chronoz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:30:
Ik heb nu €70 bij Kraken staan, kan ik het beste kiezen voor een Market (Buy XBT at the best market price) of Limit (Buy at a fixed price per XBT) aankoop doen?
Mijn aanname is dat je bij market koopt van de goedkoopste seller koop, wat de prijs van de goedkoopste seller ook mag zijn. En dat je bij limiet wacht totdat iemand verkoopt voor dat bedrag.
Je aanname is correct. Als je gewoon alleen 1x Bitcoin wil kopen, dan is een market order prima. Je krijgt weliswaar een iets minder goede prijs dan bij wat je met een limit order kunt krijgen, maar dit verschil is erg klein en met een market order weet je zeker dat de order wordt uitgevoerd. Als je actief gaat handelen, dan zul je meer voordeel kunnen halen uit het gebruik van limit orders.
Ik heb trouwens helemaal geen Bitcoin wallet ergens, ik weet niet of dat relevant is.
Je kunt er voor kiezen om je Bitcoins in je Kraken account te laten. Dit is enigszins in strijd met het idee van Bitcoin, dat je zelf je geld in beheer hebt in plaats van dat een bedrijf (bv een bank) alle controle heeft, maar goed dat is vooral een filosofisch argument. Voor kleine hoeveelheden is het prima om deze op een account bij een andere partij te stallen.
Let wel op dat Bitcoins weghalen bij exchanges en dergelijke soms wat meer tijd kost, omdat men graag transacties wil bundelen om kosten te besparen of om andere redenen de transactie niet instantaan verwerkt. Als je van plan bent om je Bitcoins uit te geven, dan is het aan te raden om ze naar een eigen wallet over te maken.