Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 178 Laatste
Acties:
  • 539.560 views

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:05
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:31:
[...]

http://bitcoinity.org/markets/kraken/EUR
Deze klopt dan structureel niet, vandaar dat ik het vroeg
Bitcoinity loopt vaak wat achter, en sommige waardes meer dan anderen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

MichaelB74 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:59:
[...]

Mooi! ;)

Op naar een stijging voor Quark _/-\o_
Nee, premined scamcoin.

met papier mache kun je alles maken!!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 17:13
Hoeveel BTC denk je dat er in handen is van Satoshi ;)

• Rannasha
MichaelB74 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:56:
BTC: in 4 jaar 50% gemined.
Quark: De eerste batch in 6 maanden gemined, daarna een groei van slechts 0.5% per jaar. Het duurt eeuwen (letterlijk) voordat de coins uit de eerste 6 maand minder dan de helft van de totale hoeveelheid zijn.

En Quark-fans beweren dat Quark een eerlijkere distributie heeft 8)7

BTC is al wat te top-heavy, wat mij betreft. Quark doet daar nog een paar schepjes bovenop.

[ Voor 18% gewijzigd door Rannasha op 20-12-2013 20:06 ]

Verwijderd

Hum.. is het nu verstandiger om mijn 'doges' op cryptsy te laten staan of zou ik ze beter verhuizen naar vircurex met de hoop dat ze morgen daar al staan. Of verder blijven spelen op cryptsy?

• Servowire

Servowire

MichaelB74 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:56:
1) Het was destijds niets waard
2) Het was nieuw, en hij is " The Orginal" - Hij mag wel enige compensatie hebben voor het maken van zoiets geniaals.
3) Als hij plots zijn BTC verkoopt, als hij het al heeft, dan weet men wie hij is = einde van Bitcoin
4) Ontzettend veel blocks zijn verloren gegaan, omdat het niets waar was.

Zelfs ik heb met mijn CPU hele blokken gemined in 2010, maar ik vond het echt super stom en heb bij een reinstall geen backup van die wallet gemaakt.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:43:
Waar haalt iedereen die winst op DOGE en andere altcoins vandaan? Als ik op cryptsy kijk is DOGE nou niet bepaald zo erg aan het stijgen/schommelen om grote winsten te maken en andere alts ook niet?
Gisteren steeg de prijs van Doge meer dan 300%, vandaag zakte hij weer in (zoals verwacht)
Dus als je voor gisteren was ingestapt had je lekker winst kunnen maken, stap je nu nog in ben je, waarschijnlijk, dief van je eigen portemonnee.
Veel winst of veel verlies kan per altcoin per dag enorm verschillen. :)

Verwijderd

Servowire schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:21:
[...]

1) Het was destijds niets waard
2) Het was nieuw, en hij is " The Orginal" - Hij mag wel enige compensatie hebben voor het maken van zoiets geniaals.
3) Als hij plots zijn BTC verkoopt, als hij het al heeft, dan weet men wie hij is = einde van Bitcoin
4) Ontzettend veel blocks zijn verloren gegaan, omdat het niets waar was.
Waarom zou het einde bitcoin zijn als men weet wie hij is?

• MichaelB74
Heb je gelijk in, echter geldt hetzelfde uiteraard voor Quark. Als zij besluiten alles te gaan dumpen, dan stort de hele boel ook in.

Winst = winst, verlies = verlies.

Met iedere pump & dump worden mensen bevoordeeld en benadeeld. Dat is dan ineens geen probleem meer? Daar zie ik legio mensen enthousiast op inspringen, terwijl je weet dat er evenveel mensen (waarschijnlijk meer) zijn die daar grof geld op gaan verliezen.

Zo, dat waren mijn 2 centjes. ;)

• Rannasha
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:25:
[...]

Waarom zou het einde bitcoin zijn als men weet wie hij is?
Het zal niet einde bitcoin zijn, maar als bekend is wie Satoshi is dan kan Bitcoin worden aangevallen op de zwaktes van de persoon erachter. Da's natuurlijke een pure ad hominem aanval, maar het werkt wel. Als blijkt dat de persoon Satoshi wat afwijkende ideeen heeft over bepaalde dingen, dan wordt Bitcoin daar op afgerekend.

Het is een stuk beter voor een currency die onafhankelijk wil zijn van autoriteiten om niet gekoppeld te zijn met een persoon of een paar personen.

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 23:49
Een vraag aan de handelgoeroes.

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een order te maken, die automatisch opent zodra een bepaalde limiet is bereikt en de opgaande lijn volgt totdat er een daling wordt ingezet. Zodra de koers een bepaald percentage of bedrag onder de top bereikt wil ik verkopen uitgevoerd als markt order (dus tegen elke prijs eruit stappen).

En last but not least verkopen zodra je onder de aankoopprijs(+fee) uitkomt.

Is dit mogelijk op Kraken waar ik zelf op zit? Welke ordertype en/of conditionele sluiting moet ik instellen om dit te bereiken?

• Rannasha
Fornoo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:30:
Een vraag aan de handelgoeroes.

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een order te maken, die automatisch opent zodra een bepaalde limiet is bereikt en de opgaande lijn volgt totdat er een daling wordt ingezet. Zodra de koers een bepaald percentage of bedrag onder de top bereikt wil ik verkopen uitgevoerd als markt order (dus tegen elke prijs eruit stappen).

En last but not least verkopen zodra je onder de aankoopprijs(+fee) uitkomt.

Is dit mogelijk op Kraken waar ik zelf op zit? Welke ordertype en/of conditionele sluiting moet ik instellen om dit te bereiken?
Je hebt hier 2 conditionele stops en die zijn niet in 1 order te combineren.

De openings-order is een limit order met de door jouw gewenste prijs.

Voor je eerste voorwaarde gebruik je een trailing stop als conditional close. Voor je tweede voorwaarde een gewone stop loss. Je zult dus moeten kiezen welke van de twee je gebruikt.

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 23:49
Rannasha schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:36:
[...]

Je hebt hier 2 conditionele stops en die zijn niet in 1 order te combineren.

De openings-order is een limit order met de door jouw gewenste prijs.

Voor je eerste voorwaarde gebruik je een trailing stop als conditional close. Voor je tweede voorwaarde een gewone stop loss. Je zult dus moeten kiezen welke van de twee je gebruikt.
Bedankt voor je info, ik ga er meteen mee spelen met een mBit order. 8)

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01-2025
Argh.. de weekend dip heeft me overvallen voordat ik kon verkopen :(((. Mijn plan was juist om op tijd te stoppen met traden en alleen dollars op Bitstamp te hebben. Volgende week maar op donderdag stoppen. :(

[ Voor 49% gewijzigd door Bonez0r op 20-12-2013 21:00 ]

There go the goddamn brownies.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb net ingekocht op bitonic voor €420

Hopen dat het (achteraf) een goed moment was

• MichaelB74
gise schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:03:
Ik heb net ingekocht op bitonic voor €420

Hopen dat het (achteraf) een goed moment was
420? Bedoel je geen 520?

• gise
  • Niet online
Oeps, bedoelde €480. excuus :)

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Leuk 5 BTC op 650$ shorten als de prijs 10 minuten later met 30$ zakt :)
Behoorlijke dumps op Mtgox momenteel

Verwijderd

nieuws: Politie arresteert twee forum-moderators van Silk Road 2
Wat gebeurt er eigenlijk met deze beslagleggingen? Worden ze verkocht om de pot te vullen en komen de btc weer in circulatie? Zijn verloren btc altijd uit het systeem?

• Rannasha
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:17:
nieuws: Politie arresteert twee forum-moderators van Silk Road 2
Wat gebeurt er eigenlijk met deze beslagleggingen? Worden ze verkocht om de pot te vullen en komen de btc weer in circulatie? Zijn verloren btc altijd uit het systeem?
Gebruikelijk is om na afloop van de rechtzaak de geconfisceerde zaken per veiling te verkopen. De coins zullen dus niet met een market order op een exchange worden gedumpt, maar via een veiling verkocht worden. Maar dat kan nog best lang duren, afhankelijk van de snelheid waarmee de rechtzaak verloopt.

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:29
Liedje over Bitcoin tijdens het traden ;)

♪ Turning the market round ♫

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-01 12:17
Ik heb nog steeds Doges van m'n dubbel uitgevoerde order op cryptsy staan. Support reageert nergens op. Ik begin nu in de verleiding te komen die onterecht verkregen doges maar te verkopen en met m'n BTC te vertrekken...

[ Voor 4% gewijzigd door HooksForFeet op 20-12-2013 21:32 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:38

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Muhahaha, die LTC vandaag heb ik echt op de piek verkocht. Zak, zak, zak maar lekker door door door >:)

Koop ik ze straks weer goedkoper terug :p

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hij gaat niet hard, maar hij is zeker aan het dalen. Hoe laag zouden we eindigen dit weekend? >:)
YouTube: Ludacris - How Low

• Servowire

Servowire

Skeltenaer schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:38:
Hij gaat niet hard, maar hij is zeker aan het dalen. Hoe laag zouden we eindigen dit weekend? >:)
YouTube: Ludacris - How Low
1e weerstand zit bij 460 euro
Daarna 430
Daarna 390

Als we daar onder komen weet ik niet wat we doen.

• Skeltenaer
  • Niet online
Servowire schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:42:
[...]

1e weerstand zit bij 460 euro
Daarna 430
Daarna 390

Als we daar onder komen weet ik niet wat we doen.
Dan gaan we inkopen ;)

• gise
  • Niet online
Trouwens voor het eerst dat ik de koersen van Mt.Gox en BTC-E zo dicht bij elkaar zie staan, staat Mt.Gox te laag of BTC-E te hoog tegenover de andere exchange? Denk dat laatste. Normaal zit er structureel ~$100 tussen deze koersen

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 15:06

Tourniquet

Hiya, fellas!

gise schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:51:
Trouwens voor het eerst dat ik de koersen van Mt.Gox en BTC-E zo dicht bij elkaar zie staan, staat Mt.Gox te laag of BTC-E te hoog tegenover de andere exchange? Denk dat laatste. Normaal zit er structureel ~$100 tussen deze koersen
Er was een behoorlijke sell-off op MtGox maar de andere exchanges reageerden daar niet zo heftig op.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• gise
  • Niet online
Dan zou je toch of een bounce-back verwachten op gox, of een daling op btc-e, beide mogelijk door arbitrage?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 18:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Kopen nu of? (BTC)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik wacht nog ff het weekend af, meestal veel geweld in het weekend (met uitzondering van afgelopen weekend :P)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 18:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Yellowneck schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:11:
[...]

Ik wacht nog ff het weekend af, meestal veel geweld in het weekend (met uitzondering van afgelopen weekend :P)
Heb toch maar een gokje genomen... niet al teveel in 1x nu gekocht. Als het nog verder daalt dit weekend heb ik ruimte genoeg om weer in te kopen en op een hoger punt mijn verlies terugpakken van de laatste slachting })

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2d1abzt.png

Ik geloof dat deze order een foutje bevat. Eentje die eindelijk eens in mijn voordeel was :D
Het idee was om de order te plaatsen als de koers +9% was en dan een limit prijs ietsje daarboven. Maar de +10% limit geldt tov de profit price en niet tov buy price :o Dus geen 10% rendement, maar 19%. Nice! :9

Extra voordeeltje in deze buy was dat de order niet voor 13.5, maar voor 13 is uitgevoerd.

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 23:27
Even een korte vraag, moet je wallet up-to-date zijn om coins te versturen?
Ik heb gisteren en vandaag een aantal verstuurd naar Cryptsy maar ik zie ze nog niet bij pending staan.

• Rannasha
Dutchmania schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:15:
Even een korte vraag, moet je wallet up-to-date zijn om coins te versturen?
Ik heb gisteren en vandaag een aantal verstuurd naar Cryptsy maar ik zie ze nog niet bij pending staan.
De meeste wallet-software laat je geen coins versturen als deze niet up-to-date is. Als je een transactie hebt kunnen verzenden, dan maakt het daarna niet uit of je wallet up-to-date is of niet.

Je kunt het beste even op een block explorer website kijken om te zien of de transactie gevonden is door het netwerk. Blockchain.info voor Bitcoin, de grotere altcoins hebben hun eigen websites hiervoor.

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 23:27
Block Explorer is een goed idee, net even gekeken maar nog niets te vinden. Ik zal gewoon even moeten wachten tot de wallet gesynchroniseerd is.

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Heb gister een 100 LTC withdrawal gedaan vanaf BTC-E naar mijn lokale wallet, maar tot op heden nog niet ontvangen en ook in de Litecoin block chain staat de transactie niet vermeld.

Enig idee of het kan zijn dat BTC-E de withdrawal niet heeft doorgevoerd (ondanks dat ik de e-mail bevestiging heb gedaan)?

Verwijderd

Zo cool die enorme stijgingen, tot nu toe heb ik precies op het juiste moment ingekocht! (MtGox @ 645)

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2025
Kan je op kraken nu eigenlijk een order ingeven met het volgende doel?

Ik wil verkopen op A en als dit is uitgevoerd terug kopen op prijs B
of
Ik wil kopen op prijs C en na dit order verkopen op prijs D

Ik snap namelijk niets van die profit loss limit orders... :/

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
LxgOne schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:45:

of

Ja hoor, dat kan. Onder advanced en dan een conditional close opgeven. Zo kan je kopen en onder voorwaarde verkopen. Of verkopen en onder voorwaarde terugkopen. Maar zoals je hierboven kan zien, is het soms best lastig in te schatten wat een geavanceerde order nu precies aan input moet bevatten ;)

Jammer trouwens dat ze wel stop loss - take profit limit hebben, maar geen stop loss limit - take profit limit. Dat zou automatisch handelen een stuk makkelijker maken :)

• Rannasha
LxgOne schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:45:

of

Ja, dat kan door 2 orders te maken:
1) Sell order, limit A, met een limit conditional close, limit B.
2) Buy order, limit C, met een limit conditional close, limit D.

Je moet de geavanceerde orders van Kraken zien als tweedelige orders: Het eerste deel is hoe je de order start, met een koop of verkoop tegen een vaste prijs (limit) of de best mogelijke prijs (market). Het tweede deel is het terugdraaien van de oorspronkelijke order zodra aan een bepaalde voorwaarde is voldaan. Voorwaarde kan heel simpel zijn, zoals in dit geval: Nadat de order is uitgevoerd direct een nieuwe order plaatsen die de vorige opheft tegen prijs X.

Maar je kunt ook complexere sluitings-orders aanmaken, zoals de take profit and stop loss orders en varianten daarop. Net als bij de begin-order, kun je ook bij de sluit-order kiezen of je deze tegen de best mogelijke prijs (market) of met een bepaalde limiet (limit) uit wil voeren. In jouw voorbeeld, waar er direct een sluit-order aangemaakt wordt, heeft een market-order geen nut, want dan verkoop je meteen wat je net verkocht hebt, gegarandeerd verlies. Maar door hier met een limit order te werken, wordt direct de sluit-order tegen de gewenste prijs in de boeken gezet.

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2025
Bedankt beide voor de goede uitleg! _/-\o_
Ga ik eens even met aan de slag gaan... zorgt er wel voor dat ik orders sneller kan uitvoeren want nu heb ik soms al pech dat tegen de tijd dat ik ze ingegeven heb er al een andere sell of buyorder staat... 8)7

• gise
  • Niet online
Heb het al eerder gezegd maar kunnen personen met kennis misschien screenshots posten van bepaalde advanced orders met beschrijving erbij? kan het gelijk opgenomen in de startpost :9

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gise schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:57:
Heb het al eerder gezegd maar kunnen personen met kennis misschien screenshots posten van bepaalde advanced orders met beschrijving erbij? kan het gelijk opgenomen in de startpost :9
2nd that. Ik heb nu aan de hand van bovenstaande beschrijving een buy order gedaan op 450eur/XBT en verkoop op 500eur/XBT gewoon eens om te kijken. Dat heb ik dus alsvolgt gedaan (hele kleine bedragen maar):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o5gobjYOW5l8DEjuz4CP2jWc/full.png

Maar hoe ik nou met stop-loss e.d. moet werken is me compleet onduidelijk...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
gise schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:57:
Ik zou het maar al te graag opnemen in de startpost :Y
Alleen ben ik niet de aangewezen persoon om de mensen uit te leggen hoe ik aanpruts :+

• Bonez0r
rickiii schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:25:
Liedje over Bitcoin tijdens het traden ;)

[video]♪ Turning the market round ♫
Ik zat even te lezen in de comments eronder, lees ik dit:
WOW! Hay you should check out "youtipit" they are are great way to receive bitcoins anyway 1BTC from me :)
Wat.... hij geeft zomaar 1BTC voor een liedje? Toen checkte ik de datum: 1 year ago :D

• Rannasha
Ok. Orders op Kraken bestaan uit 1 of 2 delen. Het eerste deel begint een nieuwe positie, het tweede (optionele) deel sluit hem. Als je gewoon wat coins wil kopen of juist wat van je coins wil cashen voor euro's, heb je enkel het eerste deel nodig.

Het tweede deel van de order doet altijd het omgekeerde van het eerste deel. Is je eerste deel een koop-order, dan kun je met het tweede deel de gekochte coins weer verkopen, onder bepaalde voorwaarden. Er zijn veel verschillende order-types, die je bij beide delen kunt toepassen. Eerst een overzicht, daarna voorbeelden.

In de volgende lijst noem ik vaak slechts of "koop" of "verkoop" en leg de order maar vanaf een kant uit. De andere variant kun je er zelf wel bij verzinnen.

Market Order - De meest eenvoudige order. Koop coins tegen de best mogelijke prijs. Hier hoef je niet na te denken of het orderboek te bekijken. De enige variabele die je opgeeft is het aantal coins dat je wil kopen of het aantal EUR dat je wil besteden.
Limit Order - Een order waarbij je coins koopt voor een prijs die niet hoger is dan de door jou opgegeven limiet waarde. Bij deze order geef je een limiet waarde op en het aantal coins om te kopen. Als er verkoop-orders zijn voor een prijs die op of onder jouw limiet waarde ligt, wordt je order direct uitgevoerd. Zo niet, dan wordt de order in het orderboek geplaatst totdat een andere partij een passende verkoop-order heeft geplaatst.
Stop Loss - Plaats een Market Order zodra de prijs een bepaalde waarde voorbij gaat, om verliezen te beperken. Een Stop Loss verkoop order zorgt ervoor dat coins verkocht worden als de prijs onder de door jou gekozen grens uitkomt. Deze grens kun je instellen door middel van een absolute prijs of als een percentage van de huidige prijs.
Stop Loss Limit - Vrijwel gelijk aan de Stop Loss, alleen wordt hier de order als Limit Order geplaatst. De limiet-waarde kun je zelf instellen, als absolute waarde of als percentage van de huidige koers.
Take Profit - Het omgekeerde van een Stop Loss order, de Take Profit order is er om winsten veilig te stellen zodra een bepaald doel bereikt is. Een Take Profit verkoop order zorgt ervoor dat coins verkocht worden als de prijs boven een zelfgekozen grens uitkomt.
Take Profit Limit - Idem als hierboven, maar dan met een Limit Order.
Stop Loss, Take Profit - Combinatie van een Stop Loss en Take Profit order. Een SL/TP verkoop order zal coins verkopen (met een Market Order) zodra de prijs onder een zelfgekozen ondergrens of boven een zelfgekozen bovengrens uitkomt. Als de prijs tussen beide grenzen in blijft, gebeurt er niets.
Stop Loss, Take Profit Limit - Idem als hierboven, maar dan met een Limit Order.
Trailing Stop - Een Trailing Stop verkoop order houdt bij wat de hoogste prijs is geweest sinds de order is geplaatst en verkoopt de coins via een Market Order zodra de prijs een bepaalde hoeveelheid onder deze hoogste prijs daalt. De mate waarin de prijs onder het maximum moet komen kan worden aangegeven als een absolute waarde of als een percentage.
Trailing Stop Limit - Idem als hierboven, maar dan met een Limit Order.
Stop, Limit - Een combinatie van een reguliere Limit Order met een Stop Loss order. Een Stop, Limit verkoop order probeert coins te verkopen voor een vaste, zelfgekozen prijs middels een Limit Order. Daalt de prijs echter onder de Stop-grens, dan worden ze direct via een Market Order verkocht.

Al deze orders kunnen zowel in het eerste als het tweede deel worden geplaatst. Over het algemeen worden de meer geavanceerdere order-types vooral als sluit-order in het tweede deel geplaatst. Enkele voorbeelden:

Voorbeeld 1 - De koers staat op €100 en is aan het stijgen en ik verwacht dat dit nog eventjes doorzet. Ik plaats een Market Order voor 5 coins met een als sluit-clausule (Conditional Close) een Take Profit order met +€20 als offset. Dit betekent: Er worden direct 5 coins voor mij gekocht, tegen de best mogelijke prijs. Omdat de koers aan het stijgen is, zijn er niet veel verkooporders en betaal ik wat meer voor mijn coins. Omdat ik een Market Order heb geplaatst, ben ik echter wel zeker van de executie van mijn order. Zodra de koers €20 gestegen is, tot €120, worden mijn coins automatisch verkocht. Wederom via een Market Order, ik krijg daardoor een iets minder goede prijs, maar de order wordt wel direct uitgevoerd.

Voorbeeld 2 - Ik heb net 5 coins gekocht op Bitonic, maar wil niet teveel verlies riskeren. Ik maak een Stop Loss verkoop order met 80% als Stop-waarde aan. Op het moment dat ik de order plaats is de koers €100. De exchange zal mijn coins verkopen als de prijs daalt naar €80. Blijft de prijs boven deze grens, dan gebeurt er niets. In deze situatie bestaat mijn order slechts uit 1 gedeelte.

Voorbeeld 3 - Ik vermoed dat de koers sterk gaat dalen en wil in de buurt van de bodem inkopen. Ik maak een Trailing Stop Loss koop-order aan, met een Stop Offset van 10%. Wat er nu gebeurt is dat zodra de koers 10% hoger staat dan het laagste punt dat is bereikt sinds ik mijn order heb geplaatst, de coins gekocht worden. Als de prijs van €100 daalt naar €60, dan zullen de coins gekocht worden zodra de prijs terugveert naar €66. Als mijn voorspelling niet uitkomt en de prijs daalt niet, maar stijgt enkel, dan worden er coins gekocht voor €110, want dit is immers 10% boven de laagste prijs sinds het plaatsen van de order.

Voorbeeld 4 - Ik verwacht dat de koers binnenkort een sprong omhoog gaat maken van €100 naar €130, maar het orderboek is erg dun en ik wil niet direct met een Market Order instappen. Daarnaast wil ik ook de boot niet missen. Ik plaats daarom een Stop, Limit koop order, met een limiet van €100 en een Stop-waarde van €105. Daarnaast plaats ik als conditional close een Limit order van €130. Wat er gebeurt is dat ik een koop-order voor €100 in de boeken heb staan. Als mensen aan mij willen verkopen voor die prijs, mooi. Als de prijs echter omhoog schiet voordat mijn order gevuld is, dan wordt bij een prijs van €105 een Market Order geplaatst zodat ik de coins in ieder geval te pakken krijg, al is het tegen een minder goede prijs. Daarna wordt er een verkoop order geplaatst voor €130. Als er mensen bereid zijn mijn coins voor die prijs te kopen, dan is dat mooi. Anders blijven de coins in mijn account.

Het algemene idee is dat je de individuele order-types goed moet snappen. Zodra je door hebt wat ze doen, kun je een open-order aan een sluit-order knopen om zo een complexe order neer te zetten die je coins op de juiste manier koopt (of verkoopt) en daarna wacht tot aan jouw voorwaardes is voldaan voordat de coins weer verkocht (of teruggekocht) worden.

• gise
  • Niet online
_/-\o_

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Voor de mensen die denken dat dit een weekend dip is: zaterdagochtend om 8:30 is het laagste punt. Dus dan bijkopen ;) Zo ging het in ieder geval twee weken geleden.

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:38

Cliffie

Trompetslet

Resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Held! _O_

Ik ga het morgen in de startpost zetten! Nu, bedtijd!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
RIP Bitcoin | 2009 - 2013

• gise
  • Niet online
Fivel schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:06:
Voor de mensen die denken dat dit een weekend dip is: zaterdagochtend om 8:30 is het laagste punt. Dus dan bijkopen ;) Zo ging het in ieder geval twee weken geleden.
Ik hoor een nieuw order-type aan komen, kopen op een bepaald tijdstip, ongeacht de koers :P

• Bonez0r
Behold... the mother of all sell walls. 7(8)7
Nu op Bitstamp.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xpzvqp.png

[ Voor 6% gewijzigd door Bonez0r op 21-12-2013 00:11 ]

• Rannasha
gise schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:08:
[...]

Ik hoor een nieuw order-type aan komen, kopen op een bepaald tijdstip, ongeacht de koers :P
Kan met Kraken. Market Order plaatsen met custom start tijd.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Care to explain? Of is dit gewoon je nuttige inbreng voor vanavond?

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Bonez0r schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:09:
Behold... the mother of all sell walls. 7(8)7
Nu op Bitstamp.

[afbeelding]
Dat is een echte whale. Hij zakt nu mee deze wall. Koers knalt aardig onderuit :)

2,5 miljoen dollar _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Cliffie op 21-12-2013 00:17 ]

• Rannasha
Leuk dat Kraken niet heel erg snel meegaat met Bitstamp-prijzen, dus 9 coins verkocht voor 475 euro. Bitonic past de prijzen wel netjes aan, dus 9 coins gekocht voor 448 euro.

such arbitrage
many profits
wow

edit: Bitonic zakt naar 439, Kraken nog steeds op 475. Dan doen we nog even 3 coins, want gratis geld zeg ik geen nee tegen. M'n coins op Kraken zijn nu op, dus als iemand dit leest en coins op Kraken heeft: Leef je uit voordat Kraken met z'n prijzen zakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Rannasha op 21-12-2013 00:30 ]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Cliffie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:14:
[...]

Dat is een echte whale. Hij zakt nu mee deze wall. Koers knalt aardig onderuit :)

2,5 miljoen dollar _/-\o_
Ja, pure manipulatie. Zal je ziet dat de wall straks opeens weg is en de koers weer terugveert.

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Waar kun je bij Kraken zien hoeveel je nog te besteden hebt? Ik zit steeds te rekenen maar dat moet toch makkelijker kunnen 8)7

http://www.boekel.nu

• Fivel
Tourniquet schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:31:
[...]

Ja, pure manipulatie. Zal je ziet dat de wall straks opeens weg is en de koers weer terugveert.
Wall wordt wel steeds kleiner.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Fivel schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:39:
[...]

Wall wordt wel steeds kleiner.
Ja apart, hij laat 'm opeten. Vreemd dat ie 'm dan in eerste instantie liet meezakken.

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Wall gaat zelfs 'mee' omhoog..

http://www.boekel.nu

• Rannasha
Er is nog steeds winst te pakken voor mensen met coins op Kraken en geld op hun bankrekening. Bitonic zit nog steeds riant onder de prijs van Kraken. Het is dat ik geen coins meer over heb op Kraken...

• Bonez0r
Aaaaand it's gone. En natuurlijk was ik weer te greedy en heb te lang gewacht met kopen. Nu is de prijs terug op $620.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:00
Rannasha schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:43:
Er is nog steeds winst te pakken voor mensen met coins op Kraken en geld op hun bankrekening. Bitonic zit nog steeds riant onder de prijs van Kraken. Het is dat ik geen coins meer over heb op Kraken...
Ik heb net wat gekocht en direct naar m'n Kraken wallet over laten maken, maar het duurt wel echt vreselijk lang voor het er op staat :(

• Maniakje
  • Laatst online: 20-01 20:20
Ik lurk al een paar weken in dit topic, bij deze mijn eerste post. :w

Niet gehinderd door enige expertise hieronder mijn beginnersinterpretatie van de order types op Kraken, voor zover ik ze zelf begrijp. :) Ik hoop dat ik het goed heb, zo niet dan hoor ik het heel graag.

Stop loss / take profit
De stop loss / take profit orders functioneren als een trigger die afgaat als aan een bepaalde voorwaarde is voldaan (d.w.z.: als de marktprijs voorbij de ingestelde grens gaat). De SL/TP orders zelf komen niet in het order book, maar pas als de trigger afgaat plaatsen ze een "echte" (market of limit) order in het order book.

Stop loss, sell: deze trigger gaat af als de marktprijs onder de ingestelde lage grens (de stop price) schiet. Zodra de prijs onder die grens komt plaats je automatisch een market order om z.s.m. van je coins af te raken tegen marktprijs (voordat ze nog minder waard zijn). Een soort panic sell dus.

Stop loss limit, sell: hetzelfde als stop loss sell, alleen wordt een limit order geplaatst ipv een market order. Je verkoopt dus tegen een vaste prijs ipv marktprijs.

Stop loss, buy: precies het omgekeerde van de stop loss sell order; de trigger gaat af als de marktprijs boven de ingestelde stop price komt. Zodra dat gebeurt plaats je automatisch een market order om z.s.m. wat coins te bemachtigen voor marktprijs (zodat je eventuele verdere stijging niet mis loopt). Een soort "panic" buy dus.

Stop loss limit, buy: weer hetzelfde als stop loss buy, alleen wordt als de trigger afgaat een limit order geplaatst ipv een market order. Je koopt dus voor een vaste prijs ipv marktprijs.

Take profit, sell: de trigger gaat af zodra de marktprijs boven de ingestelde profit price komt. Op dat moment plaats je automatisch een market order. Omdat het tegen marktprijs gaat kan de werkelijke prijs die je vangt dus iets hoger (maar ook lager) uitvallen dan de profit price, afhankelijk van de prijsfluctuaties van dat moment.

Take profit limit, sell: hetzelfde als take profit sell, maar plaatst als de trigger afgaat een limit order ipv een market order. Je verkoopt dus voor een vaste prijs.

Take profit, buy: de trigger gaat af als de marktprijs onder de ingestelde profit price komt. Op dat moment wordt het automatisch een buy order tegen marktprijs. Hiermee probeer je dus voordelig in te kopen. De prijs die je werkelijk betaalt kan weer lager (of hoger) uitvallen dan de profit price.

Take profit limit, buy: je raadt het al: plaatst een limit order ipv market order als de trigger afgaat. Je koopt voor vaste prijs ipv marktprijs.

Trailing stop
Een trailing stop order wordt continu aangepast aan aan de dalende (bij buy) of stijgende (bij sell) trend. Je stelt een stop offset in die aangeeft hoeveel je boven de marktprijs (bij buy) of onder de marktprijs (bij sell) wil blijven. Zolang de trend aanhoudt beweegt de prijs van je order mee. Zodra een piek of dal is bereikt en de marktprijs dus de andere kant op beweegt, dan beweegt de prijs van je order niet mee. Hierdoor zal de marktprijs je orderprijs kruisen en zal je order (meestal) fulfilled worden. Op deze manier kun je goed gebruik maken van pieken en dalen in de koers.

Voorbeeld: de huidige marktprijs is € 400 en dalende. Je maakt een trailing stop buy order met een absolute offset van € 10 euro. Je koopprijs staat dan op € 410. Zolang de marktprijs blijft dalen, daalt je koopprijs mee. Dit gaat door totdat de marktprijs tenminste met € 10 stijgt. Op dat moment wordt je order een market order en verkoop je ongeveer 10 euro boven het laagste punt.

Er zijn nog enkele andere order types, die heb ik nog niet helemaal onder de knie en heb ik daarom weggelaten.

Edit: wow, slechts een uur te laat :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Fivel
Avalaxy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 01:07:
[...]

Ik heb net wat gekocht en direct naar m'n Kraken wallet over laten maken, maar het duurt wel echt vreselijk lang voor het er op staat :(
Probeer hetzelfde. Net account bij kraken aangemaakt en tier 2 verifed. Btc naar toe gestuurd, 3 confirmations.

• Maniakje
  • Laatst online: 20-01 20:20
6 confirmations nodig, duurt ongeveer een uur. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Maniakje op 21-12-2013 01:22 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Avalaxy
0 nog hier. Niet te laag verkopen dus jullie, want dan is mijn bitcoin niks meer waard :+

• Skeltenaer
  • Niet online
Avalaxy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 01:19:
0 nog hier. Niet te laag verkopen dus jullie, want dan is mijn bitcoin niks meer waard :+
Beetje dom, heb hetzelfde gedaan. Denk dat ik de wekker zet, ga slapen en over een uurtje nog eens check ;)

Tnx voor de tips hierboven! Heb net mijn eerste advanced order gezet op Kraken :*)

Limit buy order op 400, als conditional close take profit op 519. Ben benieuwd!

• Avalaxy
Gelukkig stijgt de prijs alweer *O* Dan is wachten niet zo erg :)

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:29
Iemand deze al gezien?

Dit is geen advies om Peercoin te kopen trouwens.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:29
Plus500 ligt voor de zoveelste keer deze week plat en vandaag precies plat gegaan tijdens de dip. Mensen die posities open hadden staan kunnen wel eens flink de klos zijn geweest.

iRacing Profiel

• Avalaxy
@1:04
loosing
|:( |:(

Oh en @ 1:10
needet
Wtf?

Oh en @ 1:15
environementally
Ik stop er maar mee. Lekkere promotie voor peercoin dit :')

[ Voor 75% gewijzigd door Avalaxy op 21-12-2013 01:48 ]

• Bonez0r
Avalaxy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 01:47:
Ik stop er maar mee. Lekkere promotie voor peercoin dit :')
Misschien is het slimme marktmanipulatie om de koers te laten zakken? :P

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
In de wandelgangen van Den Haag of Brussel gehoord dat men bezig is met een bitcoin verbod vanwege zwart- c.q. crimineel geld witwassing?

• Bonez0r
Zijn er hier mensen die een trade bot gebruiken? Zo ja, welke bot gebruik je en wat zijn je ervaringen ermee? En hoe veilig is het om een door iemand anders gemaakte bot te gebruiken als je zelf geen zicht hebt op/verstand hebt van de werking van de bot?

[ Voor 39% gewijzigd door Bonez0r op 21-12-2013 06:27 ]

• Servowire

Servowire

Hadespuiter schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 04:56:
[...]

In de wandelgangen van Den Haag of Brussel gehoord dat men bezig is met een bitcoin verbod vanwege zwart- c.q. crimineel geld witwassing?
Source?

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01 14:42
Rannasha schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:43:
Wat ik me afvraag is: jij had het er over dat je 9 BTC gekocht/verkocht had op Bitonic/Kraken. (Welke kant je BTC heen gingen weet ik nu even niet). Maar het volume van Kraken is zo laag met BTC, dat ik me afvraag hoe je zo makkelijk 9 BTC koopt/verkoopt op Kraken. Met arbitrage is enige snelheid tussen kopen/verkopen wel gewenst natuurlijk (tenzij de koers stijgt, maar dat weet je van tevoren niet).

En nog iets... Op het moment dat jij prijsverschillen constateert, moet jij dan eerst nog coins kopen om ze vervolgens te verkopen?

[ Voor 8% gewijzigd door Criminelis op 21-12-2013 09:08 ]

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Criminelis schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 08:57:
[...]

Wat ik me afvraag is: jij had het er over dat je 9 BTC gekocht/verkocht had op Bitonic/Kraken. (Welke kant je BTC heen gingen weet ik nu even niet). Maar het volume van Kraken is zo laag met BTC, dat ik me afvraag hoe je zo makkelijk 9 BTC koopt/verkoopt op Kraken. Met arbitrage is enige snelheid tussen kopen/verkopen wel gewenst natuurlijk (tenzij de koers stijgt, maar dat weet je van tevoren niet).
Volume van Kraken is niet meer laag. Dat was een paar weken geleden misschien zo, maar mijn Bitconium app geeft al dagenlang een volume aan vergelijkbaar met btc-e.

PSN: Marselaar

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

tammerat schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:03:
[...]

Volume van Kraken is niet meer laag. Dat was een paar weken geleden misschien zo, maar mijn Bitconium app geeft al dagenlang een volume aan vergelijkbaar met btc-e.
Ehm... Gisteren was het volume op BTC-e 44k BTC. Op Kraken de afgelopen 24 uur 780 BTC.

• Marselaar
Cliffie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:04:
[...]
Ehm... Gisteren was het volume op BTC-e 44k BTC. Op Kraken de afgelopen 24 uur 780 BTC.
Dan klopt de app niet of we vergelijken appels met peren.

Ik zie nu 24-hrs volume 789,29 bij Kraken en 668,08 bij BTC-e . Ik denk dat dit euro's zijn en jij kijkt naar BTC.

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

tammerat schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:07:
[...]

Dan klopt de app niet of we vergelijken appels met peren.

Ik zie nu 24-hrs volume 789,29 bij Kraken en 668,08 bij BTC-e . Ik denk dat dit euro's zijn en jij kijkt naar BTC.
Ik weet wel 100% zeker dat het volume bij Kraken vele malen lager ligt dan bij BTC-e :)

Zit zelf bij Kraken trouwens.

[ Voor 0% gewijzigd door Cliffie op 21-12-2013 09:10 . Reden: typo ]

• Marselaar
Cliffie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:09:
[...]
Ik weet wel 100% zeker dat het volume bij Kraken vele male lager ligt dan bij BTC-e :)

Zit zelf bij Kraken trouwens.
Dit klinkt als een 100% gevoelsargument.... Ik ben op beide sites ingelogd en zie gewoon de getalletjes die Bitconium ook weergeeft. En op dit moment ligt Kraken voor.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

tammerat schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:11:
[...]

Dit klinkt als een 100% gevoelsargument.... Ik ben op beide sites ingelogd en zie gewoon de getalletjes die Bitconium ook weergeeft. En op dit moment ligt Kraken voor.
btc-e in dollars of euro's scheelt vast wel :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Marselaar
zomertje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:12:
[...]

btc-e in dollars of euro's scheelt vast wel :)
Wie handelt er dan ook in dollars??? |:(

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Oww, je zit te kijken op BTC-e bij euro's. Ja, dat klopt, dat ligt nu lager dan bij Kraken.

Volgens mij wordt BTC-e voornamelijk gebruikt om te handelen in US dollars :)

• Luit
  • Niet online
tammerat schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:14:
[...]

Wie handelt er dan ook in dollars??? |:(
De meeste mensen dus. Om tammerat even te quoten: "Gisteren was het volume op BTC-e 44k BTC. Op Kraken de afgelopen 24 uur 780 BTC." ;)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Zwerver schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:05:
[...]

2nd that. Ik heb nu aan de hand van bovenstaande beschrijving een buy order gedaan op 450eur/XBT en verkoop op 500eur/XBT gewoon eens om te kijken. Dat heb ik dus alsvolgt gedaan (hele kleine bedragen maar):

[afbeelding]

Welke site is dat?

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:20
NXT gaat nog steeds lekker. Koers is sinds gistermiddag alweer verdubbelt.

• MichaelB74
Vanmorgen een experiment op NXT uitgevoerd.

Ik heb voor 0,9BTC aan NXT gekocht. Toen stapsgewijs iets hoger verkocht dan de hoogste bid op 2500 en vervolgens 2400, terwijl de sell price op 3350 lag o.i.d. (ik wist al dat dit me max. 0,2BTC ging kosten, maar ik wilde het weten)

Gevolgen:
- Je ziet het percentage op coinmarketcap.com meteen 10-tallen procenten dalen.
Op coinmarketcap gebruiken ze alleen de laatste trade om het percentage te berekenen.
Je kan dus consequent steeds een klein beetje goedkoper verkopen (dat gaat al met een paar NXT) om het percentage te beïnvloeden.

- Aangezien het volume op bgex.com nog laag is, zie je meteen minutenlang andere personen NXT verkopen welke behoorlijk lager liggen dan de prijs voor mijn actie.

Overigens staan ze nu alweer een tijdje stabiel.
Als het de trend van de afgelopen dagen volgt dan zullen ze zometeen gaan dalen, want dgex ijlt een tijd na (tenminste, de afgelopen dagen)

EDIT: wat ik me net bedenk: de andere kant op werkt natuurlijk ook. Ik verkoop voor hogere bedragen aan m'n andere account (heb er nog eentje om wat te controleren). Op coinmarketcap is dat dan meteen te zien als stijgende koers. Ik vraag me af hoe vaak dat nu al gebeurt.

[ Voor 12% gewijzigd door MichaelB74 op 21-12-2013 10:29 ]

• Zwerver
  • Niet online
Kraken

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

KoudeAardbei

Moderator

Hier word je toch echt zwaaaar zenuwachtig van.. ;(

• gise
  • Niet online
Avalaxy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 01:07:
[...]

Volgens mij heeft Rannasha 9 XBT op Kraken die hij daar verkoopt tegelijk met dat hij XBT koopt op Bitonic, zo hoef je niet te wachten op confirmations en ben je niet afhankelijk van de koers schommelingen

• Marselaar
Luit schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:13:
[...]

De meeste mensen dus. Om tammerat even te quoten: "Gisteren was het volume op BTC-e 44k BTC. Op Kraken de afgelopen 24 uur 780 BTC." ;)
Dit was dus niet mijn quote, maar Cliffie's. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Marselaar op 21-12-2013 11:04 ]

• gise
  • Niet online
MichaelB74 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:24:
Vanmorgen een experiment op NXT uitgevoerd.

Ik heb voor 0,9BTC aan NXT gekocht. Toen stapsgewijs iets hoger verkocht dan de hoogste bid op 2500 en vervolgens 2400, terwijl de sell price op 3350 lag o.i.d. (ik wist al dat dit me max. 0,2BTC ging kosten, maar ik wilde het weten)

Gevolgen:
- Je ziet het percentage op coinmarketcap.com meteen 10-tallen procenten dalen.
Op coinmarketcap gebruiken ze alleen de laatste trade om het percentage te berekenen.
Je kan dus consequent steeds een klein beetje goedkoper verkopen (dat gaat al met een paar NXT) om het percentage te beïnvloeden.

- Aangezien het volume op bgex.com nog laag is, zie je meteen minutenlang andere personen NXT verkopen welke behoorlijk lager liggen dan de prijs voor mijn actie.

Overigens staan ze nu alweer een tijdje stabiel.
Als het de trend van de afgelopen dagen volgt dan zullen ze zometeen gaan dalen, want dgex ijlt een tijd na (tenminste, de afgelopen dagen)

EDIT: wat ik me net bedenk: de andere kant op werkt natuurlijk ook. Ik verkoop voor hogere bedragen aan m'n andere account (heb er nog eentje om wat te controleren). Op coinmarketcap is dat dan meteen te zien als stijgende koers. Ik vraag me af hoe vaak dat nu al gebeurt.
Dit klopt, daarom stond Doge ook een paar keer ineens bovenaan op coinmarketcap. Had ik je ook kunnen vertellen voor die 0.2 XBT ;)

• Bonez0r
Zwerver schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:05:
[...]

[afbeelding]

Ik zie nu pas "scheduled start" en "scheduled expire" staan bij leverage. Werkt dat ook zonder leverage? Want dat zou meteen het antwoord zijn op
gise schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:08:
[...]Ik hoor een nieuw order-type aan komen, kopen op een bepaald tijdstip, ongeacht de koers :P
Wat is Kraken toch een prachtige site. Alleen zo jammer van het lage volume, daarom zit ik nu grotendeels op Bitstamp.

• MichaelB74
gise schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:05:
[...]

Dit klopt, daarom stond Doge ook een paar keer ineens bovenaan op coinmarketcap. Had ik je ook kunnen vertellen voor die 0.2 XBT ;)
Het ging me ook eigenlijk om het beïnvloeden van de markt en dat is met "kleingeld" dus gewoon makkelijk te doen.

Dat ze de laatste trade gebruiken staat ook op bitcointalk. Daar vallen uiteraard ook wat mensen over, want je krijgt wel een heel vertekend beeld.

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

KoudeAardbei

Moderator

Voor http://www.coingraph.info/mobile ben ik trouwens opzoek naar meerdere plekken waar je BTC kunt kopen in NL, iemand die ervaringen heeft met anderen dan Bitonic?
Pagina: 1 ... 61 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid