marcel87 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 02:45:
[...]
Waarom is ie multimiljonair? Hij bezit toch alleen een shitload in zekere zin nog nietszeggende coins? Bedoel hij heeft nog geen cent in dollars ervan in de pocket.
Als hij of elk andere malloot met gigantisch veel coins alle coins dropt dan is de koers na nog niet eens de helft al tot diepbedroefde peilen gezakt, dat het zelfs voor hem niet meer loont om de rest ook maar te dumpen zodat het hele systeem kapot gaat. Tenzij met beleid, ja dan zou die wel miljonair kunnen worden.
Mja das dan mijn mening met beperkt inzicht.
Waar ik eens aan dacht is dat bijvoorbeeld dergelijke coins in handen komt van mensen die het erven, dieven die stelen of bijvoorbeeld de FBI. Stel nou dat zij denken "goh, dat hebben we maar mooi in ons bezit gekregen, de koers staat fijn zo en dumpen maar". Zouden zulke mensen die er eigenlijk geen reet van snappen eigenlijk niet een gigantisch groot risico zijn voor het totale systeem?
Natuurlijk, de kans is klein dat het gebeurt, maar wat als? Niemand kan het immers reguleren en het is gebaseerd op inzicht van de mens die het bezit.
Als één iemand, een groot-bezitter, in staat is om een financieël systeem de afgrond in te helpen kun je je sowieso afvragen of de opzet c.q. het fundament van - in dit geval - bitcoin wel okay is.
Gezien de wereldpopulatie zijn er eigenlijk te weinig bitcoins beschikbaar, wat op zich niet zo'n ramp is gezien de deelbaarheid, ware het niet dat er te veel coins in handen van relatief gezien slechts enkele partijen zijn. Dit is gedoemd te mislukken zo.
Nakamoto lijkt twee fouten gemaakt te hebben indien hij met zijn creatie werkelijk een vervanging van het huidige financiële stelsel voor ogen had:
Max 21 miljoen had gezien de populatie 210 miljard moeten zijn (of iets dergelijks) en de beloning van de vroege miners (waaronder hij zelf) had veel kleiner moeten zijn zodat de uiteindelijke hoeveelheid coins over een veel grotere hoeveelheid mensen verdeeld zou worden.
Aangezien Nakamoto een hele slimme vent is en zulke stommiteiten niet zou begaan denk ik dus dat hij het systeem nooit als een coin heeft gezien, althans, niet bedoeld voor de hele wereldbevolking, en enorm geschrokken is van de manier hoe het balletje uiteindelijk is gaan rollen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Hadespuiter op 07-03-2014 03:53
]