Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 178 Laatste
Acties:
  • 539.578 views

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Bedankt voor het antwoord. Ik vroeg mezelf ook al af of je nou fee moest betalen voor het maken / annuleren van orders :)

Legion 7i i9 3080 32gb

• Voika
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:55
rickiii schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:45:
[...]

Tenenkrommend.

Mensen zien Bitcoin alleen maar als een manier om bepaalde mensen snel rijk te maken zonder ook maar één seconde over het nut na te denken. Dat het binnen Nederland geen toegevoegde waarde heeft met snelle, goedkope iDeal en Maestro transacties, wil nog niet zeggen dat het voor internationale betalingen of financiële diensten niks toevoegt.... en dat verhaal over "goedkopere litecoins" en "snellere transacties" mag ook wel eens duidelijker ontkracht worden. Ik ben de laatste die je zal vertellen dat je Bitcoins moet kopen als investering, maar ze hebben zeker wel nut.
Ik heb dit al op meerdere websites gezien, mensen die denken te snappen waar Bitcoin om draait en zonder het (wiskundige) principe erachter ook maar enigsinds te begrijpen uitspraken doen die vervolgens echt helemaal nergens op slaan. Dat is ook waarom ik zelf een beetje vrees voor de toekomst van crypto currency, hoe leg je in godsnaam aan 'de gemiddelde Nederlander' uit hoe zoiets werkt. We hebben allemaal een beeld bij de gemiddelde Nederlander, en ik weet niet hoe deze persoon er in jullie verbeelding uit ziet, maar in mijn beleving is de gemiddelde Nederlander niet bijster slim. En dan te bedenken dat 50% nog dommer is dan deze gemiddelde Nederlander |:(
Mensen geloven te snel de berichtgeving uit de gevestigde media, wat ik toch echt beangstigend vind.

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 16:07
Heb je geluk dat de gemiddelde Nederlander ook geen hol begrijpt van de financiële wereld, dus wat dat betreft is het lood om oud ijzer.

Het gaat er om dat de mensen die de beslissingen nemen, grote bedrijven / overheden / financials, het begrijpen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:13
Voika schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:55:
[...]

Ik heb dit al op meerdere websites gezien, mensen die denken te snappen waar Bitcoin om draait en zonder het (wiskundige) principe erachter ook maar enigsinds te begrijpen uitspraken doen die vervolgens echt helemaal nergens op slaan. Dat is ook waarom ik zelf een beetje vrees voor de toekomst van crypto currency, hoe leg je in godsnaam aan 'de gemiddelde Nederlander' uit hoe zoiets werkt. We hebben allemaal een beeld bij de gemiddelde Nederlander, en ik weet niet hoe deze persoon er in jullie verbeelding uit ziet, maar in mijn beleving is de gemiddelde Nederlander niet bijster slim. En dan te bedenken dat 50% nog dommer is dan deze gemiddelde Nederlander |:(
Mensen geloven te snel de berichtgeving uit de gevestigde media, wat ik toch echt beangstigend vind.
Ach, het maakt uiteindelijk niet veel uit wat de gemiddelde NLer nu denkt over Bitcoins als betalings-systeem. Technologische innovaties worden zelden direct door de massa opgepikt, want ze beginnen vaak erg onverfijnd. Internet was in de begindagen ook niet echt bruikbaar en werd vooral gebruikt door een klein groepje fanatiekelingen. Pas toen er toegankelijke diensten kwamen, ging het grote publiek om.

Bitcoin net zo, het is momenteel niet echt gebruiksvriendelijk, maar het heeft wel veel potentie. Het wachten is op innovatieve diensten die gebruik maken van het Bitcoin-protocol en makkelijke, foolproof oplossingen bieden voor de gemiddelde persoon.

Het helpt niet dat Bitcoin, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het internet, een prijskaartje heeft en dat mensen zich blindstaren op het prijskaartje in plaats van de onderliggende technologie. Maar goed, dit is vrijwel onvermijdelijk gezien het gaat om een currency / betaalsysteem.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Voika
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:55
MichaelB74 schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:04:
Heb je geluk dat de gemiddelde Nederlander ook geen hol begrijpt van de financiële wereld, dus wat dat betreft is het lood om oud ijzer.

Het gaat er om dat de mensen die de beslissingen nemen, grote bedrijven / overheden / financials, het begrijpen.
Klopt, heb je helemaal gelijk in! Maar ik vrees eigenlijk dat de mensen die de beslissingen nemen het ook niet zullen begrijpen, maar goed ik ben altijd erg pessimistisch
Rannasha schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:05:
[...]
Het helpt niet dat Bitcoin, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het internet, een prijskaartje heeft en dat mensen zich blindstaren op het prijskaartje in plaats van de onderliggende technologie. Maar goed, dit is vrijwel onvermijdelijk gezien het gaat om een currency / betaalsysteem.
Ben ik met je eens, ik zelf ben mee gaan doen met de 'bitcoin hype' omdat ik de achterliggende gedachte en de onderliggende technologie erg tof vind. Het is jammer dat niet iedereen de bitcoin kan zien zoals wij (degene die tot op zekere hoogte snappen wat een bitcoin is).

• MichaelB74
Ach, ik vind het best dat er verdient kan worden met Bitcoin.

En eerlijk gezegd gaat het mij alleen maar om de verdiensten. Hetzij dat Bitcoin groot wordt en ik met mijn nu verzamelde coins lekker uit de voeten kan of als het toch niet lijkt aan te slaan, ik het kan omzetten naar fiat (met winst).

Uiteindelijk handelen we in zaken met waarde en daar kan verlies danwel winst op gemaakt worden. Nou doe mij dan maar de winst ;)

• markklok
  • Nu online

markklok

Zo de handel is verkocht :) Laat de boel nu maar weer ff inkelderen :+

Legion 7i i9 3080 32gb

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
markklok schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:17:
Zo de handel is verkocht :) Laat de boel nu maar weer ff inkelderen :+
Daar wacht ik ondertussen al 4 dagen op :O

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Sjoerd schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:19:
[...]

Daar wacht ik ondertussen al 4 dagen op :O
Same here :'(

Verwijderd

Ik wacht op de €490,- (heb op 490 gekocht :( )

• Rannasha
Ik wacht op beweging, richting maakt niet veel uit. Al heb ik een voorkeur voor naar boven :P

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:23:
Ik wacht op beweging, richting maakt niet veel uit. Al heb ik een voorkeur voor naar boven :P
De Amerikanen worden zo wakker :)

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Oostkust is al wakker

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06-2025

vertigoo

Welcome to the jungle

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:25:
[...]

De Amerikanen worden zo wakker :)
En wat zou er dan moeten gebeuren?
Ik denk eigenlijk dat de ze wakker worden en hopen dat de Europeanen de koers omhoog getrokken hebben :P

Verwijderd

vertigoo schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:28:
[...]

En wat zou er dan moeten gebeuren?
Ik denk eigenlijk dat de ze wakker worden en hopen dat de Europeanen de koers omhoog getrokken hebben :P
Ik hoop dat ze in shock raken van de lage koers en vervolgens al hun spaargeld erin pompen. Onee spaargeld, daar doen ze niet aan, al hun creditcards leeg trekken dan maar. O-)

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 17:14
Ik heb wat Bitcoins naar Dgex.com gestuurd voor NXT maar de site lijkt mijn 0.6 bitcoin als 0.6 dollar te zien en ik kan dus de hele tijd niets substantieels kopen, doe ik iets fout weet iemand dat?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Klinkt vreemd, gezien je geen dollars er heen kan sturen. Welke foutmelding krijg je?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Nasty Nate
  • Laatst online: 22-01 17:14
Error - you don't have sufficient cash balance for the desired BTC price. The total sum needed for your transaction is $99.00000000 whereas you have only $0.60000000 on your member account. Please deposit funds through the Deposit button.

Er staat dus 0.6 Bitcoin op mn account.

edit:
Het lijkt erop alsof ik zelf niet helemaal goed zat wat betreft invoer order, hij pakt het nu wel!

[ Voor 16% gewijzigd door Nasty Nate op 23-12-2013 17:13 ]

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2025
Wat is eigenlijk een goede en snelle exchange met een redelijk tot goed volume?
Want het volume in EUR en USD op kraken begint me toch wel een beetje tegen te steken...

• Rannasha
LxgOne schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:16:
Wat is eigenlijk een goede en snelle exchange met een redelijk tot goed volume?
Want het volume in EUR en USD op kraken begint me toch wel een beetje tegen te steken...
Bitstamp.

Als je BTC/USD handel wil doen en ook af en toe een withdrawal wil kunnen doen, is dat de go-to place.

• LED-Maniak
  • Nu online
Wat heb je zelf al gevonden?

mtgox,bitstamp,bitfinex,btce...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• .oisyn
  • Laatst online: 27-01 15:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik trade zelf op MtGox tegen euro's, lekker hoog volume. M'n bitcoins komen gewoon van Kraken en Bitonic, en ik zal ze waarschijnlijk ook wel terugmoven als ik ooit een withdrawal wil doen. Hoewel ik 6 weken wachten op mijn geld ook niet heel erg vind.

.edit: lees dit net in de MtGox FAQ
Situation as of 23th December 2013: We are currently processing withdrawals requested 3 weeks ago. (Users with several withdrawals in the queue must take the 20 day rule above into account)

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2013 17:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Voika schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:55:
[...]

Was er niet een beroemde uitspraak die ongeveer zo ging: de slimme mensen uit de maatschappij houden zich nu bezig met de dingen waar de massa zich over 10 jaar mee bezig houdt?

Kan wel kloppen denk ik. Volgens mij zijn het vooral hogeropgeleiden die zich nu met bitcoin bezighouden, de mensen die het enigszins snappen en de potentie zien. Als het langzaam blijft groeien zit de mainstream er over 10 jaar ook in. Tegen die tijd is het zo groot dat bitcoins zomaar €1m per stuk kunnen kosten. Dat ligt wel enigszins in lijn met eerdere voorspellingen.

• Rannasha
1 miljoen per Bitcoin, daar teken ik voor :)

• Avalaxy
Ik heb gewoon 3 bitcoins vaststaan voor de hele, hele hele lange termijn (voor mijn doen dan): 5~10 jaar. De rest speel ik mee op de korte termijn :)

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:48
Avalaxy schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:27:
[...] Was er niet een beroemde uitspraak die ongeveer zo ging: de slimme mensen uit de maatschappij houden zich nu bezig met de dingen waar de massa zich over 10 jaar mee bezig houdt?
Ja, maar er zijn ook veel voorbeelden waar techneuten dachten dat iets helemaal de toekomst had, terwijl het toch anders verliep. Virtual reality is nog steeds niet doorgebroken, de maanlanding was 40+ jaar geleden, maar we hebben nog steeds bijna geen ruimte-toerisme, etc. Electriciteit door de lucht was iets waar Tesla zich mee bezig hield, maar nu pas een beetje consumenten prototypes van gedemonstreerd worden.
Tegen die tijd is het zo groot dat bitcoins zomaar €1m per stuk kunnen kosten. Dat ligt wel enigszins in lijn met eerdere voorspellingen.
Hou er asjeblieft rekening mee dat de populariteit van het Bitcoin netwerk nog altijd kan worden overgenomen door een ander netwerk. Als je geld wil verdienen in deze ruimte doe je er volgens mij beter aan om ook te investeren in innovatieve bedrijven gebaseerd op deze techniek ipv in de munt-eenheid. Het is nu alsof je massaal DNS domein-extensies koopt, terwijl we straks misschien allemaal overgaan op Namecoin ;)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Verwijderd

Ik zie bitcoins eigenlijk ook geen regulier betaalmiddel worden. Wat is het voordeel nou eigenlijk?
Anoniem? Dat wil je alleen als je geld aan het witwassen bent. Verder moet de belastingdienst toch alles van je weten dus anoniem kan het nooit blijven. Lage kosten en instant betalen? Nederland heeft Ideal al, en ook al mocht het buitenland dat nog niet hebben, vind ik het aannemelijker dat buitenlandse banken ook zo'n dienst gaan opzetten.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 15:06

Tourniquet

Hiya, fellas!

Avalaxy schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:07:
Heerlijk. Op de frontpage discussiëren over Bitcoin met onbegrijpende mensen.
Echt zo zonde dat blijkbaar geen van de T.net-redacteuren zich heeft verdiept in de ongekende nieuwe mogelijkheden van Bitcoin (of een andere cryptocurrency) als p2p decentrale ledger. In het filmpje gaat het alleen over minen en speculeren. :/

Nouja, misschien heeft het filmpje over 10 jaar nog entertainmentwaarde net als dat "mobiel bellen in 1999" filmpje. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:38

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:25:
Ik trade zelf op MtGox tegen euro's, lekker hoog volume. M'n bitcoins komen gewoon van Kraken en Bitonic, en ik zal ze waarschijnlijk ook wel terugmoven als ik ooit een withdrawal wil doen. Hoewel ik 6 weken wachten op mijn geld ook niet heel erg vind.

.edit: lees dit net in de MtGox FAQ

[...]
MtGox moet echt wat gaan doen aan hun withdrawel beleid! 1 per 20 dagen met een aantal weken vertraging gaat natuurlijk nergens meer over, zelfs banken zijn niet zo traag :p

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Rannasha
Ethirty schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:05:
[...]

MtGox moet echt wat gaan doen aan hun withdrawel beleid! 1 per 20 dagen met een aantal weken vertraging gaat natuurlijk nergens meer over, zelfs banken zijn niet zo traag :p
Mja, MtGox als exchange is op redelijk tempo z'n relevantie aan het verliezen. Waar ze een half jaar geleden nog 80% van het BTC/USD volume hadden, worden ze nu ingehaald door Bitstamp en ook BTC-e is aan het groeien.

Tenzij de withdrawal rommel snel oplossen, wat onwaarschijnlijk is gezien hun track record, zullen ze over een half jaar nog maar een kleine speler zijn.

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Vandaag precies een maand geleden een verification request gedaan op MtGox. Er is nog steeds niets gebeurd. Ik heb er toch maar eens een support mailtje aan gewaagd. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Tourniquet schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:02:
[...]

Echt zo zonde dat blijkbaar geen van de T.net-redacteuren zich heeft verdiept in de ongekende nieuwe mogelijkheden van Bitcoin (of een andere cryptocurrency) als p2p decentrale ledger. In het filmpje gaat het alleen over minen en speculeren. :/

Nouja, misschien heeft het filmpje over 10 jaar nog entertainmentwaarde net als dat "mobiel bellen in 1999" filmpje. :P
Ik wou net hetzelfde zeggen. Zit net het filmpje te kijken. Van zulke reacties moet ik toch wel bijna huilen (geen exacte citaties):
"Je bent nu te laat"
"Je kan er geloof ik alleen nog maar pizza's mee betalen"
"Je stapt in op een bepaald punt en hoopt dat ze dan in waarde stijgen."
"Het is nu heel duur om in te stappen, ik heb geen 1000 euro rondslingeren voor 1 bitcoin"
"Nu is het al niet meer interessant om er iets mee te doen"

Wat een dramatisch laag niveau van Tweakers zeg. Joost Schellevis leek de enigste te zijn die er iets van snapt.
Je zou toch denken dat journalisten van een technische website zich er ondertussen wel een beetje in hadden verdiept wat Bitcoin nu precies is 8)7
Je kán speculeren op de koers van Bitcoin, dat maakt het nog geen puur speculatief middel.

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn19 op 23-12-2013 18:19 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

m19 schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:18:
[...]

Ik wou net hetzelfde zeggen. Zit net het filmpje te kijken. Van zulke reacties moet ik toch wel bijna huilen (geen exacte citaties):
"Je bent nu te laat"
"Het is nu heel duur om in te stappen, ik heb geen 1000 euro rondslingeren voor 1 bitcoin"

Wat een dramatisch laag niveau van Tweakers zeg. Joost Schellevis leek de enigste te zijn die er iets van snapt.
Je zou toch denken dat journalisten van een technische website zich er ondertussen wel een beetje in hadden verdiept wat Bitcoin nu precies is 8)7
Je kán speculeren op de koers van Bitcoin, dat maakt het nog geen puur speculatief middel.
Misschien zijn het toch teveel journalisten en te weinig nerds....

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Avalaxy
rickiii schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:52:
[...]

Hou er asjeblieft rekening mee dat de populariteit van het Bitcoin netwerk nog altijd kan worden overgenomen door een ander netwerk. Als je geld wil verdienen in deze ruimte doe je er volgens mij beter aan om ook te investeren in innovatieve bedrijven gebaseerd op deze techniek ipv in de munt-eenheid. Het is nu alsof je massaal DNS domein-extensies koopt, terwijl we straks misschien allemaal overgaan op Namecoin ;)
Eens. Ik bezit ook XRP en Litecoin, de rest van de altcoins zie ik momenteel alleen nog niks in. Mmaar ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen, volgens mij is Bitcoin voorlopig nog wel de 'standaardcryptocurrency', waarmee ik bedoel dat het kopen van alternatieve coins grotendeels via Bitcoin verloopt. Omruilen wanneer daar reden toe is is niet zo moeilijk :)
[...]

"Je bent nu te laat"

Inderdaad, ik en .oisyn hadden dat ook al gepost.

[ Voor 39% gewijzigd door Avalaxy op 23-12-2013 18:58 ]

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 00:09
Nasty Nate schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:56:
Ik heb wat Bitcoins naar Dgex.com gestuurd voor NXT maar de site lijkt mijn 0.6 bitcoin als 0.6 dollar te zien en ik kan dus de hele tijd niets substantieels kopen, doe ik iets fout weet iemand dat?
Je moet even goed opletten, die dollar is gewoon de prijs in BTC. Als je daar je buy prijs (in BTC/NXT) invoert stel: 0.0006(weet niet wat huidige marktprijs is) en bij aantal NXT: 100, zou het moeten werken. Waarom dr n dollar teken bij staat snap ik ook niet helemaal. Beetje louche site imho.

• LED-Maniak
  • Nu online
Roelant001 schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:15:
[...]

Je moet even goed opletten, die dollar is gewoon de prijs in BTC. Als je daar je buy prijs (in BTC/NXT) invoert stel: 0.0006(weet niet wat huidige marktprijs is) en bij aantal NXT: 100, zou het moeten werken. Waarom dr n dollar teken bij staat snap ik ook niet helemaal. Beetje louche site imho.
Site is al 14 jaar oud. Bedoeld voor ander soort trading. ;)

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Avalaxy schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:55:
[...]

Eens. Ik bezit ook XRP en Litecoin, de rest van de altcoins zie ik momenteel alleen nog niks in. Mmaar ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen, volgens mij is Bitcoin voorlopig nog wel de 'standaardcryptocurrency', waarmee ik bedoel dat het kopen van alternatieve coins grotendeels via Bitcoin verloopt. Omruilen wanneer daar reden toe is is niet zo moeilijk :)

[...]

Inderdaad, ik en .oisyn hadden dat ook al gepost.
Eigenlijk aan ons, early adopters (al zien de meeste zichzelf niet meer zo), om het algemeen beeld van Bitcoin te veranderen.
Misschien niet gelijk beginnen over de koers, of over de technische achtergrond. Maar gelijk, to the point, vertellen wat Bitcoin nu zo mooi maakt.
Genoeg uitdagingen voor de community de komende jaren in elk geval.

/me gaat verder met de presentatie over Bitcoin die ik volgend jaar op school geef

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 15:06

Tourniquet

Hiya, fellas!

Kwam deze uitleg tegen van een beurshandelaar die Bitcoin wel aardig door heeft:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• rickiii
Gouwe ouwe
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hHd58El.png?1

[ Voor 118% gewijzigd door rickiii op 23-12-2013 21:59 ]

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
[...]
Ik vermoed dat 99% van de bitcoin eigenaren deze hebben gekocht om er (hopelijk) geld mee te verdienen, niet omdat ze anders geen pizza's thuisbezorgd kunnen krijgen. Daar zijn namelijk eenvoudigere manieren van betalen voor als je geen bitcoins hebt. Natúúrlijk is het grotendeels een speculatie middel.

En helaas staat dit - het speculeren - een algemene acceptatie in de weg. Speculatie zorgt voor instabiliteit met wantrouwen in de waarde als gevolg.

[ Voor 12% gewijzigd door Hadespuiter op 23-12-2013 22:02 ]

• MichaelB74
Alleen zal het niet zo gebeuren.

Er zal een bedrijf ala Currence tussen moeten komen om het allemaal een stuk sneller en veiliger te maken en te ontsluiten voor het netwerk van pinautomaten.

Ook zullen verreweg de meeste mensen hun volledige vermogen niet in eigen beheer willen houden, maar ergens willen opslaan (noem het een bitcoinbeheerder, nu heet zoiets een bank ;) )

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Op kraken gebeurt dan eindelijk vandaag toch nog wat.

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

orf schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:17:
Op kraken gebeurt dan eindelijk vandaag toch nog wat.
idd! net op tijd wat gekocht...nu nog op tijd weer verkopen ;)

Nu nog even door de muur heen...mtgox gaat al veel harder
http://bitcoinwisdom.com/markets/mtgox/btceur

http://www.boekel.nu

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

boekel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:24:
[...]

Ik heb bijna alles verkocht. Had sell orders staan in gradaties vanaf 478. Kijken of ik vannacht weer lager terug kan kopen.

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 16:19

pposthoorn

Constructeur

Na de berichten hier ook maar eens de video van de FP gekeken ( video: De Bitcoin is het nieuwe beleggen )

Manmanman wat een onzin wordt er uitgekraamd. Ik was toch in de veronderstelling dat de redacteurs van Tweakers wel capabele mensen/tweakers/nerds zijn maar als ik dit zo zie dan begin ik mij serieus af te vragen of ze over andere onderwerpen dan ook gewoon onwaarheden vertellen of hun eigen mening als feit neerleggen.

:X

• gise
  • Niet online
Pfew, gelukkig gingen de confirmations nu wel snel. gekocht op Kraken voor €482, naar BTC-E gestuurd en verkocht voor €494

Toch nog een beetje kunnen profiteren aangezien ik alles in fat had

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

boekel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:24:
[...]

Hoe komt het dat de BTC/EUR koersen van MTGOX en Kraken verschillend zijn ? Bij Kraken is de koers nog geen 500 en bij MTGox piekt het al op 509 !!

• gise
  • Niet online
Blord schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:52:
[...]

Hoe komt het dat de BTC/EUR koersen van MTGOX en Kraken verschillend zijn ? Bij Kraken is de koers nog geen 500 en bij MTGox piekt het al op 509 !!
Lees de startpost even, daar staat het in :)

• Rannasha
Blord schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:52:
[...]

Zie topicstart.

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-01 14:34
Hadespuiter schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:53:
[...]

Ik vermoed dat 99% van de bitcoin eigenaren deze hebben gekocht om er (hopelijk) geld mee te verdienen, niet omdat ze anders geen pizza's thuisbezorgd kunnen krijgen. Daar zijn namelijk eenvoudigere manieren van betalen voor als je geen bitcoins hebt. Natúúrlijk is het grotendeels een speculatie middel.

En helaas staat dit - het speculeren - een algemene acceptatie in de weg. Speculatie zorgt voor instabiliteit met wantrouwen in de waarde als gevolg.
Door het af te doen als 'grotendeels een speculatiemiddel' ga je voorbij aan overige aspecten. Ik vermoed dat 99% van de btc eigenaren ook in de voordelen gelooft die bitcoin heeft boven fiat valuta en dus om een veelvoud aan redenen btc kopen.

Zonder tussenkomst direct kunnen handelen op de beursvloer was tot op heden voor de man met weinig geld niet weggelegd. Je kan dus ook stellen dat er een grote groep btc gebruikers is die één van de voordelen benutten, omdat het nu kan! Mensen met een nieuwe hobby, dat is toch alleen maar leuk. Ik vind het geweldig!

Gevolg van hopen dat dit project een succes wordt is ook dat je winst maakt. Euro's zijn ons opgelegd, het is opmerkelijk dat iets dergelijks meer steun kan genieten dan iets dat door ons is en voor ons is. Ik vind het mooi om te zien hoe menig weinig objectief nieuws item in de media wordt overladen met reacties van bitcoin fans die geen kans ongemoeid laten om eens haarfijn uit te leggen hoe het dan allemaal wel werkt.

Tot slot wijt ik de volatiliteit meer aan het relatief kleine aantal bitcoin bezitters, bitcoin is nog steeds erg klein, en in een klein vijvertje heb je nou eenmaal eerder wat opschudding. Uiteindelijk zijn er oplossingen voor handelaren met diensten als Bitpay, zo heb je GEEN last van valuta schommelingen.

Nog enkele grote retailers over de streep die vervolgens additionele korting bieden bij een BTC transactie en moet jij eens kijken wat voor vaart het dan neemt. Moet je BTC kopen om korting te genieten, dan is het hek van de dam!

• gise
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:49:
Pfew, gelukkig gingen de confirmations nu wel snel. gekocht op Kraken voor €482, naar BTC-E gestuurd en verkocht voor €494

Toch nog een beetje kunnen profiteren aangezien ik alles in fat had
Nog een keer gedaan. Buy op Kraken voor €478, sell voor €499 op BTC-e
:D

• anandus
  • Niet online
verzenden schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:59:
[...]
Door het af te doen als 'grotendeels een speculatiemiddel' ga je voorbij aan overige aspecten. Ik vermoed dat 99% van de btc eigenaren ook in de voordelen gelooft die bitcoin heeft boven fiat valuta en dus om een veelvoud aan redenen btc kopen.
Ik denk dat je je daar nog lelijk in kan vergissen.
Alle mensen die ik ken (mezelf incluis :P ) kopen alleen bitcoins om er geld aan te verdienen.
Uiteraard zullen er talloze mensen zijn die ook in het ideaal geloven, maar dat zal een aardige factor kleiner zijn dan de mensen die het puur doen om er een slaatje uit te slaan.
En de ironie is ook dat zolang Bitcoin zo volatiel blijft (en zolang het door de meerderheid als speculatiemiddel wordt gezien zal dat zo blijven) kan Bitcoin niet als alternatief gebruikt worden. Nu worden transacties nog steeds direct omgezet in harde valuta, omdat je 's ochtends niet weet wat je er 's avonds nog aan hebt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Ik las het stukje over arbitrage. Dus snel BTC kopen op de goedkoopste exchange --> withdraw naar de duurste exchange en daar de coins weer verkopen.
Op dit moment is er een kleine arbitrage winst te behalen.

Jammer dat ik BTC van VirWox moet transfereren en dat kost 48hour. Dan is het verschil helemaal verdwenen als de BTC aankomt.

Op hoeveel exchanges hebben jullie eigen een account ? Op allemaal ?

[ Voor 9% gewijzigd door Blord op 24-12-2013 01:23 ]

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
pposthoorn schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:30:
Na de berichten hier ook maar eens de video van de FP gekeken ( video: De Bitcoin is het nieuwe beleggen )

Manmanman wat een onzin wordt er uitgekraamd. Ik was toch in de veronderstelling dat de redacteurs van Tweakers wel capabele mensen/tweakers/nerds zijn maar als ik dit zo zie dan begin ik mij serieus af te vragen of ze over andere onderwerpen dan ook gewoon onwaarheden vertellen of hun eigen mening als feit neerleggen.

:X
Ze geloven gewoon niet zo in het fenomeen en geven hierover hun persoonlijke mening, dat mag toch?

Zelf geloof ik er ook niet in vanwege het simpele feit dat indien de bitcoin echt een succes zou worden, dit een bedreiging zou kunnen vormen voor de huidige monetaire unie. Er gaan euro's onttrokken worden uit de economie waar overheden (en Brussel) niet op zitten te wachten. Op een bepaald moment wordt er dus een stokje voor gestoken.
In China is dit al gebeurd, dus de droom dat de bitcoin dé wereldmunt gaat worden is in principe al voorbij.

[ Voor 10% gewijzigd door Hadespuiter op 24-12-2013 03:42 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Mijn broer was er al een tijd mee bezig, ik was toen een beetje te lui om me erin te verdiepen... Mn broer wil het betalen ook stimuleren en koopt er zo af en toe ook wat mee.

Ikzelf probeer eerst wat te vergaren, en daarna zie ik wel :) Heb voor de fun wel een bitcoin donatieknop op mn website gezet :+

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-01 17:38
gise schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:05:
[...]

Nice! Voor dit soort trades moet toch een bot bestaan of eenvoudig te maken zijn.

• markklok
  • Nu online

markklok

Hoelang duurt een sepa withdrawl bij BTC-E ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Verwijderd

Bij mij duurde het 7 werkdagen voordat ik het binnen had! :)

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01-2025
Het volume in China zakt naar een nulpunt: http://bitcoinwisdom.com/markets/btcchina/btccny (Zet interval op '1d' en kijk naar volume)

Nieuw fiat geld kan er niet meer in gepompt worden en de chinezen die nog BTC hebben houden vast zo lijkt het.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• markklok
  • Nu online

markklok

Nu baal ik weer dat ik gisteren m'n btc verkocht heb voor 472 -_-

nu weer kopeen of wachten,.... what to do what to do

Legion 7i i9 3080 32gb

• gise
  • Niet online
cdgrit schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:35:
Het volume in China zakt naar een nulpunt: http://bitcoinwisdom.com/markets/btcchina/btccny (Zet interval op '1d' en kijk naar volume)

Nieuw fiat geld kan er niet meer in gepompt worden en de chinezen die nog BTC hebben houden vast zo lijkt het.
Dan kan het nu dus alleen nog maar weer beter gaan met de koers. De chinezen die wilden cashen hebben het gedaan, nu kunnen we met de die hards verder ;)

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01-2025
gise schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:37:
Dan kan het nu dus alleen nog maar weer beter gaan met de koers. De chinezen die wilden cashen hebben het gedaan, nu kunnen we met de die hards verder ;)
Of de chinezen wachten tot de rest van de wereld de koers laat stijgen en starten op een hoogtepunt massaal met hun laatste cashronde.
Als ik het goed heb (?) kunnen ze nog tot chinees nieuwsjaar (eind januari) hun BTC omzetten in fiat muntjes. Als dit vanaf eind januari ook niet meer kan zijn er mogelijk nog veel chinezen die toch nog eieren voor hun Bitcoins kiezen.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

gise schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:05:
[...]

Hoe doe je dat dan?

Dan moet je geld op 2 exchanges hebben toch?
Nu heb je geld in fiat staan op btc-e omdat je daar verkocht hebt.. En geld op kraken om daar te kopen?

Is dat niet lastig bijhouden dan?
En op een gegeven moment heb je toch alles op btc-e staan (omdat je daar verkoopt?)
Hoe krijg je je geld weer terug dan? want daar uitbetalen is vrij prijzig..
Dan moet je eerst omzetten naar BTC en terug naar kraken waar de koers lager is, dus je schiet aan de eindstreep weinig op dan lijkt me?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 09:51 ]

• Zwerver
  • Niet online
Kom op Kraken, nog maar 1 euro....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• markklok
  • Nu online

markklok

Zwerver schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:51:
Kom op Kraken, nog maar 1 euro....
Omlaag met die koers :) ik wil weer kopen !

Legion 7i i9 3080 32gb

• gise
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:49:
[...]

Hoe doe je dat dan?

Dan moet je geld op 2 exchanges hebben toch?
Nu heb je geld in fiat staan op btc-e omdat je daar verkocht hebt.. En geld op kraken om daar te kopen?

Is dat niet lastig bijhouden dan?
En op een gegeven moment heb je toch alles op btc-e staan (omdat je daar verkoopt?)
Hoe krijg je je geld weer terug dan? want daar uitbetalen is vrij prijzig..
Dan moet je eerst omzetten naar BTC en terug naar kraken waar de koers lager is, dus je schiet aan de eindstreep weinig op dan lijkt me?
Wat ik heb gedaan afgelopen dagen is:
Via Bitonic BTC gekocht > BTC-e
Via Bitonic BTC gekocht > Kraken

Op beide Exchanges een beetje gespeeld met de koersen en had sinds gistermiddag alles in fiat staan op beide exchanges aangezien er niet zo veel te handelen viel en in afwachting van wat de koers met kerst gaat doen.
Toen zich gister ineens 's avonds laat die mogelijkheid zich voordeed heb ik inderdaad op Kraken m'n geld omgezet in BTC, die snel verstuurd naar BTC-E en daar weer omgezet in fiat.
Ik heb nu dus niks meer op kraken staan en alles in fiat op BTC-E momenteel

• Zwerver
  • Niet online
markklok schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:53:
[...]

Omlaag met die koers :) ik wil weer kopen !
Ho, eerst mij laten verkopen! :) Hij moet nu nog 16 euro zie ik, de high zat er 1 euro naast. Daarna mag hij heel hard terug naar 420 ofzo zodat ik weer kan bijkopen :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Zwerver
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:54:
[...]

Op beide Exchanges een beetje gespeeld met de koersen en had sinds gistermiddag alles in fiat staan op beide exchanges aangezien er niet zo veel te handelen viel en in afwachting van wat de koers met kerst gaat doen.
Toen zich gister ineens 's avonds laat die mogelijkheid zich voordeed heb ik inderdaad op Kraken m'n geld omgezet in BTC, die snel verstuurd naar BTC-E en daar weer omgezet in fiat.
Doe je dan BTC->BTC van Kraken naar BTC-e? Hoe snel gaat dat?

Die LTC lijn op BTC-E doet trouwens wel pijn... zo naar beneden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zwerver op 24-12-2013 09:57 ]

Verwijderd

gise schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:54:
[...]

Dan nog steeds me restvraag..
Hoe ga jij jet fiat op btc-e innen dan? :P

• gise
  • Niet online
Inderdaad een BTC withdraw naar BTC-e.

Het verschilt heel erg, hoe lang dat duurt. gister ging het gelukkig snel en stond het beide keren binnen 10 minuten op BTC-e, maar het kan ook een aantal uur duren. Het was dus een gokje of het goed zou uitpakken want in de tussentijd kan de koers ook weer dalen

• gise
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:57:
[...]

Dan nog steeds me restvraag..
Hoe ga jij jet fiat op btc-e innen dan? :P
btc-e heeft ook gewoon SEPA voor het uitbetalen naar rekeningnummers, duurt alleen volgens mij ietsje langer dan bij Kraken maar zolang het binnen een week is vind ik het prima

Verwijderd

Klopt, alleen hun pakken wel 100 euro.. wist je dat al? :o

• gise
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:00:
Oh sh*t, zie het. goed dat je het zegt!

"Minimum withdrawal amount is eur 500
fee 1%, minimum fee = eur 100"

Had alleen dat stukje van 1% gelezen.

Nouja, dan laat ik het wel via Kraken uitbetalen. Dan zet ik m'n geld gewoon weer om in BTC en transfer die naar Kraken voor het uitbetalen

• markklok
  • Nu online

markklok

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:00:
No, it's 100 EUR confirmed by support several weeks ago.

That means that if you plan moving 10000 EUR or more you're paying 1%, if less you're paying a higher fee.
At 1000 EUR it's 10% and IMHO not worth it.

Legion 7i i9 3080 32gb

• markklok
  • Nu online

markklok

Om die fee te vermijden zou je iets moeten kopen kwa currency wat ongeveer hetzelfde waard is bij kraken

Legion 7i i9 3080 32gb

• gise
  • Niet online
Precies :)

Ben benieuwd wanneer de koers omlaag kan, er zit een aardige wall op gox @ 700 USD: 1168 BTC

Verwijderd

met andere woorden, ze pakken 100 euro gewoon af.. :9

• markklok
  • Nu online

markklok

gise schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:12:
Precies :)

Ben benieuwd wanneer de koers omlaag kan, er zit een aardige wall op gox @ 700 USD: 1168 BTC
Denk dat er iemand centjes nodig heeft voor de kerstdagen :)

Legion 7i i9 3080 32gb

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-01 13:04
markklok schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:15:
[...]

Denk dat er iemand centjes nodig heeft voor de kerstdagen :)
Lijkt me niet, gezien het feit dat die wil kopen op 700. Toch leuk een wall van $800k

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:15:
met andere woorden, ze pakken 100 euro gewoon af.. :9
Nee, dat is een vergoeding voor bewezen diensten. ;w

PSN: Marselaar

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-01 09:45
Het beste verkoop je dus je btc op Kraken? Alleen vind ik de grafiekjes daar zo onduidelijk.

• markklok
  • Nu online

markklok

glennvho schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:34:
Het beste verkoop je dus je btc op Kraken? Alleen vind ik de grafiekjes daar zo onduidelijk.
Als je een android tablet hebt raad ik je "TabTrader" aan. Werkt super icm de api van kraken

Legion 7i i9 3080 32gb

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Een flinke sell wall van bijna 30 BTC (540k NXT) op dgex.com

[ Voor 10% gewijzigd door vertigoo op 24-12-2013 10:37 ]

• gise
  • Niet online
Ik gebruik bitcoinwisdom voor de grafieken. Als ik op Kraken handel hou ik daar alleen de Market Data in de gaten voor het orderbook en de spread

• Cliffie
  • Laatst online: 27-01 12:38

Cliffie

Trompetslet

renevanes schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:23:
[...]

Lijkt me niet, gezien het feit dat die wil kopen op 700. Toch leuk een wall van $800k
Die walls op Bitstamp van een aantal dagen geleden waren leuker, 4500 BTC :+

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door vertigoo op 24-12-2013 11:10 ]

• MichaelB74
vertigoo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:36:
Een flinke sell wall van bijna 30 BTC (540k NXT) op dgex.com
Nu 414k nxt op 4555 en 522k nxt op 4666 :+

• gise
  • Niet online
RIP Doge

Afbeeldingslocatie: http://i1.ytimg.com/vi/jqMKE1ClZDA/maxresdefault.jpg

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

MichaelB74 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:14:
[...]

Nu 414k nxt op 4555 en 522k nxt op 4666 :+
Ik vraag me af wat de bedoeling gaat zijn hiervan. Ik heb sterk het gevoel nu om alles te verkopen. Ik vermoed dat ze een berg coins de markt op gooien om meer mensen de kans te geven in te stappen op een lage prijs.

• MichaelB74
Dit is nou niet echt een lage prijs. Vorige week stond het nog <1000.

Mijn vermoeden is meer dat ze dit doen om de explosieve koersstijgingen van de afgelopen dagen te temperen.

Tsja, alles verkopen. Ik heb mijn winst van de afgelopen paar dagen daar alleen nog staan in BTC.
Zou zuur zijn als het weg zou zijn, maar geen drama. Ik waag nog een gokje als deze rond de 3000 uitkomt (maar of dat nog gehaald gaat worden?).

• rickiii
Ik vind het wel een schitterende marketing voor cryptocurrencies.

En het maakt ook gelijk duidelijk hoeveel Bitcoin mist aan marketing en hoe een betrouwbare altcoin de markt straks zomaar kan overnemen. Je ziet mensen die hartstikke tegen Bitcoin zijn ineens enthousiast worden voor Dogecoin. Net als met Linux ... eerst was het allemaal Slackware, nu is het Ubuntu.

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Hadespuiter schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 03:30:
[...]

Ze geloven gewoon niet zo in het fenomeen en geven hierover hun persoonlijke mening, dat mag toch?

Zelf geloof ik er ook niet in vanwege het simpele feit dat indien de bitcoin echt een succes zou worden, dit een bedreiging zou kunnen vormen voor de huidige monetaire unie. Er gaan euro's onttrokken worden uit de economie waar overheden (en Brussel) niet op zitten te wachten. Op een bepaald moment wordt er dus een stokje voor gestoken.
In China is dit al gebeurd, dus de droom dat de bitcoin dé wereldmunt gaat worden is in principe al voorbij.
Ik zie deze reacties nu toch steeds vaker voorbij komen en wil hier toch even graag op inhaken. De veronderstelling dat het succes van btc afhankelijk is van de wel of niet acceptatie van overheden is totaal de plank mis slaan en bovendien ook een erg laf uitgangspunt.

Het succes van btc is afhankelijk van ONS, het volk. Overheden en banken hebben hier helemaal niets mee te maken. Ze gaan het verbieden zeg je? Ze hebben niets te verbieden. Wij bepalen zelf welke innovaties we groter willen maken en welke niet. Dit is de werkelijke 'vrijheid van meningsuiting' = Freedom of Expression.

Overheden kunnen simpelweg niet zomaar de aanval op bitcoin openen omdat het bij wet nergens in overtreding is. Gedachtes als: De overheden gaan het waarschijnlijk verbieden, dus daarom geloof ik er maar niet in zijn laf en dom van aard. Verman je zelf eens. Durf te staan voor waar je in gelooft.

Het succes van bitcoin hangt af van ONS. En wanneer WIJ passief blijven in het ondersteunen van ONS betalingssysteem omdat overheden er in de toekomst weleens wat over zouden kunnen zeggen dan zijn WIJ succesvol gemanipuleerd, en verloochenen we onszelf. Dus hou op met zeuren, en sta voor wat je support.

Bovendien. Even puur terug naar de kernwaarde van bitcoin. Wanneer we bijvoorbeeld, een reeks domme aanvallen van overheden en banken zouden krijgen, en de bitcoin prijs terug zou vallen naar 100 usd, is de bitcoin dan verloren? Nee. Zeker niet. Want de mogelijkheid tot waarde verplaatsing blijft gewoon bestaan.

Ik kan nog steeds, anoniem, op welke plaats dan ook op de wereld, 1 miljoen dollar overmaken, naar wie dan ook op de wereld, door 10000 bitcoins in te kopen. Je ziet hier dat de gegeven waarde van de bitcoin, eigenlijk geeneens relevant is. Het gaat om de waardeverplaatsing, dat is wat het in de kern sterk maakt.

En dat is ook waarom bitcoin hoe dan ook zal overleven. Omdat dit aspect, de mogelijkheid tot waardeverplaatsing, onafhankelijk van tijd en ruimte, in de kern gewoon revolutionair is. Nu heb je mensen die dit zien, en de mensen die zich laten manipuleren door de massamedia en een droom verloochenen.

Waar wil jij bij horen .. ?

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:38

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Stefanhvt schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:58:
Ik kan nog steeds, anoniem, op welke plaats dan ook op de wereld, 1 miljoen dollar overmaken, naar wie dan ook op de wereld, door 10000 bitcoins in te kopen. Je ziet hier dat de gegeven waarde van de bitcoin, eigenlijk geeneens relevant is. Het gaat om de waardeverplaatsing, dat is wat het in de kern sterk maakt.
En dit is nou net het probleem dat je in China ziet. Als je het niet meer mag of kan inkopen, om wat voor ongeldige reden dan ook, dan houdt het dus op. Dan blijft alleen minen over en dat is al heel lang niet meer rendabel voor de gewone consument.

Ik ben pro hoor, maar we hebben nog een lange weg te gaan voor wij, het volk, de overheden en banken kunnen voorschrijven wat ze moeten doen.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• gise
  • Niet online
Juistem. Meeste mensen blijven nog teveel met hun gedachte in de oude systemen hangen.

Kopen/verkopen/waarde overmaken. het blijft allemaal in de basis ruilhandel, alleen zijn er veschillende middelen om dit uit te voeren.

Vroeger hadden we goud als ruilmiddel, later werden dat munten, later kwam daar briefgeld bij en later analoog (cheque?) en digitaal geld overmaken.

Bitcoins gaat daarin juist nog een stap verder. waar de banken in het weekend gesloten zijn, betalingen lang duren, vrij veel geld en moeite kosten worden deze dingen met bitcoins aangepakt.

Enige bedreiging voor de bitcoin zou zijn als de banken een inhaalslag zouden maken maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Bitcoin is innovatie en ik geloof er in :)

Verwijderd

Ik geloof in bitcoin, behalve als de waarde stijgt naar 40.000.
Dat lijkt leuk en als iedereen dat tegelijk om wil zetten in fiat valt er een bank om.

• nonzzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 10:51

nonzzz

Even een avatar zoeken....

Volgens mij is het niet banken vs. Bitcoins. Volgens mij kunnen (en waarschijnlijk moeten) die prima naast elkaar bestaan. De Bitcoin is niet pas een succes als er geen banken meer zijn en als iedereen met Bitcoins betaald. Volgens mij is de Bitcoin nu al een succes. Het is juist enorm mooi dat je de keuze hebt tussen euro's en Bitcoins als je iets wilt kopen. Beide met hun voor- en nadelen.

Beste site van het hele internet: geensnor.nl

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Om eerlijk te zijn is de bitcoin op dit moment de best next thing. Een van de meest revolutionaire zaken die op het gebied van valuta/geld is bedacht in de gehele geschiedenis van de mensheid. Het kost alleen tijd voordat het overal word geaccepteerd.

Bitcoin is meer dan alleen een hype, het heeft zoveel unieke voordelen dat dit gewoon het bestaansrecht verdedigt.
Natuurlijk is het nog niet handig voor de gewone man, maar dit is meer een kwestie van tijd. Er komen denk ik nog hele goede verbeteringen aan die het gebruik van Bitcoin (of een ander alternatief) handiger zullen maken.

De vraag is alleen hoelang gaat dit duren? 5 jaar? 10 jaar?
*ziet in zijn gedachte dat hij met zijn mobiel een nfc betaling doet met AzrouCoin bij de plaatselijke bakker :+ *

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Ethirty schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:08:
[...]

En dit is nou net het probleem dat je in China ziet. Als je het niet meer mag of kan inkopen, om wat voor ongeldige reden dan ook, dan houdt het dus op. Dan blijft alleen minen over en dat is al heel lang niet meer rendabel voor de gewone consument.

Ik ben pro hoor, maar we hebben nog een lange weg te gaan voor wij, het volk, de overheden en banken kunnen voorschrijven wat ze moeten doen.
Daar houdt het in mijn ogen dus juist niet op, maar daar begint het juist. Daar moeten wij als volk opstaan en ons objectief recht, de vrijheid van creatie, opeisen. Natuurlijk is dit geen weg zonder obstakels. Maar je mag niet de gedachte laten binnensluipen dat dat deze weg onmogelijk te bewandelen is.

Want juist dat, juist die gedachte, is wat de elite zal trachten te gebruiken om bitcoin tegen te werken. In de kern: Angst. De angst dat er in de toekomst dit of dat gebeurd. De angst dat je gerechtelijk vervolgd kan worden als je gebruikt maakt van een totaal vrije innovatieve creatie, die ineens verboden is geworden.

Terwijl als je echt de wet bestudeerd, dan hebben wij op basis van de grondwet het recht om deze creatie te ondersteunen en te ontwikkelen. Als china deze lijn niet kan volgen, dan moet ik ze als minder ontwikkelde samenleving beschouwen. Want een samenleving die zijn vrijheid niet kan opeisen, IS geen samen-leving.

• MichaelB74
Met alle respect Stefanhvt, je speech is mooi, maar dit gaat NOOIT, ja NOOIT lukken.

Wie heeft de macht in de wereld? Niet de overheden of de man in de straat. Dat zijn de mensen die onze geldstromen, olie en productie in handen hebben.

Jij beschrijft zowat een wereldwijde revolutie en die gaat niet komen. Niet over zoiets, vooralsnog, onbetekenendst als Bitcoin.

Het zal zeker met medewerking van banken / overheden moeten gebeuren. Hoe ga je je belastingen betalen?
Wie gaat garanderen dat de bitcoins waarmee ik een auto koop ook hun waarde nog hebben over een paar weken? Er zal een stabiliserende, leidende en controlerende factor moeten komen en die factor is centraal. Hoe vervelend je dat ook zal vinden.

• gise
  • Niet online
MichaelB74 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:36:
Met alle respect Stefanhvt, je speech is mooi, maar dit gaat NOOIT, ja NOOIT lukken.

Wie heeft de macht in de wereld? Niet de overheden of de man in de straat. Dat zijn de mensen die onze geldstromen, olie en productie in handen hebben.

Jij beschrijft zowat een wereldwijde revolutie en die gaat niet komen. Niet over zoiets, vooralsnog, onbetekenendst als Bitcoin.

Het zal zeker met medewerking van banken / overheden moeten gebeuren. Hoe ga je je belastingen betalen?
Wie gaat garanderen dat de bitcoins waarmee ik een auto koop ook hun waarde nog hebben over een paar weken? Er zal een stabiliserende, leidende en controlerende factor moeten komen en die factor is centraal. Hoe vervelend je dat ook zal vinden.
Denk niet dat de Bitcoin onze bestaande valuta zal vervangen, het kan er gewoon naast bestaan.
Bijvoorbeeld hypotheken, wie zou je een hypotheek moeten verstrekken in het geval van bitcoins. een lening bij een andere particulier? dacht het niet
Pagina: 1 ... 64 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid