Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 178 Laatste
Acties:
  • 539.523 views

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01 22:19
Dat heb ik ook telkens op kraken gise. Ik snap er geen donder van.

Verwijderd

Wat vinden jullie van Securecoin? Het zou de encryptie tov Quark nog wat opschroeven en net zoals Peercoin, zowel Proof-Of-Work als Proof-Of-Stake toepassen :)

Momenteel ben ik de client/daemon aan het compilen met OpenSUSE 13.1 en dat blijkt geen lachtertje te zijn :-/

Een massa devel libs moeten geinstalleerd worden alsook een reeks tools om het überhaupt te kunnen compilen. Dan moeten er nog bepaalde subonderdelen eerst gecompileerd worden.

Tsssk... En er is dus totaal geen info te vinden. Ik zou haast om Securecoin donations kunnen vragen als het me lukt. Een doorn in het oog van menig geintereseerden op bitcointalk onder andere :s

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
nog niet echt een pijl op te trekken wat de chinezen nu doen want koerst blijft rond de 4000 a 4050 shommelen daar

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:01

pposthoorn

Constructeur

Gister in een opwelling wat Dogecoins gekocht met het idee dat een lage koers naar 0 niet veel verlies is maar een lage koers die x100 doet wel een leuke winst kan zijn. Voorlopig is het scenario 1, in een dag tijd van 5 naar 2BTC per 10000000 dogecoin gezakt, dat is -60% in een dag.
(echter gekocht met bitcoin en die zijn ook 20% gezakt vandaag dus 'slechts' 40% verlies :9 )

Het kan niet altijd feest zijn. Volgende keer gewoon lekker bij BTC houden :F

• therobber
therobber schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:12:
nog niet echt een pijl op te trekken wat de chinezen nu doen want koerst blijft rond de 4000 a 4050 shommelen daar
oke op het moment van typen naar 3900 :P

• maertn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-10-2025
als ik de realtime grafiek (interval op 1m zetten) bekijk dan begint het toch weer aardig in te zakken http://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:43
Ja, ik kan er toch echt niets anders van maken dat het een algemene tendens naar beneden is. De lucht loopt er volgens mij toch echt langzaam uit.

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Wel apart, de huidige neerwaardse trent na de stijging van de afgelopen weken lijkt absoluut niet op die van april.
Daggrafiek van crash in april.
Daggafriek van afgelopen 2 maanden.

In april ging het netjes, enigszins exponentieel, omhoog, daarna dag op dag naar beneden en daarna rustig herstel.
Momenteel gaat de koers echt alle kanten op, geen pijl op te trekken.

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09-2025
Op Coinmarketcap gaat echt werkelijk alles omlaag en niet zo langzaam ook :o Mijn 25 euro inleg is middels verdampt naar een bedrag van 3 euro. Rest me niks anders dan de muntjes te laten staan en dan te wachten of er ooit weer betere tijden komen :+

[ Voor 55% gewijzigd door Rammstein op 17-12-2013 00:45 ]

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:43
pposthoorn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:39:
Wel apart, de huidige neerwaardse trent na de stijging van de afgelopen weken lijkt absoluut niet op die van april.
Daggrafiek van crash in april.
Daggafriek van afgelopen 2 maanden.

In april ging het netjes, enigszins exponentieel, omhoog, daarna dag op dag naar beneden en daarna rustig herstel.
Momenteel gaat de koers echt alle kanten op, geen pijl op te trekken.
Tja als ik naar de periode oktober december kijk, zie ik toch een ander heel herkenbaar patroon.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/reuk9so00c3zjfo/verordening_ruimte2012_water.jpg

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Chedara schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:49:
[...]

Tja als ik naar de periode oktober december kijk, zie ik toch een ander heel herkenbaar patroon.
[afbeelding]
Het gaat nu inderdaad ook naar beneden (na een harde stijging). Maar de manier waarop is heel anders.
In april was het eerst heel duidelijk omhoog, daarna heel duidelijk naar beneden, en daarna rustig herstel.

Nu was het redelijk duidelijk omhoog (paar hickups maar niks groots). En dan enige stagnatie, beetje omlaag, weer terug naar top. Daarna flinke crash (1200->600) gevolgd door flink herstel naar 1100 en nu zakt het langzaamaan weer in.

Wat ik probeer te zeggen is dat het koersverloop nu veel onrustiger is.

offtopic:
Je plaatje doet het niet, en de naam er van is wat apart...

[ Voor 4% gewijzigd door pposthoorn op 17-12-2013 00:57 ]

• therobber
http://bitcoinwisdom.com/markets/btcchina/btccny

zoom even volledig uit zodat je het hele jaar zit en vergelijk hem even met

Afbeeldingslocatie: http://www.cryptocoinsnews.com/wp-content/uploads/2013/12/bitcoin-falling-bubble.png

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01-2025
Dat plaatje gaat alleen maar meer paniek veroorzaken waardoor het wel eens een self-fulfilling prophecy kan zijn. Ik laat in elk geval m'n coins rustig staan.

Zoals het artikel al zegt, alles hangt af van wat overheden nu beslissen. Gaan ze bitcoin omarmen of verbieden? Het eerste zou beter zijn voor iedereen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bonez0r op 17-12-2013 01:28 ]

There go the goddamn brownies.

Verwijderd

De hoge prijs van 1200$ komt gewoon doordat veel mainstream gasten erin zijn gestapt. Zich snel miljonair dromen en dus veel vertrouwen in hebben(ik ook). Vervolgens zakt de koers doordat grote jongens veel gaan verkopen(meestal gebruiken ze hier media voor). Kleine jongens raken in paniek gaan ook verkopen. Zodat daarna de grote jongens weer goedkoop kunnen inkopen. Dit is tenminste hoe ik het zie ik heb daarom ook alleen maar met winst gegokt.

Eerst 1 btc gekocht om er even in te komen en kijken hoe al die exchanges werken. Toen de koers crashte door China had ik me slag geslagen 1 btc stond op 437E tien stuks gekocht . Opgeven moment was ik in de ban van quark door alle media hypes over btc38 enz... Wou eigenlijk eerst all in op quark gaan maar dat leek me niet verstandig. Dus ik de helft van mijn btc verkocht voor 822E en de andere helft quark mee gekocht.
QRK best duur gekocht 0.19$ staat nu op iets meer dan de helft. Maar denk dat wanneer die op btc38 eenmaal komt wel gaat exploderen. In de tussentijd raak ik geen 1 altcoin meer aan.

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

therobber schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 01:20:
http://bitcoinwisdom.com/markets/btcchina/btccny

zoom even volledig uit zodat je het hele jaar zit en vergelijk hem even met

[afbeelding]
Wel mooi hoe dat paatje telkens weer terug komt en die hele dikke pijl met "We are here" hetzelfde blijft. En de koers ondertussen alle kanten op gaat. Ik denk dat ik dit plaatje al 10x heb gezien bij 10 totaal verschillende koersen / trends.

We are not there :9

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Bonez0r schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 01:25:

Zoals het artikel al zegt, alles hangt af van wat overheden nu beslissen. Gaan ze bitcoin omarmen of verbieden? Het eerste zou beter zijn voor iedereen.
In China lijkt het op een verbod uit te draaien, en zodra Brussel gaat inzien dat de BTC enorm geschikt is om mee wit te wassen, zal het hier ook op een verbod uitdraaien.

• boekel
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Weet iemand wat er met DVC aan de hand is? iemand dumpt gigantisch..
https://www.cryptsy.com/markets/view/52

Of wordt gewoon alles gedumpt?

[ Voor 13% gewijzigd door boekel op 17-12-2013 02:39 ]

http://www.boekel.nu

• maertn
Ik denk dat het een dikke panic sell is op BTChina, zie http://bitcoinwisdom.com/markets/btcchina/btccny en zet interval op 1min :o

Punt is; slecht nieuws in china -> china dumpt -> de rest van de wereld volgt

[ Voor 23% gewijzigd door maertn op 17-12-2013 02:54 ]

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 11:23

fynrd1

Fooled by Randomness

maertn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 02:53:
Ik denk dat het een dikke panic sell is op BTChina, zie http://bitcoinwisdom.com/markets/btcchina/btccny en zet interval op 1min :o
ja gaat heel hard

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• boekel

boekel

Dusss...

maertn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 02:53:

Punt is; slecht nieuws in china -> china dumpt -> de rest van de wereld volgt
Ah...mensen verkopen altcoins om BTC te dumpen? Klinkt verstandig...

Ik koop iig lekker wat altcoins in, tot ltc/btc/xpm op is dan moet ik stoppen en hopen dat ze weer meer waard worden ;)

Interessant stukje over Cryptsy:
https://bitcointalk.org/i...514.msg3970696#msg3970696

[ Voor 9% gewijzigd door boekel op 17-12-2013 03:12 ]

• maertn
boekel schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 02:57:
[...]

Ah...mensen verkopen altcoins om BTC te dumpen? Klinkt verstandig...

Ik koop iig lekker wat altcoins in, tot ltc/btc/xpm op is dan moet ik stoppen en hopen dat ze weer meer waard worden ;)
Het is meer een algehele coin uitverkoop :9

• boekel

boekel

Dusss...

maertn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 03:12:
[...]

Het is meer een algehele coin uitverkoop :9
Dat was het zeker :)
Leuk gehandeld in DVC en ASC..zijn weer omhoog...maar bedtijd!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-01 11:57
holy shit mensen, wtf, we kunnen ook nooit eens op de chinesen rekenen om ons te redden he :+

wauw wat een prijzen, daytrading FTW !

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 14:23

Cliffie

Trompetslet

fuqua schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 07:13:
holy shit mensen, wtf, we kunnen ook nooit eens op de chinesen rekenen om ons te redden he :+

wauw wat een prijzen, daytrading FTW !
Mjah, toch te vroeg aangekocht hier, dus geen fiat meer voorradig. Kan niet meer bijkopen, en zal op een enorme piek moeten wachten om uit te stappen.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Nikvdw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2025
Cliffie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 07:48:
[...]

Mjah, toch te vroeg aangekocht hier, dus geen fiat meer voorradig. Kan niet meer bijkopen, en zal op een enorme piek moeten wachten om uit te stappen.
Ben ook dom geweest, heb ook al men fiat geïnvesteerd in BTC (op 629€).
Had beter nog wat over gehouden om te daytraden op de schommelingen van de afgelopen nacht (en volgende dagen?).

Maarja, voor hetzelfde geld blijft het zakken en zit je weer in hetzelfde schuitje he..

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Inderdaad, geen touw aan vast te knopen.

• Nikvdw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2025
Ben aan het zoeken achter die glazen bol, maar vind hem niet :)

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Morgen stijgt het naar 900 =). Vind het allemaal wel heel apart. Eerst worden we overspoelt met berichten als wall street gaat erin inversteren en geschatte waarde is 40.000$ (door een van andere meneer). En dan krijgen we een gerucht dat china het gaat verbieden. Lijkt wel alsof het nieuws in nederland maar ook in andere landen het proberen te manipuleren.

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
EmilioFLR schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:01:
Morgen stijgt het naar 900 =). Vind het allemaal wel heel apart. Eerst worden we overspoelt met berichten als wall street gaat erin inversteren en geschatte waarde is 40.000$ (door een van andere meneer). En dan krijgen we een gerucht dat china het gaat verbieden. Lijkt wel alsof het nieuws in nederland maar ook in andere landen het proberen te manipuleren.
Er zijn gewoon verschillende partijen die allemaal een ander doel hebben.
Overheden proberen hun economie te beschermen... Winkelvoss en Barry Silbert proberen mensen te laten kopen. Ik vind het ook kwalijk als mensen te beloven dat de prijs per bitcoin omhoog of omlaag gaat. Houdt het bij de feiten en misschien als grapje, maar de rest is gewoon manipulatie en mensen zijn daar gevoelig voor.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Heb je zeker gelijk in. Ik moet het allemaal nog maar zien....

Verwijderd

Cliffie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 07:48:
[...]

Het kan altijd erger..
Ik zat er voor 9500 euro in..
Had 11000 hiervan gemaakt en heb er nu nog 8300 euro over :'(

Ik ga nu het gooien op het daytraden maar en me verlies pakken en fiat zetten.
Verwacht dat het weer gaat dalen vandaag

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 08:27 ]

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01 14:42
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:27:
[...]

Het kan altijd erger..

Dat is balen natuurlijk, en een hoop geld, maar procentueel valt het op zich nog wel mee.

Ik heb mijn inleg zien verviervoudigen. Zat erin voor de long run dus heb toen niets gedaan. Al vrij snel verdampteal die wist tot een verdubbeling en uiteindelijk heb ik gister alles met 90% winst verkocht. Ook lekker natuurlijk, maar het had ook 400% kunnen zijn :P

Mijn long run strategie heb ik overigens een beetje laten varen. Bekijk het nu eigenlijk van dag tot dag. Af en toe doe ik wat aan daytrading, dat is leuk, kan wat geld opleveren, maar het is ontzettend intensief. Die tijd heb ik vaak niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Criminelis op 17-12-2013 08:59 . Reden: Update ]

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

[...]

Het kan altijd erger..

Das wel een hoop geld, mag toch hopen dat het niet al je spaargeld is. Dan speel je met vuur nml.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
volgens mij klimmen we alweer langzaam uit het dal omhoog.. :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

G-PHREAK schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:07:
volgens mij klimmen we alweer langzaam uit het dal omhoog.. :)
Je zou je verbazen :')
Heb in ieder geval flink ingezet op de alts deze morgen. Tot nu toe 'al' 0.1 BTC winst. Wat tegen vanavond toch overeenkomt met € 0,50 :p

[ Voor 13% gewijzigd door Dennahz op 17-12-2013 09:11 ]

Twitter

• fuqua
[...]

Het kan altijd erger..

mwha valt nog mee bij jou, ik zat er voor 7000 in, en zit nu op 50%+ verlies, moet het maar terug verdienen met daytraden. pus de overtuiging dat het weer omhoog zal gaan. bitcoin heeft aanval na aanval overleeft. Bitcoin is the Fututre, you cant stop it.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-01 15:43

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Heb via cryptsy mijn (kleine hoeveelheid, maar toch) BTC laten uitbetalen naar mijn wallet. Dit heb ik gister gedaan maar heb nog steeds geen BTC in mijn wallet....

https://blockchain.info/t...48dce86f002b274cb3e2e910b

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

Lawwie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:48:
Heb via cryptsy mijn (kleine hoeveelheid, maar toch) BTC laten uitbetalen naar mijn wallet. Dit heb ik gister gedaan maar heb nog steeds geen BTC in mijn wallet....

Da's wel raar. Zeker dat je het goede adres gebruikt hebt?
Een tip: dit is het moment om wat BTC te verdienen met daytraden. Heb zo alweer 0.4 BTC binnengehaald vandaag met investeringen die ik gisteravond heb gedaan :Y)

Automatische sell orders, dus heb er geen omkijken naar.

Twitter

• Lawwie

Lawwie

Dennahz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:56:
[...]

Da's wel raar. Zeker dat je het goede adres gebruikt hebt?
Een tip: dit is het moment om wat BTC te verdienen met daytraden. Heb zo alweer 0.4 BTC binnengehaald vandaag met investeringen die ik gisteravond heb gedaan :Y)

Ik weet 100% zeker dat ik het juiste adres gekozen heb, al meerdere malen nagekeken. Zo ook nog 5 minuten geleden...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rHILiqG.png

• Voika
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 07:54
Dennahz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:56:
[...]

Trade jij via Kraken? Dat is volgens mij nu nog steeds de beste keus hè?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39
Lawwie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:48:

MultiBit -> Tools -> Reset Blockchain and Transactions

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Lawwie

Lawwie

Rannasha schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:58:
[...]

MultiBit -> Tools -> Reset Blockchain and Transactions
Als ik reset dan gaat hij gewoon de blockchain opnieuw synchroniseren? Sorry zit net in de coins :X

• Rannasha
Lawwie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:00:
[...]

Als ik reset dan gaat hij gewoon de blockchain opnieuw synchroniseren? Sorry zit net in de coins :X
Ja.

MultiBit pikt af en toe een transactie niet op. De Reset optie zorgt dat de hele blockchain opnieuw gescanned wordt.

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 17:13
Als ik per aankoop / verkoop bekijk sinds gisteren, dan gaat het t.o.v. de BTC nog steeds redelijk.

Ga je het bekijk t.o.v. fiat, dan is het natuurlijk allemaal wat minder.
Ik heb zo'n 30% "verlies" nu als ik omreken naar fiat.

Dit komt met name door de sterke daling van Quark, waar ik zo'n 6700 stuks van bezit.
NXT doet het nog steeds prima, daar zit ik met 1,2BTC in wat nog steeds 1,5 BTC waard is.

Mijn coins blijven waar ze staan. Soms doe ik wat aan day trading (als m'n werk het toe staat), maar meestal staan mijn munten lang op 1 plaats.

• Lawwie

Lawwie

Rannasha schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:02:
[...]

Ja.

MultiBit pikt af en toe een transactie niet op. De Reset optie zorgt dat de hele blockchain opnieuw gescanned wordt.
Heel erg bedankt, heb ze zojuist in mijn wallet zitten :)

• Rannasha
Lawwie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:04:
[...]

Heel erg bedankt, heb ze zojuist in mijn wallet zitten :)
I aim to please.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Die drop van gisteravond (onze tijd) kwam doordat er geruchten waren dat Exchanges niet meer geld aan konden nemen en men voor de "lente" (nieuwjaar China) geld uit de exchange kon halen

Dit nieuws blijkt dus bijzonder goed teimed, maar wel NEP

http://www.reddit.com/r/B..._may_not_be_a_paragon_of/

[ Voor 43% gewijzigd door Servowire op 17-12-2013 10:31 ]

met papier mache kun je alles maken!!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Hoe doen mensen dan dat daytraden? Kleine amplitude? Dus kopen op 600, verkopen op 630, rinse, repeat?

• Servowire

Servowire

Cliffie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:30:
Hoe doen mensen dan dat daytraden? Kleine amplitude? Dus kopen op 600, verkopen op 630, rinse, repeat?
Gewoon goed alles volgen en begrijpen waarom de markt beweegt. Winst durven nemen, geen emotie gebruiken.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14
Servowire schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:31:
[...]

Gewoon goed alles volgen en begrijpen waarom de markt beweegt. Winst durven nemen, geen emotie gebruiken.
Wat bedoel je met "winst durven nemen"? Op tijd weer stoppen en niet te hebberig worden?

omniscale.nl

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 11:23
posttoast schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:32:
[...]

Wat bedoel je met "winst durven nemen"? Op tijd weer stoppen en niet te hebberig worden?
Mooi dat je je eigen vraag beantwoord :) Precies! Vaak als je het ziet stijgen zet je je sell order iets hoger (emotie) zodat je wat meer makkelijk winst denkt te pakken. Daar zit het gevaar!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
posttoast schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:32:
[...]

Ja. Wanneer het stijgt en het staat op winst, dan denken veel mensne "gaat vast wel verder stijgen". Neem je winst, jammer als het daarna wel weer stijgt. Bepaal van te voren bij welke winst je wil verkopen en zet niet te hoog in.

• Luuk
  • Niet online
Servowire schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:29:
Die drop van gisteravond (onze tijd) kwam doordat er geruchten waren dat Exchanges niet meer geld aan konden nemen en men voor de "lente" (nieuwjaar China) geld uit de exchange kon halen

Dit nieuws blijkt dus bijzonder goed teimed, maar wel NEP

http://www.reddit.com/r/B..._may_not_be_a_paragon_of/
lool.. niks aan de hand dus _O-

'move along people.. nothing to see here.. '

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Kleine bewegingen dus, oppikken, stukje hoger weer sellen. Dat keer 10 :+

Moet het dus wel stijgen :')

[ Voor 17% gewijzigd door Cliffie op 17-12-2013 10:40 ]

Verwijderd

securecoind en securecoin-qt build voor Linux x86-64 zijn een feit :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fYXiOES.png

Nu nog uitzoeken waarom er geen verbinding komt met het netwerk
Edit: kwestie van een goede node te vinden om te beginnen dus :/
"addnode us-east1.nodes.mywl.lt add" doet het dus...
Er blijken een aantal nodes down te zijn, waardoor je dus ook niet aan peers komt :o

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 11:06 ]

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06-2025

vertigoo

Welcome to the jungle

De lijst met orders voor de NXT is vandaag een stuk langer dan gisteren. Aan beide kanten welteverstaan. Aangezien ik gisteren duur gekocht heb zal het niet meevallen hier vandaag winst uit te halen.

Mijn BTC heb ik gekocht op 617 en 530 dus dat wordt voorlopig ook niks. Dan is mijn enige hoop nog de Dogecoin oOo

• [Yellow]
  • Niet online
Daytraden is lastiger dan je denkt! De meesten verliezen er geld mee. Uiteindelijk verlies je vanwege de transactie kosten. Als je 1 BTC voor $730 koopt moet je hem op $739 verkopen om 2 dollar winst te hebben. (MtGox verdient dan overigens 7 dollar....)

Edit: getalletjes klopten niet

[ Voor 7% gewijzigd door [Yellow] op 17-12-2013 11:14 ]

• Rannasha
[Yellow] schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:09:
Daytraden is lastiger dan je denkt! De meesten verliezen er geld mee. Uiteindelijk verlies je vanwege de transactie kosten. Als je 1 BTC voor 730 koopt moet je hem op 739 verkopen om 5 dollar winst te hebben. (MtGox verdient dan overigens 4,4 dollar....)
Je moet de transactie-fee wel 2 keer meetellen. Da's ~1.2% op MtGox met hun belachelijk hoge fee (0.6% tenzij je meer dan 100 BTC volume hebt in de afgelopen 30 dagen). Dus als je koopt op 730 en verkoopt op 739 heb je maar een fractie van een dollar winst.

• [Yellow]
  • Niet online
Ja, heb het net gefixt :o
0,5% over inkoop 3,65, 0,5% over verkoop = 3,7 totaal 7,35 transactiekosten
Je koopt eff. tegen 733 en verkoopt eff. tegen 735 dus maar $2 winst

Edit: met 0,6% is het inderdaad een fractie van een dollar....Zo zie je maar wat 0,1% doet...Ik ga zelf maar eens een exchange beginnen _/-\o_

[ Voor 102% gewijzigd door [Yellow] op 17-12-2013 11:21 ]

• Rannasha
Klopt nog steeds niet :P Gox rekent 0.6% voor volumes <100 BTC per maand.

Kopen op $730 kost $4,38.
Verkopen op $739 kost $4,43.

Totaal aan fees betaald: $8,81.
Winst: $0,09.

[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 17-12-2013 11:18 ]

• [Yellow]
  • Niet online
Ik ben overigens geen trader, maar wat hebben jullie zoal als inkoop order staan? Ik wil weer op $648 instappen

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
k had vannacht 598 staan maar op paal dollar na niet gekocht :-(

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06-2025

vertigoo

Welcome to the jungle

mataklap schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:19:
k had vannacht 598 staan maar op paal dollar na niet gekocht :-(
Zo te zien is er weer een dal in de maak. Als je de order laat staan wordt ie misschien over een uurtje wel opgepikt

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Hmmm, lees toch wel nieuws dat China echt de bitcoin gaat verbieden om mee te betalen.

http://www.cryptocoinsnew...2/17/china-fucks-bitcoin/

• Servowire

Servowire

• Rannasha
Is dat niet gewoon het (in het Deens) herkauwen van het bericht van de European Banking Authority dat een tijdje terug is uitgekomen?

Beetje van het "Wij van WC Eend" kaliber...

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 00:56
Rannasha schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:18:
[...]

Klopt nog steeds niet :P Gox rekent 0.6% voor volumes <100 BTC per maand.

Kopen op $730 kost $4,38.
Verkopen op $739 kost $4,43.

Totaal aan fees betaald: $8,81.
Winst: $0,09.
Op kraken is de fee 0.20 % dus op 730 maar 1.46 $ of zit ik fout?

zou dan toch een winst zijn van 6.062 $

• Servowire

Servowire

Rannasha schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:27:
[...]

Is dat niet gewoon het (in het Deens) herkauwen van het bericht van de European Banking Authority dat een tijdje terug is uitgekomen?

Ja, maar nu zegt de FSA dit nogmaals, maar ze versterken de boel met
De FSA heeft geschat dat virtuele valuta niet wordt gedekt door de bestaande financiële regelgeving in Denemarken. FSA heeft in een bepaald geval goedgekeurd dat een bedrijf niet moet worden toegestaan ​​om zich te vestigen in dit land om zaken te doen met de uitwisseling van echte valuta ten opzichte van de zogenaamde virtuele valuta, met inbegrip bitcoin, en vice versa.

Als achtergrond bij het besluit, heeft de FSA geconcludeerd dat de activiteit niet in aanmerking komt als de uitgifte van elektronisch geld, het aanbieden van betalingsdiensten, het wisselen van valuta, het ontvangen van deposito's of effectenbemiddeling, en de activiteit dus niet om financiële regelgeving onderworpen.

• Rannasha
mortare schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:29:
[...]

Op kraken is de fee 0.20 % dus op 730 maar 1.46 $ of zit ik fout?

zou dan toch een winst zijn van 6.062 $
Klopt, maar het oorspronkelijke voorbeeld ging over MtGox.

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11-2025
http://www.coindesk.com/b...statement-interpretation/

Misschien wel even leuk om te lezen :)

Verwijderd

en we stijgen weer :P

• fuqua
Rannasha schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:27:
[...]

inderdaad die, de wij zijn bang voor concurrentie bla bla.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:57

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Pfff, het zakt wel helemaal in. Zit er ondertussen sterk aan te denken om een stop loss order voor mijn LTC aan te maken nu de prijs onder de 15 is gedipt. Alleen tegen welke prijs, wil er eigenlijk nog wel íets aan over houden :X

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 19:50
Hoe laat iedereen zich hier uitbetalen? Via hun eigen exchange mtgox/bitstamp/btc-e of gebruiken de meeste gewoon bitonic?

• Rannasha
Limitted schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:00:
Hoe laat iedereen zich hier uitbetalen? Via hun eigen exchange mtgox/bitstamp/btc-e of gebruiken de meeste gewoon bitonic?
Kraken of Bitonic, afhankelijk van wat het meeste oplevert. Meestal Kraken.

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 19:50
Moet je bij kraken nog je eigen identiteit bevestigen met opsturen van id etc,of is het accountje aanmaken btc oversturen en het staat op je rekening?

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Voor de DOGE fans

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EBU838O.png

[ Voor 32% gewijzigd door rickiii op 17-12-2013 12:06 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Verwijderd

Limitted schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:02:
Moet je bij kraken nog je eigen identiteit bevestigen met opsturen van id etc,of is het accountje aanmaken btc oversturen en het staat op je rekening?
ID opsturen is toch bij elke exchange dat SEPA uitbetalingen doet nodig?(kraken, btce, etc)

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-01 11:10
Hoe staat het met jullie vertrouwen in QRK? Die heeft in de afgelopen 24h een drop van 38% gemaakt, misschien nu instappen en hopen dat die weer aantrekt tot het oude niveau?

Verwijderd

Haarballetje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:37:
Hoe staat het met jullie vertrouwen in QRK? Die heeft in de afgelopen 24h een drop van 38% gemaakt, misschien nu instappen en hopen dat die weer aantrekt tot het oude niveau?
'k had 70 QRKs en heb er daar gisteren 125 van gemaakt. Vanmorgen heb er 25 van verkocht en hoop er later 30 mee te kunnen kopen als ie nog wat daalt.

Nu weet ik echter niet of ik het bij QRK ga houden of overstap op SRC. Ik had gisteren 0.3 QRK gemined in een pool, met een oude AMD Opteron 185. Vandaag probeer ik het met SRC, maar dat gaat precies moeizamer.

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01-2025
Limitted schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:02:
Hier het hele overzicht. Dingen inscannen en opsturen is pas vanaf tier 3.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ed82lh.png

There go the goddamn brownies.

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Wat een vreemd orderverloop bij OKCoin zeg? Bijna alles is koop, maar de koers stijgt niet.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:56
Ik kan niet inloggen bij Cryptsy:
Error: Session Error Code 7 Detected
:?

• DutchRam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-01 07:04
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:28:
Ik kan niet inloggen bij Cryptsy:
[...]
:?
Had ik eergister ook, veel mensen lijken er last van te hebben. Dag later kon ik er weer in.

• Skeltenaer
  • Niet online
Haarballetje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:37:
Mijn eerste Quarks heb ik gekocht voor 0.00025 BTC, eergister nog wat bijgekocht voor 0.00022 BTC. Helaas is hij nog veel verder gedaald naar 0.00017 nu, maar ben wel van plan ze vast te houden.
Deze week zou Quark nog genoemd worden in een Amerikaans nieuwsitem en ik gok (lees: hoop :X ) dat BTC38 quark daarvoor nog op de exchange gaat zetten. Dit zou de prijs weer wat op kunnen drijven, hoop dat ik dan nog met winst kan verkopen.

Voor de lange duur denk ik dat Quark ook best een goeie coin kán zijn. Het is een coin die als een van de weinige grotere munten flink afwijkt van de bitcoin en best wat verbeteringen brengt.

• Rannasha
Skeltenaer schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:50:
[...]
Voor de lange duur denk ik dat Quark ook best een goeie coin kán zijn. Het is een coin die als een van de weinige grotere munten flink afwijkt van de bitcoin en best wat verbeteringen brengt.
Grapjas.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 07:36
Ik snap niet waarom het zo enorm veel uit zou maken of Chinezen wel of niet in de munt handelen. De waarde van de munteenheid zit er toch niet in of Chinezen ze ook hebben? 8)7 Ik zou inderdaad van China verwachten dat Chinezen niet in bitcoin mogen handelen. :F

I see red pixels.

• Skeltenaer
  • Niet online
Want?
Ik heb er niet veel verstand van, maar puur dat het een van de weinige munten is die gebaseerd is op een ander systeem maakt het denk ik wel interessant.

• fuqua
Skeltenaer schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:57:
[...]

Want?
Ik heb er niet veel verstand van, maar puur dat het een van de weinige munten is die gebaseerd is op een ander systeem maakt het denk ik wel interessant.
ik zou zeggen lees de topic starter even door.

Verwijderd

Ik zit in dubio, verkopen op de huidige koers of hopen op een koers van ~533(euro) zodat ik uit kan stappen zonder verlies (of winst).
Op zich zitten we tot nu toe in een grote neerwaartse beweging, maar zal hij na de dip van gisteren weer terug bouncen naar minimaal €533,-? ....

• Voika
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 07:54
wwwhizz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:56:
Ik snap niet waarom het zo enorm veel uit zou maken of Chinezen wel of niet in de munt handelen. De waarde van de munteenheid zit er toch niet in of Chinezen ze ook hebben? 8)7 Ik zou inderdaad van China verwachten dat Chinezen niet in bitcoin mogen handelen. :F
Nou over het algemeen is het gewoon zo hoe meer mensen handelen in de bitcoin hoe beter, de prijs is immers gebasseerd op vraag en aanbod. Als het voor de Chinezen lastig wordt om hun bitcoins terug naar fiat te zetten dan zullen ze er minder in handelen, minder handel, minder waarde. China is gewoon in potentie een enorme afzetmarkt en als dat wegvalt dan is dat jammer, als het nou Frans Polynesië was geweest dan had niemand het erg gevonden inderdaad.

• Rannasha
Skeltenaer schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:57:
[...]

Want?
De 3 voornaamste verschillen tussen Quark en Bitcoin:
- Hashing algoritme voor het minen van blocks. Bitcoin gebruikt 2 maal SHA-256. Quark gebruikt een groep van 6 andere algoritmes. Quark beweert op deze manier veiliger te zijn. Wat betekent het in de praktijk? Niet veel. Zie ook mijn post: Rannasha in "Bitcoins (en andere cryptocurrencies) handel en koers"
- Block target. Quark blocks komen een heel stuk sneller dan eens in de 10 minuten, wat bij Bitcoin het geval is. Dit zou betekenen dat transacties sneller veilig genoeg zijn om te accepteren. Is dit waar? Veelal niet, bovendien zitten er ook nadelen aan een snelle block-target. Zie ook mijn post: Rannasha in "Bitcoins (en andere cryptocurrencies) handel en koers" (gericht op andere altcoins, maar zelfde argumenten gelden voor Quark).
- Mate waarin coins gemined worden. Quark is ontzettend front-loaded wat mining betreft. Momenteel (na ~6 maand) zijn er 247M coins gemined en jaarlijks komen er 1M coins bij. Dat noemen Quark-voorstanders een eerlijke verdeling, terwijl een van de voornaamste kritieken bij Bitcoin is dat early adopters wel heel erg goed af zijn. Bij Quark is dat nog weer een paar ordes van grootte meer, gezien Bitcoin net over de helft van z'n totale aantal coins zit na bijna 5 jaar minen.

• Criminelis
wwwhizz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:56:
De Bitcoin handel, en dus de koers, is een vraag en aanbod verhaal. Als China de stekker eruit trekt valt er een groot deel van de vraag weg (tenminste, dat denk ik). Het lijkt mij niet ondenkbaar dat dat voor (grote) koersdalingen kan zorgen.

Enige reden waarom ik mijn LTC paar weken geleden niet verkocht heb, is omdat aangekondigd werd dat er op de Chinese exchanges ook in LTC gehandeld ging worden. Hierdoor zou de vraag enorm stijgen, en dus de prijs. Nu China afhaakt, zie ik minder kansen waarom LTC op korte termijn explosief zou kunnen stijgen. Daarom ben ik uitgestapt... Kijk later wel weer wat ik doe, instappen of uitbetalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Criminelis op 17-12-2013 14:07 . Reden: Kleine aanvulling ]

• Luuk
  • Niet online
Dan moeten we maar hopen dat snel landen als India en Rusland ed. massaal in de Bitcoin stappen. :)

• Criminelis
G-PHREAK schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:07:
Dan moeten we maar hopen dat snel landen als India en Rusland ed. massaal in de Bitcoin stappen. :)
Ik stem voor! d:)b

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
We gaan weer terug naar prijzen voordat China massaal in BTC/LTC stapte. Dat China niet meer volwaardig deel kan uitmaken van XBT/LTC is gewoon een harde klap. Dat was een potentiële markt van 1.4 miljard mensen die wegvalt.

Die highs van afgelopen tijd zien we voorlopig niet meer terug.

Verwijderd

Maar als China uit de bitcoins stapt word er niet alleen minder gekocht maar ook minder verkocht. De koers hoeft daar toch uiteindelijk niet onder te lijden?
Pagina: 1 ... 48 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid