Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.626 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
mat.hi.as schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:59:
[...]

Saturncoin, de coin die hopeloos bij de 4 SAT (ahh, daar komt die naam vandaan :+) hangt? Het mooie is wel dat wanneer er een lichte stijging is, je direct 20% winst hebt :P
Correct ;)

Het leuke is dat als deze POS gaat het altijd wel iets aan winst "moet" opleveren, aangezien ze zo onwaarschijnlijk laag staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:07
MichaelB74 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:01:
[...]

Correct ;)

Het leuke is dat als deze POS gaat het altijd wel iets aan winst "moet" opleveren, aangezien ze zo onwaarschijnlijk laag staan :)
Waarom zou een POS winst op moeten leveren? (mocht dit een stomme vraag zijn, laat het even weten :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
mat.hi.as schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:02:
[...]

Waarom zou een POS winst op moeten leveren? (mocht dit een stomme vraag zijn, laat het even weten :+)
Het is geen stomme vraag.
POS op zichzelf heeft als voordeel dat het aantal munten vaststaat en er geen inflatie meer is d.m.v. mining.
(er zijn nog meer voordelen, maar dit is het punt waar de meesten voor gaan)

Ik zelf vind dat de meerwaarde uit de coin zelf moet komen (technologisch gezien).
Alleen dat er niet meer gemined kan worden en dus het totaal aantal coins vast staat (geen inflatie meer) is slechts een betrekkelijk voordeel. Ik zeg betrekkelijk, omdat het als coin natuurlijk al niets meer voorstelt.

De markt ziet het toverwoord POS en alleen dat al zorgt in de meeste gevallen voor een stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:07
MichaelB74 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:10:
[...]

POS op zichzelf heeft als voordeel dat het aantal munten vaststaat en er geen inflatie meer is d.m.v. mining.

Ik zelf vind dat de meerwaarde uit de coin zelf moet komen (technologisch gezien).
Alleen dat er niet meer gemined kan worden en dus het totaal aantal coins vast staat (geen inflatie meer) is slechts een betrekkelijk voordeel. Ik zeg betrekkelijk, omdat het als coin natuurlijk al niets meer voorstelt.

De markt ziet het toverwoord POS en alleen dat al zorgt in de meeste gevallen voor een stijging.
Het feit dat er geen inflatie meer is scheelt natuurlijk al een hoop. Er zullen op meer fora wel mensen zijn die SAT nu aanprijzen (want POS *O*) die het kopen. Helaas ben ik zelf op die manier een paar keer de boot ingegaan (BC vlak voor zn hoogtepunt, DRK is ook sindsdien alleen omlaag gegaan) dus ik probeer er nu wat verstandiger in te zijn (geen 365 gekocht *O*, geen AC gekocht *O*) want die zijn alleen maar naar beneden gegaan sinds het hier wordt genoemd op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Coins als "365" kijk ik niet eens naar. AC heb ik wel gemist, op een klein beetje winst na vanmorgen. Verder heb ik best wel veel 'bags' eigenlijk, maar nog geen één waar ik echt verlies op zou hebben moest ik direct verkopen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
MichaelB74 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:10:
[...]

Daarnaast zorgt dit voor een eerlijke verdeling van de coins. Je krijgt minder snel mensen die met hele grote mining rigs een heelg root deel van de coins bezitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
EJPostema schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:19:
[...]

Daarnaast zorgt dit voor een eerlijke verdeling van de coins. Je krijgt minder snel mensen die met hele grote mining rigs een heelg root deel van de coins bezitten
Inderdaad, dat is ook 1 van de voordelen.

Interessant leesvoer: http://www.devtome.com/doku.php?id=a_massive_investigation_of_instamines_and_fastmines_for_the_top_alt_coins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zeker interessant, maar als je dan het hele artikel gelezen hebt en uitkomt op:
Let this demonstration serve as a reminder that when it comes to money (and thus power), a sovereign person must remain constantly vigilant if they wish to protect themselves from the leeches and vampires that are under the spell of money. We can begin to use cryptocurrencies instead of fiat all we want, but do not think FOR A SECOND that ordinary people won't do unscrupulous and unethical things to make a fortune when the opportunity presents itself.
Vwb de analyses van alle alto's is het wel een eye-opener, maar om dan met zoiets te eindigen.. captain obvious to the rescue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
Heeft het nu nog zin om Reddcoin te kopen voor de verandering naar POSV?
Alsin, verwachten jullie nu nog stijging? Meeste mensen zullen na de aankondiging al gekocht hebben..

[ Voor 41% gewijzigd door remcoboy1479 op 30-04-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
remcoboy1479 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:45:
Heeft het nu nog zin om Reddcoin te kopen voor de verandering naar POSV?
Alsin, verwachten jullie nu nog stijging? Meeste mensen zullen na de aankondiging al gekocht hebben..
Je kan altijd een gokje wagen toch. Koop er 10000 ofzo en zie wat er gebeurd. Denk zelf dat het wel kan stijgen, maarja je weet t niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
EJPostema schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:53:
[...]

Je kan altijd een gokje wagen toch. Koop er 10000 ofzo en zie wat er gebeurd. Denk zelf dat het wel kan stijgen, maarja je weet t niet
Buy the rumour, sell the news...

Je zag al een flinke stijging zodra het nieuws bekend werd. Gaat het nu nog noemenswaardig verder stijgen? Dat is wel een grote gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
MichaelB74 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:05:
[...]

Buy the rumour, sell the news...

Je zag al een flinke stijging zodra het nieuws bekend werd. Gaat het nu nog noemenswaardig verder stijgen? Dat is wel een grote gok.
Ik denk dat de wil er wel is. Er staan alleen wel erg grote walls op cryptsy. Elke sathosi hoger kost 5-10 btc.
Maar je kan ook 1000 kopen oid. De coin is nog best goedkoop dus voor een klein bedrag heb je al snel aardig wat coins. Daarom kan je wel een gokje wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
EJPostema schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:53:
[...]

10000 is peanuts. 1miljoen kost amper iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Geen idee of hier veel NXT enthousiastelingen zijn, maar hier is een mooi overzicht van de zaken die binnenkort beschikbaar komen:

http://www.coinssource.co...m-version-1-0-0-released/

Gaat dit op de korte termijn zorgen voor een, significante, stijging van NXT? Vermoedelijk niet, maar op de lange termijn zie ik zeker mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
EJPostema schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:07:
[...]

Ik denk dat de wil er wel is. Er staan alleen wel erg grote walls op cryptsy. Elke sathosi hoger kost 5-10 btc.
Maar je kan ook 1000 kopen oid. De coin is nog best goedkoop dus voor een klein bedrag heb je al snel aardig wat coins. Daarom kan je wel een gokje wagen
Had een tientje in BC gestoken op het hoogste punt ongeveer, toen flinke daling.
Verlies gepakt en rest in RDD gestopt, die is nu ook weer gedaald van 9 naar 7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok laat even weten wat je volgende coin gaat zijn, dan hou ik daar rekening mee :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
.oisyn schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:48:
Ok laat even weten wat je volgende coin gaat zijn, dan hou ik daar rekening mee :P
Geen waarschijnlijk.. Denk dat altcoins niet voor mij weggelegd zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:32
MichaelB74 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:29:
Geen idee of hier veel NXT enthousiastelingen zijn, maar hier is een mooi overzicht van de zaken die binnenkort beschikbaar komen:

http://www.coinssource.co...m-version-1-0-0-released/

Gaat dit op de korte termijn zorgen voor een, significante, stijging van NXT? Vermoedelijk niet, maar op de lange termijn zie ik zeker mogelijkheden!
Page not found... artikel is weggehaald?

Vind nieuwtjes over nxt zeker leuk om te lezen, heb er in december in geinvesteerd en hoop dat deze munt door gaat breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Nasty Nate schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:32:
[...]

Page not found... artikel is weggehaald?

Vind nieuwtjes over nxt zeker leuk om te lezen, heb er in december in geinvesteerd en hoop dat deze munt door gaat breken.
Vreemd inderdaad dat de link niet meer werkt, dat gebeurde ineens.
Artikel staat weer online.

Ik lees net dat een aantal personen van het NXT forum gevraagd hebben waarom de comments niet werkten onder het artikel, wellicht heeft dat er iets mee te maken. Zal zo wel terugkomen.

Ik ben zelf ook al sinds half december van de partij en sindsdien flink bijgekocht / ge-arbitreerd / gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
stel ik heb voor 10.000 euro waarde aan bitcoins bij elkaar gepokerd, op eigen wallets staan.

Hoe zit je dit het goedkoopste om in euros op eigen NL bank account? Als ik voorheen pokerde via neteller betaalde ik slechts euro 7,5 voor een withdrawal van 10.000euro of meer...

wisselkantoor zie ik de fees op minimaal 4%, vind ik wel heel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
trekker22 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:12:
stel ik heb voor 10.000 euro waarde aan bitcoins bij elkaar gepokerd, op eigen wallets staan.

Hoe zit je dit het goedkoopste om in euros op eigen NL bank account? Als ik voorheen pokerde via neteller betaalde ik slechts euro 7,5 voor een withdrawal van 10.000euro of meer...

In dat geval hoop ik dat je inzet kleiner was dan 10k ;)
In delen verkopen op exchanges is het beste in dit geval. Je zou kunnen wachten op een goede buy wall en hier flink tegenaan verkopen tegen de huidige koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
remcoboy1479 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:18:
[...]

In dat geval hoop ik dat je inzet kleiner was dan 10k ;)
In delen verkopen op exchanges is het beste in dit geval. Je zou kunnen wachten op een goede buy wall en hier flink tegenaan verkopen tegen de huidige koers.
zit zelf te kijken naar Kraken? hoeveel zou me zoiets kosten?

als ik verified ben, heb je 100k montly limit daar kom ik nooit aan.

Bitcoin kopen is gratis en withdawal maar hele kleine fee?

EDIT en ben heb ook geen 10k in bitcoin momenteel, ben me alleen aan het orienten op de mogelijke fees tov van de normale e-wallets als paypal, neteller en skrill.

[ Voor 13% gewijzigd door trekker22 op 02-05-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

trekker22 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:12:

Je kan ook altijd ervoor kiezen om de bitcoins niet om te zetten naar euro's.
Steeds meer bedrijven accepteren bitcoins.
Als je dan bitcoins kan gebruiken om mee te betalen waarom dan eerst omzetten naar euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
met bitcoins kun je geen grote investeringen doen.... toch? (behalve de bitcoin ansich)

me verdiende winsten zet ik normaal om in vastgoed / aandelen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
trekker22 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:20:
[...]

zit zelf te kijken naar Kraken? hoeveel zou me zoiets kosten?

als ik verified ben, heb je 100k montly limit daar kom ik nooit aan.

Bitcoin kopen is gratis en withdawal maar hele kleine fee?

EDIT en ben heb ook geen 10k in bitcoin momenteel, ben me alleen aan het orienten op de mogelijke fees tov van de normale e-wallets als paypal, neteller en skrill.
Withdrawal is 9 cent, en kopen/verkopen een kleine %-fee afhankelijk van je hoeveelheid de laatste 30 dagen.
Bij grote bedragen daalt de prijs flink, zie https://www.kraken.com/market. Hier moet je het volume in de gaten houden.
trekker22 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:26:
met bitcoins kun je geen grote investeringen doen.... toch? (behalve de bitcoin ansich)
Omzetten naar altcoins of gebruiken bij andere shops (http://www.watisbitcoin.nl/uitgeven.php)

[ Voor 17% gewijzigd door remcoboy1479 op 02-05-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
bedankt voor de info; dus ff 10k in bitcoin sturen naar kraken en meteen 10k verkopen schiet niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
trekker22 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:29:
bedankt voor de info; dus ff 10k in bitcoin sturen naar kraken en meteen 10k verkopen schiet niet op?
Indien er groot volume staat bovenaan buy kan dat prima. Op dit moment moet dat zo'n 30 coins zijn. Komt af en toe wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
remcoboy1479 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:27:
[...]

Omzetten naar altcoins of gebruiken bij andere shops (http://www.watisbitcoin.nl/uitgeven.php)
altcoin zie ik ook niet als investering en bij uitgeven.php staat niks tussen wat ik nog moet hebben :)

niks wat pensioen achtig is zeg maar / of maandelijkse uitkeringen in euro's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Zien jullie ooit nog dat bitcoin terug iets wordt voor daytraders a la Januari/Februari maanden?
Er valt nu nog zeker te daytraden maar dan moet je al een serieus instapbedrag leggen voor daar iets van te merken (die 1% is meer op 2000,- dan op 400,- :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope.. bitcoin daalt steeds meer en meer.
Zie de grafiek op 1w duur vanaf begin van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:44:
nope.. bitcoin daalt steeds meer en meer.
Zie de grafiek op 1w duur vanaf begin van het jaar.
Bitcoin zal nog wel tot minimaal 10 mei blijven dalen, want dat is de uiterste datum waarop chinese banken moeten stoppen met het aanhouden van CNY rekeningen van bedrijven die zich met cryptocurrencies bezig houden.

Ik vermoed dat we tot die tijd nog wel het een en ander aan negatieve berichten voorbij zullen zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Constante dalingen al maanden nu. Ik begin wel steeds pessimistischer te worden eerlijk gezegd. Elke week nieuwe dieptepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dit zo doorgaat dan is voor de zomer einde bitcoin bereikt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogtijd voor de doemdenkers hier om al hun BTC in BC te steken ;-)
Gedaan met chinese FUD en je kunt BC kopen en verkopen met fiat via https://prelude.io/trade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:44:
Hoogtijd voor de doemdenkers hier om al hun BTC in BC te steken ;-)
Gedaan met chinese FUD en je kunt BC kopen en verkopen met fiat via https://prelude.io/trade
Of op https://www.litebit.eu/ met iDeal indien gewenst :)

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
De piek die we zagen en waar we nog steeds in zitten, was ook helemaal niet normaal.
Die was nagenoeg volledig aan China en het effect van China te danken.

We zullen een tijdje lagere waarden gaan zien, maar dat komt vanzelf goed (zo lang er geen andere grote landen zijn die cryptocurrencies dwars gaan zitten).

De waarde van Bitcoin ligt nog steeds 4x zo hoog als in oktober 2013...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
MichaelB74 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:54:
De piek die we zagen en waar we nog steeds in zitten, was ook helemaal niet normaal.
Die was nagenoeg volledig aan China en het effect van China te danken.

We zullen een tijdje lagere waarden gaan zien, maar dat komt vanzelf goed (zo lang er geen andere grote landen zijn die cryptocurrencies dwars gaan zitten).

De waarde van Bitcoin ligt nog steeds 4x zo hoog als in oktober 2013...
Ik denk nog steeds dat dit allemaal het bubbel effect is. Ik vraag me af of we ooit weer 500+ gaan zien.
Zoals gezegd miners doen het vooral om te verdienen niet om er dingen mee te kopen.

Ik denk dat 95% het alleen maar koopt om winst te maken. En een klein aandeel om er echt wat mee te doen. Kan best dat dat percentage nog veel kleiner is. Kortom als er geen winst te maken is wordt het gedumpt en is het daar na niets meer waard.

Mensen moeten het dan echt gaan gebruiken waarvoor het bedacht is: Als betaalmiddel. En niet alleen om er winst op te maken door het te kopen en verkopen.

(Ik maak me er zelf ook schuldig aan :) )
Maar ik begin de toekomst ook steeds somberder in te zien. En het is moeilijk te voorspellen waar het heen gaat.

Het kan twee kanten op. Maar elke keer als we weer een chinese deadline of MTGOX deadline verder zijn en we weer omhoog zouden moeten gaan komt er een nieuw diepte punt ipv een stijging. Waardoor denk ik steeds meer mensen het vertrouwen verliezen en uitstappen. Als genoeg mensen dat doen zakt de koers van zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 06-05-2014 08:29 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ondanks dat ik natuurlijk ook graag weer waardes van 1000$+ zou zien ben ik helemaal niet ontevreden. We zitten nog steeds ruim boven de 100$ waar we voor China op zaten.

Daarnaast gaat de adoptie alleen maar omhoog, steeds meer (kleine) merchants accepteren, het aantal ATM's stijgt nog behoorlijk en ook zie ik steeds meer freelance opdrachten / vacatures verschijnen rondom Bitcoin.
Ik denk dat we vooral moeten wachten op uitspraken van de westerse overheden wat ze nu echt hiermee willen om echt grote koersverschillen te zien (danwel omhoog danwel omlaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Astennu schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:26:
[...]

Ik denk nog steeds dat dit allemaal het bubbel effect is. Ik vraag me af of we ooit weer 500+ gaan zien.
Zoals gezegd miners doen het vooral om te verdienen niet om er dingen mee te kopen.

Ik denk dat 95% het alleen maar koopt om winst te maken. En een klein aandeel om er echt wat mee te doen. Kan best dat dat percentage nog veel kleiner is. Kortom als er geen winst te maken is wordt het gedumpt en is het daar na niets meer waard.

Mensen moeten het dan echt gaan gebruiken waarvoor het bedacht is: Als betaalmiddel. En niet alleen om er winst op te maken door het te kopen en verkopen.

(Ik maak me er zelf ook schuldig aan :) )
Maar ik begin de toekomst ook steeds somberder in te zien. En het is moeilijk te voorspellen waar het heen gaat.

Het kan twee kanten op. Maar elke keer als we weer een chinese deadline of MTGOX deadline verder zijn en we weer omhoog zouden moeten gaan komt er een nieuw diepte punt ipv een stijging. Waardoor denk ik steeds meer mensen het vertrouwen verliezen en uitstappen. Als genoeg mensen dat doen zakt de koers van zelf.
Daarom weer wat ik eigenlijk altijd al zeg: Bitcoin is niet geschikt als betaalmiddel, maar moet gezien worden als een aandeel (aandeel als een beurs aandeel) van een techniek welke gebruikt KAN worden om betalingen mogelijk te maken.

Bitcoin is en zal veel te volatiel blijven om als betaalmiddel te gebruiken. Als je weet dat het overgrote deel van alle Bitcoins vastgehouden wordt, dan zegt dat al genoeg over de ongeschiktheid als betaalmiddel.

Je zal ook wel gek zijn om er nu mee te betalen als het bijv. vorige week 40% meer/minder waard was.
Niet zo erg als het om 3-4 euro gaat, maar wel als het om 300-400 euro gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
m19 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:33:
Ondanks dat ik natuurlijk ook graag weer waardes van 1000$+ zou zien ben ik helemaal niet ontevreden. We zitten nog steeds ruim boven de 100$ waar we voor China op zaten.

Daarnaast gaat de adoptie alleen maar omhoog, steeds meer (kleine) merchants accepteren, het aantal ATM's stijgt nog behoorlijk en ook zie ik steeds meer freelance opdrachten / vacatures verschijnen rondom Bitcoin.
Ik denk dat we vooral moeten wachten op uitspraken van de westerse overheden wat ze nu echt hiermee willen om echt grote koersverschillen te zien (danwel omhoog danwel omlaag).
Ja er is veel positief nieuws maar daar reageert de koers totaal niet op. Die reageert alleen op negatief nieuws en dan wel omlaag.

Zodra bv Amerika zegt dat ze belasting gaan heffen op BTC is het in mijn ogen gebeurd dan knalt de koers omlaag. Meer landen zullen dan denk ik ook volgen met vergelijkbare maatregelen. Dan is het totaal niet interessant meer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Astennu schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:43:
[...]

Ja er is veel positief nieuws maar daar reageert de koers totaal niet op. Die reageert alleen op negatief nieuws en dan wel omlaag.

Zodra bv Amerika zegt dat ze belasting gaan heffen op BTC is het in mijn ogen gebeurd dan knalt de koers omlaag. Meer landen zullen dan denk ik ook volgen met vergelijkbare maatregelen. Dan is het totaal niet interessant meer.
Je eerst alinea: dit is eigenlijk een teken van een overgewaardeerde koers (op dit moment).

Je tweede alinea: ik zie dit anders. Het kan namelijk ook juist leiden tot MEER aandacht en interesse, omdat het dan eindelijk geregeld is.

Wat dacht je dan, dat er nooit belasting geheven zou gaan worden op Bitcoin? Regulering is, volgens mij, een eerste stap naar acceptatie.

Overigens zal BTC in de VS gaan vallen onder "property tax". Deze belasting is erg laag en dan nog het punt: bewijs maar hoeveel BTC ik bezit. ;)

In Nederland is het in ieder geval ook een box 3 vermogensbestanddeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Laatst online: 09-01 12:43
Wat een doemdenkerij weer. Enky van Bitcoin Trading Signals denkt dat ergens rond deze maand of volgende maand weer een nieuwe uptrend begint (zoals de laatste in oktober/november vorig jaar). In de blogpost staat ook een kort historisch overzicht van de upswings en daaropvolgende crashes die bitcoin al heeft gehad over de jaren. De "downtrend" waar we nu in zitten is dan peanuts. Ik hold in elk geval en heb nog wat buy orders klaar staan vanaf $390.

http://btctrading.wordpre...5/05/time-is-running-out/
twitter: https://twitter.com/Bitcoin_Trading

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Doemdenkerij? :)

Het is een feit dat als een koers niet reageert op positief nieuws en wel op negatief, dat het aandeel overgewaardeerd is.

Overigens lees ik de blog van Enky ook en ook ik verwacht wel weer een stijging, maar niet in de mate waarin men dit verwacht op basis van historische gegevens. Voorheen was Bitcoin nog echt nieuw, waren er nog 0 regels en geen landen welke de handel in crypto aan banden (proberen) te leggen. Dat is nu wel het geval.

Ik blijf in ieder geval wel mijn BTC vasthouden en vergaar er gedurende de komende maanden nog velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
MichaelB74 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:17:
Doemdenkerij? :)

Het is een feit dat als een koers niet reageert op positief nieuws en wel op negatief, dat het aandeel overgewaardeerd is.

Overigens lees ik de blog van Enky ook en ook ik verwacht wel weer een stijging, maar niet in de mate waarin men dit verwacht op basis van historische gegevens. Voorheen was Bitcoin nog echt nieuw, waren er nog 0 regels en geen landen welke de handel in crypto aan banden (proberen) te leggen. Dat is nu wel het geval.

Ik blijf in ieder geval wel mijn BTC vasthouden en vergaar er gedurende de komende maanden nog velen.
Inderdaad. Zo'n explosieve groei zie ik niet snel gebeuren.
Aan de andere kant als het minen dan ook weer interessant wordt krijg je veel mensen die gaan minen. En die weer gaan handelen en dan krijg je dus ook meer vraag.

Onmogelijk is het niet maar ik zie het niet snel gebeuren.

Daarnaast is het een voorspelling dat hij misschien weer omhoog gaat om dat dat in het verleden ook gebeurde. Maar in het verleden ging hij na een dal ineens velen malen hoger dan zijn dal waarde. Ook dat zie ik niet snel gebeuren want dat zou betekenen dat er een nieuwe piek van boven de 1100 dollar zou komen.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de laatste piek ook de laatste piek was. Het is allemaal speculatie. Niets is onmogelijk maar het is natuurlijk maar de vraag wat er gaat gebeuren.

Edit:
Nog even een toevoeging. Vorige keren had je je volgens ook geen Regering van China en MtGOX die om vielen of de boel moeilijk maakte. Ook dat is een grote verandering.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 06-05-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Laatst online: 09-01 12:43
Astennu schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:42:
[...]

Inderdaad. Zo'n explosieve groei zie ik niet snel gebeuren.
Maar dat zeiden mensen ook bij de vorige 6-7 keer vlak voordat er een explosieve stijging was. ;)
Astennu schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:42:
Daarnaast is het een voorspelling dat hij misschien weer omhoog gaat om dat dat in het verleden ook gebeurde. Maar in het verleden ging hij na een dal ineens velen malen hoger dan zijn dal waarde. Ook dat zie ik niet snel gebeuren want dat zou betekenen dat er een nieuwe piek van boven de 1100 dollar zou komen.
Die snap ik niet helemaal. Een explosieve prijsstijging is onwaarschijnlijk want dat zou betekenen dat de prijs explosief stijgt? En dat kan niet vanwege Murphy's law of zo?

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bonez0r schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:16:
[...]
Maar dat zeiden mensen ook bij de vorige 6-7 keer vlak voordat er een explosieve stijging was. ;)

[...]

Die snap ik niet helemaal. Een explosieve prijsstijging is onwaarschijnlijk want dat zou betekenen dat de prijs explosief stijgt? En dat kan niet vanwege Murphy's law of zo?
Nee ik bedoel dat de BTC bij de stijgingen in het verleden meerdere malen meer waard werd dan voor de stijging. Bv van 0,17 naar 1,09. En van 32 dollar naar 130. En van 230 naar 1100. En dan zou je nu van 300 tot over de 1500 gaan als die trend door zou gaan.

Ik hoop het van harte maar ik ben nu al blij als we de 600 weer aan tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Iemand ervaring met LiteTree?
Goed arbitrage verschil, maar zie amper recente ervaringen terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Ik heb het idee dat bitcoin het niet zal worden maar iets wat na bitcoin zal komen....

Maar ja ik weet dan ook niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:03
lf2 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:42:
Ik heb het idee dat bitcoin het niet zal worden maar iets wat na bitcoin zal komen....

Maar ja ik weet dan ook niet zoveel
? BTC is het al ! de mogelijkheden groeien met de dag , maar we zijn veel te gefocust op de koers.

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoboy1479 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:45:
Iemand ervaring met LiteTree?
Goed arbitrage verschil, maar zie amper recente ervaringen terug..
Er staat nauwelijks wat in de boeken, dus echt veel kan je er niet beginnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
pwiebing schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:24:
[...]

? BTC is het al ! de mogelijkheden groeien met de dag , maar we zijn veel te gefocust op de koers.
Dat ben ik inderdaad met je eens. Ik zou me pas zorgen maken als er daling komt in alles om Bitcoin heen. Zoals het aantal nieuwe apps/ideeën, het aantal banen en de adoptie onder merchants en consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
m19 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:05:
[...]

Dat ben ik inderdaad met je eens. Ik zou me pas zorgen maken als er daling komt in alles om Bitcoin heen. Zoals het aantal nieuwe apps/ideeën, het aantal banen en de adoptie onder merchants en consumenten.
Ik zou me eerder zorgen maken om opkomende coins die heel gemakkelijk dezelfde netwerken als bitcoin kunnen oppikken maar op een meer verantwoorde (ecologische) manier en steeds meer marktaandeel van bitcoin en diens koers afsnoepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Hammer schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:37:
[...]

Ik zou me eerder zorgen maken om opkomende coins die heel gemakkelijk dezelfde netwerken als bitcoin kunnen oppikken maar op een meer verantwoorde (ecologische) manier en steeds meer marktaandeel van bitcoin en diens koers afsnoepen :)
Zo goed als elke andere coin is een fork van Bitcoin. Elk voordeel dat zij hebben kan ook in Bitcoin gerealiseerd worden. Niet echt spannende concurrenten naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
m19 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Zo goed als elke andere coin is een fork van Bitcoin. Elk voordeel dat zij hebben kan ook in Bitcoin gerealiseerd worden. Niet echt spannende concurrenten naar mijn mening.
Dat zou je denken, maar is niet het geval.
Wijzigingen in Bitcoin duren vele maanden, als ze al ooit doorgevoerd worden.

Logisch ook als je weet dat een foutje honderden miljoenen kan kosten.

Zodra er side-chains komen kan het nog wel interessant worden: http://www.coindesk.com/b...pers-bitcoin-side-chains/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
m19 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:38:
[...]

MichaelB74 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:13:
[...]

Zodra er side-chains komen kan het nog wel interessant worden: http://www.coindesk.com/b...pers-bitcoin-side-chains/
Inderdaad. En 'wat zou kunnen' en 'wat daadwerkelijk gedaan wordt' is een wezenlijk verschil. Ga jij alle bedrijven/particulieren, die ettelijke miljoenen in het bitcoin-netwerk hebben gestoken vertellen dat hun apparatuur zo meteen geen drol meer waard is? Deze concurrentiestrijd vind ik hartstikke spannend! En ook nog eens erg lucratief.

[ Voor 15% gewijzigd door Hammer op 07-05-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
MichaelB74 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:13:
[...]

Het is natuurlijk een kwestie van prioriteit. Toen de transaction malleability een serieus probleem werd was het ook binnen enkele dagen opgelost en doorgevoerd, daarvoor stond het gewoon een stuk lager op de priotiteitenlijst.

Nah, ik ben nog lang niet overtuigd dat de altcoins van nu ook meer een kleine bedreiging vormen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn19 op 07-05-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
m19 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:58:
[...]

Het is natuurlijk een kwestie van prioriteit. Toen de transaction malleability een serieus probleem werd was het ook binnen enkele dagen opgelost en doorgevoerd, daarvoor stond het gewoon een stuk lager op de priotiteitenlijst.

Nah, ik ben nog lang niet overtuigd dat de altcoins van nu ook meer een kleine bedreiging vormen.
Volgens mij is dit helemaal niet in de core opgelost, maar met workarounds en betere uitleg naar exchanges "verholpen". Laatste update hier over is uit februari: https://bitcoinfoundation...transaction-malleability/

Quote uit het bericht er onder: "The Bitcoin core development team has worked to limit transaction malleability. There is broad agreement in the community that this needs to be eliminated. Finding the best and most responsible solution will take time."

Alt coins van nu vormen ook nog geen bedreiging, maar zijn wel een stuk sneller met het implementeren van wijzigingen en verbeteringen.
Alleen al door het netwerkeffect zal Bitcoin niet (snel) van de troon gestoten worden. Als het al gaat gebeuren, dan zal het of heel lang gaan duren of er moet iets desastreus plaatsvinden.

[ Voor 14% gewijzigd door MichaelB74 op 07-05-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Het probleem blijft iedereen zit alt coins als een manier om bitcoins te verdienen.

En zolang dat zo blijft zal de koers ook niet echt daarvan profiteren maar op dit moment denk ik dat iedereen die aan het minen is geld aan het verliezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb iets geks tegen gekomen op Mintpal. Ik heb een order geplaatst om bij 652SAT x aantal Coin 2.0/NC2 te kopen. De koers schiet van 710 naar 651,maar mijn buy order blijft pending. In de tussentijd schiet ie weer terug naar 710 terwijl ik de boot gemist heb. Je zou zeggen dat ie in de daling naar 651 eerst langs 652 moet en dat dan mijn order getriggerd wordt. Tenminste dat lijkt mij wel zo logisch. Enig idee waarom dat uitblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Joosie200 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:58:
Ik heb iets geks tegen gekomen op Mintpal. Ik heb een order geplaatst om bij 652SAT x aantal Coin 2.0/NC2 te kopen. De koers schiet van 710 naar 651,maar mijn buy order blijft pending. In de tussentijd schiet ie weer terug naar 710 terwijl ik de boot gemist heb. Je zou zeggen dat ie in de daling naar 651 eerst langs 652 moet en dat dan mijn order getriggerd wordt. Tenminste dat lijkt mij wel zo logisch. Enig idee waarom dat uitblijft?
Het kost een paar seconden voordat je order geplaatst is (daar krijg je ook een notificatie van). zolang je order nog niet is geplaatst mis je in dit soort situaties inderdaad de boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
EJPostema schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:46:
[...]

Het kost een paar seconden voordat je order geplaatst is (daar krijg je ook een notificatie van). zolang je order nog niet is geplaatst mis je in dit soort situaties inderdaad de boot
Dat is het niet. Van mijn order werd maar 1/10e vervult toen en de rest werd niet gepakt, alsof een cryptocoin out of stock kan zijn. Inmiddels is Coin 2.0 van 655sat naar 909sat gegaan. Heb later nog geprobeerd met een nieuwe order in te stappen, precies hetzelfde manco. Bij andere coins op Mintpal heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
lf2 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:07:
Het probleem blijft iedereen zit alt coins als een manier om bitcoins te verdienen.

En zolang dat zo blijft zal de koers ook niet echt daarvan profiteren maar op dit moment denk ik dat iedereen die aan het minen is geld aan het verliezen is.
Mbt. het minen geef ik je gelijk. Mbt. de bitcoin verdienen niet helemaal. Ik ben alleen geïnteresseerd in fiat, hoewel ik het wel mooi vind om te zien hoe bepaalde zaken binnen een community opgebouwd worden en hoe mensen binnen een bepaalde groep, die elkaar niet kennen, samen gaan werken of vijanden worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Hammer op 08-05-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Mochten jullie je afvragen waarom NXT ineens zo hard stijgt:

https://nxtforum.org/gene...t-fiat-exchange-is-near!/ _/-\o_

Ze geven ook duidelijke antwoorden op de vragen en voor mij belangrijk: namen en rugnummers als het zover is.

Dit is echt HEEL groot nieuws, tezamen met alle andere grote wijzigingen vanaf block 135.000 beginnen nu alle puzzelstukjes op hun plek te vallen.

Zo zie je ook dat Nxt veel meer is dan een munt. Met Nxt koop je een aandeel in een infrastructuur.

[ Voor 11% gewijzigd door MichaelB74 op 08-05-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
It will only match the amount that is available at that price. It also works on a queue system, so if there is an order that was placed before yours, theirs would be matched first.
Daar had ik nog niet eerder bij stil gestaan. Ze moeten vraag/aanbod dus matchen en wie het eerst komt, wie het eerst bediend wordt. Coin 2.0 is na onderhoud to the moon gegaan, lekker dan. Van 1000sat naar 1600sat en alles wat ik kon vergaren was 9k coins :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Joosie200 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:17:
[...]

Daar had ik nog niet eerder bij stil gestaan. Ze moeten vraag/aanbod dus matchen en wie het eerst komt, wie het eerst bediend wordt. Coin 2.0 is na onderhoud to the moon gegaan, lekker dan. Van 1000sat naar 1600sat en alles wat ik kon vergaren was 9k coins :'(
Winst is Winst toch? Het moeilijkste aan traden is niet te gierig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
EJPostema schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:21:
[...]

Winst is Winst toch? Het moeilijkste aan traden is niet te gierig worden
Klopt, maar die winst is peanuts in verhouding. Ik trade juist in de gedachte met de wetmatigheid van grote getallen. Dan kun je tevreden zijn met een kleine marge want vele beetjes kleine marges maken een grote winst. En dan helpt het niet wanneer jouw order in de wachtrij staat terwijl je de koers ziet fluctueren en mijn order niet voor het geheel wordt gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Dit zal wel fake zijn denk ik, maar als het waar is... Wie had ook alweer 5000 dollar voorspeld in juni?

@aantonop @rogerkver @amazon just sent me an email saying they will accept Bitcoin http://twitter.com/nickhe...64573618455072768/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
EJPostema schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:02:
Dit zal wel fake zijn denk ik, maar als het waar is... Wie had ook alweer 5000 dollar voorspeld in juni?

@aantonop @rogerkver @amazon just sent me an email saying they will accept Bitcoin http://twitter.com/nickhe...64573618455072768/photo/1
Whaha, lol.

"U vraagt, geen zorgen! Wij draaien!" Right.. 8)7

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Voor de mensen die het nog niet wisten:

Bij tradewave kan je nu ook livetraden met een eigen tradebot, geschreven in python!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Heb jij er al een die ook in deze bear markt winst weet te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Avalaxy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:37:
Arbitragebot maken.

Gebruik ik ook samen met een vriend (op NXT en BC) en die maakt nu nog steeds winst.
De bedragen zijn niet zo groot, want we hebben het meeste in andere zaken zitten en we letten er niet zo goed op, maar desalniettemin maakt 'ie winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kan nog niet met tradewave zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Avalaxy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:37:
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:15
Silkcoin in de gaten houden!

Is Vannacht gelaunched.

wordt verhandeld op oa bittrex

[ Voor 27% gewijzigd door Mr.Joker op 10-05-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

* Dennahz blij :D
1.12 BTC winst met 0.1 investering. (Op deze coin). Doel: 7~8.

Crypto is toch zo makkelijk soms :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennahz op 10-05-2014 14:20 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dennahz schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:20:
* Dennahz blij :D
1.12 BTC winst met 0.1 investering. (Op deze coin). Doel: 7~8.

Crypto is toch zo makkelijk soms :)
Met Silkcoin :P
?

Ik hold deze nog wel even.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Joker op 10-05-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:02
Ik was heel erg met bitcoin zelf bezig, maar de winst valt heel erg tegen en nu heb ik het in o.a. blackcoins gestopt, maar dat was al een grote fout. ;w Ik heb totaal geen overzicht op alle exchanges, ik werk nu via Mintpal en dat bevalt mij wel, maar ik wil stukken actiever mijn bitcoins verdelen en investeren in andere coins. Waar kan je bijvoorbeeld silkcoin traden? Is er ergens literatuur/goede bronnen te vinden waar ik een beetje wegwijs door kan worden? Ik hou denk ik nu al zo'n anderhalve maand de meeste coins op Mintpal bij, maar op een of andere manier lukt het mij niet om winst te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Orangelights23 op 10-05-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Orangelights23 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:07:
Ik was heel erg met bitcoin zelf bezig, maar de winst valt heel erg tegen en nu ben ik het in o.a. blackcoins aan het stoppen. Waar kan je bijvoorbeeld silkcoin traden? Ik werk nu via Mintpal en dat bevalt mij wel, maar ik wil stukken actiever mijn bitcoins verdelen en investeren in andere coins. Is er ergens literatuur/goede bronnen te vinden waar ik een beetje wegwijs door kan worden? Ik hou denk ik nu al zo'n anderhalve maand de meeste coins op Mintpal bij, maar op een of andere manier lukt het mij niet om winst te krijgen.
Hou reddit en twitter in de gaten. Het gaat er niet zo zeer om of een nieuwe coin echt iets toevoegt (al helpt dit natuurlijk wel) maar meer om de hype. Die zie je veel sneller op twitter en reddit etc.

Op deze manier heb ik met cinnicoin een flinke winst kunnen pakken. Totaal niet verdiept in de coin zelf, maar de hype was daar en dat zie je dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
EJPostema schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:15:
[...]

Hou reddit en twitter in de gaten. Het gaat er niet zo zeer om of een nieuwe coin echt iets toevoegt (al helpt dit natuurlijk wel) maar meer om de hype. Die zie je veel sneller op twitter en reddit etc.

Op deze manier heb ik met cinnicoin een flinke winst kunnen pakken. Totaal niet verdiept in de coin zelf, maar de hype was daar en dat zie je dan wel
Dit + niet te hebberig worden + op tijd verkopen, want anders zit je zo meteen met een pak coins die niks meer waard zijn (Asiacoin, whitecoin....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Ik was inderdaad in het begin te gierig! Dit is echt het eerste wat ik doe op het gebied van zelf kopen en verkopen, dus het was nog een beetje onwennig. Ik volg al wat mensen op twitter, maar dit zijn vooral pump en dump mensen, en dan vooral voor Mintpal. Zijn dat grote spelers in de altcoin wereld of moet ik het specifieker gaan opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orangelights23 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:31:
Ik was inderdaad in het begin te gierig! Dit is echt het eerste wat ik doe op het gebied van zelf kopen en verkopen, dus het was nog een beetje onwennig. Ik volg al wat mensen op twitter, maar dit zijn vooral pump en dump mensen, en dan vooral voor Mintpal. Zijn dat grote spelers in de altcoin wereld of moet ik het specifieker gaan opzoeken?
Nooit die pumpers volgen, je bent altijd een stap te laat en vaak hebben zij van tevoren al ingekocht zodat zij direct met winst kunnen verkopen zodra de pump begint. De kans is erg groot dat jij hun coins koopt. Die aangekondigde pums duren hooguit 1 minuut en ze zijn alweer weg waarna de koers instort.
Als je weet welke coin er gepumpt gaat worden, zou je kunnen overwegen om na de dump wat te kopen, bijna altijd volg er nog een opwaartse correctie naar de koers voor de pump.
En de tips die ze regelmatig tweeten: ik krijg altijd het idee dat ze er dan al inzitten maar tegen de actuele prijs niet met winst kunnen verkopen.

Mijns inziens is het erg tricky om als onervaren trader in de altcoins te stappen. Koersmanipulatie is nergens zo groot als bij altcoins. Beter zou je eerst gaan oefenen in de normale aandelenhandel (kan ook "droogoefenen" zijn). Zodra je patronen gaat herkennen, een stukje Technische Analyse kunt toepassen en in staat bent om je emoties uit te schakelen zou je altcoins kunnen proberen.
Let wel: technische analyse is maar beperkt bruikbaar bij altcoins door de grote mate van koersmanipulatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Orangelights23 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:31:
Was ook te gierig, ook geld verloren.
Mijn tip. Als je wat winst hebt gepakt steeds je winst opzij leggen.
Alleen traden met je inleg.
Stel dat je trade met 1 btc en 0.3 winst, de 0.3 wegzetten en met 1 doortraden.
Silkcoin is oa op poloniex en bittex te verhandelen. (misschien ook op mintpal binnenkort)
Nu is het nog goedkoop... Bijna alle POS coins zijn rond de 30k sat. Silk is 2700-3000 sats
Check anders gewoon het topic op btctalk: https://bitcointalk.org/index.php?topic=599438.0

Van je fouten leer je, soms zijn het dure fouten.

Leg nooit meer geld in dan je kan verliezen

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Joker op 10-05-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Hammer schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:28:
[...]

Dit + niet te hebberig worden + op tijd verkopen, want anders zit je zo meteen met een pak coins die niks meer waard zijn (Asiacoin, whitecoin....)
Inderdaad dat is ook belangrijk. Om je een beetje op weg te helpen. Ik ben begonnen bij cryptocoinNL op Twitter. Die Twittert niet veel, maar wel nuttig. Wat tussen degene die hij volgt gezocht. Veel zoeken op #...coin en zo de mensen wat uitbreiden die je volgt

@ed31 ik ben het hier niet mee eens. Bij bitcoin en wat volwassener coins werkt dit misschien maar bij 90% van de altcoins niet. Altcoins worden groot de hype en emotie eromheen, heeft niks met koers lezen te maken.
De truuk is dus om je eigen emotie uit te zetten en mee te liften met de hype en genoegen nemen winst en niet met nog meer winst (de hype schreeuwt moon en 100k enzo, daar moet je je voor afsluiten)

Als laatste, schrik niet als je een coin ziet die opeens +75% staat. Je kan niet alles meepakken. Dus laat dat dan gewoon gaan, volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJPostema schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:27:
[...]

@ed31 ik ben het hier niet mee eens. Bij bitcoin en wat volwassener coins werkt dit misschien maar bij 90% van de altcoins niet. Altcoins worden groot de hype en emotie eromheen, heeft niks met koers lezen te maken.
De truuk is dus om je eigen emotie uit te zetten en mee te liften met de hype en genoegen nemen winst en niet met nog meer winst (de hype schreeuwt moon en 100k enzo, daar moet je je voor afsluiten)
Ik bedoelde dat (indien je nog geen ervaring hebt in traden) het wat minder risico's meebrengt als je eerst elders ervaring opdoet om zo patronen te herkennen. Kantelpunten, wisselende volume's, correcties etc etc.
Ik vind dat er in altcoins veel meer valkuilen zitten door de hypes, de grote koersverschillen en bijv koersmanipulatie etc etc. Voorbeeld: Als je als newbie denkt te kunnen kopen omdat iemand anders er ineens een buyorder plaatst van 10btc, kun je aardig afgeslacht worden omdat het een fake buywalls is. Of je denkt dat er veel gehandeld wordt, maar t is gewoon een tradingbot die met kleine orders het orderboek onoverzichtelijk maakt. De doorgewinterde trader herkent dit wel!

Lees trouwens nog eens je eigen post: enerzijds meeliften met de hype, anderzijds afsluiten voor de
hype???
Een ervaren trader kan ook onderscheid maken tussen hype en serieuze, gefundeerde meningen.

Ikzelf trade ook liever in de serieuzere altcoins trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Avalaxy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:03:
Kan nog niet met tradewave zover ik weet.
oh, ik had het over in de algemeenheid. We hebben in PHP een eenvoudige arbitragebot in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf enig ervaring in de aandelenhandel, zowel fictief als echt en heb daar al veel van kunnen leren. Wat je zegt over technische analyses snap ik, maar uiteindelijk heb ik toch het idee dat de hype een, misschien wel onverwachte, grote rol speelt bij de koers van altcoins. Ik hou enkele exchanges al een paar weken in de gaten om patronen te zien, maar gisteravond even rondgesnuffeld op o.a. Twitter en belangrijke data opgezocht, en naar mijn idee was een van de hoofdoorzaken van stijgende koersen de hype eromheen. Ik moet me natuurlijk nog heel goed inlezen, maar dat is wat mij is opgevallen de laatste paar weken. Er worden allerlei theorieën op fora besproken, maar uiteindelijk spreken heel veel mensen elkaar tegen en heb ik het idee dat slechts een paar echt doorhebben hoe het goed werkt.

Ik heb nog wel kunnen meeliften op de Darkcoins van gisteravond, met een klein bedrag ingelegd en 9% eruit gehaald. Leuke eerste keer zo!

[ Voor 10% gewijzigd door Orangelights23 op 11-05-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:38:
[...]

Ik bedoelde dat (indien je nog geen ervaring hebt in traden) het wat minder risico's meebrengt als je eerst elders ervaring opdoet om zo patronen te herkennen. Kantelpunten, wisselende volume's, correcties etc etc.
Ik vind dat er in altcoins veel meer valkuilen zitten door de hypes, de grote koersverschillen en bijv koersmanipulatie etc etc. Voorbeeld: Als je als newbie denkt te kunnen kopen omdat iemand anders er ineens een buyorder plaatst van 10btc, kun je aardig afgeslacht worden omdat het een fake buywalls is. Of je denkt dat er veel gehandeld wordt, maar t is gewoon een tradingbot die met kleine orders het orderboek onoverzichtelijk maakt. De doorgewinterde trader herkent dit wel!

Lees trouwens nog eens je eigen post: enerzijds meeliften met de hype, anderzijds afsluiten voor de
hype???
Een ervaren trader kan ook onderscheid maken tussen hype en serieuze, gefundeerde meningen.

Ikzelf trade ook liever in de serieuzere altcoins trouwens
Denk zelf dus dat je die ervaring niet echt ergens anders op kan doen. Je kan dan beter met 0.1 btc gaan traden en het spelletje leren kennen voordat je met het grote geld gaat smijten.

En ik bedoelde dat je mee moet liften met de hype en uit moet stappen voordat de hype over is. Wat best lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tis met crypto's ook een deel mazzel hebben dat je goed zit. Zo is er ineens volle aandacht voor cinni ipv blackcoin met 1000btc aan 24 uur volume, volgende dag is darkcoin weer aan een opmars bezig met 950btc 24 uur volume. En op basis waarvan dan? Ik zie geen logisch verband tussen het hoppen van de een naar de andere altcoin. Coins die zich net aandienen op een exchange, dat op zo'n introductie wordt gereageerd ala. Voor elke coin heb je ook weer een ander forum om te volgen, dus om zoiets nu tijdig op te pikken terwijl je wel wat beters te doen hebt met je dag dan koersen in de gaten houden.. Zie dan maar wat winst binnen te halen. Ik check het algehele koersverloop van een coin, de afgelopen drie dagen en de laatste 24 uur om te zien of er een neergaande trend is of na een correctie er weer een opgaande trend te ontwaren valt. Maar ook dan is het de wens is vader van de gedachte. Als in ik hoop laag genoeg te hebben ingekocht en op tijd voor een opwaartse trend, klapt de boel als nog in elkaar omdat een andere alto the next best thing is.

Speltip zoveel spreid je kansen, ja leuk maar op welke coins dan? Zoveel mensen, zoveel wensen en antwoorden dat je er ook geen duidelijkheid in krijgt. En zelfs dan is het ook eigen belang, zodat je instapt opdat zij met winst kunnen uitstappen. Coins als microcoin, zeitcoin en ecc Coin fluctueren van 2/3 satoshi naar 3/4 satoshi en weer terug. Dan denk je: als dat toch op vaste gezette tijden elke dag gebeurt, stap in op 2/3 en uit op 3/4 > easy win. Maar telkens als jouw buy order dan wordt overgeslagen schiet je daar dus niks mee op. En dan is de cirkel weer rond: bij de riskante hopcoins als blackcoin, cinnicoin en darkcoin worden ze onderling uitgewisseld om de dag. Dan moet je op tijd mee gaan om je winst te houden.

Tis leuk gepriegel die exchanges maar dan moet het ook vlekkeloos werken en dat doet het bij mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Vervelende met die altcoins is wel dat het volume niet al te groot is. Wil je dus met wat grotere bedragen traden dan zal je toch richting bitcoin of litecoin moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:12:
Vervelende met die altcoins is wel dat het volume niet al te groot is. Wil je dus met wat grotere bedragen traden dan zal je toch richting bitcoin of litecoin moeten.
Klopt en beide liggen op hun gat dus zoek ik mijn heil in alto's. Om het verlies van niet te laag te hebben ingestapt bij bitcoin goed te maken. Tot bitcoin weer aantrekt, maar in de tussentijd kan je net zo goed handelen in alto's proberen. Zo gewonnen is ook zo geronnen > winst wat ik behaald had met blackcoin heb ik weer ingezet om aan te laten groeien bij Coin 2.0. Maar te naïef gedacht dat er wel een tweede opgaande trend zou komen > precies andersom. Tis weer leeggelopen ten koste van mijn verdiende winst. De winst was 0,4 btc en dat ben ik liever kwijt dan mijn initiële inleg van tig keer meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Laatst online: 07-09 11:58
Waar is al het volume van NXT coin gebleven? Als je kijkt de chart van dgex.com is het volume bijna verdwenen. :o
Heb het hele crypto gebeuren al een hele tijd niet meer gevolgd.

[ Voor 22% gewijzigd door masterrobo op 11-05-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
@josie200

Aan DRK kan je wel zien dat die omhoog gaat en zal blijven gaan. Kijk maar eens naar de charts op langere perioden. Die zit al weken steady in de lift en zonder gekke dingen. Niet echt pumps en ook nauwelijks dumps, gewoon steady omhoog. Gewoon een coin met veel potentie. Waarom? Dat is wel een goede vraag, denk dat die jongens van DRK het gewoon goed voorelkaar hebben en ze mazzel hebben van vertrouwen.

IMHO kan DRK nog wel eens een bedreiging worden van LTC (iets waar ik erg naar uit kijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Mr.Joker schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:09:
[...]

Met Silkcoin :P
?

Ik hold deze nog wel even.
Nautilus. Inmiddels 6 BTC winst moest ik nu alles verkopen :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dennahz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:02:
[...]

Nautilus. Inmiddels 6 BTC winst moest ik nu alles verkopen :)
Ik denk dat SilkCoin er echt 1 is om in de gaten te houden.

Hybrid coin met 3 stages

Stage 1 Pos-Pow 7 dagen
Stage 2 POS ONLY 30 dagen
stage 3 Pos-Pow 7 dagen

Daarna alleen POS. Dit zou er voor moeten zorgen dat de coins beter verdeeld zijn.

Ook is de wallet wel heeeeel strak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik zal het eens checken, thanks voor de tip :)
Heb een deel van m'n Nautilus verkocht om goedkoper weer in te kopen. Doel is 30k.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
masterrobo schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:24:
Waar is al het volume van NXT coin gebleven? Als je kijkt de chart van dgex.com is het volume bijna verdwenen. :o
Heb het hele crypto gebeuren al een hele tijd niet meer gevolgd.
DGEX is allang geen goeie graadmeter meer v.w.b. volume.
Kijk hier maar eens naar de verdeling http://coinmarketcap.com/volume.html#nxt

Overigens neemt het niet weg dat het de laatste weken wel erg rustig is.

Ik verwacht daar op termijn zeker wel een verandering in na de launch van AE en de komende fiat gateway https://nxtforum.org/gene...3te9ogfui4mk37a10cq2qtn97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:01
Wat zijn jullie ervaringen met bittrex, bijvoorbeeld ivm cryptsy? Snelle exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Falch schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:38:
Wat zijn jullie ervaringen met bittrex, bijvoorbeeld ivm cryptsy? Snelle exchange?
Wel goede exchange.

Mintpal vind ik echter atm de beste.
Pagina: 1 ... 165 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid