My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Op Kraken wordt geen waarde bepaald. Kraken volgt blind de koers van de grote exchanges. Vandaar; 'weerstanden' in euro's zijn betekenisloos. Dit is niet mijn mening; het is een vaststaand feit.Mistraller schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:47:
[...]
Volgens mij handelt het gros op kraken vooral in euro's. Volumes in euro : ruim 1000, volume in dollar nog geen 50.
Als je alleen op kraken een beetje trading doet, dan is dat niet betekenisloos. Voor jou misschien en voor vele anderen, maar zoals je ziet niet voor iedereen. Iedereen hangt overal een eigen waarde aan. Laat elkaar dan ook in hun waarde
Groetjes, FaceDown.
Zullen we dan maar in CNY praten? Gox volgt mooi de chinese koersen at the moment.

[ Voor 26% gewijzigd door LED-Maniak op 07-01-2014 23:53 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Voor mij is het een psychologische waarde. That's all. De hele avond zie ik de koers er al tegenaan hikken. Niet te moeilijk over doen.FaceDown schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:50:
[...]
Op Kraken wordt geen waarde bepaald. Kraken volgt blind de koers van de grote exchanges. Vandaar; 'weerstanden' in euro's zijn betekenisloos. Dit is niet mijn mening; het is een vaststaand feit.
---------------
Dat is het ook. Sure, kraken volgt in grote lijnen.. Ben echter vaak genoeg tegen gekomen dat als niemand meer sterk wil droppen, dat op kraken ook niet gebeurd. Juist door dat lagere volume.Mistraller schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:56:
[...]
Voor mij is het een psychologische waarde. That's all. De hele avond zie ik de koers er al tegenaan hikken. Niet te moeilijk over doen.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
-edit-
die buy hield het lang vol!
Is nu wel op maar kraken staat een stuk hoger nog dan de rest...ben benieuwd...
Ah...daar gaan we?
-edit 2-
Die dip op 550 staat helemaal los van de rest? sell order ofzo?
[ Voor 52% gewijzigd door boekel op 08-01-2014 01:18 ]
Oef 1 btc op 550...boekel schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 01:05:
Zo...ik ben even uitgestapt op 590...op Kraken blijft iemand dapper kopen maar de rest vliegt naar beneden!
-edit-
die buy hield het lang vol!
Is nu wel op maar kraken staat een stuk hoger nog dan de rest...ben benieuwd...
Ah...daar gaan we?
Kunnen we eens ophouden met bepalen wat er wel en niet gezegd mag worden?FaceDown schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:36:
Kunnen we eens ophouden over de '600-grens' op Kraken? 600 is compleet betekenisloos voor de bitcoin, want er wordt nauwelijks in euro's gehandeld. Praat over dollars of praat niet..
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Momenteel is de LTCUSD koers het hardst gezakt op btc-e, namelijk ruim 23%
Ik heb pas laat kunnen verkopen door de ddos van vanmiddag maar uiteindelijk 10% meer LTC behaald, toch niet onaardig vind ik zelf
[ Voor 14% gewijzigd door ReQuiem83 op 08-01-2014 07:17 ]
Ik ben zo stom geweest om op Kraken voor USD te verkopen. Kan ik dat gewoon naar een euro rekening laten storten? Of gaat dat mis? Enig idee wat voor koers er dan overheen gaat?
Alternatief is voor USD btc kopen en die in te ruilen voor EUR.
Verwijderd
Ik heb usd naar euro omgezet door bitcoin te kopen en voor euro te verkopen nadat ie iets omhoog ging.F1k schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:02:
Vraagje:
Ik ben zo stom geweest om op Kraken voor USD te verkopen. Kan ik dat gewoon naar een euro rekening laten storten? Of gaat dat mis? Enig idee wat voor koers er dan overheen gaat?
Alternatief is voor USD btc kopen en die in te ruilen voor EUR.
Dat dacht ik gisteren ook met 650
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik investeer alleen in munten waarvan ik vrijwel zeker ben dat ze wel weer omhoog gaan.... alleen is het zo jammer dat je je totale waarde in BTC ziet zakken hé
En dat zijn?Dennahz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:38:
Ik vind deze hele koers maar niks. Al m'n alts zakken in op 't moment. Het is dat ik geen panic seller ben, anders had ik nu direct alles verkocht
Ik investeer alleen in munten waarvan ik vrijwel zeker ben dat ze wel weer omhoog gaan.... alleen is het zo jammer dat je je totale waarde in BTC ziet zakken hé
Signature
Ik doe niet meer mee met alts. Ik probeer enkel nog maar mijn totale BTC op te krikken door handel in BTC met de ups en downs. Heb de indruk dat dat 'makkelijker' is..Dennahz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:38:
Ik vind deze hele koers maar niks. Al m'n alts zakken in op 't moment. Het is dat ik geen panic seller ben, anders had ik nu direct alles verkocht
Persoonlijk denk ik: WDC, ZET, LTC, DGC (is nu telkens weer wat aan het stijgen, maar kan ook een pump zijn). Zeg niet dat ze allemaal verdubbelen of zo, maar deze huidige waarde is wel vrij laag
Goh, makkelijker... misschien wel. Normaal ging het met alts in ieder geval veel sneller, maar tijden veranderen. Het komt steeds vaker in het nieuws, dus steeds meer mensen willen ervan profiteren.
Ik hou in ieder geval live de waardes bij op m'n site, dus kan snel handelen als ik iets zie veranderen. Dit weekend komt er een grote update qua performance, amount, grafieken, ....
[ Voor 18% gewijzigd door Dennahz op 08-01-2014 08:54 ]
Bwah, ALS er ooit een algemeen aanvaarde crypto coin komt, dan gaat dat BTC worden denk ik (en dat geloof ik ook) als de rest is speculatievoer (waar je natuurlijk ook wel een aardig centje mee kan verdienen).ReQuiem83 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:48:
Nmc en ltc zijn voor mijn gevoel wel 2 die potentie hebben naast de btc natuurlijk. Ik ben vorige week donderdag begonnen en heb in 3-4 dagen zo'n 130 euro winst geboekt(op inleg van 500 euro). Door deze koers nu zit ik op een verlies van ~75 euro. Heb dus nog steeds 50 euro wist ten opzichte van dat ik begonnen ben. Hij gaat met zekerheid wel weer stijgen. De vraag is wanneeren hoe hard. Neemt niet weg dat we nu op een stand staan die gelijk is/zelfs nog een fractie hoger dan afgelopen vrijdag.
Dus ik probeer gewoon mijn totale BTC op te krikken (ook al zijn die op dit moment minder waar dan toen ik initieel instapte, maar daar lig ik niet van wakker).
Van mij mag het nog meer in nieuws komen. Meer vraag naar iets is altijd positiefDennahz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:53:
[...]
Persoonlijk denk ik: WDC, ZET, LTC, DGC (is nu telkens weer wat aan het stijgen, maar kan ook een pump zijn). Zeg niet dat ze allemaal verdubbelen of zo, maar deze huidige waarde is wel vrij laag
Goh, makkelijker... misschien wel. Normaal ging het met alts in ieder geval veel sneller, maar tijden veranderen. Het komt steeds vaker in het nieuws, dus steeds meer mensen willen ervan profiteren.
Unocoin is running on trial basis. Strict buying and selling limits are applied on all accounts.
Die beginnen meteen met een mooi prijsjeReQuiem83 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:59:
Volgens mij is india begonnen deels https://www.unocoin.com/
Unocoin is running on trial basis. Strict buying and selling limits are applied on all accounts.
Legion 7i i9 3080 32gb
Verwijderd
https://www.unocoin.com/faq.php
Ja, maar doel ook vooral op de nieuwe coins. Als je kijkt hoeveel mensen nu aan het minen zijn op die vage Coinye coin...ReQuiem83 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:55:
[...]
Van mij mag het nog meer in nieuws komen. Meer vraag naar iets is altijd positief

Vroeger kon je gerust een maand minen op een nieuwe coin, nu springt iedereen op alles wat nieuw is.
Misschien zijn ze bang dat ze anders de load niet aankunnenVerwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:01:
As a verified user, you will be able to buy 1 bitcoin and sell 1 bitcoin per day.
https://www.unocoin.com/faq.php
Legion 7i i9 3080 32gb
Edit: als ik de 4 uurs grafiek op bitcoinwisdom bekijk dan lijkt het toch wel een normale correctie voor de snelle stijging sinds zondag.
[ Voor 35% gewijzigd door zomertje op 08-01-2014 09:38 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Wat willen ze doen om de coin te blokkeren dan? Zodra de code / binaries online zijn, is er niet veel meer te doen.LED-Maniak schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:50:
http://blogs.wsj.com/digi...to-block-coinye/?mod=e2tw
Daar gaat de waarde(loze) coin..
En ik vrees dat een dergelijke juridische actie het ding alleen maar meer aandacht geeft.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Ik ga maar eens vanavond deze coins minenLED-Maniak schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:50:
http://blogs.wsj.com/digi...to-block-coinye/?mod=e2tw
Daar gaat de waarde(loze) coin..
Treehugger
Legion 7i i9 3080 32gb
Dure bomen dan. Sinds ik ben ingestapt gehalveerd....
Gekapt?Cliffie schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:01:
[...]
Dure bomen dan. Sinds ik ben ingestapt gehalveerd....
5564
Binnen een uur. Gisteren bitcoins van Cryptsy naar Kraken overgemaakt en dit stond er binnen een uur op.KoeRmX schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:06:
Weet iemand hoelang het ongeveer duurt om LTC's over te boeken van Litecoins24 wallet naar Kraken?
http://block-explorer.com/KoeRmX schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:11:
Ik zit nu 2 uur te kijken naar een lege wallet op beide accounts....
rara hoe kan dit...
Even je adres invullen waar je het naartoe hebt gestuurd en je kan de status zien
Legion 7i i9 3080 32gb
Als ik het Litecoin adres gebruik die aangemaakt is in kraken , 10x gecontroleerd op schrijffouten ed.
Ik ben zeker nu aardig F... (de sjaak)?
Vul je eigen adres eens in en kijk waar de bitcoins litecoins zijnKoeRmX schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:15:
NOT FOUND!?
Als ik het Litecoin adres gebruik die aangemaakt is in kraken , 10x gecontroleerd op schrijffouten ed.
Bij Kraken naar Funding gaan en op de beginpagina daarvan bij het Asset-dropdown menu voor "Litecoin" kiezen. Als je daar je deposit bij ziet staan (eventueel met "confirming" als status), dan heeft Kraken de transactie gezien.KoeRmX schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:11:
Ik zit nu 2 uur te kijken naar een lege wallet op beide accounts....
rara hoe kan dit...
Eventueel met een block explorer checken helpt ook. Als je de transactie niet kunt vinden op Kraken of met de block explorer, dan is deze nog niet verzonden en moet je de verzendende partij een schop onder de kont geven.
edit:
Waarschijnlijk is de transactie dan om een of andere reden niet verzonden. Per ongeluk een schrijffout maken is geen probleem *coin adressen, want die bevatten een checksum, waardoor slechts 1 op de 4 miljard mogelijke adressen geldig is.KoeRmX schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:15:
NOT FOUND!?
[ Voor 28% gewijzigd door Rannasha op 08-01-2014 10:20 ]
Bij block explorer en Kraken is het niet te vinden , moet ik er dus vanuitgaan dat de verkopende partij nog niks verstuurd heeft (al is mij account wel leeg nu daar)Rannasha schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:16:
[...]
Bij Kraken naar Funding gaan en op de beginpagina daarvan bij het Asset-dropdown menu voor "Litecoin" kiezen. Als je daar je deposit bij ziet staan (eventueel met "confirming" als status), dan heeft Kraken de transactie gezien.
Eventueel met een block explorer checken helpt ook. Als je de transactie niet kunt vinden op Kraken of met de block explorer, dan is deze nog niet verzonden en moet je de verzendende partij een schop onder de kont geven.
Ik heb gelijk even de support van de verkopende site gemailed.
Afwachten denk ik maar..
Omdat altcoins puur speculatie zijn, reageren ze vaak een stuk sterker op prijsvolatiliteit van BTC. Als je de volgende chart bekijkt: http://www.cryptocoinchar...pair=ltc-btc&market=btc-eCliffie schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:18:
Ligt het aan mij, of is LTC veel harder gedaald dan BTC? Top 30, nu 24. Volgens mij is dat bij de BTC minder.
zie je dat LTC/BTC langzaam daalt, wanneer er niets gebeurt (want: veel miners minen LTC om die direct om te zetten naar BTC, er is weinig tot geen structurele vraag naar LTC) en sterk omhoog schiet meestal vlak na een spike in BTC/fiat. Momenteel is de LTC/BTC koers nog relatief hoog na het geweld van de afgelopen 2 maanden, dus het is niet gek dat er wat meer neerwaartse druk is op die koers.
Ik heb er een stuk of 9.000 in mijn wallet.
[ Voor 20% gewijzigd door martin_v_z op 08-01-2014 13:11 ]
Ik zit er met 40000 inmartin_v_z schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:10:
[...]
Ik heb er een stuk of 9.000 in mijn wallet.
---------------
Grote aankoop/verkoop tegen market price waarschijnlijk.Mistraller schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:35:
Zat even naar de grafiek van bitcoin.de te kijken op bitcoinwisdom. Wat een extreme piekjes komen daar voor zeg. Vandaag nog eentje op 750 eur. Lijkt daar sowieso regelmatig voor te komen, zowel naar boven als naar onder. Hoe is dat soort gedrag te verklaren?
Verwijderd
Kun je niet express iets te duur kopen? Dat je zeg maar voor $750 koopt terwijl er nog zat aanbieders goedkoper onder staan?mat.hi.as schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:37:
[...]
Grote aankoop/verkoop tegen market price waarschijnlijk.
Dan wip je redelijk gekoop de grafiek omhoog in zo'n kleine markt waarbij je toch even een paar procent kunt pakken?
Earthcoin is eigenlijk niks anders dan alle andere alts, maar ik heb toen de coin net uitkwam voor de grap 6500 coins gemined. Ben benieuwd of de coin groot gaat worden!
Stel ik wil 1 BTC kopen, en die minstens 1 jaar behouden, en verder ook niet handelen. Dan zal ik in ieder geval een (offline)wallet aan moeten maken.
Wat is daarna de een goede manier om BTC aan te kopen? Het liefst zonder al te veel moeite, maar wel met beperkte kosten. Als ik zo snel kijk moet je voor de meeste exchanges verificatie uit laten voeren, of geld overmaken naar een buitenlandse partij waar veel tijd overheen kan gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 08-01-2014 14:14 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Any ideas?
Nee, dit kan absoluut niet, op geen enkele exchange.Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:05:
[...]
Kun je niet express iets te duur kopen? Dat je zeg maar voor $750 koopt terwijl er nog zat aanbieders goedkoper onder staan?
Dan wip je redelijk gekoop de grafiek omhoog in zo'n kleine markt waarbij je toch even een paar procent kunt pakken?
Geen idee, maar dit is het handel topic. Misschien dat je meer kans hebt in het algemene BTC topic, of het AMD mining topic.AzzKickah schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:15:
Ligt het LTC minen plat..? Die stratum_proxy kan opeens niet meer verbinden met de wemineltc-pool. De website doet het nog wel.
Any ideas?
Er zijn verschillende sites waar je gewoon BTC kan kopen met iDeal en direct kan laten overmaken naar je offline wallet. Dat is het makkelijkst.
[ Voor 14% gewijzigd door mat.hi.as op 08-01-2014 14:18 ]
Ohw OK. Excusez.mat.hi.as schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:17:
[...]
Nee, dit kan absoluut niet, op geen enkele exchange.
[...]
Geen idee, maar dit is het handel topic. Misschien dat je meer kans hebt in het algemene BTC topic, of het AMD mining topic.
Dat weet ik. Ik ben bijvoorbeeld bekend met bitonic, maar ik was benieuwd naar andere alternatieven. Het kan nogal verschillen in de aanschafprijs/kosten. ( Al valt dat door de volatiliteit eigenlijk wel mee ).mat.hi.as schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:17:
[...]
Er zijn verschillende sites waar je gewoon BTC kan kopen met iDeal en direct kan laten overmaken naar je offline wallet. Dat is het makkelijkst.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Inderdaad in een offline wallet. Bijv. https://electrum.org of https://multibit.org zijn erg eenvoudig in gebruik. Je hoeft hierbij niet meteen de hele blockchain te downloaden voor je de wallet kunt gebruiken. Een cold wallet (die niet met internet is verbonden) is nog veiliger. Uitleg: http://bitcoin.org/nl/beveilig-uw-portemonneeWoy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:13:
Wat is eigenlijk de makkelijkste/goedkoopste manier om voor de lange termijn in BTC te investeren, zonder dat ik teveel afhankelijk ben van een andere partij?
Wat is daarna de een goede manier om BTC aan te kopen?
Aankopen is het makkelijkst en snelst via iDeal via bijvoorbeeld www.bitonic.nl. Je het je Bitcoins dan vrijwel direct in je wallet. Of vergelijk aankoopprijzen op http://www.bitcoinsvergelijken.nl.
AzzKickah schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:15:
Ligt het LTC minen plat..? Die stratum_proxy kan opeens niet meer verbinden met de wemineltc-pool. De website doet het nog wel.
Any ideas?
Ik ben al 360000 dogecoins kwijt??
http://redd.it/1ukwrn
[ Voor 11% gewijzigd door Aapie op 08-01-2014 14:33 ]
Het gaat mij eigenlijk niet om die lange wachttijden. Het gaat mij meer om de mogelijkheid dat de boel daar op springen staat bij mtgox. USD withdrawals zijn al geblokkeerd sinds juli. Ze laten wel USD deposits toe maar geen withdrawals. Wat voor een krom systeem is dat? Dat ruikt naar liquiditeitsproblemen. Hoogstwaarschijnlijk hopen ze met de nieuwe deposits een deel van de USD withdrawals uit te betalen eenmaal ze genoeg hebben.BDmartijn schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:25:
[...]
Precies, niet zo vaak. Maar NU welGeduld hebben dus.
En zelfs voor liggen is niet nodig. Mtgox ligt soms 10% voor op kraken. soms rond de 6%. Dus ook zonder uitbetalen op mtgox is daar wat te halen met minimaal risico, maar wel veel geduld. Ik hoop zelf meer om bij mtgox verified te raken, want 10% (- fees -1% uitbetaling is toch nog beter, ondanks 6 weken wachten op je geld)
Ik denk niet dat ze geld verloren hebben, maar er staat wel een goede 15mil geblokkeerd dacht ik (coinlab die funds niet wil teruggeven, mtgox wells fargo rekening geblokkeerd en de dwolla funds die ook in limbo staan). Ze zullen die funds wel terugkrijgen, maar dat kan lang duren, en ze zullen waarschijnlijk ook heftige boetes moeten betalen en de nodige money transfer licenses moeten verkrijgen.
En als je dan een maand moet wachten op je euros... Kan zijn dat je geld daarin vast komt te zitten. Maar wie weet hoe het zal verlopen, mss is het bovenstaande allemaal geen waar.
[ Voor 6% gewijzigd door lieu10ant op 08-01-2014 14:52 ]
Oei, nee dat was mij iets te veel risico. Het was veel belovend de eerste paar dagen, maar nu is hij al een stuk minder waard dan toen ik ze kocht. Ik hou ze denk ik wel een paar maandjes, hopelijk blijven de developers er actief mee bezig.
Nu mag de Bitcoin wel weer omhoog hoor.
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Ik kan gewoon inloggen via: https://nl.bitstamp.net/jordy2811 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:07:
Lukt het meer mensen niet om in te loggen bij bitstamp?
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Ga er maar vanuit dat elke exchange dit op een gegeven moment gaat doen als ze verwachten dat ze op de maximale hoeveelheid gestort 'echt' geld zitten. Dan cashen ze en gaan ze er vandoor.lieu10ant schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:50:
[...]
Het gaat mij eigenlijk niet om die lange wachttijden. Het gaat mij meer om de mogelijkheid dat de boel daar op springen staat bij mtgox. USD withdrawals zijn al geblokkeerd sinds juli. Ze laten wel USD deposits toe maar geen withdrawals. Wat voor een krom systeem is dat? Dat ruikt naar liquiditeitsproblemen. Hoogstwaarschijnlijk hopen ze met de nieuwe deposits een deel van de USD withdrawals uit te betalen eenmaal ze genoeg hebben.

Dumpen die zooi en dan kunnen wij weer verder
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik heb het uitgeprobeerd met een kleine hoeveelheid, en je ziet dat gewoon de dichtstbijzijnde order uit het orderbook geraakt wordt.Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:05:
[...]
Kun je niet express iets te duur kopen? Dat je zeg maar voor $750 koopt terwijl er nog zat aanbieders goedkoper onder staan?
Gewoon een papercoin aanmaken en uitprinten en met de public key een storting doen via bitonicWoy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:13:
Wat is eigenlijk de makkelijkste/goedkoopste manier om voor de lange termijn in BTC te investeren, zonder dat ik teveel afhankelijk ben van een andere partij?
Stel ik wil 1 BTC kopen, en die minstens 1 jaar behouden, en verder ook niet handelen. Dan zal ik in ieder geval een (offline)wallet aan moeten maken.
Wat is daarna de een goede manier om BTC aan te kopen? Het liefst zonder al te veel moeite, maar wel met beperkte kosten. Als ik zo snel kijk moet je voor de meeste exchanges verificatie uit laten voeren, of geld overmaken naar een buitenlandse partij waar veel tijd overheen kan gaan.
---------------

Een pessimist is een realistische optimist
Ter vergelijking: volgens deze bron is de totale omloop van euro's 10.000 miljard in 2009 — zal wel groter zijn geworden maar kan geen recente cijfers vinden. Dat zou betekenen dat de totale marktwaarde van de Euro 793,7 x zo groot is als die van Bitcoin.
Tenzij de euro- en dollarlanden exchanges gaan verbieden, vind ik 12,6 miljard een kleine markt en ik denk dat het goed is om in bitcoin te investeren voor de lange termijn.
Verwijderd
Als ik het goed heb begrepen is dit een veilige manier:
1 usb met ubuntu of iets dergelijks opstarten (zonder internet!)
2 install bit/lite coin client vanaf usb
3 meerdere private/public keys aanmaken met bitaddress.org.htm (van te voren gedownload en openen vanaf usb)
4 keys opslaan als document en encrypten
5 backup maken wallet.dat + backup encrypted keys (2x)
6 coins op je public key zetten?
Hoor graag jullie reacties kan het namelijk ook fout hebben.
Interessant, ik zou ook wel een step by step willen van het veilig back uppen van btc.Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:15:
Hallo, Ik ben nieuw met cryptocurencies maar ben er wel in geinteresseerd. Alleen wil ik natuurlijk niet al mijn coins kwijt raken. Nu heb ik natuurlijk wel het een en ander opgezocht maar ben nog niet helemaal zeker of ik het helemaal snap zeg maar.
3 meerdere private/public keys aanmaken met bitaddress.org.htm (van te voren gedownload en openen vanaf usb)
Het proces dat je aangeeft is iets te gecompliceerd. Bitcoin/Litecoin wallets kunnen ook prima private/public keypairs aanmaken, dus je hebt BitAddress.org eigenlijk helemaal niet nodig.Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:15:
Hallo, Ik ben nieuw met cryptocurencies maar ben er wel in geinteresseerd. Alleen wil ik natuurlijk niet al mijn coins kwijt raken. Nu heb ik natuurlijk wel het een en ander opgezocht maar ben nog niet helemaal zeker of ik het helemaal snap zeg maar.
Stappenplan:
(0. Boot-stick maken met Ubuntu en Bitcoin-qt en/of Litecoin-qt er op zetten.)
1. Boot van USB, zonder internet.
2. Bitcoin-qt starten, een of meer adressen genereren.
3. Wallet-password instellen en wallet.dat backupen
4. Coins op het public address zetten.
Of met BitAddress:
(0. Boot-stick maken met Ubuntu en BitAddress.org website)
2. Met de offline kopie van BitAddress.org een of meer private keys en bijbehorende adressen genereren.
3. Private keys in een bestand stoppen, encrypten en backupen.
Waarom zo moeilijk doen??Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:15:
Gewoon je key's exporteren (met wachtwoord) vanuit je wallet en deze offline opslaan op een externe HD/USB stick is voldoende lijkt me?
Hangt er van af hoe veilig je computer is en/of hoe paranoide je bent. Als je computer besmet is met malware, dan kan het zijn dat je private keys al onderschept zijn.G-PHREAK schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:23:
[...]
Waarom zo moeilijk doen??
Gewoon je key's exporteren (met wachtwoord) vanuit je wallet en deze offline opslaan op een externe HD/USB stick is voldoende lijkt me?
Als je van plan bent om een aantal bitcoins voor lange tijd te bewaren, kun je voor extra veiligheid de adressen genereren op een offline machine waarvan je weet dat deze niet besmet is en de private keys vervolgens veilig wegstoppen tot je de coins weer gaat gebruiken.
Doe dan ook nog een stickie ergens anders, zoals je ouders oid. Een keer een brand(je), grote opruiming/weggooiactie, of pissende kat heeft dan geen extra gevolgenG-PHREAK schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:23:
[...]
Waarom zo moeilijk doen??
Het enige wat ik zag was de kast die er achter stond...Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:34:
Stil hier. Nog niemand in zijn of haar glazen bol gekeken?
Koers stabiliseert zich een beetje.
5564
Misschien een goudvis zien zwemmen?Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:34:
Stil hier. Nog niemand in zijn of haar glazen bol gekeken?
PSN: Marselaar
Goudvis?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Verwijderd
Ik kan wel snappen dat het nog even gaat duren voordat bitcoin echt mainstream gebruikt wordt, dit is denk ik te ingewikkeld voor het overgrote deel van de bevolking (zelfs de slimmere, maar minder technische mensen).Rannasha schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:22:
[...]
Het proces dat je aangeeft is iets te gecompliceerd. Bitcoin/Litecoin wallets kunnen ook prima private/public keypairs aanmaken, dus je hebt BitAddress.org eigenlijk helemaal niet nodig.
Stappenplan:
(0. Boot-stick maken met Ubuntu en Bitcoin-qt en/of Litecoin-qt er op zetten.)
2. Bitcoin-qt starten, een of meer adressen genereren.
3. Wallet-password instellen en wallet.dat backupen
Of met BitAddress:
(0. Boot-stick maken met Ubuntu en BitAddress.org website)
2. Met de offline kopie van BitAddress.org een of meer private keys en bijbehorende adressen genereren.
3. Private keys in een bestand stoppen, encrypten en backupen.
Hoe veilig is het aanmaken van een multibit wallet met wachtwoord en deze kopieren naar een usb stick (en uit de pc halen)?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 20:50 ]

Aiii dat is pijnlijk. Heb zelf ook al eens de verkeerde knop aangeklikt.. Poef weg geldvertigoo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:56:
Al mijn slechte trades van gisteren kregen vandaag weer een staartje. Ik had gisteravond BTC voor LTC gewisseld. Koers leek me gunstig, maar zoals met alles gisteren zat ik er naast. Maar goed, wilde vandaag dus weer terug wisselen toen de koers weer even bijna hetzelfde was als gisteren. Gauw voordat ik naar huis ging een order aangemaakt en jawel hoor, ipv een buy een sell order aangemaakt en heb mijn BTC extra goedkoop in de aanbieding gezetOrder was snel gevuld en zit nu met het dubbele aantal LTC
Legion 7i i9 3080 32gb
Leermomentje, niet "daytraden" als er dingen tussendoor kunnen komen. Kan nu helaas niet spelen met mijn accountje op Kraken, en moet wachten tot de koers weer gaat stijgen.
Verwijderd
Ik heb van mijn (gelamineerde) papercoins een foto gemaakt. Die foto staat "ergens" (lees: veilig buiten mijn huis) tussen andere foto's op een leuk plekje. Bovendien zijn de papercoins BIP38 encrypted. Dus als de foto gevonden wordt heb je nog steeds de passphrase nodig.mat.hi.as schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:29:
[...]
Doe dan ook nog een stickie ergens anders, zoals je ouders oid. Een keer een brand(je), grote opruiming/weggooiactie, of pissende kat heeft dan geen extra gevolgen
En dan nog, alle coins tesamen is nog altijd geen godsvermogen.
---------------
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Gaan wij de rollen omdraaien, buy low, sell high.FaceDown schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:17:
Verwacht dat de koers snel nog een keer onderuit gaat, aangezien er niks dan slecht nieuws uit China komt. Die Chinezen kunnen dadelijk geen reet meer met hun BTC. Ten eerst kunnen ze er geen fiat voor krijgen, ten tweede kunnen ze ze nergens spenderen. Ik verwacht dat BTCChina dan ook gewoon dicht zal gaan. Dat zal een flinke klap voor de BTC zijn.

Dit topic is gesloten.
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid