Nee je kunt met een private key een transactie aanmaken in ruil voor geld. Maar nergens staat dat jij het recht hebt om dat te doen. Als twee mensen dezelfde private key kennen, dan hebben ze daar dus op dit moment evenveel recht op. Ik verwacht nog wel interessante rechtzaken hierover.pposthoorn schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:34:
[...] Ik volg je even niet meer. Ik kan mijn bitcoins in mijn wallet toch omzetten in geld?
De transactie is uiteindelijk hetgene dat waarde heeft, niet de bitcoins. Iedereen heeft alle bictoins op zijn computer staan.. Er was laatst een kerel die zijn computer verkocht met daarop een kopie van een wallet met toegang tot 1000 bitcoins. Wie heeft er dan recht op? De orginele eigenaar van de computer? Of de nieuwe eigenaar? Of de persoon die ze als eerst uitgeeft? En als dit 2 jaar later gebeurt, wie moet er dan vermogensrendementsheffing betalen over de afgelopen jaren? Wat als deze twee partijen niet in hetzelfde land wonen? Het kan behoorlijk complex worden. Moet er dan een boete worden betaald over het exporteren van meer geld dan legaal toegestaan?Sorry maar dat vind ik gewoon onzin, betalen is een transactie, en in die transactie gaan er bitcoins van mijn bezit naar jou bezit (en waarschijnlijk iets anders van jou bezit naar mijn bezit).
Ik vind het niet nutteloos, want het lijkt mij daadwerkelijk anders, maar je hebt gelijk dat ik niet genoeg verstand heb van de regels om iets met zekerheid te kunnen stellen. Het klinkt mij op dit moment alleen erg onrechtvaardig en eenzijdig in de oren. Als je geen bescherming krijgt op het recht, waarom moet je er dan belasting over betalen? Het is trouwens onwaarschijnlijk dat ik ooit in een situatie kom dat ik bezwaar aan hoef te tekenen. Het is puur hypothetisch..oisyn schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:42:
Het is een nutteloze discussie waarbij men denk met technische argumenten een loophole te kunnen vinden in de regels van de belastingdienst, zonder dat men echt verstand heeft van die regels.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg