Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.719 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 12:56
Sjoerd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:26:
Als mensen (die er niet mee bezig zijn) nu als advies aan jullie zouden vragen, zouden jullie het aanraden om een Bitcoin te kopen wat is dan jullie antwoord? "Ja, als je het geld kunt missen?" ;)
Mijn advies aan tweakers is altijd geweest. Lees je in op technische details. Besteed € 10 tot € 50, als je dat kunt missen om een beetje te spelen met de technologie. Je leert veel door gebruik. Probeer het ergens aan uit te geven of doneer wat. Als je meer vertrouwen krijgt in hoe het werkt, bepaal van voor jezelf hoeveel geld en tijd je er nog verder aan wil besteden.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 09:12

Cliffie

Trompetslet

Flinke wall op 800 euro op Kraken :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ook voor LTC @ €29,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Tourniquet schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:28:
[...]

Nouja, ik dacht dat het over collega's ging. Maar misschien ga ik er teveel vanuit dat alle Tweakers in de IT werken. :P
Niet alle collega's in de IT zijn IT'ers ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Ik sta weer op een kleine winst gelukkig :)
Boven de 800 @ kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Sell wall van 146 LTC op 29 is weg, toch aardig wat grote orders voor die prijs ingekocht, orders van 44 - 46 coins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ethirty schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:32:
[...]

Niet alle collega's in de IT zijn IT'ers ;)
Oja, dat kan ook natuurlijk. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kraken down...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
hier werkt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 16:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 20:06
bij tulpen had je op zijn minst nog wat mooie bloemen voor in je tuin.
alles wat begint met 'wat als' en niet uitgaat van een fundamentele waarde is geen investering maar speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
ecofin schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:37:
alles wat begint met 'wat als' en niet uitgaat van een fundamentele waarde is geen investering maar speculatie.
Is goed Dijsselbloem, alsof het hele bankwezen zo kosher is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15:20
staat nog een flinke ltc sell van 324.383 stuks a 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Laatst online: 20-01-2023
Waar zie je dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Azrou schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:40:
[...]

Is goed Dijsselbloem, alsof het hele bankwezen zo kosher is.
bankwezen is altijd het speelbal geweest van de elite, nu hebben wij commoners onze eigen speelbal en worden ze boos/bang dat we hun spelletje niet meer mee willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
orderbook onder Market Data.

Die sell wall zorgt er alleen maar voor dat mensen er vlak onder gaan handelen en dat hij niet verder doorstijgt

[ Voor 68% gewijzigd door gise op 05-12-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
market data -> order book -> selling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:57
En bij Kraken, ook belangrijk om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
mat.hi.as schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:44:
[...]

En bij Kraken, ook belangrijk om te weten :)
haha true, ga er telkens vanuit dat heel tweakers op kraken zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik zit het meest op btc-e vind het overzichtelijker :P. Dacht eerst usd dacht huh 30 dollar woot! Maar ja ik zie het nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
fuqua schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:44:
[...]

haha true, ga er telkens vanuit dat heel tweakers op kraken zit :)
Volgens deze poll klopt dat ook aardig, maar niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

ecofin schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:37:
De tulpenmanie weer opbrengen, really?

Bitonic had daar gisteren nog een stukje over op hun site:
"Bitcoin is erger dan Tulpenmanie"

Hiermee wordt gerefereerd aan de 17e eeuw, waarin de prijs van tulpenbollen in korte tijd hard steeg, omdat mensen massaal dachten dat de prijs zou blijven stijgen en je dus snel geld kon verdienen. Het verschil hierin met Bitcoin is het volgende:

Een tulpenbol gebruik je voor het laten groeien van een tulp. That's it. Je weet waar je aan toe bent, maar meer dan dat krijg je ook niet. Het feit dat je op een zeker moment een tulpenbol kon ruilen voor een grachtenpand, is eenvoudig af te doen als een manie en pure speculatie.

Bij Bitcoin daarentegen is er sprake van een revolutionaire techniek. Bitcoins worden verstuurd over het Bitcoin-netwerk en dit heeft een enorme potentie. Bitcoin is veel meer dan zomaar een digitaal waardemiddel. Het biedt de mogelijkheid om zonder tussenkomst van derden wereldwijd betalingen te verrichten binnen seconden, tegen zeer lage kosten en met vertrouwen in wiskundige, bewezen principes, in plaats van in centrale, ondoorzichtige, logge instanties. Daarnaast biedt de techniek nog veel meer mogelijkheden dan alleen betalingen. Denk bijvoorbeeld aan contracten of aandelen die zonder tussenkomst van een notaris vastgelegd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Wil niet door de 800 op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:08
Zullen wel een hoop limit orders staan rond dat bedrag.
Heb er net nog 100 euro gekocht op 788.... verwacht eigenlijk wel dat hij weer richting de 840 zal gaan in de komende tijd...

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin90
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-10 13:38
Staat ook een wall van 32 BTC op €800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Komt wel goed denk ik, ik heb mijn verkoop op 814.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
De litecoin gaat ook nog een flinke kluif hebben aan die wall op 30... (kraken)

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 10:39
Gerwin90 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:52:
[...]

Staat ook een wall van 32 BTC op €800
Ja zie ik er ook 15 staan op 1.000,-. Zelfs eentje van 700.000,- :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
gassiepaart schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:56:
[...]

Ja zie ik er ook 15 staan op 1.000,-. Zelfs eentje van 700.000,- :F
Geloof het of niet, ik heb eens bij XBT/LTC voor de grap de limit buy order bij 0.011 aangemaakt (0.011 LTC voor 1 BTC). Daar heb ik serieus 0.01 BTC aan overgehouden, en dus vrijwel niks aan LTC kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
we kunnen het ook over vastgoed manie, spoorwegen manie, gold manie etcetera hebben. gezien er heel veel mensen met geen kennis maar alleen vanwege de hype gaan rondvragen of ze wel of niet moeten instappen, vind ik dat ze erop gewezen moeten worden dat bitcoin en equivalenten geen investering dan wel algemeen geaccepteerde betaalmiddel, maar een speculatie zijn. dit betekent niet dat je er geen winst mee kan maken. dat kan prima zolang de speculatie doorgaat. maar de geschiedenis leert dat bubbels ploffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 22:20
ecofin schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:58:
we kunnen het ook over vastgoed manie, spoorwegen manie, gold manie etcetera hebben. gezien er heel veel mensen met geen kennis maar alleen vanwege de hype gaan rondvragen of ze wel of niet moeten instappen, vind ik dat ze erop gewezen moeten worden dat bitcoin en equivalenten geen investering dan wel algemeen geaccepteerde betaalmiddel, maar een speculatie zijn. dit betekent niet dat je er geen winst mee kan maken. dat kan prima zolang de speculatie doorgaat. maar de geschiedenis leert dat bubbels ploffen.
De geschiedenis leert ook dat nieuwe technologien zoals internet, e-mail, enz... toch wel doorbreken ondanks grote hoeveelheden sceptici.

De huidige Bitcoin-prijs is wellicht te hoog, maar de onderliggende technologie is niet afhankelijk van die prijs en het is juist de technologie die zo veel potentieel heeft.

Maar goed, de meeste nay-sayers kijken alleen naar de koers-grafiek en roepen "bubbel!" zonder na te denken over het lange-termijn potentieel van de technologie die erachter zit.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
ja en waar zijn die magnifieke winsten van de dotcom tijdperk gebleven? ik beweer niet dat er geen toekomst voor cryptocurrency is, dat zal er zeker zijn indien men de veiligheid van het bezitten en gebruiken ervan kan verbeteren en het wijd geaccepteerde betaalmiddel wordt. en dat is precies waar de schoen hem wringt. een 'currency' met een ongekende volatiliteit en zeer beperkte beschikbaarheid zal zich niet tot reguliere betaalmiddel kunnen ontwikkelen. het feit alleen al dat een aanzienlijke deel van de kopers het kopen met de gedachte dat het een 'investering' is ondermijnt de mogelijkheid van de huidige bitcoins om zich te ontwikkelen tot een betaalmiddel. een cryptocurrency dat hiermee afrekent daar zie ik wel toekomst in. maar goed, ik geloof er niet in dat ik iemand kan overhalen, wil enkel ook een andere stem laten horen zodat mensen een weloverwogen keuze maken en niet over 1,5 jaar erachter komen dat ze duizenden euro's kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:03:
[...]

De geschiedenis leert ook dat nieuwe technologien zoals internet, e-mail, enz... toch wel doorbreken ondanks grote hoeveelheden sceptici.

De huidige Bitcoin-prijs is wellicht te hoog, maar de onderliggende technologie is niet afhankelijk van die prijs en het is juist de technologie die zo veel potentieel heeft.

Maar goed, de meeste nay-sayers kijken alleen naar de koers-grafiek en roepen "bubbel!" zonder na te denken over het lange-termijn potentieel van de technologie die erachter zit.
Tja, het ene sluit het andere niet uit, natuurlijk, iets kan een veelbelovende techniek zijn én een bubbel.
Zoals je zelf al noemt is het internet ook een mooi voorbeeld, dat was ook een megabubbel.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
bizar, die sell wall op kraken van 30 euro vergroot alleen maar in aantal, staat nu al op 377 nogwat ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Logisch toch... als je voor 27 gekocht heb pak je in een paar uur 10%....
Desalniettemin gaat die koers flink wat ruzie krijgen met die bergwand.
Wellicht moeten we de payment fees af gaan stemmen op Petzl-klimgerei i.p.v. alpaca socks ;-)

[ Voor 53% gewijzigd door NovapaX op 05-12-2013 15:17 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10 11:26
Zit ik nou echt verkeerd te kijken of kan je alleen met "echt" geld litecoins kopen op Kraken? Ik zie geen optie om litecoins te kopen met bitcoins, alleen om Ripples te kopen met bitcoins en dan weer litecoins met Ripples. Dat lijkt me alleen wat zonde van de dubbele transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
moet je XBT/LTC selecteren en dan kan je een buy/sell order inboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
HooksForFeet schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:20:
Zit ik nou echt verkeerd te kijken of kan je alleen met "echt" geld litecoins kopen op Kraken? Ik zie geen optie om litecoins te kopen met bitcoins, alleen om Ripples te kopen met bitcoins en dan weer litecoins met Ripples. Dat lijkt me alleen wat zonde van de dubbele transactiekosten.
Dan kijkt je niet goed. Kan ook met XBT (dat is 2 boven EURLTC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Al die geautomatiseerde sells en buys met limits zorgen voor een grillig verloop als er één getriggerd wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dv2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 21:16

dv2

HooksForFeet schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:20:
Jawel, XBT/LTC aanklikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
NovapaX schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:16:
Logisch toch... als je voor 27 gekocht heb pak je in een paar uur 10%....
Desalniettemin gaat die koers flink wat ruzie krijgen met die bergwand.
Wellicht moeten we de payment fees af gaan stemmen op Petzl-klimgerei i.p.v. alpaca socks ;-)
dat is toch een limited sell order wat daar staat, die persoon heeft opgegeven x aantal coins voor y aantal euro's. Hoe kan het aantal stijgen stijgen ? tenzij hij telkens de oude order weghaald en nieuwe opzet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
fuqua schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:22:
[...]

dat is toch een limited sell order wat daar staat, die persoon heeft opgegeven x aantal coins voor y aantal euro's. Hoe kan het aantal stijgen stijgen ? tenzij hij telkens de oude order weghaald en nieuwe opzet ?
Als hij toen met een limit (of hoe dan ook) voor 27/LTC 300 LTC kocht, en nu voor 30 EUR/LTC verkoopt, heeft hij een winst van 10% :) (iets meer zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10 11:26
Blijkbaar was ik blind ja. :) Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
ecofin schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:07:
ja en waar zijn die magnifieke winsten van de dotcom tijdperk gebleven? ik beweer niet dat er geen toekomst voor cryptocurrency is, dat zal er zeker zijn indien men de veiligheid van het bezitten en gebruiken ervan kan verbeteren en het wijd geaccepteerde betaalmiddel wordt. en dat is precies waar de schoen hem wringt. een 'currency' met een ongekende volatiliteit en zeer beperkte beschikbaarheid zal zich niet tot reguliere betaalmiddel kunnen ontwikkelen. het feit alleen al dat een aanzienlijke deel van de kopers het kopen met de gedachte dat het een 'investering' is ondermijnt de mogelijkheid van de huidige bitcoins om zich te ontwikkelen tot een betaalmiddel. een cryptocurrency dat hiermee afrekent daar zie ik wel toekomst in. maar goed, ik geloof er niet in dat ik iemand kan overhalen, wil enkel ook een andere stem laten horen zodat mensen een weloverwogen keuze maken en niet over 1,5 jaar erachter komen dat ze duizenden euro's kwijt zijn.
Wat is volgens jou dan de waarde van de huidige briefjes in je portomonee, of het getal op je rekening? De tijd dat de banken voor elke euro goud in hun kluis hadden liggen is al lang voorbij, de waarde van de euro is ook relatief, enige verschil is dat het algemeen geaccepteerd is.
En wat betreft de gelimiteerdheid van de Bitcoin, als er geen limiet zou zijn en een centrale BitCoin bank oneindig nieuwe bitcoins erbij zou kunnen maken trekt het hele principe van de waarde juist onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
fuqua schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:22:
[...]

Het is niet één persoon, de orders voor dat bedrag worden bij elkaar opgeteld voor alle personen orders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
NMC is helaas ook weer behoorlijk vastgezet op Kraken tussen de 7 en 7.15 euro. Gelukkig tussendoor alweer verkocht, vanuit het dal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
gise schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:25:
[...]

Het is niet één persoon, de orders voor dat bedrag worden bij elkaar opgeteld voor alle personen orders
ah kijk dit is de logische verklaring die ik zocht ! bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Eerste bitcoin-chocolademunten
AMSTERDAM -

Vlak voor Sinterklaas zijn ook de eerste bitcoin-chocolademunten op de markt gekomen.

Een Amerikaan die geld in de nieuwe munt ziet biedt ze aan voor omgerekend een euro per stuk.

Hoewel behoorlijk aan de prijs is dat heel wat goedkoper dan de echte waarde van de virtuele munt, die de afgelopen weken tot boven 1100 dollar steeg.

Inmiddels is de munt wat minder hard en is een deel van de winst weer weggesmoten. Daardoor moet voor een bitcoin nu zo'n 970 dollar worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
:')

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Die €800/BTC sell-wall op Kraken wordt ook steeds maar hoger....

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in kraken in XBT/EUR en in XBT/USD handelen
Wanneer kan het voordelig zijn om hierin een keuze te maken?

Je stort je geld toch in EUR naar je kraken?
Dus handel je in eur? of zie ik het fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
NovapaX schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:36:
Die €800/BTC sell-wall op Kraken wordt ook steeds maar hoger....
veel mensen die op 800 verkopen ? das toch dom ? tenzij opzettelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:37:

Klopt, dus je hebt EUR op je account. Heb je echter BTC gekocht, zou je die ook kunnen verkopen naar USD, en dan heb je die (ook). Zie het als altcoins, zoiets als altgeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 22:20
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:37:

Klopt. Als je EUR stort, handel je in EUR.

Je kunt eventueel via een omweg dit omzetten in USD, maar daar schiet je meestal niet heel veel mee op.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ik snap ook echt niet dat mensen op 30.000000 EUR/LTC nieuwe orders zetten. Je komt pas als allerlaatste (lijkt me logisch). Zet hem dan voor 29.99999. Kom je voor die 370 LTC, en het verlies (of minder winst) is echt nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
voor buyorders valt er juist wel wat voor te zeggen, dan koop je pas als de wall weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Door hier hardop te denken en mensen te corrigeren over wat slim is om te doen voor jezelf geven jullie veel te veel informatie weg... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
eperon schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:00:
voor buyorders valt er juist wel wat voor te zeggen, dan koop je pas als de wall weg is.
Dat is inderdaad wel slim. Ik denk ook wel dat als die 30 wall weg is, we weer een stukje omhoog gaan, al zitten er nog behoorlijke orders tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
MrAcid schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:01:
Door hier hardop te denken en mensen te corrigeren over wat slim is om te doen voor jezelf geven jullie veel te veel informatie weg... :+
Misschien moet ik mn wallet adres geven voor donaties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Kom zeg, alsof de wereldwijde handel zo beinvloed wordt door de tweakers hier. Er zitten grote partijen op die winst maken ten koste van de kleine investeerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
misschien moeten we zelf ff de prijs opdrijven voor de litecoin, iedereen plaatst 1 buy order voor 40, 41 42 etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Volgens mij moet je dan toch echt een groot gedeelte van die wall op 30 wegkopen... dat zijn er meer dan 400...
Wie biedt zich aan :+

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
NovapaX schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:08:
Volgens mij moet je dan toch echt een groot gedeelte van die wall op 30 wegkopen... dat zijn er meer dan 400...
Wie biedt zich aan :+
Mocht ik het geld hebben, graag. Kom slechts een factor 100 tekort in beschikbare euro's op Kraken nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
gise schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:25:
[...]

Wat is volgens jou dan de waarde van de huidige briefjes in je portomonee, of het getal op je rekening? De tijd dat de banken voor elke euro goud in hun kluis hadden liggen is al lang voorbij, de waarde van de euro is ook relatief, enige verschil is dat het algemeen geaccepteerd is.
En wat betreft de gelimiteerdheid van de Bitcoin, als er geen limiet zou zijn en een centrale BitCoin bank oneindig nieuwe bitcoins erbij zou kunnen maken trekt het hele principe van de waarde juist onderuit.
niets, heb je mij ergens zien beweren dat die wel een intrinsieke waarde hebben? een betaalmiddel valt of staat met acceptatie en acceptatie is afhankelijk van meerdere zaken. probleem is dus dat cryptocurrency momenteel geen reguliere betaalmiddel is, en omdat het daarnaast geen intrinstieke waarde heeft is het ook geen investering zoals sommigen dat wel denken. het keert namelijk geen dividend uit, nog is er een gegronde reden aan te nemen dat het na x jaren nog steeds zal bestaan, laat staan dat het iets waard zal zijn.

het limiet creëert geen waarde maar voedt het geloof dat cryptocurrency een alsmaar hogere koers zal hebben na verloop van tijd. het probleem is daardoor juist dat mensen het niet als betaalmiddel maar als speculatieve investeringsmiddel zullen gebruiken. wie verkoopt er nou een munt voor 1000 dollar als hij daadwerkelijk gelooft dat het ding uiteindelijk een fair value van 20.000 dollar zal hebben? persoonlijk denk ik dan ook niet dat bitcoin en huidige varianten het zullen halen om zich te ontwikkelen tot een volwassen betaalmiddel, eer dat moment aankomt zullen de grote jongens met gevulde zakken zich uit het niets terugtrekken. niet dat dat mijn hoop is, wie er winst mee maakt gun ik het van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-10 02:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ecofin schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:10:
en omdat het daarnaast geen intrinstieke waarde heeft is het ook geen investering zoals sommigen dat wel denken. het keert namelijk geen dividend uit, nog is er een gegronde reden aan te nemen dat het na x jaren nog steeds zal bestaan, laat staan dat het iets waard zal zijn.
Niet mee eens. Het feit dat er momenteel al een gigantische wereldwijde infrastructuur ligt voor het betalen met die munt is wat het een intrinsieke waarde geeft en waardoor het niet snel zal verdwijnen. Ik zie reguliere banken zo'n systeem niet opzetten. Zeker niet op korte termijn, maar ook niet op lange termijn, want ondervinden er alleen maar nadeel van want hun hele businessmodel gaat daarmee op de schop. Toch bestaat er een behoorlijke vraag naar een makkelijk wereldwijd betaalsysteem waarin transacties zo gepiept zijn voor ontzettend weinig kosten.

En ja, het is nu vooral interessant voor speculanten omdat de koers schommelt (natuurlijk juist ook door die speculanten) en het nog betrekkelijk weinig gebruikt kan worden waarvoor het daadwerkelijk is bedoeld: het doen van reguliere betalingen. Toch zie je steeds meer en meer bedrijven bitcoin accepteren als betaalmiddel, en dat zal voorlopig alleen maar toenemen en het vertrouwen in de munt nog verder versterken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het probleem met de infrastructuur die er nu ligt is dat die incompleet is.
Bitcoins staan nog niet op naam (met bijbehorende verificatie), bijvoorbeeld, en dat lijkt mij toch een eerste vereiste wil het echt mee willen doen. Zolang het anoniem is, zullen banken en overheden het niet volledig toestaan lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 05-12-2013 16:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Deze podcast is toch wel een must listen voor sceptici en voorstanders van Bitcoin imo. Heeft mij nog weer een andere kijk gegeven (positiever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07 12:38
ecofin schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:10:
[...]

niets, heb je mij ergens zien beweren dat die wel een intrinsieke waarde hebben? een betaalmiddel valt of staat met acceptatie en acceptatie is afhankelijk van meerdere zaken. probleem is dus dat cryptocurrency momenteel geen reguliere betaalmiddel is, en omdat het daarnaast geen intrinstieke waarde heeft is het ook geen investering zoals sommigen dat wel denken. het keert namelijk geen dividend uit, nog is er een gegronde reden aan te nemen dat het na x jaren nog steeds zal bestaan, laat staan dat het iets waard zal zijn.

het limiet creëert geen waarde maar voedt het geloof dat cryptocurrency een alsmaar hogere koers zal hebben na verloop van tijd. het probleem is daardoor juist dat mensen het niet als betaalmiddel maar als speculatieve investeringsmiddel zullen gebruiken. wie verkoopt er nou een munt voor 1000 dollar als hij daadwerkelijk gelooft dat het ding uiteindelijk een fair value van 20.000 dollar zal hebben? persoonlijk denk ik dan ook niet dat bitcoin en huidige varianten het zullen halen om zich te ontwikkelen tot een volwassen betaalmiddel, eer dat moment aankomt zullen de grote jongens met gevulde zakken zich uit het niets terugtrekken. niet dat dat mijn hoop is, wie er winst mee maakt gun ik het van harte.
Als je door-filosofeert heeft niets intrinsieke waarde. Waarde is altijd subjectief en wordt toegekend door de mens. De waarde zit in de toeschouwer, niet in het object zelf.

Dat gezegd hebbende is er iets veel belangrijkers aan Bitcoin dan een ontastbare "intrinsieke" waarde en dat is de gebruikswaarde. Gebruikswaarde en schaarsheid samen zorgen voor waarde.

Water kan je gebruiken, maar het is niet schaars, dus heeft het niet veel waarde.
Een driekoppige vis is schaars, maar is niet bruikbaar, dus heeft geen waarde.

Bitcoin heeft erg veel gebruikswaarde en is met een zeer grote mathematische zekerheid schaars. De gebruikswaarde van Bitcoin zit hem in het feit dat ik tegen een fractie van de kosten waarde kan overdragen aan iemand aan de andere kant van de wereld.

Waarom veel mensen niet begrijpen waarom Bitcoin zo veel waard kan worden is omdat het een kringredenatie is.

Bitcoin heeft waarde, daarom kan je er waarde mee transporteren, daarom krijgt het meer waarde. Als het meer waarde krijgt neemt de volatilieit af, waardoor je er weer beter waarde mee kan overdragen, waardoor Bitcoin meer waard wordt. Tegelijkertijd neemt teven daardoor de ontwikkeling omtrent Bitcoin steeds meer toe. Op steeds maar plaatsen kan je met Bitcoin betalen. Steeds meer mensen laten zich uitbetalen in Bitcoin.

Disclaimer: Ik zeg zeker niet dat Bitcoin een veilige belegging is die alleen maar kan stijgen. Er zijn bepaalde risico's: concurrerende cryptocurrencies / overheden. Een te snelle stijging van de waarde door speculatie, maar dat gezegd hebbende, zal de waarde van Bitcoin er nu echt zijn met een marktkapitalisatie van €10 miljard? Dit is vrij weinig op een wereldbevolking van bijna 7 miljard mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
.oisyn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:17:
[...]

Niet mee eens. Het feit dat er momenteel al een gigantische wereldwijde infrastructuur ligt voor het betalen met die munt is wat het een intrinsieke waarde geeft en waardoor het niet snel zal verdwijnen. Ik zie reguliere banken zo'n systeem niet opzetten. Zeker niet op korte termijn, maar ook niet op lange termijn, want ondervinden er alleen maar nadeel van want hun hele businessmodel gaat daarmee op de schop. Toch bestaat er een behoorlijke vraag naar een makkelijk wereldwijd betaalsysteem waarin transacties zo gepiept zijn voor ontzettend weinig kosten.

En ja, het is nu vooral interessant voor speculanten omdat de koers schommelt (natuurlijk juist ook door die speculanten) en het nog betrekkelijk weinig gebruikt kan worden waarvoor het daadwerkelijk is bedoeld: het doen van reguliere betalingen. Toch zie je steeds meer en meer bedrijven bitcoin accepteren als betaalmiddel, en dat zal voorlopig alleen maar toenemen en het vertrouwen in de munt nog verder versterken.
de infrastructuur heeft niets te maken met de waarde van een betaalmiddel. fiat geld beschikt ook over een infrastuctuur, dat verandert echter niet dat niet over een intrinsieke waarde beschikt. en zelfs als dat wel zo zou zijn, met zijn huidige market cap is bitcoin ongeveer 900x kleiner dan alleen al de dollar. de infrastuctuur dat dus achter alle reguliere betaalmiddelen is vele duizenden malen groter dan die van bitcoin.

@danilson
dit is geen filosoferen danilson. je gebruikt 'gebruikswaarde' bovendien volledig verkeerd :? . juist water (olie, graan etcetera) heeft een grote gebruikswaarde ongeacht dat het zeer goedkoop is en daarentegen is de gebruikswaarde van bitcoins net als bijvoorbeeld financiele producten nihiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07 12:38
ecofin schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:50:
[...]

de infrastructuur heeft niets te maken met de waarde van een betaalmiddel. fiat geld beschikt ook over een infrastuctuur, dat verandert echter niet dat niet over een intrinsieke waarde beschikt. en zelfs als dat wel zo zou zijn, met zijn huidige market cap is bitcoin ongeveer 900x kleiner dan alleen al de dollar. de infrastuctuur dat dus achter alle reguliere betaalmiddelen is vele duizenden malen groter dan die van bitcoin.

@danilson
dit is geen filosoferen danilson. je gebruikt 'gebruikswaarde' bovendien volledig verkeerd :? . juist water (olie, graan etcetera) heeft een grote gebruikswaarde ongeacht dat het zeer goedkoop is en daarentegen is de gebruikswaarde van bitcoins net als bijvoorbeeld financiele producten nihiel.
Daar mis jij dus wat mij betreft een belangrijk iets. Het feit dat fiat geld over een infrastructuur beschikt maakt het handig en efficiënt in gebruik. Fiat geld en Bitcoin heeft daarom toch echt gebruikswaarde, want geld gebruik je als ruilmiddel. Als iets heel gemakkelijk is te ruilen heeft het dus gebruikswaarde als geld. Ik gebruik de term gebruikswaarde dus zeker niet verkeerd, maar jij verzuimd deze term goed toe te passen op ruilmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@danilson
Dat bedoelt hij toch juist met door filosoferen. Doordat wij waarde hechten aan water e.d. heeft het waarde. Daardoor maakt dit water vrijwel hetzelfde als bitcoins. Dit is volgens mij wat danilson bedoelt en is wel degelijk filosoferen al denk ik dat dit wel iets te ver gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30

ATS

Arsenius schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:33:

Eerste bitcoin-chocolademunten
AMSTERDAM -

Vlak voor Sinterklaas zijn ook de eerste bitcoin-chocolademunten op de markt gekomen.

Een Amerikaan die geld in de nieuwe munt ziet biedt ze aan voor omgerekend een euro per stuk.

Hoewel behoorlijk aan de prijs is dat heel wat goedkoper dan de echte waarde van de virtuele munt, die de afgelopen weken tot boven 1100 dollar steeg.

Inmiddels is de munt wat minder hard en is een deel van de winst weer weggesmoten. Daardoor moet voor een bitcoin nu zo'n 970 dollar worden betaald.
Volkskrant vorige week dinsdag:
Afbeeldingslocatie: http://sigmund.volkskrant.nl/static/sig131126.gif

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 12:56
ATS schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:00:
[...]
Volkskrant vorige week dinsdag:
[afbeelding]
Domeinnamen bestaan volgens velen ook niet echt en daar worden toch miljoenen voor betaald.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-10 02:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

de infrastructuur heeft niets te maken met de waarde van een betaalmiddel.
Het heeft er alles mee te maken. Op het moment dat die infrastructuur er niet is is je geld waardeloos. Letterlijk en figuurlijk. Als de banken massaal besluiten transacties met euro's stop zetten dan wil niemand nog euro's en keldert de waarde enorm.
fiat geld beschikt ook over een infrastuctuur, dat verandert echter niet dat niet over een intrinsieke waarde beschikt. en zelfs als dat wel zo zou zijn, met zijn huidige market cap is bitcoin ongeveer 900x kleiner dan alleen al de dollar. de infrastuctuur dat dus achter alle reguliere betaalmiddelen is vele duizenden malen groter dan die van bitcoin.
De infrastructuur van de bitcoin ligt mijlenver voor op die van fiat geld. Maak jij maar eens geld over naar iemand in China. Of een "westers" land als de VS bijvoorbeeld. Daar gaat een hoop tijd over heen, áls het al mogelijk is (in NL is het vrij normaal dat we internationale overschrijvingen kunnen doen en ontvangen middels onze banken, dat is in lang niet alle landen het geval). Het feit dat je bent overgeleverd aan logge onwelwillende (Rabo die het kopen van bitcoins onmogelijk maakt bijv., of een Visa/MasterCard die weigeren betalingen naar Wikileaks te processen) instituten maakt dat de infrastructuur voor fiat geld voor consumenten enorm nadelig werkt. Bitcoin is een veel beter alternatief. Maar voor de meeste mensen op dit moment nog geen goed alternatief zolang je er geen brood bij de Albert Heijn van kunt kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 05-12-2013 17:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Rannasha schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:03:
[...]
Erger nog, ze horen iemand (of een medium) zeggen "bubbel" en voila, de mening is gevormd :)

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-10 08:22
MichaelB74 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:23:
[...]

Ik heb het net ook gedaan en ben EINDELIJK Tier 2!!!

Volgens mij is het belangrijk om je postcode los te schrijven, dus 1234 AB i.p.v. 1234AB.
Dat is namelijk het enige wat ik anders gedaan heb.
Postcode los maakt niet uit. Ook mijn 3e poging is gefaald. Baal er echt van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Die sellwalls op Kraken zijn trouwens knap irritant en ik verdenk de grote(re) spelers ook hier van manipulatie :( Op de grafieken van Bitcoinwisdom zie je in de kantlijn gewoon een groene horizontale streep staan, zowel bij de Bitcoin als ook bij de Litecoin terwijl de rode lijntje netjes gebroken zijn

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:23:
Deze podcast is toch wel een must listen voor sceptici en voorstanders van Bitcoin imo. Heeft mij nog weer een andere kijk gegeven (positiever).
Interessante discussie, maar de manier waarop maakt het na 15 minuten echt onmogelijk om naar te luisteren. Het zijn 3 kleine kinderen die welles - nietes tegen elkaar aan het roepen zijn. En het overdreven zuchten tussendoor... Een onvoorstelbaar waardeloos "interview".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:43:
[...]

Interessante discussie, maar de manier waarop maakt het na 15 minuten echt onmogelijk om naar te luisteren. Het zijn 3 kleine kinderen die welles - nietes tegen elkaar aan het roepen zijn. En het overdreven zuchten tussendoor... Een onvoorstelbaar waardeloos "interview".
Heb je als nog geprobeerd verder te luisteren? Het tweede half uur met Erik Voorhees is een stuk beter om aan te horen.
Eerste half uur met Peter is wel wat minder ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:55:
[...]

Heb je als nog geprobeerd verder te luisteren? Het tweede half uur met Erik Voorhees is een stuk beter om aan te horen.
Eerste half uur met Peter is wel wat minder ja ;)
Goede tip :) had hem namelijk uitgezet. Ik ga dan even verder met Voorhees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-10 08:21
Pump incoming in 1 uur en 30 minuutjes

http://www.altcoinweb.com/countdown/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 08:55

Dennahz

Life feels like hell should.

Hey, wat mooi. Dankjewel! :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
"Pump and Dump Coin Will be Announced in.."

Dus een announcement voor de announcement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 08:55

Dennahz

Life feels like hell should.

gise schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:11:
"Pump and Dump Coin Will be Announced in.."

Dus een announcement voor de announcement?
Idd. Om mensen alvast even warm te maken :)
Succes iedereen! En kom ook zeker even op IRC!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:12:
[...]

Idd. Om mensen alvast even warm te maken :)
Succes iedereen! En kom ook zeker even op IRC!
Welk IRC kanaal, is dit irc.altcoinweb.com of een ander?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-10 08:21
#crypto, op irc.altcoinweb.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:56:
[...]

Goede tip :) had hem namelijk uitgezet. Ik ga dan even verder met Voorhees.
Voorhees _/-\o_

Daarna is hij trouwens nog een keer in debat geweest met Peter Schiff:
https://soundcloud.com/ca...r-schiff-debate-with-erik

Waarna hij nog deze open brief naar Schiff schreef, wat mij betreft tot nu toe een van de beste pleidooien voor bitcoin:

http://www.reddit.com/r/B...schiff_followup_from_the/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Tourniquet schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:22:
[...]

Voorhees _/-\o_

Daarna is hij trouwens nog een keer in debat geweest met Peter Schiff:
https://soundcloud.com/ca...r-schiff-debate-with-erik

Waarna hij nog deze open brief naar Schiff schreef, wat mij betreft tot nu toe een van de beste pleidooien voor bitcoin:

http://www.reddit.com/r/B...schiff_followup_from_the/
De brief kende ik, dat debat had ik nog niet gehoord. Ik ga het luisteren.
Wel grappig dat het gelijk begint met: "So your employer pays you in Bitcoin". Zover ik weet is Erik eigen baas (toch?).

edit:

Ook leuk dat Peter wil dat Erik hem laat uitpraten maar dat hij bij Ed en Ethan zelf gewoon doorpraatte.

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn19 op 05-12-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:08

Impry

Rallymedia.nl

Van wie is dat initiatief?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
hmm, daar ontgaat mij de betekenis van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat precies? Een pump? Kan iemand dat even snel uitleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
staat in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
damn een pay en sell wall op 28 en 30 wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:31
Impry schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:42:
[...]

Van wie is dat initiatief?
Ik denk van deze: https://twitter.com/xidr1es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:08

Impry

Rallymedia.nl

Net doen of je allemaal tegelijk gaat kopen.
En hij koopt net voor de countdown heel groot heel goedkoop een coin in, wel slim bedacht. :D

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Qua XRP wil het ook niet echt meer op Kraken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10 07:13
Ik had een uur geleden 5 NMC overgemaakt naar mijn Kraken account, maar bij Status staat " Used Address " en niks ontvangen. Hoelang duurt het normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Vanmiddag duurde het bij mij toch wel anderhalf uur. Hoeveel confirmations heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10 07:13
Cliffie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:17:
Vanmiddag duurde het bij mij toch wel anderhalf uur. Hoeveel confirmations heb je?
Waar kan ik dat zien? Ik weet dat met bitcoins via blockchain gaat
Pagina: 1 ... 16 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid