Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 178 Laatste
Acties:
  • 539.560 views

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 17:13
BTCdirect.nl

heb ik ook een paar keer gekocht.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Criminelis schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 08:57:
[...]

Wat ik me afvraag is: jij had het er over dat je 9 BTC gekocht/verkocht had op Bitonic/Kraken. (Welke kant je BTC heen gingen weet ik nu even niet). Maar het volume van Kraken is zo laag met BTC, dat ik me afvraag hoe je zo makkelijk 9 BTC koopt/verkoopt op Kraken. Met arbitrage is enige snelheid tussen kopen/verkopen wel gewenst natuurlijk (tenzij de koers stijgt, maar dat weet je van tevoren niet).

En nog iets... Op het moment dat jij prijsverschillen constateert, moet jij dan eerst nog coins kopen om ze vervolgens te verkopen?
Ik heb 9 BTC verkocht op Kraken (en daarna nog eens 3) en vrijwel tegelijk 12 teruggekocht op Bitonic. Mijn BTC zwerven tegenwoordig rond op de verschillende exchanges. Zodra ik dan een prijsverschil zie, kan ik tegelijkertijd kopen op exchange A en verkopen op exchange B. Als je moet wachten voor de BTC die je gekocht hebt aangekomen zijn op de plek waar je gaat verkopen, dan loop je risico dat de koers ongunstig is verandert en ik loop dat risico liever niet.

Gisteravond zaten er behoorlijk wat bids rond de 475 euro op Kraken toen de Bitstamp koers onder de $600 zakte. En gelukkig had ik toen het grootste deel van m'n coins op Kraken. Bitonic schuift meestal redelijk mee met de Bitstamp koers, maar op Kraken was er niet genoeg actie om de prijs omlaag te duwen, dus was er een verschil van ruim 25 euro per coin. Dergelijke verschillen treden zo af en toe wel op tussen Kraken en Bitonic, maar meestal met een stuk minder bid-volume op Kraken, waardoor je vaak slechts 1 of 2 coins kunt verkopen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01-2025
MichaelB74 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:51:
BTCdirect.nl

heb ik ook een paar keer gekocht.
Er is wel een belangrijk verschil tussen die twee sites.

Bitonic werkt met een eigen voorraad bitcoins. Je vult je order in, je ziet hoeveel bitcoins of euro's je krijgt en dan heb je iets van 10 minuten om de order af te ronden. De bedragen veranderen niet meer.

BTCdirect heeft geen eigen voorraad, maar koopt/verkoopt op de beurs op het moment dat jij een order bij ze doet. Je vult in hoeveel bitcoins/euro's je wil ontvangen, maar dat is slechts een indicatie. Wat je werkelijk ontvangt hangt af van de trade die zij doen. Het kan dus zijn dat je meer of minder krijgt dan het indicatiebedrag.

Niet zo slim van Bitonic eigenlijk, er kan misbruik worden gemaakt van hun systeem. Je krijgt eigenlijk een kijkje 10 minuten in de toekomst. Hebben we dan toch die glazen bol gevonden?

There go the goddamn brownies.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:47

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Bonez0r schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:37:
[...]

Ik zie nu pas "scheduled start"en "scheduled expire"staan bij leverage. Werkt dat ook zonder leverage? Want dat zou meteen het antwoord zijn op
[...]

Wat is Kraken toch een prachtige site. Alleen zo jammer van het lage volume, daarom zit ik nu grotendeels op Bitstamp.
Yep, dat kan. Heb dat al een paar keer gebruikt. 'Deze order is alleen vandaag/deze week/deze maand geldig' vind ik erg handig als je een order wil uitvoeren maar alleen binnen een bepaalde tijd. Je kan ook voor custom kiezen trouwens.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Rannasha
Bonez0r schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:14:
[...]
Niet zo slim van Bitonic eigenlijk, er kan misbruik worden gemaakt van hun systeem. Je krijgt eigenlijk een kijkje 10 minuten in de toekomst. Hebben we dan toch die glazen bol gevonden?
Ik neem aan dat Bitonic dat heeft meegerekend in hun prijs-bepalings-algoritme.

• MichaelB74
Rannasha schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:29:
[...]

Ik neem aan dat Bitonic dat heeft meegerekend in hun prijs-bepalings-algoritme.
En ze kunnen misbruik zo detecteren door naar het wallet adres en/of ip-adres te kijken.
Lijkt me idd. wel dat ze daar over nagedacht hebben.

Verwijderd

ja is ook echt misbruik als je er tot 10 minuten over doet... :S??
Hun geven je 10 minuten.. klaar, zit je erboven gaat het niet door, zit je eronder dan wel

Simpel

• MichaelB74
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:32:
ja is ook echt misbruik als je er tot 10 minuten over doet... :S??
Hun geven je 10 minuten.. klaar, zit je erboven gaat het niet door, zit je eronder dan wel

Simpel
Nou, je zet het voor 10 minuten vast.
Stijgt de prijs, dan heb je per direct soms al een paar tientjes en al helemaal als je grote hoeveelheden koopt.

Ik koop voor 430, na 9 minuten staat het op 445 (makkelijk mogelijk) en betaal dan pas. Lekker X keer 15 euro verdient. Toch een leuke bijkomstigheid.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:49
Bonez0r schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:14:
[...]

Het lijkt me dat ze geen geld verliezen op de manier waarop ze nu werken, anders waren ze allang gestopt.

• Rannasha
MichaelB74 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:42:
[...]

Stijgt de prijs, dan heb je per direct soms al een paar tientjes en al helemaal als je grote hoeveelheden koopt.

Ik koop voor 430, na 9 minuten staat het op 445 (makkelijk mogelijk) en betaal dan pas. Lekker X keer 15 euro verdient. Toch een leuke bijkomstigheid.
Hoewel prijs-fluctuaties van meer dan 10 euro in 10 minuten regelmatig voorkomen, als je er daadwerkelijk op wacht dan zul je zien dat de meeste 10-minuut-intervallen toch eigenlijk best saai zijn.

Ik denk niet dat het voor Bitonic een heel groot probleem is.

• MichaelB74
Tuurlijk, het is doodsaai en dat zal ook niet echt gebeuren.
Het ging er de eerste poster meer om dat het wel mogelijk is.

Ik vind het een topservice van ze, want je weet waar je aan toe bent.
Het zal vast meer goed dan slecht voor ze doen, want zoiets zorgt wel voor meer vertrouwen.

En vertrouwen komt te voet en gaat te paard ;)

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Hier een vraag van een bitcoin beginner. :P

Ik weet dat het veel te laat is om in te stappen, maar het lijkt me leuk om wat alternatieve coins te minen via hashcows. Wie weet worden die ooit nog wat waard. Is hascows hiervoor de beste pool?

Verder vroeg ik me af welke videokaart op dit moment de beste mine/prijs verhouding heeft. Ik was al van plan mijn videokaart te upgraden naar een 7870. Deze staat voor 142 euro in de pricewatch. Zijn er nog andere kaarten tot 200 euro die beter kunnen minen dan deze?

• Rannasha
Mastasidaz schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:23:
Hier een vraag van een bitcoin beginner. :P

Ik weet dat het veel te laat is om in te stappen, maar het lijkt me leuk om wat alternatieve coins te minen via hashcows. Wie weet worden die ooit nog wat waard. Is hascows hiervoor de beste pool?

Verder vroeg ik me af welke videokaart op dit moment de beste mine/prijs verhouding heeft. Ik was al van plan mijn videokaart te upgraden naar een 7870. Deze staat voor 142 euro in de pricewatch. Zijn er nog andere kaarten tot 200 euro die beter kunnen minen dan deze?
Zie hier, 148 pagina's discussie over het minen van Scrypt-coins met GPUs: Scrypt minen op AMD gpu's

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:29
Is het mogelijk om als Nederlander een account op BTCChina te krijgen?

[ Voor 152% gewijzigd door rickiii op 21-12-2013 13:48 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Verwijderd

even een snelle vraag, welk adres van de Rabobank moet ik opgeven in mijn Kraken account?
Plaatselijke vestiging of hoofdkantoor?

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:00:
even een snelle vraag, welk adres van de Rabobank moet ik opgeven in mijn Kraken account?
Doesnt matter. Ik heb hoofdkantoor ING gebruikt (met ing betaling). Werkte perfect 3x

Verwijderd

mat.hi.as schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:09:
[...]

Doesnt matter. Ik heb hoofdkantoor ING gebruikt (met ing betaling). Werkte perfect 3x
Oke, plaatselijk vestiging dan maar gebruikt.

• Rannasha
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:00:
Adres van de bank is niet meer relevant dankzij SEPA. Geen idee waarom dat nog als invoerveld bestaat voor SEPA-betalingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rannasha op 21-12-2013 14:18 ]

Verwijderd

Rannasha schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:17:
[...]

Adres van de bank is niet meer relevant dankzij SEPA. Geen idee waarom dat nog als invoerveld bestaat voor SEPA-betalingen.
ok, nog steeds aan het inkopen op bitonic en verkopen op Kraken trouwens? zojuist was er toch zo'n 15 euro verschil.

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:19:
[...]
ok, nog steeds aan het inkopen op bitonic en verkopen op Kraken trouwens? zojuist was er toch zo'n 15 euro verschil.
Ik heb net 3x een spelletje bitonic gespeeld inderdaad. Kruimelwerk, maar de gemiddelde prijs die ik voor mijn BTC heb betaald daalt zo wel een beetje. Niet zo sterk als de koers echt daalt, maar toch....

PSN: Marselaar

Verwijderd

tammerat schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:20:
[...]

Ik heb net 3x een spelletje bitonic gespeeld inderdaad. Kruimelwerk, maar de gemiddelde prijs die ik voor mijn BTC heb betaald daalt zo wel een beetje. Niet zo sterk als de koers echt daalt, maar toch....
Mooi, ik heb alleen nog nooit een uitbetaling gedaan bij Kraken, daarom nog een beetje huiverig om nog meer geld op te plaatsen.

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 20:45
Als nieuweling wil ik graag weten hoe ik simpelweg moet starten met handelen in Bitcoin. Heb vandaag een klein bedrag naar Kraken overgemaakt en ben inmiddels Tier 3 verified.

Nu staat de prijs iets boven de 450 euro op Kraken. Stel ik koop voor 5 euro bitcoins, dan heb ik 0.01111 BCT in mijn bezit. Even later komt de prijs bijvoorbeeld op 520 euro. Als ik mijn 0.01111 BCT dan verkoop voor 520 euro krijg in in principe 5,78 euro terug.

Van dat bedrag gaan ook nog fees af natuurlijk. Hoe moet ik dat zien? Je betaalt 0,2% fee dus er blijft 99,8% over. Van de 0.01111 BCT die ik voor 5 euro zou krijgen blijft er dan 0,01109 BCT over. Als ik deze weer verkoop dan betaal je nogmaals 0,2% fee dus uiteindelijk blijft er 5,76 euro over?

Klopt mijn beredenering een beetje? En is dit wat men "daytraden" noemt?

• Marselaar
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:26:
[...]
Mooi, ik heb alleen nog nooit een uitbetaling gedaan bij Kraken, daarom nog een beetje huiverig om nog meer geld op te plaatsen.
Daar hoef je niet huiverig voor te zijn. Gaat echt goed en snel. Het is zelfs één keer binnen een dag op mijn rekening gestort. 's Ochtends withdrawal, 's middags op de rekening.

• Rannasha
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:26:
[...]

Uitbetalingen bij Kraken zijn super. Over het algemeen zijn ze de volgende werkdag binnen, maar ik heb afgelopen week meegemaakt dat mijn withdrawal die ik 's ochtends heb aangevraagd, 's avonds al op mijn rekening stond. Het kost ook maar 9 cent per withdrawal, dus je hoeft niet moeite te doen om het aantal withdrawals te beperken.

Na veel te lang uitgeslapen te hebben (handig, familie die het leuk vindt om vroeg op te staan om voor de kleine te zorgen), heb ik maar weer wat coins richting Kraken gestuurd. Kijken of het verschil met Bitonic er straks nog steeds is. Probleem is echter dat mijn bankrekening redelijk op begint te raken van dit soort acties en mijn Kraken withdrawal pas maandag aankomt (want banken zijn stom :().

Maar goed, gisteren 280 euro en 0.2 BTC verdient met arbitrage. Ik mag niet teveel klagen.

Verwijderd

Rannasha schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:32:
[...]

Uitbetalingen bij Kraken zijn super. Over het algemeen zijn ze de volgende werkdag binnen, maar ik heb afgelopen week meegemaakt dat mijn withdrawal die ik 's ochtends heb aangevraagd, 's avonds al op mijn rekening stond. Het kost ook maar 9 cent per withdrawal, dus je hoeft niet moeite te doen om het aantal withdrawals te beperken.

Na veel te lang uitgeslapen te hebben (handig, familie die het leuk vindt om vroeg op te staan om voor de kleine te zorgen), heb ik maar weer wat coins richting Kraken gestuurd. Kijken of het verschil met Bitonic er straks nog steeds is. Probleem is echter dat mijn bankrekening redelijk op begint te raken van dit soort acties en mijn Kraken withdrawal pas maandag aankomt (want banken zijn stom :().

Maar goed, gisteren 280 euro en 0.2 BTC verdient met arbitrage. Ik mag niet teveel klagen.
Oke, mooi dat ze zo snel zijn met uitbetalen, eigenlijk is Kraken gewoon een top site, hoop dat het volume snel mag toenemen.

Enne, bij wat voor prijsverschil begin jij met arbitrage? Ik bedoel 10 euro verschil leverd ook al winst op maar om dan zeg 100 euro winst te maken moet je wel al snel 5000 euro gaan gebruiken.

ps. mooie winst trouwens. Als je dat 1 maand lang, dagelijks weet te behalen heb je toch €8400,- verdient! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 14:58 ]

• Rannasha
somers1234 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:28:
Van dat bedrag gaan ook nog fees af natuurlijk. Hoe moet ik dat zien? Je betaalt 0,2% fee dus er blijft 99,8% over. Van de 0.01111 BCT die ik voor 5 euro zou krijgen blijft er dan 0,01109 BCT over. Als ik deze weer verkoop dan betaal je nogmaals 0,2% fee dus uiteindelijk blijft er 5,76 euro over?
Bij het kopen betaal je 100.2% van de aankoopprijs, bij het verkopen krijg je 99.8% van de verkoopprijs. Deze fees gaan omlaag naarmate je meer handelt.
En is dit wat men "daytraden" noemt?
Daytraden is een concept wat van reguliere beurzen afkomt, waar mensen op een dag veel transacties uitvoeren om winst te maken op kleine koersschommelingen. Vaak wordt dit gedaan met geleend geld, zodat eventuele winsten en verliezen vermenigvuldigd worden. Het idee is dat aan het eind van de beursdag de handelaar geen posities meer open heeft staan en zijn winst (of verlies) mee naar huis neemt.

In Bitcoin-land wordt met daytraden praktisch iedere vorm van actief handelen bedoelt, dus eigenlijk vrijwel alles behalve Bitcoins kopen en vervolgens een tijd niet meer naar omkijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:37:
[...]
Enne, bij wat voor prijsverschil begin jij met arbitrage? Ik bedoel 10 euro verschil leverd ook al winst op maar om dan zeg 100 euro winst te maken moet je wel al snel 5000 euro gaan gebruiken.
Hangt af van de hoeveelheid geld die ik beschikbaar heb (dwz: die niet onderweg is van en naar exchanges). Voor minder dan 10 euro per coin (na aftrek van kosten) doe ik het niet snel. Voor 20 euro per coin dump ik alles wat ik beschikbaar heb. De waardes hangen ook af van de huidige koers, het is nu natuurlijk anders dan toen de koers op 800 euro stond.

Daarnaast zijn er wat bijkomende punten die nuttig zijn (voor mij):
- Handelen verlaagt de fee, wat de volgende trades gunstiger maakt. Als er erg weinig actie is, dan accepteer ik kleinere verschillen om zo toch wat handelsvolume te genereren.
- Arbitrage in een ongebruikelijke richting accepteer ik veel sneller. Heel af en toe komt het voor dat kopen op Kraken en verkopen op Bitonic een paar euro winst oplevert. Dit doe ik dan, ondanks dat het weinig oplevert omdat ik op deze manier minder snel tegen de maandlimiet van Kraken aanloop.

[ Voor 33% gewijzigd door Rannasha op 21-12-2013 14:46 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
MichaelB74 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:42:
[...]

Ik zie het even niet. Als ik 1 BTC koop bij bitonic voor 430, en binnen een minuut is de transactie afgerond zijn ze onderweg, in de tijd dat ze onderweg zijn naar je adres stijgen ze gewoon mee naar 445 hoor.

• Rannasha
UltraSub schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:57:
[...]

Ik zie het even niet. Als ik 1 BTC koop bij bitonic voor 430, en binnen een minuut is de transactie afgerond zijn ze onderweg, in de tijd dat ze onderweg zijn naar je adres stijgen ze gewoon mee naar 445 hoor.
Je kunt de transactie bewust langzaam afronden en kijken wat de BTC prijs doet.

Voorbeeld: Ik koop BTC op Bitonic voor 430 euro, maar op het iDeal scherm wacht ik een paar minuten om te zien of de prijs stijgt. Als de prijs niet stijgt, annuleer ik de bestelling. Stijgt de prijs wel, dan zet ik de bestelling door en verkoop ik eventueel tegelijkertijd dezelfde hoeveelheid coins op een andere exchange.

Dit werkt in theorie, maar in de praktijk is het aantal momenten waarop er genoeg prijs-fluctuatie is om zo'n strategie nuttig te laten zijn toch nog redelijk beperkt. Bovendien is het mogelijk dat Bitonic maatregelen heeft ingebouwd die mensen blokkeren wanneer ze herhaaldelijk bestellingen niet afronden.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Oooow op die manier.. Verkeerd geinterpreteerd dus.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:00
gise schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:03:
[...]

Volgens mij heeft Rannasha 9 XBT op Kraken die hij daar verkoopt tegelijk met dat hij XBT koopt op Bitonic, zo hoef je niet te wachten op confirmations en ben je niet afhankelijk van de koers schommelingen
Zit wat in. Ik had nog wat (ok, €500) cash op kraken staan. Heb dus maar voor m'n aankoopbedrag + een kleine winst een withdraw gedaan naar m'n bankrekening. Van dat geld had ik anders nml weer nieuwe bitcoins gekocht.

• Bonez0r
Op dit moment een buy wall op Bitstamp. Hij beweegt niet (zoals de sell wall van vannacht wel deed) maar staat stil op $550. Wat is hier de bedoeling van en hoe kunnen we hier voordeel uit halen?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/a3efea.png

[ Voor 9% gewijzigd door Bonez0r op 21-12-2013 16:54 ]

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01 11:01
Bonez0r schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:47:
Op dit moment een buy wall op Bitstamp. Hij beweegt niet (zoals de sell wall van vannacht wel deed) maar staat stil op $550. Wat is hier de bedoeling van en hoe kunnen we hier voordeel uit halen?

[afbeelding]
Kopen op 551, en verkopen op 552, zou ik zeggen. Je kan moeilijk iets erop verliezen.

• Rannasha
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:29:
[...]

Kopen op 551, en verkopen op 552, zou ik zeggen. Je kan moeilijk iets erop verliezen.
Behalve dat je tussen de 0.2% en 0.5% transactie kosten betaalt op Bitstamp. Dus een paar van koop en verkoop orders kost je tussen de 2 en 5 dollar per coin.

Wat het precieze doel is van de gigantische bid-wall (of de sell-wall van gisteren) is niet duidelijk, maar het is waarschijnlijk een poging tot manipulatie van de koers. 4000 coins (ver)koop je niet door even een order op de exchange te knallen. Als je dat in kleinere batches doet, krijg je een veel betere prijs.

Het is mogelijk dat de persoon die de bid-wall heeft geplaatst dezelfde persoon is die gisteren met z'n sell-wall bezig was en nu probeert de coins die hij gisteren heeft verkocht vandaag goedkoper terug te kopen. Maar het blijft een wat vreemde strategie, zo'n bizar grote wall.

• Bonez0r
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:29:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk grotere bedragen dan $1 winst :P (edit: plus inderdaad de trade fee van 0.2%). Zo'n wall wordt niet voor de lol neergelegd, dat zorgt waarschijnlijk voor grote koersschommelingen. Maar ik zie nog steeds de logica er niet achter en weet dus ook niet welke kant de koers dan op zou gaan.

Een tijd geleden heeft iemand iets over sell walls gepost. Zou hier dan het omgekeerde gebeuren?
MSI2 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:47:
Als je goed kijk zie je hoe het verhaal in zijn werk gaat. Op gox wordt een massale Sell-Wall gelegd. Op dit punt heeft de reuzeverkoper de tijd om eens flink wat orders op andere beurzen in te leggen onder de marktprijs.

Vervolgens dumpt hij massaal zijn bitcoins op gox ---> gevolg: alles gaat down.

De kooporders welke hij eerder heeft ingelegd gaan allemaal af. Hij koopt alles op lagere prijzen. Weer Sell-order om het vast te zetten.

Hij legt zijn verkooporders van de goedkoop ingekochte zooi op andere beurzen in op hogere niveaus.

Vervolgens koopt hij alles terug op gox omhoog, inclusief zijn eigen gigantische order. Alles gaat mee omhoog.

Hij verkoopt al zijn goedkoop ingekochte zooi tegen hogere prijzen. Klaar. Door alleen gox te manipuleren (dat kost 'm beetje geld) maakt hij winst op alle fronten.

Mijn tip: Kijk naar de grote sell-wall die wordt ingelegd. Leg een order aanzienlijk lager in. Die gaat af. Wacht, hij zal terug naar zijn oude niveau gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Bonez0r op 21-12-2013 17:43 ]

Verwijderd

waarom gebeurd er nou niks, zelfs hier valt het stil. Ik dacht, lekker een weekendje traden! :'(

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:29:
waarom gebeurd er nou niks, zelf hier valt het stil. Ik dacht, lekker een weekendje traden! :'(
Denk dat iedereen met kerst bezig is ;)

• Marselaar
EJPostema schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:30:
[...]
Denk dat iedereen met kerst bezig is ;)
Sh*t, is dat nu al??

• rickiii
Chinese Bitcoin Exchange OKCoin Accused of Faking Trading Data
Bron: http://www.coindesk.com/c...used-faking-trading-data/

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wat VERWACHTEN (*) jullie met kerst? Zullen daytraders hun BTC in fiat omzetten met een daling tot gevolg of een stijging door bijvoorbeeld mensen die hun kerstbonus inleggen?

* ik vraag expliciet naar verwachtingen voordat het weer vol staat met glazen bol opmerkingen hier

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08
somers1234 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:28:
Klopt mijn beredenering een beetje? En is dit wat men "daytraden" noemt?
Daytrading is dat je geen positie over de nacht laat staan, oftewel, aan het eind van de dag staat alles weer in euro of dollar zodat je geen last hebt van koersdalingen als je niet actief aan het handelen bent.

Verwijderd

gise schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:55:
Wat VERWACHTEN (*) jullie met kerst? Zullen daytraders hun BTC in fiat omzetten met een daling tot gevolg of een stijging door bijvoorbeeld mensen die hun kerstbonus inleggen?

* ik vraag expliciet naar verwachtingen voordat het weer vol staat met glazen bol opmerkingen hier
Ik heb geen idee (daar heb je veel aan). Ik zit me nu al een paar uur af te vragen of ik nou moet inkopen of niet.. :?

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48
Ik zie dat er weer een nieuwe cryptocurrency exchange bij is gekomen:

https://coinmkt.com/#/

Iemand ervaring met deze exchange? Voordelen tov andere exchanges?

Verwijderd

DaCoTa schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:02:
[...]

Daytrading is dat je geen positie over de nacht laat staan, oftewel, aan het eind van de dag staat alles weer in euro of dollar zodat je geen last hebt van koersdalingen als je niet actief aan het handelen bent.
En dat maakt dat de weekend dips eigenlijk voorspelbaar zijn.
Sowieso is er na heftige bewegingen altijd weer een tijdje relatieve rust aan het front waar ingewisseld wordt voor papieren valuta.

Verwijderd

Falch schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:49:
Ik zie dat er weer een nieuwe cryptocurrency exchange bij is gekomen:

https://coinmkt.com/#/

Iemand ervaring met deze exchange? Voordelen tov andere exchanges?
Het is wachten op kant en klare exchange software en een zelf verzonnen coin.

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:56:
[...]
Het is wachten op kant en klare exchange software en een zelf verzonnen coin.
Daarop hoef je niet lang te wachten:
http://www.buttercoin.com/
https://github.com/buttercoin/buttercoin

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

gise schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:55:

Er zal een tijdje geen of minder marktnieuws zijn aan BTC gerelateerd, dus de koers zal langzaam omhoog kruipen. Aan de andere kant, is er ook geen betalingsverkeer van banken, dus misschien heb je meer te maken met het koersverloop tijdens de weekend-en/ips.

Je zult verschillende groepen daytraders hebben.
-Mensen die geen BTC -gedachten willen hebben tijdens de kerst, die tijdelijk uitstappen.
-Mensen die BTC cadeau doen,
De extra inleg vanwege eindejaarsbonussen zal niet met de kerstdagen bijgestort of verzilverd worden verwacht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door 3x3 op 22-12-2013 02:03 ]

| live and give like no one else |

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Opeens een snelle stijging :D heb net nog op het juiste moment ingekocht
Blijkbaar zijn er echt massive buy orders op gox

Gelukkig heb ik net op tijd verkocht en een miniwinst gemaakt, dat ga ik wel gebruiken voor de kerstuitverkoop :P

[ Voor 59% gewijzigd door MegaCookie op 22-12-2013 10:28 ]

• gise
  • Niet online
Ja heerlijk, werd vanmorgen wakker en zag die piek. Snel inloggen en jahoor, m'n buy order is gepakt om 03:00. Snel weer verkocht net :*)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Goh ze hebben bij Cryptsy eindelijk het capcha systeem vervangen. Ik vond het al vaag dat 9 van de 10 keer de door mij ingevulde captcha fout was, terwijl het toch duidelijk was te lezen.

Nu hebben ze het vervangen met re-captcha, wat al een jaar oid compleet onleesbaar is dus nu klopt de 9 van de 10 keer fout iig wel. 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Verdorie, mijn XBT buy order is vannacht niet gevuld, net met een tientje gemist. Had ik anders nu weer leuk kunnen verkopen. Blijft toch lastig om in een dal te voorspellen hoe laag hij precies komt :P

• gise
  • Niet online
Op hoeveel had jij 'm staan? Toen ik ging slapen om 01:00 schommelde de koers rond de €450. ik had 'm op €444 gezet, die is rond 03:00 opgepikt

[ Voor 14% gewijzigd door gise op 22-12-2013 11:32 ]

• Rannasha
Ethirty schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:22:
Verdorie, mijn XBT buy order is vannacht niet gevuld, net met een tientje gemist. Had ik anders nu weer leuk kunnen verkopen. Blijft toch lastig om in een dal te voorspellen hoe laag hij precies komt :P
Een strategie die vaak wordt gebruikt is het plaatsen van bids (of asks) in stappen, eventueel met grotere orders naarmate de prijs lager (hoger) wordt.

Bijvoorbeeld:
$100 - 1
$95 - 1.5
$90 - 2
$85 - 3

Op deze manier pak je meer winst naarmate de daling sterker is, maar blijft je exposure beperkt als de daling niet erg groot is. Nadeel is wel dat je relatief veel geld moet hebben om de lagere bids, die je eigenlijk niet verwacht om binnen te halen behalve bij een forse crash, op te zetten.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
€420, laagste prijs op Kraken was €430

Mooie suggestie Rannasha, maar zoveel geld heb ik niet :+
Wilde gewoon voor een scherpe prijs er nog een halve Bitcoin bij scoren

[ Voor 63% gewijzigd door Ethirty op 22-12-2013 11:36 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mooie suggestie Rannasha, maar zoveel geld heb ik niet
Je kan het natuurlijk ook opdelen in hoeveelheden die je wél kunt betalen. Je hoeft niet per se minstens 1 BTC te kopen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
.oisyn schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:37:
[...]

Je kan het natuurlijk ook opdelen in hoeveelheden die je wél kunt betalen. Je hoeft niet per se minstens 1 BTC te kopen.
Dat snap ik ;)
Maar of je nu 1 of 0,1 BTC wil kopen, je moet geld achter de hand houden voor het geval dat de koers zakt en naarmate die verder zakt kost het meer geld. Dat betekent ook dat de koers weer ver genoeg moet opveren om dat geld weer terug te zien.

• gise
  • Niet online
we gaan weer dalen *O*

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, je snapt het niet :P, want je doet net alsof je méér geld achter de hand moet hebben, maar dat is natuurlijk niet zo. Je had sowieso geld achter de hand want je had een buy order op €420. Dat heeft ie niet gehaald, resultaat: je hebt nu geen winst gepakt. Had je de boel wat meer verspreid, dan had je nu wel winst kunnen pakken. Natuurlijk, was hij voorbij de €420 gezakt dan had je dan meer winst gehad dan met een spreiding.

Het is gewoon gokken. En net als met gokken kun je je winkansen spreiden - ga je voor meer zekerheid met een lagere payout, of juist voor die ene kleine kans die meer oplevert. Koop je 1 oudejaarslot, of 5 1/5e loten. Zet je alles op 14, of toch maar gewoon op rood. Die laatste kost net zoveel en vermenigvuldigt je winkans, maar een winst levert natuurlijk wel minder op.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2013 12:01 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
.oisyn schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:58:
Nee, je snapt het niet :P, want je doet net alsof je méér geld achter de hand moet hebben, maar dat is natuurlijk niet zo. Je had sowieso geld achter de hand want je had een buy order op €420. Dat heeft ie niet gehaald, resultaat: je hebt nu geen winst gepakt. Had je de boel wat meer verspreid, dan had je nu wel winst kunnen pakken. Natuurlijk, was hij voorbij de €420 gezakt dan had je dan meer winst gehad dan met een spreiding.

Het is gewoon gokken. En net als met gokken kun je je winkansen spreiden - ga je voor meer zekerheid met een lagere payout, of juist voor die ene kleine kans die meer oplevert. Koop je 1 oudejaarslot, of 5 1/5e loten. Die laatste kost net zoveel en vermenigvuldigt je winkans met 5. Een winst levert natuurlijk wel maar een vijfde op.
Dus ipv 0,5x420 had ik 0,3x420, 0,1x430 en 0,09x440 kunnen doen. Zie je, ik snap het wel ;)
Dan had ik nu 0,09x(475-440)=3,15 verdiend *O* :')

Ik had deze order eerder deze week aangemaakt, voor het geval dat de koers zou crashen en de order was uitsluitend deze week geldig. Had niet verwacht dat de koers zo dichtbij zou komen, maar het was mooi meegenomen als hij wel was uitgevoerd. Over een paar uur verloopt de order sowieso.

Ik had gezegd dat ik niet meer zou daytraden, maar wat automatische buy-sell orders met gunstige voorwaarden openen doe ik nog wel. Niet druk om maken en af en toe kijken wat er uitgevoerd is. Als deze order er door was gegaan, was er automatisch een sell-order geplaatst voor +100. Was deze niet binnen een week vervuld, dan had ik ze gewoon gehouden.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ethirty schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:13:
[...]

Dus ipv 0,5x420 had ik 0,3x420, 0,1x430 en 0,09x440 kunnen doen. Zie je, ik snap het wel ;)
Dan had ik nu 0,09x(475-440)=3,15 verdiend *O* :')
Ja als je crappy verhoudingen gebruikt (80% van je order is op die manier niet gehaald) dan heb je er uiteindelijk alsnog niets aan dat ie niet door de 420 heen is gegaan, zo kan ik ook argumenten verzinnen om het niet zo aan te pakken ;)

Waarom zou je 3x zoveel inzetten op een verschil van 3%?

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2013 12:22 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
.oisyn schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:18:
[...]

Ja als je crappy verhoudingen gebruikt (80% van je order is op die manier niet gehaald) dan heb je er uiteindelijk alsnog niets aan dat ie niet door de 420 heen is gegaan, zo kan ik ook argumenten verzinnen om het niet zo aan te pakken ;)

Waarom zou je 3x zoveel inzetten op een verschil van 3%?
Hoe zou jij in zo'n situatie €210 (0,5x420) inzetten dan? Naarmate de prijs lager wordt moet je er meer kopen, daar ging het hele voorbeeld over en je kan niet meer inzetten dan die 210.

Niet dat ik het alsnog ga doen, maar ter leering ende vermaeck voor de anderen (ok, en mijzelf) ;)

• Rannasha
In ieder geval niet zoals ik doen en gaan shorten op $620 vanochtend :P Na de stijging de short aangevuld met ongeveer dezelfde hoeveelheid op $657, dus de prijs moet nu onder de $637 zakken.

I believe!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het blijft natuurlijk altijd koffiedikkijken en het zou voor mij met de kennis van nu redelijk simpel zijn om een voorbeeld te geven die wel veel rendement had gehaald, dus dat doe ik dan expres niet ;)

Ik zou die €200 (dat rekent makkelijker in mijn voorbeeld :P) gewoon lineair verdelen over 4 inzetten, dus €50 per order. Je had nu €420, ik neem even aan dat dat een redelijke verwachting was van het dal (anders had je wel lager ingezet), dus ik zou het dan verdelen over 440, 430, 420 en 410. In termen van BTC komt dat neer op 0.114, 0.116, 0.119 en 0.212, maar eigenlijk kun je je order net zo goed gewoon specificeren in euro's ipv dat zelf uit te rekenen, dus gewoon €50, €50, €50 en €50. Eventueel kun je hier nog iets mee spelen door iets meer euro's in te zetten in het lagere bedrag, maar iets als €100 voor de laatste zou ik persoonlijk niet doen - mijn doel is namelijk gewoon een goede rendement, en niet zozeer te gokken op de big bucks.

Uiteindelijk heeft ie dan alleen maar de 440 gehaald. Da's jammer, maar toch wel ~8% rendement over een vierde van je inzet. Dat dat vervolgens maar een paar euro's representeert moet je imho niet naar kijken - in mijn opzicht is die €210 sowieso maar "een paar euro's" dus daar ga je in absolute zin nooit veel uithalen met dit soort relatief kleine schommelingen.

Maar, had ie de 430 gehaald, dan had je over dat deel nog eens ~10% rendement. Had ie de 420 ook aangetikt, daarover nog eens 13% rendement. En tot slot, was ie onder de 410 gekomen, dan had je daar 15% uit kunnen halen. Je absolute winst bedraagt dan resp. €3,97, €9,20, €15,75 en €23,68. Dat laatste geval is zelfs meer dan de all-or-nothing van €200 op 430 wat je €20,93 oplevert.

(.edit: uiteindelijk had ik net zo goed met €210 kunnen rekenen maar ik ga nu niet meer alle bedragen aanpassen :P)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2013 12:58 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
.oisyn schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:49:
Het blijft natuurlijk altijd koffiedikkijken en het zou voor mij met de kennis van nu redelijk simpel zijn om een voorbeeld te geven die wel veel rendement had gehaald, dus dat doe ik dan expres niet ;)

Ik zou die €200 (dat rekent makkelijker in mijn voorbeeld :P) gewoon lineair verdelen over 4 inzetten, dus €50 per order. Je had nu €420, ik neem even aan dat dat een redelijke verwachting was van het dal (anders had je wel lager ingezet), dus ik zou het dan verdelen over 440, 430, 420 en 410. In termen van BTC komt dat neer op 0.114, 0.116, 0.119 en 0.212, maar eigenlijk kun je je order net zo goed gewoon specificeren in euro's ipv dat zelf uit te rekenen, dus gewoon €50, €50, €50 en €50. Eventueel kun je hier nog iets mee spelen door iets meer euro's in te zetten in het lagere bedrag, maar iets als €100 voor de laatste zou ik persoonlijk niet doen - mijn doel is namelijk gewoon een goede rendement, en niet zozeer te gokken op de big bucks.
Die verdeling is in ieder geval een stuk makkelijker uitrekenen, maar ook een veel gelijkmatiger spreiding.
Dat dat vervolgens maar een paar euro's representeert moet je imho niet naar kijken - in mijn opzicht is die €210 sowieso maar "een paar euro's" dus daar ga je in absolute zin nooit veel uithalen met dit soort relatief kleine schommelingen.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn ;) :P Ik ben en blijf maar een kleine vis

• Bonez0r
DaCoTa schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:02:
[...]

Maar zet je dan voor je naar bed gaat nog wat buy orders op belachelijk lage prijzen, gewoon voor het geval er een crash is terwijl jij ligt te slapen?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Bonez0r schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:12:
[...]

Maar zet je dan voor je naar bed gaat nog wat buy orders op belachelijk lage prijzen, gewoon voor het geval er een crash is terwijl jij ligt te slapen?
Dat doe ik dus wel :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DaCoTa bedoelt dat je geen bitcoins meer hebt op het moment dat je gaat slapen, maar eigenlijk is dat meestal niet wat er bedoeld wordt als je het hebt over daytrading in de context van bitcoins. Persoonlijk heb ik gewoon altijd verspreidde koop- en verkooporders lopen zoals boven beschreven. Ik schat de bitcoin momenteel op zo'n €520 bij MtGox (waar ik al mijn trading doe). Eronder koop ik, erboven verkoop ik, met het idee dat ie wel weer langs de 520 schommelt. Voor nu iig, geen idee wat kerst gaat doen. Zonder kerst zou ik iig een stijging verwachten.

Verwijderd

Hoe zit het nu eigenlijk met bitcoins die verdwijnen? Usb die kwijt raakt/kapot gaat etc. Op de lange termijn gezien is het toch niet zo'n gek idee dat er 21 miljoen verloren gaan? Is er hiervoor een compensatie ingebouwd?

• gise
  • Niet online
100% eigen verantwoordelijkheid. het heet niet voor niets Wallet.

Als je je portemonnee verliest op straat ben je de inhoud ook kwijt. tenzij je een eerlijke vinder hebt die hem teruggeeft, maar digitaal verloren wallets kunnen niet meer gevonden worden helaas

Verwijderd

gise schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:32:
100% eigen verantwoordelijkheid. het heet niet voor niets Wallet.

Als je je portemonnee verliest op straat ben je de inhoud ook kwijt. tenzij je een eerlijke vinder hebt die hem teruggeeft, maar digitaal verloren wallets kunnen niet meer gevonden worden helaas
Daar doelde ik eigenlijk niet op, dat je ze zelf kwijt kunt raken en pech hebt is logisch natuurlijk. Maar aangezien er maar 21.000.000 btc gaan zijn, wat als we hier het grootste deel van kwijtraken (op lange termijn)?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:36:
[...]

Daar doelde ik eigenlijk niet op, dat je ze zelf kwijt kunt raken en pech hebt is logisch natuurlijk. Maar aangezien er maar 21.000.000 btc gaan zijn, wat als we hier het grootste deel van kwijtraken (op lange termijn)?
kwestie van comma's en punten ;-)

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:36:
[...]

Maximaal 21 miljoen bitcoins is dan ook gewoon een flaw, waarschijnlijk in de gedachte dat de goudvoorraad ook eindig is, maar dit is tevens de reden dat goud ongeschikt bleek als betaalmiddel.
Je kunt geen economie laten draaien op een oneindig deflationaire munt. Niemand gaat meer geld uitgeven als het steeds zeldzamer wordt.

Verwijderd

Hadespuiter schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:14:
[...]

Maximaal 21 miljoen bitcoins is dan ook gewoon een flaw, waarschijnlijk in de gedachte dat de goudvoorraad ook eindig is, maar dit is tevens de reden dat goud ongeschikt bleek als betaalmiddel.
Je kunt geen economie laten draaien op een oneindig deflationaire munt. Niemand gaat meer geld uitgeven als het steeds zeldzamer wordt.
Lijkt me een best cruciale flaw? Met (hypothetisch) wereldwijde adoptatie en dus implementatie van btc wallets voor in je broekzak / usb sticks / apps op telefoons die kwijt raken door het grote aantal slordige/onhandige mensen die nou eenmaal spullen kwijtraken lijkt het me niet gek dat we over een langere periode (zeg 100 jaar) 21.000.000 van die dingen kwijt raken?

• MichaelB74
Hadespuiter schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:14:
[...]
<knip>
Jawel hoor, als de waardestijging van de munt binnen de perken blijft kan een economie prima op een deflationaire munt draaien.
Het zal alleen niet meer groeien zoals we gewend zijn. Daar zit hem de crux. We zijn verslaafd geraakt aan een munt die inflationair is.

EDIT: overigens is bitcoin gewoon verder achter de komma op te rekken, waardoor de grens van 21 miljoen munten eigenlijk niet uitmaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door MichaelB74 op 22-12-2013 14:24 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:18:
[...]

Lijkt me een best cruciale flaw? Met (hypothetisch) wereldwijde adoptatie en dus implementatie van btc wallets voor in je broekzak / usb sticks / apps op telefoons die kwijt raken door het grote aantal slordige/onhandige mensen die nou eenmaal spullen kwijtraken lijkt het me niet gek dat we over een langere periode (zeg 100 jaar) 21.000.000 van die dingen kwijt raken?
Bij valuta in ontwikkelende landen met een hoge inflatie halen ze er iedere paar jaar drie nullen vanaf, met bitcoin kunnen we dat toch gewoon andersom doen? In milligrammen goud betalen is lastig, maar tussen een BTC en een nBTC is volgens mij geen praktisch verschil.

En alles kwijtraken? Hoe zie je dat precies voor je? Dat soort effecten nemen af wanneer de waarde van die coins stijgt.

• Hadespuiter
Interessante stelling waar nog niet veel mensen aan gedacht zullen hebben.
Mettertijd verdwijnen er inderdaad om wat voor reden dan ook bitcoins dusdanig dat je er over bijv. 300 jaar nog maar 1000 over hebt.
Dit is echt een probleem.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:22:
[...]

Bij valuta in ontwikkelende landen met een hoge inflatie halen ze er iedere paar jaar drie nullen vanaf, met bitcoin kunnen we dat toch gewoon andersom doen? In milligrammen goud betalen is lastig, maar tussen een BTC en een nBTC is volgens mij geen praktisch verschil.

En alles kwijtraken? Hoe zie je dat precies voor je? Dat soort effecten nemen af wanneer de waarde van die coins stijgt.
Dus we gaan van BTC naar mBTC naar nBTC en zo verder? Kwijt raken net zoals mensen nu een paar euro's hier en daar in een meer laten vallen, maar dan met een telefoon met een app erop waar bitcoins in staan of een harde schijf die niet meer te recoveren valt.. Ik zeg niet dat dit met veel bitcoins in 1 keer zal gebeuren, maar 10 euro aan btc hier en daar zal vaak voorkomen als wereldwijde adoptie plaats vindt - mensen die er veel hebben en dus veel vermogen erin hebben zullen vast voorzichtig zijn maar degene die een beetje hebben om afentoe een spelletje in de app store te kopen zullen er niet zo veel om geven.

• Hadespuiter
MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:22:
[...]

Jawel hoor, als de waardestijging van de munt binnen de perken blijft kan een economie prima op een deflationaire munt draaien.
Het zal alleen niet meer groeien zoals we gewend zijn. Daar zit hem de crux. We zijn verslaafd geraakt aan een munt die inflationair is.
Stilstand is achteruitgang. Het zal dus eeuwig crisis worden in economische termen uitgedrukt. Bedrijven gaan stoppen met produceren e.d. omdat er gewoon minder uitgegeven wordt.

• MichaelB74
Hadespuiter schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:28:
[...]

Stilstand is achteruitgang. Het zal dus eeuwig crisis worden in economische termen uitgedrukt. Bedrijven gaan stoppen met produceren e.d. omdat er gewoon minder uitgegeven wordt.
Ik sprak vanuit een hypothetisch aspect.

Het gaat ook niet meer werken in de huidige economie, doordat alles zo'n beetje gebouwd is op schuld en inflatie.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Hadespuiter schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:28:
[...]
Dat is al een probleem aan het worden omdat er een einde zit aan de groei van de schulden die we met zijn allen maken (vooral de USA enz).

• MichaelB74
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:27:
[...]

Kwijt raken net zoals mensen nu een paar euro's hier en daar in een meer laten vallen, maar dan met een telefoon met een app erop waar bitcoins in staan of een harde schijf die niet meer te recoveren valt.. Ik zeg niet dat dit met veel bitcoins in 1 keer zal gebeuren, maar 10 euro aan btc hier en daar zal vaak voorkomen als wereldwijde adoptie plaats vindt - mensen die er veel hebben en dus veel vermogen erin hebben zullen vast voorzichtig zijn maar degene die een beetje hebben om afentoe een spelletje in de app store te kopen zullen er niet zo veel om geven.
Wat belet je om je coins op een bank te zetten (dat zal naar verloop van tijd best mogelijk zijn).
Jij pint dan gewoon met je pas bitcoins.

Je houdt nu toch ook je vermogen niet thuis in een portemonnee? ;)

• Hadespuiter
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:18:
[...]

Die wereldwijde adoptie gaat in ieder geval niet gebeuren (China is al uitgestapt), maar als de bitcoin in de rest van de wereld wel ooit de huidige munten heeft verdreven kunnen we altijd nog Chinese yens kopen. :)
China zal de geldpersen aanzetten en dan gaan we over van de bitcoin op de yen als nieuwe wereldmunt.

Verwijderd

MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:31:
[...]

Wat belet je om je coins op een bank te zetten (dat zal naar verloop van tijd best mogelijk zijn).

Daar zit wat in. Alleen zal het niet via een pas zijn - we gaan nu al naar betalen vanaf je telefoon. Dus ik neem aan dat de btc dan op je telefoon staan. Als dit op een betaal-app is die je op moet laden dan kunnen de coins alsnog kwijt raken doordat mensen telefoons kwijt raken/kapot maken etc. Als je rechtstreeks van je bank kan betalen met je telefoon dan zou dat een ''oplossing'' kunnen zijn. Nog steeds denk ik dat er ook andere vormen van btc met je meedragen gaan zijn en dat er dus meer manieren zijn om ze per ongeluk kwijt te raken.

• Hadespuiter
MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:31:
[...]

De idealistische bitcoiner wil het woord "bank" natuurlijk niet horen. ;)

Verwijderd

Hadespuiter schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:35:
[...]

Die wereldwijde adoptie gaat in ieder geval niet gebeuren (China is al uitgestapt), maar als de bitcoin in de rest van de wereld wel ooit de huidige munten heeft verdreven kunnen we altijd nog Chinese yens kopen. :)
China zal de geldpersen aanzetten en dan gaan we over van de bitcoin op de yen als nieuwe wereldmunt.
Ik beredeneer dan ook hypothetisch omdat de vraag of btc de toekomst is vaak gesteld wordt, onderdeel hiervan is natuurlijk widespread adoptatie. Als die gekke chinezen hier helemaal niet aan mee doen beantwoord je daarmee dus eigenlijk al de vraag of btc een blijvertje is of een leuk speeltje voor een paar jaar.

• MichaelB74
Hadespuiter schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:38:
[...]

De idealistische bitcoiner wil het woord "bank" natuurlijk niet horen. ;)
Opslaglocatie dan. Beheerd door mensen die er een beetje aan willen verdienen :+

• MichaelB74
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:37:
[...]

Daar zit wat in. Alleen zal het niet via een pas zijn - we gaan nu al naar betalen vanaf je telefoon. Dus ik neem aan dat de btc dan op je telefoon staan.
Waarom moeten ze op je telefoon staan?
Staat je geld nu op je telefoon als je met nfc zou betalen? Nee. Je telefoon maakt contact met de opslaglocatie en stuurt via je telefoon de te betalen hoeveelheid door.

Exact hetzelfde als nu, maar dan met bitcoin.

• MichaelB74
Gisternacht werd ik wakker en kon ik niet meer slapen en heb ik rond 02:30 voor 1 BTC NXT gekocht en vanmorgen weer een beetje.

Nu is de winst inmiddels al heel mooi, zo'n 0,36BTC.

Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ze toegelaten worden tot andere exchanges zoals Cryptsy (als dat ooit gaat gebeuren).

Zaak is nu wel dat ze zo snel mogelijk zoveel mogelijk volume opbouwen. Per 3 januari wordt de source code vrijgegeven en krijgen ze te maken met de directe concurrentie van clonen.

Tot dusver is het in ieder geval een erg leuke winstgevende coin!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:14:
Gisternacht werd ik wakker en kon ik niet meer slapen en heb ik rond 02:30 voor 1 BTC NXT gekocht en vanmorgen weer een beetje.

Nu is de winst inmiddels al heel mooi, zo'n 0,36BTC.

Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ze toegelaten worden tot andere exchanges zoals Cryptsy (als dat ooit gaat gebeuren).

Zaak is nu wel dat ze zo snel mogelijk zoveel mogelijk volume opbouwen. Per 3 januari wordt de source code vrijgegeven en krijgen ze te maken met de directe concurrentie van clonen.

Tot dusver is het in ieder geval een erg leuke winstgevende coin!
Goed dat je het zegt >:) Ik had daar dus nog wat BTC verstopt staan :P :D Mooi om te zien dat ik daar mooi in de plus sta, nu weer wat handelen in NXT.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• rickiii
MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:14:
Waarom vertrouw je op een munt waarvan je de broncode nog niet hebt gezien?
Of werk je op basis van de 'greater-fool-theory'?

• MichaelB74
Waarom vertrouwd 99% op coins waarvan ze zelf nooit de code hebben bekeken? :+
Waarom storten mensen geld op kickstarter?

Mix van vertrouwen en veel over lezen (o.a. bitcointalk).

• Rannasha
Je hoeft de client niet te downloaden om te speculeren met altcoins. Dus wat dat betreft maakt het niet uit of de boel zuiver is of niet. Zolang je maar goed gokt welke kant de prijs op gaat.

• rickiii
MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:56:
Waarom vertrouwd 99% op coins waarvan ze zelf nooit de code hebben bekeken? :+
Waarom storten mensen geld op kickstarter?
Mix van vertrouwen en veel over lezen (o.a. bitcointalk).
Dat snap ik, maar wat zijn dan de argumenten die jou overtuigd hebben om niet naar de broncode te kijken?

• MichaelB74
rickiii schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:59:
[...]

Dat snap ik, maar wat zijn dan de argumenten die jou overtuigd hebben om niet naar de broncode te kijken?
Daar kan ik toch geen chocolade van maken, dus ga ik af op wat anderen er over te zeggen hebben.

Verwijderd

heb me sell order maar verplaatst naar €490,- Dit duurt me te lang, er gebeurd geen reet.

• rickiii
MichaelB74 schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:02:
[...]
Daar kan ik toch geen chocolade van maken, dus ga ik af op wat anderen er over te zeggen hebben.
Dus het gaat er vooral op om dat je bepaalde mensen daar vertrouwd..... wie bijvoorbeeld? Als iets niet open source is, dan gaat het om de reputatie van de persoon die het verkoopt.

• Rannasha
Woop woop, mijn briljante short van vanochtend van 11 BTC op een gemiddelde prijs van $638 heb ik gelukkig net kunnen sluiten op $635.

I'm the worst daytrader ever.

edit: en nu daalt de prijs verder. Zie herboven ^^

[ Voor 17% gewijzigd door Rannasha op 22-12-2013 17:23 ]

• MichaelB74
rickiii schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:13:
[...]
Dus het gaat er vooral op om dat je bepaalde mensen daar vertrouwd..... wie bijvoorbeeld? Als iets niet open source is, dan gaat het om de reputatie van de persoon die het verkoopt.
Ik heb zo'n beetje alle NXT topics gelezen op Bitcointalk.
Dat gaf mij voldoende vertrouwen om een (weloverwogen) gok te wagen.

Sowieso hou ik dat gevoel bij alle coins incl. Bitcoin. Zolang geen van deze munten volwassen is, blijft het een risico.

[ Voor 37% gewijzigd door MichaelB74 op 22-12-2013 17:23 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

Dennahz schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:15:
Zijn er hier mensen die al NXT coins hebben gekocht trouwens? Ik heb er vanmiddag 20.000 gekocht. Is een coin met heel veel potentie imo.
0.1 BTC -> 1 BTC in een dikke week :Y)
Het enige waar ik van baal, is dat ik er geen 5 BTC ingestopt heb :p

Twitter

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Zwerver schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:25:
[...]

Goed dat je het zegt >:) Ik had daar dus nog wat BTC verstopt staan :P :D Mooi om te zien dat ik daar mooi in de plus sta, nu weer wat handelen in NXT.
Die site ziet er wel ultiem shady uit hoor :P

Ondertussen zijn mijn nxt al wel de helft meer waar :')

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Waarom zou NXT potentie hebben?

Pagina: 1 ... 62 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid