Baal ervan dat ik geen geld meet vrij heb om te kopen...was een mooi moment om flink rendement te behalen lijkt me.
Verdomme de transactie van btcdirect.nl zie ik nog altijd niet.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zo, nog even wat LTC inkopen, en wachten tot ie weer op $40+ staat
verwacht dat dat snel weer is gezien het herstel op Gox.
Ach, ik heb momenten gezien waar de spread minimaal was en de volumes zeer groot zijn (ook in die orde van grote).MSI2 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:45:
Laagste punt waarschijnlijk bereikt. Er stappen partijen in met order van 200+ btc.. die weten wel wat ze doen
Ik zou het een voorzichtige verwachting noemen. Ik zie het nog wel gebeuren dat ie om dit punt heen zwalkt en vervolgens nog ff kneiterhard instort.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
ik had gehoopt voor het eind van de week maar met dit "slechte" nieuws.. zal wel het weekend zijn danExtera schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:50:
Zo, nog even wat LTC inkopen, en wachten tot ie weer op $40+ staatverwacht dat dat snel weer is gezien het herstel op Gox.
Ik heb het idee dat hij in het weekend nooit zo heel hard gaat, mogelijk omdat geen deposits verwerkt worden?
Is overigens gebaseerd op een gevoel na een paar weekjes de koers monitoren.
Is overigens gebaseerd op een gevoel na een paar weekjes de koers monitoren.
Hoe zit het met cryptsy,,ik wil bc van kraken naar cryptsy versturen, ik neem aan dat het bc adres (deposit adress) op criptsy wel alttijd van mij blijft? of moet ik een apparte bitcoin wallet aanmaken en dan vanuit Kraken naar de wallet en dan weer naar Criptsy?
Same here. Als ze maar niet moeilijk gaan doen met het aantal bitcoins dat ik hoor te ontvangen. Op Bitcointalk was laatst een discussie nog over hun, omdat ze de klant de koersverschillen lieten betalen, dus dat je minder krijgt omdat de koers omhoog is gegaan (zelfs na je betaling)..oisyn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:49:
Verdomme de transactie van btcdirect.nl zie ik nog altijd niet.
Heb gekocht, maar kreeg een mail met iets minder BTC dan eerst werd vermeld. Zal wel door de koers komen, helaas.m19 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:02:
[...]
Same here. Als ze maar niet moeilijk gaan doen met het aantal bitcoins dat ik hoor te ontvangen. Op Bitcointalk was laatst een discussie nog over hun, omdat ze de klant de koersverschillen lieten betalen, dus dat je minder krijgt omdat de koers omhoog is gegaan (zelfs na je betaling).
Klopt, hier ook, was 2,97 ipv 3,00.
Maar zie jij een transactie naar jouw adres op blockchain.info?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hier het bericht waar ik net op doelde.Fivel schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:04:
[...]
Heb gekocht, maar kreeg een mail met iets minder BTC dan eerst werd vermeld. Zal wel door de koers komen, helaas.
Als goed is hoor je wel te krijgen wat er op moment van betaling staat.
Zij kopen pas in nadat ze betaling hebben ontvangen, daar ligt waarschijnlijk de vertraging.
@oisyn, hier überhaupt nog geen transactie op de blockchain.
[ Voor 5% gewijzigd door Martijn19 op 05-12-2013 12:06 ]
Ik zie nog niks....oisyn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:05:
Klopt, hier ook, was 2,97 ipv 3,00.
Exchanges maken vaak gebruikt van shared deposit adressen. Zodra het ontvangen wordt, wordt in de database jouw saldo opgehoogd. De bitcoins die zij voor hun klanten bewaren worden gedeeltelijk offline bewaard als veiligheidsmaatregel. Je hebt dus niet echt je coins in een wallet, maar je hebt een saldo in een database.Azrou schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:59:
Hoe zit het met cryptsy,,ik wil bc van kraken naar cryptsy versturen, ik neem aan dat het bc adres (deposit adress) op criptsy wel alttijd van mij blijft? of moet ik een apparte bitcoin wallet aanmaken en dan vanuit Kraken naar de wallet en dan weer naar Criptsy?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Duidelijk, dat is dan toch een stuk veiliger dan je bc op je pc/laptop te bewaren?Ethirty schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:16:
[...]
Exchanges maken vaak gebruikt van shared deposit adressen. Zodra het ontvangen wordt, wordt in de database jouw saldo opgehoogd. De bitcoins die zij voor hun klanten bewaren worden gedeeltelijk offline bewaard als veiligheidsmaatregel. Je hebt dus niet echt je coins in een wallet, maar je hebt een saldo in een database.
Totdat ze ermee vandoor gaanAzrou schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:17:
[...]
Duidelijk, dat is dan toch een stuk veiliger dan je bc op je pc/laptop te bewaren?
Kan dat ook met je euros of alleen met de BC (Kraken)
Ook met je Euro's natuurlijk. Als ze daar staan, dan heb je ze niet zelfAzrou schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:19:
[...]
Kan dat ook met je euros of alleen met de BC (Kraken)
Net via bitonic wat gekocht, maar zie ze nog niet terug. Hoe lang duurt dat gemiddeld?
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
tussen een half een een heel uur... in principe totdat er 6 confirmations zijn.
(wanneer je het ziet is ook afhankelijk van waar je het wil zien... in kraken of in je eigen wallet...)
(wanneer je het ziet is ook afhankelijk van waar je het wil zien... in kraken of in je eigen wallet...)
[ Voor 68% gewijzigd door NovapaX op 05-12-2013 12:28 ]
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Ok, dan wachten we af. Soort van spooky als er nergens iets te vinden is momenteel
Of ze een probleem met de database hebben, dan weten ze niet goed meer wie wat heeft
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
pfff "maar" 100 euro ingelegd in BTC waarvan ik 40 e heb omgezet in pxc mec en ltc.
Raak nu al gestressed van die fluctuerende hoogtes
Raak nu al gestressed van die fluctuerende hoogtes
Trollmode:
LTC CRASH!!!1!1!!ONE!!
Ontopic: lekker goedkoop LTC inkopen nu, ik neem aan dat de koers vandaag of morgen wel weer naar de 30 euro klimt
LTC CRASH!!!1!1!!ONE!!
Ontopic: lekker goedkoop LTC inkopen nu, ik neem aan dat de koers vandaag of morgen wel weer naar de 30 euro klimt
Iemand een idee hoe lang het omzetten van BTC naar andere soorten duurt op Cryptsy? Gisteren heb ik 284 Quark coins gekocht tegen 0.0001 BTC p.s. maar de order staat nu nog steeds open
Verwijderd
Ja had ik net ook en had een aardig bedrag neergelegd maar heb ze al binnen duurde 30+ minCliffie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:27:
Net via bitonic wat gekocht, maar zie ze nog niet terug. Hoe lang duurt dat gemiddeld?
In het begin is het indd beetje paniek vooral omdat het met eerste keer was. Maar ik moest ze gewoon hebben op 723E
Reactie van BtcDirect.nl:
Wat ik al vermoedde dusUw order is met succes direct uitgevoerd op de beurs, enkel de verzending vanaf de beurs is aan wat vertraging onderhevig.
Zij krijgen momenteel handelsvolumes te verwerken die zij simpelweg niet gewend zijn.
Ik raad u aan om nog even geduld te hebben, uw bitcoins staan op de verzendlijst om verzonden te worden.
Graag zijn wij u in de toekomst weer van dienst.
Met vriendelijke groet,
Davy Stevens
Team BTCDirect
Ok ik heb net even gebeld met btcdirect.nl, en ze plaatsen de order direct op de exchange en withdrawen vanaf daar naar jouw bitcoin adres. Dus er kan wat tijd overheen gaan voordat de exchange de withdraw order verwerkt heeft.
.edit: haha
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 05-12-2013 12:38 ]
Mjah, heb er 1,15 voor 693Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:36:
[...]
Ja had ik net ook en had een aardig bedrag neergelegd maar heb ze al binnen duurde 30+ min
In het begin is het indd beetje paniek vooral omdat het met eerste keer was. Maar ik moest ze gewoon hebben op 723E
Verwijderd
huidige prijs ligt rond de 0.00011 .P.C.Simonis schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:36:
Iemand een idee hoe lang het omzetten van BTC naar andere soorten duurt op Cryptsy? Gisteren heb ik 284 Quark coins gekocht tegen 0.0001 BTC p.s. maar de order staat nu nog steeds open
Ja maar goed.. Ik heb ze gekocht met de hoop dat ze gaan stijgen.. Dus ik hou ze wel aan.Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:41:
[...]
huidige prijs ligt rond de 0.00011 .
Yup, ze kopen in bij Bitstamp en die verwerken withdrawals alleen in batches om zo transactie-kosten te besparen (je betaalt dan ook geen withdrawal fee for coins van Bitstamp)..oisyn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:38:
Ok ik heb net even gebeld met btcdirect.nl, en ze plaatsen de order direct op de exchange en withdrawen vanaf daar naar jouw bitcoin adres. Dus er kan wat tijd overheen gaan voordat de exchange de withdraw order verwerkt heeft.
Overigens was de markt-prijs bij Kraken zojuist zo'n 50 euro hoger dan de prijs waarvoor je bij Bitonic kon kopen. Toch maar even gratis 270 euro winst gepakt daarmee
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Mjah, dat probeer ik ook, maar ze staan nog niet bij Kraken
Verwijderd
Als de order nog open staat heb je ze niet gekocht. iemand anders moet eerst bereid zijn ze te verkopen tegen dat bedrag.P.C.Simonis schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:42:
[...]
Ja maar goed.. Ik heb ze gekocht met de hoop dat ze gaan stijgen.. Dus ik hou ze wel aan.
Aah op die fiets.. Een soort van Vraag/Aanbod dusVerwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:44:
[...]
Als de order nog open staat heb je ze niet gekocht. iemand anders moet eerst bereid zijn ze te verkopen tegen dat bedrag.
Ik probeer geld en coins op de exchanges te houden voor dit soort dingen. Eerder vandaag met winst gekocht op Stamp en tegelijk verkocht op Kraken, en nu een Bitonic/Kraken-arbitrage momentje. Het is een leuke dag op deze manierCliffie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:43:
Mjah, dat probeer ik ook, maar ze staan nog niet bij Kraken
Al heb ik wel "verloren" als je de waardedaling van mijn coins meerekent, maar die coins heb ik niet voor de korte termijn. Ik heb nu meer coins en meer euro's dan toen ik vanochtend wakker werd.
Verwijderd
Aha ik kan dus niet zomaar mijn btc inruilen voor quarks.Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:44:
[...]
Als de order nog open staat heb je ze niet gekocht. iemand anders moet eerst bereid zijn ze te verkopen tegen dat bedrag.
En stel ik zit op kraken en wil graag van mijn BTC wat NMC en LTC kopen hoe gaat dat.
wel als je een limit order plaatst.
Een market order wordt direct uitgevoerd tegen de dan geldende marktprijs...
Een market order wordt direct uitgevoerd tegen de dan geldende marktprijs...
Sparql TV wiki
Rechtsbovenin de juiste koers installen (XBT/NMC) en dan een order plaatsen. toch? (zelf nog nooit gedaan)Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:45:
[...]
Aha ik kan dus niet zomaar mijn btc inruilen voor quarks.
En stel ik zit op kraken en wil graag van mijn BTC wat NMC en LTC kopen hoe gaat dat.
Sparql TV wiki
Verwijderd
Je handelt met andere gebruikers. Als je bereid bent om meer te betalen dan de huidige prijs, dan heb je ze meteen binnen. Ga je er onder zitten moet je wachten tot de koers lager staat en als de prijs stijgt krijg je helemaal niks.Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:45:
[...]
Aha ik kan dus niet zomaar mijn btc inruilen voor quarks.
Als je er boven op zit, dan kun je wel wat geld genereren jaRannasha schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:45:
[...]
Ik probeer geld en coins op de exchanges te houden voor dit soort dingen. Eerder vandaag met winst gekocht op Stamp en tegelijk verkocht op Kraken, en nu een Bitonic/Kraken-arbitrage momentje. Het is een leuke dag op deze manier
Al heb ik wel "verloren" als je de waardedaling van mijn coins meerekent, maar die coins heb ik niet voor de korte termijn. Ik heb nu meer coins en meer euro's dan toen ik vanochtend wakker werd.
Hmmm, blijft maar op 3 confirmations staan </ongeduldig>
Weer wat geleerd.. Dat ding gaf aan laagste prijs is 0,0001 dus ik denk ha doe maarVerwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:48:
[...]
Je handelt met andere gebruikers. Als je bereid bent om meer te betalen dan de huidige prijs, dan heb je ze meteen binnen. Ga je er onder zitten moet je wachten tot de koers lager staat en als de prijs stijgt krijg je helemaal niks.
Nooh, gisteravond dacht ik slim te zijn: Ik had bitcoins en litecoins gekocht, voor $21 dollar in totaal met litecoins voor $39 p/s en bitcoins voor $1001 p/s.
Nu dacht ik, die gaat langzaam nog stijgen tot een moment waarop mensen denken nu is het mooi genoeg gestegen waarna ze ze dumpen, en morgenmiddag koop ik weer nieuwen tegen een lekker lage prijs
Dus ik stel op btc-e in dat ik mijn litecoins wil verkopen als ze $46 hebben bereikt, en bitcoins $1110, maar uiteraard hebben ze dat niet bereikt
De lichte stijging met de grote dump er achterna kwam wel, en nu is het dus wat minder waard.
Gelukkig stijgt die toch wel weer (hoop ik, maar deed die tot nu toe altijd) en kan ik het geld missen, het is erg weinig wat ik in de loop van de tijd gemined heb zonder dat het me veel heeft gekost.
Ben 16 trouwens, dus ik ga sowieso geen hele ladingen pompen
Nu dacht ik, die gaat langzaam nog stijgen tot een moment waarop mensen denken nu is het mooi genoeg gestegen waarna ze ze dumpen, en morgenmiddag koop ik weer nieuwen tegen een lekker lage prijs
Dus ik stel op btc-e in dat ik mijn litecoins wil verkopen als ze $46 hebben bereikt, en bitcoins $1110, maar uiteraard hebben ze dat niet bereikt
Gelukkig stijgt die toch wel weer (hoop ik, maar deed die tot nu toe altijd) en kan ik het geld missen, het is erg weinig wat ik in de loop van de tijd gemined heb zonder dat het me veel heeft gekost.
Ben 16 trouwens, dus ik ga sowieso geen hele ladingen pompen
Welke alt coin verwachten jullie eigenlijk dat het goed gaat doen? Hoor zelf al meerdere malen de Namecoin genoemd bijvoorbeeld?
Op lange termijn: Geen.P.C.Simonis schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:52:
Welke alt coin verwachten jullie eigenlijk dat het goed gaat doen? Hoor zelf al meerdere malen de Namecoin genoemd bijvoorbeeld?
Op korte termijn: Wie weet wat de pump-en-dumpers vandaag of morgen van plan zijn ^^
Misschien een noobvraag: ik heb een wallet aangemaakt en wil bijvoorbeeld voor 20 euro bitcoins kopen op btcdirect. deze komen dan in mn wallet. stel ik wil ze over een paar dagen ( afhankelijk van de koers ) weer verkopen. hoe doe ik dat
Verwijderd
P.C.Simonis schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:52:
WorldCoin, MegaCoin, Freicoin en Frankowetsteyn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:55:
Als de markt dropt is geen coin goed meer, het is speculeren en hoop sites in de gaten houden en doen waar jij je goed bij voelt
Als de bitcoin koers weer stijgt, dan stijgen deze harder dan de bitcoin.
Je zegt het goed ALS, maar ALS ik kon voorspellen dan was ik nu al multimiljonairVerwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:56:
[...]
[...]
WorldCoin, MegaCoin, Freicoin en Franko
Als de bitcoin koers weer stijgt, dan stijgen deze harder dan de bitcoin.
Je kunt bijvoorbeeld op een site als BTCDirect (of Bitonic, BTCNext, enz...) kiezen voor verkopen, daar een aantal ingeven en een verkoopprijs krijgen. Zodra je de verkoop doorzet, krijg je een Bitcoin-adres te zien waar je de Bitcoins naar toe kunt sturen. Dit doe je met je wallet-software. Hou rekening met het feit dat je een 0,0001 BTC transactie-fee betaalt om coins te versturen, je kunt dus niet net zoveel verkopen als je in je wallet hebt.bartkoper schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:55:
Misschien een noobvraag: ik heb een wallet aangemaakt en wil bijvoorbeeld voor 20 euro bitcoins kopen op btcdirect. deze komen dan in mn wallet. stel ik wil ze over een paar dagen ( afhankelijk van de koers ) weer verkopen. hoe doe ik dat
Zodra de coins door de website zijn ontvangen krijg je een melding (bij BTCDirect per email, bij Bitonic op de site) en wordt het geld meestal binnen een werkdag op je rekening gestort.
Verwijderd
Altcoin koers volgt de bitcoin koers. Dat is een feit.wetsteyn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:58:
[...]
Je zegt het goed ALS, maar ALS ik kon voorspellen dan was ik nu al multimiljonair.
Verwijderd
Ik heb net via mijnwallet btc overgemaakt na kraken maar nu staat er bij mijnwallet transactie Onbevestigde Transactie!
Hmm niet zo slim ik heb precies de aantal btc die ik op mijn wallet heb staan ingevuld en de exchange fee vergeten wat moet ik nu doen
Hmm niet zo slim ik heb precies de aantal btc die ik op mijn wallet heb staan ingevuld en de exchange fee vergeten wat moet ik nu doen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 13:05 ]
De bitcoin koers is vandaag ongeveer -17% gedaald. Toch is de Protoshare koers met 22,99% gestegen, net zoals de zetacoin, stablecoin, I0Coin en Franko koers. (Cijfers van coinmarketcap.com)Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:00:
[...]
Altcoin koers volgt de bitcoin koers. Dat is een feit.
Ja... dat klopt.
De transactie moet zes maal bevestigd worden. Dat kan tot een uur duren.
De transactie moet zes maal bevestigd worden. Dat kan tot een uur duren.
Sparql TV wiki
Op dit moment langer schat ik zo in. Wacht ook nog...Cliffie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:04:
Of langer.....
PSN: Marselaar
Verwijderd
Uitzondering bevestigt de regel.Awsom schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:03:
[...]
De bitcoin koers is vandaag ongeveer -17% gedaald. Toch is de Protoshare koers met 22,99% gestegen, net zoals de zetacoin, stablecoin, I0Coin en Franko koers. (Cijfers van coinmarketcap.com)
De andere 35 staan in het rood.
http://coinmarketcap.com/
Ik denk persoonlijk dat er best altcoins naast Bitcoins kunnen blijven bestaan.
Waarom?
1. Technisch gezien kunnen ze fouten van Bitcoin wegnemen, waardoor het aantrekkelijk kan zijn om een bepaalde altcoin te gebruiken
2. Niet al je eieren in 1 mand. Als je een grote hoeveelheid Bitcoins hebt en die allemaal wilt omzetten in fiat is dit niet altijd mogelijk, je kunt ook wat alt coins kopen.
3. De grootste altcoin, Litecoin, loopt 2 jaar op Bitcoin achter, in 2 jaar kan er een boel gebeuren. Momenteel hebben de altcoins niet de infrastructuur wat Bitcoin wel heeft (met bedrijven zoals Coinbase, Bitpay etc).
Er kan er maar 1 de grootste zijn, maar dat betekend niet dat er maar 1 kan zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik in het grootste gedeelte van de altcoins momenteel geen vertrouwen heb, de meesten worden in mijn ogen als get rich quick gezien.
De tijd zal het laten weten.
Waarom?
1. Technisch gezien kunnen ze fouten van Bitcoin wegnemen, waardoor het aantrekkelijk kan zijn om een bepaalde altcoin te gebruiken
2. Niet al je eieren in 1 mand. Als je een grote hoeveelheid Bitcoins hebt en die allemaal wilt omzetten in fiat is dit niet altijd mogelijk, je kunt ook wat alt coins kopen.
3. De grootste altcoin, Litecoin, loopt 2 jaar op Bitcoin achter, in 2 jaar kan er een boel gebeuren. Momenteel hebben de altcoins niet de infrastructuur wat Bitcoin wel heeft (met bedrijven zoals Coinbase, Bitpay etc).
Er kan er maar 1 de grootste zijn, maar dat betekend niet dat er maar 1 kan zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik in het grootste gedeelte van de altcoins momenteel geen vertrouwen heb, de meesten worden in mijn ogen als get rich quick gezien.
De tijd zal het laten weten.
Weet iemand hoelang het kan duren om bc van kraken naar cryptsy te versturen?
jong die vraag is al 30 duizend keer gesteld, scroll ff naar bovenAzrou schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:15:
Weet iemand hoelang het kan duren om bc van kraken naar cryptsy te versturen?
Eens. Als de alt-coins innovatieve eigenschappen hebben. De huidige hebben dat niet tot nauwelijks.m19 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:13:
Ik denk persoonlijk dat er best altcoins naast Bitcoins kunnen blijven bestaan.
Kan, is nog niet gebeurd.1. Technisch gezien kunnen ze fouten van Bitcoin wegnemen, waardoor het aantrekkelijk kan zijn om een bepaalde altcoin te gebruiken
Hoe groot is groot? Op de grote exchanges kun je zonder problemen tientallen coins verkopen zonder dat de koers er van daalt. Als je geduldig bent (en dus niet alles in 1 market-order dumpt) kun je 1000+ coins ook wel kwijt zonder een crash te veroorzaken of te weinig voor je coins te krijgen.2. Niet al je eieren in 1 mand. Als je een grote hoeveelheid Bitcoins hebt en die allemaal wilt omzetten in fiat is dit niet altijd mogelijk, je kunt ook wat alt coins kopen.
Die infrastructuur komt er ook niet snel zolang er geen reden is om een altcoin te kiezen in plaats van bitcoins. Zolang de altcoins nog voornamelijk klonen zijn van Bitcoin, kun je beter terecht bij het origineel.3. De grootste altcoin, Litecoin, loopt 2 jaar op Bitcoin achter, in 2 jaar kan er een boel gebeuren. Momenteel hebben de altcoins niet de infrastructuur wat Bitcoin wel heeft (met bedrijven zoals Coinbase, Bitpay etc).
Zo, Litecoins ingekocht op €25, ben benieuwd
I see red pixels.
Litecoins ingesprongen op 8... Net verkocht op 35 en ingekocht weer op 32 ofzo.
frG schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:36:
[...]
Bij de MegaCoin is er toch echt een gravity well ingebouwd.
Bron: http://www.reddit.com/r/m...moto_gravity_well/cds0jo8Gravity Well is an algorithm for difficulty readjustment. With most coins, if a group of miners with a significantly high hashrate suddenly join the network and mine away until the next difficulty adjustment (which will be drastically higher due to all the additional hashing power that suddenly came onto the network), those miners will then stop mining the coin leaving the difficulty extremely high and smaller miners suddenly unable to find blocks in any reasonable amount of time.
In extreme cases, this can cripple the network for a long period of time until enough miners stick it out finding blocks until the next difficulty readjustment or unless a hard fork of the coin is implemented to change the difficulty readjustment. This happened with many other altcoins in the past (Feathercoin, Terracoin, and I'm sure plenty of others that I can't think of right now).
What Gravity Well does is it makes the difficulty readjustment happen more fluidly so that even if a suddenly extreme amount of hashing power joins the network and then suddenly leaves, the difficulty will readjust quickly enough so that the smaller miners can still continue finding blocks at the target rate without any hiccups in the network.
This is especially important due to the multipools out there which cause large groups of miners to suddenly jump onto the most profitable coin to mine (which oftentimes is MEC) and causing the difficulty to skyrocket before they hop off to the next most profitable coin and crippling the network in their wake.
Ik kan geen technische specificatie vinden.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Een heuse gravity well! Dat zegt voor mij, als natuurkundige, niet meer dan dat het ding een massa heeft die niet nul is. Wat natuurlijk onzin is voor een virtuele munt.frG schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:36:
[...]
Maar goed, braaf als ik ben, ben ik gaan zitten zoeken wat de "gravity well" van Megacoin betekent. En het gaat om het retargeten van de difficulty na ieder block in plaats van na iedere 2016 blocks, zoals Bitcoin dit doet.
Dit is een wijziging die feitelijk niet relevant is voor een breed geaccepteerde currency. Het beschermt tegen snelle dalingen van de hashrate in het netwerk. En een breed geaccepteerde currency zal eigenlijk nooit zo'n daling tegenkomen.
Waar een dergelijk systeem wel nuttig is, is in de onzincoin wereld, waar er speciale pools zijn die van coin naar coin hoppen om zo de coins met lage difficulty te minen, totdat deze difficulty omhoog schiet, waarna de pool overstapt naar de volgende coin, maar de gebruikers van de vorige coin met de gebakken peren zitten omdat confirmations opeens 3-4 keer zo lang (of nog meer) duren.
In een bos vol altcoins met lage en snel fluctuerende hashrate is de "gravity well" nuttig. Als wereldwijd succesvolle crypto-currency heb je er bijzonder weinig aan.
NEXT!
Het lijkt erop dat het zich weer wat beter herstelt.
Net nog wat pieken en dalen, maar nu lijkt het langzaamaan weer hoog in de 700 te gaan klimmen. Wellicht dat vandaag nog de 800 gepasseerd wordt.
Of er komt zo nog een flinke plaagstoot en we duikelen weer terug naar de 710 ofzo (dat hoop ik eigenlijk!)
Net nog wat pieken en dalen, maar nu lijkt het langzaamaan weer hoog in de 700 te gaan klimmen. Wellicht dat vandaag nog de 800 gepasseerd wordt.
Of er komt zo nog een flinke plaagstoot en we duikelen weer terug naar de 710 ofzo (dat hoop ik eigenlijk!)
Sparql TV wiki
Ja nog even een dagje wachten voordat de rollercoaster verder gaat, mijn euro's moeten weer terug naar de startblokken en banken zijn traag
En niet zomaar een gravity well, maar de Kimoto Gravity Well.frG schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:36:
[...]
Verkoop al je bitcoin en investeer in mega.
Ja maar, wacht, er is een formule voor:Rannasha schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:46:
[...]
Een heuse gravity well! Dat zegt voor mij, als natuurkundige, niet meer dan dat het ding een massa heeft die niet nul is. Wat natuurlijk onzin is voor een virtuele munt.
NEXT!
KGW = 1 + (0.7084 * pow((double(PastBlocksMass)/double(144)), -1.228));
[ Voor 42% gewijzigd door Caballeros op 05-12-2013 13:54 ]
Als het nuttig blijkt te zijn, dan zou Bitcoin het zeker wel kunnen overnemen.Rannasha schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:46:
[...]
In een bos vol altcoins met lage en snel fluctuerende hashrate is de "gravity well" nuttig. Als wereldwijd succesvolle crypto-currency heb je er bijzonder weinig aan.
Maar vooralsnog zie ik daar geen noodzaak voor.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ik zeg ook niet dat het revolutionair is, en dat iedereen zijn bitcoins moet inruilen voor megacoins, maar als je dan toch met altcoins bezig gaat zijn, onderscheidt de megacoin zich hierin.
Het is enkel nuttig als miners voor de lol regelmatig een groot deel van de hashpower uitzetten. In een realistischer scenario zullen dalingen van hashrate heel geleidelijk zijn (als ze al dalen).rickiii schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:52:
[...]
Als het nuttig blijkt te zijn, dan zou Bitcoin het zeker wel kunnen overnemen.
Maar vooralsnog zie ik daar geen noodzaak voor.
De enige situatie waarin een dergelijk systeem nuttig is, is als er meerdere coins om dezelfde hashpower strijden en er regelmatig grote hoeveelheden overstappen van coin A naar coin B. Dit gebeurt momenteel vrij veel bij de scrypt-altcoins.
Het onderscheidt zich er misschien in, maar het is geen verbetering op wat de marktleider momenteel biedt. Hoe goed de ontwikkelaar het ook bedoelt, het levert geen argument op om megacoin in plaats van of tegelijk met bitcoin te gebruiken.frG schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:53:
Ik zeg ook niet dat het revolutionair is, en dat iedereen zijn bitcoins moet inruilen voor megacoins, maar als je dan toch met altcoins bezig gaat zijn, onderscheidt de megacoin zich hierin.
En dat geldt voor praktisch alle altcoins. Ze hebben vaak een of twee gimmicks, maar dit zijn vaak gimmicks die in de praktijk weinig tot niets bijdragen.
[ Voor 33% gewijzigd door Rannasha op 05-12-2013 13:56 ]
crashes zijn altijd leuk voor de volgers die 't maar niets vinden en "ik-had-t-toch-gezegd" willen kunnen roepen 
Voor mijn gevoel is het grootste gevaar van BitCoins dat vermogende speculanten er mee gaan spelen. Als een groep investeerders besluit voor bedragen van 1+ miljard dollar erin te steken zijn er enorme risico's omdat ze dan effectief gezien de koers kunnen gaan manipuleren.
Voor mijn gevoel is het grootste gevaar van BitCoins dat vermogende speculanten er mee gaan spelen. Als een groep investeerders besluit voor bedragen van 1+ miljard dollar erin te steken zijn er enorme risico's omdat ze dan effectief gezien de koers kunnen gaan manipuleren.
over megacoins gesproken moet ik aan kim dotcom denken, (ja ik weet dat hij er niks mee te maken heeft) ik vind het opvallend dat kim niks zegt over bitcoin, niks daarover in zijn tweets of elders ? Ik had verwacht dat hij toch wel een grote supporter zou zijn. Of zie ik hier iets over het hoofd ?
Laatste deelde Kim Fiatleak nog.fuqua schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:56:
over megacoins gesproken moet ik aan kim dotcom denken, (ja ik weet dat hij er niks mee te maken heeft) ik vind het opvallend dat kim niks zegt over bitcoin, niks daarover in zijn tweets of elders ? Ik had verwacht dat hij toch wel een grote supporter zou zijn. Of zie ik hier iets over het hoofd ?
ah tof, maar toch hadden jullie ook niet verwacht dat kim een grotere rol op zich zou nemen in de bitcoin verhaal ? Maar ja anderzijds denk ik hij heeft nog zn klauwen vol aan de illegale raid op zn mansion.
Op mtGox passeert hij de 800 en schiet gelijk door naar 815... toch grappig wat dat soort psychologische drempels en ronde getallen doen... ook omdat rond dat soort bedragen limit orders worden gezet natuurlijk.
Lekker bouncen!
Lekker bouncen!
Sparql TV wiki
Klopt ja. Ik vierde afgelopen zaterdag Sinterklaas met een stel vrienden. Een stel was behoorlijk geïnteresseerd in bitcoins dus ik heb het een en ander uit kunnen leggen, maar iemand anders vond het nodig om elke keer als het woord bitcoin viel "bubbel!" te roepen.rik86 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:55:
crashes zijn altijd leuk voor de volgers die 't maar niets vinden en "ik-had-t-toch-gezegd" willen kunnen roepen
Het enige nut dat ik in atlcoins zie (ik heb het dan over de op bitcoin gebaseerde "klonen") is dat het gebruikt kan worden als een soort testomgeving voor Bitcoin. Als een altcoin echt significante voordelen biedt kan dit voordeel in bitcoin opgenomen worden als de meerderheid dat wil.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Collega's deden ook een beetje uit de hoogte dat ik in de coins deed. Kon toch niks zijn. Tot ik vertelde wat mijn rendement de laatste weken was.oisyn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:08:
[...]
Klopt ja. Ik vierde afgelopen zaterdag Sinterklaas met een stel vrienden. Een stel was behoorlijk geïnteresseerd in bitcoins dus ik heb het een en ander uit kunnen leggen, maar iemand anders vond het nodig om elke keer als het woord bitcoin viel "bubbel!" te roepen.
#team_UTC+1
Als je pas bent ingestapt de laatste weken, kun je eigenlijk alleen maar geld verdienen door actief te handelen. De grote klappers blijven wel uit.
Als ik iemand er over vertel is ook het eerste wat ik hoor 'Bubbel!' Dan vertel ik ze over het rendement van de afgelopen maand wat ik heb gehaald en dan zeggen ze, jammer dan ben ik te laat met in stappen, heb de boot gemist. Als ik dan zeg dat de boot nog niet vertrokken is willen ze opeens niet meer
Same hereEthirty schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:10:
[...]
Collega's deden ook een beetje uit de hoogte dat ik in de coins deed. Kon toch niks zijn. Tot ik vertelde wat mijn rendement de laatste weken was
Tsja, de meesten hebben alleen een paar keer erover gehoord in het nieuws of ergens gelezen op internet.
Er is vrij veel propaganda aan de gang momenteel. Banken, politici, etc. doen allemaal hard hun best om iedereen te doen geloven dat de BitCoin een bubbel is.
Er is vrij veel propaganda aan de gang momenteel. Banken, politici, etc. doen allemaal hard hun best om iedereen te doen geloven dat de BitCoin een bubbel is.
Hoezo... Wat als de litecoin nou eens 100 euro waard wordt? Dat zou zo maar kunnen als de voorspelling toen litecoins werden geïntroduceerd uitkomt... Dat het 1/4 van de waarde van de btc wordt.Cliffie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:13:
Als je pas bent ingestapt de laatste weken, kun je eigenlijk alleen maar geld verdienen door actief te handelen. De grote klappers blijven wel uit.
En niemand weet waar de Bitcoin zelf eindigt, misschien stijgt hij in het komende jaar nog wel naar 10.000
Dan heb je nu nog maar een fractie van de groei gehad. maarja, niemand die dat weet
Dan heb je nu nog maar een fractie van de groei gehad. maarja, niemand die dat weet
Ik zou de nadruk niet zozeer op het rendement leggen, maar meer op de revolutionaire techniek erachter en welke voordelen dat heeft als betaalsysteem. Dat er momenteel honderden bedrijven volop aan het investeren zijn in een infrastructuur enz. Dan gaan ze ook van het idee af dat een bitcoins "maar wat getalletjes zonder waarde" zijn.Bartske schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:14:
Als ik iemand er over vertel is ook het eerste wat ik hoor 'Bubbel!' Dan vertel ik ze over het rendement van de afgelopen maand wat ik heb gehaald en dan zeggen ze, jammer dan ben ik te laat met in stappen, heb de boot gemist. Als ik dan zeg dat de boot nog niet vertrokken is willen ze opeens niet meer
Ik wil een glazen bol
Of overheden gaan tegenwerken en over een aantal jaar is de Bitcoin geen ene cent meer waard...gise schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:22:
En niemand weet waar de Bitcoin zelf eindigt, misschien stijgt hij in het komende jaar nog wel naar 10.000
Of er komen aliens die ons vermoorden .. of we kunnen technieken met elkaar delen... of of of of..chrisO schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:23:
[...]
Of overheden gaan tegenwerken en over een aantal jaar is de Bitcoin geen ene cent meer waard...
All-Round nerd | iRacing Profiel
Dat is voor veel mensen niet uitgelegd te krijgen. Die vertrouwen blind op hun bankTourniquet schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:23:
[...]
Ik zou de nadruk niet zozeer op het rendement leggen, maar meer op de revolutionaire techniek erachter en welke voordelen dat heeft als betaalsysteem. Dat er momenteel honderden bedrijven volop aan het investeren zijn in een infrastructuur enz. Dan gaan ze ook van het idee af dat een bitcoins "maar wat getalletjes zonder waarde" zijn.
#team_UTC+1
Hoe zouden overheden kunnen tegenwerken?
Het is net zoiets als "het internet". het wordt niet beheerd door overheden, er vind nu wel op kleine basis censuur plaats door rechspraken aangespannen door Brein bijvoorbeeld maar er is geen regulatie, datzelfde geldt voor Bitcoin.
Het is net zoiets als "het internet". het wordt niet beheerd door overheden, er vind nu wel op kleine basis censuur plaats door rechspraken aangespannen door Brein bijvoorbeeld maar er is geen regulatie, datzelfde geldt voor Bitcoin.
Ik zeg het alleen maar, omdat iedereen elke keer zegt dat misschien over x jaar de bitcoin 20.000 tot, 100.000 waard is, maar het kan ook de andere kant op gaan...w4rguy schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:24:
[...]
Of er komen aliens die ons vermoorden .. of we kunnen technieken met elkaar delen... of of of of..
Als mensen (die er niet mee bezig zijn) nu als advies aan jullie zouden vragen, zouden jullie het aanraden om een Bitcoin te kopen wat is dan jullie antwoord? "Ja, als je het geld kunt missen?"
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
We moeten gewoon met beide benen op de grond blijven staan en realistisch blijven. De geschiedenis kan je veel vertellen over de toekomst en die zegt dat pers een grote invloed uitoefent op de koers.chrisO schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:25:
[...]
Ik zeg het alleen maar, omdat iedereen elke keer zegt dat misschien over x jaar de bitcoin 20.000 tot, 100.000 waard is, maar het kan ook de andere kant op gaan...
All-Round nerd | iRacing Profiel
Inderdaad, dat is ook wat ik die vrienden verteld heb.Sjoerd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:26:
Als mensen (die er niet mee bezig zijn) nu als advies aan jullie zouden vragen, zouden jullie het aanraden om een Bitcoin te kopen wat is dan jullie antwoord? "Ja, als je het geld kunt missen?"
[ Voor 74% gewijzigd door .oisyn op 05-12-2013 14:28 ]
Nouja, ik dacht dat het over collega's ging. Maar misschien ga ik er teveel vanuit dat alle Tweakers in de IT werken.Ethirty schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:25:
[...]
Dat is voor veel mensen niet uitgelegd te krijgen. Die vertrouwen blind op hun bank
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid