Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 178 Laatste
Acties:
  • 539.568 views

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

Omdat het niet één of andere domme kloon is van BTC/LTC :)

Twitter

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Dennahz schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:32:
Omdat het niet één of andere domme kloon is van BTC/LTC :)
Oh? ik lees dat de bitcoin de basis is voor nxt?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:22
Niet alleen headers lezen zomertje..

https://bitcointalk.org/index.php?topic=345619.0

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Betere onderbouwing zo ja ;)

(ik kan geen NXT kopen op BTer...)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

waar kun je makkelijk nxt kopen?

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Als hier nog meer mensen Margin trading op Bitfinex doen, ik heb een vraagje;

Ik heb net een long positie geopend voor een paar btc, nu zou ik graag een deel willen verkopen als de prijs $xxx is. Is dit mogelijk om te doen?
Ondanks dat ik best wel wat ervaring met advanced orders heb vind ik het bij hun nogal onduidelijk hoe bepaalde dingen werken, hun wiki is ook niet echt behulpzaam.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 16:23
m19 schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:43:
Als hier nog meer mensen Margin trading op Bitfinex doen, ik heb een vraagje;

Ik heb net een long positie geopend voor een paar btc, nu zou ik graag een deel willen verkopen als de prijs $xxx is. Is dit mogelijk om te doen?
Ondanks dat ik best wel wat ervaring met advanced orders heb vind ik het bij hun nogal onduidelijk hoe bepaalde dingen werken, hun wiki is ook niet echt behulpzaam.
Je kunt een limit sell order plaatsen voor $xxx. Of een stop sell order, die maakt er een market order van zodra de prijs >$xxx.

Eventuele nieuwe orders die uitgevoerd worden, worden verrekend met de positie die je hebt. Dus als je een long positie hebt en een sell order wordt uigevoerd, heb je daarna een kleinere long positie (minder verkocht dan je long), geen positie (precies alles verkocht) of een short positie (meer verkocht dan je long positie groot was).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zomertje schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:36:
[...]

Betere onderbouwing zo ja ;)

(ik kan geen NXT kopen op BTer...)
http://dgex.com/ is de enige waar dat nu op kan....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Martijn19
Rannasha schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:54:
[...]

Je kunt een limit sell order plaatsen voor $xxx. Of een stop sell order, die maakt er een market order van zodra de prijs >$xxx.

Eventuele nieuwe orders die uitgevoerd worden, worden verrekend met de positie die je hebt. Dus als je een long positie hebt en een sell order wordt uigevoerd, heb je daarna een kleinere long positie (minder verkocht dan je long), geen positie (precies alles verkocht) of een short positie (meer verkocht dan je long positie groot was).
Mijn dank is groot. _/-\o_
Ik dacht eerst dat er een nieuwe short positie werd geopend als ik dat deed, maar het word inderdaad verrekend. Dat maakt het weer een stuk makkelijker om te traden :)

edit:
Om nog even van je kennis misbruik te mogen maken. Een limit sell order spreekt voor zich, als ik nu 1btc op 700$ zet dan word dat gewoon geplaatst voor 700$. Als ik een stop sell order op 600$ zou plaatsen dan gaat het systeem een market order plaatsen zo gauw de koers onder de 600$ is?

[ Voor 15% gewijzigd door Martijn19 op 22-12-2013 18:37 ]

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Lees ook even 1 á 2 pagina's terug, staat een vrij uitgebreide uitleg van onder andere Rannasha voor verschillende orders, misschien beantwoord dat je vraag :)

• Martijn19
gise schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:40:
Lees ook even 1 á 2 pagina's terug, staat een vrij uitgebreide uitleg van onder andere Rannasha voor verschillende orders, misschien beantwoord dat je vraag :)
Ik ben bekend met de verschillende order types. Kraken heeft dat alleen allemaal stukken duidelijk dan Bitfinex.

• Rannasha
m19 schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:23:
[...]
edit:
Om nog even van je kennis misbruik te mogen maken. Een limit sell order spreekt voor zich, als ik nu 1btc op 700$ zet dan word dat gewoon geplaatst voor 700$. Als ik een stop sell order op 600$ zou plaatsen dan gaat het systeem een market order plaatsen zo gauw de koers onder de 600$ is?
Ik heb de Stop order van Bitfinex nog niet zelf geprobeerd, maar ik ga er van uit dat dit een market order triggered. Anders zou het namelijk exact hetzelfde zijn als een Limit order.

edit: De Stop gaat natuurlijk af zodra de prijs onder de Stop-limiet daalt, en niet erboven zoals ik eerder zie (facepalm-momentje :F ). Als je winst wil nemen, dan een Limit gebruiken. Om verlies te beperken, een Stop. Ik weet nog steeds niet zeker welk type order de Stop maakt, maar ik vermoed zeer sterk dat het een Market Order is.

[ Voor 22% gewijzigd door Rannasha op 22-12-2013 19:12 ]

• Zwerver
  • Niet online
Heeft een van jullie een Referral-code voor bitfinex? Die mag hier niet gedeeld worden, maar een DM mag wel hoor :+

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• LED-Maniak
Zwerver schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:57:
Heeft een van jullie een Referral-code voor bitfinex? Die mag hier niet gedeeld worden, maar een DM mag wel hoor :+
Waar vind ik die? :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:58

vhal

ಠ_ಠ

NXT of niet, hun site is inmiddels zo dood als een pier :+
Uiteraard net nadat ik erin wil stappen...

Strava

• Rannasha
Volgens mij krijg je die alleen als je een van de medewerkers een PM stuurt op Bitcointalk. Althans, dat is de enige manier die ik heb gevonden om een referrer te worden.

Ik weet ook niet wat de benefits zijn voor de persoon die een nieuwe member aanbrengt. De nieuwe member krijg tijdelijk korting op de fees, maar ik vind nergens wat het oplevert voor de referrer.

Anyway, als je een referral code zoekt om je aan te melden, kun je op Bitcointalk wel wat vinden.

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:05
vhal schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:26:
NXT of niet, hun site is inmiddels zo dood als een pier :+
Uiteraard net nadat ik erin wil stappen...
Bij mij doet ie het gewoon.

Sta nu op verviervoudiging van mijn inzet. >:)

• LED-Maniak
Falch schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:35:
[...]

Ik op 1.25x de inzet. Na 10 minuten was ik al bang dat ik het weer ging verliezen dus uitgestapt :')

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Falch schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:35:
[...]

paar ddos attacks atm en forum is plat, blockexplorer ook ;)

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 17:13
Bij mij ook geen probleem.

Ik zit wat te lezen op bitcointalk over de security van NXT (het viel me al op dat ze geen httpS gebruiken) of beter gezegd: het totale gebrek aan security...
Wie gebruikt er nu nog GEEN httpS op een site waar belangrijke info op staat. Laat staan waar voor 100.000' en euro's verhandeld wordt....

Dat is wel heel vreemd toch? Zelf een beginner kiest daar niet meer voor.

Ddos lees ik op bitcointalk.

[ Voor 3% gewijzigd door MichaelB74 op 22-12-2013 20:47 ]

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07-2025
Iemand enig idee waarom ik niet het gehele bedrag kan withdrawen? Heb al vaker terug gestort en toen kon gewoon het hele bedrag. Ben trouwens tier 3.

http://oi42.tinypic.com/2chtlld.jpg

• Rannasha
T homass schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:46:
Iemand enig idee waarom ik niet mijn het gehele bedrag kan withdrawen? Heb al vaker terug gestort en toen kon gewoon het hele bedrag. Ben trouwens tier 3.

Heb ik vandaag ook gehad. Andere bedragen, zelfde probleem. Ook staat bij mij, net als bij jou, de maandelijkse limiet negatief. Na eerst het maximum te withdrawen was de rest daarna beschikbaar. Dus maar 2 withdrawals gedaan. Die 9 cent kan ik wel lijden.

edit: Nu ik even reken... De verhouding tussen het bedrag dat je kunt withdrawen en je totale saldo is precies hetzelfde als wat het bij mij was (0.7407)

[ Voor 24% gewijzigd door Rannasha op 22-12-2013 20:56 ]

• LED-Maniak
MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:45:
Bij mij ook geen probleem.

Ik zit wat te lezen op bitcointalk over de security van NXT (het viel me al op dat ze geen httpS gebruiken) of beter gezegd: het totale gebrek aan security...
Wie gebruikt er nu nog GEEN httpS op een site waar belangrijke info op staat. Laat staan waar voor 100.000' en euro's verhandeld wordt....

Dat is wel heel vreemd toch? Zelf een beginner kiest daar niet meer voor.
Wat dacht je van het wachtwoord van de site.. Als je een &^$* gebruikt dan kapt de site er mee. Je moet ook constant opnieuw op dat cgi script inloggen als je een beetje rondklikt. Zelfs het depositen en invullen van een order gaat mega vaag.
T homass schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:46:
Iemand enig idee waarom ik niet het gehele bedrag kan withdrawen? Heb al vaker terug gestort en toen kon gewoon het hele bedrag. Ben trouwens tier 3.

Toevallig nog een order open staan? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door LED-Maniak op 22-12-2013 20:49 ]

• gise
  • Niet online
eindelijk een beetje actie

• Rannasha
Meh, een steeds minder relevante exchange die 3% daalt zonder dat de rest volgt. Als je dat al actie vindt...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 15:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rannasha schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:01:
edit: De Stop gaat natuurlijk af zodra de prijs onder de Stop-limiet daalt, en niet erboven zoals ik eerder zie (facepalm-momentje :F ). Als je winst wil nemen, dan een Limit gebruiken. Om verlies te beperken, een Stop. Ik weet nog steeds niet zeker welk type order de Stop maakt, maar ik vermoed zeer sterk dat het een Market Order is.
Dat lijkt me vrij evident uit het feit of je 1 of 2 invoervelden krijgt. Een stop order met 1 invoerveld kan nooit limit zijn anders is de stop compleet useless (dan maakt ie de limit order voor dezelfde de prijs als waar hij zojuist doorheen is gegaan, dan ben je eigenlijk dus al te laat)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2013 22:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01-2025
Net een dgex.com account aangemaakt, maar wat is dit voor iets geks. Ik wil een deposit doen van 0.5 bitcoin en dat moet je om een of andere reden confirmen?
Please transfer 0.5 BTC to bitcoin address:
1N8nYRZhTmCQA6UvZjRgGsCq6B7Bu2sXZr
<confirm button>
Click the button after you have transferred the bitcoins. After receiving payment your account balance will be credited automatically when the transaction is seen in the network.
Wat een vage site is dat :/

There go the goddamn brownies.

• MichaelB74
Algemene vraag:

Wat doen jullie als je coins lekker in de plus staan?

1. haal je alleen je inzet er uit?
2. inzet + deel van je winst?
3. alles (en hopen dat je op een later moment goedkoper kan instappen?).

Het gaat niet om de hoeveelheden die ik hier wel eens voorbij zie komen, maar toch zo'n 1 BTC winst.

Verwijderd

MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:07:
Algemene vraag:

Wat doen jullie als je coins lekker in de plus staan?

1. haal je alleen je inzet er uit?
2. inzet + deel van je winst?
3. alles (en hopen dat je op een later moment goedkoper kan instappen?).

Het gaat niet om de hoeveelheden die ik hier wel eens voorbij zie komen, maar toch zo'n 1 BTC winst.
Bij mij komen ze nooit in de plus te staan, ik verkoop ze daarom altijd maar met verlies om vervolgens weer op een piek in te gaan kopen, buy high sell low :D

Ik verwacht een bepaalde koers waarop ik verkopen wil, als het te lang duurt, de koers staat te lang stil dan verkoop ik zodra ik winst heb, hoe veel of weinig dat ook mag zijn. Voorheen bleef ik langer in Bitcoins zitten maar de koersen schommelen zo heftig op en neer dat ik altijd mis zit. Tevens is er nog steeds op de langere termijn een down trend, dus lang blijven zitten in bitcoins vind ik te veel risico. Op dit moment wacht ik tot de €490,- aangetikt word, hopelijk morgen :'(

• MichaelB74
Tsja, buy high, sell low is ook een gave!

Meldt het in het vervolg, dan gaan wij precies het tegenovergestelde doen! ;)

Maar ik was niet duidelijk genoeg.
Ik stap er niet uit naar fiat, maar naar BTC. Jammer dat trend naar beneden wijst, maar ik gok op de langere termijn. Mijn geld hoeft er niet uit.

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 14:29
De BitInstant website is leeg.... zelfs geen aankondiging meer.
Ik hoopte dat die nog terug zou komen :/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Bonez0r
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:11:
[...]
Tevens is er nog steeds op de langere termijn een down trend, dus lang blijven zitten in bitcoins vind ik te veel risico.
Ik zag een paar dagen geleden deze link op reddit: Mean reversion.

We gaan gewoon terug naar het gemiddelde. Zie ook het plaatje met uitleg in dat artikel, onderaan:
Mean reversion becomes more likely the further price extends away from the mean.
. De enorme piek van eind november zit heel ver boven het gemiddelde (moving average) en het is normaal dat het terug beweegt. Dat zie je zowel op grotere schaal (maanden) als kleine schaal (dagen, uren, minuten). Dat betekent niet dat het een verliesgevende business is, want ook op de korte termijn zie je dus die op en neer bewegingen van de moving average vandaan en weer terug er naartoe.

Trouwens, over moving averages gesproken. Ik was gisteren aan het kijken naar een trade bot. Nog niet goed werkend gekregen, maar die bot kijkt naar exponential moving averages (EMA). Volgens mij doet hij buy als de short term EMA naar boven toe door de long term EMA gaat en omgekeerd, sell als short term EMA de long term EMA naar beneden toe snijdt. Of zoiets. Ik heb even in de bitcoinwisdom grafieken gekeken, waar je twee EMA lijnen kan instellen en het lijkt een winstgevende manier van traden. Maar ik durf er nog geen grote bedragen op te zetten en door weekend/Kerst en op dit moment wat kleine walls op Bitstamp schiet het daar niet op. Zijn er hier mensen die deze techniek toepassen?

[ Voor 26% gewijzigd door Bonez0r op 22-12-2013 22:42 ]

• MichaelB74
rickiii schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:21:
De BitInstant website is leeg.... zelfs geen aankondiging meer.
Ik hoopte dat die nog terug zou komen :/
Deze BitInstant: Wikipedia: BitInstant

"Jammer" dat die niet meer bestaan idd. :/

(je zal vast een andere bedoelen)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bonez0r schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:29:
Trouwens, over moving averages gesproken. Ik was gisteren aan het kijken naar een trade bot. Nog niet goed werkend gekregen, maar die bot kijkt naar exponential moving averages (EMA). Volgens mij doet hij buy als de short term EMA naar boven toe door de long term EMA gaat en omgekeerd, sell als short term EMA de long term EMA naar beneden toe snijdt. Of zoiets. Ik heb even in de bitcoinwisdom grafieken gekeken, waar je twee EMA lijnen kan instellen en het lijkt een winstgevende manier van traden. Maar ik durf er nog geen grote bedragen op te zetten en door weekend/Kerst en op dit moment wat kleine walls op Bitstamp schiet het daar niet op. Zijn er hier mensen die deze techniek toepassen?
Wat ik erover gelezen heb is de bitcoinkoers te volatiel om die strategie toe te passen. Ik weet echter niet meer waar ik dat gelezen heb of dat de source ook credible is, doe ermee wat je wilt ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• rickiii
MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:31:
[...]
Deze BitInstant: Wikipedia: BitInstant
"Jammer" dat die niet meer bestaan idd. :/
(je zal vast een andere bedoelen)
Die bedoelde ik idd
De oprichter Charlie Shrem heeft iig gisteren net een nieuw vliegtuig met Bitcoin gekocht.
https://twitter.com/CharlieShrem/status/414197766773280768

Eens kijken of ik jullie bang kan maken ;)
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Zw6TFDG.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rickiii op 22-12-2013 23:38 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:00
Wat houdt days destroyed in?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://bitcoin.stackexchange.com/a/847

Blijkbaar is er dus ofwel een enorme som bitcoins verplaatst ofwel een redelijke som van bitcoins die al lang niet meer zijn aangeraakt.
.edit: aangezien de transaction volume niet substantieel is gestegen is het dus vooral een movement van bitcoins vanaf een oud adres.

[ Voor 109% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2013 23:51 ]

• Bonez0r
.oisyn schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:48:
[...]

Wat ik erover gelezen heb is de bitcoinkoers te volatiel om die strategie toe te passen. Ik weet echter niet meer waar ik dat gelezen heb of dat de source ook credible is, doe ermee wat je wilt ;)
Interessant leesvoer. Ga ik morgen lezen, nu slapen. :z

• Avalaxy
.oisyn schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:46:
http://bitcoin.stackexchange.com/a/847

Blijkbaar is er dus ofwel een enorme som bitcoins verplaatst ofwel een redelijke som van bitcoins die al lang niet meer zijn aangeraakt.
Dat laatste denk ik, als het een hele grote som was dan zou het opgevallen zijn (net als een tijdje terug met die bitstamp transactie). Alleen de relevantie en het nut van de metric ontgaat me. Waarom zouden coins waar lang niks mee gebeurt belangrijker zijn? Wat geeft het nou eigenlijk helemaal aan? Volgens mij geen drol.

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07-2025
Avalaxy schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:52:
[...]

Dat laatste denk ik, als het een hele grote som was dan zou het opgevallen zijn (net als een tijdje terug met die bitstamp transactie). Alleen de relevantie en het nut van de metric ontgaat me. Waarom zouden coins waar lang niks mee gebeurt belangrijker zijn? Wat geeft het nou eigenlijk helemaal aan? Volgens mij geen drol.
Als Satoshi z'n miljoen bitcoins dumpt ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:52:
[...]

Het gaat er volgens mij voornamelijk om dat het transaction volume makkelijk manipuleerbaar is door continu coins heen en weer te moven. In de "days destroyed" grafiek telt een bitcoin die meerdere keren op een dag verplaatst is maar als 1.

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:01

pposthoorn

Constructeur

Net toch ook maar m'n laatste doge verkocht voor ongeveer de prijs waar ik ze voor gekocht heb. Het gaat al dagen naar beneden en ik verwacht niet dat dat gaat verbeteren met kerst voord de deur.

Over kerst gesproken. Wat is jullie aanpak voor BTC rond kerst? Ik zit er redelijk voor de lange termijn in maar houd de koers wel in de gaten, echter met kerst wil ik er niet mee bezig zijn maar mocht de koers flink dalen wil ik er wel uit :P
Ik kan het mij voorstellen dat met kerst de koers zakt zoals dat ook vaak op zondag gebeurd.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pposthoorn schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:06:
Net toch ook maar m'n laatste doge verkocht voor ongeveer de prijs waar ik ze voor gekocht heb. Het gaat al dagen naar beneden en ik verwacht niet dat dat gaat verbeteren met kerst voord de deur.
No shit sherlock. Dat is hier uitgebreid besproken toen trading begon op Cryptsy. Ik heb mijn ~96% winst gepakt. Gezien de hoeveelheid DOGE die geproduceerd wordt was het wel duidelijk dat die koersstijging nooit door kon zetten en alleen maar hard naar beneden kon gaan. Ik heb me er zelfs nog over verbaasd dat het nog redelijk langzaam ging. No offence, maar denken dat er na vrijdag nog winst te behalen viel is eigenlijk wel een beetje dom ;)

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

.oisyn schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:09:
[...]

No shit sherlock. Dat is hier uitgebreid besproken toen trading begon op Cryptsy. Ik heb mijn ~96% winst gepakt. Gezien de hoeveelheid DOGE die geproduceerd wordt was het wel duidelijk dat die koersstijging nooit door kon zetten en alleen maar hard naar beneden kon gaan. Ik heb me er zelfs nog over verbaasd dat het nog redelijk langzaam ging. No offence, maar denken dat er na vrijdag nog winst te behalen viel is eigenlijk wel een beetje dom ;)
Rustig maar, ik had bij een factor 4 al een deel verkocht ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat doet niets af aan het feit dat het onverstandig was de rest te houden ;)

• rickiii
Block met de transacties die de BDD heeft veroorzaakt: https://blockchain.info/b...60ffbe4dad0b52099560e045f
Er is ongv 120.000BTC verplaatst met transacties zo groot als 4000-5000BTC uit adressen die al sinds 2011 niet meer waren gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door rickiii op 23-12-2013 00:19 ]

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

.oisyn schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:12:
Dat doet niets af aan het feit dat het onverstandig was de rest te houden ;)
Heb je toevallig ook zulk sterk advies over bitcoin aanhouden/verkopen voor kerst? :9

• MichaelB74
Een paar dagen geleden had ik het er over dat de confirmations-tijd soms langer lijkt te duren.
Niet lijkt, maar dat dat ook zichtbaar was.

Toont deze link mijn waarneming? https://blockchain.info/c...der=true&scale=0&address=

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pposthoorn schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:16:
[...]

Heb je toevallig ook zulk sterk advies over bitcoin aanhouden/verkopen voor kerst? :9
Was het maar zo'n feest }:|. Ik kan je wel vertellen wat DOGE gaat doen? :P

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2013 01:27 ]

• Rannasha
pposthoorn schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:16:
[...]

Ik vermoed dat ongeacht wat Bitcoin gaat doen over de kerst, het iets zal zijn dat met laag volume gebeurt. Dat wil zeggen dat het, als de markt de koers niet wil volgen, het snel ongedaan gemaakt zal worden na de feestdagen.

Ik vermoed dat we het gekwakkel van de afgelopen dagen blijven houden.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 16:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Dat gekwakkel mag van mij nog wel ff aanhouden :) goed voor de handel :*)

Legion 7i i9 3080 32gb

Verwijderd

Waar is NXT gebleven op coinmarketcap.com?

• gise
  • Niet online
markklok schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:33:
Dat gekwakkel mag van mij nog wel ff aanhouden :) goed voor de handel :*)
Valt weinig te handelen met die lage vollumes helaas. ook de schommelingen zijn niet zo groot

• MichaelB74
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:34:
Waar is NXT gebleven op coinmarketcap.com?
Problemen door aanhoudende ddos las ik.

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06-2025

vertigoo

Welcome to the jungle

MichaelB74 schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:19:
[...]

Problemen door aanhoudende ddos las ik.
...en een haperende api

OF:
Van marketcap gehaald omdat de informatie enkel van dgex.com af komt en die exchange is, zo is gebleken, nogal vatbaar voor manipulatie van de koers. Dat zou de koers onbetrouwbaar maken.

• MichaelB74
vertigoo schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:23:
[...]

...en een haperende api

OF:
Van marketcap gehaald omdat de informatie enkel van dgex.com af komt en die exchange is, zo is gebleken, nogal vatbaar voor manipulatie van de koers. Dat zou de koers onbetrouwbaar maken.
Klopt over die manipulatie.

Ik zie steeds dat de koers wil zakken en dan ineens een stuk hogere buy.
"Ze" proberen de koers steeds boven de 4000 te houden.

• Rannasha
Ahhh, mjin deposit van donderdagavond is eindelijk bij Bitstamp aanbeland. Jammer dat het niet voor het weekend kon, maar ik heb weer geld om mee te spelen. Nu nog iets meer actie op de exchanges graag!

• gise
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om over te stappen naar XBT/USD in plaats van XBT/EUR. veel meer beweging daar door hogere volumes. meer mensen die dit doen?

Verwijderd

Iemand nog een mooie tip uit de glazenbol, volume is echt om te huilen op btce momenteel! |:(

• Rannasha
gise schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:34:
Ik zit eraan te denken om over te stappen naar XBT/USD in plaats van XBT/EUR. veel meer beweging daar door hogere volumes. meer mensen die dit doen?
Ligt er aan wat je doel is. Als je wil daytraden, dan kun je dat het beste doen waar het meeste liquiditeit zit, zodat je orders snel gevuld worden.

Met BTC kun je vrij rap overstappen van de ene exchange naar de andere, dus je hoeft jezelf niet echt te beperken tot een enkele exchange.

Verwijderd

gise schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:34:
Zit ik ook aan te denken...
Zit met al me geld op btc-e ook in EUR ipv USD

Nadeel kan zijn doordat je die hogere volumes hebt dat je ook eerder naast grijpt.
De eur koers beweegt iets later op of neer als de USD koers begint..
Hier kan je soms wel mooi gebruik van maken

Ander nadeel is, is dat je eerst je geld om moet zetten en hier ook verlies pakt misschien

• gise
  • Niet online
Hoef het geld niet om te zetten toch? Heb nu even alles in Euro's staan in afwachting van een daling, als ik weer in XBT zit kan m'n volgende sell order op Dollar zijn

Verwijderd

klopt ja..
Of nu je euros omzetten in usd bovenin bij USD/EUR

Nadeel van jou manier is dat je misschien steeds moet omrekenen als je deels in euros en deels in dollars zit

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 11:39 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap af en toe die spikes in de graphs op Cryptsy echt niet. Neem nou HBN: https://www.cryptsy.com/markets/view/80. Je ziet daar een spike rond 1:50 vannacht met een high van 0.00096nogwat. Ik had een sell order op 0.00017nogwat, die is niet gehit. Hoe kan dat :?

• Rannasha
Ugh, Kraken werkt hier niet mee. Zat gisteren net onder de maand-limiet voor deposits, kijk ik vandaag zit ik er opeens $1300 boven zonder dat ik een deposit heb gedaan :?

Bovendien staat er dat het 9 dagen duurt voordat ik weer deposits kan doen omdat ik over de limiet heen ben, maar de komende dagen zijn er meerdere deposits die dan een maand geleden zijn en dus "verjaren", waardoor ik weer ruimte zou moeten hebben (heb eerder van een medewerker gehoord dat de limiet gebaseerd is op de laatste 30 dagen en niet op een vaste dag in de maand reset).

Maar even een support ticket gemaakt, maar ik vrees dat ik gedurende de feestdagen niet kan spelen op Kraken, behalve met de paar coins die er nu rondzwerven :(

• gise
  • Niet online
Als iemand nog LTC wil, de BTC/LTC koers staat heel laag momenteel op BTC-e

[ Voor 6% gewijzigd door gise op 23-12-2013 13:19 ]

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:17
Rannasha schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:58:
Ugh, Kraken werkt hier niet mee. Zat gisteren net onder de maand-limiet voor deposits, kijk ik vandaag zit ik er opeens $1300 boven zonder dat ik een deposit heb gedaan :?

Bovendien staat er dat het 9 dagen duurt voordat ik weer deposits kan doen omdat ik over de limiet heen ben, maar de komende dagen zijn er meerdere deposits die dan een maand geleden zijn en dus "verjaren", waardoor ik weer ruimte zou moeten hebben (heb eerder van een medewerker gehoord dat de limiet gebaseerd is op de laatste 30 dagen en niet op een vaste dag in de maand reset).

Maar even een support ticket gemaakt, maar ik vrees dat ik gedurende de feestdagen niet kan spelen op Kraken, behalve met de paar coins die er nu rondzwerven :(
Dan koop je toch BTC bij bitonic en stuur je ze naar Kraken. Is ook ook nog voordelig op dit moment...

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• gise
  • Niet online
Daar is Rannasha goed bekend mee ;)

• Rannasha
RaymondD schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:28:
[...]

Dan koop je toch BTC bij bitonic en stuur je ze naar Kraken. Is ook ook nog voordelig op dit moment...
Ik kan niets naar Kraken sturen, want ik zit tegen mijn deposit-limiet aan om onduidelijke redenen. Kraken telt alle deposits (euro, dollar, bitcoin, enz...) bij elkaar op.

Ik heb momenteel 6 BTC op Kraken en tenzij ze het probleem oplossen kan daar dit jaar niets meer bijkomen.
gise schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:30:
Daar is Rannasha goed bekend mee ;)
Ja inderdaad. Verschil is nu echter maar een euro of 2. Daarmee kom ik de winter niet door.

[ Voor 19% gewijzigd door Rannasha op 23-12-2013 13:32 ]

• gise
  • Niet online
nevermind :)

[ Voor 94% gewijzigd door gise op 23-12-2013 13:36 ]

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:58:

Tis toch vrij rustig nu .. koers blijft beetje gelijk

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

NXT gaat behoorlijk naar beneden het laatste uur. Heb een uur geleden verkocht op 4600 en een paar minuten later weer gekocht op 3820. Koers staat nu op 2500 2000.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vertigoo schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:51:
NXT gaat behoorlijk naar beneden het laatste uur. Heb een uur geleden verkocht op 4600 en een paar minuten later weer gekocht op 3820. Koers staat nu op 2500 2000.
NXT wordt flink aangevallen ;( en die multiple blockchains helpen ook niet echt op het moment.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Heb net weer een aantal verkocht op 2500. Proberen te kopen op 1290, maar dat mag dus niet. Ik mag geen order invullen meer dan 30% verschil binnen 6 uur. Dus teruggekocht moeten kopen op 2150. Ach ja nog steeds winst natuurlijk.

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:40
vertigoo schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:03:
Heb net weer een aantal verkocht op 2500. Proberen te kopen op 1290, maar dat mag dus niet. Ik mag geen order invullen meer dan 30% verschil binnen 6 uur. Dus teruggekocht moeten kopen op 2150. Ach ja nog steeds winst natuurlijk.
Ik kreeg hetzelfde bericht. Gisteren net 0.2 btc erop gezet en nu nog maar de helft ervan over.
Gaat heel hard achteruit.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

Die koers gaat zo gigantisch snel dat het niet meer logisch is. Ik verkoop iig niks atm :)

Twitter

• Zwerver
  • Niet online
PMuizen schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:04:
[...]

Ik kreeg hetzelfde bericht. Gisteren net 0.2 btc erop gezet en nu nog maar de helft ervan over.
Gaat heel hard achteruit.
Ik heb de mazzel dat ik er vannacht uitgestapt ben op 6100.... Erg blij om als ik dit zo zie...

• MichaelB74
Ach, heb het al meerdere keren zo gigantisch hard zien gaan de afgelopen dagen.
Gewoon je cool bewaren.

Liefst koop ik nu laag in, maar ze blijven te hoog aanbieden vind ik.
< 3000 zou wel leuk zijn.

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

MichaelB74 schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:15:
Ach, heb het al meerdere keren zo gigantisch hard zien gaan de afgelopen dagen.
Gewoon je cool bewaren.

Liefst koop ik nu laag in, maar ze blijven te hoog aanbieden vind ik.
< 3000 zou wel leuk zijn.
Als je nu een buy order inschiet voor bijv. 2800 heb je die zo gevuld denk ik

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:07
WTf log net in en ben van 8btc naar 3btc gegaan :') Ach ja nog steeds 2btc winst maar ja wat gaat dan hard zeg. Ging ook net zo hard omhoog trouwens.

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:33:
Ahhh, mjin deposit van donderdagavond is eindelijk bij Bitstamp aanbeland. Jammer dat het niet voor het weekend kon, maar ik heb weer geld om mee te spelen. Nu nog iets meer actie op de exchanges graag!
Het is echt stil aan het vallen, ik zit op Kraken en MtGox, me voorkeur voor Kraken maar al kijk je eens naar het orderboek dan zitten er enorme gaten van tijd tussen de orders, echt jammer.

• MichaelB74
Hee jongens, waar ligt het toch aan dat confirmations de laatste dagen af en toe gruwelijk lang duren?

Gisteren duurde het bij mij 55 minuten voor 1 confirmation.
Nu een vriend op de chat: om 11:15 1BTC verzonden en nog niet 1 confirmation :?

• Rannasha
MichaelB74 schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:33:
Hee jongens, waar ligt het toch aan dat confirmations de laatste dagen af en toe gruwelijk lang duren?
Toeval. Het vinden van een block is een toevalsproces met een gemiddeld interval van 10 minuten, maar dit kan sterk afwijken. Zo heb je soms 5 blocks in 20 minuten, en soms een uur tussen 2 blocks.
55 minuten voor 1 confirmation kan goed. 55 minuten wachten op een block gebeurt soms en wat daarnaast regelmatiger voorkomt is dat een transactie niet in het eerste block na de transactie wordt opgenomen. Als de miner van het block de transactie nog niet heeft ontvangen of als het erg druk is op het netwerk.

Het tweede geval, BTC verzonden om 11:15 hoort allang een confirmation te hebben gehad tenzij het niet met genoeg miners-fee is verzonden. Transacties zonder voldoende fees kunnen soms meer dan een dag in de wachtrij staan, omdat er volgens het protocol slechts beperkt ruimte is in ieder block voor gratis transacties.

• rickiii
MichaelB74 schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:33:

Kun je op blockexplorer or blockchain.info informatie over die transactie zien... wat de fee is bijv.?
De transactie-tijden duren gemiddeld inderdaad langer dan de afgelopen maanden, maar niet schokkend:
https://blockchain.info/c...String=7&scale=0&address=

• Zwerver
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:30:
[...]

me voorkeur voor Kraken maar al kijk je eens naar het orderboek dan zitten er enorme gaten van tijd tussen de orders, echt jammer.
Ik denk dat het daarmee te maken heeft...

Verwijderd

Zwerver schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:47:
[...]

Ik denk dat het daarmee te maken heeft...
:$ Dat is nou de tweede keer al. Mijn nederige excuses.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Nou zeg... ik denk vandaag lekker daytraden met LTC op bitfinex, maar de markt staat nagenoeg stil :(
Ik heb er 20 gekocht in t weekend, met de verwachting dat het vandaag wel weer zo stijgen, maar het lijkt erop dat mensen druk bezig zijn met de kerstinkopen enzo.

[ Voor 44% gewijzigd door Extera op 23-12-2013 14:54 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Avalaxy
Heerlijk. Op de frontpage discussiëren over Bitcoin met onbegrijpende mensen.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:03

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:49:
[...]

:$ Dat is nou de tweede keer al. Mijn nederige excuses.
Zie je wel, je kan het wel d:)b

:P

.oisyn: Ik heb je voorbeeldje toch maar in de praktijk gebracht :$
Tijdens de kerst geen tijd en zin, dus 4 ordertjes a €50 ingeklopt die verkopen op 20% winst.

Ik zie het over een paar dagen wel :+

[ Voor 30% gewijzigd door Ethirty op 23-12-2013 15:14 ]

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-01 21:03

two

Avalaxy schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:07:
Hehe, ik zie het. Maar d'r klopt niets van wat die BadRespawn. Al is het soms wel het geval bij altcoins. Ze worden opgericht om eigenaren rijk te maken.

Signature

• MichaelB74
Rannasha schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:43:
[...]

Toeval. Het vinden van een block is een toevalsproces met een gemiddeld interval van 10 minuten, maar dit kan sterk afwijken. Zo heb je soms 5 blocks in 20 minuten, en soms een uur tussen 2 blocks.

[...]

55 minuten voor 1 confirmation kan goed. 55 minuten wachten op een block gebeurt soms en wat daarnaast regelmatiger voorkomt is dat een transactie niet in het eerste block na de transactie wordt opgenomen. Als de miner van het block de transactie nog niet heeft ontvangen of als het erg druk is op het netwerk.

Het tweede geval, BTC verzonden om 11:15 hoort allang een confirmation te hebben gehad tenzij het niet met genoeg miners-fee is verzonden. Transacties zonder voldoende fees kunnen soms meer dan een dag in de wachtrij staan, omdat er volgens het protocol slechts beperkt ruimte is in ieder block voor gratis transacties.
Ah, bedankt voor je antwoorden!

Nooit geweten dat de tijd tussen 2 blocks zo sterk kan afwijken.

Hij heeft wel de standaard fee van 0.0001 gebruikt, wellicht had hij hem dan beter naar 0.0003 verhoogd. Goed weetje voor de volgende transactie :)

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Rannasha schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:33:
Duurt een storting zo lang ? Ik dacht een SEPA bank transfer is vrij en snel.
En ik maar wachten tot mijn SEPA storting van zondag nu al op de rekening van Kraken staat. :+

• Rannasha
Blord schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:23:
[...]

Duurt een storting zo lang ? Ik dacht een SEPA bank transfer is vrij en snel.
En ik maar wachten tot mijn SEPA storting van zondag nu al op de rekening van Kraken staat. :+
Normaal gesproken komen mijn SEPA's naar Bitstamp altijd de volgende werkdag aan. Ik had deze donderdagavond verstuurd en als je dan de vrijdag mist, dan mis je meteen het weekend, want dan verwerken de banken geen transacties.

• gise
  • Niet online
Zo, ik heb er de halve dag over gedaan om alles weer even te verkopen met zo min mogelijk verlies, was nog knap lastig met deze sitlstand. Partial orders, meerdere fee's later heb ik in totaal €1,10 verlies gemaakt :P

Nu maar wachten opdat de prijs misschien inzakt met de kerstdagen, ik ben d'r klaar voor!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01-2025
Voor Bitcoin-believers nog een leuke kijktip voor vanavond: Tros Radar: http://www.trosradar.nl

Antoinette duikt in de banken-/schuldencrisis, de oorsprong van geld en de dagelijks oplopende overheidsschuld. Volgens mij wordt de conclusie dat de schulden van de overheden nooit meer kunnen worden afgelost en dat we misschien maar beter naar een andere munt kunnen ;)

Originele startpagina - Stadindex.nl

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat lost het betreffende probleem niet op hoor.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• rickiii
Avalaxy schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:07:
Tenenkrommend.

Mensen zien Bitcoin alleen maar als een manier om bepaalde mensen snel rijk te maken zonder ook maar één seconde over het nut na te denken. Dat het binnen Nederland geen toegevoegde waarde heeft met snelle, goedkope iDeal en Maestro transacties, wil nog niet zeggen dat het voor internationale betalingen of financiële diensten niks toevoegt.... en dat verhaal over "goedkopere litecoins" en "snellere transacties" mag ook wel eens duidelijker ontkracht worden. Ik ben de laatste die je zal vertellen dat je Bitcoins moet kopen als investering, maar ze hebben zeker wel nut.

[ Voor 15% gewijzigd door rickiii op 23-12-2013 15:49 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:44

orf

Ik zie het zo snel niet (of ik lees niet goed), wordt bij Kraken.com de fee in rekening gebracht bij een transactie of wanneer je de order aanmaakt? Kun je onbeperkt orders weer intrekken en weer indienen als de markt verandert?

• Rannasha
orf schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:48:
Ik zie het zo snel niet (of ik lees niet goed), wordt bij Kraken.com de fee in rekening gebracht bij een transactie of wanneer je de order aanmaakt? Kun je onbeperkt orders weer intrekken en weer indienen als de markt verandert?
Fees worden alleen berekend over het bedrag dat daadwerkelijk verhandeld is. Je kunt dus naar gelang orders aanmaken en annuleren.

Dit is overig de standaard aanpak en niet specifiek voor Kraken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 23-12-2013 15:50 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:44

orf

Gelukkig.
Dan heb ik meer verhandeld dan ik dacht. Zit nu op 0,14% en dacht dat dat wellicht kwam door niet uitgevoerde orders. Dank :)
Pagina: 1 ... 63 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid