Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.640 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
dominicr schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:59:
toch weer een opleving voor vertcoin ?

Heb er net 25 gekocht

https://www.cryptsy.com/markets/view/151
Ik heb er 86 bij. De prijsstijging komt doordat vtc sinds de vermelding op coinwarz.com veel nieuwe miners heeft aangetrokken. De aankondiging van de gen2 asics helpt ook. Ik verwacht dat vertcoin binnen 6 maanden ltc verdringt, en ben daarom vol in vtc gegaan (op hoop van zegen).

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
eamelink schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:10:
[...]

De koers kan reageren op de enorme instroom aan nieuwe bitcoins. 3600 BTC per dag betekent dat er bij de huidige koers dus anderhalf miljoen euro per dag aan nieuw fiat geld omgeruild moet worden voor bitcoins om de huidige koers te kunnen handhaven. Dat is een dikke tien miljoen euro per week en dit jaar meer dan een half miljard euro. Als er dit jaar niet genoeg nieuwe mensen interesse in bitcoin krijgen, en er niet in totaal minstens een half miljard euro aan nieuw geld ingelegd gaat worden, dan heeft de influx aan nieuwe bitcoins dus een drukkend effect op de koers.

De huidige marktkapitalisatie van bitcoin is zo rond de 5 miljard euro, dus daarvan is het al 10% dit jaar. Maar als je dan bedenkt dat de huidige marketcap waarschijnlijk vele malen hoger is dan de hoeveelheid geld die er in bitcoin is geinvesteerd, dan loopt die 10% al snel op.

Om dat laatste simpel te illustreren, stel dat er in totaal 10 Henk-coins zijn, waarvan de eerste 9 uit een tijdperk dat niemand henkcoins wilde, en die dingen een euro kostten. Toen heeft er dus iemand 9 euro geinvesteerd in Henk-coins en die had er toen 9. Vervolgens werd de Henk-coin populair, en door weinig aanbod en veel vraag is er iemand die wel 20 euro over had voor de 10e Henk-coin! Dat betekent dat na die laatste transactie de marketcap van de Henk-coin 200 euro is! Maar uiteindelijk is er maar 29 euro in Henk-coins gestoken.

Zo is het natuurlijk ook met Bitcoin. Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als er meer dan 20% van de huidige marketcap daadwerkelijk betaald is voor alle bitcoins samen.

Als je van 20% uitgaat, betekend het dus dat mensen tot nu toe zo'n 1 miljard euro hebben betaald voor bitcoin, en dat er dit jaar 0.5 miljard euro aan nieuwe instroom moet zijn om het huidige prijspeil te behouden.

Tsja, en dan is de vraag of de hype dat nog kan trekken :) In het gunstige geval van echte sterk stijgende populariteit zou dat geen probleem moeten zijn, maar dan moet BTC nog wel wat grote stappen maken :)
Dit dus, zoals ik al eerder aangaf in m'n topic.

Maar sommige clowns hier voelen zich al een trader. Koortsachtig zoeken naar nieuws dat zou kunnen verklaren waarom de koers daalt. En zelfs nog bodems voorspellen, hey! _O-

De influx aan BTC's die gemined worden uit nieuwe blocks zorgen voor koersdalingen, niks raars aan. Iedereen wilt cashen. Ik zie het dit jaar ze de 300 nog wel aantikken. Voor TA/grote marktpartijen/hedgefunds is Bitcoin niet interessant, daarvoor is de market cap te klein. Het is dan ook bespottelijk om hier allerlei gebruiken uit futures/aandelenwereld op los te laten.

Ik heb zelf 45 BTC's, maar ik maak mij geen zorgen. Het is eerder voor long-term, na 15 jaar kijk ik wel weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Hatsieflatsie op 22-03-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Zolang die geminede coins echter niet gedumped worden geeft dat geen groter aanbod op een exchange. Het zijn coins die uit het niets ontstaan en er hoeft dus geen fiat in gepompt te worden om eigenaar te zijn van de coins. (In feite is dat al gebeurd in de vorm van hardware en stroom maar dat staat er los van)

Zo ook met de teruggevonden coins bij gox, zodra die inderdaad op een exchange verkocht worden, dán stijgt het aanbod. Nu nog niet. De kortdurende stijging op dat bericht was puur speculatie door traders. Op het moment dat die 200k écht aangeboden wordt hebben die traders de winst allang gepakt. Het is bij lange na niet genoeg om het vertrouwen te herstellen.

We zijn al onder de 300 euro geweest trouwens dit jaar. Volgens mij had bitonic een low op 292 toen gox omging.

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 22-03-2014 22:42 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapsac schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:56:
[...]

Ik heb er 86 bij. De prijsstijging komt doordat vtc sinds de vermelding op coinwarz.com veel nieuwe miners heeft aangetrokken. De aankondiging van de gen2 asics helpt ook. Ik verwacht dat vertcoin binnen 6 maanden ltc verdringt, en ben daarom vol in vtc gegaan (op hoop van zegen).
Wat maakt VTC een meer gevraagd coin dan UTC? UTC heeft zelf ook de ambitie om n° 3 te worden of op termijn LTC te verdringen. Is het gewoon omdat de prijs 10x hoger ligt of is de community actiever? Ik mine zelf gewoon UTC en zet ze opzij in m'n wallet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:33:
[...]

De influx aan BTC's die gemined worden uit nieuwe blocks zorgen voor koersdalingen, niks raars aan. Iedereen wilt cashen. Ik zie het dit jaar ze de 300 nog wel aantikken.

[...]

Ik heb zelf 45 BTC's, maar ik maak mij geen zorgen. Het is eerder voor long-term, na 15 jaar kijk ik wel weer.
Waarom verkoop je ze dan niet om ze bij $400 of $300 weer terug te kopen? Desnoods alleen een deel van je coins. Ik bedoel, als je zo overtuigd bent van een verdere daling...

edit: En nog even over TA. Als genoeg traders daar waarde aan hechten dan wordt het toch een self-fulfilling prophecy? Voorbeeldje, als volgens TA methoden $550 een sterke support is dan zal een aantal (hoe groot laat ik in het midden) traders daar buy orders neer zetten. Als dat er genoeg zijn dan zal de koers ook inderdaad niet verder zakken.

[ Voor 22% gewijzigd door Bonez0r op 22-03-2014 23:50 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13
Bonez0r schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:23:
[...]

Waarom verkoop je ze dan niet om ze bij $400 of $300 weer terug te kopen? Desnoods alleen een deel van je coins. Ik bedoel, als je zo overtuigd bent van een verdere daling...
Het blijft een risico. Ongeacht hoe overtuigd je bent van een prijsontwikkeling, er zijn altijd dingen die de boel kunnen veranderen. Als je een geleidelijke daling verwacht, maar er komt op eens een combinatie van zeer goede nieuwsberichten, dan kan het sentiment zo omslaan en dan zit je zonder coins.

Het geeft een hele boel rust om gewoon coins te hebben voor de lange termijn omdat je het waarschijnlijk acht dat Bitcoin op de lange termijn een succes zal worden. Dan maken die schommelingen op de korte termijn ook niet zoveel uit.

Je ziet ook dat er best wat mensen zijn die met een klein gedeelte van hun coins (10% of zelfs minder) actief handelen en de rest gewoon weg hebben gezet in een cold wallet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:14:
[...]

Wat maakt VTC een meer gevraagd coin dan UTC? UTC heeft zelf ook de ambitie om n° 3 te worden of op termijn LTC te verdringen. Is het gewoon omdat de prijs 10x hoger ligt of is de community actiever? Ik mine zelf gewoon UTC en zet ze opzij in m'n wallet 8)7
Voor mij; omdat utc flink gepremined is. Ook staat mij het volk achter utc niet aan. Lees eens halverwege de aankondigingstopics van utc en vtc op bitcointalk, dan weet je wat ik bedoel.
Ook is de techniek erachter niet zo mooi als bij scrypt-n.
Waarom anderen eerder op vtc duiken is denk ik voornamelijk door de community. Door die community loopt vtc al ver voor op andere alt-coins qua acceptatie en mogelijkheden.

[ Voor 18% gewijzigd door rapsac op 23-03-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapsac schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:04:
[...]

Omdat utc flink gepremined is. Ook staat mij het volk achter utc niet aan. Lees eens halverwege de aankondigingstopics van utc en vtc op bitcointalk, dan weet je wat ik bedoel.
Dat ga ik dan zeker eens doen :)

Ik ben uiteindelijk bij UTC terecht gekomen omdat ik het hele VTC gebeuren heb moeten missen met problemen om scrypt-n aan de praat te krijgen. En toen ik wel tijd had om het allemaal uit te zoeken en correct aan het werk te krijgen, had UTC een veel lagere diff en zat de koers in een stijgende trend :p

Atm ben ik bezig met die BC multipool. Minen op shitcoin, en BC uitbetaald krijgen. En dan zelf ook nog eens een graantje meepikken met daytraden. Blijkbaar altijd mensen die denken dat het om georganiseerde & aangekondigde pump & dumps gaat, dan panic sells en weer goedkoop inkopen om later met winst weg te doen. Leuk spel, maar ik denk dat er een limiet is over hoe lang dat die kan blijven duren. Devs zijn graag 1BC = 1BTC, maar als een van hen of de top 10 bagholder dumpen, stort het hele rijk in mekaar en is BC gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Daytraden lukt me niet. Ik gok nogal vaak verkeerd, en 1 verkeerde gok verpest doorgaans 3 voorgaande succesvolle acties :(
Ik ga gewoon long met coins die ik kan missen, en over een half jaar beslis ik dan wat ik ermee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Wow dit is zo fout dat ik er toch even iets over moet zeggen.
eamelink schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:10:
[...]

De koers kan reageren op de enorme instroom aan nieuwe bitcoins. 3600 BTC per dag betekent dat er bij de huidige koers dus anderhalf miljoen euro per dag aan nieuw fiat geld omgeruild moet worden voor bitcoins om de huidige koers te kunnen handhaven. Dat is een dikke tien miljoen euro per week en dit jaar meer dan een half miljard euro. Als er dit jaar niet genoeg nieuwe mensen interesse in bitcoin krijgen, en er niet in totaal minstens een half miljard euro aan nieuw geld ingelegd gaat worden, dan heeft de influx aan nieuwe bitcoins dus een drukkend effect op de koers.
Nee.
1: Dat er BTC bijkomen betekent niet dat mensen ze ook verkopen. Kijk is in het mining topic en zie hoeveel mensen minen maar hun coins niet omzetten in fiat.
2: Zoals eerder al aangegeven is er eigenlijk al geld 'in bitcoin gestopt' doordat mensen hardware en stroom investeren en er BTC voor terug krijgen.
De huidige marktkapitalisatie van bitcoin is zo rond de 5 miljard euro, dus daarvan is het al 10% dit jaar. Maar als je dan bedenkt dat de huidige marketcap waarschijnlijk vele malen hoger is dan de hoeveelheid geld die er in bitcoin is geinvesteerd, dan loopt die 10% al snel op.

Om dat laatste simpel te illustreren, stel dat er in totaal 10 Henk-coins zijn, waarvan de eerste 9 uit een tijdperk dat niemand henkcoins wilde, en die dingen een euro kostten. Toen heeft er dus iemand 9 euro geinvesteerd in Henk-coins en die had er toen 9. Vervolgens werd de Henk-coin populair, en door weinig aanbod en veel vraag is er iemand die wel 20 euro over had voor de 10e Henk-coin! Dat betekent dat na die laatste transactie de marketcap van de Henk-coin 200 euro is! Maar uiteindelijk is er maar 29 euro in Henk-coins gestoken.
De koers van bitcoin waar we het hier altijd over hebben is bvb de 'Last price' op bitstamp. Op dit moment is dat $567,87 en dat betekent dat er voor het laatst bitcoins zijn verhandeld tegen dollars voor die prijs.
Dat zegt niks over de waarde van alle bitcoins mij elkaar. Het zegt ook niks over de waarde van de X bitcoins die ik of jij bezit. Die waarde zou je kunnen bepalen door te kijken naar wat ik er nu voor kan krijgen op bvb bitstamp. Op dit moment kan ik 77BTC verkopen voor een koers van $565+ bij Bitstamp. Dus kan je zeggen dat m'n bitcoins nu ongeveer $565 per stuk waard zijn. Als je er 3000 wil verkopen kan je er nog maar $525+ voor krijgen.

Zoals je ziet speelt het aantal dollar/euro dat tot nu toe is omgeruild voor bitcoins totaal geen rol in de waarde van een bepaald hoeveelheid bitcoin op dit moment.
Zo is het natuurlijk ook met Bitcoin. Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als er meer dan 20% van de huidige marketcap daadwerkelijk betaald is voor alle bitcoins samen.

Als je van 20% uitgaat, betekend het dus dat mensen tot nu toe zo'n 1 miljard euro hebben betaald voor bitcoin, en dat er dit jaar 0.5 miljard euro aan nieuwe instroom moet zijn om het huidige prijspeil te behouden.
Om het huidige prijspijl te behouden is het enkel nodig dat mensen genoeg bitcoins willen kopen rond $565 om het aantal bitcoins dat mensen nu willen verkopen over te nemen.
Tsja, en dan is de vraag of de hype dat nog kan trekken :) In het gunstige geval van echte sterk stijgende populariteit zou dat geen probleem moeten zijn, maar dan moet BTC nog wel wat grote stappen maken :)
Hoeveel BTC er per dag gemined worden maakt niet uit. Het enige wat belangrijk is is dat wat mensen er voor vragen en wat mensen er voor willen betalen gelijk blijft. Als er meer vraag is zal de koers stijgen, is er meer aanbod daalt de koers. Waar jij de fout in gaat is de aanname dat de geminede coins direct op de exchanges gegooid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pposthoorn schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:23:
2: Zoals eerder al aangegeven is er eigenlijk al geld 'in bitcoin gestopt' doordat mensen hardware en stroom investeren en er BTC voor terug krijgen.
Dit punt is echt compleet niet relevant. Het is niet alsof je bitcoins kunt 'unminen' en zo de energie weer terug kunt krijgen, dus hoeveel energie je erin stopt is feitelijk niet bepalend voor de prijs. Andersom wel, bij een veel te lage koers zullen veel miners niet meer kosteneffectief opereren en er dus mee stoppen.
De koers van bitcoin waar we het hier altijd over hebben is bvb de 'Last price' op bitstamp. Op dit moment is dat $567,87 en dat betekent dat er voor het laatst bitcoins zijn verhandeld tegen dollars voor die prijs. Dat zegt niks over de waarde van alle bitcoins mij elkaar. Het zegt ook niks over de waarde van de X bitcoins die ik of jij bezit. Die waarde zou je kunnen bepalen door te kijken naar wat ik er nu voor kan krijgen op bvb bitstamp. Op dit moment kan ik 77BTC verkopen voor een koers van $565+ bij Bitstamp. Dus kan je zeggen dat m'n bitcoins nu ongeveer $565 per stuk waard zijn. Als je er 3000 wil verkopen kan je er nog maar $525+ voor krijgen.

Zoals je ziet speelt het aantal dollar/euro dat tot nu toe is omgeruild voor bitcoins totaal geen rol in de waarde van een bepaald hoeveelheid bitcoin op dit moment.
Ik heb niet het idee dat eamelink dit niet snapt, maar je hele verhaal heeft ook niet echt betrekking tot z'n punt. Hij heeft het over marketcap, dat ís gewoon aantal bitcoins * actuele koers, en nee natuurlijk kun je dat er niet voor krijgen. Maar eamelinks hele punt is nou juist dat de totale hoeveelheid fiat die in bitcoins gepompt zit veel lager uitvalt dan de huidige market cap.
Om het huidige prijspijl te behouden is het enkel nodig dat mensen genoeg bitcoins willen kopen rond $565 om het aantal bitcoins dat mensen nu willen verkopen over te nemen.
Dit is precies wat eamelink zegt, alleen gaat hij uit van de premisse dat alle miners ook daadwerkelijk alles verkopen. Áls dat zo is dan heb je het over 1.314.000 bitcoins per jaar die verkocht worden. Om de koers dan op $565 te houden moeten er ook
1.314.000 bitcoins per jaar gekocht worden voor rond $565. Oftewel $742 miljoen, ookwel een half miljard euro.
Waar jij de fout in gaat is de aanname dat de geminede coins direct op de exchanges gegooid worden.
En dat is zo'n beetje de enige strekking van je post, had die echt zo lang moeten zijn? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

.oisyn schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:47:
*knip*

En dat is zo'n beetje de enige strekking van je post, had die echt zo lang moeten zijn? ;)
Probably not :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
On the other hand: als zelfs een website die schijt heeft aan privacy 175 miljard "waard" is, dan is die 10 miljard in BTC ook weer lullig afgestoken :D Ik heb het dan over Facebook, zelfde principe: aantal aandelen x huidige koers = marktwaarde.

TA's geloof ik nooit zo in. Een koers is vaak gebaseerd op onderliggende waarde van een aandeel, dus kijkend naar de winst of potentiele winst van bedrijf X. BTC heeft geen onderliggende waarde, dus elke koersvoorspelling is per definitie nergens op gebaseerd. 300 euro dit jaar? Zou kunnen en is net zo waarschijnlijk als 500 euro dit jaar. Of 200 en 600, whatever je ook wilt...

BTC kent verder ook geen centrale instantie die de koers kan beinvloeden. Mijn inziens is de koers dan ook op niets anders gebaseerd dan emotie. Je kunt de waarde nergens aan relateren zolang 99,999% (of meer?) van alle transacties wereldwijd gebeurd in valuta die we kennen en gebruiken in het dagelijks leven.

Een pizza bij thuisbezorgd koop je ook niet met BTC, want die BTC wordt direct omgezet naar de huidig geldende EUR koers.

En wanneer emotie een koers beheerst, dan kunnen we bij wijze van morgen op 1 euro staan of op 1000. Daarom is die volatiliteit ook zo enorm.

[ Voor 6% gewijzigd door eMiz0r op 23-03-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Ben benieuwd wat de koers gaat doen. Er is idd minder interesse maar dat was ook het geval in alle crashes daarvoor... Degene die door zijn gegaan hebben er de meeste profijt aan gehad.

Ik weet dat historie niks kan zeggen soms maar we hebben niets anders om vast aan te grijpen behalve het geloof dat dit de toekomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

eMiz0r schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:59:
On the other hand: als zelfs een website die schijt heeft aan privacy 175 miljard "waard" is, dan is die 10 miljard in BTC ook weer lullig afgestoken :D Ik heb het dan over Facebook, zelfde principe: aantal aandelen x huidige koers = marktwaarde.

TA's geloof ik nooit zo in. Een koers is vaak gebaseerd op onderliggende waarde van een aandeel, dus kijkend naar de winst of potentiele winst van bedrijf X. BTC heeft geen onderliggende waarde, dus elke koersvoorspelling is per definitie nergens op gebaseerd. 300 euro dit jaar? Zou kunnen en is net zo waarschijnlijk als 500 euro dit jaar. Of 200 en 600, whatever je ook wilt...

BTC kent verder ook geen centrale instantie die de koers kan beinvloeden. Mijn inziens is de koers dan ook op niets anders gebaseerd dan emotie. Je kunt de waarde nergens aan relateren zolang 99,999% (of meer?) van alle transacties wereldwijd gebeurd in valuta die we kennen en gebruiken in het dagelijks leven.

Een pizza bij thuisbezorgd koop je ook niet met BTC, want die BTC wordt direct omgezet naar de huidig geldende EUR koers.

En wanneer emotie een koers beheerst, dan kunnen we bij wijze van morgen op 1 euro staan of op 1000. Daarom is die volatiliteit ook zo enorm.
Dan snap je echt niet wat TA is. En de A staat voor analyse, en niet voor voorspellen, met TA voorspel je niet, maar analyseer je een timeframe waarin je gespecialiseerd bent. Zichtbaar maken wat er is gebeurt, als menselijk handelen, sentiment, emotie en 59483838 andere menselijke factoren. Op basis van het verleden kan je een idee schetsen wat er in de toekomst kan gebeuren en een goed TAer kan er ook een scenario aan koppelen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
TA kan prima inderdaad, mate van onzekerheid is alleen wat groter door soms willekeur in richting.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
fynrd1 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:17:
[...]

Dan snap je echt niet wat TA is. En de A staat voor analyse, en niet voor voorspellen, met TA voorspel je niet, maar analyseer je een timeframe waarin je gespecialiseerd bent. Zichtbaar maken wat er is gebeurt, als menselijk handelen, sentiment, emotie en 59483838 andere menselijke factoren. Op basis van het verleden kan je een idee schetsen wat er in de toekomst kan gebeuren en een goed TAer kan er ook een scenario aan koppelen.
Ik weet prima wat een TA is. Een technische analyse maak je juist om een idee te krijgen van het koersverloop over de toekomst. Als je zo goed weet wat een TA zou zijn, dan is dit niks nieuws.

Het enige wat ik zeg is dat een TA loslaten op iets als bitcoin weinig zin heeft omdat het koersverloop vrijwel 100% wordt bepaald door emotie en ontzettend heftig is. Een steun of een weerstand is nauwelijks sprake van, omdat BTC zich vrijwel niet zijwaarts beweegt. En als het beweegt, dan vaak met ontzettend grote stappen. - of + 10% per dag is meer regel dan uitzondering.

In 2009 was een TA ook zinloos op de aandelenmarkten. De markt werd destijds volledig beheerst door paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

eMiz0r schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:08:
[...]

Ik weet prima wat een TA is. Een technische analyse maak je juist om een idee te krijgen van het koersverloop over de toekomst. Als je zo goed weet wat een TA zou zijn, dan is dit niks nieuws.

Het enige wat ik zeg is dat een TA loslaten op iets als bitcoin weinig zin heeft omdat het koersverloop vrijwel 100% wordt bepaald door emotie en ontzettend heftig is. Een steun of een weerstand is nauwelijks sprake van, omdat BTC zich vrijwel niet zijwaarts beweegt. En als het beweegt, dan vaak met ontzettend grote stappen. - of + 10% per dag is meer regel dan uitzondering.

In 2009 was een TA ook zinloos op de aandelenmarkten. De markt werd destijds volledig beheerst door paniek.
Je weet dus duidelijk niet waarover je praat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Meanwhile doet Vircurex (wie?) een Goxje. https://vircurex.com/welcome/ann_reserved.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Die doen het al een tijdje slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Exact een goxje inderdaad, maar ze zijn er wel open over. :P

Vircurex is niet geheel onbekend maar heeft in het verleden al wat gezeur gehad en hun API is een draak.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wie heeft er nog niet al zijn Bitcoins omgezet naar Blackcoins? :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

-The_Mask- schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:01:
Wie heeft er nog niet al zijn Bitcoins omgezet naar Blackcoins? :p
Die blijft maar doorgaan idd, had 10k gekocht op 2900, meeste verkocht tussen 5000 en 6000, flinke orders en groot volume...hoop op dipje om terug te kopen....

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Daar is je dip :o

Nu weer strak omhoog. :9

[ Voor 60% gewijzigd door -The_Mask- op 23-03-2014 21:17 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

-The_Mask- schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:12:
Daar is je dip :o

Nu weer strak omhoog. :9
Dip haalde net m'n buy-order niet :p

bizar:
24 Hour Volume:
769.539 BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kan zomaar als nog komen, weinig buy volume op dit moment.

Dipje naar 4900 is idd nog gekomen, nu weer omhoog. :)

Volume Blackcoin laatste 24 uur op Mintpal is gewoon over de 1000 BTC. 8)7

[ Voor 126% gewijzigd door -The_Mask- op 24-03-2014 09:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Weet iemand hoe laat die BC-multipool uitbetaald? dat is waarschijnlijk een mooi moment om in te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 07:44
boekel schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:32:
Weet iemand hoe laat die BC-multipool uitbetaald? dat is waarschijnlijk een mooi moment om in te kopen ;)
Is die al live dan?

Edit: closed beta dus...

[ Voor 5% gewijzigd door db I Delirium op 24-03-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 12:57
Ziet iemand het potentieel in Slothcoin (https://bitcointalk.org/index.php?topic=512903.0)?

Launch is volgens het topic erg goed gegaan en later vandaag zal er een hardfork zijn. Ze zijn nu nog voor 1 satoshi te krijgen bij www.atomic-trade.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

db I Delirium schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:37:
[...]

Is die al live dan?

Edit: closed beta dus...
Beta is intussen open, site geeft het verkeerd weer. Uurtje geleden bevestiging gekregen via Twitter. Ga vanavond ook eens testen met deze pool, zal mij benieuwen hoever BC gaat stijgen. Afgelopen week mijn mininginkomsten mooi opgekrikt met de koerswinst. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[sarcastisch]
Yep, ook al. Maar ja, maar net zoals met MtGox zullen de opmerkingen wel weer komen dat je dat al láng had kunnen weten >:)
[/sarcastisch]

Gelukkig geen coins op die exchange dus deze keer kom ik er goed vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoeveel uur zal het nog duren voor de 10000 is gehaald? :9

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[Yellow] schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:22:
[...]
Gelukkig geen coins op geen enkele exchange
Dat is vwb toch de beste veiligheid, exchanges vallen niet te vertrouwen, de een na de ander gaat op zwart. Tis ook een beetje vreemd vind ik. Het idee achter crypto's: geld in eigen beheer, weg bij de banken vandaan. Wat ga je doen met je zuurgeminede crypto's? Wegstoppen op de beurs :X Nee, ik hou mijn ene coin wel in eigen beheer en doe niet aan daghandel, ik ga long op bitcoin in de hoop die ooit te kunnen verkopen via een tussenpersoon, precies zoals ik er ook een gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Joosie200 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:43:
[...]

Dat is vwb toch de beste veiligheid,

Nee, ik hou mijn ene coin wel in eigen beheer en doe niet aan daghandel, ik ga long op bitcoin in de hoop die ooit te kunnen verkopen via een tussenpersoon, precies zoals ik er ook een gekocht heb.
Een bitcoin die - hoop jij - ooit €30.000 waard is verkopen aan één of ander vaag marktplaats figuur, denk je dat dat veilig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hadespuiter schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Een bitcoin die - hoop jij - ooit €30.000 waard is verkopen aan één of ander vaag marktplaats figuur, denk je dat dat veilig is?
Mwah, wat is veilig, heb express de naam niet genoemd omdat ik geen zin in reclame maken heb, maar Bitonic bevalt wel dus zo koop/verkoop ik mijn coin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
Ik heb gehandeld in BC. Hoelang duurt het voordat dit op mijn wallet staat op computer?

Is het te volgen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
vsy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:33:
Ik heb gehandeld in BC. Hoelang duurt het voordat dit op mijn wallet staat op computer?

Is het te volgen ergens?
Je bedoelt dat je na het handelen een withdrawal hebt gedaan naar je eigen wallet op je pc? Dan kan je het zien op bijvoorbeeld https://blockchain.info/. Vul daar het ontvangende adres in en je zou de transactie moeten zien inclusief het aantal confirmations.

[ Voor 10% gewijzigd door Bonez0r op 24-03-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

vsy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:33:

Is het te volgen ergens?
Heb je je wallet geupdate naar 1.0.5?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Bedankt voor de reacties.

Blockchain.info geeft een een error van mijn adress.
Nu heb ik http://agran.net/bc_getbalance.php getest, maar daar zie ik evenmin iets.

Wallet v 1.05

Misschien duurt het een dagje voordat het erop staan gezien mijn adres nog aar 3u oud is. Ondanks mijn wallet gesynced is.

Vreemd, maar ik zal maar wat afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Spacewide op 24-03-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

-The_Mask- schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:42:
Hoeveel uur zal het nog duren voor de 10000 is gehaald? :9
live data:

https://cryptrader.com/charts/mintpal/bc/btc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

vsy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:02:

Nu heb ik http://agran.net/bc_getbalance.php getest, maar daar zie ik evenmin iets.

Wallet v 1.05

Misschien duurt het een dagje voordat het erop staan gezien mijn adres nog aar 3u oud is. Ondanks mijn wallet gesynced is.

https://twitter.com/MintP...status/448057549062176768

https://twitter.com/CoinBlack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ai net voor 2500€ aan bc gekocht at 8. Zou mooi zijn als dat winst wordt.

Kan je die coin nou straks wel minen of niet?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Edit: nevermind. Ik heb ook helemaal geen zin in dit kinderachtige gedoe.

[ Voor 96% gewijzigd door eMiz0r op 24-03-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
green-tea schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:39:
Ai net voor 2500€ aan bc gekocht at 8. Zou mooi zijn als dat winst wordt.

Kan je die coin nou straks wel minen of niet?
BlackCoins kun je al een week of 4 niet meer minen, omdat er gewoon geen block reward meer is. Je krijgt jaarlijks 1% interest over coins in je (actieve) wallet.

De huidige blackcoinpools minen geen blackcoins, maar andere altcoins. Je krijgt uitbetaald in blackcoin die de pool operators bij exchanges inkopen (dus Cryptorush, mintpal etc.). Dit is ook de reden waarom Blackcoin maar blijft stijgen en er geen aanzienlijke dalen in de marktprijs zijn.

Imo een beetje schokkend dat je dit niet weet wanneer je voor 2500 euro inkoopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
iDaniel schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:24:
[...]

Imo een beetje schokkend dat je dit niet weet wanneer je voor 2500 euro inkoopt 8)7
Dit ja :P

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Haha van een klant vernam ik de stijgende waarde met de reden dat de coin niet te minen is vandaar maar investering. Echter las ik hier over minen en uitbetalen vandaar haha.

Ik las dat devs de waarde schatte van 0,04btc. Dat zou niet gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:00

two

green-tea schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:43:
Haha van een klant vernam ik de stijgende waarde met de reden dat de coin niet te minen is vandaar maar investering. Echter las ik hier over minen en uitbetalen vandaar haha.

Ik las dat devs de waarde schatte van 0,04btc. Dat zou niet gek zijn.
van de devs... als je dat onpartijdig wilt noemen, dan wel ja. BC wordt nooit en te nimmer 0,04BTC...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1pp3r
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-12-2021
iDaniel schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:24:
[...]
BlackCoins kun je al een week of 4 niet meer minen, omdat er gewoon geen block reward meer is. Je krijgt jaarlijks 1% interest over coins in je (actieve) wallet.
BC weet ik ondanks dat het frequent voorkomt niets van. Mag ik juist vragen:
* Vanwaar de 1% interest komt? opgeslagen transactiefees?
* Wat je bedoelt met actieve wallet? Er moet frequent beweging op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
green-tea schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:43:
:X :X :X :X :X

Je hoort dus iemand iets roepen en besluit er maar gelijk €2500 in te laten zinken? Wow 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
r1pp3r schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:54:
[...]

Die 1% is net zoiets als rente die je krijgt op je rekening, dus geen transaction fees. Hoe dit technisch in elkaar zit weet ik niet, in het BlackCoin topic op Bitcointalk kun je het antwoord vast wel vinden. Met actieve wallet bedoel ik een wallet die openstaat op je pc. Je hoeft dus niks te versturen of ontvangen, maar moet wel verbonden zijn het netwerk. Cold storage leidt dus niet tot interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1pp3r
Ah, dank je iDaniel

Zal inderdaad vanavond maar eens dat topic doorlezen. Met een naam zoals Blackcoin had ik er al niet te veel hoop op dat het iets interessants zou zijn, maar volgens wat ik nu lees nam ik bij voorbaat een verkeerde conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
r1pp3r schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:54:
[...]

BC werkt met een zogenaamd "proof-of-stake" (PoS) systeem. In plaats van het reguliere minen, waar gezocht wordt naar een moeilijk te vinden 'nonce' om een block de juiste eigenschappen te geven, worden in een PoS systeem blocks ondertekend met adressen die een bepaalde hoeveelheid en leeftijd aan coins vertegenwoordigen. Het algemene idee is dat hoe meer coins je hebt, hoe vaker je een PoS block kunt aanmaken. Daarnaast telt de 'leeftijd' van de coins mee, dat wil zeggen hoe lang ze al op een bepaald adres staan. Meestal is het product van aantal coins en leeftijd wat bepaalt wanneer een PoS block gemaakt mag worden.

PoS heeft een aantal duidelijke voordelen boven het reguliere 'proof-of-work' (PoW). Je hebt er geen speciale hardware voor nodig en omdat je enkel je wallet-software open hoeft te hebben om het te laten werken, kan je machine dus gewoon idle blijven, waardoor het energie-verbruik vele malen lager is bij PoS dan bij PoW.

Er zijn echter ook nadelen. Omdat de leeftijd van coins meetelt, bevordert PoS het hoarden van coins nog meer dan een systeem zonder PoS. Er komt ook nog bij dat er bij PoS geen kosten zijn om een fork van de blockchain te ondersteunen. Als er een fork plaatsvindt, dan kan iemand met een custom wallet op beide takken van de fork PoS blocks minen, waardoor het economisch gunstig is om niet te kiezen voor een tak boven de andere. In een PoW systeem kan een miner alleen meerdere takken steunen als hij z'n rekenkracht verdeelt over beide. Dit betekent dat de winst die een miner haalt per tak omlaag gaat, waardoor het economischer is voor de miner en het netwerk om snel tot een consensus te komen over de winnende tak.

BlackCoin is begonnen met een PoW systeem om de eerste coins het systeem in te krijgen. Dit is nu afgelopen en nieuwe coins worden nu enkel gemaakt via PoS met een tempo van 1% per jaar. Dit vereist enkel dat mensen de wallet software laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heeft iemand al gekeken naar het brand new https://derivabit.com/
Financial derivatives to manage exposure to Bitcoin volatility.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
vsy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:02:

Wallet v 1.05

Oeps, ik dacht dat je bitcoin bedoelde. Ik zie nu pas dat het Blackcoin moest zijn. Probeer deze block explorer voor blackcoin eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Weet iemand waarom we vandaag omhoog gaan? Dit is het enige wat ik kon vinden:

http://www.coindesk.com/g...itcoin-gift-card-network/
Klinkt leuk, bitcoin en wallmart in 1 zin maar ik moet nog maar zien of het ook nuttig is.

http://www.coindesk.com/k...lds-100-bitcoins-reserve/
Ik had al vertrouwen in kraken, nu nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gewoon zomaar.

Net als dat we continu gewoon zomaar, zonder reden, omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1pp3r
Aha, bedankt Rannasha voor de heldere uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Koers ging inderdaad nergens over dit weekend. Zou het niet ook gewoon veel panic sale kunnen zijn?
Als ik kijk naar hoeveel mining rigs er hier en op marktplaats staan stappen veel mensen uit. Kan me voorstellen dat dat elders in de wereld ook is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rannasha schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:29:
[..] "proof-of-stake" (PoS) [..]
Is het ook zo dat als je meer dan de helft van de coins in handen hebt dat je dan feitelijk een 51%-attack uit kunt voeren?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Astennu schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:28:
Koers ging inderdaad nergens over dit weekend. Zou het niet ook gewoon veel panic sale kunnen zijn?
Als ik kijk naar hoeveel mining rigs er hier en op marktplaats staan stappen veel mensen uit. Kan me voorstellen dat dat elders in de wereld ook is.
Op marktplaats staan ook veel auto's te koop, maar dat betekent niet dat die mensen massaal stoppen met autorijden. ;) Mining rigs moeten de hele tijd krachtiger worden om nog winst te kunnen maken. Dus dan schaffen mensen een nieuwe rig aan en zetten de oude op marktplaats.

[ Voor 27% gewijzigd door Bonez0r op 25-03-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
.oisyn schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:38:
[...]

Is het ook zo dat als je meer dan de helft van de coins in handen hebt dat je dan feitelijk een 51%-attack uit kunt voeren?
Yup.

Er zijn best wat varianten van het PoS systeem, sommigen die enigszins proberen te beperken wat er mogelijk is met 51+% van de coins, maar het basisidee van PoS is dat coinbezit rekenkracht vervangt. Meer coins die langer in het bezit zijn betekent meer inspraak over hoe de blockchain er uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Bonez0r schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:45:
[...]

Op marktplaats staan ook veel auto's te koop, maar dat betekent niet dat die mensen massaal stoppen met autorijden. ;) Mining rigs moeten de hele tijd krachtiger worden om nog winst te kunnen maken. Dus dan schaffen mensen een nieuwe rig aan en zetten de oude op marktplaats.
Dat speelt zeker mee, maar er zijn ook erg veel mensen ingestapt om te minen toen LTC 40 euro was. Daarvan zal best een deel uitstappen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bonez0r schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:45:
[...]

Het gaat hier om PC's met R9 280X en R9 290 kaarten. Dat is het snelste wat er op dit moment is.
Alleen de 750TI is ietsjes efficienter. Maar wel veel trager.
EJPostema schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Dat speelt zeker mee, maar er zijn ook erg veel mensen ingestapt om te minen toen LTC 40 euro was. Daarvan zal best een deel uitstappen denk ik
Yep. Eerst waren de kaarten niet aan te slepen. Er stond amper iets in V&A alleen hele dure kaarten.
En toen de koeren omlaag gingen zodat de winst bij dump prijzen na genoeg 0 was stond er ineens veel te koop.

Op dit moment kun je prima winst maken. Ook nog leuke bedragen. Alleen nu moet je er moeite voor doen en veel onderzoek. En dan haken mensen af. Eerst gingen ze massaal voor middlecoin gewoon easy money. Dat werkt nu niet meer. (dat heeft de koersen ook helpen slopen)

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 25-03-2014 14:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Dus jij wilt zeggen dat er met scrypt-coins en GPU pc met 3MH nog veel geld te verdienen valt? Ik kom uit op maximaal 10 euro per dag.

Nog geen maand geleden was dit 10x zoveel.

[ Voor 14% gewijzigd door green-tea op 25-03-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
green-tea schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:35:
Dus jij wilt zeggen dat er met scrypt-coins en GPU pc met 3MH nog veel geld te verdienen valt? Ik kom uit op maximaal 10 euro per dag.

Precies. Alleen door in te spelen op de nieuwe releases kan je nog proberen wat extra te pakken.
Minen met gpu = dood --> asics rulen --> decentralisatie is foetsie. Het is tijd voor nieuw bloed, en een beter besef van wat centrralisatie teweeg gaat brengen.

Om een idee te geven hier wat cijfers van BorisTheSpider van vertcoin over te grote pools;

Some of you may believe, because it's called a 51% attack, that you need 51% of the network hashrate to do it. Not so - it's just that if you have 51% of nethash you can _ALWAYS_ do it. If you have less, you have a smaller probability of accomplishing it, in proportion to how small your hashrate is (ie. it's incredibly unlikely, but you could in theory do it with 1kh/s).

Let me put some figures on this for you:

With 25% of nethash (which is what bitcrush and vertco.in both have at present), the probability of an attacker successfully orphaning the commonly used 6 confirmations is about 5%. It rises exponentially though, and if these pools grow to 30% of nethash, they would have a 13% chance of accomplishing that attack. Let them get to 35% of nethash and it's a 28% probability.

On the flip side however, it doesn't take a massive reduction in their hashrate to vastly reduce that probability - for example, with 20% of nethash a pool has only a 1.5% probability of accomplishing such an attack, and at 15% of nethash it's down to a much more acceptable 0.2% probability.

The other issue is, two big pools could in theory collude. I am personally satisfied this is no issue here, because I know that Bushido runs vertco.in and is not about to attack his own coin, but it still is an issue, and we shouldn't need to trust anyone here - the whole point of this is to make things trustless and secure by design.

edit: oeps, handel en koers topic -->off topic, sry

[ Voor 62% gewijzigd door rapsac op 25-03-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Dat jullie nog uberhaupt scypt minen, ik zit allang op scrypt-n/x11/keccak. Scrypt is al dood door de asics.
Astennu schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:07:
[...]

Op dit moment kun je prima winst maken. Ook nog leuke bedragen. Alleen nu moet je er moeite voor doen en veel onderzoek. En dan haken mensen af. Eerst gingen ze massaal voor middlecoin gewoon easy money. Dat werkt nu niet meer. (dat heeft de koersen ook helpen slopen)
Jep dit is waar het om draait, mensen dachten goud te verdienen door niks te doen, je moet alleen wat moeite doen. Laat al die lui maar stoppen, is alleen maar beter voor ons. :9

Cheap hardware/minder miners totaal = profit :9

[ Voor 75% gewijzigd door ralph0603 op 25-03-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
green-tea schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:35:

10x zo veel was het volgens mij ook niet. Maar 3-5x zo veel haal je wel.
Het is niet veel geld meer maar je kan er nog steeds iets aan verdienen.

Maar wie zegt dat dit eindeloos zo blijft? zelf mine ik coins waarvan ik denk dat die toekomst hebben om ze later pas te verkopen als het weer wat beter gaat met de markt.

Het is natuurlijk de vraag of dat nog gaat gebeuren maar we zullen het wel zien. Om alles maar meteen te verkopen omdat het nu 3 weken slecht gaat vind ik ook zo'n paniek actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ralph0603 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:27:
Dat jullie nog uberhaupt scypt minen, ik zit allang op scrypt-n/x11/keccak. Scrypt is al dood door de asics.

[...]

Jep dit is waar het om draait, mensen dachten goud te verdienen door niks te doen, je moet alleen wat moeite doen. Laat al die lui maar stoppen, is alleen maar beter voor ons. :9

Cheap hardware/minder miners totaal = profit :9
Ja inderdaad. Ik zit inderdaad op Scrypt-N en Keccak.
Ik houd mijn twee miners gewoon. Een draait continu de 2e is in onderhoud. Die ga ik nog wat aanpassen. (efficienter maken)

Maar ook hier mine ik coins om mee te gaan handelen en niet te dumpen.
Ik ben zelf erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Het voelt wel als een diep dal. Maar ik vraag me af of we het diepte punt wel bereikt hebben.

In het verleden zakte de BTC wel maar bleven de Altcoins stabiel. Nu zijn die ook gezakt en dat is wat het zo lastig maakt.

Hopelijk gaan ze beide weer omhoog. Time will tell.

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 25-03-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Ik geloof in het concept van bc. Maar who tells hoe lang het duurt voordat er daar copies van komen die ook redelijk gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Mensen met BC op CryptoRush? Door een fork/bug zijn ze alle BC kwijt. Las op BTCtalk allemaal horrorverhalen, misschien handig voor mensen die coins op CryptoRush hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Iemand had hier onlangs een website gepost waar je alle coins kan bekijken en de huidige koers (update in enkele seconden) met daaronder een difficulty curve en offer/ask curve.

De website template was zwart, weet iemand die link? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

iDaniel schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:40:
Mensen met BC op CryptoRush? Door een fork/bug zijn ze alle BC kwijt. Las op BTCtalk allemaal horrorverhalen, misschien handig voor mensen die coins op CryptoRush hebben staan.
Cryptorush gelukkig al 2 weken weg, ben overgestapt naar Mintpal.

Gefeliciteerd! *O* *O*

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
vsy schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:15:
Iemand had hier onlangs een website gepost waar je alle coins kan bekijken en de huidige koers (update in enkele seconden) met daaronder een difficulty curve en offer/ask curve.

cryptocoincharts.info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Nee, maar die ziet er even goed uit. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

vsy schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:20:
[...]

Nee, maar die ziet er even goed uit. Dank
http://www.coinmarketcap.com

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
vsy schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:15:

Andere topic ;)

Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2
http://whatmine.com/

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Yay en toen werd Spaincoin ook al weer kapot gedumpt door miners..... Ze vonden de marges volgens mij te hoog. Laten we gewoon weer dicht op het break even point gaan zitten met de elektriciteit rekening..... zucht.....

Het is echt een vage markt geworden met vooral veel dumpen winst pakken coin kapot hup volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Duh, 99% van de altcoins worden met dat doel in leven gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Astennu schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:48:
Yay en toen werd Spaincoin ook al weer kapot gedumpt door miners..... Ze vonden de marges volgens mij te hoog. Laten we gewoon weer dicht op het break even point gaan zitten met de elektriciteit rekening..... zucht.....

Het is echt een vage markt geworden met vooral veel dumpen winst pakken coin kapot hup volgende.
Zo werkt de markt gewoon. Er zijn altijd mensen die met een minimale winst nog tevreden zijn en die het daardoor "verpesten" voor degenen die best wat langer willen wachten o.i.d. Hetzelfde als bij arbitrage, zodra het verschil tussen twee exchanges groot wordt (zodat jij winst zou kunnen maken), gaan bots het gat weer dichtmaken. Zo maken zij minimale winst en jij niks. Nu schiet me opeens de film A beautiful mind te binnen, volgens mij zat daar een wiskundige theorie in die hiermee te maken heeft (mijn wiskunde is bagger btw, dus ik kan ernaast zitten :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
.oisyn schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:54:
Duh, 99% van de altcoins worden met dat doel in leven gebracht.
Deels wel maar niet alles. Het zijn vooral lazy miners en middlecoin achtige pools die de boel stuk maken.
Bonez0r schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 00:59:
[...]

Zo werkt de markt gewoon. Er zijn altijd mensen die met een minimale winst nog tevreden zijn en die het daardoor "verpesten" voor degenen die best wat langer willen wachten o.i.d. Hetzelfde als bij arbitrage, zodra het verschil tussen twee exchanges groot wordt (zodat jij winst zou kunnen maken), gaan bots het gat weer dichtmaken. Zo maken zij minimale winst en jij niks. Nu schiet me opeens de film A beautiful mind te binnen, volgens mij zat daar een wiskundige theorie in die hiermee te maken heeft (mijn wiskunde is bagger btw, dus ik kan ernaast zitten :P).
Inderdaad. Gewoon mensen die met zo min mogelijk moeite zo veel mogelijk willen verdienen. Jammer maar helaas we zullen het er mee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Daarom lang leven BC idee. Met ze alle de crap coins kapot minen, ik vind het een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Info over cryptorush(exchange)

http://pastebin.com/eLkPxLWi

[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 26-03-2014 08:32 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heavy shit. Knap dat hij het aan durft om dit te posten. Kan hij door in grote problemen komen. Maar het is wel eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Nog updates van btc-arbs.com gebruikers?
Ik heb het nog niet gedurfd om in te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Pusherman_ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:22:
Klinkt goed. Moeite waard om te proberen right minimaal 0.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
green-tea schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:28:
[...]

Klinkt goed. Moeite waard om te proberen right minimaal 0.5
Lees ook dit ff goed door:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=474787.0

grote kans dat het een Ponzi scheme is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkey
  • Laatst online: 19-09 08:53
Pusherman_ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:30:
[...]

Lees ook dit ff goed door:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=474787.0

grote kans dat het een Ponzi scheme is...
BTC Arbs is naar alle waarschijnlijkheid een Ponzi scheme. Een Ponzi scheme kan echter jaren in stand blijven, waardoor je prima winst kunt maken. De kunst is om er op het juiste moment uit te stappen: voordat alles in elkaar klapt. Ook hier is het een kwestie van een afweging maken tussen risico en rendement: het risico is hoog, maar het rendement is hier ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:47
Ik ben er in gebleven, bijna een maand geleden begonnen met 0.1 btc.
Dat is nu 0,1375. Dus das best lekker, maar ik vertrouw het niet genoeg om er grotere aantallen te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 14:29
Stef42 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:28:
[...]

Ik ben er in gebleven, bijna een maand geleden begonnen met 0.1 btc.
Dat is nu 0,1375. Dus das best lekker, maar ik vertrouw het niet genoeg om er grotere aantallen te stallen.
Hier ook zoiets, maar dan ongeveer 2 weken geleden. Nu 1.13 nogwat. Aangezien ik (bijna) niet meer handel via kraken, is dit de enige manier om 'geld' te verdienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

"The higher the rise, the bigger the fall."

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Mensen die vanaf het begin ingestapt zijn hebben hun inleg intussen al terugverdiend.
Wanneer de scheme in elkaar klapt is niet te zeggen van te voren en de contact gegevens zijn minimaal.

Je moet wel de opgebouwde interest terug terugstorten. Je krijgt namelijk geen interest op interest. Alleen op het initieel kapitaal wordt de berekening toegepast. Dus op tijd je winsten afromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Blord schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:04:
Je moet wel de opgebouwde interest terug terugstorten. Je krijgt namelijk geen interest op interest. Alleen op het initieel kapitaal wordt de berekening toegepast. Dus op tijd je winsten afromen.
Ahh serieus? Dan zou je eigenlijk je winst moeten withdrawen naar je deposit adres :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkey
Blord schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:04:
Mensen die vanaf het begin ingestapt zijn hebben hun inleg intussen al terugverdiend.
Wanneer de scheme in elkaar klapt is niet te zeggen van te voren en de contact gegevens zijn minimaal.

Dat heb je niet helemaal juist. Je interest wordt dagelijks toegevoegd aan je balans. Vervolgens wordt daar het resultaat van de volgende dag weer over berekend. Je krijgt dus wel degelijk interest op interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
vkey schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Dat heb je niet helemaal juist. Je interest wordt dagelijks toegevoegd aan je balans. Vervolgens wordt daar het resultaat van de volgende dag weer over berekend. Je krijgt dus wel degelijk interest op interest.
Dan hoef je dus niet meer te withdrawen naar je deposit adres :+. Ik vond het al raar klinken, en kon er in mijn account overzicht niks over terug vinden. Ook lees ik er (even snel) niks over op de site. De interest op mijn interest is niet dusdanig dat het uit maakt, maar met grotere bedragen is het wel belangrijk om even te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Je kunt het makkelijk controleren of je rente krijgt over alles of alleen het beginkapitaal. Reken maar uit zou ik zeggen. Bij mij krijg ik alleen rente over wat ik gestort heb en geen interest op interest wat in feite heel raar is. Waarom zouden ze de interest niet opnieuw meenemen in hun arbitrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkey
Blord schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:16:
Je kunt het makkelijk controleren of je rente krijgt over alles of alleen het beginkapitaal. Reken maar uit zou ik zeggen. Bij mij krijg ik alleen rente over wat ik gestort heb en geen interest op interest wat in feite heel raar is. Waarom zouden ze de interest niet opnieuw meenemen in hun arbitrage.
Hebben we het wel over dezelfde BTC Arbs? (https://btc-arbs.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

vkey schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Heb je dit voor jezelf uitgerekend ? Of je neemt dit gewoon aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
De laatste tijd is de 'rente' op BTC-arbs wel een stuk lager... 0.5 tot 1% per dag. Dat is wel realistischer dan 3% per dag. De optie dat het gewoon legit is houd ik dus nog steeds open :P

Loopt hier iig nog als een trein(tje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19

Dennahz

Life feels like hell should.

Lijkt mij ook wel interessant eigenlijk, zitten er ook nog kosten aan verbonden? (fees). Zie daar niks over in de FAQ.

Twitter

Pagina: 1 ... 154 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid