Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 178 Laatste
Acties:
  • 539.528 views

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:00:
Ik zit in dubio, verkopen op de huidige koers of hopen op een koers van ~533(euro) zodat ik uit kan stappen zonder verlies (of winst).
Op zich zitten we tot nu toe in een grote neerwaartse beweging, maar zal hij na de dip van gisteren weer terug bouncen naar minimaal €533,-? ....
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GoY2FKa.jpg

• Voika
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 07:54
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:09:
Maar als China uit de bitcoins stapt word er niet alleen minder gekocht maar ook minder verkocht. De koers hoeft daar toch uiteindelijk niet onder te lijden?
Ja dus minder handel, minder handel heeft ook een negatief effect op de koers want dan is het 'moeilijker' om te handelen dus dat gaat ten koste van de prijzen.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Minder vraag, dus minder mensen die XBT/LTC willen drukt gewoon de prijs. Waar het nu om gaat is of dit nu echt waar is of is het een gerucht dat opgepikt is door de mainstream media.

Verwijderd

Arsenius schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:13:
Minder vraag, dus minder mensen die XBT/LTC willen drukt gewoon de prijs. Waar het nu om gaat is of dit nu echt waar is of is het een gerucht dat opgepikt is door de mainstream media.
Kunnen we hier niet voor wat positieve media zorgen, in de zin van Bitcoin promoten! haha

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als het een gerucht is of allemaal wel meevalt dan schiet de koers straks weer omhoog. Als het echt waar is, dan zakt alles als een pudding verder in elkaar. Maar goed, it's been fun toch? Zolang je niet duizenden euro's erin hebt gestoken.

[ Voor 20% gewijzigd door Arsenius op 17-12-2013 14:17 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:36
Hoe lang duurt het juist voor een order bij Cryptsy bij "open orders" komt? In het verleden was dat altijd onmiddelijk, maar ik heb juist een order bevestigd en mijn LTC zijn weg uit mijn balans, maar er staat nergens een open order of een transactie vermeld. :/

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 17:13
In het verleden behaalde resultaten.... Dat geldt dubbel en dwars voor Crypsty.
Wat gisteren goed ging, hoeft nu niet goed te gaan, maar uiteindelijk komt je balans weer in orde.
(tenminste, bij mij dan).

Soms wil een Audit doen ook wel helpen.

• Petervanakelyen
Uiteindelijk? Over welke periode spreken we dan? :p

• MichaelB74
Langste wat ik heb moeten wachten is een nacht geweest.

Ik had rond 0:00 een ticket ingeschoten en de volgende ochtend bij het wakker worden was het opgelost.
Geen idee of mijn ticket daar iets mee te maken had, aangezien daar de status niet van aangepast was...

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
wwwhizz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:56:
Ik snap niet waarom het zo enorm veel uit zou maken of Chinezen wel of niet in de munt handelen. De waarde van de munteenheid zit er toch niet in of Chinezen ze ook hebben? 8)7 Ik zou inderdaad van China verwachten dat Chinezen niet in bitcoin mogen handelen. :F
De huidige luchtbel prijs van btc c.q. de speculatie is er op gebaseerd dat de btc ooit alle andere valuta zal vervangen. Om dat voor elkaar te krijgen moet wel heel de wereld meewerken, incl. China.

Overigens is het een kwestie van tijd dat Brussel ook gaat morrelen en naar een verbod gaat neigen. De btc is enorm geschikt voor witwaspraktijken en ondermijnt hierdoor gewoon de Euro.

Verwijderd

Ik zit nog steeds mee een negatief balans op cryptsy!
Heb al 3 tickets aangemaakt maar geen reactie ontvangen!

Zie ondertussen dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn.
Crypsty geeft als reactie:

Dear Crypsty user.
Sorry you had this issue. More than likely your negative balance is the result of you being allowed to overbuy or oversell a coin.To fix this and re-enable your withdraws you need to cover the difference buy buying, selling or depositing the amount you were allowed to oversell.If this negative balance put your account into a frozen status reply to this ticket and agent will be along soon to review your account with you and get you trading again.
If you don’t think you were allowed to oversell or overbuy an agent will assist you with that as well simply reply to this ticket.
Thanks again for using Cryptsy.com

Ik ga niet iets vergoeden wat niet mijn fout is.... :(

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14
Hadespuiter schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:59:
[...]

De huidige luchtbel prijs van btc c.q. de speculatie is er op gebaseerd dat de btc ooit alle andere valuta zal vervangen. Om dat voor elkaar te krijgen moet wel heel de wereld meewerken, incl. China.

Overigens is het een kwestie van tijd dat Brussel ook gaat morrelen naar een verbod. De btc is enorm geschikt voor witwaspraktijken en ondermijnt hierdoor gewoon de Euro.
Hoe verhoudt dit zich tot de VS waar "men" juist nogal positief was dan?

omniscale.nl

• Hadespuiter
"men" bezit wat bitcoins? ;)

• Petervanakelyen
Goed, iets verhandelen op cryptsy werkt momenteel dus niet. Ik kan allerlei orders aanmaken, maar ze verschijnen nooit bij de open orders en de geïnvesteerde coin is pas na een audit terug.

• MichaelB74
NXT is toch een vreemde eend in de bijt!

Mijn 1 BTC is nu 1,3581 waard. Ten dele doordat BTC gedaald is, maar ook zeker door de stijging van NXT.
Jammer dat mijn order van 0,2 BTC niet opgepikt is... Die had ik net iets te laag in gezet en inmiddels is de koers al een stuk verder gestegen.

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06-2025

vertigoo

Welcome to the jungle

MichaelB74 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:09:
NXT is toch een vreemde eend in de bijt!

Mijn 1 BTC is nu 1,3581 waard. Ten dele doordat BTC gedaald is, maar ook zeker door de stijging van NXT.
Jammer dat mijn order van 0,2 BTC niet opgepikt is... Die had ik net iets te laag in gezet en inmiddels is de koers al een stuk verder gestegen.
Koers is van 1100 vanochtend naar 1200 vanmiddag gegaan. gisteren heeft ie kort boven de 1300 gestaan, maar ook 900's. Fijn om te zien dat er nog 1 muntje goed gaat iig

• MichaelB74
Klopt, ik had een order op 980 ingesteld. De koers schommelde rond de 1050.
Dat moet mogelijk zijn, dacht ik nog. Het is al eerder gelukt, maar nu toch niet.

Het blijft een kunst om iets lager te kopen en mensen te verleiden om dan maar nog ietsje lager te verkopen.
Volgens mijn eigen gedegen onderzoek onder mezelf, lijkt die grens zo rond de 5% te liggen :+

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:04:
Goed, iets verhandelen op cryptsy werkt momenteel dus niet. Ik kan allerlei orders aanmaken, maar ze verschijnen nooit bij de open orders en de geïnvesteerde coin is pas na een audit terug.
Same here.. net nu ik alles weg wil halen daar.

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:04:
[...]

De 3 voornaamste verschillen tussen Quark en Bitcoin:

....
Bedankt voor de goeie uitleg. Klinkt logisch allemaal. Hoop dat je ook snapt dat er natuurlijk veel reclame wordt gemaakt en het voor naabs niet altijd makkelijk is om door de bomen heen het bos te zien. Waarmee ik overigens niet goed probeer te praten dat ik hier per ongeluk ongegrond quark loop te promoten :X .

[ Voor 3% gewijzigd door Skeltenaer op 17-12-2013 15:33 ]

Verwijderd

we gaan weer omhoog, heb me sell orders zo ingesteld dat ik mijn inzet weer terug krijg. Behalve op Gox dan, daar heb ik gewoon te duur ingekocht :'(

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
pposthoorn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 01:35:
[...]

Wel mooi hoe dat paatje telkens weer terug komt en die hele dikke pijl met "We are here" hetzelfde blijft. En de koers ondertussen alle kanten op gaat. Ik denk dat ik dit plaatje al 10x heb gezien bij 10 totaal verschillende koersen / trends.

We are not there :9
offtopic
Grappig dat het ook gewoon waar is!

https://www.google.nl/sea...0CDcQsw4&biw=1600&bih=710

wild mutant space hamsters

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:57

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:28:
we gaan weer omhoog, heb me sell orders zo ingesteld dat ik mijn inzet weer terug krijg. Behalve op Gox dan, daar heb ik gewoon te duur ingekocht :'(
Omhoog? Waar? Ik zie alleen maar geld verdampen :')

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

Verwijderd

Ethirty schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:31:
[...]

Omhoog? Waar? Ik zie alleen maar geld verdampen :')
Gox, Kraken. Het is niet veel maar we gaan omhoog! _/-\o_

Ben ik trouwens de enige die midden in de nacht nog op zijn telefoon de koers gaat checken?
Het is niet zo dat ik er speciaal voor wakker word hoor, maar als ik dan toch wakker word om 3 uur snachts is het wel het eerste waar ik aan denk :$

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 15:35 ]

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als dat zo is ben je gewoon met te veel geld aan het spelen!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01 14:42
[Yellow] schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:37:
Nee hoor, gewoon fanatiek ;)

Verwijderd

[Yellow] schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:37:
Ik wil gewoon niets verliezen, wie wel?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:34:
[...]

Gox, Kraken. Het is niet veel maar we gaan omhoog! _/-\o_

Ben ik trouwens de enige die midden in de nacht nog op zijn telefoon de koers gaat checken?
Het is niet zo dat ik er speciaal voor wakker word hoor, maar als ik dan toch wakker word om 3 uur snachts is het wel het eerste waar ik aan denk :$
Alles is relatief kennelijk. Ik vind het pas omhoog als we weer op het niveau zitten van gisteravond O-)

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-01 14:04
Als je niets wil verliezen begin dan ook niet mee te doen aan een gokspel zou ik zeggen

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-01 13:04
Ik heb een beetje het gevoel dat we op een redelijk stabiele bodem zitten (of er tegenaan). Ik sta nu voor het eerst iets op verlies (-2.3%) sinds eind november toen ik ben ingestapt. Als ik bij de -10% aankom ga ik erover denken om (tijdelijk) uit te stappen. Aan de andere kant wil ik bij +50% uitstappen, iets dat ik twee weken geleden had kunnen doen.

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06-2025

vertigoo

Welcome to the jungle

De vraag is niet "wanneer stap ik uit". De vraag is "wanneer stappen mensen weer in? " Zolang er mensen uit blijven stappen, blijft de koers dalen. Waarmee ik overigens niet bedoel dat je niet uit moet stappen. Of dat verstandig is weten we volgende week pas

[ Voor 27% gewijzigd door vertigoo op 17-12-2013 15:45 ]

Verwijderd

vertigoo schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:44:
De vraag is niet "wanneer stap ik uit". De vraag is "wanneer stappen mensen weer in? " Zolang er mensen uit blijven stappen, blijft de koers dalen
Het is elf tegen elf, de bal is rond, het gras is groen, Lex Immers mist een kans en van teveel felle zon krijg je huidkanker.

• MichaelB74
oldgrumpy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:40:
Als je niets wil verliezen begin dan ook niet mee te doen aan een gokspel zou ik zeggen
Dat is zo'n dooddoener... :O

Dan zou je nooit meer ergens aan mee moeten doen waar je kan verliezen.
Iedereen hoopt op winst (kan financieel dan wel persoonlijke ontwikkeling zijn).

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Bitonic durf in elk geval een voorraad van 700+ bitcoins aan te leggen. Die hebben er vertrouwen in :)

• Skeltenaer
  • Niet online
m19 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:47:
Bitonic durf in elk geval een voorraad van 700+ bitcoins aan te leggen. Die hebben er vertrouwen in :)
Is dat aantal niet ook gebaseerd op wat ze direct kunnen inkopen op de markt? Dan is het namelijk weer een slecht teken :P

• oldgrumpy
  • Laatst online: 23-01 14:04
MichaelB74 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:45:
[...]

Dat is zo'n dooddoener... :O

Dan zou je nooit meer ergens aan mee moeten doen waar je kan verliezen.
Iedereen hoopt op winst (kan financieel dan wel persoonlijke ontwikkeling zijn).
Tuurlijk hoopt iedereen op winst. daar draait heel dit circus namelijk op.
Dit is pure speculatie geworden of niet soms?

• [Yellow]
  • Niet online
Ja, want anders zouden we in het mining topic zitten. Handel gaat nou eenmaal toch om de knikkers :)

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Gewoon even zeggen tegen Nu.nl dat je hebt vernomen dat apple/mediamarkt bitcoins gaat accepteren en het stijgt weer.

EDIT:

http://www.reddit.com/r/B..._rumors_are_false/ce3ng8l

RISE AND SHINE?

[ Voor 35% gewijzigd door OptiBenz1 op 17-12-2013 15:59 ]

• Voika
EmilioFLR schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:55:
Gewoon even zeggen tegen Nu.nl dat je hebt vernomen dat apple/mediamarkt bitcoins gaat accepteren en het stijgt weer.
Apple gaat dat voorlopig echt niet doen, die introduceren nog eerder hun eigen coin. Ebay moet om, dan gaat het ineens hard, jammer dat dat voorlopig niet gaat gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Voika op 17-12-2013 16:03 . Reden: Iets genuanceerd ]

Verwijderd

Voika schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:59:
[...]

Apple zou dat nooit doen, die introduceren hun eigen coin. Ebay moet om, dan gaat het ineens hard, jammer dat dat voorlopig niet gaat gebeuren.
Apple heeft laten weten dat ze geen bitcoin apps accepteren tot er meer regulatie is omtrent de coin, wat ze hieronder precies verstaan weten we niet maar mochten ze ooit wel bitcoins in bijvoorbeeld de appstore gaan accepteren die je vanuit je bitcoin app op je iphone kan betalen dan zou dat zeker voor een grote boost zorgen.

• Voika
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:01:
[...]

Apple heeft laten weten dat ze geen bitcoin apps accepteren tot er meer regulatie is omtrent de coin, wat ze hieronder precies verstaan weten we niet maar mochten ze ooit wel bitcoins in bijvoorbeeld de appstore gaan accepteren die je vanuit je bitcoin app op je iphone kan betalen dan zou dat zeker voor een grote boost zorgen.
Mee eens dat het voor een grote boost zal zorgen! Ik zie het voorlopig alleen echt niet gebeuren dat Apple zich met de bitcoin inlaat.

• Skeltenaer
  • Niet online
Er zijn nogsteeds mensen die zeggen dat heel het China gebeuren met de banken nep is. Maar kan natuurlijk ook een poging tot verzet zijn. Kan iemand Chinees? :+

http://www.reddit.com/r/B..._rumors_are_false/ce3ng8l

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39
Nee.

Het geeft een overzicht van een aantal 3-staps arbitrage processen en de winst die dat op dit moment oplevert. De beste route is BTC -> PPC -> USD -> BTC. Afgaand op de laatste koers, krijg je hier 0.45% meer BTC uit dan je er in stopt. (edit: de website wordt live geupdate, dus mijn voorbeeld-waarde zal niet meer correct zijn)

Probleem is echter dat BTC-e een transactie-fee van 0.2% rekent. In dit 3-staps proces verlies je dus 0.6% van je oorspronkelijk inzet.

Daarnaast zullen kleine fluctuaties van de koers die plaatsvinden terwijl je de trades uitvoert een groot effect hebben op je uiteindelijke winst.

[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 17-12-2013 16:08 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-01 16:49
Voika schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:02:
[...]

Mee eens dat het voor een grote boost zal zorgen! Ik zie het voorlopig alleen echt niet gebeuren dat Apple zich met de bitcoin inlaat.
Tuurlijk niet. Apple heeft zijn eigen eco-systeem met de iTunes Store en (Online) Apple Store. Waarom moeilijk doen als 99,9% van de klanten zonder na te denken een credit card of cadeaukaarten koopt om aankopen mee te doen. Dit uiteraard onder noemer van het beschermen van de klant.

Het is wachten tot de eerste legale silkmarket opstaat en aankopen met louter bitcoins accepteert. Die gaat er ongetwijfeld komen. Dan zijn Apple, Google en alle Stores verplicht om er in mee te gaan. :9

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:07:
[...]

Nee.

Het geeft een overzicht van een aantal 3-staps arbitrage processen en de winst die dat op dit moment oplevert. De beste route is BTC -> PPC -> USD -> BTC. Afgaand op de laatste koers, krijg je hier 0.45% meer BTC uit dan je er in stopt. (edit: de website wordt live geupdate, dus mijn voorbeeld-waarde zal niet meer correct zijn)

Probleem is echter dat BTC-e een transactie-fee van 0.2% rekent. In dit 3-staps proces verlies je dus 0.6% van je oorspronkelijk inzet.

Daarnaast zullen kleine fluctuaties van de koers die plaatsvinden terwijl je de trades uitvoert een groot effect hebben op je uiteindelijke winst.
Dus als er méér dan 1% staat, is het technisch gezien winstgevend, áls je snel tradet?

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:09:
[...]

Dus als er méér dan 1% staat, is het technisch gezien winstgevend, áls je snel tradet?
Ja, vanaf 0.6%. Maar dan is verder nog de vraag hoeveel je kunt traden. Als de beste prijs in het orderboek een order is met een waarde van $1, dan schiet je er nog niet veel mee op.

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 07:14
stel dat de bitcoin in china verboden word (en eventueel ook in andere landen -->domino effect?) gaat iedereen zijn bitcoin dan dumpen? zoja zouden mensen dan over gaan over andere currencies? of is dit te kort door de bocht? 8)7

• [Yellow]
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:14:
[...]

Ja, vanaf 0.6%. Maar dan is verder nog de vraag hoeveel je kunt traden. Als de beste prijs in het orderboek een order is met een waarde van $1, dan schiet je er nog niet veel mee op.
En moet ook nog de juiste hoeveelheid verhandeld kunnen worden. Op dat moment! Niet te snel denken dat je het gat in de markt hebt gevonden.
Wat Rannasha schreef :o

[ Voor 10% gewijzigd door [Yellow] op 17-12-2013 16:22 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bovendien kun je er donder op zeggen dat de tradingbots daar bovenop zitten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• fuqua
  • Laatst online: 07:18
Hazeldinho schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:16:
stel dat de bitcoin in china verboden word (en eventueel ook in andere landen -->domino effect?) gaat iedereen zijn bitcoin dan dumpen? zoja zouden mensen dan over gaan over andere currencies? of is dit te kort door de bocht? 8)7
alleen "dictator" landen zoals china kunnen dat effectief verbieden. anderen landen kunnen op zn best het alleen bemoeilijken.

• Luuk
  • Niet online
hè hè, duurde ff maar ik heb al mn coins weg bij Cryptsy. Wat een trage bagger..

• two
  • Laatst online: 20:16

two

G-PHREAK schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:24:
hè hè, duurde ff maar ik heb al mn coins weg bij Cryptsy. Wat een trage bagger..
waar ben je heen als ik vragen mag?

Signature

Verwijderd

Klopt het als ik denk dat de meeste buy en sell walls ook uiteindelijk geraakt worden?

• Hazeldinho
Ik ben me nu aan het inlezen over bitcoin en andere valuta dus helemaal up-to-date ben ik nog niet maar ik vind het namelijk een zeer interessante business en wil me er graag in verdiepen. vandaar dat ik dit topic al een tijdje volg ( al zijn 193 vorige paginas iets te veel van het goede :+ ). maar is het nog de moeite waard om er geld te investeren of kan je beter naar andere/nieuwere valuta gaan? zoals lite-coin en anderen....
dus met andere woorden: zullen andere valuta ook een enorme waarde explosie krijgen?

• Luuk
  • Niet online
mimang schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:26:
[...]

waar ben je heen als ik vragen mag?
Dat moet ik nog even bekijken. Ik heb alles wat ik had even lokaal staan nu. Denk dat ik even rustig wacht tot de storm een beetje is gaan liggen.
Cryptsy vertrouw ik niet meer met mn geld iig :)

Verwijderd

Hazeldinho schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:29:
Ik ben me nu aan het inlezen over bitcoin en andere valuta dus helemaal up-to-date ben ik nog niet maar ik vind het namelijk een zeer interessante business en wil me er graag in verdiepen. vandaar dat ik dit topic al een tijdje volg ( al zijn 193 vorige paginas iets te veel van het goede :+ ). maar is het nog de moeite waard om er geld te investeren of kan je beter naar andere/nieuwere valuta gaan? zoals lite-coin en anderen....
dus met andere woorden: zullen andere valuta ook een enorme waarde explosie krijgen?
Of je nu moet investeren weet echt niemand, er is nu zoveel gaande... of juist niet.

• [Yellow]
  • Niet online
Ik zou zeggen: ben voorzichtig
Wat minen betreft kun je BTC compleet vergeten tenzij je het leuk vindt. Litecoin kun je nog wel minen, maar ook niet echt voor de winst.

Maar met uitspraken als 'zullen andere valuta ook een enorme waarde explosie krijgen?' krijg ik de bibbers. Weet zo eentje die al zijn geld gaat verliezen denk ik dan...
Bitcoin heeft geen waarde an sich. De waarde is wat de gek ervoor geeft. Denk nou echt niet dat je er rijk van gaat worden want, no offense, je ben écht niet slimmer dan al die anderen. Als je snel rijk wilt worden dan kan ik je één ding garanderen: je wordt snel arm.

Begin met een klein beetje en doe het voor de lol. Als het dan bevalt kun je verder gaan. Denk niet dat je de boot mist; er komen altijd weer koopmomenten aan.

Zo. Nou weet ik ook weer waar ík me aan moet houden :+

• Rannasha
Als "beginner" heb je 3 basis-opties, mijns inziens:
1) Niets doen.
2) Een kleine hoeveelheid geld aan Bitcoin kopen, die veilig opslaan en er vervolgens een hele tijd niet naar omkijken.
3) Een nog kleinere hoeveelheid geld gebruiken om te "gokken" met daytraden en altcoins.

Als je denk dat Bitcoin op lange termijn wijdverspreid zal raken, dan is optie 2 het beste. Een kleine investering, geld dat je kunt missen, kan uitgroeien tot flink wat meer of naar 0 terugzakken.

De Bitcoin-markt is erg grillig en koersverlopen voorspellen is eigenlijk niet te doen. Het is spannend om te proberen op de juiste momenten te kopen en verkopen, maar het risico om snel verliezen op te lopen is erg groot.

Alt-coins voegen momenteel weinig tot niets toe en hebben dus eigenlijk geen nut. Toch zijn er genoeg mensen die ze interessant vinden, waardoor er een markt voor is. Prijsfluctuaties zijn hier nog groter dan bij Bitcoin, dus je kunt erg snel verdienen of verliezen, wederom zonder enige voorspelbaarheid.

• fuqua
stop er geen geld in wat je niet kunt missen en/of waar je een nacht van wakker ligt mocht je het kwijt raken.
vergeet alle andere onzin munten, hou het bij bitcoin en litecoin.

nu investeren is een goed moment, ga bij jezelf echter niet denken, dat binnen nu en x periode de prijs weer omhoog knalt.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
[Yellow] schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:34:
[...]

Ik zou zeggen: ben voorzichtig
Wat minen betreft kun je BTC compleet vergeten tenzij je het leuk vindt. Litecoin kun je nog wel minen, maar ook niet echt voor de winst.

Maar met uitspraken als 'zullen andere valuta ook een enorme waarde explosie krijgen?' krijg ik de bibbers. Weer zo eentje die al zijn geld gaat verliezen denk ik dan...
Bitcoin heeft geen waarde an sich. De waarde is wat de gek ervoor geeft. Denk nou echt niet dat je er rijk van gaat worden want, no offense, je ben écht niet slimmer dan al die anderen. Als je snel rijk wilt worden dan kan ik je één ding garanderen: je wordt snel arm.

Begin met een klein beetje en doe het voor de lol. Als het dan bevalt kun je verder gaan. Denk niet dat je de boot mist; er komen altijd weer koopmomenten aan.

Zo. Nou weet ik ook weer waar ík me aan moet houden :+
Heel goed dat je het nog even benadrukt!. Mensen zien vaak alleen maar de winst die sommige mensen weten te behalen (500% op 100 euro oid). Voor het gemak vergeten ze even dat hier vandaag alleen al 2 mensen zijn geweest die gemeld hebben flink in de min te staan (als in 50% op een paar duizend).

Ik kan niet genoeg benadrukken dat de kansen op grote verliezen zeer reeël zijn, zeker als je geen idee hebt wat je doet. Mijn mooie 300% rendement is ondertussen ook al een stuk minder van over :(

Van elke euro die iemand verdient, verliest iemand anders diezelfde euro ;)

• Hazeldinho
Dank voor de reacties!
Achteraf was die opmerking van "de waarde explosie" niet bijster slim nee, want als mensen dat voorzien hadden dan waren er nu wel heel veel mensen rijk geworden.
Daarnaast was ik nog niet van plan om er geld te investeren. eerst inlezen over de valuta en om meningen vragen over investeren op fora zoals dit. Ik zal me komende tijd nog eens goed inlezen en dit forum volgens en wellicht voor optie 2 gaan

• Luuk
  • Niet online
fuqua schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:42:
[...]

vergeet alle andere onzin munten, hou het bij bitcoin en litecoin.
En Litecoin is geen onzinmunt? ;)

• [Yellow]
  • Niet online
Krekels.....

• Hadespuiter
Fornoo schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:09:
[...]

Het is wachten tot de eerste legale silkmarket opstaat en aankopen met louter bitcoins accepteert. Die gaat er ongetwijfeld komen. Dan zijn Apple, Google en alle Stores verplicht om er in mee te gaan. :9
Wat mij betreft is het wachten op een coin die geen hebzucht en graaineigingen oproept zoals nu het geval is. Iedereen die zich met btc bezighoudt ziet dollartekens en dat is nou nét het tegenovergestelde van de ideologie er achter.
Je krijgt simpelweg geen stabiele en betrouwbare crypto munt van de grond als er massaal in gespeculeerd wordt.
Dat wat bankiers wordt verweten (de graaimentaliteit) gebeurd met btc gewoon op algeheel niveau (lees iedereen die zich er mee bezighoudt).

Er moet een coin komen die geen dollartekens in de ogen oproept, pas dan maakt het kans.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Hadespuiter schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:22:
[...]

Er moet een coin komen die geen dollartekens in de ogen oproept, pas dan maakt het kans.
Dat kan je vergeten zolang er mensen bij betrokken zijn. Over het algemeen zijn wij mensen een hebberig, oorlogszuchtig en destructief volkje :+

Het idee achter crypto currency is juist dat je de banken buiten spel zet en als individu meer controle krijgt over je eigen geld. Dat er vervolgens mensen meer geld hebben/verdienen dan anderen zal je daarmee niet voorkomen.

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 18:42
eiPi10 schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:57:

Ik verwacht niet wel dat het zo'n grote dip zal gaan worden, maar dit vind ik persoonlijk wel erg interessant:
Dat is nog eens een veilige voorspelling!! 8)

Een pessimist is een realistische optimist

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doorhalen wat niet van toepassing blijkt :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 18:42
Hadespuiter schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:22:
[...]

.... het 3e negatieve stukje in 1 dag...
Uiteraard is wat relativering niet erg maar ben het niet met je eens...
Dat bitcoins (ook) worden gebruikt voor illegale zaken zoals witwassen en drugshandel is geen reden om het te verbieden. (het Internet wordt ook voor veel ongein gebruikt en gaan we ook niet verbieden)

Dat er bij groei mensen profiteren van de koers is inherent aan groei. Denk maar eens aan de goudkoorts van meer dan 100 jaar geleden, een relatief kleine, lucky, groep is er heel rijk mee geworden, maar de meeste gelukszoekers hebben een arm en treurig leven gehad. Toch gebruiken we goud nu massaal en zien we het als een zeer solide belegging.

Wat er nu met de bitcoin gebeurt is vermogensopbouw... en dat gaat met vallen en opstaan... hoe groter het totale vermogen is hoe stabieler de koers gaat worden. Hoe meer bedrijven bitcoin omarmen hoe sneller dit bereikt wordt. Dus iedereen die wat ziet in de bitcoin: vraag overal waar je kom of je met bitcoin kan betalen en doe dat dan ook als je de kans hebt :>

Een pessimist is een realistische optimist

• Hadespuiter
Het idee achter crypto currency is juist dat je de banken buiten spel zet en als individu meer controle krijgt over je eigen geld
Banken buitenspel zetten is gewoon onzinnig (waar sluit je voortaan een hypotheek of lening af?) en meer controle gaat ten koste van het veiligheidsaspect. Je hele vermogen in bitcoins is bijna als het hebben van al je geld in contanten verstopt op bepaalde plekken.

Opsporing Verzocht gaat het heel druk krijgen met items over slachtoffers die thuis een mes op hun keel krijgen en hun wallet wachtwoord af moeten staan en zo hun totale vermogen kwijtraken.
Momenteel gebeurd dat ook, maar blijft de schade veelal beperkt tot het maximaal te pinnen bedrag.

• fuqua
G-PHREAK schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:46:
[...]

En Litecoin is geen onzinmunt? ;)
nope de litecoin kan perfect blijven bestaan als aavulling en naast de bitcoin. zoals velen het zien goud = bitcoin zilver = litecoin.

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Hadespuiter schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:54:
[...]

Banken buitenspel zetten is gewoon onzinnig (waar sluit je voortaan een hypotheek of lening af?) en meer controle gaat ten koste van het veiligheidsaspect. Je hele vermogen in bitcoins is bijna als het hebben van al je geld in contanten verstopt op bepaalde plekken.

Opsporing Verzocht gaat het heel druk krijgen met items over slachtoffers die thuis een mes op hun keel kregen en hun wallet wachtwoord af moeten staan en zo hun totale vermogen kwijtraken.
Momenteel gebeurd dat ook, maar blijft de schade veelal beperkt tot het maximaal te pinnen bedrag.
Oneens, dit slaat echt nergens op! je hebt tegenwoordig internetbankieren, vuurwapen op het hoofd en inloggen maar. Je kunt dan alsnog je hele vermogen kwijt raken. Denk aan kattenvangers.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:D Katvangers. Een kattenvanger is iets waarmee je katten vangt ;)

• Azrou
.oisyn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:00:
:D Katvangers. Een kattenvanger is iets waarmee je katten vangt ;)
sorry, emotie op de vrije loop :+

• Hadespuiter
Azrou schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:58:
[...]

Oneens, dit slaat echt nergens op! je hebt tegenwoordig internetbankieren, vuurwapen op het hoofd en inloggen maar. Je kunt dan alsnog je hele vermogen kwijt raken. Denk aan kattenvangers.
Daders zijn vrij eenvoudig te achterhalen (van wie is de doelrekening?).

• Azrou
Hadespuiter schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:01:
[...]

Daders zijn vrij eenvoudig te achterhalen (van wie is de doelrekening?).
katvanger in het buitenland? succes met zoeken. Het bedrag kan dan al doorgestuurd worden naar meerdere rekeningen.

• Hadespuiter
Azrou schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:03:
[...]

katvanger in het buitenland? succes met zoeken. Het bedrag kan dan al doorgestuurd worden naar meerdere rekeningen.
Je overschat de doorsnee crimineel in jouw buurt te veel. Natuurlijk zijn er constructie's te bedenken die door enkele "hi-tech" criminelen kunnen worden toegepast maar de doorsnee straatschoft in jouw buurt kan gewoon veel makkelijker rijk worden als mensen hun totale vermogen in btc hebben zitten op een USB stick in de sokkenla.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Hadespuiter schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:54:
[...]

Ik zeg niet dat het ooit gaat gebeuren, maar waarom een hypotheek bij een bank afsluiten als je met microkredieten van honderden mensen je huis of auto kan betalen. Nu onmogelijk, met crypto currencies is het (theoretisch) haalbaar, al zijn we zo ver nog lang niet.

Of betaal jij graag >4% rente over geld dat een bank voor <0,5% leent om je vervolgens ook nog geld te laten betalen voor toegang tot je eigen salaris op je betaalrekening? Voorzichtig dat je je pinpas niet kwijtraakt, want dan kan je er niet meer bij. En als je er wel bij kan verteld de bank je tegenwoordig al dat je het van hen niet mag uitgeven aan Bitcoins.

Nee, echt top die banken d:)b

Verwijderd

De eerste 24 uur van de dip zit erop, nu nog de volgende 24 uur en dan weer in de achtbaan omhoog, :+

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:28:
De eerste 24 uur van de dip zit erop, nu nog de volgende 24 uur en dan weer in de achtbaan omhoog, :+
Mag ook als een raket omhoog hoor. Achtbaan is niet nodig.

PSN: Marselaar

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
BAVAROIS schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:49:
[...]

Uiteraard is wat relativering niet erg maar ben het niet met je eens...
Dat bitcoins (ook) worden gebruikt voor illegale zaken zoals witwassen en drugshandel is geen reden om het te verbieden. (het Internet wordt ook voor veel ongein gebruikt en gaan we ook niet verbieden)

Dat er bij groei mensen profiteren van de koers is inherent aan groei. Denk maar eens aan de goudkoorts van meer dan 100 jaar geleden, een relatief kleine, lucky, groep is er heel rijk mee geworden, maar de meeste gelukszoekers hebben een arm en treurig leven gehad. Toch gebruiken we goud nu massaal en zien we het als een zeer solide belegging.

Wat er nu met de bitcoin gebeurt is vermogensopbouw... en dat gaat met vallen en opstaan... hoe groter het totale vermogen is hoe stabieler de koers gaat worden. Hoe meer bedrijven bitcoin omarmen hoe sneller dit bereikt wordt. Dus iedereen die wat ziet in de bitcoin: vraag overal waar je kom of je met bitcoin kan betalen en doe dat dan ook als je de kans hebt :>
Is wel een beetje kort door de bocht... Men kan niet zonder internet, dus de nadelen nemen we maar voor lief. Je kan wel zonder bitcoins, er is tenslotte nog norma geld.

Je kan het dan beter vergelijken met zoiets als drugs (in Nederland dan). Softdrugs zijn legaal en we nemen de nadelen daarvoor voor lief en profiteren van de voordelen. Harddrugs zijn wel illegaal, omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. (note: Dit is puur een observatie van de huidige situatie, geen aanzet tot een discussie)

De vraag is dan dus, wordt bitcoin een soft of een harddrug

En banken buitenspel zetten? Dat gaat nooit helemaal gebeuren denk ik. Je kan ze op deze manier wel een hoop minder invloed laten hebben op je geld. Maar de miljarden die banken uitlenen aan mensen en bedrijven kan je echt niet oplossen met microkredieten. Voor kleinere zaken is bitcoin oid wel een oplossing

[ Voor 8% gewijzigd door EJPostema op 17-12-2013 18:50 ]

• Skeltenaer
  • Niet online
Toch nog een beetje goed nieuws. Denemarken gaat niet aan de bitcoin zitten: http://www.coindesk.com/d...in-is-not-regulated-here/

Stond al een tijdje op reddit, maar de vertaling was nog niet helemaal duidelijk.

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:38
Hmm zit nu al enkele uren op een withdrawal vanuit cryptsy te wachten, bij withdrawals staat nog steeds 'pending', betekent dit dat cryptsy de order nog niet heeft uitgevoerd?

Ze zijn wel naar een nieuwe database gegaan, wellicht dat dat er wat mee te maken heeft?

EDIT: My bad, dacht dat ik via mijn gsm mijn withdrawal per mail had confirmed, maar niet dus. Withdrawal nu direct plaatsgevonden. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Falch op 17-12-2013 19:41 ]

• [Yellow]
  • Niet online
Zie hier toch wel redelijk wat onzin voorbij komen, dus ik moet weer:
- litecoin als zilver? Sorry hoor, maar wat een onzin. Een bitcoin is vrijwel oneindig deelbaar dus dat probleem lost het niet op (wat zilver wel doet). En helaas lost litecoin niet alle problemen op die bitcoin heeft, dus ook daar zie het niet als alternatief. Het enige probleem dat het oplost is dat het voor de 'gewone' man nog te minen is. Nu nog.
- Hebzucht? Ja, dat hoort er gewoon bij. Greed is good! Het zorgt ervoor dat mensen van de bank af komen en iets gaan dóen. Waarom zou je gaan werken als je het toch voor niks zou krijgen? Al die onzincoins, ja, dat is nutteloze hebzucht die vaak ook nog premined zijn.
- Je hele vermogen in de matras in een bitcoin wallet? Niemand die zo stom zal zijn.
- De crimineel die je dwingt je wachtwoord af te geven? Euh, ja. Voor de paar duizend euro zal hij graag zo'n groot risico lopen!
- Banken buitenspel? Denk je nou echt dat de banken het zover laten komen? Als bitcoin echt zo'n groot succes wordt dan zullen ze nog liever gratis wereldwijd betalingsverkeer aanbieden dan de marges missen op spaartegoeden en hypotheken. Dan heeft bitcoin alleen nog waarde als valuta. En die is (nu nog?) nul.

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2025
de koers is zo rustig nu... Vanmiddag nog wat kunnen daytraden, maar dat is nu echt niet mogelijk :-)

Verwijderd

LxgOne schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:48:
de koers is zo rustig nu... Vanmiddag nog wat kunnen daytraden, maar dat is nu echt niet mogelijk :-)
Je kan het altijd nog voor wat minder verkopen. ;)

• [Yellow]
  • Niet online
Rustig? Zeg maar gerust uitgestorven! MtGox lijkt Kraken wel >:)

• Luuk
  • Niet online
Kijkt iedereen de kat uit de boom?

• Falch
Misschien leuk om wat uitgebreide verhalen te delen over onze fortunes and failures tav bitcoin en altcoins.

Zelf ben ik rond 20 november met 1 BTC ingestapt, heb toch direct een aantal altcoins gekocht en zeer fors geprofiteerd van de stijging van megacoin. Zeer snel daardoor mijn inzet kunnen laten uitbetalen waarna ik alleen ben doorgegaan met mijn winst. Vervolgens geinvesteerd in quarkcoins (van 0,4 BTC 6,5 BTC gemaakt, later nog 2 BTC winst), samen met enkele andere altcoins waaronder litecoin (iets winst), stablecoin (10x inzet winst maar had nog eerder moeten verkopen), fastcoin (quite gespeeld), worldcoin (quite gespeeld), devcoin (20% winst), grandcoin (30% winst), zetacoins (20% verlies, te snel verkocht) en prut als infinitecoin en royalcoin (enkele litecoins winst).

Stond op een gegeven moment op 12 BTC winst, maar door de crash van de afgelopen dagen is dat aardig achteruitgehold. Heb nu bijna alle altcoins verkocht en 6,5 BTC teruggezet op mijn wallet waarvan ik nu 2,5 heb gecasht (1400 euro, gisteren). Daarnaast heb ik nog 0,5 BTC in next (staat nu op 0,35 BTC ofzo), 2500 quarks (huidige waarde 0,5 BTC) en 0,5 BTC op cryptsy die ik direct kan investeren mocht zich een mooie gelegenheid aandoen.

Met de huidige koers houd ik gewoon vast aan mijn 4 BTC op mijn wallet, die kan ik dan in betere tijden weer investeren. Al met al dus fors winst gemaakt in ongeveer een maand, maar door de crash een deel moeten inleveren. Wel een aardige hoeveelheid over gehouden voor herinvestering wanneer de markt weer aantrekt, quark blijf ik toch in de gaten houden,en het zou me niet verbazen als de community van megacoin straks deze coin ook weer gaat pumpen (heeft op 2,5 dollar gestaan!). :)

Nog iemand een relaas van zijn recente bitcoin/altcoin avonturen?

• maertn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-10-2025
Klinkt goed Falch _/-\o_
Ben zelf vannacht pas begonnen aan BTC op $620, en alles meteen in LTC gestopt. 6% winst als ik nu zou cashen 8)

Ik zit echter naar die grafiek van LTC/BTC te kijken op bitcoinwisdom ( http://bitcoinwisdom.com/markets/btce/ltcusd ) en vraag me af waarom die grafiek qua vorm gelijk is aan LTC/USD en BTC/USD. Stijgt bitcoin procentueel gezien vrijwel altijd meer dan LTC? En heeft dat dan met een verschil in miningdifficulty te maken ofzoiets? :? 8)7

• [Yellow]
  • Niet online
Ik ben ook ergens midden november ingestapt met 1 BTC. Beetje op Kraken gespeeld en met een paar dollar winst alles (in BTC's) naar MtGox overgezet. Tot twee weken terug die enorme klap kwam stond ik misschien 100 dollar in de plus, nu dus niet meer. Beetje goed kunnen maken maar nog niet helemaal. Ik ben wel iets voorzichtiger geworden in ieder geval!

Ondertussen een beetje Litecoins mining gedaan en heel klein beetje Dogecoin (ja, ik schaam me diep dat ik daaraan meedoedeed, maar goed). Traden in altcoins niet aan begonnen want ik zou waarschijnlijk alles zo weer kwijt zijn ;)

Falch, hoe kies je in hemelsnaam de altcoin uit om in te stappen? Waar baseer je dat op? Hoevaak het op bitcointalk wordt genoemd?

[ Voor 10% gewijzigd door [Yellow] op 17-12-2013 20:14 ]

• Azrou
https://www.mecmall.info
:+ volgende stap voor de altocins?

• Rannasha
Falch schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:55:
Misschien leuk om wat uitgebreide verhalen te delen over onze fortunes and failures tav bitcoin en altcoins.
Ten tijde van de april-crash ben ik Bitcoin gaan volgen. Ergens in mei heb ik af en toe wat onzincoins gemined en vooral met YAC (Yet Another Coin) en GLD (GoldCoin) zo'n 2 BTC binnengehaald. Ik stond er van versteld dat mensen $200 over hadden voor een paar dagen onzincoin-mining van mijn kant.

Met die 2 BTC gaan spelen op BTC-TC, een Bitcoin aandelen-beurs (inmiddels gesloten met dank aan Team America, World Police), waar een soort van beleggingsfonds was dat uit 2 delen bestond: Een deel betaalde uit alsof het een mining-operatie was (ieder aandeel stelde een bepaalde hashrate voor) en het andere deel betaalde uit naarmate het mining gedeelte minder ging verdienen door difficulty-stijgingen. Simpele wiskunde liet zien dat die tweede verreweg het gunstigst was.

Voornamelijk dankzij dit beleggingsfonds mijn 2 BTC tot 5 BTC opgehoogd. In de tussentijd ben ik wat gaan programmeren voor een trade-bot voor deze beurs. De persoon die het eerdergenoemde fonds beheerde had behoefte aan automatisering van een deel van de administratieve handelingen die hij moest doen. Omdat ik al een complete library en simpele client af had voor interactie met de exchange, was het voor mij vrij weinig werk om dit te maken, maar voor hem scheelde het een boel werk. Ik heb hier 10 BTC voor gekregen. Destijds ~$1000. Dit was voor beiden van ons een erg gunstige deal. Niet lang daarna kondigde BTC-TC aan te gaan sluiten. In de panic-sells die volgden en de bounce back er direct na nog 2 BTC kunnen pakken.

Vervolgens alles geinvesteerd in Just-Dice, een Bitcoin gok-website, waar je naast gewoon gokken ook je geld in de pot van het huis kunt investeren. Dan win je als gokkers verliezen en andersom. Dit liep best goed, maar was vrij saai (je stopt je coins er in en wacht, je hoeft er niets voor te doen). Met 19 BTC de rally ingegaan. Mijn vrouw suggereerde bij een van de correcties tijdens de rally om te cashen, ik heb toen 8 BTC kunnen verkopen voor ~$560, maar besloot kort daarna dat dat een slecht idee was en heb 4 BTC teruggekocht.

Daarna ben ik vooral bezig geweest met arbitrage-handel. Het doel is om aan het einde van de dag zowel meer Euro's als meer Bitcoins te hebben dan wat ik aan het begin van de dag had. En dat lukt goed, sommige dagen leveren meer op dan andere. M'n winsten stop ik deels in BTC, deels in Euro. Mijn doel is om mijn coin-count op te werken naar 21 (een miljoenste van de totale hoeveelheid zodra alles gemined is) en daarnaast Euro-winsten binnen te halen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Een paar weken terug een paar honderd in litecoin gestoken, omdat ik bitcoin zo hard vond stijgen dat dat wel moest klappen (van 220 naar 300 in 2 dagen ofzo. Achteraf wel een :F momentje :P). Inmiddels heb ik daar met wat handelen 0,6 BTC bij verdiend. Ondanks de dalende koersen van de laatste dagen zou ik, als ik nu uitstap, op ongeveer 200% rendement staan. Dat was op het hoogtepunt bijna 400%, maar ja, te hebberig.

Falch' verhaal is waar veel mensen van dromen of op hopen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd :)

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Denk dat het een rustig avondje wordt, valt weinig te daytraden nu.
Heb vandaag helaas niet mee kunnen doen, had het te druk.

• Falch
Leuke verhalen, heren. Vooral iemand die al wat langer bezig is (Rannasha) leuk om te lezen hoe 'men' de vorige crash heeft overleefd. Zelf heb ik de ballen verstand van programmeren oid, dus van die kant zal het van mij nooit komen.
[Yellow] schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:07:

Falch, hoe kies je in hemelsnaam de altcoin uit om in te stappen? Waar baseer je dat op? Hoevaak het op bitcointalk wordt genoemd?
Veel geluk en wat graafwerk in de coin. Zo'n links als Azrou bijv net posten, zoiets check ik altijd, en dan schat ik in of dat iets kan worden. Zowel quark als megacoin zijn zeer professioneel opgezet (website, aardige community) en daar kwam ik achter voordat deze muntjes ' veel' waard werden. Een vuistregel is dat wanneer bitcoin stijgt, de beste altcoins sterker stijgen, maar wanneer bitcoin daalt bijna alle altcoins ook dalen. Kunst is dus om je portfolio te diversificeren (bijv 5 altcoins met elk 0,5 BTC) en vervolgens hopen dat een daarvan explodeert. Daarmee kun je ook eventuele verliezen van andere altcoins compenseren.

Welke altcoins er nu interessant worden kan ik niet zeggen, laten we eerst maar eens afwachten waar de huidige crash op uitdraait. Ik verwacht een daling tot ongeveer 600 dollar waarna het weer een tijd rustig blijft. Op het moment dat het rondom bitcoin weer wat gestabiliseerd is, kunnen altcoins weer interessant worden. Ik houd daarom megacoin en quarkcoin in de gaten, want wat zij eenmaal hebben laten zien (respectievelijk tot 2,50 dollar en 0,25 dollar) houd ik in de toekomst weer voor mogelijk.

Next houd ik ook in de gaten, vandaar dat ik daar nu precies 33333 coins van heb. :P

Verder twijfel ik nog aan een kleine (1 BTC) investering in aandelen cryptsy. Deze zijn uitgegeven op 0.05 BTC, hebben gepiekt op 0.25 BTC en staan nu op 0.17 BTC. Ik verwacht toch eigenlijk wel een aardige groei voor die site, met name als ze straks (wrs jan of feb) direct USD <-> BTC gaan aanbieden. Ze betalen ook nog dividend maar daar wordt je in geen 100j rijk van. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Falch op 17-12-2013 21:00 ]

• Falch
Wellicht ook interessant om in de gaten te houden:

https://bitcointalk.org/i...9p01o8m2&topic=277241.180

Topic over de aankomende launch van een nieuwe exchange waarbij het ook mogelijk wordt om enkele altcoins direct met USD te kopen (en dus ook te verkopen neem ik aan); naast BTC en LTC zie ik op de screenshots ook Securecoin, Argentum en Digitalcoin.

Hier nog een link over CryptoAve: http://cryptosource.org/cryptoave-release-is-imminent/; hier hebben ze het ook over BTC, LTC, Argentum, Securecoin en Digitalcoin.

Het zou dus interessant kunnen zijn in bovenstaande altcoins te investeren in de hoop dat ze populair worden tgv de mogelijkheid om ze direct te kopen middels USD, wat vooralsnog bij mijn weten nergens mogelijk is voor altcoins.

Voor beter advies zal ik mijn glazen bol nog eens raadplegen. oOo

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zag vandaag ook ergens wat voorbij komen over CureCoin, is volgens mij voortgekomen uit het folding@home

Verwijderd

Tijd voor cryptsy om op te schieten met de USD/* exchanging dat ze tijdje geleden hebben aangekondigd :P

Verwijderd

Pfff wanneer gaan we weer omhoog!!! 8)7
Casinocoin leek mij ook wel een aardige coin :)

Verwijderd

Denk dat we steeds meer wegzakken :(
Pagina: 1 ... 49 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid