcoin-plunge-china-ban-431/
http://www.theregister.co...in_china_pboc_ban_tenpay/
http://www.bloomberg.com/...-for-bitcoin-trading.html

Voor zover ik weet gaat er 31 januari alleen een verbod in voor third party payment providers. Echter zijn deze providers bij de exchanges al eerder weggehaald dus of er de 31 nog iets verandert? Ik heb gelezen dat Chinezen tot deze datum de tijd krijgen om hun BTC om te zetten in fiat echter of dit klopt? (bron?)

Het verbod voor financiele instellingen om in Bitcoin te handelen is in december per direct al ingegaan (bron: http://www.theregister.co...anned_from_using_bitcoin/). Daarom kon BTC China vanaf 18 december al geen stortingen meer aannemen. Dat Huobi dit nog wel doet lijkt illegaal te zijn, maar is mij een raadsel eigenlijk. Iemand die dit kan uitleggen? Het ging eerst via zijn prive rekening, maar die optie is enkele dagen geleden zonder aankondiging verdwenen.

Overigens is het al sinds 2009 in China al verboden om 'echte' spullen te kopen met virtueel geld (bron: http://english.mofcom.gov...00906/20090606364208.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:40
Wil even wat DOGES verkopen op cryptsy nu de koers een beetje redelijk is, kan ik niet inloggen :(

Voer mijn gebruikersnaam & wachtwoord in, druk op inloggen en vervolgens gebeurt er niks. Krijg ik weer twee lege invoervelden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Terrz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:39:
Wil even wat DOGES verkopen op cryptsy nu de koers een beetje redelijk is, kan ik niet inloggen :(

Voer mijn gebruikersnaam & wachtwoord in, druk op inloggen en vervolgens gebeurt er niks. Krijg ik weer twee lege invoervelden |:(
Pas je op..
DutchRam schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:37:
[...]

Had ik eergister ook, veel mensen lijken er last van te hebben. Dag later kon ik er weer in.
jordy2811 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:37:
[...]

Ik heb inderdaad alleen gebruik gemaakt van email verification en niet van de google authenticator app. Enkele dagen geleden vroeg ik hier op het forum of meer mensen problemen hadden met inloggen op bitstamp. Ik kreeg toen namelijk als ik naar bitstamp.net ging geen inlogmogelijkheid maar een pagina van bitstamp waar groot op stond '' and it's gone'' met bitstamp logo (dezelfde als je naar bijvoorbeeld https://www.bitstamp.net/test gaat). Leek mij toen een tijdelijke down van de website maar misschien was er toen inderdaad meer aan de hand.

Overigens heb ik natuurlijk niet hetzelfde wachtwoord voor mijn email als voor mijn Bitstamp account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Terrz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:39:

Had ik vanochtend ook. Drukte elke keer op enter na invoeren van password. Toen ik met de muis op de "login" button klikte kwam ik er gelijk in. Wie weet helpt 't je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
http://www.coindesk.com/d...iflight-bitcoin-payments/

Wie o wie maakt hier als eerste een vluchtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ai, dat zijn toch minder leuke berichten.

Toch ben ik er van overtuigd dat de overheid niet zomaar Bitcoin kan blokkeren. Ten eerste technisch gezien niet, ten tweede hebben we nog altijd het recht op "vrijheid", in elk geval in de westerse landen.
Het volk zal zege vieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Dit past meer in een ander topic, tenzij het over de koers gaat. Persoonlijk dacht ik niet dat Rusland erg belangrijk is voor de bitcoin dus ook al gaan ze het verbieden dan vraag ik me af of iemand daar wakker van ligt. Rusland is natuurlijk een grote schurkenstaat, dus als Poetin eraan kan verdienen zullen ze het wellicht toe blijven staan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
FaceDown schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:34:
[...]

Dit past meer in een ander topic, <knip>
Ik dacht: het zal wel invloed kunnen hebben op de koers.
Je ziet vaak dat de minste of geringste scheet iets teweeg brengt, vandaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met arbitrage tussen Bitstamp en Kraken? Er zit bijna standaard een prijsverschil tussen deze twee, waarbij Bitstamp de goedkopere is. Op dit moment 10 euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Binnen nu en een minuut pump van x1dries!!!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:51
1) ik heb werkelijk geen idee waarvan ik een "x1dries" zou moeten kennen.
2) waar heb je het in hemelsnaam over? Welke pair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Too late. Zag het te laat en had geen tijd meer om alle gegevens neer te gooien, nu niet meer instappen.
Munt was AMC.

Toch weer wat winst gemaakt :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dennahz op 15-01-2014 22:02 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:51:
iemand ervaring met arbitrage tussen Bitstamp en Kraken? Er zit bijna standaard een prijsverschil tussen deze twee, waarbij Bitstamp de goedkopere is. Op dit moment 10 euro verschil.
Het prijsverschil is een stuk kleiner als je alle fees meerekent. 2x transactie-fee en de kosten van EUR->USD conversie. Het netto-verschil is op dit moment zo'n 2-3 euro, afhankelijk van de fee-tier waar je in zit (mijn berekening gebruikt 0.1% op Kraken, 0.22% op Stamp) en of je een market order doet of hoopt dat een limit order gehit wordt.

Maar ja, ik heb veel ervaring met arbitrage tussen Stamp en Kraken. Heb er goed aan verdiend, maar de mogelijkheden worden snel minder, waarschijnlijk omdat Kraken steeds meer gebruikt wordt. Vergeleken met 2 maand geleden, toen ik hiermee begon, is het nu een stuk lastiger om een timing te vinden waarop een arb-trade de moeite waard is (dwz: meer dan een paar euro per coin verschil na aftrek van kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Rannasha schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:06:
[...]

Het prijsverschil is een stuk kleiner als je alle fees meerekent. 2x transactie-fee en de kosten van EUR->USD conversie. Het netto-verschil is op dit moment zo'n 2-3 euro, afhankelijk van de fee-tier waar je in zit (mijn berekening gebruikt 0.1% op Kraken, 0.22% op Stamp) en of je een market order doet of hoopt dat een limit order gehit wordt.

Maar ja, ik heb veel ervaring met arbitrage tussen Stamp en Kraken. Heb er goed aan verdiend, maar de mogelijkheden worden snel minder, waarschijnlijk omdat Kraken steeds meer gebruikt wordt. Vergeleken met 2 maand geleden, toen ik hiermee begon, is het nu een stuk lastiger om een timing te vinden waarop een arb-trade de moeite waard is (dwz: meer dan een paar euro per coin verschil na aftrek van kosten).
Hoe doe je dit dan, met een stukje code of zit je gewoon steeds naar de koersen te staren?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:02:
Too late. Zag het te laat en had geen tijd meer om alle gegevens neer te gooien, nu niet meer instappen.
Munt was AMC.

Toch weer wat winst gemaakt :)
Heb hem ook gevolgd via IRC. Doe nooit mee maar blijft leuk om te zien.
Hoe maak jij winst via zulke snelle pumps? Gewoon zo snel mogelijk in proberen te kopen en dan weer snel verkopen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Mistraller schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:10:
[...]

Hoe doe je dit dan, met een stukje code of zit je gewoon steeds naar de koersen te staren?
Momenteel handmatig, maar ben bezig met een botje. Omdat het aantal mogelijkheden voor winstgevende trades sterk gedaald is, is de handmatige methode steeds meer werk. Tijd voor een botje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:06:
[...]

Jammer van de fee's. 2-3 euro is wel erg weinig. Vanaf 5 euro per bitcoin vind ik het toch wel de moeite waard. Uiteraard wel met meerdere bitcoins tegelijk dan. Ga in excel even een schematje maken waarbij ik de fee's eraf haal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Skeltenaer schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:15:
[...]

Heb hem ook gevolgd via IRC. Doe nooit mee maar blijft leuk om te zien.
Hoe maak jij winst via zulke snelle pumps? Gewoon zo snel mogelijk in proberen te kopen en dan weer snel verkopen neem ik aan?
Stel, de waarde is nu 1000, dan zet ik een buy order op 1500, zodat ik zeker de hoogste ben. Daarna direct een sell order op 1800~2000 bijv.

Zonet was de waarde 1300, heb een sell gezet op 1700 met succes.

Nooit blijven kopen als ze zitten te pushen, gewoon gaan voor kleine winsten. Een procentje of 15%.

Het hangt er ook vanaf wie de pump organiseert. Bij de één blijven ze wat langer 'pumpen' dan bij de ander.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 15-01-2014 22:43 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:38:
[...]

Stel, de waarde is nu 1000, dan zet ik een buy order op 1500, zodat ik zeker de hoogste ben. Daarna direct een sell order op 1800~2000 bijv.

Zonet was de waarde 1300, heb een sell gezet op 1700 met succes.

Nooit blijven kopen als ze zitten te pushen, gewoon gaan voor kleine winsten. Een procentje of 15%.

Het hangt er ook vanaf wie de pump organiseert. Bij de één blijven ze wat langer 'pumpen' dan bij de ander.
Ah oke, eigenlijk komt het er op neer dat je gewoon niet teveel risico moet nemen door te goedkoop in te willen kopen en te duur te willen verkopen.
Misschien dat ik binnenkort ook eens een keertje een gokje waag met een klein beetje geminede coins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:36:
[...]

Jammer van de fee's. 2-3 euro is wel erg weinig. Vanaf 5 euro per bitcoin vind ik het toch wel de moeite waard. Uiteraard wel met meerdere bitcoins tegelijk dan. Ga in excel even een schematje maken waarbij ik de fee's eraf haal.
K = B / U * (1 + FB) / (1 - FK)

B = Bitstamp koers (in USD)
U = USD/EUR conversie factor (https://www.bitstamp.net/api/eur_usd/ eerste getal)
FB = Huidige Bitstamp-fee (0.002~0.005)
FK = Huidige Kraken-fee
K = Prijs op Kraken waarbij kopen op Stamp en verkopen op Kraken break-even is. Als de prijs op Kraken op dat moment hoger is dan deze waarde, dan maak je het verschil (minus Kraken-fee) winst.

Merk op dat je niet zomaar de laatste koers kunt nemen, maar je moet bij Bitstamp de beste Ask pakken en bij Kraken de beste Bid. Daarnaast moet je opletten of er genoeg volume is. Zeker op Kraken schuif je vaak een paar euro op in prijs als je meer dan 1 BTC wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:39
Maar wisselt de profit tussen die twee een beetje? Dat je steeds door kan schuiven?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
LED-Maniak schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:04:
Maar wisselt de profit tussen die twee een beetje? Dat je steeds door kan schuiven?
Nee.

Ik heb nu twee keer een dagje gezien dat er goed heen en weer te schuiven was. Een keer had ik fiat op Kraken om hier van te profiteren, de andere keer niet (en heb daarover zitten zeuren in deze thread :P). Maar op die momenten na is het vrijwel nooit gunstig om op Kraken te kopen en op Stamp te verkopen. Ik doe vrijwel al mijn handel de andere kant op.

Zo nu en dan kun je Bitonic er ook nog bij betrekken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rannasha schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:27:
[...]

Momenteel handmatig, maar ben bezig met een botje. Omdat het aantal mogelijkheden voor winstgevende trades sterk gedaald is, is de handmatige methode steeds meer werk. Tijd voor een botje dus.
Ben je bezig met een bot van scratch of een bestaande uit aan het bouwen? Wil je hem delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Tristan schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 02:55:
[...]

Ben je bezig met een bot van scratch of een bestaande uit aan het bouwen?
Van scratch.
Wil je hem delen?
De classes die ik maak voor API-access waarschijnlijk wel (als ik die volledig af maak ipv alleen de functionaliteit toe te voegen die ik nodig heb). De handels-algoritmes hou ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

* markklok houdt zijn vingers crossed dat de koers vandaag toch even naar beneden keldert.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Skeltenaer schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:55:
[...]

Ah oke, eigenlijk komt het er op neer dat je gewoon niet teveel risico moet nemen door te goedkoop in te willen kopen en te duur te willen verkopen.
Misschien dat ik binnenkort ook eens een keertje een gokje waag met een klein beetje geminede coins :)
Gretigheid is de grootste fout die je kan maken bij handelen. Been there, done that.
Met NXT had ik 28x zoveel winst kunnen hebben, heb nu maar 10x. (Dus wacht nog even af wat het doet).

Ah well :)

DGB wordt trouwens steeds populairder!

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 16-01-2014 09:05 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
https://0daycoins.com/ down? Dag coins ;w

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
Ik kreeg gister een bericht dat ik de coinye coins terug moest halen op mijn eigen wallet. De coins die er nog op stonden zouden ze op willekeurige accounts storten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
PMuizen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:03:
[...]

Ik kreeg gister een bericht dat ik de coinye coins terug moest halen op mijn eigen wallet. De coins die er nog op stonden zouden ze op willekeurige accounts storten..
Willekeurige accounts van wat? Ik heb geen mail gezien, dus dit is gewoon diefstal. Ik hoop dat ze aangeklaagd en flink geplukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Diefstal? Van wat? Een nep munt zonder enige waarde? Dat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
Ik kwam er ook toevallig achter via een bericht op het internet.
Tja wat zij met willekeurig accounts bedoelen weet ik ook niet. Had je er andere coins op dan coinye?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
PMuizen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:38:
Ik kwam er ook toevallig achter via een bericht op het internet.
Tja wat zij met willekeurig accounts bedoelen weet ik ook niet. Had je er andere coins op dan coinye?
Voor zover ik weet alleen coinye. Maar wel een vrij groot aantal. Nou ja, dat was de laatste keer dat ik mijn vingers brandde aan een altcoin. Ik doe nu alleen nog liquidity swaps op Bitfinex. Lagere winsten dan handelen in altcoins en bitcoins, maar vrijwel risicoloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

-_- Bah Bah Kraken beweegt echt niet mee met de andere markten

(ik zie graag mensen die paniek alles verkopen voor de laagste prijs }) )

*edit*
Laat maar er is al iemand bezig :)

[ Voor 52% gewijzigd door markklok op 16-01-2014 13:33 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Lekker volume in China... Nice, er gebeurt weer wat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:03:
[...]

U = USD/EUR conversie factor (https://www.bitstamp.net/api/eur_usd/ eerste getal)
FK = Huidige Kraken-fee
K = Prijs op Kraken waarbij kopen op Stamp en verkopen op Kraken break-even is. Als de prijs op Kraken op dat moment hoger is dan deze waarde, dan maak je het verschil (minus Kraken-fee) winst.

Merk op dat je niet zomaar de laatste koers kunt nemen, maar je moet bij Bitstamp de beste Ask pakken en bij Kraken de beste Bid. Daarnaast moet je opletten of er genoeg volume is. Zeker op Kraken schuif je vaak een paar euro op in prijs als je meer dan 1 BTC wil verkopen.
Dank u!, ga er even mee bezig.

edit: voor elkaar, die conversie van euro naar dollar is wel zwaar irritant :(

Mijn account bij MtGox is na een maand eindelijk gerverifiveerd trouwens, waarschijnlijk toch na het mailtje wat ik eergisteren gestuurd heb.
Nu melden ze tevens in de mail:

If you would like to request a withdrawal limit increase (up to $10,000 daily, and up to $50,000 monthly), please reply back to this email with the below.

Wallet (BTC/USD/ETC):
New Daily Limit:

Wallet (USD/EUR/ETC):
New Monthly Limit:

, Ik kan dus simpelweg vragen om mijn withdrawal limiet te verhogen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Rannasha schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:03:
[...]

FK = Huidige Kraken-fee

Interessant, was hier zelf ook een beetje mee bezig de laatste tijd, maar dan kraken vs bitfinex, prijs is ongeveer hetzelfde, en op bitfinex kun je op margin handelen zodat je niet onnodige fiat hoeft aan te houden daar.
Maak jij het geld ook echt over of reverse je de trades als de verhouding weer door de eurusd koers heen is?

Ik doet dat laatste namelijk, en ik wil ook een bot bouwen, alleen ik ben nog niet helemaal uit over de implementatie. Ik hou de ratio een beetje bij met een r-scriptje, zowel stamp bid/kraken ask als stamp ask/kraken bid. Paar dingetjes waar ik over nagedacht heb, misschien dat je er iets aan hebt/een antwoord op hebt.

Het valt me op dat de middenkoers elke kwartier tot een paar uur vrij consequent 1 à 1,5% heen en weer kaggelt, overigens niet altijd rond de eurusd koers. Maar bij de binnenste koerslijnen, dus als je twee keer de spread betaalt, is het verschil tussen pieken en dalen amper meer dan 0,5%, omdat de spread ook vaak stijgt bij een prijsfluctuatie. En bovendien als je kijkt naar de (historisch) goede buy/sell momenten gebeurt het niet echt op voorspelbare niveau's, dus zeg maar als de pieken van de ask steeds rond de 1,35 liggen en de dalen van de bid rond de 1,335, heb je soms een dal van de ask op 1,336 en bid piek op 1,341 en vervolgens een dal van de ask op 1,34 en een piek van de bid op 1,345, bijvoorbeeld.

Dus je hebt twee keuzes, de prijzen nemen zoals ze zijn, maar dan is het lastig om de juiste koop/verkoop niveau's te bepalen, of proberen de spread zelf helemaal/deels te pakken. Ik zat te denken aan een systeem waarbij je op het ene platform een bid/ask (wat van toepassing is) afgeeft van de huidige ask/bid op het andere platform keer de ratio waarop je de positie wil omkeren. Als de order dan op het ene platform gefilled wordt, sluit je hem meteen aan de andere kant. Alleen wat als de koers waarop je de limitorder gebaseerd had, niet meer beschikbaar is aan de andere kant? Op welke prijs sluit je dan de order?

Als je handmatig handelt neem je onbewust heel veel info over de algehele marketcondities mee in je trades, maar ik merk dat het toch best wel lastig is dit in een bot te programmeren.

Btw: als je voor java gaat kan ik je de XChange library van harte aanraden. Uniforme api voor bijna alle exchanges die er zijn, en volgens mij vrij makkelijk te extenden. Voor R gebruik ik RBitcoin, kan ook handelen als het goed is, maar lijkt me niet echt een taal om een bot in te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
synthesix schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Interessant, was hier zelf ook een beetje mee bezig de laatste tijd, maar dan kraken vs bitfinex, prijs is ongeveer hetzelfde, en op bitfinex kun je op margin handelen zodat je niet onnodige fiat hoeft aan te houden daar.
Maak jij het geld ook echt over of reverse je de trades als de verhouding weer door de eurusd koers heen is?
Ik maak het geld over, omdat er een vrij structureel prijsverschil is dat zelden andersom staat. Daarom is margin trading op Bitfinex ook niet interessant voor dit doeleinde, want ik moet de BTC weg kunnen halen. Bitfinex is ook voor het rondpomp-proces minder interessant dan Bitstamp (ondanks dat Bitfinex ook toegang geeft tot het Bitstamp orderboek), omdat Bitstamp binnen de SEPA zone ligt en dus deposits met een dagje gedaan zijn (behalve mijn meest recente, die duurde 2 dagen, GRRRR! :(), terwijl Bitfinex in Hong Kong zit.

Ik doet dat laatste namelijk, en ik wil ook een bot bouwen, alleen ik ben nog niet helemaal uit over de implementatie. Ik hou de ratio een beetje bij met een r-scriptje, zowel stamp bid/kraken ask als stamp ask/kraken bid. Paar dingetjes waar ik over nagedacht heb, misschien dat je er iets aan hebt/een antwoord op hebt.
Het valt me op dat de middenkoers elke kwartier tot een paar uur vrij consequent 1 à 1,5% heen en weer kaggelt, overigens niet altijd rond de eurusd koers. Maar bij de binnenste koerslijnen, dus als je twee keer de spread betaalt, is het verschil tussen pieken en dalen amper meer dan 0,5%, omdat de spread ook vaak stijgt bij een prijsfluctuatie. En bovendien als je kijkt naar de (historisch) goede buy/sell momenten gebeurt het niet echt op voorspelbare niveau's, dus zeg maar als de pieken van de ask steeds rond de 1,35 liggen en de dalen van de bid rond de 1,335, heb je soms een dal van de ask op 1,336 en bid piek op 1,341 en vervolgens een dal van de ask op 1,34 en een piek van de bid op 1,345, bijvoorbeeld.
Ik hou eerlijk gezegd het verloop van het prijsverschil niet zo heel erg in de gaten. Ik heb een Mathematica-notebook waar ik een Bitstamp prijs in plug en die vertelt mij bij welke Kraken prijzen ik breakeven zou draaien. Zolang de prijs niet teveel fluctueert, krijg je er vanzelf wat gevoel voor en kan ik die schatting zelf ook maken. Heb 2 BitcoinWisdom tabs open staan, dus ik zie de koersen in de tab-bar van mijn browser. Daar kijk ik af en toe naar en veel diepgaandere analyses doe ik niet :P
Als de order dan op het ene platform gefilled wordt, sluit je hem meteen aan de andere kant. Alleen wat als de koers waarop je de limitorder gebaseerd had, niet meer beschikbaar is aan de andere kant? Op welke prijs sluit je dan de order?
Ten eerste moet je natuurlijk vaak het orderboek updaten en als de koers verkeerd beweegt je order annuleren. Bitcoin-markten lopen meestal niet zo supersnel dat je hiermee al vrijwel nooit verkeerd zit, verwacht ik. Daarnaast start ik alleen een trade als de te verwachten winst hoog genoeg is om een eventuele verkeerde koersbeweging op te vangen. Met handmatig handelen betekent dit dat de koers toch zeker 5 euro kan verschuiven zonder dat ik verlies oploop. Als de koers verandert direct nadat mijn eerste order uitgevoerd is, dan doe ik de tegen-order voor de op dat moment beste prijs om de positie direct te sluiten.
Als je handmatig handelt neem je onbewust heel veel info over de algehele marketcondities mee in je trades, maar ik merk dat het toch best wel lastig is dit in een bot te programmeren.
Mijn handel is juist onafhankelijk van marktcondities. Het is een simpele check of bij de huidige prijzen op Bitstamp en Kraken er winst te halen is. Dat kan als de boel omhoog gaat, dat kan bij een daling, of ook bij relatieve rust, al zijn de verschillen vaak groter als de koers erg volatiel is, vooral omdat Kraken vaak niet supersnel reageert.
Btw: als je voor java gaat kan ik je de XChange library van harte aanraden. Uniforme api voor bijna alle exchanges die er zijn, en volgens mij vrij makkelijk te extenden. Voor R gebruik ik RBitcoin, kan ook handelen als het goed is, maar lijkt me niet echt een taal om een bot in te schrijven.
Bedankt voor de link, maar ik gebruik C#. En hoewel het schrijven van de code die met de exchange praat soms wat gedoe is met het uitpluizen van het juiste formaat om de requests te ondertekenen, parsen van de respons, enz... is dit toch vooral simpel grunt-werk. Het echte nadenk-werk zit hem in het opstellen van waterdichte trade-logica, waardoor je niet opeens tegen gigantische verliezen aankijkt omdat er een situatie op heeft getreden die je niet hebt voorzien.

Ik heb momenteel een werkende Bitstamp-interface voor de functies die ik nodig heb (orderboek opvragen, order plaatsen, orders checken, order annuleren) en met de Kraken API kan ik inmiddels praten, maar daar moet ik de benodigde requests nog implementeren. Daarna komt het leuk werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

NXT bereikt weer een dieptepunt. Net weer wat gekocht op .00003300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
vertigoo schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:08:
NXT bereikt weer een dieptepunt. Net weer wat gekocht op .00003300
Ja, AARGH, had geen BTC meer...
Net BTC bijgekocht, maar helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Weer een n00b vraagje wellicht; kan je short gaan in bitcoins, en zo ja, hoe werkt dat dan?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Mistraller schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:27:
Weer een n00b vraagje wellicht; kan je short gaan in bitcoins, en zo ja, hoe werkt dat dan?
Op bitfinex. Je leent bitcoins, die je verkoopt en later weer terug koopt tegen een hopelijk lagere prijs. Daarmee los je je schuld en rente af. Winst hou je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Mistraller schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:27:
Ja, dat kan. Bijvoorbeeld op Bitfinex.

Je stort daar onderpand, dat kunnen BTC, LTC of USD zijn. Hiermee kun je vervolgens coins of dollars lenen om een positie te openen. Die positie mag tot 4 keer de USD-waarde van je onderpand hebben (4:1 leverage). Dus als je 2 BTC stort, kun je 8 BTC lenen en verkopen. Later sluit je de positie door de BTC terug te kopen. De BTC gaan terug naar de persoon die ze uitgeleend heeft en als alles goed is gegaan hou je nog wat USD over omdat je de BTC voor minder teruggekocht hebt dan de verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar arbitrage tussen MtGox en btc-e. ('kijken' want ik wacht nog op verificatie van MtGox). Het idee is te verkopen op mtgox en kopen op btce als de koers bij mtgox hoog staat en om het omgekeerde te doen als de koers op mtgox laag staat. Op deze manier hoef je geen BTC of fiat van de ene naar de andere exchange te sturen.

Een voorbeeld hieronder (klik voor groter plaatje)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5673109/forums/mtgox-btce-reverse-thumb.png

Je ziet in het groen het verschil van kopen_op_mtgox - verkopen_op_btce en in het blauw verkopen_op_mtgox - kopen_op_btce. Overal zijn de fees meegerekend (0.6% op mtgox en 0.2% op btce).
Als voorbeeld heb ik een paar (ver)koop momenten aangegeven.
Het ziet er uit als een strategie die zou moeten werken. Graag jullie feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
pposthoorn schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:40:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar arbitrage tussen MtGox en btc-e. ('kijken' want ik wacht nog op verificatie van MtGox). Het idee is te verkopen op mtgox en kopen op btce als de koers bij mtgox hoog staat en om het omgekeerde te doen als de koers op mtgox laag staat. Op deze manier hoef je geen BTC of fiat van de ene naar de andere exchange te sturen.

[afbeelding]

Je ziet in het groen het verschil van kopen_op_mtgox - verkopen_op_btce en in het blauw verkopen_op_mtgox - kopen_op_btce. Overal zijn de fees meegerekend (0.6% op mtgox en 0.2% op btce).
Het ziet er uit als een strategie die zou moeten werken. Graag jullie feedback :)
Dat is zeker een idee. Feitelijk speculeer je hiermee op de koers van "gox-bux", zoals USD op MtGox wel eens genoemd worden. Voordeel is dat zolang de situatie bij MtGox niet verandert, deze koers redelijk in hetzelfde kanaal blijft.

Ik zou alle prijzen echter wel ten opzichte van de Bitcoin-koers uitdrukken. Als BTC verdubbelt ten opzichte van USD, dan zal het gat tussen BTC-e en MtGox ook groeien in absolute waarde, maar wat belangrijk is, is het relatieve verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:39
Rannasha schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:31:
[...]

Ja, dat kan. Bijvoorbeeld op Bitfinex.

Je stort daar onderpand, dat kunnen BTC, LTC of USD zijn. Hiermee kun je vervolgens coins of dollars lenen om een positie te openen. Die positie mag tot 4 keer de USD-waarde van je onderpand hebben (4:1 leverage). Dus als je 2 BTC stort, kun je 8 BTC lenen en verkopen. Later sluit je de positie door de BTC terug te kopen. De BTC gaan terug naar de persoon die ze uitgeleend heeft en als alles goed is gegaan hou je nog wat USD over omdat je de BTC voor minder teruggekocht hebt dan de verkoopprijs.
BTC.SX is leverage 10:1 en tegenwoordig kan je ook limit en trailing order meegeven.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
Rannasha schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:07:

[...]

Ten eerste moet je natuurlijk vaak het orderboek updaten en als de koers verkeerd beweegt je order annuleren. Bitcoin-markten lopen meestal niet zo supersnel dat je hiermee al vrijwel nooit verkeerd zit, verwacht ik. Daarnaast start ik alleen een trade als de te verwachten winst hoog genoeg is om een eventuele verkeerde koersbeweging op te vangen. Met handmatig handelen betekent dit dat de koers toch zeker 5 euro kan verschuiven zonder dat ik verlies oploop. Als de koers verandert direct nadat mijn eerste order uitgevoerd is, dan doe ik de tegen-order voor de op dat moment beste prijs om de positie direct te sluiten.
Als je marge groot genoeg is zal dat wel goed werken idd. Het helpt iig dat je sluitingsprijs min of meer vast ligt.

Maar de strategie is inderdaad het lastigst. Ik heb al een soort van werkende market making bot voor kraken. Het is eigenlijk omgebouwd van een bot die arbitrage moest doen op de combinatie XBTEUR, XBTLTC, LTCEUR, dat was een paar maanden geleden nog heel veel mogelijk maar met de huidige spreads en traders in de markt komt het nauwlijks meer voor.

Het idee is dat ik voor elk paar en elke kant de prijs afgeef, waarvoor ik via de andere twee paren direct terug kan kopen + fees + marge. Dus ik verkoop BTC tegen EUR, voor de askprijs van LTC in EUR keer de askprijs van BTC in LTC. Ik koop dan niet direct terug maar probeer gewoon de spread te pakken. Dit werkt in theorie redelijk, er is alleen 1 situatie waar ik steeds op nat ga, die ook te maken heeft met niet gelijktijdig uitvoeren van transacties die aan elkaar gelinkt zijn:

Stel er staan bids in het boek van andere traders voor XBTLTC @ 34, en LTCEUR @18 en mijn bot heeft ask prijzen berekent van 34.2 resp. 19. De volgende tick staat er ineens een bid van 18.8, waardoor mijn ask XBTLTC omlaag naar bijv. 33.8 gaat en onmiddelijk gefilled wordt, terwijl mijn LTCEUR ask niet geraakt wordt en zelfs iets omhoog gaat. 1 minuut later is de order weer het boek uit, aangezien het gewoon een grote limitorder was en niet een echte beweging van de prijs. Vervolgens krijg je het zojuist aangekochte bedrag LTC waarschijnlijk niet meer verkocht boven de 18.8 en is het dus op de lange termijn een verliesgevende trade.

De kans dat zo'n order al weg is voor je kunt reageren, als je de andere kant onmiddelijk dichtzet nadat je order gefilled is, is natuurlijk klein, maar als het gebeurt dan zijn de kosten potentieel wel heel groot. Wat je eigenlijk wil doen is de order eerst dichtzetten aan de kant waar de prijs net veranderd is, maar hoe ik de bot moet laten beoordelen of er sprake is van een tijdelijke schok of gewoon normale fluctuaties van de prijs weet ik niet zo goed.
[...]

Bedankt voor de link, maar ik gebruik C#. En hoewel het schrijven van de code die met de exchange praat soms wat gedoe is met het uitpluizen van het juiste formaat om de requests te ondertekenen, parsen van de respons, enz... is dit toch vooral simpel grunt-werk. Het echte nadenk-werk zit hem in het opstellen van waterdichte trade-logica, waardoor je niet opeens tegen gigantische verliezen aankijkt omdat er een situatie op heeft getreden die je niet hebt voorzien.

Ik heb momenteel een werkende Bitstamp-interface voor de functies die ik nodig heb (orderboek opvragen, order plaatsen, orders checken, order annuleren) en met de Kraken API kan ik inmiddels praten, maar daar moet ik de benodigde requests nog implementeren. Daarna komt het leuk werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
pposthoorn schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:40:

[afbeelding]

Ziet er goed uit, hoe bepaal je real-time wanneer je moet aan- en verkopen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

LED-Maniak schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:04:
[...]

BTC.SX is leverage 10:1 en tegenwoordig kan je ook limit en trailing order meegeven.
Hebben ze een eigen exchange of handelen ze op een andere? kan zo snel geen grafieken vinden?

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 07:14
dus uhm vanwaar weer die mini crash ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
synthesix schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:31:
[...]
Ziet er goed uit, hoe bepaal je real-time wanneer je moet aan- en verkopen als ik vragen mag?
In het geval van GoxBux ben je vooral aan het channel-traden. Die koers kun je, als je naar de relatieve prijs (dus BTC-e USD / GoxBux) van de afgelopen 1-2 maand kijkt, kun je redelijk goed de grenzen van het kanaal bepalen.

De spread-bot die op Kraken BTC/EUR aan het traden is met 0.5 BTC orders, kan wel wat tweaks gebruiken trouwens. Momenteel probeert die een spread van 0.139% te traden. Dus tenzij de bot al >$750K volume heeft de laatste 30 dagen, is dat sowieso verliesgevend. En zelfs met de minimale fee, loop je risico als de koers sterk beweegt en er meer market buys dan sells zijn (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
fuqua schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:38:
dus uhm vanwaar weer die mini crash ?
Juist ja...welke crash? Ik zie alleen een vrij normale koersschommeling :) Eindelijk van die flatliner af.

---------------

Pagina: 1 ... 89 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid