Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
A87 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:52:
Ben een arme student die bitcoins daar koop ik wel een klein aandeel van als ik wat geld overhoud...
Die koers hou ik wel in de gaten...
Arme student? Dan zie ik Dogecoins en Litecoins toch als een stuk risicovollere investering dan Bitcoin. Maar goed, iedereen moet zelf weten wat hij/zij met eigen geld doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint aardig stil te worden hier, nog mensen die dikke winsten boeken in dit bitcoin klimaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:21
Wat zijn "dikke winsten"?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eindelijk rust en geen versleten F5 knop meer :-)

Heb een en ander in elkaar geflanst om netjes een mailtje te ontvangen als de koers interessant wordt op kraken.

http://www.kraken-alert.com

Suggesties en opmerkingen zijn welkom.

Ontwikkeling is nog volop bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat kan toch veel makkelijker?

Tabelletje met trade pairs en trigger prijzen(kan je zelfs trailing toevoegen), mailadres invullen en een save button. Willen ze afmelden dan klikken ze op de link in de alert email.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:18:
Het begint aardig stil te worden hier, nog mensen die dikke winsten boeken in dit bitcoin klimaat?
blackcoin, zit al bijna aan de 500% winst in 2 dagen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ralph0603 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:30:
[...]

Haha ja, die gaat echt als een tiet :D Ik zit ook in die coin met 1/4 van mijn digitale vermogen. Eerst was ik voorzichtig om daarna op een iets hoger niveau all-in te gaan. >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Hammer op 15-03-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralph0603 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:30:
[...]

Is er al een whitecoin? Kan het niet meer bijhouden al die nieuwe altcoins. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:42:
[...]

Maakt me niet uit,zolang het maar oplevert. Heb deze week prima geboerd. Exe gemined op lage diff. Werd daarna ook ineens 5x zoveel waard. En blackcoin had ik gelukkig nog bewaard van 3 weken terug O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:42:
[...]

Geef het twee maanden, dan zijn we er weer een paar vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:43:
[...]

Geef het twee maanden, dan zijn we er weer een paar vergeten ;)
Sterker nog... Ik ben er al een boel vergeten... maar deze gaat mij nog lang heugen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de lente in aantocht is lijkt het me wel goed idee om kleuren in de naam van de coin te verwerken.
Dat geeft een positieve noot gelijk alhoewel ik de greycoin weinig kans geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Ik heb een support request bij Kraken gedaan en hij staat op solved zodra ik submit. Dat was ook al zo toen ik een paar maanden terug een support request deed. Doe ik iets fout of is het een bug of eigenaardigheid in hun systeem?

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Bonez0r schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:42:
Ik heb een support request bij Kraken gedaan en hij staat op solved zodra ik submit. Dat was ook al zo toen ik een paar maanden terug een support request deed. Doe ik iets fout of is het een bug of eigenaardigheid in hun systeem?
Even klagen op Bitcointalk werkt altijd in je voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Paar blacklisted users misschien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57
bgrr schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:29:
Eindelijk rust en geen versleten F5 knop meer :-)

Heb een en ander in elkaar geflanst om netjes een mailtje te ontvangen als de koers interessant wordt op kraken.

http://www.kraken-alert.com

Suggesties en opmerkingen zijn welkom.

Ontwikkeling is nog volop bezig.
Wat is er niet goed aan bitcoin-checker dan? Kan je alle exchanges instellen, alle pairs...

Idee is leuk hoor, maar ik zie er persoonlijk het nut niet zo van in.

Een paar dagen geleden alles weggehaald bij Kraken. Alles op 0. ff rust in huize mistraller. Ben even BTC moe zeg maar...

[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 15-03-2014 20:34 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaat meer tijd inzitten dan je soms wilt en dat is geen probleem wanneer de cashflow de moeite waard is.
Daytraden op vage exchanges is risicovol gebleken. Minen van BT is alleen voor Profs nog.
Blijft over de wildwest van de altcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 17:00

two

SpainCoin is de nieuwe AUR ;)

Mensen snel!

Als je in Spanje woont kun je 100 coins claimen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

wil er iemand even in zijn glazen bol kijken wat de verwachte ontwikkeling van brt koers is het komende half jaar :) ?

ik zit wat in dubio. Heb nu bijna 2 btc bij elkaar maar ook flink geïnvesteerd in hardware en stroom voor het minen. Het geld heb ik niet direct weer nodig maar een keer cashen begint nu ook wel aanlokkelijk te worden... Of juist omzetten naar andere coins voor de lange termijn ? Hoe gaan anderen hier mee om ?pak je tussentijds wat 'winst' of blijf je traden etc ?

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 16-03-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Ik vermoed dat we een paar maand weinig volatiliteit zullen zien zoals in de periode mei-september 2013. Wat nu moet gebeuren is dat de kroon van bitstamp en btc-e overgedragen wordt naar prof. exchanges. Dan kan het grote geld beginnen investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lieu10ant schreef op zondag 16 maart 2014 @ 15:42:
Ik vermoed dat we een paar maand weinig volatiliteit zullen zien zoals in de periode mei-september 2013. Wat nu moet gebeuren is dat de kroon van bitstamp en btc-e overgedragen wordt naar prof. exchanges. Dan kan het grote geld beginnen investeren.
Even uit nieuwsgierigheid; Wat vind jij niet professioneel aan Bitstamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ray schreef op zondag 16 maart 2014 @ 15:25:
wil er iemand even in zijn glazen bol kijken wat de verwachte ontwikkeling van brt koers is het komende half jaar :) ?

ik zit wat in dubio. Heb nu bijna 2 btc bij elkaar maar ook flink geïnvesteerd in hardware en stroom voor het minen. Het geld heb ik niet direct weer nodig maar een keer cashen begint nu ook wel aanlokkelijk te worden... Of juist omzetten naar andere coins voor de lange termijn ? Hoe gaan anderen hier mee om ?pak je tussentijds wat 'winst' of blijf je traden etc ?
Kijkend naar de bitstamp koers van de afgelopen 2 jaar op logaritmische schaal:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5673109/forums/2jr-bitstamp.png
Zie ik ongeveer het volgende via mijn glazen bol:

Eerst een paar maanden rust
$5 - $10 duurt 2 maanden
Dan 5 maanden rust
$10 - $100 duurt 3 maanden
Dan 6 maanden rust
$100 - $1000 duurt 2 maanden
Tot nu 2 maanden rust

Ik verwacht nog een maand of 3 niet veel opvallends, beetje heen en weer tussen de $500 en $800.
Vervolgens in 2 tot 3 maanden een stijging naar $4000 - $10000.

Enige probleem hiermee is dat het over een maand of 3 midden zomer is en ik niet verwacht dat hij in juli/augustus zo'n enorme stijging gaat doormaken. Dus het kan zijn dat dat wat later komt, misschien pas in oktober.

Voor zo ver mijn glazen-bol-voorspelling O-)
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:00:
[...]

Hij bedoelt denk ik een exchange die niet alleen crypto doet maar al langer exchange is in traditionele currencies.

[ Voor 87% gewijzigd door pposthoorn op 16-03-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:00:
[...]

Een quote vanop reddit:
As has been repeatedly said, Bitstamp is not regulated. Just because they have a KYC procedure doesn't mean they do things properly.

They are still mixing all client funds on a corporate account, without any kind of financial license whatsoever.

This will end bad, when UniCredit decides the party is over, then the party is over, Bitstamp gets sued in Slovenia, fined, pays the fine from customer deposits (which are legally their property since they sit on the corporate account), just like this happened to MtGox in France in 2011.

Kraken is in the same case, friendly bank, for now, but zero financial compliance despite all their marketing efforts to advertise the opposite.

The easy way to see this kind of stuff is :

Are you sending funds to an account in the name of the company owning the exchange? Yes? Bad.
Is there any sort of financial registration number in their ToS? No? Bad.

The same happened to MtGox in France in 2012, in the US in 2013 and will repeatedly happen until bitcoiners go through the trouble of actually reading the ToS of exchanges with which they sign-up.

You have been warned. Once again.

Stay safe
Het grote geld zal écht hun geld niet doorsluizen naar een ongereguleerde exchange in Slovenië hoor...

[ Voor 3% gewijzigd door lieu10ant op 16-03-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal duidelijk, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Nieuwe fees op Bitfinex: https://www.bitfinex.com/pages/fees

limit-order is van 0,15% naar 0,1% gegaan (begintarief tot 500 BTC / 30 dagen)
Maar Markt-order is juist naar 0,2% gestegen (als ik het goed begrijp 'taker fee', en in alle treden qua volume)

Aangezien een trailing-stop uitgevoerd wordt met een markt-order, neem ik aan dat daarop ook 0,2% van toepassing is?

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mimang schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:55:
SpainCoin is de nieuwe AUR ;)

Mensen snel!

Als je in Spanje woont kun je 100 coins claimen.
Zag toevallig zojuist het topic op Bitcointalk, wat ik me afvraag he, hoe distribueren ze deze coins?
I.v.m. het voorkomen van dubbele claims op de 100 coins per inwoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 17:00

two

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:05:
[...]

Zag toevallig zojuist het topic op Bitcointalk, wat ik me afvraag he, hoe distribueren ze deze coins?
I.v.m. het voorkomen van dubbele claims op de 100 coins per inwoner.
Precies! Straks slaan ze alles op en krijgen we weer een gevalletje Gox.

Elke inwoner zal wel zn eigen ID hebben?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
lieu10ant schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:05:
[...]

Een quote vanop reddit:

[...]

Het grote geld zal écht hun geld niet doorsluizen naar een ongereguleerde exchange in Slovenië hoor...
Waar slaat dat verhaal van Kraken op? Kraken is volledig compliant in de plaatsen waar ze klanten accepteren. In de plaatsen waar ze niet compliant zijn accepteren ze simpelweg geen klanten. Dat is de reden dat er ook maar zo'n 3 staten in de VS zijn waar men overal in kan handelen op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13
lieu10ant schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:05:
[...]

Een quote vanop reddit:

[...]

Deze quote komt overigens van een medewerker van een concurrerende exchange (Bitcoin-central), dus je moet je afvragen hoeveel hiervan bangmakerij is en hoeveel echt waar.

Dezelfde persoon kwam overigens ook met dergelijke kritiek op Kraken, waarna Jesse Powell (Kraken CEO) vroeg aan welke wetten / richtlijnen Kraken niet zou voldoen, maar de laatste keer dat ik keek was daar nog geen antwoord op.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraken is voor mij vrij duidelijk YouTube: Jesse Powell Talks About Kraken - Money2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkey
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53
Laten we het dan eens hebben over de LTC koers. Die gaat de laatste dagen langzaam maar gestaag omhoog. Morgen kan er gehandeld worden op Huobi, ben wel benieuwd wat dat teweeg gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kwam dit tegen op reddit.com/r/Bitcoin. interessant.. dacht ik zo..

http://webwereld.nl/bevei...p-bitcoins-en-tor-netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
vkey schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:18:
Laten we het dan eens hebben over de LTC koers. Die gaat de laatste dagen langzaam maar gestaag omhoog. Morgen kan er gehandeld worden op Huobi, ben wel benieuwd wat dat teweeg gaat brengen.
Ja dat was me ook al opgevallen. Kruipt langzaam richting mijn eerste setje "take profit" orders die al weken staan te wachten op koersherstel. Maar als het doorgroeit dan wil ik die eigenlijk weer cancellen.

Greed is bad, m'kay :P
Replay256 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:19:
Kwam dit tegen op reddit.com/r/Bitcoin. interessant.. dacht ik zo..

http://webwereld.nl/bevei...p-bitcoins-en-tor-netwerk
Handig zo vlak voor de verkiezingen :') Niet dat ik CDA zou stemmen, maar anders zou ik ze zeker overslaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Ethirty op 17-03-2014 14:50 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
Minister Opstelten vindt dat laatste onzin. "Financiële transacties ten behoeve van criminele activiteiten zijn niet voorbehouden aan cryptografische betalingsvormen; ook met reguliere valuta en betalingsvormen vinden criminele activiteiten plaats", antwoordt hij op de vragen van de twee CDA'ers.
Haha dead on! Ouwe rot met verstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Ondertussen bij de libertarische partij Rotterdam: http://www.libertarischep...oeten-bitcoin-accepteren/.

Helaas heb ik verder niets met hun standpunten, anders zou ik op ze stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Blijkbaar heeft Bitstamp eind 2013 een investering gekregen van $10M van een Amerikaanse venture capitalist: https://coinreport.net/pa...al-management-investment/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Rannasha schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:30:
[...]
Dezelfde persoon kwam overigens ook met dergelijke kritiek op Kraken, waarna Jesse Powell (Kraken CEO) vroeg aan welke wetten / richtlijnen Kraken niet zou voldoen, maar de laatste keer dat ik keek was daar nog geen antwoord op.
Dit vind ik toch altijd van die onzin-antwoorden.

Wettelijk gezien zal Kraken vast voldoen aan alle relevante wetten / richtlijnen. Alleen dat is meer omdat er simpelweg geen wetten zijn voor Exchanges.

Ik acht het bijv nog steeds niet uitgesloten dat MtGox ook aan alle wetten / richtlijnen voldeed, puur omdat er amper relevante wetten / richtlijnen voor een Exchange zijn.

Alleen de klanten verwachten dat je een cold storage etc etc hebt, dat wettelijk een cold storage niets is en dat daar dus nul eisen aan zitten maakt dat je kan voldoen aan alle wettelijke eisen, maar dat je cold-storage gewoon je hot-storage kan zijn.

Zolang er geen wettelijke eisen zijn is het heel erg makkelijk om te schreeuwen : Toon mij maar aan welke wetten ik me niet aan hou, terwijl je toch de hele boel oplicht omdat je iets anders werkt dan klanten verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:56:

Dit vind ik toch altijd van die onzin-antwoorden.

Wettelijk gezien zal Kraken vast voldoen aan alle relevante wetten / richtlijnen. Alleen dat is meer omdat er simpelweg geen wetten zijn voor Exchanges.

Ik acht het bijv nog steeds niet uitgesloten dat MtGox ook aan alle wetten / richtlijnen voldeed, puur omdat er amper relevante wetten / richtlijnen voor een Exchange zijn.

Alleen de klanten verwachten dat je een cold storage etc etc hebt, dat wettelijk een cold storage niets is en dat daar dus nul eisen aan zitten maakt dat je kan voldoen aan alle wettelijke eisen, maar dat je cold-storage gewoon je hot-storage kan zijn.

Zolang er geen wettelijke eisen zijn is het heel erg makkelijk om te schreeuwen : Toon mij maar aan welke wetten ik me niet aan hou, terwijl je toch de hele boel oplicht omdat je iets anders werkt dan klanten verwachten.
Ik wel, anders waren er geen bankrekeningen bevroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we nog over handel en koers speculeren?

Ben benieuwd naar LTC.. vandaag op huobi erbij,
schiet ineens omhoog zojuist!

BTC daarentegen net onder de 440 gekomen op kraken vanmorgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Modbreak:Alle reacties met betrekking over verschillen tussen de coins zijn verplaatst naar Coin mining - algemeen discussie topic

[ Voor 36% gewijzigd door rickiii op 18-03-2014 13:38 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wat heeft die discussie met mining te maken dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LTC to the moon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkey
Hij gaat inderdaad lekker. Vanwege het toevoegen van LTC op Huobi had ik dit al wel een beetje verwacht, dus ik heb een mooi voorraadje LTC. Op korte termijn verwacht ik nog wel een correctie op de huidige koers. Daarna hopelijk nog gestaag verder omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook nog een zooi..
Ik doe ze wel van de hand als de 14 euro wordt aangetikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkey
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:41:
Heb er ook nog een zooi..
Ik doe ze wel van de hand als de 14 euro wordt aangetikt :)
Ik denk dat ik ze mooi een tijdje bewaar. Ben bang dat ik anders over een jaar spijt heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Ik zie op Bitstamp de weerstand naar beneden toe opeens sterk afnemen sinds gisteren (market depth grafiek). Iemand een idee wat de aanleiding is? Is er slecht nieuws geweest? De afgelopen dagen zag het er juist superstabiel uit, met steile 'wanden'. Nu ziet het eruit alsof het elk moment hard kan gaan dalen.

edit: Okee, het valt op zich nog wel mee. Het lijkt erger dan het is door de sell wal op $650. Als je die niet meetelt dan zijn de buy en sell kant niet zo verschillend. Wel zijn de hellingen vlakker geworden, wat meer volatiliteit kan geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Bonez0r op 18-03-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Eerder terug naar de oude koers van 3 maanden terug :) in december stond hij volgens mij ook rond de 32. Dus we gaan de goede kant op.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe legaal zou het zijn om in Nederland een online Bitcoin Casino te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wat heb je zelf al uitgezocht/beredeneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:18:
Wat heb je zelf al uitgezocht/beredeneerd?
Nouja als ik het over een "regulier" casino zou hebben zou ik dit niet vragen, maar gezien Bitcoin niet als echt geld word gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:19:
[...]

Nouja als ik het over een "regulier" casino zou hebben zou ik dit niet vragen, maar gezien Bitcoin niet als echt geld word gezien :?
Het zou me verbazen als de kansspel-wetgeving zich beperkt tot officiele valuta. Casino-fiches zijn immers ook geen Euro's, maar hebben wel waarde. Bitcoins net zo.

(IANAL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Off topic: Ik dacht even dat je het over een nieuw speeltje van Apple had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn.. litecoin is bizar vandaag!
je had aardig kunnen verdienen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:55:
Ligt eraan wanneer je ze gekocht heb. Nog een eurotje en we zijn weer op het niveau waarop ik ze gekocht heb :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- edit

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:55:
Vind je? Litecoin 10% stijging, Auroracoin 100% volgens Coinmarketcap, Auroracoin was dus "iets" beter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:53:
[...]

Vind je? Litecoin 10% stijging, Auroracoin 100% volgens Coinmarketcap, Auroracoin was dus "iets" beter.
Kom op... Laat die zogenoemde auroracoin maar eens net zolang en zo succesvol bestaan als Litecoin,
dan praten we verder :)

De nummer 2 vs de nummer 293293283989284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:53:
[...]

Ik ben niet met Auroracoin begonnen omdat ik geen idee heb wat die Airdrop gaat doen.
Maar het begint er toch op te lijken dat het tot nu toe een prima munt geweest zou zijn om te minen.

Ben erg benieuwd wat er over 6 dagen gebeurd. Veel mensen zullen niet weten wat ze met die munten moeten. Ik vraag me af in hoeverre die munt echt gebruikt gaat worden. Bij BTC is het al beperkt. Het idee is wel leuk.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
waarom is ltc zo hard aan het zakken nu ? had toch gedacht dat uren voor de opening van huobi het harder door zal stijgen ?! who in his right mind will sell now :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:58:
waarom is ltc zo hard aan het zakken nu ? had toch gedacht dat uren voor de opening van huobi het harder door zal stijgen ?! who in his right mind will sell now :?
Hard? valt best mee toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:53:
[...]

Kom op... Laat die zogenoemde auroracoin maar eens net zolang en zo succesvol bestaan als Litecoin,
dan praten we verder :)

De nummer 2 vs de nummer 293293283989284
Nummer 3 en 4 bedoel je?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Coinmarketcap is niet echt een betrouwbare indicatie van de grootte van een coin. Het telt de totale hoeveelheid coins die zijn geproduceerd, maar niet het totaal dat in omloop is. In het geval van AuroraCoin, zijn er heel veel coins al wel geproduceerd, maar niet in omloop (de airdrop coins), waardoor de CMC-ranking een stuk hoger is.

Een betere (maar nog steeds niet perfecte) maatstaf zou zijn het handelsvolume over de afgelopen X dagen gemeten in een currency als BTC/USD/etc...

edit: grappig genoeg lijkt AuroraCoin ook de #4 plek te hebben als je kijkt naar het 1d volume volgens CoinMarketCap 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 19-03-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
3 punten gezakt intussen, noem ik toch hard in vergelijking met de halve punt bewegingen normaliter. helemaal gezien het zodadelijk op huobi komt, wat toch juist de reden was waarom het zo hard aan het stijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
fuqua schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:26:
[...]

3 punten gezakt intussen, noem ik toch hard in vergelijking met de halve punt bewegingen normaliter. helemaal gezien het zodadelijk op huobi komt, wat toch juist de reden was waarom het zo hard aan het stijgen was.
Het Huobi-nieuws is al een tijdje bekend, dus de koers is al gestegen naar aanleiding van de bekendmaking en in anticipatie van het daadwerkelijke toevoegen op Huobi. Het is niet gek dat er nu winstnemingen zijn van mensen die aan het begin van de huidige rally zijn ingestapt. Of van mensen die nog met LTC zaten van de vorige rally en ze nu pas zonder verlies hebben kunnen verkopen.

Hoewel een extra exchange goed is voor de liquiditeit van een coin en een hogere liquiditeit een hogere prijs (deels) rechtvaardigt, verandert het toevoegen van een nieuwe exchange uiteindelijk bijzonder weinig aan de fundamenten ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Rannasha schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:58:
[...]

Het Huobi-nieuws is al een tijdje bekend, dus de koers is al gestegen naar aanleiding van de bekendmaking en in anticipatie van het daadwerkelijke toevoegen op Huobi. Het is niet gek dat er nu winstnemingen zijn van mensen die aan het begin van de huidige rally zijn ingestapt. Of van mensen die nog met LTC zaten van de vorige rally en ze nu pas zonder verlies hebben kunnen verkopen.

Hoewel een extra exchange goed is voor de liquiditeit van een coin en een hogere liquiditeit een hogere prijs (deels) rechtvaardigt, verandert het toevoegen van een nieuwe exchange uiteindelijk bijzonder weinig aan de fundamenten ervan.
yea that does make sense, bedankt voor de uitleg ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:25:
edit: grappig genoeg lijkt AuroraCoin ook de #4 plek te hebben als je kijkt naar het 1d volume volgens CoinMarketCap 8)7
Dat zou ik net zeggen, kijk eens naar het 24 uur volume. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
Als je nog VTC hebt staan waar je vanaf wil, 't is misschien wel de moment :F

[ Voor 3% gewijzigd door Spacewide op 19-03-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vsy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:09:
Als je nog VTC hebt staan waar je vanaf wil, 't is misschien wel de moment :F
Had ook 5 VTC (wow!) gekocht toen ze nog 0.004 BTC waard waren :'( kan nu net zo goed de gok nemen en hopen dat ze ooit weer gaan stijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kunnen we wel gebruiken.
Begint wel een erg droevige bedoeling te kopen. Misschien moet ik gewoon 4 weken niet kijken en daar na pas zien wat de koersen gedaan hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Laatst online: 26-06 05:21
Als het nou Bas v/d Heijden zou zijn zeg ik ja, positief, maar dit is niks (eigenaar van een flutbedrijf die op zoek is naar exposure c.q. meer naamsbekendheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Hadespuiter schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:44:
[...]

Als het nou Bas v/d Heijden zou zijn zeg ik ja, positief, maar dit is niks (eigenaar van een flutbedrijf die op zoek is naar exposure c.q. meer naamsbekendheid).
Toen ik bericht las dacht ik gelijk aan BAS-Group daar valt namelijk Dixons en Mycom onder. helaas.
ondanks toch positief nieuws, dat het langzaam er hand meer bekendheid krijgt en geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik dacht ook aan BAS Group idd, helaas. Koers zakt best steady afgelopen dagen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Eindelijk weer wat "goed" nieuws?

Mt. Gox heeft 200.000 coins teruggevonden.

Verwachten we dat dit wat gaat doen met de koers?

http://www.nu.nl/tech/373...00000-bitcoins-terug.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sjukke schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:46:
Eindelijk weer wat "goed" nieuws?

Mt. Gox heeft 200.000 coins teruggevonden.

Verwachten we dat dit wat gaat doen met de koers?

http://www.nu.nl/tech/373...00000-bitcoins-terug.html
Denk het niet:
Nu 200.000 bitcoins terecht zijn, is het aantal verloren coins van de exchange teruggebracht tot 650.000. De kans dat gedupeerde gebruikers van Mt. Gox echter hun geld terugzien is nihil: eerst zijn preferente schuldeisers aan de beurt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Nu ja, de koers heeft wel een zwieper omhoog gekregen. Maar zal geen blijver zijn denk ik nee.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Mistraller schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:32:
[...]

Nu ja, de koers heeft wel een zwieper omhoog gekregen. Maar zal geen blijver zijn denk ik nee.
Mag ik jouw glazen bol even lenen? ;)

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De vraag is echter hoeveel MtGox daadwerkelijk verschuldigd is aan "preferente schuldeisers". Het is niet alsof ze veel geld of goederen hebben moeten lenen om de boel draaiende te houden. Er zijn denk ik hooguit wat openstaande facturen voor huur kantoorpand, electriciteit en hosting. Heel veel zal dat niet zijn.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Iedere keer als er een bitcoin artikel op de frontpage komt. Komen de meest absurde argumenten langs. Ik kan het niet laten om er dan op in te gaan. Maar wordt er wel een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mirved schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:24:
Iedere keer als er een bitcoin artikel op de frontpage wordt. Komen de meest absurde argumenten langs.
FTFY.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:12:
[...]

De vraag is echter hoeveel MtGox daadwerkelijk verschuldigd is aan "preferente schuldeisers". Het is niet alsof ze veel geld of goederen hebben moeten lenen om de boel draaiende te houden. Er zijn denk ik hooguit wat openstaande facturen voor huur kantoorpand, electriciteit en hosting. Heel veel zal dat niet zijn.
Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg... Ik heb het idee dat er nu ineens "kosten" verschijnen die er eerst niet waren. Maar ja, dat is iig een lost cause :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
tammerat schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:00:
[...]

Mag ik jouw glazen bol even lenen? ;)
Dat heb je er niet voor nodig. Bericht: er zijn 200k btc teruggevonden! Hoera! Men speculeert op stijging: Gevolg; Koers stijgt. Vervolgens; oh ja, er is nog steeds een loss van 650k. Laat maar, snel winst pakken, en we zakken vrolijk verder. Zolang er nog steeds dikke verliezen zijn vanwege mtGox zal het niet wezenlijk veranderen. mtGox is nog altijd hetgene dat als een dikke schaduw over BTC valt.

...En ondertussen gaan we hard richting de €400... :(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk niet dat de huidige koersontwikkeling ook maar iets met gox te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 22-09 16:40
.oisyn schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:29:
Ik denk niet dat de huidige koersontwikkeling ook maar iets met gox te maken heeft.
En waarmee dan wel? Er is niet zo gek veel aan te hand toch nu?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

posttoast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:35:
[...]

Vraag ik me ook af.. we gaan alweer een aantal dagen naar beneden, maar ik heb geen bijzonder negatief nieuws gezien, of heb ik iets gemist?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:00

orf

Mistraller schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:15:
[...]
Dat heb je er niet voor nodig. Bericht: er zijn 200k btc teruggevonden! Hoera! Men speculeert op stijging: Gevolg; Koers stijgt. Vervolgens; oh ja, er is nog steeds een loss van 650k. Laat maar, snel winst pakken, en we zakken vrolijk verder.
[...]
Zou het niet juist andersom zijn? Teruggevonden bitcoins betekent meer aanbod waardoor de koers zou zakken. Als bitcoins van Gox teruggaan naar de gedupeerden, is de kans groot dat zij die coins massaal op andere exchanges dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er zo nu en dan wat geminde coins in de aanbieding gaan.
Als dat aanbod toeneemt ten opzichte van de vraag betekend dat een langzame daling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

posttoast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:35:
Want er moet iets aan de hand zijn? De koersontwikkeling heeft met de koersontwikkeling te maken, tot er dusdanig goed/slecht nieuws komt om de huidige trend te doorbreken. Of een pump zoals begin deze maand, maar we weten allemaal wat daar op volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 22-09 16:40
PowerSp00n schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:21:
[...]

Want er moet iets aan de hand zijn? De koersontwikkeling heeft met de koersontwikkeling te maken, tot er dusdanig goed/slecht nieuws komt om de huidige trend te doorbreken. Of een pump zoals begin deze maand, maar we weten allemaal wat daar op volgt...
Nee, ik snap dat er niet iets aan de hand *hoef* te zijn, alleen leek ik dat tussen de regels te lezen. Ik dacht misschien een nieuwsbericht gemist te hebben ofzo.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Laatst online: 26-06 05:21
.oisyn schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:29:
De gox kwestie heeft er voor gezorgd dat er nauwelijks meer nieuwe instroom is (het "gewone" volk heeft geen vertrouwen in btc), gevolg, daytraders die elkaar aan gaan zitten kijken en uiteindelijk in een patstelling terechtkomen.
Een aantal van die daytraders gaan nu inzien dat er niets of nauwelijks meer wat te verdienen valt en stappen langzaam uit: koers gaat langzaam naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Laat ik het anders formulieren, het heeft (imho dan he) niets te maken met recent nieuws rond Gox. Dat het hele Gox debakel in z'n algeheelheid natuurlijk wel van enige invloed is op de huidige koers staat buiten kijf.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Mijn inschatting is dat de bodem zo rond de 530 / 540 (Bitstamp) ligt. Wellicht hebben we hem net geraakt op 541 dollar. Dit is meerdere keren de bodem geweest in het verleden: 5 december vorig jaar en 4 keer al in dit jaar. Iedere keer was er op dit niveau genoeg support dus laten we hopen dat het nu weer zo is...

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
cdgrit schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:20:
Mijn inschatting is dat de bodem zo rond de 530 / 540 (Bitstamp) ligt. Wellicht hebben we hem net geraakt op 541 dollar. Dit is meerdere keren de bodem geweest in het verleden: 5 december vorig jaar en 4 keer al in dit jaar. Iedere keer was er op dit niveau genoeg support dus laten we hopen dat het nu weer zo is...
Schei uit met je TA.

De Bitcoin is maar 7 miljard waard en er zitten voornamelijk kleine partijen in, niet interessant voor HFT/TA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Als ik de reacties op nalees, is het te merken dat velen hier niet zo vaak op een beurs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Niet zoveel nieuws? Ik lees anders alleen maar dingen over dat er weer bitcoins zijn weggehacked op sites... dus om nou te zeggen dat er geen nieuws is... MtGox is niet het enige op de wereld wat met BTC te maken heeft...

Dat we in nederland ergens een straat hebben met winkels waar je met bitcoins kunt betalen heeft natuurlijk 0 effect op de wereldbeurs, zolang daar tenminste niks te koop is waar je op de rest van de wereld ook nog wat aan hebt..

Rechtzaken, dingen die geblokkeerd worden... ik kan genoeg 'slecht nieuws' vinden hoor, en dat er weer eens een BTC pinautomaat bijkomt zal niets positiefs doen voor de waarde van de munt...zoveel waardeverhogend positief nieuws kan ik in ieder geval niet vinden.

Ik had gehoopt dat die Huobi of wat het ook moest zijn enige positieve invloed had, maar met een paar euro verhoging voor een piekmomentje en de doorzettende daling van dit moment zal dat ook geen zoden aan de dijk hebben gezet...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Het is nogal ridicuul om te stellen dat de daling verband houdt met nieuws. Er worden nog altijd 3600 Bitcoins per dag gemined. Men wilt daarop verdienen door ze te verkopen.

Met gemiddelde volume van 15.000 BTC per dag op de grootste exchange, zorgt dat voor een neerwaartse druk. En dat er al 12 miljoen bitcoins zijn, doet er niet zoveel toe. De helft daarvan zit toch al in accounts die men vergeten is, of er geen private key meer voor te handen is.

Het is soms uiterst frusterend om te zien, dat men Bitcoins ziet als aandelen die verband houden met nieuws/gebeurtenissen. Dude, ga alsjeblieft weg. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:24:
Het is nogal ridicuul om te stellen dat de daling verband houdt met nieuws. Er worden nog altijd 3600 Bitcoins per dag gemined. Men wilt daarop verdienen door ze te verkopen.

Met gemiddelde volume van 15.000 BTC per dag op de grootste exchange, zorgt dat voor een neerwaartse druk. En dat er al 12 miljoen bitcoins zijn, doet er niet zoveel toe. De helft daarvan zit toch al in accounts die men vergeten is, of er geen private key meer voor te handen is.

Het is soms uiterst frusterend om te zien, dat men Bitcoins ziet als aandelen die verband houden met nieuws/gebeurtenissen. Dude, ga alsjeblieft weg. :').
Waar reageert de koers dan op? Sterrenstof en regenbogen? :+

Iedere beurs draait op nieuws en geruchten. Dat het al zolang stil is, ligt direct aan het uitblijven van groot nieuws of goeie geruchten.

Als iedereen wacht op iedereen, wat nu het geval is, dan geeft goed groots nieuws dat zetje en gaan de eerste kopen en stijgt de koers waardoor nog meer mensen gaan kopen, want de koers stijgt enz. etc. uzw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:24:
Het is soms uiterst frusterend om te zien, dat men Bitcoins ziet als aandelen die verband houden met nieuws/gebeurtenissen
Het is erg naïef om te denken dat dat niet het geval is. Alleen zijn er daarnaast ook andere factoren die meespelen.
Dude, ga alsjeblieft weg. :').
Ik stel voor dat je je houding aanpast.

[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
toch weer een opleving voor vertcoin ?

Heb er net 25 gekocht

https://www.cryptsy.com/markets/view/151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

MichaelB74 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:35:
Waar reageert de koers dan op? Sterrenstof en regenbogen? :+
De koers kan reageren op de enorme instroom aan nieuwe bitcoins. 3600 BTC per dag betekent dat er bij de huidige koers dus anderhalf miljoen euro per dag aan nieuw fiat geld omgeruild moet worden voor bitcoins om de huidige koers te kunnen handhaven. Dat is een dikke tien miljoen euro per week en dit jaar meer dan een half miljard euro. Als er dit jaar niet genoeg nieuwe mensen interesse in bitcoin krijgen, en er niet in totaal minstens een half miljard euro aan nieuw geld ingelegd gaat worden, dan heeft de influx aan nieuwe bitcoins dus een drukkend effect op de koers.

De huidige marktkapitalisatie van bitcoin is zo rond de 5 miljard euro, dus daarvan is het al 10% dit jaar. Maar als je dan bedenkt dat de huidige marketcap waarschijnlijk vele malen hoger is dan de hoeveelheid geld die er in bitcoin is geinvesteerd, dan loopt die 10% al snel op.

Om dat laatste simpel te illustreren, stel dat er in totaal 10 Henk-coins zijn, waarvan de eerste 9 uit een tijdperk dat niemand henkcoins wilde, en die dingen een euro kostten. Toen heeft er dus iemand 9 euro geinvesteerd in Henk-coins en die had er toen 9. Vervolgens werd de Henk-coin populair, en door weinig aanbod en veel vraag is er iemand die wel 20 euro over had voor de 10e Henk-coin! Dat betekent dat na die laatste transactie de marketcap van de Henk-coin 200 euro is! Maar uiteindelijk is er maar 29 euro in Henk-coins gestoken.

Zo is het natuurlijk ook met Bitcoin. Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als er meer dan 20% van de huidige marketcap daadwerkelijk betaald is voor alle bitcoins samen.

Als je van 20% uitgaat, betekend het dus dat mensen tot nu toe zo'n 1 miljard euro hebben betaald voor bitcoin, en dat er dit jaar 0.5 miljard euro aan nieuwe instroom moet zijn om het huidige prijspeil te behouden.

Tsja, en dan is de vraag of de hype dat nog kan trekken :) In het gunstige geval van echte sterk stijgende populariteit zou dat geen probleem moeten zijn, maar dan moet BTC nog wel wat grote stappen maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door eamelink op 22-03-2014 21:12 ]

Pagina: 1 ... 153 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid